Proces-verbal

încheiat în ședința extraordinară, convocată de îndată, a Consiliului General al Municipiului București din data de 29 iulie 2020, ora 15.00

Convocarea acestei ședințe a fost făcută de către Primarul General al Municipiului București, doamna Gabriela Firea, prin dispoziția înregistrată sub nr. 1045/28.07.2020.

Ședința a avut loc la sediul autorității deliberative din municipiul București, B-dul Regina Elisabeta nr. 47, sector 5, etaj 3, la care au participat 45 din cei 51 de consilieri.

Ședința s-a desfășurat prin mijloace electronice, prin intermediul platformei online de videoconferință WebEx, în conformitate cu prevederile H.C.G.M.B. nr. 94/23.03.2020.

La ședință au participat următorii: doamna Gabriela FIREA -Primarul General al Municipiului București, doamna Mariana Brod -Director executiv, Direcția Asistență Tehnică și Juridică, doamna Georgiana Zamfir - Secretar General al Municipiului București și domnul Adrian lordache - Director executiv, Direcția Juridic.

Au fost invitați să participe directorii din cadrul aparatului de specialitate al Primarului General al Municipiului București și mass -media.

La ședință au fost absenți următorii: Bumbar Marian, Florescu Adrian Constantin, Mărgărit Nicolae Sorin, Marinescu Gheorghe, Stanciu Daniel și Țugui Matei Ion.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Bună ziua doamnelor și domnilor consilieri generali, doamna Primar General.

în deschiderea ședinței de azi 29 iulie, am să dau cuvântul Primarului General al municipiului București, doamna Gabriela Firea. Doamna Primar General, vă rog.

Doamna Primar General Gabriela FIREA

Mulțumesc, domnule președinte de ședință. Bună ziua, doamnelor și domnilor consilieri generali. Vă mulțumesc pentru prezența la ședința de îndată a Consiliului General. într-adevăr este o ședință care nu putea să fie amânată, nu puteam să mai așteptăm câteva zile pentru a organiza o ședință extraordinară sau ordinară, de dumneavoastră să ne întâlnim într-deoarece trebuie să dezbatem si J

ac am apelat la înțelegerea îndată de Consiliu, ăm proiecte foarte



importante pentru sănătatea bucureștenilor, precum și proiecte care vizează direct presiunea care se face pe bugetul Primăriei Capitalei.

Primul punct ordinea de zi este cel care se referă la creșterea capacității de testare a Municipiului București. Așa cum știți încă din luna martie, din debutul pandemiei, noi am achiziționat prin ASSMB 5 aparate de testare Real Time PCR, de asemenea și extractoare, venind în sprijinul bucureștenilor pentru a putea să testăm cât mai mult, să depistăm persoanele care sunt contaminate, astfel încât acestea să poată să fie izolate și tratate dacă au simptome. Din păcate aceleași eforturi nu au fost făcute și de către Ministerul Sănătății. Acum venim tot noi, Primăria Capitalei, prin votul consilierilor generali la propunerea primarului capitalei și prin străduința colegilor de la ASSMB, să creștem în continuare capacitatea de testare a capitalei. Practic noi până acum puteam să realizăm 800 de teste, după votul de astăzi și după achiziția aparatelor în regim de urgență Real Time PCR, vom putea realiza cu extractoarele necesare 1600 de teste pe zi, deci practic dorim să achiziționăm încă 5 aparate de testare Real Time PCR și de asemenea 7 extractoare pe acizi nucleici. Aceste aparate sunt foarte importante, pentru că în acest moment nu mai există obligativitatea internării pentru persoanele asimptomatice decât 48 de ore, dar se poate și refuza, de asemenea în scris. De asemenea, sunt foarte multe persoane care pleacă în vacanță și au nevoie de teste recente de 72 de ore pentru că din nefericire au fost declarații nesăbuite din partea unor reprezentanți ai Guvernului, care au transformat practic România într-un fel de țară foarte virusată, cea mai virusată țară europeană și suntem pe lista neagră de călătorie a țărilor din Uniunea Europeană, lată așadar că trebuie să ne creștem această capacitate de testare. Bucureștenii vin în număr mare să se testeze la toate spitalele noastre, firește și la clinici private, cei care își permit din punct de vedere financiar. Vreau să vă rog să dați votul pentru acest proiect extrem de necesar pentru capitală, pentru că doar așa vom putea să revenim la o viață normală, cât de cât normală în pandemie, vom putea să salvăm economia și de asemenea vom putea să salvăm multe locuri de muncă. Trebuie să ne obișnuim să trăim, să coabităm cu acest virus. Pandemia nu s-a sfârșit și cea mai importantă metodă este să testăm, să depistăm, să izolăm și să tratăm atunci când este nevoie, deci practic când sunt simptome.

