Proces verbal din 03.08.2011

Procesul-verbal al Şedinţei Extraordinare din data de 3.08.2011

ROMANIA

JUDETUL TIMIS

MUNICIPIUL TIMISOARA

CONSILIUL LOCAL

PROCES - VERBAL

Incheiat astazi 03.08.2011 cu ocazia sedintei festive a Consiliului Local al Municipiului Timisoara

Președinte de sedinta - Cons. Adrian Orza,viceprimar al mun. Timișoara Din numarul total de 27 consilieri au fost prezenti 23;

Au absentat : Borza Claudia, Bogdan Ciprian, Ciuhandu Ovidiu si Szabo Francisc;

Din partea executivului participa domnul primar Gheorghe Ciuhandu, domnul viceprimar Sorin Grindeanu si domnul secretar Ioan Cojocari.

Sedinta a fost convocata prin Dispozitia primarului municipiului Timisoara nr. 1607 din data de 29.07.2011 .

ORDINEA DE ZI:

  • 1. Decernarea Diplomei de Excelență pentru:

  • -  S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A.

  • -  S.C. AQUATIM S.A.

  • - TEATRUL GERMAN DE STAT TIMIȘOARA

  • - TEATRUL MAGHIAR DE STAT „CSIKY GERGELY”

  • - DOMNUL CRISTEA SANDU TIMOC

  • -  ECHIPA DE FOTBAL F.C. POLITEHNICA TIMIȘOARA JUNIORI A

  • -  SELECȚIONATA JUDEȚEANĂ DE FOTBAL TIMIȘ JUNIORI UNDER 16 ANI

  • - ECHIPA DE FOTBAL LPS BANATUL TIMIȘOARA JUNIORI B

  • - ECHIPA DE HANDBAL LPS BANATUL TIMIȘOARA JUNIOARE V

  • -  ECHIPA DE VOLEI CSS BEGA TIMIȘOARA JUNIORI III

  • - ECHIPA DE BASCHET CSS BEGA TIMIȘOARA JUNIORI UNDER 20 ANI

  • - ECHIPA DE BASCHET CSS BEGA TIMIȘOARA JUNIOARE UNDER 16 ANI

  • -  ECHIPA DE FOTBAL „FC POLI 2002” TIMIȘOARA JUNIORI A

  • - ECHIPA DE FOTBAL FC POLITEHNICA TIMIȘOARA JUNIORI D

  • 2. Aprobarea Procesului -Verbal al Ședinței Extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara din data de 26.07.2011.

  • 3.  Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului “Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea si echiparea Cantinei de Ajutor Social Timisoara pentru dezvoltarea unui Centru Social de Urgenta pentru Persoane fără Adăpost”, a Documentației tehnico-economice si a Analizei cost-beneficiu, precum si a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timisoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2007-2013 aferent Axei prioritare 1. - „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor-poli urbani de creștere”, Domeniul major de intervenție 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbana”, Sub-domeniul: „Poli de creștere”.

  • 4.  Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului complex de investiții „Trafic management și supraveghere video”, a documentației tehnico-economice și a analizei cost-beneficiu, precum și a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timișoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2007 - 2013, Axa prioritară 1.- „ Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor poli - urbani de creștere”, Domeniul Major de intervenție 1.1 - „ Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: „Poli de creștere”.

  • 5.  Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 50 milioane euro în vederea achiziționării de tramvaie și modernizarea depoului.

  • 6. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea componenței Comisiei de negociere a contractelor de asociere în participațiune, ce se vor încheia de către S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. cu alte societăți comerciale, în vederea construirii și exploatării de parcări în Municipiul Timișoara, numită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 459/2009.

  • 7.  Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 6/2001 - privind atribuirea directă prin contract de concesiune către S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. a unor suprafețe de teren în vederea amenajării unor parcări subterane.

  • 8. Raportul Comisiei Locale de Ordine Publică privind evoluția organizatorică și rezultatele obținute în semestrul I - 2011 de către Direcția Poliției Locale Timișoara.

Proiectele de hotărâre înscrise pe Ordinea de Zi au fost inițiate de Primarul Municipiului Timișoara - domnul dr.ing.Gheorghe Ciuhandu.

Dl. ORZA: Va multumesc pentru participarea la aceasta sedinta festiva cu ocazia zilei orasului dorindu-va in primul rand „La multi ani!”, sanatate si bucurii.

Despre semnificatia zilei de 3 August, strans legata de intrarea trupelor romane in 1919 in Timisoara am sa dau cuvantul domnului primar al municipiului Timisoara. Dl. PRIMAR: Domnule prefect, domnule presedinte al Consiliului Judetean, onorati invitati, doamnelor si domnilor.

La 3 August 1919 prin intrarea armatei romane si instaurarea administratiei publice romanesti in Timisoara incepea perioada de istorie contemporana a orasului nostru.

Dupa cum se stie, Timisoara are o istorie mai veche inceputa in evul mediu in sec. Al XIII-lea cand a fost atestata prima data cetatea Timisoarei, a fost o istorie agitata in decursul timpului, resedinta regala, resedinta de pasalac, eliberata de Eugeniu sa Savoya de sub turci in sec. al IX-lea in care orasul s-a dezvoltat foarte mult.

Dupa intrarea Romaniei in primul Razboi Mondial, la tratativele de pace de la Paris care au avut loc in 1919 s-a stabilit partajul Banatului ceea ce a insemnat ca doua treimi din Banatul istoric cu capitala sa istorica Timisoara au revenit Romaniei.

Inainte de aceasta, in noiembrie 1918 orasul a fost ocupat de trupe sarbesti si mai apoi de trupele coloniale franceze, asa cum spuneam , din 3 august au intrat trupele romanesti, s-a instalat aceasta administratie romaneasca.

Consiliul Local in 1999 a decis prin hotarare ca ziua orasului sa fie data de 3 August, cand trupele romane sub conducerea generalul Economu au intrat in Timisoara iar in aceeasi zi primul ministru Ionel Bratianu insotit de Stefan Ciciopop, ministru in consiliul dirigent al Ardealului si Banatului prezidat de Iuliu Maniula-u inscaunat pe doctorul Aurel Cosma drept prim prefect al judetului Timi-Torontal.

La 10 august o mare adunare populara a svabilor banateni tinuta la Timisoara au validat alipirea la Romania. Au urmat ani de dezvolatre rapida pentru Timisoara si in 1920 s-a inaugurat Scoala Politehnica din Timisoara, orasul s-a dezvoltat prin inglobarea unor comune periurbane

In 1940 Timisoara avea peste 100 000 de locuitori, era cel mai important oras din vestul tarii, iar in 1940 orasul a devenit gazda primitoare pentru zeci de mii de refugiati din toate zonele cetate ale tarii: Bucovina de Nord , Basarabia si Cadrilater.

Razboiul a provocat distrugeri repetate, a urmat reconstructia iar primii ani au fost benefici pentru oras: Crearea Mitropoliei Banatului si inaugurarea Catedralei Mitropolitate ctitorita de Regele Mihai in 1946, infiintarea Universitatii de Vest apoi a Agronomiei si Medicinei ca institute separate, Opera Romana in 1947 sant elemente definitorii pentru oras. La fel si aparitia Teatrelor German , Maghiar in 1953 si a Teatrului National in 1970. Chiar daca comandamentele politice ale regimului comunst isi pun amprenta pe viata de zi cu zi in acea perioada , dar si a dezvoltarii orasului, gratie spiritului echilibrat al timisoreanului dezvoltarea continua firesc si afra excesele facute in alte zone ale tarii.

