R O M A N I A

JUDETUL PRAHOVA

PRIMARIA MUNICIPIULUI PLOIESTI

 

 

P R O C E S  -  V E R B A L

al sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti

din data de 17 martie 2003

 

 

          Din totalul de 31 de consilieri in functie, la sedinta au participat 29, absenti fiind 2 si anume domnul Nicodim Daniel si domnul Dinu Camil Dragos.

 

* * *

 

          La sedinta au mai participat:

          - Dl Emil Calota                                  - Primar

          - Dl Nicolae Oprea                              - Viceprimar

          - Dl Ion Iancu                                     - Viceprimar

          - D-na Maria Magdalena Mazalu - Secretar

          - Dl Alexandru Banica                         - Subprefect

 

* * *

 

          Sedinta a fost condusa de comnul consilier Gheorghe Ioan.

 

* * *

          Dl Gheorghe Ioan

          Buna ziua si bine ati venit la sedinta extraordinara a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti de astazi.

          Proiectul ordinei de zi v-a fost prezentat in mape.

          Aceasta sedinta are loc in temeiul art. 40, alin. 2 din Legea nr. 215/2001, privind Administratia Publica Locala.

          Imi exprim speranta ca aceasta sedinta va fi una operativa.

          Referitor la punctul nr. 5 din proiectul ordinei de zi, in urma discutiilor si solicitarilor atat din grupul politic, cat si din grupul operativ, se solicita retragerea acestuia pentru o mai buna fundamentare.

          In aceste conditii, supunem la vot retragerea de pe ordinea de zi a sedintei a punctului nr. 5:

          Cine este pentru ?                     29 voturi

          Cine este impotriva ?                 -

          Daca se abtine cineva ?             -

          In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.

 

* * *

 

         

          Dl Gheorghe Ioan

          Supunem la vot proiectul ordinei de zi cu modificarea aprobata de catre dumneavoastra:

          Cine este pentru ?                     29 voturi

          Cine este impotriva?                  -

          Daca se abtine cineva?              -

          In unanimitate de voturi, a fost aprobat proiectul ordinei de zi.

 

* * *

 

          Dl Mitu Augustin

          Vreau sa fac un anunt pe care multi il stiu deja.

          Incepand de la aceasta sedinta, sunt consilier P.S.D.

 

* * *

 

          Dl Gheorghe Ioan

          Incepem lucrarile acestei sedinte cu primul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

          “Proiect de hotarare privind majorarea alocatiei bugetare pentru “Reparatii curente strazi in Municipiul Ploiesti” – initiat de domnul Primar.”

          Cine se inscrie la cuvant?

          Dl Rusu Ioan

          Privitor la aceste transferuri de la reparatii capitale la reparatii curente, totusi sunt 850 strazi  in medie in Ploiesto si reabilitarea, reparatia capitala sau investitii, este un program de durata, constat ca ceea ce noi nu am facut in toamna trecuta, reparatii curente, respectiv acoperirea gopilor, datorita si conditiilor grele din aceasta iarna, gropile respective au devenit adevarate cratere.

          Fac o singura observatie, ar trebui sa avem in vedere si sa studiem daca este necesar sa prevedem in buget o actiune de primavara si o actiune de toamna pentru plombari, pentru ca efectiv de la gauri mici in asfalt, ajungem la adevarate cratere.

          Va multumesc!

          Dl Vasilescu Adrian

          Parerea mea este sa incercam sa mergem cat putem de mult pe covor continuu care a dat rezultate mult mai bune.

          Nu as fi de acord ca mutarea fondurilor de 32 miliarde de la reparatii capitale la reparatii curente.

          Asta inseamna ca undeva perpetuam situatia lucrarilor prost facute, gropi, gauri si asa mai departe. Eu nu am vazut nicaieri in Romania plombe de buna calitate.

          Sa nu umblam la reparatii capitale si pentru reparatii curente sa luam din alta parte aceste sume.

          Dl Marculescu Catalin

          Sunt de acord cu ceea ce a spus domnul Vasilescu, in sensul ca daca ne uitam la urmatorul proiect de hotarare referitor la buget, avem o majorare la reparatii curente  de 3 miliarde si o diminuare la reparatii capitale. Parerea mea este ca ar trebui altfel facut. Decat sa reparam doar de dragul de a repara ceva, mai bine facem un lucru bun anul acesta si anul viitor facem altceva.

          Daca ne uitam si mai departe tot in buget, parerea mea este ca trebuiau discutate invers aceste proiecte de hotarare, la consolidare si modernizare Pasaj Bucov sunt 4,900 miliarde care sunt pe minus. Din cele 5 miliarde se vor aloca numai 100 milioane.

Daca tot vrem sa scadem, sa scadem la reparatii curente, la cheltuieli materiale, sa fie facuta o schimbare intre cele doua forme de reparatii: in loc de o majorare la reparatii curente, sa fie majorata suma la reparatii capitale.

