Proces verbal din 15.11.2016

PROCESUL VERBAL AL SEDINTEI EXTRAORDINARE DIN DATA DE 15.11.2016 A CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI IASI

Centrul de Informații pentru Cetățeni

Nr. 116878 / 18.11.2016

ANUNȚ

Aducem la cunoștința publicului

PROCESUL VERBAL

AL ȘEDINȚEI EXTRAORDINARE DIN DATA DE 15.11.2016

A CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI IAȘI

MUNICIPIUL IASI

CONSILIUL LOCAL

PROCES - VERBAL

încheiat astazi, 15 noiembrie 2016 in cadrul sedintei extraordinare a

Consiliului Local al Municipiului Iași

Sunt prezenti urmatorii consilieri:

1.    ALDEA CATALINA

2.    AUR MARIUS - CATALIN

3.    BOCA ADRIAN FLORIN

4.    BOISTEANU PAUL CORNELIU

5.    BOSTAN MANUEL CIPRIAN

6.    BOTEZ RADU

7.    CIOBOTARU FLORENTIN TRAIAN

8.    COTOFAN ALEXANDRU IOAN

9.    DORNEAN TUDOR

10.    GAVRILA CAMELIA

11.    GABURICI VIOLETA ADRIANA

12.    GHIZDOVAT VLAD

13.    HARABAGIU GABRIEL VASILE

14.    IGNAT ETIENNE

15.    ISTRATE DUMITRU MARCEL

16.    NEDELCU VLAD NICOLAE

17.    PIFTOR DANIEL

18.    PINTILEI MIHAIL

19.    POSTOLACHE ANDREI

20.    SANDU VASILE

21.    SCRIPCARU CALIN

22.    SURDU GABRIEL MIHAI

23.    TAUTU IULIANA DANIELA

24.    TIMOFCIUC RAZVAN

Participa la sedinta extraordinara a Consiliului Local al Municipiului Iasi: domnul Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iasi, domnul Harabagiu Vasile Gabriel - viceprimarul Municipiului Iasi, domnul Botez Radu -viceprimarul Municipiului Iasi, doamna Denisa Liliana Ionascu - secretarul Municipiului Iasi, directorii si sefii de serviciu din cadrul Primariei Municipiului Iasi, presa locala si alti invitati.

Lucrarile sedintei incep la orele 10,00, sunt conduse de domnul Boisteanu Paul Corneliu si sunt inregistrate audio si video.

Sedinta a fost convocata de Primarul Municipiului Iasi, prin Dispozitia nr. 2113 din data de 11 noiembrie 2016, avand urmatoarele proiecte inscrise pe ordinea de zi:

1.    Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, a indicatorilor tehnico - economici, a proiectului și a bugetului aferent proiectului Centrul Internațional de Artă Contemporană”;

2.    Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, a indicatorilor tehnico - economici, a proiectului și a bugetului aferent proiectului “Consolidare si reabilitare Muzeu de Istorie Naturala corp A” ;

3.    Proiect de    hotărâre    privind    reabilitarea termică blocuri de    locuințe în Municipiul Iași lot 1;

4.    Proiect de    hotărâre    privind    reabilitarea termică blocuri de    locuințe în Municipiul Iași lot 2;

5.    Proiect de    hotărâre    privind    reabilitarea termica blocuri de    locuinte in Municipiul Iasi lot 3;

6.    Proiect de    hotărâre    privind    aprobarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și

Funcționare ale Poliției Locale Iași.

Doamna lonascu Denisa Liliana - Secretar Municipiul Iasi

Buna dimineata. Bine ati venit la sedinta extraordinara a Consiliului Local la care ati fost convocati prin Dispozitia Primarului Municipiului Iasi nr. 2113 din data de 11 noiembrie 2016. Sedinta se desfasoara legal. Absenteaza motivat urmatorii consilieri locali: domnul Boz Petru Eduard, domnul Corozal Daniel Cristinel, domnul Jugrin Lucian si intarzie doamna consilier Gavrila Camelia. Domnule presedinte, aveti cuvantul.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Multumesc. Buna dimineata doamnelor si domnilor. Suntem astazi intr-o sedinta extraordinara. Va rog sa imi permiteti sa supun votului dumneavoastra ordinea de zi.

