Proces verbal din 26.06.2017

Proces verbal ședința ordinară din data de 26.06.2017

PROCES VERBAL AL ȘEDINȚEI ORDINARE

9    9

DIN DATA DE 26.06.2017

Lucrările ședinței încep la ora 12,45 și se desfășoară la Palatul Bragadiru, Sala Colosseum, Calea Rahovei, nr.147-153.

Ședința a fost convocată de către Primarul Sectorului 5 prin Dispoziția nr. 5694/20.06.2017.

Toți membrii Consiliului Local au fost convocați atât telefonic cât și prin intermediul poștei electronice.

În sală sunt prezenți 22 consilieri. Lipsesc următorii consilieri: Coroblea Cristina, Crudu Claudia Elena, Franovici Bogdan, Cursaru Paul Gabriel și Vanghelie Marian Daniel.

Din partea executivului sunt prezenți dl Primar Daniel Florea, dl Viceprimar Țigănuș Marian și D-na Cristina Cornelia Feurdean Secretar al Sectorului 5.

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Buna ziua, dragi colegi! Iată-ne astăzi aici după un an de zile de colaborare împreună. Ne-am străduit să aprobăm proiectele în interesul cetățeanului Sectorului 5 și sperăm în continuare într-o colaborare fructuoasă până la finalul mandatului. Totodată, astăzi este o zi specială pentru noi, și pentru că am împlinit un an, dar și pentru faptul că este Ziua Drapelului Românesc. Pentru aceasta avem ca invitat pe dl Nicolae Voiculeț, un nume reprezentativ pentru naiul românesc. Tot ca invitat avem și pe dna Alina Cimpoeru de la Asociația ,,Coloram Zâmbete

Dna președinte de ședință Săndulescu Nina dă citire ordinii de zi, stabilită prin dispoziția Primarului nr. 5694/20.06.2017, după cum urmează:

1. Proiect de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier al doamnei Crudu Claudia Elena;

2.    Proiect de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier al domnului Franovici Bogdan;

3.    Proiect de hotărâre privind completarea și modificarea Hotărârii Consiliului Local Sector 5 nr.60/16.05.2017 privind desfășurarea activităților de voluntariat în cadrul Centrului Unic de Voluntariat Comunitar Sector 5 organizat de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 5;

4.    Proiect de Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind reglementarea activității de constatare, ridicare, transport, depozitare și restituire/eliberare a autovehiculelor sau vehiculelor staționate/parcate pe carosabil, terenuri, parcări, locuri special amenajate, spații verzi, zone pietonale, scuaruri (zonă verde sau pietonală) și trotuare aparținând domeniului public sau privat al Municipiului București aflate pe raza administrativ teritorială a Sectorului 5;

5.    Raport de Activitate al Aparatului de Specialitate al Primarului Sectorului 5-2016-2017;

6.    Diverse.

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Supun la vot ordinea de zi. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumim!

Ordinea de zi a fost aprobată cu 22 de voturi pentru.

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Punctul 1- Proiect de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier al doamnei Crudu Claudia Elena. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumim!

Proiectul de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier al doamnei Crudu Claudia Elena a fost aprobat cu 22 de voturi pentru.

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Punctul 2- Proiect de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier al domnului Franovici Bogdan. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumim!

Proiectul de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier al domnului Franovici Bogdan a fost aprobat cu 22 de voturi pentru.

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Punctul 3- proiect de hotărâre privind completarea și modificarea Hotărârii Consiliului Local Sector 5 nr.60/16.05.2017 privind desfășurarea activităților de voluntariat în cadrul Centrului Unic de Voluntariat Comunitar Sector 5 organizat de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 5. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumim!

5

Proiectul de hotărâre privind completarea și modificarea Hotărârii Consiliului Local Sector 5 nr.60/16.05.2017 privind desfășurarea activităților de voluntariat în cadrul Centrului Unic de Voluntariat Comunitar Sector 5 organizat de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 5 a fost adoptat cu 22 de voturi pentru.

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Punctul 4- proiect de Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind reglementarea activității de constatare, ridicare, transport, depozitare și restituire/eliberare a autovehiculelor sau vehiculelor staționate/parcate pe carosabil, terenuri, parcări, locuri special amenajate, spații verzi, zone pietonale, scuaruri (zonă verde sau pietonală) și trotuare aparținând domeniului public sau privat al Municipiului București aflate pe raza administrativ teritorială a Sectorului 5. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumim!

Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind reglementarea activității de constatare, ridicare, transport, depozitare și restituire/eliberare a autovehiculelor sau vehiculelor staționate/parcate pe carosabil, terenuri, parcări, locuri special amenajate, spații verzi, zone pietonale, scuaruri (zonă verde sau pietonală) și trotuare aparținând domeniului public sau privat al Municipiului București aflate pe raza administrativ teritorială a Sectorului 5 a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 7 voturi împotrivă (Bîrsan Mihai, Geamănă Dragoș, Giurcă Augustin Răzvan, Jelea Bogdan Ion, Niculescu Jacqueline Christina, Pop Claudia Ramona și Scripcaru Lucian Mihai)

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Punctul 5- Raport de Activitate al Aparatului de Specialitate al Primarului Sectorului 5-2016-2017. O să-l lăsăm pe dl Primar al Sectorului 5 să ni-l prezinte.

Dl Primar Daniel Florea: În primul rând vă mulțumesc pentru colaborare. Să știți că în tot ceea ce am prezentat, dacă din întâmplare o să mai scap și o să spun eu în loc de noi să nu o luați literar sau literal și să o luați așa.... suntem toți

5    5    5    5    5

împreună o echipă, chiar dacă uneori avem păreri divergente și este pentru mine un semn de mare onoare faptul că am reușit să facem foarte multe lucruri în acest an. O să vi le prezint succint în niște filmulețe și după aceea o să revin asupra lor pentru a prezenta întreaga strategie, ce am făcut și ce urmează. Pe ecran se derulează imagini din proiectele realizate de Primarul Sectorului 5 Daniel Florea împreună cu Consiliul Local în perioada 2016-2017.

