Proces verbal din 18.11.2009

Sedinta de consiliu din 18 noiembrie 2009

PROCES - VERBAL încheiat cu ocazia ședinței extraordinare a Consiliului local municipal Tîrgu-Mureș din data de 18 noiembrie 2009

Dl. viceprimar Maior: - doamnelor și domnilor, stimați consilieri, în conformitate cu Dispoziția Primarului nr. 12.108 din 13 noiembrie 2009, se convoacă ședința extraordinară a Consiliului local municipal Tîrgu-Mureș din data de azi, 18 noiembrie 2009.

Din totalul de 23 consilieri locali, sunt prezenți la ședință 21 de consilieri locali. Absentează domnii consilieri Molnar Gabor și Peti Andrei.

Invit la prezidiu pe dl. primar al municipiului Tîrgu-Mureș - dr. Dorin Florea și pe dl. viceprimar Csegzi Sandor.

Ordinea de zi cuprinde un singur punct și 5 puncte în regim de urgență.

Dl. consilier Benedek:- ce se întâmplă acum este inadmisibil. Trebuie să semnalez un lucru care, de când sunt eu consilier așa ceva nu s-a mai întâmplat. Cu două zile în urmă am fost anunțați pentru o ședință extraordinară cu un singur punct, iar acum vedem că sunt 9 materiale în regim de urgență. Este o desconsiderare a consilierilor. Așa ceva nu se poate accepta. Și vă rog să nu se mai întâmple așa ceva. Am vorbit cu d-na Cioban și mi-a spus că sunt niște materiale care au fost votate, dar se cere iarăși un vot, fiind necesar la Alba Iulia, pentru proiecte.

Dl. consilier Maior: - am spus că ne oprim la punctul nr. 5 regim de urgență, urmând ca punctele 6, 7, 8 și 9 să intre în regim normal luna viitoare, la ședința următoare.

Supun la vot ordinea de zi și materiale în regim de urgență, fără punctele 6, 7, 8 și 9.

Dl. consilier Benedek: - materialul cu Platoul Cornești nu cumva să intre în discuție.

Dl. viceprimar Maior: - “finanțări nerambursabile prin programul operațional regional 2007-2013”.

D -na Ijac Dana: - legat de Platoul Cornești, în luna septembrie s-a aprobat studiul de fezabilitate pentru o serie de obiective care ar urma să se realizeze la Platoul Cornești. În data de 23 se lansează linia de finanțare pe programul operațional regional Axa 5, domeniul de intervenție 5.2 dedicat zonelor cu potențial turistic.

Ieri a fost o întâlnire la Alba-Iulia și se pare că sunt atât de multe proiecte, valoarea pentru Regiunea Centru este de 6 milioane euro. Dacă nu depunem luni, e posibil ca marți dimineața să apară instrucțiunea de suspendare. Noi, din acest studiu de fezabilitate am extras lucrările care sunt eligibile pentru această axă. De aceea vă solicităm ca în cadrul acestei ședințe să se aprobe cererea de finanțare pentru atragerea a aproximativ 1,2 milioane euro.

Pe această axă doar 50% din costurile eligibile sunt finanțate.

Următorul material este un proiect elaborat pe programul operațional sectorial pentru dezvoltarea capacității administrative care urmează a fi depus la Ministerul de Interne. Ultima zi de depunere a acestui tip de proiect este în 8 decembrie, dar din câte am discutat la nivelul ministerului, atât de multe proiecte s-au depus în ultimele zile încât este posibil ca înainte de 8 decembrie să se închidă axa pentru că se acoperă valoarea alocată prin contractul de finanțare cu Comisia Europeană. Mai avem trei școli care au fost depuse la A.D.R. Centru, ele au trecut de etapa de evaluare pentru conformitate administrativă și pentru eligibilitate, comisia solicită ca hotărârea de consiliu să precizeze într-un mod anume costurile eligibile și neeligibile. Ca să nu mai așteptăm câteva săptămâni și să intre în etapa de evaluare tehnico-economică, am considerat ca până vineri când avem termen, în locul unui angajament să transmitem și hotărârea de consiliu privind modificarea acesteia.

