Proces verbal din 20.12.2013

Proces-verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Local 20 decembrie 2013.pdf

ROMÂNIA

JUDEȚUL VÂLCEA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI RÂMNICU VÂLCEA

PROCES - VERBAL

Încheiat astăzi, 20 decembrie 2013, în ședința extraordinară a Consiliului Local al municipiului Râmnicu Vâlcea, convocată în scris și telefonic, conform art.39, alin.(4) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare prin dispoziția primarului nr. 8223 din 18.12.2013, la care participă domnul primar - ing. Emilian Frâncu, secretarul municipiului, domnul Ion Didoiu, precum și 14 de consilieri locali din totalul celor 23 în funcție. Au lipsit următorii: Boban Liviu Emil, Bobeanu Maria, Cocoș Vasile, Constantinescu Cosmin Dragoș, Dobrete Florentina Adina, Nuică Ionuț Eduard, Matei Gigi Ion, Persu Mihai și Voicu Marius Iulian.

Domnul secretar Ion Didoiu informează că sunt prezenți 14 de consilieri locali din cei 23 în funcție. În aceste condiții domnul secretar declară legal constituită ședința de astăzi.

În continuare, domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan prezintă ordinea de zi a ședinței, care cuprinde următoarele puncte:

  • 1. Raport și proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului local la data de 10.12.2013.

  • 2. Raport și proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2013.

  • 3. Raport și proiect de hotărâre referitor la modificarea bugetului “Disponibil din fonduri cu destinație specială pentru finanțarea lucrărilor de intervenție privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe” pentru anul 2013.

  • 4. Raport și proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății ETA S.A. pe anul 2013.

  • 5. Raport și proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății PIETE PREST S.A. pentru anul 2013.

  • 6. Raport și proiect de hotărâre privind organizarea unor evenimente în vederea sărbătoririi Anului Nou 2014.

  • 7. Raport și proiect de hotărâre privind efectuarea unor plăți din bugetul local.

  • 8. Raport și proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al primarului.

  • 9. Raport și proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită a unui spațiu situat în imobilul - construcție Școala Română de Afaceri, situat pe Intrarea Pribeanu nr.1.

  • 10. Raport și proiect de hotărâre de actualizare a progamului local multianual privind creșterea performanței energetice la blocurile de locuințe din municipiul Râmnicu Vâlcea, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.170/2009, modificată de hotărârea nr. 172/2010.

  • 11. Raport și proiect de hotărâre privind suspendarea taxei de urgență pentru eliberarea autorizațiilor de construire și certificatelor de urbanism.

  • 12. Raport și proiect de hotărâre privind prelungirea termenului de valabilitate a Planului Urbanistic de Zonă - Imobil D+P+7E, bdul Tudor Vladimirescu nr. 24, investitor S.C. Protetchim SRL.

  • 13. Raport și proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare pentru anul școlar 2014-2015.

În partea a doua a ședinței va fi înmânat titlul de “Cetățean de Onoare al municipiului Râmnicu Vâlcea domnului Crăciunescu Dumitru.

Domnul primar Emilian Frâncu: Este un moment de sarbatoare, un moment frumos cand cred eu ca putem sa ne facem datoria plenar si sa putem sa desfasuram acest moment la inceput. Domnule presedinte, daca colegii sunt de acord cu acest lucru, cu aceasta modificare.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării propunerea domnului primar care se aprobă cu vot unanim.

Se dă cuvântul domnului primar Emilian Frâncu.

Domnul primar Emilian Frâncu: Am marea bucurie să-i înmaneaz domnului Dumitru Crăciunescu diploma de “Cetățean de Onoare al municipiului Ramnicu Valcea” pentru contribuția adusă la dezvoltarea economică a municipiului, implicarea socială, precum și pentru bunul renume adus prin activitatea sa municipiului Râmnicu Vâlcea. Este Hotărârea Consiliului Local nr. 328 din 13.12.2013 prin care se conferă acest titlu domnulu Dumitru Crăciunescu.

Are loc festivitatea de înmânare a titlului de “Cetatean de Onoare”.

Domnul primar Emilian Frâncu: Vreau sa spun doar cateva lucruri. Este un moment deosebit, este o cinste pentru mine sa pot sa fac aceasta actiune, sa deschidem acea paleta pe care noi am tinut-o cumva obturata, cu un om care a facut ca Ramnicul sa fie un oras in care sa se desfasoare o activitate economica semnificativa oferind locuri de munca, facand in asa fel incat sa fie prietenul nostru, pentru ca de peste 23 de ani a fost alaturi de primarie si de cetateni, creand peste 1000 locuri de munca, ceea ce nu este usor, mai ales in perioada anilor 90. Acest om, spre stiinta cetatii, este domnul Dumitru Craciunescu. Are multi prieteni, il iubim, cu totii ii dorim sanatate, impliniri, sa continuie inca o mie de locuri, sa faca impreuna si sa realizam pentru Ramnicu Valcea tot ceea ce ne-am a propus. A ajutat cultura, a facut in asa fel incat ideea de mecenat sa fie o idee mult mai generoasa, nu cred ca a existat o initiativa culturala la care sa nu fi participat si l-am simtit aproape cand am fost parlamentar si am fost in zona culturii. Iti multumim si aceasta este recunostinta noastra, sa traiesti sa te bucuri de viata de familie, de tot ceea ce iti doresti.

Domnul Crăciunescu Dumitru: Domnule primar, domnilor viceprimari, doamnelor și domnilor consilieri, stimați participanți, eu sunt obișnuit să trăiesc printre oameni. Nu am fost niciodată un singuratic și m-am bucurat tot timpul de prezența altor oameni, cu care m-am văzut întotdeauna cu plăcere, împărtășind cu ei succesul și încercând să le fiu de ajutor la necaz. Așa îmi explic eu că, dintre ațâția oameni care trăiesc și muncesc la Râmnicu Vâlcea, ați decis ca eu să primesc astăzi cel mai important titlu al municipiului Râmnicu Vâlcea. Mi-am propus de-a lungul vieții să fiu printre cei mai buni în afaceri, să fiu printre cei care ajută oamenii aflați la nevoie, să fiu dascăl pentru tineri și sprijin pentru oamenii în vârstă. Să fiu dascăl, am învățat la școală, să fac afaceri am învățat făcând afaceri, dar să iubesc oamenii am învățat în propria familie de la părinții mei și împreună cu frații mei. Lor le sunt recunoscător, în primul rând, ori de câtre ori cunosc succesul. Familia e acum mult mai mare și adaug aici pe soția mea, Irina, pe copiii noștri, Diana și Adina. Împreună am încercat să fim din ce în ce mai performanți și întotdeauna oameni buni. Nu poți fi și de succes și om bun de unul singur. Am avut întotdeauna de partea mea prieteni, angajați, parteneri de afaceri de înaltă calitate profesională și umană. Cred că pe viitor ar fi bine să vă gândiți cum poate fi acordat un titlu asemănător unui grup mai mare de cetățeni de onoare. Sentimental, eu împart titlul pe care mi-l oferiți cu un grup foarte numeros de oameni, alături de care am acționat în meseria mea, în afacerile mele, în acțiunile de binefacere și sprijinul acordat permanent autorităților publice. Nu poți fi de succes și om bun peste tot în lume. Eu am ales să fiu ceea ce sunt aici, la Râmnicu Vâlcea. Cu toții ne gândim să plecăm în altă parte pentru a cunoaște succesul. În țară sau în străinătate. Eu am ales să fiu împreună cu ai mei, în acest oraș. Ca noi toți, uneori am avut impresia că am ales bine, alteori că alegerea nu a fost cea potrivită. Acum știu cu certitudine că acest oraș oferă destule condiții pentru succesul în viață. Aici se pot face afaceri de calitate ca oriunde altundeva în lume. Aici se poate reinvesti profitul și, așa cum este normal, tot aici se pot face activități sociale și filantropice ca peste tot în lume. Diferența este că toate acestea pot fi făcute la Râmnicu Vâlcea pentru oamenii între care ai venit pe lume, nu pentru oameni străini. E foarte important să faci ceva pentru ai tăi. Eu vă mulțumesc că ați văzut aceste acțiuni ale mele în comunitatea pe care o administrați și pe care știu că o iubiți la fel ca mine. Primesc cu mare bucurie titlul care arată că, la Râmnicu Vâlcea, există recunoaștere pentru munca și pentru stilul de viață al cetățenilor acestui municipiu. Voi pune acest titlu deasupra tuturor distincțiilor pe care le-am primit în viață pentru a arăta că, trăind în comunicare cu localitatea ta poți primi oricând un mesaj de mulțumire și de recunoștință din partea ei. Mulțumesc încă o dată. La mulți ani!

După discursul domnului Dumitru Crăciunescu, domnul primar Emilian Frâncu invită pe toți cei prezenți în sală să servească o cupă cu șampanie în cinstea domnului Dumitru Crăciunescu.

