Proces verbal din 31.07.2014

Sedinta Consiliului Local al municipiului Galati din data 31/07/2014

PROCES VERBAL AL SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL DIN DATA DE 31 IULIE 2014

Convocarea Consiliului Local a fost facuta cu 5 zile inaintea sedintei,conform art.39 din Legea 215/2001 privind administratia publica locala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, in baza Dispozitiei Primarului nr. 2435/26.07.2014.

Ordinea de zi a fost adusa la cunostinta locuitorilor prin intermediul ziarului “Viata Libera”, din 25.07.2014.

Sedinta Consiliului Local din data de 31.07.2014 este publica, avand ca presedinte de sedinta pe dna. Dascalu Monica.

ORDINEA DE ZI A SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL DIN 31.07.2014

  • 1. Proiect de hotarare privind aprobarea Registrului local al Spatiilor Verzi din municipiul Galati;

  • 2. Proiect de hotarare privind aprobarea preluarii în proprietatea publica a municipiului Galati si in administrarea Consiliului Local Galati a lucrarilor de investitii "Bransament apa rece si racord canalizare";

  • 3. Proiect de hotarare privind scoaterea din functiune si casarea unor active (mijloace fixe), aflate in concesiunea S.C. APA CANAL S.A. Galati;

  • 4. Proiect de hotarare privind acordul Consiliului Local al municipiului Galati pentru organizarea Programului „Scoala dupa scoala” în cadrul Scolii Gimnaziale nr. 7 Galati;

  • 5. Proiect de hotarare privind aprobarea folosintei gratuite de către Asociatia Persoanelor cu Handicap Sporting Club Galati a spatiului situat la parterul blocului S12, str. Nae Leonard, nr. 34;

  • 6. Proiect de hotarare pentru modificarea art. 1 din H.C.L. nr. 47/27.02.2014 privind transmiterea din administrarea Consiliului Local al municipiului Galati în administrarea Politiei Locale Galati a imobilului în suprafata totala de 1255,78 mp, din care suprafata construita de 461,22 mp, situat inGalati str. Traian nr. 254;

  • 7. Proiect de hotarare privind modificarea si completarea anexei la H.C.L. nr. 510/21.11.2013 privind aprobarea documentatiei de avizare a lucrarilor de investitii, constand în construire sarpanta si invelitoare la unele unitati de invatamant din municipiul Galati;

  • 8. Proiect de hotarare pentru aprobarea Regulamentului privind publicitatea stradala in municipiul Galati;

  • 9. Proiect de hotarare privind constituirea comisiei de concurs si a comisiei de solutionare a contestatiilor la concursul organizat pentru ocuparea functiei contractuale de consilier juridic din cadrul Aparatului propriu de lucru al Consiliului Local Galati;

  • 10. Proiect de hotarare privind aprobarea criteriilor si procedurii în vederea organizarii concursului pentru functia de director al Caminului pentru persoane varstnice „Stefan cel Mare si Sfant";

  • 11. Proiect de hotarare privind acordul Consiliului Local al municipiului Galati pentru dezlipirea (dezmembrarea) terenului în suprafata totala de 15290 mp, situat în Galati, str. Calea Prutului, nr. 17, in 3 loturi;

  • 12. Proiect de hotarare privind acordul Consiliului Local al municipiului Galati pentru dezlipirea (dezmembrarea) terenului în suprafata de 368 mp situat in Galati, str. Saturn nr. 9, in 2 loturi;

  • 13. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului general de venituri si cheltuieli pe anul 2014 pentru Municipiul Galati;

  • 14. Proiect de hotarare privind aprobarea contului de executie al bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati pe anul 2014 trimestrul 2;

  • 15. Proiect de hotarare privind incuviintarea angajarii unui avocat de catre S.C. Gospodarire Urbana S.R.L. Galati;

  • 16. Proiect de hotarare privind modificarea H.C.L. nr. 192/09.05.2013 privind aprobarea organigramei si statului de functii, Regulamentului de Organizare si Functionare pentru Cantina de Ajutor Social Galati”;

  • 17. Proiect de hotarare privind majorarea capitalului social la S.C. TRANSURB S.A. Galati;

  • 18. Proiect de hotarare pentru modificarea H.C.L. nr. 156/2008 privind stabilirea tarifelor pentru activitatile desfasurate de catre Serviciul Public Ecosal Galati;

  • 19. Proiect de hotarare privind aprobarea tarifului pentru activitatea de compostare in vederea reciclarii deseurilor predominant vegetale;

  • 20. Proiect de hotarare privind aprobarea tarifelor pentru activitatea de sortare in vederea reciclarii deseurilor tip hartie, carton, folie, PET, HDPE, cutii aluminiu si sticla;

  • 21. Proiect de hotarare privind aprobarea inchiderii depozitului conform de deseuri realizat în cadrul masurii ISPA 2003 RO 16 P PE 027 prin metoda impermeabilizarii cu geocompozit;

  • 22. Proiect de hotarare privind aprobarea Actului Aditional la Contractul de delegare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare nr. 29/16108/23.09.2010 incheiat intre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara "Serviciul Regional Apa Galati" si Operatorul Regional Apa Canal S.A. Galati, cu privire la modalitatea de constituire si alimentare a Fondului I.I.D.;

  • 23. Proiect de hotarare privind aprobarea tarifului de utilizare a parcarii publice cu plata "Parcare Drum Centura";

  • 24. Proiect de hotarare privind aprobarea statului de functii si a organigramei pentru Centrul Multifunctional de Servicii Sociale Galati;

  • 25. Proiect de hotarare privind parcarea vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 2 tone;

  • 26. Interpelari, interventii, cereri;

  • 27. Diverse.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Buna ziua. Salutam prezenta dlui. Prefect. Buna ziua, dle. Prefect.Declar sedinta deschisa. Am inscrieri la cuvant.Dna. Ciuperca Silviana. Aveti trei minute.

DNA. CIUPERCA SILVIANA:

Buna ziua si bine v-am gasit. Am venit sa ridic trei mari probleme cu care, Institutia Colegiul Tehnic “Aurel Vlaicu”, al carui director sunt, se confrunta.

In primul rand incep cu situatia imobilelor A,B, si F, foste camine, care, prin HCL 493/29.11.2013 ar trebui sa fie preluate cu active si pasive de catre Municipiul Galati. Nici in momentul actual, activele si pasivele nu au fost preluate. Debitele chiriasilor din aceste imobile inca figureaza in cadrul colegiului, drept pentru care pe data de 17 iulie unitatea scolara a fost debransata de la energia electrica. Incerc sa va intreb daca timp de doua saptamani cum si daca a putut sa-si desfasoare activitatea. Incepand cu data de 01 ianuarie 2014, unitatea scolara nu mai are drept de administrare. Primaria a fost instiintata prin “n” adrese. Am facut aici o informare, pe care am sa o las sa va puteti documenta, in care am solicitat sprijinul in recuperarea debitelor, am solicitat mediere, am solicitat eliberarea unui nou contract de administrare din care suprafetele acestor imobile sa fie scoase. Tot datorita acestui contract de adminitrare, va spun si v-am anuntat prin 3-4 adrese, cel putin. Atelierele-scoala au fost preluate in decembrie 2012, de catre Consiliul Local de la Arcelor Mittal. V-am solicitat, prin adrese, ca aceste ateliere-scoala sa treaca in administrarea colegiului. Din cauza ca nu am energie electrica, pe data de 30 si astazi am descoperit ca ateliere-scoala au fost vandalizate, cablurile de energie electrica din cupru au fost furate. Atelierele au fost vandalizate, pentru ca nu am energie electrica. Am un singur paznic pe tura de noapte care un paznic, conform contractului de administrare vechi, trebuie sa asigure paza pe 6 ha, 59.000 mp.

As dori sa ne spuneti si noua ce solutie gasiti pentru aceste aspecte. Am si lista cu toate adresele pe care vi le-am trimis, poate aceasta ajunge la dvs, intr-adevar.

Nici un domn director din Primarie nu m-a luat in serios. Din contra. Mi s-a spus:”Stati cat vreti”.

Eu nu am nicio obligatie de a bate la usa acestor chiriasi, nu am niciun drept de a bate la usa acestor chiriasi . Din contra, chiar de la 01 ianuarie, as putea spune ca, de obligatiile protocolului semnat, Anexa la HCL semnat intre mine si dvs, Dl. Primar, ne angajam impreuna in recuperarea debitelor. Conform HCL 258, 50% din incasarea chiriilor, le-am virat catre Primarie, iar cei 50% care ne ramaneau scolii, le-am virat la utilitati tot pentru a diminua aceste debite.