Ca o propunere, cifre exacte nu pot da, dar cel putin la cheltuieli materiale, la reparatii curente si capitale, sa fie facuta o schimbare intre acestea, sa scadem la reparatii curente pentru ca si asa se fac cum se fac si sa majoram la reparatii capitale.

Daca acum o luna am fost cu domnul Oprea Nicolae pe unele strazi din Ploiesti si nu am gasit cine stie ce situatie roz, vreau sa spun ca in cazul in care am merge acum, este dezastru.

Dl Nemes Constantin

Carosabilul de langa liniile de tramvai nu este in atributiile Primariei Ploiesti ci a Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti, dar Primaria si Administratia Domeniului Public si Privat fac un efort suplimentar sa il repare, sa ajute Regia de Transport, care nu are treaba cu reparatiile curente si reparatiile capitale.

Problema cu reparatiile curente si reparatiile capitale, totusi, reparatiile curente trebuiesc facute  pentru ca nu se poate circule si in momentul in care s-a suplimentat suma pentru reparatii curente, s-a suplimentat avand in vedere greutatile prin care a trecut carosabilul in aceasta iarna.

Pot sa va spun ca in toamna nu erau gropi sau daca erau, erau destul de putine, iar iara a afectat destul extraordinar de mult carosabilul si au aparut acest gropi. Facand o inventariere a zonelor cu gropi, am ajuns la concluzia ca majoritatea, daca nu aproape toate gopile sunt pe lucrari mai vechi de doi ani de zile, lucrari iesite din garantie.

Repet, nu trebuie sa uitam conditiile meteo grele pe care le-am avut in aceasta iarna.

Ceea ce apare nou din aceasta primavara, este termenul de garantie pentru plombe care este de un an de zile si pentru covorul asfaltic care este de  doi ani de zile, plus ca se face un proces verbal la terminarea garantiei si lucrarea trebuie sa fie buna, in stare de functiune la acest moment si in cazul in care lucrarea nu arata asa cum ar trebui, acest proces – verbal nu este semnat.   

          Fara discutie, este bine sa facem lucrari noi sau sa facem  reabilitarea totala a carosabilului, dar nu prea avem aceasta posibilitate, fondurile nu ne permit si atunci am stabilit ca sumele pentru reparatii curente sa fie sumele care se doreau a se folosi pentru plombari. Mai mult de atat, pe acelasi traseu nu se fac plombe de doua sau trei ori intr-un an, pentru ca in momentul in care se face receptia lucrarii, acum se face un plan anexa la lucrare, la procesul – verbal de receptie, cu pozitia clara fata de repere fixe, pentru a vedea peste 2 ani de zile daca acea plomba s-a refacut, nu s-a refacut sau daca este necesara refacerea, pentru ca de multe ori in anii anteriori ne-am lovit de aceasta situatie, se cerea replombarea sau se cereau plombe pe o strada care mai fusese plombata si se spunea ca acesta este alt amplasament, nu acela pe care s-a plombat in primavara. Daca se fac astfel de replombari, in momentul cand se face receptia lucrarii la terminarea garantiei, se va vedea.

 

          Acum exista inclusiv schita semnata, vizata spre neschimbare, in momentul receptiei, iar la receptia la terminarea garantiei, nu mai este nici o problema, iar daca strada nu arata asa cum ar trebui sa arate, lucrarea nu se receptioneaza, constructorului nu i se opreste garantia, ci este pus sa refaca lucrarea.

          Am fost numit presedinte al comisiei de receptie a lucrarilor. In toamna nu erau gropi sau cel putin nu se vedeau, erau insesizabile, fata de ceea ce a ajuns in primavara si asta numai datorita conditiilor grele.

          Optimizarea intre lucrarile de reparatii capitale si lucrarile de reparatii curente, este facuta avand in vedere situatia existenta, deci nu a facut-o nimeni “hai sa impartim atat acolo si atat dincolo” ci pe un proiect si un program de intretinere de strazi, s-a constatat ca anul acesta avem o suma de x lei pe care o impartim astfel: astea sunt urgentele pentru investitii, astea sunt urgentele pentru reparatii capitale si astea sunt urgentele pentru reparatii curente.

          Va multumesc!

          Dl Nan Nicolae

          As dori sa fac o interventie.

          Sigur, ceea ce s-a spus de catre domnul consilier referitor la repararea strazilor, de a face reparatii de buna calitate, are un suport si toate aceste probleme trebuiesc luate in seama, dar as vrea sa va spun ca ne aflam in situatia in care plapuma este prea mica si in momentul acesta, indiferent ce parte incercam sa acoperim, descoperim in alta parte.

          Din pacate, sumele alocate pentru aceste reparatii sunt destul de mici si trebuie sa avem in vedere schimbarea conceptului de reparatie a drumurilor.

