Proces verbal din 25.05.2017

Proces verbal ședința de îndată din data de 25.05.2017

PROCES VERBAL

AL ȘEDINȚEI DE ÎNDATĂ DIN DATA DE 25.05.2017

9    9

Lucrările ședinței încep la ora 18 19 și se desfășoară în sala de ședințe a Primăriei Sectorului 5.

Ședința a fost convocată de către Primarul Sectorului 5 prin Dispoziția nr. 5392/25.05.2017.

Toți membrii Consiliului Local au fost convocați atât telefonic cât și prin intermediul poștei electronice.

In sală sunt prezenți 22 de consilieri. Lipsesc următorii consilieri: Agheorghiesei Emil, Bîrsan Mihai, Coroblea Cristina, Franovici Bogdan și Vanghelie Marian Daniel.

Din partea executivului sunt prezenți dl Primar Daniel Florea, dl Viceprimar Țigănuș Marian și dna Florina Dragnea care înlocuiește Secretarul Sectorului 5 pe perioada absenței acestuia .

în sală sunt prezenți și reprezentanți ai unor televiziuni.

Dna președinte de ședință - Săndulescu Nina deschide ședința precizând că din totalul de 27 de consilieri sunt prezenți 22, deci ședința este statutară și poate să-și înceapă lucrările.

Dna președinte de ședință Săndulescu Nina dă citire ordinii de zi, după cum urmează:

1.    Informare cu privire la situația Școlii Gimnaziale Ion I. C. Brătianu;

2.    Proiect de hotărâre privind Rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2017.

Dna președinte de ședință Săndulescu Nina: Să supunem la vot ordinea de zi.

Dna consilier Stroescu Marilena Daniela: Dna președinte, aș vrea să intervin un pic înainte de a începe procedurile! Aș vrea să rog pe domnul primar și colegii mei

consilieri, să luăm în considerare că urmează / Iunie și să ne gândim la câteva activități legate de copiii din acest sector. Să le arătăm atenția noastră și faptul că îi apreciem că fac performanță și, de asemenea, să nu uităm că este Ziua Educatorului și să ne gândim la acțiuni pentru a premia și a arăta recunoștința noastră pentru întreaga activitate a cadrelor didactice. Vă mulțumesc frumos!

Dl Primar Florea Daniel: Mulțumim! Noi avem un calendar de acțiuni, dacă....

Dl consilier Jelea Bogdan Ion: L-am aprobat în ședința trecută.

Dl Primar Florea Daniel: îl avem, sigur îl vom lua în considerare și vom face tot ce depinde de noi pentru a ne compensa și profesorii cu rezultate bune!

Dna președinte de ședință Săndulescu Nina: Mulțumim! Supun la vot ordinea de zi. Cine este pentru? Mulțumim! împotrivă? Abțineri?

Dl consilier Cursaru Pasul Gabriel: Două secunde, vă rog! Ca procedură, la ședința de îndată se mai aprobă Ordinea de zi? Eu știu că.....da?

Dna Florina Dragnea: Se aprobă, da!

Ordinea de zi a fost aprobată cu 22 voturi pentru.

Dna președinte de ședință Săndulescu Nina: Dl director Cezar Soare o să ne informeze despre situația Școlii Gimnaziale Ion I.C. Brătianu.

Dl director Cezar Soare: Poate știți din mass-media astăzi, a avut loc un eveniment nedorit de noi. în Școala nr. 141, în cursul dimineții, tavanul de la etajul 2 s-a prăbușit. în școală, în momentul respectiv, așa cum se poate vedea și pe camerele de luat vederi, holul era absolut gol. Nu era nimeni în holul respectiv și niciunul din copii din elevii școlii, nu au fost puși în pericol. Nu am avut nicio problemă din acest punct de vedere. Școala nr. 141 este trecută în Programul Național de Dezvoltare Locală pentru anul acesta. în Programul Național de Dezvoltare Locală am introdus 1 1 școli, printre care și Școala Gimnazială Ion I.C. Brătianu. în buget, a fost prevăzută cofinanțarea din partea Primăriei Sectorului 5. De asemenea, s-au făcut toate demersurile și, în urma acestor demersuri pe care le-am făcut și noi și Ministerul Dezvoltării, a introdus această școală pentru a fi finanțată cu 5,3 milioane în anul acesta. Ce vă propun: având în vedere situația foarte grea în care suntem acum la această școală, pentru că începând de astăzi s-au luat toate măsurile ca elevii de la această școală să învețe la altă școală până se termină anul școlar, respectiv la Școala nr. 127... Să facem toate eforturile împreună, ca începutul anului școlar 2017-2018 să-i găsească pe acești elevi în școală, în siguranță, să poată învăța în siguranță. Pentru aceasta, vă propun, să reparăm și să intervenim acolo unde expertul ne propune să intervenim. Vom chema un expert și vom face toată expertiza acestei școli și, propunerile pe care le va face expertul vor reprezenta începutul unui proiect pentru a asigura deplina siguranță a elevilor în această școală.

