Hotărârea nr. 111/2020

111/31.03.2020 privind înfiinţarea Portului Timişoara şi Administraţiei Portului Timişoara - "Canal Bega"
Hotararea Consiliului Local 111/31.03.2020
privind înfiinţarea Portului Timişoara şi Administraţiei Portului Timişoara - "Canal Bega"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul de aprobare nr. SC2020 - 4062/18.02.2020 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Raportul de specialitate nr.SC2020 - 4062/18.02.2020 al Directiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Juridic din data de 21.02.2020 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2020 - 4062/18.02.2020;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societăţi comerciale si Comisiei pentru cultura, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile H.G. nr. 665/2008 pentru stabilirea nominală şi pe porţiuni a căilor navigabile interioare ale României;
Având în vedere ANEXA nr. 5 din LEGEA nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Reţele de transport;
Având în vedere prevederile art. 5, art. 8, art. 12, art. 22, art. 23, alin. (2), art.24, art.26^1, art. 27-28, art. 41, art.43-45, art. 47, art. 50, art.52-53, art. 60 şi art. 62 din Ordonanţa nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, asigurarea funcţionalităţii porturilor şi a infrastructurii de transport naval, administrarea acestora, urmărirea sau asigurarea furnizării serviciilor de siguranţă prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. b) pct. 1, asigurarea desfăşurării activităţilor auxiliare prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. c) pct. 1 din acelaşi act normativ, se fac de către administraţiile portuare şi îndeplinesc funcţia de autorităţi portuare.
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. b), alin. 4 lit. f) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
În temeiul art. 139 alin.1 şi art. 196 alin.1 lit.a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă înfiinţarea Portului Timişoara delimitat pe Canalul Bega de Uzina Hidroelectrica Timişoara (amonte) până la limita unităţii administrativ-teritoriale a Municipiului Timişoara (aval), constituit din infrastructura şi suprastructura portuare, conform Anexelor - parte integrantă din prezentul raport:
Anexa 1.1. - Acvatoriu şi Terenuri portuare; Anexa 1.2. - Reprezentarea grafică;
Anexa 2.1. - Construcţii hidrotehnice şi supraterane; Anexa 2.2. - Reprezentarea grafică;
Anexa 3.1. - Drumuri şi căi de acces; Anexa 3.2. - Reprezentarea grafică;
Anexa 4.1. - Instalaţii / Echipamente / Bunuri; Anexa 4.2. - Reprezentarea grafică.


Art. 2: Portul va fi înscris în lista cuprinzând porturile şi locurile de operare deschise accesului public şi limitele acestora, cu aprobarea prin ordin al ministrului transporturilor, după avizarea regulamentului portuar aferent de către direcţia de profil.


Art. 3: Se aprobă înfiinţarea Administraţiei Portului Timişoara - "Canal Bega", compartiment funcţional distinct în cadrul Direcţiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi a Primăriei Municipiului Timişoara, în condiţiile legii, denumit în continuare Administraţie, având ca obiect de activitate asigurarea administrării Portului Timişoara.
3.1.Compartimentul funcţional înfiinţat are rol de administraţie portuară a Portului Timişoara.
3.2.Administraţia portuară are sediul în b-dul C.D. Loga nr. 1, Municipiul Timişoara, Jud. Timiş.
3.3.În calitatea sa de administraţie portuară, potrivit legislaţiei în vigoare, compartimentul funcţional are ca atribuţii principale:
3.3.1.Punerea infrastructurii portuare la dispoziţia tuturor utilizatorilor;
3.3.2.Activităţile de întreţinere, reparare, modernizare/dezvoltare a caracteristicilor tehnice minime ale infrastructurii portuare şi ale oricăror reţele de utilităţi existente pe teritoriul portului;
3.3.3.Asigurarea către operatorii economici a furnizării şi distribuţiei de utilităţi portuare, precum şi asigurarea serviciilor de siguranţă/securitate în Portul Timişoara;
3.3.4.Accesul pentru operaţiuni de încărcare/descărcare de mărfuri/containere, controlul volumului de marfă, controlulul mărfurilor periculoase, centralizarea datelor economice şi statistice pe acest palier;
3.3.5.Controlul intrării/ieşirii navelor din Port, remorcajul şi pilotajul navelor, după caz;
3.3.6.Controlul în Port a muncii specifice operaţiunilor de încărcare/descărcare, manipulare, transport, depozitare, stivuire, amarare, sortare, paletizare, pachetizare, containerizare a mărfurilor;
3.3.7.Îndeplinirea şi a altor activităţi care îi revin în conformitate cu legislaţia în vigoare.
3.4.În vederea realizării obiectului de activitate, Administraţia are obligaţia să întocmească regulamentul portuar, pe baza regulamentului cadru elaborat de direcţia de resort din ministerul transporturilor şi aprobat prin ordin al ministrului.
3.5.Resursele financiare necesare funcţionării Administraţiei se constituie din resurse bugetare şi venituri proprii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
3.6.Prin delegare de competenţă, în condiţiile legii, Administraţia poate duce la îndeplinire şi unele obligaţii ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte, potrivit art.26^1 alin. (1) din Ordonanţa nr. 22/1999.
3.7.Pentru activităţile pe care le efectuează în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce i-au fost delegate potrivit alin. 3.6., Administraţia îndeplineşte funcţia de autoritate portuară, conform art.26^1 alin. (2) din Ordonanţa nr. 22/1999.
3.8.Administraţia poate desfăşura şi alte activităţi în conformitate cu prevederile actelor normative de organizare şi funcţionare a acesteia, după caz, conform art. 28 din Ordonanţa nr. 22/1999.