Dl Primar Daniel Florea: Aș vrea să vă vorbesc și în acest timp să ruleze, în spate, imaginile. Sunt un primar la primul mandat, care face bilanțul primului an de activitate și atunci când am făcut acest program cu care am câștigat alegerile, l-am gândit pe cinci paliere. Astăzi, după un an de mandat, pot să vă spun că la următoarele alegeri voi avea un singur palier și acel palier va fi această strategie integrată pe care am elaborat-o, care va avea mai multe puncte, dar nu mai multe diviziuni. Am anunțat împreună cu dna Primar General Gabriela Firea, vineri, la prezentarea raportului său de activitate, după primul an; în decursul acestui an vom începe construirea a 5000 de unități locative pe Antiaeriană. Aceste 5000 de unități locative sunt menite să rezolve nu numai problema locuirii pentru unii cetățeni din sector, ci sunt o parte importantă a strategiei pe care o avem. Oameni care trăiesc în niște condiții crunte în Livezilor sau în Iacob

5    5

Andrei, sau pe Amurgului și îi mutăm acolo, dacă nu le dăm și posibilitatea să muncească și să-și ducă copiii la școală, să se poată întreține, să se poată dezvolta, iar copiii lor să aibă șanse mai mari și mai multe decât au avut părinții. Acesta este motivul pentru care, de la începutul mandatului, am încercat să rezolv, în primul rând, cele trei mari probleme cu care s-a confruntat sectorul de-a lungul timpului: salubrizarea, anveloparea și construirea de locuințe. În ceea ce privește salubrizarea, suntem în plină procedură de licitație publică pentru atribuirea contractului. În acest moment firma ROMPREST are contract încheiat în decembrie 2014 cu Primăria Capitalei pentru 2/3 din străzile din sector. Restul de 1/3, în jur de 450 de străzi, sunt neacoperite de contract de salubrizare. Acesta este unul dintre motivele pentru care avem aceste depozite necontrolate de gunoi. Al doilea motiv este că mare parte dintre terenurile din sector de la noi nu se află în administrarea Primăriei Capitalei sau a Primăriei Sectorului 5. Se află în administrarea Ministerului Apărării sau a CFR-ului, sau a Ministerului Transportului. Acesta este motivul pentru care ne aflăm în plină procedură de preluare a acestor terenuri, pentru a le putea salubriza și pentru a le putea folosi în regenerarea urbană a sectorului. Salubrizarea a fost o preocupare și în august am ridicat pe SEAP prima licitație. În noiembrie, la împlinirea termenului, nu s-a prezentat nici un ofertant și a trebuit să reluăm procedura de salubrizare. Am ajuns la un moment dat în aprilie, înainte de Paște, la ultimul pas, acela de atribuire a contractului, însă în urma unei decizii a CNSC-ului (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și apoi a instanței, a trebuit să primim înapoi procedura de licitație la ultimul pas, unul dintre ofertanții care nu depusese toate hârtiile la început. Asta este decizia instanței, nu o comentăm, una peste alta nici în acest moment nu avem un câștigător, pentru că este o procedură de evaluare a efectelor tehnice. Sper ca în maxim două săptămâni comisia de licitație să poată să atribuie contractul. Cel puțin acestea sunt așteptările pe care ei le au, și spun că sunt realiste. Între timp vine căldura și avem probleme cu mulți oameni care sunt nemulțumiți de faptul că firma care ar trebui să asigure salubrizarea pe teritoriul sectorului nu o face la standarde. Noi am încercat tot felul de variante, am discutat cu ei, am încercat să facem un ,,gentleman's agreement” am avut niște întâlniri și am reușit să luăm niște zeci de mii de tone de gunoi de pe raza sectorului. Joi m-am întâlnit cu ei din nou și au spus că vor aduce până la urmă acolo niște containere pe care nu le-au dus nici astăzi. Din păcate, nu avem posibilitatea să-i forțăm, decât să-i amendam atunci când nu-și fac treaba pe acele străzi pe care au contract. În ceea ce privește anveloparea, la Primăria Sectorului 5 nu s-a mai făcut niciun document privind anveloparea din anul 2011 și nu s-a mai anvelopat niciun bloc din anul 2012. După ce am preluat mandatul, am refăcut mare parte din documentație, am început discuții cu specialișt și am demarat, în decembrie, licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectare, sperând că până în vară vom putea atribui contracte și vom putea începe execuția cel mai târziu la 15 iunie. Uite că a trecut 15 iunie și încă suntem în plină procedură de licitație și o să vă explic și motivele. Pe 27 decembrie 2012, Guvernul Tehnocrat a dat o Ordonanță prin care a modificat legea, astfel încât a mai adăugat 28 de operațiuni noi și un certificat de eficiență energetică la

documentația necesară anvelopării. Noi scosesem la licitație la un preț de 3 lei

2

m . Din păcate numai acel certificat de eficiență energetică pe piață este 1 euro

2

pe m , adică 4,5 lei. Dacă am încerca să adăugăm valoarea maximă posibilă din acel 3 lei ar fi 4,5 exact valoarea certificatului de eficiență energetică, și atunci, ce ne facem cu toate celelalte operațiuni, plus cele 28. Am cerut un punct de vedere de la A.N.A.F. de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice și ni s-a spus că ar fi ilegal să continuăm licitația, să o anulăm. Am anulat-o, dar unul dintre ofertanți a atacat în instanță, a atacat la C.N.S.C. și apoi în instanță și a obținut anularea deciziei noastre de anulare a licitației. Si acum noi ar trebui să

5    5    5

mergem în continuare cu licitația în condițiile în care legea veche, în condițiile în care legea nouă ne impune niște operațiuni pe care nu le putem face, la banii pe care îi prevăzusem conform legii vechi. Vom vedea ce soluție vom găsi. Deocamdată, și mulțumesc Consiliului Local, în ședința de vinerea trecută am reușit să anulăm acea Hotărâre de Consiliu prin care spusesem că să facem pentru școli în mod centralizat licitațiile, pentru că ne-am dat seama că sunt totuși nevoi acute la școli, și atunci vom scoate din acest pachet școlile, le dăm posibilitatea lor să-și facă procedurile, astfel încât în această vară cel puțin 20 de unități de

învățământ, cele cu probleme mai mari, să poată să intre în acest program de reabilitare și extindere să fie gata până la 15 septembrie, o să vi le și enumăr. De asemeni am aflat cu bucurie că Ministerul Dezvoltării, săptămâna trecută, a aprobat reabilitarea pe fondurile Guvernului a 10 blocuri din zona Sebastian, și o să vi le citesc, și a 4 grădinițe, și o să le citesc și pe acestea. Avem o problemă în ceea ce privește extinderile, din cauza faptului că Bucureștiul este singura Capitală din țară, vorbesc de capitală de județ sau de regiune, singura necadastrată. Noi am făcut anul trecut la Ministerul Dezvoltării, solicitare, Guvernul Tehnocrat nu ne-a răspuns, Guvernul trecut nu ne-a răspuns... Am făcut o solicitare din nou pe 8 Mai, acum n-a mai avut cine să ne răspundă, dar, sigur suntem în program, sigur se va face cadastru! Între timp, o să vă prezint ce avem de gând să facem pentru a putea totuși să știm care sunt terenurile și clădirile care sunt în administrarea Primăriei Generale sau a Primăriei Sectorului 5, pe care să le putem folosi pentru construcția de noi unități de învățământ.

