Proces verbal din 23.06.2009

Sedinta de consiliu din 23 iunie 2009

PROCES - VERBAL

încheiat cu ocazia Ședinței ordinare a Consiliului local municipal Tîrgu-Mureș din data de 23 iunie 2009

S-a prezentat Sinteza procesului verbal al ședinței ordinare din data de 28 mai 200, cu continuare în data de 2 iunie 2009.

Dl. consilier Kolozsvari: - doamnelor și domnilor, stimați consilieri, permiteți-mi să deschid ședința ordinară a Consiliului local municipal Tîrgu-Mureș din data de astăzi 23 iunie 2009.

Din totalul de 22 consilieri locali, sunt prezenți la începutul ședinței 21 consilieri locali. Absentează dl. consilier Molnar Gabor care a sosit în timpul ședinței -sunt prezenți 22 consilieri locali.

Invit la prezidiu pe d-na consilier Roman Ioana - președintele ședinței de astăzi, pe care o rog să preia conducerea ședinței. De asemenea, invit la prezidiu pe dl. primar al Municipiului Tîrgu-Mureș - dr. Dorin Florea.

D -na consilier Roman: - doamnelor și domnilor, declar deschise lucrările ședinței de astăzi a Consiliului local municipal Tîrgu-Mureș.

Înainte de a intra în ordinea de zi, întreb domnii consilieri dacă sunteți de acord să ținem Ședința A.G.A. SC Asfamur SRL.

A sosit dl. consilier Molnar - suntprezenți 22 consilieri locali.

D -na consilier Roman: - întreb domnii consilieri dacă înainte de a intra în ordinea de zi doresc să discutăm unele probleme de interes general.

Dl. consilier Mozes: - mai mulți cetățeni care locuiesc în cartierele de blocuri s-au plâns de multitudinea de maxi-taxi și autoutilitare care ocupă locurile de parcare din fața blocurilor și de pe domeniul public din cartiere, în general. Seara, locuitorii negăsind locuri de parcare, lasă mașinile în stațiile de autobuz și apoi sunt amendați. Eu am scos hotărârea de consiliu 20 din 7 februarie 2008 și am citit cu atenție în art. 21 alin 5 pct. 2, pe pagina 8 - “parcarea și staționarea autovehicolelor de transport marfă, autobuze și maxi taxi pe domeniul public, acestea putând parca numai în locurile stipulate la obținerea licenței de transport”.

Rog să se procedeze conform legii, să dispară din cartiere aceste maxi taxi și autoutilitare.

Dl. consilier Peti: - la ședința trecută am luat act de vacantarea locului de consilier local a d-lui Ichim prin neprezența fără justificare la trei sedințe consecutive și propun să introducem pe ordinea de zi validarea unui nou consilier în locul dânsul. Dispunem de toate documentele justificative în acest sens. Ma mult, sunt prezenți în sală persoanele care urmează pe listă, care sunt fie incompatibili, fie au renunțat la această posibilitate și să-l validăm pe dl. Pui Sebastian Alexandru care ar deveni de drept consilier local.

D -na consilier Roman: - având în vedere faptul că este vorba de o situație juridică, o rugăm pe d-na Cioban să ne spună care e procedura.

D-na secretar Cioban: - am verificat data la care i s-a comunicat d-lui Ichim hotărârea prin care s-a luat act de încetarea mandatului de drept a acestuia. Hotărârea i sa comunicat în data de 15 și are dreptul la contestație în 10 zile, consiliul se poate pronunța numai după data de 25. Nu au expirat cele 10 zile în care dl. Ichim poate ataca această hotărâre în contencios.

D -na consilier Roman: - din partea P.N.L. - ului ni s-a solicitat să dăm cuvântul d-lui Brișcaru Cornel. Întreb consiliul decă este de acord cu acest lucru.

Cine este pentru? - 12 voturi

Cine este împotrivă? - 10 voturi

Cine se abține? -

Domnule Brișcaru, aveți două minute la dispoziție pentru a vă spune punctul de vedere.

Dl. Brișcaru Cornel: - vreau să revin asupra unui lucru extrem de important. Marius Ichim nu mai este consilier local din luna decembrie 2008, prin demisie.

Dvs. ați luat act de demisie într-o ședință anterioară, din motive altele decât cele prevăzute de lege, de faptul că nu mai e consilier local deoarece a lipsit de la ședințe. Am adus renunțarea persoanei de pe poziția 4 și de pe poziția 5 în scris. Dl. Havrileț Nicolae fiind consilier județean, este aici hotărârea Consiliului Județean de validare a mandatului, de altfel dl. Havrileț este aici. Pentru d-na Togănel Mara este declarația scrisă, am depus-o și în luna ianuarie 2008, că renunță la poziția din lista de consilieri votată de consiliu local în iunie 2008. Dvs. decideți dacă votați sau nu validarea d-lui Pui Sebastian în această ședință, rugămintea și solicitarea conform prevederilor legale este să luați act de această renunțare și de faptul că dl. Havrileț Nicolae se află în situația de incompatibilitate, ocupând momentan funcția de consilier județean și să procedați în consecință votând persoana care urmează pe lista PNL din iunie 2008.

D-na consilier Roman: - am înțeles că nu putem la ora actuală să votăm așa ceva fiindcă mai sunt cele două zile de depunere a cotestației. În legătură cu actele pe care le aveți dvs., la mine nu e nimic. Le depuneți, vor fi înregistrate și se va proceda conform legii.

Dl. consilier Kolozsvari: - vreau să fac două observații. Există o solicitare că în conformitate cu anunțul de proiecte din partea Guvernului, Asociația handicapaților Hipa ne-a cerut să fie sprijiniți pentru a putea depune un proiect pentru atelier protejat. Noi nu avem în momentul de față un spațiu corespunzător, dar să fim de acord în principiu să facem o asociere cu dânșii care le dă dreptul, fiind foarte scurt termenul de depunere a proiectului și apoi vom încerca să găsim o modalitate prin închiriere, într-o formă sau alta.

Eu cred că înființarea acestui atelier protejat pentru repararea scuterelor este o solicitare firească și dacă se poate primi un sprijin guvernamental pentru acest lucru. Este obligația noastră morală ca să sprijinim această inițiativă.

D -na consilier Roman: - chiar dacă nu este pe ordinea de zi, d-na Cioban ne va ajuta în pauză să se întocmească un astfel de proiect de hotărâre.

Dl. consilier Kolozsvari: - a doua problemă este legată de activitatea noastră normală. Suntem cu toții conștienți din datele anunțate în mass-media, că veniturile noastre scad foarte sensibil și România intră într-un declin economic, are anumite consecințe asupra noastră. Știm foarte bine că primăria, consiliul local este îndatorat în foarte multe locuri, aproape zilnic se reclamă de la diverse societăți datoriile noastre, avem obligația să solicităm refacerea bugetului consiliului, prezentarea unei rectificări de buget care ține seama de actuala conjunctură economică, respectiv de reducerea masivă a veniturilor și să ajustăm bugetul în așa fel încât să putem face față cerințelor actuale. Adresez rugămintea către dl. Primar, d-na Kiss, ca le ședința din luna iulie să facem o rectificare cuprinzătoare de buget, ținând seama de toate informațiile care stau la bază, sau, dacă este necesar înainte o ședință extraordinară fiindcă consider că în momentul de față problema bugetului este una capitală.

Dl. primar Florea: - ceea ce vă pot spune, din datele corecte reale, ale primăriei, la ora actuală, nu înregistrăm nici un fel de semnal de îngrijorare. Ceea ce am atras atenția este că s-ar putea ca în viitor să ne confruntăm cu aceste lucruri. E vorba numai de a anticipa. La ora actuală primăria nu are angajată nici un fel de cheltuială ca să depășească sau să constituie motiv de îngrijorare. Singura îngrijorare o constituie SC Energomur SA. Datoria de 100 miliarde datorată de guvernul trecut, nu a putut fi onorată nici în prezent. Cred că va fi necesar înainte de rectificare, nu cred că e cazul, bugetul permite oricând o reașezare a lui, ca executiv am amânat declanșarea unor investiții datorate acestei situații. Vă voi prezenta în luna iulie o parte din lucrările care le-am 2

reținut, dar vă fac o invitație serioasă de a ne reuni de urgență după Zilele tîrgumureșene, obligatoriu, pentru să situația de la SC Energomur SA datorată în exclusivitate votuui dvs. creează o situație aproape de neacceptat. Nu se poate la ora actuală să ajungem prin votul consiliului local încât dacă cumpăr centrale de apartament ies mai ieftin decât aș onora datoriile create de consiliul local. Am datele, vi el pot pune la dispoziție, ce a însemnat milostenia față de o anumită situație. De două ori s-a pus problema revenirii și a responsabilității la un moment dat, dublată de iresponsabilitatea guvernului care a lăsat nepermis această situație în toată țara privind termia centralizaă, pe noi cu o strategie aprobată, dar în această situație, Energumur nu mai poate controla situația. Nu putem merge la infinit cu un faliment conștient fără să vă asumați o responsabilitate. Acolo mi se pare partea îngrijorătoare.

Cu mare plăcere accept o astfel de discuție, dar va trebui să adoptăm foarte tranșant probema, încotro merge SC Energomur SA. Eu am spus d-nei Bauer să înceteze ceea ce nu ați vrut să acceptați în urmă cu un an de zile, în momentul în care aveam o persoană într-un bloc, la centrală de cvartal și mergeam dezechilibrat cu o centrală întreagă, pentru un singur cetățean dintr-un singur bloc. Sunt 103 blocuri în această situație, din 2200 blocuri. Nu putem din banii populaiei să creionăm un disconfort la 24 mii de apartamente pentru tot orașul, din cauza comportamentului iresponsabil al guvernelor anterioare care nu au vrut să completeze această situație. Acolo sunt singurele probleme care le avem. Astăzi am retras materialul de pe ordinea de zi, vis-a-vis de problemele Energomur, pentru că vreau să costituie un subiect între Consiliul local -Energomur - Primărie, dar la modul responsabil.

