Proces verbal din 19.07.2012

Sedinta Consiliului Local al municipiului Galati din data 19/07/2012

PROCES - VERBAL

AL SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL DIN DATA DE 19 IULIE 2012

Convocarea Consiliului Local a fost facuta cu 5 zile inaintea sedintei in baza Dispozitiei Primarului nr.73/12.07.2012, intrucat sedinta este ordinara.

Ordinea de zi a fost adusa la cunostinta locuitorilor prin intermediul ziarului “Viata Libera”, in data de 14.07.2012.

Sedinta Consiliului Local din data de 19.07.2012 este publica, avand ca presedinte de sedinta pe dl. MIHAI MANOLIU

ORDINEA DE ZI A ȘEDINȚEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL GALAȚI DIN

19 07 2012

  • 1. Proiect de hotarare privind aprobarea comisiei de analiza a solicitarilor de locuinte sociale, criteriilor de prioritate si a actelor necesare ce vor sta la baza repartizarii locuintelor sociale destinate chiriasilor evacuati sau care urmeaza sa fie evacuati din locuintele retrocedate fostilor proprietari;

  • 2. Proiect de hotarare privind aprobarea termenului de depunere sau completare al dosarelor depuse in vederea repartizarii locuintelor sociale destinate chiriasilor evacuati sau care urmeaza a fi evacuati din locuintele retrocedate fostilor proprietari;

  • 3. Proiect de hotarare privind achizitionarea serviciilor juridice pentru reprezentare;

  • 4. Proiect de hotarare privind aprobarea contului anual de executie al bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati, pe anul 2011;

  • 5. Proiect de hotarare privind modificarea si completarea art.6 din HCL nr.55/ 14.02.2008 privind aprobarea asocierii Consiliului local al municipiului Galati in vederea constituirii Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara "Serviciul Regional Apa Galati" si aprobarea Actului Constitutiv si Statutului Asociatiei de Dezvolatare Intercomunitara "Serviciul Regional Apa Galati";

  • 6. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli al municipiului Galati, pe anul 2012;

  • 7. Proiect de hotarare privind aprobarea contului de executie al bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati la finele trimestrului II 2012;

  • 8.     Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2012, pentru directorul general al SC ADMINISTRAȚIA PIEȚELOR AGROALIMENTARE SA Galați;

  • 9.     Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2012, pentru directorul general al S.C. GOSPODĂRIRE URBANĂ SRL Galați;

  • 10.    Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor si criteriilor de performanta pe anul 2012, pentru directorul general al RA ADMINISTRATIA ZONEI LIBERE Galati;

  • 11.    Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor si criteriilor de performanta pe anul 2012, pentru directorul general al SC TRANSURB SA Galati;

  • 12.    Proiect de hotarare privind schimbarea regimului juridic din spatiu cu alta destinatie în locuinta a spatiului situat în imobilul din Galati, str. Mihail Kogalniceanu nr. 15;

  • 13.    Proiect de hotarare privind schimbarea regimului juridic din locuinta în spatiu cu alta destinatie al spatiilor situate în imobilul din str. Traian nr. 116-118 si închiriate de catre S.C. Tehnolemn MC S.R.L., Istudor Neculai, S.C. Liviu George S.R.L., respectiv modificarea H.C.L. nr. 442/2002 prin anularea pozitiilor 63, 64 si 65 din anexa VII si completarea anexei XVIII corespunzator cu cele trei spatii;

  • 14.    Proiect de hotarare privind atribuirea in folosinta gratuita a unor spatii disponibile din incinta PT/SC-urilor, Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta “G-ral Eremia Grigorescu” Galati, pe durata existentei constructiilor;

  • 15.    Proiect de hotarare privind aprobarea unui numar de 4 consilieri în cadrul Cabinetului Primarului, din structura organizatorica a Primariei municipiului Galati;

  • 16. Interpelari, interventii, cereri;

  • 17. Diverse.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Buna ziua, va propun sa incepem sedinta, ca sa terminam mai repede, pentru ca este foarte cald. Va multumesc pentru intelegere.

