Proces verbal din 11.03.2014

Proces-verbal al şedinţei ordinare din 11.03.2014

ROMANIA

JUDETUL TIMIS

MUNICIPIUL TIMISOARA CONSILIUL LOCAL

PROCES-VERBAL

Incheiat astazi 11-03-2014 cu ocazia sedintei ordinare a

Consiliului Local al Municipiului Timisoara

Președinte de sedinta - Cons. VASILE RUSET;

Din numarul total de 27 consilieri au participat 24;

Au absentat : Ovidiu Ciuhandu, Maria Saracan si Ciprian Jichici;

Din partea executivului participat domnul primar Nicolar Robu, domnul viceprimar Dan Diaconu, domnul viceprimar Traian Stoia si p. Secretar Simona Dragoi.

Sedinta a fost convocata prin Dispozitia Primarului Municipiului Timisoara nr. din data de 06.03.2014.

Dl. RUȘEȚ: Bună ziua, înainte de a intra în ordinea de zi dau cuvântul d-lui Vlad Președintele Consiliului Seniorilor.

Dl. VLAD: Bună ziua domnilor și doamnelor, fac un apel la dvs. privind acțiunea de caritate cuprinsă în Agenda culturală 2014 în cadrul proiectului Timișoara oraș candidat la titlul de capital europeană în anul 2021. Noi împreună cu partenerii noștri am organizat evenimentul 1Martie Mărțișorul tradiție la români. Am organizat această acțiune pentru a oferi Spitalului de copii un moment de bucurie care să le asigure o dotare și reamenajare a spitalului de copii. În hol sunt mărțișoare realizate de copii. Fac apel la toți timișorenii să fim unitari în proiectul Timișoara oraș candidat la titlul de capital europeană în anul 2021. Vă mulțumesc. Dl. PRIMAR: Mulțumesc d-lui Vlad și îl felicit pentru tot ceea ce face. Aparent anexa cuprinde 27 de puncte în realitate sunt mai puține pentru că cca. 20 reprezintă același lucru dar apar poziții distinct pentru că așa este în regulă, fiecare scară ce face obiectul reabilitării termice trebuie să fie într-o hotărâre de sine stătătoare. De la poziția 9 până la sfârșit este vorba despre același lucru. Proiecte de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice - faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectiv de investiții “Reabilitare termică. Proiectele suplimentare la ordinea de zi sunt:

  • 1. Adresa nr. SC2014 - 5669/05.03.2014 a Primarului Municipiului Timișoara înaintată Instituției Prefectului - Județul Timiș, privind suplimentarea numărului de posturi din Poliția Locală în raport cu numărul real al populației din Municipiul Timișoara.

Noi figurăm cu o anumită populație dar în realitate aici există zilnic probabil încă până la 100 de mii de cetățeni, 50 de mii sunt studenții din care mai mult de jumătate nu figurează în evidențe ca fiind timișoreni. Iar o mulțime de cetățeni care vin cu afaceri nu figurează niciunde și prin urmare indicativul în privința numărului de polițiști nu e în acord cu populația reală și cu problemele reale ale orașului.

  • 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării Devizului general de cheltuieli aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 260/29.06.2010.

  • 3. Proiect de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului aferent clădirii situate în Timișoara str. Ana Ipătescu nr. 54, datorat bugetului local al Municipiului Timișoara pentru anul fiscal 2014, Asociației Societatea Română Speranța.

  • 4. Proiect de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului aferent clădirii situate în Timișoara str. Calea Dorobanților nr. 4, datorat bugetului local pentru anul fiscal 2014, Fundației Serviciilor Sociale Bethany.

  • 5. Proiect de hotărâre privind prelungirea Planului Urbanistic General aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 157/28.05.2002.

  • 6. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Timișoara la proiectul „Promovarea unor măsuri NZEBR- de renovare a clădirilor în sistem „0 energie” - inteligențe și integrate, pe piața europeană a renovărilor de clădiri - NeZeR” în cadrul Programului Intelligent Energy Europe, linia de finanțare Proiecte de promovare și diseminare.

  • 7. Proiect de hotărâre privind alipirea imobilelor cu nr. cad. 428360 și nr. cad 426152 str. Xenepol nr. 15A.

  • 8. Proiect de hotărâre privind dezlipirea parcelei cu nr. Cad. 406769, str. Țebea nr.12.

Vă rog să le acceptați pentru a putea funcționa în parametric normali.

Dl. SANDU: Am constatat că la punctul 28 de pe ordinea de zi suplimentară a fost introdus proiectul nostru de hotărâre privind înființarea pieței țărănești în Timișoara.

Dl. PRIMAR: Îmi cer scuze am prezentat la ședința pregătitoare lucrul acesta mi-a scăpat să nominalizez acest proiect. La cererea mea expresă a fost introdus pe ordinea de zi în urma sesizării pe care dvs. mi-ați făcut-o în week-end că nu e prezent.

Dl. SANDU: Vă mulțumesc foarte mult însă știți că noi avem un principiu foarte sănătos după părerea mea legat de acceptarea unor proiecte pe ordinea de zi suplimentară și având în vedere că acest proiect a fost depus în urmă cu mai bine de 4 luni cred că era suficient timp ca să intre pe o ordine de zi normală. Dar nu aceasta este marea problemă ci marea problemă este că proiectul a fost semnificativ modificat față de varianta pe care noi am depus-o și anume art.3 care în varianta propusă de noi spunea că este interzisă comercializarea în piața țărănească a produselor agroalimentare provenite din import sau a produselor care nu corespund obiectului de activitate al pieței, a fost eliminat din proiectul de hotărâre care ne-a fost nouă prezentat. Practic eliminarea acestui articol face derizorie și aduce în derizoriu întreaga piață pentru că noi nu dorim înființarea unui alt talcioc, noi dorim acolo înființarea unei piețe în care să sprijinim exclusiv producătorii din România de legume și fructe care știți bine că întâmpină anumite greutăți în desfacerea produselor. Aș dori să știu totuși și aș dori ca cineva din cei 7 -8 care au semnat aici referatul să-și asume sau să justifice eliminarea acestui articol. Nu este norma.

Dl. PRIMAR: Dl. Consilier voi cere eu executivului să-mi explice de ce a fost eliminată această prevedere, vă asigur că voi cere. Nu pot să înțeleg cine și-a permis să facă acest lucru fără să spună măcar un cuvânt.

Dl. SANDU: Drept urmare aș cere retragerea de pe ordinea de zi a acestui punct și reprogramarea pentru o ședință viitoare.

Dl. PRIMAR: Propunerea îmi aparține și nu doresc să retrag de pe ordinea de zi, dacă nu faceți dvs. amendamentul de introducere o să-l facă sunt convins dl. Viceprimar Diaconu sau alt consilier pentru că noi împărtășim acest punct de vedere pe care și dvs. l-ați exprimat că noi am stat de vorbă și știți bine că împărtășim.

Dl. SANDU: Spiritul înființării acestei piețe se pierde total prin nelimitarea accesului doar pentru producători.

Dl. ȚOANCĂ: Dl. Sandu este ok dacă-l reparăm cu un amendament? Și să treacă.

Dl. ORZA: Dacă cei care au introdus proiectul doresc să-l retragă e dreptul lor să-l retragă.

Dl. ȚOANCĂ: Da dar haideți să ajungem la o soluție.

Dl. PRIMAR: Nu a fost introdus deci noi l-am discutat împreună proiectul a fost inițiativa d-nei Adelina Târziu și a d-lui Sandu totuși doi consilieri PD-L eu am împărtășit inițiativa din start am preluat-o și i-am dat drumul exact în forma în care a fost întocmită și dna. Adelina Târziu și dl. Sandu știu foarte bine că așa s-a întâmplat. Nefiind pregătit proiectul de hotărâre la momentul la care s-a publicat ordinea de zi și eu neobservând asta că nu pot să mă ocup eu de toate aceste detalii am fost sesizat Sâmbătă de către dl. consilier Sandu și Luni dimineața am cerut să fie întocmit de urgență proiectul de hotărâre conform tipicului de întocmire dar fără modificare de conținut și să apară pe lista suplimentară. Și prin urmare eu nu cred că merită să mai amânăm această decizie care după câte am înțeles eu este împărtășită de toată lumea de a înființa o piață volantă în Timișoara dar o piață volantă unde să se vândă produse naturale produse autohtone că asta vrem să se întâmple. Să încurajăm consumul de produse din vecinătatea Timișoarei pe cât posibil sigur că pot veni și din altă parte dar produse de la producători că de fapt aceasta e formula corectă de exprimare de la producători.

Dl.SANDU: Eu știu că am discutat împreună și știu că împărtășiți acest după părerea mea punct destul de important pentru sprijinirea agriculturii timișene și din județele învecinate și chiar nu numai dar vă dați seama că prin eliminarea acestui articol care după părerea mea nu s-a făcut dintr-o greșeală ci s-a făcut intenționat se distrugea întregul proiect, deci practic știți că am discutat eu am sesizat în urmă cu ceva timp că în cadrul administrației undeva și nu la dvs. cu siguranță se puneau bețe-n roate acestui proiect, cineva nu dorește ca acest proiect să prindă contur. Ori inclusiv această formă sub care ne-a fost expus azi îmi dovedește acest lucru. Deci trebuie să ne hotărâm dacă sprijinim cu toate forțele producătorii din România sau nu sau îi lăsăm mai departe piețele să arate ca și standurile din supermarketuri unde numai produse românești nu se găsesc.