Si sunt si procesele pe rol. Sunt in jur de 50 de procese pe rol pe care unitatea scolara nu le mai poate sustine. Ati fost instiintati. Toata Primaria stie. Multumesc.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Trebuie sa va raspund doamna. Se pare, cum ati prezentat situatia, ca scoala si cei care au administrat scoala sunt “Alba ca zapada”. Dar vreau sa va intreb. Problema, stiti foarte bine de unde provine. Intr-adevar HCL este cu preluarea activelor si pasivelor, numai ca mai este si o Curte de Conturi care ne interzice sa preluam noi pasivele. Pasive care inseamna de fapt datoriile care dvs, scoala, le aveati de recuperat de la chiriasi. Noi nu putem interveni pe un raport contractual vechi intre scoala si chiriasii care au fost si care sunt, sa recuperam noi o datorie care dvs aveati obligatia sa o recuperati. De aici au aparut si sunt mai departe o mie de probleme, o mie de probleme care au culminat, evident, cu disconfortul oamenilor de acolo care stau de aproape 2 saptamani fara curent. Este inadmisibil. Multi dintre ei nu au nicio vina, dar si acolo o parte dintre ei, destul de mare, la fel sunt de vinovati. Refuza sa faca angajamente de plata, refuza sa plateasca datoriile, motiv pentru care noi, legal, nu putem sa incheiem contractele cu toata lumea. Noi avem incheiate contractele cu toti locatarii unui bloc, evident ca nu putem sa functionam in conditiile acestea. As vrea ca si dvs, evident cu reprezentantii nostri si impreuna cu oamenii care sunt de buna credinta, o parte sunt aici in sala, ii vedem tot timpul pe la Primarie cu “jalba in protap”, repet pe buna dreptate, sa facem demersurile necesare, astfel incat sa putem convinge pe toti cei care sunt acolo sa-si incheie contracte, altfel suntem nevoiti, lucru neplacut pentru toata lumea, sa mergem sa evacuam familii cu copii in strada si sa bagam pe altcineva acolo. Este nedrept pentru cei care platesc, pentru cei care si-au incheiat contractele sa stea in situatiile acestea, dar lantul slabiciunilor este mult mai lung. Nu trebuie sa aratati cu degetul numai catre noi. Noi am vrut sa reparam o situatie care se ducea spre dezastru. Dar eforturile trebuie conjugate, nu sa va spalati pe maini dvs sa aratati Primaria. Ati fost acolo si trebuia sa gestionati la momentul respectiv altfel lucrurile. Inca o data, nu va fac proces de intentii, dar nu-mi place modul dvs cum puneti problema, mutand pisica foarte usor la noi, iar noi aici trebuie sa o preluam si gata. Ne punem tarana in cap. Nu. Aveti vina, au si oamenii vina, mare parte din ei, asa incat discutia trebuie sa se poarte, in primul rand de pe alt ton si de pe alte poziții. Ca sa putem discuta, daca nu...

DNA. CIUPERCA SILVIANA:

Imi cer scuze de ton, dar si eu am emotii. E prima oara cand vin aici. Raportul Curtii de Conturi catre noi spune si chiar si raportul auditului de la Primarie specifica faptul ca “nu avem drept de administrare si ca activele si pasivele trebuie preluate de Primarie”. Noi nu ne-am dat deoparte in a recupera aceste debite.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Dar nu s-a facut. Asta este. Si nu s-a realizat.

Ce pot sa le spun oamenilor de acolo. Doar faptul ca eu cred ca astazi, maine, in cel mai scurt timp trebuia sa se rebranseze blocurile respective la curent. S-a vorbit cu Electrica. Trebuia sa realizeze, cred ca dl. Bucur poate sa ne spuna cu exactitate ziua cand ar trebui sa fie rebransati oamenii. Asta ca o prima masura, dar nu este cea care rezolva problema, dar pe mai departe noi montam niste contoare la intrarea in camine. Acolo unde nu sunt contoare individuale trebuie facute, pentru ca dupa aceea stiti ce inseamna o plata la comun, la pausal iar o sa veniti cu jalba tot la Primarie. Asa incat va trebui sa faceti si dvs un efort pana sa aveti contractul incheiat. Nu avem ce sa facem.

DIRECTOR, BUCUR ADRIAN:

Buna ziua. Trebuie spus ca Primaria a facut contract cu o firma ca sa faca debransarea in doua etape.

Prima etapa debransam trei camine de la scoala, dupa care debransam fiecare apartament, camera in parte, astfel incat fiecare camera sa detina contorizarea necesara unei functionari sa stie fiecare cat consuma. Am facut acest contract. Este in derulare. Problema care se pune e ca, chiar daca noi facem aceasta debransare, cei de la Electrica nu o sa dea drumul la energie, atata vreme cat aceasta energie nu va fi platita. Problema este ca Primaria nu poate sa plateasca pentru ceva ce a consumat cineva de acolo din camine si nu a platit.

Cam asta este problema mare.

DL. ILIE ZANFIR:

Si totusi, dl. Primar, ceilalti de partea cealalta a caii de acces a tramvaiului sunt total nevinovati si intamplator, din nefericire, chiar Biblioteca Municipala e acolo, si sufera de pe urma acestei intreruperi. Si se poate face bransare, alimentare separata. Suntem in mileniul trei totusi.

DIRECTOR, BUCUR ADRIAN:

Asa cum am spus, am facut contractul, facem debransarile, debransam absolut tot separat. Problema este ca cei de la Electrica nu vor da drumul la curent chiar daca facem noi bransarea, punem noi tot ce trebuie, aprobam proiecte , se monteaza tot pana cand recupereaza debitul.

DL. ILIE ZANFIR:

Nu. Nu e o solutie. Nu s-a discutat cum trebuie cu ei. Si eu cred ca exista solutii.

DL. VALS VERGILIU SORIN:

Daca imi permiteti.

Sunt doua aspecte aici. O data ar trebui sa stim cu totii ca este un abuz din partea Electrica sa conditioneze si, conform legii, nici nu au dreptul acesta. Cred ca e cazul sa le spunem si cred ca vorbesc in cunostinta de cauza avand in vedere ca am lucrat 16 ani in sistemul energetic. Asta ar fi 1.

2. Cred ca este greu de inteles cum pe 31 iulie, hotararea a fost adoptata in noiembrie 2013, am ajuns sa fim cu cutitul la os? Pentru ca am avut 8 luni la dispozitie. De ce a trebuit ca Electrica sa ia aceasta masura? Eu va spun ca am discutat si cu directorul de furnizare si am amanat deconectarea cu trei luni de zile, tocmai in conditiile in care aceasta situatie era cunoscuta. De ce a trebuit sa ajungem in aceasta situatie care putea, in opinia mea sa fie prevenita? Va multumesc.

VICEPRIMAR, POPA FLORIN:

Ar trebui facuta o precizare. Ca de la data la care Consiliul Local a hotarat preluarea acestor imobile, operatiunea de incheiere de noi contracte era in sarcina Primariei Municipiului Galati, a serviciului Spatiu Locativ care a avut un termen pana la finalul lunii martie, pana la sfarsitul trimestrului I, pentru incheierea contractelor de inchiriere pentru toti cei care locuiesc in acele camine si indeplinesc conditiile pentru a li se incheia contracte. Suntem la finalul lunii iulie si din 243 de unitati locative existente acolo,contracte de inchiriere, saptamana aceasta erau incheiate pentru 103. Mai erau 243 de unitati locative carora nu li s-a facut contractul. Pe buna dreptate. Sunt acolo, consuma apa, consuma energie electrica, beneficiaza de spatiul locativ si nu platesc. Si epoca “ de la noi totul si de la ei nimic” cred ca ar trebui sa inceteze. Sa facem ceva. Ori vin si isi incheie contractele asa cum s-a stabilit, cu angajamente de plata prin care sa plateasca toate utilitatile consumate, pretul chiriei pentru perioada cat au folosit acele unitati locative... Raman in continuare si sunt buni platnici chiriași la noi. Daca nu, nu ramane decat varianta propusa de dl. Primar, de evacuare. Si cred ca ar trebui facut lucrul acesta neconditionat, pentru ca ei contracte de inchiriere nu mai au si nu mai au de mai bine de 8 luni de zile. Contractele incheiate de liceu au expirat la finele anului 2013. Ori “statul asta intre ape” si beneficiind de umbrela “n-am aia, n-am aia, n-am de unde, nu pot” cred ca ar trebui sa inceteze. Cine indeplineste conditiile primeste contract, isi asuma sa plateasca obligatiile restante, chiar si cu angajamente de plata cu care noi am fost de acord sa le acceptam pentru jumatate din valoare debitului, dar vad ca nu se mai intampla nimic. Si atunci trebuie luata o masura radicala.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Ar mai trebui mentionat faptul ca sunt foarte multi locatari care nu au dreptul sa stea acolo. Unii au crezut ca au drept de mostenire pe locuinte care sunt din fondul locativ al Primariei si vor sa le transmita rudelor, prietenilor. Cei care au fost titulari de contract nu mai sunt de multi ani acolo, iar mare parte din cei care nu si-au incheiat contracte trebuie efectiv, probabil cu jandarmii, evacuati de acolo. Nu avem ce face. Nu suntem cei rai, dar este o lege care ne obliga pe noi sa procedam in consecinta, pentru ca altfel stiti foarte bine ca vom suporta noi rigorile legii si nu e de dorit. Multumesc.

DL. VALS VERGILIU SORIN:

Nu discutam doar de camine. Discutam si de procesul de invatamant. Impreuna cu Colegiul “Aurel Vlaicu” am inceput in 2012 un proiect pe care l-am dezvoltat si promovat foarte mult cu doamna director anul acesta. Este prima clasa de scoala profesionala prelucrator prin aschiere in ultimii 15 ani la Galati. Ceea ce s-a intamplat cu vandalizarea atelierului-scoala este un lucru absolut criminal pentru acest proiect. Va multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Multumesc si eu. Urmeaza dna. Gotu Viorica.