          Conceptul de reparatie a strazilor trebuie schimbat. In acest sens, vreau sa va spun ca la punctul 3 de pe ordinea de zi a sedintei ni se supune atentiei un proiect de hotarare privind asocierea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti cu Consiliul Judetean Prahova in scopul derularii in comun a unor programe pentru reabilitatea drumurilor, un studiu care va tine cont de importanta strazii, de capacitatea acesteia de a suporta o anumita sarcina in functie de retelele pe care le avem in subsol. Trebuie avut in vedere ca la repararea strazilor in Ploiesti ca anumite de utilitati sunt la o adancime foarte mica, chiar la 140 cm adancime, de exemplu pe strada Lupeni, unde aceste retele au trebuit sa fie duse la o adancime mai mare.

          De asemenea, functie de aceste retele de apa, termoficare, gaze, va trebui sa stabilim traseele pe care se pot deplasa autovehiculele Regiei de Transport Public.

          Totodata vreau sa spun ca se va avea in vedere si o receptie partiala pentru ca, asa cum s-a mai ridicat problema, la receptia finala, strada poate arata foarte bine, dar atata timp cat fundatia nu este buna, cum s-au facut constatarile si astazi aici, in momentul in care turnam covor asfaltic peste o fundatie proasta, nu are nici un sens, deaorece in momentul in care se intra cu traficul greu, apar fisuri si dupa aceea gropi.

          O noutate este aceea a receptiei la bitum-uri.

          Toate lucrarile vor avea termen de garantie la reparatii capitale de 3 - 5 ani, iar la reparatii curente de 1 – 2 ani, chiar si lucrarile de reparatii curente, tot ce se realizeaza va fi monitorizat.

          Nu trebuie uitat faptul ca Apa Nova de exemplu, prin spargeri degradeaza asfaltul, de multe ori s-au aplicat tehnologii neadecvate, in momentul de fata in discutiile pe care le-am avut cu drumarii, s-a stabilit o anumita tehnologie care va fi unitara pentru toate societatile care vor face reparatiile cu respectarea tuturor tehnologiilor aprobate.

          In acest sens, exista acest dispecerat unde se pot transmite toate datele referitoare la reteaua stradala.

          Dl Popescu Catalin

          In acest proiect de hotarare este si o parte buna, pentru ca incepe sa se repare anomalia.

          In anul 2002 suma alocata a fost de 45 miliarde, iar pentru anul 2003 este doar de 23 miliarde, in conditiile in care toate preturile cresc.

          Acum, prin acest proiect de hotarare se ajunge la 54.000 mii lei care iar este o suma insuficienta. Eu am inteles, inclusiv de la grupul operativ si nu trebuia sa mi se spuna foarte mult, ca trecerea de la ideea de covor asfaltic, care este mult mai buna, incontestabil, la cea de reparatii curente cu plombe, este necesara datorita situatiei dramatice, nu se mai poate astepta, covorul asfaltic dureaza si costa.

          Intelegand acest lucru, as dori sa majoram din alte surse daca se poate pentru reparatii curente, pentru ca altfel nu se mai poate, nu mai putem intarzia, char daca ne dorim mai multa calitate, urgenta primeaza.

          In acest moment imi vine in gand gardul de la Bucov – 11 miliarde. Le putem folosi aici pentru ca gardul de la Bucov mai poate astepta. Poate ca daca stam de vorba, mai gasim si alte surse. Chiar era neaparat necesar sa se faca acest gard? Oare banii care se vor duce pe acest gard nu se puteau folosi in alte scopuri?

          Mai am o intrebare, daca aceasta consultare a institutiilor de prestigiu a fost deja finalizata cu un raport largit sau au fost doar simple discutii ?  In toate anexele apare o suma pe metru patrat de covor asfaltic mult mai mica, circa 262.000 lei/mp de asfalt, decat suma pe care o cunosc. Eu stiu ca fara a lua de la zero, costa cam 500.000 lei/mp de asfalt si cu aceste cresteri de preturi, pentru o lucrare de calitate, acum se cere cam 1.000.000 lei/mp de asfalt.

          Ar fi ideal sa fie asa, insa imi este teama ca acest lucru afecteaza si calitatea.

          Va multumesc!

          Dl Chivu Sorin

          Constientizand drama stradala, dupa aceasta iarna 2002 – 2003, as vrea sa fac un apel la conducerea Administratiei Domeniului Public si rivat si executivului, sa nu uite principiul de baza al serviciilor publice locale, pretul scazut este in detrimentul calitatii.

          Dl Rusu Ioan

          Vorbind despre bani si despre cat ne ajunge plapuma, sa nu uitam ca in decembrie s-a votat o hotarare a Consiliului Local pentru un imprumut de 160 miliarde si as vrea sa stiu cat dintre aceste 84 miliarde, cati bani se regasesc in acest imprumut de 160 miliarde.

          Va multumesc!

          D-na Marinescu Mariana

          Un termen estimativ pentru inceperea lucrarilor si daca domnul Nan se refera la toate strazile sau numai la strazile principale?

          Dl Nan Nicolae

          In functie de studiul care se va face, acesta se refera la retelele principale si studiul se face pe aproximativ 50 km.