Am vorbit cu dna Primar General Gabriela Firea, miercuri la ora 16.00 vom avea întâlnire cu toți Primarii de Sector și vom identifica niște clădiri în care

5    5    5

deocamdată, Primăria Generală a Capitalei să poată să organizeze înființarea de creșe și de grădinițe, spații pe care să le închirieze Primăria Generală. E un lucru foarte bun pe care-l fac cei de la Primăria Generală, e un lucru foarte bun pe care-l facem împreună toți Primarii. Miercuri vom da mai multe detalii celor de acolo pentru a putea să înceapă copiii școala pe 15 Septembrie în niște unități de învățământ noi și complet utilate. Voiam să discutăm despre faptul că suntem în 2 programe naționale extrem de importante: în acel program de regenerare urbană Ferentari unde avem un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării și cu Guvernul Franței și în acel program de dezvoltare a zonei aferente laserului de la Măgurele, unde este un parteneriat cu Comisia Europeană, cu Ministerul Dezvoltării, cu Ministerul Cercetării, cu Ministerul Învățământului. Aceste două mari proiecte vor deveni realitate pentru că avem, n-aș vrea să spun nici constrângeri, nici condiționalități, ci avem niște înțelegeri cu partenerii externi astfel încât, de exemplu, laserul de la Măgurele va deveni funcțional de la 1 Ianuarie 2019. Acei 1200 de specialișt de înaltă clasă care vor lucra acolo, vor trebui să aibă și condiții să locuiască pentru a putea lucra acolo! Și atunci noi trebuie să le punem la dispoziție, toate aceste mijloace pentru ca laserul de la Măgurele să fie funcțional nu numai teoretic ci și practic. Pentru că este un vârf în domeniul cercetării medicale la nivel mondial.

De asemeni, am fost foarte supărat din cauza faptului că a trebuit foarte mult timp ca să putem obține avizele necesare, ca să putem schimba hotărârile de guvern pentru Antiaeriană și pentru a obține o hotărâre de guvern pentru cei 50 de metri liniari de pe str. Brăniștari. Să le luăm pe rând: pe Antiaeriană sunt 100 de ha care au fost date în administrarea Primăriei Sectorului 5 în urmă cu mai mulți ani, gândindu-se că acolo se vor construi în jur de 80.000 de unități locative prin ANL (Agenția Națională pentru Locuințe), lucru utopic. Pentru că ANL-ul nu cred că a construit 80.000 de unități locative de când este înființat și cred că

5    5    5

are vreo 25 de ani de când este înființat. Oricum, la 80.000 de unități locative îți trebuie mai multe școli, mai multe grădinițe, mai multe biserici, mai multe parcuri, mai multe parcări, mai multe zone comerciale, care nu erau prevăzute în respectivele hotărâri de guvern. Și atunci am solicitat Guvernului să modificăm hotărârile respective de guvern, astfel încât să ni se dea posibilitatea să facem dezvoltare urbană prin orice surse de finanțare legal atrase. La 8 luni după ce am făcut solicitarea, încă nu avem toate avizele! Sper să le avem repede pentru că este necesar să construim locuințe! Vă spun și de ce! Dincolo de acele locuințe pe care le știți cu toții la Livezilor sau la Amurgului, care au tot felul de probleme de racordare la energie electrică, la apă, la canalizare, sunt și foarte multe blocuri construite din prefabricate și care s-au extins prin construirea neautorizată de balcoane. Îmi e foarte teamă, că la un seism de o intensitate mai ridicată, acele șine de cale ferată care susțin balcoanele respective, în momentul în care vor trepida toate, ar putea produce o mare tragedie. Sunt 38 de blocuri la prima vedere care ar trebui construite repede și oamenii mutați și eventual reconstruite blocurile, pentru că mai avem o problemă de natură legislativă pe care și astăzi am discutat-o cu colegii mei din Parlament și anume aceea că oamenii care sunt proprietari pe niște garsoniere construite conform standardelor înainte de 1990. Acele apartamente nu mai corespund standardelor actuale. Dacă eu fac niște locuințe care corespund actualelor standarde: 1- nu pot să-i transform pe oameni din proprietari în chiriași, și 2- nu pot să justific de ce le-am dat un apartament mai mare decât cel în care locuiau. Și lucrurile acestea trebuie rezolvate legislativ. Acestea sunt problemele reale cu care ne confruntăm noi în administrație. În ceea ce privește Brăniștari, zona aceea de la șine, sunt 5,8 metri liniari, aproximativ 4 km ... limitrof, există și niște țevi ale R.A.D.E.T.-ului, niște țevi de retur ale R.A.D.E.T.-ului care nu mai sunt folosite la întreaga capacitate.

Am discutat cu cei de la R.A.D.E.T. nu au prevăzut în planul de investiții pe acest an, dar mi-au spus că dacă este necesar și vom face acolo stradă, dacă reușim să luăm terenul de la C.F.R. să lărgim strada de la o bandă la 4, sau de la 2 la 4, atunci ei vor îngropa acele țevi și vom putea să deschidem întreaga zonă dezvoltării comerciale și rezidențiale. Nu vă ascund că acolo cei care au cumpărat fostul Rocar sunt 40 de hectare, sunt în plină elaborare a unui PUZ la Primăria Capitalei. Am înțeles că investiția pe care vor să o facă se cifrează undeva între 80-120 milioane euro. Ar fi foarte bine dacă s-ar întâmpla asta, foarte bine. Pentru că ar oferi și locuri de muncă, ar oferi o dezvoltare zonei respective și vom putea face acolo o reconstrucție urbană care să fie exemplu pentru tot ce s-a întâmplat în acest moment în țară. Vreau să vă spun că suntem primii din țară și nu cred că mai este nicăieri în Europa, peste tot unde am discutat cu specialiști, și la Paris și la Bruxelles, și la Budapesta și la Viena, ni s-a spus că nu au mai văzut un asemenea exemplu, cum am reușit noi să realocăm 500 de oameni care trăiau în acele corturi de carton pe care să-i integrăm și să-i recuperăm pentru muncă pe ei,

pentru școală pe copii. Cred că dacă am reușit să facem acest lucru vom putea reuși împreună și la nivelul întregului sector.