DNA. GOTU VIORICA:

Buna ziua. Apreciez faptul ca mi-ati atribuit spre folosinta cu titlu gratuit spatiul care este legat de camine si de Liceul Metalurgic. Prin HCL ne-ati acordat subventie pentru utilitatile din acel spatiu iar va multumesc, dar nu este de ajuns, pentru ca mie, acei bani, mi-au permis sa platesc chiar si curentul pe care l-am consumat in acel spatiu care corespunde nevoilor locale si chiar judetene a romilor. Chiar daca sunt angajatul Institutiei Prefectului vreau sa va spun ca, din 2007 de cand a fost atribuit in folosinta cu titlu gratuit Aliantei Romilor, eu acolo sunt. Nu sunt in Prefectura. Eu acolo sunt. De ce? Pentru ca imi doresc ca toti oamenii sa aiba acces la mine, imi doresc sa dezvolt cat mai multe proiecte si sa rezolv o parte din problemele lor. Nu toate.Nu sunt eu “zana cea buna” care rezolva cu o bagheta toate problemele. Una peste alta, aceasta intrerupere a energiei electrice a afectat si acel spatiu. Sa stati o zi fara curent electric si sa vedeti ce inseamna. Se blocheaza toata activitatea intr-un moment cand mai era o zi pana la finalizarea inscrierii copiilor nostri de etnie roma in Universitatea “Dunarea de Jos”, in licee, in sesiunea a doua. Avem in derulare cel putin cinci proiecte in care suntem parteneri si avem acum , la sfarsit de luna, raportari de care depind finantarile. M-am mutat cu caruta unde am putut sa-mi aduc doar o imprimanta, un calculator si m-am plimbat zilele acestea intre Prefectura si acel Centru. Va rog sa ma credeti ca 100 de lei pe zi de benzina nu mi-a ajuns. Plus timpul care s-a dublat. Pentru ca ma duc imi iau documente, vin rezolv o parte din probleme realizez ca imi trebuie altceva, ma intorc acolo. In acel spatiu sunt foarte multe echipamente care costa mii de euro. Echipamentele nu sunt ale mele. Sunt ale celor care m-au finantat si de care raspund cel putin 8 ani de zile de la finalizarea unui proiect. Inchipuiti-va dvs ce vandalizare este acolo. Departe de mine de a tine cu locatarii chiar daca sunt formata pe servicii sociale. In afara de cativa dintre ei, care sunt in sala, ceilalti nici macar nu sunt tristi. Sa fie si ei tristi, pentru ca nu au curent electric. De ce? Nu am inteles acest lucru. Cand am vorbit la Electrica si am cerut ingaduinta sa ma lase macar o zi sa termin inscrierea copiilor nostri stiti ce mi-a comunicat dl. Fanaru? Sa ma duc eu sa strang datoriile de la locatari. Daca acei locatari erau tigani si nu folosesc termenul de romi, ii puneam in rand. Faceam instructie cu ei. Era si curat, isi vedeau de treaba lor, isi plateau din VMG datoriile. Dar 80% sunt romani. Daca incerc sa le spun ceva, in afara de unii care mai au respect, ceilalti spun:”A, imi da tiganca asta sfaturi”. Iata ca le dau. Le dau, pentru ca nu sunt in stare nici macar acum, la momentul acesta, sa fie tristi. Doar asteapta. Eu sa le rezolv problema si cu dna director. Am venit la dl. city manager. Apreciez faptul ca, in ciuda faptului ca era extrem de ocupat, m-a primit. L-a chemat pe dl. Bucur caruia i-a spus sa gasim o soluite. Nu am nevoie sa-mi povesteasca nimeni de proceduri de achizitie, de ce spune Electrica. Vreau o solutie urgenta, pentru ca am nevoie de ea.

Dl. city manager l-a chemat pe dl. Bucur. Acelasi lucru i l-a spus si dumnealui. A promis, si departe de mine gandul acum sa-l acuz in fata dvs. Poate a uitat sau poate ca intr-adevar firma este vinovata. Am lasat numarul de telefon. A promis ca ma suna firma respectiva. Ma gandeam la un generator, pana la urma care sa-l platesc din buzunarul meu, sa rezolv problema 2-3 zile, o saptamana. Dar nu pentru 3 luni, 6 luni cat mi se spune. Vreau sa va spun ca firma nu m-a sunat.

Dl. Primar, va rog, din suflet sa ma intelegeti ca daca nu rezolv problema energiei electrice in conditiile in care nici macar nu pot sa plec in concediu, imi vine sa plang. Si sa stiti ca daca eu plang e grav, pentru ca eu sunt un om puternic. Sunt rom care a venit din strainatate. Am nevoie de înscrierile copiilor, de carti de identitate expirate...

PRIMAR, MARIUS STAN:

Maine, la 10.00, avem intalnire la Primarie cu dansii.

DNA GOTU VIORICA:

Bine, va multumesc.

PRESEDINTE. DASCALU MONICA:

Multumim. Urmeaza dl. Iacomie Traian.

DL. IACOMIE TRAIAN:

Buna ziua. Va multumesc ca m-ati primit pentru a doua oara la dvs. Vreau sa vorbesc si eu despre energia electrica. Fiecare are dreptate in partea lui, dar si noi, ceilalati locatari, care avem contracte, in jur de 120, suntem buni platnici si avem si chiriile si utilitatile platite la zi. Cu ce drept suferim noi? Mergem la serviciu fara pachet, copiii nostri se vor imbolnavi. Si nu numai ei, ci si noi. Deja incepem sa cedam psihic. Nu dorim altceva, dorim o contorizare la bloc si vreau sa se ia masuri. Avem o asociatie prin care se incaseaza bani de la oameni, ne chinuim. Se poate verifica ce bloc a platit mai mult si cine nu a platit. Blocul “B” are contoare individuale pe hol. Eu personal, ma ocup si de citirea contoarelor si de impartirea indexului si dau scolii. Nu dorim altceva. Nu vrem sa iesim in strada, nu vrem sa aratam cu degetul spre nimeni. Ne-am dorit foarte mult sa devenim cetateni ai Galatiului, ne-am dorit sa avem un domiciliu stabil, ca am umblat din loc in loc ani de zile. Am 20 de ani de cand locuiesc in acest Camin. Daca as avea bani mi-as lua si eu o casa. Dar am ajuns la o varsta. Nu mi-am luat, nici nu voi putea sa-mi iau. Va multumesc.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Vreau sa spun ca pe dl. Traian il stiu de 2 ani de zile. Este unul din oamenii de acolo care tot timpul si-a platit si, daca va duceti in casa lui, chiar este un exemplu de om care isi gospodareste locul. Si ca dansul sunt multi. Si atunci cred ca este nedrept ca, din cauza unor oameni care denota nu rea vointa, ci nesimtire ca sa o spunem pe sleau, sa sufere astfel de oameni. La fel cum se intampla cu povestea noastra fara sfarsit cu plata intretinerii. Stiti foarte bine problemele pe care le avem acolo. Ajungem la falimentarea sistemului si la situatia in care lasam un oras intreg in frig. As vrea sa primesc de la dvs inca un mandat, desi in atributiuni intra si rolul acesta, ca tot ce inseamna Aparatul Primariei sa actioneze cu cea mai mare duritate. Nu lipsa de omenie, pentru ca unii vor interpreta si vor spune:”Domnule, cata lipsa de omenie sa dai o familie afara care are copii”. Oameni buni, legea trebuie respectata. Nimic pe lumea asta nu exista sa nu platesti un serviciu. Atunci cine nu plateste sa suporte rigorile legii. Iar noi, sa ne obligati inca o data dvs, sa punem legea in aplicare si sa evacuam in regim de urgenta pe toti cei care nu vor sa intre in legalitate. Mi se pare cel mai normal si mai firesc. Eu imi asum oprobriu multimii pentru faptele acestea antisociale, vor zice prietenii mei: “Cum sa dai oameni afara din casa?” Dai, pentru ca sunt alti amarati care ar plati poate multi bani sa aiba acel acoperis deasupra capului. Si cred ca isi pot permite sa isi plateasca utilitatile. Si mi se pare normal asa sa procedam. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Avand in vedere ca doar dl. cons. Avramescu Marian lipseste sedinta este legal constituita si putem trece mai departe.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Imi cer scuze de omisiune. E o idee foarte buna a dlui Prefect. Ii multumim. Avem la ISU un generator. Il putem amplasa in zona respectiva si conecta doar pe cei care sunt buni platnici. Este o solutie provizorie, evident, pana cand se vor rezolva celelalte probleme. E o situatie de urgenta pana la urma vizavi de unii oameni care au copii acolo. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Sa trecem la aprobarea procesului verbal al sedintelor anterioare.

Cine este pentru? Cine este impotriva? Cine se abtine? Procesele verbale s-au votat cu 26 de voturi “pentru”.

Supun la vot ordinea de zi.

Cine este pentru? Cine este impotriva? Cine se abtine?

Ordinea de zi s-a votat cu 26 de voturi “pentru”.

Trecem la punctul 1 de pe ordinea de zi:”Proiect de hotarare privind aprobarea Registrului local al Spatiilor Verzi din municipiul Galati”.

Dl. Viceprimar Cosca Radu a iesit din sala de sedinta.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?          - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 2 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea preluarii in proprietatea publica a municipiului Galati si in administrarea Consiliului Local Galati a lucrarilor de investitii “Bransament apa rece si racord canalizare”. Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?

  • - 25 voturi

  • -  0 voturi

  • -  0 voturi


Cine este impotriva?

Cine se abtine?

