Proces verbal din 27.05.2016

Proces-verbal al şedinţei de îndată din 27.05.2016

ROMANIA

JUDETUL TIMIS

MUNICIPIUL TIMISOARA

CONSILILUL LOCAL

PROCES-VERBAL

incheiat astazi 27-05-2016 cu ocazia sedintei de indata a Consiliului Local al Municipiului Timisoara

Președinte de ședință - Cons. ALFRED SIMONIS

Din cei de 26 de consilieri au fost prezenți 21.

Au absentat: Andrei Petrisor, Bogdan Herzog, Maria Saracan, Ovidiu Ciuhandu, Florian Stoian.

Din partea executivului participă: domnul Primar Nicolae Robu, domnul viceprimar Dan Diaconu si pentru secretar Dragoi Simona.

Ședința a fost convocată prin Dispoziția Primarului nr.648 din 25 .05.2016

ORDINEA DE ZI:

  • 1. Decernarea Titlului de Cetățean de Onoare al Municipiului Timișoara domnului Hell S. Stefan Walter.

  • 2. Aprobarea Procesului-Verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara din data de 10.05.2016.

  • 3. Proiect de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită către Universitatea de Vest din Timișoara, pe durata existenței construcției, a parcelelor cu nr. cad. 438091 și nr. cad. 438090 din str. Cameliei nr. 9-11.

  • 4. Proiect de hotărâre privind apartamentarea imobilului înscris în C.F. nr. 435983 - C1 Timișoara, nr. top 18973, situat în Timișoara, str. Rosetti nr. 14.

  • 5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate ”Amenajare zona Grigore Antipa - Margaretelor”.

  • 6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate ”Sistematizare strada Versului”.

  • 7. Proiect de hotărâre privind modificarea și aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a Statului de funcții și a Organigramei pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie Dr. Victor Babeș Timișoara.

  • 8. Proiect de hotărâre privind modificarea și aprobarea structurii organizatorice pentru Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara.

  • 9. Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de colaborare cu Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Ecologie Industrială -ECOIND București și încheierea unui acord de colaborare.

  • 10. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 383/05.07.2013 referitoare la Metodologia de Atestare a persoanelor fizice și autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcției de administrator de imobile în Municipiul Timișoara.

  • 11. Adresa nr. SC2016 - 10223/26.04.2016 a d-lui Popovici Victor referitoare la Modernizarea străzilor din piatră cubică din Municipiul Timișoara.

Proiectele de hotărâre înscrise pe Ordinea de Zi cu excepția pct.10 , au fost inițiate de Primarul Municipiului Timișoara - domnul Nicolae Robu.

Proiectul de hotărâre de la punctul 10 a fost inițiat de consilierii locali Tîrziu Adelina și Sandu Ștefan.

ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI DIN DATA DE 27.05.2016

  • 1. Proiect de hotărâre privind exercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara, la intenția de înstrăinare a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință - Spațiu alimentație public -Restaurant, situate în strada Romulus nr. 32.

  • 2. Proiect de hotărâre privind redenumirea unor poduri peste Bega din Municipiul Timișoara și păstrarea denumirilor celorlalte poduri, atribuirea de denumiri la 4 străzi respective 4 tronsoane de prelungire străzi și schimbarea de denumiri la 2 străzi respectiv 1 piață din Municipiul Timișoara.

  • 3. Proiect de hotărâre privind atribuirea spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință din Timișoara, Bv. Regale Carol I, nr.23, către Partidul Național Democrat Filiala Timișoara.

  • 4. Proiect de hotărâre privind acceptarea de către Municipiul Timișoara a donației făcută de Asociația de proprietari având ca obiect Proiectul nr. 163/2015 ”Reabilitare termică bloc, str. Mareșal Alexandru Averescu nr. 51, bl. E14/2”, întocmit de către S.C. EURODRAFT S.R.L. în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

  • 5. Proiect de hotărâre privind acceptarea de către Municipiul Timișoara a donației făcută de Asociația de proprietari având ca obiect Proiectul nr. 157/2015 ”Reabilitare termică bloc, Aleea F.C. Ripensia, nr.4, 6, 8”, întocmit de către S.C. EURODRAFT S.R.L. în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

  • 6. Proiect de hotărâre privind acceptarea de către Municipiul Timișoara a donației făcută de Asociația de proprietari având ca obiect Proiectul nr. 148/2015 ”Reabilitare termică bloc, str.Măgura, nr. 6, bl.44, sc. A+B”, întocmit de către S.C. EURODRAFT S.R.L. în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

  • 7. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2016.