 

 

 

 

          Sa renuntam la plombe si sa facem cateva strazi de la inceput pana la sfarsit ar fi ideal. Este greu de spus acum in ce fel sa abordam problema, sa renuntam la plombe pentru asfalt continuu sau nu.

          Noi trebuie sa gasim solutia cea mai buna.

          Dl Sandulescu Cristian

          Aveti perfecta dreptate.

          Referitor la institutele de cercetare, saptamana aceasta vom primi rezultatele privind probele de bitum-uri.

          In ceea ce priveste preturile pe care dumneavoastra le-ati gasit, pentru o lucrare, in mod normal se fac doua straturi. Daca vreti, acesta a fost motivul pentru care am decurs la aceste reparatii curente.

          Dl Primar

          Acest program de drumuri, este un program pe care l-am inceput deja si speram ca temperaturile pozitive vor fi si pe timpul noptii, acesta este motivul pentru care nu l-am inceput chiar serios.

          Faptul ca acest program marcheaza o abordare noua la nivelul administratiei publice locale din Ploiesti, vreau sa fac apel la memoria dumneavoastra si singurul exemplu pe care vreau sa-l dau, in ceea ce priveste modul in care vrem sa lucram, este strada I.L.Caragiale, vizavi de ridicarea capacelor, etc.

          Aceasta abordare noua as vrea sa fie urmarita si controlata de toata lumea, de toti cei prezenti aici.

          In conformitate cu un angajament pe care l-am facut la sfarsitul anului trecut, ne-am straduit sa majoram bugetul alocat reparatiilor de drumuri si am facut-o.

          Cele 20 miliarde pe care le alocam din resurse proprii, venituri proprii plus resurse atrase – 7,5 miliarde lei, cred ca probeaza.

          Cred deasemenea, ca in functie de capacitatea de materializare a acestui program intr-o relatie foarte stransa ca si monitorizare si control, vom avea posibilitatea sa evaluam impreuna si daca vom avea conditii si resurse, poate vom avea ocazia cu prilejul altor rectificari de buget, sa reevaluam, sa regandim bugetul alocat pentru reparatii de drumuri.

          Va adresez din nou rugamintea de a analiza foarte bine demararea parteneriatului dintre Consiliul Judetean Prahova si Primaria Municipiului Ploiesti.

          Inchei spunand ca ne respectam cuvantul vizavi de utilizarea ca plafoane de finantare a altor capitole din buget si nu neaparat cheltuind banul de dragul de a-l cheltui si ca de regula, banii care vin de la Consiliul Judetean, de exemplu, trebuie sa urmeze destinatia celui care da banii si ma refer aici la imprejmuirea de la Bucov.

          Contez pe ajutorul dumneavoastra in demararea acestui program.

          Dl Vasilescu Adrian

          O mica sugestie. Nu stiu daca s-a facut suficienta publicitate pentru acest lucru.

          Dl Primar

          Prin regulamentul contraventiilor vrem sa reglementam aceste spargeri care le fac detinatorii de retele de utilitati publice.

          Daca nu controlam aceste spargeri, nu putem proteja nici lucrarile care se efectueaza pe strazi si nici lucrarile facute de detinatorii de retele.

          Din acest punct de vedere asteptam sugestii din partea dumneavoastra.

          Dl Rusu Ioan

          Firme atestate vad ca sunt trei, dar cu doua dintre ele, Termoelectrica are deja probleme referitoare la receptia unor lucrari.

          Dl Gheorghe Ioan

          Daca nu mai sunt interventii la acest punct, supunem la vot proiectul de hotarare:

          Cine este pentru ?                     27 voturi

          Cine este impotriva ?                 -

          Daca se abtine cineva ?             2 abtineri

          Cu 27 voturi pentru si doua abtineri, acelea ale doamnei consilier Trican Elena si ale domnului consilier Marculescu Catalin, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

          Dl Gheorghe Ioan

          Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

          “Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului Municipiului Ploiesti pe anul 2003 – initiat de domnul Primar.”

          Cine se inscrie la cuvant ?

          Dl Rusu Ioan

          Vad la articolul 2 – o diminuare la Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti cu 16 miliarde de lei reprezentand subventii, am inteles de unde a venit aceasta diminuare la subventii, dar totusi pun intrebarea - oare n-ar fi fost mai bine sa fi redus un pic pretul la transportul in comun si sa mentinem niste subventii ?

          Totusi, am crescut preturile, vedem acum o diminuare la Regia de Transport, luam de acolo banii si totusi eu as fi propus sa fie consultate mai bine costurile la Regia de Transport in sensul – daca putem sa facem un cadou cetatenilor sa reducem macar un pic costul la transportul in comun.

          Privitor la asfaltari, astept totusi raspunsul la acel imprumut de 160 de miliarde cat din aceste 84 miliarde se regasesc aici pentru reparatii curente, capitale si investitii.

          Multumesc!

          Dl Primar

          Exceptand 20 miliarde care vin din venituri proprii, diferenta este asigurata de creditul pe care l-am aprobat.

