Proces verbal din 28.11.2018

Proces-verbal al ședinței de îndată din 28.11.2018

ROMANIA

JUDETUL TIMIS MUNICIPIUL TIMISOARA CONSILIUL LOCAL

PROCES - VERBAL

încheiat azi 28.11.2018 cu ocazia ședinței de indata a Consiliului Local al Municipiului Timișoara

Președinte de ședință - Viceprimar DAN DIACONU

Din cei 27 de consilieri au fost prezenți 22;

Au absentat: Sorin Ionescu, Cristian Dugulescu, Radu Dimeca, Ciprian Mihok, Raluca Popescu.

Din partea executivului participa domnul primar Nicolae Robu, domnul viceprimar Dan Diaconu, domnul viceprimar Farkas Imre si doamna secretar Simona Dragoi.

Anexă La Dispoziția nr. 1501

Din data de:27.11.2018

  • 1. Aprobarea Procesului Verbal al ședinței Consiliului Local al Municipiului Timișoara din data de 23.11.2018.

5

  • 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018.

  • 3. Proiect de hotărâre privind aprobarea operațiunilor de dezlipire imobil înscris în CF nr. 444152 Timișoara și dezlipire imobil înscris în CF nr. 444153 Timișoara, str. Ion Ionescu de la Brad nr. 1/E.

5             ~

  • 4. Proiect de hotărâre privind aprobarea operațiunii de dezlipire a imobilului cu nr. Top. 26039 înscris în CF nr. 413803 Timișoara.

  • 5. Proiect de hotărâre privind închirierea imobilului situat în Timișoara Bv. Revoluției 1989 nr. 12 în care funcționează Clinica de Cardiologie - ASCAR din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara.

  • 6. Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii în domeniul public al Municipiului Timișoara a terenului înscris în C.F. nr. 439181 - Timișoara, nr. Top.2206/1 - 2207 - 2208/1/2.

  • 7. Proiect de hotărâre privind schimbarea destinației spațiului în suprafață de 1019,19 mp, situat în Căminul nr. 2 al Colegiului Tehnic Energetic Regele Ferdinand I, din Timișoara, str. Renașterii nr. 24/A și a terenului în suprafață de 595 mp., precum și atribuirea acestora în folosință gratuită către Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, pentru desfășurarea activității Secției nr. 1 Poliție.

5

  • 8. Proiect de hotărâre privind prelungirea contractului de închiriere nr. 369/30.12.1998, încheiat cu Spitalul Clinic Județean de Urgență ”PIUS BRÂNZEU” Timișoara - Policlinica pentru Sportivi.

  • 9. Proiect de hotărâre privind prelungirea Contractului de închiriere nr. 1212/18.01.2001, încheiat cu SC EL SERV RENOVATOR SRL.

  • 10. Proiect de hotărâre privind închirierea prin atribuirea directă a spațiului cu altă destinație situat în Timișoara str. Janos Bolyai nr.4, pe o perioadă de 5 ani către Parohia Romano-Catolică Timișoara I Cetate.

  • 11. Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării locuințelor disponibile prezentate în ședința Comisiei de repartizare a locuințelor din data de 25.10.2018, în vederea încheierii contractelor de închiriere.

  • 12. Proiect de hotărâre privind vânzarea boxei U5 situată la demisolul imobilului din Timișoara, str. Patriarh Miron Cristea nr. 15.

  • 13. Proiect de hotărâre privind atribuirea cu contract de închiriere pe o perioadă de 3 ani a spațiului cu altă destinație situat în imobilul din Timișoara, Piața Traian, nr.3, către Asociația Crescătorilor de Albine din România Filiala Județeană Timiș.

  • 14. Proiect de hotărâre privind prelungirea pe o perioadă de 3 ani a contractului de închiriere nr. 370/1998 încheiat cu Asociația Pescarilor Sportivi Timișoara având ca obiect spațiul cu altă destinație situat în imobilul din Timișoara, str Bela Bartok (fostă Tușnad, fostă Maxim Gorki), nr. 17.

  • 15. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, la intenția de înstrăinare a imobilului din Timișoara, strada Memorandului nr. 59, înscris în C.F. nr. 438521 (C.F. vechi 5241), nr. Topo 10106, la prețul de 125.000 euro.

  • 16. Proiect de hotărâre privind aprobarea funcțiunii de Cinematograf dedicat Filmului European, Românesc și Filmului de Artă și Independent pentru Cinematograful Studio.

  • 17. Proiect de hotărâre privind tarifele aplicate pentru parcarea pe raza municipiului Timișoara.

  • 18.Proiect de hotărâre privind actualizarea Studiului de fezabilitate pentru ”Reabilitare linii de tramvai și modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneștilor - Timișoara” aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 472/15.12.2009.

  • 19. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice -faza P.T., a indicatorilor tehnico-economici și a anexei privind descrierea sumară a investiției, pentru obiectivul ”Extindere grădiniță în regim de înălțime P+1E+M, reparații și reabilitare termică corp existent”, din Timișoara, str. Martir Sebastian Iordan nr.6.

  • 20. Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finanțare „Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe situate pe străzile: str.Maslinului nr.11 sc.A,B, Str. Cernauti nr.10:12:14, str.Topologului nr.5 sc.A,B, Str. Topologului nr.1,sc.A, str.Arges nr.4,B-dul Cetatii nr.30,str.Rasaritului nr.5” și a cheltuielilor aferente.

  • 21. Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finantare „Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe: zona Averescu”, SMIS 117379 si a cheltuielilor aferente.

  • 22. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Dezvoltare zona mixta: comert, servicii, functiuni administrative si locuire colectiva in regim de inaltime S+P+6E+Er”, Str. Divizia 9 Cavalerie, nr. 19, Timișoara.

23 .Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ”Dezvoltare zonă activități economice cu caracter industrial, instituții și servicii publice”, Calea Torontalului DN6, km. 563+750 dreapta, Timișoara.

24.Adresa nr. SC2018 - 27867/22.11.2018 a Sindicatului Filarmonicii ”Banatul” Timișoara cu privire la organigramele Filarmonicii de Stat ”Transilvania” și Filarmonicii de Stat din Viena, Berlin și Karlsruhe.

Proiectele de hotărâre înscrise pe Ordinea de Zi au fost inițiate de Primarul Municipiului Timișoara - domnul Nicolae Robu.

