Proces verbal din 03.03.2016

Proces-verbal al şedinţei de îndată din 03.03.2016

ROMANIA

JUDETUL TIMIS

MUNICIPIUL TIMISOARA

CONSILIUL LOCAL

PROCES-VERBAL

incheiat astazi 03-03-2016 cu ocazia sedintei de indata a Consiliului Local al Municipiului Timisoara

Președinte de ședință -Dl. viceprimar Dan Diaconu

Din cei de 27 de consilieri au fost prezenți 21;

Au absentat: Flavius Boncea, Petrica Folica, Romanita Jumanca, Adrian Orza, Andrei Petrisor si Luminita Tundrea;

Din partea executivului participă: domnul Primar Nicolae Robu, domnul viceprimar Dan Diaconu, domnul viceprimar Traian Stoia si domnul secretar Ioan Cojocari.

Ședința a fost convocată prin Dispoziția Primarului nr. 270 din 02.03. 2016

ANEXĂ

La Dispoziția nr.270 Din data de 02.03.2016

  • 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziției de servicii juridice: redactare, consultanță, asistență și reprezentare juridică în vederea formulării Cererii de chemare în judecată împotriva pct.4 din partea constatativă a Deciziei nr.40/2015 a Camerei de Conturi Timiș și a Încheierii nr.30/16.02.2016 a Curții de Conturi a României precum și pentru formularea căilor de atac.

  • 2. Proiect de hotărâre privind completarea Anexei nr.V la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare nr. 932 din 19.01.2010 cu mijloace fixe reprezentând racorduri, branșamente sau alte lucrări la sistemele de alimentare cu apă și canalizare.

  • 3. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 522/08.12.2015 privind transmiterea fără plată din patrimoniul Municipiului Timișoara în patrimoniul Liceului ”Bartok Bela” Timișoara, a unui microbuz marca Opel Movano 16+1 locuri, pentru asigurarea transportului elevilor în cadrul activităților/acțiunilor desfășurate de unitatea școlară.

  • 4. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 523/08.12.2015 privind transmiterea fără plată din patrimoniul Municipiului Timișoara în patrimoniul Liceului cu Program Sportiv Banatul Timișoara, a unui microbuz marca Ford Transit 16+1 locuri, pentru asigurarea transportului elevilor în cadrul activităților/acțiunilor desfășurate de unitatea școlară.

DL.DIACONU: Buna ziua! Incepem sedinta de Consiliu Local convocata de indata, conform Dispozitiei 270 din 02.03.2016.

  • 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziției de servicii juridice: redactare, consultanță, asistență și reprezentare juridică în vederea formulării Cererii de chemare în judecată împotriva pct.4 din partea constatativă a Deciziei nr.40/2015 a Camerei de Conturi Timiș și a Încheierii nr.30/16.02.2016 a Curții de Conturi a României precum și pentru formularea căilor de atac.

  • 2. Proiect de hotărâre privind completarea Anexei nr.V la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare nr. 932 din 19.01.2010 cu mijloace fixe reprezentând racorduri, branșamente sau alte lucrări la sistemele de alimentare cu apă și canalizare.

  • 3. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 522/08.12.2015 privind transmiterea fără plată din patrimoniul Municipiului Timișoara în patrimoniul Liceului ”Bartok Bela” Timișoara, a unui microbuz marca Opel Movano 16+1 locuri, pentru asigurarea transportului elevilor în cadrul activităților/acțiunilor desfășurate de unitatea școlară.

  • 4. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 523/08.12.2015 privind transmiterea fără plată din patrimoniul Municipiului Timișoara în patrimoniul Liceului cu Program Sportiv Banatul Timișoara, a unui microbuz marca Ford Transit 16+1 locuri, pentru asigurarea transportului elevilor în cadrul activităților/acțiunilor desfășurate de unitatea școlară.

DL.DIACONU: In afara primului punct, celelalte trei sunt cu un cvorum de 2/3 din numarul total al consilierilor locali, adica 18 voturi. Sunt proiecte ramase de pe ordinea de zi a plenului trecut si proiecte care au fost respinse odata in plenul trecut.

DL.IDOLU: Domnule Presedinte de sedinta, permiteti un punct de vedere? Propun colegilor mei sa schimbam putin ordinea de zi, sa votam pentru punctul 2,3 si 4, pentru ca la sedinta anterioara de marti chiar asta am solicitat si am dorit, ne-am aratat disponibilitatea ca punctele de pe ordinea de zi suplimentara sa le votam oricand ni se solicita. Dar sa fim in cunostinta de cauza si sa fim intr-un termen rezonabil de la data luarii la cunostinta despre subiecte. Sunt subiecte restante, le votam la inceput. As mai face o mentiune, cred ca din nou am dreptate. Poate ca unii de aici ma contrazic. Gresim pentru ca ne grabim sa votam anumite proiecte de hotarari fara a avea cunostinta deplina asupra continutului lor. Pe ordinea de zi suplimentara, data trecuta, era ca subiect principal, Agenda Culturala, si a mai aparut un subiect, vis a vis de O.N.G-uri, care nu sunt acum si Agenda Culturala, aflam din presa despre niste documente pe care noi nu le-am avut in mapa, ca sunt cheltuieli nejustificate si tot noi vom raspunde. In loc sa prevenim prin cunoastere anumite lucruri, prin analiza, prin dezbatere in comisii, ajungem sa aflam din presa ca am avut o hotarare de Consiliu Local in care mai mult costa paza, decat fenomenul cultural in sine.

DL.DIACONU: Este o propunere pe care o intelegem si, dincolo de discutia legata de oprtunitatea schimbarii, putem sa intelegem si care este motivul acestei schimbari.

Supun la vot modificarea ordinei de zi, cu ultimele trei proiecte la inceput si cu proiectul nr.1, ultimul.

Cine este pentru?

21 voturi pentru

PUNCTUL 2 AL ORDINEI DE ZI

  • 2.Proiect de hotărâre privind completarea Anexei nr.V la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare nr. 932 din 19.01.2010 cu mijloace fixe reprezentând racorduri, branșamente sau alte lucrări la sistemele de alimentare cu apă și canalizare.

Dl.DIACONU: Cine este pentru?

- 20 voturi pentru

- 1 abtinere - Dl.Simonis.

PUNCTUL 3 AL ORDINEI DE ZI

  • 3.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 522/08.12.2015 privind transmiterea fără plată din patrimoniul Municipiului Timișoara în patrimoniul Liceului ”Bartok Bela” Timișoara, a unui microbuz marca Opel Movano 16+1 locuri, pentru asigurarea transportului elevilor în cadrul activităților/acțiunilor desfășurate de unitatea școlară.

Dl.DIACONU: Cine este pentru?

- 21 voturi pentru

PUNCTUL 4 AL ORDINEI DE ZI

  • 4.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 523/08.12.2015 privind transmiterea fără plată din patrimoniul Municipiului Timișoara în patrimoniul Liceului cu Program Sportiv Banatul Timișoara, a unui microbuz marca Ford Transit 16+1 locuri, pentru asigurarea transportului elevilor în cadrul activităților/acțiunilor desfășurate de unitatea școlară.

Dl.DIACONU: Cine este pentru?