  • 8. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării cotizației anuale pe care Municipiul Timișoara o plătește, în calitate de membru fondator, la Asociația ” Timișoara Capitală Culturală Europeană”.

DL.SIMONIS: Decernarea Titlului de Cetatean de Onoare al Municipiului Timisoara domnului Hell S.Stefan Walter.

DL.PRIMAR: Avem astazi privilegiul de a decerna insemnele de Cetatean de Onoare al Timisoarei, unei personalitati deosebite, laureata al premiului Nobel, d-lui Stefan Walter Hell.

Stefan Walter Hell s-a născut la data de 23 decembrie 1962 în Arad într-o familie de șvabi bănățeni. A urmat cursurile Liceului Nikolaus Lenau din Timișoara între ani 1977 și 1978, când a emigrat cu familia în Republica Federală Germania.

Între 1991 și 1993 a lucrat la European Molecular Biology Laboratory, în cadrul laboratorului principal din Heidelberg. Aici a reușit să demonstreze practic principiul microscopiei 4Pi și să îmbunătățească considerabil rezoluția în profunzime. Din 1993 a deținut un post la Universitatea Turku din Finlanda, unde a fost șef de echipă în departamentul de fizică medicală. Acolo a dezvoltat principiul microscopului STED, un microscop de fluorescență. În paralel, între 1993 și 1994, a activat timp de 6 luni ca Visiting Scientist, în departamentul Engineering Science de la Universitatea Oxford.

În 1996 a obținut calificarea postdoctorală care permite în Germania obținerea poziției de profesor universitar (în germană Habilitation). Anul următor s-a angajat la Institutul Max Planck pentru Chimie Biofizică din Gottingen, unde s-a axat pe cercetări în domeniul microscopiei optice. La 15 octombrie 2002 a ajuns directorul institutului. În 2003 a obținut o poziție de conducător al secției de microscopie optică de mare rezoluție, pentru ca în 2004 să fie numit profesor onorar la Universitate.

Activitatea științifică a profesorului Hell s-a concretizat prin scrierea a aproape 250 de articole în publicațiile de specialitate și a peste 30 de cărți.

Domnia sa este membru de onoare al Academiei Române din 2012. Este director în Institutul Max Planck de Chimie Biofizică din Gottingen.

In cariera sa, a primit nenumarate premii si distinctii, cel mai important fiind Premiului Nobel pentru Chimie castigat in anul 2014.

Având în vedere faptul ca, prin câștigarea Premiului Nobel pentru Chimie, domnul Stefan Walter Hell a contribuit la promovarea imaginii municipiului Timișoara în tară și în străinătate, avem onoarea sa ii acordam titlul de Cetățean de Onoare al municipiului Timișoara.

Contribuțiile domnului Stefan Walter Hell în cercetarea științifică sunt de mare actualitate și originalitate. Prezentarea acestora și discuțiile pe seama lor la manifestările științifice internaționale constituie evenimente deosebite și relevă interesul de care se bucură, la scară internațională, rezultatele cercetărilor întreprinse de domnia sa. Întreaga sa activitate științifică și profesională este marcată de profunde contribuții originale și aplicate.

Mărturisesc faptul că a scrie un laudatio pentru domnul Stefan Walter Hell a fost o sarcină mult mai dificilă decât mă asteptam. Despre impresionanta si complexa activitate, se pot spune foarte multe dar, acest eveniment special la care asistăm cu emotie si nespusă bucurie, mă determina să rezum bogata informatie de care dispun.

DL.SIMONIS: Ne exprimam recunostinta noastra fata de echipa de handbal a municipiului Timisoara.