DL. DIACONU: Avem astazi 24 de puncte pe ordinea de zi si doua puncte pe anexa la ordinea de zi, ambele puncte fiind urgente, o hotarare despre care, de tipul celora pe care le cunoasteti legate de programul operational regional si cealalta protocol de colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe. Amandoua au explicatia urgentei in textul anexei, astfel ca va supun la vot introducerea celor doua puncte pe ordinea de zi. Deschid sesiunea de vot.

DNA. TUNDREA: Domnule presedinte, aceasi rugaminte, am observat ca la ordinea suplimentara este o motivare, dar asa cum am discutat, fiind vorba de un plen de indata, adica pentru situatii de caz fortuit, sincera sa fiu m-as fi asteptat sa existe o motivare a urgentei si la proiectele inscrise pe ordinea principala de zi, adica nu e un plen ordinar.

DL. DIACONU: Pe ordinea de zi, se doreste o motivare a urgentei celor de pe ordinea de zi.

DL. PRIMAR: Da, sigur, daca ne uitam este vorba despre cateva hotarari care au fost si pe ordinea de zi a sedintei trecute, cand n-am avut cvorum de 18 voturi si atunci le-am repus. Alte hotarari sunt datorate faptului ca suntem in etapa de definitivare a cererilor de finantare pe fonduri europene, noi am depus proiectele, au fost anumite observatii in urma verificarilor si trebuie rapid sa operam modificarile de rigoare, dar dupa orice modificare se impune un vot in Consiliu Local si apoi retransmitem documentatia la Agentia de Dezvoltare si v-as ruga sa intelegeti ca putea sa mai fie cazul in perioada urmatoare, ca pana, termenul e 31 decembrie, dar noi incercam evident ca mai devreme sa depunem toate proiectele pe care le avem, sunt multe pe fonduri europene si n-avem de unde sa anticipam anumite observatii care pot fi facute cu ocazia verificarilor, de aceea rugamintea este sa veniti la sedinte si sa votati aceste proiecte, sunt proiecte pentru Timisoara, extrem de importante in ideea atragerii de fonduri europene.

DNA. TUNDREA: Va multumim frumos!

DL. PRIMAR: Si mai avem si punctual, de exemplu politia nu mai are contract la noi, a trebuit sa obtinem aprobarea de schimbare de destinatie de la Ministerul Educatiei, pana am obtinut a trecut vremea si vrem sa lamurim si aceste lucruri cat mai repede sa nu fie ocupat acel sediu fara un contract in spate, despre asta e vorba.

DNA. TUNDREA: Va multumim frumos, dar chiar ne bucurasem la momentul respectiv ca se nastea asa o cutuma care denota respect si fata de noi consilierii si cred ca si pentru dumneavoastra vedeti sunt ..in loc sa ne dati dumneavoastra explicatii ar fi mult mai simplu daca cei care pregatesc aceasta lista si ordine de zi ar scrie toate aceste lucruri, pentru ca dumneavoastra le stiti, noi le stim mai putin si insist, probabil datorita profesiei mele, fiind avocat, insist asupra faptului ca este important sa respectam si legea. Va multumesc!

DL. PRIMAR: De acord cu dumneavoastra si eu imi doresc mai multa rigoare si orice observatii si propuneri de imbunatatire a activitatii sunt binevenite. Remarcati ca pe ordinea suplimentara chiar sunt doua doar si am avut putine si data trecuta, deci ne-am straduit, am pus aparatul in miscare sa fie cat mai putine, ideal ar fi sa nu avem, dar sigur, asta e cam greu si vedeti despre ce hotarari este vorba pe ordinea suplimentara si evident ca motivarea, argumentarea poate fi prezenta pe viitor si la hotararile de pe ordinea principala cand avem sedinte de indata. Sigur, am retinut, eu impartasesc propunerea dumneavoastra.

DL. IDOLU: Ca o precizare, sau completare la ce a zis colega mea, faptul ca domnul Primar impartaseste nu ne multumeste 100%, trebuie sa si aplice si ma bucur ca il vad pe domnul Robert Kristof pe care nu l-am mai vazut de mult aici, apropo, vis-â-vis de viata orașului. Atat, deci trebuie sa si aplice, nu sa impartaseasca.

DL. PRIMAR: Evident, cand eu impartasesc e ca si aplicata, domnul consilier, cred ca ati vazut cam cum merg lucrurile. Nu cu orice, recunosc.

DL. DIACONU: As mai adauga doar ca in mare parte...

DL. PRIMAR: Cand solicitarea vine de la PSD atunci daca eu impartasesc se face. DL. DIACONU: V-as mai fi adaugat ca mare parte din proiectele de pe ordinea de zi sunt de acum doua saptamani in comisii asa ca le-ati consultat cu mult timp inainte, in mare parte. Bun! Va supun la vot introducerea celor doua puncte pe ordinea de zi. Deschid sesiunea de vot, sau incerc sa deschid, va rog!

Asteptam 2 minute sau votam.. ?

Haideti sa votam va rog doar partea de ordine de zi pana cand se ..,deci va supun la vot introducerea celor doua puncte de pe ordinea de zi, de pe anexa la ordinea de zi pe ordinea de zi a plenului de astazi.

Cine este pentru? Impotriva sau abtineri? 7 abtineri? 5 abtineri?

DNA. SECRETAR: Va rog abtinerile inca o data, pentru consemnare in procesul verbal, va rog! Abtinerile pentru consemnare in procesul verbal.

DL. DIACONU: Va rog ridicati mana!

  • -  15 voturi pentru

  • -  7 abtineri.

Ordinea de zi in ansamblu. Cine este pentru? Impotriva sau abtineri? Multumesc!

  • -  unanimitate

PUNCTUL 1 AL ORDINEI DE ZI

Aprobarea Procesului Verbal al ședinței Consiliului Local al Municipiului Timișoara din data de 23.11.2018.

9

DL. DIACONU: Cine este pentru?Impotriva sau abtineri?

- unanimitate

Va multumesc! Mai porneste sau continuam asa?

PUNCTUL 2 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018.

DL. DIACONU: S-a inregistrat o inscriere, o cerere de interventie din partea domnului Brancovan. Va supun la vot in primul rand acordarea cuvantului domnului Brancovan. Deschid sesiunea de vot. Va rog sa votati daca domnul Brancovan are voie sa ia cuvantul sau nu! Daca dati cuvantul domnului Brancovan care s-a inscris la cuvant.