Dl. consilier Balint: - câteva aspecte legate de zonele verzi și parcuri. În ultima perioadă s-au efectuat foarte multe lucrări de modernizare în anumite zone ale orașului, proiecte care au fost parțial aprobate și de hotărâri de consiliu. Sesizările care le-am primit provin dintr-o prea slabă transparență a strategiei a ceea ce se întâmplă în zonă. Inclusiv locatarii care stau în zonă în multe situații nu știau ce practice se efectuază acolo.

Solicitarea mea este să se facă o documentație cu aceste lucrări și cele care urmează să fie făcute publice și atunci aceste neplăceri pot fi evitate. Suntem într-o perioadă de vegetație plină, din punct de vedere al tăierilor se recomandă să fie oprite total, până la toamnă când în afară de situații în care se impun anumite lucrări cum ar fi arbori uscați respectiv toaletarea în zone intens populate.

Apare și acest proiect pe str. Gh. Doja, zona de delimitare care acum a fost umplută cu pietriș. Acolo vor fi plantați arbori, arbuști sau flori în recipiente de lemn. Nu este o soluție și pe de altă parte, dacă vă uitați pe str. Gh. Doja, pietrele acestea reprezintă și pericol de accidente în anumite zone. Recomandarea și soluția ar fi să renunțați la acest proiect și să fie resădit cu arbuști pereni: buxus cu paravan de oprire a nisipului salin în perioada iernii, cu un strat de pământ care să suțină rădăcinile. Problema poate fi rezolvată și str. Gh. Doja ar reveni la poziția avută.

În perspectivă se impune și o reevaluare a regulamentului de funcționare a Biroului zone verzi. Azi avem pe ordinea de zi și o modificare a Organigramei.

Deci, solicit o documentație legată de aceste lucrări și o transparență mai evidentă și în media.

Dl. consilier Molnar: - iau cuvântul într-o problemă care mă intrigă și mă întristează în egală măsură și de aceea încerc să fiu sumar și să mă țin de subiect.

În urmă cu un an ne-am angajat să servim interesul orașului, al locuitorului orașului. La acest jurămând m-am gândit în urmă cu o lună când am ales și am decis acordarea unor titluri onorifice, când am ales Cetățenii de onoare ai acestui oraș. Titlul de cetățean de onoare este un titlu onorific și se acordă acelor persoane care prin ceea ce fac contribuie sporirea faimei orașului, renumelor, la îmbogățirea spirituală și materială a orașului, dar înainte de toate, titlul de Cetățean de onoare trebuie acordat unei persoane care prin fapte și prin vorbe contribuie la buna înțelegere între locuitorii orașului.

Eu personal nu-l cunosc pe dl. Lazăr Lădariu și sunt convins că este o persoană bine pregătită, probabil că este un scriitor bun, un jurnalist renumit, un bun 3

politician și probabil că are și alte calități, însă din articolele semnate de dumnealui, pe care le-am citit, rezultă un dispreț nedisimulat față de mine și față de alte zeci de mii de locuitori ai orașului. Dacă s-ar fi propus acordarea unui alt titlu pentru alte merite, nu ar fi fost nici o problemă, însă decizia consiliului local, decizia noastră, a celor care au votat, de a acorda un titlu onorific în numele locuitorilor orașului, unei persoane pentru care jumătate din populație este un rău care mai bine n-ar exita, eu cred că este o greșeală și încalcă o tradiție cu greu stabilită, și anume tradiția judecății corecte și în favoarea înțelegerii între oameni. Mă gândesc dacă v-ați gândit la aceste aspecte atunci când ați votat. V-ați gândit la interesul tuturor locuitorilor atunci când ați depus jurământul sau când prin gestul dvs. ați susținut diviziunea și mai accentuată a oamenilor? Răul care s-a făcut în acest sens s-a comis și nu pot să fac altceva decât să iau această poziție, însă eu mă gândesc la ceea ce trebuie să facem de aici înainte și eu propun ca în viitor acest consiliu și care vor mai fi, atunci când acordă titluri onorifice oricărei persoane, în numele orașului, acest lucru să se facă prin consens, fiindcă nu este o sărbătoare care divizează locuitorii în loc să ne unească, și care în memoria unora aduce aminte de acele nefericite evenimente pe care am vrea să le uităm cu toții.

Dl. consilier Maior: - referitor la parcările mașinilor de firme, microbuze, etc. de 3 zile am început, în urma selectării firmei care a câștigat licitația, s-au achiziționat acele mașini de ridicat mașinile parcate ilegal, după zilele târgumureșe o să-și facă mai mult simțită prezența.

Referitor la str. Gh. Doja, ați văzut o parte sunt plantate flori, așteptăm să vedem cum vom reuși și cât vor trăi, urmând ca până la sfârșitul anului să luăm o hotărâre. Noi am discutat de un gărduleț de 1m - 1,2 m făcut frumos și în interior să plantăm. Rămâne o situație provizorie urmând ca apoi să vedem ce hotărâre luăm.

Dl. consilier Peti: - în calitate de președinte al comsiei juridice mă ofer să elaborez un Regulament pentru acordarea titlurilor de Cetățean de Onoare pentru viitor și în prealabil aș recomanda și susțin părerea domnului coleg, ca acest vot să fi unul consensual. Să facem modificări la regulamentul actual, fie să elaborăm un regulament total nou, numai cu privite la acest lucru, fiindcă este sensibil și cred că am putea preveni unele disensiuni și neînțelegeri inutile.

Dl. primar Florea: - str. Gh. Doja, de la bun început am criticat proiectul care a fost întocmit ca un proiect superficial, din cauză că circulația nu a fost bine studiată și lipsește sau a lipsit priectul privind iluminatul. Am decis în acest an începerea proiectării, să vedem dacă o să primim un sprijin de la cei de la Electrica, să găsim o soluție modernă pentru str. Gh. Doja. Este o soluție împrovizată care îi dă un aspect total neplăcut. Stâlpii din mijloc vor fi scoși și-i vom pune pe margini, iar în mijloc probabil se va alege o variantă cu un mic scuar cu ceea ce va trebui să gândim fiindcă deszăpezirea în oraș face ca vegetația de o parte și de alta să fie destul de afectată de acest lucru. Am ales pietre fiindcă ați văzut că am încercat varianta de lăsare a terenului mai jos pentru că în fiecare am vegetația se adună centimetru cu centimetru. Am încercat să lăsăm mai jos să semănăm iarbă, dar cu seceta, nu am putut să strunim dispariția, dar am luat această decizie, cu pietrele.

În ce privește partea cealaltă, am citit plângerea prealabilă. E adevărat, stiu că nu a căzut bine anumite poziții, istoria poate avea nevoie de astfel de pagini. Din păcate, atâta timp cât sunt oameni politici care trăiesc din această sevă eu vă rog pentru această perioadă să treceți și să luați părțile culturale care îl onorează ca om de litere, este o parte a voinței consilierilor din partea dreaptă. Istoria recentă ne demonstrează că trăim o perioadă în care oamenii se ceartă și se împacă foarte repede. Și eu sunt de acord că se putea lua în consens, dar un om care a făcut ceva, și faptul că nu l-ați criticat atât de tare, liderii care cer aceste poziții nu l-au criticat pe dl. Lazăr Lădariu când erau într-o coaliție. Era o înțelegere acceptată.

Nu trebuie să faceți regulament fiindcă se termină cu acest subiect, pentru că a fost deschis prea mult.

D-na consilier Roman: - am primit o solicitare din partea Federației Alianței Asociaților de Proprietari prin reprezentantul legal Budai Ștefan, dacă sunteți de acord săi dăm cuvântul.

Dl. Budai: - Federația Alianței Asociațiilor, prin reprezenatul său legal în calitate de președinte, înaintează următoarea Interpelare:

Federația a luat ființă în baza Sentinței Civile nr. 282 pronunțată la data de 6.03 de către Tribunalul județean Mureș. La data de 11.05.2009 Federația a depus un proiect de parteneriat între Consiliul local și Federație, cu nr. 5892/2009.

Domnul eprimar, toate adresele către Consiliu, se repartizează către Biroul relații cu asociațiile de proprietari. Noi suntem o federație care vrem să avem un parteneriat cu dvs. și Consiliul local. Acest parteneriat există în toată țara, vă rog să urmăriți site-ul orașelor, a fost Congresul Național la Cluj unde au fost invitați reprezentanții de la guvern, și sunt elaborate legile care intră în aplicare.

Dorim ca până la viitoarea ședință să avem o întâlnire cu dvs. și să propunem plenului consiliului un proiect de colaborare între Primărie, Consiliul local și Federație și cred că venim în folosul cetățenilor, a dvs. fiindcă noi cunoaștem problemele cetățenilor.

A doua problemă, noi dorim să arătăm că la punctul la care se dorește negocierea prețului apei, negocierea trebuie făcută conform Legii 52 din 2003, o dezbatere publică conform art. 2, 4, 6, 7, 8, așa cum prevede Legea transparenței decizionale în administrația publică. Domnilor consilieri, eu am lucrat mult în sistemul de alimentare cu apă, cunosc structura societății, ieri am vorbit cu colegii din alte județe, la noi structura organizatorică este foarte stufoasă. Noi propunem domnilor consilieri să ne întâlnim cu reprezentantul AGA să vedem organigrama fiindcă o considerăm prea stufoasă, mă refer la TESA. A.G.A. cred că este în măsură să informeze Consiliul și cetățenii orașului Tîrgu-Mureș.

Întâmpinăm greutăți în aplicarea H.C.L. nr. 153 și 55 privind facturarea individuală la Energomur. Majoritatea și-au cumpărat apartamente, le-au închiriat și au plecat în străinătate. Nu putem da curs, trebuie să găsim o altă formulă.

D -na consilier Roman: - legat de SC Energomur SA va fi un subiect separat. Țineți legătura cu Serviciul Relații cu Consilierii, veniți la comisii să discutăm punctual aceste probleme.