Dl. ȚOANCĂ: Deci dl. Sandu vreți să treacă în ședința aceasta sau amânăm și ne tăiem venele în direct? Reparați cu acel amendament sigur că este impardonabil ceea ce s-a întâmplat dl. Primar și cine din executiv și-a permis să răstălmăcească acest proiect propus de doi consilieri este inadmisibil și nu s-a întâmplat până acum acest lucru și haideți mențineți-vă punctul de vedere și îl aducem la stadiul inițial.

Dl. RUȘEȚ: Fiind o problemă de conținut propun să discutăm la momentul în care se discută acest proiect de hotărâre și se va amenda și apoi rectifica conținutul.

Dl. PRIMAR: Eu păstrez pe ordinea de zi acest subiect dar sunt convins că se va vota acel amendament eu îl susțin fără nici o rezervă.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot anexa la ordinea de zi cu cele 27 de proiecte. -Cine este pentru?

Se numără voturile: -19 voturi pentru

  • -  1 abtinere

Supun la vot ordinea de zi.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

  • -  1 abtinere

PUNCTUL 1 AL ORDINEI DE ZI:

Aprobarea Procesului-Verbal al Ședinței ordinare a Consiliului Local din data de 25.02.2014.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

INTERPELARI :

DL. MOSIU: In oras au aparut copaci impodobiti cu semne de circulatie care arata foarte plastic acum. O sa va arat caeva exemple. E o modalitate originala de a aborda sistemul de parcare defectuos care exista in oras.

Acum noi am vrea sa va intrebam diverse aspecte: daca este o solutie originala ar trebui clar inregistrata la OSIM pentru ca nu am mai vazut asa ceva pe unde am circulat. Este interesant de vazut devizul, situatia de lucrari ale acestor amenajari din Timisoara .

DL PRIMAR: Asa cum e pusa aici, asta este pusa in photoshop. Nu vom inregistra la OSIM pentru ca suntem convinsi ca nu va copia nimeni asta.

O sa verificam si s-a retinut sesizarea dumneavoastra si o sa vedem cine si-a permis sa monteze asemenea semne pe tulpina unor copaci. Vom interveni pentru ca este inadmisibil sa existe asa ceva in Timisoara.

A doua interpelare este in legatura cu spatiu dintre Podul Decebal si pasarela de la Parcul Rozelor. E o suprafata de aprox. 3000 mp acoperita cu pamant si spartura de beton din aleile care se defriseaza. Intrebarea mea ar fi daca firma respectiva plateste vreo chirie pe zi, pe luna pentru spatiul ocupat abuziv ? E spatiu verde.

Dl. PRIMAR: Eu nu va pot raspunde la aceasta intrebare dar presupun ca o parte din ceea ce s-a dislocat se pune la loc, se foloseste in zona si acesta e motivul pentru care nu au fost transportate acele materiale la loc autorizat.

DL. MOSIU: A treia interpelare, revin la Podul Episcopal care imi pare rau ca trebuie sa insist dar nu s-a rezolvat nimic, s-a mai ars un bec si venim cu solutii. Sa se stinga toate sau sa se cumpere 1000 de becuri, sa se merite procentul de achizitie, sau sa vina niste baieti cu grafitti si sa deseneze luminile.

Ne deranjeaza istoria si nu o respectam .

Nu se poate sa nu fim in stare sa intretinem niste obiecte de patrimoniu, unicate pentru zona de vest si pentru Romania.

Dl. PRIMAR: E regretabil ca mereu se ard sau cineva distruge acele becuri acolo pentru ca mult prea frecvent se intampla sa nu functioneze. O sa cer o atentie mai mare concentrata pe zona respectiva inclusiv in privinta felinarelor care trebuie puse de o partea si de alta la intrarea in parc.

Dl. ORZA: Fac si eu revenire la o interpelare.Acest oras s-a cladit pe o toleranta religioasa, etnica si am mai ridicat problema cimitirului musulman care sa aprobat in consiliul local ca si parcele. Nu au inca rezolvata autorizatia pe care primaria o elibereaza pentru imprejmuire si datorita acestui lucru. S-au depozitat acolo tot felul de resturi, moloz, s.a.m.d.

Oamenii tot timpul au amenintat ca merg la presa, ca fac scandal. Nu cred ca e bine sa apara astfel de lucruri in presa. Am mai discutat lucrul acesta, s-a promis si o cale de acces.

Doresc sa-i intreb pe colegii mei de la tehnic de ce nu mai functioneaza sistemul asta pentru ca sunt oameni care se uita on-line la sedintele consiliului local si logica a fost ca in momentul in care cineva ia cuvantul sa apara pe ecran persoana si numele persoanei respective, partidul din care face parte in spiritul transparentei care ne caracterizeaza.

Rog sa se revina si intreb ce se intampla de au disparut de pe holuri fotografiile cu componenta executivului si a Consiliului Local de dupa Revolutie.

Dl. PRIMAR: In privinta cimitirului sunt total de acord. In privinta acelor portrete, ele au disparut atunci cand s-au facut lucrarile si apoi s-a amenajat aceasta expozitie aici dar putem gasi loc in holul alaturat salii de plen unde sa postam acele tablouri. Avem un parteneriat cu Asociatia Artistilor Plastici si holul este decorat cu opere ale acestora. O sa cautam un loc potrivit, vizibil, pentru personalitatile respective pentru ca trebuie sa respectam istoria si sa ne respectam predecesorii.

Dl. STAIA: Referitor la Cimitirul Musulman problema se pune asa: prin HCL nr. 331 din 2013, la punctul 3 s-a prevazut ca dezlipirea din parcela cu nr. cad. Atribuita in folosinta gratuita pe 49 ani Fundatiei Europe Trust pentru amenajarea unui cimitir musulman si zice costurile cadastrale de dezlipire si publicitate revin Fundatiei Europe Trust. Noi am luat legatura cu aceasta fundatie reprezentata prin doctorul Naser, ei au comandat la firma Topo Tim care a depus documentatia la cadastru si nu a iesit. In momentul cand va fi intabulata aceasta atunci se poate da autorizatie de constructie pentru imprejmuire.

Dl. SANDU: Doresc sa transmit o sesizare din partea unui cetatean care domiciliaza in Zona Mircea cel Batran si cu toate ca si-a ridicat casa in zona acum 10 ani, in urma cu un an in vecinatatea dansului a aparut o firma care se ocupa cu reparatiile de drumuri, autostrazi, utilaje grele, depoziteaza piatra, nisip, diferite sorturi si-si desfasoara activitatea si noaptea si ziua. Strada Mircea cel Batran este o zona rezidentiala si cred ca asemenea firme nu au ce sa caute in zonele de locuinte pentru ca deranjeaza vecini, sunt mirosuri, zgomote

Trebuie sa impiedicam ca situatii similare sa se intample in Timisoara pentru ca trebuie sa avem grija de zonele in care cetatenii orasului locuiesc. Eu o sa va trimit si sesizarea scrisa a domnului si poze facute la fata locului ca sa va convingeti despre ce este vorba si sper sa se ia niste masuri.

Dl. PRIMAR : O sa cer Politiei Locale sa verifice cum stau lucrurile, sa vedem daca exista autorizatie pentru asa ceva si chiar daca exista sigur ca functionarea trebuie sa aibe loc fara a produce zgomot.

D-na TARZIU: Doresc sa revin la interpelarea mea privin montarea cosurilor de gunoi de pe str. Grigore Alexandrescu si din strazile adiacente. Inca nu s-a intamplat nimic referior la acest aspect.

A doua interpelare este vis-â-vis de zona din Calea Buziasului unde E-ON a efectuat la sfarsitul anului trecut anumite lucrari de montari conducte-reparatii iar stazile respective nu au fost reasfaltate si din acest motiv in momentul in care sunt ploi este foarte greu de circulat in acea zona.

In al treilea rand as dori sa adresez o intrebare catre departamentul Directia de Invatamant din Primarie. In urma cu doua saptamani am fost contactata de o doamna din presa locala vis-â-vis de implicarea consilierilor locali in consiliile de administratie. Intrebarea mea este legata de consiliul de administratie de la C.S.S. BEGA unde sunt in consiliul de administratie si nu am fost chemata niciodata dar in materialul prezentat de ziarista a reiesit ca in consiliul de administratie al CSS BEGA au spus ca ei nu sunt arondati la primarie, la consiliul local si de aceea nu invita in consiliul de administratie consilieri locali. Intrebarea este care este starea cu acest consiliu de administratie? De ce am fost numiti in aceste consilii de administratie daca nu apartine de Consiliul Local ?

Astept o soluție de la dumneavoastră domnule primar, vis-â-vis de proiectul de hotarare initiat de mine anul trecut cu privire la faptul ca am avut nenumarate discutii pe aceasta tema, am primit in termenul legal de 30 de zile un raspuns total pe langa subiect din partea domnului viceprimar Diaconu si a doamnei Alina Pintilie si mi-ati promis ca-mi veti da un termen.

Dl. PRIMAR: Referitor la problema sesizata din Calea Buziasului, acel cartier a fost uitat de lume si este plin de noroi in zona. Acum este in derulare un proiect de reabilitare complexa si completa. In cateva luni fata acelui cartier va fi total schimbata. Am stabilit cu domnul director al SDM sa mobilizeze compania astfel incat sa se simta ca avansam cu un alt ritm pe multiplele santiere in care SDM-ul este firma executanta a lucrarilor. Veti vedea ca acolo aspectul se va schimba radical.