DL. PRIMAR: Eu v-as propune, pentru ca inteleg ca va fi foarte la obiect si daca se limiteaza la doua minute, eu v-as propune sa fiti de acord, eu personal as fi de acord, pentru ca am incredere ca se va limita efectiv la subiectul anuntat. Sunt alti cetateni care profita de sedintele noastre pentru a face cu totul altceva, am incredere ca va discuta la obiect domnul Brancovan.

DL. DIACONU:

- 12 voturi pentru

- 2 impotriva

- 5 abtineri

Va rog, domnul Brancovan!

DL. BRANCOVAN: Va multumesc mult! Domnule Primar, cunoasteti Legea finantelor publice locale. De fiecare data la buget, in momentul in care aprobati un nou buget ati facut dezbatere publica. Va aduc la cunostinta ca in conformitate cu articolul 17 aliniatul 2 si in cazul rectificarilor bugetelor se aplica aceleasi proceduri ca si in cazul aprobarilor initiale ale bugetelor, cu exceptia termenelor din calendarul bugetar, deci dumneavoastra sunteti obligat sa faceti dezbatere publica si eu va sugerez sa retrageti de pe ordinea de zi, sa includeti acest proiect in dezbaterea publica ce urmeaza sa fie organizata probabil saptamana viitoare, legat de imprumutul acela de vreo 215 milioane de lei, pentru ca si problema mea face obiectul acelui imprumut. Daca nu doriti, atunci eu imi rezerv dreptul de a actiona in contencios administrativ si mai departe dumneavoastra stiti. Multumesc mult!

DL. IDOLU: Daca ar fi si domnul Dimeca atat de curajos, caruia i-ati luat locul pentru doua minute.

DL. DIACONU: Multumesc! Va rog, domnul Primar!

DL. PRIMAR: Va dati seama ca prezenta acestui proiect pe ordinea de zi de astazi nu este intamplatoare. Noi avem si situatii de forta majora si trebuie sa intelegem asta, dar ce vrem pana la urma, vrem binele acestui oras sau vrem raul acestui oras? Intre cele doua lucruri trebuie sa decidem. Cred ca am dovedit transparenta, dar sa nu facem rau orasului incurcandu-ne prin excese numai zic de care.

DL. DIACONU: As vrea doar sa va amintesc ca nu e un raspuns, dat fiind ca domnul Brancovan a ocupat doar temporar locul domnului Dimeca, pana cand il va ocupa definitiv, e nevoie de spus ca aceasta conventie de imprumut a fost aprobata de Consiliul Local. Noi in momentul de fata suntem la o validare a rectificarii prin dispozitie a Primarului, cu alte cuvinte nu vorbim de o discutie si o dezbatere publica asupra imprumutului pe care l-am aprobat in Consiliul Local de un timp indelungat, pe de alta parte nu exista o cerere oficiala pentru dezbatere publica la acest proiect de hotarare.

DL. PRIMAR: Da' nu-i necesara, da' noi avem aprobarea, acum daca noi vrem sa facem dezbatere publica si cand aprobam ce am aprobat sau unde Dumnezeu ajungem? Haideti, eu va propun sa fim totusi seriosi si dedicati intereselor orasului! Am aprobat acest imprumut. Vrem sa il valorificam? Daca vrem sa nu il valorificam pentru a crea probleme orasului, atunci nu rectificam bugetul, ca evident ca nu poti folosi banii daca nu ai si rectificarea de buget conexa. Eu cred ca dezbaterea publica trebuie facuta in alt moment, nu acum.

Eu va rog sa fim oameni rationali! Asa avem, sigur, nu-l consider pe domnul Brancovan, ca eu l-am perceput ca un om de buna credinta si preocupat, ca sunt altii care au cu totul si cu totul alte mize, eu cred ca aici in Consiliu se vede si din faptul ca indiferent de apartenenta politica se vine la sedinte chiar daca uneori trebuie de 3 ori pe luna si incercam sa facem ceva pentru orasul asta. Haideti sa nu ne punem singuri frane ca si asa birocratia instituita in tara asta e o frana cumplita.

DL. DIACONU: Bun, daca mai sunt alte interventii la acest punct, daca nu deschid sesiunea de vot. Mai este o persoana care nu a votat, ca sa pot sa inchid acest vot.

DL. PRIMAR: Deci, eu va rog, ne vedem nevoiti, in conditiile in care nu se aproba sa mai convocam inca o sedinta, dar eu va rog sa aveti in vedere si toate consecintele care vor decurge inclusiv in ceea ce priveste pozitionarea politica, daca pana acolo mergem. A mai fost o tentativa, dar am crezut ca au apus acele vremuri cand a fost dat afara viceprimarul P.S.D., pentru ca a votat pentru buget. Daca nu vota pierdeam fonduri europene. S-a mers pana acolo incat s-a vrut ca Timisoara sa piarda fonduri europene. Atunci era in fruntea P.S.D. Timis un om de care e o sansa pentru P.S.D. ca a scapat. Eu am inteles ca lucrurile acum, aici in Timis, nu discut nivelul national, ca deocamdata noi suntem actori locali, eu cel putin, dar aici a fost o colaborare pentru lucrurile majore de interes si la Consiliul Judetean si in Consiliul Local, mult mai buna din partea noastra in Consiliul Judetean, dar aici taras, grabis, pana la urma am facut ce trebuia impreuna.

DL. PRIMAR: Este o persoană care nu și-a exprimat votul. Intenționat nu a votat? Să vedem cine e. Toată lumea a votat? Bun, asta e.

DL. DIACONU: Proiectul a căzut cu 13 voturi pentru și 9 abțineri

DL. PRIMAR: Bine, mâine la ora pe care o vom anunța va fi dezbatere publică și după aceea ședință de îndată și inclusiv sesizări ale unora care probabil că vor lua măsuri atunci când se produc acțiuni clare de boicot. Țara asta nu cred că e așa a nimănui încât să poată fi boicotat interesul public chiar de maniera asta.

PUNCTUL 3 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea operațiunilor de dezlipire imobil înscris în CF nr. 444152 Timișoara și dezlipire imobil înscris în CF nr. 444153 Timișoara, str. Ion Ionescu de la Brad nr. 1/E

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

-21 voturi pentru

PUNCTUL 4 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea operațiunii de dezlipire a imobilului cu nr. Top. 26039 înscris în CF nr. 413803 Timișoara

DL. IDOLU: Dl. Primar m-a amenințat.