De asemenea, rectificarea bugetară se referă atât la domeniul sănătății despre care am vorbit anterior cât și la două domenii strategice, transportul în comun și, de asemenea termoficarea.

imul punct pe ordine ia. Practic suntem jitalei vor fi bloca domeniul medic


Cât privește ul dificilă, este foarte gn conturile primăriei ca face plăți, nici pentru

situația este foarte data de 3 august vom mai putea Ohfteniul social, nici



pentru subvenții la transportul public, la termoficare și nici în celelalte domenii de activitate. Sunt procese care durează de 16 ani de zile, deci nu este vina mea sau a dumneavoastră, trebuie să plătim 115 milioane de euro avocaților reprezentanților familiei Constanda, repet este o problemă de 16 ani nerezolvată, care a picat acum pe noi, spre rezolvare, în plină pandemie. După ce că nu avem bani, cota aferentă de la Guvern, după ce că ni se taie tot timpul veniturile, mai avem și această mare problemă cu o sentință judecătorească definitivă și irevocabilă și așa cum vă spuneam, am fost notificați că dacă nu se acceptă darea în plată în sensul această sumă de 115 milioane de euro să fie transformată într-o suprafață de teren din Cartierul Francez, bineînțeles după toate evaluările ANEVAR conform legii, practic 15.000 de metri pătrați în Cartierul Francez ori dăm toți banii deodată, ori dăm această suprafață de teren, dacă nu pe 3 august se închid conturile primăriei capitalei. Este o situație foarte grea, nici eu nu sunt vinovată, nici dumneavoastră, nimeni dintre cei care suntem acum la primărie și la Consiliu, dar noi trebuie să o gestionăm, pentru bucureșteni și să dăm un vot astăzi pentru salvarea bugetului capitalei și pentru salvarea bucureștenilor. Repet este o situație de 16 ani de zile. Nu ni se poate imputa nouă. Spun acest lucru, pentru că am primit informații înainte de ședința de Guvern, că sunt unii consilieri generali care, deși cunosc foarte bine situația, unii dintre ei erau pe aici și în acei ani sau alții îi reprezintă pe cei care sunt responsabili de aceste fapte întâmplate acum 15-16 ani, nu vor să voteze. Măcar să știe toti bucurestenii în ce situație ne aflăm. 115 milioane de euro pe care trebuie să îi plătim imediat sau să acceptăm darea în plată a unei suprafețe de teren în Cartierul Francez.

Acestea sunt informațiile pentru început. Atât eu cât și colegii mei vă stăm la dispoziție pentru eventuale nelămuriri.

Vă doresc o zi frumoasă.

Multă sănătate.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian Vă mulțumesc și eu doamna Primar general.

înainte de a trece la primul punct de pe ordinea de zi, menționez faptul că sunt prezenți 47 de consilieri generali. Acum 45. Acum 46.

Supunem la vot ordinea de zi în integralitatea sa.

Vot vă rog, pe ordinea de zi.

Domnul Consilier Militaru Marian Cătălin

La mine nu apare votul, domnule președinjer®^^

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Deschideți vă rog frumos iconița pe care scrie Polling. Este exact lângă cele trei puncte. Veți găsi acolo.

Domnul Consilier Militaru Marian Cătălin

......de acord. Ok.

Mulțumesc!

5

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Cu 39 de voturi pentru, 0 voturi împotrivă, 4 abțineri, ordinea de zi a fost aprobată.

Trecem la proiectul cu numărul unu de pe ordinea de zi - proiect de hotărâre pentru aprobarea proiectului „Testarea Continuă”

înainte de ai da cuvântul domnului Cosmin Smighelschi, o să îl invit alături de noi pe domnul Director general al ASSMB, domnul Apostol Vasile, pentru a vă răspunde la întrebări.

Domnule Smighelschi, aveți cuvântul.

Domnul Consilier Smighelschi Cosmin Victor

Bună ziua stimați colegi, doamna primar general.

întrebarea noastră este foarte simplă și suntem siguri că și pentru dumneavoastră este prioritară sănătatea bucureștenilor, nu punem la îndoială acest lucru, de aceea ne și propuneți acest proiect. întrebările sunt două.

Prima: De ce iarăși înainte cu o zi avem un proiect de achiziții și nu există o strategie foarte clară? Au trecut cinci luni de pandemie, de investitii.

Și a doua întrebare: De ce nu prioritizăm doamna Primar general testarea angajaților primăriei și în subordonate?

înțelegem că sunt doar 774 de testări ale angajaților sau de angajați testați, mulți dintre ei dacă vorbim de RATB, de exemplu au contact zilnic cu cetățenii Bucurestiului.

Mulțumesc!

>

Doamna Primar General Gabriela FIREA

îmi pare rău că nu ați fost atent sau nu ați rezonat cu ceea ce s-a întâmplat la primărie și în Consiliu și nici acum nu ați fost foarte atent la ceea ce am spus la început. Așa cum știți suntem singura autoritate care ne-am întărit capacitatea de testare, așa cum știți am achiziționat la debutul pandemiei 5 aparate de testare Real Time PCR, de asemenea și un extractor pentru acizi nucleici necesar Spitalului de Boli Infecțioase și Tropicale "Victor Babeș”, practic pe tot ceea ce a achiziționat primăria capitalei s-a bazat în București....DSP o entitate care aparține de Ministerul Sănătății. Aici a stat greul, din 5000 de persoane tratate în spitalele din București, 4000 au fost vindecate în spitalele Primăriei, Victor Babeș și Colentina și de asemenea menționez faptul că din aceste 5000 de persoane tratate în cele 5 spitale COVID aproape 60% deci peste 50% nu sunt bucureșteni, deci practic sunt județele țării. Prin urmare am toate argumentele să vă spun că ceea ce lăsați să se întrezărească prin prima dumneavoastră întrebare nu este corect, nu este real, nu este adevărat, nu are legătură cu realitatea. Ne-am pregătit din prima clipă și continuăm și în această etapă, în care nemaifiind teama dacă ești depistat pozitiv că vei fi obligat internat, sunt mult mai mulți cetățeni care doresc să se testeze, plus avalanșa de solicitări care vin din partea celor care din cauza unor declarații care pur și simplu îi pun în dificultate pe români, sunt țări care ne-au cerut pentru călătorie teste valabile 72 de ore. în ceea ce privește testarea angajaților, noi am făcut-o din prima clipă pentru că am avut și cu ce și unde și cum spuneam și aminteam anterior ne-am pregătit față de alte instituții, noi am testat atât persoanele care lucrează în serviciile de utilitate publică, mă refer la transportul public în comun, la termoficare, la iluminat la poliția locală. De asemenea definiția de caz a fost respectată, orice persoană care a intrat în contact cu o altă persoană contaminată, deci cu test pozitiv, s-a făcut anchetă epidemiologică de către DSP și s-au testat toate acele persoane. în plus, avem un program pe care știți că l-am aprobat, e adevărat nu și cu votul dumneavoastră de fiecare dată, prin care am testat la solicitare, nu există obligativitate angajații din farmacii, jurnaliștii, de asemenea sportivii, angajații din magazinele alimentare sau din alte societăți. în același timp se derulează programul nostru care are un mare succes “Testare pentru vacanță”, vacanța 2020 pentru călătorie așadar, sunt foarte multe solicitări pe care le onorăm bineînțeles sub nicio formă în detrimentul solicitărilor celor mai importante și anume definiția de caz, deci persoanele care au simptome din București, au febră, tuse, au dureri în gât și alte simptome sau alți cetățeni care sunt pe lis întâlnit cu o persoană c;