În ceea ce privește programele de asistență socială: asistența socială este un lucru extrem de important, dacă este folosit pentru rezultate pe termen lung, pentru rezultate care să-ți confere posibilitatea și peste 1 an și peste 2...să vezi că se întâmplă ceva bun. Ce vreau să spun, vreau să spun că am reușit să demarăm o procedură de cumpărare prin D.G.A.S.P.C. a 3 laboratoare medicale mobile pentru evaluarea stării de sănătate a populației. Pentru că oamenii trebuie să prindă încredere și în administrație și în medic, în unele zone de la noi din sector. În momentul în care medicul vine aproape de el, atunci omul prinde încredere și după aceea se va putea duce la un dispensar. Noi nu am avut dispensar, dar vom avea. Pentru că am preluat acel dispensar dezafectat de mai bine de 25 de ani de la Vâltoarei și vom face acolo un centru socio-medical, cu cabinete medicale, care vor acorda ajutorul de specialitate necesar în primă instanță tuturor cetățenilor din sector din zona respectivă. De asemenea am început cumpărarea de către Primărie a 3 ambulanțe care vor fi date spre exploatare Ambulanței Municipiului București, dar se va axa exclusiv pe cetățenii Sectorului 5 și va avea menirea să ducă în termenul cel mai scurt de la acest dispensar, la spitalele de specialitate din București. De asemeni, suntem în plină procedură de amenajare a primei spălătorii sociale și a primei băi publice de la noi din sector. Sediul din Ferentari 72, am luat spațiul îl amenajăm și cred eu că în jur de 15 august, am putea să avem primii clienți acolo. De asemeni, am spus că nu vom mai acorda ajutoare sociale celor care, apți de muncă, nu vor să muncească și nu prestează muncă în folosul comunității. Este un exemplu care a fost urmat imediat de foarte multe alte primării din țară. Cred că este imperios să redăm oamenilor respectul pentru muncă și pentru educație. Trebuie să facem noi ca administrație, tot ceea ce depinde de noi pentru ca oamenii să înțeleagă toate aceste lucruri. Cred de asemenea, că lucrul pe care l-am făcut împreună și anume, acela de a dubla cuantumul burselor pentru elevi și de a acorda burse tuturor elevilor care merită, este un lucru extrem de bun, care va duce la micșorarea fenomenului abandonului școlar, dar mai ales va duce la conștientizarea faptului că întotdeauna educația îți oferă mai multe șanse reale, decât lipsa ei.

Unitățile de învățământ au avut niște probleme ascunse și din fericire am reușit să trecem pe lângă o catastrofa incredibilă. La Școala nr.141 era să se întâmple un lucru, imposibil de prevăzut, spun experții. Nu ne încălzește cu nimic că spun experții că era imposibil de prevăzut. Ne-a ferit Dumnezeu și nu am avut parte de tragedie. Trebuie să facem tot ceea ce depinde de noi pentru a reduce cât se poate de mult aceste riscuri. Ce am făcut! Am dat acea Hotărâre de Consiliu pentru că mi se pare profund nedrept și antiuman și antisocial, și oricum să blochezi pentru niște motive inventate, de niște virgule, de niște legi proaste, să blochezi consolidarea, reabilitarea, sau extinderea unităților de învățământ sau anveloparea blocurilor. Așa cum din păcate, se întâmplă în acest moment pentru că am discutat și cu....acum la conferința la care am fost invitat cu Regenerare Urbană, cu Smart City. Le-am spus societăților comerciale că, din păcate, avocații pe care îi angajează sunt mai preocupați să pună bețe-n roate contracandidaților, decât cum să-i învețe de cum să câștige licitațiile. E un lucru care mă doare și este un lucru pe care trebuie să-l rezolvăm, și este un lucru pentru care m-am angajat astăzi în fața colegilor mei din Comisia Juridică din Parlament că le voi da punct cu punct, toate lucrurile care mă nemulțumesc și cum cred eu că trebuie rezolvate ele. Lucrul acesta se va petrece într-o săptămână. Cred...

Le-am dat școlilor posibilitatea să-și facă singuri studiul de fezabilitate, caiete de sarcini, proceduri de licitație, proceduri de executare, pentru că nu cred că există posibilitatea ca să le blocheze pe toate odată. Cât ai fi de ticălos, nu poți să le blochezi pe toate odată, dacă pentru fiecare există licitație separată.

În ceea ce privește activitățile sportive și cultural educative, noi suntem fericiți că avem în sector niște copii atât de talentați. Avem și Clubul Steaua și

5    5    1    5    5    5

este cel mai titrat club din România si trebuie să ne mândrim cu el. Avem niște

5    5

consilieri și niște oameni în Aparatul de Specialitate foarte preocupați de acest lucru și vreau să vă mulțumesc pentru asta, pentru că ideile cu care ați venit în acest an au fost foarte bune. Le-am preluat, le aplicăm și cred că le vom dezvolta în continuare. Suntem prima unitate Administrativ Teritorială din această țară care decontează integral transportul și cazarea pentru sportivii sau copiii care participă la olimpiade sau la concursuri de creație la nivel național și internațional. Un exemplu pe care, mi-au spus mai mulți colegi primari din țară, că vor să-l preia.

De asemeni, vom vedea dacă de la 1 iulie, cred că nu mai este timp fizic, dar vom vedea, dacă de la întâi vom prelua Centrul Cultural și Clubul Sportiv Școlar Steaua. Sunt în jur de 4500 de copii, 1700 cu 2700, care fac într-adevăr lucruri deosebite la un nivel înalt. Dacă vom face lucrul acesta, vom implica Centrul Cultural și Direcțiile de Specialitate din Primărie, din programele pe care le au, pentru că din păcate, sediul Clubului Copiilor de la noi din sector arată jalnic, și până acum nu am avut deloc posibilitatea să intervenim acolo. Primul lucru pe care îl vom face, vom găsi un loc unde să se mute și vom reabilita acea clădire, pentru că sunt condiții improprii pentru niște copii atât de talentați. Sunt niște condiții improprii pentru niște copii, dar pentru niște copii care încearcă să-și educe, să-și cultive, să-și dezvolte talentele, sunt cu atât mai groaznice.

În ceea ce privește rezolvarea problemei sociale, v-am spus: cred cu tărie că trebuie să facem niște unități locative noi, în care să putem să aducem oamenii care au nevoie de locuințe. Dar trebuie să le dăm și locuri de muncă și trebuie să

5    5    5

le dăm posibilitatea să trăiască într-un mediu curat și sănătos. Dar eu am blocată anveloparea. Am blocată reabilitarea unităților de învățământ, și din păcate avem probleme și cu amenajarea de parcări, cu plombarea străzilor. Și mai avem o problemă cu parcurile, pe care o să v-o spun imediat, să v-o citesc. Ăsta e motivul pentru care cred că problema socială poate fi rezolvată integrat astfel - înființăm cele 3 societăți pe care deja le-am aprobat, Infrastructură, Salubrizare și Pază, și

încercăm să-i determinăm pe cei care se vor muta în locuințele sociale pe care le vom pune la dispoziție, să se angajeze acolo, să plătească din salariul pe care îl vor avea, utilitățile. Este profund nedrept să nu putem să oferim locuri de muncă, la câtă nevoie e și la cât de multe lucruri putem face aici, oamenilor fără locuri de muncă din sector. Cred că putem rezolva această problemă, și cred că lucrul foarte frumos care se dezvoltă pe zi ce trece cu acel program ,,A doua șansă” în care părinții se duc la școală și după aceea își trimit copiii la școală, pentru că ei conștientizează cât e de important să înveți, cred că acest program trebuie dat exemplu la nivel national.

