Proces verbal din 06.06.2017

Proces verbal din 6 iunie 2017


ROMÂNIA


JUDEȚUL PRAHOVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIEȘTI

PROCES - VERBAL


al ședinței de îndată a Consiliului Local al Municipiu din data de 6 iunie 2017


Ședința a fost convocată în baza Convocării nr. 12357/06.06.2017 a consilierilor: George Botez, Sanda Dragulea, Marilena Stanciu, Florina Sorescu, Marcian Cosma, Gheorghe Andrei, Marius Mateescu, Ștefan Dănescu și Robert Vîscan.

La ședință au participat un număr de 24 consilieri din 26 în funcție, absente fiind doamnele consilier: Larisa Băzăvan și Paulica Drăgușin (dl. viceprimar Cristian Mihai Ganea și dl. viceprimar George Pană nu au participat la vot).

La ședință au mai participat:

Domnul Adrian-Florin Dobre       - Primar

Doamna Anabell Olimpia Măntoiu   - Secretar

Ședința a fost condusă de domnul consilier George-Sorin-Niculae Botez.

Dl. George Botez

Bună ziua!

Suntem prezenți 24 de consilieri din 26 în funcție. Constat că există cvorum pentru desfășurarea ședinței. începem prin intonarea Imnului de stat.

*

Bună ziua din nou!

Ordinea de zi o aveți. Nu mai trebuie nici un fel de modificare. Nici nu avea cum.

Supun la vot ordinea de zi:

Cine este pentru?                 22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

DL viceprimar Cristian Ganea

Noi doi nu participăm la vot.

DL George Botez

Luăm act că domnii viceprimari nu participă la vot. Deci avem 24 de consilieri prezenți, 22 cu drept de vot.

Vă reamintesc că este vorba de hotărâri de patrimoniu și avem ney®ie>de_o majoritate de 17 voturi dat fiind faptul că suntem doar 26 de consilieri în funcție. /             L ț

Punctul 1: JProiect de hotărâre privind însușirea rapoartelor d^e^milm^&i&uor F.C. PETROLUL PLOIEȘTI, F.C. PETROLUL PLOIEȘTI 192^E^^L/^SUB PETROLUL, PETROLUL PLOIEȘTI, PETROLUL 52 șiPETROLULM^fâ^y

Dacă sunt discuții de făcut? Vă rog dl. primar!

Dl. primar Adrian-Florin Dobre

Mai devreme am semnat toți o expunere de motive, toți cei care sunt prezenți în sală. Vreau să știu dacă expunerea de motive este și pentru primul proiect și pentru cel de-al doilea? înțeleg că sunt aceleași proiecte pe care le-am propus și pe ordinea de zi de ieri.

Dacă aceasta este metoda de lucru pe care o avem și astfel rezolvăm problemele ploieștenilor, prin astfel de soluții, haideți să nu le spunem coppy-paste că-i prea dur dar asta este tehnica, să știți că eu accept. De aceea am vorbit și cu colegii mei să dea curs acestor lucruri. Și, dacă sunt și alte probleme în care trebuie să acceptăm aceeași formulă, să știți că eu sunt de acord pentru a rezolva problemele Ploieștiului.

Și, vă mulțumesc!

Dl. George Botez

Și noi vă mulțumim!

Așteptăm, nu știu, cred că a doua zi de Crăciun și a doua zi de Paște, prima totuși o să vă rog frumos să ne lăsați să stăm și noi cu familiile și, dacă avem un concediu de făcut, să aveți amabilitatea să ne încuviințați să-l facem. Mai ales când este vorba despre respectul pe care zic eu că ar trebui să-1 acordăm, inclusiv salariaților care au venit la serviciu, pentru ce? Probabil că numai dumneavoastră o să stiti.

D1. primar Adrian Florin Dobre

Celeritatea o știm cu toții. Disponibilitatea pe care ați avut-o până în intrarea în această minivacanță am înțeles-o cu toții și ați arătat-o cu toții. Sunt proiecte care nu puteau fi făcute în două—trei ore, sunt proiecte la care s-a lucrat destul de mult. Știți foarte bine, sunt elemente noi pe care a trebuit să le luăm în considerare.

Și, pentru că ați făcut referire la colegii din primărie, mulțumesc tuturor celor care au participat în aceste zile și nu au stat în concediu. Mă refer aici la economic, la juridic, la secretar, la patrimoniu, la achiziții, toată lumea care a participat și a susținut realizarea acestui proiect.

Vă mulțumesc!

DL George Botez

Și eu vă mulțumesc!

Aș vrea să punctez și să fiu de acord cu dumneavoastră cu privire la celeritate. Ați avut fix un an să rezolvați problema asta: 5 iunie 2016-5 iunie 2017 și, dacă a picat într-o zi de Rusalii, asta e, ghinion de neșansă. Dar, v-am zis: a doua zi de Crăciun deja, împreună cu familia, am stabilit să v-o rezerv dumneavoastră.

Vă mulțumesc!

DL primar Adrian Florin Dobre

Vă mulțumesc!

