Hotărârea nr. 611/2014

611/09.12.2014 privind aprobarea Regulamentului de atribuire a locuinţelor de serviciu din fondul locativ al unităţii administrativ-teritoriale Timişoara şi a Criteriilor -cadru pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru soluţionarea cererilor de atribuire a unei locuinţe de serviciu
Hotararea Consiliului Local 611/09.12.2014
privind aprobarea Regulamentului de atribuire a locuinţelor de serviciu din fondul locativ al unităţii administrativ-teritoriale Timişoara şi a Criteriilor -cadru pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru soluţionarea cererilor de atribuire a unei locuinţe de serviciu


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014-31204/20.11.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara - domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 114/1996 - privind locuinţele, republicată şi actualizată;
În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinţei nr. 114/1996, actualizată;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (9) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Regulamentul de atribuire al locuinţelor de serviciu din fondul locativ al unităţii administrativ-teritoriale Timişoara şi Criteriile-cadru pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru soluţionarea cererilor de atribuire a unei locuinţe de serviciu, conform Anexelor nr. 1 şi 2 care fac parte din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Locuinţe - Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Biroului Locuinţe;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass media locale.






Presedinte de sedinta
CIPRIAN JICHICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

ANEXA 2 la HCL


Criteriile-cadru pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru soluționarea cererilor de atribuire a unei locuințe de serviciu din fondul locativ al unității administrativ-teritoriale Timișoara


Locuința de serviciu, potrivit art. 2, lit. d din Legea nr. 114/1996 privind locuințele, reprezintă locuința destinată funcționarilor publici, angajaților unor instituții sau agenți economici, acordate în condițiile contractului de muncă, potrivit prevederilor legale.


CRITERII:

1. Studii absolvite

  • - doctorat

  • - studii postuniversitare, masterat

  • - studii superioare în domeniu

  • - studii postliceale/ colegiu

  • - studii medii

  • - studii gimnaziale


  • - 35 puncte

  • - 30 puncte

  • - 25 puncte

  • - 20 puncte

  • - 15 puncte

  • - 10 puncte


Acte doveditoare ce urmeaza a fi depuse: - copie de pe diploma de absolvire

2. Importanța/ nivelul funcției deținute în cadrul instituției r            9                               9            9                                               9


  • - director/șef serviciu/ birou

  • - alte posturi unice conform organigramei


  • - 15 puncte

  • - 10 puncte


Acte doveditoare ce urmeaza sa fie depuse: - Adeverință de la Biroul Resurse Umane

3. Calificative la evaluarea performanțelor profesionale obținute în ultimii doi ani


  • - foarte bun

  • - bun

  • - satisfăcător/ suficient

  • - nesatisfăcător/ insuficient


- 20 puncte


  • - 10 puncte

  • - 5 puncte

  • - 0 puncte


Acte doveditoare ce urmează a fi depuse:

  • -  Adeverință de la Biroul Resurse Umane, Fișa de evaluare

4. Situația locativă:

  • - chirias în imobil restituit fostului proprietar


sau aflat în pericol de evacuare

- chiriaș în imobil proprietate a unei persoane fizice


  • - 15 puncte

  • - 10 puncte


- tolerat de rude părinți, frați, alte rude

- 5 puncte


Acte doveditoare ce urmează a fi depuse:

  • - Copie de pe Contractul locuinței unde are domiciliul stabil în Cartea de identitate sau reședința

5. Situația familială:

  • - necăsătorit                                                             - 5 puncte

  • - căsătorit                                                                   - 10 puncte

  • - căsătorit/ă cu copii, necasatorit /ă,

văduv/ă, divorțat /ă cu copii în îngrijire                                   - 15 puncte

Acte doveditoare ce urmeaza a fi depuse:

  • -   certificat de căsătorie;

  • -   certificate de naștere copii;

  • -   certificat de deces;

  • -   copie Sentință de divorț.

TOTAL PUNCTAJ:

Data,


Întocmit, Consilier/ referent

ANEXA 1 la HCL_____________

REGULAMENT

de atribuire a locuințelor de serviciu din fondul locativ al unității administrativ-teritoriale Timișoara

Prevederile prezentului Regulament se aplică numai personalului angajat în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, serviciilor publice și regiilor/ societăților comerciale ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara.

Art. 1. Poate beneficia de atribuirea unei locuințe de serviciu personalul angajat în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, serviciilor publice și regiilor/ societăților comerciale ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara, dacă nu deține sau nu a deținut, el sau membrii familiei, o altă locuință în proprietate, respectiv dacă nu este beneficiar al unei alte locuințe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unității administrativ teritoriale sau a instituției în care își desfăsoară activitatea, în localitatea în care a solicitat locuința.