- 21 voturi pentru

PUNCTUL 1 AL ORDINEI DE ZI

  • 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziției de servicii juridice: redactare, consultanță, asistență și reprezentare juridică în vederea formulării Cererii de chemare în judecată împotriva pct.4 din partea constatativă a Deciziei nr.40/2015 a Camerei de Conturi Timiș și a A

Încheierii nr.30/16.02.2016 a Curții de Conturi a României precum și pentru formularea căilor de atac.

DL.HERZOG:In continuarea discutiei avute data trecuta referitor la cine este responsabil de alocarea acestor sume pentru sport, domnul Primar ne spunea acum doua zile ca dansul a dat doar un aviz de oportunitate si nu s-a pronuntat niciodata asupra legalitatii modului in care au fost facute aceste plati. Am sa va citesc din procesul verbal al sedintei din 13.07.2012, cuvant cu cuvant din ceea ce a declarat d-nul Primar Nicolae Robu:”Tocmai pentru a fi siguri ca banul public va fi folosit strict in interesul performantelor sportive, care sa faca cinste orasului Timisoara, judetului Timis si Banatului, sunt prevazute articole care duc la raspunderea la nivel de persoane. Raspunderea colectiva nu functioneaza prea bine. Exista un blindaj in aceasta privinta, cum nu stiu eu sa mai fi existat la alocarea de bani pentru sport. Este legea sportului care permite alocarea de fonduri de la autoritatile publice, centrale si locale catre organizatii promotoare a sportului, nelucrative. Suntem in absoluta legalitate. Nicolae Robu, 13.07.2012.”

Nicolae Robu, pe 1.03.2016: “Eu nu m-am pronuntat asupra legalitatii”. Cred ca se poate gasi, sunt documente publice, mai mult nu am de adaugat, consider ca responsabilitatea, morala si legala apartine d-lui Primar.

DL.PRIMAR: Eu am mai spus si data trecuta, mai intai, “Buna ziua”, tuturor, ca sa intelegi ce se intampla in jurul tau, iti trebuie si minte. Minte limpede. Nu toata lumea o are, din pacate. Eu, si cu acea ocazie si in multe alte randuri, am spus clar, ca deciziile, toate, indiferent la ce se refera, sunt luate de Consiliul Local, sunt facute propuneri cu privire la diverse proiecte de catre Executivul Primariei, si Executivul si Consiliul, pronuntandu-se ca oportunitate. Asupra legalitatii se pronunta Serviciul Juridic si Secretarul. Eu am redat cu acea ocazie punctele de vedere date in scris de catre juristi, ceea ce s-a intamplat vis-a vis de orice alt subiect. Nu eu am dat verdictul de legalitate pentru ca nu am in prerogative asa ceva si orice as spune eu in privinta legalitatii n-are nicio valoare juridica pentru ca sarcinile sunt distribuite. Legea face o diviziune a muncii, eu am informat Consiliul Local atunci ca nu este nicio problema de legalitate, dat fiind avizul de legalitate care a fost pronuntat de catre juristi, de catre Secretar si data fiind experienta deja existenta, din 2010, pe baschet, cand presupun, ca daca ne uitam in procesul verbal, vom vedea voturi date de cei care au fost consilieri locali atunci, printre care si cineva care vine cu temele date de “Vocea Rusiei” si, pe de alta parte, pentru Timisoara, “Capitala Culturala Europeana”. Au fost doua organizatii functionale la data respectiva, considerate ca model de buna functionare si ca model de legalitate de functionare. Pentru ca intre timp, din 2010, fusesera cateva controale. Si nimeni nu a facut vreo sesizare de ilegalitate. Institutia Prefectului se pronuntase anterior, fie si tacit, de legalitatea celor doua asociatii. Cea pentru baschet si cea pentru sustinerea candidaturii Timisoarei la titlul de “Capitala Europeana a Culturii”. Vreau, cu aceasta ocazie, sa mai fac o precizare: pentru ca eu pretuiesc presa si ma bucur sa am o interactiune foarte buna cu presa, care informeaza cetatenii, dar eu nu fac distinctie la conferintele de presa, dupa cum nici acum noi nu facem distinctie intre cei care chiar sunt jurnalisti si cei care doar se dau ca ar fi si ei jurnalisti, dar nu au nicio treaba cu jurnalismul, si ii primim, toleranti, aici. Cineva a pus un titlu ca eu as fi spus, data trecuta, si se mai pretind jurnalisti, nu mai spun numele, si asa ii citeste asa de putina lume, chiar nu merita sa fie luati in seama cei la care fac referire. Dar, as fi spus eu data trecuta ca e de vina Consiliul Local pentru ceea ce s-a intamplat. Cum sa spun eu asa ceva, ati auzit cu totii. Am spus, dimpotriva, ca eu consider ca votul dat de Consiliul Local a fost un vot responsabil, bazat pe avize de legalitate, un vot corect in interes public pentru sportul timisorean. Astazi, spun din nou, consider ca toti consilierii locali, indiferent de culoarea politica, toti consilierii locali care au dat votul pentru aceste asocieri, au facut-o cu buna credinta, convinsi fiind ca votul lor este legal, asa cum initiativele si pledoariile mele au fost la fel, cu buna credinta facute si bazate pe garantarea legalitatii de catre cei care au ca rol sa ne asigure pe noi toti de legalitate. E o foarte mare distinctie intre asta. Ca am mai adaugat, ca, de fapt, deciziile, pe orice speta, nu apartin Primarului, asa e legea administratiei publice locale, ci deciziile apartin Consiliului Local, Primarul doar pune in executie hotararile, impreuna cu aparatul sau, asta e cu totul alta socoteala. Dar cum as fi putut eu sa consider ca d-voastra, consilierii locali, ati avea vreo vina? Consider ca de vina este doar aceasta institutie, numita Curtea de Conturi, unde, din ce in ce mai mult vedem ca este o degenerare, o abatere de la misiunea constitutionala, legala, pentru care institutia exista si veti vedea si alte spete care vin in sprijinul celor afirmate de mine, aceasta institutie care, in sine, trebuie sa fie apreciata si a carei activitate trebuie sa fie sustinuta, pentru ca este o institutie fundamentala a statului, din pacate, este populata, ca sa nu spun, infiltrata, de indivizi si individe lipsiti de profesionalism, care fac cu totul si cu totul alte jocuri decat jocul interesului public. Si in speta noastra ne-am trezit cu o astfel de decizie care este sfidatoare. Oricare dintre d-voastra, daca ati citit raspunsul la Contestatie, sunt convins ca ati fost indignati sa vedeti ca doua spete simetrice, una cu referire la candidatura pentru titlul de “Capitala Europeana a Culturii” si cealalta cu referire la cele patru asociatii sportive, sunt tratate exact in opozitie. Daca la prima se spune, nu se aplica legislatia speciala, ci O.G.26 din 2000, pentru ca finantarea s-a facut prin cotizatie, adica exact ceea ce sustineam noi si ceea ce ati aprobat d-voastra, la celelalte, se spune: chiar daca finantarea s-a facut prin cotizatie, si asocierea pe baza O.G.26 din 2000, nu se aplica O.G.26, ci trebuie aprobata legislatia speciala. Cine e atunci de vina? Sunteti de vina d-voastra, care ati votat cu buna credinta, avand asigurata legalitatea de catre specialistii in drept, e de vina aparatul executiv, eu personal si ceilalti? Cred ca este foarte limpede ca suntem in fata unui abuz, iar noi trebuie sa mergem in instanta si sa speram ca o institutie judecatoreasca se va pronunta corect, cinstit, legal si ne va da castig de cauza, cu atat mai mult cu cat o pronuntare de legalitate din partea unei institutii judecatoresti exista, pentru ca si statutele si actele constitutive ale celor patru asociatii au fost aprobate de Judecatorie. Cum nu sunt legale daca sunt aprobate de Judecatorie? Cu cotizatie, cu tot? va multumesc.

