Proces verbal din 27.03.2020

Proces-verbal al ședinței extraordinare din 27.03.2020

ROMANIA

JUDEȚUL TIMIS

MUNICIPIUL TIMIȘOARA

CONSILIUL LOCAL

PROCES - VERBAL Incheiat azi 27.03.2020 cu ocazia sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara

Președinte de ședință - Viceprimar Dan Diaconu

Din cei 27 de consilieri au fost prezenți 25

Au absentat: Ioan Szatmari si Ioan Mateescu

Din partea executivului participa domnul primar NICOLAE ROBU, domnul viceprimar Dan Diaconu, domnul viceprimar Farkas Imre si secretar general Caius Suli;

Anexă

La Dispoziția nr. 430

Din data 26.03.2020

  • 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2020.

  • 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea constituirii și utilizării fondului de rezervă bugetară aferent bugetului local al Municipiului Timișoara.

  • 3. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2020 al S.C. PIEȚE S.A.

  • 4. Proiect de hotărâre privind modificarea proiectului ”Innoirea flotei de tramvaie -Etapa III” și a cheltuielilor legate de proiect, aprobat prin HCLMT nr.

232/23.04.2019.

  • 5. Proiect de hotărâre privind aprobarea obiectivului de investiții ”Modernizare Calea Șagului (tronson cuprins între strada Ana Ipătescu cu limita administrativă a Municipiului Timișoara)”.

  • 6. Proiectul de hotărâre privind aprobarea SF și a devizului general pentru Obiectivul de investiție ” Exproprierea și amenajarea spațiului verde de pe strada Verde”.

  • 7. Proiect de hotărâre privind aprobarea protocolului de cooperare între Municipiul Timișoara și Universitatea Politehnica Timișoara.

5                  5                                                                                                            5

  • 8. Adresa nr.SC2020 - 4646/24.02.2020 a Direcției Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse I Est privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local în Comisia pentru vânzarea spațiilor comerciale/prestări servicii, aflate în administrarea consiliilor judetene sau a consiliilor locale, precum și a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local.

Proiectele de hotărâre înscrise pe Proiectul ordinii de zi au fost inițiate de Primarul Municipiului Timișoara - domnul Nicolae Robu, și au fost trimise spre avizare comisiilor pe domenii de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

DL.DIACONU: Bine ați venit la prima ședință on-line a municipiului Timișoara. Avem 8 puncte pe ordinea de zi.

Supun la vot ordinea de zi:

21 de voturi pentru

2 abțineri (Dl.Orza, Dl.Idolu)

DL.PRIMAR: Rugămintea mea este să fiți de acord cu toți pentru tot sprijinul pe care dorim să-l acordăm pentru sectorul medical, în mod special pentru Spitalul V.Babeș, să lăsăm orice tentație spre populism și să fim fermi în fața celor din comunitate care nu vor să înțeleagă în ce situație este omenirea.

PUNCTUL 1 AL ORDINEI DE ZI

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2020

DL.DIMECA: Este bine să se explice la ce se referă, întrucât este un material destul de stufos.

DL.DIACONU: Se referă la acordarea unor sume suplimentare în valoare de 13 milioane lei pentru echipamente aferente încercării de diminuare a efectului coronavirus la Spitalul V.Babeș, se referă la alocarea a trei milioane de lei pentru fondul de rezervă bugetară, apoi, la punctul 2 al ordinei de zi, alocarea 1,5 milioane lei pentru Spitalul V.Babeș, 1,5 milioane lei pentru Spitalul Municipal, care va intra în linia a doua în lupta cu coranavirusul. Sumele sunt din programul de dezvoltare, de la fântânile ornamentale, de asemenea, de la proiecte care vor fi pornite mai târziu, astfel încât, 13 milioane de lei vor merge din aceste surse către Spitalul V.Babeș. În zona de funcționare, cele trei milioane lei provin, pe de o parte din sume aferente cap.Cultură pentru evenimente care nu s-au mai desfășurat în această perioadă.