NOTĂ: Restrictia referitoare la nedeținerea unei locuințe în proprietate nu are în vedere locuințele înstrăinate în urma unei actiuni de partaj sau locuințele trecute în proprietatea Statului în mod abuziv și care nu au fost retrocedate în natură. De asemenea, restricțiile nu se aplică în cazul deținerii cu chirie a unui spațiu locativ în cămine de familiști sau de nefamiliști, precum și chiriașilor din locuințele preluate în mod abuziv de stat și care fac obiectul unor solicitări de retrocedare sau care sunt retrocedate către foștii proprietari. Prin cămine de familiști sau de nefamiliști se înțeleg clădirile dotate cu camere de locuit individuale și cu dependințele, dotările și unitățile comune.

Art.2. În vederea atribuirii locuințelor de serviciu, se vor da publicității prin afișare la sediul instituției, locuințele de serviciu disponibile, prezentul regulament, criteriile stabilite, actele justificative necesare care trebuie să însoțeasca cererea, locul de primire a cererilor, data limită de depunere a cererii.

Art. 3. Atribuirea locuinței de serviciu se face prin închiriere directă în baza propunerilor Comisiei de repartizare a locuințelor.

Solicitările de repartizare a unei locuințe de serviciu vor fi analizate și soluționate de către Comisia de repartizare a locuințelor. Ședințele comisiei vor fi consemnate în procese verbale care trebuie să cuprindă motivele de admitere sau de respingere a cererilor privind atribuirea unei locuințe de serviciu.

Art 4. Criterii de atribuire a locuințelor de serviciu:

  • 1.  Studiile absolvite;

  • 2.  Importanța/ nivelul funcției deținute în cadrul instituției;

  • 3.  Calificative la evaluarea performanțelor profesionale obținute în ultimii doi ani;

  • 4.  Situatia locativă actuală;

  • 5. Situația familială.

Hotărârile Comisiei pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 5. Cererea privind atribuirea unei locuințe de serviciu va fi depusă la Serviciul Relaționare cu Cetățenii al Primăriei Mun. Timișoara și va fi însoțită de următoarele înscrisuri:

  • a) declarație autentică pe propria răspundere a solicitantului și a soțului/soției că îndeplinește condițiile prevăzute de prezentul regulament;

  • b) fotocopie a actul de identitate (buletin/carte de identitate) al solicitantului și după caz al soțului/soției și a persoanelor aflate în întretinere;

  • c) adeverintă eliberată de către Serviciul Resurse Umane privind calificativul obținut de către angajat la evaluarea anuală;

  • d) fotocopie a certificatului de căsătorie al solicitantului;

  • e) angajamentul prin care se obligă să comunice în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea oricărei situatii orice schimbare intervenită, de natură să modifice dreptul și calitatea sa de beneficiar al locuinței de serviciu (demisie, disponibilizare, mutare în altă localitate, dobândirea unei locuințe personale, etc.). Comunicarea se va face către Biroul Locuințe, în atenția Comisiei de repartizare a locuințelor.

Cererile de atribuire a unei locuințe de serviciu, împreună cu documentele anexate, se păstrează în arhiva Biroului Locuințe.

Se va urmări ca, în măsura posibilităților, la atribuirea locuințelor de serviciu, numărul de camere al locuinței să fie în concordanță cu numărul membrilor de familie.

Art. 6. Chiriile pentru locuințele de serviciu se stabilesc în baza criteriilor prevăzute HG 310/2007, art. 26 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare.

Art. 7. Contractul de închiriere este accesoriu la contractul individual de muncă și va avea următoarele anexe:

  • -  proces verbal de predare primire a locuinței;

  • -   fișa suprafeței locative închiriate;

  • -   fișa de calcul pentru stabilirea chiriei lunare.

Contractul de închiriere va fi semnat de către conducătorul instituției în administrarea căreia se află locuința de serviciu, precum și de către chiriaș.

Art 8. Alte dispoziții:

Locuința de serviciu se pierde în situația în care personalului angajat în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, serviciilor publice, regiilor /societăților comerciale ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara i-a încetat contractul de muncă sau în situația în care angajatul ori soțul/ soția a dobândit sau înstrăinat o locuintă proprietate personală.

Titularii contractelor de închiriere nu pot subînchiria către terți spațiul locativ atribuit cu titlu de locuintă de serviciu. De asemenea, chiriașul are obligația conservării și întreținerii apartamentului ca un bun gospodar. Plata utilităților cade în sarcina exclusivă a beneficiarului contractului de închiriere.

