Proces verbal din 03.12.2018

Proces-verbal al ședinței extraordinare din 03.12.2018

ROMANIA

JUDETUL TIMIS MUNICIPIUL TIMISOARA CONSILIUL LOCAL

PROCES - VERBAL

încheiat azi 03.12.2018 cu ocazia ședinței extraordinare a

Consiliului Local al Municipiului Timișoara

Președinte de ședință - Cons. Gabriela Popovici

Din cei 27 de consilieri au fost prezenți 22;

Au absentat: Marius Dugulescu, Luminita Tundrea, Andra Blotiu, Ioan Mateescu, Chindris Laura, Mihok Ciprian si Adrian Orza.

Din partea executivului participa domnul primar Nicolae Robu, domnul viceprimar Dan Diaconu, domnul viceprimar Farkas Imre si doamna secretar Simona Dragoi

ORDINEA DE ZI:

  • 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018.

ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI DIN DATA DE 03.12.2018

  • 1. Adresa nr. CS2018 - 000113/03.12.2018 a Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Municipiului Timișoara și din serviciile publice aflate în subordinea CLMT - referitoare la Proiectul de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018.

  • 2. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 62/23.02.2018 privind aprobarea documentației tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici - faza D.A.L.I. și a anexei privind descrierea sumară a investiției pentru obiectivul ”Reabilitare termică bloc str. Gheorghe Lazăr nr.36”.

  • 3. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 63/23.02.2018 privind aprobarea documentației tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici - faza P.T. și a anexei privind descrierea sumară a investiției pentru obiectivul ”Reabilitare termică bloc strada Intr. I. Simu, bl. 8C”.

  • 4. Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finanțare pentru ” Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe: str. Oglinzilor nr.16-18; str. Gh Lazăr nr.36; Intr. I. Simu nr.12, Bl 8C” și a cheltuielilor aferente.

DL. PRIMAR: Apreciez prezenta dumneavoastra a celorlalti si cred ca putem trece la votarea unui presedinte de sedinta. Pai dar daca nu este prezenta ce sa facem? Haideti, buna ziua, ca nu stiam ce sa deduc. In regula, bine. Nu, dar am fost informat ca grupul PSD nu o sa participe si atunci sa nu..da, dumneavoastra ati avut, dar ati iesit si nu stiam. Bine, in regula. Pana pregatiti dumneavoastra eu incepusem sa multumesc tuturor celor prezenti si iata, asa cum am anticipat cu ceva vreme inainte, destul de multe saptamani inainte, e nevoie sa ne intalnim mai des in aceasta perioada, din pacate cateodata ne intalnim si pentru ca asta e optiunea noastra, sa nu transam lucrurile din prima, dar important este ca pana la urma sa rezolvam problemele. Va multumesc pentru prezenta de astazi, la interval de cateva zile de la precedenta sedinta. Doamna presedinta eu am profitat de timp si am ..

DNA. POPOVICI: Buna ziua dragi colegi, buna ziua doamnule Primar! Neam adunat astazi in sedinta de plen extraordinara a Consiliului Local Timisoara. Dupa cum ati sesizat, fata de dispozitia initiala in care era prevazut un singur punct, mai avem o anexa la ordinea de zi cu 4 puncte.

DL. PRIMAR: Da, multumesc! Vreau sa va explic si daca imi permiteti sa fac acum complet informarea. In primul rand, suplimentarea fata de ceea ce ne-am propus, ca initial am vrut sa fie doar proiectul cu rectificarea de buget, da?

Sunt inca 3 proiecte care vizeaza actualizarea prin votul Consiliului Local a unor indicatori din proiectele pe care noi le-am depus pentru finantare la Agentia de Dezvoltare, dar de acolo s-au facut in etapa de clarificari anumite observatii si drept urmare cele 3 proiecte care au fost aprobate la un anumit moment, deci fondul lor a fost aprobat si cele 3 proiecte vin acum sa aduca la zi parametrii acestor cereri de finantare pe fonduri europene pentru anveloparea blocurilor, iar cel de al 4-lea punct, defapt primul in ordinea in care sunt scrise este o adresa a Sindicatului Liber privind rectificarea de buget si daca imi permiteti ca sa fac pana la capat informarea, deci asta este justificarea prezentei acestor proiecte pe ordinea de zi.

Astazi am avut dezbaterea publica pe tema rectificarii de buget si eu cred ca toata lumea prezenta s-a lamurit cum stau lucrurile si sunt convins ca si dumneavoastra, toti consilierii locali, indiferent de apartenenta politica v-ati lamurit, ca suntem in fata unui proiect de hotarare pe care l-am avut si data trecuta, ca el nu a fost anulat si proiect care cuprinde doua parti, dar ambele referitoare la buget, drept urmare e firesc ca printr-un proiect sa se rectifice bugetul, pe de-o parte aprobarea, validarea dispozitiei Primarului de rectificare de buget, dispozitie care deja a produs efecte si le produce oricum in continuare privind acel imprumut pentru COLTERM, din trezorerie, aprobat de Ministerul Finantelor si aprobat de Consiliul Local, deci pentru operationalizarea acelor bani a fost nevoie de o dispozitie a Primarului de rectificare bugetara si conform legii dispozitia Primarului trebuie validata. Nimeni n-are voie sa foloseasca un leu din acel credit in alte scopuri.