Am aprobat astăzi Regulamentul pentru ridicarea mașinilor care sunt parcate alandala prin sector. Ați văzut ce am reușit să facem pe acolo pe Craiova și Alexandriei și am reușit să deblocăm strada aceasta care era blocată de ani buni.

5    5    5

Niciodată nu voi fi de acord să ridicăm mașinile oamenilor care locuiesc în bloc

5

și care le parchează fără să încurce traficul, până când nu le pun la dispoziție parcări. După ce vom construi parcări, vom discuta. Dar până atunci, nu vom ridica mașinile care sunt parcate în fața blocurilor și care nu încurcă circulația. Dar dacă, vom mai găsi, mașini parcate pe spațiul verde, mașini parcate în spic, unele în spatele celorlalte, astfel încât nici o mașină nu va putea trece prin spatele lor, pe acelea le vom ridica.

Sunt atât de bucuros că am reușit să facem niște lucruri, să trecem prin niște etape, să ajungem în situația în care de acum încolo dăm drumul la treabă. Se va vedea ce am făcut până acum, ce documentații am pus la punct, cum am reușit să facem lucrurile să miște. Să nu uităm că Sectorul 5 are atât șefi și Directori de

5    5    5

Cadastru abia din ianuarie 2017. Avem Regulament de Organizare și Funcționare, Regulament de Ordine Interioară, Fișe de Post, Proceduri de Lucru la nivel de 2017 și în concordanță cu Organigrama. Avem, de asemeni, în plină Procedură, derularea unui Sistem Integrat de Management al Documentelor. Suntem în linie dreaptă și de asemeni avem un punct de procedură și de asemeni suntem în linie dreaptă de integrare a tuturor informațiilor tuturor Direcțiilor Generale și tuturor Direcțiilor din subordinea Consiliului Local cu Direcția Generală din Aparatul de Specialitate, astfel încât să nu mai trebuiască să mai tot dăm hârtii de la unii la alții ca să aflăm informații.

5    5

Da, avem o problemă foarte mare în ceea ce privește încasarea de impozite și taxe. Anul trecut, real a fost undeva la 18%. Pot să vă spun două motive: Primul motiv este că avem 32000 de CNP-uri, fără persoană, sau persoană fără CNP, CNP 11111, din 300000 de locuitori. De asemeni suntem foarte, foarte mândri că avem cele mai importante instituții ale Statului Român în Sectorul 5: Parlamentul, Președinția, le-am enumerat le știți cu toții. Din păcate însă, mie mi se pare și nedrept și neconstituțional, aceste instituții publice nu plătesc un leu la Bugetul Local. Cred că e o scăpare legislativă, a Codului Fiscal, care trebuie îndreptată cât mai repede. Le-am spus acest lucru colegilor mei din Parlament și mi s-a promis că se va rezolva, pentru că vor veni în acel moment foarte, foarte mulți bani la Bugetul Local. De asemeni avem 12000 de firme, care la Registrul Comerțului sunt înregistrate ca funcționând pe raza Sectorului 5, dar la D.I.T.L. nu sunt înregistrate. O reglăm repede, că suntem în plină pocedură de rezolvare.

De asemeni, mai avem o problemă și anume, aceea că foarte multe dintre rapoartele de evaluare pentru clădiri nu au fost reevaluate din doi în doi ani așa cum prevede legea și avem niște valori vizibile. Bine, avem și cel mai mare debitor la Bugetul Local. Este o doamnă care practică cea mai veche meserie din lume și nu are nici un fel de venit, dar are peste 1000000 de lei datorie.

Acestea sunt lucruri pe care le rezolvăm pentru că am reușit am adus D.I.T.L.-ul, fostul A.D.P. și Poliția Locală în subordinea Aparatul de Specialitate al Primăriei și vă mulțumesc pentru faptul că ați fost de acord cu acest lucru, pentru că de exemplu, acum am implementat un Regulament de pregătire profesională și fizică a Poliției Locale. Pentru că eu cred că locul lor este pe stradă, între oameni, pentru rezolvarea problemelor oamenilor. Și avem atribuții exclusiv în privința lucrului cu oamenii. Avem Ordine Publică, avem Circulație, avem Disciplină în Construcții, avem Rezolvarea Problemelor Societăților Comerciale, Autorizări. Aveam mult mai mulți polițiști locali în birouri decât pe străzi, ceea ce este inadmisibil. Am avut o problemă, în ceea ce privește primul concurs derulat, pentru că deși cei de la A.N.F.P. au fost de acord cu condițiile de concurs, au participat la selecția de dosare, cu o zi înainte de concurs, ne-au anulat concursul pentru că au spus că prevederea de 1,70 m înălțime pentru un polițist local este discriminatorie. Am reluat-o în noua procedură și nu a mai fost discriminatorie.

În acest moment vom începe, probabil în zilele următoare evaluarea stării de sănătate și a stării psihice, testarea psihologică pentru cei din Poliție, pentru că unii dintre ei ar trebui să poarte arme și sunt niște condiții extrem de restrictive și vreau să fiu convins că oamenii care poartă armă, o vor folosi numai și numai în deplină concordanță cu reglementările legale. De asemeni, e normal să vreau să am la Circulație sau la Ordine Publică polițiști înalți, trebuie să se vadă dintre mașini. Să poată să alerge după cineva sau să se poată apăra, să poată apăra cetățenii. Sunt convins că vor exista probleme de interpretare a acestui lucru. Dar mai important decât orice este siguranța cetățeanului. Mai important decât nemulțumirile personale sau decât obișnuința de a avea o funcție și de a primi salariu fără să faci nimic pentru el.