DL.ORZA: Am primit diverse semnale din partea unor servicii care fac muncă de teren, care spun că nu au material de protecție, măști, în principal și dezinfectant. Ideea este dacă există sume prevăzute pantru acestea.

DL.DIACONU: Achizițiile se fac de către fiecare direcție cu personalitate juridică în parte și există deja achiziții, la Poliția Locală s-au făcut o parte din achiziții.

DL.PRIMAR: Prin această rectificare, noi direcționăm bani către spitale și ele vor face achiziții, pentru că ele sunt exceptate acum de la Legea achizițiilor publice. La ora actuală, ne confruntăm cu o dificultate, în sensul că avem bani, dar nu avem de la cine să cumpărăm, întrucât furnizorii sunt toți asediați, din toată lumea și este foarte greu de ajuns la rând. Spitalele noastre nu pot cumpăra orice, trebuie să existe certificarea de rigoare, omologarea instituită prin lege pentru orice se achiziționează. Purtăm de grijă tuturor cetățenilor Timișoarei, angajaților noștri, cu care avem și alte obligații decât cele generale.

DL.ORZA: Eu mă refeream nu la chestii complicate, de aparatură spitalicească, sunt oameni care îmi scriu din primărie că nu au dezinfectant la baie, în primărie.

DL. PRIMAR: Daca si in vremurile astea aveti o asemenea abordare, toate vorbele de buna credinta devin nule.

DL. ORZA: Da ce abordare? V-am spus ca sunt oameni care sunt in strada si merg la oameni acasa si nu sunt protejati? De ce va supara chestia asta ca v-am zis-o?

DL. PRIMAR: Pentru ca nu este adevarat. Nu este adevarat ca nu exista dezinfectant si nu rezolvam, problema la punctul asta al ordinii de zi.

DL. ORZA: Am pus o simpla intrebare.

DL. DIACONU: Nu asa, Adi, ne facem de ras! Daca sunt discutii la punctul asta, amendamente, rectificari sau alte discutii, va rog frumos! Daca mai sunt alte interventii la acest punct?

DL. PRIMAR: Eu vreau sa explic faptul ca va mai trebui sa facem, probabil saptamana viitoare inca o rectificare, sa vedem de unde mai luam bani, dar cu intelepciune vom gasi de unde sa ii luam, pentru ca din pacate unele lucruri, asa cum dl. Viceprimar a explicat, nu se mai pot face pentru ca va trebui sa luam si acele ventilatoare, care nu sunt usor de gasit si numai prin demersurile pe care le-am facut personal, am reusit sa obtin o promisiune de 10 din 15 cate ne-ar fi trebuit. Sunt esentiale. Nimic nu e acum mai important, sigur sa ii protejam pe medici ca sa se poata ocupa de sanatatea noastra a tuturor, dar in planul echipamentelor, nimic nu e mai important decat sa avem aceste posturi ATI funcționale si s-a facut o derogare speciala, nu intru in detalii, pentru a ni se furniza, desigur pe bani, 10 ventilatoare,ne-ar fi trebuit 15, dar e foarte bine daca primim 10. Profesorul Sandescu, sigur stie toata lumea cine este mi-a spus ca putem transfera fara nici un fel de problema 5 din alte locuri, ca sa facem functionale toate cele 15 posturi ATI nou infiintate, pe care le vom infiinta in urma acestei rectificari de buget. Va multumesc!

DL. DIACONU: Daca nu mai sunt alte interventii si vad ca nu mai sunt supun la vot proiectul nr 1.

DL. DIACONU: Deschid sesiunea de vot. Votati.