9

DL George Botez


Cu plăcere! Noi suntem pregătiți, trebuie doar ca dumneavoastră^să;acțî^țâăj \ A

DL viceprimar Cristian Ganea                                       fe J

Am să fiu scurt. Inițial, aș fi dorit să vorbesc o jumătate de oră în &est^^LB-c^®^fi s-a arătat o lipsă de respect crasă pentru că, domnule primar, noi sunt^mj'cSeEÎ cu dumneavoastră, nu dumneavoastră sunteți șeful nostru. în calitate de vicepnSîhfputeați să puneți mâna pe telefon, să sunați și să întrebați dacă aveți cvorum? Sunt consilierii? Nu, ați considerat că suntem slugile dumneavoastră.

A

In al doilea rând, v-am sunat. Nu mi-ați răspuns dl. primar. Respectul trebuie să fie și de-o parte și de cealaltă.

Dacă noi miercuri am hotărât pentru marți la ora 11, de comun acord, spuneți-mi și mie, pentru că, tot cu celeritatea, o marcă de mașini, ce este celeritatea asta? De când sunteți primar, „celeritate, celeritate, celeritate” și nu s-a văzut nimic într-un an de zile și mie începe să-mi fie rușine că fac parte din echipa care este la frâiele Ploieștiului.

DL George Botez

Dl. viceprimar, haideți că, după ce dl. primar a avut istețimea sau inteligența să-mi arate mie ușa, acum vă întreabă pe dumneavoastră de ce nu demisionați. Păi, nu demisionăm ca să vă arătăm că, în Ploiești trebuie făcut ceva pentru că, dacă ar fi să ne lăsăm pe mâna primarului, nu s-ar mai face nimic.

Dar, haideți să trecem peste asta.

Vă rog dl. Pană.

DL George Pană

Mulțumesc dl. președinte!

Evident, cred că prea multe cuvinte nu mai sunt de spus referitor la procedura pe care dl. primar a înțeles s-o aleagă.

Vorbim de celeritate. Aceeași celeritate a fost avută în vedere și în ziua de miercuri când, unanim s-a stabilit ca astăzi să aibă loc această ședință.

Am constatat că duminică ați avut pe ordinea de zi un proiect, la acea ședință de îndată. Ieri ați avut pe ordinea de zi două proiecte, la o altă ședință de îndată. Astăzi, iată, sunt aceleași două proiecte care, de bună seamă puteau să se regăsească în formula în care ne aflăm acum.

Sincer să vă spun, celeritatea este într-adevăr un termen pe care cu toții ni-1 însușim în ceea ce privește această nevoie a mărcii însă, din punctul meu de vedere, cred că ați vrut să vă faceți o imagine, să vă construiți o imagine pe această formulă, pe această marcă a Petrolului. Este o chestiune la care constat că lucrați de ceva timp și nu o să uit inaugurarea Teatrului de Păpuși. Acolo ați făcut o inaugurare fără public și fără cei care au lucrat la finalizarea acestui proiect.

Pot să mă gândesc și la pasaj, acolo unde cred că, sigur, nu ați invitat consiliul, este opinia dumneavoastră dar cred că persoanele care au lucrat pentru finalizarea acestui proiect, colegii din primărie ar fi trebuit invitați.

Și iată, acum ați ajuns la această modalitate de convocare a unor ședințe de consiliu local în condițiile în care stiati că nu va fi cvorum.

9                                 9        9


Deci, dl. primar, cred că, într-adevăr ați urmărit un țel politic, țel constatat și în această dimineață când văd că atacați în mod direct un irfdhtfu c Grindeanu încercând să puneți în sarcina acestuia anumite teme de/fc^e dumneavoastră se face responsabil.

Vă mulțumesc!

Dl. primar Adrian-Florin Dobre

Vreau să spun decât un singur lucru: într-adevăr am avut o serie* e discuții. Dumneavoastră ați spus că, în cursul zilei de luni o să participați la o ședință informală în care să stabilim care sunt următorii pași pe care va trebui să-i facem pe acest subiect.

Dar, de miercuri până vineri, a apărut acest document făcut de către evaluator, a apărut această evaluare asupra mărcilor. A fost un element care a constituit baza de plecare pentru cele două proiecte de hotărâre. Termenul este foarte scurt pentru înscrierea oricărei echipe în divizia respectivă sau în Ligă la FRF și atunci am încercat să abținem o zi în plus ca să avem timpul necesar pentru rezolvarea acestor probleme.

Mulțumesc!

Dl. George Botez

Dl. primar, nici dumneavoastră nu credeți ce spuneți.

Vă rog dl. Cosma.

DL Marcian Cosma

Vă cer scuze că intervin. O să fiu pe subiect.

Nu aș vrea să-i țin parte domnului primar dar cred că ne-a convocat în zilele de duminică și luni pentru că următoarea sărbătoare legală este ocupată de sindicatele TCE unde își vor cere încă o dată drepturile vizavi de fraudele care s-au făcut acolo, de biletele care s-au vândut și de banii neînapoiați și firmele, care știți și dumneavoastră, nu sunteți străini, care au condus la aceste pagube și la rezultatul financiar destul de prost al companiei.

Dl. George Botez

Da, mulțumesc!

Haideți să trecem la lucru.