Dl. consilier Benedek: - eu nu pot să accept așa ceva, să se prezinte atâtea materiale în ziua ședinței.

Dl. primar Florea: - în această perioadă destul de grea și trebuie să știți că în ultimii doi ani de zile au fost lucruri care nu au mers după o conduită foarte clară. Nu e vina noastră. În continuu se cer materiale peste materiale vis-a vis de programe ministeriale. În momentul în care aplici aceste proiecte apar o serie de cerințe în plus. Nouă ni se solicită. Nu e o plăcere pentru noi și nu cumva să credeți că e un mod de lucru. Nu au mai fost aceste situații până acum, dar sunt în momentul în care se cer de pe o zi pe cealaltă. Acesta a fost motivul pentru care am prezentat aceste materiale.

Nu aveți de ce să vă faceți probleme, e supărător, aveți dreptate, dar nu e hotărât de noi. Decât să pierdem un program european din cauza lor că s-au bălbâit și noi nu am avut timp, cred că este net în favoarea a vota acest material. Se cer hotărâri de consiliu locul cu te miri ce. Este o foarte mare concurență cu aceste programe că de-abia așteaptă să-ți lipsească un document încât să-ți respingă materialul. Nu greșiți cu nimic că dați girul consiliului local.

E supărător că se ajunge aici, dar nu e din cauza noastră. La fel cum poate să vină mâine un ban sau să ceară o rectificare de urgență sau să ai nevoie rapid. Eu sunt cel cere militez ca în legea administrației să fie cuprinși consilieri mai puțini, dar angajați în primărie, tocmai din acest cosiderent.

Dl. consilier Koloysvari: - când s-au primit materialele?

D-na Ijac Dana: - cele pentru școli, ieri.

Dl. primar Florea: - este unul de astăzi, cu locuințe sociale. Astăzi mi-a trimis să prezint acest lucru. Școala care am pus-o material de urgență, ne-a trimis săptămâna trecută un material, de urgență am reușit să mai introducem încă o școală.

Domnule Kolozsvari, uitați-vă pe adrese că nu e nicio păcăleală. Vă cere o hotărâre de consiliu că sunteți de acord.

Dl. consilier Kolozsvari: - plec de la ideea că este o bătaie de joc cum este în toată țara aceasta în perioada actuală. A se cere materiale în care investim milioane fără ca să avem o posibilitate să vedem aceste materiale, cât or fi ele de bune și de utile.

Dl. primar Florea: - se primesc bani.

Dl. consilier Kolozsvari: - investim milioane, fiindcă tot din banii publici se investește.

Chiar dacă se primesc materiale înainte cu o zi sau două, fiecare dintre noi cred că are bunăvoință ca să vină oricând să vedem despre ce este vorba, nu să ne trezim cu 10 materiale în acest fel. Atunci, mai bine să desființăm consiliul, că nu este nevoie de el. Indiferent de conținut, stilul este absolut revoltător.

D -na consilier Roman: - și eu sunt de acord în parte cu ceea ce au spus consilierii UDMR, iar pe de altă parte, chiar dacă noi ca și consiliu ar trebui să studiem aceste materiale pentru a ne da girul, specific un singur lucru: cu toții lucrăm în mediul privat. De foarte multe ori se întâmplă în societăți private ca lucruri sau decizii să fim nevoiți să le luăm peste noapte și de multe ori le luăm.

Rugămintea mea este către executiv, către d-na Ijac, dacă se mai ivesc asemenea situații, poate că ar fi bine ca pe mail să ni se trimită cu câteva ore înainte și măcar reușim să le consultăm. Pe de altă parte, tot noi suntem acuzați că nu reușim să atragem fonduri europene și în acest caz acesta este singurul argument pe care vi-l spun. Dacă tot nu reușim, măcar acum când poate avem posibilitatea să facem un pas. Și eu cer ca aceste materiale să fie trimis măcar înainte cu câteva ore.