Acestea sunt realizările

declarație politică sau de nicio altă răutate care se spune în această perioadă.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc doamna primar general. Dau cuvântul domnului Cătălin Deaconescu.

Domnul Consilier Deaconescu Cătălin

Mulțumesc, domnule președinte. Bună ziua dragi colegi, bună ziua doamna primar general.

Anunț din capul locului că vom vota „pentru” acest proiect chiar dacă nu avem în acest moment toate informațiile necesare vis-a-vis de celelalte J

testări mult anunțate de dumneavoastră, doamna primar general și am să vă dau o situație foarte simplă, din două clicuri pe Google se poate vedea că ați generat 57.500 de știri despre testările din București și până la ora actuală conform celor declarate de domnul director al ASSMB ati realizat 7.301 test, deci practic ați vorbit de 12 ori mai mult de câte teste ați reușit să faceți. Mă interesează acum să aflu acum dacă la spitalul Gomoiu cu ultimul aparat Real Time PCR cumpărat, ați reușit să faceți până acum, până în acest moment vreun test sau așteptăm rectificarea bugetară pentru a cumpăra primele kit-uri de teste pentru acest spital? De asemenea mă interesează să ne spuneți aici și acum câți angajați STB au fost testați, câți angajați PMB au fost testați, câți polițiști locali au fost testați. în privința testării aceleia, programul acela cu „Salvăm economia locală”, știm că e atât de mare succesul încât ați reușit până astăzi să testați doar 80 de persoane, iar în privința programul inițial aprobat în 11 mai dacă nu mă înșală memoria cu “Testăm pentru București” știu că până astăzi ați reușit să testați 4657 de persoane deși s-au înscris peste 11000 de oameni în câteva zile după lansarea proiectului. De asemenea nu mai comunicați nimic și nu mai știm ce s-a întâmplat cu acțiunea „Arena Națională” când ați fost cu primarii de sector acolo, câte teste rapide ați reușit să faceți pentru depistarea anticorpilor în acel program? Știu că vi I-am aprobat. Vă mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc domnule Deaconescu. îl dau cuvântul doamnei primar general.                                   ____


Doamna Primar General Gabriela FIREA

Având în vedere că domnul Deaconescu a fost și prefect al municipiului București și cunoaște îndeaproape problemele capitalei, sunt surprinsă și din păcate nu plăcut, că dumnealui se ocupă deci își pierde timpul căutând pe Google, deci mi se pare incredibil că un consilier general, un fost prefect, un fost secretar de stat, un om cu o carieră politică impresionantă fulminantă, stă și dă căutări cu numele meu pe Google sau goagăl cum ar fi zis un fost primar de sector, este inimaginabil cu ce ne ocupăm. Toate celelalte alegații transmise pălesc în fața acestei dezvăluiri pe care ne-ați făcut-o că din timpul dumneavoastră liber intrați pe un motor de căutare și tastați Gabriela Firea. Eu nu pot decât să vă mulțumesc realmente, nu pot decât să vă mulțumesc și la toate celelalte acuzații cuprinse sub formă de întrebări ne mai dăm și noi puțin seama așa cum e cu dorința de a face acuzații formulând de fapt cu un interes, o întrebare vreau să vă răspund cu o întrebare. De ce a blocat guvernul dumneavoastră PNL testarea din capitală? De ce au venit hold up reprezentanții de la DSP să ne închidă? De ce după ce am închis ca să nu ne facă dosare penale au venit și a doua zi să ne verifice cu poliția mare, nu cu cea locală, să vadă dacă nu cumva găsesc ei pe acolo vreo asistentă, vreun cetățean, să dea vreo amendă, să le facă vreun dosar. De ce mă întrebați pe mine cum mai stăm cu testarea de anticorpi, duceți-vă la DSP, la doamna care este director la DSP, fina doamnei Anisie, ministrul educației din partea PNL și întrebați-o. Cum mai e cu testarea de anticorpi? l-ați închis și după aia știți că eu trebuie să mă duc în consiliu să o trag la răspundere pe doamna primar de ce nu a mai făcut. Cât privește celelalte categorii anunțate de dumneavoastră noi am afirmat de fiecare dată că noi testăm la cerere, noi nu obligăm pe nimeni. De ce veniți dumneavoastră acum să spuneți că s-au testat 100, 200, 300, 700, 2000, 7000, 9000? Noi am pus la dispoziție programele, le-am votat le-am încărcat cu responsabilitate, am anunțat platformele, avem colegi de la ASSMB care primesc solicitările și le programăm la clinicile de stat și private. Cele mai accesate, într-adevăr sunt testele care se fac în această perioadă în interes de călătorie și prima testare pe care o știți, testăm bucureștenii asimptomatici, unde au fost aproape 5.000, deci care este mesajul de fapt al dumneavoastră să spuneți, că noi am testat mii de persoane în București până acum și dumneavoastră veniți să spuneți că au venit doar 70 pe programul....., noi avem mai multe programe de