Partea a doua vizeaza rectificari in sensul de echilibrari bugetare. Avand in vedere ca prevederile de la inceput de an, pe de-o parte privitoare la necesarul de fonduri de salarizare in diversele structuri, pe de alta parte referitoare la necesarul de bani pentru plata subventiilor nu au fost confirmate de realitate in totalitatea lor, spre sfarsit de an se impune o rectificare. Detalii cand ajungem mai departe daca se mai impune sa dau detalii, ca pot sa spun, cum am explicat si la dezbaterea publica, concret, ce bani au fost prevazuti in exces, de exemplu la Directia de Asistent Sociala si nu se poate materializa, ca nu vin de la bugetul de stat acei bani si respectiv ce bani s-a dovedit ca nu sunt ca prevederi, repet, nu ca sume in lichiditati pe care sa le platim, ca prevederi suficiente pentru anumite structuri, avand in vedere modificari legislative si alte lucruri care s-au petrecut pe parcursul anului, dar detaliile daca va fi cazul la momentul potrivit, sa nu va rapesc prea mult timp.

DNA. POPOVICI: Supun la vot ..

DL. IDOLU: Doamna presedinte, daca imi permiteti! Inainte de a supune la vot lista de suplimentare,dar daca domnul Primar n-a reusit sa se consume verbal astazi, cand a vorbit 90% pentru cei 5, cele 5 persoane prezente la dezbaterea publica, cred ca avem si noi dreptul, consilierii locali, sa ne expunem punctul de vedere, asa-i domnul Primar? Cati invitati ati avut astazi?

DL. PRIMAR: Domnul consilier local, sunteti in eroare si de data asta, dar nu vreau sa insist pe eroare. Eu credeam ca vorbele spuse de 1 decembrie sunt cu acoperire in dorinta sincera de alta abordare, dar nu-i nici o problema, mergem inainte cum vreti, eu am invitat la dezbatere publica oricati cetateni. Nu este limita, n-am invitat personal pe nimeni, s-au uitat, n-am verificat cati pe Facebook, avem transmitere live a dezbaterilor publice, chiar va rog sa va uitati de curiozitate sa vedem cati au participat de la distanta la dezbatere. In sala au fost putini este adevarat, dar eu i-am tratat cu respect si daca era unul singur as fi discutat cu el ca si cand ar fi fost sala plina.

DL. IDOLU: Domnul Primar, dumneavoastra ati vorbit pana acum. N-ati inteles! In primul rand, daca dumneavoastra ati vorbit atat de mult in aceasta deschidere, dupa ce ati vorbit cred ca o ora jumate din cele doua ore, dati-mi voie, dati-ne voie si noua, ca defapt e sedinta Consiliului Local, nu e o sedinta administrativa a Primariei, sa-i transmit si sa-i urez la multi ani si fericire domnului Radu Dimeca si ma bucur ca v-ati simtit bine si asa este normal, traim intr-o lume normala, nu cu amenintari, nu cu santaje si cand e ziua unui om, ziua de nastere si cu cat inaintezi in varsta este clar ca apreciezi cat mai mult pe de-o parte si pe de alta parte te intristezi. Deci, domnul Radu Dimeca, va doresc la multi ani si sa va simtiti bine si sa faceti ceea ce stiti mai bine si ce credeti ca este mai bine pentru dumneavoastra. Nu amenintari, nu jugniri, nu santaj.

Exact ca si cum Cipi Mihok acum mi-a zis ca pleaca si ma bucur pentru el ca il vad pe Facebook e foarte bine si normal. Noi nu suntem angajati la Primarie, suntem oameni liberi, suntem intr-adevar conditionati de anumite “constrangeri” sa zic asa, in ghilimele, politice, dar noi trebuie sa ramanem cel putin sufleteste oameni liberi, deci inca o data la multi ani si noi am vorbit cu colegii sa stiti ca noi dupa sedinta de joi ne-am intalnit si v-am sarbatorit. Sa fiti sigur ca aveti simpatia si sprijinul nostru.

Pe de alta parte, dezbatere publica, ca la un moment dat vedeam cu cine, eu m-am uitat la dezbaterea publica. Am inteles ca de aici nimeni, numai Adi Lulciuc cred ca s-a uitat si Lorenzo, in rest n-am vazut, Emil Serpe se mai uita. E foarte bine si asa, cum spuneau liderul de sindicat de la Primarie, domnule in sfarsit am si eu prilejul sa spun ceva, dar o dezbatere publica, eu nu sunt conformist acum, sau nu vreau sa fim protocolari, sa spunem cum trebuia organizat, eu cred ca nu trebuia deloc organizata de data asta, daca ma intrebati cinstit pe mine.

Daca era organizata trebuia conform legii in primul rand, dar mai mult de atat putea fi organizata cu un timp T inainte, liber, oamenii sa vorbeasca, sa fie un dialog, nu un monolog si a fost si pe Facebook toti, m-au ascultat oamenii. Pai nu e vorba de ascultat, e vorba de dezbatere, despre asta am vrut sa spun inainte de ..si ca sa, nu ca sa il completez pe domnul Primar, dar macar daca dansul vorbeste ce a fost astazi va spun ca eu am ascultat si am fost trist cand era o sala goala, na, nu te-am vazut dar ,chiar, pe Facebook, dar nu, ideea e ca e pacat ca facem, probabil e si o vina a noastra, a celor de aici, nu a Primarului Nicolae Robu, a domnului Primar, a noastra, ca nu reusim ca dezbaterea noastra de aici sa o ducem in strada, nu reusim sa convingem oamenii ca intr-adevar participa.

Aceeasi activisti pe care unul dintre ei am vazut, zice “a fost liber, au spus oamenii ce vor”, unul dintre ei a vrut sa il dea afara din sala cu fortele de ordine, chiar poate ca aveati dreptate, domnul Primar, dar data trecuta va aduceti aminte, joi, cand era sedinta de indata si chiar am fost surprins ca dati, adica noi nu avem voie consilierii la de indata sa facem interpelari, dar oameni din sala au voie sa vorbeasca tot ce vor. Foarte bine, na, daca asta doriti, dar 3 oameni, 5 oameni in sala, e trist, e chiar trist pentru un oras ca si Timisoara.