5

DL. PRIMAR: Am spus 'bine', atâta tot.

DL. IDOLU: M-a amenințat că am votat pentru nr. 3.

DL. PRIMAR: Nu v-am amenințat. Am spus: 'până aici am ajuns? Să încercăm să facem un asemenea rău orașului? Bine!'. Uite o spun și la microfon. Am citat

'mot a mot'.

DL. IDOLU: Dar nu înțeleg ce aveți cu mine și aveți cu Lucian Căldăraru.

DL. PRIMAR: Vă rog să scoateți listing-ul votului pe buget, ca să îl dăm și

presei.

DL. DIACONU: Până în momentul de față au votat 16 persoane din 22.

DL. IDOLU: În general, într-o democrație majoritatea asumată trebuie să își asigure numărul de voturi necesare. Că e la nivel parlamentar, la nivel de consiliu județean sau local, trebuie să își asigure majoritatea. Nu e de vină o parte a consilierilor sau o parte a parlamentarilor care sunt în opoziție, asumată opoziție jignită ca și parte în opoziție, umilită de multe ori prin discursuri, în cazul de față al Primarului Nicolae Robu, să ne asumăm pur și simplu validarea votului. Dânsul trebuie să convingă majoritatea, dl. Dan Diaconu. Am fi putut discuta înainte, dar trebuie să asigurați majoritatea.

DL. PRIMAR: Haideți să spunem lucrurilor pe nume. E un act de boicot. Așa se

numește ce ați facut astăzi. Nu există alt termen și orice explicație ați încerca să

5   5                 5-1-5 5

dați, nu ieșiți din această calificare. Și altă dată am fost dezamăgit de anumite atitudini, dar chiar așa ceva? Cred că o singură dată s-a mai întâmplat, în momentul

pe care l-am evocat deja, când trebuie să aprobăm bugetul pe 2016, aveam 7

proiecte europene care aveau nevoie de buget. Atunci noi nu puteam face majoritate de 14 voturi și dl. Viceprimar la acea vreme, dl. Profesor Stoia a votat

pentru, că l-am convins eu să voteze pentru oraș nu pentru Robu. Consecința până

acolo a mers, eu credeam că a fost legat de persoana din fruntea PSD Timiș, dar se

pare că lucrurile sunt mult mai grave și timișorenii vor ține minte aceste atitudini

boicot. Mie mi-ar fi rușine să mă mai duc între oameni. Vine 1 decembrie, o

5

vedem cum o să vă privească oamenii după ceea ce faceți.

DL. IDOLU: Dacă tot inistați, d-le Primar, chiar nu aveam nicio tensiune,

5  7                                7

nicio trăire negativă, dimpotrivă. Dacă luăm fiecare punct în parte pentru ce se

rectifică bugetul, cred că nu au fost suficient de bine dezbătute. Dvs nu sunteți un liberal convins, sunteți un liberal împrumutat. Dacă vă uitați pe toate aceste subiecte pentru care se rectifică bugetul, este vorba de mărirea bugetului de cheltuieli salariale la diverse direcții din primărie, cu care, în principiu suntem de acord. Vrem să se mărească salariile.

DL. PRIMAR: Nu se mărește niciun salariu la nimeni. Terminați cu

5                                                                                                                                    5

minciunile astea ordinare! Nu s-a făcut nicio mărire de slariu în Primărie. S-a schimbat legea când s-a schimbat, a trecut mult de atunci. La acel moment s-au făcut alte încadrări. În rest nu s-a făcut nicio majorare de slariu.

DL. IDOLU: Ați citit raportul de specialitate al proiectului de hotărâre?

DL. PRIMAR: Nu s-a făcut nicio majorare de salariu, vă rog să înțelegeți.

DL. IDOLU: Pe de o parte mărim taxele pentru cetățeni, sau dorim să le mărim, prin anunțul public pe care l-ați făcut și pe de altă parte luăm împrumuturi pentru ce?

DL. PRIMAR: Pentru ce îl luăm? Spuneți pentru ce luăm împrumutul?

DL. IDOLU: Dvs. nu ați citit raportul de specialitate?

DL. PRIMAR: Pentru mărirea salariilor? Cine a spus asemnea bazaconie? Împrumutul nu se ia pentru așa ceva.

DL. DIACONU: Demagogia trebuie să se oprească la un moment dat.

DL. PRIMAR: De la demagogie se ajunge la calomnie. Asta e calomnie ce spuneți.

DL. IDOLU: Am în mapă nota

DL. DIACONU: Pe care știți să o citiți? Acolo se detaliază redistribuiri

5      5                                   5

între diverse instituții a fondului de salarii. Nu se discută despre nicio mărire de salarii.

DL. IDOLU: Ce legătură are cu fondurile europene, ce zicea dl. Primar înainte? De obicei fonduri europene ați văzut că am votat cu două mâini.

DL. PRIMAR: Am spus că în 2016 a fost despre fonduri europene și ați încercat să ne faceți să ratăm șapte proiecte pe care le aveam în derulare. Dl. Stoia a votat pentru și noi am dovedit că știm să le implemenmtăm și nu le-am ratat.

DL. IDOLU: Suntem în 2018, nu vorbim de 2016.

DL. PRIMAR: Aceeași poziție o aveți acum, ca și aceea de atunci. Despre asta este vorba, despre cât de grav este că nu ați tras învățăminte de atunci. Trebuia să vă mustre conștiința că l-ați dat afară pe un om care s-a gândit la binele orașului și acum veniți să faceți din nou rău orașului, blocând un credit. Dacă nu vreți să vă 5                                        5                             5                                                         5              >                                                                                                          5

spun eu, poate să vă spună doamna director economic, dar citiți materialul pe care l-ați primit și spuneți-mi unde e vorba despre majorare de salarii? Nimeni nu a beneficiat de vreo majorare de slariu, să fie foarte clar! Sunt salarii stabilite odată cu votarea în Consiliul Local a unei grile de salarizare. Cu aceea mergem mai departe de când s-a schimbat legea salarizării.