Ultimii ani ai dictaturii ceausiste au fost ani de stagnare si de lipsuri, de abuzuri ale autoritatilor comuniste. 16 decembrie 1989 este data definitorie pentru refuzul timisorenilor de a se supune unui regim condamnat de istorie, miscarile de strada au culminat cu eliberarea orasului pe data de 20 decembrie, Timisoara fiind primul oras liber de dictatura comunista.

Urmeaza ani de incertitudini si cautari ale drumului spre democratie, dezvolatre economica, privatizare.Proclamatia de la Timisoara din martie 1990 a cautat sa sintetizeze programatic toate aceste preocupari la momentul respectiv.

Astazi Timisoara este un oras in plin avant vreau sa mentionez cifra scazuta a somajului si faptul ca PIB-ul pe cap de locuitor a atins anul trecut aproape 9000 euro.

La exporturi santem pe locul 2 dupa capitala. Prin urmare daca ne-am raporta si daca ne-am evalua corect, la conditiile din Romania avem o situatie mai buna. Este meritul oamenilor si al investitorilor.

Sunt mari proiecte incepute de Aquatim si Colterm care se deruleaza cu finantari europene in cuantum de 100 milioane de euro.

In acelasi timp credem ca trebuiesc intensificate stradaniile catre autonomie locala si descentralizare administrativa, nu pe considerente etnice ci pe considerente economice si istorice.Avem conditiile si capacitatile necesare sa ne descurcam si in acest sens, prin initiativa care s-a demarat anul trecut dorim sa devenim capitala europeana a culturii.este o modalitate de a ne manifesta atasamentul fata de Europa, un obiectiv pe care majoritatea timisorenilor si l-ar dori doar ca trebuie sa dam dovada de solidaritate ceea ce din pacate de multe ori lipseste.

Timisoara a cunoscut o dezvoltare importanta care o aseaza in randul marilor orase ale Romaniei iar in Europa, Timisoara este o referinta prin eroismul cetatenilor sai care si-au castigat libertatea prin ei insisi dar si prin calitatile dobandite de timisoreni in renasterea economica din acesti ani. Fie ca noi, cei de azi sa fim demni de inaintasii nostri dincolo de partinazanate politice sau de alta natura, sa construim o Timisoara moderna, europeana, asa cum ne-ao dorim cu totii.

Spiritul Timisoarei, spiritualitatea, ecumenismul ne sunt aliati in acest efort. Traiasca Romania! Traiasca Timisoara!

Va multumesc!

Dl. ORZA: Daca nu mai doreste nimeni sa ia cuvantul, trecem mai departe si asa cum ne-am obisnuit in fiecare an sa premiem prin titluri de excelenta activitatea din diverse domenii ale unor oameni, echipe care se straduiesc prin munca lor sa obtina rezultate speciale.

In acest an vom incepe cu doua societati ale Consiliului Local, una la care suntem actionari si cealalta care este regie si asa cum s-a spus si mai devreme , in iunie am sarbatorit 100 de ani de salubrizare in mun. Timisoara. Pentru acest lucru am sa-l invit sa-i fie inmanat acest titlu pe dl. Director Cepanariu- directorul S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE, continuatoarea acestui serviciu de salubrizare al municipalitatii prin firma la care Consiliul Local este actionar.

I se inmaneaza Titlul domnului director Cepanariu.

Dl. ORZA: De asemenea performante deosebite pentru S.C. AQUATIM care a inregistrat modernizarea infrastructurii de apa si canal prin atragerea de fonduri importante europene.

I se inmaneaza Titlul domnului director Vlaicu.

Dl. ORZA: Urmeaza premii in activitate culturala. In acest an Teatrul German Timisoara va primi aceasta distinctie pentru merite deosebite obtinute in munca artistica recunoscuta in premii si distinctii ale Uniunii Teatrale din Romania si a altor institutii pentru contributia adusa la promovarea artei timisorene pe plan national si international.

I se inmaneaza Titlul domnul director al Teatrului Maghiar.

Dl. ORZA: Pentru merite deosebite obtinute in arta teatrala, cu o contributie importanta adusa artei Timisorene se acorda aceasta distinctie Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely.

Se inmaneaza Titlul domnului director al Teatrului Maghiar de Stat.

Dl. ORZA: S-a spus intotdeauna ca pastrarea identitatii intr-o Europa Unita este un deziderat foarte important. In acest sens se va inmana acest Titlu pentru o viata dedicata pastrarii identitatii si spiritulitatii romanesti domnului Cristea Sandu Timoc.

Dl. PRIMAR: Il cunosc pe domnul Sandu Timoc de aproape 20 de ani. Este un om care cu modestie si tenacitate, de zeci de ani cauta sa propage identitatea romaneasca acolo unde exista fara a-i deranja pe altii. Are merite deosebite pentru ceea ce inseamna ASTRA aici in Banat pentru ca a reorganizat-o si pentru ca dupa 1990 a fost omul care ia lamurit pe toti despre faptul ca exista o identitate si o spiritualitate romaneasca si in afara hotarelor tarii. Eu am avut cinstea sa colaborez cu domnul Sandu Timoc si am gandit ca este frumos sa ne onoram si valorile romanesti.

Se inmaneaza Titlul domnului Sandu Timoc.

Dl. ORZA: Exista activitati sportive, in care oameni deosebiti depun o activitate mai putin vizibila din pacate publicului. Cu cateva zile in urma am prezentat publicului din P-ta Unirii aceste echipe care au obtinut rezultate deosebite pentru sporturile timisorene.

Din pacate promovarea se face pe alte criterii si acesti tineri minunati se gasesc pe ultimele pagini ale ziarelor.

Voi incepe intr-o ordine aleatorie cu Echipa de Fotba Juniori F.C. Timisoara Juniori A ,care a obtinut Titlul de Campioana a Romaniei in editia 2010-2011.

Nu demult o selectionata judeteana de Fotbal Juniori UNDER 16 ani a obtinut Titlul de Campioana Nationala a Romaniei in editia 2010-2011. Pentru acest lucru, pentru aceste performante deosebite se acorda astazi acest titlu echipei.

Liceul Sportiv Banatul este un liceu in care am investit incredere si dragoste. Astazi premiem echipa de juniori B pentru faptul ca au reusit in editia 2010-2011 sa devina campioni nationali ai Romaniei.

Acesti copii de exceptie nu au fost la fel de apreciati la nivel national unde doar unul singur a fost selectionat in nationala de profil a varstei respective.

Campioana Nationala a Romaniei 2010-2011 a fost si este Echipa de Handbal LPS Banatul Timisoara Junioare V.

Alaturi de laureatii de mai devreme exista sportivi ai cluburilor sportive locale finantate din banii consiliului. O astfel de echipa este campioana nationala a Romaniei in 2010-2011. E vorba de Juniorii III Echipa de Volei CSS Bega Timisoara care este campioana nationala.

Un alt sport iubit in Timisoara este baschetul. Vicecampioana Nationala a Romaniei editia 2010-2011 Echipa de Baschet a C.S.S Bega Timisoara Juniori sub 20 ani.

Tot vicecampioni ai Romaniei in sezonul trecut, Juniorii sub 16 ani, vicecampioni nationali ai Romaniei.

