ROMÂNIA

JUDEȚUL PRAHOVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIEȘTI

P R O C E S - V E R B A L

al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiești, din data de 30 martie 2021

Ședința a fost convocată în baza Dispoziției Primarului municipiului Ploiești, Andrei-Liviu Volosevici, nr. 1214/24.03.2021.

*

La ședință au participat un număr de 27 de consilieri din 27 în funcție.

***

La ședință au mai participat:

Domnul Andrei Liviu Volosevici    - Primar

Doamna Mihaela Lucia Constantin - Director Direcția Administrație Pubică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

***

Ședința a fost condusă de domnul consilier Radu-Alexandru Simionescu.

***

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Bună ziua!

Începem ședința cu Imnul de stat.

*

În sală suntem prezenți un număr de 25 de consilieri locali și avem 2 consilieri în on line, dl Palaș și dl Marcu.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Bună ziua!

Cu permisiunea dumneavoastră, doream să urăm colegului nostru, poate unul din cei mai tineri, „La mulți ani, sănătate, tot ce vă doriți și multă putere de muncă!”. Este ziua colegului nostru, dl consilier Popovici.

Dl Horia Popovici

Vă mulțumesc!

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Avem 3 proiecte suplimentare:

  • - Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Municipiului

Ploiești în Consiliul Director al Fundației “Copiii Noștri” Ploiești.

  • - Proiect de hotărâre privind constituirea unei comisii de negociere în vederea

efectuării unui schimb de imobile.

  • - Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de Parteneriat și a

Procedurii de Colaborare cu Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală în vederea depunerii și implementării proiectului „MATERNAHUB” finanțat prin POCA 2014 -2020, CP14/2021.

Supun la vot lista proiectelor propuse pentru a completa ordinea de zi:

Cine este pentru?            27 de voturi

Cine este împotrivă?         -

Dacă se abține cineva?       -

Cu 27 de voturi pentru, ordinea de zi a fost suplimentată cu cele 3 proiecte.

*

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Înainte de a vota ordinea de zi, așa cum am discutat și ieri în ședința pregătitoare, proiectul nr. 7 înțeleg să-l retrag. Îmi închipui că am și acceptul comisiei. Se fac solicitări în sensul acesta și înțeleg că, prin președintele comisiei, vor fi invitați să ne explice ceva mai bine ce doresc să facă. A fost o solicitare făcută de cei care au fost prezenți ieri în ședința pregătitoare.

Mai am o singură rugăminte. O să vă rog să mă ajutați un pic domnul Botez pentru că mă bazez foarte mult pe experiența dumneavoastră - înțeleg că, la comisia 7, proiectul privind suma de bani pe care ar trebui s-o luăm de la AFI are cumva un aviz sub condiții.

Dl George Botez

Condiția a fost îndeplinită, am verificat.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Rugămintea mea de acum înainte, ori avem aviz, ori nu avem aviz. Avizul cu condiție nu prea cred că este ok.

Înțeleg că lucrurile sunt în regulă și, în acest context, cu avizul comisiei nr. 7, proiectul poate rămâne pe ordinea de zi.

Dl George Botez

Da, confirm. Am verificat. Avizul a fost pentru a fi lucrativi întrucât nu am vrut să blocăm acest proiect și rămâsese, din discuția avută, să se facă niște modificări.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici.

Exact. Nimeni nu interpretează altfel. Doar aceasta a fost rugămintea mea.

Înțeleg că și proiectul respectiv va avea aviz și atunci evident că va rămâne pe ordinea de zi, din punctul meu de vedere. Urmează să apreciați dumneavoastră.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Supun la vot ordinea de zi în integralitate:

Cine este pentru?                 27 de voturi

Cine este împotrivă?              -

Dacă se abține cineva?            -

Cu 27 de voturi pentru, ordinea de zi a fost adoptată.

***

Avem în sală trei cetățeni cu trei cereri pentru a lua cuvântul: domnul Gaidoș, domnul Nicolescu și doamna Stavarache Maria.

Supun la vot ca cei trei să vorbească câte trei minute fiecare la finalul ședinței:

Cine este pentru?                 27 de voturi

Cine este împotrivă?              -

Dacă se abține cineva?            -

Cu 27 de voturi pentru, solicitările au fost aprobate.

***

Primul punct pe ordinea de zi: „Aprobarea Procesului verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiești din data de 12 februarie 2021”.

Au lipsit: doamna Agapie, domnul Nemeș și domnul Tonsciuc.

Cine este pentru?                24 de voturi

Cine este împotrivă?             -

Dacă se abține cineva?           -

Cu 24 de voturi pentru, procesul verbal a fost aprobat.

***

Punctul 2 pe ordinea de zi: „Aprobarea Procesului verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiești din data de 25 februarie 2021”.

Au fost prezenți toți consilierii.

Cine este pentru?                27 de voturi

Cine este împotrivă?             -

Dacă se abține cineva?           -

Cu 27 de voturi pentru, procesul verbal a fost aprobat.

***

Punctul 3 pe ordinea de zi: „Întrebări și interpelări”.

Domnul Vîscan, aveți cuvântul.

DlRoberț-IonutVîșcan

Mulțumesc domnul președinte și bună ziua!

Aș fi vrut să știu stadiul proiectului privind pasajele din Bariera București din partea celor de la Tehnic Investiții. Știu că trebuia finalizat mai întâi Podul de Lemn ca să putem începe aceste proiecte, având nevoie de o rută ocolitoare. Aș vrea să primesc un răspuns acum sau în scris, cum vă este mai ușor, despre data când vor începe aceste proiecte, dacă vor începe în acest an și dacă avem bugetul disponibil pentru ele.

Legat de Hipodrom, din păcate, am văzut că nici astăzi nu avem Regulamentul pentru acest an ca să poată începe cursele pe Hipodromul din Ploiești. L-am mai întrebat și pe domnul viceprimar despre acest proiect. Am înțeles că erau discuții la CSM, s-a făcut o comisie, au discutat și cu proprietarii. Ideea este că Hipodromul este al municipalității, nu este al niciunui alt proprietar. Noi trebuie să facem regulamentul după care aceștia să alerge.

Proiectul Hipodromului a fost unul pe fonduri europene care este încă în implementare. Noi avem obligația să ținem curse pe acest hipodrom, să nu fim nevoiți să dăm banii înapoi celor de la Uniunea Europeană pentru că, el neavând activitate, înseamnă că nici proiectul nu va fi dus la capăt în implementarea lui.

Dacă sunt probleme cu acest regulament sau nu ați reușit până în acest moment să veniți cu un regulament care să fie ok atât pentru noi cât și pentru proprietari și să poată începe cursele acolo, eu vă pot ajuta în acest sens și pot să vin cu un proiect pentru săptămâna viitoare, dacă sunteți de acord, să facem o ședință extraordinară atunci.

Putem să mergem pe regulamentul de anul trecut care nu a avut niciun fel de problemă și să facem doar un calendar pentru curse.

Mai aveam o problemă legată de locurile de joacă din Ploiești și mă refer aici în special la cele din Bariera București. Unul dintre ele a fost casat. Aș dori, dacă se poate, pe noul buget de investiții să facem și un loc de joacă undeva în această zonă, dacă se poate, chiar la Hipodrom. Pentru că, la Hipodrom, există mult spațiu verde, avem spațiu disponibil, este și supraveghere video în toată incinta Hipodromului, consider că este un loc pretabil ca să putem amenaja acolo un loc de joacă.

Mulțumesc frumos!

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

În primul rând, vizavi de pasaje, sunteți un om cu experiență și știu foarte clar că realizați că, în momentul în care se stabilește începerea unei investiții, sunt semnate contractele, modul în care se cheltuie banul public este o chestiune care ține în totalitate de opțiunea dumneavoastră și, în următoarea ședință (probabil 22, 23 aprilie), bugetul Primăriei va fi adoptat, moment în care putem să discutăm foarte serios de finanțare.

Contractele sunt semnate, sunt niște priorități în sensul acesta, modul în care se cheltuie banii pe care-i administrăm, banii ploieștenilor, este o chestiune care ține de dumneavoastră.

Ca și răspuns general, putem să finanțăm orice fel de activitate. Va trebui să vedem care sunt prioritățile. Este obligatoriu ca propunerea să vină din partea executivului și asta vom face dar decizia, modul în care se cheltuie banii și încotro se duc și când începem lucrările sau dacă le începem la un pasaj sau la ambele pasaje, este o chestiune care ține în totalitate de opțiunea și de dispoziția pe care o are executivul ploieștean și anume, consiliul local și majoritatea lui.

Este o prioritate, consider că este o chestiune de trafic acolo, nu cred neapărat că a fost o chestie înțeleaptă dar, obligația mea ca executiv este aceea de a vă pune la dispoziție orice fel de variantă de lucru, urmând ca noi să ne facem treaba raportat la ce dispuneți dumneavoastră, maxim din ce-mi doresc eu, cu acordul dumneavoastră, undeva pe 22 aprilie să putem să avem bugetul.

Regulamentul de trap este o prioritate pentru noi. Există o obligație vizavi de procedură, aceea de a fi pus spre dezbatere. El este pus spre dezbatere publică. Informația pe care o am în momentul acesta este că s-ar putea să fie niște contestații. Cred și eu că trebuie să ne mișcăm foarte rapid și suntem pregătiți să facem lucrul acesta după ce dezbatem, după ce avem toate etapele depășite. Real, am dorit să facem ședința mai târziu pentru a putea să punem pe site-ul Primăriei spre dezbatere, a îndeplini o anumită procedură obligatorie, din acest motiv am pus ședința acum. Încă nu s-au îndeplinit toate aceste proceduri. Cred că este important să dăm drumul foarte rapid la curse și este o prioritate a noastră. Orice fel de ajutor din partea oricărui consilier este bine-venit și mi se pare obligatoriu să avem suportul dumneavoastră.

Pe de altă parte, condițiile sunt aceleași, dacă mâine venim cu un regulament, trebuie să îndeplinească aceleași condiții și anume să fie pus pe site pentru dezbatere și înseamnă o anumită perioadă de timp pe care trebuie s-o depășim.

Mi se pare absolut în regulă ceea ce ați invocat, v-am spus și care este părerea mea.

DlRoberț-IonutVîșcan

De aceea am și spus dacă se putea să venim cu regulamentul de anul trecut, pentru că acel regulament nu a fost contestat, să venim în plus doar cu calendarul curselor.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

S-a ocupat foarte atent domnul viceprimar și se pare că au fost niște solicitări de a îmbunătății regulamentul. Până la urmă trebuie să fim cu toții atenți la ceea ce se solicită.

Este prioritate zero și mi se pare absolut corect punctul dumneavoastră de vedere vizavi de scopul pentru care Hipodromul a fost reabilitat și sursa de finanțare.