Punctul nr. 13 a fost retras de pe ordinea de zi. Motivul a fost că trebuie discutat într-o ședință separată cu SC Energomur SA, pentru a hotărî ce se întâmplă.

Supun la vot ordinea de zi propusă, fără punctul 13. De asemenea, supun la vot și materialele în regim de urgență.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Ordinea de zi a fost aprobată cu 21 voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Fărcaș I.)

Punctul nr. 1 din ordinea de zi

Informare privind activitatea punctelor de lucru din cartierele „Tudor Vladimirescu” și „22 Decembrie 1989”:

Dl. consilier Sita: - sunt analizate cele două cartiere unde noi avem construite cele mai multe scări de intrare la micile magazine, cabinete, etc. scări care sunt mai mult sau mai puțin estetice. Sub ele, unele sunt închise, altele sunt simple grilaje, altele sunt încuiate, nu e niciun acces. M-a preocupat treaba, m-am uitat la ele și este multă murdărie sub aceste scări. Aceste patrule pe care le numiți dvs. împreună cu reprezentanții primăriei să atragă atenția acelor cetățeni să facă curățenie sub acele scări. Este vorba de cartierele Tudor și 7 Noiembrie.

Informarea a fost însușită de către domnii consilieri.

Punctul nr. 2 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al municipiului Tîrgu Mureș pe anul 2009:

D -na consilier Roman: - există varianta II pe care d-na Kiss dorește să o supună atenției.

Dl. consilier Kolozsvari: - legat de această rectificare, în comisia de buget am dezbătut problema și am spus că această rectificare o admitem la partea de salubrizare numai până la rectificarea generală a bugetului pentru că au apărut tot felul de rectificări parțiale, dar nu este posibil fără să avem o vedere de ansamblu asupra bugetului, să facem această rectificare. Ca urmare, am admis parțial, pentru ca la sfârșitul lunii iulie să nu ajungem într-o situație - acum sunt și Zilele tîrgumureșe - să nu putem susține salubrizarea orașului, iar în rest, vom discuta atunci când discutăm rectificarea generală a bugetului.

D-na consilier Roman: - am înțeles de la d-na Kiss că există niște bani pe care ar trebui să-i primim.

Dl. consilier Kolozsvari: - orice fel de altă modificare de buget în afară de această rectificare pentru salubrizare, nu am fost de acord în comisia de buget și propunem consiliului să nu admită altă rectificare de buget.

D -na director Kiss: - atunci rămâne varianta I, plus la Venituri sumele primite.

Dl. viceprimar Maior: - dacă dl Kolozsvari își mai amintește, atunci când sa votat bugetul, chiar la începutul anului, noi am tăiat din sume.

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre cu precizarea făcută.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Sita I.)

Punctul nr. 3 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea punctelor 17.1 și 17.2 din anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 236 din 18 decembrie 2008 referitoare la taxele speciale pe anul 2009 pentru Complexul de Agrement și Sport „Mureșul”:

D -na consilier Roman: - este vorba de o diminuare a taxelor. Există un amendament făcut de comisia juridică și se cere introducerea posibilității biletului tip familial cu o reducere de 50% și o scutire de la plată a copiilor sub 3 ani.

Dl. consilier Kolozsvari: - tot ca un mic amendament, noi avem aceste facilități pentru familii care merg cu copiii și ni s-a solicitat că dacă copiii sunt duși de bunici, nu de părinți, să se aplice aceeași facilitate, pentru că în marea majoritate a cazurilor, bunicii sunt cei care merg cu copii. Vă rog să ținem seama de acest lucru.

D-na consilier Roman: - cu această propunere, supun la vot proiectul de hotărâre.

Cine este pentru? - 22 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 4 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea organigramelor și statelor de funcții ale unor servicii publice din subordinea Consiliului local municipal Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul a patru comisii de specialitate este pozitiv. Dl. Peti a făcut un amendament nefiind de acord cu creșterea suplimentară de 10% a cheltuielilor făcute cu personalul. S-a mai solicitat în comisia de buget finanțe prezentarea fișei postului care este în dosar.

Dl. consilier Balint: - referitor la activitatea serelor, revin la acea idee prin transparența strategiei de funcționare. Rog o delimitare a diferitelor compartimente de lucru și mai ales privind programarea acestor lucrări care se efectuază pe teren. După cum știți, media este foarte sensibilă și locatarii sunt foarte sensibili. Deci o programare eficientă din timp și popularizată poate preveni multe. O dată cu modificarea organigramei, să se aplice și acest lucru.

D -na consiler Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? - 1 vot (Peti A.)

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru și un vot împotrivă.

Punctul nr. 5 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului referitor la concesionarea bunurilor ce aparțin proprietății publice și private a Municipiului Tîrgu Mureș:

D-na consiler Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 22 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 6 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării unor unități administrativ teritoriale la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Dl. consilier Molnar: - la acest material am o poziție puțin colaterală, după cum se știe, în Actul constitutiv reprezentantul municipiului Tîrgu-Mureș sunt eu. Fiindcă lucrurile s-au schimbat, propun să fie denumită o persoană și e bine să facem azi acest lucru. Unde considerați că este bine, acolo să facem dar să nu uităm acest lucru. Persoanele care au fost implicate și cunosc în detaliu aceste aspecte sunt fie dl. David, fie dl. Bakos.

D-na consilier Roman: - cu această propunere de a numi reprezentant pe dl. David Csaba, supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 7 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea cotizației pe anul 2009 la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ.

D -na consilier Roman: - și la acest material avem de mandatat un consilier AGA.

Dl. consilier Sita: - propun pe dl. consilier Todoran Liviu.

Dna consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre cu propunerea care s-a făcut.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 8 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului referitor la asigurarea cadrului de colaborare în vederea dezvoltării continue și a funcționării performante a 7

sistemului de educație fizică și sport prin organizarea unor evenimente și competiții sportive în Municipiul Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - comisiile au avizat favorabil proiectul de hotărâre.

Dl. consilier Balint: - aș dori ca în curând să se elaboreze și aici o strategie privind aceste activități. Aceste activități ar trebui să fie planificate pe un an calendaristic întreg și ca atare cu consultarea diferitelor unități scolare, respectiv asociații care doresc să organizeze. Așa ar trebui să decurgă de anul viitor.

D-na secretar Cioban: - va trebui să propuneți o sumă și un reprezentant.

Dl. viceprimar Maior: - propun pe dl. Sita Ioan și suma de 50 mii Ron.

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre cu propunerea care s-a făcut.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? - 1 abținere (Sita I.)

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru și o abținere.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.).

Punctul nr. 9 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Contractului de Asociere dintre Municipiul Tîrgu Mureș și Fotbal Club Municipal din Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.).

Punctul nr. 10 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Contractului de Asociere dintre Municipiul Tîrgu Mureș și Baschet Club Mureș din Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Dl. Peti recomandă premierea echipei numai dacă se califică în play-of. O să facem două voturi: unul pentru varianta inițială și cealaltă pentru propunerea d-lui Peti.

Dl. consilier Csegzi: - banii se dau eșalonat și dacă nu vedem performanțe, putem reveni oricând asupra sumelor.

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.).

Punctul nr. 11 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind premierea echipei de volei feminin - junioare a

C.S. Universitar:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.).

Punctul nr. 12 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea prețurilor și tarifelor pentru serviciile de alimentare cu apă și de canalizare prestate de S.C. Compania Aquaserv S.A. Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.).

Punctul nr. 13 s-a retras din ordinea de zi

Dl. consilier Torzsok: am informații că nediscutarea acestui material poate să conducă la sistarea gazului de la 1 iulie de către E-on gaz. Propun ca să discutăm în pauză aceste aspecte și să revenim la material.

Punctul nr. 14 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului local municipal nr. 11/2007 privind Strategia de alimentare cu căldură a Municipiului Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.).

Punctul nr. 15 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind stabilirea perioadei de desfășurare a manifestării „Zilele tîrgumureșene” în ultima săptămână a lunii mai, începând cu cea de-a XlV-a ediție - 2010:

D-na consilier Roman: - comisiile au avizat materialul; există și trei abțineri. Dacă sunt observații?

Dl. viceprimar Csegzi: - în locul lunii mai propun sfârșitul lunii septembrie.

Dl. primar Florea: - în momentul în care am avut această propunere în anul 2001, m-am interesat la oficiul de meteorologie care e perioada cea mai stabilă din punct de vedere al climei în Tîrgu-Mureș. Mi s-a spus că este sfârșitul lunii septembrie. Putem cupla Sărbătoarea gastronomiei inclusă în zilele orașului, că oricum ținem la anumite produse ale noastre și le putem da o tentă.

Dl. viceprimar Maior: - am dorit să facem această modificare pentru că ieri ni s-a întâmplat, jumătate din elevii care erau aseară la Miss Tîrgu-Mureș, astăzi au bacalaureatul. Rugămintea mea este să se mute cu o lună mai repede, după care urmează vacanța, urmând ca festivalurile din septembrie, octombrie, noiembrie, le-am promovat de ani de zile și acum nu putem în loc de festivaluri mari să facem unul singur. Dacă e să le faci în trei luni diferite, e o muncă imensă, pentru că Tilele tîrgumureșene e o săptămână în care se muncește cu adevărat. Rugămintea mea este să supunem materialul așa cum este.

Dl. consilier Balint: - luna mai este frumoasă, dar capricioasă. Tot din punct de vedere al învățământului este o obiecție. Este finalizarea semestrului și anului scolar, este perioada tezelor. Probabil anul viitor dacă se modifică legislația bacalaureatul va fi în mai. Luna septembrie ar fi o opțiune mai reală și obiectivă din acest punct de vedere, nemaivorbind de faptul că dacă sunt mai puține festivauri și cheltuielile sunt mai puține.