Pe locul III, Echipa de Fotbal „F.C. POLI 2002” Timisoara Juniori A.

De asemenea se acorda Titlul de Excelenta Echipei de Fotbal F.C. Politehnica Timisoara Juniori D.

Vicecampioane Nationale 2010-2011 echipa de volei fete C.S.S. BEGA Timisoara.

Le multumim sportivilor, parintilor, antrenorilor si cluburilor sportive si pentru ca am pomenit asta doresc sa rog pe cineva dintre laureati daca doreste sa ia cuvantul.

Dl. CHIVORCHIAN: Sant putin emotionat, este o zi importanta a orasului, va spun „La multi ani!” in numele meu si al clubului, vreau sa va spun ca am realizat cu ajutorul dumneavoastra, al Consiliului Local si al oficialitatilor locale cel mai puternic club din Romania la nivel de copii si juniori, cel mai puternic club din Romania la nivel de seniori si cand s-a constatat ca suntem prea puternici, jucam in Liga a II-a.

Spiritul POLI si spiritul Timisoarei nu va putea fi ingenuncheat niciodata atata timp cat exista oameni ca dumneavoastra si cei care au fost inainte , care au cladit un club puternic si un club care sant convins ca anul viitor revenit in prima liga va da rezultate la fel de bune ca si pana acuma. Va multumesc!

Dl. ORZA: Am lansat in acest an pentru prima data un concurs de fotografii intitulat „Timisoara mea” . Era adresat amatorilor, timisorenilor, neprofesionisti in domeniul artei fotografice si pe parcursul derularii acestei expozitii de fotografie care a avut loc in P-ta Unirii in aer liber, am fost impresionati de calitatea , de sufletul depus in aceste fotografii. Pentru ca ne-a impresionat acest lucru si pentru ca am dorit ca aceste lucrari sa nu ramana uitate, am elaborat o carticica in care se regasesc toate aceste lucrari, alaturi de gandurile celor care au oferit publicului Timisoarei aceste fotografii.

Privite prin ochiul camerei au aratat o Timisoara frumoasa, apropiata de sufletul nostru.Ne-a fost foarte greu sa decidem si vreau sa va spun ca nu am avut un juriu. Juriul a fost Timisoara, cetatenii au votat pe internet si in P-ta Unirii si ei au ales castigatorii premiilor care s-au oferit cu aceasta ocazie. Oricum castigatori sant toti cei care au participat la aceasta editie pe care ne-o dorim repetabila anul viitor.

Vom premia 3 timisoreni:

- premiul I se acorda domnului Cutara Corneliu

- premiul II - domnul Ciprian Damoc care nu a putut sa vina dar il felicitam

  • -  premiul III - Edith Beatrice Sontag

Multumi pentru participarea la acest eveniment. Invit la microfon pe domnul prefect, domnul Presedinte al Consiliului Judetean.

Dl. OSTAFICIUC: La multi ani Timisoara! La muti ani tuturor care traiesc in acest oras si acest judet. Doresc o armonie politica pentru ca acest oras si judet sa prospere in continuare. Timisoara capitala Banatului !

Va multumesc!

Dl. BACALA: Multumesc pentru invitatia de a participa la acest eveniment important in viata orasului nostru. Va urez la multi ani si mult succes in activitate! Multumesc.

Dl. ORZA: Va invit sa ciocnim o cupa de sampanie!

Pauza

PUNCTUL 2 AL ORDINEI DE ZI

Dl. ORZA: Va rog sa incepem cu aprobarea procesului-verbal din data de 26.07.2011. Cine este pentru ?

- 22 voturi pentru

Exista o adresa din partea grupului PNL legat de retragerea de pe ordinea de zi a 2 dintre punctele propuse, este vorba de punctul 7 si punctul 5.

Dl. PRIMAR: Ieri am primit aceasta propunere iscalita de 2 cosilieri de la PNL, nu am sa dau curs acestor propuneri de retargere de pe ordinea de zi pe urmatoarele considerente:

  • -  in cazul proiectului de hotarare privind aprobarea contractarii unei finantari rambursabile in valoare de maximum 50 milioane euro in vederea achizitionarii de tramvaie si modernizarea depoului vreau sa va aduc aminte ca in anul 2008, prin HCL 253 aproba demararea procedurii de contractare a unui credit in vederea achizitionarii de tramvaie. Atunci Consiliul Local ne-a pus conditia sa parcurgem urmatoarele proceduri:

  • -  un studiu privind oportunitatea achizitiei

  • -  un studiu privind conditiile de piata in domeniul creditarii

  • -  analiza gradului si a capacitatii de indatorare a mun. Timisoara in conditiile rezultate din cele doua studii sus mentionate.

De atunci si pana acuma una din preocuparile majore au fost realizarea acestor deziderate care ni s-au cerut. Acum santem in masura sa venim in fata dumneavoastra cu un punct de vedere fundamentat pe cele 2 studii si pe analiza capacitatii de indatorare asa cum ni s-a cerut.

In al dolea rand, pe parcurs am contactat diverse institutii europene, inclusiv Banca Europeana de Investitii care printr-o scrisoare de finantare ne-au trimis propunerea financiara si disponibilitatea de a asigura finantarea a 50% din valoarea investitiei.

In privinta oportunitatii achizitiei, de la RATT avem un studiu care spune ca parcul de tramvaie , in momentul de fata, 62 % este depasit, ca lucram numai cu tramvaie second-hand aduse din Germania din care 62 % nu ar mai avea conditiile de functionare dupa TUF.

Avand in vedere ca reteaua de tramvaie asigura cam 60-65% din capacitatea de transport este imperiosa necesara demararea acestei proceduri de contractare pentru achizitionarea de tramvaie.

Exista aceste studii si mai vreau sa va spun ca in privinta gradului de indatorare, Banca Europeana de Investitii ne-a facut o oferta de finantare a 50% din valoarea investitiei dar prin studiul de piata si studiul privind capacitatea de indatorare a municipiului Timisoara este evident ca nu putem merge pana la limita maxima de 50 de tramvaie ci ne vom opri la o limita maxima care inseamna 50 milioane investitii ceea ce poate sa insemne 20 de tramvaie sau 15-20 , depinde ce preturi vor veni la licitatie.

Cred ca demersul este total inoportu in, cu gradul de indatorare, inclusiv cu acesti bani care i-am luat, am ajunge sub 20% in 2012.

Conditia care noi am discutat-o si am impus-o firmei care ne asigura consultanta financiara si care este un consultant extern, a fost ca sa asiguram pentru anul 2012 pe langa ceea ce avem contractat deja si trebuie sa rambursam ,sa asiguram posibilitatea de cofinantare la proiectele europene si de asemenea sa avem o marja de siguranta de 4-5% pentru situatii neprevazute.

Cu tot acest efort care s-ar face, ceea ce se spune in materialul consilierilor din pacate nu este adevarat, nu vom depasi gradul de indatorare de 20% iar la sfarsitul perioadei de creditare vom fi la 6,20%.

Vreau sa va spun ca ni s-a reprosat faptul ca nu ar exista o strategie, dar noi am avut o strategie foarte clara. Din 2005 am inceput cu reinoirea parcului de autovehicule. In anul 2005 s-au achizitionat primele autobuze in numar de 50. Apoi am avut o perioada de gratie,iar ele se vor rambursa pana in februarie 2012.