- 23 voturi pentru

DL. PRIMAR: Domnul presedinte de sedinta, poate trebuia sa facem o precizare la inceput, desi presupun ca toti consilierii locali si jurnalistii stiu cum stau lucrurile legate de aceste contracte. Noi am lansat licitatii cu mult inainte de a avea aceasta pandemie. Nu stiam ca exista coronavirus. Licitatiile si-au urmat cursul, stim cat timp dureaza o licitatie si s-a ajuns la final cu succes. Asta inseamna ca ai obligatia sa semnezi contractul cu castigatorul licitatiei, dar asta nu inseamna ca cineva da bani pentru fantani in anul 2020 cand avem atatea lucruri pe cap. Eu am explicat toate astea de la inceput, numai ca unii s-au prefacut ca nu ma aud si au scris tot felul de bazaconii in mizeria lor morala, au facut stiri ca la Timisoara se dau bani pe fantani in situatia data. Nici un oras nu a dat atatia bani pentru sanatate in perioada asta intr-un oras, cati dam noi aici in Timisoara si atunci se semneaza contractul, dar nu se da ordin de incepere a lucrarii. Oricine are vagi cunostinte despre administratie stie ca nu se face nici o plata pana nu se da ordin de incepere a lucrarilor.

Prin urmare, noi nu o sa incepem lucrarile la fantanile importante si ele pentru oras, dar nu prioritare si in acest an ne vom concentra pe lucrurile presante, nici nu am avea banii necesari, sa zicem ca trece pandemia, pentru ca noi acum ii cheltuim pentru lucruri care nu au fost in planifiacrea noastra, deci nu s-a pus problema ca noi cheltuim bani pentru a constui fantani in intersectii in anul 2020, dar contractele le-am semnat pentru ca atunci cand vor veni vremuri mai bune sa putem da drumul lucrarilor, nu sa o luam de la capat cu alte licitatii si in plus sa nu riscam procese cu cel care in mod corect si-a depus o oferta, a castigat in final in competitie, deci ca sa fie clar pentru toata lumea, nu suntem oameni iresponsabili. Tot felul de oameni de nimic si-au gasit sa faca joc politicianist jenant si in aceasta perioada in care unii isi pierd viata si suntem cu totii expusi si ar trebui sa fim mobilizati cu spirit pozitiv sa facem ceva bun pentru comunitatea noastra.

PUNCTUL 2 AL ORDINII DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea constituirii și utilizării fondului de rezervă bugetară aferent bugetului local al Municipiului Timișoara.

DL. DIACONU: Am anticipat putin la punctul precedent. E vorba de 3 milioane de lei dintre care 1 milion si jumatate de lei merg catre Spitalul Victor Babes pentru cheltuieli de functionare, insemnand echipamente de protectie si asa mai departe si 1 milion si jumatate catre Spitalul Municipal, spital de linia a doua in lupta cu noul coronavirus. Daca sunt interventii, va rog. Daca nu sunt, supun la vot proiectul. Votam.

  • -  25 voturi pentru

Intre timp au putut vota si dl. Lulciuc si dl. Mosiu, suntem deci 25 de consilieri prezeni.

PUNCTUL 3 AL ORDINII DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2020 al S.C. PIEȚE S.A.

DL. DIACONU: Daca sunt interventii la acest punct. Nu sunt. Supun la vot proiectul. Votam.

  • -  22 voturi pentru

  • -  1 abtinere

Rog persoana care s-a abtinui sa ne comunice.

DNA. CHINDRIS: Abtinere.

DL. DIACONU:Abtinere Laura Chindris. Multumesc!

PUNCTUL 4 AL ORDINII DE ZI

Proiect de hotărâre privind modificarea proiectului ”Innoirea flotei de tramvaie - Etapa III” și a cheltuielilor legate de proiect, aprobat prin HCLMT nr. 232/23.04.2019.

DL. DIACONU: Daca sunt interventii? Domnul Primar, va rog.