Art. 4: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se revocă Hotărârea Consiliului Local nr.147/10.05.2016 privind înfiinţarea administraţiei portuare a Portului Timişoara.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi şi Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Serviciul Resurse Umane;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Generale Urbanism;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse - I EST;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse - II VEST;
- Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass - media locală.







Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR GENERAL CAIUS ŞULI

Anexa 1.1. la H.C.L./- Acvatoriu și Terenuri portuare.

  • A. Acvatoriul Canalului Bega, respectiv suprafețele de apă cuprinse între Uzina Hidroelectrica Timișoara până la limita unității administrativ-teritoriale a Municipiului Timișoara, aferente terenurilor de sub albia minoră, ce aparțin:

  • •  Primăriei Municipiului Timișoara conform CF nr. 418336, nr. topo 5629,

  • •  Municipiului Timișoara conform CF nr. 416892, nr. top. 9509 și

  • •  Primăriei Municipiului Timișoara conform CF nr. 404872, nr. top. 17296/2.

  • B. Terenurile riverane canalului, înscrise în Tabel.

    Tabel

    POZ

    NR. TOP.

    NR. CF.

    PROPRIETAR/formă de proprietate

    1

    4278

    414072

    Primăria Municipiului Timișoara

    2

    4281

    418741

    Primăria Municipiului Timișoara

    3

    4429

    404796

    Primăria Municipiului Timișoara

    4

    4326

    418742

    Primăria Municipiului Timișoara

    5

    5264

    416818

    Primăria Municipiului Timișoara

    6

    5265/2

    Primăria Municipiului Timișoara

    7

    5265/1

    404877

    Primăria Municipiului Timișoara

    8

    5267

    417894

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    9

    5270

    410668

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    10

    5307

    Primăria Municipiului Timișoara

    11

    5309/1/1/1

    425887

    Primăria Municipiului Timișoara

    12

    4798

    432320

    Primăria Municipiului Timișoara

    13

    5544

    404818

    Primăria Municipiului Timișoara

    14

    5536

    400057

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    15

    5545

    431659

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    16

    5627

    400887

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    17

    5628

    404822

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    18

    675/1

    404885

    Primăria Municipiului Timișoara

    19

    8040

    446411

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    20

    446912

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    21

    8099

    446913

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    22

    6367/1

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    23

    6120

    404830

    Primăria Municipiului Timișoara

    24

    6119

    404826

    Primăria Municipiului Timișoara

    25

    6082

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    26

    447676

    Primăria Municipiului Timișoara

    27

    448618

    Primăria Municipiului Timișoara

    28

    5826

    410552

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    29

    5823

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    30

    5811

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    31

    5810

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    32

    5801

    421187

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    33

    5798

    435024

    Primăria Municipiului Timișoara

    34

    5799

    404825

    Primăria Municipiului Timișoara

    35

    5795

    429135

    Municipiul Timișoara domeniu public

    36

    5793

    400765

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    37

    5756

    420387

    Primăria Municipiului Timișoara

    38

    5630/1

    429082

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    39

    5666/1

    416820

    Primăria Municipiului Timișoara

    40

    5679

    444611

    Primăria Municipiului Timișoara

    41

    5690

    406387

    Municipiul Timișoara domeniu public

    42

    5692

    443437

    Primăria Municipiului Timișoara

    43

    5693

    422345

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    44

    5698

    413659

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    45

    5699

    409663

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    46

    5705

    404798

    Primăria Municipiului Timișoara

    47

    5710

    444624

    Primăria Municipiului Timișoara

    48

    5707

    405064

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    49

    141

    404791

    Primăria Municipiului Timișoara

    50

    100

    437179

    Municipiul Timișoara domeniu public

    51

    437180

    Municipiul Timișoara domeniu public

    52

    99/1

    446111

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    53

    98

    Primăria Municipiului Timișoara

    54

    31/1

    404787

    Primăria Municipiului Timișoara

    55

    29/2

    404890

    Primăria Municipiului Timișoara

    56

    29/3

    404893

    Primăria Municipiului Timișoara

    57

    28

    404785

    Primăria Municipiului Timișoara

    58

    4

    404778

    Primăria Municipiului Timișoara

    59

    3

    404777

    Primăria Municipiului Timișoara

    60

    1193

    403144

    Primăria Municipiului Timișoara

    61

    1194/1

    413834

    Primăria Municipiului Timișoara

    62

    1195

    404794

    Primăria Municipiului Timișoara

    63

    17309

    415150

    Primăria Municipiului Timișoara

    64

    5744

    413828

    Primăria Municipiului Timișoara

    65

    6897/1/1/1/1

    404381

    Primăria Municipiului Timișoara

    66

    6905

    404832

    Primăria Municipiului Timișoara

    67

    6904/2

    404831

    Primăria Municipiului Timișoara

    68

    6913/1

    404753

    Primăria Municipiului Timișoara

    69

    6906

    404746

    Primăria Municipiului Timișoara

    70

    6907

    404748

    Primăria Municipiului Timișoara

    71

    6908

    404750

    Primăria Municipiului Timișoara

    72

    6909

    404939

    Primăria Municipiului Timișoara

    73

    6910

    404940

    Primăria Municipiului Timișoara

    74

    6911

    404941

    Primăria Municipiului Timișoara

    75

    6912

    404942

    Primăria Municipiului Timișoara

    76

    9506

    404943

    Primăria Municipiului Timișoara

    77

    9507/1/1

    416747

    Primăria Municipiului Timișoara

    78

    9507/2/1

    404664

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    79

    9507/2/2.