          Dl Catalin Popescu

          O singura intrebare am, este vorba de venituri dar si de cheltuieli, din donatii si sponsorizari. Am prevazut la inceputul anului o suma, zic eu destul de generoasa, 4 miliarde si deja o suplimentam cu 5,4 miliarde. Cine sunt donatorii si intrucat la capitolul cheltuieli, cheltuielile din donatii si sponsorizari sunt doar trecute scriptic dar nu sunt detaliate si in ce directie au fost transmisi acesti bani, aici as vrea o lamurire.

          Nu este vorba de putin, in momentul de fata este vorba de 5,4 miliarde lei la nivelul lunii martie 2003.

          Este bine sa stim cine sunt binefacatorii si de fapt, ce actiuni beneficiaza de aceste sume importante donate Primariei.

          Multumesc!

 

 

 

          Dl Iancu Ion

          Dupa cum spuneam si la grupul politic si la grupul operativ, aceasta rectificare a fost dictata de aparitia unor modificari legislativesi de sumele venite prin transfer de la bugetul de stat.

          Deci, la trei zile in luna decembrie dupa ce am primit, dupa ce am aprobat bugetul pentru anul 2003, s-a primit adresa cu sumele alocate de la bugetul de stat reprezentand transferuri, ceea ce a insemnat o suma de 28,8 miliarde, iar pe langa aceasta, tot in luna decembrie a aparut o decizie a Ministerului de Finante care reglementeaza necalcularea TVA-ului la subventiile de la transportul in comun. Deci, daca dumneavoastra vedeti o diminuare la subventiile la transpotul in comun, aceasta s-a datorat controlului efectuat si stabilirii acestor sume care ne-au fost restituite de la bugetul de stat si a trebuit sa rectificam bugetul ca atare, respectiv sa diminuam subventia la Regia de Transport impreuna cu TVA-ul aferent care nu se mai calculeaza incepand de anul trecut.

          Vreau sa va spun ca am avut o influenta si in anul trecut de aproximativ 6 miliarde, o influenta benefica, favorabila, care a diminuat obligatiile noastre restante fata de Regia de Transport.

          Daca ati observat si dumneavoastra, acest plus de aproximativ 45 miliarde rezultati din diminuarea subventiei la R.A.T.P. si alocatia cotelor de transfer de la Consiliul Judetean au fost au fost impartite astfel: 20 miliarde pentru repararea drumurilor, 7 miliarde pentru cheltuielile materiale la scoli, intrucat alocatia care o avem prevazuta nu este acoperitoare pentru tot anul, 3 miliarde am alocat pentru structura nou creata si modificata, respectiv Hipodromul Ploiesti – Administratia Bazelor Sportive si de Agrement -  pentru inceperea lucrarilor de consolidare, iar restul de 17 miliarde reprezinta costul contractarii creditului care a fost aprobat.

          In privinta sumelor primite din sponsorizari si donatii, eu va spun la modul cel mai sincer ca as fi multumit sa mai primim inca cateva zeci de miliarde, asa legale, care sa se reflecte in buget, si care sa poata sa ne ajute la sustinerea activitatilor care le avem in derulare, vreau sa va spun ca aceste sume sunt alocate in principal pentru Festivalul “Nichita Stanescu” si pentru Festivalul “Lorry Wallfisch”.

          Cine ne da banii, nu pot sa raspund.

          Dl Primar

          Imi permit sa-l completez putin pe domnul viceprimar, pe scurt, asa cum am mai discutat, se pare ca plata TVA-ului pentru tarifele care reprezinta servicii subventionate din banul public este din partea onor statului un exces si demersul, iata s-a realizat si continuam sa facem presiune si pentru energia termica si pentru ca este singurul serviciu public deasemenea in mod obiectiv subventionat nu doar in Romania, ci si in alte tari din Uniunea Europeana.

          Pentru sponsorizari, nu este un secret, chiar astazi dimineata ma intreba cineva din mass-media cat plateste Primaria din cele 500 miliarde ce inseamna bugetul Festivalului “Nichita Stanescu” si evident ca am raspuns ca nimic din bugetul propriu-zis, dar indirect prin contracte de sponsorizare Primaria contribuie la realizarea acestui buget.

          Va dati seama cu totii ca firmele care fac sponsorizari, nu fac decat pe baza de documente care sa permita deducerea respectivei cheltuieli, si atunci, la directia economica va invit sa vedeti contractele de sponsorizare care sunt unele mai mici, altele mai mari, in cazul in care avem de pilda parteneriate cu firme serioase, sa zicem Unilever, Coca – Cola sau Timken, acolo unde exista probleme mai serioase, sigur ca si sumele sunt mult mai importante. Evident de asemenea, ca legea ne obliga sa respectam destinatia utilizarii acestor fonduri, in conformitate cu Legea sponsorizarii si contractul de sponsorizare.

          Il asigur pe domnul consilier Catalin Popescu ca nu numai ca suntem transparenti, si chiar va invitam si pe dumneavoastra daca doriti cu valoarea publica pe care o are functia de consilier, va rugam sa ne ajutati pentru a sprijini ori cultura, ori sportul, pentru ca aceste sume se duc pentru cultura, asistenta sanitara sau sport, mai bine nu vorbeam, deoarece i-am deschis pofta de o astfel de discutie si domnului Dinu Ioan.

