Proces verbal din 25.09.2018

Proces-verbal al ședinței ordinare din 25.09.2018

ROMANIA

JUDETUL TIMIS

MUNICIPIUL TIMISOARA

CONSILIUL LOCAL

PROCES - VERBAL

încheiat azi 25.09.2018 cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara

Președinte de ședință - Viceprimar DAN DIACONU

Din cei 27 de consilieri au fost prezenți 19 ;

Au absentat: Popovici Gabriela, Sorin Ionescu, Octavian Mazilu, Andra Blotiu, Lucian Taropa, Ioan Mateescu, Laura Chindris, Raluca Popescu.

Din partea executivului participa domnul primar Nicolae Robu, domnul viceprimar Dan Diaconu, domnul viceprimar Farkas Imre si doamna secretar Simona Dragoi;

Anexă

La Dispoziția nr.1134 Din data de: 24.09.2018

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificarii bugetului local al Municipiului Timisoara pe anul 2018.

DL. DIACONU: Va rog sa luati loc! Va multumesc pentru prezenta la plenul, iata, din nou convocat de indata de astazi! Avem un punct pe ordinea de zi si trei puncte pe anexa la ordinea de zi. Inainte de a trece la vot daca domnul Primar doriti sa prezentati.

DL. PRIMAR: Daca se doreste sa dau detalii desigur ca pot sa dau. Foarte pe scurt, sedinta am convocat-o pentru a putea folosi cei 6,6 milioane de lei care ne-au fost alocati prin rectificarea de buget efectuata de Guvern recent. Mai intai mi s-a spus ca este suficienta o dispozitie a Primarului si apoi trezoreria mi-a cerut sa facem hotarare de Consiliu Local. E o suma importanta si nu avea rost sa mai asteptam pana la urmatoarea sedinta a Consiliului Local, de aceea vreau sa va si multumesc ca ati raspuns solicitarii de a avea o sedinta de indata astazi. Daca tot avem aceasta sedinta, intre timp ni s-a cerut sa depunem documentatia pentru finantare pe axa retro a proiectului de reabilitare a tramvaielor, e vorba de tramvaiele Armonia. E o idee pe care eu nu pot decat sa o salut, aceea de a finanta din fonduri europene proiecte care au fost realizate pe venituri proprii de catre administratiile publice locale si noi ne incadram aici in mod clar cu proiectul de reabilitare a tramvaielor.

Prin urmare, trebuie sa depunem urgent si o hotarare de Consiliu Local, ca restul documentelor le avem pentru a accede la fonduri europene, altfel spus pentru a ni se deconta ceea ce noi am facut, am cheltuit pentru reabilitarea acestor tramvaie. Ni se ramburseaza sumele ca si cum proiectul ar fi fost facut din start pe fonduri europene. Celelalte care au aparut suplimentar vizeaza, tot asa, pregatirea documentatiei pentru aplicare fonduri europene, de data asta pe axa de mobilitate, pentru cumpararea a 40 de tramvaie. Sigur, noi am lansat, v-am mai informat, procedura de achizitie publica pentru 16 pana la 40 de tramvaie, cand v-am informat era pentru 1 pana la 40, dar intrucat Autoritatea Nationala de Achizitii Publice ne-a respins documentatia de doua ori si spre surprinderea noastra nu mai accepta contracte cadru de tipul acesta, alta data a acceptat si pentru Cluj si pentru noi chiar, noi chiar reabilitarea tramvaielor am facut-o pe contract cadru, care cuprindea reabilitarea a 1 pana la 30 de tramvaie si apoi am generat contracte subsecvente, dupa ce am vazut ca sunt o reusita primele exemplare, ca n-am plecat cu unul la drum, ci cu doua, intrucat licitatia a fost castigata de o asociere de fierme (Astra Arad si Grup Feroviar Pascani) si atunci le-am dat la fiecare cate unul la inceput, fiind multumiti de ce a iesit am mers mai departe cu pachete de tramvaie care au facut obiectul unor contracte subsecvente si acum suntem la ultimul astfel de pachet. Avem 25 de tramvaie livrate, mai trebuie sa ni se livreze 5 si se va incheia cu succes, mare succes as spune, tot acest proces.

Ei, bani frumosi pe care noi i-am cheltuit pe aceste tramvaie, ne aducem aminte ca ele costa aproape 500 de mii de euro bucata, fiind 30 facem socoteala, ni se vor rambursa din fonduri europene, da, asta e la prima.