Am achizitionat dupa aceea troleibuzele si inca 20 autobuze cu burduf care se vor plati pana in 2016, iar pe acest proiect, de la Banca Europeana de Investitii , in oferta lor avem o perioada de gratie de 4 ani de la data iscalirii contractului. Cel mai devreme 2015-2016 ar fi perioada in care ar trebui sa incepem sa rambursam. Le-am esalonat in asa fel incat in momentul in care incepem rambursarea troleibuzelor si a autobuzelor cu burduf sa fi fost cvasiachitat primul imprumut , cel cu cele 55 autobuze care le-am luat in 2005 iar tramvaiele vor intra la rambursare in conditiile in care in 2015 noi vom fi epuizat deja creditul luat pentru aceste autobuze cu burduf si pentru troleibuze.

Din punctul meu de vedere aceasta obiectiune cade.

Cu punctul al 2-lea mi se pare foarte curios cata vreme dumneavoastra ati votat o hotarare de consiliu nr. 6/2011 prin care s-a fixat un termen de 6 luni in cunostinta de cauza si noi nu facem decat sa cerem o prelungire.

Am vorbit cu diversi consilileri care au fost in comisiile de negociere si care cred ca sunt cei mai autorizati sa se pronunte asupra acestui subiect si care chiar au fost de acord cu prelungirea acestui termen. Deci, nu mai este o noutate care sa necesite o dezbatere publica.

Cu tot respectul si regretul,stiu ca se apropie campania electorala si mi se pare normal ca fiecare sa-si faca propaganda electorala, nu ma deranjeaza absolut deloc.In acelasi timp mi se pare incorect sa-i privam pe timisoreni de a avea un parc de transport de tramvaie innoit in conditiile in care aceste tramvaie sunt depasite din punct de vedere fizic si moral in proportie de 62% si de asemenea sa ne opunem unor posibilitati investitoriale care pot veni legate de constructia de locuri de parcare.

Deci, nu sunt de acord sa retrag de pe ordinea de zi si din punct de vedere al oportunitatii nu voi face acest lucru. Daca domnul secretar, care este jurist va poate da si niste lamuriri de natura juridica, cu tot respectul mi le insusesc.

Mai sant 5 proiecte suplimentare care mi-au venit pe parcurs pentru ca pana in septembrie nu ne mai intalnim. Unul vizeaza un proiect european, unul vizeaza imputernicirea mea de a iscali pentru depozitul de deseuri nepericuloase de la Ghizela, este procesul-verbal de la dezbaterea publica din data de 28 iulie, proiectul de hotarare privind un imobil, gradinita nr. 19 unde trebuie să ne manifestăm, unde avem niște camere de închiriat. Un proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune din partea..., sau exercitarea lui din partea Consiliului Local pentru Grădinița nr. 16 de pe str. Abrud nr.19 și acum chiar înainte de ședință mi-a parvenit știrea că de la București, unde ședința de guvern va fi la ora 15 din câte am înțeles, ni se cere de urgență un proiect de hotărâre privind restituirea sălii Capitol și a Grădinii Capitol către Municipiul Timișoara. Și zic că aici nu mai e cazul să ne formalizăm de tot felul de proceduri și l-am rugat și pe dl. Secretar să înțeleagă, e o situație de forță majoră și vă cer un vot pentru un proiect de hotărâre care l-am inițiat după un exemplu care mi s-a dat de la Alba-Iulia și cu rugămintea de rigoare aș dori să fie inserat și pe parcursul ședinței până ajungem acolo o să și materializăm textul. Iar dacă vine la rând mai devreme eu o să citesc exact textul pe care-l propun pe care mi-l însușesc și pentru care răspund. De asemenea legat de Szeged noi am propus colegilor de la Szeged o întâlnire la finele lunii, în 28-29 octombrie, dacă dvs. sunteți de acord v-aș ruga să vă pronunțați.

Dl. ORZA: Domnul Secretar, vă rog.

Dl. SECRETAR : Eu am studiat Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică locală, și la art. 3, alin. 7 spune: “Autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică”. Cererea pe care o am eu în față și pe care o aveți dumneavoastră în mapă, este o cerere făcută în numele grupului de consilieri PNL, grup de consilieri care nu constituie o autoritate, autoritatea publică în cauză, după cum știm, este un partid politic înregistrat și bine definit. Al doilea argument pentru care nu este obligat și depinde de cel care propune Ordinea de Zi să scoată sau nu este acesta: domnii consilieri care au făcut această cerere au posibilitatea legală, spre deosebire de alte asociații și fundații care trebuie să-și ceară voie să își spună opiniile, au posibilitatea legală, fiind consilieri, în cadrul Consiliului să vină cu orice fel de amendamente pentru proiectul respectiv, să ia cuvântul, să se opună. Drept urmare, eu din punct de vedere legal, și îmi asum toată răspunderea, spun că nu este necesară adică nu că nu este necesară, legal se poate și fără dezbatere publică și nu suntem obligați să scoatem de pe Ordinea de Zi.

Dl. ORZA: Domnul Jichici, vă rog.

Dl. JICHICI: Mulțumesc domnule președinte. Am să trec peste acuzația neelegantă a domnului Primar, legată de campania electorală făcută în contextul în care pledoaria domniei sale a avut pe alocuri accente populiste, și aș dori să specific câteva lucruri care din păcate nu au fost foarte clar specificate. Grupul de consilieri al Partidului Național Liberal nu este împotriva acestor proiecte. Noi, în primul rând, nu am cerut retragerea de pe Ordinea de Zi. Aceasta este o consecință, domnule președinte, a primei noastre cereri. Prima noastră cerere se referă la organizarea de dezbateri publice. Sunt întru totul de acord cu argumentele prezentate de dl. primar cu privire la necesitatea unei discuții și la probabil oportunitatea investiției legate de mijloacele de transport în comun specificate. Îmi pare însă foarte rău eu nu am văzut nici unul din acele rapoarte eu nu am primit în calitatea de consilier local nici informarea cu privire la oportunitatea de creditare de care s-a vorbit. În aceste condiții cred că solicitarea de a organiza o dezbatere publică pentru o investiție de 50 de milioane de euro, care probabil cu tot cu dobânzile aferente se va duce mult mai sus, este importantă. Îmi pare rău de asemenea să constat domnule primar, eu cred că nici nu ați citit hârtia noastră, pentru că noi acolo nu am spus și nu am făcut niciodată vreo referire apropo de cunoștință și de înțelegere la depășirea plafonului de îndatorare, noi am spus că ne apropiem de plafonul de îndatorare sau altfel spus, am spus că se va crește acest plafon de îndatorare, de aceea cred că este foarte bine apropo de observația dvs. ca lumea să cunoască acest lucru. Mai mult decât atât cred că este evident pentru toată lumea, condițiile economice din anul 2011, comparate cu condițiile economice din 2008 cred că sunt radical diferite, acesta fiind un alt motiv pentru care noi consilierii, repet, nu am cerut nimic altceva decât organizarea unei dezbateri publice și discutarea acestui proiect în următorul plen. În ceea ce privește cel de-al doilea punct la care noi am făcut referire, cred că este evident pentru toată lumea că abordarea de la începutul anului este o abordare falimentară care nu are nici un fel de șansă de reușită. Când discutăm de prelungire în același context noi înțelegem raportat la 6 luni, o prelungire eventual cu 2 săptămâni, eventual cu o lună, eventual cu 2 luni. A prelungi acest termen cu de două ori termenul inițial, de asemenea considerăm noi, necesită cel puțin o consultare. Considerăm că strategia actuală cu privire la crearea locurilor de parcare nu dă rezultate și acest lucru îl vede toată lumea. Singurul lucru pe care noi l-am solicitat a fost, din nou să avem o consultare publică și să vedem dacă nu cumva această strategie poate fi înlocuită cu o strategie mai bună. Aceasta este esența solicitărilor noastre. Mă bucur că dl. Secretar a reușit să interpreteze în mod original legea și să găsească și un argument împotriva solicitării noastre. Mulțumesc.