Locurile de joacă sunt în discuție. Vă pot anunța cu bucurie că, probabil vor fi făcute cu ajutorul partenerilor noștri sociali ceea ce este o bucurie pentru că, în urma discuțiilor pe care le-am avut împreună cu ceilalți membri ai executivului, city managerul, cei doi viceprimari, sunt diverse societăți care doresc să ne ajute.

În privința locației, vizavi de ceea ce înseamnă locul de joacă, eu am o anumită propunere (pentru că evident, pot face o propunere), evident că putem să avem un loc de joacă și în zona Hipodromului dar gândirea mea este să folosim spațiul verde care se pretează și care este la intersecția Bulevardului Petrolului cu strada Râfov, exact colțul de acolo lângă fabrica de oxigen. Sunt foarte mulți copii în zonă și sunt convins că s-ar bucura de lucrul acesta.

Oricum rămâne în dezbatere chestiunea aceasta și vă mulțumesc pentru atenționare.

Dl George Botez

Eu am mai multe lucruri de pus în discuție. O să încep cu cele mai ușoare. Am un număr de trei sesizări de la cetățeni ai Ploieștiului, am să spun doar în esență despre ce este vorba.

O doamnă sesizează că, la capătul străzii Lacul Bâlea, către celea ferată industrială este o gură de canalizare unde cei fără adăpost fac depozite de materiale inflamabile, fac focul seara. Au venit pompierii de mai multe ori. Solicită niște măsuri de siguranță a fi luate acolo. O să vă las petiția.

A doua sesizare este a unor locatari din blocurile de pe Înfrățirii care propun, având în vedere amenajarea teritoriului acolo, ca trecerea de pietoni, care este în zona respectivă, să vină în lung cu calea de acces în parc întrucât, la această oră, este una în stânga, una în dreapta și, datorită faptului că se parchează mașinile, nu au cum să treacă. Este vorba, în primul rând, de siguranța copiilor.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

S-a făcut o solicitare către comisia de circulație?

Dl George Botez

Nu, este o petiție din partea unui cetățean. Eu o las la dumneavoastră pentru a o lua în discuție.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Atunci vom discuta în comisie.

Dl George Botez

A treia sesizare este de la o asociație de proprietari, bloc 67Bis din Înfrățirii care vine cu o propunere de îmbunătățire a situației locurilor de parcare punctual și zic eu că ar trebui studiată, nu atât pentru blocul respectiv ci ca idee pentru tot orașul. Mie mi s-a părut interesantă, drept pentru care o să v-o las și pe aceasta în studiu.

Am o interpelare în atenția domnului director al CSM-ului (pe care-l salut în mod deosebit și, așa cum i-am spus-o și ieri, i-o spun și astăzi, am încredere în ceea ce dorește să facă acolo), având în vedere că este o zonă sensibilă a administrației, îl rog să facă un raport privind măsurile implementate de domnia sa în vederea eficientizării activității.

Și această interpelare o voi lăsa.

Am solicitat, și astăzi mi s-a pus la dispoziție și mulțumesc, o informare privind situația Fundației „Copiii noștri” unde astăzi vom numi un nou comitet director. Nu sunt în măsură, la acest moment, să concluzionez, întrucât nu am avut timp să studiez. Am fost întrebat dacă eu consider că este necesar să fie comunicat fiecărui membru al consiliului, eu zic că da, în măsura în care prezintă interes. Rugămintea este să faceți chestia aceasta nu în format material ci pe mail-urile consilierilor pentru a putea să stăm de vorbă.

Am sesizat o chestiune, probabil datorită faptului că nu mă pricep foarte bine la contabilitate, mie îmi dă un pic cu minus, îmi apar niște cheltuieli privind realizarea activităților nepatrimoniale, în anul 2019, de 9.693 de lei care nu știu ce înseamnă, mai ales că în anul 2019 nu am avut nicio activitate de făcut. Aș vrea să fiu lămurit, dacă se poate, de către cineva, ce înseamnă această sumă pe care o regăsim în contul prescurtat al rezultatului exercițiului la capitolul „cheltuieli privind activitățile fără scop patrimonial”, 9.693 de lei în timp ce, în perioada corelativă din 2018, a fost de numai 300 de lei.

Poate cineva să ne spună?

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Dispoziția mea este foarte clară - vă rog să faceți un raport către domnul consilier. Îmi închipui că este o chestiune care interesează întreg consiliul și atunci va fi multiplicat pentru ca fiecare să fie informat. Mi se pare foarte bună solicitarea dumneavoastră.

Dl George Botez

Mulțumesc!

O altă chestiune care mi se pare probabil cea mai importantă, este vorba de Centrul de Radioterapie.

Centrul de Radioterapie este un deziderat al ploieștenilor și al prahovenilor. Știți foarte bine că cei care sunt cu probleme oncologice, la ora aceasta, pentru a putea să dea curs recomandărilor medicale, se deplasează fie la București, fie la Brașov, în ambele cazuri fiind ceva peste puterile lor întrucât tratamentele la care sunt supuși au o doză de invazivitate foarte mare.

Am generat, cred că în mandatul anterior, la început, un proiect privind achiziția unui aparat absolut necesar prin fondurile Ministerului Sănătății și, în același timp, prin susținerea de la bugetul local, a construirii acelui imobil cu caracter special întrucât, fiind vorba de un aparat radioactiv, este nevoie de o anumită structură a imobilului respectiv.

Cu chiu, cu vai, din puținul pe care l-am avut la dispoziție, am reușit să direcționăm cam cât a fost nevoie pentru a putea să meargă construcția înainte. Am văzut în proiecția de buget de anul acesta că veți propune 5.000.000 de lei. Nu știu dacă ajunge, cât ajunge dar sunt convins că toți vom rezona la ideea că trebuie să terminăm acest centru de radioterapie și este urgență zero alături de câteva alte probleme ale Ploieștiului.

La acest moment (și-mi permit să spun acest lucru), cred că avem o problemă legată de persoana integratorului acestui proiect. Știți și cei care ați fost în consiliul trecut, știți probabil și ceilalți că, de această problemă, s-a ocupat domnul doctor Marius Dinu, fost consilier local, un om cu vastă experiență în conducerea, evaluarea, organizarea unităților sanitare. Ne-a ajutat foarte mult întrucât domnia sa era deținătorul cunoștințelor și a cheilor ca acest proces să meargă mai departe.

La acest moment, nu cred că există un integrator al acestui proiect și cred că avem nevoie de un om care să conducă în mod practic și să pună cap la cap toate elementele legate de buna funcționare cât mai rapidă a acestui proiect.

Am să vă dau câteva exemple: avem o casă pe care o vom finaliza, avem un aparat singular pe care-l vom achiziționa. Dar, mai avem nevoie de multe alte lucruri, mai avem nevoie de dotări conexe, avem nevoie de personal specializat, avem nevoie de o finanțare. La această oră, nciuna din aceste probleme nu este nici măcar pusă în discuție, ca să nu mai zic pe cale de a fi rezolvată.

Ținând cont de importanța proiectului (repet, dacă celelalte sunt zero, aceasta trebuie să fie minus unu), eu vă propun să discutăm asupra acestor probleme, am făcut și o interpelare în sensul că, în discuția pe probleme ar trebui să plecăm de la niște lucruri concrete, să știm exact locul unde ne aflăm ca să vedem ce avem de făcut și cine trebuie să facă.

Fără a vrea să stabilesc sarcini, departe de mine, eu cred că avem nevoie de un om de aceeași pregătire și de același calibru profesional ca domnul doctor Marius Dinu și aici mă refer la colegul nostru, domnul doctor Săbău. Repet, nu fac însărcinări dar, din punctul meu de vedere cred că profilul domniei sale este cel care garantează că acest proiect va putea să meargă mai departe. Altfel, dacă mă apuc eu cu domnul Sîrbu, probabil că veți afla că nu putem să-l facem.

Tocmai de aceea mi-am permis să fac această interpelare, ea conține un număr de 8 sau 9 întrebări extrem de punctuale - dacă, cine, când, unde suntem și cine ar trebui să facă?

O să o las și pe aceasta și pe celelalte.

Rugămintea mea este, dacă în mod normal discutăm de o semnalizare rutieră și primim răspunsul după 30 de zile, să aveți dumneavoastră amabilitatea de a vă apleca cu prioritate asupra acestor lucruri.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Și pentru mine prioritatea numărul zero înseamnă buncărul de radioterapie și nu doar pentru mine, discuțiile noastre la nivel de executiv merg în această direcție. Evident că, fiind o interpelare, în momentul aceasta, ea poate fi finalizată printr-un proiect de hotărâre unde vom stabili cu toții, după discuții, cine va putea să ne reprezinte, care sunt situațiile.

Vă pot garanta, așa cum am discutat cu directorul tehnic, doamna Mădălina Crăciun, că finanțarea, de așa manieră încât undeva în iunie-iulie să terminăm acest obiectiv, va fi asigurată. Evident că este propunerea noastră și aici vă repet obsesiv, vă stă dumneavoastră în mână prin ceea ce dispuneți prin votul în consiliul local și implicit la buget.

Nu este un lucru cu care să ne jucăm. Cred că sănătatea, în ultima perioadă, ne-am convins cu toții că trebuie să fie o prioritate și așa o vom trata.

La nivelul interpelării legate de semnalizări și restul, în primul rând, vom merge în comisia de circulație pentru a încerca să modificăm lucrul acesta. În al doilea rând, știți cu toții că suntem în procedură de achiziții pe ceea ce înseamnă partea de semnalistică rutieră și marcaje, o altă prioritate unde suntem deficitari și care creează mari probleme și poate crea probleme la nivelul siguranței.

Noi o să vă răspundem punctual la tot ceea ce ați solicitat. Rugămintea mea este ca, totuși, la nivelul grupurilor, în ședințele informale să stăm un pic de vorbă despre ceea ce înseamnă integrator, despre ce opinii are fiecare pentru că, ferească Dumnezeu, sănătatea este o chestiune care nu are țintă politică, nu are nimic.

Vă vom răspunde în scris la lucrul acesta, propunerea mea este ca totul să se definitiveze printr-un proiect de hotărâre în care să stabilim cine este integratorul și acest proiect de hotărâre trebuie făcut după ce toată lumea stă de vorbă despre lucrurile acestea.

Vă mulțumesc!

Dl George Botez

Și eu vă mulțumesc domnul primar!

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Domnul Palaș, vă rog!

Dl Paul Palaș-Alexandru

Mulțumesc domnul președinte!

În ultimul an, în România, 940 de mii de oameni s-au infectat cu virusul Sars CoV2 în timp ce, aproximativ 23 de mii de persoane au decedat din cauza acestui virus.