Pe de alta parte, exact cum am spus si joi si vad ca repetati, nu cred ca, doamna Secretar s-a modificat cu ceva documentele de joi? In afara..

DL. PRIMAR: Va spun eu! S-au facut explicatiile mai clare, desi eu sunt convins ca toata lumea a inteles despre ce este vorba, dar am cerut totusi sa fie facute si mai clare.

DL. IDOLU: Domnul Primar, n-a inteles toata lumea, din moment ce a cazut la vot, asta e adevarul pur, politic. N-a inteles toata lumea din moment ce din cei care au fost aici nu ati obtinut majoritatea. N-a inteles toata lumea si nu vreau sa, am facut cateva declaratii publice si nu vreau acum sa repet, dar nu se poate sa fim inselati si tradati, noi consilierii locali, sa ni se prezinte un proiect de hotarare de Consiliu Local si in care raportul de specialitate si avizul juridic al raportului de specialitate sa vorbeasca despre altceva. Astea sunt greseli fatale.

Acum nu cred ceea ce am auzit, ca domnul Primar i-a obligat. Eu nu cred, dar pe responsabilii care au facut aceste documente trebuie sa plateasca, pentru ca daca aprobam acest proiect de hotarare asa cum era el scris, se referea strict la rectificarea bugetului tinand de creditul pentru functionarea COLTERM, insemna ca totul era caduc dupa aia. Degeaba ati facut dezbatere publica acuma, pentru ca daca se vota joi, domnul Primar, era zero restul, nu se plateau salariile la oamenii din aparatul propriu, nu se plateau salariile la politia locala, pentru ca proiectul de hotarare se referea la altceva.

Daca ati avut, eu il am inca in fata, m-am gandit si am cerut domnului Primar, ca am crezut ca e o greseala, ca aparatul propriu prin reprezentant Director Economic sau Sef Serviciu Buget a gresit si m-am dus, domnul Primar, m-am dus cu hartiile, “vedeti ca ceva nu e in regula”, cu buna credinta, domnul Primar, am fost in stanga dumneavoastra, de buna credinta vedeti ca proiectul de hotarare, daca il aveti in fata, articolul 1, 2 se refera, ceva normal ce am votat cu o luna in urma, creditul pentru Colterm, care si ala e o discutie, nu discutam, dar cand vezi ca e vorba de modificare, indiferent in ce sens, pozitiv, negativ, a bugetului de cheltuieli de personal, avizul juridic e pentru cheltuieli de personal, deci noi nu votam nimic pentru bugetul de cheltuieli de personal la nici una din institutii, deci ganditi-va in ce situatii am fi fost noi, Consiliul Local, fac abstractie de administratia Primariei, in care votam ceva si lasam oamenii din Primarie, din politia locala, din alte institutii fara salarii, pentru ca, daca ati, am spus-o a nu stiu cata oara, pentru ca acest proiect de buget din ianuarie s-a transformat intr-un buget pentru 2018, intocmit gresit cu stiinta sau fara stiinta intocmit gresit intre cheltuielile de functionare si dezvoltare in aprecierea eronata a bugetului de venituri va cerceta alte institutii, probabil Curtea de Conturi, dar noi moral in luna decembrie ce am fi putut spune oamenilor de aici? Ca a gresit domnul Primar Nicolae Robu? Nu puteam asta.

Daca imi permiteti, deci din nou, inainte de a incepe, suntem aici pentru ca suntem oameni responsabili, pentru ca nu se poate, oricui i-ai arata in tara asta la o Primarie de comuna din judetul nu stiu care, cel mai sarac, sa fie un proiect de hotarare de Consiliu Local pe care l-am fi votat, dar toate hartiile anexe vorbeau despre altceva. Ori isi da, sunt demisi oamenii responsabili, ori isi asuma politic domnul Primar Nicolae Robu.

DNA. POPOVICI: Haideti sa supun totusi la vot ordinea de zi si dupa aceea reluam. Inainte de a trece sa votam anexa, nu vreau sa..

DL. PRIMAR: Haideti sa spun si eu la multi ani domnului Dimeca, n-am stiut ca e ziua dansului si imi pare rau. La multi ani, domnule Dimeca si toate cele bune si noi, da, dumneavoastra stiati ca eu nu operez cu fise cum e obiceiul pe la dumneavoastra, despre adversari si colegi probabil, dar dincolo de asta la multi ani, domnule Dimeca, a fost un gest pe care il apreciez acela de a vi se ura la multi ani. Cred ca e foarte bine sa ne uram la multi ani unii altora, dar cred ca un la multi ani si mai bine venit si fara sa se supere domnul Dimeca este unul adresat tuturor persoanelor cu dizabilitati, in Ziua internationala a persoanelor cu dizabilitati.

Trebuie sa ne gandim la acesti frati de ai nostri si de ziua lor, dar si in fiecare zi si sa aratam ca ne pasa, ca intelegem ca au dificultati specifice. De multe ori nu ne este usor noua si intelegem atunci cu atat mai mult cat de greu le este lor ca trebuie sa duca in spate si alte greutati pe langa cele ale tuturor. La multi ani si toata pretuirea.

DNA. POPOVICI: Si ca sa nu nedreptatim trebuie sa ii spunem la multi ani si colegului nostru Adrian Lulciuc, care a avut ziua de nastere in weekend. Nu, e pe lista mea de prieteni si pentru ca, intr-adevar, asa cum a spus domnul Primar este o zi speciala astazi, Ziua internationala a persoanelor cu dizabilitati, cred ca putem sa ii acordam cuvantul colegei noastre, domnisoara Raluca Popescu, sa ne spuna cum este sa fi in Timisoara ca persoana cu dizabilitati, pentru ca dansa traieste zi de zi ceas de ceas, orice moment care, asa cum s-a spus mai inainte, pentru noi este simplu si usor, iar pentru Raluca, ca si pentru alte multe persoane reprezinta un chin. Domnisoara Raluca!