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 3 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind scoaterea din functiune si casarea unor active (mijloace fixe), aflate in concesiunea S.C. APA CANAL S.A. Galati”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 4 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind acordul Consiliului Local al municipiului Galati pentru organizarea Programului „Scoala dupa scoala” în cadrul Scolii Gimnaziale nr. 7 Galati”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 5 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea folosintei gratuite de către Asociatia Persoanelor cu Handicap Sporting Club Galati a spatiului situat la parterul blocului S12, str. Nae Leonard, nr. 34”. Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 6 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare pentru modificarea art. 1 din H.C.L. nr. 47/27.02.2014 privind transmiterea din administrarea Consiliului Local al municipiului Galati în administrarea Politiei Locale Galati a imobilului în suprafata totala de 1255,78 mp, din care suprafata construita de 461,22 mp, situat inGalati str. Traian nr. 254”.

Dl. Gavan Eugen a iesit din sala de sedinta.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?          - 24 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 7 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind modificarea si completarea anexei la H.C.L. nr. 510/21.11.2013 privind aprobarea documentatiei de avizare a lucrarilor de investitii, constand în construire sarpanta si invelitoare la unele unitati de invatamant din municipiul Galati”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?          - 24 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 8 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare pentru aprobarea Regulamentului privind publicitatea stradala in municipiul Galati”.

Dl.Viceprimar Radu Cosca a revenit in sala de sedinta.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?          - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 9 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind constituirea comisiei de concurs si a comisiei de solutionare a contestatiilor la concursul organizat pentru ocuparea functiei contractuale de consilier juridic din cadrul Aparatului propriu de lucru al Consiliului Local Galati”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?          - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 10 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea criteriilor si procedurii în vederea organizarii concursului pentru functia de director al Caminului pentru persoane varstnice „Stefan cel Mare si Sfant”. Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru? Cine este impotriva?

  • - 25 voturi

  • -  0 voturi

  • -  0 voturi


Cine se abtine?

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 11 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind acordul Consiliului Local al municipiului Galati pentru dezlipirea (dezmembrarea) terenului în suprafata totala de 15290 mp, situat în Galati, str. Calea Prutului, nr. 17, in 3 loturi”. Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 12 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind acordul Consiliului Local al municipiului Galati pentru dezlipirea (dezmembrarea) terenului în suprafata de 368 mp situat in Galati, str. Saturn nr. 9, in 2 loturi”.

Dl. Marian Alexandru, dna. Paladi Gina au iesit din sala de sedinta.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 23 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 23 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 13 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului general de venituri si cheltuieli pe anul 2014 pentru Municipiul Galati”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 23 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 23 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

DL.ILIE ZANFIR:

Vreau sa multumesc ca s-a gasit o solutie pentru sit-ul de la Barbosi. S-a alocat o suma ca sa putem porni la drum, sa mergem pe un proiect european si sa ramana ceva in Galatiul acesta, pentru ca e un loc atat de valoros din punct de vedere patrimonial. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Trecem la punctul 14 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea contului de executie al bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati pe anul 2014 trimestrul 2”.

Dl. Viceprimar, Popa Florin, a iesit din sala de sedinta. Dl. Marian Alexandru si dna. Paladi Gina au revenit in sala de sedinta.

DL. DOBREA VICTOR:

Cu riscul de a ma repeta, cred ca este a cincea oara cand iau cuvantul referitor la acest subiect. Trebuie sa constatam in continuare, procentul extrem de mic realizat la bugetul de dezvoltare.

Dl. Primar, eu cred ca au trecut doi ani de zile, am schimbat echipa cred ca a venit timpul si cazul ca sa intram in normal la acest subiect. Propunerea mea este sa facem o analiza a tuturor obiectivelor care sunt in program pentru acest an si daca noi consideram ca sunt unele care nu au sansa sa se intample in acest an sunt o gramada de lucruri care se pot rezolva in acest oras cu banii. Va dau un exemplu: Calea Basarabiei, incepand din Domneasca pana la Santierul Naval, in special in zona pietei, este pur si simplu o zona unde iti rupi masina. Singura portiune asfaltata acolo este blocata de masini care tot stau la piata acolo, esti obligat sa mergi prin niste gropi care nu cred ca fac cinste orasului. As vrea ca banii pentru dezvoltare sa fie cheltuiti. Sunt foarte multe de facut in oras. Daca sunt proiecte mari care nu au nicio sansa sa se materializeze in acest an, este foarte bine sa cheltuim banii pe proiecte mai mici, dar care sa schimbe fata orasului. Multumesc.

Si mai am o intrebare: Daca nu s-ar aproba executia bugetara, ce s-ar intampla? Daca poate sa-mi explice cineva ca nu am gasit un raspuns.

PRIMAR,MARIUS STAN:

Ne insusim critica. Numai ca sunt situatii independente de noi. Si va dau exemplu proiectele mari, proiectele mari insemnand cartierul de locuinte din Micro 17 si cartierul de locuinte din Drumul viilor.

Cel din Micro 17 a fost licitat, a fost adjudecat si, cand sa se inceapa lucrarile au aparut din senin niste plangeri. Care ne mai amana lucrarea, lucru pe care nu aveam de unde sa-l stim, sa-l intuim, vreo 3 luni de zile. Acea lucrare era gata in 9 luni de zile. Constructorul, din momentul preluarii amplasamentului, daca era lasat sa munceasca, in 9 luni de zile era gata, asa cu 3 luni intarziem iarasi cu lamurirea unor probleme de ordin juridic.

Al doilea proiect, cel din Drumul viilor, cum v-am mai spus cu alta ocazie, este un proiect care a fost aproape la indigo cu primul din Micro 17 a fost respins de ANRMAP de doua ori. Apoi Dumnezeu sa-i mai inteleaga. Unul este acceptat, unul nu.

Al treilea proiect mare, ca aici sunt banii cei mai multi pe care ii cheltuim, se refera la sediul Primariei. Este, in sfarsit, pe SEAP pentru licitatie, dar am intarziat trei luni. Nu mai putin de trei luni am stat la o Autoritate regionala de cultura de la Iasi sa ne dea aviz, pentru ca nu le placea un colt al cladirii care nu se integra cu cladirea Prefecturii si cu vecinatatea. Adica sunt lucruri care nu ai de unde sa le prevezi, nu le poti intui. Acesta este motivul pentru care suntem in intarzieri. De aceea facem si rectificarile, pentru ca la rectificarile bugetare pe care le facem incercam, vazand cat de greu decurg unele proiecte si estimand ca nu putem cheltui banii previzionati la inceputul anului, incercam sa ii mutam pe alte lucrari. Aceasta e dinamica lucrurilor. Nu avem ce sa facem. Este mai mult decat evident ca in Primarie intarzie foarte multe proceduri, pana se analizeaza ofertele, pana se ia o decizie. Se pierde timp. Probabil cu timpul ne vom perfectiona si noi si vom fi mai operativi. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Multumesc pentru precizari . Supun la vot proiectul de hotarare.

Cine este pentru? - 22 voturi

Cine este impotriva? - 2 voturi (dl. Dobrea Victor, dl. Mihai Alin) Cine se abtine?         - 0 voturi

Cu 22 de voturi “pentru”, 2 voturi “impotriva” si 0 “abtineri” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 15 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind incuviintarea angajarii unui avocat de catre S.C. Gospodarire Urbana S.R.L. Galati”. Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?          - 24 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 16 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind modificarea H.C.L. nr. 192/09.05.2013 privind aprobarea organigramei si statului de functii, Regulamentului de Organizare si Functionare pentru Cantina de Ajutor Social Galati”.

DL. DOBREA VICTOR:

As vrea sa stiu daca este cineva in sala de la Cantina de Ajutor Social? Intrebarea mea era:Daca mai au cursanti pe la facultate care termina la anul ca sa mai modificam de vreo 3-4 ori organigrama? Ca acesta e subiectul de fapt. Dl. Director ne spune ca a avut niste salariati care si-au terminat studiile si hai sa-i promovam. Chestiile se intampla altfel. Organigrama este organigrama, ai posibilitatea, il promovezi, nu ai, nu. Chestia aceasta ca are bani de la buget ... Bugetul nu e a dumnealui. E al Primariei si inseamna ca i-am dat un buget prea mare. Poate ne trezim intr-o zi ca la o societate avem vreo 30 de directori, ca si-au terminat studiile. Nu sunt de acord.

DL. MARIAN ALEXANDRU:

Cu voia colegului, am sa fac cateva precizari, pentru ca sunt in tema. E vorba de doua persoane si nu pe studii superioare, cum insinueaza dl. consilier, ci este o singura persoana care are 20 de ani vechime in Cantina respectiva si-a terminat studiile si accede pe o incadrare cu studii superioare, iar celeilalte persoane cu studii medii i se da o treapta in plus. Nu e vorba de 30 de directori. Multumesc.

DL. RAINEA NICOLAE:

Mi-a cam luat cascavalul, dl. consilier, dar vreau sa mai adaug ceva la aceasta precizare. Intr-adevar asa este. Am discutat cu directorul, pentru ca eu ma duc mai des la Cantina si la celelalte societati ale Primariei. Exista o lege pentru treaba aceasta. Si nu-i facem directori sau altceva. E o singura persoana care a terminat studiile si, conform legii, trece din referent 2, in referent 1.Este o chestie de stat de functii. Pentru asta trebuie sa modificam organigrama. Nu este nimic. Ne-am speriat ca mai angajeaza pe cineva.