După finalizarea momentului festiv are cuvântul domnul primar Emilian Frâncu.

Domnul primar Emilian Frâncu: Din motive obiective astazi intamplator multi colegi sunt plecati in strinatate sau in diverse actiuni si nu pot sa fie aici va propun sa scoatem de pe ordinea de zi punctul 9 - Raport și proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită a unui spațiu situat în imobilul - construcție Școala Română de Afaceri, situat pe Intrarea Pribeanu nr.1 si daca va mai fi o sedinta extraordinara o sa-l introducem atunci.

Se supune aprobării ordinea de zi cu modificarea propusă de domnul primar Emilian Frâncu și se aprobă cu votul unanim al membrilor Consiliului Local prezenți la ședință.

În continuare, se trece la analizarea punctelor înscrise pe ordinea de zi a ședinței de astăzi.

Astfel, la punctul unu din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului local la data de 10.12.2013.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune aprobarea execuției bugetului local la data de 10.12.2013, cu o valoare de 228.821.422,29 lei la partea de venituri și 201.804.254 lei la partea de cheltuieli, rezultând un excedent în sumă de 27.017.168,29 lei.De asemenea se aprobă execuția bugetului contului „Fondul de Întreținere,Înlocuire și Dezvoltare” la data de 10.12.2013 cu o valoare de 3.346.764,82 lei-la partea de venituri și 2.899.173,17 lei - la partea de cheltuieli, rezultând un sold în sumă de 447.591,65 lei.

La solicitarea domnului președinte de ședință, comisia nr.2 de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și-a prezentat avizul favorabil, cu specificarea în plenul ședinței că nu există avize din partea comisiei nr.1 pentru că nu s-a întrunit în ședință din lipsă de membri.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore : Trebuie mai mult discernamant din partea consilierilor atunci cand sunt de acord cu cheltuirea banului public si vreau sa va spun ca legea ne obliga; este ordonanta de urgenta a Guvernului care ne spune foarte clar ca soldul contului la sfarsitul fiecarui semestru trebuie sa acopere cel putin serviciul datoriei publice. Serviciul datoriei publice pentru achitarea ratelor de capital, dobanzi, comisioane si alte costuri aferente imprumutului pe anul 2013, 2 milioane 950 de mii in conditiile in care la sfarsitul semestrului 2, la 31 decembrie ar trebui sa se afle aceste sume. Soldul final la data de 10 decembrie, pe executia de casa, este de 447 mii lei, insacarile au fost 2 milioane 460 de mii si platile de 2 milioane 900 de mii; platile mult mai mari decat incasarile. Drept urmare, este ilogic ceea ce ni se cere sa votam in acest moment. Noi avem obligativitatea, consiliul local, prin hotararile pe care le luam, sa asiguram bunul mers al administratiei in acest oras. Vad ca nu s-a tinut cont de solicitarile pe care le-am facut in nenumarate randuri in consiliul local, drept urmare vom vota impotriva executiei bugetului de casa, domnule presedinte, grupul de consilieri PDL.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Am considerat ca aveti un amendament.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Amendamentul este foarte clar nu s-a tinut cont de solicitarile noastre in cheltuirea banului public. Trebuie sa tineti cont ca nu vor fi acesti bani in disponibilul de cont curent pentru a se stinge obligatiile catre banci.

Domnul director al Directiei Economico Financiare, Ion Lepadat : Vizavi de executia bugetului pe anul 2013, acesta acopera in totalitate de 100% serviciul datoriei publice. Suntem siguri ca executia va fi cea care v-a prezentat situatia reala a serviciului datoriei publice. Vorbim aici de executia bugetului la data de 10 decembrie 2013, dar pana la sfarsitul anului situatia va fi 100% rezolvata.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: A fost destul de explicit domnul director.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Sa identifice sursele din care se vor constitui acesti bani in conditiile la care la punctul 2 din ordinea de zi se vor vedea diminuarile din IVG . Va rog sa ne explicati, sa analizati si sa identificati foarte clar sursele din care vom obtine banii necesari sa platim datoria publica. Nominalizati sursele.

Domnul director al Directiei Economico Financiare, Ion Lepadat : Execuția va fi de 100% în privința ratelor de capital și a dobânzilor. Discutam acum unele aspecte care trebuie analizate la rectificarea bugetului sau asteptati un raspuns scris.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Discutam pe cifre.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Domnul director ne-a asigurat ca va fi rezolvata situatia.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Sunt doar declaratii.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Presupun ca dansul este raspunzator pentru ceea ce declara, nu numai pentru ce gandeste.

Domnul primar Emilian Francu: Functie de veniturile la bugetul local provin de incasarile la bugetul local din impozite taxe locale.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Domnule primar, cu tot respectul, as dori public ca domnul director Lepadat sa ne prezinte sursele din care se constituie acesti bani, de unde vin banii.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Daca doriti dumneavoastra aceasta situatie, acum, in sedinta, nici nu are timp sa faca lucrul asta. Dar mai sunt alte discutii, presupun ca aveti un amendament. Sa votam sau cum. Sunteti impotriva oricum, dumneavoastra.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Suntem impotriva modului cum este prezentat materialul. Daca prezinta sursele de finantare, sursele de venit pentru plata datoriei publice, vom vota pentru la executia bugetului de casa. Nu mai este o sedinta de consiliul local, domnule presedinte. Banuiesc ca este ultima pe anul acesta.

Domnul viceprimar Eduard Virlan: Poate sa fie, vedeti ca ne strangem destul de greu.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Nu avem de unde sa stim.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Ne cereti sa facem o ilegalitate prin votul nostru de astazi.

Domnul primar Emilian Francu: Nu este nicio ilegalitate. Este o propunere absolut legala. Dumneavoastra ati avut o argumentatie pe care ati sustinut-o. Eu, Emilian Francu, va asigur ca municipiul Ramnicu Valcea nu va avea aceste arierate si 2: va asigur ca exista intreaga noastra disponibilitate ca in masura in care dumneavoastra faceti amendandamente concrete, acestea vor fi prinse si in bugetul pe care noi il vom propune in luna ianuarie la sfarsitul lunii pentru a fi aprobat. La fel, va rog mult de tot pentru ca de obicei, atunci cand se voteaza un buget pentru anul viitor, opozitia voteaza contra de principiu.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Trezoreria nu mai lucreaza din informatiile noastre si nu se vor mai face plati si ca atare din ce se va constitui suma necesara pentru a fi asigurata la sfarsitul semestrului 2 plata datoriei publice?

Domnul director al Directiei Economico Financiare, Ion Lepadat : Exista o sursa de la bugetul de venituri si cheltuieli. Eu nu pot sa spun ca din IVG se platesc aceste datorii, dar la sfarsitul anului, toate ratele de credit vor fi achitate achitate. Din surse proprii ale bugetului local de venituri din impozite de plata, IVG 35% si de la bugetul de stat inca 35%. Toate ratele vor fi acoperite din sursele bugetului local. Eu nu pot sa va spun acum care sunt aceste surse.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Care acum sunt rectificate negativ. Este o alta problema, dar eu vad din punctul 2.

Domnul director al Directiei Economico Financiare, Ion Lepadat: Bugetul pe 2013 acoperă în totalitate datoria noastră. Dacă este vreo sumă necheltuită în execuția de casă la două luni sau la ratele de capital, plățile se fac între 12.12.2013, până la 30.12. 2013. Execuția va fi la sfârșitul anului de 100% în privința ratelor de capital și a dobânzilor.Sunt bani de la bugetul de stat din cota defalcata in rectificarea care va este prezentata astazi.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Domnule director, banii de la bugetul de stat au o destinatie foarte clara. Nimeni nu ne permite, nicio lege pe lumea asta, si cel putin in Romania nu ne permite sa redirectionam in alta parte.

Domnul director al Directiei Economico Financiare, Ion Lepadat : Eu nu pot să spun că din IVG plătesc datoria publică. Se constituie un buget la nivel, sursele de venit și apoi capitolele bugetare de cheltuieli. Pot să spun că, până la sfârșitul anului, toate ratele de credit sunt plătite din sursele de venit. Nu facem asa ceva.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Atunci de ce discutam de banii de la bugetul de stat domnule Lepadat? Aici trebuie sa discutam despre surse proprii din care se platesc datoriile publice. in momentul in care au fost contractate datoriile publice, creditele la banci, noi nu am avut in vedere banii de la bugetul general consolidat al statului. Noi am garantat cu bugetul municipiului pentru o singura sursa de venituri si cred ca pe sursa de venituri fiscale, domnule Lepadat.

Domnul director al Directiei Economico Financiare, Ion Lepadat: Si de acolo vom plati.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Sursa de venituri fiscale vedem ca o rectificati negativ. Acesti bani pentru plata datoriei publice trebuie sa fie in cont si sa nu ne atingem de ei. Gasim o alta solutie de intelegere cu furnizorii de aparatura, de servicii, de reparatii, de lucrari, de intretinere, cu care putem gasi o formula de decalare a platilor in anul 2014 dar legea pe noi ne obliga sa avem asigurata aceasta suma necesara pt plata datoriei publice in contul curent. Este garantat cu bugetul local al municipiului. Nu avem decat 447 de mii lei in cont.