Siguranța cetățeanului se va asigura nu numai prin acest corp pe care eu îl vreau un corp de elită al polițistului local din Sectorul 5, dar și prin acel sistem integrat de supraveghere video pe care acum îl vom implementa. El e în plină procedură de licitație, care pe de o parte va avea camere de luat vederi în toate locurile aglomerate din Sector și pe de altă parte va avea camere de luat vederi în proximitatea și în curțile tuturor unităților de învățământ. Cu siguranță, la 15 septembrie vom fi prima unitate administrativ teritorială din România care va avea implementat sistemul de protecție antiefracție și sistemul de alertă la incendiu în mod coordonat și cu unic punct de comandă care va fi la fel la sediul Poliției Locale. Acesta va fi conectat cu Poliția Națională și cu alte unități de elită ale

5    5    5    5

Statului Român cu activități de supraveghere. De asemeni, Poliția nu va mai sta în centru. Pe 1 august va fi pe deplin functional centrul de comandă pentru intervenție care se face chiar în aceste clipe pe Ferentari 72. Vom avea mai multe locuri de unde polițiștii vor pleca să intervină rapid în toate zonele cu probleme. Astăzi la ora 11 comisia de recepție pentru sediul din Kogălniceanu a D.I.T.L. a fost acolo, pot să vă anunț că este functional și mare parte din D.I.T.L. va lucra acolo începând de săptămâna viitoare. De asemeni, cred că în jurul datei de 15 august, dacă procedurile se derulează normal, vom putea începe refacerea Pieței Rahova, amenajarea Pieței Rahova și crearea acelui sediu pentru D.I.T.L. la etajul 1, cu lift cu posibilități de acces pentru toate persoanele. Primăria: 1 august este o zi foarte importantă pentru activitatea Primăriei pentru că în mod normal ea va începe să-și desfășoare activitatea în noua locație. Le mulțumim celor care au făcut parte din comisia de negociere, de închiriere de spațiu. Vreau să vă spun că am cerut la toate unitățile Administrației Publice Centrale, Ministere, A.N.A.F., la A.F.I., am cerut o clădire ca s-o putem face sediu și ni s-a răspuns că nu există clădiri pe raza Sectorului 5. Eu știu una care e la A.N.A.F. care este chiar vis-s-vis de D.I.T.L.-ul de la Sebastian, mai știu una care a fost luată de A.F.I. la o zi sau două după ce am primit răspuns că nu există, a fost dată altei instituții de stat. Sunt lucruri peste care vom trece. În momentul în care tot Aparatul de Specialitate al Primarului va lucra în același loc și coordonat și integrat, foarte multe dintre problemele pe care le avem vor dispărea. Pentru că vom putea să implementăm acel sistem de management integrat al documentelor, de raportare imediată online a problemelor și a soluționării problemelor astfel încât cetățenii să se simtă din nou că s-a schimbat ceva și că s-a făcut un pas în bine.

E foarte important că vom face 30 de noi locuri de joacă și că vom putea să reabilităm două dintre parcuri, Ferentariul și Romniceanu. Pentru că toate

celelalte au probleme. Ce probleme au? De-a lungul timpului niște oameni s-au judecat cu Primăria Generală sau cu diverse alte entități și au câștigat terenuri din parcuri, suprafețe din parcuri. Ăsta e motivul pentru care nu putem face studiul de fezabilitate pentru toate parcurile și nu putem începe reabilitarea lor. Vorbesc aici și de Sebastian și de Humulești și de Vicina, o să vă dau date. Culmea este că noi am aflat de exemplu de hotârârile irevocabile care au fost obținute împotriva Primăriei Sectorului 5, fără să se judece cu Primăria Sectorului 5, și sunt dosare începute din 2000. Dar sunt lucruri cu care trebuie să trăim, și pe care trebuie să le rezolvăm repede, pentru că trebuie să amenajăm aceste parcuri, și nu putem să lăsăm fâșii din ele nerezolvate. Nu ne dă voie legea să începem reabilitarea parcului dacă nu avem cadastru pe intreaga suprafată. Aș vrea să vă citesc... A, un lucru foarte important și vă mulțumesc consilierilor care ați votat pentru! Pentru faptul că am reușit să cumpărăm terenul de la Liceul Dimitrie Bolintineanu ca să facem bazin olimpic! Construirea bazinului este aprobată de Compania Națională de Investiții. Banii sunt! Trebuie să le punem la dispoziție documentația! Sper ca în maxim doi ani copiii să poată înota la Bolintineanu. De asemeni, am discutat cu cei de la Primăria Generală și au fost de acord să preia ei integral finanțarea acelei săli de sport pe care vrem să o facem în zona Antiaeriană. Pe Antiaeriană în acest moment, sunt două mari proiecte pe care vreau neapărat să le facem! Să dea Dumnezeu să avem cu toții mintea necesară să le facem repede pentru că trebuie! Primul proiect este acela ca, pe 30 de hectare din zona respectivă, să facem noul sediu al Facultății de Medicină, noul Spital Municipal și un Campus Universitar pentru studenții Facultății de Medicină. Ideea există, discuțiile sunt avansate, trebuie să le punem pe hârtie! De asemeni, discuțiile erau avansate în urmă cu o lună. În acest moment trenează undeva! Sper să le putem relua de la punctul la care le-am lăsat! Pe 4 hectare în zona respectivă, să construim acel cartier de justiție, cu sediu pentru instanțe și cu locuințe de serviciu pentru magistrați.

Aș vrea să vă spun acum care sunt blocurile care vor intra în programul de reabilitare din PNDL (Program Național de Dezvoltare Locală), din Ministerul Dezvoltării. Sunt 10 blocuri, suprafața utilă este 28.107 mp, sunt aproape 6.000.000 de lei necesari blocurilor: Mihail Sebastian nr. 108, bl. V 87 - 27 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 137, bl. V 79, sc. 1- 36 apartamente, Mihail Sebastian nr. 139, bl. V 74 - 27 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 23, bl. VS 13 - 32 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 27, bl. VS 10, sc. I - 36 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 31, bl. VS 8, sc. I - 27 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 31, bl. VS 8, sc. 2 - 27 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 31, bl. VS 8, Sc. 3 - 27 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 33, bl. VS 6, Sc. I - 36 de apartamente, Mihail Sebastian nr. 33, bl. VS 6, Sc. 2 - 27 de apartamente.Vreau să vă spun că noi am cerut Ministerului Dezvoltării să ne acorde finanțare pentru 139 de blocuri. Sper ca aceste 10 blocuri să fie numai primul pas din acest calup de 139. Vreau să vă spun despre parcuri: Str. Romniceanu - suprafață totală de 21.050 mp, are cadastru poate intra în reabilitare; Str. Ferentari - suprafață totală de 15.820 mp, cadastru este în curs de realizare, nu are probleme; Str. Poienița -suprafață totală de 3950 mp, 75 mp afectați, și pentru acești 75 mp, nu putem să le refacem! Str. Pecineaga - suprafață totală de 19.800 mp, afectați 12.950 mp. Deci, mai mult de 2/3! Str. Humulești - suprafață totală de 17.000 mp, suprafață afectată 525 de mp! Str. Mihail Sebastian - suprafață totală de 27.650 mp, afectați 1000 mp. Suntem în procedură de negociere pentru cumpărarea terenului, dar am înțeles că sunt 3 proprietari și unul dintre ei nu prea vrea să vândă. Să vedem în urma negocierilor ce reiese! Str. Bagdasar - suprafață totală 9510 mp, afectați 500 de mp.