In privinta celorlalte lucruri de pe Grigore Alexandrescu vom vedea ce se intampla. Si cu imnul dat nu cred ca trebuie sa votam acum. O sa vina un imn elaborat, daca vreti se poate pune si acum la vot daca dorim un imn al Timisoarei, eu am agreat propunerea doamnei consilier Adelina Tarziu. In ceea ce ma priveste se putea lucra de catre niste muzicieni la compunerea unui imn, sa avem propuneri concrete si apoi sa se voteze. Daca dumneavoastra considerati ca este necesar un vot prealabil, eu impartasesc initiativa.

Dl. TARZIU: Era vorba sa fie sub forma unui concurs similar concursului pentru arhitectura portilor de intrare in Timisoara.

Dl. TOANCA: Am de facut doua anunturi scurte dar inainte as vrea sa revin la problema domnului Orza. Nu numai ca este acea imagine nedeslusita pe ecran dar nici nu se mai aude ca sonor sedinta Consiliului Local pe internet. Multumim radioului pentru ca suntem transmisi in direct pe radio si ne pot auzi toti timisorenii dar era o performanta tehnica iesita din comun in ultimii 10 ani ca ieseam in toata Europa cu aceste sedinte de consiliu. Problema nu este la tehnic ci este la executiv si nici nu vreau sa stiu.

Dl. PRIMAR: Nu stiu de cand nu merge pentru ca eu foarte recent am vorbit cu cineva care i-a spus ca urmareste sedintele noastre pe internet. Dl. TOANCA: Dumnevoastra va vedeti, problema este de ansamblu. Dl. PRIMAR: D-na director Alina Pintilie va rog sa vedeti despre ce este vorba. Dl. TOANCA: Am luat decizia , grupurile politice reprezentate in consiliul local si o sa rog executivul ca pana la sedinta de peste doua saptamani sa faca o hotarare de consiliu local in acest sens, sa restrangem AGA pentru cele 8 firme aflate in subordinea Consiliului Local conform O.G nr. 109, la 9 membri, urmand ca la fiecare din aceste societati comerciale sa facem nominalizari.

Am luat aceasta decizie pentru ca am constatat ca in ultima perioada sedintele de AGA au devenit formale, ineficiente si problemele reale ale societatilor si regiilor subordonate Consiliului Local si municipalitatii raman suspendate undeva intr-o zona pe care nu o controleaza nimeni. Am votat la “foc automat” si nu am discutat problemele reale ale acelei firme, nu am facut descarcarea de buget de venituri si cheltuieli, nu am facut bilanturi, s.a.m.d.

Asta era rugamintea ca la sfarsitul lunii sa eficientizam activitatea si de asemenea il informez pe domnul primar ca am redepus o solicitare pe care a depus-o in luna octombrie colega noastra Ramona Olteanu, de data aceasta am depus-o cu 13 semnaturi si va rog sa o dezbatem chiar daca va pica in plenul de peste doua saptamani. Noi, cand am votat bugetul RATT in luna ianuarie, am conditionat acel buget cu aplicarea unor gratuitati la cadrele nedidactice din invatamantul preuniversitar. Domnul primar spunea ca are un alt punct de vedere.

Am adus legea privind statutul cadrelor didactice si nedidactice din invatamantul preuniversitar. Este o lege speciala prin care putem face o incadrare juridica de asa maniera sa nu ne respinga prefectura. Este vorba despre 300 de abonamente care ar insemna in bugetul RATT sau in bugetul municipalitatii daca ne asumam acest punct de vedere, 30 000 ron /luna.

Rugamintea mea este sa o dezbatem chiar daca nu avem puncte de vedere comune. Regulamentul nostru prevede cu celeritate in momentul in care un grup de consilieri sau un consilier face o propunere in consiliul local sa intre in plen, susbcriu la ce spunea si domnul Sandu daca de 4 luni are un HCL si abia acuma a intrat haideti sa-l votam.

Dl. GEANA: Doresc sa ridic o problema vis-â-vis de hotararea nr. 257 din mai 2013 - privind modificarea si stabilirea taxei de concesiune la contractele de concesiune pentru terenul aferent garajelor. Am primit de la un contribuabil corect care isi plateste taxele in februarie o sesizare vis-â-vis de faptul ca anul trecut in februarie si-a platit, in mai s-a modificat taxa, si anul asta cand s-a dus sa-si plateasca din nou pe anul in curs i s-a spus ca el este restantier.

Aceasta hotarare de consiliu local se aplica retroactiv? De ce nu au fost instiintati pentru modificarea taxei de concesisune. Nu i se pare corect ca el fiind un bun contribuabil si in fiecare an face dovada ca plateste in februarie, sa apara cu penalitati in anul urmator.

A doua problema se refera la malul Begheiului inspre partea cu Politia Municipala. Exista un santier de amenajare, unde se amenajeaza malul Begheiului sa devina pietonal. Acolo se lucreaza cu utilaje. Nu exista in cadrul primariei niste inspectori care sa verifice ce mizerie lasa aceste buldoexcavatoare cand ies de acolo pe partea carosabila ? Am rugamintea ca cei care sunt datori sa urmareasca acolo unde sunt santiere sa se aplice si amenzi.

Dl. RUSET: Legislatie avem dar se pare ca nu se aplica cum trebuie.

Dl. STOIA: Era foarte simplu sa veniti sa intrebati si vi se explica cum s-au facut calculele pentru concesiune. In timp de 25 de ani, valoarea concesiunii trebuie sa acopere valoarea terenului de acolo, asa s-a calculat, asa spune legea.

Dl. GEANA: Nu e vorba de calcul ci de faptul ca nu ni s-a adus la cunostinta modificarea concesiunii. El nu are nici o obligatie.

DL. STOIA: Hotararile Consiliului Local sunt publice si oricine putea sa vada cum se face calculul daca era interesat.

Dl. GEANA: Nu mi se pare pertinenta treaba asta, ca fiecare sa urmareasca. A doua problema este cea a iesirii din municipiul Timisoara spre Dumbravita. Vineri am fost invitat de primaria din Dumbravita sa particip la inaugurarea unei sali de mese si a unei cantine a scolii din Dumbravita. Am facut vreo 40 de minute de la Mall pana in Dumbravita. Este o strangulare foarte mare la iesirea din Timisoara. Daca nu rezolvam problema iesirii din Timisoara accesul la autostrada este si mai anevoios. Propun ca acel sens giratoriu sa se desfiinteze, ori sa se faca niste semafoare ca sa aibe acces si ceilalti. Acolo este o strangulare.

Dl. RUSET: Din cate imi aduc aminte am votat si noi pentru amenajare in zona aceea, domnul viceprimar Stoia ne spune mai multe.

Dl. STOIA: Exista un proiect, stalpii aceia de inalta tensiune vor disparea si se vor face 4 benzi. Cunosc speta pentru ca locuiesc acolo.

Dl. PRIMAR: Problema se va rezolva pe raza municipiului Timisoara, inclusiv sensul giratoriu va fi largit, vom face 4 benzi numai ca e o problema si la sensul giratoriu de la Dumbravita.

Dl. DIACONU: Pana la str. Constructorilor este proiectul de extindere a retelei de troleibuz, ceea ce inseamna extinderea la 4 benzi, ingroparea liniei de inalta tensiune si extinderea sensului giratoriu, lucru care se va intampla in perioada imediat urmatoare.

Dl. PRIMAR: Toti stalpii de inalta tensiune vor fi mutati de acolo si se asigura posibilitati pe care evident ca le vom valorifica intr-un proiect.Licitatia se va finaliza cat mai curand.

Dl. MOSIU: Era vorba despre desfiintarea acestui sens pana se face. Este ilogic sa se vina de pe 4 benzi si pentru cativa stalpisori se stranguleaza la o singura banda. Care este logica? Domnii de la Directia Circulatie numara semnele de circulatie de un an si jumatate.

Pana atunci ce facem ? Asta era intrebarea !

Dl. PRIMAR: Nu cred ca este asa simplu. Este o intersectie, Comisia de Circulatie a prevazut acolo un sens giratoriu.

Dl. TOANCA: Va spun dupa plen sau vreti sa spun acum?

Dl. MOSIU: Nu mai spuneti nimic pentru ca intrati in aceeasi chestie .

Dl. TOANCA: Vreti sa stiti de ce a aparut acel sens ciudat ?

S-a facut in mandatul trecut, au fost niste institutii din zona care au cerut in mod expres sa se faca acel sens. Eu stiu ca am fost in Comisia de Circulatie in urma cu doia ani, a fost o cerere din partea cetatenilor din Dumbravita pentru desfiintarea acelui sens si a fost respins acel proiect .

S-a demarat un proiect foarte mare care se cheama Str. Petre Tutea care este in Dumbravita care practic descarca pe 4 benzi traficul greu de pe Calea Lipovei.

Toate sunt incipiente.

Dl. PRIMAR: O sa cer comisiei sa analizeze si daca e mai bine fara sensul giratoriu il desfiintam.

In comisie sunt oameni care dupa cate stiu chiar locuiesc in zona si cunosc situatia de acolo. Daca pare mai rational sa se desfiinteze acel sens, pana cand vom face amenajarea pe 4 benzi , nu e nici o problema, se poate desfiinta fara costuri avand in vedere ca e realizat din stalpisori.

Nu pot sa dau eu dispozitie pur si simplu sa se desfiinteze ca poate ca va fi mai rau fara el.