DL.HERZOG: V-as ruga o scurta replica. Eu nu consider nici Consiliul Local, nici pe d-nul Robu vinovat. Eu am spus ca d-nul Robu este responsabil si atitudinea barbateasca ar fi fost ca el sa nu se puna in spatele Consiliului Local si sa spuna, asa cum a spus si la momentul respectiv, ca-si asuma deciziile care s-au luat. Pentru ca dansul a exercitat o presiune morala puternica asupra consilierilor. Eu nu-i consider pe colegii din PNL vinovati pentru decizia respectiva. Ei au votat ceva ce avea aviz de legalitate din partea Primariei si avea girul politic si de legalitate in baza cunostintelor de drept ale d-lui Robu. El a zis ca asigura de legalitatea proiectului de hotarare. Eu nu vorbesc de vinovatie, cred ca nici nu avem, vorbesc de responsabilitate, pe care se pare ca n-o prea avem.

DNA OLTEANU: As dori sa fac si eu o interventie, nu neaparat ca reprezentant al grupului PSD, ci ca si consilier local. Atat in 2012, cand am votat acest proiect de finantare a echipei de fotbal, dar si a celorlalte cluburi sportive, am facut-o in cunostinta de cauza si am facut-o pentru ca, personal, ca si consilier local, consider ca sportul este o ramura foarte importanta care trebuie sustinuta in Timisoara. Legat de legalitate, pot sa spun ca am mers pe increderea aparatului juridic al Primariei Timisoara si nu am avut nicio emotie in acest sens. Mai mult decat atat, acest lucru se intampla cand eram in Alianta U.S.L. Dar in 27 august, la plenul din 2015, cand BC Timisoara se afla in incapacitatea de a intra in cupele europene, pentru ca venise deja Curtea de Conturi, exista un raport care spunea ca finantarea nu este in regula si s-a venit cu propunerea unui contract, Biroul Sport-Cultura a venit cu o propunere de contract-cadru de finantare, m-am regasit, din nou, printre consilierii care au votat pentru finantarea cluburilor sportive, cu toate ca nu aveam certitudinea ca forma prin care finantam aceste cluburi este legala. Pana la urma, sa dovedit ca nu a fost bine si hotararea nici nu s-a mai pus in aplicare. In momentul de fata, sunt pusa in situatia de a merge pe increderea Serviciului Juridic al Primariei sau de a accepta o consultanta sau asistenta juridica. Problema mea, in momentul de fata este ca nu ma regasesc ca parte in acest proces, deocamdata, ca si consilier local. Legat si de firma de consultanta care va fi aleasa, sincer, am consultat un avocat si l-am intrebat daca se poate plati din bugetul Primariei. Raspunsul a fost nu foarte ferm si nu foarte clar. As prefera sa ma abtin astazi sa votez aceasta hotarare, iar in momentul in care, personal, voi fi citata ca parte in acest proces, sa pot sa am dreptul sa-mi aleg singura avocatul care sa ma reprezinte sau impreuna cu un grup de consilieri. Am incredere, in continuare, ca echipa de juristi ai primariei isi face foarte bine treaba, am incredere ca vom fi capabili sa facem o contestatie asa cum trebuie, pentru ca dreptatea este la noi. Nu se poate ca acest organ de control, Curtea de Conturi, sa vina si sa ne spuna ca finantarea, ba este buna, ba nu este buna si sa nu ne ofere o solutie corecta. Cred ca in faza in care ne aflam, aparatul juridic al Primariei poate face fata unui astfel de proces.

DL.PRIMAR: Asa este cum ati spus, va multumesc ca ati fost consecventa in sustinerea prin vot a sportului timisorean. Cu buna credinta, cum au facut-o toti ceilalti consilieri locali care au votat si cu buna credinta cu care si Executivul a initiat proiectele respective. Nu se pune problema lipsei de incredere in Serviciul Juridic al Primariei, daca s-ar pune asa, l-am desfiinta. Noi ne bazam in continuare pe avizele juridice date de acest serviciu si pe proiectele de hotarare si pe diverse alte documente. Chiar in aceasta speta, si Serviciul Juridic va fi implicat. Reiau aici pledoaria care s-a tinut la Consiliul Judetean, care a luat aceasta hotarare de a recurge la o asistenta juridica externa. Este o anumita vulnerabilitate. Juristii din Primarie sunt si ei implicati, pentru ca si ei, personal, au dat atunci avize de legalitate pe diversele proiecte, apoi pe numeroasele hotarari de Consiliu Local care au fost date cu schimbari de cotizatii, etc. si s-a facut aceasta recomandare ca ar fi mai bine sa se apeleze la o casa de avocatura specializata. Aceasta e ratiunea pentru care am considerat ca e bine sa procedam si noi cum a procedat Consiliul Judetean. Eu va reamintesc ca v-ati pronuntat favorabil prin vot, in urma cu cateva luni pe reprezentarea, printr-o casa de avocatura a municipalitatii pe procesul Poli-Marian Iancu, ca nu am facut uz, pana la urma, de acea hotarare de Consiliu Local pe care d-voastra, in majoritate, nu mai tin minte daca a fost unanimitate, asta e alta socoteala, nu s-a mai facut uz de ea, dar exista un precedent. Atunci s-a dat votul pentru o reprezentare externa pe aceeasi logica. Nu stiu de ce acum pare ceva deplasat. Ce as vrea sa va supun atentiei? Asa cum este facut proiectul, limita superioara a sumei pana la care ar putea merge Executivul, este cea instituita prin lege. Daca d-voastra doriti sa fixati un plafon mai jos, se poate face, printr-un amendament. Nu se vorbeste de sume foarte mari. E atribuire directa, prin analiza de oferte. Dar se poate merge mai jos decat este suma maxima prevazuta de lege. Trebuie sa aveti in vedere ca nu prea e agreata a fi preluata din mers de nimeni, asa cum e in constructii. Daca o lucrare de constructii inceputa e lasata balta din diverse motive, de catre firma care a lucrat pana intr-un anumit stadiu, greu gasesti pe altcineva care este dispus sa se implice din mers. La fel este si aici. Se initiaza procesul in anumiti termeni, greu poate fi cineva convins sa preia lucrurile din mers, daca are alta viziune, alta abordare, nu neaparat le mai poate pune in practica, avand in vedere inceputul apartinand altei persoane, cu alta viziune, cu alta abordare.