          Dl Oprea Nicolae

          Vreau sa informez ca o suma de 125  mii  de dolari, ceea ce inseamna in jur de 4 miliarde lei, am avut-o in vedere printr-o relatie cu forma scrisa deja cu societatea Timken care s-a angajat sa finanteze construirea pietei in zona de Sud.

          Deci, 4 miliarde ii localizam aici. Mai sunt in jur de 10.000 euro contributia firmei daneze care are contract pentru abilitarea retelei de termoficare, anul trecut au finantat locuri de joaca pentru copii, in jur de 3.000 euro fiecare.

          Aproape 90 % din suma am explicat-o de unde provine.

          D-na Trican Elena

          In cadrul bugetului, la capitolul subventii primite de la bugetul de stat, la pozitia 79 in bugetul pe 2003 s-a fundamentat ca subventii primite de bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe – suma de 76.781.132. As vrea sa stiu motivul pentru care se restituie suma de 34.851.132, mai ales ca aceste subventii sunt acordate pe baza unor proiecte bine stabilite.

          Daca va uitati mai bine in aceasta propunere, aceasta suma se regaseste atat la venituri, cat si la cheltuieli, de aceea eu nu am explicat-o mai pe larg, deoarece este vorba de banii dati de la bugetul de stat pentru cota BERD, deci a fost retrasa aceasta suma care era prinsa la noi atat la venituri, cat si la cheltuieli pentru ca o dam catre Regia de servicii publice si practic nu are nici o influenta, sa fie vreo diminuare, sa trebuiasca sa umblam la alte surse de cheltuieli ca sa le putem diminua. Este o reglare atat la venituri, cat si la cheltuieli.

          Dl Marculescu Catalin

          O singura intrebare, deci noi am aprobat prin hotararea nr. 296 o rezerva bugetara de 10 miliarde. Daca dupa doua luni jumatate avem un minus de 4,807 miliarde ca sa  putem face fata  la alte cheltuieli, ce vom face pana la sfarsitul anului, pentru ca s-au consumat aproape, se vor consuma aproape jumatate. Daca mergem in ritmul asta, inseamna ca trebuie sa luam din alte parti unde noi vrem sa facem treaba, dar mi se pare exagerata suma care a fost luata de la rezerva bugetara care normal ca trebuie sa existe, dar daca facem un simplu calcul, in doua luni si jumatate, nu vor mai exista.

          Va multumesc!

          Dl Iancu Ion

          Daca va aduceti aminte, in luna decembrie v-am informat cand am aprobat bugetul de venituri si cheltuieli ca am prins aceasta suma de 10 miliarde la fondul de rezerva numai si numai pentru lucrari afectate stadionului. La acel moment nu stiam exact cat ne vor costa aceste lucrari, in acest moment am inceput sa le punem cap la cap, in prima faza lucrarile de consolidare la stadion necesita o suma de aproximativ trei miliarde care probabil pana la sfarsitul anului vor insemna 8 – 9 miliarde din suma pe care am cuprins-o noi in fondul de rezerva.

          Deci, din luna decembrie acest fond de rezerva a fost destinat consolidarii stadionului, am luat din aceasta suma pana gasim alta sursa, un miliard si jumatate pentru acoperirea unei cheltuieli – respectiv apa meteo.

          Dl Marculescu Catalin

          Oricum, orice Consiliu Local are o rezerva bugetara, in momentul in care eu intru in aceasta rezerva, ca a fost pentru stadion, ca a fost pentru apa meteo, aceasta rezerva trebuie sa existe.

          Va multumesc!

          Dl Gheorghe Ioan

          Daca nu mai sunt alte observatii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                     28 voturi

          Cine este impotriva?                  -

          Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

          Cu 28 voturi pentru si o abtinere, aceea a domnului consilier Marculescu Catalin, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

          Dl Gheorghe Ioan

          Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

          “Proiect de hotarare privind asocierea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti cu Consiliul Judetean Prahova in scopul derularii in comun a unor programe pentru reabilitarea drumurilor – initiat de domnul Primar.”

          Cine se inscrie la cuvant?

          Dl Vasilescu Adrian

          As vrea sa intreb arhitectul sef – stiu ca in urma cu ceva timp s-au mai facut niste proiecte de circulatie, niste studii de circulatie.

          Nu s-ar mai putea folosi si acum?

          Ar fi interesant sa le adaptam la starea actuala.

          D-ra Simona Munteanu

          Studiile de circulatie care au fost facute, nu mai pot fi folosite, deoarece acestea au fost facute din anul 1996 si de atunci au intervenit foarte multe schimbari.

          Dl Vasilescu Adrian

          Ma scuzati ca intervin, mai am o completare, este vechea mea dorinta, haideti sa reabilitam DN 1 care trece prin mijlocul orasului. S-a facut foarte bine Bulevadrul, sa facem ce ne-a ramas de la “Sfantul Ioan”, pana la iesirea din oras.