DL. DOBREA VICTOR:

Vreau sa-i asigur pe colegi ca eu citesc foarte bine materialele si stiu exact ce s-a cerut in materiale si nu am nevoie de precizari suplimentare. Este vorba de un principiu. Nu modificam organigrama de cate ori termina cineva niste studii. Organigrama este „batuta in cuie”. Avem posibilitatea sa promovam, promovam, nu, asta e. Multumesc.

DL. MARIAN ALEXANDRU:

Daca imi dati voie. Nu se modifica organigrama, ci doar statul de functii. Organigrama este organigrama. Asta ar insemna sa mai adaugam posturi. Dupa cum a spus si dl. Rainea nu se angajeaza nimeni in plus, ci, pur si simplu, se trece de pe o treapta pe alta acelasi personal. Multumesc.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Vreau sa fac si eu o precizare foarte scurta. Nu putem sa ne opunem oricarui angajat sa poata progresa in statul de functii la orice societate, daca, din punct de vedere legal, indeplineste toate conditiile. Iar eu spun si de aceasta data. Tot ce insemana personal angajat in administratia publica, dl. Dobrea, este extrem de prost platit. Orice persoana din administratia publica. Si atunci cand poti... eu, daca as putea, prin atributiile pe care le am, sa maresc la toti angajatii din Primarie, as face-o in secunda urmatoare. Iar cand apar situatii de genul acesta,chiar suntem rautaciosi sa ne opunem faptului ca o persoana indreptatita sa mai castige 100 de lei, 50 de lei la salariu. Suntem rautaciosi. Nu va suparati. Poate ca unii au uitat foarte repede cum e sa traiesti la un nivel minimal. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Multumesc. Promovarea profesionala este absolut legala. Multumesc. Trecem mai departe.

Supun la vot.

Dl. Gavan Eugen a revenit in sala de sedinta.

Cine este pentru?          - 23 voturi

Cine este impotriva?       - 1 vot (dl. Dobrea Victor)

Cine se abtine?            - 1 vot (dl. Mihai Alin)

Cu 23 de voturi “pentru”, 1 vot “impotriva”, 1 “abtinere” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 17 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind majorarea capitalului social la S.C. TRANSURB S.A. Galati”.

DL. MIHAI ALIN:

Intelegem cu totii necesitatea unor mijloace de transport ceva mai noi la Transurb, dar totusi cred ca, inainte de a le achizitiona, ar trebui sa ni se prezinte si noua o strategie, pentru ca, in situatia in care noi vom accepta sa achizitionam niste mijloace de transport la societatea noastra si vom avea inca 10 maxi taxi pe traseu, ele sunt complet inutile. Si v-as intreba dl. Primar, daca in momentul de fata inainte de achizitia mijloacelor pentru transportul Transurb, exista o strategie in ceea ce priveste expirarea contractelor cu transportatorii privati in anul 2015.

Si in al doilea rand cred ca trebuia achizitionate niste mijloace de transport noi mergand pe principiul „prea saraci ca sa ne imbracam ieftin”. Costurile de mentenanta la Transurb, din pacate, oricat am incerca sunt greu de controlat. Subventia este intr-o continua crestere de la un an la celalalt. Multumesc.

PRESEDINTE DASCALU MONICA:

Multumesc. Trecem la vot.

DL. MIHAI ALIN:

Adresasem o intrebare. O repet cu permisiunea dvs. Daca inainte de a vota aceasta achizitie exista o strategie in ceea ce priveste transportul public local, pentru ca noi vom lua de 1 milion de Euro si nu stim unde o sa le punem. Daca le punem pe un traseu cu 10 maxi taxi, le luam degeaba. Anul viitor Transurb tot 9 milioane va cere subventie.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Dna Director, va rog sa raspundeti.

DNA. TOTOLICI GENICA.

Buna ziua. Ca sa raspund strict la intrebare. Noi lucram acum la o strategie de dezvoltare a transportului urban impreuna cu Primaria, cu Serviciul de transporturi din Primarie. Asta facem de o luna si jumatate si speram sa iasa ceva bun si ca in 2015, intr-adevar, cand ne expira contractul pe care il avem acum, contractul de delegare, sa putem sa acoperim reteaua de transport, traseele principale. Asa cum spune legislatia, Legea 92. Asta si cu sprijinul dvs. Asadar strategia exista, se lucreaza. Eu stiam ca s-a prezentat la toate comisiile si la Comisia de servicii publice, nu stiu daca si la celelalte comisii, in stadiul in care s-a ajuns acum cu harta traseelor, harta noua a traseelor ca sa putem avea traseele noastre principale cu care sa putem sa functionam si sa putem sa incasam si, in acelasi timp, sa scada subventia asa cum se doreste, sa putem sa avem veniturile noastre proprii.

Referitor la achizitia mijloacelor de transport second hand care se va face acum sunt la valoare nu foarte mare, pentru ca, daca luam aceleasi mijloace de transport noi, asa cum spuneti dvs, trebuia in jur de 8 milioane de Euro.

DL. MIHAI ALIN:

Ce vechime au acele mijloace de transport?

DNA. TOTOLICI GENICA:

Noi am solicitat, la banii pe care ii aprobati dvs, vechime 2002-2003. Astea sunt valorile pe piata.

DL. MIHAI ALIN:

Deci vorbim de o vechime de 10-12 ani.

DNA. TOTOLICI GENICA:

Da. Ele functioneaza, in momentul in care le aducem aici si din experienta pe care o avem, cel putin 6 ani fara sa avem mari reparatii la ele.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Multumesc. Alte discutii? Supun la vot acest proiect.

DNA, PARASCHIV ANA:

Eu am un copil cu dizabilitati si am sunat la societate din cauza problemelor care le am cu soferii. Nu pot sa urc carutul. Copilul meu are 15 ani. Cum sa-l urc? In brate? Soferii imi vorbesc foarte urat. Am vorbit cu dna Lica Mioara. Mi s-a tot promis ca mi se rezolva. Sunt si soferi care m-au ajutat, dar sunt soferi care imi inchid usa in fata si nu pot sa urc carutul si o saptamana am folosit taxiul ca sa-mi duc copilul la kinetoterapie. Nu este normal ca sa platesti bilete si abonamente la Transurb si sa nu beneficiezi de ele.

DNA. TOTOLICI GENICA:

Da. Cunosc problema doamnei. Nu toate autobuzele au trapa. Cele care le achizitionam acum sunt cu podea coborata. Mai avem un numar de 45 de autobuze care nu au podea coborata. Este foarte greu sa urci din statie o persoana care este in situatia in care spune doamna.

DNA. PARASCHIV ANA:

Nu. Autobuzele aveau trapa. Si la cele care nu aveau trapa, au coborat soferii si m-au ajutat sa ridic carutul. Dar acum trei saptamani m-am dus cu copilul la „Urgente” si a trebuit sa ma duc la autobuz ca sa nu mai chem ambulanta. Si am avut surpriza ca soferul mi-a spus:”Nu vezi ca stau de vorba?” Si a plecat, m-a lasat cu copilul in mijlocul statiei. Iar eu am ajuns cu copilul in „Reanimare”. De ce?

Am sunat la Consiliu, am vorbit cu dl. Ghetu...

PRIMAR, MARIUS STAN:

Doamna, intamplator cunosc cazul. Cristiana. E un copil cu o boala aproape de nevindecat. A fost in Italia si peste tot. Sa veniti la noi sa va dam un permis semnat de Primar, cu antetul Primariei si sa indrazneasca un sofer sa nu va ajute cand va vede cu permisul acela atarnat de gat. Va rog. Dna Tototlici sa transmiteti si dvs.

DNA. PARASCHIV ANA:

Ati spus intr-o sedinta la inceputul anului ca pentru un pensionar cu 1000 de lei sa i se dea abonament cu reducere 50%, iar pentru un copil cu 42 de lei tot 50%. Intrebarea mea este:Un pensionar are 1000 de lei, un copil are 42 de lei. Unde este dreptatea? Daca unui copil i se da 50% reducere ca sa poata sa mearga la scoala, ii platesti abonament luna de luna, iar un pensionar cu 1000 de lei nu-si poate permite un abonament. Iar un copil isi poate permite cu 42 de lei. Incepe scoala si platim 5-6 milioane. Nu mai zic ca trebuie sa-i cumperi culegeri, platim gardian la scoala, platit catalog on line. De ce nu se face pentru copii gratuit pe transport care au 42 de lei, dar pentru un pensionar care se plimba toata ziua cu autobuzul si are 1000 de lei se face? PRESEDINTE, DASCALU MONICA.

Multumim foarte mult. Am notat. Noi vom discuta in cadrul sedintelor pe comisii aceste probleme. Multumim frumos. Supun la vot.

Cine este pentru? - 23 voturi

Cine este impotriva? - 0 voturi

Cine se abtine?         - 2 voturi (dl. Dobrea Victor, dl. Mihai Alin)

Cu 23 de voturi “pentru”, 0 voturi “impotriva” si 2 “abtineri” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 18 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare pentru modificarea H.C.L. nr. 156/2008 privind stabilirea tarifelor pentru activitatile desfasurate de catre Serviciul Public Ecosal Galati”.

Dl. Bugeag Gheorghe a iesit din sala de sedinta.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru? Cine este impotriva?

  • - 24 voturi

  • -  0 voturi

  • -  0 voturi


Cine se abtine?