Cine este pentru?

Impotriva?

Abtineri? Nu sunt.

Unamitate. Va multumesc.

Proiect nr. 1

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, a indicatorilor tehnico - economici, a proiectului și a bugetului aferent proiectului Centrul Internațional de Artă Contemporană””;

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Discuții? Va rog, domnule consilier Bostan.

Domnul consilier Bostan Manuel Ciprian

Eu doar as dori o clarificare, va rog. Am vazut in referatul de specialitate ca apar ca si cheltuieli, inclusiv de amenajarea terenului. In buget nu mai apare. Deci pozitia, la capitolul 1 - reamenajarea terenului este zero bugetul. Asta insemna ca nu mai este prins in buget sau e doar o scapare de redactare?

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Da, multumesc, domnule consilier.

Domnul primar Chirica Mihai

As vrea sa nu trecem peste. Te rog, Beti.

Doamna director Fotache Beatrice

Amenajarea terenului nu a mai fost prinsa in ... buget pentru ca s-a considerat ca este o amenajare de cladire si terenul aferent nu mai trebuie amenajat si atunci am incercat sa prindem toate cheltuielile eligibile ca sa ne incadram in sumele eligibile.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Da. Multumesc. Domnul consilier Nedelcu, va rog.

Domnul consilier Nedelcu Vlad Nicolae

Buna dimineata. In primul rand as vrea sa va multumesc domnule primar ca ati avut deschiderea catre acest curent al artei contemporane care a luat amploare in ultimii ani in capitalele culturale ale Europei si nu numai. Ma bucur de asemeni ca ne intalnim la vernisaje, in galerii atat publice, cat si private, ceea ce este extraordinar pentru edilul sef al Iasului. In legatura cu proiectul de pe ordinea de zi, ca acest centru sa fie cu adevarat international si sa nu expuna doar artistii din Iasi si din zonele Moldovei. ar trebui ca primaria sa creeze cateva apartamente sau garsoniere chiar si tip sharing, pot fi cu un cost mai redus, ca artisti din toata lumea sa vina aici la Iasi si sa expuna. Din cate am inteles nu se poate prinde in acest proiect, cand atragem fonduri europene nu pot avea alta destinatie, insa primaria trebuie sa puna la dispozitie acestui centru de care Iasul are atat de mare nevoie. Daca acum cativa ani de zile ar fi fost aceeasi deschidere si ar fi fost acest spatiu, sunt convins ca am fi inaintat si alte demersuri pe care le-a avut orasul. Va multumesc.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Multumesc, domnule consilier. Domnule primar, va rog.