Punctul 1 „însușirea rapoartelor de evaluare a mărcilor F.C. PETROLUL PLOIEȘTI, F.C. PETROLUL PLOIEȘTI 1924, FOTBAL CLUB PETROLUL, PETROLUL PLOIEȘTI, PETROLUL 52 și PETROLUL 95”.

La proiectul care a fost făcut există o obiecțiune din partea departamentului economic. Am discutat-o, mi se pare întemeiată și am să vă explic despre ce este vorba: se solicită de către departamentul economic ca, în valoarea de inventar, în patrimoniul municipiului, (domnișoara director, dacă greșesc, mă corectați) să fie inclusă și valoarea aferentă procesului de evaluare a mărcii, respectiv câte 6.545 de lei/marcă.

Ca atare, față de valoarea de evaluare de 14.473 de lei, ar trebui să adăugăm și contravaloarea serviciilor de evaluare pe fiecare marcă, respectiv 6.545 de lei.

Putem să ne ducem pe o anexă, pe ceva?

Domnișoara director vă rog să ne lămuriți dumneavoastră.

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Ar trebui adăugat un articol la prima hotărâre: se adaugă la fiecare marcă suma de 6.545 de lei reprezentând contravaloare evaluare.


Dl. George Botez

Deci, art. 7 va avea următoarea formulare:...

Dl. primar Adrian-Florin Dobre                          u m,

Doamna director, putem să introducem acum această valoare în corîditi^â este încă facturată și acceptată de către primărie? Eu așa știu, că se poate ÎWbd respectivă când există un document. Dacă dumneavoastră apreciați...

De asta întreb, nu din alte motive.

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Valoarea finală estimată, cum zice evaluatorul, se majorează cu 6.545 lei/marcă.

DL George Botez

Nu, problema mea era alta: azi, aveți o factură emisă de către evaluator?

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Am contractul, urmează să fie facturat.

Dl. George Botez

Bun. Și, se poate, în baza contractului, să fac această includere?

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Factura.

Dl. George Botez

Păi, am factură azi?

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Nu, astăzi nu am dar am contractul încheiat pe sumă.

Dl. George Botez

Bun, atunci va trebui o formulare de genul: atunci când va fi facturată, valoarea se va majora cu suma aferentă serviciilor.

Hai să trecem așa: „valorile rezultate din rapoartele de evaluare prezentate la art. 1-6 din prezenta hotărâre se vor majora cu valoarea de 6.545 lei/marcă reprezentând costuri de evaluare. Majorarea valorii va opera la data acceptării facturii emisă de evaluator conform contractului/

Dl. Gheorghe Sîrbu

Această valoare va face parte integrantă din valoarea de patrimoniu.

Dl. George Botez

«... și va majora, în mod corespunzător, valoarea de patrimoniu a fiecărei mărci”. Supun la vot amendamentul.

D1. Paul Palaș

A

înainte de amendament...

Dl. George Botez

Vă rog!

DL Paul Palaș

A

înainte de amendament, am un comentariu: dna director, dumneavoastră vreți să introduceți această valoare, valoarea fiind costurile de reevaluare, nu?

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Da.

Dl. Paul Palaș

Nu știu care sunt procedurile la dumneavoastră în administrație d^eu=y|^spun că, în domeniul privat, în momentul în care ai o reevaluare, te înregistrai valoarea reevaluată.


litate cu


Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Nu am reevaluare, nu am avut valoare.

D1. Paul Palaș

LoȘturile privind înscrierea ei la OSIM, nu? Și acum vreți să mai introduceți aceste costuri privind reevaluarea, în opinia mea, este greșit pentru că ele sunt cheltuieli. Dacă vreți să vă înregistrați cu ceva, puteți să vă înregistrați cu valoarea reevaluată, aceea de 14.550. Dumneavoastră nu faceți altceva decât să vă duceți cu niște cheltuieli pe zona asta.

Dra, Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică


Dumneavoastră, până acum ați avut o valoare sa mărcii

Orice cheltuială aferentă adusă la un mijloc fix, indiferent de natură, mărește valoarea mijlocului fix.

Dl. Paul Palaș

Da doamna director dar, valoarea acestei mărci este cea din raportul de reevaluare.

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Nu este determinată valoarea.

D1. Paul Palaș

Cum să nu fie determinată dacă...?

Valoarea mărcii, din momentul în care acceptăm acest raport de reevaluare, este de 14.550.

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică Nu a fost reevaluată.

D1. Paul Palaș

Cum să nu fie? Acesta ce Dumnezeu este?

Dra. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Este o valoare în vederea transmiterii dreptului de folosință care nu-mi spune că este valoarea justă. Spune: o valoare finală estimată.

Dl. George Botez

Orice valoare este estimată, mai ales când este o chestiune care ține de aspecte subiective.

Dl. Paul Palaș

Și, dumneavoastră vă înregistrați acum cu valoarea de la OSIM plus valoarea...

Dra, Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Valoarea finală estimată plus taxa de reevaluare

DL George Botez

Dl. consilier, oricum nu a fost emisă factura, haideți să mai studiem. Trebuie să facem un pas înainte că avem un raport în sensul acesta, da?

Și, știți foarte bine ce înseamnă un raport în sensul acesta, altul decât ar trebui. Acest punct 7 deocamdată nu operează. Este o chestie care va opera când va opera. Supun la vot amendamentul:

Cine este pentru?               19 voturi


Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?          3 abțineri.