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 19 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea tarifului pentru activitatea de compostare in vederea reciclarii deseurilor predominant vegetale”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 24 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 20 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea tarifelor pentru activitatea de sortare in vederea reciclarii deseurilor tip hartie, carton, folie, PET, HDPE, cutii aluminiu si sticla”.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 24 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 21 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea inchiderii depozitului conform de deseuri realizat în cadrul masurii ISPA 2003 RO 16 P PE 027 prin metoda impermeabilizarii cu geocompozit”. Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 24 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 22 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea Actului Aditional la Contractul de delegare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare nr. 29/16108/23.09.2010 incheiat intre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara "Serviciul Regional Apa Galati" si Operatorul Regional Apa Canal S.A. Galati, cu privire la modalitatea de constituire si alimentare a Fondului I.I.D.” Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru? Cine este impotriva?

  • - 24 voturi

  • -  0 voturi

  • -  0 voturi


Cine se abtine?

Cu 24 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 23 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea tarifului de utilizare a parcarii publice cu plata "Parcare Drum Centura”. Dl. Bugeag Gheorghe a revenit in sala de sedinta.

Daca in legatura cu acest proiect de hotarare sunt comentarii? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru?         - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 24 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind aprobarea statului de functii si a organigramei pentru Centrul Multifunctional de Servicii Sociale Galati”.

DL. ILIE ZANFIR:

Organigrama aceasta cuprinde trei directii mari: Centrul de ingrijire si asistenta Galati, Agentia de Servicii Comunitare “Alternativa”, iar al treilea Centrul Multifunctional de Recuperare “KIDS”. Chiar trecem la engleza? Haideti sa-i spunem Centrul Multifunctional de Recuperare “Copii”.

DL. CALIGA GIGEL:

Este din bani europeni.

DL. ILIE ZANFIR:

A fost. Nu ne obliga nimeni, dl. Caliga Gigel. Oare in Anglia auzi de “copii” ca a fost proiect cu cei de la Cambridge? Nu cred. Propuneti-le cu limba romana. Nu mai place limba romana? Nu pot sa inteleg lucrul acesta. Va asigur ca e frumoasa.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Trecem la vot.

Cine este pentru?         - 25 voturi

Cine este impotriva?       - 0 voturi

Cine se abtine?            - 0 voturi

Cu 25 de voturi “pentru” proiectul de hotarare a fost adoptat.

Trecem la punctul 25 de pe ordinea de zi:” Proiect de hotarare privind parcarea vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 2 tone”.

Daca sunt comentarii?

DL. BOGATU HRISTACHE:

O sa rog initiatorul sa venim cu un regulament, in completarea acestui proiect de hotarare, privind parcarea tuturor autovehiculelor de transport marfa si transport persoane in municipiul Galati. Pentru ca acest proiect de hotarare este incomplet. Nu stabileste categoriile de autovehicule care nu pot parca in municipiu. S-a luat de la 2 tone in sus. Doua tone sunt si autoturisme, pentru ca luand in calcul cele de transport marfa pana la 8+1 si care sunt peste 3 tone sunt autoturisme si restul care depasesc 3,5 tone. De aceea printr-un regulament venim si stabilim clar care sunt conditiile in care se poate parca in municipiu si care sunt autovehiculele care se incadreaza pe hotararea respectiva.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Eu cred ca un amendament sau o modificare in sensul in care sa se specifice foarte clar ca e vorba de autovehicule, autoturisme peste 2 tone cu destinatie transport persoane si marfa nu au ce cauta. Parcate unde vrei si unde nu vrei. Amendamentul acesta, asadar modificarea facuta cred ca, daca sunteti de acord...

DL. BOGATU HRISTACHE:

A existat o hotarare de care nu a tinut nimeni cont. Trebuie sa detaliem.

DL. DIMA CRISTIAN:

Eu consider ca daca exista un amendament cu un regulament, intrucat nu s-a studiat, sa-l retragem de pe ordinea de zi sa vedem despre ce este vorba. Trecerea simpla a unui amendament prin care spunem ca un mijloc de transport care este de capacitate de 2 tone, transport marfa, nu este suficient, pentru ca o multime de masini au o utilitate mixta. Si de transport marfa si de persoane. Orice masina SUV care depaseste 2 tone poate fi utilizata si pentru transport marfa. Si atunci inseamna ca niciun SUV care are mai mult de 2 tone nu-l poti parca in Galati.

Mai exista o singura problema care mi se pare extrem de importanta. Acolo scrie:”.daca nu ai conditii proprii de parcare (autobaza).”. Eu nu am autobaza acasa. Dar sunt o multime de locatari care au spatii proprietate personala sufiecinte pentru a parca autovehiculul. Pot parca pe proprietate personala, curti proprii. Nu-ti trebuie autobaza ca sa parchezi masina de 2,5 tone.

DL. HUMELNICU MARIUS:

Conform Ordonantei 27/2011, Autoritatea Rutiera Romana licentiaza tot ce inseamna 3,5 tone, masa maxima autorizata cat si peste 9+1, la transport persoane. Aceasta cu 2 tone sa stiti ca nu stiu de unde e scoasa. Dupa care Ordonanta din 2013 prin care se spune ca ar trebui licentiate si cele de 2,4 tone pana la 3,5 tone si 9+1. La Camera Deputatilor s-a scos. Noi ar trebui sa incadram cel putin sub 3,5 tone, pentru ca, asa cum zice colegul, daca ai un SUV s-ar putea sa nu poti sa-l parchezi in fata blocului. Pe lege nu exista 2 tone.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Eu cred ca trebuie sa folosim limba romana, astfel incat sa facem distinctie clara intre masinile cu destinatie speciala transport calatori, nu masina proprietate care are 2 tone sau peste 2 tone. Nu de asta discutam. Discutam de domeniul public. Nu ai voie cu masini cu destinatie speciala transport calatori, dintr-un capat in altul al orasului. Si cele cu destinatie transport marfa. Ne complicam si amanam o hotarare care nu vad de ce trebuie amanata. Stau masinile astazi de toate tipurile si in special cele de marfa, camioane, microbuze parcate unde vrei si unde nu vrei. Si nu putem lua nicio masura coercitiva, pentru ca nu avem la baza nicio Hotarare a Consiliului Local. Asta e singura problema. Gasim din DEX formularea. Asta e tot. Nu cred ca este ceva spectaculos de modificat, un super regulament cu nu stiu ce modificari. Cred ca ne complicam.

DL. BOGATU HRISTACHE:

Dl. Primar, din cauza aceasta am venit si am propus acel regulament, pentru ca trebuie impartite pe categorii de autovehicule. Pe drumuri, pe strazi de defluire. Nu e ceva care sa mearga intr-o fraza. De asta consider ca e nevoie de un mic regulament, care sa faca parte integranta din hotararea respectiva si atunci am rezolvat toata problema.

DL. DIMA CRISTIAN:

Si un “Papuc” de transport marfa de 900 kg are masa maxima autorizata mai mult de 2 tone. Deci are 1300 kg plus 900 kg transport, are mai mult de 2 tone si este de gabaritul unui autoturism. Eu cred ca trebuie putin stabilit subiectul mai clar.

DL. MARIAN ALEXANDRU:

Eu vreau sa ridic o alta problema de natura juridica. Daca Ordonanta 27, de care nu am auzit, hotaraste expres 3 tone sau 3,5 tone, oare noi avem voie sa dam o hotarare pentru 2 tone? Multumesc.

DL. DIMA CRISTIAN:

E greu sa raspundem in secunda aceasta. Noi nu am gasit nicaieri in legislatie 2 tone, masa autorizata mai mare de 2 tone inseamna masa totala a autovehiculului. Sunt foarte multe masini de 2 tone. Dand un HCL nu facem decat sa-i incurcam pe toti si amenzile sunt 2500 de lei. Aici cred ca ar fi trebuit luat intr-o ordine. Asa cum punem de 2 Euro pe zi in parcarea tirurilor si aici am putea veni cu 1000 de lei sau cu 500 de lei amenda, sa incercam sa-i scoatem din municipiu si sa o crestem gradual, pentru ca daca spunem 2500 de lei din prima, nu ar plati nimeni si cream coruptie.

DL. MARIAN ALEXANDRU:

Eu sunt de acord ca un HCL are efect pentru sfera de competenta a municipiului, a Consiliului Local care l-a emis, dar atat timp cat nu contravine legii. Dar repet. Nu stiu daca putem da un HCL referitor la masa admisa in 2 sau 3 tone, nu stiu exact. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Avand in vedere toate discutiile aparute pe marginea acestui subiect propun scoaterea de pe ordinea de zi.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Domnilor, nu am nicio miza aici ca sa fie foarte clar. Pentru nimeni si pentru nimic. Ideea era de a nu mai permite masinilor care au scop de a transporta marfa sau calatori sa stea parcate pe domeniul public unde vrei si unde nu vrei. Acesta e singurul scop pe care il urmarea acest proiect. Specificarea greutatii, 2 tone, probabil cei care au lucrat la materialul respectiv s-au gandit si la camionetele destinate exclusiv transportului de marfa, dar care are o greutate cat o “Dacie”. Si acestea sa nu stea parcate pe domeniul public, pentru ca nu poti sa iei nicio masura impotriva lor. Acesta era singurul motiv. Daca dvs considerați ca trebuie scos... Dar stiu ce inseamna. Uitati de el.