DL. PRIMAR: Foarte scurt. Ne amintim sper cu totii ca noi avem 3 proiecte pentru innoirea flotei de tramvaie, am vrut sa citesc denumirea si sunt aprobate cele doua si practic intram pe linie dreapta, este aprobata finantarea si pentru acest al treilea e aprobata finantarea de catre autoritatea de management si vom intra pe linie dreapta, se mai impun mici ajustari dar care tin de diverse aspecte. Proiectul este aprobat, deci avem pentru 21 de tramvvaie deja fonduri europene. E vorba de acele tramvaie mari, pentru care noi am organizat deja licitatia si e in derulare cotractul, contractul cadru permitandu-ne sa luam pana la 42 de tramvaie, desigur avem fonduri europene pentru 21 de bucati. Avem fonduri europene aprobate pentru 21 de tramvaie, contractul cadru ne permite sa achiziționam pana la 42. Licitația aici s-a incheiat de mult. Deja e in pregatire primul exemplar care ar trebui sa vina pe la sfarsitul acestui an. Asta spuneam, ca pe viitor s-ar putea face uz de contractul cadru care permite achizitia pana la 42. Poate vor aparea disponibilitati europene, prin redistribuire de fonduri sa obtinem finantare si pentru mai mult decat cele 3 proiecte pe care le-am depus si care ne-au fost aprobate. Multumesc!

DL. DIACONU: Deschid procedura de vot.

  • -  22 voturi pentru

PUNCTUL 5 AL ORDINII DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea obiectivului de investiții „Modernizare Calea Șagului (tronson cuprins între strada Ana Ipătescu cu limita administrativă a Municipiului Timișoara)”.

DL. PRIMAR: Foarte scurt. Vom face un drum de 6 benzi, pista de biciclete, trotuare, ca sa asiguram conectivitate cat mai buna in spre zona periurbana din acea directie.

DL. DIACONU: Daca mai sunt interventii, daca nu deschid sesiunea de vot pentru acest proiect. Votam.

  • -  24 voturi pentru

PUNCTUL 6 AL ORDINEI DE ZI

Proiectul de hotărâre privind aprobarea SF și a devizului general pentru Obiectivul de investiție ” Exproprierea și amenajarea spațiului verde de pe strada Verde”.

Dl. PRIMAR: Nu vreau sa anticipez eventuale reactii negative. Promitem cetatenilor din diverse cartiere ale orasului ca vom amenaja in zona lor cate un complex sportive si de agreement. Acest complex are multe subobiective in continut, bazin de innot acoperit, teren de tenis, baschet, handbal, loc de joaca. Avem proiectele si pentru Calea Lipovei, Buziasului si Sagului in diverse stadii.

Ne a luat foarte mult timp sa ajungem in stadiile in care suntem.In Calea Lipovei cred ca mai sunt cateva zile in care se pot depune contestatii pentru executie, pentru ca asta este faza cea mai avansata. Alaturi de acest Complex, in Calea Lipovei este un teren care se potriveste de minune sa fie lipit de cel pe care construim tot ce am menționat mai devreme, ca sa avem si un parc. Sa fie un Complex si de agrement.

Trebuie sa ne ingrijim de ceea ce am mostenit si avem datoria sa adaugam la aceasta zestre, nu doar sa o infrumusetam. Orasul este intr o continua crestere. Am impus reguli foarte dure in urbanism si tot ce tine de P.U.Z.

Ca si criterii de oportunitate, eu atat am voie sa judec, oportunitatea. Am considerat ca nu trebuie sa dau drumul, dezvoltarile imobiliare care nu lasaloc la doua benzi de circulatie , nu lasa locuri de stationare pe ambele parti, trotuare pe ambele parti, piste de biciclete si aliniamente de copaci pe ambele parti si la anumite distante pe care le am precizat ca obligatorii sa existe oaze de verdeata. Pe langa toate acestea, ca sa crestem suprafata verde a orasului, trebuie sa mai facem si exproprieri.