Domnul presedinte de sedinta, consilier local Costel Bogdan Pruteanu: De pe data de 10 si pana acum s-au mai incasat bani

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Sa faca dovada.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Am urmarit acest lucru personal. Eu va sigur ca nu vor fi arierate. Situatia trebuie prezentata in alta maniera pentru a fi inteleasa. Poate trebuia sa prezentam astfel situatia pentru a va arata ca nu aveti dreptate si poate intr-o maniera mai brutala mai directa. Eu va spun urmatorul lucru: ca primar al municipiului va asigur de acest lucru. daca dvs aveti incredere in ceea ce spun eu, m-as bucura, ati vazut ca intotdeauna m-am tinut de cuvant si temerile dvs justificate repet vor fi rezoltae in maniera dorita de dvs. il rog pe dl dir lepadat ca saptamana viitoare grupului de consilier PDL sa le adresati va rog frumos o estimare pentru ca nu aveti datale necasare pt ca pana la safaritul anului nu aveti situatia clara si mai avem cateva zile de incasari dar ca sa vada ca s-au facut pasi mari in rezolvarea acelor temeri pe care dansii le au aceasta vas ruga in mod direct si temeinic sa realizati acest lucru.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Domnule primar, nu pun la indoiala bunavoita dumneavoastra in aprobarea contului de executie. Nu se adreseaza primarului. Dumneavoastra sunteti ordonator principal de credite. Dumneavoastra dati dispozitie sa se primeasca bani. Trebuie sa va prezentati pentru votul meu, situatia constatata pe care o prezinta dl. director al Directiei Economice.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Va adresez rugamintea mea sa va ganditi la acele aspecte pe care dumneavoastra doriti sa fie inserate in bugetul de anul viitor si sper ca voi primi la timp aceste propuneri.

Domnul consilier local Crăciunescu Grigore: Am inteles domnule primar.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Va multumesc.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului local la data de 10.12.2013.

Întrunind 10 voturi „pentru” și 4 voturi „împotrivă” (următorii consilieri locali: Crăciunescu Grigore, Costinescu Bogdan Ilie, Mușat Constantin și Preda Maria Carmen) nu se aprobă proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului local la data de 10.12.2013.

La punctul doi din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2013.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune rectificarea bugetului local al municipiului Râmnicu Vâlcea pentru anul 2013 în plus cu suma de 3.579.000 lei, atât la partea de venituri, cât și la partea de cheltuieli. Bugetul pe anul 2013 va avea valoarea totală de 244.287.000 lei, la partea de venituri, din care 234.032.890 lei - venituri estimate pentru anul 2013 și 10.254.110 lei - excedent al anului 2012 și 244.287.000 lei la partea de cheltuieli.

La solicitarea domnului președinte, comisiile de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale; nr.3, pentru servicii publice și comerț, întreprinderi mici și mijlocii, administrarea domeniului public și privat, agricultură; nr.4, de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător, gospodărie comunală, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură și nr.5, pentru învățământ, culte, sănătate, cultură, protecție socială, activități sportive și de agrement și-au prezentat avizele favorabile.

Domnul consilier local Grigore Crăciunescu: Domnule presedinte, in rectificarea de buget local si revin acum la ce spunea dl Lepadat, este a doua sedinta in cursul lunii decembrie. La sedinta ordinara am avut o rectificare negativa pe IVG deci impozitul pe venitul global de 3 mil si ceva de lei, vreo 33 de miliarde, astazi mai propuneti 1 milion,173 de mii, inca 11 miliarde iacata ca ajungem la o rectificare negativa numai pe IVG de peste 44 miliarde. Este o suma destul de mare inseamna cam un milion de euro si ne dam seama ca orasul este pe branci, puterea de a-si achita datoria toti cetatenii care lucreaza sau care prin munca lor contruibuie intr-o anumita masura a scazut, rectificarile negative pe care trebuie sa le facem afecteaza intr-un fel bugetul local si atunci la influentele si banii din care dvs. pe care trebuie sa-i redirectionati catre anumite institutii, unitati de invatamant sau de alta natura, va propun urmatorul amendamenet: sa platim datoria CET-ului, sa platim cheltuielile de utilitati, Gradinita Ostroveni 3, General Magheru, indemnizatiile la persoanele cu handicap si cam atat. Nu discutam de cheltuieli materiale la seminar, la centrul rezidential in momentul de fata. Utilitati si cheltuieli pentru insotitorii persoanelor cu handicap.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Domnule presedinte, rog sa se dea cuvantul domnului director pentru a vedea in ce masura propunerea dvs poate fi avuta in vedere. Ideea e sa va uitati ca sunt sume foarte mici care pot fi evident acoperite fara niciun fel de problema pt ca la sfarsitul anului va fi un excedent bugetar si nu un minus la buget. Deci temerile dvs iarasi vor fi rezolvate.

Domnul consilier local Grigore Crăciunescu: Sa dea Dumnezeu sa fie asa, domnule primar.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Chiar sunt nimicuri si nu stiu de ce neaparat trebuie sa privam mici cheltuieli. De ce gradinita Ostroveni 3 este mai putin importanta pentru dumneavoastra?

Domnul consilier local Grigore Crăciunescu: Tot ce inseamna utilitati.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Seminarul este liceul nostru.

Domnul consilier local Grigore Crăciunescu: Sunt cheltuieli materiale, doar utilitati de plata: gaze, curent, apa.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: S-a inregistrat amendamentul dumneavoastra si rog pe domnul director sa ne spuna daca este posibil.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Domnul director a facut toate mentiunile, a spus ca are rezerve asupra problemelor de cheltuieli materiale. Eu va intreb daca aceasta observatie are efect negativ asupra unei plati importante sau nu. Daca dvs spuneti ca nu are nicun efect.

Domnul director al Directiei Economice, Ion Lepadat: Asa cum este prezentat, nu este o problema.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Deci se poate vota bugetul, am rezolvat problema, sa platim compensarea la CET.

Domnul director al Directiei Economice, Ion Lepadat: Dar referitor la reabilitarea termica a blocurilor...

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Da, aveti dreptate, este obligatoriu sa facem acest lucru. Noi am gasit solutie sa facem acest lucru si este obligatoriu sa facem acest lucru.

Domnul director al Directiei Economice, Ion Lepadat: Astazi am primit si de la minister pentru rectificare, banii au intrat in cont.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Sunt de acord cu dumneavoastra ca, cota defalcata din IVG a scazut, dar din cate ne uitam aici la sume defalcate TVa a crescut cu un milion de dolari, 33 de miliarde a crescut. Eu zic ca se poate compensa ce nu am incasat la IVG se compenseaza cu cota defalcata din TVA.

Domnul consilier local Grigore Crăciunescu: Vin cu 3 milioane, 300 de lei ar fi absurd. Dar as vrea sa-i spun domnului Lepadat ca dumnealui va face propuneri si nu dumnealui decide si nu dumnealui spune sa votam bugetul cum este prezentat dar vreau sa reiterez, cu scuzele de rigoare, poate ca pe unii ii agasez sau deranjez dar amendamentul nostru este urmatorul: pe rectificarea de buget propusa astazi noi vom vota urmatorul amendament: suntem de acord cu plata datoriei catre CET, cu achitarea utilitatilor la Gradinita Cozia, Ostroveni 3, Grupul Scolar General Magheru - trei unitati pt care suntem de acord. Nu suntem de acord cu plata cheltuielilor de personal cu plata cheltuielilor din hotararile judecatoresti pentru personalul din unitatile de invatamant. Ii putem decala pt luna ianuarie. Nu suntem de acord cu plata sumei de 1 milion 123 de mii pentru datoriile restante la reabilitarea termica in luna decembrie. Faceti sedinta pe data de 3 ianuarie, domnule primar. Ma intereseaza.

Domnul viceprimar Eduard Virlan: Nu se poate adopta.

Domnul consilier local Grigore Crăciunescu: Da, avem obligatia, domnule director, ca la data de 31 decembrie sa avem un disponibil de 29 miliarde. Multumesc. Nu mai avem nimic de contat.

Domnul director al Directiei Economice, Ion Lepadat: De la bugetul de stat s-au primit bani pentru hotararile judecatoresti.

Domnul viceprimar Eduard Virlan: Domnule Craciunescu, noi ieri la sedinta de comisie am discutat toate aceste probleme si nu ati avut de comentat pe anumite puncte. Daca la anumite lucruri sa zicem nu sunteti de acord cu toate, ca sunt sume extrem de mici 4000 lei, cu cheltuielile materiale, dar sa veniti acum in momentul in care primim niste bani si rezolvam niste probleme, compensare CET, reabilitare blocuri.

Domnul consilier Local Craciunescu Grigore: Cu compensare la CET este in regula, domnule viceprimar Virlan.