Dl. PRIMAR: Ieri ați dezbătut problema pe comisii. Ați fost de față acolo? Vă întreb că vorbiți foarte autorizat și mi se pare foarte curios. Că nu aveți niște informații câtă vreme aveți un director general adjunct pe care dvs. l-ați dorit, care a fost nominalizat la RATT, presupun că omul acela are ceva de lucru acolo și că vă ține și vă informează vă ține la curent cu problematicile iar ieri a fost o dezbatere pe comisii, deci asta mă intrigă. Nu veniți la comisii dar pe de altă parte cereți dezbatere publică. Așa ați mai convocat o ședință aici la care nu ați binevoit să participați. Deci domnule hai să ne lămurim o dată. Suntem de bună credință și ne respectăm unii pe alții sau ne considerăm unii deasupra celorlalți și aruncăm cu vorbe și după aceea se creează niște situații chiar de ziua orașului. Deci nu văd ce vă deranjează? Faptul că mi-ați cerut 3 studii, 3 studii vi le-am pus la dispoziție, ieri a fost ședință pe comisie, a fost directorul Goia pe care eu personal l-am rugat să vină cu toate materialele. În consiliile de administrație aveți oameni care vă reprezintă. Deci mi se pare foarte curios că acum îmi puneți o problemă ca și cum nu ați știi. Iar cu ADP-ul eu nu am nici un fel de parti- pri, dacă dvs. considerați că nu s-a desfășurat bine, eu am vorbit cu alți consilieri care din contră, au fost în comisie și miau spus altceva, că prin această reluare se va reconfigura și modul de abordare și se poate remodifica și Caietul de sarcini și știu între altele că dl. consilier Stoia chiar avea un punct de vedere în acest sens pe care eu personal m-am angajat să-l susțin în plenul Consiliului Local. Deci dacă nu vreți să-i dăm posibilitate la susținerea unui punct de vedere de acest gen, care ar putea modifica datele problemei, cred că greșim.

Dl. JICHICI: Dați-mi voie să vă răspund la acuzația dvs., nu am fost prezent la ședința pe comisie pentru că am fost plecat din localitate domnule primar și nu cred că asta are vreo relevanță. Mai ales dacă ținem cont de modul complet haotic în care de exemplu în ultimele 60 de zile au fost convocate ședințele de consiliu. Dar nu acesta este elementul important. Elementul important este că printre altele, aceste materiale, modul în care le discutăm noi azi încalcă flagrant însusi Regulamentul Consiliului Local. Pentru că dacă mie cineva îmi spune că pe un studiu prezentat ieri după masă la ora 16 așa cum dvs. apuneți că a fost prezentat în comisii, un consilier local are capacitatea de a da o decizie în cunoștință de cauză, informată a doua zi la ora 11, în condițiile în care știm foarte bine și poate dl. Secretar mă corectează Regulamentul de funcționare al Consiliului Local prevede cu totul altceva, atunci nu știu la ce ne mai întâlnim. Sunt de acord există cazuri de forță majoră cum este cazul pe care dvs. l-ați prezentat, cazul Filarmonicii unde este evident că acest lucruri trebuie făcute la modul acesta, dar nimeni nu mă poate convinge că acest hei-rup atât în cazul investițiilor de 50 de milioane cât și în cazul ADP-ului este justificat. Cred că asta e esența problemei. Mulțumesc.

Dl. ORZA: Eu vă rog să, dacă dl. Stoia dorește, am înțeles că are o propunere. Bine am înțeles. Eu am prezentat acest lucruri la începutul ședinței pentru că era vorba de constituirea ordinei de zi și pe cale de consecință logică, un proiect la care se cere dezbatere publică, trebuie retras de pe ordinea de zi. Deci acesta a fost scopul. Deci votăm acum, le luăm pe rând. Începem cu acestea că acestea le-am discutat. Trebuie să rezolvăm chestiunea asta în plen.

Dl. MOLDOVAN: Nu trebuie să rezolvăm nimic. Inițiatorul proiectului de hotărâre nu l-a retras. Noi trebuie să votăm dacă suplimentăm ordinea de zi, dacă aprobăm ordinea de zi întreagă.

Dl. JICHICI: Îmi pare foarte rău, am solicitat retragerea a două puncte de pe ordinea de zi și acest lucru trebuie supus votului.

Dl. MOLDOVAN: Dvs. ați solicitat o dezbatere publică. Dl. Secretar ne-a dovedit că din punct de vedere legal și juridic nu e necesară dezbaterea publică. Nu ne mai referim ca oportunitate.

Dl. JICHICI: Și retragerea de pe ordinea de zi. Părerea d-lui Secretar e părerea domniei sale, decizia Consiliului Local este decizia Consiliului Local. Vă rog să supuneți la vot, e foarte simplu.

Dl. MOLDOVAN: Sper că dl. Secretar își asumă prin semnătură.

Dl. JICHICI: Dl. Secretar poate clarifica dacă un consilier are sau nu dreptul că ceară retragerea unui punct de pe ordinea de zi.

Dl. PRIMAR: Un consilier are dreptul, vă spun eu și un primar care e inițiator, are dreptul să și-l mențină. Deci eu mi-l mențin ca atare dvs. vă rog să votați ordinea de zi. Dacă pică cele două proiecte pe care le incriminați, sănătate bună, însemnă că automat sau retras de pe ordinea de zi. Deci trebuie supus proiectul de ordine de zi așa cum este el pentru că eu nu mi le retrag cele două.

Dl. SECRETAR: Să vă spun procedural cum e. Prima dată se votează lista suplimentară. Se votează ordinea de zi în întregime și după aceea se pune în discuție cererea dânșilor dacă de pe ordinea de zi aprobată se retrag acestea sau nu. Așa e procedural, legal.

Dl. ORZA: Cu aceste lămuriri ale d-lui Secretar supun la vot introducerea pe ordinea de zi a punctelor la care făcea referire dl. primar, ca puncte suplimentare.

  • - Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

Supun la vot ordinea de zi în ansamblul ei.

  • - Cine este pentru?

Se numără voturile: - 21 voturi pentru

  • - 2 abtineri

Au fost două abțineri. Ordinea s-a votat.

Dl. TOADER: Eu țin să-l corectez și pe dl. Secretar și pe alți consilieri care vorbesc despre procedură. Eu susțin și îmi asum toată răspunderea și mergem la lege și vă spun așa: „Cel care promovează un proiect de hotărâre se numește inițiator”. Nu-l poate retrage decât el. Nimeni altcineva. În momentul în care el a fost votat pe ordinea de zi noi avem obligația discutării lui în ședință, în plen. Deci părerea mea este că suntem în afara Regulamentului de a mai face altceva. De acum înainte. Decât de a-l discuta.