Viața noastră a fost dată complet peste cap în tot acest timp. Activități, care erau banale înainte de pandemie, sunt restricționate.

Acum, mai mult decât oricând, se impune digitalizarea activității Primăriei Ploiești. Avem nevoie de servicii informatice care să răspundă nevoilor cetățenilor dar și instituției, servicii care să ofere soluții pentru depuneri de cereri, registratură, plăți on line, comunicarea cu publicul.

Aceste activități pot fi făcute simplu, sigur, cu documente semnate digital în instituții interconectate. Sunt soluții informatice de acest tip. Un exemplu este platforma folosită de Primăria Cluj Napoca. Firește, sunt și alte primării care au adoptat soluții asemănătoare.

Întrebare adresată domnului primar: aveți în vedere, în viitorul apropiat, în acest an calendaristic, să dezvoltați un proiect pentru digitalizarea activității Primăriei Ploiești?

Mulțumesc!

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Domnul consilier, din punctul meu de vedere, și aceasta este o prioritate, este evident că, nu neapărat pentru faptul că suntem în pandemie și încă încercăm să ne protejăm cât se poate de mult, digitalizarea înseamnă o rapiditate în modul în care primăria primește petiții și le rezolvă.

Eu am de gând să fac acest lucru. Evident că acest lucru presupune o anumită prevedere bugetară cu tot ce înseamnă procedurile respective și din nou este un subiect pe care cred că trebuie să-l discutăm cu toții foarte rapid, în ședințe informale după care, să-l finalizăm, fie printr-un proiect de buget, fie printr-un proiect separat.

Mi se pare absolut în regulă propunerea dumneavoastră și nu cred că ține neapărat de pandemie, cred că ține de o rapiditate în a răspunde și a rezolva problemele și petițiile cetățenilor ploieșteni.

Dl Paul Palaș-Alexandru

Categoric, nu ține de pandemie dar situația creată acum de pandemie impune să tratăm acest subiect cu maximă celeritate.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Aceasta este și intenția noastră pe care o vom supune atenției dumneavoastră.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Mulțumim domnul Palaș! Domnul Stănciulescu!

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Sunt cu totul de acord cu ceea ce a spus colegul nostru, domnul George Botez și ar fi o idee bună dacă domnul doctor Săbău ar accepta, nu neapărat să fie un integrator, și vom discuta această chestiune de numire, ci măcar un președinte al unei comisii care să facă o coordonare a acestor investiții și să ne asigurăm că, după ce vom construi, vom avea într-adevăr activitate.

Am făcut niște solicitări în scris către Primăria Ploiești și am solicitat tot felul de date. Vreau să le mulțumesc colegilor din Direcția Patrimoniu și Direcția Urbanism care au răspuns concret și rapid la solicitările mele care nu erau deloc simple. Vă mulțumesc pentru promptitudine.

Referitor la activitatea CSM, în luna decembrie (și aici să n-o luați ca un atac) ați promis că, într-o lună veți prezenta o radiografie în ceea ce privește activitatea sportivă CSM și activitatea bazelor sportive. Aș vrea să vă întreb - în ce stadiu sunteți cu radiografia pentru că urmează bugetul și iar vom avea discuțiile nesfârșite referitoare la finanțarea activității de acolo.

De asemenea, aș vrea să vă întreb care este stadiul documentațiilor aferente proiectelor care se dezvoltă, pe care încercăm să le dezvoltăm în zona Hipodromului? Aici mă refer la complexul de natație, complexul de atletism și Spitalul Municipal. Toate trei proiectele se află pe lista sinteză a CNI. Care este stadiul lucrărilor și dacă sunt probleme în zonele respective?

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

În niciun caz, interpelarea vreunui consilier nu o voi lua ca un atac și mi se pare absolut normal ca dumneavoastră să fiți informați de ceea ce se întâmplă. Am spus că lucrăm constructiv și rămân la aceeași părere.

Am văzut poziția dumneavoastră pe facebook și este parțial corectă. Logica este următoarea: după ce ești trecut pe lista sinteză, există diverse schimburi de adrese, de informații pe care trebuie să le dai. Ceea ce am încercat eu să comunic este că, la nivelul bazinului am reușit să rezolvăm toate solicitările pe care ni le-a cerut CNI-ul, motiv pentru care, în orice moment, putem să intrăm pe zona de finanțare în așa manieră încât să pornim acest proiect pe care îl dorește toată lumea.

Foarte corect ați sesizat lucrurile legat de CSM. Aici trebuie să recunosc că sunt eu mai încurcat pentru că nu mi s-a părut niciodată că lucrurile stau în halul în care stau acolo. Numai că modul în care vom finanța și ceea ce înseamnă partea de baze, de ce se întâmplă acolo, ce trebuie să finanțăm la nivelul activităților sportive va fi foarte clar văzut în propunerea noastră de buget. Acolo vom analiza împreună cam ce se întâmplă, ce trebuie să rămână sau care sunt măsurile. Pentru că trebuie să recunosc că m-a surprins pe mine tot ceea ce am găsit și tot ceea ce se întâmplă în zona respectivă.

Respectul pentru banul public trebuie să existe în general. În situații de criză (și-mi închipui că toată lumea bănuiește lucrul acesta) nu stăm pe roze la nivelul finanțării sau la nivelul bugetului. Trebuie să fim foarte atenți cum chivernisim banul public, cum facem cât mai multe investiții, cum respectăm și activitatea sportivă.

Dumneavoastră știți că este vorba de o propunere de buget în dezbatere care, evident că în urma consultării publice poate fi modificată, evident că, în urma dezbaterilor și a amendamentelor din consiliul local, poate fi modificată, dar partea finală va arăta foarte clar cam care este analiza făcută de mine pe CSM.

Sunt un pic întârziat pe această chestiune pentru că recunosc că nu m-am așteptat ca lucrurile să fie în această situație.

De fapt, toate eveluările pe care le facem în momentul acesta și la nivelul societăților ce țin de dumneavoastră, de consiliul local, au uneori niște concluzii șocante. Este clar că trebuie să intervenim. Este clar că trebuie să intervenim prin forța pe care dumneavoastră o aveți în AGA și pe ceea ce înseamnă parte de CA-uri. Dar, trebuie s-o facem o dată pentru totdeauna foarte sănătos.

Spitalul Municipal de Urgență Ploiești, de care vorbeam, urmează să fie trecut pe lista sinteză. Discuția este în următorul fel: tot ce înseamnă partea de studii vor fi susținute de CNI și lupta noastră, în momentul acesta, este ca partea de studii, pentru că există acolo o grămadă de lucruri care trebuie făcute, să fie susținută de către CNI, să nu fie susținută de către bugetul local. Vă dați seama că acest lucru este unul foarte important pentru noi pentru că nu mai implicăm anumiți bani în zona respectivă. Rămâne prioritatea zero și aici nici nu are rost să comentăm pentru sunt convins că, pe lângă noi, cei 28 de aici, toți avem aceeași opinie și anume că trebuie să facem ceva pentru sănătate și trebuie să facem ceva, că vedem ce trăim.

O să vă informez când intrăm pe lista sinteză, lista scurtă. Este clar că va fi din nou o corespondență pe care o vom avea la nivelul Direcției Tehnice cu cei de la CNI. Dar, speranță și ceea ce încerc să forțez (și aici am și suportul președintelui Consiliului Județean și al parlamentarilor, chiar al tuturor parlamentarilor, vreau să înțelegeți foarte clar că nu este o chestiune de partid politic sau altceva), este să încercăm ca toate studiile acestea să fie făcute și susținute din bugetul CNI-ului. Este o chestiune foarte importantă.

O să vă țin la curent pentru că sunt convins că toți suntem foarte atenți la ce se întâmplă acolo.

Mai este o discuție, pe care o vom purta probabil în ședința următoare, cunoașteți cu toții că vom intra sau am intrat și în posesia a ceea ce înseamnă patinoar. Eu cred că acolo trebuie făcute niște investiții foarte rapid pentru a susține secția care, la un moment dat, avea tradiție. Dar, aici vom discuta cu toții despre lucrul acesta.

Cam aceasta este situația. Eu nu cred că trebuie să ne mulțumiți ba, din contră, eu cred că trebuie să mulțumesc colegilor de la Patrimoniu pentru că mi se pare, nu normal, obligatoriu și, așa cum am stabilit împreună cu domnul viceprimar, doamna viceprimar și doamna city, informația și informarea consilierilor locali trebuie să fie foarte rapidă și corect făcută pentru că aceasta este obligația noastră și mi se pare respectul nostru față de dumneavoastră și față de ceea ce înseamnă oamenii pe care-i reprezentați.

Cam aceasta este situația și vă voi ține la curent cu tot ceea ce înseamnă lucrul acesta.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Așteptăm măsurile luate în cadrul CSM.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici.

Măsurile le vom lua împreună.

Vrau să fiu foarte bine înțeles, nu ne dăm după cireș, măsurile nu sunt luate neapărat printr-o cenzurare a finanțării sau o cenzurare a propunerii de finanțare. Trebuie să existe și măsuri administrative, este obligatoriu.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Exact asta nu doresc, să oprim finanțarea activităților sportive sau a bazelor sportive. Însă, este adevărat și știm cu toții că trebuie luate niște măsuri.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Și trebuie făcute atent și corect.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Domnul Ganea.

Dl Cristian-Mihai Ganea

Aceasta nu este o declarație politică, ci, pur și simplu vreau să salut întregul consiliu local, împreună cu domnul Primar pentru că toate proiectele care au început pe mandatul trecut își găsesc o continuitate și chiar finalitate, cel puțin așa sper că se va întâmpla. Mai mult, s-a venit și cu proiecte noi.

Este adevărat că și acel centru de Radioterapie, care înseamnă sănătatea tuturor ploieștenilor, a fost un proiect pentru care și consilierii și executivul din mandatul trecut au luptat din greu, au fost piedici dar le-am trecut cu bine.

Este adevărat și ceea ce au spus domnul Botez, domnul Palaș, domnul Stănciulescu. Aș vrea să mai adaug și eu un obiectiv important pentru municipiul Ploiești - este vorba de stația de epurare.

Este un subiect foarte sensibil, este un subiect abandonat cu ani de zile în urmă și care trebuie adus și el la zi.

În rest, vă mulțumesc frumos și chiar sunt fericit că ședințele de consiliu se desfășoară în aceste condiții.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Este evident că toată lumea trebuie să lucreze. V-am spus că principiul îl păstrez.

Dumneavoastră cred că ați primit mape. Dacă este cineva care nu a primit, vă rog să-mi spuneți. Este vorba de propunerea pe care o are Apa Nova cu posibilitatea de prelungire a contractului. Cadrul legal există fără cea mai mică discuție. Condițiile sunt legate de ceea ce hotărâște întreg consiliul și de propunerile noastre.