Am reabilitat niște locuri de joacă, de acolo și niște zone pentru ca totuși copiii să se joace în condiții de siguranță dar, este insuficient! Unitățile de învățământ cuprinse în programul de reabilitare și de extindere sunt 39 și mai sunt

încă 16 cuprinse în Programul Național de Dezvoltare Locală, reabilitare și extindere. Vi le spun pe toate!

Reabilitare și extindere: Liceul Dimitrie Bolintineanu, Colegiul Dumitru Moțoc, Școala nr.103, Școala nr.128, Școala nr. 134, Școala nr. 135, I.C. Brătianu, I. Gh. Duca, Petrache Poenaru, Școala nr. 150, Școala nr. 188, și Școala nr. 280. Grădința Floarea Soarelui, Grădinițele nr. 165, nr.168, nr. 205 și Grădinița nr. 125 sunt deja aprobate! Eu am speranța că deși PNDL- ul (Program Național de Dezvoltare Locală) a fost creat inițial ca un program național care să se adreseze comunității rurale, faptul că s-a extins și la nivel urban, ne îndreptățește să sperăm că vom lua fonduri suficiente pentru a putea fi eficienți și a putea face lucrurile bine. Vreau să vă spun, așa cu durere, că Școala nr. 141 era singura unitate din Sector care avea aviz ISU (Inspectoratul pentru Situații de Urgență). Și vreau să vă spun tot cu durere că, deși s-au făcut de-a lungul timpului tot felul de studii de fezabilitate și tot felul de proiecte, nu s-au făcut și niște expertize tehnice care să le susțină. Ăsta-i motivul pentru care, în acest moment, toate studiile de fezabilitate vor trebui să conțină conform legii, expertize tehnice integrale, ale unităților de învățământ. Chiar dacă reabilitarea lor va dura un pic mai mult, ea va fi făcută bine!

La Școala nr. 141 acel tavan care arăta perfect pe dinafară a cedat pentru că nu a fost niciodată supus unei expertize tehnice. Nu a existat nici urmă de umezeală, nici o picătură! N-a căzut din cauza infiltrațiilor de apă! A căzut din cauza faptului că firele care legau tavanul de acel tavan fals, au ruginit! Pentru că n-au făcut obiectul reabilitării nici în anul 2004 și nici în anul 1997! De asemenea, din punct de vedere al documentației de la unitățile de învățământ, cartea tehnică a imobilului, la multe școli nu există! Le-am zis să... acolo unde există să-l actualizeze! Să actualizeze acest document extrem de important, acolo unde nu există deloc, să-l refacă! Și vom face școlile astfel încât, copiii să nu aibă nicio secundă vreo amenințare câtă vreme sunt la școală! Acest sistem de supraveghere integrată și această reabilitare totală a unităților de învățământ, a localului acesta, are în vedere crearea condițiilor pentru ca toți copiii noștri să poată să învețe și după aia să stea la școală, în Programul ”Școală după Școală”, cu masă caldă, cu burse, cu activități sportive. Câtă vreme părinții sunt la serviciu sau având grijă de treburile gospodăriei, nu-i pot supraveghea direct! Dar părinții trebuie să știe că au copiii în siguranță și trebuie să le dăm posibilitatea să se joace! Copiii noștri nu se mai joacă! Copiii noștri au curți de școli largi... pe care le vom face dar, nu le fac să facem poze! Le fac pentru ei să se poată juca în ele! Și în momentul în care voi ști sigur că se poate supraveghea curtea școlii, voi deschide curtea școlii pentru copii! Pentru că nu mai știu jocurile copilăriei, stau tot timpul cu ochii în televizor sau în tabletă. Ca să nu mai spun că sunt unii, din păcate, supuși unor tentații cărora din cauza vârstei fragede nu le pot face față și ajungem să avem copii care fumează, beau alcool sau se droghează de la vârste extrem de fragede.

Pentru problema cu traficul de droguri din str. Livezilor, am avut mai multe discuții cu Poliția Națională și cu toate instituțiile implicate. Am discutat împreună cu dl Viceprimar Țigănuș Marian, cu toți factorii responsabili în această țară, în această materie. Și am ajuns la concluzia că e bine să supravegheze mai îndeaproape zonele din acea vecinătate cu risc de trafic de droguri ridicat. Pentru asta am și închis o stradă laterală pe unde veneau traficanții de droguri cu mașinile noaptea. Dar n-am auzit de nicio acțiune a Poliției Naționale, în această privință de atunci și până acum! Eu cred că pot exista debușee în perioade de criză economică sau de criză socială, pentru ca oamenii să-și poată crea niște venituri care să nu fie urmărite îndeaproape de către Stat. Există asemenea teorii în economia socială! Dar nu sunt de acord sub nicio formă ca ea să se refere la prostituție, la trafic de minori sau la trafic de droguri. Și aici este un lucru pe care trebuie să-l rezolvăm foarte repede împreună cu Poliția Națională. La 1August spuneam că este o zi importantă pentru că intră în implementare PIDUB-ul (Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Bucureștiului). Asta înseamnă că se vor construi 3 parcări subterane: una la Piața de flori George Coșbuc; una la Piața Constituției și una la Splaiul Unirii, vis-a-vis de Piața Izvor, în acel triunghi pe care îl știți!

Tot la 1 August trebuie să eliberăm sediul vechi al Primăriei din Bd. Regina Elisabeta pentru că începe procedura de reabilitare și consolidare. La 1 August, ADP-ul și AES-ul se vor muta în noul sediu al Primăriei iar acele spații astfel eliberate vor deveni chioșcuri pentru vânzarea cu amănuntul de flori. Toată acea zonă va deveni zonă pietonală, astfel încât comerțul en gros de flori, se va muta la Ferentari. Fostul spațiu al Economat-ului, de sub actualul sediu al ADP și AES, va deveni prima piață de pește reală din Capitală. Dl Director Petre a făcut deja estimările! Cred că în jur de 15 Septembrie - 1 Octombrie, dacă lucrurile merg bine, o și putem inaugura! Titlul presupune dincolo de această amenajare, presupune un vis devenit realitate și pentru mine dărâmarea zidului Parlamentului și crearea unei artere care străpunge actuala Curte a Parlamentului și care face legătura cu Uranus. Și toată zona aceea va fi o imensă promenadă care, cu siguranță, va eclipsa în cel mai scurt timp, actualul Centru Vechi. Ăsta este și unul dintre motivele pentru care am încercat cu obstinație să facem curat în fața Casei Oamenilor de Știință, vis-a-vis de Parlament! Și am ajuns în situația în care trebuia să soluționăm problema acelor bucăți mari de beton care sunt acolo de 12 ani. Aceste bucăți mari de beton aparțin unei firme care este în insolvență. Lichidatorul este de la Pitești! Ne-am întâlnit cu el și cu cei de la Academie și ne-a spus că ne face plângere penală dacă i le ridicăm, pentru că este singurul activ pe care-l are Societatea respectivă și pe el nu-l interesează dacă-l amendăm, chiar dacă ne înscriem la masa credală oricum nu avem de unde să luăm bani. Mi s-a părut un răspuns atât de lipsit de orice normă elementară de bun simț, încât am început să-l amendăm! Și o să găsim o procedură așa cum am făcut și pentru fosta Fabrică de bere Rahova! Acolo unde a trebuit să curățăm noi trotuarul! Să-i