Dl. consilier David: - argumentul meu era economic și sunt de acord cu dl. Primar. Dacă includem alte festivaluri sub aceeași egidă, îi dăm o consistență mai mare, mai serioasă, Zilelor târgumureșene. În loc de 3 sau 4 zile, poate să fie toată săptămâna. Eu zic că, cuplat cu un Festival al vinului sau Festivalul meșteșugăresc, i-ar da o consistență mai mare.

Dl. consilier Balint: - am o rugăminte la organizatorii Zilelor tîrgumureșene. Vă rog să fiți atenți la servirea minorilor cu băuturi alcoolice. An de an se repetă aceeași poveste, tineri, elevi. Pe de altă parte, toate activitățile care se organizează în Cetate, să fie după ora 20.

Dl. consilier Buda: - și eu cred că soluția propusă de dl. viceprimar este cea mai bună și argumentez tot din punct de vedere economic.

Eu cred că nu este bine ca anumite festivaluri care au un specific propriu, să le amestecăm. Eu cred că Tîrgu-Mureșul merită aceste festivaluri pentru că s-au consacrat. Ar fi bine să păstrăm această notă, dacă tot spunem că vrem ca Tîrgu-Mureșul să devină un oraș al turismului. Zilele tîrgumureșe sunt zilele orașului. Celelalte sunt zile consacrate diferitelor activități. Eu nu cred că trebuie să ne fie frică că sunt prea multe. Avem un executiv și dacă dl. viceprimar se angajează să le facă mai departe, este foarte bine. Eu sunt pentru varianta din mape.

D-na consilier Roman: - voi supune la vot mai întâi varianta din mape și dacă nu trece, supun la vot varianta cu luna septembrie.

Supun votului dvs. proiectul de hotărâre așa cum este în mape.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 12 voturi

Cine este împotrivă? - 9 voturi (Csegzi S., Balint S., David C., Kolozsvari Z., Torzsok S., Molnar G., Benedek I., Peti A., Torzsok S.)

Cine se abține? - 1 abținere (Bakos L.)

Hotărârea a fost adoptată cu 12 de voturi pentru, 9 voturi împotrivă și o abținere.

Punctul nr. 16 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea organizării licitației publice în vederea închirierii spațiilor situate în Tîrgu Mureș, str. Nicolae Grigorescu, nr. 19:

D-na consilier Roman: - materialul are viza comisiilor.

D-na secretar Cioban: - am o rugăminte, la art. 1 alin 2, din greșeală nu s-a scris 8,5 lei/mp/lună. Nu s-a scris nici lună, nici an. Să fie completat ca să se poată face Caietul de sarcini.

Dl. consilier Benedek: - din punct de vedere al licitației, sunt de acord cu discoteca, dar pentru restul, ce licitație facem? De fapt trebuie să aibă acces acele organizații de tineret, de la facultate, etc.

Dl. primar Florea: - noi am evitat în ultima clipă o metodă total nepotrivită prin care cineva a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură “Mihai Eminescu”. O dată cineva dorea să o ia la Ministerul Tineretului, apoi doreau să o ia sub numele unei asociații și fundații. Numai dacă facem un Caiet de sarcini și să specificăm la licitație să vină cel care demonstrează că are o activitate, e corect ce spuneți că trebuie să fie tineretul, dar să demonstreze că are o activitate constantă, nu că se declară. A făcut o fundație de tineret, dar nu e nicio activitate și vine și te obligă să-i dai un spațiu. În sensul acesta s-a dorit licitație și pentru aceste activități.

Dl. consilier Benedek: - în mod normal un hotel trebuie să aibă coafor.

Dl. viceprimar Maior: - regret că nu s-a specificat în material. Se scoate la licitație spațiul pentru discotecă și spațiul pentru coafor. Restul spațiilor care există rămân așa cum sunt urmând ca ei să vină în fața consiliului local și printr-o asociere dată gratuit sau cum dorim noi să-l dăm, vedem ce soluție adoptăm.

Nu se modifică nimic din ce există la ora actuală.

Dl. consilier Kolozsvari: - am spus în comisia de buget că nu intră coaforul, numai discoteca.

Dl. viceprimar Maior: - dacă nu lăsăm coaforul, ei nu se pot autoriza, pentru că la un hotel trebuie să existe această activitate.

D-na consilier Roman: - în concluzie, supun la vot materialul așa cum este în mapă.

Dl. viceprimar Maior: - restul spațiilor vor reveni ulterior în consiliu.

D -na consilier Roman: - corect; restul spațiilor vor reveni ulterior în consiliu. Cu amendamentul de a se realiza respectivul regulament prin care să fie date spațiile și de asociere cu asociațiile pentru spațiile respective. Frizeria trebuie să o dăm, că altfel nu putem avea hotelul.

D -na secretar Cioban: - pentru orice hotel, pentru obținerea clasificației hoteliere obișnuite după numărul de stele, trebuie să asiguri niște servicii. Unul dintre ele este activitatea de frizerie-coafură. La ora actuală există un contract care a expirat, cu o doamnă, celălalt fiind liber de contract, chiar pentru o activitate mică, pentru o cameră, fiind un spațiu proprietatea municipiului trebuie să-l supui licitației cu acest obiect. Să avem un coafor în 16 metri pătrați ca el să aducă servicii pentru hotel.

D-na consilier Roman: - cu lămuririle de rigoare și cu regulamentul pentru partea cealaltă pentru asociații, supun la vot proiectul de hotărâre.

Cine este pentru? - 22 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă?-

Cine se abține?-

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 17 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind achiziționarea în proprietatea Municipiului Tîrgu Mureș a unui număr de 200 unități locative în vederea implementării strategiei locale de dezvoltare în domeniul social și asigurarea de locuințe pentru anumite categorii de persoane:

D -na consilier Roman: - Comisia de buget finanțe aprobă în principiu materialul și solicită prezentarea fundamentării economice. Comisia juridică solicită analiza comparativă față de construirea unor locuințe noi pe terenul proprietate municipiu.

Dl. consilier Molnar: - eu reprezint părerea personală în cadrul comisiei și anume cu o formulare mai clară, întucât eu aș dori și propun ca toți cei care suntem aici și trebuie să decidem, să vedem înainte elementele clare ale acelei strategii, fiindcă intenția este bună și trebuie să dispună orașul de suprafețe de locuit, dar fără să doresc să calific și să aduc orice fel de critică nemeritată eventual, acest material este mult prea sumar ca să pot da votul pentru cheltuirea a 10-15 milioane de euro fără dobânzi, pentru niște lucruri care sunt generale. De exemplu, suprafețe cuprinse între 48 și 99mp; locuințe sociale, locuințe pentru tineret sau alte persoane cu probleme locative. Aici sunt amestecate diferite categorii de persoane pentru care trebuie asigurate suprafețe diferite, confort diferit. Câte din cele 200 de apartamente vor avea suprafață 48 mp? Trebuie o viziune. Este foarte bine că primăria propune o asemenea achiziție, dar când propune cheltuirea a 10-15 milioane de euro, fără dobânzi, atunci trebuie să știm că dorim 50 de locuințe sociale a căror suprafață poate să fie până la 40. Eu cred că este corect și față de noi și față de responsabilitatea primăriei ca acest material să fie mai detaliat. “Împuternicește SC Locativ SA să efectueze...”, în condițiile în care dvs. ați spus că Locativul nu este în stare să gestioneze o suprafață de 700 mp în pasajul subteran. Cum să facă Locativul o gestionare de asemenea anvergură când nu avem încredere să facă pasajul? Este o intenție lăudabilă.

Domnule primar, cu exigența dvs., vă rog să puneți serviciile respective să facă un plan mai clar ca să putem discuta, dacă într-adevăr sunteți curioși de părerea noastră. Discutând în comisiile de specialitate, dacă este cazul și în comisia de buget și în comisia socială, discutăm și ajunge un plan care să fie realistic. Eu vă mulțumesc și vă propun prezentarea acestui material sub o altă formă detaliată. Nu vreau să spun amânarea, fiindcă amânarea este un cuvânt urât. Eu propun să fie prezentat data viitoare după discuții detaliate.

Dl. primar Florea: - este foarte simplu. Noi am făcut o analiză și mi-am dat seama că Primăria trebuie să dețină la un moment dat 800-1000 locuințe. Am anunțat public că primăria va putea să preia cota de risc a unor societăți. Considerentul a fost foarte simplu. Există o lege a locuinței pe care trebuie să o respect. Nu eu stabilesc cât trebuie să fie spațiu locuit. Știu că a cumpăra locuințe cu 700 euro/mp nu e 1400. Dacă iau experiența Locativului, atâta cât o are în a face un bloc și a-l da în rate, îmi arată că a fost un succes. Eu am pus problema în felul următor. Să nu fiu supus rigorilor ANL-ului în care este o situație dată la un moment dat pentru tineri, să avem posibilitatea ca din acest credit avantajos pe care l-a luat societatea respectivă, să profit de acest lucru, am înțeles că materialul îl aveți în studiu de trei luni. Numai închirierea lor ar face posibil ca noi să rambursăm fără niciun fel de problemă. Acesta a fost un lucru pe care vi l-am adus în atenție. Eu am făcut niște calcule foarte simple când piața imobiliară este jos atunci cumpăr, iar dacă poimâine sau peste trei ani când eu încep să plătesc, își revine piața imobiliară, vând cu 1000 euro/mp și am făcut un beneficiu al orașului de 300 euro/mp construibil.

În ce privește partea cu 48, am hotărât ca tot dvs. comisia să stabiliți după ce se demarează acțiunea, ce criterii, sau pe cine vrem să punem acolo. Aș pune acolo oameni activi care rămân în Tîrgu-Mureș, care nu sunt speculanți imobiliari și care pot să-și plătească chiria. Societatea nu o vinde că este neprofitabilă, ci o vinde pentru că are mai multe lucruri deschise. Când noi am făcut această prezentare, acesta a fost scopul. Dacă considerați completări, cu mare plăcere, dar să vă edificați.