Stația de epurare este o prioritate. Știți foarte bine că luăm amenzi și aici trebuie să rezolvăm într-un fel problema. Din nefericire, așa a fost să fie, stabilisem o întâlnire cu administratorul și cu cei care reprezintă în momentul acesta Thymian, pentru că știți că problema noastră este că nu putem să intrăm în zona respectivă și am stabilit această întâlnire (știți foarte bine că nu am putut, m-am îmbolnăvit) în care sper, am această convingere, am rezolvat problemele și acum, în cel mai scurt timp mă voi întâlni cu reprezentanții respectivi cu solicitarea de a ne crea posibilitatea ca măcar să intrăm să facem o expertiză acolo.

În propunerea pe care o aveți, propunere pe care o să vă rog s-o analizați foarte serios, puteți să veniți chiar cu amendamente și cu ce considerați că ar trebui specificat. Evident că stația de epurare, în contextul în care se decide prin votul consiliului local prelungirea contractului cu Apa Nova, este aceea ca toată investiția să fie suportată de către cei de la Apa Nova. În plus, este vorba de susținerea totală financiară a tot ce înseamnă canalizări, branșamente și rețea de apă potabilă în Ploiești și, deloc neimportant, ministațiile de epurare, pe care avem obligația să le facem în Cartierul Mitică Apostol și unde v-am spus că, pentru mine și-mi închipui că pentru fiecare, acel cartier reprezintă o prioritate.

Ca să vă răspund, în primul rând trebuie să putem să intrăm acolo pentru că este logic că cineva poate să vă dea o estimare a costurilor și a lucrărilor care trebuie executate după ce intră și vede cam care este situația reală a investiției.

Lucrul acesta încerc să-l rezolv pentru că dialogul este cel care rezolvă foarte multe lucruri și poate, fără niciun fel de supărare, poate a fost greșeala mandatului trecut pentru că nu s-a purtat acest dialog. Sper că reușesc să rezolvăm această problemă ca măcar la nivelul informației și la nivelul expertizării, cei de la Apa Nova și alți specialiști să intre să vădă care este situația, care este investiția, ce se întâmplă, cât de mult s-a degradat și să vină cu o propunere. După care, să rezolvăm situația litigioasă și, în contextul în care considerați dumneavoastră că se poate prelungi contractul și condițiile în care considerați că se poate face lucrul acesta, clar va fi o prioritate în terminarea investiției.

Cam aceasta este logica lucrurilor și chiar cred că este o investiție foarte serioasă.

În rest, după cum ați observat, și comunicarea mea nu este aceea de a-mi asuma lucruri, eu cred că noi cu toții le facem, eu nu cred că este o rușine ca noi să începem proiecte pe care să le termine alți consilieri în alt mandat sau alt primar în alt mandat și că trebuie să facem toți toate eforturile ca lucrurile acestea să fie duse la final bine, corect pentru că, de fapt, este datoria noastră și motivul pentru care am fost trimiși toți aici.

Mulțumesc!

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Dacă nu mai sunt intervenții, mergem mai departe.

***

Punctul 4 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2022 - inițiat de viceprimar Daniel Nicodim

Dacă nu sunt discuții supun la vot proiectul de hotărâre:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul 5 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind asigurarea măsurilor de continuitate a Serviciului Public de alimentare cu energie termică produsă în mod centralizat în sistem producție - transport- distribuție în Municipiul Ploiești, în vederea avizării unui preț unic pentru toți utilizatorii ca urmare a liberalizării prețului la gaze naturale conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2020.

Dl George Botez

Cei doi consilieri PSD nu participă la vot.

Dl Cristian-Mihai Ganea

PRO ROMÂNIA nu participă la vot.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Dacă nu sunt discuții, supun la vot proiectul de hotărâre:

Cine este pentru?           - 18 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?      - 4 voturi

Cu 18 de voturi ”pentru”, 4 abțineri ale domnilor consilieri Paul Palaș Alexandru, Constantin Nemeș, Răzvan-Toma Stănciulescu, Cristina Toma-Cochinescu și 5 neparticipări la vot, cele ale consilierilor: George Botez, Robert-Ionuț Vîscan, Cristian Mihai Ganea, Bogdan Lupu și Anca Agapie, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul 6 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind încheierea unui PROTOCOL DE COLABORARE între Municipiul Ploiești și S.C. VEROSKIP TRADING S.R.L.

Există un amendament, am înțeles, la protocol.

La articolul 4 s-a introdus termenul „nu mai târziu de doi ani”.

Dl Daniel Nicodim

Este vorba de introducerea unui amendament, de o perioadă de doi ani în care protocolul acesta va fi pus în aplicare.

Dl George Botez

În comisia 7, ieri am ridicat problema că practic nu există un termen limită până la care pot fi făcute acestea.

Dl Daniel Nicodim

A amintit și domnul primar în alocuțiunea dumnealui când a vorbit de avizul favorabil condiționat, acum a dispărut această problemă. Se fixează această perioadă de doi ani în care protocolul pe care îl votăm astăzi trebuie pus în aplicare.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Supun la vot amendamentul:

Cine este pentru?                  - 24 voturi

Cine este împotrivă?                - 3 voturi

Dacă se abține cineva?              -

Cu 24 de voturi ”pentru” și 3 ”împotrivă” ale domnilor consilieri Anca Agapie, Bogdan Lupu și Cristian-Mihai Ganea, amendamentul a fost adoptat.

*

Aveți vreo completare?

Dl Cristian-Mihai Ganea

Da. Aș dori să ne motivăm alegerea pe care o vom face în privința votului pentru că acest protocol a fost încheiat cu mult timp în urmă și ar fi fost normal să se termine adică să se fi întâmplat ceea ce s-a promis în protocolul inițial.

Am să vă pun la dispoziție câteva poze. Este vorba de protocolul inițial unde podul din Nămoloasa - Berzei ar fi trebuit să fie reabilitat pentru ca toți cetățenii din acel cartier să poată circula și cu mașina. Sunt trei poduri dintre care doar unul este funcțional pietonal. A fost închis după cum știți, prin decembrie cred, și noi am avut propunerea atunci de a face un parteneriat între VEROSKIP și Primăria Ploiești pentru a definitiva acest pod.

Nu zic că direcționarea banilor nu poate fi făcută și în alte scopuri pentru că orașul are foarte multe nevoi, dar rămân la protocolul inițial și de aceea vom vota cum vom vota. Mulțumesc!

Dl Daniel Nicodim

Dacă îmi permiteți. În decembrie au fost închise mai multe poduri în număr de 9 poduri și podețe, în urma unui lucru care, dacă nu ar fi fost atât de grav ar fi fost hilar, adică a găsirii într-un sertar a unui număr de 9 expertize care recomandau acest lucru, expertize din 2017 care nu au fost luate în calcul și noi am luat decizia, pentru siguranța cetățenilor, să închidem aceste poduri și podețe.

Dl Cristian-Mihai Ganea

Este o decizie corectă.

Dl Daniel Nicodim

Evident. Mulțumim frumos! Suma alocată prin acest protocol pare că nu era suficientă pentru a asigura investiția pentru podul de la Nămoloasa așa că executivul va lua în calcul realizarea acestuia în alt mod și acesta este motivul: insuficiența sumei este motivul pentru care redirecționăm banii aceștia în alte scopuri.

Mulțumesc!

Dl Radu-Alexandru Simionescu

A

În regulă. Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 24 voturi

Cine este împotrivă?                - 3 voturi

Dacă se abține cineva?              -

Cu 24 de voturi ”pentru” și 3 ”împotrivă” ale domnilor consilieri Anca Agapie, Bogdan Lupu și Cristian Mihai Ganea, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 8 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind propunerile autorității publice locale de numire a reprezentanților în Consiliul Coordonator al Consiliului Consultativ pe Probleme de Tineret al municipiului Ploiești.

Propuneri? Domnul Ganea.

Dl Cristian-Mihai Ganea

A

Grupul PRO ROMÂNIA propune pe domnul Bogdan Lupu.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Doamna Popescu?

Dna Georgeta-Simona Popescu

Grupul PNL face propuneri pentru președinte: domnul Radu Simionescu, vecepreședinte: domnul Dragoș Măchițescu și secretar: doamna Nicoleta Ștefan.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Doamna viceprimar?

Dna Magdalena Trofin

Grupul USR PLUS îl propune pe domnul Tonsciuc Mihai.

Dl George Botez

Robert Vîscan.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Pentru ce poziție?

Dl George Botez

Membru. Nu avem veleități de conducere. Veleități am avea, dar ...

Dl Cristian-Mihai Ganea

Domnul președinte, dacă îmi permiteți.

Ținând cont că sunt mai multe grupuri în acest consiliu, aș propune mărirea numărului de membri pentru a nu fi nevoiți să mergem la vot secret, la numărul de 7 membri.

Dl George Botez

Consiliul Coordonator al Consiliului Consultativ are un număr stabilit?

Dl Radu-Alexandru Simionescu

  • 5. Este proiectul votat în februarie. În baza celui votat în februarie, este stabilit un număr de 5 membri.

Dl George Botez

Bun și atunci nu am putea să avem articolul 1 :,,se modifică articolul cutare din... în sensul că... fac parte 7”.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Puteți avea un amendament pe care să îl supunem la vot.

Dl Cristian-Mihai Ganea

Am avut.

Dl George Botez

Am acest amendament. De regulă, când fac un amendament trebuie să am vorbele la mine. Dacă nu am vechea hotărâre în față nu prea știu ce am de modificat, decât ideea.

Vă propun să-l lăsăm mai la coadă, să ni se aducă proiectul de data trecută și, dacă toată lumea este de acord, facem acel amendament.

Dacă dumneavoastră veți spune acum: ,,las-o așa”, eu am înțeles mesajul și nu mai fac niciun amendament.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Cred că se poate deschide proiectul pe ecran și îl puteți vedea în integralitate, format din 5 membri cu structura: președinte, vicepreședinte, secretar și 2 membri.

Dl Daniel Nicodim

Să mărim numărul sau ...

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Bineînțeles, care este problema? Cu cât sunt mai mulți reprezentați cu atât mai bine.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Supun la vot amendamentul domnului Ganea, respectiv de a schimba articolul 1 la 4 membri practic în afară de președinte, vicepreședinte și secretar.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Dacă îmi permiteți domnule președinte. Din punctul meu de vedere, cu cât este mai mare reperezentativitatea, nu văd care ar fi problema. Asta este opinia mea, evident dumneavoastră decideți.

Dl Daniel Nicodim

Putem mări la 7?

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Da, nu poate să fie 6, trebuie să fie 7.