Inainte de a intra in ordinea de zi, s-a inscris la cuvant dl. Ciochina Dumitru Adi, de la Teatrul Muzical. Va rog in limita a trei minute.

DL. CIOCHINA D.

Buna ziua domnule Primar, domnule presedinte, domnilor Viceprimari, domnilor consilieri, doamnelor si domnilor. Inainte de a da citire acestei scrisori, vreau sa mentionez ca nu ma adresez unei comisii de specialitate, intrucat s-ar putea incalca procedura legala, ceea ce nu am fost informat si nu am stiut. Vreau sa va aduc la cunostinta cateva probleme. In sedinta C.L. de anul trecut si de acum doi ani, cu fostul primar, am depus la dumneavoastra o problema, intrucat am devenit un caz social, cu debitul de 50 milioane lei la intretinere si exista pericolul sa raman pe strada. Anul trecut am avut 36 milioane la asociatia 456, cred ca in viitor voi fi actionat in instanta si voi pierde locuinta si voi plati cheltuieli de judecata. O a doua problema, ca sa stiti in ce mod a facut dl. Florin Melinte salariile din Teatrul Muzical, nu s-a rezolvat nimic, suntem si acum cu salarii de 4-500 roni, mi s-a luat sporul de vechime, care nu s-a mai acordat de la 1 iulie 2007, pe 36 de luni nu s-a acordat sporul de 5%. Este un drept care-mi apartine prin lege si Constitutie. In mod expres, din 2008, ianuarie si pana in 2011, sporul de munca grea care-mi apartine conform legii si Constitutiei, nu mi s-a dat. Nu stiu in ce temei vom putea rezolva aceste probleme, daca va trebui o hotarare judecatoreasca, insa va trebui sa spunem ca, colegii nostri din Teatrul National din Bucuresti, dupa spectacolul din 7 mai, au salariile de 11 milioane, iar noi am ramas cu 500 roni. Este bataie de joc ceea ce si-a permis dl. Melinte sa faca la aceasta institutie. Dupa ce anul trecut am donat sange, mi s-a luat din timpul liber, ni s-au patat cartile de munca cu 90 de zile nemotivat, a 180 de ore. Cum se poate asa ceva? Cred ca aceasta ne dauneaza pe viitor si pentru pensie si pentru incadrarea intr-o noua institutie. Vreau un trai decent. Am un copil bolnav de autism, cu probleme in dezvoltarea limbajului, nu am ce sa-i ofer. Nu putem sa stam nepasatori. Lucram la un sfert de capacitate, suntem 4 oameni si vreau sa mentionez un lucru important. In Teatrul Muzical s-a reinstaurat linistea, pacea si asta, datorita d-lui Teodor Nita, care si-a adus aportul si a facut arta si calitate, insa, pe plan financiar, ni s-a adus la cunostinta, ca dansul este interimar si nu are putere de decizie pentru rezolvarea problemelor finaciare. Aveti documentatia aici, contractul individual de munca, deciziile.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Va multumim.

Acum putem intra in ordinea de zi, dragi colegi. Fiind prima sedinta, dati-mi voie sa le spun “bine ne-am regasit”, fostilor colegi din mandatul trecut si “bine ati venit”, celor care sunt la un nou mandat si ma bucur pentru ei. De ce? Pentru ca, consider ca vor avea ocazia si am vazut pe multi din colegii noi, ca au mult entuziasm, vor sa faca foarte mult, vor sa schimbam, asa cum a fost si sloganul de campanie “Noul Galati”, speram ca toti cei din consiliu vom putea sa ne aducem cu adevarat contributia, fiecare acolo unde se pricepe si ce poate si desi, e prea devreme sa spunem ca am gasit intelegere, cel putin cum am vazut pana acum modalitatea de lucru a d-lui Primar, sper, cum spune romanul, sa-i tina Dumnezeu obiceiurile. Va multumim si sa ne ajute Dumnezeu sa ne ducem la indeplinire mandatul pe care l-am inceput si zic eu, ca de fapt, cei care suntem aici, nu ne dorim decat sa lucram si sa facem ceva in slujba cetatenilor, a oamenilor care au avut incredere in noi si ne-au ales in Parlamentul local, ca sa spun asa. Tin sa fac precizarea de la inceput, lipsesc: dl. Dobrea V., dl. Ene C-tin, dl. Gavan E., acestia lipsesc motivati. Prezenta este de 24 de consilieri. In continuare, dati-mi voie sa supun aprobarii, procesele-verbale din sedinta precedenta. Daca sunt observatii ?