Domnul viceprimar Eduard Virlan: Va rog sa nu ma intrerupeti. Cheltuielile de personal care sunt venite din urma sunt hotarari judecatoresti care trebuie puse in aplicare. Ca avem anumite, toate inainte de sarbatori si sa zici ca nu suntem de acord cu dvs. Faceti cum considerati, cetatenii vor vota in cunostinta de cauza. Acesta este mesajul meu catre dvs. Daca vreti sa facem ceva in acest oras veniti cu lucruri concrete nu cu asa ceva, cu orgolii politice. Nu este nicio problema. Nu vreti? Cetatenii vor vedea. Vom mai face inca o noua sedinta de consiliu local si maine, si poimaine pt ca trebuie sa rezolvam problemele orasului care nu sunt dupa toanele noastre. Si nu ale lui domnului Lepadat, sa stii.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Eu vreau inca o data sa apelez la intelepciunea dlui Grig si inteleg ca in acest moment este liderul de grup si sa-i spun urmatorul lucru: de data aceasta nu mai este chestiune de rugaminte sau nerugaminte samd, este vointa dvs politica, am inteles ca fata de propunerea dlui Lepadat daca veti vota acest buget asa cum este el totul este ok cu obs ca va tine seama de aceasta solicitare pe care dvs le-ati mentinat sa nu fie facute anul acesta si sa nu greveze bugetul nostru. Singura nuanta care ar trebui luata in discutie si apelez la judecata dvs. este cea legata de plata pentru anvelorparea blocurilor de locuinte, pt asigurarea caldurii cetatenilor este necesar sa reabilitam blocuri. Nimeni in Ramnicu. Valcea nu va mai veni sa lucreze pe acest domeniu daca vede ca Guvernul Romaniei la care am facut demersuri nenumarate si ne-a inteles si ne-a dat in ultima clipa aceasta suma, ca sa putem sa platim facturile celor care timp de un an de zile fara nicio plata la reabilitarea termica a blocurilor si n-am nicio treba cine lucreaza. Cetatenii beneficiaza de ajutorul guvernului, mai ales la municipiu si oricum au contribuit si ei cu bani putini la realizarea acestor lucrari. Cam la nivel de jumatate din sumele restante pt acesti constructori sa le facem plata. Domnule Grig, numai un pic, ai rugamintea mea concreta. fata de ceea ce ati spus dumneavoastra, va rog daca se poate sa adaugati si aceasta posibilitate, ca sa se poata face plata care nu am cum sa o fac altfel ca pierd acesti bani si e mare pacat si ramnicenii vor suferi. Concret si va spun foarte clar ca nicuiun constructor nu va mai veni sa faca lucrari aici in Ramnicu Valcea daca ei vad ca le refuzam sansa de a-si incasa contravaloarea muncii lor. Daca dvs veti intelege acest lucru, si apelez in aceste momente deosebite, la sentimentele dvs pe care le avem cu totii in aceste momente, sa aprobati punctul doi cu ceea ce ati spus dvs si cu micul amanunt suplimentar pe care vi l-am spus acum.

Domnul consilier local Gherghinaru Ion: Domnule Craciunescu, as vrea sa va multumesc in numele colegilor profesori. Ssuteti sadic, este a doua oara cand luati banii oamenilor din invatamant. Avem hotarari judecatoresti care repara ceea ce ati gresit dvs cu ani in urma. Veniti si acum si luati acesti bani. Nu mi se pare normal. ganditi-va ca toti acesti bani au fost adusi pe hotarari judecatoresti. Greu in judet si in muncipiu. Daca nu-i dam in aceasta luna o sa ii pierdem. La anul o sa stam iarasi cu mana intinsa pentru ca unii ori sunt orgoliosi ori sunt sadici.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Sadic nu este dl Craciunescu.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Nu sunt.

Domnul consilier local Mihailescu Gheorghe: Dincolo de apartenenta politica, vreau sa stiti ca suntem responsabili de bugetul unui oras care presupune utilitati, salarii, etc. si trebuie sa stim cu totii ca mai sunt cateva zile cand se mai fac plati asa cum sunt rigorile la trezorerie. Chestiuni punctuale: 4000 lei Seminar Teologic, cred ca se pot opri ca nu e un capat de lume dar sa nu aprobam un buget al municipiului pt cateva zile pt 4000 de lei. Am vazut aici si imi cer scuze pt lucrurile mai dure spuse de alta lume care nu trebuie sa fie spuse, dupa parearea mea, aici. Hotararile judecatoresti au sursa de plata bugetul de stat. Daca vor veni, vor fi platiti. Sugestia si rugamintea ar fi ca acest buget sa-l aprobam eventual cu acest amendament ca anumite plati sa fie amanate la limita legala dar sa functioneze acest oras, sa putem plati CET-ul ca sa furnizee ulitatile, sa platim si salariile castigate prin hotarari judecatoresti si care asteapta acesti bani de sarbatori si pentru functionarea firesca normala a acestui oras dincolo de rafuielile politice pe care le putem tine pentru la anu.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Vroiam sa il rog pe dl consilier Grig, lasand la o parte mica nuanta de final care a venit dupa ce si-a exprimar punctul de vedere, sa imi dea un raspuns sa aprobe punctul doi cu amendamente aparute pe final, clar trebuie sa fie ceva corect si concret. Sunt colegi de ai nostri care sunt plecati in Patagonia la sfarsit de an si noi nu putem face ceva bun pentru ramniceni. Dansul a spus foarte clar: s-au facut demersuri nenumarate tot timpul anului pentru a plati aceste hotarari judecatoresti care ne greveaza pe noi si trebuie sa platim noi din bugetul cetatenilor Ramnicului acesti bani daca nu folosim aceasta inlesnire primita de la minister pt. a putea sa platim aceste datorii rezultate din hotarari judecatoresti definitive. Banii oricum se platesc, dar de ce sa platesc din banii cetenilor Ramnicului care pot sa platesc de la bugetul de stat. Totodata va rog sa scoateti din lista de amendamente plata pentru reabilitarea termica anveloparea blocurilor care ar rezolva o problema majora a ramnicenilor si pe care le-am obtinut cu mare greutate de la Guvern

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Domnule Craciunescu am inteles ca sunt bani de la bugetul de stat si e pacat ca ii pierdem.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: L-am rugat sa nuanteze cu acea precizare si daca face asa, eu cred ca se poate vota cu acel amendament nuantat si sa cuprindem in acest an.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: As vrea sa fie extrem de clar pt toata lumea, nu putem fi de acord cu bugetul propus de catre directia economica in forma prezentata dar nu suntem nici sadici, domnule Gheghinaru. Suntem oameni responsabili. Ganditi-va ca aveti echipa USL-ului care ar fi trebuit sa fie astazi prezenta. Noi avem respect fata de cetatenii care ne-au trimis in consiliu si suntem prezenti la aceasta sedinta trei din cinci. Numarati si la dvs sa vedeti cand sunt prezenti.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Propuneti amendamentul si vedem ce trece si pe viitor, stiu si eu ce fac.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Utilitati la unitățile de invatamant, indemnizatii de la persoanele cu handicap.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Nu suntem de acord cu banii de la bugetul de stat sa-i cheltuim. Va multumim.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Pe rectificarea propusa in acest buget sunt si bani din surse proprii din bugetul local si bani de la bugetul de stat. Daca gasiti care este formula sa tinem cont numai de bani de la bugetul de stat si nu ar fi niciun fel din surse proprii, dar sunt bani si din surse proprii de la bugetul local, bani de care sunt raspunzator si eu si toti colegii din consiliu ca noi sa avem acoperit serviciul datoriei publice.

Urmeaza o serie de discutii in plen vizavi de proiectul de rectificare de buget in special de platile pe hotararile de jduecatoresti.

Domnul director al Directiei Economice dl Ion Lepadat explica modul de plata pentru hotararile judecatoresti. Mai exact, platile s-au efectuat din bugetul local si ulterior acesti bani trebuie pusi la loc pentru ca au venit de la minister.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Domnule presedinte, haideti sa nu o mai lungim supuneti la vot, nu se achita pe rectificare niciun leu din bugetul local si nu este nicio problema.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Materialul asa cum este propus de catre executiv.

Domnul consilier local Gherghinaru Ion: Au fost banii pentru gradinite, acum vin de la minister si ii dam bugetului local.

Domul consilier local Ionita Gheorghe: Sa supunem mai intai amendamentul propus.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Doar acele care au acele plati care au sursa din bugetul de stat, nu din bugetul local.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Amendamentul dl Craciunescu: sa se faca plati care au sursa din bugetul de stat nu din bugetul local.

