Proces-verbal încheiat în ședința extraordinară, convocată de îndată, a Consiliului General al Municipiului București din data de 11 martie 2020, ora 11.00

Convocarea de îndată a acestei ședințe a fost făcută de către Primarul General al Municipiului București, doamna Gabriela Firea, prin dispoziția înregistrată sub nr. 568/10.03.2020.

Ședința a avut loc la Teatrul Odeon, Calea Victoriei nr.40-42, la care au participat 40 din cei 53 de consilieri.

La ședință au participat următorii: doamna Gabriela FIREA -Primarul General al Municipiului București, doamna Mariana Brod -Director executiv, Direcția Asistență Tehnică și Juridică, doamna Georgiana Zamfir - Secretar General al Municipiului București și domnul Adrian lordache - Director executiv, Direcția Juridic.

La ședință au fost absenți următorii: Bumbar Marian, Chircu Valeriu, Comănescu Mihai, Deaconescu Cătălin-lonuț, Grigorescu Florin, Kansou Alexandru Hazem, Marinescu Sorin Dumitru, Radu Elena, Radu Ion, Stroe Bogdan Cristian, Stanciu Daniel, Teodor Raluca-Nicoleta și Țugui Matei Ion.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Bună ziua!

înainte de a începe ședința extraordinară, convocată de îndată, de astăzi, 11 martie 2020, voi da cuvântul Primarului General al Municipiului București, doamna Gabriela Firea.

Doamna Primar General Gabriela FIREA

Bună ziua tuturor și mulțumesc foarte mult că ați răspuns prompt rugăminții noastre de a ne întâlni într-o ședință de îndată. Până la ședința ordinară din luna martie era necesară o rectificare bugetară deoarece avem cheltuieli mai multe în această perioadă pentru susținerea efortului comun la nivel național în vederea eradicării epidemiei de coronavirus. Am strâns de la toate spitalele, atât de la cele din administrația noastră și coordonate prin A.S.S.M.B., de asemenea și solicitările care au venit de la Spitalul Matei Balș, de asemenea de la D.S.P., de la I.G.S.U. și de la Ambulanța București - Ilfov. Pentru morjjgcțU^eocamdată efortul bugetar necesar ar fi în jur de 23 de milioanex(eStei;AdârihAprimă etapă este vorba despre o sumă urgentă de 7 milioane d^leTp^nWachiziția unor aparate pentru realizarea mai rapidă a testelor necesare pentru coronavirus, după cum urmează:

  • -  2 aparate la Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș;

  • -  1 aparat la Spitalul de Boli Infecțioase și tropicale Victor Babeș;

1 la Spitalul Colentina, care va funcționa ca o unitate sanitară suport, solicitată de către Ministerul Sănătății.

De asemenea, vor fi achiziționate alte produse sau reactivi necesari funcționării acestor aparate, materiale sanitare pentru recoltarea și transportul probelor biologice, trei tipuri de măști, echipamente de protecție două categorii, botoși de unică folosință. De asemeanea, alte materiale sanitare de protecție a personalului medical și de igienizare.

De asemenea, țin să menționez că se va achiziționa un aparat foarte modern pentru rezolvarea foarte rapidă a acestor teste și diagnosticarea într-un timp foarte scurt, inclusiv un sistem de extracție automată de acizi nucleici. Se folosește în întreaga Europă. Noi nu am avut până acum un astfel de aparat. în ce constă unicitatea sa? Că protejează foarte mult chiar și personalul medical, în afara faptului că poate să dea un rezultat foarte rapid.

Vreau, de asemenea, să folosesc acest prilej să vă informez că am închis Biroul de Evidența Populației începând de azi dimineață pentru că o colegă de la acest birou a anunțat abia azi dimineață faptul că s-a aflat în excursie în Israel cu pacientul de 60 de ani, fost ofițer, angajat la D.S.P. Sectorul 4 și pentru că a informat doar astăzi conducerea, am luat măsurile care s-au dispus la nivel național, și anume, toate cele 70 de persoane angajate la Biroul de Evidența Populației au intrat de azi dimineață în izolare la domiciliu, li se vor face testele necesare și procedăm deja la dezinfecția toturor birourilor, holurilor, toaletelor, intrărilor din zona de evidență a populației. Pentru urgențele pe care le vor avea cetățenii, pentru că vor fi și astfel de situații, am luat legătura cu directorul de la Biroul de Evidența Populației, va lucra de acasă, va avea computer, aparat foto, ștampilă, registre, documente, tot ceea ce este necesar pentru a elibera documentele care sunt urgențe. Deci, nu se închide activitatea, dar se lucrează de la domiciliu pentru protecția atât a cetățenilor cât și a angajaților de la Biroul de Evidență a Populației.