Dl. GEANA: Sa faci jumatate de ora pana ajungi la autostrada, mai bine mergi pe drumul vechi.

Eu sustin sa supunem la vot sa se desfiinteze sensul giratoriu de acolo

DL. PRIMAR: Nu știu care a fost rațiunea de înființare a lui în administreația precedentă.

DL. GEANĂ: Vă rog să mă credeți că accesul pe autostradă se face în jumătate de oră și mai bine o iei pe drumul vechi. Eu susțin să supunem la vot să se desființeze sensul giratoriu de acolo până se reglementează situația de acolo pentru că liniile de înaltă tensiune până vor fi mutate va dura....cine știe cât.

DL. PETRIȘOR : Sensul acela a fost făcut pentru a putea întoarce autobuzul acolo. Autobuzul poate întoarce și fără stâlpii aceia, că mă gândesc că știe.

DL. ȚOANCĂ: Acum 2 ani, în comisia de circulație, s-a prezentat un studiu de trafic, pentru că pe baza unui studiu de trafic se iau aceste decizii, nu prin HCL, în care se demonstra că atât cei de pe Ion Ionescu de la Brad, de pe dreapta, cât și instituțiile statului din stânga, dacă se fluidizează de tot circulația pe Lipovei, desființându-se sensul și nesemaforizându-se, nu mai pot să intre acolo.

DL. STOIA: Fără sensul giratoriu nu se poate. Vor fi ambuteiaje. În altă ordine de idei, Primăria lucrează la un proiect de creare a unei străzi noi în interiorul depoului prezumtiv de troleibuze, care leagă str. Constructorilor de str. Ion Ionescu de la Brad și care ar descărca o parte din trafic pe partea aceasta.

DL.- ȚOANCĂ: Soluția ar fi, în regim de urgență, și asta doar dl. Primar poate să facă, să se intereseze dacă cei de la Ministerul de resort au dat terenul.

DL. STOIA: Pentru strada nouă terenul e al nostru.

DL. ȚOANCĂ: Și atunci de ce nu se încep lucrările la 4 benzi pe 1, 5 km și dublat sensul.

DL. PRIMAR: La strada nouă se încep, dar nu se pot începe pur și simplu trimițând utilajele. Știți bine că o nouă investiție presupune studiu de fezabilitate, proiect tehnic, licitația de rigoare. Nu putem să începem fără proiect. Am discutat subiectul, că am avea teren acolo, unde am putea face o stradă și vom da drumul la procedură, dar ea durează.

DL. ȚOANCĂ: Terenul de la Poliția de Frontieră l-am primit?

DL. PRIMAR: Acolo problema este rezolvată, este licitație pentru execuția acelui proiect de extindere a Liniei 14 și de îndată ce licitația se încheie vom începe lucrările. Cu certitudine, în perioada imediat următoare, pentru că nu poate să mai dureze mult, vor începe lucrările și aceste lărgiri de care am vorbit se vor produce anul acesta, vă garantez, dar în paralel vrem să facem și acea stradă nouă despre care vorbea dl. Viceprimar Stoia. Asta presupune însă parcurgerea pașilor, consumatori de timp, pe care îi cunoaștem. Chiar și aici părerile sunt împărțite, dl. consilier Geană, dl. consilier Moșiu susțin că e mai bine fără sensul giratoriu, cel puțin 2 alți consilieri locali spuneau aici că ar fi mult mai rău fără sensul giratoriu. Nu putem decide prin vot acest lucru. Eu cred că trebuie să se facă o reanaliză, și voi cere asta, în Comisia de Circulație. Chiar și dl. consilier Țoancă spune același lucru, că ar fi mai rău fără sensul giratoriu, dar se va analiza în comisie și dacă concluzia va fi că, în noile condiții ar fi mai bine fără el, îl desființăm. Poate nu strică însă să avem puțină răbdare, dacă tot suntem într-o fază atât de avansată cu acel proiect, să așteptăm, că în curând vor începe lucrările acolo și atunci se va circula și mai rău.

DL. PETRIȘOR: Se vor face 3 sensuri, va fi unul și pe Constructorilor la inelul 4, care va paraliza de tot circulația. Deci dacă va fi de la ieșirea din Timișoara un sens pe Constructorilor, și la Kaufland, sunt 3 sensuri giratorii în 500 de m și s-a închis circulația.

DL. STOIA: Dar cine a spus ceva de Constructorilor?

DL. PETRIȘOR: Va fi sensul giratoriu de la inelul 4.

DL. STOIA: Nu nu.

DL. PETRIȘOR: Păi care va fi atunci, rămâne sensul giratoriu de la Kaufland, care nu are nicio noimă acolo?

DL. STOIA: De ce nu are noimă?

DL. PETRIȘOR: E făcut să se intre la Kaufland mai ușor, că în rest nu prea văd rostul său. Nici autobuzul nu poate să întoarcă după el.

DL. ORZA: haideți să sistăm genul acesta de discuții. S-a ridicat o problemă foarte corectă, dar rezolvarea acestei probleme ține strict de Comisia de Circulație, care, în urma unor decizii pe care le ia, ar trebui să vină în timp și cu niște măsurători de eficiență a deciziilor luate. Dacă facem discuții detaliate în Consiliul Local, putem să venim cu cortul și rămânem aici la fiecare punct și stăm non stop. De aceea există Comisie de Circulație, de aceea există comisii de specialitate, ca ele să rezolve niște lucruri. Pe de altă parte, îmi aduc aminte, și pe bună dreptate consilierii acelor timpuri, solicitau ca directorii din Primăria Municipiului Timișoara să fie prezenți în sală. Pe unii directori de regii și societăți comerciale îi mai văd, tot respectul pentru ei, sunt și unii directori, cum e dl. Bodo, dl. Cojan, dl. Staia și alții pe care îi văd, dar lipsesc aproape de fiecare dată directorii din primărie, de la ședințele consiliului local. Cred că se bucură când e ședință de consiliu local, înainte erau triști, pentru că erau în permanență scoși la microfon, întrebați, ș.a.m.d.

DL. GEANĂ: Poate ascultă la radio.

DL. ORZA: Nu știu unde ascultă, dar este o chestiune de minimă obligație să vină să asiste la ședința de consiliu penhtru că foarte repede pot să dea un răspuns, în cunoștință de cauză, sau nu, în funcție de problemele care se ridică.

DL. RUȘEȚ: Mai sunt 3 consilieri care au solicitat intervenții.

DL. SIMONIS: Am două interpelări. Prima face referire la o activitate care se desfășoară în Timișoara și mă refer în special la ridicarea de mașini, activitate care se întâmplă, înțeleg pe domeniul privat din Timișoara, dar care, din punctul meu de vedere se întâmplă abuziv, pentru că pe lângă faptul că se ridică acele mașini, ele se depozitează undeva, într-o parcare privată a unei societăți comerciale, se taxează fiecare oră, pe timp de noapte este închisă acea parcare, deci nu poți să mergi să îți iei mașina, dar se taxează toate orele ,de seara până dimineața. Eu am depus un proiect de hotărâre în acest sens, săptămâna trecută și am primit și un răspuns de la dl. Primar, care spune că de pe domeniul public nu se ridică mașini în Timișoara și asupra a ceea ce se întâmplă pe domeniul privat nu are prerogative Consiliul Local. Poate fi corect, poate să nu fie corect, eu am încercat să citresc regulamentul consiliului local, zilele trecute și nu am văzut niciunde că pentru a intra un proiect în dezbatere pe comisii sau în plen trebuie să fie de acord primarul, viceprimarul sau altcineva din cadrul primăriei. Eu mă așteptam ca cineva de la comisia juridică să vină cu o argumentație în acest sens sau să mi se explice exact de ce e legal sau nu, dar repet, nu am văzut niciunde că trebuie să fiți de acord ca să intre un proiect pe ordinea de zi. Nu acuz pe nimeni, doar îmi arăt o nemulțumire pe acest subiect. Pe de altă parte vă spun că noi intervenim pe domeniul privat în anumite cazuri, castrăm câinii pe care oamenii și-i țin pe domeniul privat, interzicem vânzarea de alcool pe domeniul privat, între anumite ore, în timpul evenimentelor sportive, pe o rază anumită în jurul unui stadion, spre exemplu, deci există exemple în care municipalitatea intervine pe domeniul privat pentru a reglementa o astfel de chestiune. Vă spun că sunt zeci, dacă nu sute de sesizări, de reclamații, de plângeri penale pe acest subiect. A fost un cetățean la mine săptămâna trecută și avea de plată 10500 lei. I s-a ridicat mașina în data de 1, a mers la firmă să spună că nu poate decât în 20 să plătească, că atunci ia salariul și până atunci s-a adunat suma aceasta. Trebuie, din punctul meu de vedere făcut ceva pe acest subiect, eu pregătesc un proiect de hotărâre, am văzut și reclamațiile și plângeri penale, proiect care să o ia cumva în altă direcție și să încerce să ajungă la același punct și rugămintea mea este că dacă nu se poate ca acest proiect să intre în plen, cineva să îl bage pe următorul săptămâna viitoare pe comisii și sper să ajungă și în plen, amintindu-vă totuși că au mai intrat în plen chiar și proiecte de hotărâre care nu aveau aviz juridic și unul este chiar al domnului consilier Țoancă referitor la celebra substanță din care se produce aurolacul. Acest proiect a intrat în plen fără să aibe viză juridică, încercam să interzicem comercializarea acelui produs pe domeniul public, dar în spații comerciale private.