3 abțineri, dl. Palaș, dl. Sîrbu, dna Zoia

Supun la vot proiectul în integralitatea lui: Cine este pentru?               22 de voturi

Cine este împotrivă? Dacă se abține cineva?

22 de voturi pentru. Mulțumesc! Adoptat.

Domnule primar, înainte de a trece la punctul 2, ați făcut o estimare vizavi de timpul necesar încheierii procedurilor de licitație, așa cum sunt ele prezentate? Cam câte zile ne-ar trebui?

DL Primar Adrian-Florin Dobre

Conform regulamentului pe care l-am stabilit, sunt necesare aproximativ 10 zile pentru a le face, în codiții de transparență și elementele concurențiale pe care legiuitorul le solicită atunci când vorbim de bunuri patrimoniale. Dacă nu-i dăm astăzi drumul la procedură, 10 zile, cam asta este durata la care ar trebui să se finalizeze și ar trebui să se finalizeze ulterior acelui termen care se discuta la un moment dat, de 20 iunie.

Proiectul are o serie de elemente la care noi am încercat să găsim soluțiile cele mai bune. Ați văzut că au fost discuții referitoare la posibilitatea de a participa și alte entități, chiar dacă nu au activitate sportivă.

Aici vreau să se știe foarte clar: discuția pe care am avut-o împreună cu colegii mei a fost aceea de a nu pierde un an competițional. A fost un aspect și de aceea am considerat că este bine să fie așa, să aibă activitate sportivă deja și să aibă experiență în domeniu.

A doua chestiune (mi-a atras atenția chiar astăzi cineva că s-a întâmplat la Oțelul, dacă am înțeles eu bine) - dacă această marcă de înregistrare nu este utilizată o anumită perioadă de timp, ea își pierde valabilitatea. Există riscul, dacă nu o dăm cât mai repede către o entitate care să practice sport sub această marcă, pentru că această marcă a fost construită în scopul de a practica sportul, riscăm ca, într-o anumită perioadă de timp să-și piardă valabilitatea. Este un art. 43 din Legea 84.

DL George Botez

Mulțumesc!

Intrăm în dezbateri pe al doilea punct „Proiect de hotărâre privind atribuirea prin licitație publică deschisă cu strigare a licenței asupra mărcilor aflate în proprietatea privată a Municipiului Ploiești, în baza unor contracte de licență exclusivă cu titlu oneros”.

Dacă sunt discuții vă rog. Vă rog dl. Palaș.

DL Paul Palaș

Am o întrebare: dacă are raport de la Direcția Economică, de la Direcția Juridică și dacă este vizat de legalitate?

DL George Botez

Dna secretar?

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

Acest proiect de hotărâre care există în prezent, da. Dar, dacă discutăm și vedem dacă se mai păstrează sau nu.


Dl. George Botez

Pe forma aceasta propusă, există aviz de legalitate?

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

Există. Da.

Dl. George Botez

Economicul, există avizare pozitivă pentru proiect?

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

In varianta aceasta, nu. Dar, este identică cu cea de ieri.


Dl. George Botez

Este aceeași variantă.

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Pe cea de ieri, avem raport de specialitate.

Dl. George Botez


Suntem azi. Este aceeași variantă. Există pentru aceasta?

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Alt raport nu am făcut. II menținem pe cel de ieri.

Dl. George Botez

Deci, nu s-a schimbat nimic fată de ieri.

7                                                                  9

Dna, Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Noi nu am făcut alt raport, îl avem pe cel de ieri.

DL George Botez

Și, pentru cel de ieri, care este identic...

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Pentru azi rămâne cel de ieri.

Dl. George Botez

Este bun, da?


Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică Da.

DI. George Botez

Pozitiv?

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică Pozitiv.

D1. George Botez Juridicul? Dl. Androne?

DL Adrian Androne - Seriviucl Juridic-Contencios, Contracte Este pozitiv.

Dl. George Botez

Mulțumesc!

Patrimoniul?

Dna. Carmen Bucur - Direcția Gestiune Patrimoniu

Da, este raport.


DL George Botez

Unul sau două? Pentru azi sau pentru ieri?

Dna. Carmen Bucur - Direcția Gestiune Patrimoniu

Cel de ieri. A rămas.

DI. George Botez

Sunt totuși unele discuții de făcut aici.

La Regulamentul privind organizarea și desfășurarea licitațiilor, art. 8 pct. 1 „La licitație pot participa în număr nelimitat ofertanți, care îndeplinesc condițiile, conform legislației în vigoare, să desfășoare activitatea sportivă de fotbal” și, dat fiind importanța mărcilor respective, eu vin cu amendamentul: „și să dețină un certificat de identitate sportivă pentru ramura fotbal”.

Ca să nu existe discuții, să nu vină nu știu cine care nu are CIS și vrea să ia el marca.

Supun la vot acest amendament:

Cine este pentru?              22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

22 de voturi pentru. Amendamentul a trecut.

*

In Caietul de sarcini la pct. 4.1 alin 3 „Prețul contractului este prețul de adjudecare, la care se adaugă anual un procent de x % din veniturile obținute din folosința mărcii”.