Dl George Botez

Acolo la conducere, „se modifică dispozițiile Secțiunii 2, Consiliul Coordonator, din Regulamentul de organizare în sensul că: ,, funcționează în următoarea componență: .. în loc de 2 membri puneți 4.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

A

În regulă și atunci mai așteptăm o propunere. Sunt 6 propuneri, dacă tot mărim la 7 măcar să avem 7 propuneri.

Doamna Cochinescu?

Dna Cristina Toma-Cochinescu

Din partea Partidului Prahova în Acțiune, îl propun pe domnul Răzvan Toma Stănciulescu.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Mulțumim că ați făcut loc și unui reprezentant Prahova în Acțiune.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

O să vă rog domnule președinte să fim mai atenți la procedură. Mai întâi trebuia votat amendamentul, după care, după ce s-a votat amendamentul să fie făcută propunerea.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Corect. Supun la vot amendamentul în forma de pe ecran.

Cine este pentru acest amendament? - 26 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              - 1 vot

Cu 26 de voturi ”pentru” și 1 abținere a domnului Mihai Tonsciuc, amendamentul a fost adoptat.

*

Revenim la propuneri. În afară de domnul Stănciulescu, mai este cineva?

Dl Daniel Nicodim

Domnul Vlad Frusina. Îl recomandă vârsta, mă gândesc.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Ok. Se votează. Și avem 8 propuneri. Domnul Nicodim l-a propus pe domnul Frusina.

În regulă. Fiind vot de persoane mai mare decât numărul de poziții disponibile vom face buletine de vot on line cum am făcut în noiembrie. Se va vota prin metoda online, secret, de pe telefon...

Până ne vom conecta propun o pauză de 5 minute.

***

PAUZĂ

***

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Reluăm ședința. Suntem prezenți toți consilierii.

Pentru primele poziții, președinte, vicepreședinte și secretar a fost câte o propunere pentru fiecare loc, nu se fac alegeri, pe celelalte 4 poziții de membri sunt 5 propuneri pentru 4 locuri. Vă rog, să votăm electronic!

Dna Liliana Băescu - Serviciul Informatică

Bogdan Lupu 18 voturi, Mihai Tonsciuc 21, Robert Vîscan 25 voturi, Răzvan Toma Stănciulescu 12 voturi, Vlad Frusina 23 voturi.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Conform votului, componența este următoarea: Radu Simionescu președinte, Dragoș Măchițescu vicepreședinte, Nicoleta Ștefan secretar, Bogdan Lupu membru, Mihai Tonsciuc membru, Robert Vîscan membru și Vlad Frusina membru.

Supun la vot proiectul în integralitate:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?             -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 9 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind aprobarea profilului consiliului de administrație, a profilului candidatului și a matricii profilului candidatului, necesare în procesul de selecție și evaluare pentru ocuparea postului vacant de administrator - reprezentant al autorității publice tutelare în cadrul Consiliului de administrație la Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 10 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind numirea reprezentanților Municipiului Ploiești în Adunarea Generală a Acționarilor la S.C. Veolia Energie Prahova S.R.L. Ploiești și în Adunarea Generală a Asociaților la S.C. Apa Nova Ploiești S.R.L..

Propuneri? Domnul viceprimar?

Dl Daniel Nicodim

Pentru ambele poziții o propun pe doamna city manager Simona Albu.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

A

În regulă. Supunem la vot propunerea.

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” propunerea a fost adoptată.

*

Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 11 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind aprobarea măsurilor pentru asigurarea continuității activităților de salubrizare în municipiul Ploiești.

Propuneri? Doamna viceprimar?

Dna Magdalena Trofin

Din partea USR PLUS, îi propun pe domnii Mihai Tonsciuc și Răzvan Enescu.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Alte propuneri? Doamna Cochinescu?

Dna Cristina Toma-Cochinescu

Din partea Partidului Prahova în Acțiune îl propun pe domnul Răzvan Toma Stănciulescu.

Dl George Botez

Robert Vîscan.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Alte propuneri?

Dl Cristian-Mihai Ganea

Domnul președinte, nu particip la vot.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Domnul Lupu?

Dl Bogdan Lupu

Domnul președinte, nici eu nu particip la vot.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Alte propuneri? Sunt 5 poziții. Domnul Vîscan?

Dl Robert-Ionuț Vîscan

Eu mă retrag domnul președinte.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

A

În regulă. Avem 3 propuneri pentru 5 locuri. Domnul primar.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Dacă îmi permiteți, eu nu înțeleg de ce nu faceți propuneri în acest sens. Până la urmă e o chestiune de responsabilitate pe care trebuie să o avem cu toții, reală și nu sunt genul de om care să mă dau după cireș, dar mi se pare normal ca Partidul Național Liberal......

Dl Cristian-Mihai Ganea

Doamna Anca Agapie.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

...ca Partidul Național Liberal să nu participe pentru că vreau să evit orice fel de discuție. M-am săturat de discuțiile pe facebook și pe alte lucruri legate de Volosevici, Rosal și restul, nu le vreau.

Motiv pentru care mi se pare normal ca dumneavoastră să monitorizați, să propuneți, să lucrați pe chestiunea asta. Evident finalul va fi că un nou caiet de sarcini va veni în fața Consiliului Local și acolo se pot face amendamente de orice natură și mi se pare normal să fie așa, ca să ne lămurim o dată pentru totdeauna.

Deci, o să vă rog să vă implicați pentru că, până la urmă, este o chestiune de obligație a noastră.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Până la urmă vorbim de un comitet de coordonare, vorbim deja de 4 poziții ocupate, nu cred că este o problemă de nicio natură ca Partidul Național Liberal să numească pe o poziție în acest comitet.

Nu cred că se vor naște discuții, nu va fi un motiv de inflamare în nicio zonă adică nici în online, nici în alte comentarii, nici public.

Va fi o comisie din 5.

Dl Gheorghe Sîrbu Simion

Eu cred că dumneavoastră nu ați înțeles. Noi nu avem propuneri pentru această comisie. Cred că asta n-ați înțeles, da?

Dl Răzvan Toma Stănciulescu

Am înțeles, am înțeles.

Dl Gheorghe Sîrbu Simion

Bun, dacă ați înțeles, nu înțeleg comentariul dumneavoastră.

Dl primar Andrei-Liviu Volosevici

Domnul Sîrbu, haideți să nu ne răspundem.

Există un președinte de ședință. Trebuie să ne respectăm.

Asta este solicitarea noastră, să ne înțelegeți, să ne ajutați.

Vă rog, domnul Nemeș, scuzați-mă!

Dl Constantin Nemeș

Da, mă autopropun în comisie.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă domnul Nemeș.

Având în vedere că avem 5 propuneri pe un număr de 5 poziții, supun la vot cele 5 propuneri.

Cine este pentru ?                  - 25 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 25 de voturi ”pentru” și 2 neparticipări la vot, cele ale domnilor Cristian-Mihai Ganea și Bogdan Lupu, propunerile au fost adoptate.

*

Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 25 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 25 de voturi ”pentru” și 2 neparticipări la vot, cele ale domnilor Cristian-Mihai Ganea și Bogdan Lupu, proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 12 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Clubului Sportiv Municipal.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 13 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind transformarea gradului profesional al unor posturi vacante de medici și asistenți medicali din cadrul Administrației Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 14 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind predarea către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin Compania Națională de Investiții ,,C.N.I” S.A., a amplasamentului, precum și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții Proiect pilot - „Construire sală de educație fizică școlară la Școala Gimnazială „Toma Caragiu”, str. Minerva nr.4, Municipiul Ploiești, județul Prahova ”.

Dl George Botez

Aș avea eu o întrebare domnul președinte.

Este evident că este un pas înainte și foarte bun făcut.

Întrebarea este: s-a avut în vedere sau există o parte a proiectului prin care să se pună în siguranță accesul copiilor acolo? Bănuiesc că este în apropierea școlii. Adică să nu ne trezim cu altele.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Doamna director?

Dl George Botez

Copiii nu sunt la o școală care este în apropiere?

Dna Mădălina Crăciun - Direcția Tehnic Investiții

Sala de sport se construiește în incinta școlii.

Dl George Botez

Am înțeles. În aceste condiții, în cadrul proiectului, există niște circuite stabilite în așa fel încât să nu mă trezesc, Doamne ferește, cu vreun copil că se...

Dna Mădălina Crăciun - Direcția Tehnic Investiții

Vorbim despre organizarea de șantier?

Dl George Botez

Da.

Dna Mădălina Crăciun - Direcția Tehnic Investiții

O să o asigurăm în așa fel încât să nu afectăm desfășurarea activității elevilor.

Dl George Botez

Asta mă interesează. Siguranța copiilor. Restul, se descurcă muncitorii.

Dna Mădălina Crăciun - Direcția Tehnic Investiții

Vom asigura organizarea de șantier astfel încât să nu pătrundă copiii, așa cum am făcut și la celelalte.

Dl George Botez

Și să existe siguranța lor. Asta mă interesează. Mulțumesc!

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 15 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind prelungirea duratei contractelor de închiriere pentru un număr de trei unități locative cu destinația de locuințe de necesitate.

Discuții? Există un amendament?

Dl Aurelian Dumitru Tudor

Nu, o mică eroare. Doamna are 58 de ani, nu 58 lei în raportul de specialitate.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

O eroare materială. În regulă. Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 16 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului anual de acțiune pentru serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local al municipiului Ploiești pentru anul 2021.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 17 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind vânzarea locuinței pentru tineri, construită prin Agenția Națională pentru Locuințe, situată în municipiul Ploiești, str. Aleea Arnăuți, nr. 2, bl. T4, ap. 2, Carte funciară nr. 136695-C1-U2, nr. cadastral 136695-C1-U2, către titularul contractului de închiriere.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 18 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind vânzarea locuinței pentru tineri, construită prin Agenția Națională pentru Locuințe, situată în municipiul Ploiești, str. Aleea Arnăuți, nr. 2, bl. T11, ap. 1, Carte funciară nr. 136712-C1-U9, nr. cadastral 136712-C1-U9, către titularul contractului de închiriere.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 19 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind vânzarea locuinței pentru tineri, construită prin Agenția Națională pentru Locuințe, situată în Municipiul Ploiești, str. Lupeni, nr. 7-9, bl. M5-M5A, sc. M5A, ap. 5, Carte funciară nr. 135690-C1-U50, nr. cadastral 135690-C1-U50, către titularul contractului de închiriere.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 20 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind vânzarea locuinței pentru tineri, construită prin Agenția Națională pentru Locuințe, situată în municipiul Ploiești, str. Libertății, nr. 1, bl. 30A, ap. 14, Carte funciară nr. 141393-C1-U14, nr. cadastral 141393-C1-U14, către titularul contractului de închiriere.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 21 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind vânzarea locuinței pentru tineri, construită prin Agenția Națională pentru Locuințe, situată în Municipiul Ploiești, str. Aleea Arnăuți, nr. 2, bl. T1, ap. 6, Carte funciară nr. 136691-C1-U22, nr. cadastral 136691-C1-U22, către titularul contractului de închiriere.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?                  - 27 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?             -

Cu 27 de voturi ”pentru” proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 22 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea prin act adițional a contractului de închiriere nr. 5278/11.02.1998 încheiat între Municipiul Ploiești și S.C. Ralma Design S.R.L. pentru terenul situat în Ploiești, str. Poligonului, nr. 5A.