Domnul director al Directiei Economice, Ion Lepadat: Nu se poate face o astfel de rectificare pt ca vorbim de banii pt centru rezidential.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Pana nu faceti dovada ca sunteti 30 miliarde pe care eu ii votez.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Vedeti ca au sosit acesti bani si nu este nimeni nebun sa dam un vot pe niste bani pe care nu-i avem. Daca tineti amendamentul ca nu se fac plati materiale de la bugetul de stat sau de la bugetul local, nu am nimic impotriva propunerii dvs.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Nu plati materiale, niciun fel de plati din bugetul local doar rezolvam problema banilor de la bugetul de stat. Nu eu am cheltuit banii, domnule director si nu este problema mea. Dumneavoastra i-ati propus si au fost aprobati de USL cum au dorit.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: ph cu amendamentul dl Craciunescu sa se faca...

Domnul viceprimar Eduard Virlan si domnul consilier local Ionita Gheorghe: nu este clar amendamentul, se creeaza o confuzie.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Cetatenii ramnicului vor vedea ca le este ingradita posibilitatea oamenilor de a primi caldura, de a primi bani constructorii care au lucrat pt protejarea si incalzirea locuintelor, salarii profesorii. Daca nu se voteaza, nu este niciun fel de problema pt ca exista inca zile si voi chema consiliul local in fiecare zi sa voteze inca o data impotriva Ramnicului. Cine voteaza clar impotriva ca aceste sume care au venit de la bugetul de stat sa nu fie distribuite spre destinatiile pt care au fost obtinute cu mare greutate, din punctul meu de vedere, voteaza impotriva Ramnicului.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: ph in forma prezentata de executiv

Domnul secretar Didoiu Ion: Comisia 1 nu s-a intrunit, suntem in situatia art. 44, sedinta extraordinara si nu este necesar. Să retineti acest aspect referitor la avizele comisiei nr.1 pentru toate proiectele de hotarare.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2013.

Întrunind 10 voturi „pentru” și 4 voturi „împotrivă” (următorii consilieri locali: Crăciunescu Grigore, Costinescu Bogdan Ilie, Mușat Constantin și Preda Maria Carmen) nu se aprobă proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2013.

La punctul trei din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre referitor la modificarea bugetului “Disponibil din fonduri cu destinație specială pentru finanțarea lucrărilor de intervenție privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe” pentru anul 2013 + Raportul de completare nr. 66443 din 19.12.2013.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune modificarea structurii veniturilor contului 50.02.40-Disponibil din fonduri cu destinație specială pentru finanțarea lucrărilor de intervenție privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe pentru anul 2013, a cărei valoare rămâne la 3.173.568,00 lei.

Cu avizul favorabil al comisiei de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale se supune aprobării proiectul de hotărâre referitor la modificarea bugetului “Disponibil din fonduri cu destinație specială pentru finanțarea lucrărilor de intervenție privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe” pentru anul 2013 + Raportul de completare nr. 66443 din 19.12.2013.

Întrunind 13 voturi “pentru” și 1 vot “împotrivă” (doamna consilier local Preda Maria Carmen) se aprobă următoarele:

-modificarea structurii veniturilor contului 50.02.40 - Disponibil din fonduri cu destinație specială pentru finanțarea lucrărilor de intervenție privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe» pentru anul 2013, anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 85/2013, a cărei valoare rămâne la cea aprobată prin hotărârea sus menționată, respectiv 3.173.568,00 lei, după cum urmează:

  • - sold 2012 buget local                                - 1.155.249,16 lei;

  • - sold 2012 asociații de proprietari                       -   50.452,64 lei;

  • - transfer de la Ministerul Dezvoltării Regionale - 550.000 lei ;

si Administrației Publice

  • - alimentare cont din fond reparații al asociațiilor de proprietari - 294.626 lei ;

  • - suma din TVA pentru echilibrare buget               -      1. 123.240 lei.

  • - modificarea structururii Listei obiectivelor de investiții - conform O.U.G nr. 18/2009 - Reabilitare termică a blocurilor pe anul 2013, aprobată prin anexa nr.2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 85/2013, a cărei valoare rămâne la cea aprobată prin hotărârea sus menționată, respectiv 3.173.568 lei, după cum urmează:

  • - se diminuează cu suma de 43.000 lei obiectivul de investiții « Reabilitare termică bloc I » ;

  • - se diminuează cu suma de 7.300 lei obiectivul de investiții « Reabilitare termică bloc S13 » ;

  • - se suplimentează cu suma de 30.500 lei obiectivul de investiții « Reabilitare termică bloc 31B » ;

  • - se suplimentează cu suma de 19.800 lei obiectivul de investiții « Reabilitare termică bloc 31 C ».

  • - modificările prevăzute la alineatele precedente se regăsesc în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din hotărârea adoptată.

La punctul patru din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății ETA S.A. pe anul 2013.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății ETA SA pentru anul 2013.

La solicitarea domnului președinte de ședință, comisiile de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și nr.3, pentru servicii publice și comerț, întreprinderi mici și mijlocii, administrarea domeniului public și privat, agricultură și-au prezentat avizele favorabile.

Domnul consilier local Musat Constantin: Domnule presedinte, as vrea sa privim putin situatia pe care a prezentat-o ETA si as vrea sa vedeti ca din activitatea de baza veniturile sunt de 5 milioane si din subventii 5 milioane 560 de mii. Daca observatii aceste subventii au suma foarte mare, venituri din alte activitati 409.300, deci consider ca managementul la aceasta unitate este defectuos si as vrea sa luam in calcul.

Domnul consilier local Mihailescu Gheorghe: Mai avem o mentiune discutata de noi ca subventia pe care o acordam acum si care vrem sa fim de acord sa mearga pentru plata salariilor, pentru plata salariilor compensatorii, pentru plata motorinei, pentru a asigura functionarea societatii si a facturilor scadente conform legii.

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: La ETA sunt destul de mari problemele. De fiecare data cand am adus in discutie astfel de probleme, am fost luat peste picior si am avut dreptate. Si acuma sa vedem pe unde scoatem caciula. In anul 2012 societatea ETA a inregistrat pierderi, in anul...

Domnul viceprimar Eduard Virlan: Si in 2010 si in toti ani.

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: In anul 2013 ati angajat 33 de oameni. Ati depasit fondul de salarii aferent, fata de fondul alocat pentru anul 2012 desi legea bugetului de stat nu va permitea acest lucru. Nu trebuia sa depasiti plafonul salarial din 2010. L-ati depasit acum, veniti in Consiliul Local si ne cereti sa modificam noi bugetul si la venituri si la cheltuieli. Nu este corect

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: L-ati votat in AGA.

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: Ati incalcat legea.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Cand ati fost corect, acum sau in AGA?

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: Ni s-a spus ca nu ati prevazut in buget salarii compensatorii pentru cei care au plecat. Spune ca au scazut veniturile din activitatea de baza.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Este materialul vechi.

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: Nu sunt nebun. Spune: venituri din activitatea de baza, incasari din bilete si abonamente, se rectifica in minus cu suma de....

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Stiti de ce pt ca sunteti in AGA. Pentru ca s-a renuntat la cateva rute.

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: Stiu la 2 Ocnita.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: De acolo pleaca.

Domnul director ETA, Popescu Ion: Domnule presedinte, mai prezint inca o data situatia societatii. Dumneavoastra, cand votati un material aici, sa acordati subventie nu faceti cadou societatii ETA, sa fie foarte clar. Noi la ETA si daca doriti, dumnealui este in AGA si sunt dispus sa pun la dispozitie toate datele pentru a le studia acolo nu sa le duca sau sa le publice in ziare.

Domnul consilier local Costinescu Bogdan Ilie: Domnule director, nu permit.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Ati cerut niste situatii aberante, state de salarii ati cerut.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Domnule director, dvs sunteti aici ca sa prezentati niste date exacte sau niste motive pt care solicitati acest lucru. Va rog tare mult sa nu mai faceti consideratii personale referitor la activitatea colegilor din consiliul local care au mandatul cetatenilor sa-si puna probleme sa va intrebe, sa faca orice. Am aceasta mare rugaminte: daca noi aici intre noi ne mai putem impunge, ironiza, in perioada aceasta a sarbatorilor avem o incarcatura suplimentara dar dvs nu. Va rog sa raspundeti concret. Pe mine ati reusit sa ma convingeti, sa nu mai faceti referiri la activitatea consilierilor.

Domnul director SC ETA SA, Popescu Ion: Noi va solicitam sa ne dati banii care care ni se cuvin din hotararile pe care le-a luat consiliul local si cum face legea. Raportul facut catre Directia Economica este in baza prevederilor bugetare legale si cu asta am incheiat. Doi: vreau sa va spun ca in vara lui 2012 Consiliul Local a rams dator catre ETA cu 7 mld 300 de mii de lei, bani pe care ni i-ati dat in anul acesta si de aceea am ajuns la 55 mld lei. La sfarsitul acestui an, pt luna decembrie, am reusit sa incasam 3,5 mld. Noi am facut un efort fata de anul trecut de la 7,3 miliarde si sa ne descurcam cu aceste sume si o sa aveti de platit 3,5miliarde. Va rog sa nu considerati ca este un cadou facut pentru ETA ci este o obligatie pe care o are Primaria, Consiliul Local sa achite catre ETA aceasta subventie. Daca nu eram o societate sub tutela dvs si eram o societate privata ati fi fost obligati sa ne platiti aceasta cheltuiala pe care noi am facut-o. Cum s-a cheltuit aceasta suma urmeaza sa va prezint un raport cand fac executia bugetului si rezultatele economice financiare la 31.12.2013. O sa fac analiza pe 5 ani. Se va face printr-un expert contabil si un evaluator in societate pentru a avea o situatie clara. Acestea vor fi prezentate la executie. Intotdeauna ni se reproseaza dar ETA urmeaza sa devina cea mai buna societate comerciala a consiliului local, domnbul coleg este membru in AGA la noi. O sa-i prezint date sa vada ca ceea ce spunem noi este corect.