DL.MOSIU: Mi se pare curioasa atmosfera si atitudinea in care suntem pusi. Eu cred ca rolul nostru de aici este sa reprezentam interesul orasului si imaginea orasului in strainatate. Discutam de o lunga perioada de timp de avocati, de aparare. Nu stiu daca cineva dintre noi se simte vinovat si nu stiu daca cineva dintre noi a votat o asociere sau a votat un buget pentru cultura, pentru sport, cu alte intentii decat acelea legale, cu alte intentii decat acelea de a reprezenta Timisoara, cultura, sportul timisorean. Aici nu vorbim numai de fotbal. Si atunci, cu atat mai curioasa este atitudinea pe care o au anumite persoane dintr-un compartiment, desigur, util, la nivel national, respectiv Curtea de Conturi, persoane care nu sunt consecvente. Ce putem noi sa intelegem cand jumatate de hotarari pe partea de cultura, de finantare, respectiv de accedere a orasului de a fi capitala a culturii e legal, iar banii pentru asocierea cu sportul sunt ilegali? Cum putem noi sa ne aparam si de ce sa ne aparam? Asa cum s-a spus, am avut avizul juridic, au fost juristii de la Prefectura care si-au dat avizul, au fost inca doua sau trei controale ale Curtii de Conturi care n-au spus nimic, iar noi am ajuns in situatia sa vorbim de avocati, nu vi se pare, totusi, ciudat? Atunci putem invita ca fiecare proiect de hotarare de Consiliu Local sa fie avizat de persoana respectiva de la Curtea de Conturi. Daca interesul unui oras depinde de o singura persoana, de la Curtea de Conturi, inseamna ca suntem neputinciosi in fata acestei aberatii. Omul respectiv poate e trist, sau bolnav, poate are ceva cu cineva dintre noi. Nu stiu pentru ce trebuie noi sa ne aparam? Iar aceasta atitudine pe care o luam este fireasca.

Dl.MOȘIU: Iar această atitudine pe care o luăm este firescă, sigur trebuie să fim solidari, împreună, că suntem ca și consiliu local și dacă trebuie, clar că trebuie să ne apărăm împotriva acelor persoane care nu înțeleg ce doresc de fapt de la noi și de ce atât de târziu? Nu știu, cum ne-am putea apăra eu inginer sau oricine jurist, când de 3 ori a fost bine, a patra oară nu mai este bine. Sau cu o jumate de răspuns. O chestiune în aceleași condiții e legală, alta după aceea nu mai este legală. Sigur, concluzionez: trebuie să ne angajăm o firmă de avocatură serioasă, care să dea o lecție zic eu persoanei sau persoanelor care ne-au pus în situația aceasta. Dar să ne apărăm individual mi se pare ciudat pentru că eu personal și după câte știu dvs toți nu cred că ați avut vreun interes de altă natură decât de a ajuta sportul și cultura. De asta suntem puși aici. Blocăm sportul și cultura că nu știu cine spune că nu e legal? După nu știu cât timp. Deci eu zic că trebuie să ne apărăm dar ca și consiliu local. În nici un caz ca și persoane asta e chiar o mare prostie.

Dna. SARACAN: Tocmai despre asta vroiam să vorbesc și eu, ca urmare a luării de cuvânt a colegei Dna. Olteanu, pentru că este probabil și această variantă că vom ajunge și în faza de a ne apăra personal, probabil asta peste câțiva ani, procesele durează foarte mult, dar acum suntem în faza de a ne apăra ca și instituție, dl. Primar data trecută a venit cu o propunere, să luăm o casă de avocatură plătită din bani personali, au fost păreri diverse din care a reieșit așa că nu prea am fost de acord sau nu am fost dispuși sau fiecare s-a întrebat ca și acum cu ce om fi vinovați și dna. Țundrea în asentimentul d-lui Cojocari a arătat cadrul legal pe Ordonanța 26 la care eu personal am luat cuvântul, că toți își amintesc că numai ce a fost 1 Martie și am spus Ordonanța 26 cu excepțiile ei este destul de interpretabilă. Putem să luăm casă de avocatură când avem juriști în caz de excepție, acum excepția probabil alți colegi de la Curtea de Conturi în alte vremuri o să vină și o să spună: era excepție, nu era, era foarte important procesul, era important pentru cine, dar, de fapt ceea ce azi ni se pune la vot este aceeași idee lansată de colega dna. Țundrea și poate să se dovedească în timp o amânare a ceea ce a propus dl. Primar adică să plătim avocatul din prima din buzunar sau să-l plătim mai târziu adică să fie imputabile. Am vrut să spun asta pentru că și colegii acuma de asta nu mai sunt de acord să votăm această variantă că poate deveni imputabilă cândva. Atâta timp cât deocamdată consiliul local se apără și Primăria Timișoara, am vrea să fim corecți în exprimare și să spunem: suntem de acord ne asumăm, că și această cheltuială poate deveni imputabilă vreodată, sau lasă să voteze alții și eu o să mă apăr personal. Iarăși nu mi se pare puțin corect. Asta uitându-mă și în spate la voturi că unii nu am votat nu știu ce hotărâre și nu ar fi nici cazul să ne apărăm dar nu vreau să discutăm așa. Deci dacă propunerea de data trecută nu a fost corectă înseamnă că aceasta de azi este corectă. Că trebuie să existe o soluție. Adică nu putem merge fără soluție.

Dl. PRIMAR: Eu am plecat data trecută chiar când s-a purtat discuția pe acest subiect și am fost informat de pozițiile dnei. Țundrea și dnei. Saracan și apoi m-am mai consultat și cu alții, într-adevăr nu trebuie să se meargă pe ideea pe care am enunțat-o eu cu contribuție personală a consilierilor locali și a executivului care a avut implicări de pe diverse poziții. Se poate merge, în baza acelei ordonanțe 26 sau cât este, care restricționează cheltuielile bugetare, pe excepția pe care ea o prevede, cu acoperirea cheltuielilor de la bugetul local. Eu nu am mai spus azi, că înțelesesem că s-a și convenit data trecută pe această idee. Dar s-a putut înțelege că mi-am însușit pozițiile exprimate data trecută, din faptul că am vorbit despre un anumit plafon care dacă se consideră, ar putea fi introdus mai jos decât plafonul instituit prin lege. Așadar spun juriștii că nu este cazul oricum în această etapă să se vină cu contribuții personale. Dacă prin absurd cândva cineva va considera că trebuie recuperată suma plătită casei de avocatură, este vorba oricum de o sumă foarte mică, nu intră în discuție să fie problematică acoperirea ei. Dar și dacă e un leu de persoană, principial nu este corect să plătească persoanele dacă de fapt e vorba despre o reprezentare instituțională. Și noi vorbim aici despre o reprezentare instituțională, despre un proces în interesul Municipiului Timișoara, în interesul administrației publice locale și nicidecum în interesul vreunei persoane sau alteia, că nimeni nu are motive să se simtă vinovat și să decurgă de aici niște consecințe.