Dna președinte de ședință Săndulescu Nina: Vă mulțumim, domnul Soare! îi dau cuvântul dlui primar.

Dl Primar Florea Daniel: Sunt câteva lucruri pe care vreau să le punctez. Este foarte bine că nu a fost niciun copil acolo, nu există nicio problemă din acest punct de vedere, este un lucru esențial. îi mulțumim lui Dumnezeu că este zi mare astăzi.

Un reprezentant al postului de televiziune (Antena 1): Domnule primar, un profesor....

Dl Primar Florea Daniel: Vă rog, nu vă supărați, nu aveți voie să interveniți!

Aici este o ședință a Consiliului Local.

Dl consilier Cursaru Pasul Gabriel: Așa este! Nu puteți interveni.

Dl Primar Florea Daniel: îi mulțumesc dlui inspector școlar general-Florian Lixandru. Este prezent aici și îi mulțumesc pentru preocuparea de care a dat dovadă și pentru ajutorul pe care ni l-a acordat. Azi, la ora 16 30 am convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgență. După câte am înțeles, este primul Comitet Local pentru Situații de Urgență convocat după revoluție și prima decizie care s-a luat vreodată la nivelul Primăriei Sectorului 5. Este o premieră, aș fi dorit să nu fie cazul. Oricum, nu este atât de grav pe cât s-a încercat să se spună la un moment dat. Această școală era prinsă în programul de reabilitare, noi făcusem toate demersurile. Le-am început din a doua jumătate a anului trecut și eram în ultima fază a semnării contractului cu Ministerul Dezvoltării. Ar fi urmat să punem noi jumătate din bani și Ministerul Dezvoltării jumătate, în jur de 5,3 milioane de lei. în acest moment noi prinsesem în buget 700 și ceva de mii de lei pentru începerea lucrărilor, urmând a discuta în funcție de ce putem face anul acesta. Ultimul studiu de fezabilitate pentru această școală s-a făcut în 2015. Ieri, o echipă a primăriei trimisă de mine, a fost acolo tocmai pentru a vedea care sunt problemele cu care se confruntă, problemele care sunt, dacă a mai apărut ceva de la ultimul studiu de fezabilitate. Luni urma să am un tabel cu toate problemele de la toate unitățile de învățământ din sector după care, urma să prioritizăm investițiile în toate unitățile de învățământ. în acest moment, pot să vă spun că decizia Comitetului Local pentru Situații de Urgență este că vom pune de îndată în siguranță clădirea. Am interzis în totalitate accesul în curtea școlii și mâine vom face o expertiză care să ne spună care sunt problemele și cum vor fi remediate. De asemeni, vom derula cu toată celeritatea o procedură pentru reparația capitală a școlii care oricum era prinsă acolo. Părerea mea este că trebuie să rezolvăm cât mai repede situația de la această școală. Am avut temeri cu privire la o altă situație de genul ăsta, dacă s-ar mai putea întâmpla, cred că nu. Copiii nu învață în schimburi la școala nr. 127. La școala nr. 127 se învăța într-un singur schimb, iar toți copiii de la școala nr. 141 pot învăța la 127 fără niciun fel de problemă,

dimineață clasele... până la a-4-a, după masa........nu așa dna Inspector? Așa am

înțeles că e.....

Dna consilier Stroescu Marilena Daniela: Da, majoritatea claselor din învățământul primar intră în schimbul 1 și după, învățământul gimnazial în schimbul 2.