În al doilea rând, m-ar interesa dacă poate cineva din aparatul Primarului să ne explice pe scurt subiectul dezbătut în presă zilele aceste, pentru că deja mă sună colegi să mă întrebe ce am votat, ce am făcut cu deja celebrul teren din Mehala. Mar interesa dacă există un punct de vedere al administrației pe acest subiect. E adevărat sau nu ce se scrie în presă.

DL. PRIMAR: La primul punct, am avut o corespondență cu dl. consilier Simonis, așa cum a spus și dânsul și în primul rând i-am spus că Primăria Municipiului Timișoara nu mai ridică mașini și nici societatea SDM nu mai face lucrul acesta. Știți bine că am desființat această sancțiune de ridicare a mașinilor, ca una dintre primele măsuri luate la înființarea noului sistem Timpark. Anumiți proprietari privați de parcări, au contract cu o firmă pe care o știe toată lumea, Îngerii galbeni, care sfidează bunul simț și nu știu dacă sfidează și legea, dar bunul simț îl sfidează într-o veselie. Nu știu pe ce se sprijină această firmă, dar în orice caz este evident că nu îi pasă de nicio normă elementară de bună conduită. În cadrul acelor contracte, între doi agenți privați, un proprietar de teren, care are o parcare și o firmă prestatoare de servicii de ridicat mașini s-a stabilit că proprietarul privat, dacă prinde o mașină pe proprietatea lui fără să fi plătit, sau la anumite ore, acea mașină va fi ridicată. Noi nu avem nicio autoritate asupra unui domeniu privat, decât dacă perturbă liniștea și ordinea publică, sau dacă reprezintă un pericol public. Pentru ce se întâmplă între niște persoane noi nu avem responsabilități. Există niște litigii între persoana căreia i se ridică mașina și cei ce i-o ridică în mod abuziv, dacă este așa. Despre asta este vorba, nu dacă eu sunt ca primar de acord sau nu. Dvs puteți vota ce dorinți în consiliul local, problema este de garantare a proprietății private și de inviolabilitate a proprietății private. Noi nu putem hotărî să intrăm peste o proprietate privată și să facem noi legea acolo. Nu se poate. Unde intervenim noi, în diverse unități comerciale, acolo există o lege care ne dă dreptul să intervenim atunci când ceea ce se întâmplă acolo încalcă anumite reglementări, anumite norme, respectiv dacă se sesizează un pericol public. Despre asta este vorba. Uitați-vă într-o mulțime de parcări private din oraș cum rămân mașini, uneori evident rable care nu mai pot circula, pe care scrie mare „Îngerii Galbeni” și acolo se face reclamă defapt. Am dat dispoziții să fie pus proprietarul acelui teren la plata unei taxe, pentru că face reclmaă defapt. Nu suntem chiar așa ușor de păcălit.

DL. PETRIȘOR: Eu sunt puțin mai în temă cu acest subiect, pentru că mi-a fost ridicată o mașină de la o societate pe care o dețin, acum vreo lună. M-am interesat la Profi, este vorba de cel din Calea Șagului, că doar de acolo mai ridică „Îngerii Galbeni” mașini, ei nu mai au contract cu „Îngerii Galbeni” de vreo 5 luni. E o activitate total abuzivă. Mie mi s-a ridicat mașina la ora 22, la ora 22,15 am pus agentul să sune să se ducă să ridice mașina și i-a fost refuzat acest drept. A doua zi când a fost să ridice mașina i s-au taxat 2 zile și a fost dimineața la ora 10, deci au trecut 12 ore.

DL. RUȘEȚ: Înseamnă că este un abuz.

DL. PRIMAR: Aici trebuie făcută plângere penală. E și mai grav dacă nu au nici măcar contract.

DL. PETRIȘOR: Nu mai au niciun fel de contract cu Profi de vreo 6 luni. Această societate comercială chiar acționează abuziv. Se duc prin intimidare și Protecția Consumatorului nu merge și spun că nu au ce să facă.

DL. ȚOANCĂ: Există un precedent dl. Primar, dacă vă amintiți că la Primăria Generală a Capitalei a fost o firmă similară cu celebrul cuplu Udrea -Cocoș și a dat dispoziție primarul general și pur și simplu a interzis activitatea aceasta privată, inclusiv în parcările așa-zis private din supermarket-uri, pentru că și acolo funcționează o lege a urbanismului și a bunului simț.

DL. PETRIȘOR: Parcările supermarket-urilor sunt cam de interes public. E acces public acolo, nu e acces privat.

DL. ȚOANCĂ: Există un precedent pe care îl vom căuta și ar trebui mătrășiți din oraș pentru că nu ne fac cinste. Am putea da o hotărâre de consiliu local în care să dăm ADP-ului această activitate, că a mai fost, cu tarife normale, ținute sub control.

DL. PRIMAR: Dar nu se poate că e domeniul privat. Noi nu mai facem ridicări.

DL. ȚOANCĂ: Ei nu acționează în domeniul privat, acționează la diverse grupuri de firme sau supermarket-uri cu care nu mai au contract. Profită de faptul că nu e nici în zonă publică, nici în zonă privată.

DL. PRIMAR: Acel teren este în administrarea cuiva, nu e în administrarea Primăriei în niciun caz.

DL. ȚOANCĂ: E la mica înțelegere și noi putem să facem puțină ordine.

DL. PRIMAR: Nu cred că e la mica înțelegere. Dacă este legal și juriștii se vor pronunța, eu nu pot decât să mă bucur, dar am vorbit și cu doamna Simona Drăgoi și dânsa confirmă că nu este legală intervenția noastră într-o astfel de speță, dar vă spun încă o dată, se poate vota și fără aviz juridic. Dacă dvs doriți să votați, votați, dar vor ataca în instanță hotărârea.

DL. HERZOG: Eu nu sunt jurist, dar nu se poate face plângere penală? E echivalentul unui furt, dacă mi-a luat mașina fără să aibe contract. Ce treabă are Primăria?

DL. PRIMAR: Asta am spus și eu. Asta este soluția.

DL. ȚOANCĂ: Noi trebuie să dăm un semnal, că Timișoara nu e un oraș fără câini. Eu v-am spus că există perecedentul din București, cu scandalul politic aferent, dar efectiv i-au zburat din zonele, nu publice.

D-NA SIMONA DRĂGOI: Probabil că discuția a fost legată de activitatea comercială pe care ei o desfășoară. În sensul acesta ei au anulat un acord.

DL. PETRIȘOR: Nu am putea să găsim o soluție să interzicem circulația acestor mașini pe raza municipiului Timișoara, să aibe voie doar cu mașini avariate și atunci nu mai au voie să ridice mașini.

DL. RUȘEȚ: Haideți să nu găsim astăzi soluția, rămâne ca o temă și vom reveni cu o propunere concretă.

DL. SANDU: Având în vedere că aceste spații sunt private, dar cu acces public se pot genera niște condiții de semnalizare, pe care să le impunem acestor proprietari de terenuri care pun spațiul la dispoziție, ca parcare publică a supermarket-urilor, hypermarket-urilor, etc, cu niște condiții se semnalizare foarte riguroase pentru ca oamenii să fie atenționați asupra pericolului care îi paște. Să punem condiții de dimensiune, de culoare, de iluminare ca să îi descurajăm până la urmă.

DL. PRIMAR: Legat de al doilea subiect, nu știu ce a apărut în presă în detaliu, știu cât am discutat în ședința pregătitoare despre acest subiect. Vom analiza să vedem despre ce este vorba. Trebuie juriștii din Primărie să facă o informare, pe care am și cerut-o de altfel, să vedem despre ce este vorba. N-am citit, nu cunosc decât ideea care este în acel articol și un pasaj pe care l-a citit dl. Consilier Radu Țoancă în timpul ședinței pregătitoare.

DL. FOLICĂ: Dl. Primar, poate cineva să ne informeze câte persoane au făcut parte din acea pășune în Timișoara?

DL. PRIMAR: Nu știu dacă cineva poate să spună.

DL. FOLICĂ: Din Primărie să ne informeze cineva de la juridic, câte persoane sunt posesoare de hotărâri definitive și irevocabile, oamenii nu sunt puși în posesie, ei au fost deposedați în anii 50 și noi îi omorâm în fiecare zi cu zilele. Ei se așteaptă să fie puși în posesie și sunt plimbați. Poate cineva să ne dea numărul lor?

DL. PRIMAR: Dacă cineva dintre cei de față poate să răspundă la această întrebare.

DL. FOLICĂ: Din informațiile mele sunt sute de persoane care așteaptă.

DL. PRIMAR: Aparatul executiv al Primăriei vă va pregăti un răspuns, câte persoane au fost puse în posesie până acum, câte așteaptă să fie puse în posesie. Pentru o anumită perioadă sunt blocate restituirile în natură, pentru că în urma apariției legii 169 suntem acum în prelungirile perioadei de inventariere și atunci toate terenurile, care ar putea face obiectul restituirii în natură, sunt blocate de către această lege. Chiar dacă unii cetățeni au câștigat în instanță dreptul să fie puși în posesie, terenul nu e la dispoziția executivului momentan, până în septembrie când e timpul alocat pentru inventariere. Eu sunt de acord cu dvs că nu e normală o asemenea situație, nu e normal ca oameni care chiar sunt în drept, să nu poată fi puși în posesie.