Dl. consilier Bakos: - sunt și nu sunt de acord cu doamna Roman. În domeniul privat îți asumi niște lucruri, dar se știe să Platoul Cornești este un subiect politic, amplu dezbătut Eu personal nu-mi amintesc exact ce am votat pentu că nu apare acel material. Este vorba de 50 miliarde lei bani publici investiți din banii primăriei, fără niciun document justificativ și este un subiect care ar fi generat multe discuții dacă ar fi intrat într-o formă normală în plenul consiliului. Intră fără niciun argument, trebuie să mă alătur celor care sunt suspicioși în anumite ipostaze, eu sunt de data aceasta suspicios că acest material apare în regim de urgență. Nu este documentat și se cer la un subiect delicat 50 miliarde din bani publici.

Dl. viceprimar Csegzi: - în urmă cu trei luni am votat proiectul pentru Platoul Cornești cu acele module pe care dorim să le realizăm la platou în cadrul acestui proiect. Acolo sunt propuneri de la telegondolă până la pistă de biciclete, pistă de alergare, spațiu de joacă pentru copii, trenulețul, traseu mountain bike și observator astronomic.

Proiectul de finanțare pentru care dorim să depunem acest proiect al Platoului Cornești permite anumite obiective să fie finanțate: trenuleț de agrement, amfiteatru în aer liber, traseu mountain bike, pistă de alergare, construcție parcare, fântâni arteziene și cișmele, spațiu verde și plantat, este vorba de utilaje și echipamente. Numai aceste elemente se pot finanța din acest proiect. Prin această decizie pe care o luăm sau nu o luăm azi, aprobăm sau refuzăm o posibilă finanțare a acestor subiecte care sunt aici. Încerc să dau explicația acestui material. El trebuia să intre în ședința anterioară însă nu a fost pregătit suficinet pentru comisii, nu era ghidul de finanțare, acum a apărut acest element nou care este nou și pentru mine, nici eu nu am știut, doar acum am văzut material, dar am discutat despre acest subiect cu Dana Ijac, știam despre aceste elemente însă nu știam de caracterul de urgență al materialului. Eu cred că se poate vota în aceste condiții că se cere să depunăm cerere de finanțare pentru aceste elemente din întregul proiect pe care l-am votat acum trei luni de zile.

Dl viceprimar Maior: - supun la vot ordinea de zi până la punctul 6 inclusiv.

Cine este pentru? - 15 voturi

Cine este împotrivă? - 1 vot (Kolozsvari Z.)

Cine se abține? - 4 abțineri (Pui S., David C., Benedek I., Mozes L.)

Ordinea de zi a fost aprobată cu 15 voturi pentru, un vot împotrivă și 4 abțineri.

(Nu a votat dl. consilier Bakos L.)

Dl. primar Florea: - domnilor consilieri, s-ar putea să vă cer săptămâna viitoare o ședință de urgență în care să mandatați executivul în proiecte europene să luăm decizii. Ghidurile n-au fost făcute de pe vremuri.

Dl. consilier Benedek: - propun să votăm astăzi materialul din Convocator, urmând ca mâine la ora 14 să ne întâlnim pentru materialele în regim de urgență.

Punctul nr. 1 din ordinea de zi

Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită Companiei Naționale de Investiții - C.N.I.-S.A. a terenului în suprafață de 3300 mp, situat în Tîrgu Mureș, Str. Milcovului, nr. 1-5, în incinta Grupului Școlar “Aurel Perșu”, pe durata construirii obiectivului “Sala de Sport”:

Dl. viceprimar Maior: - supun votului dvs. punctul nr. 1 din ordinea de zi.

Cine este pentru? - 20 voturi

Cine este împotrivă? -

Cine se abține? -

(Nu a votat dl. consilier Vlas F.)

Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru.

Dl. viceprimar Maior: - continuăm ședința de azi, mâine 19 noiembrie 2009, la orele 14. Vă mulțumesc pentru participare.

Nemaifiind alte discuții la ordinea de zi, lucrările ședinței extraordinare a consiliului local se încheie.

viceprimar Maior Claudiu - președinte de ședință__________________

jrs. Cioban Maria - Secretarul Municipiului Tîrgu-Mureș __________