DL.PRIMAR: Vreau sa ii felicit pe bravii nostri sportivi pentru performantele exceptionale pe care le-au realizat. In urma controlului Curtii de Conturi, ne-am trezit intr-o situatie in care activitatea sportiva din Timisoara la fotbal, rugby, handbal precum si activitatea de pregatire a candidaturii Timisoara-Capitala Culturala Europeana, s-au trezit brusc fara finantare. In acel moment la rugby eram de departe cei mai buni din tara, castigand tot ce se putea castiga. La baschet tocmai castigasem Cupa Romaniei, la handbal eram in revenire, la fotbal eram o echipa pregatita de Liga I. Am intrerupt finantarea si evident ca s-a simtit imediat. Echipa de baschet aproape ca s-a dizolvat, echipa de handbal a avut dificultati extrem de mari si ea. La rugby am avut discutii cu partenerii si ni s-a transmis ca, daca intr-un timp foarte scurt nu gasim solutii de preluare a finantarii, se va dizolva echipa, iar la fotbal, asisderea. Am gasit atunci o formula prin care rugbyul, handbalul si baschetul au putut fi finantate in continuare. Calitatea umana a sportivilor nostri, alaturi de calitatea sportiva au facut sa se vada imediat rezultatele. Am reusit sa ne salvam de la retrogradare, ceea ce n-a fost deloc usor pentru ca am plecat de la zero. Astazi ar fi trebuit sa supunem la vot aprobarea unei sume importante de bani pentru sectia de handbal a Sport Club Municipal. Nu avem pe ordinea de zi proiectele de hotarare, pentru ca nu exista avizele de legalitate.

DL. PRIMAR: Astăzi noi am fi putut, dincolo de felicitări și de vorbele de suflet, să ajungem și la treburile materiale. Astăzi ar fi trebuit să supunem la vot aprobarea unei sume importante pentru secția de handbal a Sport Club Municipal. Nu avem pe ordinea de zi proiectul de hotărâre pentru că nu există avizul de legalitate. Este scandalos că se poate întâmpla așa ceva și pentru fotbal și pentru toate celelalte sporturi pe care le-am menționat și pentru candidatura la Capitală Culturală Europeană, ca într-un oraș să nu ai voie să dai bani și în tot restul țării să se poată da și să fii în competiție cu cei care sunt finanțați. Cineva va trebui să răspundă pentru toate aceste lucruri și eu o spun foarte răspicat, nu vor angajații primăriei să facă plângere penală la adresa celor care eu consider că au făcut un abuz în serviciu și au creat toate aceste prejudicii Timișoarei, dar va veni ziua când cei vinovați de astfel de abuzuri vor da socotela pentru că nu dvs. Consilierii locali, care ați votat de bună credință, așa cum au votat și alți consilieri locali din țară finanțarea fotbalului, baschetului, handbalului, rugby-ului ați făcut un abuz nici eu aparatul primăriei am făcut un abuz punând în aplicare hotărârea dvs , abuz au făcut cei care au stopat finanțarea considerând ilegală finanțarea lor. Vreau să-i asigur pe sportivi și pe toți cei care reprezintă echipa și tot ce reprezintă fenomenul handbalistic astăzi, că nu ne vom opri și că vom găsi formula prin care să ne achităm de obligația morală pe care o avem, în primul rând și dacă nu am putut astăzi, pentru că eu nu pot să vă supun la vot proiecte care sunt considerate ilegale de către aparatul tehnic, ne vom mai întâlni săptămâna viitoare într-o ședință, pentru că nu pot să rămâna astfel. Nu vreau să se întâmple și la handbal ce s-a întâmplat la baschet pentru că e greu să construiești, dar să dărâmi e foarte simplu. Când am reușit să construim un asemenea colectiv, o asemenea echipă, noi trebuie să-i purtăm de grijă, să facem tot ce putem face pentru a o ține unită și pentru a merge în competiție la anul cu ținte și mai sus. Ne așteaptă cupele europene, vrem să facem cinste Timișoarei, sau vrem să o facem de rușine, datorită unor funcționari incompetenți și interesați probabil, care lucrează la diverse comenzi și nu onorându-și statutul de funcționari ai statului român, veghind la legalitate. Folosesc cuvinte dure și de un an de zile le-am folosit în nenumărate rânduri, dar din păcate în Parlamentul României nu s-a luat nicio măsură ca să se elimine orice fel de ambiguități. Acolo trebuie să se lămurească ce are Curtea de Conturi de făcut, ce intră în prerogativele sale și cât poate face Curtea de Conturi, pentru a proteja oamenii implicațim în administrația publică și în aparatul de stat de acuze de ilegalitate când ei sunt de bună credință. Evident că cei care sunt angrenați și comit ilegalități trebuiesc pedespsiți, dar noi vorbim aici de oameni de bună credință, care vor să facă bine comunității și nu au niciun interes personal. Îmi pare rău că a trebuit să asistați și la această parte stimați sportivi, dar am considerat că fiind de față veți recepta voința noastră de a nu lăsa lucrurile așa și de a onora ceea ce vă suntem datori așa cum și dvs ați onorat ceea ce aveați ca datorie pentru Timișoara, ca echipă fanion în handbal. Vă promit că vom face săptămâna viitoare încă o ședință și sperăm că vom putea supune la vot un proiect fără teama că am putea vota ceva ilegal. Dvs o meritați din plin și tot ce s-a vorbit aici se înregistrează și spusele acestea nu sunt de complezență. Încă o dată vă oferim aplauzele noastre și laudele noastre pentru performanțele excepționale obținute și vă rog să mai aveți puțină răbdare până săptămâna viitoare când vom avea încă o ședință chiar și doar cu acest punct. Felicitări din suflet și toată admirația pentru ceea ce ați făcut.