testare, cel care se referă la persoanele care lucrează, să spunem la terase. Dacă atât au venit în acele programe pentp^veniseră foarte multe persoane în prima etapă de testare/pe oerf^wwkințat-o. Concluzia este una singură: noi testăm, noi ceioa/a Jwf^M^apitalei, prin ASSMB, testăm diferite categorii socio-profesionale de bucureșteni cu diferite nevoi și dumneavoastră vă opuneți, dumneavoastră blocați pentru că dacă și ministerul care este condus de un membru PNL ar fi făcut măcar 10% din cât am făcut noi vă spun eu că rezultatul era mult mai bun, dar câtă vreme guvernul PNL nu a avut această dorință de a lupta real cu virusul și nu a avut această dorință de a informa publicul cu sinceritate care este situația și să facem și noi ce se întâmplă în întreaga Europă să depistăm prin testare, să izolăm și să tratăm dacă sunt simptome și vor să transmită în fiecare zi panică în rândul populației, că nu avem paturi normale, că nu avem paturi de ATI, că nu avem ventilatoare, că nu mai avem teste și noi le facem treaba lor, dumneavoastră veniți pe urmă în Consiliu General să mă certați tot pe mine, că s-au făcut nu știu câte și nu știu câte. S-au făcut. Noi am făcut spre deosebire de ei care nu au făcut și noi facem teste în continuare de aceea vrem astăzi să avem acest proiect prin care să achiziționăm încă 5 aparate de testare Real Time PCR pentru Victor Babeș, pentru Colentina, pentru Colțea, pentru Carol Davila și pentru spitalul Foișor, tocmai pentru că dorim să ne întărim capacitatea de testare. Dumneavoastră știți foarte bine că nu se poate testa la un aparat PCR sau de oricare altul dacă nu vine DSP-ul să îți dea aviz, pentru că nu pui un aparat într-o cameră și se duce cetățeanul se apropie de aparat și gata testul. Trebuie să ai circuitul funcțional, trebuie să ai medicii și asistenții pregătiți, trebuie să ai testele, kit-urile si toate circuitele si trebuie să vină DSP-ul să îti dea avize. Deci, înțeleg, repet tot dumneavoastră veniți și ne trageți la răspundere pe noi singurii care am muncit în această direcție. Este impardonabil, realmente. Și, mai ales, subliniez, că dumneavoastră nu sunteți un oarecare venit acum în Consiliu. Sunteți un fost prefect. Un fost consilier general. Cunoașteți foarte bine situația.

J J                                                                                      J

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc, doamna primar general. îi dau cuvântul domnului director Apostol Vasile, director general al ASSMB pentru a vă aduce lămuriri. Domnule director.

Domnul Director General ASSMB Apostol Vasile

Bună ziua tuturor. In afară de ceea ce a doamna Primar General, cred că am rămas răspunsul la o singură întrebare: dacă la spitșfîul l-am achiziționat funcționează? Da. Și mai mult decât atât, așa cum am spus și mai devreme în comisia de sănătate, astăzi, în rectificarea bugetară, sprijinim spitalul în plus prin faptul că venim cu o suplimentare de o sută de milioane de lei în bugetul spitalului pentru a achiziționa teste, kit-uri pentru acel aparat care funcționează. Dacă mai sunt alte întrebări.

icat foarte bine consilier cu L-ul penare



Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc, domnule director.

Dat fiind că toate grupurile s-au declarat că sunt de acord cu acest proiect, închid dezbaterile de la punctul numărul 1.

Trecem la vot pe proiectul cu numărul 1.

Cu 40 de voturi pentru, 0 voturi împotrivă, 1 abținere, proiectul a fost adoptat.

Trecem ia proiectul cu numărul 2, proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al Municipiului București pe anul 2020.

Nu avem înscrieri la cuvânt.

Domnule Bujduveanu, vroiați să vorbiți la proiectul cu numărul 1.

Domnul Consilier Bujduveanu Stelian Da. Era pentru punctul anterior.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Supun la vot proiectul cu numărul 2 de pe ordinea de zi. închidem votul.

Cu 28 de voturi pentru, 4 voturi împotrivă, 10 abțineri, proiectul a fost adoptat.


Trecem la proiectul cu numărul 3 de pe ogflin hotărâre privind aprobarea dării în plată ca n^li^ zi

silită a titlurilor executorii reprezentate de Decizia civilă nr. 832A/11.07.2018 pronunțată de Curtea de Apei București în dosarul nr. 1011/2/2016 și menținută prin decizia civilă nr. 1158/04.06.2019 pronunțată de înalta Curte de Casație și Justiție în dosarul nr. 1011/2/2016, sentința civilă nr. 1309/05.07.2011 pronunțată de Tribunalul București în dosarul 2008/3/2010 si decizia civilă nr.

