Hotărârea nr. 10/2019
HOTĂRÂRE privind Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local stabilit pentru beneficiarii de venit minim garantat pentru anul 2019Municipiul Iași
Consiliul Local
HOTĂRÂRE
privind Planul de acțiuni sau de lucrări de interes local stabilit pentru beneficiarii de venit minim garantat pentru anul 2019
Consiliul Local al Municipiului Iași, întrunit în ședința ordinară în data de 31 Ianuarie 2019;
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Iași prin expunerea de motive la proiectul de hotărâre;
Având în vedere avizul favorabil întocmit de Comisia Juridică si de Disciplină a Consiliului Local al Municipiului Iași;
Având în vedere avizul favorabil întocmit de Comisia Economica Financiară a Consiliului Local al Municipiului Iași;
Având în vedere avizul favorabil întocmit de Comisia de Muncă și Protecție Socială a Consiliului Local al Municipiului Iași;
Având în vedere Referatul de specialitate nr. 315/08.01.2019 al Direcției de Asistență Socială;
Având în vedere Prevederile art.6, alin.(2), alin.(6), (7), (8), (9) din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, modificată;
Având în vedere Prevederile art.28 din H.G. nr.50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat;
Având în vedere Prevederile art.34 din H.G. nr.50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, modificat prin pct.8 al art.I din H.G. nr.1.291/2012 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin H.G. nr.50/2011, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea
1 / 4 la H.C.L. nr. 10 din 31 Ianuarie 2019
copiilor, aprobate prin H.G. nr.52/2011, și pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, aprobate prin H.G. nr.38/2011, și a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii, aprobate prin H.G. nr.577/2008;
Având în vedere Prevederile H.G. nr.778 / 2013, pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2011 privind venitul minim garantat, aprobate prin H.G. nr.50/2011, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, aprobate prin H.G. nr.38/2011 și a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, aprobate prin H.G. nr.920/2011;
Având în vedere O.U.G nr. 93 din 08.12.2016, pentru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistență socială, precum și pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016;
Având în vedere Prevederile Legii asistenței sociale nr.292/2011;
Având în vedere prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, republicata ;
Având în vedere dispozițiile Legii privind normele de tehnică legislativă nr.24/2000 cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere dispozițiile Legii 215/2001 privind administrația publică locală republicată,cu modificările și completările ulterioare ;
În temeiul art.115 alin.1, lit.b din Legea nr. 215/2001:
HOTĂRĂȘTE:
Art.1 - Se aprobă Planul de acțiuni sau de lucrări de interes local stabilit pentru beneficiarii de venit minim garantat pentru anul 2019, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 - (1) Beneficiarii venitului minim garantat vor fi repartizați la Primăria Municipiului Iași și unitățile din subordine, S.C. Salubris S.A., S.C. Servicii Publice Municipale S.A, Direcția de Administrare a Patrimoniului Public și Privat, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Iași, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Curtea de Apel Iași, Tribunalul Iași, Judecătoria Iași, Casa Județeană de Pensii Iași, Direcția de Asistență Socială Iași și unitățile din subordine, organizații nonguvernamentale, partenere in programele sociale ale municipalității și alte instituții, pe bază de contract, la solicitarea acestora.
(2) După primirea persoanelor repartizate, instituțiile menționate la alin.(1) au următoarele obligații:
-
a) să asigure instructajul privind normele de tehnică a securității muncii;
-
b) să țină evidența efectuării orelor de muncă, într-un registru, în funcție de repartițiile transmise de către Direcția de Asistență Socială Iași;
-
c) să întocmească situația lunară privind persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, precum și activitățile realizate de acestea, conform planului de acțiuni și potrivit modelului din anexa nr.7 la H.G. nr.778/2013.
Art.3 - (1) Direcția de Asistență Socială Iași, prin serviciul de specialitate își va asuma responsabilitatea privind îndeplinirea următoarelor obligații:
-
a) să întocmească anual un plan de acțiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă;
-
b) să afișeze la loc vizibil planul de acțiuni sau de lucrări de interes local prevăzut la lit.a, lista cu beneficiarii de ajutor social, precum și cu persoanele care urmează să efectueze orele de muncă;
-
c) să întocmească situația lunară privind persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, precum și activitățile realizate de acestea, conform planului de acțiuni. Situația se va completa pe baza evidențelor transmise de la instituțiile prevăzute la pct.2, potrivit modelului din anexa nr.7 la H.G. nr.778/2013.
(2) Direcția de Asistență Socială poate emite repartiții și pentru alte persoane din familia beneficiară, la cererea titularului, în situația în care se dorește acest lucru. În acest context, persoanele respective vor desfășura împreună numărul de ore de muncă necesar, calculat conform fișei de calcul de la dosarul constituit în vederea acordării venitului minim garantat pentru familia respectivă.
Art.4 De la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, H.C.L. nr. 16/2018 își încetează efectele.
Art.5. Copie după prezenta hotarâre va fi comunicată: Primarului Municipiului Iași;Instituției Prefectului Județului Iași;Directiei Asistență Socială.
Art.6. Punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri se va face cu respectarea cadrului legal incident de către Directia Asistență Socială .