    418663

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    80

    5629

    418336

    Primăria Municipiului Timișoara

    81

    9508

    404833

    Primăria Municipiului Timișoara

    82

    9511/1

    404949

    Primăria Municipiului Timișoara

    83

    9512

    426769

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    84

    426770

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    85

    9513/1

    404944

    Primăria Municipiului Timișoara

    86

    9514

    409366

    Primăria Municipiului Timișoara

    87

    9510/1/1/1

    447648

    Primăria Municipiului Timișoara

    88

    9515

    404945

    Primăria Municipiului Timișoara

    89

    9922

    404839

    Primăria Municipiului Timișoara

    90

    9509

    416892

    Municipiul Timișoara domeniu public

    91

    12078/1

    404932

    Primăria Municipiului Timișoara

    92

    12078/2, 12078/3

    406127

    Primăria Municipiului Timișoara

    93

    16951

    404855

    Primăria Municipiului Timișoara

    94

    17290

    404858

    Primăria Municipiului Timișoara

    95

    17292

    432971

    Primăria Municipiului Timișoara

    96

    432972

    Primăria Municipiului Timișoara

    97

    16952/1/1

    404929

    Municipiul Timișoara domeniu public

    98

    17311

    443536

    Primăria Municipiului Timișoara

    99

    17327

    421424

    Primăria Municipiului Timișoara

    100

    17332/1

    432925

    Primăria Municipiului Timișoara

    101

    17297/2/1

    404934

    Primăria Municipiului Timișoara

    102

    17356

    401808

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    103

    17412

    421574

    Primăria Municipiului Timișoara

    104

    17453

    415700

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    105

    17455

    412339

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    106

    17498/1

    415876

    Primăria Municipiului Timișoara

    107

    17529

    416446

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    108

    17528/2

    426619

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    109

    17530/1/1

    420810

    Municipiul Timișoara domeniu public

    110

    17530/1/2

    401948

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    111

    17584

    447432

    Primăria Municipiului Timișoara

    112

    17615,17616

    436532

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    113

    17711

    446579

    Primăria Municipiului Timișoara

    114

    17293

    409218

    Primăria Municipiului Timișoara

    115

    17294/1

    404439

    Primăria Municipiului Timișoara

    116

    17294/2,17295

    426748

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    117

    17175

    402435

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    118

    17163

    445343

    Primăria Municipiului Timișoara

    119

    17127

    406159

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    120

    17126

    404967

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    121

    17125

    407032

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    122

    17112

    415873

    Primăria Municipiului Timișoara

    123

    17056,17057

    421817

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    124

    17054/1

    436576

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    125

    17296/2

    404872

    Primăria Municipiului Timișoara

    126

    17053/1, 17053/2

    406845

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    127

    17040

    402372

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    128

    16949

    415590

    Primăria Municipiului Timișoara

    129

    16930

    411693

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    130

    16928

    413089

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    131

    16926

    410817

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    132

    16801/1

    413760

    Primăria Municipiului Timișoara

    133

    16801/2

    413762

    Primăria Municipiului Timișoara

    134

    16801/3

    413765

    Primăria Municipiului Timișoara

    135

    16630,16631

    401081

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    136

    16625

    Primăria Municipiului Timișoara

    137

    16414

    432344

    Primăria Municipiului Timișoara

    138

    16387/1

    436404

    Municipiul Timișoara_domeniu public

    139

    16375

    426716

    Primăria Municipiului Timișoara

    140

    16339/1, 16339/2

    433413

    Primăria Municipiului Timișoara

    141

    16338

    404850

    Primăria Municipiului Timișoara

    142

    16337

    404846

    Primăria Municipiului Timișoara

    143

    16300,16301

    429148

    Municipiul Timișoara_domeniul privat

    144

    16285

    440711

    Primăria Municipiului Timișoara

    145

    16286

    404843

    Primăria Municipiului Timișoara

    146

    17742

    404868

    Primăria Municipiului Timișoara

    147

    17743

    404935

    Primăria Municipiului Timișoara

    148

    17744

    404946

    Primăria Municipiului Timișoara

    149

    17744/1

    439469

    Primăria Municipiului Timișoara

    150

    438707

    Municipiul Timișoara_domeniu public

Anexa 2.1. la H.C.L./- Construcții hidrotehnice și supraterane.

  • A. Platforme pentru puncte fixe de acostare

  • 1. Punct fix de acostare 1 Nord, amplasat pe Canalul Bega la km 117+900, malul Nord (Stația 1, Mihai Viteazu), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5110;

  • 2. Punct fix de acostare 2 Nord, amplasat pe Canalul Bega la km 117+100, malul Nord (Stația 2, Dacia), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5111;

  • 3. Punct fix de acostare 3 Nord, amplasat pe Canalul Bega la km 116+650, malul Nord (Stația 3, Corneliu Coposu), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5112;

  • 4. Punct fix de acostare 4 Sud, amplasat pe Canalul Bega la km 115+650, malul Sud (Stația

  • 4, Vasile Pârvan), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5159;

  • 5. Punct fix de acostare 5 Sud, amplasat pe Canalul Bega la km 114+630, malul Sud (Stația

  • 5, Catedrala Mitropolitană), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5160;

  • 6. Punct fix de acostare 6 Sud, amplasat pe Canalul Bega la km 114+230, malul Sud (Stația

  • 6, Sfânta Maria), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5161;

  • 7. Punct fix de acostare 7 Sud, amplasat pe Canalul Bega la km 113+300, malul Sud (Stația

  • 7, Ștefan cel Mare), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5197;

  • 8. Punct fix de acostare 8 Sud, amplasat pe Canalul Bega la km 112+250, malul Sud (Stația

  • 8, Constantin Brâncoveanu), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5198;

  • 9. Punct fix de acostare 9 Sud, amplasat pe Canalul Bega la km 111+700, malul Sud (Stația

  • 9, Ardealul), ce deservește construcția plutitoare (ponton) identificată sub nr. 5199.