Dl. SECRETAR: Nu. Domnule Corado luați Tratatul de Drept Administrativ, Cap.4, alin.7, veniți să vi-l arăt. De aceea sunteți Consiliul aici în plen. Inițiatorul propune, Consiliul aprobă. Și acum ați votat ordinea de zi. Dar nu mai încurcați lucrurile domnule Corado. E diplomație. Am votat ordinea de zi și acum este dreptul ca la orice proiect de hotărâre, s-a spus dezbatere publică sau nu. Și acum votați. Îl retrageți pentru dezbatere publică, pentru că acesta e scopul nu că e legal sau nelegal. Sau nu îl retrageți. Și votați.

Dl. ORZA: Lucrurile sunt clare. Supun la vot propunerea de a fi scos de pe ordinea de zi punctul 5.

  • - Cine este pentru retragerea punctului 5 de pe ordinea de zi?

Se numără voturile: -19 voturi impotriva

  • - 3 voturi pentru

Acest punct a rămas pe ordinea de zi.

Supun la vot propunerea de a fi scos de pe ordinea de zi punctul referitor la atribuirea directă prin contract de concesiune către S.C. ADP și prelungirea contractului respectiv.

  • - Cine este pentru retragerea punctului?

Se numără voturile: -19 voturi impotriva

  • - 3 voturi pentru

Deci ordinea de zi a rămas cea aprobată inițial.

PUNCTUL 3 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului “Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea si echiparea Cantinei de Ajutor Social Timisoara pentru dezvoltarea unui Centru Social de Urgenta pentru Persoane fără Adăpost”, a Documentației tehnico-economice si a Analizei cost-beneficiu, precum si a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timisoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2007-2013 aferent Axei prioritare 1. - „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor-poli urbani de creștere”, Domeniul major de intervenție 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbana”, Sub-domeniul: „Poli de creștere”.

Dl. ORZA: Eu aș dori ca parte a responsabilității de proiect ce îmi revine, să vă spun că proiectul presupune extinderea unui centru social deja existent. Asta finanțează Uniunea Europeană și a avut loc o dezbatere publică la care lucrurile s-au lămurit din punctul meu de vedere și a celor care au fost atunci acolo, după ce s-a prezentat proiectul. Nu se periclitează zona respectivă, nu vor fi persoane care vor sta în față sau pe trotuare cum s-a spus. E vorba de majoritatea beneficiarilor de la Cantina Socială care vor fi găzduiți acolo în mansarda care se va construi cu acești bani europeni și e vorba de persoane absolut normale, oneste care printr-un fel sau altul și-au pierdut locuințele. Unele dintre ele au și studii superioare, deci sunt oameni cărora trebuie să li se ofere o șansă și repet e vorba de extinderea unui centru social existent. Uniunea Europeană nu finanțează construcția de la zero a unor astfel de centre la marginea orașului care ar putea duce cu gândul la alte chestiuni cum ar fi ghetourile. Sunt oameni normali la care trebuie să le întindem o mână de ajutor.

Dl. EHEGARTNER: Aș dori să nu trecem atât de ușor peste observațiile care s-au făcut vis a vis de această extindere în zona respectivă. Sunt peste 19 asociații de proprietari care au făcut obiecții și credem justificate și vreau să subliniez aici un lucru, nu suntem împotriva extinderii sau acestui proiect. Am dori în schimb să se țină cont de părerea și de opțiunile pe care și le-au exprimat acești cetățeni pentru că amploarea la care se va ajunge la acest centru probabil că îi va deranja și cred că primăria ar avea soluții pentru găsirea altei variante pentru ca acest proiect să se desfășoare.

Dl. ORZA: De altfel chiar la finalul dezbaterii s-a ajuns la o concluzie și anume la un parteneriat cu organizația care are un centru de urgență în Timișoara, e vorba de Fundația Timișoara 89, dl. Ilieșu a fost la acea dezbatere și cazurile descrise ca fiind deranjante pentru cetățenii din zonă, pe care-i înțeleg perfect, vor fi preluate de acest centru, în centru pe care-l vom aproba noi, sper azi vor fi găzduite cu totul și cu totul altă categorie decât cea menționată și nu vreau să pomenesc termeni aici, care au fost folosiți, legate de aceste persoane pentru că nu e cazul. Deci lucrurile acestea au fost luate în considerare toate propunerile cetățenilor s-au notat și evident că ne vom ține de ele.

Supun la vot acest proiect.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: - 20 voturi pentru

-  3 voturi impotriva

PUNCTUL 4 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului complex de investiții „Trafic management și supraveghere video”, a documentației tehnico-economice și a analizei cost-beneficiu, precum și a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timișoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2007 - 2013, Axa prioritară 1.- „ Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor poli - urbani de creștere”, Domeniul Major de intervenție 1.1 - „ Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: „Poli de creștere”.

Dl. ORZA: Supun la vot acest proiect.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

PUNCTUL 5 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 50 milioane euro în vederea achiziționării de tramvaie și modernizarea depoului.

Dl. JICHICI: Doar un anunț. Grupul de consilieri ai PNL nu-și va exprima votul la acest punct. mulțumesc.

Dl. ORZA: Supun la vot acest proiect.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: - 20 voturi pentru

PUNCTUL 6 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea componenței Comisiei de negociere a contractelor de asociere în participațiune, ce se vor încheia de către S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. cu alte societăți comerciale, în vederea construirii și exploatării de parcări în Municipiul Timișoara, numită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 459/2009.

Dl. EHEGARTNER: Aș vrea să fac un amendament aici și aș vrea să propun ca din această comisie să facă parte și dl. Jichici Ciprian.

Dl. ORZA: Întreb legat de paritatea și imparitatea numărului de membri dacă...

Dl. STOIA: Aș vrea să adăugăm la acest proiect un punct suplimentar care să sune așa: „Toate locațiile prevăzute în studiul Veltona care cuprinde 300 de locații disponibile pentru parcaje supra și subterane vor fi puse la dispoziția potențialilor investitori la solicitarea acestora. Formele de asociere posibile cu investitorii sunt: a) parteneriat public-privat cu municipalitatea și b) asociere cu ADP și eventual alte forme de asociere conforme cu legislația română în vigoare. Investițiile în parcaje se vor face exclusiv de către investitori, urmând ca aceștia să-și recupereze investiția și să facă profit din exploatarea parcărilor pe o perioadă care va fi cuprinsă în contract”. Noi ne-am gândit la o perioadă de 20 până la maxim 30 de ani în funcție de mărimea investiției.

Dl. MOLDOVAN: Eu nu cred că e o problemă să completăm comisia cu cât mai mulți membri tocmai pentru a fi mai bine informați. Dacă se merge pe ideea și se aprobă propunerea d-lui Ehegartner, eu propun în continuare ca să fie totuși număr impar că acolo se votează, completarea comisiei și cu dl. consilier Sarafolean Silviu.

Dl. ORZA: Bine, atunci haideți să unim cele două nominalizări într-una singură.

Dl. PAU: Aș vrea în completare la amendamentul d-lui Stoia să stabilim o perioadă până la 30 de ani, că probabil vor fi firme sau pot fi firme care-și doresc pe perioadă mai mică de 20 de ani. Până la 30 de ani. Sau de maxim 30 de ani.

Dl. STOIA: Eu am propus inițial 20 până la 30 de ani dar dl. Secretar mi-a spus că aceasta este formularea corectă.