Cine este pentru ? 24 voturi Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ?                    0 voturi

Cu 24 de voturi au fost aprobate procesele-verbale din sedinta anterioara.

In continuare, intram in ordinea de zi a sedintei de astazi. Tot pentru operativitate si deja sa format o cutuma, fiecare avem laptop-uri si ne-a fost prezentata si ordinea de zi. Daca sunt observatii, sau daca nu, ca dl. Primar sa nu mai dea citire inca o data ordinei de zi. Cine este pentru ? 24 voturi Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ?                    0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobata ordinea de zi.

1. Proiect de hotarare privind aprobarea comisiei de analiza a solicitarilor de locuinte sociale, criteriilor de prioritate si a actelor necesare ce vor sta la baza repartizarii locuintelor sociale destinate chiriasilor evacuati sau care urmeaza sa fie evacuati din locuintele retrocedate fostilor proprietari;

Daca sunt observatii ? Daca nu, aveti fiecare dintre dumneavoastra, fiecare consilier, aveti un buletin de vot. A fost o discutie premergatoare dimineata, la care, fiecare partid si-a propus un reprezentant in aceasta comisie. Daca mai sunt alte propuneri ? Daca nu, va rog sa votati, inconjurand “da” sau “nu”, pe buletinul de vot pe care-l aveti. Comisia de numarare, va rog sa adune buletinele de vot si sa faca numaratoarea. In comisie sunt si membri din aparatul de specialitate al Primariei, care vor fi numiti prin Dispozitia Primarului. Asta este la latitudinea noastra, sa ne alegem colegii din consiliu, care vor participa. Dl. Dima, va rog, prezentati rezultatul votului secret.

DL. DIMA C.

Comisia de numarare a voturilor, compusa din trei membri si o persoana absenta, a constatat urmatoarele, rezultatul votului secret este:

Dl. Bucatanschi Mihail

Voturi “pentru”

Voturi “contra”

Voturi “abtineri”

D-na Paladi Gina

Voturi “pentru”

Voturi “contra”

Voturi “abtineri”

D-na Cocu Desilia

Voturi “pentru”

Voturi “contra”

Voturi “abtineri”

Dl. Cristache Catalin

Voturi “pentru”

Voturi “contra”

Voturi “abtineri”

Dl. Malinovici Victor

Voturi “pentru”

Voturi “contra”

Voturi “abtineri”

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Multumesc, daca mai sunt observatii ? Daca nu, supun la vot in intregime comisia care a fost aleasa.

Cine este pentru ? 24 voturi

Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ?                    0 voturi

Cu 24 de voturi a fost adoptat proiectul de hotarare privind constituirea comisiei.

2. Proiect de hotarare privind aprobarea termenului de depunere sau completare al dosarelor depuse in vederea repartizarii locuintelor sociale destinate chiriasilor evacuati sau care urmeaza a fi evacuati din locuintele retrocedate fostilor proprietari;

Daca sunt observatii ?