Sumele încasate din chiriile plătite de persoanele care beneficiază de locuință de serviciu se fac venit la bugetul local. Neplata în termen a chiriei atrage penalitătile prevăzute de lege, cuantumul acestora putând depași cuantumul chiriei restante. Neplata chiriei ori a utilitătilor timp de 3 luni duce la rezilierea contractului, chiriașul urmând a părăsi locuinței în termen de 15 zile de la constatarea acestui fapt, pierzând dreptul de a mai beneficia în viitor de o locuință de serviciu în condițiile prezentului regulament.

Contractul de închiriere a locuinței de serviciu încetează de drept la data încetării raporturilor de serviciu ale titularului și/sau în situația dobândirii unei locuințe proprietate de către titular sau soțul/ soția acestuia.

ADMINISTRATOR PUBLIC,

DIRECTOR,

Laura Koszegi


Sorin lacob Drăgoi

ȘEF BIROU,

Mihai Boncea

CONSILIER,

Eliza Angela Crîștiu

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

Aprobat,

PRIMAR

Nicolae Robu


DIRECȚIA CLĂDIRI, TERENURI ȘI DOTĂRI DIVERSE

BIROUL LOCUINȚE

Nr._____________________

REFERAT

privind Regulamentul de atribuire a locuințelor de serviciu din fondul locativ al unității administrativ-teritoriale Timișoara și a Criteriilor-cadru pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru soluționarea cererilor de atribuire a unei locuințe de serviciu

Cadrul legal care reglementează locuințele de serviciu este dat de Legea nr. 114/1996, actualizată și republicată, privind locuințele, respectiv ale HG nr. 1275/2000, actualizată, privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996.

Aceste acte normative definesc locuința de serviciu ca fiind locuința destinată funcționarilor publici, angajaților unor instituții sau agenți economici, acordată in condițiile contractului de munca, potrivit prevederilor legale.

Potrivit dispozițiilor HG nr. 1275/2000, actualizată, locuințele de serviciu fac parte din patrimoniul agenților economici sau al instituțiilor publice centrale ori locale și se administrează în interesul acestora prin închiriere salariaților proprii, contractul de închiriere fiind accesoriu la contractul individual de muncă.

Acest act normativ, prin prisma art. 29 lasă la latitudinea conducerilor agenților economici sau ale instituțiilor deținătoare, stabilirea condițiile de administrare și de închiriere a acestor locuințe, însă cu respectarea prevederilor legale.

Vânzarea acestui tip de locuințe poate interveni numai în condițiile în care, datorită restrângerii sau încetării activității care a generat realizarea acestora, nu mai pot fi utilizate conform prevederilor alin. (1) art. 29 din normele metodologice. Totodată, acest act normativ statuează că vânzarea locuințelor de serviciu, locuințele de serviciu construite sau achiziționate cu fonduri de stat și .modalitatea specifica de realizare, a acesteia se supun spre aprobare Guvernului, potrivit legii.

În altă ordine de idei, potrivit dispozițiilor cap. VI art. 51-53 din Legea nr: 114/1996, actualizată și.republicată, privind locuințele, fondul de locuințe de serviciu se compune din:

  • a)      locuințe existente, care, potrivit prevederilor legale, rămân cu destinația de locuințe de serviciu la data intrării in vigoare a legii, respectiv 31 decembrie 1997;

  • b)      locuințe noi.

Contractele încheiate pentru locuințele de serviciu ajung la termen la date diferite sau se află în relocațiune tacită.

Raportat la înregistrarea unor solicitări din partea personalului angajat în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, serviciilor publice și regiilor/ societăților comerciale ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara, Biroul Locuințe din cadrul Direcției Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse, a decis elaborarea unor criterii de eligibilitate și de selecție pentru soluționarea cererilor de locuințe de serviciu și repartizarea acestora în regim de închiriere.

În aceste condiții, raportat la expirarea termenului de locațiune, contractele de închiriere încheiate cu persoane care nu dețin calitatea de angajați ai autorității locale, vor înceta de drept la împlinirea termenului, urmând ca locuințele devenite disponibile să fie atribuite ca locuințe de serviciu în baza criteriilor ce vor stabili, cu excepția celor care vor fi restituite în natură foștilor proprietari. Pentru reglementarea acestor situații s-a procedat la elaborarea unui regulament de atribuire a locuințelor de serviciu.

Reținând toate aceste considerente, supunem analizei și deciziei deliberativului local proiectul de hotărâre privind Regulamentul de atribuire a locuințelor de serviciu din fondul locativ al unității administrativ-teritoriale Timișoara și a Criteriilor-cadru pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru soluționarea cererilor de atribuire a unei locuințe de serviciu.

ADMINISTRATOR PUBLIC,                           SECRETAR,

Sorin lacob Drăgoi                                                   loan Cojocari

DIRECTOR,

Laura Koszegi

ȘEF BIROU,

Mihai Boncea

CONSILIER,

Eliza Angela Crîștiu

Consilier juridic,