DL. PETRIȘOR: Nu aș vrea să trecem peste subiectul acela cu „Îngerii Galbeni” așa de repede. Am vorbit și cu doamna secretar și mi-a confirmat că se poate face un proiect de hotărâre pe acest domeniu. Noi putem să le interzicem accesul în oraș, pe drumurile publice, a acestor mijloace de transport care ridică mașini, să poată să fie ridicate doar mașinile care sunt avariate. Dacă nu fac dovada că sunt avariate nu au voie să iasă cu ele pe drumul public. Nu va mai avea cum să iasă cu mașina dintr-o parcare privată, să o ducă la ei în parc și atunci ei nu mai au ce să facă. Așa cum interzicem accesul tirurilor cu gabarit depășit prin oraș așa putem să interzicem accesul pe drumurile publice a acestor mijloace de transport, doar cu dovada că ele sunt avariate, în cazul unui accident, în cazul în care mașina este avariată atunci se poate ridica și cu această dovadă poate să ridice mașina, altfel nu.

DL. PRIMAR: De acord, atunci haideți să amendăm atunci proiectul d-lui consilier Simonis și data viitoare să îl aducem într-o formă legală, pentru că așa nu este legal.

DL. FOLICĂ: Dl. Primar, doresc să vă informez că se întâmplă ceva foarte curios cu această firmă. În momentul în care se produce un accident, ei ajung înaintea poliției. Există cumva o colaborare între poliție și acesată firmă? Poate să ne dea cineva din cadrul poliției un răspuns?

DL RUȘEȚ: Oricum nu poliția Locală se ocupă de accidente.

DL. PRIMAR: Nu e Poliția Locală. Eu nu pot să vă răspund, dar am mai auzit și eu că așa s-ar întâmpla.

DL. FOLICĂ:   așa se întâmplă. Ei ajung înaintea poliției la locul

accidentului și au niște tarife enorme.

DL. STOIAN: Am vrut să completez la problemele de circulație. Eu zic să lăsăm deocamdată problemele care presupun investiții pentru că avem lucruri de rezolvat fără mulți bani. Eu cred că această comisie nu își face treaba. De la sensul giratoriu de la AEM spre Moșnița sunt 4 benzi, dar avem indicator cu 30/h. Nimeni nu verifică să vadă ce mai caută acele indicatoare cu 30/h la 4 benzi de circulație. Pe L. Rebreanu se circulă cu 70/h și te duci pe câmp cu 30/h. Nu a mai verificat nimeni. Și vă mai dau un exemplu, cred că unic în țară. S-a făcut o stradă nouă între Calea Buziașului și str. Torac și este interzis accesul mașinilor cu mai mult de 3 tone, dar indicatorul este pus la mijlocul drumului. Se duc mașinile până în mijloc și se întorc. Este de mirul lumii ce se întâmplă acolo.

DL. PRIMAR: Eu cred că este interzisă staționarea acestor mașini în parcarea care e făcută cu pavaj și nu e dimensionată.

DL. STOIAN: Dacă aveți ocazia să treceți pe acea stradă, la mijlocul drumului între cele două străzi este un indicator interzis mașinilor cu 3 tone. Păi în loc să îl pună în capăt, îl pun acolo? Părerea mea este că această comisie ar trebui să prezinte periodic niște rapoarte, câte străzi a verificat, semafoare etc. Și un ultim exemplu, în față la Elba este un semafor. Stăm aiurea cu mașina să treacă tramvaiul. Tramvaiul nu există în stație și stai degeaba. Nu se poate lega acel semafor, să fie activ doar când e tramvaiul să funcționeze, nu să stai 10 minute, poate vine un tramvai sau nu. Acestea sunt niște lucruri care presupun puțină preocupare, nu neapărat bani.

DL. RUȘEȚ: eventual și Poliția Locală să mai caute exemple de acest gen și să fie remediate, iar în privința semaforului, probabil cu noul proiect de monitorizare a traficului se rezolvă și aceste chestiuni.

DL. BONCEA: Eu revin la tema vestigiilor istorice din centrul istoric. Am citit acum legat de Piața Sfântul Gheorghe că ar exista o soluție, care a fost făcută de proiectant, dar respinsă de Comisia națională de arheologie și că vestigiile de acolo sunt în pericol să aibe distrugeri iremediabile. Deja distrugerile sunt vizibile. În calitate de beneficiar al lucrării v-aș ruga pe dvs. Dl. Primar, ca pentru următoarele soluții să nu discutați doar cu proiectantul, luați legătura și cu arheologii care lucrează acolo pentru că aceștia știu cel mai bine defapt cum se pot conserva aceste vestigii și astfel am putea și să le salvăm, pe de o parte, și să eliminăm acești timpi în executarea lucrărilor de acolo, pe de altă parte.

DL. PRIMAR: Vă garantez că sunt foarte implicați arheologii în această lucrare. Sunte prezenți în fiecare etapă. E o diferență de opinie între arheologii care au lucrat la noi și arheologii din Comisia Națională de Monumente.

DL. BONCEA: Eu, din câte știu aici era vorba de soluția propusă strict de proiectant. Și ea ar trebui să aibe la bază discuțiile celor care lucrează acolo.

DL. PRIMAR: Dar chiar este cu arheologii. Nu este corectă informația. Au fost implicați arheologii și am făcut și o conferință de presă cu aceștia, la care ei au prezentat ce s-a descoperit, cum încercăm să punem în valoare și cum punem în valoare. Mergem pe mâna lor și sunt total de acord cu dvs. pentru că ei se pricep la tehnicile de conservare și știu și pericolele la care sunt expuse aceste vestigii.

DL. MOȘIU: Dacă tot suntem la capitolul acesta, vreau să fac un apel, cu bunăvoința dvs, poate faceți ceva. În ultimele zile, se scot de pe Canalul Bega stâlpii de ancorare a vaselor, de pe vremea când Bega era circulabilă. Sunt niște urme de existență și de prosperitate a acestui oraș și se scot efectiv, de parcă ar fi stâlpii lui Culiță și sunt aruncați. Fac un apel la înțelepciunea dvs, să fie adunați și să fie puși la locul lor. Vor ajunge la fier vechi, probabil la noapte. Să nu uităm că Canalul Bega a fost primul canal navigabil din țara aceasta și înainte de 1800. E păcat, repet, ne batem joc de tot ce înseamnă identitate și valoare.

DL. PRIMAR: E prima dată când aud despre acest lucru, oricum știu că nu îl iubiți pe dl. Culiță și nu vreau să îi fiu avocat în lipsa lui, dar nu are nicio implicare. Acolo lucrarea este efectuată de firma Tehnodomus care a câștigat licitația, iar proiectul este manageriat de doamna Magda Nicoară. Este domana Junie aici în sală, dar nici dânsa nu știe.

DL. MOȘIU: Ar fi și culmea să știe cineva din Primărie.

DL. PRIMAR: Permiteți-mi să îmi exprim dezacordul legat de acest aspect. Până la urmă cu acești oameni din Primărie, de care și eu sunt nemulțumit, de o parte din ei, dar cu ei se întâmplă tot ce vedeți că se întâmplă în acest oraș. Nu e corect să îi blasfemiem chiar așa.

DL. GRIGOROIU: Aș avea și eu 3 întrebări. Prima întrebare ar fi fost chiar legată de „Îngerii Galbeni”. În acest weekend la o cunoștiință i s-a ridicat mașina din parcare, dar s-a discutat deja. Mai am o sesizare, în Calea Girocului, Intrarea Vântului, colț cu str. Martir Ioan Stanciu, mai mulți cetățeni mi-au spus că este o groapă de ani de zile acolo.

Legat de Piața Bălcescu, ce se întâmplă cu scuarul din mijloc? Cum se amenajează? Se mai mută statuia sau nu?