Domnul primar Chirica Mihai

Multumesc foarte mult. In primul rand vreau sa va salut si sa va multumesc pentru ca ati venit astazi la sedinta extraordinara. In al doilea rand, saptamana aceasta Iasul a mai pierdut doua personalitati academice, este vorba despre doamna profesor Agrigoroaie si de domnul profesor Badarau de la Facultatea de Istorie, motiv pentru care va rog foarte mult sa purtam un scurt moment de reculegere in memoria lor. Multumesc foart mult. Si alte lucruri care s-au petrecut saptamana trecuta de care nu am mai vrea sa mai auzim in municipiul nostru. Referitor la observatia dumneavoastra, domnule consilier, intr-adevar Baia Turceasca sub titulatura pe care o are, a mai suferit de-a lungul timpului investitii. Am indraznit sa fac o vizita de lucru, ca s-o numesc asa, cu fostul ministru al culturii, cu domnul Alexandrescu Vlad, de unde a reiesit necesitatea de a promova rapid un proiect. Atunci am si dat drumul la etapa sa proiectare, sa transformam acel edificiu intr-un centru international de arta contemporana de care orice oras mare asa cum stiti si dumneavoastra, are nevoie. Dar nu e nevoie doar de unul singur sau nu ne va satisface prezenta unuia singur si cu siguranta o sa mergem si spre alte cladiri unde putem sa le transformam in astfel de obiective culturale. Intr-adevar ca acest centru sa devina international e nevoie sa asiguram si spatii de cazare pentru artistii care vor veni sa creeze arta contemporana in municipiul Iasi. Va trebui sa abordam o astfel de propunere. Bineinteles nu prin acest proiect asa cum va explicam si ieri, pentru ca aici toate spatiile trebuie sa fie spatii de expunere, de creatie, nu pot sa fie cazari, dar pe masura ce avem si o tema de proiect, in sensul ca initiem la vara, la toamna sau cand consideram necesar ca pe o perioada de timp sa invitam artisti, le putem gasi atunci o cazare ca ei sa vina sa creeze la Iasi. Probabil sa ramana creatia in Iasi sa poata fi exploata si consumata cultural de cei care vor ajunge acolo si in felul acesta putem chiar si economisi pentru ca sa intretii niste apartamente in mod continuu te costa. In orice caz suntem la inceputul acestui proiect. Din punctul meu de vedere amenajarea curtii Baii Turcesti este o scapare, trebuia sa existe si aceasta amenajare, trebuie corelate in primul rand, dar tema de proiect va trebui sa includa si amenajarea curtii si in momentul in care vom genera lucrarile de acolo, vom reusi sa atragem finantarea si vom da drumul, sa avem in vedere sa le facem chiar daca sunt cheltuieli neeligibile, le scoatem la licitatie impreuna si le suportam noi ca sa fie un concept unitar. Multumesc foarte mult.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Multumesc. Daca sunt alte interventii? Nu sunt. Supun votului dumneavoastra.

Cine este pentru?

Impotriva?

Abtineri?

In unanimitate proiectul este adoptat.

Proiect nr. 2

Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, a indicatorilor tehnico - economici, a proiectului și a bugetului aferent proiectului “Consolidare si reabilitare Muzeu de Istorie Naturala corp A” ;

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Daca sunt discutii? Va rog, domnule primar.

Domnul primar Chirica Mihai

Aici ar fi o discutie destul de importanta pentru noi. Am intrat in posesia acestei proprietati destul de recent, motiv pentru care nu s-a generat nicio hotarare de guvern prin care acest edificiu sa fie inventariat ca si bun public al municipiului Iasi. Una dintre conditiile cerute ca si criterii de eligibilitate la finantare europeana, toata lumea stie, este sa putem demonstra proprietatea nu numai prin hotararea judecatoreasca pe care o avem, ci si prin inscrierea ei in hotararea de guvern. Cu siguranta cel putin o luna zile de acum incolo nu mai putem discuta despre emiterea unei astfel de hotarari de guvern si atunci consultandu-ma si cu colegii mei, am vrea ca amendament la acest proiect de hotarare sa facem transferul bunului din domeniul public in domeniul privat care nu mai necesita hotarare de guvern si il bagam in hotararea de consiliu de inventariere a domeniului privat al municipiului Iasi cu care ne vom prezenta la depunerea proiectului. Este singura observatie legata de acest proiect, cel putin din punctul meu de vedere. Daca doamna secretar are de completat?

Doamna lonascu Denisa Liliana - Secretar Municipiul Iași

Suntem de acord cu propunerea in masura in care proiectul este eligibil chiar daca e domeniu privat. Vom revoca inventarierea in domeniul public si vom propune prin proiectul de hotarare de astazi inventarierea directa in domeniul privat astfel incat hotararea de consiliul local sa fie suficienta pentru obtinerea intabularii la cartea funciara.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Multumesc. Daca sunt alte interventii? Daca nu sunt, cu amendamentele prezentate supun votului dumneavoastra.