DNA. POPESCU: Buna ziua tuturor! Multumim foarte mult pentru aprecierea dumneavoastra, domnule Primar, dragi colegi! De cand sunt eu in orasul acesta, Timisoara, cred ca este pentru primul an si daca ma insel va rog sa ma iertati, in care dumneavoastra, domnule Primar, in calitate de Primar al acestui oras transmiteti un mesaj persoanelor cu dizabilitati. Nu pot sa va spun in cuvinte cat de mult inseamna si nu doar pentru mine, dar si pentru persoanele cu dizabilitati din intregul oras.

Sa fi persoana cu dizabilitati in Timisoara nu este un lucru usor. Sunt foarte multe obstacole, incepand de la cladiri, drumuri, mentalitati ale celor din jur, insa daca este intelegere si accceptare din partea comunitatii noi persoanele cu dizabilitati putem sa fim cetateni valorosi.

Astazi eu pot sa stau in fata dumneavoastra in calitate de consilier local datorita in primul rand mamei mele, aceea care este langa mine in fiecare pas. Fara sprijinul ei tot ceea ce vedeti ca sunt eu astazi ca om nu as fi putut sa devin. In al doilea rand, al tututor celor care au crezut in mine. Consider ca persoanele cu dizabilitati au nevoie in primul rand sa li se acorde incredere in ei. Noi ca si comunitate avem un rol esential. Imi doresc si motivul pentru care eu am ales sa intru in politica, sa devin consilier local, este acela de a sprijini, dar de una singura fara sprijinul dumneavoastra al tuturor nu as putea.

Stiu ca sunt foarte multe probleme, insa daca noi ne unim si lasam la o parte orgoliile si ne gandim la ceea ce putem sa facem si cum putem sa ne adunam fortele, putem sa facem lucruri mari. Este primul meu mandat si sper sa nu fie nici ultimul, insa problemele sunt foarte multe si pentru aceasta avem nevoie sa fim uniti cu totii.

Persoanelor cu dizabilitati din Timisoara le doresc la multi ani in aceasta zi speciala, le doresc sa stea demne si cu fruntea sus si sa arate si sa demonstreze tuturor ca avem abilitati.

Multumesc, dragi colegi, pentru bucuria pe care ne-ati facut-o astazi, aceea de a ne transmite un mesaj, multumim mult!

DNA. POPOVICI: Si acum sa trecem totusi si la vot.

DL. IDOLU: Doamna presedinta!

DNA. POPOVICI: Da!

DL. IDOLU: Sunt convins ca nu sunteti inca plictisita, e un singur punct pe ordinea de zi, totusi. In anexa la ordinea de zi, ca sa stim de ce votam anexa, se face trimitere la adresa ADR Vest din 09.11.2018, dar astazi e urgenta si o sa spuna colegul meu ca eu n-am avut rabdarea sa nu ii iau ideea. Daca e 09, am avut sedinta si, am avut cred ca in noiembrie 3 sedinte, de ce ajungem sa votam de indata in decembrie? Nu, 09.11. A 12-a?

DL. PRIMAR: Va raspund de ce: pentru ca aceste proiecte trebuie revizuite..

DL. IDOLU: Adresa numărul ...

DL. PRIMAR: Trebuie revizuite ..aceste proiecte..domnul consilier eu nu v-am contrazis. Haideti sa respectam macar aceasta zi internationala si a unor colegi. Haideti sa o respectam, sa nu mai facem o sedinta de 10 minute, sa o transformam intr-o sedinta de ore in sir cu denaturari si cu demagogii. Nu se schimba peste noapte, trebuie verificat totul in aceste proiecte, sunt 3 proiecte aducatoare de fonduri europene. Modificarile facute in ele iau timp, simultan cu lucrul la ele se lucreaza la alte proiecte.

Probabil ca saptamana viitoare vom avea o noua sedinta, pentru ca sunt o multime de proiecte pe rol in aceasta perioada. Nimeni nu poate anticipa aceste observatii incat sa fim scutiti de efortul de a veni la aceste sedinte. Asta e motivul pentru care le avem astazi si nu le-am avut saptamana trecuta. Da, de atunci dateaza observatiile, ati spus corect, nu v-am contrazis.

DL. MAZILU: Da, cu toate astea vrem sa subliniem ca in cazul in care nu ar fi fost astazi o sedinta de indata probabil ca data de 09.12. intelegem ca ar fi expirat fara sa se voteze acel..

DL. PRIMAR: Nu, faceam o alta sedinta, domnule consilier. Am facut astazi si nu maine sedinta, pentru ca daca am fi facut-o maine ar fi fost riscul ca pe firul birocratic alte proiecte, alte lucruri care fac obiectul rectificarii de buget sa devina tardive, de aceea am facut astazi ca o masura de precautie, pentru ca diseara oricum colegul Mihok soseste si puteam sa punem maine sedinta, dar am tinut sa o facem astazi sa nu riscam sa cream probleme unor cetateni ai acestei tari pana la urma si ai urbei noastre, care sunt nevinovati. Nu va faceti griji, ca totul a fost gandit legal si pentru binele Timisoarei.

Haideti sa nu ne mai pierdem in dispute fara sens; deci faceam o sedinta de indata pentru aceste proiecte daca era nevoie si pe viitor probabil ca vor mai fi necesare sedinte de indata. Astazi avem o sedinta extraordinara.

DNA. POPOVICI: Deci supun la vot introducerea in ordinea de zi a anexei cu punctele suplimentare. Deschid procesul de vot.

DL. PRIMAR: E vorba de fonduri europene, ce ne putem juca cu ele?

DNA. POPOVICI: Votam.