DL. PRIMAR:   E un subiect care trebuie tranșat. Monumentul

Recunoștinței, sau Coloana Fidelității este, după cum bine știți, în cimitirul din Calea Lipovei. El a făcut obiectul unei reabilitări, care este finalizată. Prin urmare, în momentul de față ar putea fi mutat unde considerăm noi că este cel mai potrivit să-l mutăm, având în vedere că eu am ajuns cel puțin la această concluzie, sper să nu fie greșită, că e un consens pe această temă, că locul unui asemenea monument nu este într-un cimitir. Locația pe care am propus-o, după o consultare cu mai mulți arhitecți și cu mai multă lume, inclusiv cu un parteneriat care s-a creat ad-hoc și care a venit cu o altă variantă, este totuși, în opinia mea Piața Bălcescu. Locația alternativă a fost Parcul Botanic. Prima dată când am auzit despre această idee mi s-a părut că nu ar fi rea. Am fost la fața locului împreună cu alte persoane, inclusiv cu arhitecți și absolut nicio persoană, dintre cele cu care am făcut acea descindere, să vedem cum e locația, nu a considerat că ar fi potrivit să ducem acolo monumentul. Este un spațiu prea îngust, un spațiu cu vizibilitate redusă și prin eliminare până la urmă a rezultat că locația cea mai potrivită este Piața Bălcescu. Noi nu avem în Timișoara un alt loc atât de larg, cu asemenea vizibilitate. Prin urmare, părerea mea personală este că monumentul ar trebui mutat în Piața Bălcescu și vreau să punctez că Timișoara este un oraș al conviețuirii exemplare între cetățeni de o largă diversitate etnică. Este un oraș al diversității și din alte puncte de vedere. Niciun om normal la cap, cred că nu își pune problema că prin aducerea la vedere a acestui monument s-ar aduce un afront cuiva. Dacă știm istorie, și cred că atâta știm, atunci putem înțelege corect semnificația istoriei în general și semnificația acestui monument, în particular. Nicio persoană, de nicio etnie nu este responsabilă de ce a făcut cineva din acea etnie, de-a lungul istoriei, asta în primul rând. Legat de subiectul în speță, chiar nu s-a întâmplat nimic de care cineva ar putea avea vreun motiv să se rușineze la 1848-1849. A fost pur și simplu o confruntare de platforme de gândire, între un curent revoluționar cunoscut, care a avut exponenții săi și în Ungaria, și în România, și în toată Europa și un curent mai conservator, curentul monarhismului absolut, în zona noastră de atunci, iar timișorenii, așa cum au fost ei ca și compoziție etnică la acel moment, au opus rezistență unor trupe, nici nu contează cine era în fruntea lor, dorind să rămână loiali Curții Imperiale de la Viena. Ca urmare, împăratul Franz Joseph, al treilaea ca longevitate, conducător din toate timpurile, a donat acest monument Timișoarei. El nu are nicio inscripție, nicio figură artistică, care să aducă vreo atingere vreunei persoane sau vreunei etnii. Niciunul dintre noi, cetățenii Timișoarei, indiferent de etnie, nu vedem în acel monument ceva jignitor la adresa cuiva. Eu consider că dincolo de faptul că Piața Bălcescu este singura care are larghețea necesară pentru un asemenea monument, care asigură vizibilitatea potrivită pentru un asemenea monument, această piață mai are și următoarele avantaje: numele pieței este Bălcescu, e numele cuiva care a avut altă platformă de gândire decât donatorul acestui monument. Există acolo și o catedrală romano-catolică frecventată mai ales de etnici maghiari, dar nu numai. Ca semn de conciliere cu istoria noastră, așa cum a fost ea, noi putem să punem împreună în armonie, în bună înțelegere, în respect unii față de ceilalți toate aceste 3 elemente și Timișoara nu ar avea decât de câștigat. Prin urmare eu chiar aș dori să vă pronunțați prin vot asupra acestei propuneri de mutare a monumentului Coloana Fidelității din cimitirul din Calea Lipovei în Piața Bălcescu. Nu e nevoie de hotărâre de consiliu pentru așa ceva, dar cred că este bine să dăm un vot pe acest subiect pentru a nu părea cumva că este vreo inițiativă personală a cuiva. Nu este inițiativa mea personală și nici nu doresc să fie ceva personaliza,t ci cred că trebuie să fie un lucru care să aibe o susținere colectivă. Vă mulțumesc

DL. RUȘEȚ: Așadar haideți să dăm un vot pe acest subiect.

DL. PRIMAR: Eu cred că se poate pronunța Consiliul Local pentru a-și exprima un act de voință printr-un vot. Se poate pronunța pe orice subiect, chiar dacă nu se generează o hotărâre de consiliu local.

DL. RUȘEȚ: Este un vot de principiu, un vot prin care Consiliul Local își arată preocuparea și dorința de a se face sau nu acest lucru. Inițiez procedura de vot: - 19 voturi pentru

-1 abtnere

PUNCTUL 3 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție la 31 Decembrie 2013 și rectificarea bugetului local al Municipiului Timișoara.

Dl. BONCEA: Am o întrebare aici că nu avem anexele la proiectul de hotărâre, știu că bugetul pe anul trecut a fost de 1 mld. 300 mil. Puteți să ne spuneți cât a fost execuția bugetară?

Dna. HARACICU: Execuția a fost prezentată și în materialul de pe site dar probabil nu s-a văzut sau nu știu. Deci este un material foarte amplu el a fost și predat și aprobat de Direcția Generală a Finanțelor Publice trebuia prezentat în consiliu pentru luare la cunoștință și informare a consiliului local privind execuția la 31.12.2012. Deci prevederile bugetare inițiale au fost 763.581.970 prevederile bugetare definitive 964.598.653 și realizările respectiv încasările realizate au fost 751.571.186. Deci procentul de realizare a fost în jur de 78% față de prevederile bugetare definitive.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -19 voturi pentru

-1 abtinere

PUNCTUL 4 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al Municipiului Timișoara pe anul 2014.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 23 voturi pentru

  • -  1 abtinere

PUNCTUL 5 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea Programului Multianual de Dezvoltare 2014 - 2017 al Municipiului Timișoara.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 23 voturi pentru

  • -  1 abtinere

PUNCTUL 6 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind indicatorii de performanță pentru evaluarea activității Direcției Poliției Locale Timișoara.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -19 voturi pentru

PUNCTUL 7 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind dezlipirea parcelei cu nr. Top 1025/1, înscris în

C.F. nr. 403139 Timișoara, teren situat în str. Gheorghe Dima nr. 5.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

PUNCTUL 8 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind dezlipirea suprafeței de 62530 mp. din parcela cu nr. Cad A1979 înscrisă în CF nr. 429861 Timișoara (CF vechi nr.135381) în vederea punerii în posesie cu suprafețele de teren aferente cotelor părți din „pășunea Mehala”, restituite in baza sentințelor și deciziilor civile.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -19 voturi pentru

- 3 abtineri

PUNCTUL 9 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind înscrierea în Cartea Funciară a imobilului „LOT nr. 1” identificat cu nr. Top 638 având suprafața de 39730,0 mp, teren pentru drum și imobilului „LOT nr.2” identificat cu nr. Top. 553 având suprafața de 37431,0 mp, teren pentru drum.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 10 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind acordarea dreptului de uz , servitute și acces cu titlu gratuit pentru pozarea rețelei de distribuție gaze naturale în favoarea deținătorului, drept instituit implicit pentru amplasarea rețelei pe parcelele identificate, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 304/2011 și Hotărârea

Consiliului Local nr.115/2012, atribuite conform Legii nr. 15/2003 în Timișoara pe str. Traian Vuia.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

PUNCTUL 11 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara, la intenția de înstrăinare a Spațiului Comercial 1, situat în imobilul din str. 3 August 1919 nr. 1, la prețul de 102.000 euro.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -24 voturi pentru

PUNCTUL 12 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara, la intenția de înstrăinare a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință SAD 13, situat în imobilul din str. Episcop Augustin Pacha nr.10, la prețul de 75.000 euro.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

- 1 abtinere

PUNCTUL 13 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara, la intenția de înstrăinare a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință SAD1, situate în imobilul din str. Mărășești nr.12, la prețul de 120.000 euro.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

  • -  1 abtinere

PUNCTUL 14 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara, la intenția de înstrăinare a imobilului situat în str. Eugeniu de Savoya nr.14, la prețul de 380.000 euro.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -19 voturi pentru

  • -  2 abtineri

PUNCTUL 15 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.628/16.12.2013 prin care s-a aprobat închirierea unui imobil cu destinație comercială situat în Parcul Copiilor „Ion Creangă” Timișoara.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 16 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei 1 din Hotărârea Consiliului Local nr. 204/04.04.2013 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 156/21.12.2004 privind atribuirea directă printr-un contract de concesiune a unor bunuri către SC „Administrarea Domeniului Public” S.A.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -19 voturi pentru

- 1 abtinere

PUNCTUL 17 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind modificarea concesionarului în Contractul de concesiune nr. 94/18.01.2005.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -20 voturi pentru

PUNCTUL 18 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind transmiterea cu titlu gratuit a două autovehicule, unul marca Ford Tranzit CL Seat și un autovehicul marca Renault Trafic în proprietatea Direcției Poliția Locală Timișoara.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 19 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii protocolului de cooperare dintre Municipiul Timișoara și Fundația Eurolink - Casa Europei.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

- 1 abtinere

PUNCTUL 20 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local nr.15/26.06.2012 privind constituirea Comisiei Locale de Ordine Publică , completată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 54/24.07.2012.

Dl. ȚOANCĂ: Am vorbit la ședința pregătitoare cu colegii. Aș vrea să fac nominalizările consilierilor care vor face parte din această comisie. Și vă rog să-i votăm în bloc. Din partea PNL dl. Grigoroiu, din partea PSD dna. Olteanu, din partea PD-L dl. Moșiu, din partea PNȚ dl. Boncea, din partea PC dl. Bogluț, din partea PPDD dl. Taropa, din partea FDGR dna. Wolf.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot lista prezentată de dl. Țoancă.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot proiectul.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

PUNCTUL 21 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire hale depozitare”, extravilan, Calea Săcălazului, Timișoara, parcela nr.Cad: A869/3/1.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

PUNCTUL 22 AL ORDINEI DE ZI:

Adresa nr. SC2014 - 001304/21.01.2014 a d-nei Cojocaru Maria privind facturarea individuală.

Dl. RUȘEȚ: S-a luat la cunoștință.

PUNCTUL 23 AL ORDINEI DE ZI:

Adresa nr. SC2014 - 005423/04.03.2014 a d-lui Tokar Dănut Marcel

9 referitoare la Hotărârea Consiliului Local nr. 146/2007 - privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu “Locuințe și funcțiuni complementare”, Freidorf parcela A1114, Timișoara.

Dl. RUȘEȚ: S-a luat la cunoștință.

ANEXA LA ORDINEA DE ZI DIN DATA DE 11.03.2014

PUNCTUL 1

Adresa nr. SC2014 - 5669/05.03.2014 a Primarului Municipiului Timișoara înaintată Instituției Prefectului - Județul Timiș, privind suplimentarea numărului de posturi din Poliția Locală în raport cu numărul real al populației din Municipiul Timișoara.