Cine este pentru?

Impotriva?

Abtineri?

In unanimitate proiectul este adoptat.

Proiect nr. 3

Proiect de hotărâre privind reabilitarea termică blocuri de locuințe în Municipiul Iași lot 1;

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Daca sunt interventii? Va rog, domnule consilier Dornean.

Domnul consilier Dornean Tudor

Multumesc, domnule presedinte, si buna ziua. Nu am apucat sa ma uit pe documentatia tuturor blocurilor, m-am aplecat asupra unui bloc, documentatia fiind foarte stufoasa. Ma uitam, de exemplu, la blocul 261 din aleea Sucidava, nr. 7. Acolo in documentatia aferenta era reabilitare termica, inlocuirea geamurilor cu PVC care o sa fie nevoie, plus izolarea plafonului de deasupra blocului plus plafonul de subsol. Din calculele estimative, si stiu ca sunt estimative, o sa urmeze o licitatie, ar reiesi 174 de mii de euro pe acest bloc, care impartit la 27 de apartamente rezulta un cost estimativ de 6400 de euro. Mie mi se pare cam mult de asta as vrea sa atrag atentia asupra costurilor, nu stiu la o licitatie sa fim atenti. Multumesc.

Domnul primar Chirica Mihai

... Am avut si noi in vedere aceasta discutie. Sigur, am luat si in maniera in care am gasit de la Ministerul Dezvoltarii care sunt standardele de cost pentru astfel de tipuri de lucrari, de reabilitari termice. Lucrarile sunt un pic mai complicate pentru ca noile criterii de finantare permit si alte lucrari decat cele clasice de anvelopare cu planseul superior si lucrari de izolare a planseului de peste subsol, cuprind si inlocuirea unor parti din retele atat in interiorul apartamentelor, cat si racordurile la retelele exterioare. Unele dintre ele au si inlocuiri de lifturi, altele modernizari de lifturi si daca o sa va uitati la fiecare deviz o sa gasiti costuri cu echipamente de 130 de mii de lei s.a. in functie de tipul de bloc. Standardele de cost pentru blocurile proiectate de noi au iesit in medie 134,26 de euro fata de cele luate de pe site-ul Ministerul Dezvoltarii, 152 de euro/m2. Prin urmare, cred ca aici am reusit sa ramanem oarecum ancorati intr-un cost mediu la nivel national. Sigur licitatia este cea care va face in totalitate diferenta si speram sa atragem costurile cele mai reduse. . O sa facem un comentariu . dupa.

Nu se vorbeste la micorfon.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Va rog sa treceti la un microfon, ca nu se aude, da?. Uitati ca aveti acolo.

Domnul Bucur Dumitru - presedinte Grupul Asociatiilor de Proprietari din lasi

Deci in conformitate cu Ordonanta de Urgenta 63/2012, art. 20, primaria sau mai bine zis contractantul trebuie sa organizeze receptia finala dupa expirarea perioadei de buna executie si transmise asociatiei documente, asta-i aliniatul m. La aliniatul r -numeste in comisiile de receptie la terminarea lucrarilor, precum si in comisia de receptie finala un reprezentant al asociatiei de proprietari la propunerea adunarii generale. Inclusiv la comisiile de organizare a licitatiilor. Deci este prevazuta in ordonanta. Avand in vedere ca legislatie obliga, deci nu lasa la latitudinea consiliului local sau primariei cooptarea reprezentantilor asociatiilor de proprietari in comisiile de licitatie si comisiile de organizare a receptiei finale, va solicitam ca in comisia energetica pe care o are primaria pe langa cei 9-11 oameni cati sunt acolo, sa fie trei reprezentanti ai asociatiilor de proprietari. Unul sa fie permanent si ceilalti doi sa poata sa poate sa fie prin rotatiei cooptati in .