J                                                                                       J

1146/21.06.2007 pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 48908/3/2005.

Vă reamintesc, dragi consilieri, că acesta este un proiect la care este necesar un vot de două treimi. Dacă există ...

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Domnul Pavel.

Doamna Consilier Ciceală Ana Maria M-am înscris la cuvânt, domnule președinte.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Domnul președinte. Se poate?

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian îi dau cuvântul doamnei Ana Ciceală.

Doamna Consilier Ciceală Ana Maria Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamna Consilier Ciceală Ana Maria

Când a fost supus acest proiect de hotărâre, grupul...

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Doar o secundă, doamna Ciceală. O să vă dau cuvântul imediat. îl invit alături de noi pe domnul director al Direcției Juridic, domnul Adrian lordache pentru a vă răspunde la întrebări.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Domnule prerședinte de ședință, ma auziți?

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Acum vă aud. Acum vă aud, domnule Bădulescu. Nu vă auzeam.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Vă rog frumos să verificați dacă la punctul anterior am votat, că am ... iar nu merge conexiunea. Sunt și lângă internet, sunt pe ce vreți dumneavoastră.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Verificăm, domnule viceprimar. Bineînțeles, îi dau cuvântul doamnei Ana Ciceală.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Dar, vă rog frumos.

Domnul Consilier Șuhan Valeriu Nicolae

Aceeași rugăminte o am și eu. Mulțumesc.

(1

' / 1




Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Verificăm.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

De șapte luni votăm pe asta. Nu avem o ... ca lumea.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Da, domnule viceprimar. Verifică tehnicul în acest moment. Doamna Ciceală, aveți din nou cuvântul.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Păi ziceți-mi dacă am votat sau nu.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Așteptăm de la tehnic. Imediat.

Doamna Ciceală.

Domnul Consilier Griqorescu Florin

Vă rog să așteptați. Cred că are o problemă cu conexiunea.

Doamna Consilier Ciceală Ana Maria

Da. Bună ziua. Scuze. M-am conectat parțial. Am reintrat în ședință. Da. Vroiam să vă spun ca și ultima dată, grupul USR va vota abținere pe acest proiect de hotărâre deoarece am cerut și cerem și astăzi un raport de expertiză a unui auditor, în care să fie evaluate diferitele opțiuni pentru punerea în executare a acestei hotărâri judecătorești definitive, anume: Cum este mai bine să procedăm? Să dăm plată cum se propune astăzi un

teren sau să plătim banii și bineînțeles, dacă ast modalitățile de plată ca alternative evaluate în ^efelșj poate eșalona plata și așa mai departe. în îipaâ upferasg noi nu avem cum să decidem pe 10 pagini de proiect de hotărâre pentru peste 100 de milioane de euro din toate evaluările. Mulțumesc.


cizia, care sunt eftiză? Dacă se expertize,



Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Doamna Ciceală, ceea ce vreau eu să vă spun este următorul fapt: chiar dacă vă abțineți la acest proiect, votul se contabilizează negativ. Asta înseamnă că răspunderea fiecăruia dintre noi este absolut personală, înțeleg îndemnul dumneavoastră către grupul USR, dar acesta se contabilizează tot la vot împotrivă.

îi dau cuvântul domnului Adrian lordache pentru a vă aduce lămuriri.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Am cerut și eu cuvântul băi omule se poate să ...

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian Domnule viceprimar, nu v-am auzit.

Nu se aude.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Păi și ce vrei să fac? Să țip? Dacă nu merge.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian Acum vă auzim mai bine. Aveți cuvântul.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Domnul Consilier Amzăr Gheorqhe

Plătește Primăria.

Domnul Președinte de ședință Pavel. Marius Adrian îi dau cuvântul domnului Adrian lordache.

Domnul Director Executiv lordache Adrian - Direcția Juridic

Bună ziua, domnilor consilieri generali, bună ziua domana primar general.

Ca un răspuns la ceea ce a afirmat doamna consilier Cinceală, un audit, O.K., e o idee, numai că să vă spun că suntem în faza unei executări silite și nu în faza unei negocieri. Este o singură modalitate propusă de creditorul municipalității. Accept să nu iau parte din bani, în condiția în care sunteți de acord să îmi cedați o, să fiți de acord să tranzacționăm un lot de teren. Nu cred că putem ... suntem în situația unei negocieri. Documentele înaintate de către creditorul municipalității spun că dacă până la data de 3 august nu putem să ajungem la concluzie favorabilă, atunci va continua executarea silită începută cu ceva vreme în urmă, adică în sensul că va bloca conturile municipalități și va executa toate sumele de bani disponibile. Istoric știm care este situația. Inițial se pierduseră undeva în jur de 168 de milioane. S-a ajuns la suma de 115 milioane. în cadrul executării silite, am ajuns să achităm o sumă de 10-15 milioane și avem această ofertă, să dăm în plată 15.000 de metri pătrați plus clădiri aferente, care vor fi expertizate. Din păcate, timpul prea scurt nu ne-a permis să facem și expertiza pe imobile. încă o săptămână și va fi gata și pe imobile și vom avea valoarea totală a lotului de teren și clădiri, care poate fi dată în plată. Mai mult de atât nu am cum să spun. Altă procedură extraordinară sau contecioasă nu există ca să putem să spunem că putem întoarce rezultatul acestui război.

Vă mulțumesc.