Discuții? Doamna viceprimar?

Dna Magdalena Trofin

Da, aș dori să întreb și poate colegii de la comisia de patrimoniu reușesc să ne explice. Am observat, în cadrul raportului, faptul că această companie a depus 4 cereri pentru modificarea contractului. Dacă ne puteți spune ce s-a întâmplat, pentru că în 2010 a depus prima cerere, în 2012 a doua, în 2015 a treia, în 2021 a venit cu a patra cerere. Totodată observ că acest contract este încheiat în 2019, vreau să spun contractul de vânzare - cumpărare între ei și prima companie, dar a fost autentificat abia în 2012 de către cabinet notarial Andreea Cosma.

Dna Carmen Daniela Bucur - Direcția Gestiune Patrimoniu

Solicitări am mai avut într-adevăr dar nu au fost avizate favorabil în comisia de specialitate nr. 2, de asta nu s-a dat curs.

Au existat discuții pur și simplu.

Dl Mihai Tonsciuc

În Consiliul Local a ajuns vreodată?

Dna Carmen Daniela Bucur- Direcția Gestiune Patrimoniu

Nu, dacă nu au avut inițiatori nu au ajuns în Consiliul Local.

Dna Magdalena Trofin

Deci nu a trecut de comisia 2, de patrimoniu.

Dna Carmen Daniela Bucur- Direcția Gestiune Patrimoniu

Da, așa e.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Alte discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru ?                  - 23 voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              - 4 voturi

Cu 23 de voturi ”pentru” și 4 ,,abțineri”, ale consilierilor Anca Agapie, Cristian Mihai Ganea, Bogdan Lupu și Mihai Tonsciuc, proiectul a fost adoptat.

***

Punctul nr. 23 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea prin act adițional a contractului de concesiune nr. 278475/05.05.2004 încheiat între Municipiul Ploiești și Fundația Spurgeon România.

Discuții?

Este un amendament pe ,,sintagmă”. În loc de „denumire”este „sintagmă”.

Dna Mihaela Lucia Constantin - Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

Pe actul adițional, punctul 2.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Supun la vot amendamentul:

Cine este pentru?        - 27 voturi

Cine este împotrivă?     -

Dacă se abține cineva?  -

Cu 27 de voturi ”pentru”, amendamentul a fost adoptat.

*

Supun la vot proiectul în integralitate:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 24 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea prin act adițional a contractului de concesiune nr. 91586/25.01.1999 încheiat între Municipiul Ploiești și S.C. Imo Property Investments București S.A..

Este un amendament pe ,,sintagmă”, același amendament, în loc de „denumire” este „sintagmă”.

Dna Mihaela Lucia Constantin - Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

La fel, pe actul adițional, punctul 2.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Supun la vot amendamentul:

Cine este pentru?        - 27 voturi

Cine este împotrivă?     -

Dacă se abține cineva?  -

Cu 27 de voturi ”pentru”, amendamentul a fost adoptat.

*

Supun la vot proiectul în integralitate:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 25 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului unor contracte de închiriere încheiate pentru spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?      -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 26 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Ploiești a imobilului teren cu numărul cadastral 146448, situat în Ploiești tarlaua 44, arabil 638/40 și stabilirea destinației de drum.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?      -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 27 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea poziției nr.103 (referitoare la imobilul situat în Ploiești, str. Romană, Nr.52 din Anexa nr.1 la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Ploiești nr.133/2007 privind includerea unor imobile în „Inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al municipiului Ploiești”.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 28 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea poziției 246 (referitoare la imobilul situat în Ploiești, str. Stegarului, Nr.13) din Anexa nr.1 la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Ploiești nr.267/29.11.2006 privind includerea unor imobile în „Inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al municipiului Ploiești”.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 29 pe ordinea de zi „Proiect de hotărâre privind repartizarea unor locuințe pentru tineri destinate închirierii, situate în municipiul Ploiești”.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 30 pe ordinea de zi: Proiect de hotărâre privind exercitarea/neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Ploiești, str. Basarabilor nr.18.

Supun la vot neexercitarea dreptului de preempțiune.

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 31 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind actualizarea Inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al municipiului Ploiești.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 32 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea termenului de intrare în vigoare de la 01 iulie 2021 la 01 ianuarie 2022 a Regulamentului privind amplasarea și funcționarea spațiilor comerciale cu caracter provizoriu pe terenurile ce aparțin domeniului public și privat al Municipiului Ploiești aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Ploiești nr. 80/25 februarie 2016, cu modificările ulterioare.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 33 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 358/31.10.2017 a Consiliului Local al municipiului Ploiești privind constituirea Comisiei pentru modificarea și aplicarea Regulamentului privind amplasarea și funcționarea spațiilor comerciale cu caracter provizoriu pe terenurile ce aparțin domeniului public și privat al Municipiului Ploiești aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 80/25 februarie 2016, cu modificările ulterioare.

Discuții? Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 27 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 27 de voturi ”pentru”, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 34 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind includerea în patrimoniul municipiului Ploiești a unor bunuri aferente obiectivului de investiții „Asigurarea utilităților și dotărilor edilitare aferente Cartier Libertății, Ansamblu 9 Mai Ploiești Etapa a II a”.

Discuții? Domnul Ganea?

Dl Cristian-Mihai Ganea

Nu particip la vot.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Supun la vot proiectul:

Cine este pentru?           - 26 voturi

Cine este împotrivă?        -

Dacă se abține cineva?     -

Cu 26 de voturi ”pentru” și 1 „neparticipare”, cea a domnului Cristian-Mihai Ganea, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul nr. 35 pe ordinea de zi Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ”Construire imobil locuințe colective S/D + P + 4 + 5R”, municipiul Ploiești, str. Văleni nr.51.

Discuții? Domnul Enescu.

Dl Răzvan Enescu

Vreau să atrag atenția asupra unui fapt. În momentul de față, pe strada Văleni este un front construit un front doar de case, doar parter, parter plus 1 etaj și în momentul de față avem un PUZ care vrea să construiască un subsol, un demisol, un parter, 4 etaje și un al cincilea etaj retras.

Din nou vreau să atrag atenția că acea stradă este una foarte circulată, strada Văleni, și avem străzi cu o bandă pe sens.

Votul meu va reflecta refuzul meu de a valida în continuare haosul urbanistic din Ploiești. Asta am vrut să spun. Noi, în momentul de față, prin acest PUZ, validăm haosul de a construi blocuri în fronturi de case.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

În regulă. Domnul Stănciulescu.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Aș vrea să menționez că, în comisia de urbanism, m-am opus acestui proiect deoarece exista posibilitatea ca, pe această parcelă de teren, să se edifice o construcție mai mică, tot un bloc, dar cu un P+4 retras și astfel încât toate limitele impuse nu trebuiau modificate.

În dimensiunea reală a acestui bloc avem de fapt un P+6, ca dimensiune. Cel mai apropiat bloc e undeva pe Cuza Vodă spre Gheorghe Doja, un P+4. Deci depășește înălțimea chiar și din zona adiacentă.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Cel mai apropiat este, cred eu, Blocul Carpați, nu Cuza Vodă.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Blocul Carpați, blocurile de 7 etaje sunt capete de axă și sunt situate la străzi cu 4 benzi.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

A

În regulă. Domnul Tonsciuc.

Dl Mihai Tonsciuc

Un proiect similar, ca să vă dați seama, de ce oportunitate bună este, între ghilimele, este pe strada Națiunii cu strada Splaiului. Acolo este un bloc construit tot așa pe repede înainte, tot 4 etaje, cel puțin, are.

Când am mers să fac niște fotografii în zona acelui bloc printre case, am fost evident amenințat că „îmi face felul” șeful de șantier de acolo, că cine sunt eu din consiliul local de merg să pun întrebări și să fotografiez un proiect imobiliar, că știe el cum să mă rezolve.

Deci acești dezvoltatori imobiliari știm ce practici au și vă spun, între case, în mod normal nu se construiesc blocuri și nu pe aceste artere foarte circulate.

Oportunitatea, vă spun, este la fel ca pe strada Națiunii cu strada Splaiului și nu o să fie o idee bună, iar cetățenii orașului Ploiești din zona aceasta o să ne dea dreptate nouă, celor care ne-am opus construirii unui bloc între case.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

A

În regulă. Alte intervenții?

Dl Daniel Nicodim

Dacă îmi permiteți, înainte să îi dau cuvântul doamnei arhitect șef, am înțeles că proiectul acesta are toate avizele necesare și a îndeplinit toate condițiile urbanistice iar dacă ați fost amenințat, ceea ce este un lucru extrem de regretabil și nelalocul lui, trebuie să depuneți plângere, bănuiesc.

Ați fost amenințat în speța asta sau altă speță?

Dl Mihai Tonsciuc

Cum vă spuneam, tot în zona aceasta a Ploieștiului, pe strada Națiunii cu strada Splaiului este un proiect imobiliar lipit la cred că vreo 2 metri de o casă și am mers și am fotografiat locul doar ca să mă informez.

Dl Daniel Nicodim

Vă sfătuiesc să depuneți plângere în sensul acesta pentru că este un lucru foarte grav.

Dl Mihai Tonsciuc

Da, doar că evident eu nu știu cine se ocupă pe șantierul acela, adică nu știu nume și prenume. Eu vă spun că, de pe bloc, a strigat la mine o persoană, care probabil era șeful de șantier, că cine sunt eu.

Când m-am prezentat că sunt din partea Consiliului Local, vă spun că asta a spus. Evident eu nu circul cu telefonul să filmez toată discuția cu acel om, dar vă spun că asta se întâmplă pentru că oamenii aceștia nu vor ca noi să punem întrebări, fiindcă evident e suspect, vă spun să mergeți acolo și să vedeți că este aproape lipit de casă.

Dl Daniel Nicodim

Scrieți asta în plângere, adresați-vă autorităților pentru că este un lucru foarte grav.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Domnul Sîrbu aveți cuvântul.

Dl Gheorghe Sîrbu-Simion

Mulțumesc domnul președinte!