Domnul primar Chirica Mihai

Am inteles.

Doamna Gavrila Camelia a intrat in sala de sedinta

Domnul Bucur Dumitru - presedinte Grupul Asociatiilor de Proprietari din lasi

Va rog foarte mult.

Domnul primar Chirica Mihai

De altfel, un lucru probabil ca nu s-a stiut, si la cealalta etapa unde am folosit fonduri europene pentru reabilitari de cladiri am tinut legatura cu asociatiile de proprietari in permanenta si au facut parte si din comisiile de licitatie si din comisiile de receptie si lucru acesta bineinteles s-a facut la propunerea noastra de unde a aparut si modificarea ordonantei. Dar despre care comisie energetica vorbiti dumneavoastra?

Domnul Bucur Dumitru - presedinte Grupul Asociatiilor de Proprietari din lasi

Stiu ca este o comisie energetica la nivel de primarie formata din 11 persoane. Pot sa o trimit. Eu o am in format

electronic.

Domnul primar Chirica Mihai

Avem un compartiment energetic, cel care face parte din structura executiva.

Domnul Bucur Dumitru - presedinte Grupul Asociatiilor de Proprietari din lasi

Nu, nu, nu, comisia energetica asa este denumita.

Domnul primar Chirica Mihai

Si este o comisie de la oras energie. Daca aveti vreo propunere de persoane care sa faca parte din aceasta comisie, asteptam aceste propuneri si nu ne deranjeaza sa fie de oriunde oamneni care se pot implica. Sigur ca da. Multumim de propunere.

Domnul Bucur Dumitru - președinte Grupul Asociațiilor de Proprietari din Iași

O sa fac in scris catre dumneavoastră. Si inca o rugăminte: dorim diriginti de șantier din partea reprezentanților asociatiilor de proprietari.

Domnul primar Chirica Mihai

Ati avut si in anul trecut si tot ce s-a finalizat anul acesta. Cred ca doamna Petrovici a avut o parte dintre aceste blocuri. Multumesc.

Domnul Bucur Dumitru - președinte Grupul Asociațiilor de Proprietari din Iași

Multumesc foarte mult.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Multumesc. Daca sunt alte interventii? Va rog, domnule consilier.

Domnul Bostan Manuel Ciprian

Eu am o intrebare generica pentru proiectele de hotarare 3, 4 si 5. Daca puteti sa ne explicatii care sunt criteriile dupa care se stabilesc loturile astea de blocuri? Am vazut ca ele nu sunt geografic, nici pe an de constructie, banuiesc ca trebuie sa aiba un criteriu in spate. Si a doua intrebare, daca exista, pentru viitor, la fel loturi de blocuri deja pe care primaria le are in vedere pentru urmatoarele depuneri de proiecte si care sunt criteriile dupa care ele se prioritizeaza?

Domnul primar Chirica Mihai

Nu exista neaparat o prioritizare, ci ele se conecteaza intre ele in functie de veniturile medii ale locatarilor pentru ca ele beneficiaza de finantari diferite in functie de venitul mediul al locatarului asa cum a fost si in etapa de finantare trecuta.

Domnul Bostan Manuel Ciprian

Pai si, adica se chestioneaza sau cum? Exista o ... prealabil

Domnul primar Chirica Mihai

Se face un inventar pe baza de declaratie de la toti locatarii referitor la venitul mediu a fiecarui membru de familie si ca sa poata fi finantate ei trebuie sa aiba un venit mediu toti la fel ca altfel nu poti unul sa primeasca o finantare mai mare si altul mai mica.

Domnul Bostan Manuel Ciprian

Daca sunt de exemplu 20 de blocuri la care locatarii au venituri similare sau declara ca isi asuma partea de cofinantare, cum se face prioritizare asta? Adica va spun pentru ca sunt asociatii de proprietari care m-au intrebat: domnule, dar de ce nu suntem si noi in program asta? Chiar nu stiu care sunt criteriile.