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

3.     Proiect de hotarare privind achizitionarea serviciilor juridice pentru reprezentare;

Daca sunt observatii pe marginea acestui material ? Dl. Primar vrea sa dea cateva lamuriri. DL. PRIMAR

As vrea sa lamuresc subiectul acesta. Dupa cum bine stiti, Ordonanta 24/2012 spune explicit ca, acolo, in administratiile publice locale, unde exista un oficiu juridic, un serviciu juridic, nu pot sa apelez la o casa de avocati, decat cu aprobarea C.L. Datorita faptului ca, dintr-o evaluare, sumara inca, avem abia aproape o luna de zile, am constatat ca cine vrea sa faca bani, da in judecata Primaria si castiga si face bani. Avem procese, dupa cum stiti, un proces, in care, in prima instanta, petentul a data in judecata C.L. si a castigat 4,5 milioane, care prin penalitati, pot ajunge la 10 milioane. Procesul se reia, Primaria fiind cea actionata in judecata, este in pericol. Este unul din exemple. Mai este un exemplu, in care Primaria este parte in proces, pe o cladire ilegal construita, pe strada Carnabel, pe scheletul unei cladiri a Primariei. Vreau sa va spun ca Primaria se afla in acest proces, venind cu acte doveditoare ca, acea cladire veche a Primariei, are valoare de 34,24 lei. Sunt situatii hilare, care ne fac sa apelam la metoda aceasta, de a apela la avocati, casa de avocati, serioasa, care sa ne apere interesele cu adevarat, serviciul nostru juridic urmand sa raspunda doar de legalitatea documentelor pe care le vom intocmi in Primarie. Multumesc.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Va multumesc. Daca mai sunt alte observatii, interpelari, interventii ?

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

4. Proiect de hotarare privind aprobarea contului anual de executie al bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati, pe anul 2011;

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

5. Proiect de hotarare privind modificarea si completarea art.6 din HCL nr.55/ 14.02.2008 privind aprobarea asocierii Consiliului local al municipiului Galati in vederea constituirii Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara "Serviciul Regional Apa Galati" si aprobarea Actului Constitutiv si Statutului Asociatiei de Dezvolatare Intercomunitara "Serviciul Regional Apa Galati";

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

6. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli al municipiului Galati, pe anul 2012;

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

7. Proiect de hotarare privind aprobarea contului de executie al bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati la finele trimestrului II 2012;

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

8. Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2012, pentru directorul general al SC ADMINISTRAȚIA PIEȚELOR AGROALIMENTARE SA Galați;

Cine este pentru ?

24 voturi

Cine este contra ?

Cine se abtine ?

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

  • 9. Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2012, pentru directorul general al S.C. GOSPODĂRIRE URBANĂ SRL Galați;

    Cine este pentru ? Cine este contra ?

    Cine se abtine ?

    24 voturi

    0 voturi

    0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

  • 10. Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor si criteriilor de performanta pe anul 2012, pentru directorul general al RA ADMINISTRATIA ZONEI LIBERE Galati;

    Cine este pentru ? Cine este contra ?

    Cine se abtine ?

    24 voturi

    0 voturi

    0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

  • 11. Proiect de hotarare privind aprobarea obiectivelor si criteriilor de performanta pe anul 2012, pentru directorul general al SC TRANSURB SA Galati;

    Cine este pentru ? Cine este contra ?

    Cine se abtine ?

    24 voturi

    0 voturi

    0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

  • 12. Proiect de hotarare privind schimbarea regimului juridic din spatiu cu alta destinatie în locuinta a spatiului situat în imobilul din Galati, str. Mihail Kogalniceanu nr. 15;

    Cine este pentru ? Cine este contra ?

    Cine se abtine ?

    24 voturi

    0 voturi

    0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

13, Proiect de hotarare privind schimbarea regimului juridic din locuinta în spatiu cu alta destinatie al spatiilor situate în imobilul din str. Traian nr. 116-118 si închiriate de catre S.C. Tehnolemn MC S.R.L., Istudor Neculai, S.C. Liviu George S.R.L., respectiv modificarea H.C.L. nr. 442/2002 prin anularea pozitiilor 63, 64 si 65 din anexa VII si completarea anexei XVIII corespunzator cu cele trei spatii;

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare. 14. Proiect de hotarare privind atribuirea in folosinta gratuita a unor spatii disponibile din incinta PT/SC-urilor, Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta “G-ral Eremia Grigorescu” Galati, pe durata existentei constructiilor;

Cine este pentru ? 24 voturi

Cine este contra ? 0 voturi

Cine se abtine ? 0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

15. Proiect de hotarare privind aprobarea unui numar de 4 consilieri în cadrul Cabinetului Primarului, din structura organizatorica a Primariei municipiului Galati;

Cine este pentru ? 24 voturi

Cine este contra ? 0 voturi

Cine se abtine ? 0 voturi

Cu 24 de voturi a fost aprobat acest proiect de hotarare.