D-na secretar Cioban: - am înțeles care este problema. Eu cred că orașul are nevoie de locuințe, atât sociale cât și pentru tineri, dar la ora actuală există o problemă deosebită, mai ales cea referitoare la cei care sunt evacuați din casele naționalizate, unde pe lista noastră sunt 107 familii anunțate până la ora actuală. Unii, probabil că sunt tot în aceeași situație, dar nu ne-au anunțat pe noi, lista este deschisă, știm noi că așa se întâmplă și cred că pentru această categorie socială va trebui ca orașul să facă un efort în această formulă sau în alta care se va agrea de către dvs. Când am început discuțiile pe această temă s-a dorit să intre în joc Locativul pentru a nu plăti TVA și atunci ar fi mai ieftin, să fie achiziționate prin Locativ, să se întoarcă la oraș să fie repartizate celor care au dreptul sau care veți stabili dvs., din categoriile de beneficiari prevăzute de legea locuinței.

Văzând că sunt niște probleme legate de condiții de acordare, de numărul de camere, de costuri, etc., eu aș propune să faceți un pas înainte care să aibă în vedere această împuternicire a Locativului ca să înceapă aceste proceduri în ceea ce privește achiziționarea a 200 de apartamente sau alt număr pe care-l considerați dvs. necesar, cu ideile preluate de comisii în sensul de a se face în paralel un studiu comparativ cu prețurile noi de pe piață, și cu eventualele propuneri în ceea ce privește numărul de categorii sociale, iar la ședința AGA dacă va mai fii în luna iulie sau când va fii, SC Locativ să intre cu un caiet de sarcini în care să stabilească exact amănuntele acestea.

Având în vedere ce am spus, aș propune următorul text:

Art. 1 “Se împuternicește SC Locativ SA să efectueze procedurile legale privind achiziționarea prin licitație publică a unui număr de 200 de apartamente, inclusiv în ceea ce privește fundamentarea economică și efectuarea unei analize comparative față de locuințele noi din municipiul Tîrgu-Mureș”.

Art. 2. “Caietul de sarcini precum și procedurile de licitație privind achiziționarea de locuințe vor face obiectul unei ședințe AGA a SC Locativ SA stabilindu-se condițiile prețului, modalitățile de finanțare și garantare a finanțării”.

Detaliile le veți stabili ulterior, la cealaltă ședință unde probabil vor fi informații mai multe și mai interesante și față de numărul de cereri care sunt la Municipiul Tîrgu-Mureș pe listele aprobate de dvs.

Dl. consilier Buda: - comisia de comerț nu a avizat materialul. Nu avem nimic cu această strategie de locuințe, și noi considerăm că este necesară și am vrea, dacă se poate, nu să luăm 200 de apartamente, ci 1000. Datorită faptului că am ținut ședința în 12

biroul d-lui director Bako, am avut niște discuții și am avut niște semne de întrebare care au fost legate de preț, pentru că astăzi se construiesc blocuri ANL de către companii din Tîrgu-Mureș care au câștigat licitația, la un sfert din acest preț, apoi s-a ridicat problema pentru că există anumite locuințe care au avut o suprafață foarte mare în blocurile de pe str. Sârguinței și au fost niște probleme prin care Locativul nu a putut să gestioneze și atunci am solicitat dacă se poate mai multe date. Noi suntem pentru acest demers, dar am vrea să știm câte locuințe ar trebui mai mici, sociale, să facem o analiză și în funcție de aceasta să ne dimensionăm acest demers. Totodată noi considerăm că achiziția acestor apartamente s-ar putea face dacă nu, eventual și de pe piața liberă, pentru că noi vrem să avem cât mai multe locuințe pentru cei care au nevoie. Nu vreau să se înțeleagă că noi nu vrem să treacă materialul, din contră, solicităm niște date suplimentare în plus. Materialul l-am primit doar săptămâna trecută.

Dl. consilier Benedek: - eu sunt de acord că trebuie să rezolvăm aceste probleme. Părerea mea este că, cumpărarea celor 200 de apartamente, dacă este posibilitatea de a rezova acest lucru este binevenită, mai ales că suntem într-adevăr într-o perioadă de recesiune. Acum putem cel mai bine să cumpărăm, în afară de asta putem ajuta intreprinzătorii și asigurăm locuri de muncă pentru acei muncitori. Asta ne asigură venituri în plus, plus din chirie cât putem să plătim. Asta vrem să vedem, să fie prezentat frumos ca toată lumea să vadă.

Dl. consilier Sita: - materialul este binevenit. Sunt acele trei categorii de locuințe, și am rezolva problema celor din casele naționalizate. La acest material, singurul punct de divergență este prețul. Dacă luăm locuințe vechi, dacă luăm locuințe noi, în blocuri unitare sau dispersate și ca atare fiecare grupă de locuințe trebuie prezentată, există o comisie de licitație, comisia de comerț le poate discuta în parte și le poate aduce în fața consiliului. Prețul este bun, e binevenit, la momentul oportun prețurile sunt scăzute. Să fie prezentate pe categorii.

Dl. primar Florea: - eu am demarat acestă acțiune după ce am lansat cererea și a venit oferta, prin faptul că vreau să iau nu cu banul jos. Pe mine mă interesează o soluție financiară acceptabilă ca să iau cu totul.

Dl. consilier Bakos: - și noi am dedus, deși nu apare nicăieri că este ofertă în acest sens, probabil că este o ofertă avatanjoasă, nu a reieșit și eu subliniez ideea, trebuie analizat că mergem pe varianta că este un dezvoltător imobiliar puternic care are 200 spre vânzare, sau mergem pe ideea dispersării acestor apartamente, dat fiind faptul că dacă creem un bloc social ne vom confrunta cu aceeași problemă ca și pe str. Sârguinței nr. 18 și 20. De asemenea, implementarea strategiei locale de dezvoltare a domeniului social trebuie regândită, pentru că acele persoane care figurează pe listele sociale sunt în imposibilitatea de a întreține asemenea locuințe. Trebuie ca în momentul în care se va pregăti noua variantă, să ne gândim la modul de obținere a acestora ca să putem încasa aceste chirii. Altfel, preluăm doar o rată bancară de la cineva care nu poate acum să plătească și le plătim noi în loc. Trebuie studiat amănunțit, și eu sunt de acord cu materialul.

Dl. consilier Peti: - de când sunt consilier m-au preocupat în principal problemele locative ale generației mele și este foarte binevenită această strategie. Eu aș reveni cu acea solicitare pentru că există înregistrate la primărie 100 de cereri ale tinerilor familiști care ar dori să cumpere aceste locuințe și acei bani, există un ordin al ministrului că s-ar reîntoarce în orașul nostru și ar reprezenta o garanție în acest sens. Eu cred că și în această strategie ar trebui să prevedem după ce un anumit timp - 5 sau 10 ani au stat în chirie, și dacă doresc să achiziționeze să devină proprietari, de ce să nu le oferim ocazia. Eu cred că nu există dezideratul să rămânem chiriași o viață întreagă. Să le dăm posibilitatea ca cine are resursele financiare să le oferim această posibilitate.

Dl. viceprimar Maior: - dacă v-ați uitat în proiectul de hotărâre, sună astfel a unui număr de 200 de apartamente cu suprafețe cuprinse între 48 și 99 mp”. Am spus 200. Nu am spus că se iau dintr-un singur loc, am spus că se iau de pe piața imobiliară. Nu știu de unde a reieșit că trebuie luate dintr-un singur loc. Totdeauna 13

promovăm materiale după ce cineva vine și face ofertă. Domeniul social și asigurarea de locuințe sociale, locuințe pentru tineret și pentru alte persoane cu probleme locative. De ce am spus locuințe sociale? Am spus că dacă reușesc să cumpăr de pe piață la 48 euro/mp, mă duc la minister să ne ajute cu bani și ne-am scăpat de o rată. Am spus “Procedurile de licitație privind achiziționarea de locuințe vor face obiectul unei ședințe a A.G.A. SC Locativ SA. A.G.A. SC Locativ SA este tot consiliul local, va fi vorba tot de 17 voturi.

Nu intră în discuție altceva. O lună de zile avem timp să muncim toți. Cei care doriți să vă implicați în acest lucru, o lună de zile stăm jos și vedem cum facem. Cred că mai mare deschidere ca aceasta nu s-a făcut în consiliu local.

Dl. consilier David: - acest material nu este transparent. Dacă intrați pe site-ul unei anumite firme, o să găsiți 200 de locuințe și cu metri pătrați precizați în expunerea de motive. Nu este adevărat că dacă susținem noi prin cumpărare apartamente existente, o să creem locuri de muncă. Mult mai eficient este de a construi, deoarece prin asta le dai de lucru la oameni. Raționamentul dvs., domnule primar, din punctul meu de vedere, că o să acoperiți din chirie rata unui apartament, nu este adevărat. La ora actuală, eu vorbesc din experiența personală, pentru un credit de 30 mii euro plătesc aproape 400 euro pe lună, în schimb, un aparament de 2 camere, mai mult de 150 euro nu-l poți închiria.

Eu aș dori să am o situație clară, cum a spus d-na Cioban că există 110 familii care vor fi evacuate din case naționalizate. Vreau o situație clară câte locuințe sociale ne trebuie, câte din aceste familii vor fi evacuate. De ce 200? Poate ne trebuie 300. Trebuie să stabilim foarte clar pentru fiecare categorie suprafața pe care o acordăm. Să dau la cineva un apartament de 100 mp, indiferent că e tânăr, indiferent că e social, indiferent că e dat afară din casă aționalizată, eu nu pot să fiu de acord. Eu doresc ca aceste precizări să fie introduse în comisii și apoi discutăm.

Dl. consilier Vlas: - propun să-l discutăm după pauză sau într-o ședință următoare.

Dl. viceprimar Csegzi: - sunt o serie de întrebări la care pe parcursul lunilor ați văzut cifre dar nu împreună; legat de numărul familiilor evacuate, numărul familiilor intelectuale care sunt pe liste, situația socială de pe listă, le avem. Eu am cerut de la dl. Bako să vedem o situație de acest gen. Argumente sunt suficiente ca să pornim un astfel de proiect, poate nu 200, ci 400 sau 600 de apartamente va trebui să cumpărăm.