DL. ORZA: Îmi cer scuze că intervin, dar mie nu mi se pare fezabilă discuția asta. Eu vă mărturisesc că votul meu a durat câteva secunde, dacă să mă

5                                                                                                                                                                                              ~

abțin sau să votez pentru. În final am votat pentru, dar nu despre asta este vorba. Este vorba despre faptul că eu nu mă simt confortabil că există o presiune asupra modului în care unii dintre colegii noștrii votează. Nu mă simt confortabil că se fac astfel de presiuni cu orice fel de argument legate de oraș, că s-ar putea să urmeze alte subiecte și unii oameni să se simtă presați și să voteze într-un anumit fel. Am fost 12 ani în executiv și am trecut prin picarea și a bugetelor și a o grămadă de proiecte, chiar și europene, lucru care nu s-a întâmplat acum. Nu mă simt confortabil, repet, că se fac discuțiile astea asupra felului în care votează unii dintre colegii noștrii. Este dreptul oricărui consilier să voteze cum crede de cuviință. Faptul că a picat un proiect nu e un capăt de țară. Eu nu vreau să fiu avocatul PSD-ului sau a altor colegi, dar repet, mă simt solidar cumva cu faptul că se fac discursuri de tipul acesta împotriva unor oameni care votează într-un anumit fel. E dreptul lor, au fiecare argumentele necesare și nu cred că e normal. S-a mai întâmplat lucrul acesta, n-am vrut să zic până acum, dar o zic acum. A picat, trecem la următorul punct și asta e.

DL. DIACONU: Singura dezamăgire, din punctul meu de vedere, este că nu am discutat în plenul acesta despre acest punct, nu a fost nicio întrebare și nu a fost nicio posibilitate de explicație dacă cumva erau astfel de probleme.

DL. PRIMAR: Se referă la momentul aprobării creditului. Nimeni nu a fost împotrivă.

DL. DIACONU: Esența rectificării este ca în orice instituție, la începutul anului, se estimează anumite cheltuieli de personal, pentru că despre asta este vorba. Diverse instituții subordonate Consiliului local, diverse structuri estimează

5                                                                                              ~

un buget pentru cheltuielile de personal. E cel puțin normal ca la sfârșitul lunii a 11 a să reglezi structurile care au în plus personal cu structurile care au în minus bugetul de personal. Cam asta e esența.

DL. IDOLU: Da, aveți dreptate, e logic ceea ce spuneți și în acest sens trebuia eventual două proiecte de hotărâre, unul referitor la echilibrarea bugetului de cheltuieli salariale și altul la un credit, dar din moment ce le-ați amestecat, ori nu

5                                                    ~                                                                      5                                 ~

ați știut să faceți hârtiile

5      5                                     5

DL. PRIMAR: Vă rog să citiți din raportul de specialitate unde scrie despre majorare. Nu mjai dezinformați lumea, citiți din raport. D-na Steliana solicită să intervină, vă rog să îi dați cuvântul.

DL. DIACONU: Vă rog d-na Steliana.

D-NA STANCIU: - nu s-a înregistrat -

DL. PRIMAR: Vă rog să citiți, să lămurim lucrurile, unde scrie că s-au majorat salariile.

DL. ORZA: Eu intervin din nou. E un proiect de hotărâre la care s-a dat votul. Facem analiza votului? E absurd.

DL. DIACONU: Nu, facem analiza proiectului care poate era interesant să fie făcută înainte de vot.

DL. ORZA: Ok, înainte, dar nu după vot.

DL. IDOLU: La o ședință de îndată un subiect atât de important cred că este nefiresc. Dvs ați schimbat formularistica acestei ședințe de îndată, în care

5                                                                                                        5             5                                   ~

trebuie să discutăm un credit de 101 milioane lei.

DL. DIACONU: L-ați aprobat acum o lună. Aici vorbim de validarea dispoziției de rectificare. Creditul e aprobat de consiliul local și încasat demult.

DL. PRIMAR: Este incredibil. Eu așa ceva nu am mai pomenit. Păi chiar ați uitat că s-a aprobat luarea unui credit în valoare de cca 101 milioane lei, nu pentru salarii. S-a aprobat în consiliu, s-au făcut demersurile mai departe la Ministerul Finanțelor, banii au fost și virați, dar trebuie să rectificăm și bugetul. Să validăm defapt rectificarea făcută prin dispoziție. Despre asta este vorba. Ce să dezbatem acum? Să spunem după ce o dată am aprobat luarea creditului și s-au și virat banii, să venim să spunem că defapt nu suntem de acord cu luarea creditului?

DL. DIACONU: proiectul 4 a trecut cu 19 voturi pentru

PUNCTUL 5 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind închirierea imobilului situat în Timișoara Bv. Revoluției 1989 nr. 12 în care funcționează Clinica de Cardiologie - ASCAR din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

20 voturi pentru

PUNCTUL 6 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii în domeniul public al Municipiului Timișoara a terenului înscris în C.F. nr. 439181 - Timișoara, nr. Top.2206/1 - 2207 - 2208/1/2

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

  • 19 voturi pentru

PUNCTUL 7 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind schimbarea destinației spațiului în suprafață de 1019,19 mp, situat în Căminul nr. 2 al Colegiului Tehnic Energetic Regele Ferdinand I, din Timișoara, str. Renașterii nr. 24/A și a terenului în suprafață de 595 mp., precum și atribuirea acestora în folosință gratuită către Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, pentru desfășurarea activității Secției nr. 1 Poliție

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

  • 20 voturi pentru

PUNCTUL 8 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind prelungirea contractului de închiriere nr. 369/30.12.1998, încheiat cu Spitalul Clinic Județean de Urgență ”PIUS

BRÂNZEU” Timișoara - Policlinica pentru Sportivi

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot: 20 voturi pentru

PUNCTUL 9 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind prelungirea Contractului de închiriere nr.

1212/18.01.2001, încheiat cu SC EL SERV RENOVATOR SRL

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot: 19 voturi pentru

PUNCTUL 10 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind închirierea prin atribuirea directă a spațiului cu altă destinație situat în Timișoara str. Janos Bolyai nr.4, pe o perioadă de 5 ani către Parohia Romano-Catolică Timișoara I Cetate

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot: 21 voturi pentru

PUNCTUL 11 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării locuințelor disponibile prezentate în ședința Comisiei de repartizare a locuințelor din data de 25.10.2018, în vederea încheierii contractelor de închiriere

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot: 21 voturi pentru

PUNCTUL 12 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind vânzarea boxei U5 situată la demisolul imobilului din Timișoara, str. Patriarh Miron Cristea nr. 15

5             ~

DL. DIACONU: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

20 voturi pentru

PUNCTUL 13 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind atribuirea cu contract de închiriere pe o perioadă de 3 ani a spațiului cu altă destinație situat în imobilul din Timișoara, Piața Traian, nr.3, către Asociația Crescătorilor de Albine din România Filiala Județeană Timiș.