Avem la punctul 6, acel teren de 4 ha din cartierul Calea Lipovei, stiind ca acest cartier este aproape de o firma care este acuzata ca produce un miros neplacut, ca polueaza si evident ca suntem alaturi de cetateni in lupta pentru confort si sanatate dar lupta aceasta trebuie sa fie insotita si de masuri pe care noi le luam pentru a face viata oamenilor mai buna.

Sunt multe terenuri virane in cartierul Calea Lipovei care nu apartin primariei. Multa lume nu intelege diferenta dintre Primaria Timisoara si Statul Roman. Sunt reprosuri .

Asta e ratiunea pentru care vrem sa facem o expropriere, sa aducem acel teren in proprietatea municipalitatii si sa -l amenajam ca parc, integrand-ul in acel complex sportive si de agrement care a ajuns la licitatie. S au facut toate demersurile prevazute de lege in acest sens. Vreau sa precizez ca noi acum aprobam suma care este stabilita conform legii pentru expropriere. Daca proprietarul vrea sa mearga in instant, el poate merge in instant.

Noi mizam pe faptul ca o sa reusim, la acest proiect pe care o sa l aprobam acum sa facem aducerea in patrimoniul municipalitatii si prin urmare vom aproba aceasta hotarare de consiliul, apoi , pana vom ajunge sa facem platile si intrarea in proprietate, se face dup ace se asigura si anii respective. Nu vom da acesti bani acum . Ne vom ingriji de ceea ce cere acest razboi impotriva acestui virus COVID-19.

Luam hotararea dar nu se vor lua bani de la spitale si nu se vor da bani decat atunci cand va fi momentul potrivit. In momentul in care aceasta hotarare este luata, noi mizam pe acest teren. Indiferent de nemultumirea proprietarului.

Dl. ORZA: In primul rand vreau sa va spun ca nu am inteles rectia de mai devreme a dumneavoastra. M-as fi asteptat sa privim lucrurile putin altfel legat de Coronavirus. Nu am stiut decat ca niste oameni se plang si am vrut sa vad extreme de elegant daca sunt prevazuti bani pentru ...respective. Urletele de dupa.las pe altii sa le interpreteze.

Faptul ca vorbim despre niste lipsuri nu inseamna ca cineva se folosește de chestia asta.

Legat de parc, nu am nimic impotriva fata de cresterea suprafetei spatiilor verzi. Problema pe care o am eu ... la conferinta de presa se vorbea despre achizitie, acum se vorbeste despre expropriere. Mie mi se pare ca plata a 2 milioane de euro pentru un teren ca sa facem un parc de 1 ha, nu mi se pare potrivit, chiar daca nu se fac acum cheltuielile. Se pot gasi alte variante, schimb de teren..s.a.m.d.

Noi cumparam acolo un teren verde la niste preturi care au aparut in presa de teren de construit. Eu cu asta am o problema. Au aparut articole in presa, au fost luate de pe documentele primariei...asta am vrut sa va spun si de asta nu am sa votez acest proiect.

Dl. DIACONU: Suntem in aceasta situatie de a face expropriere in zona Lipovei pentru ca la un moment dat cand functionati ca viceprimar, parcul din zona Lipovei a fost retrocedat, prin hotarare de instanta. Este motivul pentru care trebuie sa actionam asa, acolo in Calea Lipovei.

Trebuie sa dam oamenilor un parc acolo unde au nevoie de el.

Dl. ORZA: Trecand peste rautatea gratuita cu fosta administratie, legat de subiectul asta, pentru ca acolo a fost o decizie a instantei si am incercat din rasputeri sa l convingem pe cel care a castigat sa facem schimb de teren ca sa ramana parcul, in spate au fost tot felul de smecheri care nu au acceptat chestia asta. Eu nu sunt de acord, pentru ca au existat acei smecheri sa le dam bani pentru parcul ala si sa facem in asa fel poate reusim acuma.

Dl. DIACONU: Nu e acelasi parc, e vorba de un spatiu verde in Calea Lipovei.