DL. HUMELNICU MARIUS:

Da, dar nu este reglementata. Eu va zic pe lege, nu vorbim altceva, 2,4 tone, 3,5 tone masa maxima autorizata la transport martfa si 9+1 la transport persoane. Daca are o masina care are 8+1 locuri, poate sa o tina in fata blocului. Acum este 3,5 tone pentru transport marfa si 9+1 locuri pentru cel de persoane. 8+1 scuzati-ma.

DL. DIMA CRISTIAN:

Nu am placerea de a ma supara pe nimeni. Incercam sa ne gandim ca ne este usor sa fim in pozitia de legiuitor, dar mai greu e sa fim judecati de lege. Daca scapam acei 2500 de lei amenda pentru oricine ni se pare noua ca ar fi, eu cred ca un element mult mai important ar fi sa generam obisnuinta de consum in municipiul Galati, parcarea regulamentara a autovehiculelor. Se parcheaza in continuare pe 2-3 locuri de parcare. Mai conteaza cine ocupa locul?

PRIMAR, MARIUS STAN:

Acceptam amendamentul dlui Humelnicu cu 3,5 tone si 8+1.

DL. BOGATU HRISTACHE:

Este ilegala valoarea. Deci trebuie valoare minima si valoare maxima.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Propun altceva. Pana la prima sedinta de consiliu, domnii consilieri Bogatu, Humelnicu si Dima sa se ocupe de regulament si sa imbrace acest proiect. Dar in sedinta viitoare. Multumesc. Si-l scoatem de pe ordinea de zi.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Dl. Prefect, va rog.

PREFECT, OTROCOL DORIN:

Doamnelor si domnilor consilieri vreau sa va multumesc foarte mult pentru hotararea de astazi cea legata de alocarea unei sume pentru Studiul de fezabilitate referitor la situl arheologic de la Tirighina. Multumesc in mod special Comisiei de cultura care a inteles foarte repede utilitatea conservarii si dezvoltarii lucrarilor de acolo. Multumesc in mod special si dlui. Primar si executivului care, la randul lor, au inteles aceasta utilitate. Daca ne gandim bine inceputul formarii poporului roman este materializat acolo, inceputul crestinismului la Dunarea de Jos. Vom avea ce arata copiilor si nepotilor nostri. Multumesc foarte mult.

DL. ILIE ZANFIR:

Si cred ca trebuia, dl. Prefect, sa mentionati ca de fapt dorim asta pentru a merge pe un proiect european.

PREFECT, OTROCOL DORIN:

Corect. Ideea este ca Primaria, Consiliul Local sa poata sa acceseze un proiect pe Programul Operational Regional.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Multumesc. Dl. consilier Malinovici.

DL. MALINOVICI VICTOR:

Stimati colegi, am o rugaminte la dvs. As ruga pe domnii din Primarie, dl. Primar daca este posibil, pentru ca este un subiect foarte fierbinte. Este vorba de controlul asociatiilor de proprietari. Va aduc aceasta problema in atentie datorita multor sesizari din partea cetatenilor din Galati, deoarece in continuare se practica niste actiuni, niste modalitati de activitate in aceste asociatii, iar oamenii sunt complet nemultumiti.

Domnilor, dupa documentele pe care le-am vazut in ultima perioada, vreau sa spun ca se fura bani de la oameni buni platnici intr-un stil groaznic. Si oamenii au venit la Primarie sa solicite aceste controale si au avut surpriza sa li se spuna ca nu s-a incheiat, inca, un contract cu acel CECCAR. Sau cu o alta firma care poate sa asigure astfel de controale.

Oameni buni, trebuie sa ne gandim ca avem tot orasul in responsabilitate. Bunii platnici au spus:”Nu mai platim nici noi.” Este un dezastru in ceea ce inseamna administrarea acestor asociatii. Va rugam sa facem tot ce este posibil ca sa se intre in normalitate si sa fie controlate toate asociatiile de proprietari. Va multumesc.

PRIMAR, MARIUS STAN:

Aveti perfecta dreptate. Stim amploarea problemelor de acolo. Asociatiile au personalitate juridica, dar le putem impune, prin Serviciul din Primarie, un contract de verificare cu CECCAR-ul pe care noi il avem agreat printr-o hotarare. E vina noastra ca nu am accelerat procesul. Dar o vom face.

DL. RAINEA NICOLAE:

Am doua probleme. Dl. Primar, imi pare bine ca e si dl. Prefect aici, cele mai mari discutii le avem cu oamenii pe tema APATERM si APA CANAL. Cei mai multi datornici sunt la aceste doua societati ale noastre. De ce? Pentru ca nu sunt contorizate. Daca nu platesti lumina, iti taie lumina. Daca nu platesti telefonul, ti-l taie, nu-ti platesti cablul ti-l taie, nu-ti platesti gazul, ti-l taie. Apa nu ti-o taie ca suntem in comunism inca. Trebuie sa gasim o solutie la nivelul acestui municipiu, sa facem contorizarea. Pana gasim banii respectivi, propun ca toti oamenii din Primarie si din Prefectura sa-si dea cu parerea si sa faca un material, documentat si sa ne prezentam la Guvern si sa ne dea niste bani din fondul de rezerva. Sa incercam sa facem aceasta contorizare la apa calda. Sa vedeti atunci ca nu o sa mai fie miliardele acestea de care discutam si ne tot contram aici. Trebuie neaparat sa gasim solutii sa facem contorizare la apa calda si rece. Am ramas inca pe vremea comunismului, pentru ca era pe scara. Oamenii ma fac tampit ca nu stiu sa vorbesc la sedinte. Spun ca din cauza a doua familii celelate opt nu pot fi debransate. Dl. Primar sa facem un dosar si sa mergem la Guvern. Exista fond de rezerva? Exista. Sa incercam cu perioada de gratie. Vreti sa va spun cum am facut biserica “Inaltarea Domnului”? M-am dus peste Decebal Traian Remes de 2-3 ori si mi-a dat doua miliarde jumatate si s-a ridicat biserica in Tiglina.

Trebuie sa gasim solutii sa ii pedepsim pe cei care nu platesc. Daca nu, la tara. Ca daca nu era comunismul jumatate din acestia erau la tara acum.

A doua problema e mai scurta. Dupa 20 de ani in Consiliu ma intreb care e gradul nostru de competenta si pana unde putem sa mergem. Va spun cu durere in suflet, pentru ca atunci cand intram in Primarie suntem vazuti ca si cum am dori sa intervenim pentru pile si pentru bani. Mi se face scarba sa ma duc la niste doamne. Nu m-am dus niciodata pentru mine, m-am dus pentru altii. Se interpreteaza ca cine stie cat ia, ce face. Pe vremuri, participau si domnii directori de compartimente din Primarie. Sa vina sa vada cum se discuta aici si sa ne lamureasca. Si marti se obisnuia asta. Acum stam, nu semnam. Lasam in ultima zi. Vreau sa spun ca ceva nu este in regula si ma nemultumeste faptul ca daca vrei sa faci ceva ai aceasta retinere, pentru ca exista lipsa de incredere. Daca am incredere in mine, am incredere si in dvs. Avem suspiciosi.

Nu vreau sa deschid problema cu fotbalul, pentru ca unii au spus:”Eu nu am semnat, nu eram atunci”. Asa trebuie sa fie? Suntem un Consiliu, trebuie sa fim uniti, pentru ca de aceea ne-a ales lumea. Sa facem treaba pentru ei. Sa nu ne bucuram de raul altuia. Ca vine Curtea de Conturi si la acestia. Multumesc.

PRIMAR, MARIUS STAN:

La primul punct iti va raspunde dl. manager, la al doilea vreu sa fac o remarca. Te invidiez ca la varsta aceasta mai mergi la doamne. Vorbind serios, aveti statutul pe care stiti ca il aveti. Acolo unde nu puteti sa va impuneti dvs, sa va impuneti prin statutul pe care il aveti, sa faceti reclamatie concreta. Asa daca ne plangem la colt de drum, degeaba. Respectul trebuie sa fie unul fara discutie si atitudinea pe masura, vizavi de un consilier.

ADMINISTRATOR PUBLIC, VLAICU AUREL:

Am sa incerc sa fiu cat pot de scurt.

Primul subiect care este destul de delicat si e foarte important, sa se raspunda odata cat se poate de clar. Nu avem competente de a interveni pe domeniul privat al nimanui. Si am sa explic. Asociatiile de proprietari, avand personalitate juridica, pot, in sedintele lor, sa stabileasca masuri de interventie pe domeniul lor. Drept urmare, si am avut si o discutie si cu presedintele ANRSCE, in prezenta dlui. Prefect, subiectul este foarte important si e in curtea noastra. Apa Canal a facut cateva incercari si a reusit sa faca niste bransamente individuale care au fost declarate total ilegale, pentru ca au intervenit pe condominiu. Electrica, cei de la gaze, au niste legi care sunt date special pentru ei, pentru ca sunt agenti strategici. Si poate ar trebui sa mergi la Guvern, dar nu-ti va da nimeni in momentul de fata. Singura chestiune ce trebuie reglementata este legatura cu Asociatiile de proprietari. Sunt singurii care pot interveni sa faca astfel de lucrari.

De aici survine si problema pe care o avem noi. Debransam un bloc intreg si sufera oamenii buni platini pentru cativa rau platnici. E foarte importanta precizarea aceasta. Multumesc.