Aștept propuneri.

Dl. Robert Vîscan

După cum am discutat și rândul trecut, eu am spus 10%, nu ar fi prea mult.

D1. George Botez

Deci, 10% din folosința mărcii, strict din folosința mărcii. Alte variante?

DL Paul Palaș

Dl. președinte, cred că ar trebui lămurit ce înseamnă venituri din folosința mărcii pentru că există riscuri să producă confuzii pe viitor.

D1. George Botez

Venituri provenite din folosința mărcii.

DL Paul Palaș

însemnând ce? Vânzarea de bilete, vânzarea de jucători?

Dl. George Botez

Tricouri, pixuri, steaguri, fanioane, fulare...

Dați-mi voie vă rog: fiecare din aceste mărci are o anumită clasă și anumite domenii unde se aplică, da? O marcă este înregistrată pentru o anumită clasă. Este vorba de acele clase care sunt trecute pentru fiecare marcă sunt diferite, pot fi asemănătoare, uneori identice dar, pentru fiecare marcă în parte se stabilește exact ținând cont de configurația mărcii și de modul în care a fost ea înregistrată la OSIM.

Vă rog dl. Sîrbu.

DL Gheorghe Sîrbu

10% din venituri mi se pare o sumă foarte mare. Mai bine am ziceai0%^din profit. Pentru că, dacă vinde tricouri de 100.000 de lei, 10% este foarte mult. °

DL George Botez                                    fțt-

Și eu am fost de acord cu dumneavoastră. Mi s-a adus un com&fgu®^®^ da^I este vorba ca un ONG sau asociație sau fundație să adjudece, nu auwf®|i ește/toată problema.

Voce din sală

Dar nu este nici așa normal.

In loc să ne ajutați, mai rău ne luați banii? Gândiți-vă un pic la noi, acum tindem să creștem. Prin acești 10%, pe care ni-i luați, ne țineți pe loc. Puteți să luați o sumă modică, 1% dacă doriți să luați ceva dar nu 10%. Ne țineți pe loc prin asta.

DL George Botez

Dacă mai sunt alte intervenții?

>

Voce din sală


Dl. președinte, dacă-mi permiteți, eu am mai pus o dată problema: nici măcar 1% nu mi se pare corect. Pentru că, aceste mărci au fost date primăriei ca un fel de custode pentru a nu se mai întâmpla ceea ce s-a întâmplat înainte. Dumneavoastră le dețineți legal și trebuie să le atribuiti dar nu este normal să cereți bani de la cei cărora le atribuit!.

*                                                                              >                                                                                        î

DL George Botez

A

îmi permiteți?

Sunt de acord cu dumneavoastră dar vin și spun următorul lucru: aceste sume care se iau din folosința mărcii trebuie să genereze mai departe un cost redus al folosinței stadionului Ilie Oană.

Voce din sală

Să se scadă din cheltuieli.

Dl. George Botez

Cum facem, asta este altă treabă. Eu, deocamdată trebuie să le stabilesc.

Ideea unui procent a fost generată de faptul că, o să vedeți dumneavoastră, există obligativitatea ca toate manifestările sportive ale echipei, care va lua marca respectivă, să se facă pe stadionul Ilie Oană. Și atunci și stadionul acela trebuie întreținut cumva în așa fel încât să arate bine și să putem face o chestie cap coadă.

Este vorba de venituri obținute din folosința mărcii. Și eu intenționam să vin cu ideea de profit.

Acum întreb, domnișoara director, dl. Palaș, poate ne ajutați dumneavoastră: nu este posibil ca și o entitate non-profit, dacă ar câștiga, să poată să facă o situație din care să rezulte care sunt costurile pentru obținerea anumitor venituri? Nu este posibil?

Pe de altă parte, un ONG, în măsura în care face activități de natură comercială, este și intră ca plătitor de taxe. E corect?

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Dacă are activitate economică.

D1. George Botez

Altfel, dacă vinzi tricouri, nu ai cum să nu faci activitate economică. Și atunci, aș merge și eu pe profit. Adică, în momentul în care vinde, are contabilitate care implică plata de TVA,


implică costuri, implică toate celelalte taxe.

DI Paul Palaș

Da dl. președinte dar nu poți să pui profit la ceva ce, prin defmiție^^ar^ro.&^\

D1. George Botez

Eu nu știu dacă are sau nu are profit dar... Eu vă întreb din punctfâ^y^Ș||^eln4c/

DL Paul Palas

Dacă pui costuri zero, 10% din ce?

Ce să vă spun?

Părerea mea este că ar trebui să rămânem la „un procent din venituri”, să definim foarte clar ce înseamnă profit pentru că riscăm să vină Curtea de Conturi peste un de zile, să interpreteze că, în opinia lor, venituri înseamnă și încasările din bilete și alte lucruri, ne judecăm cu ei nu știu câți ani, vine un judecător și spune că este de acord cu Curtea de Conturi și bagă toată acțiunea asta din nou în...

DL George Botez

Bun, propuneți.

DL Paul Palaș

Trebuie să definim foarte clar ce înseamnă venituri din folosința mărcii, vânzări de tricouri, pixuri și ce mai vindeți dumneavoastră, folosindu-vă strict de imaginea mărcii.