  • B. Rampe pentru intervenții de urgență

  • 1. Rampă amonte pentru intervenții de urgență

Zona din avalul podului Andrei Șaguna (fostul pod Mihai Viteazu), malul Sud;

  • 2. Rampă aval pentru intervenții de urgență - Doc de acostare ambarcațiuni ușoare Zona din avalul podului Iuliu Maniu (fostul pod Muncii), malul Sud.

  • C.Stații vaporetto

  • 1. Stația 1, Mihai Viteazu;

  • 2. Stația 2, Dacia;

  • 3. Stația 3, Corneliu Coposu;

  • 4. Stația 4, Vasile Pârvan;

  • 5. Stația 5, Catedrala Mitropolitană;

  • 6. Stația 6, Sfânta Maria;

  • 7. Stația 7, Ștefan cel Mare;

  • 8. Stația 8, Constantin Brâncoveanu

  • 9. Stația 9, Ardealul.

Anexa 3.1. la H.C.L./- Drumuri și căi de acces.

  • A. Carosabil

  • 1. Drum racord cu acces la rampa pentru intervenții de urgență situată în avalul podului Andrei Șaguna (fostul pod Mihai Viteazu), malul Sud;

  • 2. Drum racord cu acces la rampa pentru intervenții de urgență și docul situate în zona podului Iuliu Maniu (fostul pod Muncii), malul Sud.

  • B. Alei și piste de bicicliști

  • 1.  Alei și piste de bicicliști tip I Zona A, I și II, malul Nord;

  • 2.  Alei și piste de bicicliști tip II Zona B, III și IV, malul Nord;

  • 3.  Alei și piste de bicicliști tip III Zona B, IV malul Nord, Zona B, IV malul Sud;

  • 4.  Alei și piste de bicicliști tip IV Zona B, IV, malul Nord, Zona A, I, malul Sud,

Zona A, II, malul Sud, Zona B, IV, malul Sud;

  • 5.  Alei și piste de bicicliști tip V Zona C, V, malul Nord;

  • 6.  Alei și piste de bicicliști tip VI Zona C, V, malul Nord;

  • 7.  Alei și piste de bicicliști tip VII Zona C, VI, malul Nord, Zona C, VII, malul Nord, Zona D, VIII, mal Nord, Zona E, IX, malul Nord,

Zona B, III, malul Sud, Zona C, VI, malul Sud, Zona C, VII, malul Sud;

  • 8.  Alei și piste de bicicliști tip VIII Zona C, VI, malul Nord;

  • 9.  Alei și piste de bicicliști tip IX Zona C, VII, malul Nord;

  • 10. Alei și piste de bicicliști tip XIII Zona B, III, malul Sud;

  • 11. Alei și piste de bicicliști tip XIV Zona B, IV, malul Sud;

  • 12. Alei și piste de bicicliști tip XV Zona B, IV și zona C, V, malul Sud;

  • 13. Alei și piste de bicicliști tip XVI Zona C, V, malul Sud;

  • 14. Alei și piste de bicicliști tip XVII Zona E, X, malul Sud.

Anexa 4.1. la H.C.L./- Instalații/ Echipamente/ Bunuri.

  • A. Iluminat Public

  • B. Rețele electrice: - aerian și subteran

  • C. Rețele apă

  • D. Rețele canal

  • E. Puncte stingere incendiu și posturi de prim-ajutor

- Amplasate la fiecare statie vaporetto

ROMÂNIA


JUDEȚUL TIMIȘ

MUNICIPIUL TIMIȘOARA

DIRECȚIA GENERALĂ D.P.P.R.U.

SERVICIUL TRANSPORT

BIROUL TRANSPORT ȘI SIGURANȚA CIRCULAȚIEI

SC2020-

TIMIȘOARA 2021 CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timișoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: primariatm@primariatm.ro internet: www.primariatm.ro

RAPORT DE SPECIALITATE

privind înființarea Portului Timișoara și Administrației Portului Timișoara

Având în vedere Referatul de aprobare nr. SC2020-      /      .2020 a Primarului Municipiului

Timișoara și Proiectul de hotărâre privind înființarea Portului Timișoara și Administrația Portului Timișoara, facem următoarele precizări:

Politicile europene actuale referitoare la transportul de mărfuri și persoane converg tendinței de a transfera volumul transporturilor de pe căile rutiere pe căile ferate ori navigabile, ca soluții alternative sustenabile, nepoluante sau cu emisii reduse, realizându-se economii de costuri, reducerea poluării și creșterea siguranței transportului.

Observație: Pentru a-și îndeplini obiectivele, Comisia Europeană a adoptat în anul 2006 programul NAIADESZ / Navigation and Inland Waterway Action and Development in Europe (Acțiune și Dezvoltare privind Navigația și Căile Navigabile în Europa) și NAIADESZ II (Transport pe Căi Navigabile Interioare de Calitate) în anul 2016, menite să intensifice utilizarea navigației de interior. Comunicarea NAIADESZ II vizează crearea condițiilor pentru ca transportul de navigație interioară să devină un mod de transport de calitate.

Mai mult, transportul de mărfuri pe căile navigabile interioare prezintă avantaje evidente, întrucât convoaiele de barje împinse pot transporta o cantitate mai mare de mărfuri per unitate de distanță (t/km) decât oricare alt mod de transport terestru, cu o contribuție majoră la reducerea traficului rutier.

Strategiile de implementare a transporturilor pe cursurile de apă interioare sunt susținute și aliniate proiecțiilor de finanțare comunitară ori sectoriale, în acord cu obiectivele și cadrul general de investiții programate. Finanțarea este disponibilă prin Fondurile structurale și de investiții europene pentru statele membre ale Uniunii Europene (ESI); IPA pentru țările candidate; Instrumentul european de vecinătate (IEV) pentru țările din afara UE.; Programul Transnațional Dunărea (PTD) 2014-2020.