Domnul consilier local Gherghinaru Ion: In momentul in care s-a facut bugetul ETA, a venit si pe subventii a cerut 55 mld si un pic, cu datorii si cu subventii. Daca va aduceti aminte la aprobarea bugetului in Consiliu Local le-am dat decat 44 mld. aici este diferenta: intre necesar calculat in ianuarie si existentul dat de noi prin HCL. Daca imi aduc aminte, 55 fara 44 tot 11 mld. face.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Asa este. Va multumesc domnule Gherghinaru. Are cuvantul dl Craciunescu

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Domnule presedinte, cu cca 6 luni de zile in urma, intr-o sedinta de comisie buget finante, am venit cu un amendament si sper ca domnul vice Virlan isi aminteste, cand v-am propus sa fie monitorizata activitatea de la ETA, din punct de vedere al modului cum se deconteaza si cine se lacomeste. Stim ca dl director Popescu la acel moment si-a luat angajamentul ca va achizitiona un sistem de monitorizare computerizat si pt sistemul tiket pt cartele. Primaria, la momentul respectiv, trebuia sa identifice persoanele care necesita protectie sociala si pt care sa fie emise acele cartele magnetice, cu care calatorii, respectiv, sa poata calatori gratuit. Si doar pt aceia Primaria sa dea subventia. Eu cred ca lucrurile sunt clare si l-as intreba pe dl director Popescu in ce stadiu se afla acest proiect pe care s-a angajat atunci ca il va duce la indeplinire fiind vorba doar de niste dotari mijloace fixe. La valorile la care se ridica, vrem sa stim daca este finalizat pt ca bani din bugetul local sub forma de subventie sa fie structurati pt acei calatori care au nevoie de aceasta subventie.

Domnul viceprimar Eduard Virlan: As vrea sa va raspund eu de data aceasta, pt ca am facut apel la dvs de nenumarate ori, ieri in comisie, am discutat acest lucru si v-a dat raspunsul cu stadiu cu tot. De ce doriti astazi din nou? Nu v-am intrerupt. O sa chem televiziunea la sedintele de comisie ca sa va filmeze. O sa cer si o sa supun la vot ca la comisii sa va filmeze, ieri am discutat acest lucru v-a spus clar in ce stadiu se afla.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Nu a facut nimic de 6 luni, doar discutam.

Domnul viceprimar Eduard Virlan: Eu cred ca ati vazut ca nu v-am intrerupt. Am rugamintea umila sa nu ma intrerupeti. Vi s-a spus in ce stadiu, ce studii s-au facut, ce variante sunt si aramas ca ultima discutie in luna ianuarie, va veni raportul clar ce s-a hotarat. Acum iarasi veniti sa ne aduceti aminte de acum 6 luni.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Nu s-a lucrat nimic.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Regulamentul de organizare si functionare al CL exista, as fi avut la dv rugamintea daca aveti de spus, spuneti acum.

Domnul director ETA, Popescu Ion: Am spus ca in luna ianuarie va fi prezentat un raport. Pe masa consiliului local va fi solicitarea noastra care se afla in programul nostru pt a face rentabila activiatea societati. Ii multumesc foarte mult de acum pentru ca va fi de acord cu ce vom prezenta noi in luna ianuarie.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Multumesc. Domnule Costinescu ca ati votat atunci pentru si acum impotriva.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: S-a facut o afirmatie radicala ca nu s-a facut nimic si vreau sa va spun ca de doua luni am purtat discutii aproape saptamanale cu diferite structuri, societati care ofera consultanta in acest domeniu si am discutat cu firmele care monteaza sistemul de tiketing cum opereaza acest sistem de tiketing impreuna cu domnul director. Au venit mai multe oferte si s-a analizat cum sunt autobuzele noastre, cum se pot adapta sistemele dumnealor la sistemul nostru si vreau sa va spun ca nu ne puteam permite ca la sfarsitul anului sa prezentam o asemenea situatie care permite o crestere atat de mare a fondurilor alocate ca sa zic asa. Tocmai ca ne-am gandit ca cetateanul ramnicului sa nu simta acest lucru. In luna ianuarie se va face acest lucru si daca dvs veti vota, noi in buget vom introduce modul in care dl director vine cu propunerea referitoare la sistemul de tiketing. Sper ca va trece de votul dvs si va fi implementat in februarie - martie cel tarziu in Ramnicu Valcea acest sistem de tiketing.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății ETA S.A. pe anul 2013.

Întrunind 10 voturi „pentru” și 4 voturi „împotrivă” (următorii consilieri locali: Crăciunescu Grigore, Costinescu Bogdan Ilie, Mușat Constantin și Preda Maria Carmen) nu se aprobă proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății ETA S.A. pe anul 2013.

La punctul cinci din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății PIETE PREST S.A. pentru anul 2013.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății PIEȚE PREST SA pe anul 2013 prin alocarea sumei de 25.000 lei la cap. II Cheltuieli de exploatare pct.1 C2 „Cheltuieli cu personalul-Bonusuri” și diminuarea cu aceeași sumă, în cadrul aceluiași capitol de la pct. 1 C1-„Cheltuieli cu salariile”.

La solicitarea domnului președinte de ședință comisiile de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și nr.3, pentru servicii publice și comerț, întreprinderi mici și mijlocii, administrarea domeniului public și privat, agricultură și-au prezentat avizele favorabile.

Domnul consilier local Mihăilescu Gheorghe: Aici este o ecuatie destul de simpla. Piete Prest are economie la fondul de salarii prin neangajari de oameni, prin necheltuirea unor bani din fondul de salarii, se pot da ca salarii sau ca bonuri de masa. Solicitarea este ca sa dam sub forma de bonuri de masa cadou care au un alt regim juridic si cheltuiala mai mica este de bun simt. Este elegant in prag de Craciun ca acesti oameni care fac curetanie in oras si muncesc si pt noi si pt cetateni sa primeasca acest mic cadou din partea noastra, acum in prag de sarbatori.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Este ilegal ceea ce ni se cere. Este o decizie pe care poate sa o ia CA de la Piete Prest nu are de a face cu Consiliul Local. Este problema lor si este decizia lor si problema lor. Daca sunt economii prin neangajare de personal este problema Piete Prest. Este ilegal dintr-un buget aprobat de Consiliul Local sa transferam de la un capitol la altul. Este ilegal ceea ce ni se cere doar CA al Piete Prest sau conducerea executiva a Piete Prest vor sa faca, problema aceasta este decizia lor. A doua problema pe care vreau sa o ridic eu, cred ca la momentul de fata. Nu cred, va spun sigur ca asa se intampla: Gradina Zoologica a fost retrocedata Primariei, ei au ramas cu curatenia parcarilor. Acolo se intampla evaziune fiscala, trebuie sa rezolvam problema asta. Ei incaseaza bilete.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Nu s-a facut niciun trasfer de personal.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Nu discutam de personal. M-am legat de Gradina Zoologica, trebuie sa rezolvam aceasta problema. Daca este la Piete Prest sa stea acolo. am transferat-o la administratia locala.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Ati pus o conditie, chiar dvs ati ridicat aceasta conditi. Cand guvernul va aproba acest lucru.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Aveti aprobare de la ANFP?

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Este acceptul ANFP dar nu se poate face de ei, ci prin HG.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: As sugera ca lucrurile sa fie fie corecte si normale, sa desfiintam HCL.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Este lasata cu o conditie, daca nu se indeplineste nu intra in vigoare

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Este societate comerciala, se supune aceleasi legislatii din Romania si nu as vrea sa fie suprize de niciun fel.

Domnul viceprimar Virlan Eduard: Eu vreau sa-i dau dreptate. Domnul Mihailescu, este o chestiune simpla, daca o intelegeti. in momentul in care nu intelegeti devine complicata, intelegeti?

Domnul consilier local Amza Valeru: Vreau ca suma de 25 de mii de lei nu este din bugetul local, este din bugetul propriu al Piete Prest, decat trece de la un capitol la altul. Ce facem noi aici este modificare de buget si e normal sa treaca prin Consiliu Local si este Primaria actionar unic da. Mai mult decat atat, va rog sa spuneti domnule Craciunescu de ce este ilegal si conform carei legi?