Pentru că, altminteri, credeți-mă dl. consilier, există riscul real să vină să le impute sume pe care ar fi trebuit să le plătească și noi nu le-am calculat. Și atunci, întreg proiectul se duce de râpă și este păcat.

Și, să calculăm un procent, 2%...

DL George Botez

„2% din dreptul de folosință a mărcii, conform clasificării acesteia”.

Avem 2 propuneri, propunerea cu 10% și cea cu 2% și cu completarea „conform clasificării acesteia”.

Mai sunt alte discuții de făcut?

DL Marius Dinu

O întrebare pentru doamna director economic: tocmai ce am votat mărirea sumei mărcii cu 6.545. La licitație, prețul de pornire va fi 14.472 sau se adaugă prețul...

D1. George Botez

Nu, rămâne prețul de evaluare.

Supun la vot amendamentul domnului consilier Vîscan:

Cine este pentru?

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?             22 de abțineri.

9                                                                                                         »

Nu sunt voturi pentru, 22 de abțineri.

*

Supun la vot amendamentul domnului Palaș: 2% din venituri din folosința mărcii, conform clasificării acesteia:

Cine este pentru?                 21 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?             1 abținere

> »


21 de voturi pentru, 1 abținere, dl. Dănescu.


La Contractul de licență exclusivă, la obligațiile licențiatului, respKw^^l^ontfaaul este încheiat pe 4 ani, la penultima liniuță se stabilește ca, „în fiecare anfe^w£oyez^y-o ligă superioară, astfel încât, la sfârșitul contractului, să se claseze în prim^40 Liga 1. In situația nerespectării acestei clauze, contractul se consideră rezilia intervenția instanțelor judecătorești”.

Păi, dacă este pe 4 ani, unde să se ducă, înseamnă să fie o echipă foarte de jos. Eu zic că, la sfârșitul contractului, să se claseze în primele 10 echipe, nu, în fiecare an, să promoveze. Că, dacă este o echipă care este în Divizia C, în 2 ani și-a îndeplinit obiectivul. Următoarele două să câștige Champions League, sau...

DI. Cristian Vlad - Asociația Petrolul 52

îmi permiteți să spun și eu două cuvinte?

Dl. George Botez

Vă rog, dl. Vlad.

DL Cristian Vlad - Asociația Petrolul 52

Clauza cu promovarea în fiecare an nu știu dacă o vom putea accepta pentru că, noi vrem să facem performanță, ne dorim treaba asta, am dovedit-o anul acesta dar, să ne luăm responsabilitatea că vom promova din an în an este foarte greu. Nu suntem la mecanică să strângem un șurub și să meargă mașina mai bine.

Ne asumăm toate celelalte privind performanțele, ne dorim cu toții să ajungem foarte sus dar nu garantează nimeni că din Liga a Il-a, în primul an vom promova în prima Ligă.

DL George Botez

Dl. Vlad, sunt două chestiuni.

A

In primul rând, dumneavoastră discutați din punctul dumneavoastră de vedere. Noi aici facem un regulament.

Haideți să spunem în felul următor: la sfârșitul contractului, să se claseze în primele 10 echipe din Liga 1. Tăiem asta cu „în primul an să promoveze”.

DL Ștefan Dănescu

Dacă din Liga a 2-a se va muta în Liga a 3-a, ce facem?

DL George Botez

Asta este.

D1, Cristian Vlad - Asociația Petrolul 52

Noi suntem pregătiți să promovăm și acesta este un lucru pe care mi-1 asum, aici, public, în fața dumneavoastră, din Liga a 3-a să promovăm direct. Eu vorbesc de la Liga a 2-a încolo. Exact cum ați spus și dumneavoastră, din cauza asta, cumva în 4 ani ne forțați să ajungem în Champions League, lucru pe care nu vi-1 poate garanta nimeni.

Faptul că ne putem clasa, sau să avem obligativitatea ca, după cei 4 ani de contract să ne aflăm în primele 10 din Liga 1, ni-1 asumăm și vom face tot ce depinde de noi să facem treaba asta. Dar, să ne asumăm faptul că vom promova din an în an este foarte dificil.

DL George Botez

Vreau să fiu și eu foarte bine înțeles: noi aici stabilim niște reguli pentru 6 mărci și pentru posibili 6 doritori. Nu știu dacă sunteți dumneavoastră, dacă vine ™               ajs


sau mai știu eu cine.


Problema mea este alta - eu nu pot să stabilesc ca obligativMe              să

promoveze. Dacă aș face contractul pe fiecare an aș spune: în fiecarețan îținn^ies J mlrca dacă ai promovat. Dacă nu ai promovat, nu ți-o înnoiesc.                           $ dacă, peste 2 ani, va fi în Divizia C, rușine Cristi Vlad, ce să spun.

Eu unul nu cred că pot să stabilesc decât la sfârșitul contractului o^să^fî^^îil. Și,


Dl. Cristian Vlad - Asociația Petrolul 52

Corect. Este un lucru pe care mi l-am asumat. Dar trebuie să fie niște lucruri realiste. Dl. George Botez

Nici nu știu dacă dumneavoastră veți participa la licitație. Nu mai spuneți ce v-ați asuma dumneavoastră.