Observație: Strategia UE pentru Regiunea Dunării (SUERD - 2010). Aproximativ 274 mil. Euro au fost alocate din partea FEDER, IEV și IPA pentru prioritățile SUERD.

În cadrul priorității Proiecte pre-identificate pe rețeaua TEN-T Centrală, având cea mai mare alocare bugetară (500 mil. Euro Anvelopa generală și 610 mil. Euro din Fondul de coeziune), fiind eligibile la finanțare următoarele acțiuni pentru căi navigabile și porturi interioare: modernizarea căilor navigabile pentru îmbunătățirea infrastructurii de cale navigabilă; construirea/modernizarea ecluzelor; interconectarea dintre căile navigabile interioare și alte moduri de transport; îmbunătățirea accesului și conexiunilor porturilor la rețelele feroviare și rutiere; infrastructura de bază în porturile interioare; terminale/platforme pentru zone de depozitare și stivuire; asigurarea sau îmbunătățirea accesului rutier/feroviar și a conexiunii cu alte porturi; implementarea de instalații și tehnologii noi privind furnizarea și utilizarea combustibililor alternative sau a energiei (alimentare LNG și electricitate) etc.

Canalul Bega reprezintă, din acest punct de vedere, oportunitatea municipiului Timișoara de punere în valoare a cursului de cale navigabilă în plan local, regional, transfrontalier și european, deopotrivă, fiind una dintre puținele căi navigabile amenajate artificial pe teritoriul României. Canalul parcurge întregul oraș pe direcția SV-NE, constituind de-a lungul timpului o coloană vertebrală în jurul căreia s-a dezvoltat așezarea urbană.

Canalul Bega face parte din sistemul Rhin-Main-Dunăre (coridorul de transport pan european nr. VlI-Constanța-Canalul Dunăre Marea Neagră-Dunăre-Main-Rhin-Portul Rotterdam), făcând posibilă legătura între Marea Nordului și Marea Neagră. Canalul Bega navigabil este cuprins între km 118+360 (limita din amonte a municipiului Timișoara) și km 45+000 (ecluza din dreptul localității Klekk pe teritoriul Serbiei). De aici până la km 0 (materializat prin confluența cu Râul Tisa) se naviga pe vechea albie a râului Bega care a fost regularizată și amenajată. Lungimea canalului pe teritoriul românesc este de cca. 44,5 km și de 74 km pe teritoriul sârbesc. Pe teritoriul administrativ al Municipiului Timișoara, Canalul Bega are o lungime de 10,60 km în profil transversal, lățimea canalului la oglinda apei fiind de 30-45 m, iar la nivelul fundului de 15-20 m.

Canalul Bega este primul canal navigabil construit în România. Construit inițial pentru asanarea terenurilor inundabile, a fost amenajat ulterior pentru navigație, existând în acest sens organizate servicii portuare, în cadrul Portului Timișoara. Atestarea documentară a portului datează de la 1860. Sediul portului era în cartierul losefin, pe malul stâng al canalului, pe tronsonul aflat între Podul Muncii și Pasarela Gelu. Lungimea de mal unde puteau acosta șlepurile era de 450 de metri. Pe malul drept, pe la mijlocul acestui tronson, era situat Turnul de apă din losefin. Din 1958 transportul de mărfuri a încetat, iar din 1967 au fost retrase și navele de pasageri. Statutul juridic de cale navigabilă interioară a fost stabilit prin HG nr. 665/2008. De asemenea, Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Rețele de transport, prevede înființarea unui port pe Canalul Bega.

La ora actuală, pe teritoriul românesc, canalul este navigat de mici ambarcațiuni și vaporetto pentru transport public pe raza Municipiului Timișoara, în rest, este parțial colmatat și nu poate fi utilizat pentru traficul comercial, până la finalizarea lucrărilor de dragare și ecologizare.

În anul 2014 Administrația Bazinală de Apă Banat a început realizarea investiției „Refacere consolidări Canal Bega în Municipiul Timișoara “. Obiectivul de investiții a fost finanțat prin programul POS MEDIU - Axa prioritară 5. Investiția a fost finalizată.

Pentru valorificarea potențialului cadrului natural, atât din punct de vedere turistic (amenajare peisagistică, zone pentru agrement), cât și din punct de vedere economic (deschiderea navigației pe Bega, transport public) municipalitatea Timișoara a dezvoltat proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor canalului Bega”. Proiectul s-a derulat prin POR, Axa prioritară 1 și a avut ca obiective: reabilitarea căilor de comunicație pietonale, realizarea pistelor și stațiilor de biciclete, amenajarea peisagistică a malurilor, mobilarea urbană. Totodată s-au construit rampe de acces și stații pentru îmbarcarea/debarcarea de persoane ce utilizează transportul public efectuat pe calea navigabilă. Proiectul a fost finalizat și a condus la dezvoltarea transportului public pe raza unității administrativ-teritoriale cu un nou serviciu de transport public naval, efectuat cu 7 vaporetto, precum și la creșterea mobilității persoanelor prin amplasarea a 9 stații de îmbarcare/debarcare călători pe întreg tronsonul de navigație.

Având în vedere trendul ascendent de dezvoltare socio-economică a zonei, contextul geo-politic favorabil, mobilitatea intermodală, interesul pentru o cale navigabilă facilă și creșterea eficienței transporturilor de persoane și mărfuri la coridorul pan european de transport nr. VII, devine pertinentă și fezabilă ideea reluării navigației pe întreg canalul Bega.