Supun la vot ordinea de zi in intregime. Deschid procesul de vot. Votam. Ordinea de zi a fost aprobata cu un numar de:

19 voturi pentru

1 abtinere

PUNCTUL 1 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotarare privind aprobarea rectificarii bugetului local al Municipiului Timisoara pe anul 2018.

DNA. POPOVICI: Deschid sesiunea de vot.

DL. IDOLU: Numai putin. Pai il citim sau nu? Ca de asta ne-am adunat azi totusi aici. Nu sa ne ascultam unii pe altii si sa facem..pentru ce am facut dezbatere publica azi? Putem sa il citim exact cum este enuntat si ce hotaram? Pot sa citesc eu atunci, doamna?

DNA. POPOVICI: Da, pentru ca nu il am.

DL. IDOLU: Va dau dumneavoastra, sau sa citeasca doamna Secretara. Ce hotaram astazi? Punctul 1. Ce hotaram astazi? Puteti sa cititi, doamna Secretar?

DNA. SECRETAR: Ati avut proiectul de hotarare. Este referitor la aprobarea rectificarii bugetului local al Municipiului Timisoara pe anul 2018 si este proiectul care la articolul 1 valideaza dispozitia Primarului Municipiului Timisoara numarul 1425 referitoare la rectificarea bugetului local, iar la articolul..

DL. IDOLU: Nu, nu, nu, stati, cititi pana la capat, ca acuma nu ne grabim, daca tot am avut. Va rog, pana la capat, complet. Sunteti jurista, doamna Secretar.

D-NA SECRETAR: Se validează Dispoziția Primarului Municipiului Timișoara nr. 1425 din 12.11.2018 referitoare la rectificarea bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018 în baza Convenției de împrumut nr. SC2018-25903/05.11.2018 dintre Ministerul Finanțelor Publice și Municipiul Timișoara privind acordarea unui împrumut de 101.029.000 lei pe o perioadă de 20 ani pentru finanțarea unor cheltuieli curente ale Municipiului Timisoara pentru asigurarea furnizării energiei termice în sezonul rece, întocmită în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.89/2018.

Apoi la art. 2: Se aprobă rectificarea bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018, conform Anexei nr. 1 - Bugetul local pe anul 2018 -sursa 2A; Anexei nr. 2 - Bugetul local pe anul 2018 - sursa 2E.

Este proiectul pe care l-ați avut la dispoziție și în ședința anterioară. Este 5                                      1            9         9               9              9

proiectul care a fost postat pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara și care are expunerea de motive aferentă, raportul de specialitate și avizele.

DL. IDOLU: Vă mulțumesc. Ce ați înțeles dragi colegi și cei care ne ascultă? Aprobăm rectificarea bugetului pentru a respecta Dispoziția Primarului privind creditul de 101.029.000 lei.

DL. PRIMAR: D-le consilier, vă rog frumos nu mai dezinformați oamenii. Se înregistrează toată această ședință. Nu mai dezinformați oamenii! Sunt puncte distinct într-un proiect de hotărâre. V-am explicat și data trecută, v-am explicat și astăzi și toată lumea a înțeles. Au fost 200 de cetățeni care s-au

19     9           9                9

uitat la transmisia live, cei de față au înțeles. Este o rectificare care cuprinde mai multe puncte. Un punct este validarea rectificării dejâ făcută cu Dispoziția Primarului. Celelalte puncte sunt mișcări de sume de la o structură către altă structură. Sunt mișcări de sume, lucruri obișnuite care întotdeauna fac obiectul 5                                          ~                                     9

unei hotărâri și nu a mai multor hotărâri. Așa lucrează și guvernele și orice instituție care se respect. Este foarte limpede, sunt puncte diferite. Creditul nu are nicio legătură cu tot ce urmează. V-am explicat data trecută. Spunem aici lucruri asumând răspunderea vorbelor pe care le scoatem. Este un credit aprobat de Consiliul Local, aprobat de Ministerul Finantelor, operaționalizat prin dispoziția primarului, că babnii sunt dejâ veniți, dar legea cere ca dispoziția primarului să fie validată de către Consiliul Local. Deci co ocazia aceasta pe de o parte se operează rectificarea în buget, prin hotărâre de consiliu, păstrând ceea ce a făcut Primarul cu dispoziția dată, care nu a făcut altceva decât să prindă în buget acei bani. Atâta tot, fără nicio legătură cu punctual acesta, vă rog să înțelegeți. Sunt mișcări de sume și am spus că dacă va fo nevoie detaliez: la Direcția de Asistență Socială sunt cca 11 milioane de lei pe două capitole de buget...

DL. IDOLU: Cred că iarăși ne.

9

DL. PRIMAR: Eu nu vreau să mai vorbim deloc. Haideți să votăm, dar dvs dezinformați oamenii!

DL. IDOLU: Nu induceți lumea dvs. în eroare cum ați Indus-o și azi. Nu am zis niciodată, acest credit pentru care ne-am adunat, pentru validarea rectificării bugetare, conform hotărârii consiliului pe care toți am votat-o acum o lună, eram sigur că joi votăm, am venit relaxați aici ca să vedem documentele anexă, inclusive avizul juridic se referă la altceva. Noi vorbim de art. 1 în care votăm sau nu votăm rectificarea bugetului privind acest credit pe care noi l-am votat. Nu are niciun amestec ce zice dl. Primar că dăm banii în altă parte. Dânsul a inventat poveste asta, eu nu am zis că se duc în altă parte! Asta este dejâ o altă problem, Colterm a luat banii, i-a cheltuit și asta este un alt subiect...

DL. PRIMAR: Nu i-a cheltuit! Sunt 101 milioane care ne ajută să trecem peste.

DL. IDOLU: S -au cheltuit banii și e foarte bine, c-ă doar de aceea le-am dat creditul. Nu știu de ce rectificăm numai astăzi bugetul, că trebuia în luna mai, cum ați zis și dvs. ați recunoscut că în iunie, după primul trimestru trebuia rectificat.