Dl. RUȘEȚ: S-a luat la cunoștință.

PUNCTUL 2

Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării Devizului general de cheltuieli aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 260/29.06.2010.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -18 voturi pentru

- 1 abtinere

PUNCTUL 3

Proiect de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului aferent clădirii situate în Timișoara str. Ana Ipătescu nr. 54, datorat bugetului local al Municipiului Timișoara pentru anul fiscal 2014, Asociației Societatea Română Speranța.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

PUNCTUL 4

Proiect de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului aferent clădirii situate în Timișoara str. Calea Dorobanților nr. 4, datorat bugetului local pentru anul fiscal 2014, Fundației Serviciilor Sociale Bethany.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 21 voturi pentru

PUNCTUL 5

Proiect de hotărâre privind prelungirea Planului Urbanistic General aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 157/28.05.2002.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 6

Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Timișoara la proiectul „Promovarea unor măsuri NZEBR- de renovare a clădirilor în sistem „0 energie” - inteligențe și integrate, pe piața europeană a renovărilor de clădiri - NeZeR” în cadrul Programului Intelligent Energy Europe, linia de finanțare Proiecte de promovare și diseminare.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 7

Proiect de hotărâre privind alipirea imobilelor cu nr. cad. 428360 și nr. cad 426152 str. Xenepol nr. 15A.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -20 voturi pentru

PUNCTUL 8

Proiect de hotărâre privind dezlipirea parcelei cu nr. Cad. 406769, str. Țebea nr.12.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -20 voturi pentru

PUNCTUL 9

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Calea Șagului, nr. 53-55”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

PUNCTUL 10

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Calea Șagului, nr. 72-78”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 11

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil str. Ana Ipătescu nr. 29”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 21 voturi pentru

PUNCTUL 12

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Calea Șagului, nr. 35-37”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 13

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Bd. Take Ionescu nr. 37”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 14

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Bd. Take Ionescu nr. 45”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 15

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Bd. Simion Bărnuțiu nr. 63/A”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

PUNCTUL 16

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Bd. Take Ionescu nr. 63”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 17

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Bd. Liviu Rebreanu nr. 150”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -20 voturi pentru

PUNCTUL 18

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Bd. Take Ionescu nr. 11-13”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

PUNCTUL 19

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 15”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 20

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 27, Bloc 4 C2”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 21

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Calea Alexandru Ioan Cuza (Aradului) nr. 12”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -23 voturi pentru

PUNCTUL 22

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil CaleaTorontalului nr. 15, Sc.A+ B+C”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -24 voturi pentru

PUNCTUL 23

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice -faza PT și a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare termică imobil Ionel I.C. Brătianu nr. 5”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -24 voturi pentru

PUNCTUL 24

Proiect de hotărâre privind modificare HCL nr. 316/30.05.2013 - pentru aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente Proiectului “Sprijinirea investițiilor în eficiența energetic a blocurilor de locuințe din Municipiul Timișoara pentru familii cu un venit mediu sub 500 euro/lună”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 25

Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 317/30.05.2013 - pentru aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente proiectului “ Sprijinirea investițiilor în eficiența energetic a blocurilor de locuințe din Municipiul Timișoara, pentru familii cu un venit mediu sub 350 euro/lună”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 21 voturi pnetru

PUNCTUL 26

Proiect de hotărâre privind stabilirea modalității de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public și predarea acestora unităților de ecarisaj.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: - 20 voturi pentru

PUNCTUL 27

Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării și funcționării Pieței țărănești de tip piață volantă în Municipiul Timișoara.

Dl. PRIMAR: Citiți amendamentele. Așa cum a fost inițial.

Dl. SANDU: Sunt două amendamente. Art.3 devine și normal se renumără cele ulterioare, “este interzisă comercializarea în piața țărănească a produselor agroalimentare provenite din import sau a produselor care nu sunt cuprinse în obiectul de activitate al pieței”.

Și la art.6 cu renumerotarea celorlalte : „încălcarea prevederilor articolului 3 se sancționează cu amendă în sumă de 1000 lei și cu interzicerea dreptului de a comercializa produse în oricare din piețele administrate de SC PIEȚE SA pe termen de un an”.

Este o măsură care ne ajută să ținem curat acest sistem și cred că trebuie să protejăm și în acest mod producătorii.

Dl. GEANĂ: Dacă ne uităm la titlu- piață volantă asta înseamnă că ea se plimbă dintr-un loc în altul nu? Că aia e volantă. Eu aș mai propune încă o locație. Piața Traian. Pentru că este liberă. Aș propune să fie două piețe.

Dl. PRIMAR: Da. Am și avut o discuție cu dl. Petrișor dar volantă aici se poate face și un amendament în acest sens pentru că și Piața Traian se pretează la a face o astfel de piață acolo însă termenul de volant este în sensul că nu e permanentă ea poate fi și într-o aceeași locație dar funcționează Sâmbătă de exemplu după care locul se eliberează.

Dl. SANDU: Nu există niște mese de beton ca în celelalte mese care sunt fixe rămân acolo în permanență. Deci aici mobilierul și standurile de expunere aparțin producătorilor care vin își expun mărfurile strâng totul spațiul rămâne curat și dispare. Dar cu propunerea pentru Piața Traian am luat-o și noi în considerare mai demult chiar și cu dl. Primar când am discutat-o probabil și alte locații din Timișoara vor fi potrivite dar cred că poate este potrivit să pornim eșalonat să avem una să câștigăm experiență și ulterior să deschidem și celelalte. Dar nu se expune.

Dl. GEANĂ: Dar atunci ca să vină a doua piață să o luăm în considerare va trebui din nou o hotărâre de consiliu? Eu propun să fie și Piața Traian.

Dl. PRIMAR: Se poate adăuga ca și locație și Piața Traian și sigur că punerea în practică nu trebuie făcută deodată, pornim cu prima și săptămâna viitoare sau peste 3 săptămâni facem și dincolo și testăm să vedem care funcționează mai bine dacă funcționează ambele foarte bine. Dacă nu vom rămâne stabili în această accepțiune în zilele stabilite în week end pe locația care se dovedește cea mai bună, eu susțin amendamentul de a include din start și Piața Traian.

Dl. ȚOANCĂ: De acord dl. Primar putem pune Piața Traian și alte locații care vor fi convenite stimați colegi. Acest tip de piețe funcționează peste tot în Europa cu o maximă eficiență vin dimineața, vând, seara se face curățenie seara se joacă copii acolo, deci putem găsi locații eu vă țin pumnii și să dea Dumnezeu să aibă succes acest tip de inițiativă, dat fiind faptul și aici nu putem da vina nici pe administrație și nici pe altcineva că la nivelul producătorului agricol din Timiș și știu problema foarte bine vă rog să mă credeți că fără să aduc exemplul personal în discuție există o reticiență a oamenilor în a se asocia în astfel de asociații de producători în a încerca să-și impună drepturile pe piață. Cu tot dragul putem face piață de fructe piață bio de miere piață bio de legume putem gândi exclusiv dar îmi este teamă că nu vom avea clienți, dacă vom avea clienți putem multiplica acest tip de activitate practic în toată Timișoara pentru că vă spun funcționează la nivel maxim în toată Europa. Mă întreba colegul Bârsășteanu dar am zis să nu complicăm lucrurile pentru a nu părea că vă căutăm nod în papură cine organizează cine percepe taxe există, cine face curățenie, cine stabilește tipul de mobilier urban pentru că e bine să existe o anumită coerență, sunt detalii care cu timpul se vor rezolva, noi subscriem la propunerea dvs.

Dl. SANDU: Este absolut clar că este un pas pe care-l facem înainte, trebuie să arătăm față de producători în primul rând deschidere și dacă e să comparăm cu piețele de tradiție din Vestul Europei la care toți ne uităm cu admirație trebuie să apreciem faptul că cele de acolo au sute de ani de tradiție în spate și noi încercăm să reînodăm o tradiție care a fost ruptă la un moment dat. Ori cred că...

Dl. PRIMAR: Trebuie să punem Piața Traian. Cred că este suficient și dacă în timp vrem și alte locații nu e nici o problemă să venim cu un amendament.

Dl. SANDU: Deci referitor la locații insist ca prima locație să rămână cea de la Stadion urmând ca în măsura în care vor exista suficienți doritori să extindem și în alte locații din Timișoara. Și se poate extinde la cate se va considera că e necesar sau practic. Art. 3 va avea formularea: “este interzisă comercializarea în piața țărănească a produselor agroalimentare provenite din import sau a produselor care nu sunt cuprinse în obiectul de activitate al pieței”.

Dl. RUȘEȚ: Supun la vot primul amendament.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -24 voturi pentru

Dl. SANDU: Al doilea amendament. ”încălcarea prevederilor articolului 3 se sancționează cu amendă în sumă de 1000 lei și cu interzicerea dreptului de a comercializa produse în oricare din piețele administrate de SC PIEȚE SA Timișoara pe termen de un an”.

Supun la vot al doilea amendament.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -24 voturi pentru

Amendamentul d-lui Geană. La art. 1 se completează la finalul propoziției “și în Piața Traian”.

Supun la vot al treilea amendament.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

Supun la vot proiectul.

-Cine este pentru?

Se numără voturile: -24 voturi pentru

Dl. RUSET: Vă mulțumesc pentru participare tuturor.

PRESEDINTE DE SEDINTA


P.SECRETAR


Cons. VASILE RUSET

SIMONA DRAGOI