Adresăm rugămintea către Ministerul Sănătății, având în vedere faptul că în București sunt doar 7 medici epidiomologi la D.S.P., unul care este prin rotație, de permanență la Aeroport și 6 realizează teste pentru persoanele care sunt ori în carantină ori izolate la domiciliu, noi

suplimentăm cu medicii epidiomologi de Ja'Șpțațele, noastre administrate de A.S.S.M.B., dar în zilele următoare^'® epidiomologi la București pentru

oife de mai mulți medici avârn Un riumăr foarte mare de



persoane aflate în carantină și în izolare și toate trebuie să fie testate și ați observat deja, pe bună dreptate, că sunt nemulțumiri pentru că acești oameni stau în carantină sau în izolare, dar nu li s-au făcut încă testele sau testele odată recoltate durează foarte mult până când vine rezultatul, deoarece nu sunt foarte multe aparate. De aceea și urgența întâlnirii noastre pentru rectificarea bugetului pentru cumpărarea acestor aparate atât de necesare ca să se realizeze într-un timp cât mai scurt toate aceste teste și să știe fiecare persoană dacă intră în categoria pacient în sensul unui tratament adecvat sau rămâne doar izolat în carantină sau acasă. De asemenea, adresez rugămintea către Ministerul de Finanțe să prelungească termenul pentru acele reduceri, scutiri care se dau pentru plata impozitelor deoarece azi dimineață erau cozi foarte mari la ghișeele administrațiilor financiare și vă dați seama ce sursă de răspândire a virusului, stând la cozi la Administrația Financiară. Pe cât posibil, nu trebuie doar să ne spălăm pe mâini, să ne dăm cu dezinfectant, să închidem școlile, să reducem activitatea ci și să evităm aglomerația și nu doar aglomerația din mall-uri ci și aglomerația, de exemplu, de la Administrația Financiară.

După-amiază vom anunța deschiderea unei platforme educative Online la nivelul municipiului București pentru toți elevii care în această prioadă sunt nevoiți să rămână acasă și să facă exerciții, lecții la distanță cu profesorii. Atât am avut deocamdată de spus. Dacă vor fi întrebări legate de proiectul de pe ordinea de zi a ședinței de îndată, vom răspunde cu siguranță tuturor.

Mulțumesc!

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc, doamna Primar General.

O rog pe doamna Secretar General al Primăriei Municipiului București, doamna Georgiana Zamfir să ne comunice prezența.

Doamna Secretar General Georgiana Zamfir

Bună ziua!

Avem o prezență de 40 de consilieri generali, deci avem cvorum. Domnule președinte, putem proceda la ordinea de zi.


Domnul Președinte de ședință

Vă mulțumesc!

1


Supun votului dumneavoastră ordinea de zi pentru ședința de îndată din data de 11 Martie 2020.

Votăm.

Cu 40 de voturi pentru, 0 abțineri, 0 voturi împotrivă, ordinea de zi a fost aprobată.

Nu se poate suplimenta în această ședință.

Doamna Primar General Gabriela FIREA

La o ședință de îndată există punctul de pe ordinea de zi anunțat. Cred că cel mai important acum este să dovedim cooperare cu toate autoritățile locale sau centrale, să venim în sprijinul tuturor spitalelor și în subordinea noastră și în subordinea ministerului. Am primit aceste solicitări. Cu siguranță se fac achiziții și la ministere, dar trebuie și noi să suplinim cu achiziții atât de aparatură, de materiale necesare, de kituri și de, să spunem mijloace de protecție atât a angajaților cât și a posibililor pacienți. Acum, suma necesară, repet, este într-o primă etapă de 23 de milioane, dar urgent sunt cele 7 milioane de lei pentru a cumpăra, repet, această aparatură atât de necesară pentru a se depista cât mai rapid dacă o persoană suspectă are sau nu are coronavirus pentru că în acest moment, cum și dumneavoastră sunteți foarte bine informați, testele se fac la două aparate, la două spitale și de aceea și funcționează atât de greu. Medicii sunt eroi în aceste zile. Cadrele medicale sunt eroii noștri, dar ei trebuie să fie susținuți cu aparatură, dacă se poate de ultimă generație și cu toate materialele sanitare necesare.

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc, doamna Primar General.

Trecem la poiectul cu numărul 1 și singurul de pe ordinea de zi, Proiect de hotărâre privind utilizarea unor sume din fondul de rezervă la dispoziția C.G.M.B. aprobat în bugetul pe anul 2020 pentru combaterea și prevenția COVID - 19 și redistribuiri de sume între bugetele unor instituții de interes local finanțate din bugetul propriu al Municipiului București pe anul 2020.

Vot, vă rog, pe proiectul cu numărul 1.

Cu 40 de voturi pentru, 0 abțineri, 0 voturi împotrivă, proiectul a fost adoptat.

Vă mulțumesc.


Declar închisă 2020.

Vă mulțumesc, doamnelor și domnilor consilieri generali pentru prezență.

Doamna Primar General Gabriela FIREA

Am o rugăminte la dumneavoastră, dacă va fi necesar să ne mai întâlnim într-o ședință de îndată, vă rog să fiți disponibili pentru că în acest moment trebuie să ne implicăm activ. Declarațiile sunt și ele folositoare, dar cele mai folositoare sunt gesturile directe și este nevoie de pași concreți, iar pasul bugetar este primul pentru orice achiziție și pentru orice implicare. Deci, vă rog, dacă în următoarea perioadă se poate să nu plecați din București, ar fi minunat pentru că este posibil să vă rugăm să ne mai întâlnim. Mulțumesc foarte mult. O zi ușoară.

J                                                                                                             I

Domnul Președinte de ședință Pavel Marius Adrian

Vă mulțumesc și eu, doamna Primar General.

Ședința extraordinară convocată de îndată a Consiliului General al Municipiului București s-a încheiat la ora 11:30.

Redactat si verificat: Dancă Emanuel Cristia

Tanasoff Camelia