Cu acestea, s-au epuizat toate proiectele de hotarare. Colegul, Alin Mihai, m-a rugat sa-i dau cuvantul la “interpelari”.

DL. MIHAI A.

Multumesc, Dl. Primar, o rugaminte. Va rog sa analizati un pic proiectul de la Gradina Publica si eventual sa luati legatura cu executantul lucrarii, pentru ca e o nemiscare totala pe acolo, ma rog, partiala si durata de executare este de 1 an si 8 luni si totusi este un obiectiv destul de important al municipiului si poate se rezolva mai repede.

DL. PRIMAR

Poate raspunde d-na Campeanu.

D-NA CAMPEANU R.

Lucrarea este in grafic, se efectueaza pe o durata de 14 luni. Ea este in grafic. Totusi am depus diligentele pentru a grabi finalizarea. Stim ca este un obiectiv pe care si-l doresc toti galatenii.

DL. MIHAI A.

Am inteles ca este in grafic, am vazut si eu termenul final al executiei, este undeva prin 2013, dar totusi, ar trebui sa insistati un pic, pentru ca se lucreaza cu 5 oameni acolo si un excavator, pentru Gradina Publiva a Minicipiului Galati si n-avem atatea parcuri, sa dam pe dinafara. Rizer-ul este inchis, toate sunt intr-o stare deplorabila si poate insistati si va intelegeti cu contractantul, sa se miste putin mai repede. Asta este solicitarea.

DL. PRIMAR

Vom lua legatura cu constructorul si vom analiza situatia respectiva. Vreau sa va multumesc pentru promptitudine, cred ca am batut un record la timpul in care s-a derulat o sedinta de plen. Va multumesc pentru promptitudine si colaborare si pentru presa, vreau sa va spun ca, ce vedeti aici, e de fapt rezultatul discutiilor pe care noi le avem in fiecare marti, la comisie si evident, inainte de sedinta de plen, sedinta cu liderii de grup, de dimineata, unde se stabileste ordinea de zi. Asa incat, sedintele, sper ca si de acum inainte, sedintele de plen sa fie doar o simpla formalitate, fara sa oferim subiecte care stiu ca va plac de multe ori. Va multumesc.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Multumim d-lui Primar, dl. Bugeag, va rog.

DL. BUGEAG GHE.

N-o considerati nici interpelare, nici interventie, nici cerere, la “diverse” eventual. Domnule Primar, undeva, o firma suedeza este interesata sa faca o centrala termica pentru municipiul Galati si sa foloseasca gunoi menajer. Puteti sa ne faceti o scurta informare, ca sa stim cam in ce stadiu este ?