DL. PRIMAR: Nu, începând de atunci se pot face rectificări! Putem face câte vrem, nu am spus că atunci trebuia!

DL. IDOLU: Vorbesc pentru colegii mei: noi avem un proiect de hotărâre greșit întocmit, sau greșit susținut prin semnătura Directorului economic, șeful biroului buget, sau nu greșit, poate dânșii au spus correct, cu mici minusuri acolo de greșeli material. Azi am sunat la STPT, chiar 7000 doresc dumnealor? Și ați fost avertizat astăzi! Dacă noi votam joi, era în fraudă Primăria. Uitați-vă ce scrie!

DL. PRIMAR: Într-un loc scrie 7000 și în alt loc 7000 de mii. Evident că e o eroare materială în primul loc.

DL. IDOLU: Evident că dacă noi votam subvenție de 7000 de lei pentru STPT, când defapt era 7000 de lei.Pîi pentru 7000 de lei ne adunăm aici? Suntem chiar copii? Am sunat la STPT, la dl director general. Mi-a spus că e o eroare și e vorba de 7 milioane. L-am întrebat dacă a citit documentele de la consiliul local și a spus că nu. I-am trimis poză. E vorba de 7000 de mii de lei. Acestea sunt greșeli impardonabile. Dacă noi votam joi asta, cu toate alte povești era delapidare. Nu aveți în față hârtiile?

DL. PRIMAR: Uitați-vă că într-un loc apare 7000 și în final 7000 de mii de lei. Este evident că este o eroare materială.

DL. IDOLU: dacă noi votam joi îl băgam pe omul acela în pușcărie că tranzacționa 7 milioane în loc de 7000 de lei cum a votat Consiliul Local. Asta e inadmisibil! Nu suntem atenți! ori dl. Primar încearcă să acopere niște nereguli, ori acest personal care a întocmit documentele este impardonabil necalificat. Noi ne adunăm aici să votăm ceva pe greșeli! Proiectul de hotărâre vorbește despre ceva, documentele anexă despre altceva! Eu le-am printat și e altceva.

DL.PRIMAR: Nu e altceva. Dezinformați! Toată lumea a văzut, sunt pe site, toată lumea vede. Eu mi-am propus ca după 1 decembrie să nu mai intru, ați văzut că data trecută am dat replici mai dure, azi m-am abținut și veți vedea că pe viitor mă abțin. de la mine, toată deschiderea pentru binele public, în continuare, dar sigur și concluziile de rigoare vis a vis de fiecare în parte. Asta e replica. Alte replici nu vă dau că nu are niciun rost. Îmi pare rău de timpul pe care îl rispiți. Dvs probabil la ora asta încă mai primiți salariu de director la aeroport și mai plătiți acolo oameni care sunt trimiși în tot felul de misiuni, dar numai lucru pentru aeroport nu fac, dar alții sunt în timpul în care ar avea ceva de făcut. Îmi pare rău că le răpiți timpul, ședință de ședință, ore după ore, cumulate, la nivelu anului probabil cu sutele!

DL. IDOLU: Chiar sunteți greșit informat! Nu vă spun mai mult că e penibil. E trist că nu ați avut mai mult de 5 oameni la conferința de presă nu că am trimis eu pe cineva sau nu am trimis. Pot să vă arăt că cine vă informează și acolo sunt slab calificați! În același timp, legat de diminuarea sumelor la Direcția de Asistență Socială vă întreb dacă ați depus vreo solicitare pentru obținerea acestor bani? Am informații de la Ministerul Finanțelor Publice că nu

5                                                                                                                           5                                                                                           5

ați depus nimic.

DL. PRIMAR: Arătați-ne acele informații! Vreau să le văd și eu! Noi vă

5                                                                    5                                                                        5

arătăm că le-am depus. Despre ce e vorba, că nu toată lumea știe. La început când întocmim proiectul de buget, venim cu anumite prevederi pe baza estimărilor de sume, inclusive vis a vis de ce se va da de la bugetul de stat pentru cheltuieli sociale, cu personae cu dizabilități ș.a.m.d. legea spune că acele cheltuieli de natură salarială, indemnizații ș.a.m.d., din acea prevedere pe care noi o avem în buget, 90% se acoperă de la bugetul de stat și 10% se acoperă de la bugetul local. Deci contribuția noastră se ajustează dinamic în funcție de ce ne vine de la bugetul de stat. Noi nu avem de unde să știm, când întocmim bugetul, cât o să ne vină, estimăm. Când constatăm la sfârșit de an că nu vin și nu au cum

“                                                                                                         5                                                          5

să mai vină acei bani, s-au făcut diligențele de rigoare, nu vin în totalitate, să fiu correct înțeles, n-aș vrea să se deducă faptul că nu am primit nimic, adr am primit una peste alta cu vreo 11 milioane și jumătate mai puțin, aici find inclusă și cota de 10% a noastră. Atâta e suma care trebuie luată din prevedere, nu din bani, din prevedere, de la Direcția de Asistență Socială, pentru că a fost o prevedere care nu se poate materializa. Echivalentul acesta putem să îl redistribuim cum vrem, nu neapărat pentru cheltuieli de personal, ținând seama că la diverse alte structuri prevederile bugetare au fost mai mici decât s-a dovedit că e execuția, lucru care se întâmplă curent, să fie mai mici sau mai mari. Este usual ca la sfârșit de an să se facă echilibrări. Unde sunt prevederi în exces și nu se pot materializa, că nu au cum să vină acele venituri, acum, întâmplător e vorba de venituri de la bugetul de stat, dar puteau fi și din alte surse, trebuie duse în jos prevederile către structuri unde prevedrile nu au fost confirmate de realitate, în sesnul celălalt și se necesită o creștere a prevederilor, nu pentru că s-au făcut majorări de salariu. Astăzi s-a pus o întrebare dacă am dus la maximum salariile angajaților în timpul verii. Păi salariul maxim pentru un funcționar public este limitat la nivelul salariului viceprimarului. Prin urmare, acestea sunt motivele pentru care prevederea în exces de la Direcția de Asistență Socială este împărțită ca prevederi suplimentare, nu banii efectiv ci prevederea, către structurile cu prevederi mai mici. Inclusiv STPT-ul are o prevedere de subvenție, care e estimată. Cine știe câți își vor lua carduri, dintre pensionari, dintre elevi, studenți, veterani ș.a.m.d. Sunt niște estimări și acum știm câți au

'   5 '    5       5     555

avut și nu modificăm nimic în ce am hotărât, doar punem în acord cu realitățile prevederile. Asta e tot.