DIN PARTEA ECHIPEI: Stimate doamne, stimați consilieri, dl. Primar, dl. Viceprimar, după turul de campionat, cu ajutorul Primăriei, cu ajutorul dvs am ajuns să ne batem la titlu. Nu doresc să subliniez decât că aceasta este nu o echipă de bronz este o echipă de aur și nu știu dacă știți vorba, când pierzi plângi de tristețe, ei au plâns de bucurie. Dvs sunteți partenerii noștrii cei mai importanți și de aceea vă rog frumos ajutați-ne!

DL. ȚOANCĂ: Vă mulțumesc foarte mult pentru cele spuse. Voi fi foarte scurt. M-a impresionat discursul veteranilor sportului. Cred că nu a existat în istoria sportului timișorean ca în decurs de 5 zile să luăm 2 trofee de asemenea importanță și echipa de handbal, „Cenușăreasa” sportului tuimișorean ia locul 3 sfidând orice logică. Sigur că cu sprijinul executivului Primăriei și al domnului Primar, încercăm să introducem în fața dvs un proiect, să facem un efort să salvăm clubul de handbal.

DIN PARTEA ECHIPEI: Tot ce este aici din partea handbalului este pentru primărie și pentru dl. Primar. Ceea ce rămâne aici este originalul, echipa a hotărât că trebuie să stea la dvs.

DL. PRIMAR: La intrarea în primărie ne vom mândri și cu aceste trofee. Mulțumim pentru gest. Vă asigurăm că nu ne lăsăm, că până la urmă trebuie să ne asumăm răspunderi atunci când ne simțim cu sufletul curat. Aici nu s-a pus problema ca vreo persoană să aibe beneficii individuale din tot ce s-a făcut. Ar fi prea bolnavă țara asta, să se ajungă până acolo încât în astfel de circumstanțe, cu atât de multă bună credință și după atâatea controale și ceea ce s-a controlat o dată să fie considerat ilegal. Felicitări încă o dată, dar vă rog să ne înțelegeți că este greu, că noi răzbim prin acest greu și vom găsi soluții. Mergem înainte și facem performanță.

DL. SIMONIS: Vă propun să intrăm rapid în ședința de lucru. Vă supun la vot anexa de la ordinea de zi, care conține 9 puncte. Vă propun să le votăm în bloc.