La a doua, cu tramvaiele noi, revin ca sa finalizez cu tramvaiele noi, neaprobandu-se forma asta cadru, am modificat documentatia de licitatie si solicitam 16 tramvaie sa ni se aprobe, pentru ca pentru atatea avem bani pe axa de mobilitate, dar cu posibilitati sa extindem contractul, comenzile in cadrul contractului pana la 40 si de ce asta, pentru ca este de dorit sa nu avem mai multe modele de tramvaie, ca daca ai mai multe apar dificultati cu mentenanta.

Ei, si mai avem un proiect de aprobare a unei cereri de finantare pentru dotarea cu echipamente a unitatii de primiri urgente de la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Louis Turcanu si evident a cheltuielilor aferente dotarii respective; deci sunt trei proiecte, toate vizand aducerea de fonduri europene si sa putem sa le si punem urgent. Rugamintea este sa le acceptati pe ordinea de zi a acestei sedinte.

DL. DIACONU: Va multumesc! Va supun la vot ordinea de zi suplimentara. Deschid sesiunea de vot.

- 19 voturi pentru.

Supun la vot ordinea de zi in ansamblul ei. Deschid sesiunea de vot.

- 19 voturi pentru.

PUNCTUL 1 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotarare privind aprobarea rectificarii bugetului local al Municipiului Timisoara pe anul 2018.

DL. DIACONU: Deschid sesiunea de vot.

- 18 voturi pentru.

PUNCTUL 1 AL ANEXEI

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru achiziția de tramvaie noi aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 488/20.12.2017, modificat și completat.

DL. IDOLU: Daca imi permiteti, domnule presedinte!

DL. DIACONU: Va rog!

DL. IDOLU: Solicit si va propun modificarea titlului proiectului de hotarare „privind aprobarea studiului de oportunitate, modificat si completat pentru achizitia, deci virgula, pentru achizitia”, de ce, pentru ca asa cum scris in text noi am aprobat o data studiul de oportunitate si la solicitarea ADR Vest s-au solicitat modificari si completari; deci, domnul Chis..

DL. PRIMAR: Domnul Chis, atentie, ca domnul Idolu a propus cum sa se numeasca proiectul.

DL. IDOLU: Dar oricum scrie, ca m-am uitat mai atent in expunerea de motive, la concluzii, „pentru realizarea proiectului de investitii, de moderinizare a parcului ..”, deci semnat de domnul Nicolae Robu si domnul Culita Chis, „consider necesara si oportuna modificarea si completarea studiului de oportunitate” si aici spun eu, cel care l-am aprobat in decembrie 2017 noi, deci noi nu putem sa aprobam un studiu nou acum, ca nu e nou, noi l-am aprobat o data.

DL. DIACONU: Atunci avem „proiect de hotarare privind modificarea si completarea studiului de oportunitate”, asa vreti sa spuneti.

DL. IDOLU: Deci, daca imi permiteti, repet inca o data titlul: „proiect de hotarare privind aprobarea studiului de oportunitate, virgula, modificat si completat”, cum scrie in expunerea de motive si asa este, virgula, „pentru achizitia de tramvaie noi, aprobat prin HCL”, ca asta e culmea, noi am aprobat din 20.12.2017., „modificat si completat”, dar nu aici trebuie modificat si completat la sfarsit, ca nu HCL-ul ala, noi acum aprobam, chiar m-am sfatuit cu domnul Chis. E important ca nu aprobam un studiu nou.

DL. DIACONU: Mutam modificat si completat inaintea ...pentru achizitia....

DL. IDOLU: Studiul de oportunitatea e modificat, nu HCL-ul e modificat.

DL. DIACONU: Supun la vot acest amendament. Deschid sesiunea de vot.

- 18 voturi pentru.

Va supun la vot proiectul in ansamblu. Deschid sesiunea de vot.

- 18 voturi pentru.

PUNCTUL 2 AL ANEXEI

Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului ”Servicii de reparație generală cu reconstrucție și modernizare a vagoanelor de tramvai tip GT4” și a cheltuielilor legate de proiect.

DL. DIACONU: Deschid sesiunea de vot.

- 18 voturi pentru,

- 1 abtinere.

PUNCTUL 3 AL ANEXEI

Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finanțare ”Dotarea cu echipamente a Unității de Primiri Urgențe a Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Louis Țurcanu” și a cheltuielilor aferente.

DL. DIACONU: Deschid sesiunea de vot.

- 19 voturi pentru.

Va multumesc si o zi buna va doresc!

DL. PRIMAR: Si eu va multumesc tuturor, o zi buna in continuare!

PRESEDINTE DE SEDINTA

SECRETAR

SIMONA DRAGOI


Viceprimar DAN DIACONU