          Dl Oprea Nicolae

          Este in program.

          Dl Rusu Ioan

          Din moment ce discutam aceasta asociere, eu revin la problema care am mai  ridicat-o anul trecut cu intersectia de la Metro. Poate totusi gasim o solutie, fiindca nemultumirea cetatenilor creste. Discut si eu cu cetatenii, mergem si noi cu masinile acolo, aceasta problema ar trebui sa o rezolvam. Este acum vreme buna, putem face un proiect si sa fluidizam circulatia in zona.

          Va multumesc!

          Dl Teodorescu Iulian

          In cadrul grupului operativ am remarcat o oarecare nepotrivire a termenilor intre protocol si contractul de asociere, am discutat cu domnul director Sandulescu, contractul de asociere vizeaza numai finantarea realizarii unui studiu de circulatie. Cred ca ar trebui completat cu ceea ce este prins in protocol.

          Dl Oprea Nicolae

          Legat de chestiunea cu Metro, procesul este intr-o stadiu avansat, asta este termenul corect, a avut loc o intalnire in biroul domnului vicepresedinte Taporea, la aceasta intalnire a participat si un prestigios profesor universitar care este considerat cel care a format drumarii din Romania, nu sunt in masura sa va spun numele dansului acum, ne-a prezentat o gandire de rezolvare a acelei zone, noi am agrementat-o, ea prevede un sens giratoriu undeva intre descarcarea centurii de est si statia peco, deci unde vine si ramura din centura din partea opusa, care sa preia toata sarcina, reconfigurarea pe cale de consecinta a sensului giratoriu de la Metro. Domnul director Sandu a fost inspirat si a optat pentru o solutie imediata pentru sensul giratoriu de la Metro, deci solutia finala prevede si un pasaj in zona Metro, deci centura trece prin pasaj, solutie pe care a vizat-o si Consiliul Judetean Prahova si noi, iar dupa insistentele domnului Sandu si ale noastre, a ramas sa ne dea o solutie pentru reconfigurarea, pana se finalizeaza proiectul cel mare, in sensul ca se va face o banda de separare mult mai incapatoare pe sensul Campina – Ploiesti, deci unde este dificultatea si la iesirea din giratie are o prelungire pentru a o prelua.

          Speram ca intr-o saptamana doua sa va putem prezenta aceasta solutie noua.

          Este finantata de Administratia Nationala a Drumurilor.

          Dl Gheorghe Ioan

          Daca nu mai sunt observatii, supunem la vot proiectul de hotarare, cu modificarea solicitata de domnul consilier Teodorescu Iulian:

          Cine este pentru ?                     29 voturi

          Cine este impotriva ?                 -

          Daca se abtine cineva ?             -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat, cu modificarea respectiva.

 

* * *

 

          Dl Gheorghe Ioan

          Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

          “Proiect de hotarare privind garantearea contractului de leasing incheiat intre Regia Autonoma de Transpot Public Ploiesti si S.C. Demir Romlease S.A. privind achizitionarea a 15 autobuze MAN SL 223 – initiat de domnul Primar.”

          Daca nu sunt observatii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru?                      29 voturi

          Cine este impotriva?                  -

          Daca se abtine cineva?              -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare.

 

* * *

          Dl Gheorghe Ioan

          Dau cuvantul domnului Primar.

          Dl Primar

          Sunt doua documente pe care le-ati primit, unul priveste invitatia de a onora Festivalul international “Nichita Stanescu” pentru care fiecare are programul si invitatia, a aparut raportul anului 2002 privind activitatea Consiliului Local si a executivului, acesta va fi urmat si de raportul de executie al structurilor Consiliului Local – Administratia Domeniului Public si Privat, etc. si punctul trei, doamna Secretar Mazalu a prezentat sefilor de grup din cadrul Consiliului Local, un punct de vedere vizavi de actiunea in justitie promovata de un grup de consilieri impotriva Consiliului Local, a Primariei si a Primarului Municipiului Ploiesti.

          Sigur ca am s-o invit sa faca niste precizari, dar am rugamintea ca pana la sedinta ordinara pe care o vom programa la sfarsitul lunii, ca o pozitie consensuala sa fie totusi exprimata in plenul Consiliului Local pentru ca banul public pe care il aparam cu totii este consumat cu avocati, cheltuieli de judecata, taxe de timbru, etc., pentru actiuni absolut identice cu cele promovate de firma care a refuzat participarea la licitatia privind serviciul public de salubrizare.

          Va multumesc!