Aducerea la cunostinta publica prezentei hotărâri va fi asigurată de Centrul de Informatii pentru Cetățeni.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
Consilier local, Manuel Ciprian Bostan
Contrasemnează pentru legalitate
SECRETAR
Denisa Liliana lonașcu
Total Consilieri Locali |
27 |
Prezenți |
24 |
Pentru |
24 |
Împotrivă |
0 |
Abțineri |
0 |
Nr. 10 din 31 Ianuarie 2019
Anexa nr.1
la H.C.L. nr.10 din 31 ianuarie 2019
PLANUL DE ACȚIUNI SAU DE LUCRĂRI DE INTERES LOCAL STABILIT PENTRU BENEFICIARII DE VENIT MINIM GARANTAT, în conformitate cu prevederile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare CADRUL GENERAL - ANUL 2019
Departament: Serviciul de Beneficii de Asistență Socială, serviciu de specialitate din cadrul Direcției de Asistență Socială Iași
Unitatea ierarhică: Direcția de Asistență Socială Iași
Cadru legislativ: Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, modificată prin Legea nr.276/24.12.2010 și prin Legea nr.166/09.10.2012 (art.6)
H.G. nr. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, modificată și completată prin H.G. nr.57/2012, H.G. nr.225/2012 și H.G. nr.1291/2012 (art.28 și art.34); H.G. nr.778/2013 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr 416/2001 privind venitul minim garantat, O.U.G nr. 93 din 08.12.2016, pentru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistență socială, precum și pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016;
NR. CRT. |
DENUMIRE OBIECTIV |
ACȚIUNI |
INSTITUȚIE RESPONSABILĂ |
TERMEN DE REALIZARE |
OBSERVAȚII |
1. |
Repartizarea persoanelor apte de muncă, în conformitate cu prevederile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare |
|
Direcția de Asistență Socială - prin serviciul de specialitate |
Anul 2019, lunar, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii. Prin excepție, se va repartiza și după această dată numai pentru beneficiarii care nu s-au prezentat la sediul direcției din motive obiective și care pot finaliza numărul de ore de muncă până la data predării pontajului |
Se va lua în considerare nivelul de studii/gradul de instrucție a persoanelor repartizate, restricțiile medicale prevăzute în actele medicale, etc. |
plății. - Evidența repartițiilor lunare se va ține în registrul de intrare-ieșire al serviciului de specialitate din cadrul Direcției de Asistență Socială Iași | |||||
2. |
Asigurarea protecției, securității și sănătății în muncă |
-Supravegherea activităților desfășurate, printr-o persoană desemnată să coordoneze și să controleze acțiunile desfășurate din fiecare instituție;
confidențialității datelor și protejarea informațiilor, respectiv răspunderea penală, după caz, pentru persoanele care desfășoară activități de arhivare a actelor administrative ori care cuprind date personale ale cetățenilor. |
Toate instituțiile partenere (Primăria Municipiului Iași, S.C. Salubris S.A., S.C. Servicii Publice S.A., Direcția de Administrare a Patrimoniului Public și Privat, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Iași, Curtea de Apel Iași, Tribunalul Iași, Judecătoria Iași, Casa Județeană de Pensii Iași, Direcția de Asistență Socială Iași și unitățile de asistență socială din subordinea sa, precum și organizațiile nonguverna-mentale, partenere în programele sociale ale municipalității); - Alte instituții, pe bază de contract, la solicitarea acestora. |
Anul 2019, lunar sau ori de câte ori este nevoie |
Tipuri de activități ce pot fi prestate, în funcție de specificul fiecărei instituții/ unități: întreținere/ curățenie spații cu destinația de birouri, curățenie stradală, a căilor de acces, a locurilor de joacă, întreținerea spațiilor verzi, plantări de arbori și arbuști, salubrizarea piețelor, târgurilor, oboarelor, lucrări de decolma-tare a șanțurilor/ deszăpezire, etc. |
3. |
Evidența persoanelor care prestează acțiuni sau lucrări de interes local |
|
Toate instituțiile partenere |
Anul 2019, lunar, transmiterea pontajelor - în primele 2 zile lucrătoare ale lunii următoare efectuării orelor de muncă; Un alt termen, mai scurt, la solicitarea expresă a Direcției de Asistență Socială Iași, în funcție de adresele transmise de la |
Dacă în pontajele inițiale nu sunt înregistrate unele persoane, deși acestea au orele de muncă prestate în totalitate, instituțiile partenere vor transmite pontaje suplimentare. în situația în care acestea nu pot fi |
2 / 3 la H.C.L. nr. 10 din 31 |
Ianuarie 2019 |
specialitate și pregătirea documentației de plată către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială; - Foile de pontaj și situațiile lunare privind beneficiarii de ajutor social care au efectuat orele de muncă și activitățile prestate se vor înregistra în același registru cu repartițiile transmise de către Direcția de Asistență Socială. |
A.J.P.I.S. Iași (solicitarea documentelor pentru plata lunară a ajutoarelor, de plată la un alt termen decât cel prevăzut de legea în vigoare). |
operate în timp util de către Direcția de Asistență Socială sau nu sunt acceptate la plată de către A.J.P.I.S. Iași, instituțiile implicate își vor da concursul pentru transferarea orelor de muncă pentru luna următoare. | |||
4. |
Eficientizarea lucrărilor /colaborărilor |
|
Toate instituțiile partenere; Direcția de Asistență Socială - prin serviciul de specialitate |
Anul 2019, lunar, transmiterea solicitării privind necesarul de forță de muncă - în primele 2 zile lucrătoare ale lunii următoare efectuării orelor de muncă (odată cu pontajele); În lipsa acestor solicitări din partea instituțiilor partenere, Direcția de Asistență Socială, prin serviciul de specialitate va repartiza un număr de persoane egal cu cel din luna precedentă ori nu va face nicio repartiție, dacă este pusă în dificultatea de a nu avea beneficiari suficienți. | |
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, |
Consilier local, Manuel Ciprian Bostan