Observație: Transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic, dat fiindcă o navă de navigație interioară, utilizând același consum de energie, poate transporta o tonă de marfă pe o distanță de aproape patru ori mai mare decât un camion (cca. 370 km, în comparație cu 300 km pe cale ferată și cu 100 km pe cale rutieră). De asemenea, costurile de transport sunt competitive, iar costul unitar scade pe distanțe lungi.

Această creștere preconizată/prefigurată a navigației pe cursuri de apă de interior impune configurarea infrastructurii portuare și a managementului portuar prin administrația portuară, ce presupun înființarea Portului Timișoara și a Administrației Portului Timișoara.

Unitatea administrativ-teritorială Municipiul Timișoara dispune de elemente de infrastructură și suprastructură portuare constituite prin: acvatoriu, terenuri portuare, construcții hidrotehnice destinate acostării navelor ori alte tipuri de construcții hidrotehnice, drumuri de acces, echipamente aflate în perimetrul portuar destinate furnizării de utilități, precum și alte instalații/echipamente/bunuri care prin natura sau destinația lor deservesc oricăreia dintre activitățile de transport naval prevăzute la art.19 din ORDONANȚA nr. 22/1999, și care aparțin domeniului public sau privat al municipalității. În susținerea unui pol de dezvoltare regional și, potrivit proiecțiilor pe termen lung asumate prin document programatic, în deplină concordanță cu politica și cu programele de dezvoltare elaborate de municipalitate și/sau ministerul de resort, se va trece în viitor la dezvoltarea Portului Timișoara prin proiecte și investiții noi, lucrări de modificare și modernizare, atragerea de finanțări guvernamentale sau din fondurile structurale comunitare.

Observație: VISION 2030 - Timișoara Metropolă Europeană, document unic valabil pentru dezvoltarea viitoare a orașului, ce vizează realizarea unui concept unitar, modern, de mare utilitate pentru dezvoltarea orașului pe termen lung, adoptat prin HCL nr.484/18.12.2007.

Pentru înființarea Portului Timișoara pe Canalul Bega se vor utiliza infrastructura și suprastructura portuare constituite conform Anexelor 1.1. - 4.1., respectiv Anexelor 1.2 - 4.2., delimitat de Uzina Hidroelectrica Timișoara - în amonte, până la limita unității administrativ-teritoriale a Municipiului Timișoara - în aval, prin terenurile de sub albia minoră ce aparțin unității administrativ-teritoriale a Municipiului Timișoara, în domeniul public sau privat, conform CF nr. 418336, nr. topo 5629, Municipiului Timișoara conform CF nr. 416892, nr. top. 9509 și Primăriei Municipiului Timișoara conform CF nr. 404872, nr. top. 17296/2 și terenurile riverane canalului, aflate în proprietatea UAT Municipiul Timișoara.

Administrația portuară va gestiona, în principal:

  • >  Punerea infrastructurii portuare la dispoziția tuturor utilizatorilor;

  • > Activitățile de întreținere, reparare, modernizare/dezvoltare a caracteristicilor tehnice minime ale infrastructurii portuare și ale oricăror rețele de utilități existente pe teritoriul portului;

  • > Asigurarea către operatorii economici a furnizării și distribuției de utilități portuare, precum și asigurarea serviciilor de siguranță/securitate în Portul Timișoara;

  • > Accesul pentru operațiuni de încărcare/descărcare de mărfuri/containere, controlul volumului de marfă, controlulul mărfurilor periculoase, centralizarea datelor economice și statistice pe acest palier;

  • >  Controlul intrării/ieșirii navelor din Port, remorcajul și pilotajul navelor, după caz;

  • >  Controlul în Port a muncii specifice operațiunilor de încărcare/descărcare, manipulare, transport, depozitare, stivuire, amarare, sortare, paletizare, pachetizare, containerizare, slinguire, însăcuire a mărfurilor;

  • >  Îndeplinirea și a altor activități care îi revin în conformitate cu legislația în vigoare.

În conformitate cu art. 5 din Ordonanța nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, asigurarea funcționalității porturilor și a infrastructurii de transport naval, administrarea acestora, urmărirea sau asigurarea furnizării serviciilor de siguranță prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. b) pct. 1 și asigurarea desfășurării activităților auxiliare prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. c) pct. 1 se fac de către administrațiile portuare și/sau de căi navigabile interioare, denumite în continuare administrații. Administrațiile îndeplinesc funcția de autorități portuare și/sau de căi navigabile interioare, în condițiile legii. Potrivit art. 22 administrațiile prevăzute la art. 5 alin. (2) pot fi instituții publice, regii autonome, companii naționale sau societăți comerciale, iar art. 23 alin. (2) prevede că porturile unde terenurile portuare aparțin domeniului public al unităților administrativ-teritoriale, administrațiile portuare se înființează prin hotărâri ale consiliilor locale ale unităților administrativ-teritoriale respective. Administrațiile portuare au obligația să întocmească Regulamente portuare. La elaborarea regulamentelor portuare administrațiile se vor consulta cu instituțiile aparținând organelor administrației publice centrale, cu operatorii economici și cu organizațiile sindicale reprezentative care își desfășoară activitatea în respectivul port. Regulamentele portuare vor fi avizate din punctul de vedere al siguranței navigației de Autoritatea Navală Română.

H.C.L. nr. 147/10.05.2016 privind înființarea administrației portuare a Portului Timișoara este lipsită de efecte juridice și ineficace, întrucât H.C.L. se raportează la prevederile Ordonanței nr. 22/1999, respectiv la art. 23, alin. (4), care au fost ulterior modificate pe fond de Legea nr. 235/2017, iar modificările aduse fac trimitere la o altă prevedere legislativă, respectiv la art. 23, alin. 2. Mai mult, limita teritorială a UAT Timișoara nu este podul Modoș - așa cum este consemnat în H.C.L. nr. 147/10.05.2016 și nu sunt indicate elementele de infrastructură configurate în propunerea de port.