          D-na Maria Magdalena Mazalu

          Cateva cuvinte numai, intr-adevar, studiind dosarul privind actiunea S.C. “Salub” impotriva celor doua Hotarari ale Consiliului Local al Municipiului Ploiesti nr. 123 si nr. 124 si a procedurilor privind achizitia publica a serviciului public de salubritate in Municipiul Ploiesti, s-a constatat ca cele doua actiuni, deci a S.C. “Salub” si a domnului consilier, actiune pe care a facut-o in nume personal, propriu, daca pot sa-l citez, si ca reprezentant mandatat pentru un grup de cetateni, sunt identice din toate punctele de vedere, deci si ca forma si continut, atat cea initiala cat si demersurile ulterioare in timpul derularii procesului. Mai mult decat atat, in afara de contributia celorlalti cinci consilieri ca intervenienti in cadrul procesului, s-a constatat ca unul dintre intervenienti este chiar avocatul, evident retribuit al S.C. “Salub”, domnul Moscovici.

          De asemenea, am constatat ca cele doua actiuni, sau mai bine zis, ar trebui sa ma refer la cea a domnului consilier si a intervenientilor domnilor consilieri, din aceasta actiune, nu rezulta de nicaieri dreptul legal incalcat si eventualele pretentii ale dansilor pentru vreun drept incalcat, asa cum stipuleaza prevederile Legii nr. 29/1990 a contenciosului administrativ.

          Ne vedem in situatia de a constata ca de fapt actiunea consilierilor – membri ai Consiliului Local Ploiesti nu vine decat sa sprijine actiunea S.C. “Salub”, deoarece, iarasi ca un punct separat, intervenientii – deci acea lista, acei cetateni reprezentati, sunt 18 dintre care, asa cum v-am mai spus sase sunt consilieri si unul este domnul avocat al S.C. “Salub” care reprezinta S.C. “Salub”.

          Am considerat ca a incerca sa blocam aceste doua hotarari, hotarari care au fost adoptate in executarea legii si avand la baza toata legislatia imperativa in ceea ce priveste stabilirea strategiei si regulamentului de salubritate al Municipiului Ploiesti. Deci, toate aceste principii nu pot fi stopate, sau nu ar trebui sa fie stopate prin aceste actiuni, acestea fiind necesare pentru Municipiul Ploiesti, insemnand sanatatea publica si nereprezentand eventual nemultumirea celor in jur de 250.000 de locuitori ai Municipiului Ploiesti.

          Ca atare, punctul nostru de vedere este ca este o actiune contradictorie, contrara interesului locuitorilor Municipiului Ploiesti, contrara eforturilor autoritatii publice locale de a respecta legea si in acest sector de activitate – salubritatea.

          Dl Catalin Popescu

          Un punct de vedere. Este insinuant si nedrept, macar din urmatorul punct de vedere: primii care au luat decizia si au formulat motivele de nelegalitate ale Hotararilor Consiliului Local al Municipiului Ploiesti nr. 123 si 124,au fost cetatenii printre care m-am aflat si eu, la doua zile dupa adoptarea lor in conditiile in care s-au adoptat.

          Faptul ca actiunile sunt identice, este foarte normal, intrucat domnul avocat Moscovici a fost unul dintre cetatenii informati si care a lucrat la redactarea respectivului act si ulterior, la o luna de zile a fost angajat de catre S.C. “Salub” fara nici o legatura cu actiunea noastra cetateneasca.

          Al doilea punct de vedere, daca avem sau nu dreptul ca cetateni sa promovam o actiune impotriva a doua Hotarari ale Consiliului Local, cred ca este o idee originala, am vrut sa vedem cum interpreteaza justitia romana cu privire la aceste doua Hotarari care reprezinta dreptul la viata.

          Imi pare rau ca se crede asta, insa nu am avut, nu am vrut sa folosim in nici un fel acest proces.

          Va multumesc!

          Dl Oprea Nicolae

          Domnul Popescu Catalin nu a votat o hotarare, insa o respecta.

          Aici este vorba de un principiu sau doar doriti sa testati justitia romana?

          Privitor la ceea ce ati spus, S.C. “Salub” ar trebui sa va plateasca drepturi de autor.

          D-na Maria Magdalena Mazalu

          In sesizarea facuta Primariei la doua zile dupa aprobarea celor doua Hotarari, domnul Moscovici era cel care intervenea direct – primul care a avut aceasta initiativa.

          Dl Primar

          In sedinta viitoare, eu ca si ordonator principal de credite, trebuie sa-mi spuneti daca in continuare vom aloca resurse financiare, umane, si asa mai departe, in astfel de cauze.

          Dl Eparu Ion

          Eu am inteles despre ce este vorba, va afc propunerea ca sursele de finantare sa fie atrase din sponsorizari.

          Dl Popescu Catalin

          Nu cred ca niste copii xerox, costul acestora ar fi o problema majora.

          Dl Gheorghe Ioan

          Acestea fiind problemele de astazi, declar sedinta inchisa, multumindu-va pentru participare.

 

* * *

 

          Epuizandu-se problemele de la ordinea de zi, sedinta a luat sfarsit, drept pentru care s-a intocmit prezentul proces – verbal intr-un singur exemplar.

 

          PRESEDINTE DE SEDINTA,       CONTRASEMNEAZA SECRETAR,

             Gheorghe Ioan                                        Maria Magdalena Mazalu