Domnul primar Chirica Mihai

Pentru ca nu au cerut. Noi am avut discutii, sunt cei care au solicitat si au facut parte din primul pachet de finantarea proiectarii, stiti cele 36 de blocuri. S-au terminat etapele de finantare, s-a facut inventarul veniturilor si au aparut cele trei loturi. Pe masura ce o sa apara solicitari mai facem cate un lot de blocuri, sigur. Multumesc.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Daca sunt alte interventii? Nu sunt. Fac precizarea ca doamna consilier Gavrila este alaturi de noi. Bine ati venit! Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra.

Cine este pentru?

Abtineri?

Impotriva?

In unanimitate proiectul este adoptat.

Proiect nr. 4

Proiect de hotărâre privind reabilitarea termică blocuri de locuințe în Municipiul Iași lot 2;

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Cu amendamentul pe care dumneavoastra il aveti in mapa. Discutii? Nu sunt. Supun votului.

Cine este pentru?

Impotriva?

Abtineri?

In unanimitate proiectul de hotarare a fost aprobat. Multumesc.

Proiect nr. 5

Proiect de hotărâre privind reabilitarea termica blocuri de locuinte in Municipiul Iasi lot 3;

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Daca sunt discutii? ... Nu sunt. Supun votului dumneavoastra.

Cine este pentru?

Impotriva?

Abtineri?

In unanimitate proiectul de hotarare a fost aprobat.

Proiect nr. 6

Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Poliției Locale Iași.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Discutii? Va rog, domnule consilier Cotofan.

Domnul Cotofan Alexandru loan

Buna ziua, domnule primar. Din ce m-am uitat in proiect, in primul rand vizeaza introducerea acestei sectii legate de politia calare Iasi. E un proiect foarte bun pentru Iasi, este o emblema. Ma bucur ca in grija noastra mai avem si aceste aspecte de a ridica imaginea Iasului. Toti cei care au iesit din tara au vazut aceste lucruri peste tot. dar asa cum am discutat si pana in prezent, aceasta sectiune presupune o alocare bugetara semnificativa, pe de o parte din partea Politiei Locale, ceea ce inseamna formare de oameni si, ma rog, nu au experienta in domeniul acesta cum si prin dotare, adica prin achizitii, grajduri, medicamente, tratamente veterinare, intretinere animale, dresaj s.a.m.d. In acest proiect presupun, nu are sens sa va intreb, ca a fost informat si comandantul Politiei si de asemenea a fost si consultat in aceasta problema. Eu raman in continuare cu o grija pe care o am legata de oportunitatea acestei investitii in acest moment si as vrea sa stiu daca domnul comandant al Politiei isi poate asuma in fata consiliului faptul ca va putea sa mentina aceasta investitie neavand experienta in domeniul pana in prezent si de asemenea daca domnul comandant al Politiei isi poate asuma de asemenea in fata consiliului ca nu are nevoie de o majorare bugetara pentru buna functionalitate a restului politiei prin dotarile actuale si ca nu vor apare disfunctionalitati in urmatorul an. Adica, alocarile bugetare actuale sunt suficiente pentru intretinerea mijloacelor fixe, pentru combustibil, pentru masini s.a.m.d. Multumesc frumos.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Va rog, domnule primar. Mulțumesc, domnule consilier.