5                                                                                                                                                                             5                                   5

Dl. IDOLU: Contractul a expirat in 19.05.2018 si noi il votam la sedinta de indata din data de 28.11.2018. Vom vota pentru dar va spun ca e chiar caraghios.

Dl. DIACONU: Da, a expirat si probabil asta este o reatribuire, nu o prelungire. Dl.DIACONU: Deschid sesiunea de vot.

-21 voturi pentru

PUNCTUL 14 AL ORDINEI DE ZI

12.Proiect de hotărâre privind prelungirea pe o perioadă de 3 ani a contractului de închiriere nr. 370/1998 încheiat cu Asociația Pescarilor Sportivi Timișoara având ca obiect spațiul cu altă destinație situat în imobilul din Timișoara, str Bela Bartok (fostă Tușnad, fostă Maxim Gorki), nr. 17.

Dl.DIACONU: Deschid sesiunea de vot.

- 21 voturi pentru

PUNCTUL 15 AL ORDINEI DE ZI Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, la intenția de înstrăinare a imobilului din Timișoara, strada Memorandului nr. 59, înscris în C.F. nr. 438521 (C.F. vechi 5241), nr. Topo 10106, la prețul de 125.000 euro.

D -ra BLOTIU: Chiar nu avem un fond in primarie pentru aceste cladiri?

Dl. DIACONU: In buget exista o suma pentru achizitia de imobile. Vreau sa va amintesc ca Legea nr. 422 nu este o lege prin care Consiliul Local al Municipiului Timisoara face cumparaturi imobiliare. E o lege care prevede protejarea monumentelor istorice.

Daca doriti sa va exprimati dreptul de preemtiune, puteti sa vi-l exprimati. Mai departe, juridicul trimite in comisia de negociere cu tertii o suma care este dejâ votata de catre Consiliul Local.

Dl. PRIMAR: Eu am mai explicat. Numai daca este ceva deosebit, monument istoric. Noi avem bani sa ne ocupam de spatii, sa facem ce ar trebui sa faca un privat, dezvoltator imobiliar. Nu avem nici fondurile pentru asa ceva.

O cumparam si dupa aceea ce facem?

Cheltuim bani pentru amenajari, reabilitari, consolidari, cand de fapt noi trebuie sa modernizam orasul, trebuie sa sustinem proiectul de candidature la titlul de Capitala Europeana a Culturii, e vorba de bani foarte multi la care ne am angajat.

Ati vazut cate proiecte s-au implementat , intr -un an greu in care veniturile au fost asa cum au fost, ca nu ni s au compensate scaderile datorita scaderii impozitului pe venit, decat partial. Nu avem lichiditati sa platim. Mai avem plati de facut. Nu putem sa dam banii ca sa cumparam spatii, pentru ca dupa aceea sa dam alti bani sa-l amenajam.

Sa lasam mediului privat asa ceva.

Dl. CALDARARU: Vad ca iarasi discutam despre exercitari si neexercitari. Domnilor, noi nu suntem agentie imobiliara. Daca vrei sa-ti exprimi dreptul de preemtiune sa cumperi un spatiu dar trebuie sa-i dai si directia: pentru ce il doresti? Asa, doar ca sa-l cumparam, sa-l tin pana cand vad ce fac cu el... nu tine.

Va aduc aminte ca avem un spatiu la care ne-am exercitat dreptul de preemtiune si nu am facut nimic cu el nici in ziua de astazi.

In al treilea rand, s-ar putea sa ne intalnim cu cazuri in care in urma cu mai multi ani am vandut niste imobile si acuma vrem sa le cumparam inapoi.

Dl.DIACONU: Deschid sesiunea de vot.

-18 voturi pentru

- 4 abtineri

PUNCTUL 16 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea funcțiunii de Cinematograf dedicat Filmului European, Românesc și Filmului de Artă și Independent pentru Cinematograful Studio.

Dl. IDOLU: Am si eu un comentariu, daca imi permiteti, o constatare a tristei realitati din datele prezentate in expunerea de motive.

Cum am ajuns in 2018 ca Timisoara sa aibe un loc in cinematografe la 205 cetateni, in Arad un loc la 39 cetateni, in Bucuresti un loc la 90 cetateni si in Cluj un loc la 66 locuitori. E o trista realitate.

Dl. PRIMAR: Va spun eu de unde vine aceasta trista realitate. Guvernele PSD nu au obligat Consiliul de Administratie de la RADET sa ni le predea si a trebuit sa treaca prin instant si a trebuit sa treaca atatia ani.

Cinematografele trebuie sa fie dezvoltate tot in regim privat. Au trecut vremurile in care primaria construieste cinematografe.

Dl IDOLU: Ma mir ca in judetul Arad, nu vreau sa vorbesc in nota politica. Pur si simplu eram trist. Chiar guvernul a fost impotriva primariei Timisoara condusa de Nicolae Robu ?

Dl. PRIMAR: E pur politic tot ce se intampla. Nu faceti decat boicot prin tot ce puteti.

Dl. IDOLU: Tocmai v-am spus ca vom vota, este chiar o trista realitate care nu are legatura cu politica . Daca vorbim in nota politica, doi primari performanti in Romania, dl. Boc si dl.Falca au reusit. Cum in Timisoara nu s-a reusit?

Dl. PRIMAR: Am reusit! Am reusit sa va inving rezistenta . PSD-istii din Cluj si Arad au pus umarul pentru judet atunci cand a trebuit.

In Timisoara am avut contre la absolute toate obiectivele, fara exceptie.Asta e trista realitate.

Dl. ORZA: Sunt mai vechi pe aici si vreau sa va spun realitatea cu cinematografele ca nu are legatura nici cu PSD-ul, nici cu ...

Dl.PRIMAR; Cum sa nu aibe legatura ?

Dl. IDOLU: Se poate sa indepartati toti colaboratorii?Am spus ca o sa votam. Am constatat o trista realitate fara sa o politizam. Este trist ca infiintati o structura in cadrul primariei care sa se ocupe de cinematograful STUDIO.