Domnul secretar Didoiu Ion: Proiectul de hotarare a fost semnat de legalitate. Exista raport de specialitate si propunerea celor de la Piete Prest. Ii mutam dintr-o parte in cealalta.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Conducerea executiva a Piete Prest vrea sa scoata castanele din foc cu mana Consiliului Local.

Domnul Gica Salomia: Bugetul este aprobat de Consiliul Local, modificarea se face in anexa 1 si trebuie sa avem aprobarea Consiliului Local pe aceasta modificare conform prevederilor legale in vigoare. Modificarea se face in cadrul aceluiasi capitol de la salarii, se trece la un subcapitol al aceluiasi capitol.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății PIETE PREST S.A. pentru anul 2013.

Întrunind 10 voturi „pentru” și 4 voturi „împotrivă” (următorii consilieri locali: Crăciunescu Grigore, Costinescu Bogdan Ilie, Mușat Constantin și Preda Maria Carmen) nu se aprobă proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății PIETE PREST S.A. pentru anul 2013.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Le transmit public celor care lucreaza atat in conditii atat de dificile la Piete Prest ca pentru ei, cei de la PDL si de la PPDD, le-au facut sarbatorile de iarna fericite. Sa le multumeasca si sa tina seama atunci cand se intalnesc cu dansii pe strada sa-i salute cu mult respect pentru gestul facut astazi. Pentru o suma atat de mica care le-ar fi facut sarbatorile de iarna sa fie fericite au fost transformate de colegii nostri prin votul lor intr-un fief politic. Ma doare sufletul cum se amesteca politicul in problemele sufletesti, de viata ale cetatenilor Râmnicului.

La punctul șase din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind organizarea unor evenimente în vederea sărbătoririi Anului Nou 2014.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune aprobarea organizării de către Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea a unor evenimente cultural-artistice și distractive dedicte serbării Anului Nou 2014. De asemenea se propune suportarea din bugetul local- Cap. „Sponsorizări” cu prioritate și din Cap. 67 „Cultură,recreere și religie” a cheltuielilor necesare organizării evenimentelor, în sumă totală de 98.000 lei cu TVA.

La solicitarea domnului președinte de ședință comisiile de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și nr.5, pentru învățământ, culte, sănătate, cultură, protecție socială, activități sportive și de agrement și-au prezentat avizele favorabile.

Domnul consilier Mihăilescu Gheorghe: Formulam o propunere ca suma care se suport din capitolul 67 cultura recrere si religie sa fie de 50.000 lei nu mai mare iar restul din sponsorizari pentru acest obiectiv.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind organizarea unor evenimente în vederea sărbătoririi Anului Nou 2014, cu amendamentul formulat în plenul ședinței.

Întrunind 10 voturi “pentru”, 2 voturi “împotrivă” (următorii consilieri locali. Costinescu Bogdan Ilie și Mușat Constantin) și 2 “abțineri” (următorii consilieri locali: Preda Maria Carmen și Crăciunescu Grigore) nu se aprobă proiectul de hotărâre privind organizarea unor evenimente în vederea sărbătoririi Anului Nou 2014.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: La fel transmit.

Domnul consilier local Tardea Dumitru: Ati mai transmis o data.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Transmit de data aceasta ramnicenilor ca colegii nostri de la PPDD si de l PDL nu doresc sa se organizeze revelion in strada sa ne bucuram si noi ca toti ceilalti din Romania de un revelion frumos impreuna la kilometrul zero al orasului. Daca nu vor fi artificii, daca nu va fi un spectacol sa stie cetatenii ca noi ne-am facut datoria, am facut toate sacrificiile dar nu se doreste de la PPDD si PDL acest lucru.

Domnul consilier local Tardea Dumitru: Mesaj politic.

La punctul șapte din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind efectuarea unor plăți din bugetul local.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune aprobarea alocării din bugetul local de la Capitolul 67 “Cultura, recreere și religie” a sumei de 13.687, ce intră în categoria “Cultură recreere”.

La solicitarea domnului președinte de ședință comisiile de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și nr.5, pentru învățământ, culte, sănătate, cultură, protecție socială, activități sportive și de agrement și-au prezentat avizele favorabile.

Domnul consilier local Mihăilescu Gheorghe: Sa se scoata punctul 3 - Fundatia Tineret Valcea avand in vedere anumite considerente asupra acestei fundatii care are anumite litigii.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind efectuarea unor plăți din bugetul local.

Întrunind votul unanim al membrilor Consiliului Local prezenți la ședință se aprobă alocarea din bugetul local de la Capitolul 67 ”Cultură, recreere și religie” a sumei de 9.687 lei, ce intră în categoria «Cultură recreere», conform anexei la hotărârea adoptată.

În continuare, la punctul opt din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al primarului.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune modificarea statului de funcții al apartaului de specialitate al primarului în sensul promovării în grad profesional a unui număr de 18 de funcționari publici.

Cu avizul favorabil al comisiei de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și, fără completări sau modificări, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al primarului.

Întrunind 13 voturi „pentru” și o „abținere” ( doamna consilier local Preda Maria Carmen) se aprobă modificarea, începând cu data de 01.01.2014, a statului de funcții al aparatului de specialitate al primarului, prin transformarea unui număr de 18 posturi, după cum urmează :

Nr.crt.

Compartimentul/Serviciu

Functia publica

Nr. Posturi

actuala

pe care a promovat

1.

Compartiment Comunicare,Sport,Cultură

inspector, cl. I, grad principal

inspector , cl. I, grad superior

1

2.

Biroul Resurse Umane

Inspector , cl. I, grad asistent

Inspector, cl. I, grad principal

1

3.

Serviciul Juridic,Executări Silite;

Inspector, cl. I, grad asistent

Inspector, cl. I, grad principal

2

4.

Serviciul Juridic,Executări Silite;

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

5.

Serviciul Persoane Fizice

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

6.

Serviciul Investiții Publice

Referent de specialitate, cl. II, grad principal

Referent de specialitate, cl. II, grad superior

1

7.

Biroul Proiectare Urbană și GIS

Consilier , cl. I, grad asistent

Consilier , cl. I, grad principal

1

8.

Serviciul Evidența Persoanelor

Inspector, cl. I, grad asistent

Inspector, cl. I, grad principal

1

9.

Compartiment Contracte

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

10.

Serviciul Contabilitate și Buget

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

11.

Compartimentul de Transport Local

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

12.

Serviciul Administratie Publica Locală,Reglementări și Aplicare Legea 10/2001

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

13.

Compartiment Achiziții Publice

Inspector, cl. I, grad asistent

Inspector, cl. I, grad principal

1

14.

Serviciul Corp Control Primar,Inspectori Zonali

Consilier Juridic,clasa I,grad

Consilier Juridic,clasa

1

principal

I,grad superior

15.

Serviciul Corp Control Primar,Inspectori Zonali

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

16.

Serviciul Administratie

Publica Locală,Reglementări și Aplicare Legea 10/2001

Consilier Juridic,clasa I,grad asistent

Consilier Juridic,clasa

I,grad

principal

1

17.

Unitatea Locală de Moitorizare

Inspector, cl. I, grad principal

Inspector, cl. I, grad superior

1

Modificările prevăzute la alineatul precedent se regăsesc în anexa - Statul de funcții al aparatului de specialitate al primarului și al Direcției de Evidență a Persoanelor, care face parte integrantă din hotărârea adoptată.

Întrucât punctul nouă a fost retras de pe ordinea de zi, respectiv :Raport și proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită a unui spațiu situat în imobilul - construcție Școala Română de Afaceri, situat pe Intrarea Pribeanu nr.1, în continuare, la punctul zece din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre de actualizare a progamului local multianual privind creșterea performanței energetice la blocurile de locuințe din municipiul Râmnicu Vâlcea, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.170/2009, modificată de hotărârea nr. 172/2010.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune completarea cu un număr de 18 blocuri de locuințe ”Centralizatorul blocurilor de locuințe incluse în programul local mulianual” privind creșterea performanței energetice la blocurile de locuințe din municipiul Râmnicu Vâlcea.

Cu avizele favorabile avizele favorabile ale comisiilor de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale; nr.3, pentru servicii publice și comerț, întreprinderi mici și mijlocii, administrarea domeniului public și privat, agricultură și nr.4, de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător, gospodărie comunală, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură și, fără completări sau modificări, se supune aprobării proiectul de hotărâre de actualizare a progamului local multianual privind creșterea performanței energetice la blocurile de locuințe din municipiul Râmnicu Vâlcea, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.170/2009, modificată de hotărârea nr. 172/2010.

Întrunind votul unanim al membrilor Consiliului Local prezenți la ședință se aprobă Se completează cu un număr de 18 blocuri de locuințe «Centralizatorul blocurilor de locuințe incluse în programul local multianual », aprobat prin anexa la Hotărârea Consiliului Local nr.172/2010.

Cele 18 blocuri de locuințe menționate la alineatul precedent sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din hotărârea adoptată.