Cb£ni4ieăul cu numărul 3


Da. Dacă nu mai sunt întrebări, supu de pe ordinea de zi. Reamintesc faptul că

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Domnul Marius.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian Da, domnule Bădulescu.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Te-am rugat să îmi spui dacă la primul vot s-a contabilizat votul și să mă lași să vorbesc, că am mai plătit 170 de milioane de euro. Lasă-mă să le explic la oameni. Dacă nu ești jurist și tu ești în Comisia juridică, explică-le la oameni la ce ne expunem. Mă auzi acum sau trebuie să țip?

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Domnule Bădulescu, aveți cuvântul.

într-adevăr, la punctul anterior...

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Vreau să îmi răspundeți la întrebarea 1, la vot, la proiectul 2 s-a contabilizat votul?

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Exact asta vă spuneam în acest moment. La proiectul cu numărul 2, votul dumneavoastră nu apare în procesul-verbal.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Asta vreau să spun, să iei act că am votat pentru. Dacă nu se poate...

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian S-a consemnat.

Da. Aveți cuvântul, domnule viceprimar.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Stimați colegi, vă rog să fiți atenți la următorul aspect. în anul de grație 2010 am intrat, ca și dumneavoastră, tot așa, într-o afacere judiciară unde răspund patrimonial. Atât eu, cât și colegii carg^rayjn acel moment în consiliu, pentru o daună de 170 de milioane d^€^cM^m^ugămintea să înțelegeți... Se aude muzică, pe acolo, domnul^feef^î^âi^păne muzică.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

O să rog consilierul general care pune muzică în timpul unei ședințe de consiliu general, să se abțină. Domnule viceprimar, aveți cuvântul.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Deci trebuie să le explicăm colegilor consilieri generali că în momentul în care aveam dreptul de opțiune vizavi de ce putem să îi dăm sau nu acestui nefericit care în baza unei rezoluții infracționale, cu toți primarii de la acea vreme, au pus mâna și au construit această afacere judiciară, nu mai există. Am discutat cu acest nefericit care a câștigat prin mijloace dolosive, susținut de oameni care astăzi sunt în PNL, să câștige acest proces și nu mai putem avea această tură de discuții. Omul spune clar, prin executorul judecătoresc: ori îmi dați acea bucată de teren, ori vă execut. Ce trebuie să înțelegem, dragi colegi, indiferent de ce culoare politică suntem: în momentul în care noi nu vom face această tranzacție, că este o tranzacție, până la urmă, acesta va pune pe conturile primăriei poprire, și toate veniturile se vor duce acolo până la concurența unei sume. Deci părerea mea este să luăm, dacă e cazul, o pauză, sau să ne mai întâlnim și mâine și poimâine pe tema asta și să nu lăsăm lucrurile așa. Pentru că sumele pe care le va încasa sunt sume care trebuie să meargă în alte direcții, sunt alte cheltuieli, ne dăm cu bugetul peste cap. Nimeni nu este bucuros de această situație. Haideți să facem un efort, doamna Ciceală, celelalte grupuri politice, hai să nu ne jucăm cu chestiunea asta. Pentru că, haideți să vă spun ceva. Mie mi-a trebuit, din 2010 până acum, să ies din calitatea procesuală pe care o aveam, pentru că la acea dată nu m-am putut face responsabil de faptul că a câștigat acest domn. Ceilalți colegi pe care dumneavoastră nu îi cunoașteți, că erau de la PNL, de la PDL, de la PSD, astăzi au acțiune în instanță, acțiune oblică. Primăria Municipiului București se îndreaptă împotriva lor, să recupereze 170 de milioane de euro. Sunteți tineri, nu vă ambiționați. Haideți să discutăm de șapte sute de ori și să rezolvăm nenorocirea asta de pe capul nostru, că nu noi am făcut-o.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Mai avem înscrieri la cuvânt? Nu?

Dat fiind că nu mai avem alte înscrieri la cuvânt, supun votului proiectul cu numărul 3 de pe ordinea de zi, proiect de hotărâre privind aprobarea dării în plată ca modalitate de executare silită a titlurilor

executorii reprezentate de Decizia civili pronunțată de Curtea de Apel București în/Tss

menținută prin decizia civilă nr. 1158/04.00.2Q19



2A/11.07.2018 11/2/2016 și ă de înalta


Curte de Casație și Justiție în dosarul nr. 1011/2/2016, sentința civilă nr. 1309/05.07.2011 pronunțată de Tribunalul București în dosarul 2008/3/2010 și decizia civilă nr. 1146/21.06.2007 pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 48908/3/2005.

Văd că o serie de consilieri generali încă nu au început să voteze, indiferent de votul lor, domnul Rogin, domnul Voicu, domnul Deaconescu, domnul lonescu, doamna Tomnița Florescu. Indiferent de votul dumneavoastră, vă rugăm să optați. Vă mulțumesc!

Domnul Consilier Amzăr Gheorqhe

Votați, fraților, că o să plătim cu casele.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

De-abia aștept să vă văd, că o să veniți să vă căutați de bani prin buzunare, când o să se îndrepte primăria împotriva voastră cum s-a îndreptat împotriva Consiliului General de atunci. Tot după mințile liberalilor ne-am luat.

Doamna Consilier Raiciu Anca Daniela

Așa e! Confirm că așa e. Știu destule persoane cărora li s-a întâmplat.