Dl. ORZA: Guvernul Tariceanu, a dat o H.G. prin care aceste cinematografe urnmau sa fie predate autoritatilor locale. S-a pornit in acel moment procedura de preluare a lor, dupa care RADEF-ul, s-a constatat ca joaca fals in sesnsul ca desi noi le-am inscris in Cartea Funciara, refuzau cu obstinatie sa le predea. NU veneau la Comisia de predare-primire.

Am intentat proces in instant. Mi-e greu sa calculez cati ani au trecut de cand s-a pornit procesul. A venit Guvernul Boc si le-a dat o gura de oxigen celor de la RADEF din motive de majoritate parlamentara. Procesele au mers mai departe. Dl. PRIMAR: Le-ati pierdut si noi am deschis alte procese.

Dl. ORZA: Problema pe care ar trebui sa o discutam in consiliu ar fi ce vrea cu ele autoritatea locala in ansamblul ei, care teoretic e proprietarul acestor cladiri, spatii. Nu mi se pare normal sa vina pe rand cate o hotarare de consiliu care sa zica: la Arta se intampla asta.., la Studio se intampla asta.

Cred ca ar fi trebuit o discutie serioasa pe tema acestor spatii sa vedem ce facem cu ele.

Dl. DIACONU: Ati aprobat o strategie culturala..

Dl.ORZA: Ma contraziceti pe niste realitati. Nu era normal sa stim ce facem cu ele?

Dl. DIACONU: Este normal sa stiti ce ati votat.

Dl ORZA: Ok. Atunci eu va promit ca nu o sa mai votam niciun proiect de pe ordinea de zi suplimentara.

Dl. PRIMAR: Ce facem cu cinematografele este stabilit de mult cu votul consiliului. Avem angajamente prin strategie si in dosarul de candidatura la Capitala Culturala Europeana, trebuie sa punem in practica, sa le gestionam.. Trebuie sa fie centre culturale si sa aibe un numar de ore de proiectie.

Nu e discoteca, nu e pizzerie cum o minte ratacita a spus la un moment dat. Ce se face cu ele este stabilit. Noi, acuma punem in aplicare inclusive infiintarea unei unitati de implementare a proiectelor pentru Capitala Culturala Europeana. Unitatea asta trebuie infiintata pentru ca este prevazuta in strategie si este un angajament al nostru. Trebuie sa punem in practica toate angajamentele si cinematografele, pas cu pas le valorificam, nu putem toate deodata din diverse motive , financiare si de alta natura.

Nu vor fi pure cinematografe, ele se gestioneaza cu o structura speciala.

Dl. ORZA: Agenda culturala am votat-o pe suplimentara, nici macar nu am stiut ce contine.

Ne-am incolonat toti la chestia asta cu Capitala Culturala. Sper ca nu pe moda romaneasca, in spatele astora sa se intample alte business-uri. Ca sunt multi mai mult interesati de sumele care se vehiculeaza decat de ce se intampla in realitate. Dl. PRIMAR: Ca sa terminam cu aceste suspiciuni, eu am anuntat si la conferinta de presa, cine doreste sa vada ce se intampla cu banii pe care ii dam pentru proiectul Capitala Culturala Europeana, vine, depune o cerere si are acces la toata documentatia prin care asociatia arata ce a facut cu banii. Asociatia este autonoma dar da socoteala prin documente care sunt predate primariei.

Prin aceasta transparenta vrem sa linistim spiritele. Eu asigur accesul oricarui catatean la aceste documente.

Nu e pacat ca degenereaza o asemenea sedinta?

Dl. DIACONU: Va rog sa-mi permiteti si mie sa vorbesc doua minute despre acest proiect. Cinematograful Studio a fost dat in plata catre o persoana fizica, in anii 2000, care a pretins ca a imprumutat RADEF-ul cu o suma de bani. Persoana fizica care sta in Freidorf intr-o locuinta sociala. S-a dat si o HG pe aceasta tema.

In 2013 am atacat acest contract si am reusit sa-l anulam in anul 2016 la Inalta Curte, reusind sa eliberam de sarcini acest cinematograf numit STUDIO si ulterior sa ne intabulam.

In al doilea rand legea prevede ca obtinerea acestor cinematografe in patrimoniul Primariei Municipiului Timisoara si a oricarui alt oras este conditionata de reabilitarea lor si pastrarea functiunii cultural.

In am treilea rand, strategia culturala a fost votata in anul 2014 dupa o dezbatere publica la care ati participat.

Functiunea de cinematograf de arta si european pentru STUDIO este singura posibila pentru ca acolo nu putem face niciun fel de alta reamenajare a spatiului in conditiile in care balconul merge pana la 10 m de ecran. Este imposibil sa avem o scena acolo, este imposibil sa avem orice altceva decat un cinematograf.

Posibilitatea de a proiecta film european, film romanesc si film de arta permite accesul unei structuri pe care o vom crea pana la momentul reabilitarii, odata de a participa la reteaua EuropaCinema si la alte retele europene si in al doilea rand de a obtine finantari nationale si europene care sa sustina acest cinematograf cu conditia sa existe o structura care sa-l administreze.

Institutul francez si toate asociatiile din zona filmului, in urma numeroaselor dezbateri sunt doritoare sa se implice inmanagementul artistic si cultural.

Dl. ORZA: La Bastion au fost de asemnea spatii destinate actelor de cultura si stiti foarte bine ce s-a intamplat cu ele. O cafeluta, o cafea pe langa..Domnul Idolu spunea ca sunt triste cifrele ca nu merge lumea la cinematograf.

Nu cumva sa votam sigle, titluri pompoase, frumoase care suna bine in contextul asta, si in spatele acestor generoase titluri sa se intample niste afaceri care nu prea au legatura cu filmul european si romanesc.

Dl. DIACONU: Noi proiectam film European si romanesc acum la Capitol, cu 1000 de oameni in sala pentru ca nu avem unde sa proiectam. Exista public pentru un astfel de cinema.

D -na TUNDREA: As vrea sa va fac o propunere simpla, poate ca ar fi bines a gandim totusi o limita de luare de cuvant. E o sueta foarte placuta dar de fiecare data aceleași persone stau la o cafeluta...

Daca vrem sa fim eficienti.

Va propun sa gandim un proiect prin care sa ne limitam noi insine durata luarii de cuvant.

Dl. DIACONU: Multumesc. De acord. In regulament poate fi modificat si cred ca se poate intampla lucrul acesta.

Deschid procedura de vot

- 20 voturi pentru

PUNCTUL 17 AL ORDINEI DE ZI

13.Proiect de hotărâre privind tarifele aplicate pentru parcarea pe raza

•   •    •    1    • rri •      •

municipiului Timișoara.