În continuare, la punctul unsprezece din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind suspendarea taxei de urgență pentru eliberarea autorizațiilor de construire și certificatelor de urbanism.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune suspendarea taxei de urgență pentru eliberarea certifacatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire/desfințare pentru perioada de 20 decembrie 2013 - -20 ianuarie 2014.

Cu avizele favorabile avizele favorabile ale comisiilor de specialitate nr.2, de buget-finanțe, prognoze economico-sociale și nr.4, de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător, gospodărie comunală, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură și, fără completări sau modificări, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind suspendarea taxei de urgență pentru eliberarea autorizațiilor de construire și certificatelor de urbanism.

Întrunind 13 voturi „pentru” și o „abținere” (doamna consilier local Preda Maria Carmen) se aprobă suspendarea taxei de urgență pentru eliberarea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire/desființare, instituită prin Hotărârea Consiliului Local nr.128/15/2004, modificată prin hotărârea nr.129/2010, pentru perioada 20 decembrie 2013 - 20 ianuarie 2014.

În continuare, la punctul doisprezece din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind prelungirea termenului de valabilitate a Planului Urbanistic de Zonă - Imobil D+P+7E, bdul Tudor Vladimirescu nr. 24, investitor S.C. Protetchim SRL.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune prelungirea începând cu data de 28 decembrie 2013, pe o perioada de 6 luni a termenului de valabilitate a documentației de urbanism Plan Urbanistic de Zonă „Imobil D+P+7E” bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 24” investitor SC Protechim SRL.

Cu avizul favorabil al comisiei de specialitate nr.4, de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător, gospodărie comunală, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură și, fără completări sau modificări, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind prelungirea termenului de valabilitate a Planului Urbanistic de Zonă - Imobil D+P+7E, bdul Tudor Vladimirescu nr. 24, investitor S.C. Protetchim SRL.

Întrunind 13 voturi „pentru” și o „abținere” (doamna consilier local Preda Maria Carmen) se aprobă prelungirea, începând cu data de 28 decembrie 2013, cu 6 (șase) luni termenul de valabilitate a documentației de urbanism Plan Urbanistic de Zonă „Imobil D+P+7E bulevardul Tudor Vladimirescu nr.24”, investitor S.C. Protectchim S.R.L, cu respectarea condițiilor impuse prin Hotărârea Consiliului Local nr.377/225/2008.

În continuare, la punctul treisprezece din ordinea de zi sunt prezentate: Raportul și proiectul de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare pentru anul școlar 2014-2015

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Se propune aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Râmnicu Vâlcea pentru anul școlar 2014-2015.

La solicitarea domnului președinte de ședință comisiile de specialitate nr.3, pentru servicii publice și comerț, întreprinderi mici și mijlocii, administrarea domeniului public și privat, agricultură și nr.5, pentru învățământ, culte, sănătate, cultură, protecție socială, activități sportive și de agrement și-au prezentat avizele favorabile, cu amendamentul din partea comisiei nr. 5 ca, comasarea Liceului Tehnologic General Magheru în Liceul Tehnologic Ferdinand I și Liceul Tehnologic Henri Coandă să se facă dacă se obțin avizele de la Consiliul Consultativ al Inspectoratului Școlar Județean Vâlcea, de la Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Vâlcea și de la Ministerul Educației Naționale. Amendamentul comisiei nr. 5 a fost prezentat de domnul consilier local Gherghinaru Ion.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Domnule presedinte, nu am discutat acest punct in sedinta de comisie, dar as ruga pe cei care au facut acest material referitor la punctul 13, sa explice corect motivele pentru care se doreste a fi facuta aceasta comasare. Ce se va intampla ulterior cu personalul salarial la cele trei licee. Acest punct nu a fost discutat in comisiai de buget finante

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: Nu cred ca era cazul pentru buget finante.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Aveti nevoie astazi de votul noastru.

Domnul consilier local Gherghinaru Ion: Sa inteleg, domnule consilier, ca numai la amendament vreti explicatii.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Am intrebat punctual, domnule consilier, ce se intampla cu personalul didactic si personalul auxiliar.

Domnul consilier local Gherghinaru Ion: In conditiile in care se obtin aceste aprobari, in functie de profil, o parte dintre clasele de mecanica de la Henri Conada si celelalte, vor ramane la Ferdinand. In conditiile acestea, elevul sau clasa pleaca cu cadrul didactic cu tot. Se transfera, in 2-3 ani de zile cadrele didactice vor avea titularizare pe unul din licee sau pe ambele. Din punct de vedere al cadrelor didactice nu se intampla absolut nimic. De unde a apartut aceasta discutie? Datorita cheltuielilor mari si cum mi-au solicitat cei doi viceprimari si primarul, a trebuit sa gandesc, puteti solicita sa vedeti care sunt sunt suprafetele si numarul de locuri in camine, sali, grad de ocupare. La unele din puncte anterioare ati fost de acord cu plata a 155 lei la utilitati , un camin de 4 etaje si folosesti 2, sunt cheltuieli in plus. Si asa mai departe, cu sali de clasa si cu toti ce vreti.

Domnul consilier local Craciunescu Grigore: Sa inteleg ca de fapt, pe viitor, se va renunta la General Magheru de la Troianu si personalul si elevi vor fi transferati pe Ferdinad si Henri Coanda. Este adevarat ca se doreste un transfer de proprietate cu universitatea de la Pitesti de la amplasamentul General Magheru, in schimbul locatiei de la Vladesti pentru locuinte sociale?

Domnul consilier local Gherghinaru Ion: Acest lucru nu vi-l poate spune decat Ministerul Educatiei Nationale. Daca se doreste acest schimb, consiliul locaal solicita inspectoratului scolar avizul, inspectoratul il da sau nu. Si chiar daca noi dam consiliului local acest aviz, ramâne schimbarea destinatiei unor cladiri cu destinatie invatamant numai cu avizul ministerului. Daca ministerul spune da si dumneavoastra ati cerut si spuneti da in consiliu da, daca nu, nu.

Domnul primar Emilian Valentin Francu: Vreau sa-i dau un raspuns domnului Grig. S-au purtat astfel de discutii cu rectorul Universitatii din Pitesti. A venit de doua ori si a venit si la primarie si a discutat cu executivul. Acesta si-a exprimat intentia, sa zicem asa, intentia favorabila daca se va gasi o solutie in sensul acesta, noi rectoratul am fi de acord cu schimb. Problema este sa gasim intelegere la minister pentru ca in spatiul acela sa facem si pentru ramniceni si locuinte sociale si ANL daca este cazul. Spatiul de la Magheru se preteaza foarte bine pentru un campus universitar si am rezolva toate probleme pe care ni le-am propus. Dar, atentie, avem anumite retineri din partea ministerului. De un an de zile incercam. Se pierd materiale prin sertate, sper sa nu se mai piarda si personal. In luna ianuarie, cand merg la minister cu inspectorul general sa sustinem cauza valcenilor in vederea primirii unui aviz pentru punerea in practica a acelei intelegeri initiale, cand s-a atribuit universitatii din Pitesti, pe vremea domnului Melescanu, cu aceasta conditie, ca dupa aceea sa revina municipalitatii cea mai mare parte a terenuri. Acea promisiune nu s-a pus in practica. Suntem blocati, nu stiu din ce motiv. Vom face demersuri ca sa fie bine pentru ramniceni, in primul rand cu acordul dumneavoastra si cu acordul ministerului.

Nemaifiind alte discuții pe marginea celor prezentate, se supune aprobării proiectul de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare pentru anul școlar 2014-2015, completat cu amendamentul formulat de comisia nr.5- Comasarea Liceului Tehnologic General Magheru în Liceul Tehnologic Ferdinand I și Liceul Tehnologic Henri Coandă se va face dacă se obțin avizele de la Consiliul Consultativ al Inspectoratului Școlar Județean Vâlcea, de la Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Vâlcea (CLDPS) și de la Ministerul Educației Naționale.

Întrunind 11 voturi “pentru” și 3 “abțineri” (următorii consilieri locali: Preda Maria Carmen, Costinescu Bogdan Ilie și Mușat Constantin) se aprobă rețeaua școlară a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Râmnicu Vâlcea pentru anul școlar 2014-2015, conform anexei, care face parte integrantă din hotărârea adoptată.

Comasarea Liceului Tehnologic General Magheru în Liceul Tehnologic Ferdinand I și Liceul Tehnologic Henri Coandă se va face dacă se obțin avizele de la Consiliul Consultativ al Inspectoratului Școlar Județean Vâlcea, de la Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Vâlcea (CLDPS) și de la Ministerul Educației Naționale.

Domnul președinte de ședință, consilier local Pruteanu Costel Bogdan: „Nemaifiind alte probleme de discutat, lucrările ședinței de astăzi s-au încheiat”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,             SECRETAR MUNICIPIU,

Costel Bogdan PRUTEANU                 jurist Ion DIDOIU

Red. R.M.