În oraș există cel puțin 3 mari inițiative de acest gen pentru care proiectele au trecut prin acest consiliu și se știu că se dorește să se facă în mai multe locații din oraș și care stagnează în momentul de față datorită condițiilor economice. Eu cred că nu este nimic greșit dacă reușim să ajutăm să iasă din impas o societate care are astăzi sute de locuri de muncă în suspans în Tîrgu-Mureș, ajutând și o serie de situații sociale de diferite categorii. Și un profesor cu un venit 150-200 euro, după părerea mea este tot o situație socială, așa cum este cel care are 5 copii și un venit de 100 euro. Evident că trebuie să diferențiem aceste lucruri.

Noi avem pregătite aceste date și argumentele în primărie pentru că discuții anterioare am avut și avem o serie de informații și vreau să propun, pentru că vom avea o ședință pentru Energomur și să venim pentru acea ședință cu argumente și la acest punct.

Dl. consilier Buda: - propun varianta d-nei secretar, urmând ca în perioada precizată de dl. Primar, SC Locativ SA să vină cu toate amendamentele care au fost spuse aici, inclusiv situația celor care necesită apartamente și cu o poziție asupra tuturor cererilor și ofertelor de pe piață, și atunci vom putea lua o decizie. Trebuie să dăm un semnal că vrem să rezolvăm această problemă, noi suntem de acord cu această inițiativă, prin formularea d-nei secretar, dar așteptăm în două săptămâni să ne lămurim să vedem ce vom face și atunci eu cred că este o ofertă care împacă ambele tabere; cu toate amendamente spuse de toți consilierii, vis-a-vis de preț, de suprafață, etc.

Dl. consilier Kolozsvari: - dacă o problemă importantă naște atâtea discuții, asta înseamnă că undeva hotărârea nu este suficient de bine pregătită. Asta am discutat și în comisia de buget, să se dea datele pentru că ar fi păcat ca un asemenea material să fie 14

readus din motivul că noi considerăm că este insuficient pregătit. Cel mai bine este ca acest material să-l readucem în ședința extraordinară în care discutăm materialul cu SC Energomur SA sau în ședința din iulie. Sumele sunt mult prea mari, importanța este mult prea mare ca să riscăm să dăm peste cap o astfel de hotărâre.

Dl. viceprimar Maior: - propun și eu să facem o extraordinară, dar atunci să votăm în AGA, fiindcă tot prin SC Locativ SA trebuie luate fiindcă este păcat ca acel TVA să-l dăm.

Dl. consilier David: - aici scrie modul de finanțare și garantare. Să se prezinte de unde are SC Locativ SA la ora aceasta să finanțeze aceste lucrări, și garantare. Eu nu sunt de acord să garantăm noi Consiliu local, în cazul în care SC Locativ SA dă faliment și noi din bugetul orașului să plătim aceste 200 de apartamente. Așa cum spune dl. Molnar, acesta este un material de două treimi. Dacă se voteză, Caietul de sarcini este cu majoritate simplă și faceți ce vreți. Eu nu sunt de acord cu acest lucru, până când toate amănuntele nu sunt puse la punct.

Dl. primar Florea: - domnule David, v-am rugat foarte mult să lăsați de-o parte suspiciunea. Cine vreți să garanteze Locativului în afară de noi? E vorba de a demara o procedură. O dată-n viață se oferă posibilitatea. Așa este și aici. Stăm 5 zile și lucrăm pe material și prevedem tot. Atunci este un pas înainte. Ceea ce tot spuneți, nu cred că mai trebuie să facem dovada unei astfel de munci în consiliu. Nici eu nu mă grăbesc pentru că vreau să știu 100 de lucruri și sunt mai îngrijorat decât tine cu plata, dar problema este, din moment ce există o oportunitate,

D-na secretar Cioban: - eu știu sigur că dacă amânați acest material și nu-l amânați prin împuternicirea cuiva să facă aceste propuneri ale dvs. cum ar fi situația comparativă, situația cu tot felul de costuri, dacă locuințele noi costă mai mult sau mai puțin, v-aș reaminti că la art. 1 nu trebuie decât să împuterniciți SC Locativ SA să facă toate aceste proceduri pe care dvs. le doriți, ca la ședința AGA următoare din luna iulie, să puteți decide în cunoștință de cauză. Amânarea este în mod implicit prevăzută la art. 2, când am făcut intervenția anterioară am spus să nu vă mai referiți la ceea ce este discutabil, adică mărimi, prețuri, condiții, etc. care vor face obiectul unui caiet de sarcini care urmează să-l aprobați dvs.

În ceea ce privește cuantumul votului, vreau să reamintesc că acele hotărâri care privesc patrimoniul existent al orașului, noi deocamdată nu discutăm de două treimi pentru că acestea nu sunt în patrimoniul orașului. Când vor deveni patrimoniul orașului, va fi două treimi. Până atunci e o problemă numai de bani și de proceduri.

Dl. viceprimar Csegzi:- am uitat adineauri o propunere care neapărat să ofere puncte, pentru că sistemul ANL permite acordarea de apartamente celor care sunt în situații dificile din cauza retrocedărilor, dar acolo nu am putut introduce condiția ca cei cu studii superioare, diferitele categorii, de la medici la ingineri, etc., să îi ajutăm să rămână lângă noi în Tîrgu-Mureș, să putem introduce și aceasta ca o condiție la achiziționarea acestor apartamente. Pe de altă parte, ca să nu fie problema ce se amână sau nu se amână, noi putem să lăsăm acele puncte de la ordinea de zi, să nu închidem ședința astăzi și să continuăm ședința săptămâna viitoare într-o zi fixată de dvs.

Dl. consilier Molnar: - dacă este o problemă așa de importantă, de ce este curios că eu personal care trebuie să-mi exprim un vot, doresc ca acest material să fie pregătit bine. Eu nu gestionez miliarde de lei, dar gestionez o firmă mult mai mică și acolo când vreau să face ceva, vreau să știu exact de ce fac, pentru cine fac, din ce bani fac, cine va răspunde, deci sunteți oameni cu răspundere în viață privată. În faza în care trebuie să-mi exprim părerea, pretind să fie bine prezentat. Jocul cu jumătate plus unul sau două treimi, dacă vreți să jucăm acest joc, vă garantez că nu suntem unde trebuie; nici eu și nici alții. Orașul vrea să fie condus bine în condițiile țării noastre. Noi avem uneori aceleași păreri, dar ca stil și abordare am avut o poziție normală și sănătoasă și asemena jocuri nu fac bine ca imagine și fond.

Eu am rugat ca acest material cu ceea ce se face, să fie întocmit fiindcă cei care au propus nu trebuie decât să prezinte acele elemente care se pare că dl. Csegzi le are.

Dl. primar Florea: - apreciez poziția d-lui Molnar, nu are toate elementele și-l îngrijorează acest lucru. Gândirea noastră a fost dacă sunteți de acord cu acest material ca oportunitate. Acesta este art. 1. Art. 2 spune clar: caietul de sarcini, procedurile de licitație, achiziționarea, totul face obiectul dvs. decideți. Asta a fost dorința noastră, ca la art. 2 dvs. veți aproba împreună cu SC Locativ SA tot ce înseamnă îngrijorarea. Astăzi am vrut ca materialul să fie prezentat consiliului local. Dacă vreți hotărâți că în două săptămâni aceste îngrijorări le cuprindeți direct în material.

D-na consilier Roman: - sunt mai multe propuneri. Una dintre ele este a d-nei Cioban cu acel articol unic în care suntem de acord cu ideea, urmând ca mai apoi să trecem prin procedurile legate de AGA.

Putem să luăm o pauză, ne mai gândim și revenim asupra subiectului.

D -na secretar Cioban: - la art. 1: “Se împuternicește SC Locativ SA să efectueze procedurile legale privind achiziționarea privind licitația publică, a unui număr de 200 de apartamente, inclusiv în ce privește fundamentarea economică și analiza comparativă față de prețurile locuințelor noi.

Art. 2: Caietele de sarcini precum și procedurile de licitație publică privind achiziționarea de locuințe, vor face obiectul unei ședințe AGA SC Locativ SA, stabilindu-se condițiile prețului, modalitățile de finanțare și garantare a finanțării.

Dl. consilier Vlas: - v-am spus să lăsăm acest material pentru că nici eu nu sunt de acord să dăm pe mâna Locativului.

D-na consilier Roman: - propun să luăm o pauză după care să rediscutăm acest punct.

P A U Z Ă

D-na consilier Roman: - am hotărât să continuăm această ședință săptămâna viitoare marți când vom discuta punctul nr. 13 din ordinea de zi, termenul este 30 iunie, deci vom fi exact pe ziua de final de termen dat de la SC Energomur SA.

Dl. primar Florea: - nu mi se pare corect o întâlnire avută de SC Energomur SA cu E-on, E-on Gaz face o notificare și Energomur se supune întocmai la condițiile cerute de E-on gaz. Vă rog să definim o comisie din consiliu și să începem o discuție, să cerem o întâlnire la E-on Gaz până săptămâna viitoare marți și să încercăm anumite date cu E-on încât să putem accepat în cunoștință de cauză ceea ce ei cer acolo.

Eu programez o întâlnire cu E-on Gaz pe baza acestui material alături de SC Energomur SA și săptămâna viitoare să votăm în cunoștință de cauză.

D-na consilier Roman: -să hotărâm comisia care mergem la SC Energomur SA.

Dl. Primar Florea: - am spus să mergem vineri dimineața, comisia, și să-l rugăm și pe dl. Oprișcan care e acasă.

Dl. consilier Bakos: - în mod obligatoiriu cei care sunt membrii în comisie și dacă mai sunt doritori.

Dl. Primar Florea: - eu anunț E-on că dorim o întâlnire vineri la ora 11.