-17 voturi pentru

-2 abțineri (Idolu, Boncea)

Supun la vot întreaga ordine de zi

-19 voturi pentru

PUNCTUL 2 AL ORDINEI DE ZI

Aprobarea Procesului-Verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara din data de 10.05.2016

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 3 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită către Universitatea de Vest din Timișoara, pe durata existenței construcției, a parcelelor cu nr. cad. 438091 și nr. cad. 438090 din str. Cameliei nr. 9-11

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-20 voturi pentru

PUNCTUL 4 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind apartamentarea imobilului înscris în C.F. nr. 435983 - C1 Timișoara, nr. top 18973, situat în Timișoara, str. Rosetti nr. 14

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-20 voturi pentru

Cu permisiunea dvs. Trecem la ordinea de zi suplimentară pentru că sunt proiecte care necesită 18 voturi.

PUNCTUL 1 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Proiect de hotărâre privind exercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara, la intenția de înstrăinare a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință - Spațiu alimentație public -Restaurant, situate în strada Romulus nr. 32

DL. PRIMAR: Noi am primit inițial un referat prin care se propunea neexercitarea dreptului de preemțiune, dar dl. Consilier Moșiu a solicitat o audiență la mine și mi-a explicat despre ce ar fi vorba în zonă. Am cerut aparatului primăriei să facă o analiză atentă, să vadă la fața locului despre ce este vorba și să vedem dacă nu prezintă interes pentru noi acest spațiu, pentru că prețul de data aceasta este unul bun și în urma acestei analize, la solicitarea mea, s-a întocmit un referat favorabil, un referat în sensul că ne exercităm dreptul de preemțiune.

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 3 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Proiect de hotărâre privind atribuirea spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință din Timișoara, Bv. Regale Carol I, nr.23, către Partidul Național Democrat Filiala Timișoara

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-8 voturi pentru( Tarziu, Mosiu, Folica, Ruset, Grigoroiu, Vesa, Wolf, Dimeca)

- 4 abtineri (Idolu, Boncea, Jumanca, Taropa) Proiectul a căzut.

PUNCTUL 9 ANEXĂ LA ORDINEA DE ZI

Proiect de hotărâre privind delegarea de gestiune a activității de curățenie a imobilelor în care își desfășoară activitatea aparatul de specialitate al Primarului, a activității de curățenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii olimpia și a activității de curățenie a WC-urilor publice din Timișoara

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 5 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate „Amenajare zona Grigore Antipa - Margaretelor”

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 6 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate ”Sistematizare strada Versului”

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 7 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind modificarea și aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a Statului de funcții și a Organigramei pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie Dr. Victor Babeș Timișoara

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 8 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind modificarea și aprobarea structurii organizatorice pentru Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 9 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de colaborare cu Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Ecologie Industrială -ECOIND București și încheierea unui acord de colaborare

DL. SIMONIS: Supun la vot:

-19 voturi pentru

PUNCTUL 10 AL ORDINEI DE ZI

Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea

Consiliului Local nr. 383/05.07.2013 referitoare la Metodologia de Atestare a persoanelor fizice și autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcției de administrator de imobile în Municipiul Timișoara

DL. IDOLU: Este un lucru pe care nu îl înțeleg, în acest proiect de hotărâre se face trimitere la Hotărârea Consiliului Local nr. 383/2013, dar defapt discutăm de o hotărâre mult mai recentă, și anume hotărârea 535/2015 și care nu

e trecută în proiectul de hotărâre semnat de reprezentanții primăriei. În referatul celor 2 consilieri, colegi ai noștrii, la un moment dat se făcea referire că ar exista o hotărâre de principiu, ceea ce mi-a stârnit interesul. Eu nu am în față hotărârea din 2015, dar ce modificăm? La art. 10 „retragerea atestatului se face în conformitate cu prevederile legale, în urma săvârșirii unei infracțiuni constatate prin hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă, în condițiile legii. Absolut normal și firesc, ce a fost atunci trebuie să rămână și acum. Ce s-a scos față de ce am hotărât noi în 2015 „în cazul de retragere a atestatului se va face în conformitate cu prevederile legale, în cazul neîndeplinirii condițiilor pentru atestare, sau în urma săvârșirii unei infracțiuni etc. Întrebarea pe care o pun eu, dacă acest proiect de hotărâre exclude condiția este să pe regulament și procedura de atestare, există o comisie de atestare. Pentru persoane juridice suntem exigenți în continuare, dar pentru persoane fizice, dacă nu îndeplinesc condițiile de atestare, de ce să mai fie administratori? În al doilea rând eu nu mi-am imaginat că sunt oameni, administratori care nu îndeplinesc condițiile de atestare. Ar trebui să se facă o.... pentru că a administra un imobil....cu rigoarea

absolut necesară pentru completarea dosarului și susținerea examenului, haideți pentru cei care nu îndeplinesc la ora actuală condițiile de atestare, înțeleg că sunt destul de mulți, să dea și dumnealor examen, să completeze legal toate documentele......