DL. BOGATU HRISTACHE:

Dl. Primar, vad ca dl. city manager a ocolit. Totusi cu APATREM-ul avem o problema. Si tacem din gura si nu spunem nimic. Sunt foarte multi cetateni care merg ca sa se debranseze. APATERM-ul nu le permite. Unii ca sunt in zone unitare, altii ca nu stiu ce. In conditiile acestea ce facem? Vin oamenii si ii plimba. Vin oamenii la Primărie si cauta si ei un răspuns. APATERM-ul este cel care nu le răspunde...

PRIMAR, MARIUS STAN:

Va dau un raspuns rapid, pentru ca banui ca toata lumea se grabeste. Subiectul nu se rezolva astazi aici. Daca noi stam de vorba si doua saptamani, nu le rezolvam. Am spus si dimineata, la sedinta cu liderii de grup, este cea mai grava problema cu care se confrunta acest oras. Astazi, cand stam de vorba, nu exista solutie, pentru caldura in aceasta iarna. Tocmai datorita rau platnicilor. Pentru ca daca oamenii ar plati, macar o parte din datoria din urma, s-ar crea fonduri de rulment pentru a se putea asigura gazul pentru productia curenta de apa calda si caldura. Dar nu o fac si nu o fac in continuare, pentru ca asa au fost invatati 20 de ani. Va trebui sa-i dezvatam prin masurile pe care am spus ca le vom lua. Si vom fi nevoiti sa cedam aceasta creanta a APATERM-ului unei firme de recuperare care “nu are mama, nu are tata” si va scoate oameni din casa. Vor veni tot la noi la Primarie, dar asta este. Ii avertizam de acum sa stie ce ii asteapta.

Este foarte, foarte clar acest subiect. Oricat am incerca noi acum sa hotaram ceva nu putem. Noi o sa avem saptamana viitoare o intalnire la Minister. Am avut ieri intalnire cu reprezentantii ELECTROCENTRALE. Astazi, cand stam de vorba, APATERM-ul nu are voie sa aprobe debransarea. Tocmai pentru a nu vaduvi zonele unitare de caldura. Pentru ca asta inseamna moartea intregului sistem centralizat. O data mort, mort ramane. Si va veni liberalizarea preturilor la gazul metan care va “exploda”, efectiv si vor aduce oamenii in situatia in care, si daca isi iau de la gura, nu pot plati gazul. Mergand pe cont propriu, centrale proprii, sistemul centralizat ramane, intr-adevar, cel mai eficient, cel mai ieftin. Dar cu o conditie. Sa plateasca oamenii. APATERM nu are dreptul, astazi, sa ia o hotarare de genul acesta, pentru ca vaduveste zonele unitare. Daca noi, in urma discutiilor de la minister cu CET-ul, ajungem la o concluzie pe care in mod cert o vom prezenta Consiliului Local pentru o hotarare, precedata si de o dezbatere publica asa cum am promis pe subiectul acesta care este cel mai grav al orașului... Va trebui sa luam impreuna o hotarare care, credeti-ma, ca va fi una dintre cele mai dure. O vom lua impreuna aici. Si dupa aceea va trebui sa ne supunem cu totii acestei hotarari.

ADMINSTRATOR PUBLIC, VLAICU AUREL:

Inchei cu o intrebare retorica: Cat de mult sa intervina Primaria, Consiliul Local, APATERM, intr-o situatie in care organismul reprezentativ al oamenilor este Asociatia de proprietari si ei pot reglementa toate lucrurile? Au 3-4-5 oameni rau platnici pe scara, ce se va intampla acolo? Restul ce fac? Ce fac Asociatiile care au generat toate datoriile catre APATERM?

Cum considerati ca e viabila orice fel de solutie in conditiile in care anul trecut factura a fost achitata in proportie de 60% din care jumatate a sustinut-o Consiliul Local si Guvernul. In conditiile acestea populatia plateste 30% din factura. E o intrebare retorica. Multumesc.

DL. ROTARU SAVEL BARBU:

Aceeasi problema am vrut sa o ridic si eu. Problema incalzirii este o problema esentiala pentru noi toti inclusiv pentru cei alesi de oameni. Trebuie neaparat sa stim ce s-a facut cu punctele de vedere de la ultima nostra sedinta de comandament din aprilie. Trebuie sa ne intalnim periodic sa vedem ce este de facut. In adevar tot ce ati spus este real. Dar ce facem? Sunt 63.000 de apartamente care vor ramane fara caldura. Cunosc foarte bine situatia centralelor. ELECTROCENTRALE nu a fost gandit pentru alimentarea orasului Galati. A fost gandit pentru combinat si pentru energia electrica. Combinatul si LINDE renunta la consumatorii care insemnau abur si apa demineralizata. Deci tot ce este centrala va fi pentru Galati. Daca nu vom plati, ELECTROCENTRALE nu va mai primi gaz. Trebuie sa analizam foarte in detaliu ce facem in aceasta situatie? Eu am spus de mult timp ca trebuie facut un bilant energetic, pentru ca sunt scari unde nu se mai justifica alimentarea centralizata. Sunt pierderi foarte mari pe conducte care nu au consumatori. Deci sunt niste probleme care sunt foarte serioase care trebuie discutate. E adevarat plata incalzirii este esentiala, dar trebuie discutat ca bilant energetic pe zone, ce facem? Pentru ca timpul trece si ar trebui, pentru urmatorii trei ani, sa gandim o dezvoltare pe zone a orasului Galati, eludand toata gandirea aceasta cu ELECTROCENTRALE. Aceasta este o problema.

A doua problema pe care am ridicat-o si o ridic in continuare este zidul de sprijin de la Faleza. Suntem intr-un oras cu foarte, foarte mari probleme. Sunt doua studii facute, le stiu foarte bine, in care alunecarea de teren in zona Falezei este foarte periculoasa si oricand poate sa apara ca o surpriza. Acum au aparut niste gauri care justifica intr-un fel toate izvoarele subterane care sunt la 20-25 de metri. In primul rand trebuie sa reducem viteza de circulatie pe Faleza Superioara. Este un lucru foarte important. Vibratiile sunt factorul numarul unu pentru alunecarile de teren. Timpul trece, noi nu facem nimic. Asa cum spunea si dl. Dobrea sunt foarte multi bani de investitii care nu se cheltuiesc din motivele enuntate. Timpul trece, noi nu facem nimic si ne vom trezi intr-o zi cu o surpriza extraordinara cu alunecari de teren care pot afecta si locuintele care sunt pe Faleza.

Asadar a doua problema asupra careia insist, este sa gandim din timp un program esalonat de executie a acestui zid de sprijin, astfel incat in urmatorii trei ani sa reusim sa facem zidul de sprijin de la “Ultimul leu” pana sus spre ponton.

Acestea sunt doua probleme pe care le consider foarte importante, afara de alte probleme care noi trebuie sa le discutam, pentru ca este timpul sa le discutam. Timpul trece, noi nu facem nimic. Este vorba de drumul la Braila , profitand de faptul ca avem pod peste Siret, care este foarte important in dezvoltarea unui drum de patru piste pana la Braila, de analiza, impreuna cu brailenii a unui aeroport in zona Vadeni care inseamna o executie in trei ani de zile cu o pista de 2250 mp, cu acostamente de 7,5 m, intr-o prima etapa. Cu o etapa a doua turnul de control si etapa a treia statia in sine. Asadar noi, in trei ani, nu cu multi bani, toata investitia aceasta ar costa 40-50 de milioane de Euro, pe care le putem esalona in trei ani, am putea realizara acest proiect. Nu este o suma mare si se poate executa. Este important pentru viitorul orasului Galati, o dezvoltare aerodinamica pentru cargou si pentru cetateni a unui aeroport in zona Galati-Braila. Si urmeaza ca sa insistam foarte mult, am vrut la Focsani sa discut problema aceasta cu dl. Sova sa abordam autostrada Braila-Buzau care este usor de executat. Este una dintre cele mai usor de executat autostrazi din Romania, pentru ca are circa sase lucrari de arta si in rest este o sosea plata.

DL. MALINOVICI VICTOR:

Si Galatiul?

DL. ROTARU SAVEL BARBU:

Galatiul am spus in dezvoltarea initiala. Acestea sunt doua probleme pe care va rog frumos sa le analizam din timp si sa vedem o dezvoltare a lor. Multumesc.

ADMINISTRATOR PUBLIC, VLAICU AUREL:

Dl. consilier, doar doua precizari, nu vreau sa intru in ultimele doua puncte care cuprind o dezvoltare regionala, vreau sa va spun un singur lucru pentru a nu ramane undeva aici, sa se spuna ca nu facem nimic. Chiar facem. Sunt doua strategii pe termie pe care le tot reactualizam. Ieri am avut intalnire cu noul administrator special al ELECTROCENTRALE si avem cateva scenarii cu care vom merge impreuna la Guvern si vom vorbi, in ceea ce priveste partea de Faleza. Tocmai s-a terminat un studiu destul de amplu de catre Universitatea Tehnica din Bucuresti si Academia Romana, un studiu derulat pe perioada unui an in care s-au studiat toate fenomenele de tasare, de vibratii. O sa-l dam publicitatii ce conteaza pentru public, iar restul masurile care sunt acolo vor fi reflectate in buget. Multumesc.

PRESEDINTE, DASCALU MONICA:

Multumesc si eu pentru interventie. Va multumesc pentru prezenta. O dupa amiaza frumoasa si o seara si mai frumoasa. La revedere.

PRESEDINTE DE SEDINTA, DASCALU MONICA

AVIZAT SECRETAR, Radu KOVACS

INTOCMIT, Camelia NEOFIT