Reluare punctul nr. 17 din ordinea de zi

D-na consilier Roman: - în legătură cu discuția de la punctul 17, ați primit proiectul de hotărâre în forma refecută. Dacă pe urma acestui text aveți semne de întrebare.

Dl. consilier Molnar: - propun două completări. Acest material care se va pregăti, nu poate să intre ca material de urgență. Eu propun ca având în vedere caracterul acestei investiții, să fie discutat de două-trei comisii, fiindcă atunci e mai bine, lămurim și rezultă ceva bine gândit.

D-na consilier Roman: - cu aceste precizări ale d-lui Molnar, supun la vot punctul nr. 17 în varianta primită în pauză.

Cine este pentru? - 22 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

A plecat dl. viceprimar Csegzi - suntprezenți 21 consilieri locali.

Punctul nr. 18 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea fișei de evaluare în vederea vânzării și vânzarea către Toth Ernest Dumitru a cotei de 102/193 teren aferent casei de locuit situate în Tîrgu Mureș, str. Voinicenilor, nr. 4, ap. 2:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 19 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind reanalizarea prețului de vânzare a terenului în suprafață de 179 mp situat în Tîrgu Mureș, Piața Trandafirilor, nr. 52:

D-na consilier Roman: - raportul a trei comisii de specialitate este pozitiv.

Comisia de buget-finanțe nu a avizat materialul, comisia juridică cere să existe o reducere de 10%.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 11 voturi

Cine este împotrivă? - 7 voturi (Bakos L., Balint S., David C., Molnar G., Benedek I., Peti A., Torzsok S.)

Cine se abține? - 2 abțineri (Buda B., Mozes L.)

Proiectul de hotărâre a fost respins.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 20 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea fișei de evaluare în vederea vânzării și vânzarea către Berghian Aurel a spațiului și a cotei de teren aferentă spațiului situat în Tîrgu Mureș, str. Lăcrămioarei, nr. 3:

D-na consilier Roman: - raportul a patru comisii de specialitate este pozitiv. Comisia de buget a solicitat o informare asupra valorii pe metru pătrat a construcției din fișa de evaluare a spațiului comercial solicitat spre cumpărare. Există în dosar un referat în acest sens solicitat de comisie. Nu sunt înscrieri la cuvânt.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 12 voturi

Cine este împotrivă? - 8 voturi (Bakos L., Balint S., David C., Molnar G., Benedek I., Peti A., Mozes S., Torzsok S.)

Cine se abține? -

Proiectul de hotărâre a fost respins.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 21 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Tîrgu Mureș a terenului situat în str. Milcovului, nr. 1 precum și aprobarea vânzării prin licitație publică a acestuia:

D-na consilier Roman: - raportul a patru comisii de specialitate este pozitiv. Comisia de buget nu a avizat proiectul.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 12 voturi

Cine este împotrivă? - 8 voturi (Bakos L., Balint S., David C., Molnar G., Benedek I., Peti A., Mozes S., Torzsok S.)

Cine se abține? -

Proiectul de hotărâre a fost respins.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 22 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind achiziționarea unui imobil în proprietatea Municipiului Tîrgu Mureș și constituirea unei comisii de negociere:

D-na consilier Roman: - comisia de buget este de acord în principiu cu aprobarea după negociere. Comisia juridică solicită analizarea posibilității construirii unei clădiri noi sau extinderea clădirii actuale Casa de oaspeți. Dacă se votează materialul avem nevoie de 5 propuneri de consilieri în comisia de negociere.

Supun la vot proiectul de hotărâre în varianta prezentată.

Cine este pentru? - 11 voturi

Cine este împotrivă? - 9 voturi (Bakos L., Balint S., David C., Molnar G., Benedek I., Peti A., Mozes S., Torzsok S., Buda B.)

Cine se abține? -

Proiectul de hotărâre a fost respins.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 23 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind concesionarea directă către S.C. Oncomed S.R.L. a unei suprafețe de teren aparținând Municipiului Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 24 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind concesionarea directă către Fodor Emeric a unei suprafețe de teren aparținând Municipiului Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 25 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea art. 1 și art. 2 din Hotărârea Consiliului local municipal nr. 161/30.10.2008 referitor la vânzarea imobilului și terenului aferent, situat în Municipiul Tîrgu Mureș, str. Aurel Filimon, nr. 22/10:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 26 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind prelungirea unor contracte de închiriere pentru spații cu altă destinație decât aceea de locuință precum și repartizarea spațiului situat în Piața Trandafirilor, nr. 31 în favoarea Asociației de proprietari nr. 185:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 27 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public al Municipiului Tîrgu Mureș cu terenul în suprafață de 478 mp, înscris în CF 6190 Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 28 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea art. 1 al Hotărârilor Consiliului local municipal nr. 46/2006 respectiv 193/30.04.2009 referitoare la transmiterea, în principiu, din proprietatea Statului Român și administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Tîrgu Mureș, a unui teren în suprafață de 3,45 ha, denumit „Drumul tanchiștilor”:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 29 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârilor Consiliului local municipal nr. 134/25.09.2008 și respectiv nr. 240/18.12.2008 referitoare la propunerile de transmitere a unor imobile către Municipiul Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv.

Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 30 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea unui regulament de folosință a canalizației pentru transferul de informație, deținută de Consiliul local municipal Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - comisia de comerț a avut o solicitare și anume, amenda minimă să fie de 2000 Ron.

Dl. consilier Bakos: - asta voiam să spun și eu, să supuneți la vot cu această

propunere.

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre cu modificarea propusă de comisia de comerț.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 31 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind acceptarea unei donații și trecerea unui teren în proprietatea Municipiului Tîrgu Mureș de la Guță Ioan și soția Guță Maria:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru.

(Nu a votat dl. consilier Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 32 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației „Plan urbanistic de Detaliu - studiu de amplasament pentru construirea unui sediu de societate cu spații comerciale și spații de depozitare, str. Zăgazului, nr. 14”, beneficiar S.C. Topjoy Olimpcom S.R.L.:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 33 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației „Plan Urbanistic de Detaliu - studiu de amplasament pentru construire locuințe individuale P+1E+M, modificarea Planului Urbanistic de Detaliu aprobat prin Hotărârea Consiliului local municipal nr. 441/18.12.2007, proprietari Frunză Victor, Frunză Teodor, Frunză Alexandru și Frunză Ioan:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 34 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației „Plan Urbanistic de Detaliu - lotizare teren în vederea realizării unui ansamblu rezidențial compus din 26 locuințe individuale și clădire dotări, modificarea Planului Urbanistic de Detaliu aprobat prin Hotărârea Consiliului local municipal nr. 442/18.12.2007, proprietari Birtalan Estera, Vidra Birtalan Eva, Szatmari Csaba, Szabo Tunde, Nemes Valer, Rigo Ana:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 35 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind susținerea avizului prealabil de oportunitate pentru întocmire documentație „Plan Urbanistc Zonal - stabilire reglementări pentru extindere, modificare casă de locuit și construire garaj auto, str. Oltului, nr. 25”, beneficiar Matei Alexandru Liviu:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? - 1 vot (Georgescu M.)

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru și un vot împotrivă.

Punctul nr. 36 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației „Plan Urbanistic Zonal -amplasare casă de locuit str. Trebely, nr. 22, beneficiar Mora Akos și Mora Mihaela:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 17 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? - 4 abțineri (Maior C., Matei D., Sita I., Urcan Gh.)

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul nr. 37 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal - Plan Urbanistic de Detaliu și Regulament aferent Planului Urbanistic Zonal pentru zona de agrement Tudor Vladimirescu Tîrgu Mureș, beneficiar Municipiul Tîrgu Mureș:

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 38 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea art. 1 al Hotărârii Consiliului local municipal nr. 78/26.02.2009 referitoare la aprobarea documentației „Plan Urbanistic de Detaliu - B-dul 22 Decembrie 1989, nr. 78”, studiu de amplasament pentru construire locuință unifamilială proprietar Benedek Imre Sandor.

D-na consilier Roman: - raportul comisiilor de specialitate este pozitiv. Supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? - 1 abținere (Benedek I.)

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru și o abținere.

Materiale în regim de urgență

Punctul nr. 1 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării unei clopotnițe:

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Punctul nr. 2 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind privind modificarea organigramei și statului de funcții al Serviciului public de utilități municipale:

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 21 voturi (unanimitate)

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi pentru.

Punctul nr. 3 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului local municipal nr. 212/2009 referitoare la aprobarea contractării și finanțării de lucrări publice pentru realizarea de obiective de investiții de infrastructură locală prin credit furnizor:

Dl. consilier Kolozsvari: - cred că aici este o problemă că apare telegondola la punctul 7, iar atunci când noi am aprobat Studiul de fezabilitate nu a fost vorba în nici un fel de vreo contribuție bănească a consiliului și a fost nu credit furnizor ci investitor. Nu este corect ca pentru această investiție noi să alocăm bani din bugetul local. Celelalte poziții de la 1 la 6 pot fi votate și acceptate, punctul 7 nu poate fi cu credit furnizor.

Dl. viceprimar Maior: - în urmă cu 2 luni de zile am votat și pe această temă am avut o discuție la sala de protocol unde a fost prezent și dl Csegzi, dl. David. S-a votat acum 2 luni de zile acest lucru, este hotărâre de consiliu, acum se face numai anexa în euro. Nu poți să faci un credit furnizor în lei, decât în euro la valorile reactualizate. Telegondola s-a votat în urmă cu două.

Dl. consilier Benedek: - în condițiile actuale, punctul 7 trebuie să-l scoatem. Celelalte sunt realiste. Străzile trebuie făcute, dar telegondola nu știu dacă acum este o prioritate pentru oraș.

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre așa cum este prezentat.

Cine este pentru? - 11 voturi

Cine este împotrivă? - 8 voturi (Benedek I., Kolozsvari Z., Balint S., Bakos L., David C., Torzsok S., Molnar G., Peti A.)

Cine se abține? - 2 abțineri (Buda B., Mozes L.)

Proiectul de hotărâre în această variantă a fost respins.