5

punem să plătească! Nu sunt supărat pentru că trebuie să ținem o mașină a Poliției Locale acolo, pentru că pe noi nu ne va ierta nimeni dacă va cădea o cărămidă în cap unui trecător. Nu va spune nimeni că Ministerul Culturii trebuie să se implice pentru că este monument cultural, n-o să spună nimeni că este problema Primăriei Capitalei, pentru că pe acolo trece tramvaiul ... n-o să spună nimeni că cei de la ISC (Inspectoratul de Stat în Construcții) ar fi trebuit să ia niște măsuri, sau cei de la Garda de Mediu...Toată lumea o să spună că n-a făcut Primarul nimic! Și atunci ținem acolo o mașină blocată și blocăm trotuarul până când vreuna dintre instituțiile Statului cu atribuții reale în acest domeniu, își va face treaba! Indiferent cât de multe hârtii le-am făcut noi! Așa și aici: o să le luăm pe banii noștri, o să le mutăm undeva, o să le punem o chirie de o să-i usture și o să-i punem să plătească! Și dacă vor face din nou scandal și vor avea aceeași abordare, o să le facem și o plângere penală pentru abuz în serviciu! Pentru că mi se pare un abuz la adresa milioanelor de oameni care trec anual pe acolo și a oamenilor care ar putea să aibă acolo un parc frumos amenajat! Și la adresa milioanelor de oameni care trebuie să vadă niște betoane, în loc să poată să stea la umbra unor copaci sau să miroasă niște flori sau să se relaxeze la niște terase! Am vorbit cu Primăria Capitalei: în luna Iulie, vom lua toate acele spații verzi, care acum sunt în administrarea Primăriei Capitalei, pe care le știți ... acelea de la 13 Septembrie, Panduri, cele de pe marginea acestor Bulevarde și le vom amenaja! De asemeni, vom prelua de la RATB niște stații pe care le-am ... care sunt mai aglomerate, pe care le-am identificat și pe care le vom reface astfel încât oamenii să poată să aștepte tramvaiul și autobuzul în condiții civilizate, fără să le fie prea cald sau prea frig, sau să stea în ploaie. Și de asemeni, vom face cum există în alte sectoare, un covor de iarbă printre șine și în lateral, astfel încât să înverzim Sectorul.

Ar mai fi foarte multe lucruri de spus! Aveți toate documentele la dispoziție! Sunt doritor să răspund la orice fel de întrebări cu privire la asta, pentru că eu cred că singura șansă pe care o avem să facem lucruri bune aici, este să lucrăm împreună așa cum am lucrat și până acum. Mai ales că toate lucrurile pe care le facem, încep să se vadă! Eu cred că vom reuși împreună având în vedere faptul că avem deja toată documentația necesară realizată! Să punem în practică: cartierul de locuințe sociale de pe Antiaeriană, acel cartier de justiție, cartierul de locuințe de serviciu de pe Antiaeriană, Campusul Universitar cu noul sediu al Facultății de Medicină și cu noul Spital Municipal pe Antiaeriană.

Hub-ul tehnologic care poate fi făcut în zona Măgurele și lărgirea străzii, acelea de la Brăniștari, cu legăturile către celelalte Bulevarde din Sector. Și vom putea să oferim locuri de muncă oamenilor pentru a-și putea plăti utilitățile. Să nu riscăm ca blocurile noi în care îi mutăm să devină foarte repede așa cum sunt acestea vechi! Dacă vom putea să limităm fenomenul de abandon școlar, pentru că avem toate ingredientele! Dacă vom putea să redăm oamenilor respectul pentru educație, pentru cultură, pentru sănătate, pentru curățenie... așa cum avem aceste proiecte în derulare, sunt convins că nu vom fi trecut degeaba pe la Primărie și pe la Consiliul Local și vom avea cu ce să ne lăudăm mulți ani de acum în colo! Vă

5    5

mulțumesc frumos!

5

Doamna consilier Pop Claudia-Ramona: Eu în primul rând, vreau să-i mulțumesc dlui Primar, în calitatea mea de consilier local pentru frumoasa prezentare pe care a făcut-o astăzi! Vreau să-i mulțumesc, pentru că a fost singurul Primar care la Școala nr. 150 a reușit să disloce situația vis-a-vis de un ... care timp de ani de zile nu s-a putut face. Mai aveam o singură întrebare dle Primar, vis-a-vis de catalogul electronic. Nu mi-ați spus nimic! Este un proiect pe care eu l-am inițiat în calitate de consilier local. Aș vrea să știu și eu care este

5    5    5    5

poziția dumneavoastră și care este stadiul acestui proiect?

Domnul Primar Daniel Florea: Cu siguranță!...Pentru că este necesar și pentru abandonul școlar și pentru ca părinții să știe ce fac copiii lor la școală. Este necesar și pentru profesori, să li se ușureze munca și comunicarea cu părinții și cred că în sfârșit, după îndelungi discuții cu Corpul profesoral l-au acceptat! Implementarea acestui program!

Doamna consilier Pop Claudia-Ramona: Să înțeleg că de anul viitor, din toamnă o să înceapă...

Domnul Primar Daniel Florea: Eu cred că am putea să îl avem funcțional dacă lucrurile merg așa cum am stabilit, de la 1 Ianuarie 2018.

Doamna Președinte de ședință Nina Săndulescu: Mulțumim foarte mult

5    5    5    5

domnului Primar, lucrările ședințe le închidem, dar nu înainte de a uita momentul artistic și de a invita la microfon pe dl Nicolae Voiculeț!

Lucrările ședinței au fost declarate închise, la ora 14.03.

Urmează un moment artistic susținut de maestrul Nicolae Voiculeț și

5    5    5

ansamblul de copii al Asociației „Colorăm Zâmbete”, condus de dna Alina Cimpoieru.

24