Acesta este punctul meu de vedere.

Dl. Gheorghe Andrei

A-ți asuma responsabilitatea de a promova în fiecare an este foarte greu pentru orice echipă și numai cine cunoaște acest fenomen își poate da seama de acest lucru. Important este asa.

ce fac cei care iau marca și dacă fac toate demersurile necesare pentru a susține această echipă pentru a promova. Mi se pare foarte corect ca, la sfârșitul celor 4 ani, să se regăsească în Liga 1 în primele 10 locuri. Mi se pare o propunere acceptabilă.

Dl, George Botez

Sunt câteva echipe care sun bine susținute financiar și mă refer aici la UTA care se chinuie de ani de zile. Nu e să fie.

Pe de altă parte, îți trebuie niște bani foarte mulți că să zici că treci ca trenul prin gară,


5

Dl. Gheorghe Andrei

Domnii din sală își asumă această responsabilitate dar dânșii...

Dl. George Botez

Haideți să ne înțelegem - problema performanței sportive este problema celui care va lua această marcă sau aceste mărci. Problema consiliului este să valorifice aceste mărci în niște condiții decente și să asigure, conform hotărârii din 2009, valorificarea lor în interesul municipiului Ploiești. Eu nu pot să spun cuiva că îți dau această marcă dacă, în 7 ani, câștigi Champions League. Mie mi se pare o chestiune extrem de înrobitoare.

Dl. Marcian Cosma

Nu știu, poate nu mă pricep dar cred că aceste puncte la acest proiect de hotărâre ar trebui să le stabilim noi și numai noi, pentru că altfel vom risca ca un potențial alt participant la această licitație să spună că am făcut acest proiect de hotărâre împreună cu cel care vine la licitație și participă la ea. Riscăm foarte mult dacă facem așa. Aceste puncte trebuie să le decidem numai noi fără eventualii participanți la licitație.

Dl. George Botez

Eu am și făcut aceste precizări pentru că dl. Cristi Vlad a vorbit în calitate de cetățean al municipiului Ploiești și i-am spus că nu iau în seamă, la stabilirea unei decizii, ceea ce a spus pentru că nu este pentru domnia sa. Este pentru toți participanții din toată lumea.

D1. Marcian Cosma

Foarte bine. Să se si consemneze.


DL George Botez

Sper că s-a consemnat.

DL Cristian Vlad - Asociația Petrolul 52

Aș vrea să vă întreb și eu: de ce pe 4 ani și nu pe 10 sau pe 12?

DL George Botez

Haideți să vedem ce facem în 4 ani și vedem după 100 de ani ce facem D1. Gheorghe Andrei

Cu cât termenul este mai lung cu atât se poate pierde performanța. Când ești presat de o anumită perioadă de timp...

DL George Botez

Supun la vot amendamentul cu scoaterea:

21 de voturi


Cine este pentru? Cine este împotrivă?

1 abținere


Dacă se abține cineva?

21 de voturi pentru și 1 abținere, dl. Aurelian Tudor, am scos acea condiție.

*

Aș vrea să mai trecem încă două obligații: „să asigure bugetul anual necesar îndeplinirii obiectivelor sportive asumate prin semnarea prezentului contract în situația nerespectării acestei clauze contractul se consideră reziliat de drept, fără intervenția instanțelor judecătorești”.

Și, al doilea: „să nu desfășoare activități sau să îndeplinească fapte/acteprin care să aducă atingere mărcii sau imaginii Municipiului Ploiești, In situația nerespectării acestei clauze contractul se consideră reziliat de drept, fără intervenția instanțelor judecătorești”.

Supun la vot cele două amendamente:

Cine este pentru?              22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

22 de voturi pentru, au fost adoptate.

*

A                                                             __

In contract trebuie trecut procentul de 2%. Este la 5, „Plăți de licență”. Supun la vot amendamentul:

Cine este pentru?              22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

22 de voturi pentru. Mulțumesc!

*

Eu, la prima vedere, cam asta am avut de spus. Dacă altcineva mai are ceva de spus? Bun, o iau pe rând: dl consilier Androne, față de modificările propuse, aveți obiecțiuni?

DL Adrian Androne - Serviciul Juridic Contencios, Contracte Nu.


DL George Botez

Aviz favorabil?

DL Adrian Androne - Serviciul Juridic Contencios, Contrai Favorabil.

DL George Botez

Dna director economic, față de modificările propuse, obiecțiuni?

Dna. Nicoleta Crăciunoiu - Direcția Economică

Decât la „să asigure bugetul”, ce anume să asigure?

DL George Botez

Bugetul necesar îndeplinirii obiectivelor sportive asumate. Nu pot să-i stabilesc eu bugetul doamnă acum, că poate vine unul și-i dă 20 de milioane de lei în prima lună. Chiar nu mă pot băga eu în grădina omului.


Și, mai e o chestiune, așa cu titlu de glumă - domnul care este viceprimar fără drept de vot, stimabilul domn Ganea a spus: am fi și în pericol că s-ar putea, dacă trece mai mult, să depășească valoarea estimată.

Avem art. 7 la care va trebui să constituim o comisie de licitație compusă din 5 membri, consilieri locali și 5 supleanți, consilieri locali. Aștept propunerile dumneavoastră.