Dl Primar Florea Daniel: Cam asta este informarea pe care am vrut să....

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Mulțumim, dle Primar.

Dl consilier Cursaru Paul Gabriel: Dacă îmi permiteți, eu sunt și membru în Consiliul de Administrație a respectivei unități școlare. Am adus de două ori în discuție această situație. Anterior, au fost multe solicitări vis a vis de reparația și de repararea acestei școli. Considerăm cumva, într-un fel, că s-a întârziat Foarte mult și asta nu neapărat din cauza noastră, a Consiliului Local Sector 5, ci efectiv, a acestui mod de a lucra al Guvernului actual. Discuțiile sunt foarte vechi pe această temă. Eu am primit însumi fiind la ședință, ni s-a spus că nu cred o să trecem iarna cu acoperișul actual, am trecut-o, asta a fost foarte bine. Eu v-aș propune, dle primar, să intrăm în reparație capitală. S-o închidem toată. Nu cred că va fi timp până în 2017 dar, să închidem până va fi efectiv pusă toată, așa cum ar trebui, așa cum ați solicitat-o inițial dumneavoastră. De asemenea, aș mai solicita totodată să facem expertiză și la celelalte 5 unități, celelalte 4, pentru că au fost 5 unități despre care ați spus în decembrie. Ați solicitat ajutor de urgență pentru intrare în reparație capitală. Aș solicita totodată să începeți demersurile și pentru acelea, să facem o expertiză, să ne asigurăm, cel puțin în luna aceasta, atât cât a mai rămas, că până vom primi finanțările, sau până va intra și se va derula programul de investiții, acela cu ajutorul Guvernului, noi să fim în regulă în privința siguranței, a profesorilor și a copiilor. Mulțumesc!

Dl Primar Florea Daniel: Noi avem 1 1 școli și, în principiu, ne-a aprobat lista pe care noi am depus-o. Era și Brătianu dar, s-a ivit această situație. E bine că nu s-a întâmplat nimic mai rău, dar vom face reparații capitale, de asta am solicitat acum o rectificare de buget cu o sumă care să ne ajungă să....

Dl consilier Melnic Constantin Ion: Sunt de acord cu ce a spus colegul nostru, dl consilier și, aș propune să faceți expertiza la toate școlile și mi-am făcut un calcul și știu care sunt prețurile de pe piață. De regulă, un expert- profesor de renume ia în jur de un euro pe metru pătrat construit. Are mai mult de 2000 de metri pătrați de școală -suprafață construită deci, nu este o sumă înfiorător de mare și eu cred că ne-o putem permite, astfel încât să avem soluții pentru toate unitățile de învățământ care sunt cu probleme.

Dl Primar Florea Daniel: Mulțumim. Cu privire la informare: dacă aveți întrebări, dacă nu....

Dna Președinte de ședință Săndulescu Nina: Vă rugăm.

Dra consilier Niculescu Jacqueline Christina: Da, dle Primar, mai devreme ați menționat un contract cu care s-a început reparația.

Dl Primar Florea Daniel: Nu am spus că urmează să semnăm un contract cu ministerul.

Dra consilier Niculescu Jacqueline Christina: îmi permiteți? Personal chiar nu știu foarte multe despre această școală, aș fi vrut să vă citesc de la colegi. Zice așa: Primăria Municipiului București a aprobat în programul de investiții în anul 2003 pentru finanțarea proiectului privind reabilitarea infrastructurii educaționale București. în acest proiect, 113 unități școlare.....

Dl Primar Florea Daniel: 2003, școala a fost reabilitată în 2004, de atunci

nu.....

Dra consilier Niculescu Jacqueline Christina: In acest proiect, 1 13 unități școlare trebuiau reabilitate. Proiectul trebuia să fie dat de ceva vreme. Primul termen de finalizare a fost în 2008 și termenul dat a fost prelungit. Doar că au fost multe amânări și regândiri ale alocărilor bugetare. Cea mai recentă care au găsit-o colegii în acte, este aprobarea prin Hotărârea Consiliului General 226 din anul 2013. Finanțarea investiției în valoare de 233,58 milioane de euro trebuia făcută astfel:

-a)-l 12, 20 milioane de euro fonduri rambursabile alocate de către Banca Europeană de investiții.