DL.PRIMAR: Singurul motiv pentru care s-a revenit cu acest proiect este să scoatem obligativitatea testului psiho pentru candidați. A fost o solicitare a FALT, dl. Olaru este aici, pentru că îi punem pe oameni la plată pentru testul psiho. Cam asta se întâmplă cu acest test. Acolo unde sunt sesizări că, prin absurd cineva are probleme, evident că se intervine, dar să nu punem întregul personal care este interesat de așa ceva, să treacă prin testul psiho. Asta a fost solicitarea

DL. IDOLU: Nu este clar textul. În textul hotărârii retragerea atestatului se va face în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul neîndeplinirii condițiilor de atestare, mai puțin obligativitatea testului psiho. Haideți să punem o virgulă să fie clar. Deci revin, la art. 10 retragerea atestatului se va face fîn conformitate cu prevederile legale în vigoare. În cazul neîndeplinirii condițiilor de atestare, mai puțin obligativitatea testului psiho, sau in urma săvârșirii unei infracțiuni ș.a.m.d.

Dl. OLARU: ...

Dl. IDOLU: Proiectul de hotarare, art. 10 prevede clar “ pe baza inscrierii.

Dl.SANDU : .. .la obținerea unui atestat cred ca nu este momentul....Pot exista teoretic situatii in care cineva poate fi hartuit si trimis in fiecare zi la psiholog ca sa-si scoata un aviz.

Dl. PRIMAR: Conditiile sunt stabilite numai ca in acea lista in art. 5 de la a pana la h nu mai apare si certificatul psiho.

Dl. IDOLU: Scoatem testele psiho dar in art. 10 sa ramana fraza, sa scoatem conditionalitatea obtinerii avizului psiho.

Dl. PRIMAR: La art. 5, in vederea aprobarii solicitantul care . acte. Aici era inainte si certificat psiho. Nu mai este acum.

Dl. IDOLU: Uitati-va si la art. 2. Pot fi atestate si.

Dl. PRIMAR: Da , au capacitate deplina, au cel putin 18 ani impliniti, etc

Dl. IDOLU: Este corect, dar modificarea art. 10 nu vorbeste numai de psiho.

Si in cazul neindeplinirii conditiilor initiale de acceptare.

Dl. PRIMAR: Atunci se va adauga: se va face in conformitate cu prevederile legale in vigoare.in conditiile legii si in cazul neindeplinirii conditiilor.

Dl. IDOLU: Un amendament era sa fie .. mai putin psiho .

a doua . cu mentiunea

Amendamentul este :    “.se va face in conformitate cu prevederile legale in

vigoare , in cazul neindeplinirii conditiilor pentru atestare precizate la art.2-5 sau in urma savarsirii unor infractiuni”

Dl. SIMONIS: Supun la vot amendamentul domnului Idolu. Cine este pentru?

Dl. SANDU : La punctul b scrie : sunt apte din punct de vedere medical. Inseamna ca il trimiteti pe ala de fiecare data sa-si faca un examen medical?

Dl. : Nu de fiecare data.daca a trecut printr-o situatie .

Dl. PRIMAR: Daca asupra unuia planeaza suspiciunea ca nu e apt.

D -na TUNDREA: Testul psiho este cel mai relevant test pe care il poate face o persoana care lucreaza cu oamenii.

Dl. SIMONIS: Supun la vot amendamentul domnului Simonis. Cine este pentru ?

  • -  17 voturi pentru

Cine este pentru acest proiect cu amendament?