Având în vedere cele mai sus menționate, propunem:

  • 1. Înființarea Portului Timișoara delimitat pe Canalul Bega de Uzina Hidroelectrica Timișoara (amonte) până la limita unității administrativ-teritoriale a Municipiului Timișoara (aval), constituit din infrastructura și suprastructura portuare, conform anexelor - parte integrantă din prezentul raport:

Anexa 1.1. - Acvatoriu și Terenuri portuare; Anexa 1.2. - Reprezentarea grafică;

Anexa 2.1. - Construcții hidrotehnice și supraterane; Anexa 2.2. - Reprezentarea grafică;

Anexa 3.1. - Drumuri și căi de acces; Anexa 3.2. - Reprezentarea grafică;

Anexa 4.1. - Instalații /Echipamente / Bunuri; Anexa 2.2. - Reprezentarea grafică.

  • 2.  Portul va fi înscris în lista cuprinzând porturile și locurile de operare deschise accesului public și limitele acestora, cu aprobarea prin ordin al ministrului transporturilor, după avizarea regulamentului portuar aferent de către direcția de profil.

  • 3. Înființarea Administrației Portului Timișoara - “Canal Bega”, compartiment funcțional distinct în cadrul Direcției Generale Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități a Primăriei Municipiului Timișoara, în condițiile legii, denumit în continuare Administrație, având ca obiect de activitate asigurarea administrării Portului Timișoara.

    • 3.1. Compartimentul funcțional înființat are rol de administrație portuară a Portului Timișoara.

    • 3.2. Administrația portuară are sediul în b-dul C.D. Loga nr. 1, Municipiul Timișoara, Jud. Timiș.

    • 3.3. În calitatea sa de administrație portuară, potrivit legislației în vigoare, compartimentul funcțional are ca atribuții principale:

      • 3.3.1.  Punerea infrastructurii portuare la dispoziția tuturor utilizatorilor;

      • 3.3.2.  Activitățile de întreținere, reparare, modernizare/dezvoltare a caracteristicilor tehnice minime ale infrastructurii portuare și ale oricăror rețele de utilități existente pe teritoriul portului;

      • 3.3.3.  Asigurarea către operatorii economici a furnizării și distribuției de utilități portuare, precum și asigurarea serviciilor de siguranță/securitate în Portul Timișoara;

      • 3.3.4.  Accesul pentru operațiuni de încărcare/descărcare de mărfuri/containere, controlul volumului de marfă, controlulul mărfurilor periculoase, centralizarea datelor economice și statistice pe acest palier;

      • 3.3.5.  Controlul intrării/ieșirii navelor din Port, remorcajul și pilotajul navelor, după caz;

      • 3.3.6.  Controlul în Port a muncii specifice operațiunilor de încărcare/descărcare, manipulare, transport, depozitare, stivuire, amarare, sortare, paletizare, pachetizare, containerizare a mărfurilor;

      • 3.3.7.  Îndeplinirea și a altor activități care îi revin în conformitate cu legislația în vigoare.

    • 3.4. În vederea realizării obiectului de activitate, Administrația are obligația să întocmească regulamentul portuar, pe baza regulamentului cadru elaborat de direcția de resort din ministerul transporturilor și aprobat prin ordin al ministrului.

    • 3.5. Resursele financiare necesare funcționării Administrației se constituie din resurse bugetare și venituri proprii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    • 3.6. Prin delegare de competență, în condițiile legii, Administrația poate duce la îndeplinire și unele obligații ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte, potrivit art.26A1 alin. (1) din Ordonanța nr. 22/1999.

    • 3.7. Pentru activitățile pe care le efectuează în scopul îndeplinirii atribuțiilor ce i-au fost delegate potrivit alin. 3.6., Administrația îndeplinește funcția de autoritate portuară, conform art.26A1 alin. (2) din Ordonanța nr. 22/1999.

    • 3.8. Administrația poate desfășura și alte activități în conformitate cu prevederile actelor normative de organizare și funcționare a acesteia, după caz, conform art. 28 din Ordonanța nr. 22/1999.

  • 4. Revocarea H.C.L. nr.147/10.05.2016 privind înființarea administrației portuare a Portului Timișoara.

    DIRECTOR GENERAL, CULIȚĂ CHIȘ


    ȘEF BIROU T.S.C., CRISTINA GAVRA


ȘEF SERVICIU, ADRIAN COLOJOARĂ

ȘEF BIROU G.M.P.E.,

NASTASIA POP

P. ȘEF BIROU M.I.P.E., LIDIA VÎLCEANU

CONSILIER, A UGUSTIN BĂRBOS

ROMANIA

JUDEȚUL TIMIȘ


MUNICIPIUL TIMIȘOARA

PRIMAR

SC2020-

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timișoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: primariatm@primariatm.ro internet: www.primariatm.ro

REFERAT DE APOBARE

PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE privind înființarea Portului Timișoara și Administrației Portului Timișoara

  • l.  Descrierea situației actuale

Canalul Bega reprezintă oportunitatea municipiului Timișoara de punere în valoare a cursului de cale navigabilă în plan local, regional, transfrontalier și european, deopotrivă, fiind una dintre puținele căi navigabile amenajate artificial pe teritoriul României. Canalul parcurge întregul oraș pe direcția SV-NE, constituind de-a lungul timpului o coloană vertebrală în jurul căreia s-a dezvoltat așezarea urbană.