-b)-121,38 milioane de euro fonduri din bugetul propriu al Municipiului București.

Școala nr. 141 din Rahova trebuia să fie reabilitată în acest proiect.Valoarea, în 2013 este de 665,00 de mii de euro.

Dl Primar Florea Daniel: Ce scoală?

5

Dl consilier Melnic Constantin Ion: Școala nr. 141.

Dra consilier Niculescu Jacqueline Christina: Școala nr. 141 din Rahova, trebuia reabilitată în acest proiect. Contractul pentru școala nr. 141 a fost retribuit în 17 Noiembrie 2009, după o licitație pornită în anul 2008, către S.C.

INTEGRAL S.A. BUZĂU, o firmă care a câștigat Iotul 2 din pachetul 17. Valoarea contractului este de 2.398.50,92 euro, pentru școala 141, dar și pentru școlile speciale nr. 7 și școala nr.9. încerc să mă lămuresc despre care...durata contractului potrivit anunțului de participare nr. 76208 din data de 25.04.2009, era de 365 de zile, de la momentul semnării acestuia, plus încă 730 de zile perioadă de notificare a proiectelor. Potrivit caietului de sarcini, la școala nr. 141, trebuiau reabilitate două clădiri vechi și o clădire nouă pentru sala de sport. Cum arată acum, încă n-am ajuns până acolo ca să ... Cum arată în acte: în bugetul aprobat în anul 2017, la opt ani de la semnarea contractului, școala nr. 141, apare cu o valoare actualizată de aproape 1.000.000 lei în plus, față de cea estimată inițial. Mai mult decât atât, cel puțin în acte, contractul nu pare încheiat și nici nu pare că se dorește încheierea lui. Suma rămasă de plătit este 81.000 lei. Cu toate că este o sumă infimă, care se putea plăti tară probleme din bugetul pe 2017, sunt alocați așa cum vedeți pentru această listă de investiții.

Domnul Primar Daniel Florea: N-am înțeles, ce legătură are cu subiectul?

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: Păi trebuia să fie sau nu trebuia să fie reabilitată? A existat acest contract din anul 2008? Puteți să ne puneți la dispoziție acest contract?

Domnul Primar Daniel Florea: Stați să vă explic ceva, ca să înțelegem de ce suntem aici! Aici suntem într-o ședință de îndată, pentru o situație de urgență care a apărut! O rezolvăm sau nu? Pentru că mie nu mi-a stat capul la ce s-a întâmplat în anul 2008 sau în anul 2003! Noi trebuie să rezolvăm o situație care a apărut acum, și de aia sunteți și dumneavoastră aici acum! Ce s-a întâmplat în anul 2008, dacă vreți, o să facem zilele următoare niște investigații și vom vedea.

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: Deci, s-au făcut niște lucrări până la urmă!

Domnul Primar Daniel Florea: Doamnă, în anul 2008 unde erați?

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: S-a făcut sala de sport!

Domnul Primar Daniel Florea: Este aici doamna Director, dacă vreți îi puneți dumneaei întrebări, aici ne referim la o cu totul altă situație! Rugămintea mea este să ne limităm la ce avem de făcut aici!

Domnul consilier Jelea Bogdan Ion: Să supunem la vot!

Doamna consilier Crudu Claudia-Elena: Domnule Primar, nu este vorba de informații greșite! în această situație, pentru această școală, Primăria Capitalei a decis să se investească! Ideea este că nu s-a investit și nu s-a reabilitat!

Domnul Primar Daniel Florea: Doamnă, faceți-le o plângere, faceți ceva, faceți o sesizare undeva, noi acum discutăm...

Doamna consilier Crudu Claudia-Elena: Nu cred că sunteți instituții care nu cooperați!

Domnul Primar Daniel Florea: Dar nu este vorba despre asta, este vorba despre altceva, noi discutăm aici despre altceva!

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Deci,în momentul de față, după câte am înțeles, investiția a fost făcută pentru...