Dl. ORZA: Sa facem in asa fel incat sa facem schimb de teren incat sa ramana parcul si sa obtinem acel teren

Dl. PRIMAR: Fara polemici. E vorba despre alt teren, nu are nicio legatura, este vorba despre un teren unde putem face ceva un cartier mare care nu are niciun spatiu verde. Nu s a pus nicio clipa sa cumparam terenul pentru ca noi nu vrem sa intram intranzactii de genul asta, facem expropriere pentru ca la expropriere avem o lege care stabieste pretul. Prin urmare, legea tine seama de categoria terenului, noi transformam terenuri construibile in spatii verzi.

Asta este un exemplu si vrem sa mai propunem inca o expropriere in zona Tiriac, unde iarasi in mijlocul unui nr. foarte mare de blocuri, este un spatiu care la ora actual nu are pe el decat garaje si un loc de joaca . Acolo proprietatea este privata pe o buna parte din acea insula ramasa intre blocuri si s a venit cu un PUZ in Consiliul Local pentru a se construi un bloc pentru ca regimul terenului este cu constructii si eu v-am cerut dumneavoastra sa nu votati, considerand inoportun sa se construiasca un bloc acolo. Am spus ca noi nu putem pentru ca suntem intr o societate democratica, care garanteaza dreptul la proprietate nu putem proceda altfel decat conform Constitutiei si legilor tarii, adica prin expropriere.

S-ar fi putut prin cumparare-vanzare. Nu intram in negociere. Va veni momentul cand va vom propune si acea expropriere, la pretul stabilit de lege si vom face pentru oamenii care locuiesc in zona un spatiu de respiratie mult mai mare.

Va trebui sa demolam garajele. Asta este procedura stabilita prin lege, exproprierea, pentru obiective de interes public. Consider ca a face parcuri in oras, este o prioritate.

Dl. PRIMAR: Noi considerăm că a face parcuri în oraș, acolo unde se potrivește să fie parcuri, este o prioritate și dincolo de vorbe noi trecem la fapte. Și vrem să lăsăm în urma noastră un complex sportiv și de agrement, un parc frumos, un bazin de înnot acoperit un bazin de înnot olimpic cu teren de tenis cu terenuri de minifotbal baschet handbal, locuri de joacă și tot ce trebuie pentru zeci de mii de oameni care locuiesc în acea zonă. Cum să nu aprobi așa ceva? În fine, e dreptul fiecăruia să acționeze cum vrea, nu vreau polemici.

Dl. ORZA: Exproprierea ar trebui pusă ultima pe listă. Pentru că exproprierea înseamnă tot cumpărare tot bani. Oamenii înțeleg că se ia cu forța la acei oameni terenul.

Dl. PRIMAR: Exproprierea se face în termenii legii. Normal ca se face pe bani.

Dl. ORZA: De ce nu facem schimb de terenuri?

Dl. PRIMAR: Cu ce? Sa dau pentru un hectar, zece hectare? Ca atat ne cere.

Dl. ORZA: Schimbul de teren se face cu o evaluare si se da valoare pe valoare la schimb. Dar nu consumam bani de la bugetul local.

Dl. PRIMAR: Nu va dau replica. Administratia condusa de mine a adus in patrimoniul orasului o multime de lucruri. Am explicat ce vrem sa facem si ce se face in lumea civilizata. Sper ca avem o majoritate de voturi pentru a pune umarul la cresterea zestrei de spatii verzi a orasului.

La fiecare intalnire cu cetatenii din Calea Lipovei se solicita amenajarea unui parc. Este mare nevoie de un parc acolo indiferent de modul in care se face.

Dl. DIACONU: Supun la vot punctul 6.

15 Voturi pentru.

1 vot impotriva

8 abtineri.

PUNCTUL 7 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea protocolului de cooperare între Municipiul Timișoara și Universitatea Politehnica Timișoara.