  • - 16 voturi pentru

  • - 1 vot impotriva (Tundrea)

PUNCTUL 11 AL ORDINEI DE ZI

Adresa nr. SC2016 - 10223/26.04.2016 a d-lui Popovici Victor referitoare la Modernizarea străzilor din piatră cubică din Municipiul Timișoara.

S-a luat la cunostinta.

PUNCTUL 2 ANEXA

Proiect de hotărâre privind redenumirea unor poduri peste Bega din Municipiul Timișoara și păstrarea denumirilor celorlalte poduri, atribuirea de denumiri la 4 străzi respective 4 tronsoane de prelungire străzi și schimbarea de denumiri la 2 străzi respectiv 1 piață din Municipiul Timișoara.

Dl. SIMONIS: Cine este pentru ?

- 17 voturi pentru

PUNCTUL 3 ANEXA

Proiect de hotărâre privind atribuirea spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință din Timișoara, Bv. Regale Carol I, nr.23, către Partidul Național Democrat Filiala Timișoara.

Dl. SIMONIS:   Acest proiect a fost votat.

PUNCTUL 4 ANEXA

Proiect de hotărâre privind acceptarea de către Municipiul Timișoara a donației făcută de Asociația de proprietari având ca obiect Proiectul nr. 163/2015 ”Reabilitare termică bloc, str. Mareșal Alexandru Averescu nr. 51, bl. E14/2”, întocmit de către S.C. EURODRAFT S.R.L. în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Dl. SIMONIS: Cine este pentru ?

- 17 voturi pentru

PUNCTUL 5 ANEXA

Proiect de hotărâre privind acceptarea de către Municipiul Timișoara a donației făcută de Asociația de proprietari având ca obiect Proiectul nr. 157/2015 ”Reabilitare termică bloc, Aleea F.C. Ripensia, nr.4, 6, 8”, întocmit de către S.C. EURODRAFT S.R.L. în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Dl. SIMONIS: Cine este pentru ?

- 17 voturi pentru

PUNCTUL 6 ANEXA

Proiect de hotărâre privind acceptarea de către Municipiul Timișoara a donației făcută de Asociația de proprietari având ca obiect Proiectul nr. 148/2015 ”Reabilitare termică bloc, str.Măgura, nr. 6, bl.44, sc. A+B”, întocmit de către S.C. EURODRAFT S.R.L. în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Dl. SIMONIS: Cine este pentru ?

- 17 voturi pentru

PUNCTUL 7 ANEXA

Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2016.

D-NA OLTEANU: As avea un amendament. .. .nu au prezentat referatul.

As sustine, cu amendamentul ca sa fie eliminata finantarea catre Casa de Cultura, referatul nr. 1457/26.05.2016

Dl. PRIMAR: De acesti bani nu se atinge nimeni.Rectificarea este menita sa permita corectarea unei abordari necorespunzatoare a fondurilor in prima etapa pentru proiectele culturale ale asociatiei.

Ne-au fost facute si alte sesizari de catre cetateni si eu consider ca au dreptate. Nu are nicio logica sa dai pentru un proiect procentul de evaluare punctaj maxim de 100% si bugetul sa fie de 5 ori mai mic decat cel propus.

Singura explicatie ar fi ca nu sunt bani destui.

Nu am facut corectia atunci si am vrea sa suplimentam bugetul pentru proiectele aprobate respectand legea, fara sa schimbam criteriile. In baza evaluarii unice deja facuta , dar prin suplimentarea bugetului. Aici scrie “in limita bugetului anual”. Bugetul anual are o valoare la un moment si are alta valoare in urma unei rectificari.

Eu am cerut ca sa fim siguri ca suntem strict de acord cu legea sa se solicite comisiei de evaluare de experti sa ne prezinte exact criteriile prin care au ajuns la acele sume pentru ca noi sa putem face suplimentarea. Nu se pot schimba criteriile.

D-na OLTEANU: In cei 4 ani de mandat atat eu cat si colegii mei din comisia V , de cultura , am lucrat pe aceste proiecte ca sa putem veni si noi in plen sa le sustinem in fata colegilor. Analizam fiecare proiect in parte.

Dl. PRIMAR: Proiectele au fost jurizate de comisia de experti. Eu sunt multumit de activitatea comisiei de experti.

D-na OLTEANU: De ce in comisia ... inainte de plen...