V-am ascultat cu multă atenție, stimați colegi, la problemele pe care le-ați ridicat dumneavoastră. Dar, dumneavoastră trebuie să înțelegeți că Ploieștiul duce lipsă de spații de locuit foarte multe. Avem la Patrimoniu peste 2000 de cereri pentru a le acorda spații de locuințe. Dacă nu dăm voie să mai construiască nici blocuri din acestea de 4 nivele, o să ajungem să nu mai putem acorda unor oameni căsătoriți, cu copii spații de locuințe.

Are toate avizele, doamna arhitect?

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

A fost aprobat un PUZ acum câțiva ani buni pe un P+9 etaje. A obținut autorizație de construire acum câțiva ani buni. Domnul investitor a venit și a solicitat un PUZ mai mult pentru modificarea retragerii de la stradă și a mai făcut încă un etaj, un P+5R.

Zona este o zonă mixtă care se construiește cu autorizație directă de P+4. Deci, dacă solicita un P+4, îi dădeam fără un PUZ. Dar, PUZ-ul modifică doar retragerea la stradă de pe strada Văleni. Strada Văleni nu este inclusă într-un proiect de lărgire a străzii pentru că nu se poate, avem foarte multe case aliniate chiar la aliniament, fără niciun fel de retragere și ar fi foarte greu să desființez câteva construcții care fac parte din țesutul urban vechi doar ca să lărgești o stradă cu o bandă în plus.

Este adevărat că este necesar și nu știu ce soluție am putea găsi ca să lărgim. Nu aceasta este singura stradă, sunt mai multe. Ar trebui să vedem un proiect.

Dl Gheorghe Sîrbu-Simion

Mulțumim doamna arhitect șef!

Dumneavoastră vedeți că doamna arhitect șef are experiența necesară, conduce municipiul din punct de vedere al arhitectului șef și nu înțeleg de ce atâtea întrebări pentru unii investitori care vor să facă locuințe pentru tineri, pentru oameni care nu au, ș.a.m.d.

Mulțumesc foarte mult domnul președinte!

Dl George Botez

Având în vedere precizările domnul Sîrbu și experiența domniei sale și eu voi vota pentru.

Dl Răzvan Enescu

Spuneați că vorbim despre locuințe pentru tineri. Sunt sigur că aceste locuințe vor costa în jur de 80.000, 90.000 de euro. Ca tânăr, vă spun clar că este o sumă pe care puțini și-o permit.

Asta în primul rând, ca să vă răspund la ceea ce ați spus și ca să ieșim din zona declarațiilor politice.

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Mă iertați, acestea sunt investiții pentru prima casă. Tinerii chiar nu văd nici banii.

Dl Răzvan Enescu

Așa este însă, banii aceia trebuie plătiți.

Dar, haideți să ieșim din zona aceasta politică și să intrăm un pic în zona națiunii.

Mai este o problemă: acolo s-a autorizat un bloc cu ultimul etaj retras. Până la urmă, s-a ajuns ca acel etaj să fie etaj complet. Acel ultim etaj. Nu vrem să se întâmple același lucru și aici.

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Nu.

Am mai dat o notă explicativă. Pe strada Națiunii a fost autorizat un P+4+un nivel comercial, un parter înalt. Pe parcursul execuției s-au decis că nu este o zonă care s-ar putea preta pentru spațiile comerciale. Investitorul a considerat că nu mai este oportună investiția și au modificat, în timpul execuției, acea autorizație transformând spațiile comerciale în spații locative. Parterul s-a împărțit în două și s-a transformat în P+1.

Autorizația ultimă pe care i-am dat-o pentru modificarea proiectului inițial, conform primei autorizații, ar fi depășit CUT-ul dacă s-ar fi transformat și ultimul etaj în spațiu de locuit.

A modificat și șarpanta, în loc de terasă a făcut șarpantă, de aici probabil că s-a și înălțat dar, după cum știți, mansardele nelocuibile nu iau parte la coeficienții de utilizare teren. El rămâne cu un P+3 plus pod nelocuibil. Când va veni să facă procesul verbal de terminare a lucrărilor, dacă noi constatăm că, de fapt și de drept, nu este o mansardă nelocuibilă, niște spații tehnice, spații comune locatarilor, probabil că nu i se va da și i se va spune să aducă la starea inițială. Dar nu se ajunge la un P+4, P+5R sau altceva.

Deci, are conform zonei un coeficient de utilizare teren de 1,5 și un procent de ocupare de 35% sau 50%, nu știu precis. Dar, procentul de ocupare îl respectă, coeficientul de utilizare nu l-ar fi respectat dacă i-aș fi dat și mansarda locuibilă, P+4.

Dl Răzvan Enescu

Mulțumesc frumos!

Dl Constantin Nemeș

Vreau să spun că nu are treabă lipsa de locuințe din Ploiești, pentru tineri sau pentru mai puțin tineri, cu urbanismul.

În al doilea rând, vreau să spun că există un aviz al unei comisii tehnice care ne obligă să votăm pentru dacă nu avem obiecțiuni pe acel aviz.

Deci, dacă noi nu ne opunem avizului obiectiv, nu avem cum să votăm împotrivă pentru că, altfel respectiva persoană care este investitor ne dă în judecată și oricum va obține aprobare pentru construcție.

Noi nu putem să stabilim necesitatea și oportunitatea după ce comisia tehnică a stabilit că totul este în regulă în ceea ce privește amplasarea, retragerea, regimul de înălțime, ș.a.m.d.

Probabil că îl vedem ca pe un lucru rău pentru urbanismul din municipiul Ploiești dar trebuie să întrebăm, mai întâi, comisia dacă și-a făcut sau nu și-a făcut datoria.

Acum am ajuns în situația în care suntem cumva obligați să aprobăm iar, dacă nu vom aproba, respectivul investitor se va duce și va obține, printr-o hotărâre judecătorească, dreptul de a construi.

Mulțumesc!

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Avizul arhitectului este dat favorabil sau nefavorabil în momentul când se face comisia tehnică și este un aviz consultativ. La fel și avizul arhitectului, tot consultativ este. Dumneavoastră, în consiliul local, puteți să aprobați să se facă acel PUZ sau nu. Nu este nimic obligatoriu dacă a fost trecut de comisie.

Dl Constantin Nemeș

Deci, nu este aprobarea PUZ-ului, așa cum scrie acolo „aprobă Planul Urbanistic Zonal”?

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Ba da, dar nu vă obligă în nici un fel faptul că am venit cu el...

Dl Constantin Nemeș

Ați avizat în comisia tehnică de avizare acest PUZ?

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Da. Am aprobat acest PUZ în studiul de oportunitate a avut.

Dl Constantin Nemeș

Nu, eu vă întreb altceva - ați aprobat în comisia tehnică de urbanism acest PUZ?

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Da, am aprobat acest PUZ.

Dl Constantin Nemeș

Și atunci, ce discutăm?

Dna Veronica Rădună - Direcția Generală de Dezvoltare Urbană

Dar nu este obligatoriu pentru dumneavoastră să-l aprobați.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Dacă nu mai sunt alte intervenții, supun la vot proiectul de hotărâre:

Cine este pentru?               - 20 de voturi

Cine este împotrivă?            - 6 voturi

Dacă se abține cineva?          - 1 abținere

Cu 20 de voturi pentru, 6 voturi împotrivă, cele ale consilierilor Cristina Toma-Cochinescu, Răzvan-Toma Stănciulescu, Răzvan Enescu, Anca-Adina Popa, Costel Andreescu și Mihai Tonsciuc și 1 abținere, cea a doamnei viceprimar Magdalena Trofin, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

La „Diverse” avem rapoartele care v-au fost comunicate pe mail.

***

Trecem la punctele suplimentare. Suplimentar 1 „Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Municipiului Ploiești în Consiliul Director al Fundației “Copiii Noștri” Ploiești”.

Propuneri?

Dl Daniel Nicodim

Propun pe domnul Bolocan, domnul Măchițescu, domnul Săbău și pe dumneavoastră.

Dl Răzvan-Toma Stănciulescu

Din partea Partidului Prahova în Acțiune, o propun pe doamna Cristina Toma-Cochinescu.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Având în vedere că ar trebui ca cenzorul să fie din partea executivului, eu îmi retrag propunerea de numire a mea și-l propun pe domnul Săbău secretar și doamna Cochinescu membru urmând ca cenzorul să fie din partea Primăriei, a executivului.

Așa a fost și în alte mandate, inclusiv doamna Agapie a fost din partea Primăriei, cenzor și domnul Botez secretar.

Propunerea pentru cenzor este?

Dna Magdalena Trofin

Poate cineva din partea Direcției Economice?

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Ar fi bine să fie cineva în domeniu.

Dna Mihaela Constantin - Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

Este de la Economic. A fost numită doamna Raluca Frangulea în 2016.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Supun la vot propunerile:

Cine este pentru?                 - 27 de voturi

Cine este împotrivă?             -

Dacă se abține cineva?           -

Cu 27 de voturi pentru, propunerile au fost aprobate.

*

Supun la vot proiectul în integralitate:

Cine este pentru?                 - 27 de voturi

Cine este împotrivă?             -

Dacă se abține cineva?           -

Cu 27 de voturi pentru, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul 2 suplimentar „Proiect de hotărâre privind constituirea unei comisii de negociere în vederea efectuării unui schimb de imobile”.

Propuneri?

Dna Magdalena Trofin

Îl propun pe domnul Costel Andreescu în comisie.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Eu îl propun ca președinte pe domnul Marcu, este președinte și la comisia de patrimoniu. Mai propun pe domnul Sîrbu și domnul Popovici.

Alte propuneri?

Dna Cristina Toma-Cochinescu

Îl propun pe domnul Răzvan-Toma Stănciulescu.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Supun la vot cele 5 propuneri:

Cine este pentru?                   - 27 de voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi pentru, propunerile pentru comisie au fost adoptate.

*

Avem de completat termenul de funcționare a comisie.

Până acum cum a funcționat comisia?

Dl George Botez

Domnul viceprimar, dacă-mi permiteți, a fost făcută vreo discuție ceva înainte? Ca să știm cum ne orientăm.

Dacă nu, trecem 3 luni dar numai să funcționeze pentru că știm că discuțiile sunt interminabile, ar fi al treilea mandat în care se discută.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Propun 6 luni.

Dl George Botez

E mult.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Supun la vot propunerea:

Cine este pentru?                   - 26 de voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              - 1 abținere

Cu 26 de voturi pentru și 1 abținere, cea a domnului consilier George Botez, s-a aprobat ca termenul de funcționare a comisiei să fie de 6 luni.

*

Supun la vot proiectul de hotărâre în integralitate:

Cine este pentru?                   - 27 de voturi

Cine este împotrivă?                -

Dacă se abține cineva?              -

Cu 27 de voturi pentru, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Punctul 3 suplimentar: „Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de Parteneriat și a Procedurii de Colaborare cu Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală în vederea depunerii și implementării proiectului „MATERNAHUB” finanțat prin POCA 2014-2020, CP14/2021”.