Domnul Viceprimar Bădulescu Aurelian

Căutați numărul de dosar să intrați acolo să vedeți. Puneți mâna, PNL-ul, și vorbiți cu colegii voștri care au fost în mandatul acela și lăsați ambițiile proaste. Că trebuia să vă faceți ambiția să alergați pe la tăticul vostru să anulați hotărârile. Nu să vă faceți ambiții din astea prostești!

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Mai avem o serie de consilieri generali ce încă nu și-au exprimat opțiunea.

Domnul Consilier Amzăr Gheorqhe Așteaptă semnal de la înalta Poartă.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Domnul Chircu, domnul Rogin, doamna Florescu, domnul lonescu.

Votul s-a închis.

Așteptăm contabilizarea tuturor voturilor.


înainte de a anunța rezultatul votului, îi Adrian lordache.

Domnul Director Executiv Adrian lordache - Direcția Juridic

Nu e vorba de o amenințare, numai că în situația în care până pe data de 3 vor fi executate conturile, se va lărgi cadrul procesual al dosarului de care domnul viceprimar vorbea mai devreme. în sensul că instanța va decide dacă abținerea sau votul împotriva unei astfel de tranzacții poate fi considerată o vinovăție și atrage răspunderea persoanelor care nu au votat, evident sfidând o decizie definitivă, în sensul că trebuie să facem plata. îmi pare rău că am intervenit, dar e o situație destul de presantă sau foarte presantă. Vă mulțumesc!

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc, domnule director!

Cu 23 de voturi pentru, 1 vot împotrivă, 10 abțineri, proiectul a fost respins.

Dat fiind că am epuizat ordinea de zi a acestei ședințe, declar închisă ședința de consiliu din 29 iulie 2020.

Vă mulțumesc, doamnelor și domnilor consilieri generali!

Ședința extraordinară, convocată de îndată, a Consiliului General al Municipiului București s-a încheiat la ora 15:50.

Notă: Consemnarea voturilor s-a realizat în conformitate cu rezultatele generate de platforma Online de videoconferință WebEx pe care s-a desfășurat ședința. 1                       1                    1

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,____ SECRETAR GENERAL

Pavel Marius Adriai

UNICIPIULUI BUCUREȘTI, \ Georgiana Zamfir


Redactat și verificat:

Dancă Emanuel Cristiar^Z?

Mirea Nicoleta

Titirișcă Vilma Gabriela^W^

Vasilescu Floarea

19


1.Ordinea de zi in integralitatea sa

A.De acord

B.împotrivă

C.Abținere

No Answer 1/44 ( 2%)

39/44 ( 89%)

0/44 (

4/44 (

A

0%)

9%)

B

c

floriannitu39             [ X

Pavel Marius               | X

Chirica Petre             | X

ninasandulescu64          | X

Daniela Raiciu            | X

Radu Țuțu                  | X

marianartimon306          | X

mihaiciudomirov           | X

ardeleanumircea77         | X

MARIUS ROGIN               | X

mihaicomanescu2007       | X

Aurelian Badulescu        | X

Raluca Teodor             |

maxim marius cătălin     | X

raduioncgmb                | X

Podar Marian Vasile       | X

Voicu Ion Valentin        | X

Florentina Gherghiceanu | X

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

Alexandru Baicu Ciudin | X

Bujduveanu Stelian        | X

Hărăbor Dragos            | X

Cristian Doicin           j X

Untea Georgiana           | X

Cătălin Deaconescu        j X

taviberceanu              |

Florin Grigorescu         | X

Elena                         | X

mirceasebesan             | X

lazar neacsu               | X

georgeamzar                | X

Bogdan Stroe               |

Ana Ciceală                | X

cosmin.smighelschi        | X

Birdeanu                    | X

tudor ionescu              | X

Alexandru Gâdiuță         |

Honorius Circa            | X

ionescu andrei            | X

Tomnitza                   | X

Sorin Marinescu           |

valeriuchircu             | X

catamilitaru               | X

valeriu.suhan             | X

ioanamihaelaneacsu        | X

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

I

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1 1

1

1

1

x 1

1

1

x 1

1

1

1

x 1

1

1

x 1

1

1

1.1.Proiect de hotărâre pentru A.Pentru       40/44 (

B.împotrivă     0/44 (

C.Abținere      1/44 (

No Answer 3/44 ( 7%)

aprobarea proiectului „Testarea Continuă' 91%)

0%)

2%)

A

B C

floriannitu39

1 X |           |           ]

Pavel Marius

| X I

Chirica Petre

| X I

ninasandulescu64

X I 1           1

Daniela Raiciu

| X I

Radu Țuțu

| X I

marianartimon306

| X I

mihaiciudomirov

| X 1           1 j

ardeleanumircea77

| X j I I

MARIUS ROGIN

i X I I 1

mihaicomanescu2007

| X 1

Raluca Teodor

1 1 1 1

maxim marius cătălin

1 X 1          1          1

raduioncgmb

1 x 1           1           1

Podar Marian Vasile

j X 1            1            1

Voicu Ion Valentin

1 x 1

Florentina Gherghiceanu

1 X 1 I 1

Alexandru Baicu Ciudin

1 x 1           1           1

Bujduveanu Stelian

| X I I I

Hărăbor Dragos

1 x I 1

Cristian Doicin

| X I

Untea Georgiana

1 x 1 1 j

Cătălin Deaconescu

| X 1

taviberceanu

1 X 1          |          |

Florin Grigorescu

1 X 1          1          |

Elena

1 x 1           1           1

mirceasebesan

1 x I

lazar neacsu

1 x I I j

georgeamzar

| X I

Bogdan Stroe

| X I 1 I

Ana Ciceală

| X 1         1

cosmin.smighelschi

1 X |           |           1

Birdeanu

1 x I 1             1

tudor ionescu

| X 1                     1

Alexandru Gâdiuță

| X I 1          1

Honorius Circa

| X I 1 I

ionescu andrei

1 x I I

Tomnitza

1 1 1 1

Sorin Marinescu

1 x 1           1           1

valeriuchircu

1 x 1

Ivan Florin

1           1           1 X I

valeriu suhan

1 1 1 1

Aurelian Badulescu

1 x 1            1            1

ioanamihaelaneacsu

j x i ।

1.Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului propriu al Municipiului București pe anul 2020