DL. IDOLU: Să nu uităm de ce ne-am întâlnit aici. Pentru un proiect de hotărâre pe care îl votăm sau nu. Acum discutăm pe lângă proiectul de hotărâre de azi, pentru că vorbim despre altceva. Este chiar trist dl. Primar. Ați exprimat mai devreme și la dezbaterea publică că cei dinainte, că guvernul, toți au fost populiști că au aprobat subvenția pentru gigacalorie, dvs v-ați ținut demn, dar acum nu vă permiteți că vă țineți de cuvânt să măriți prețul de vânzare a gigacalorie. Dar acesta este un alt subiect care nu își face obiectul astăzi. Chiar de ziua pentru care am aplaudat astăzi știți ce spune legea? Până la 90% poate din distribuirea defalcată a TVA-ului, să prevadă statul, dar dacă până la 90% dvs. chiar în această zi tăiați de acolo și dați în altă parte pentru că nu ați întocmit corect un buget, pentru că l-ați falsificat la salarii. 16 milioane de lei ați spus astăzi, 15 milioane nouă sute și ceva lei este strict ceea ce îmi doresc -acum fac o paranteză, chiar îmi doresc să se mărească salariile la oameni, să traiască bine. Am aflat astăzi de la dezbaterea publică, că în administrația locală, Timișoara e mult sub celelalte din țară. E opțiunea ordonatorului de credite, e foarte bine, dar să tai defapt 16 milioane de lei la elaborarea bugetului greșit, eronat sau intenționat, astfel încât să ne obligi pe noi la sfârșitul anului, indiferent care e sursa, eu cred că nu era sursa corectă, trebuia să găsiți, să luați de la dezvoltare, să luați din alte părți

DL. PRIMAR: Știu că doare că facem pasajul și de la guvern să nu ne vină niciun ban, stimați timișoreni! Asta e problema, nici măcare obligația care era asumată, acel puțin, nu trebuie să ne vină de la Guvern. Să luăm de la dezvoltare ca să nu mai facem nimic în oraș. Asta este dorința PSD-ului, să nu se facă nimic în orașul Timișoara.

DL. IDOLU: 16 milioane de lei să greșești la elaborarea bugetului de cheltuieli salariale pentru aparatul propriu dl. Primar?

DL. PRIMAR: Îmi asum că mergem cu salarii mai mici și să nu mă voteze cetățenii Timișoarei că nu măresc salariile angajaților Primăriei!

DL. IDOLU: 16 milioane de lei. Chiar suntem naivi să credem că vin din mișcări de personal?

DL. PRIMAR: Din modificări de lege.

DL. IDOLU: 16 milioane de lei înseamnă 800 de angajați. N-ați mișcat 800 de angajați d-le Primar, sau sporuri.

DL. PRIMAR: Din modificări de legislație, scrie acolo foarte clar și se și indică legile, ordonanțele apărute, unele cu intrare în vigoare din aprilie acest an ș.a.m.d. sunt toate lucrurile prezente în material, dar știu care e marea durere. Marea durere este că în pofida tuturor dificultăților avute, am făcut lucruri multe pentru oraș, nu am stat doar să ne plângem și încheiem anul cu bine. Cu greu, e adevărat, la limită, dar cu bine și asta doare, pentru că Timișoara trebuia să aibe un eșec. Răul Timișoarei e văzut ca bine de către unii. Asta e durerea cea mare!

5                                                    5

Z\

DL. IDOLU: Vorbim tehnic aici. În afară de politica pe care o face dl. Primar, noi suntem un organism tehnic.

D-NA POPOVICI: Cred că aprecierile dvs. d-le Primar sunt puțin peste limită, iar faptul că nu ați prevăzut de la bun început cele 16 milioane pentru funcționare s-a dovedit a fi în final o eroare de vreme ce faceți acum rectificarea

5                                                                                                                                                                                                               5

bugetară ca să acoperiți cei 16 milioane neacordați în prima fază.

DL. IDOLU: Bugetul trebuia rectificat în mai, iunie, iulie.

DL. PRIMAR: Trebuie rectificat când este nevoie de rectificare. Dar dacă primeam de la bugetul de stat, prin absurd, că nu aveam cum să primim cu un asemenea Guvern, dar dacă primeam în noiembrie 11 milioane, atunci mai avea sens rectificarea făcută în iunie? Cine ar face așa ceva? Acum e momentul

5

pentru rectificare, săptămâna trecută era momentul cel mai potrivit pentru că

acum mergem chiar la limita de timp, săptămâna trecută era cu rezervă de zile dacă se materializa, dar nu mai devreme, că nu era cazul să se facă mai devreme.

DL. IDOLU: Acum, înainte de vot, avem un subiect pe ordinea de zi. În

rest sunt povești. Am fi votat și am votat și astăzi că nu s-a schimbat nimic 7000 de lei. Atât scrie în proiectul de hotărâre. E clar o eroare materială, cineva a

semnat.