Dl. SECRETAR: Deci domnii consilieri vreau să vă spun să vă gândiți puțin că peste 4 luni atât dvs cât și eu suntem istorie. Eu vorbesc ca entitate, de consiliu. Eu vreau să realizați următorul lucru: aici în aceste asocieri care s-au făcut de trei instituții ale statului, Consiliul Județean, Politehnica și Primăria, nu se mai pune problema de o răspundere penală, să zică domnule că cineva a dat, cum a fost treaba cu Iancu etc. Se va pune problema de o răspundere materială, tot ce a făcut Curtea de Conturi aici e o aberație. Deci cu tot respectul vă spun că sunt niște anomalii și eu nu pot să înțeleg în țara aceasta, dacă vine cineva care, exprim și mă poate da în judecată, nu gândește după nici o logică, deci nu are nici o logică, că zice domnule avem la negociere la conciliere, zice e legală asocierea că e o hotărâre judecătorească și noi nu putem contesta o jotărâre judecătorească dar nu este legală plata. Păi dacă în asociere e prevăzut că plata se face prin cotizație, noi în hotărâre am dat că se face prin cotizație. Am spus că răspunderea banilor revine Comitetului Director, a modului de împărțire a banilor. Nu am spus noi cum să se dea banii, noi am dat banii dintr-o parte în alta. Dar vă spun o problemă, aici nu vă puneți ambiții sau eu știu ce, pe mine vorba aceea, ajung să fiu imun, am sechestru pe avere pe partea cealaltă cu POLI, am imputabili acolo 27 de milioane de lei, acum că mai vin în plus 2-3 milioane de euro, nu mai contează la Cojocari. Deci, gândiți-vă la următorul aspect: este treaba de apărare, eu am fost am încercat să mă apăr cu treaba aceea, m-am dus eu în instanță s-au dus juriștii, nu ești tratat unu la mână și al doilea lucru, nu poți să fii așa temeinic cum face cineva care e specializat pentru treaba aceasta. Sunt 1001 de chichițe, de treburi și să nu credeți domnii consilieri, să realizați o treabă ce v-o spun acum, se consemnează, Dl. Boța filmează puteți da și pe PRESSALERT, să spuneți ca să vă înmulțiți numărul, că mă uit și eu atunci, să nu credeți dvs că va răspunde material într-o situație din aceasta, că este răspundere materială, numai primarul și secretarul și economicul. Va fi o răspundere colectivă. Și atunci ce înverșunare să ai, să nu-ți iei o firmă specializată care să știe să te reprezinte, noi să susținem și să ne facem treaba. Că după aceea, aici nu e o răspundere individuală, e o răspundere colectivă, nu mai știi. Deci în ziua de azi nu mai știi la ce aberații să te aștepți. În mod normal cum spunem noi juriștii de pe scaun ar trebui să ne dea dreptate să se închidă acest subiect. Dar nu vedeți că le-a trebuit jumate de an celor de la București de la Curtea de Conturi să dea un răspuns în care să se spună, că nici ei nu știau, nu puteau să dea să spună că nu e legală asocierea și atunci au dat în doi peri răspunsul. Nici ei, nu. Și atunci vă spun o altă chestie și cu asta termin toate orașele din țara românească, le am la mine acolo, în forma noastră au făcut-o Voluntari, Otopeni, Cluj, Tg. Jiu, Iași, Brașov, Tg. Mureș, la toată lumea în țara românească sunt legale la toată lumea funcționează merge, numai la Timișoara nu. Nu vă puneți și întrebarea aceasta? Adică atunci noi stăm cu mâinile în sân că ne gândim că vedeți că dacă luăm o firmă că de ce nu fac ai noștri? Interesul e comun, interesul e să fim apărați cât mai bine într-o treabă din aceasta și exact cum a spus și dl. consilier să vină o dată și să vadă. Eu nu înțeleg o treabă domnule: au fost 3 controale și pe asta de la Curtea de Conturi au spus toate că e legală, asta nouă, la cea veche au fost 3 care au spus că e legală, când am cerut să răspundă solidar alături de noi, controalele care au spus că e legală, au spus noi suntem deasupra legii nu răspundem. Păi ce faci tu auditor? Adică tu esti deasupra legii tu nu răspunzi dar vii îi dai în cap la acela și ne distrugi practic pe noi cum s-a spus, baschetul l-a distrus, că vrem că nu vrem le-a distrus, de la cupele europene trage acum la retrogradare, fotbalul l-au distrus, aveam lot aveam echipă, negociam făceam ceva, așa se va distruge tot. Mâine poimâine spune că juristul a semnat, păi eu nu mai știu, asta e ca în filmul acela cu bască fără bască. Data trecută când am semnat la POLI au zis ei Curtea de Conturi că nu a fost legal pentru că numai la cele fără scop lucrativ, nu aveam voie să dăm la cele cu scop lucrativ, cu art. 26. Acum am dat la cele fără scop lucrativ, nu este legal trebuia să facem plata exact ca la cele cu scop lucrativ. Cu HG. 1447 păi puneți-vă dvs atunci când e legal? Ce mai știi tu ca jurist în țara aceasta cum să procedezi, cum să faci ca să spui că e legal? În concluzie eu vă spun o treabă la modul cel mai sincer trebuie să luăm o firmă de avocatură care să ne apere și noi să stăm să-i asistăm pentru că ei sunt specializați în acest domeniu, fiecare cum e. Cum eu în problemele de administrație sunt specialist, în problemele de instanță este cu totul altceva. Și să vă gândiți că nu e domnule noi nu am votat noi PSD ne-am abținut, abțineți-vă când vine treaba acolo, nu te mai întreabă că plătește PSD dacă o fi Doamne Ferește, o treabă din aceasta. Deci eu vă spun aici faceți cum considerați dvs de cuviință nu vreau să vă mai influențez cu nimic v-am spus exact situația care este. Normal nu ne e frică de nimic pentru că este legal. Și ce fac ei e un abuz și cândva va veni vremea la fiecare să plătească pentru abuzurile pe care le face. Dar nu vedeți că nu trăim într-o lume normală?

Dl. IDOLU: Dl. Secretar din nou nu ați convins pe nimeni.

Dl. DIACONU: Nu aș vrea să vorbesc nici eu de miile de copii care în această perioadă au făcut sport în cadrul acestor cluburi și toate lucrurile acestea sunt deja cunoscute. Ceea ce însă oarecum mă îngrozește pe mine este faptul că și acum la Consiliul Județean există toată documentația unui alt oraș reședință de județ din România numit Alexandria care anul trecut primea un control de același tip avea o asociere de același tip, plăți de același tip, contestație de același tip și răspuns pozitiv. De la Comisia Națională de Contestații. Asta oarecum pe mine mă pune pe gânduri întâmplător era vorba de baschet fete, colegii noștrii de la baschet au și sunat la clubul din Alexandria să întrebe ok era identic, da. Era absolut identic. Toată această speță există în hârtii și la Consiliul Județean. Vroiam doar să v-o pun în discuție chiar dacă are mai mult sau mai puțin legătură cu punctual 1.