A.Pentru       28/45 ( 62%)

B.împotrivă     4/45 (  9%)

C.Abținere     10/45 ( 22%)

No Answer 3/45 ( 7%)

A

B

c

floriannitu39

1 x

1 1

1

Pavel Marius

1 x

1 1

Chirica Petre

1 x

1

ninasandulescu64

1 X

1

Daniela Raiciu

1 X

1 1

1

Radu Țuțu

i x

1 1

1

marianartimon306

1 X

1 1

1

mihaiciudomirov

1 X

1 1

ardeleanumircea77

1 X

1 1

MARIUS ROGIN

1 X 1

mihaicomanescu2007

1

1 X 1

Raluca Teodor

j

1 1

1

maxim marius cătălin

1 X

1 1

1

raduioncgmb

1 X

{ 1

1

Podar Marian Vasile

1 X

1 1

1

Voicu Ion Valentin

1 X

1 1

Florentina Gherghiceanu

1 X

1 1

Alexandru Baicu Ciudin

1 X

1 1

1

Bujduveanu Stelian

1

1 X I

1

Hărăbor Dragos

1 X

1 1

1

Cristian Doicin

1 X

1 1

1

Untea Georgiana

1 X

1 1

1

Cătălin Deaconescu

j

1 X 1

taviberceanu

[

1 1

x 1

Florin Grigorescu

1

1 1

x 1

Elena

1

I 1

x 1

mirceasebesan

1 X

1 1

1

lazar neacsu

1 X

1 1

1

georgeamzar

1 X

Bogdan Stroe

1

1 1

x 1

Ana Ciceală

1

1 1

x 1

cosmin.smighelschi

1

1 1

X 1

Birdeanu

1 X

1 1

1

tudor ionescu

1 X

1 1

Alexandru Gâdiuță

1

1 1

x 1

Honorius Circa

1 X

1 1

1

ionescu andrei

1 X

1 1

1

Tomnitza

1

1                     1

1

Sorin Marinescu

1

1 1

x 1

valeriuchircu

1

1 1

x 1

Ivan Florin

1

1 1

x 1

valeriu suhan

1 X

1 1

1

Aurelian Badulescu

1

1 1

1

catamilitaru

1 X

1 1

ioanamihaelaneacsu

i x

1 1

1

1.Proiect de hotărâre privind aprobarea dării în plată ca modalitate silită a titlurilor executorii reprezentate de Decizia civilă nr. 832A/11.07.2018 pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 1011/2/2016 și menținută prin decizia civilă nr. 1158/04.06.2019 pronunțată de înalta Curte de Casație și Justiție în dosarul nr. 1011/2/2016, sentința civilă nr. 1309/05.07.2011 pronunțată de Tribunalul București în dosarul 2008/3/2010 și decizia civilă nr. 1146/21.06.2007 pronunțată de Curtea de Apel Bucur

A.Pentru        23/41 ( 56%)

B.împotrivă     1/41 (  2%)

C.Abținere     10/41 ( 24%)

No Answer 7/41 ( 17%)

ABC

floriannitu39

| X ]            |            |

Pavel Marius

1 x I [           1

Chirica Petre

i x i ।

ninasandulescu64

1 X 1 I )

Daniela Raiciu

1 x 1 I I

Radu Țuțu

i x ।

marianartimon306

| X 1

mihaiciudomirov

1 x 1 I 1

ardeleanumircea77

i x i ।           ।

MARIUS ROGIN

1 1 1 1

mihaicomanescu2007

1            1            1 X I

Raluca Teodor

1                         1 1                         1

maxim marius cătălin

1 x I I I

raduioncgmb

1 X 1          1          1

Voicu Ion Valentin

1 1 1 1

Florentina Gherghiceanu | X |    |    |

Alexandru Baicu Ciudin

1         1         1 X |

Bujduveanu Stelian

1         1 X 1         1

Cristian Doicin

1 X 1          1          1

Untea Georgiana

1 x I I I

Cătălin Deaconescu

1 x I

Florin Grigorescu

1 1 1 1

Elena

1            1            1 X I

mirceasebesan

1 X 1 I I

lazar neacsu

| X i I I

georgeamzar

| X 1           1           1

Bogdan Stroe

1           1           1 X 1

cosmin.smighelschi

1          1          1 X )

Birdeanu

1 x I 1           1

tudor ionescu

1 1 1 1

Alexandru Gâdiuță

1           1           1 X I

Honorius Circa

1 x 1           1           1

Tomnitza

1 1 1 1

Sorin Marinescu

1           1           1 X 1

Ivan Florin

1            1            1 X I

valeriu suhan

1 x 1 I j

Aurelian Badulescu

1 x 1         1

Ana Ciceală

1 1 i x 1

Dragoș Hărăbor

1 x 1

ionescu andrei

1 1 1 1

ioanamihaelaneacsu