Dl. SECRETAR: Nu complicați problema pentru o treabă generică. Acelea toate au venit în contracte și acolo se stabilește termenul, acolo se discută toate.

Dl. PAU: Atunci nu trecem nimic. Un termen stabilit contractual de comun acord al părților.

Dl. SECRETAR: Așa e și formulat. E bine formulat.

Dl. STOIA: Putem stabili noi că nu mergem mai departe de 20-30 de ani.

Dl. MOLDOVAN: Formulați până la 30 de ani, nu între 20 și 30 de ani.

Dl. SECRETAR: Poți să faci pe 49 de ani dacă e investiția mare, de ce să restrângi de acum? Vezi atunci ce iese. Nu vă limitați la număr de ani.

Dl. PAU: Nu vroiam să avem acel interval de 20 sau 30 de ani.

Dl. STOIA: Nu ajungem la 49 de ani cum era prevăzut inițial. Asta era ideea.

Dl. ORZA: Deci dl. Stoia în final fiind amendamentul dvs. vă mențineți perioada? Sau nu? Până la? Bine.

Dl. JICHICI: În vederea respectării legalității i-aș sugera d-lui coleg Stoia să retragă acest amendament de la punctul 6 și să-l pună la punctul 7. pentru că titlul proiectului de hotărâre este: Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea componenței Comisiei de negociere a contractelor de asociere în participațiune, ce se vor încheia de către S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. cu alte societăți comerciale, în vederea construirii și exploatării de parcări în Municipiul Timișoara, numită prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 459/2009.

Cred că amendamentul domniei sale este de fapt la punctul 7 care se referă la contractul efectiv de concesiune.

Dl. STOIA: Punctul acesta subsumează de fapt punctul 7. Acela e controversat, aici se stabilește clar.

Dl. JICHICI: Nu vă supărați, atunci vă rog să propuneți și modificarea denumirii pentru că ...

Dl. MOLDOVAN: Din moment ce se modifică și alte articole nu numai componența, trebuie modificat și titlul hotărârii. Nu e o problemă.

Dl. STOIA: Propuneți.

Dl. TOADER: Ar putea fi „privind modificarea HCL nr. prin care s-a hotărât componența comisiei inițiale. Cred că e aceea 459/2009

Dl. ORZA: Atunci ne limităm doar la a spune că proiectul are denumirea: Proiect de hotărâre privind modificarea HCL 459/2009 și simplificăm titlul. Haideți să începem cu nominalizările. Le voi propune împreună având în vedere că.le votăm pe rând? Bine, atunci supun în ordinea propunerilor pe prima dintre ele.

- Cine este de acord ca dl. Ciprian Jichici să facă parte din Comisia de negociere a acestor contracte?

Se numără voturile: -16 voturi pentru

  • - 4 voturi impotriva

  • - 2 abtineri

E în comisie dl. Jichici. Dl. Sarafolean a fost urmă toarea propunere. - Cine este pentru ca dânsul să facă parte din comisie?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

De asemenea și dânsul face parte din comisie.

Supun la vot amendamentul d-lui Stoia.

  • - Cine este pentru?

Se numără voturile: -20 voturi pentru

-  2 voturi împotriva

Supun la vot proiectul în ansamblu.

  • - Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

Proiectul a fost votat în unanimitate.

PUNCTUL 7 AL ORDINEI DE ZI:

Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 6/2001 - privind atribuirea directă prin contract de concesiune către S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. a unor suprafețe de teren în vederea amenajării unor parcări subterane.

Dl. JICHICI: Aceeași observație, grupul de consilieri PNL nu-și va exprima votul și totuși în spiritul păstrării legalității nu știu dacă e hotărârea din 2001 domnule președinte. Am senzația că e din 2011.

Dl. ORZA: Din 2011.

Dl. MOLDOVAN: În cadrul Comisiei 3 în urma discuțiilor am venit cu o propunere de completare a hotărârii de modificare a HCL nr. 6/2011 în sensul în care la art. 2 pe lângă cele trei locații prevăzute inițial, să introducem o nouă locație zona Piața Victoriei, noi am trecut acolo având aici CF-urile explicitate la cele trei locații. Neavând posibilitatea ieri chiar să stabilim numerele topo, aveți propunerea în referat, în aviz, urmând ca executivul să completeze cu parcelele care au statutul juridic clarificat. Bănuiesc că ați participat la o întrunire anterioară acum vreo 3 săptămâni sau o lună, în care unii investitori ar fi cerut cel puțin să dăm posibilitatea să se pronunțe. Dar dacă nu să.. .asta e!

Dl. ORZA: Faptul că, înțeleg că faptul că se propune această locație nu înseamnă că va fi și .

Dl. MOLDOVAN: Nu înseamnă că e obligatoriu să fie dar poate găsim investitori.

Dl. GRINDEANU: Totuși ar trebui să clarificăm anumite lucruri. Prin votarea amendamentului de mai devreme toate aceste propuneri, inclusiv punctul, dacă vreți 7 se subsumează la .nu aș îngrădi toată chestiunea. Adică în momentul în care noi am votat acel amendament cu un punct mai devreme care include inclusiv punctul 7 mie mi se pare că suntem un pic redundanți astăzi.

Dl. MOLDOVAN: E o singură problemă, noi acum votăm un contract de concesiune, aici înseamnă contract de concesiune cu redevență cu anumite suprafețe că altfel trebuia să concesionăm tot orașul către ADP și iar nu era în regulă. Sigur că discutăm toate posibilitățile propuse de dl. Stoia, dar legat de clar 4 locații, pot fi oricând oferite prin contract cu ADP.

Dl. STOIA: Dacă dorește investitorul.

Dl. JICHCI: Eu propun să concesionăm tot orașul către ADP să încheiem discuția Dl. MOLDOVAN: Eu nu am propus să concesionăm tot orașul.

Dl. ORZA: Supun la vot amendamentul d-lui Moldovan.

  • - Cine este pentru?

Se numără voturile: - 16 voturi pentru Supun la vot proiectul în întregime.

  • - Cine este pentru?

Se numără voturile: -18 voturi pentru

PUNCTUL 8 AL ORDINEI DE ZI:

Raportul Comisiei Locale de Ordine Publică privind evoluția organizatorică și rezultatele obținute în semestrul I - 2011 de către Direcția Poliției Locale Timișoara.

Dl. ORZA: S-a luat la cunoștință.

PROIECTE SUPLIMENTARE ALE ORDINEI DE ZI:

PUNCTUL 1

Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 249/12.07.2011 privind aprobarea proiectului „Reabilitarea Centrului de Zi pentru Copii cu Dizabilități Podul Lung Timișoara”, a Documentației tehnico-economice și a Analizei cost-beneficiu, precum și a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timișoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2007-2013 aferent Axei prioritare 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor-poli urbani de creștere”, Domeniul major de intervenție 1.1. - „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: „Poli de creștere”.

Dl. ORZA: Supun la vot proiectul.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: - 22 voturi pentru

PUNCTUL 2

Proiect de hotărâre privind împuternicirea Primarului municipiului Timișoara pentru semnarea documentelor de licitație pentru depozitul de deșeuri nepericuloase în comuna Ghizela.

Dl. ORZA: Supun la vot proiectul.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: -21 voturi pentru

PUNCTUL 3

Procesul verbal privind dezbaterea publică din 28 iulie 2011.