DL. PRIMAR: D-na Steliana zău că este inadmisibil! Persoana care nu a corectat, după ce astăzi ne-a fost semnalat, vreau să intre în Comisia de Disciplină. Asta chiar este inadmisibil. De la ora 12 când am avut dezbaterea și pe la ora 12,30 ni s-a semnalat că este o eroare materială și până acum trebuia să se corecteze. Asta este inadmisibil.

DL. IDOLU: Pe de altă parte noi avem un punct pe ordinea de zi. Asta nu este pe ordinea de zi. Deci dacă citim proiectul de hotărâre la art. 2, d-le Primar, la asta vreți să faceți trimitere, la art. 2? Art. 1 nu apare nici în raportul de specialitate și nici în avizul juridic. Noi votăm ceva ce nu este cuprins în justificare. Nu avem aviz juridic. Vă rog să citiți avizul juridic pentru punctul nr. 1.

DL. PRIMAR: Citiți-l dvs. d-le! Citiți-l! Ce spune avizul juridic?

DL. IDOLU: Eu să îl citesc? Scrie că aprobă raportul de specialitate, raport care nu aprobă rectificarea cu creditul.

DL. DIACONU: Ca elemente de clarificare, Consiliul Local nu votează rapoarte de specialitate. Consiliul local votează proiecte de hotărâre. Proiectul de hotărâre are mai multe articole, orice proiect de hotărâre de rectificare bugetară are același text. Texutul este următorul: 'Se aprobă rectificarea bugetului Municipiului Timișoara în conformitate cu Anexa 1, respectiv Anexa 2. ' Anexa 1 si anexa 2 sunt amândouă parte a proiectului de hotărâre. Toate influențele bugetare sunt explicate cu claritate în Anexa 1 și în Anexa 2, cele prevăzute de Dispoziția primarului și cele cerute ulterior de fiecare direcție în parte și echilibrate. Ceea ce votăm noi este textul proiectului de hotărâre și tabelele din Anexa 1 și anexa 2. Nu votăm un raport de specialitate. Acolo se exprimă în cuvinte lucrurile prevăzute în acele tabele, iar în tabele nu se vorbește de 7000 de lei, se vorbește de 7 milioane de lei.

DL. IDOLU: Dl. Dan Diaconu, așa de frumos ați vorbit, dacă ați fi întotdeauna dvs. interlocutorul nostru, sigur am găsi imediat și soluții. Vedeți? Asta este defapt concilierea și calea dialogului. A spus cu altă voce, cu alt mod de comunicare că sunt greșite rapoartele de specialitate și avizul juridic.

DL.PRIMAR: A spus că nu acelea sunt o problemă, eroarea materială despre care am vorbit este în unul dintre rapoarte. Nu ajungea nimeni la închisoare pentru că proiecvtul ca text și ca anexă parte integrantă e fără eroarea respectivă. Este o eroare regretabilă, eroare materială evidentă 7000 de lei, oricine își dă seama că e o eroare materială.

5

DL. IDOLU: 7000 de lei și 7 milioane e....

5

DL. PRIMAR: Avem un regulament de consiliu da? Stimați colegi din majoritate vă rog să aveți în vedere aplicarea regulamentului. Nu se poate ca acest individ să ne țină ședință de ședință, pentru ce? De fiecare dată să facă așa

5           5            5              5            5   “ K                                                                                                5

ore în șir ca să ne împiedice să lucrăm pentru Timișoara? Asta face! Gata cu toleranța! Nu se mai poate așa ceva!

D-NA POPOVICI: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

-14 voturi pentru

- 6 abțineri

5

DL. PRIMAR: Aveți aici, dacă cineva are conștiința neîmpăcată, toate lucrurile scrise, nu bazaconiile debitate.

PUNCTUL 1 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Adresa nr. CS2018 - 000113/03.12.2018 a Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Municipiului Timișoara și din serviciile publice aflate în subordinea CLMT - referitoare la Proiectul de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2018

D-NA POPOVICI: Adresa este doar pentru a fi adusă la cunoștință.

PUNCTUL 2 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 62/23.02.2018 privind aprobarea documentației tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici - faza D.A.L.I. și a anexei privind descrierea sumară a investiției pentru obiectivul ”Reabilitare termică bloc str. Gheorghe Lazăr nr.36”

D-NA POPOVICI: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

15 voturi pentru

4 abțineri

5

PUNCTUL 3 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 63/23.02.2018 privind aprobarea documentației tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici - faza P.T. și a anexei privind descrierea sumară a investiției pentru obiectivul ”Reabilitare termică bloc strada Intr. I. Simu, bl.

D-NA POPOVICI: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

16 voturi pentru

4 abțineri

5

PUNCTUL 4 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii de finanțare pentru ” Îmbunătățirea eficienței energetice în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a blocurilor de locuințe: str. Oglinzilor nr.16-18; str. Gh Lazăr nr.36;

Intr. I. Simu nr.12, Bl 8C” și a cheltuielilor aferente

“                           5

D-NA POPOVICI: Supun la vot proiectul de hotărâre. Deschid sesiunea de vot:

16 voturi pentru

4 abțineri

5

Cu aceasta s-a epuizat ordinea de zi pe ziua de astăzi. Mulțumesc pentru participare și vă doresc o dupăamiază plăcută!

DL. PRIMAR: Și eu țin să îi mulțumesc în mod special d-nei Raluca

5               5                                  5

Popescu pentru prezența astăzi, când e o zi de sărbătoare pentru comunitatea din care face parte. Toată prețuirea mea și mai mare, dacă poate fi mai mare decât cea pe care am avut-o dintotdeauna și pentru dvs și pentru toți confrații dvs și ai

X        5 X

noștrii.

5

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

SECRETAR

Jr. SIMONA DRĂGOI


9                                          9                    9

Cons. POPOVICI GABRIELA