Dl. IDOLU: Revin la dl. Cojocari, dl. Secretar nu ne considerăm morți peste 4 luni cum ați spus, persoane, gata. Nu e adevărat. Dar din nou nu ne-ați convins. De atâtea ori la atâtea intervenții ale dvs în care ne-ați dat garanții verbale și semnături la unele, la altele nu, viața a confirmat că nu de fiecare dată aveați dreptate. Deci nu este neaparat o garanție cuvântul dvs. buna intenție poate fi. Dar cuvântul în nici un caz și cunoștințele juridice. Dna Saracan a spus că există cadru legal prezumtiv a spus că nu se poate și știe din experiență proprie așa cum știu și eu că așa cum scrie în articolul 1 alin.3 în situații temeinic justificate. Și asta coroborez cu referatul întocmit în care Serviciul Juridic nu are punct de vedere nu semnează. Eu cred că ar fi fost correct ca însuși Serviciul Juridic să-și decline competența și în condițiile acestea ar fi putut spune că n-au competența unei spețe complicate și am fi intrat în incidența acestui alin. 3 în situații temeinic justificate nu se poate asigura de personalul de specialitate. Cred că asta era temerea de marți a d-nei Saracan. Deci dacă nu ați fost foarte bine informat dna Saracan nu a fost neaparat de acord cu formula aceasta. Și cred că am deviat de la subiect că noi nu judecăm aici Curtea de Conturi noi nu ne-am adunat să judecăm Curtea de Conturi și nici situația sportului din alte părți ale țării. Chiar dacă pare pentru unii nedrept chiar dacă trebuie să dăm dovadă de patriotism local chiar și demagogic, pentru cei care nu sunt patrioți locali, noi discutăm acum despre cuvântul folosit de dl. Herzog despre responsabilitate. Găsim cadrul legal există, există îndoieli că e cea mai corectă formulă, în situații temeinic justificate. Nu e o speță foarte complexă. Am consultat un avocat care a studiat dosarul pentru contestație întocmit de către Serviciul Juridic. A zis admirabil foarte bună documentația. Într-adevăr, personal că nu-l implică cu nimic din punct de vedere juridic ca responsabilitate juridică și lui I s-a părut nedrept pe spețe similare decizii diferite. Dar pledoaria celor de la Serviciul Juridic a zis admirabil. Oameni buni, pregătiți există în primăria Timișoara trebuie puși la treabă. O chestiune tehnică din nou noi ne-am întâlnit în ultima zi înainte de Vineri care e termenul limită, ce poate face un avocat de azi pe mâine? Când studiază dosarul? Eu cred că acțiunea care se depune mâine tot Serviciul Juridic ar putea nu încurcă pe nimeni mâine un singur document, presupun se solicit suspendarea deciziei Curții de Conturi. Asta e prima fază. Pe de altă parte mă întorc din nou la subiectul principal responsabilitatea. Atunci când eram în echipa USL în Campania electorală din 2012 unul din proiectele pe care le-am susținit și eu și văd că e un proiect eșuat a fost ACS POLI. Mulți din colegii din sală nu au fost de acord cu acest proiect. Nu au votat probabil în 2012 nici forma aceasta de organizare a sportului și finanțare a sportului. Deci noi chiar am fost în echipa care a fost și a susținut proiectul. Acum suntem dezamăgiți că în afară de un eșec al acestui proiect avem parte într-adevăr neverosimil să discutăm cum să ne apărăm. Să nu credeți dl. primar că noi nu ne-am întâlnit și nu vorbim, noi suntem colegi și în afara acestui cadru. Și e trist că trebuie să ne întâlnim nu pentru a ne bucura de a împărtăși experiențe de viață ci pentru a ne sfătui cum să ne apărăm. E foarte trist că s-a ajuns la situația asta și eu cred că este o consecință a unui mod de lucru acest consiliu local generat de acele proiecte de hotărâri de consiliu local care nu sunt bine studiate analizate inclusiv de către noi sonsilierii pentru că ajung prea târziu. Cuvântul d-lui Cojocari am studiat lăsați-mă e rezolvat e sigur e simplu, uitați unde ne-a adus. Cu toată bunăvoința sunt convins a celor mai mulți și a domnului, e pătimaș microbist dar nu ne încălzește cu nimic asta. Sau nu ne încălzește cu nimic că are sechestru pe toate averile și am aflat că are și o avere substanțială, nu vreau să fim colegi de suferință. Dar nu vorba de teamă aici. E vorba de oportunitate. Oare mai putem avea încredere în continuare și eu am încredere în aparatul primăriei sau angajăm pe lângă aparatul primăriei? Asta e întrebarea e simplu, un serviciu juridic. Eu optez noi grupul PSD am spus că, ne-am sfătuit înainte, fiecare votează cum îi dictează conștiința dar față de un anumit comportament care de multe ori a depășit un cadru normal armonios de dialog în cadrul acestui consiliu avem sigur subiectiv o oarecare reținere. Iubim sportul neam bucurat pentru Timișoara Capitală Culturală Europeană că acest proiect măcar a trecut dar păstrăm rezerve vizavi de organizarea acestei ședințe de plen pentru a difuza răspunderea responsabilitatea către tot consiliul local și nu asumarea de către cel care a fost pionierul acestui proiect. Care și l-a asumat cu care s-a lăudat dl. Robu. Ați fost mândru de acest proiect dl. primar și vă doresc să rămâneți dar să fie un proiect cu performanțe sportive, nu este, cu probleme juridice este. Fără spectatori asta e cel mai trist lucru. Proiectul d-lui Cojocari pe vremea dânsului era un proiect frumos erau 40 de mii de spectatori acum sunt 2-3 mii. Media.

Dl. PRIMAR: Dl. Consilier haideți s-o luăm sistematic. Eu am spus foarte limpede că ne bazăm pe Serviciul nostru Juridic și în continuare că dacă .. .intrăm într-un conflict de logică dacă decretăm că avem un serviciu juridic incompetent. Cum venim atunci pe viitor cu proiecte de hotărâre avizate juridic de către el? Cum ne reprezintă Consiliul Juridic într-o mulțime de alte spețe? Este competent. Dar am explicat rațiunile pentru care considerăm că e bine să se alăture nouă și o casă externă. Și rațiunile repet sunt aceleași care au stat și la baza deciziei Consiliului Județean. Noi punem la dispoziție vorbeați de timpul pentru pregătirea documentelor, că nu va fi o pledoarie presupun, că mâine e primul termen, adică pardon mâine trebuie contestată hotărârea Curții de Conturi, trebuie cerută într-o primă etapă suspendarea aplicării ei și sigur apoi se va face o judecare în timp conform procedurilor judiciare cu cererea noastră de anulare a acelei hotărâri a Comisiei de Contestații A Curții de Conturi. Noi punem la dispoziția celor care vor fi reprezentanți ai noștri împreună cu Serviciul Juridic al nostru în momentul de față în primul rând actele constitutive statutele celor 4 asociații apoi Raportul Curții de Conturi cu decizia referitoare la cele 4 asociații cu măsura pentru ele că într-o măsură sunt prinse asociațiile, punem la dispoziție contestația noastră care și eu consider că a fost foarte bine întocmită de către Serviciul Juridic care știe bine că am interacționat foarte strâns în procesul de elaborare a ei știind cât de important este să ne susținem punctul de vedere cât mai temeinic, argument Slavă Domnului am avut și evident punem la dispoziție și răspunsul Comisiei de Contestații a Curții de Conturi. În această etapă plecând de la aceste documente fundamentale se va broda și se va genera ceea ce trebuie să apară în instanță în această primă fază. Eu nu mă pricep la justiție și nu știu exact ce trebuie făcut dar în orice caz noi punem la dispoziție toate aceste documente din care o parte evident că reprezintă elaborarea Serviciului Juridic. De până acum, contestația în speță. Rămânem așadar cu toată încrederea în Serviciul Juridic dar motivul este că din mers nu vine nimeni să ți se alăture, este un lucru cunoscut de aceea dorim să plecăm la drum din start în această formulă cu o casă de avocatură externă. În privința lui ACS POLI. Sigur dvs sunteți în opoziție și vă exersați acest rol că vorba aceea pe termen lung va trebui să-l jucați dar nu vorbim aici numai de ACS POLI haideți că nu v-ați pierdut simțul umorului sunt convins. Chiar dacă discutăm un subiect foarte grav eu cred că trebuie să avem și simțul umorului, nu vorbim aici numai de ACS POLI eu vă înțeleg că normal dvs trebuie să faceți un joc de opoziție pe care orice partid îl face aici vorbim și despre RUGBY unde suntem de departe cei mai buni din țară unde am câștigat tot ce se poate câștiga unde cu susținerea noastră a consiliului local fix pe aceeași formulă juridică am făcut ca România să aibă jucători care luați la lotul național să reprezinte esența echipei de Rugby a României care face cea mai mare performanță din istorie în Rugby-ul internațional. Foarte mulți trec cu vederea asta și eu mai primesc pe Facebook reproșuri, păi de ce nu susțineți și echipa de Rugby? Asta în timp ce finanțatorii privați de la Rugby vin cu tot fair play-ul ce îi caracterizează și la conferințe de presă și spun că fără contribuția municipalității nu s-ar fi putut face acele performanțe. Dar unii vor să pună în umbră contribuția municipalității. Handbalul s-a revigorat de la a fi pe punctul de retrogradare acum jucăm în Play Off. Baschetul tocmai căștigase Cupa României. Și la fotbal și la celelalte sporturi ne ocupăm de copii și de juniori, s-au perindat pe aici probabil la nivel de 1000 de copii, pe la acest club, mai mult zice dl. Diaconu care cunoaște detaliile mai bine decât mine, pe la aceste cluburi. Vorbim despre toate cele 4 cluburi. Să nu ducem în umbră, că nici unul nu e proiect ratat ACS POLI până una alta este echipă de Liga I și nu e ușor să fii echipă de Liga I putem vedea că orașele reședință de județ care au contat în forbal și ale căror echipe au retrogradat n-au mai reușit să revină. Atât e de greu să faci performanță în fotbal. Până la un anumit nivel te descurci de la un nivel în sus nu te mai descurci decât cu bani foarte mulți. Când o dată ai distrus niște acumulări istorice greu reușești să te refaci încât să mai poți intra în circuitul de înaltă performnață. În privința numărului de spectatori da e mic, pe un stadion de 32 de mii de locuri e dezolant să vezi 2 mii de spectatori, oricum este clubul de fotbal de departe cel mai susținut ca număr de spectatori și pe locul 3 pe țară în ceea ce privește media de spectatori la meciuri. Deci nu sunt proiecte ratate. Asta am vrut să subliniez prin această intervenție pe care am avut-o, sunt proiecte la care sigur că eu am fost mai în față inevitabil, că poziția de primar m-a făcut să fiu mai în față dar vorbim despre proiecte care toate au beneficiat și eu sunt un tip fair play de votul consiliului local. Altfel, oricât ar fi iubit primarul și forbalul și rugbyul și baschetul și handbalul și chiar iubesc toate sporturile, primarul nu ar fi putut să sprijine cu nimic nici unul dintre sporturi dacă nu ar fi existat suportul consiliului local. Dacă cineva a avut dubii în privința recunoașterii acestei realități pe care o știe oricine, recunoaștere de către mine, păi iată acum spulber orice dubiu. Spun aici cu subiect și predicat răspicat și limpede.