Dl. DIACONU: Domnul Brancovan doreste sa ia cuvantul.

Dl. BRANCOVAN: Domnilor consilieri, atata timp cat domnul primar nu-si sustine propriul sondaj si atata timp cat aceste tarife nu rezolva nimic din problema parcarilor din centrul orasului, va rog frumos sa votati cum considerati dumneavoastra.

Va rog foarte mult sa-i respingeti proiectul domnului primar daca nu-si sustine propriile idei de pe facebook

Dl. PRIMAR: Asa cum am sustinut si la conferinta de presa de marti, eu imi respect ideile si sunt consecvent cu ele dar nu pot sa procedez rupt de realitati. Am explicat in repetate randuri ca una dintre prioritati a fost pregatirea societatii de transport public pentru a putea fi performanta.

Suntem acum cu un parc auto foarte bun .

Eforturi uriase pentru cele 30 de tramvaie Armonia, 20 minibuze Mercedes.

Acum trebuie sa completam personalul la STPT, am vorbit cu domnul director

Nicu Bitea si mi-a spus ca are dejâ un numar important de soferi angajați si maiare unii pe procedura, in total 50 de noi soferi si vatmani.

Vom continua sa angajam si in cursul anului 2019 vom putea avea si un graphic foarte bun pentru transportul public al Timisoarei si in acel moment vom modifica ceea ce vor timisorenii in majoritatea lor.

Se doreste ca parcarile din zona central sa nu mai fie blocate de masini cu abonament dar mai intai trebuie sa asiguram conditii pentru cei multi care lucreaza in interiorul acestui inel si conditiile vor fi un transport public mai bun.

Am fost in Tel Aviv la o conferinat smart mobility si acolo se folosesc trotinetele incredibil de mult . Am vazut foarte multi utilizatori de trotinete.

Dl. SANDU: Vad ca dejâ sedintele noastre de consiliu se transforma intr-o buna si larga tribuna de coauditie a expunerilor de pareri. Cred ca ar trebui sa revenim la sedinte de consiliu in care sa votam , sa dezbatem niste proiecte, sa nu mai auzim atatea intentii si sfaturi si recomandari din spatiul public.

Domnule Brancovan, v-am ascultat si v-am acceptat intotdeauna ca activist, dar sa luati cuvantul in plen ca sa ne spuneti cum sa votam nu cred ca este atributia dumneavoastra.

Cred ca sedintele de consiliu din Timisoara devin altceva decat trebuie sa fie.Cred ca ar trebui sa revenim la o normalitate si la un vot in cunostinta de cauza.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

  • -  18 voturi pentru

  • -   1 abtinere

PUNCTUL 18 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind actualizarea Studiului de fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai și modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneștilor -Timișoara” aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 472/15.12.2009.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

  • -  18 voturi pentru

  • -  1 abtinere

PUNCTUL 19 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice - faza P.T., a indicatorilor tehnico-economici și a anexei privind descrierea sumară a investiției, pentru obiectivul ”Extindere grădiniță în regim de înălțime P+1E+M, reparații și reabilitare termică corp existent”, din Timișoara, str. Martir Sebastian Iordan nr.6.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

  • -  21 voturi pentru

PUNCTUL 20 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finanțare „Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe situate pe străzile: str.Maslinului nr.11 sc.A,B, Str. Cernauti nr.10:12:14, str.Topologului nr.5 sc.A,B, Str. Topologului nr.1,sc.A, str.Arges nr.4,B-dul Cetatii nr.30,str.Rasaritului nr.5” și a cheltuielilor aferente.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

  • -  20 voturi pentru

PUNCTUL 21 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finantare „Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe: zona Averescu”, SMIS 117379 si a cheltuielilor aferente.

D -na POPOVICI: Am o nelamurire. De ce la unele reabilitari termice adresa este data cu strada si numar si la altele se refera la zona. Sa inteleg ca in momentul in care se vorbeste despre o zona, vor intra in reabilitare toate blocurile din zona respectiva?

Atunci, cum se aleg blocurile din zona respectiva care se reabiliteaza?

Dl. PRIMAR: In fiecare proiect sunt precizate concret blocurile si ele sunt verificate pe teren de catre cei de la Agentia de Dezvoltare. In documentatie toate sunt foarte precise.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

- 20 voturi pentru

PUNCTUL 22 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Dezvoltare zona mixta: comert, servicii, functiuni administrative si locuire colectiva in regim de inaltime S+P+6E+Er”, Str. Divizia 9 Cavalerie, nr. 19, Timișoara.

Dl. ORZA: Doresc sa intreb daca aveti in drop box proiectele astea?

D -na DRAGOI: Sunt cele care vineri nu au intrunit cvorumul. Erau de saptamana trecuta.

Dl. ORZA: Au fost doar titluri, nu exista materialul la proiect.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

-16 voturi pentru

PUNCTUL 23 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ”Dezvoltare zonă activități economice cu caracter industrial, instituții și servicii publice”, Calea Torontalului DN6, km. 563+750 dreapta, Timișoara.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

-20 voturi pentru

PUNCTUL 24 AL ORDINEI DE ZI

Adresa nr. SC2018 - 27867/22.11.2018 a Sindicatului Filarmonicii ”Banatul” Timișoara cu privire la organigramele Filarmonicii de Stat ”Transilvania” și Filarmonicii de Stat din Viena, Berlin și Karlsruhe.

~                       5

PUNCTUL 1 ANEXA

Poiect de hotărâre privind modificarea Hotarârii nr.580/16.11.2018 privind aprobarea cererii de finanțare „Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe: zona Soarelui -Odobescu - Complex'', cod SMIS 119790 și a cheltuielilor aferente.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

-17 voturi pentru

- 2 abtineri

PUNCTUL 2 ANEXA

Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii Protocolului de colaborare între Ministerul Afacerilor Externe, Județul Timiș - Consiliul Județean Timiș, Municipiul Timișoara - Consiliul Local al Municipiului Timișoara și Instituția Prefectului - Județul Timiș.

Dl. DIACONU: Deschid procedura de vot.

-18 voturi pentru

Va multumesc. Cu acestea declar inchisa sedinta de astazi a Consiliului Local.

PRESEDINTE DE SEDINTA p. SECRETAR Viceprimar DAN DIACONU            SIMONA DRAGOI