Dl. PRIMAR: In cadrul proiectului Timișoara Capitala Culturala Europeana in dosarul de candidatura noi ne-am angajat sa realizam un centru de arta cultura stiinta, experiment-Multiplexity. Intentia era sa construim de la 0 un obiectiv complex, nu s-a putut pentru ca nu am putut intra in posesia terenului si am folosit cladiri existente si oricum vom mai construi si reabilita pe Take lonescu. Ceea ce s-a intentionat a se face acolo un muzeu al tramvaielor ramane cu acea functie este loc ca sa pastram exponatele dar acea hala poate servi acestui scop centru de arta cultura stiinta, experiment-Multiplexity. S-au organizat deja expozitii sunt spatii pentru ateliere de creatie, deci intruneste cerintele acea locatie pentru ceea ce neam propus sa facem. Dar nu e suficient. Peste drum avem in derulare concurs de solutii pentru reabilitare extindere cu constructii noi a ceea ce au fost cladiri ale regiei cu diverse scopuri. Acolo vor fi, o parte din activitatile pe care le presupune acest centru de stiinta. La Politehnica exista prin amenajarea unei hale, un experimentarium facut in colaborare cu Facultatea de Fizica, cu o multime de standuri. Acolo se fac diverse experimente de fizica, de catre vizitatori si profesonisti, care sunt instructive si spectaculoase. In ultimii ani s-a amenajat in acea hala un muzeu tehnic unde este reprezentat domeniul electric. Noi ne-am propus sa facem un muzeu al Tehnicii banatene. In acel muzeu sunt exponate cu realizari importante in domeniul electric. S-au adaugat la aceste standuri tip muzeu, niste lucruri ce tin de noile tehnologii, prin competenta oamenilor din Universitatea Politehnica. Avem standuri de realitate virtuala de realitate augmentata si tot ce este acolo cu standurile de experimente si cu standurile de tip muzeu se potriveste cu ce este specific consacrat in lume pentru centre de stiinta arta. Am propus conducerii Universitatii Politehnica sa facem un parteneriat si acel centru sa intre, functional vorbind, in component Multiplexity. Si sa fie introdus in circuitul turistic, ca acum prea putina lume il vede si e pacat. Dl. Rector a fost de acord colegii sai au agreeat ideea parteneriatului si a si semnat si aprobat acest protocol de colaborare. Nu este implicare patrimoniala ci functional lucram impreuna si ne angajam sa participam cu anumite obiecte, standuri, cheltuieli la functionare. Dar tot ce punem noi acolo apartine Municipiului Timisoara. Va fi lasat in custodie pe perioada parteneriatului. E un proiect care ne permite sa consideram ca o parte din angajamentele luate la acest punct al crearii unui centru de stiinta arta, sunt deja indeplinite dup ace acest protocol va fi aprobat de consiliul local.

Dl. DIACONU: Supun la vot punctul 7.

24 Voturi pentru.

PUNCTUL 8 AL ORDINEI DE ZI

8. Adresa nr.SC2020 - 4646/24.02.2020 a Direcției Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse I Est privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local în Comisia pentru vânzarea spațiilor comerciale/prestări servicii, aflate în administrarea consiliilor judetene sau a consiliilor locale, precum și a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local.

Dl DIACONU: In momentul de fata doamna Popovici Gabriela si domnul Grigore Grigoroiu sunt membri si avem nevoie de o propunere a unui membru supleant.

Propun pe domnul Barabas Lorenzo. Cine este pentru ?

  • -  21 voturi pentru

  • -   1 abtinere

Proiectele de hotărâre înscrise pe Proiectul ordinii de zi au fost inițiate de Primarul Municipiului Timișoara - domnul Nicolae Robu, și au fost trimise spre avizare comisiilor pe domenii de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

PRESEDINTE DE SEDINTA


SECRETAR GENERAL


Viceprimar DAN DIACONU


Jr. CAIUS SULI