Dl. MOSIU: Am discutat cu colegul meu, Ovidiu, si cred ca are o idee foarte buna. In toamna sunt alegeri parlamentare, poate ar fi bine sa sugerati la viitorii parlamentari, sa vina si ei cu un proiect de lege a sportului . Nimeni nu a avut curajul sa intrebe sa nu mai fim pusi in aceasta situatie, noi cei de aici. Noi aici nu putem face nimic dar acolo la Bucuresti trebuie sa-si asume ceva pentru copii, tineret si sport. De atata timp nu exista un proiect al sportului.

Dl. PRIMAR: Eu personal am transmis tuturor parlamentarilor de Timis texte pe care sa le propuna ca amendamente la legile existente pentru protectia consilierilor locali si judeteni din intreaga Romanie. Pentru ca este o expunere incredibila a tuturor celor ce-si asuma sa fie consilieri locali sau judeteni. Nu vis-s-vis de sport, vis-a-vis de orice. Este aberant sa ai girul de legalitate pe un proiect de hotarare sa fie adoptata hotararea in sine, sa primeasca gir de legalitate de la institutia prefectului si in cazul unora si de la judecatorie. Si dupa aceea sa-ti vina cineva de la o institutie executiva care ar trebui sa fie respectabila dar din pacate s-a populat cu persoane care o duc in derizoriu si sa spuna : “ pe mine nu ma intereseaza judecatoria ca stiu eu ce fac judecatorii”. Mie mi-a spus acea persoana, care e auditor la Curtea de Conturi ,acesti termeni. Acea femeie e analfabeta in domeniul ei de profesare si spune astfel de lucruri care nu au niciun fel de noima. Nici un parlamentar nu a facut nimic, si am spus-o public. Colegii mei liberali nu au facut nimic pentru a se corecta legislatia . Am luat legatura cu cei de la FRF saptamana trecuta si mi s-a spus ca e in lucru un proiect dar acuma merge mai greu cu actuala doamna ministru al sporturilor.

Dl. SECRETAR: In 25 de ani nicio hotarare care a fost avizata de secretarul Cojocari nu a fost revocata sau anulata si au fost peste 1000.

Stiti care sunt cele 5 porunci ale functionarului public?

1. - sa nu gandesti

  • 2. - daca gandesti, sa nu vorbești

  • 3. - daca vorbești, sa nu scrii

  • 4. - daca scrii, sa nu semnezi

  • 5. - daca semnezi, sa nu te miri

Dl. IDOLU: Nu sunt de acord cu dumneavoastra.

Dl. SIMONIS: Am trait sa o vad si pe asta. Domnul primar il oprea sau in invita pe domnul secretar sa-i raspunda domnului Idolu si ma gandeam ce atitudine pozitiva, cat umor, cata vointa avem in Consiliul Local al Municipiului Timisoara astazi, asa cum am avut atunci cand s-a votat bugetul in urma cu 3 saptamani, inainte de a se vota, e adevarat. Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca in toti acesti 3 ani si jumatate atitudinea domnului Robu ar fi fost aceea de astazi. Probabil ca ar mai fi castigat un mandat. Asa am mari rezerve.

Pe acest proiect de hotarare exista aviz juridic din partea Serviciului Juridic sau nu ? Acest proiect este avizat juridic sau nu?

Dl. PRIMAR: Domnul secretar avizeaza de legalitate proiectele de hotarare ca de obicei. Era o lipsa totala de eleganta sa punem Serviciul Juridic sa intocmeasca un referat in care sa fie scris ca ei, juristii primariei sunt incompetenti si ca propun contractarea unie case exterioare. Deci nu puteam sa invocam asa ceva in niciun caz si referatul are semnatura initiatorilor si Serviciul Juridic in postura care este si in raport cu continutul acestei hotarari, nu semneaza ei ci semneaza de legalitate domnul secretar.

Dl. IDOLU: Erau suficiente motive pe care le enumar: importanta deosebita a procesului, amploarea activitatii prin care se urmareste anularea unui numar mare... erau argumente pentru care... inseamna ca cei care au semnat acest referat nu sunt in cunostinta de cauza? Doamna Haracicu, domnul Costa si doamna Steliana, cand au spus aceste lucruri nu au facut ca sa jigneasca ci au prezentat o realitate. Aceasta realitate putea fi confirmata si de Serviciul Juridic si ne incadram perfect in alin “ temeinic justificate”. Pentru ca o sa ne trezim ca Servicul Juridic la un moment dat o sa spuna ca ei ar fi putut sa sustina dar nu au fost lasati.