Dl. ORZA: S-a luat la cunoștință.

PUNCTUL 4

Proiect de hotărâre privind închirierea imobilului situat în Timișoara, str. Martir Leontina Bînciu nr. 5, fostă str. Ocsko Terezia fostă str. Narciselor, înscris 404657 Timișoara, CF vechi nr. 133760 cu nr. top 125, în care se desfășoară activitatea Grădiniței cu program prelungit nr. 19.

Dl. ORZA: Supun la vot proiectul.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: -22 voturi pentru

PUNCTUL 5

Proiect de hotărâre privind exercitarea dreptului de preemțiune din partea Consiliului Local Timișoara la intenția de înstrăinare a imobilului din str. Abrud nr. 19 fostă Piața Detunata nr. 6, în care funcționează Grădinița PP nr. 16 din Timișoara.

Dl. PAU: Titlul spune una și în hotărâre se spune că Consiliul Local al Municipiului Timișoara își exercită dreptul de preemțiune, deci undeva s-a strecurat o eroare. Putem modifica titlul din start.

Dl. ORZA: Supun la vot exercitarea dreptului de preemțiune.

Dl. SECRETAR: Acest proiect a venit cu o jumătate de oră înainte de ședință. A bătut Cristina și în loc să treacă exercitare cum e proiectul de hotărâre și cum am lucrat pe el, a trecut neexercitarea, dar dvs. aveți proiectul de hotărâre în mape. Nu mai puteam să schimbăm. La ora 10 a venit. Exercitarea este corect. Exercitarea votați.

Dl. ORZA: Discutăm o chestie inutilă. Supun la vot exercitarea dreptului de preemțiune.

- Cine este pentru?

Se numără voturile:- 21 voturi pentru

- 2 voturi impotriva

PUNCTUL 6

Dl. ORZA: Există la acest punct 6 o informare cu privire la întâlnirea de la Szeged din 28-29 octombrie 2011.

Dl. PRIMAR: După cum bine știți avem întâlniri anuale cu Consiliul Local Szeged. Acum ultima dată am fost la Szeged în 2010 și în 2011 ne-ar veni nouă rândul. Noi am propus perioada 28-29 octombrie, dacă sunteți de acord. Dacă sunteți de acord îi putem contacta pe cei de la Szeged ca să le spunem. Dacă aveți altă perioadă în care doriți, atunci stabilim și le facem oferta în consecință.

Dl STOIA: Ar trebui să aveți o discuție cu dl. Primar de la Szeged, poate au altă opțiune. Dl. PRIMAR: Noi le propunem o dată, dar eu nu le pot propune o dată fără să vă consult. Deci eu vă propun data de 28-29 octombrie. Dacă sunteți de acord o propun, vedem ce zic dânșii.

Dl. ORZA: - Cine este de acord cu data de 28-29 octombrie 2011? Pentru această colaborare cu Szeged.

- Cine este pentru?

Se numără voturile: - 21 voturi pentru

- 1 vot impotriva

PUNCTUL 7

Proiect de hotărâre privind propunerea de transmitere a imobilului Cinematograful Capitol si Gradina de Vara Capitol din domeniul privat al Statului si din administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor Romaniafilm, in domeniul public al Municipiului Timisoara si in administrarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

Dl. PRIMAR: Dvs. știți foarte bine că cu mai bine de o luna jumătate în urmă ne-am trezit în fața unei ordonanțe prin care cinematograful Capitol era înstrăinat în favoarea RADEF. Atunci am acționat prin parlamentari de Timiș și mulțumesc aici de față d-lui deputat Ganț care în Consiliul de Coordonare al Coaliției de guvernământ a avut o intervenție la dl. Prim-Ministru , joia trecută am fost cu dl. Ostaficiuc la dl. Boc și am pledat în același sens. S-au mai făcut intervenții de către Filarmonică de către Primărie la Ministerul Culturii, la Senat, la Camera Deputaților ca să repare această nedreptate care ar fi însemnat că a doua oară în decurs de 50 de ani se naționalizează cinematograful care e făcut de primărie iar grădina adiacentă aparținea tot domeniului primăriei și fusese înstrăinat prin această hotărâre de guvern în favoarea România Film. Azi de dimineață am fost contactați din nou de la guvern, la ora 14 este o ședință de guvern, am vorbit și cu dl. Ostaficiuc cu dl. Ganț care cunosc bine problema. Eu zic să exploatăm situația deoarece ni s-a cerut ca până la ora 2 să înaintăm la guvern acest proiect de hotărâre, pe care îl voi citi, care e făcut după un exemplu analog de la Alba-Iulia și care transferă din domeniul privat al statului și din administrarea RADEF în domeniul public al municipiului Timișoara și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara cele două imobile, respectiv cinematograful și grădina. Textul exact este următorul: Art. 1: Se solicită Ministerului Culturii si Patrimoniului National, promovarea unui Proiect de Hotarire de Guvern, privind transmiterea imobilului Cinematograful Capitol si Gradina de Vara Capitol, situata in Municipiul Timisoara str.C.D.Loga nr.2, din proprietatea privata a Statului Roman si administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor Romaniafilm, in proprietate publica a Municipiului Timisoara si administrarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

Planul de situatie a imobilului Cinematograful Capitol si Gradina de Vara Capitol, face parte integranta din prezenta hotarire.

Art. 2: Predarea-primirea imobilului se va face pe baza unui proces verbal incheiat intre Consiliul Local al Municipiului Timisoara si Ministerul Culturii si Patrimoniului National- Regia Autonoma de Distributie si Exploatare a Filmelor, dupa intrarea in vigoare a Hotaririi de Guvern ce va fi data in acest sens.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Directia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:

  • - Instituției Prefectului - Județul Timiș;

  • - Primarului Municipiului Timișoara;

  • - Serviciului Juridic;

  • - Direcției Economice;

  • - Direcției Tehnice;

  • - Institutiei Arhitectului Sef;

  • - Direcției Patrimoniu;

  • - Direcției Dezvoltare;

  • - Direcției Comunicare

  • - Direcției de Mediu;

  • - Compartimentul Control Intern;

  • - Biroul Managementul Calității;

  • - Mass - media locale.

Avem șansa și oportunitatea ca de ziua orașului, și având precedentul de la Alba-Iulia să ni se restituie ce am avut. Si eu zic că este un lucru bun.

Dl. ORZA : Mulțumind tutror celor care au susținut aceste demersuri fără să mai recitesc textul îl supun la vot.

Cine este pentru ?

Dl. TOADER: Eu spun ca Consiliul Local nu are personalitate juridica si nu poate incheia nici un proces-verbal de predare-primire si nici macar nu are un reprezentant si eu as fi vrut sa completam ca ;” se imputerniceste primarul mun. Timisoara sa semneze acest proces-verbal de predare-primire”.

Predarea-primirea se face intre municipiul Timisoara si minister, nu intre Consiliul Local si minister.

Dl. ORZA: Supun la vot acest amendament ?

- 23 voturi pentru

Cine este pentru acest proiect in ansamblu?

- 23 voturi pentru

Dl. ORZA: Cu acestea declar inchisa sedinta de astazi a Consiliului Local al Municipiului Timisoara si va multumesc pentru participare.

PRESEDINTE DE SEDINTA

SECRETAR

IOAN COJOCARI


Cons. ORZA ADRIAN