Dl. viceprimar Maior: - dacă nu votăm așa cum este materialul, înseamnă că în urmă cu 2 luni de zile nu am votat nimic.

Dl. primar Florea: - creditul furnizor se întinde pe o perioadă de timp mai mare. Nu înseamnă că și trebuie să iei acei bani. S-a pus în tot contextul. Dacă doriți scoateți punctul 7 și votați-le pe cele 6.

Dl. viceprimar Maior: - propun amânarea materialului până luna viitoare.

Dl. primar Florea: - sigur că din toate cele șapte, telegondola va fi ultima dacă se poate să fie, să dezvoltăm cele două complexe încât investiția devine rentabilă pentru orice investitor. Dacă există această situație acum, mergeți pe varianta aceasta. Aprobați-le acum pe cele 6 urmând să discutați varianta după ce se pun celelalte la punct.

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre cu anexa de la 1 la 6, fără punctul 7.

D -na director Kiss: - și pentru credit furnizor se întocmește un dosar spre aprobare la Ministerul de Finanțe și trebuie să știm ce investiții punem în acel dosar.

A fost votat odată acest lucru.

Dl. primar Florea: - când am discutat proiectul depus la minister pentru amenajarea Platoului Cornești, am depus și ducumentația pe telegondolă. Nu am vrut să o pun că am spus că e treaba celui care vine. Mi s-a explicat atunci că este corect să facem noi tot acest lucru, fiindcă numai așa poate să intre în tot proiectul mare de avizare. Acum e numai trecerea între bani. Nu ne împiedică nimeni, în momentul în care demarăm aceste acțiuni, este chestiunea de timp, nu demarăm acum. Să depunem toată documentația la Ministerul de finanțe și asta nu înseamnă că și deschidem finanțarea. Creditul furnizor este în momentul în care ai deschis și îți tragi bani respectivi. Este clar că nu o faci din moment ce nu ai pus la punct cele două obiective încât să fie un nivel de eficient economic.

Dl. consilier Todoran - vă rog să mai supuneți o dată la vot materialul, având în vedere că s-au întors cei doi domni consilieri.

D -na consilier Roman: - supun din nou la vot materialul în forma în care este în mape.

Cine este pentru? - 12 voturi

Cine este împotrivă? - 1 vot (Peti A.)

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 12 voturi pentru și un vot împotrivă.

Dl. consilier David: în acest fel am încălcat regulamentul.

(Nu au votat d-nii consilieri Benedek I., Kolozsvari Z., Balint S., Bakos L., David C., Torzsok S., Molnar G., Mozes L.)

Punctul nr. 4 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea anexei nr. 1, pct. 6, alin. (1) a Hotărârii Consiliului local municipal nr. 229/18.12.2008 referitoare la aprobarea unor taxe speciale pe anul 2009:

D -na consilier Roman: - supun la vot materialul în forma prezentată.

Cine este pentru? - 13 voturi

Cine este împotrivă? - 3 voturi (Balint S., Molnar G., Mozes L.)

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi pentru și 3 voturi împotrivă.

(Nu au votat d-nii consilieri Bakos L., David C., Kolozsvari Z., Torzsok S., Benedek I.)

Punctul nr. 5 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea sumelor pentru concursul de proiecte sportive - semestrul II 2009:

D -na consilier Roman: - supun la vot materialul în forma prezentată.

Cine este pentru? - 16 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 16 voturi pentru.

(Nu au votat Bakos L., Kolozsvari Z., Torzsok S., Molnar G., Mozes L.)

Punctul nr. 6 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea sumelor pentru finanțarea proiectelor culturale care se vor desfășura în anul 2009:

D -na consilier Roman: - supun la vot materialul în forma prezentată.

Cine este pentru? - 17 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

(Nu au votat Bakos L., Kolozsvari Z., Torzsok S., Molnar G.)

Punctul nr. 7 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării directe către SC Geodor Com SRL a terenului în suprafață de 12 mp, situat în Tîrgu-Mureș, Piața 22 Decembrie 1989 aparținând Municipiului Tîrgu-Mureș:

D -na consilier Roman: - supun la vot materialul în forma prezentată.

Cine este pentru? - 12 voturi

Cine este împotrivă? - 5 voturi (Balint S., David C., Benedek I., Peti A., Torzsok S.)

Cine se abține? - 1 abținere (Mozes L.)

Proiectul de hotărâre a fost respins.

(Nu au votat Bakos L., Kolozsvari Z., Molnar G.)

Punctul nr. 8 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul “Achiziționare și montare cazane pentru încălzire apă caldă, schimbare rețea de încălzire și proiect rețea de gaz la Grupul Școlar Economic “Transilvania”:

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre prezentat.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri Molnar G. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 9 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind completarea HCL nr. 75/26.02.2009 referitoare la aprobarea vânzării directe a terenului situat în Tîrgu-Mureș, str. Barajului nr. 17, către SC Aspharom SRL:

Dl. consilier Benedek: s-a discutat în comisia de buget că acești bani o să fie alocați pentru SC Energomur SA.

D-na consilier Roman: - facem această precizare în Procesul verbal, că banii vor fi alocați către Energomur. Art. 3 precizează acest lucru.

Dl. consilier David: - am o întrebare către d-na secretar: e conform legii să vindem fără licitație?

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre cu precizarea că banii merg la SC Energomur SA.

Cine este pentru? - 19 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru.

(Nu au votat d-nii consilieri David C. și Kolozsvari Z.)

Punctul nr. 10 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea demarării procedurilor legale pentru implementarea unui proiect tip parc ecologic:

Dl. consilier David: - acesta se dorește să fie un fel de parteneriat public privat. Eu nu pot fi de acord că ne asociem direct cu cineva, mai ales în condițiile în care la obligația părților, printre altele scrie: “consiliul local va lua o hotărâre în care taxa de pocesare a deșeurilor va fi minim 7 euro. Valabilitatea hotărârii emise de consiliu local trebuie să fie pe toată perioada de rambursare a investiției, irevocabil, necondiționat și fără protest în fața istanțelor.

Prin acest memorandum părțile sunt de acord ca în cazul în care un alt furnizor dorește să finanțeze această investiție, obligațiile ce revin companiei SC Vemo internațioal, rămân că el va fi furnizare, instalare, punere în funcțiune”. Este iarăși o atribuire directă la cineva. Eu nu sunt de acord.

D -na secretar Cioban: - dacă dvs. citiți materialul care este promovat de către dl. Csegzi, veți observa că scrie: “Se aprobă demararea procedurilor legale pentru implementarea unui proiect tip parc ecologic, conform obiectivelor Momorandumului MOU, prin selectarea partenerului prin licitație publică, în baza unui Caiet de sarcini se ce va supune aprobării Consiliului local”.

Dl. primar Florea: - îmi pare rău că trebuie să răspund eu în locul d-lui Csegzi. Este o societate care a introdus această modalitate, sunt trei orașe în România, care procesează gunoiul. Pentru a avea inclus și la Tîrgu-Mureș, are nevoie de un act de bunăvoință care nu angajează cu nimic. Dacă nu, amânați-l pe marți și dl. Csegzi o să explice.

D-na consilier Roman: - materialul se amână pentru marți, când vom continua ședința de azi.

Punctul nr. 11 - regim de urgență

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației “Plan Urbanistic Zonal -modernizare și extindere Hotel Everest, str. Uzinei, nr. 16-18”, beneficiar SC Electroconstrucția Elco SA, Tîrgu-Mureș:

D -na consilier Roman: - supun la vot proiectul de hotărâre.

D-na arhitect Miheț: - la art. 2 spune: “cu acordurile necesare solicitate prin intermediul Certificatului de urbanism”. Va fi și acordul vecinului cu condiționări, la art. 2.

D-na consilier Roman: - punctul 11 îl amânăm pentru marți și de asemenea și punctul nr. 12 care este tot PUZ îl amânăm pentru săptămâna viitoare marți.

Dl. consilier Kolozsvari: - noi am avut diferite regulamente de care ne-am ținut. Nu știu de ce la ora actuală sunt practic abrogate la ora actuală. Am avut o înțelegere că nu se intoduc P.U.Z.-uri, P.U.D.-uri în regim de urgență, nu se introduc materiale legate de patrimoniu în regim de urgență.

V-aș ruga, domnule primar, dispuneți ca acestea să nu apară în regim de urgență fiindcă atunci apare suspiciunea că sunt interesele cuiva.

D -na arhitect Miheț: - știam de această uzanță, a trebuit să apelăm la varianta aceasta pentru că este vorba despre o finanțare europeană și riscă să piardă această finanțare. Că nu e azi, că e marți, e în regulă.

Dl. primar Florea: - vă invit la Zilele târgumureșene, să depășim momentul care s-a creat.

Vineri vom discuta cu E-on Gaz la ora 11.

D-na consilier Roman: - am primit acum o adresă de la secretariat pe care vreau să o citesc. Renunțare: “Subsemnatul Virag Gyorgy Lajos, prin prezenta renunț la titlul de Cetățean de onoare care mi-a fost atribuit de Consiliul local în anul 2004, ca semn de protest față de Hotărârea Consiliului local prin care același titlu i se acordă și d-lui Lazăr Lădariu. Această mișcare nu se îndreaptă împotriva Consiliului local și aș dori să le mulțumesc pe această cale consilierilor care m-au considerat demn de acest titlu”.

Vă rog să faceți propuneri pentru președintele ședinței extraordinare din iulie.

Dl. consilier Benedek: - propun pe dl. consilier Peti Andras.

D -na consilier Roman: - supun la vot propunerea care s-a făcut.

Cine este pentru? - 21 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

În unanimitate a fost ales dl. Peti Andrei președinte al ședinței viitoare.

Nemaifiind alte discuții la ordinea de zi, lucrările ședinței ordinare a Consiliului local se încheie.

psih. Roman Ioana - președinte de ședință__________

jrs. Cioban Maria - Secretarul Municipiului Tîrgu-Mureș________