Domnul primar Chirica Mihai

Imediat, domnule comandant. Sigur, in primul rand trebuie sa imi asum eu lucru acesta ca si ordonator principal de credite. Este atributul primarului de a face toate transferurile financiare necesare sustinerii activitatii Politiei Locale. Dumnealui este executantul acestor demersuri pe care le fac eu in prealabil. Nu pot sa ii cer domnului comandant sa isi asume ceea ce nu poate sa decida, aici imi asum eu acest lucru si asupra functionalitatii departamentului de Politie Locala si asupra existentei resurselor financiare de intretinere a acestui departament si mai mult, de asigurarea resurselor pentru intretinerea in ansamblu a Politiei Locale care reprezinta, sa spunem, un nod important in viata sociala a comunitatii iesene. Prin urmare, nu ar avea dumnealui de ce sa isi asume atata timp cat este in responsabilitatea mea. Dumnealui va trebui sa isi duca bineinteles, misiunea la capat, sa cumpere acei cai, sa ii intretina, sa gaseasca solutiile cele mai eficiente din punct de vedere financiar pentru ca sa poata face aceasta activitate, sa nu risipim, sa spunem ca o concluzie. Apreciez faptul ca vedeti un spor de imagine prin prezenta acestui departament. A capatat si foarte multe comentarii care nu erau cazul. E si, sa spunem, o abordare din punct de vedere al imaginii acestei politii locale iesene care a fost depreciata din motive pe care le stiti cu siguranta, motiv pentru care cred ca este bine sa ne asumam acest proiect. Sunt convins ca se vor bucura iesenii de prezenta lor. Nu ne vom opri aici. Daca eficienta lor va fi demonstrata practic prin interventiile pe care le vor face, prin prezenta in spatiul public mai activa, cu siguranta intentia noastra este de a mari acest departament si mai departe de a gasi chiar si solutii de colaborare cu Universitatea Agronomica in ceea ce priveste extinderea activitatii impreuna cu dumnealor. In rest, domnul comandant va rog sa va apropiati de microfon. Este consultat in permanenta, de alftel noi acest subiect l-am dezbatut impreuna cu cei care se pricep, cu medici veterinari, cu dresori de cai, am si gasit formula optima pentru a putea sa facem sa functioneze acest departament.

Domnul director Grumeza Georgel

Multumesc. Vreau sa subliniez ca eu cred in eficienta acestei structuri si in afara aportului de imagine sunt convins ca vom avea rezultate si in ceea ce priveste munca operativa a structurii de politie care va actiona pe un mijloc de patrulare inedit pentru Iasi, dar care cum a subliniat si domnul consilier, functioneaza foarte bine si este mentinut in tarile din Europa. In rest, in ceea ce priveste selectia personalului, avem consultanta de specialitate. Vreau sa subliniez ca nu vom prelua din actualii politisti sa activeze in aceasta structua, ci vom face incadrari avand grija ca un criteriu de selectie sa fie inclusiv din membrii fostelor cluburi de echitatie sau a actualelor cluburi de echitatie care functioneaza in municipiul Iasi. Va multumesc.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - președinte de sedinta

Multumesc. Va rog, domnule consilier Istrate.

Domnul consilier Istrate Dumitru Marcel

Buna ziua. Nu as vrea sa para o sustinere a celor spune de domnul primar, insa ma bucur sa aud de la colegii nostri ca este un proiect foarte bun, avand in vedere ca atunci cand a fost supus Consiliului Local, proiectul, au fost abtineri. Realmente, daca nu dam atentia necesara acestui proiect, nu il aprobam, vom face aceeasi greseala pe care am facut-o la Casa Racovita. Deci in loc sa incercam sa cuantificam valoarea de simbol, in cazul de fata si cresterea vitezei la interventii, asa cum este subliniat si motivat, vom discuta numai pe lei. Multumesc.

Domnul consilier Boisteanu Paul Corneliu - presedinte de sedinta

Multumesc, domnule consilier. Daca sunt alte interventii? Nu sunt. Supunem votului.

Cine este pentru?

Impotriva?

Abtineri? 6 abtineri.

Proiectul de hotarare este adoptat.

Acestea fiind spuse, ordinea de zi este epuizata. Va multumesc. Sa aveti o zi buna!

PRESEDINTE DE SEDINTA,

BOIȘTEANU PAUL CORNELIU

SECRETAR MUNCIPIUL IASI, DENISA LILIANA IONASCU

CIC PO 03/F3