Doamna consilier Crudu Claudia-Elena: Având în vedere situația școlii, cine și-a asumat începerea școlii, copiii să poată învăța... și să ne rugăm, cum a spus și colegul care a fost la fața locului...ca peste iarnă să putem trece. Cine și-a asumat, aș vrea să știm, pentru că trebuie să vedem și cine este de vină, nu doar să investim niște bani, pentru că trebuie să dăm niște bani să rezolvăm o problemă... Și legat de expertiză, aș dori să se noteze că, am dori, ca expertiza să se facă de către un inspector de la Inspectoratul în Construcții și un expert de la Departamentul de Disciplină în Construcții de la Primăria Generală a Municipiului București.

Din sală se aude: Ați citit legea?

Doamna consilier Crudu Claudia-Elena: Da, am citit legea!

Domnul consilier Melnic Constantin-Ion: Experții sunt profesori de meserie, nu sunt angajați la Inspectoratul de Stat în Construcții sau la Disciplină. Vă rog frumos!

Domnul consilier Jelea Bogdan Ion: Doamna președinte, supuneți la vot! Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina:Nu supunem la vot pentru

că a fost doar o informare! Trecem la punctul doi!

Domnul consilier Jelea Bogdan Ion: Nu, nu, punctul doi!

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Trecem la punctul doi:

Proiect de hotărâre privind Rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2017. îi dăm cuvântul doamnei Director Disăgilă Isabela, să ne prezinte situația. Doamna Director Disăgilă Isabela prezintă Raportul de Specialitate.

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Mulțumim! Cine este pentru?

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: Stați o clipă, mai repetați o dată suma!

Doamna Director Disăgilă Isabela: 3.953.000 lei, care se alocă pentru modernizare și amenajare.

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: Și altceva?

Doamna Director Disăgilă Isabela: Se ia de la Primărie, de la cheltuieli de

capital!

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina:Vă rugăm, aveți întrebări? Domnul Primar Daniel Florea: Domnul Soare, suma alocată era parcă -

736.000 lei? Suma aceasta pe care o luăm...

Doamna Director Disăgilă Isabela: Da, exact, este jumătate din suma

alocată pe Programul Local de Dezvoltare Locală, deci, în final, ajungem la 4 203 000 lei pentru școala gimnazială Ion I.C. Brătianu, amenajare și consolidare.

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Vă mulțumim, doamna director! Dacă sunt întrebări!

Doamna consilier Crudu Claudia-Elena: Cum s-a stabilit această sumă? în baza a ce expertiză?

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Păi dacă a fost aprobată o sumă dublă față de cea pe care o rectificăm acum ....

Doamna consilier Pop Claudia-Ramona:Dacă îmi permiteți, suntem într-o criză de Consiliu de îndată, e un caz de forță majoră. Intr-un caz de forță majoră putem interveni, pentru că este vorba de copiii noștri. Eu sunt părinte, am un copil și nu cred că v-ar conveni să fiți în situația în care să vă găsiți copilul leșinat la școală. Primăria are obligația, ca în acest moment, să rectificăm situația de îndată, de urgență, urmând ca ulterior, să găsim soluții. Dacă avem anumite chestii care considerați că nu sunt legale, că nu sunt pertinente, să le solicitați în scris. La acest moment discutăm o situație de urgență, caz de forță majoră!

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: Trebuie să înțelegeți că s-a ajuns în această situație...

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Vă rugăm din suflet, nu faceți o conversație aici, suntem într-o ședință de Consiliu! Vă rugăm!

Domnul consilier Melnic Constantin-Ion: S-a făcut un estimativ, nu e musai să-l cheltuim! Putem să-l depășim sau putem să cheltuim mai puțin!

Doamna Director Disăgilă Isabela: Putem să cheltuim mai puțin, dar dacă devizele sunt mai mari, se va face din nou rectificare de buget.

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Supunem la vot acest proiect! Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Proiectul de hotărâre privind Rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2017, a fost aprobat cu 19 voturi pentru și 3 abțineri (Niculescu Jaqueline Christina, Crudu Claudia-Elena și Dragoș Geamănă).

Doamna consilier Crudu Claudia-Elena: Nu! Respectul față de copii era dacă exista prevenție! Se știa despre situația școlii!

Doamna consilier Niculescu Jaqueline Christina: Aș mai dori să adaug un

punct.

Doamna președinte de ședință Săndulescu Nina: Ședința s-a închis!

Lucrările ședinței de îndată au fost declarate închise, la ora 18.43.

10