Canalul Bega face parte din sistemul Rhin-Main-Dunăre (coridorul de transport pan european nr. VlI-Constanța-Canalul Dunăre Marea Neagră-Dunăre-Main-Rhin-Portul Rotterdam), făcând posibilă legătura între Marea Nordului și Marea Neagră. Canalul Bega navigabil este cuprins între km 118+360 (limita din amonte a municipiului Timișoara) și km 45+000 (ecluza din dreptul localității Klekk pe teritoriul Serbiei). De aici până la km 0 (materializat prin confluența cu Râul Tisa) se naviga pe vechea albie a râului Bega care a fost regularizată și amenajată. Lungimea canalului pe teritoriul românesc este de cca. 44,5 km și de 74 km pe teritoriul sârbesc. Pe teritoriul administrativ al Municipiului Timișoara, Canalul Bega are o lungime de 10,60 km în profil transversal, lățimea canalului la oglinda apei fiind de 30-45

m, iar la nivelul fundului de 15-20 m.

Canalul Bega este primul canal navigabil construit în România. Construit inițial pentru asanarea terenurilor inundabile, a fost amenajat ulterior pentru navigație, existând în acest sens organizate servicii portuare, în cadrul Portului Timișoara. Atestarea documentară a portului datează de la 1860. Sediul portului era în cartierul losefin, pe malul stâng al canalului, pe tronsonul aflat între Podul Muncii și Pasarela Gelu. Lungimea de mal unde puteau acosta șlepurile era de 450 de metri. Pe malul drept, pe la mijlocul acestui tronson, era situat Turnul de apă din losefin. Din 1958 transportul de mărfuri a încetat, iar din 1967 au fost retrase și navele de pasageri. Statutul juridic de cale navigabilă interioară a fost stabilit prin HG nr. 665/2008. De asemenea, Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Rețele de transport, prevede înființarea unui port pe Canalul Bega.

La ora actuală, pe teritoriul românesc, canalul este navigat de mici ambarcațiuni și vaporetto pentru transport public pe raza Municipiului Timișoara, în rest, este parțial colmatat și nu poate fi utilizat pentru traficul comercial, până la finalizarea lucrărilor de dragare și ecologizare.

În anul 2014 Administrația Bazinală de Apă Banat a început realizarea investiției „Refacere consolidări Canal Bega în Municipiul Timișoara". Obiectivul de investiții a fost finanțat prin programul POS MEDIU - Axa prioritară 5. Investiția a fost finalizată.

Pentru valorificarea potențialului cadrului natural, atât din punct de vedere turistic (amenajare peisagistică, zone pentru agrement), cât și din punct de vedere economic (deschiderea navigației pe Bega, transport public) municipalitatea Timișoara a dezvoltat proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor canalului Bega”. Proiectul s-a derulat prin POR, Axa prioritară 1 și a avut ca obiective: reabilitarea căilor de comunicație pietonale, realizarea pistelor și stațiilor de biciclete, amenajarea peisagistică a malurilor, mobilarea urbană. Totodată s-au construit rampe de acces și stații pentru îmbarcarea/debarcarea de persoane ce utilizează transportul public efectuat pe calea navigabilă. Proiectul a fost finalizat și a condus la dezvoltarea transportului public pe raza unității administrativ-teritoriale cu un nou serviciu de transport public naval, efectuat cu 7 vaporetto, precum și la creșterea mobilității persoanelor prin amplasarea a 9 stații de îmbarcare/debarcare călători pe întreg tronsonul de navigație.

  • 2.  Schimbări preconizate și rezultate așteptate

Politicile europene actuale referitoare la transportul de mărfuri și persoane converg tendinței de a transfera volumul transporturilor de pe căile rutiere pe căile ferate ori navigabile, ca soluții alternative sustenabile, nepoluante sau cu emisii reduse, realizându-se economii de costuri, reducerea poluării și creșterea siguranței transportului.

Mai mult, transportul de mărfuri pe căile navigabile interioare prezintă avantaje evidente, întrucât convoaiele de barje împinse pot transporta o cantitate mai mare de mărfuri per unitate de distanță (t/km) decât oricare alt mod de transport terestru, cu o contribuție majoră la reducerea traficului rutier.

Strategiile de implementare a transporturilor pe cursurile de apă interioare sunt susținute și aliniate proiecțiilor de finanțare comunitară ori sectoriale, în acord cu obiectivele și cadrul general de investiții programate. Finanțarea este disponibilă prin Fondurile structurale și de investiții europene pentru statele membre ale Uniunii Europene (ESI); IPA pentru țările candidate; Instrumentul european de vecinătate (IEV) pentru țările din afara UE.; Programul Transnațional Dunărea (PTD) 2014-2020.

Având în vedere trendul ascendent de dezvoltare socio-economică a zonei, contextul geo-politic favorabil, mobilitatea intermodală, interesul pentru o cale navigabilă facilă și creșterea eficienței transporturilor de persoane și mărfuri la coridorul pan european de transport nr. VII, devine pertinentă și fezabilă ideea reluării navigației pe întreg canalul Bega. Această creștere preconizată/prefigurată a navigației pe cursurile de ape interioare determină necesitatea configurării infrastructurii portuare și a managementului portuar, respectiv a administrației portuare în condițiile legii, ce impune înființarea Portului Timișoara și a Administrației Portului Timișoara.

  • 3. Alte informatii - Nu este cazul.

  • 4.  Concluzii:

Consider necesar și oportun aprobarea înființării Portului Timișoara și Administrației Portului Timișoara - “Canal Bega”.

Primar,


Director General D.G.D.P.P.R.U.

NICOLAE ROBU

CULIȚĂ CHIȘ


Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.

Acest document nu a putut fi convertit OCR - probabil este corupt.