Dl. SIMONIS: Eu vreau sa stiu daca domnul secretar avizeaza de legalitate acest proiect?

Dl. SECRETAR: Da, avizez de legalitate acest proiect.

Dl. SIMONIS: Inteleg ca cei de la Directia Juridica nu puteau sa spuna despre ei ca sunt incompetenti si ca trebuie sa angajeze dar o spune domnul secretar avizand acest proiect de hotarare.

Vreau sa va spun ca ma numar printre cei care au votat acest proiect de hotarare si multe dintre alocarile bugetare care s-au facut catre toate cele 4 structuri sportive pe care le-am finantat si va spun ca o sa ma abtin la acest proiect, nu inainte de a spune ca imi doresc ca acest proiect, indiferent in care dintre cele doua variante ne vom apara, cu aparatul primariei sau cu o casa externa sa fie castigat de catre primarie pentru ca nu doresc raul nimanui.

In privinta increderii pe care o avem in avocatii nostri ar trebui sa spun ca sunt 15-17 juristi si cativa avocati. Spuneati ca ar putea fi vulnerabili intr-un astfel de proces. Eu nu cred ca exista persoana care poate sa apere mai bine punctele acestora de vedere. Dansii au gasit paragrafele legale prin care au gasit aceasta modalitate si tot dansii ar putea sa le apere cel mai bine. Spuneati ca vaocatii le apara din mers. Tocmai asta trebuie sa faca avocatii pentru ca intampinarea este facuta de catre biroul primariei. Constat din nou ca doar atunci cand vorbim de pielea noastra ne gandim sa achizitionam servicii juridice din exterior, nu aveti aceeasi grija domnule secretar, domnule primar atunci cand vorbim de patrimoniul orasului, de banii municipalitatii, atunci cand avem procese importante de milioane de euro nu am vazut sa veniti cu propunerea de a contacta servicii juridice, o facem doar atunci cand cineva din primarie trebuie aparat. Mie, dupa aceasta sedinta, mi-a scazut increderea in Biroul Juridic al primariei si o sa citesc de doua ori ianinte, ori de cate ori biroul juridic va aviza de legalitate daca dumneavoastra puneti la indoiala competenta acestora. Colegul meu, Bogdan Herzog a citit din procesul verbal al unei sedinte, o sa citesc si eu din alt proces verbal pentru ca si eu cred domnule primar ca va ascundeti in spatele Consiliului Local care nu are niciun fel de legatura cu acest subiect.

La aceasta ora se discuta o asociere sau este contestata asocierea care a fost votata de Consiliul Local dar la propunerea dumneavoastra si cu aviz de legalitate, nu exista prejudiciu pana la ora aceasta, prin urmare nu vad motivul pentru care consilierii locali ar trebui sa-si asume un vot in acest sens pentru ca peste un timp sa vina Curtea de Conturi sa spuna ca aceasta cheltuiala, cea cu contactarea serviciilor juridice trebuie recuperata de la consilieri. Abia atunci, dupa ce acest vot se exercita si este unul pozitiv, Consiliul Local este implicat in acest subiect.

Va citesc din procesul-verbal al sedintei din data de 03-03-2015, punctul 37 al ordinei de zi, cel in care aprobam contributia financiara in titlu de cotizatie pentru Poli Timisoara, atunci cand colegul meu Bogdan Herzog a propus un amendament, dumneavoastra ati rugat sa nu se voteze iar atunci cand s-a votat ati intrebat : domnule Sandu ati votat pentru amendament? Eu am intrebat daca are dreptul sa voteze fiecare consilier cum doreste? Dumneavoastra ati spus asa: “L-am intrebat, nu am spus ca nu are dreptul sa voteze. Are dreptul cu toate consecintele pentru fiecare de a face parte dintr-o echipa sau de a nu face parte dintr-o echipa. Aceasta este modalitatea prin care dumneavoastra va exercitati puterea de lider politic pe care o aveati si o aveti si acum de lider asupra consilierilor PNL. Nu puteti sa va ascundeti tocmai dumneavoastra care ne spuneti de fiecare data cum va luptat cu toata lumea, cat de razboinic sunteti, si uneori chiar sunteti, dar de aceasta data domnule primar sunteti las. Imi pare rau. Puteti sa mergeti in continuare cu atitudinea care va caracterizeaza si sa garantati asa cum ati garantat in urma cu doi ani de zile ca aceste proiecte de hotarare au fost legal propuse si asumate de biroul juridic si votate de Consiliul Local si prin urmare putem sa ne aparam cu Biroul juridic al Primariei Municipiului Timisoara.

Dl. PRIMAR: Cred ca daca ati si crede ce spuneti ar insemna ca s-a pierdut vremea pur si simplu aici. Nici intr-un caz nu se pune problema apararii mele. de unde pana unde? M-a acuzat pe mine cineva de ceva? Eu cunosc capacitatea de intelegere a lucrurilor si nu vreau sa mai repet ce am spus in alte ocazii. N-are rost sa mai repet. Cred ca pentru toata lumea este limpede ca in momentul de fata municipiul Timisoara initiaza un proces. Nici o persoana de aici sau din alta parte nu este implicata in niciun proces ci municipiul Timisoara. daca unii nu pot intelege un lucru atat de simplu, e problema lor si nici nu merita irosit timp pentru a incerca a-i face sa inteleaga.

Imi aduc aminte ca recent, domnul consilier local si viceprimar Stoia, a votat pentru bugetul Timisoarei, atunci cand grupul PSD si-a propus sa boicoteze acest buget. S-a considerat ca nu are ce cauta in echipa PSD un om care voteaza pentru Timisoara atunci cand partidul din care face parte are un program de a fi impotriva Timisoarei si a proiectelor Timisoarei. Pozitia mea este cea exprimata atunci, fiecare are dreptul la vot dar cu asumarea consecintelor votului inclusiv in ceea ce priveste pozitia sa in echipa din care face parte.

Dl. SIMONIS: Grupul PSD nu a boicotat bugetul municipiului Timisoara ci a incercat sa evite faptul ca bugetul municipiului Timisoara sa fie pusculita de partid a PNL Timis.

Dl. DIACONU: Deja exagerati.

Dl. PRIMAR: Ma provocati si trebuie sa spun ca inca mai avem aici presa. Ce a urmat: blocarea inceperii lucrarilor la Pasajul Jiul, blocarea inceperii lucrarilor la Pasajul Popa -Sapca, blocarea începerii lucrărilor la Constructorilor...

Dl. SIMONIS: Ce legatura are asta cu bugetul?

Dl. PRIMAR: Au legatura cu PSD-ul. Asta a urmat nereusindu-se blocarea din fasa prin buget.

Dl. SIMONIS: Sala Polivalenta cine a blocat-o ?

Dl. PRIMAR: Timisorenii trebuie sa stie ca avem aici de a face cu un partid impotriva Timisoarei, care la nivel national s-a comportat ca un partid impotriva Romaniei de 26 de ani.

Dl. DIACONU: Haideti va rog sa trecem la vot. Cine este pentru primul punct al ordinei de zi ?

  • -  14 voturi pentru

  • -   6 abtineri

Cu acestea declar inchisa sedinta de astazi a Consiliului Local si va multumesc pentru participare.

PRESEDINTE DE SEDINTA

SECRETAR

IOAN COJOCARI


Viceprimar DAN DIACONU