Eu as susține cu amendamentul ca si Comisia V.

Dl. BONCEA: Mi se pare ca suma de 659 mii... este suficienta sa acopere. Dl. PRIMAR: Eu va spun cum s-a calculat. S-a calculat aplicandu-se procentajele respective. La cine a avut % punctaj s-a dublat suma, la cine a avut 80% s-a dat . procente.. S-a calculat cu cat sa se suplimenteze la fiecare, orientativ si s-a ajuns la aceasta suma.

Dl. ORZA: Eu am fost sesizat de ceva vreme ca s-au intamplat fenomene de genul: proiecte jurizate care n-au mai intrat pe lista si proiecte care nici nu au fost jurizate si au intrat.

Dl . PRIMAR: Haideti sa fim concreti. Proiecte jurizate care nu au intrat pe lista.. daca au fost cumva incheiate, cu banii cheltuiti.

Dl. ORZA: Sesizarea mi-a fost facut de oameni cunoscuti. Data trecuta cand am votat Agenda Culturala s-a cerut dezbatere.

Dl. PRIMAR: Se va veni pe fiecare comisie si se va prezenta cum s-a facut.

Dl. ORZA: Nu pot eu acuma sa va spun , in luna aprilie-mai, cum ducem evenimentele care au fost inventate acum sau sa atragem de ex. Festivalul care trebuia sa aibe loc in octombrie , sa-l tinem acuma in luna mai.

Sunt curios de ce Festivalul de Rock, care s-a tinut in toamna, se tine acum in luna mai ???

Dl. PRIMAR: Nu are rost sa ne pierdem in dispute . Nu are nici o legatura cu campania electorala, stam foarte bine si fara evenimente. Va rog frumos sa votati rectificarea de buget pentru ca trebuie sa facem comunicarea catre Finante. Puneti un amendament care sa va garanteze ca nu se atinge nimeni de acei bani pana nu se vine cu ce am convenit cu totii ca trebuie sa se vina. Dl. IDOLU: Aprobam ceva care nu exista in referate , nu stim despre ce este vorba. Nu este corect.

Dl. PRIMAR: Exista referate.

Dl. IDOLU: Nu stim despre ce este vorba. Sunt convins ca dumneavoastra aveti informatii, dar le dorim si noi in timp util. Sustin acest referat per ansamblu dar mai putin referatul nr. 1457 din 26.05.2016 al Casei de Cultura.

Dl. SIMONIS: Supun la vor primul amendament al doamnei consilier Olteanu. Cine este pentru eliminarea finantarii catre Casa de Cultura, eliminarea referatului nr.1457/26.05.2016 ?

- 17 voturi pentru

Dl. DIACONU: Am si eu un amendament :

CAPITOL

DENUMIREA OBIECTIVULUI

Solicitat

Influente

Buget Local

84.02.03.01

STRĂZI

Azî.uc^i'i'-În continuate ‘         ‘ -

4.000,00

-220,00

3.780,00

Amenajare Inel IV, sector str.Macin - str. Constructorilor si racord la strada Demetriade

4.000,00

- 220,00

3.780,00

CL Studii si Pipj’ette         ■■                  .

0

220,00

220,00

SF+PT Modernizare străzi zona Xenopol -

Banul Severinului - Mickiewicz

0

120,00

120,00

SF+PT Modernizare străzi zona Oraștie -AJpinistilor

o

100,00

100,00

Dl. SIMONIS: Cine este pentru acest amendament ?

- 17 voturi pentru

Cine este pentru acest proiect in intregime?

- 17 voturi pentru

PUNCTUL 8 ANEXA

Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării cotizației anuale pe care Municipiul Timișoara o plătește, în calitate de membru fondator, la Asociația ” Timișoara Capitală Culturală Europeană”.

Dl. SIMONIS: Cine este pentru ?

- 16 voturi pentru

- 1 abtinere

In numele grupului PSD doresc sa adresez “La multi ani!!!” domnului primar Nicolae Robu.

Dl. PRIMAR: Va multumesc!

PRESEDINTE DE SEDINTA P.SECRETAR

Cons. ALFRED SIMONIS                SIMONA DRAGOI