PSD-ul? ’

DL Gheorghe Andrei

Dl. George Botez.

DL George Botez

Sigur? Păi, dacă m-ați propus dumneavoastră pe mine, vă propun și eu pe dumneavoastră.

D1. primar Adrian-Florin Dobre

îmi cer scuze în fața consiliului, trebuie să mă retrag, la ora 12 avem o ședință pe ADI Deșeuri.

DL George Botez

Da, mulțumim!

DL Marius Dinu

Mai am o propunere: dl. Ștefan Dănescu.

DL Marcian Cosma

Dl. Robert Vîscan

Dna. Zoia Staicu

Dl. Gheorghe Sîrbu și dl. Gheorghe Popa.

DI. George Botez

Facem bilete. Mai trecem și la supleanți.

Propun comisia formată din 7 membri:

Cine este pentru?                22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

22 de voturi pentru.

Dna. Claudia Sâlceanu

II propun pe colegul meu, Bogdan Hodorog.


Dl. George Botez

ALDE?

Dl. Marius Mateescu

ALDE nu are propuneri.

Dl. George Botez

Supleanți?

Marilena Stanciu, Sanda Dragulea.

Tot 7 supleanți.

Dl. Ștefan Dănescu

Dl. Marcian Cosma.

Dl. Gheorghe Popa

Dna. Zoia Staicu și dl. Tudor Aurelian.

DL Bogdan Hodorog

Dna. Sălceanu Claudia.


Dl. George Botez

ALDE?

DL Marius Mateescu

Nu avem propuneri.

Dl. George Botez

Dl. Bolocan.

*

Comisia de contestații. Propun 3 membri:

Cine este pentru?              22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

22 de voturi.

Voce din sală

Dl. președinte, îmi permiteți, cred că trebuie să faceți o precizare importantă referitoare la membri în comisie și membri supleanți; vreunul din membri supleanți poate deveni membru al comisiei în cazul în care se retrage cineva sau lipsește pur și simplu? Este foarte important.

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

Scrie în Regulamentul de organizare și funcționare.

Dl. George Botez

Membri în comisie: dl. Marius Dinu.

Avem 3 propuneri, da?

Marius Dinu, Florina Sorescu.

DL Gheorghe Popa

Dl. Puiu Neagu.

D1. George Botez

Supleanți. ALDE dați-ne și nouă supleanți, vă rog.

D1. Marius Mateescu

Sorin Văduva.


DL Gheorghe Popa

DL Sicoie Florin.

DL George Botez Minea Gabriel.

*

Vreau alineat la art. 7 să trecem: la licitație va fi prezentă câte o persoaUă^âLspusă de către primar din partea economic, juridic, patrimoniu.

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu Scrie secretariat.

DL George Botez

Vreau să fie prezent cineva care să dea viză.

Dna. Nicoleta Crâciunoiu - Direcția Economică

Nu avem voie să participăm noi, salariații. Dăm și declarație de confidențialitate.

DL George Botez

Dar nu vă pun să votați.

DL Cristian Ganea

Observatori.

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

Noi nu avem voie să facem parte, am luat la cunoștință...

Dl. George Botez

Dumneavoastră, cine?

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

De la juridic...

Dl, George Botez

Doar compartimentul juridic a luat la cunoștință? Și eu am luat la cunoștință.

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

Nici din partea economicului.

Dl. George Botez

Dar, si eu am luat la cunoștință. Toată lumea a luat la cunoștință.

DL Gheorghe Andrei

Poate vrem să cerem o lămurire.

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

La secretariat.

DL George Botez

Bine, lăsati asa.

Avem vot de persoane. Supun votul deschis și pentru articolul 7 și pentru articolul 8:

Dna, secretar Anabell-Olimpia Măntoiu

La art. 8 vă rog „aprobă constituirea comisiei de soluționare a contestațiilor”.

Dl. George Botez

Amendament:

Cine este pentru?                 22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

9

*


Vot deschis pentru art. 7 și art. 8: Cine este pentru?

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

9

22 de voturi pentru. Mulțumesc!


22 de voturi


Nominalizările pentru art. 7: Cine este pentru?

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

5

22 de voturi pentru.


22 de voturi


Nominalizările pentru art. 8: Cine este pentru?

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

9

22 de voturi pentru. Mulțumesc!


22 de voturi



Altceva mai avem de lucrat la proiectul acesta? Nu.

Supun la vot proiectul în integralitatea lui, cu amendamentele adoptate.

Cine este pentru?                    22 de voturi

Cine este împotrivă?

Dacă se abține cineva?

9

22 de voturi pentru. Adoptat!

Ca să spun așa - declar închise lucrările ședinței.

Așa cum am vorbit în această dimineață, as vrea să am confirmarea că licitația va fi

5                                 9'9                               9

urcată astăzi pe site pentru a scurta perioada. Dacă vrea cineva să se înscrie, să aibă CIS-ul și toate documentele necesare. Caietul de sarcini se poate lua de la patrimoniu.


***


Ședința a luat sfârșit, drept pentru care s-a întocmit prezentul proces-verbal într-un singur ex< ' r.



PREȘEDINTE


Verificat, sef serviciu întocmit, consilier Elena Bucur