Discuții?

Dl Cristian-Mihai Ganea

Fundația este cu sediul în Ploiești, în Prahova? Cu ce ne ajută?

Dl George Botez

Dacă-mi permiteți, o să fiu eu scurt, pentru că l-am citit.

Este vorba de un ONG care vrea să colaboreze cu Primăria Ploiești pentru interesele locale. Proiectul vizează toate aspectele legate de educație sexuală, gravide cu vârsta minoratului și chestii de genul acesta la nivelul Ploieștiului.

Dl Cristian-Mihai Ganea

Și noi avem vreun rol? Cineva din partea primăriei va reprezenta interesele, va supraveghea?

Dl George Botez

Potrivit acordului de parteneriat și noi trebuie să desemnăm persoanele care vor face parte din proiect.

Dna Milena Perpelea - Direcția Relații Internaționale

Vor fi persoane care vor participa la toate activitățile proiectului, vor propune teme, vor participa la promovare și la identificarea nevoilor comunității, așa cum vor fi ele colectate prin platforma on line care va fi creată prin proiect.

Plus că ONG-urile au nevoie de sprijinul nostru ca să poată să țină legătura mai ușor cu comunitatea locală.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Dacă nu mai sunt discuții, supun la vot proiectul:

Cine este pentru?               27 de voturi

Cine este împotrivă?            -

Dacă se abține cineva?          -

Cu 27 de voturi pentru, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

***

Mai avem, așa cum am anunțat de la început, trei solicitări de a vorbi consiliului. Având în vedere faptul că este și cu copiii, doamna Stavarache vă invit să luați cuvântul. Aveți trei minute.

Dl Mihai Gaidoș

O să vorbesc eu pentru toți trei.

Este vorba de magazin, de convenție. Bănuiesc că nu toată lumea cunoaște. Avem aprobările comisiei 2 și 4. Pot afirma șefii de comisii lucrul acesta. Suntem plătiți de 2 ani la zi. Urbanistic s-a făcut acum câteva săptămâni un control pe teren și suntem în regulă. Din contră, alții nu sunt în regulă dar funcționează.

Doresc să știu - este o problemă personală cu doamna secretar, între mine și dânsa? Nu cred.

Vreau să știu care este problema de doamna secretar nu vrea să semneze? Plimbă convenția două săptămâni la Urbanism, două la Juridic, ba se îmbolnăvește la Juridic, o duce la Patrimoniu. De trei luni de zile, este a treia oară când vin aici. Ce se întâmplă doamna secretar? Aveți ceva personal cu mine? Spuneți.

Dl Daniel Nicodim

Nu facem interogatoriu aici. Spuneți-vă problema, vă rog frumos!

Dl Mihai Gaidoș

Eu am spus problema. Vreau să hotărască acum pentru că, de mâine este protest.

M-a evitat cu protestul de 5 zile, în 3 zile trebuia să mă cheme. Este a 5-a zi și evită.

Sunt abuzuri unul peste altul. Până când aceste abuzuri? Vreau să știu până când se fac asemenea abuzuri? Vreau un răspuns aici, în față. Nu am secrete față de nimeni, acum vreau un răspuns, pe loc.

Cine stă în spatele acestui refuz? Că nu sunteți dumneavoastră, este altcineva care stă în spate. Știți foarte bine, îl știu și eu. Deja s-a format o clică, de 5 luni de zile s-a format o clică în primărie, să mă scuze domnii de la PSD sau orice alt consilier dar_, formată din traseiști PSD. S-a format o clică.

Noi suntem PNL-iști, ce caută la conducere traseiști PSD? Ce caută? Asta caută, să-mi bage mie bețe-n roate? Răspundeți doamnă, aveți ceva personal cu mine?

Dl Daniel Nicodim

Vă rog frumos să vă limitați la a vă expune problema.

Dl Mihai Gaidoș

Domnul Nicodim terminați cu semnele să întrerupă ședința cum ați făcut data trecută. Credeți că nu am observat? Stați liniștit.

Vreau să știu care este problema. Spuneți în fața tuturor, nu avem secrete. Vreau un răspuns. Stați pe minutele mele cu răspunsul.

Dl Daniel Nicodim

Ați terminat?

Dl Mihai Gaidoș

Nu am terminat. Aștept răspunsul.

Dl Daniel Nicodim

Vă pot răspunde eu în sensul ...

Dl Mihai Gaidoș

Nu, să răspundă doamna.

Dna Mihaela Constantin - Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

Faceți scris și vă răspundem.

Dl Mihai Gaidoș

În scris nu-mi dați de luni de zile, verbal nu-mi dați, pozitiv, negativ, nu-mi dați. Ce-i bătaia aceasta de joc?

Dl Daniel Nicodim

Spuneți-vă toate punctele de vedere, după care veți primi un răspuns, bine?

Dl Mihai Gaidoș

Astăzi vreau. Nu scris, nu mâine, nu poimâine, acum, îl vreau pe loc.

Dl Daniel Nicodim

Ați terminat? Pot să vă răspund eu?

Dl Mihai Gaidoș

Să răspundă dânsa.

Sunt cetățean, am dreptul. Nu puteți dumneavoastră în locul dânsei. Dânsa trebuie să răspundă. Eu, pentru dânsa am venit acum.

Dna Mihaela Constantin - Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

În primul rând, nu semnez eu convențiile.

Dl Mihai Gaidoș

Nu semnați? S-a înțeles că sunteți nou venită, nu cunoașteți. Ați semnat noi convenții, ați semnat diferite acte, nu mai sunteți nou venită? Numai la mine sunteți nou venită. Care este problema.

Dl Daniel Nicodim

Domnul Gaidoș îmi permiteți?

Dl Mihai Gaidoș

Da, vă rog.

Dl Daniel Nicodim

Ați spus mai devreme că am făcut semn, nu am făcut semn, v-am aranjat microfonul ca să vă auziți mai bine.

În al doilea rând, ați venit în audiență, am vorbit de fiecare dată, inclusiv pe speța aceasta. Dumneavoastră ați fost victima unei înșelăciuni, ca să zic așa, pentru că vi s-a vândut (să mă corectați dacă greșesc) un spațiu comercial care avea o convenție expirată. Acolo a fost o situație în care, să spunem, ați fost indus în eroare sau nu ați fost foarte atent și s-a ajuns la concluzia aceasta.

De fiecare dată când ați venit ați fost primit, vi s-a aprobat și protestul și întreaga Direcție Juridică și cei de la Patrimoniu au muncit să găsească soluții pentru situația dumneavoastră specială care este reprezentată și de un caz social, ca să spun așa. Așa mia fost prezentat.

Din pricina unor chestiuni, pot să vă asigur că din executiv nimeni nu are nimic cu dumneavoastră și încearcă să vă rezolve problema...

Dl Mihai ’ Gaidoș

Cum?

Dl Daniel Nicodim

Asta încercăm să identificăm. Pentru asta nu trebuie să acuzăm.

Dl Mihai Gaidoș

Sunt perfect legal, care este problema?

Dl Daniel Nicodim

Problema este că, pe legalitate se ocupă și funcționari care au și atribuții de serviciu în sensul și dânșii au posibilitatea să aprecieze, pe semnătura lor, dacă este legal sau nu.

Dl Mihai Gaidoș

Cum își permit să-și bată joc de 14 consilieri? Comisia 2 însumată cu comisia 4 sunt 14 consilieri, mai mult de jumătate din consiliul local. Își bat joc de jumătate din consiliul local.

Dl Daniel Nicodim

Am în atribuțiile mele și Direcția Patrimoniu care vizează această speță și vă spun că întreg executivul nu-și bate joc de nimeni, tratează cu mare atenție speța dumneavoastră.

Dl Mihai Gaidoș

Sfidează aprobările comisiilor 2 și 4, este posibil așa ceva? Desființăm comisiile 2 și 4 și le luați dumneavoastră în primire, conduceți primăria, faceți ce vreți. Că văd că faceți ce vreți aici.

Dumneavoastră nu sunteți conștientă că ați comis niște abuzuri?

Dl Daniel Nicodim

Domnul Gaidoș, vă rog eu frumos, dialogul trebuie să fie civilizat.

Dl Mihai Gaidoș

Cât să mai fiu civilizat? Nu am înjurat, nu am jignit. O trag la răspundere pentru că sunt cetățean în Ploiești și am dreptul. Cu toate că cineva care-mi garantează mie drepturile ca cetățean nu se află aici.

Dl Daniel Nicodim

Sunt funcționari care au atribuții de serviciu în acest sens, v-am dat asigurări în nenumărate rânduri că vor încerca să găsească o soluție în acest caz dar soluția trebuie să fie, în primul rând, legală. Lucrul acesta este și în interesul dumneavoastră și în interesul nostru. Lucrul a plecat oarecum prost pentru că, în momentul în care ați făcut această tranzacție ...

Dl Mihai Gaidoș

Vorbim de legalitate aici? Banii mi-i încasați. Pe chitanța pe care vă plătesc scrie: închiriere domeniu public, nu scrie lipsă de folosință teren. Deci, automat un fals și uz de fals în acte. Dumneavoastră, care legalizați acte, nu știti lucrul acesta? Trebuie să știți mai bine ca mine. Încasați bani de 2 ani zile, Primăria, nu dumneavoastră, că nu aveți cum, sau poate aveți un cont separat, nu știu asta.

Dl Daniel Nicodim

Haideți, vă rog frumos!

Domnul Gaidoș tratăm cu maximă seriozitate problema aceasta și încercăm să găsim o soluție.

Dl Mihai Gaidoș

Vă spun că vor fi proteste cu copii.

Dl Daniel Nicodim

Nu cred că sună foarte bine să implicați copiii în protest.

Dl Mihai Gaidoș

De 5 zile trebuia să mă cheme, am depus de joi pentru protest. Nu m-a chemat, până când abuzuri, că m-am săturat?

DlNicolescu

Se poate domnul Nicodim, dar acest copil nu mai poate să aștepte. Îi dați dumneavoastră, din salariul dumneavoastră să mănânce?

Dl Daniel Nicodim

Nu vreau să ajungem să expunem copilul. Încălcați legea. Vă rog frumos să încetați. Închideți ședința.

Dl Radu-Alexandru Simionescu

Declar ședința închisă.

***

Epuizându-se problemele de la ordinea de zi, ședința a luat sfârșit, drept pentru care s-a întocmit prezentul proces-verbal într-un singur exemplar.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Radu-Alexandru SIMIONESCU


p. SECRETAR GENERAL, Mihaela-Lucia CONSTANTIN DIRECTOR EXECUTIV


Verificat, Șef Serviciu, Adriana Cîrstea

Întocmit, Consilier, Elena Bucur

Consilier, Daniela Holban