DL. PRIMAR

Pot sa va informez, punctual, ca delegatia de la USITALL, care de fapt, reprezinta un serviciu al Primariei din LINKOPING, noi deocamdata, nu ne acoperim necesarul propriu de energie cu ce facem. Deci, am fost la discutii, pana acum, am hotarat, am avut un proiect de hotarare, in care ne-am dat un acord de principiu de a folosi, nu pot sa spun incinerator, pentru ca se supara nemtii pe noi, cuptorul de procesare a gunoaielor. Deci, au venit, au insistat, ne-au facut o oferta, constand intr-un contract, pe care noi l-am trimis la Ministerul de Externe, pentru studiu, pentru analiza, unde intentioneaza, vor, si-ar dori evident sa fie asa, cred ca multi isi doresc lucrul acesta, o atribuire directa a acestui serviciu. Trebuie sa spun, detaliind putin, ca aceasta firma vrea sa investeasca la noi, in Galati, o investitie de aproximativ 200 milioane euro, o investitie care ar asigura aproape de 40% din necesarul de energie termica pentru orasul Galati, ceea ce inseamna foarte mult, cu niste garantii de pret, sub pretul actual si constant, pe o durata foarte lunga. Sunt subiecte pe care oricum le vom analiza, le vom discuta, asteptam un raspuns de la Ministerul Afacerilor Externe si abia dupa aceea, acest serviciu se va scoate la licitatie. Ca va fi firma suedeza, italieni, nemti sau mai stiu eu ce alte nationalitati, un lucru e sigur, ca trebuie sa venim cu inca o alternativa la energia termica, pentru ca monopolul pe care Electrocentrale il au, il detin la momentul de fata in Galati, ne creaza si creaza populatiei, stiti foarte bine, o problema mare, legata de pret.

DL. BUGEAG GHE.

Eu va multumesc pentru informatie, am crezut si cred ca e una de interes public, cu atat mai mult ca, iarna se apropie, cu atat mai mult cu cat stim ce probleme ne-a facut incalzirea locuintelor.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Multumesc, urmeaza dl. Rainea si apoi dl. Rotaru.

DL. RAINEA N.

Multumesc d-le presedinte. In calitate de decan de varsta al C.L. ca si vechime, al 5-lea mandat, am vrut sa ii felicit pe cei care au fost alesi alaturi de noi, care au venit pentru prima data in consiliu, o prima observatie. A doua, este ca sedinta a durat, asa cum spunea si dl. Primar, foarte putin, pentru faptul ca, comisiile se pare ca lucreaza altfel acum, am fost bine informati de oamenii din Primarie, au venit si ne-au spus absolut tot ce trebuie sa stim despre aceasta sedinta. Intr-adevar, aici este nevoie numai de aprobarea C.L., dar vreau sa mai spun ca, oricum am da-o, sa stiti ca presa tot o sa scrie ca a fost o sedinta fulger s.a.m.d. Speram sa nu le dam ocazia sa ne critice, fara sa aiba motive. Eu zic ca e bine asa, sa nu mai avem 50 puncte pe ordinea de zi, ca sa trecem pe ele fugitiv. Acum a mers repede, pentru ca am fost documentati si s-a discutat foarte tare in sedintele pe comisii si dimineata s-a stabilit, asa cum a spus si dl. Primar, ceea ce trebuia sa se discute, azi dupa-amiaza in sedinta. Succes tuturor si sa auzim de bine

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Va multumim d-le Rainea, dau cuvantul d-lui Rotaru Savel.

DL. ROTARU S.

Eu vreau sa revin la centrala despre care discutati aici. Este o centrala de 80 megawati, din care, 67 sunt pentru energie termica, necesara orasului Galati. Sunt pentru aceasta centrala si e bine sa insistam pe aceasta centrala. Problema importanta aici, este depoluarea. Eu am vazut o centrala ca asta in Italia, merge foarte bine, parametrii sunt in general realizati, insa va trebui foarte mare atentie la aspectele de depoluare.

DL. PRIMAR

Daca-mi permiteti, d-le Rotaru, mai completez, aceasta centrala, cel putin propunerea pe care o fac suedezii, este una de ultima generatie si ca sa nu fie nici un fel de discutie, dansii vor sa construiasca, au o experienta de peste 50 de ani in cogenerarea deseurilor, noi, abia la finalul lui 2011, am aprobat prin lege, folosirea gunoaielor pentru producerea energiei termice. Experienta lor de 50 de ani va fi o chintesenta a ceea ce fac acum. Fac in Suedia o centrala si una la noi, identice, dar nu vreau sa fac eu loby pentru o singura firma, pentru ca cel mai probabil, ma indoiesc ca de la minister va veni altfel hotararea, probabil cred ca vom ajunge tot la o licitatie, dar sunt convins ca ceilalti care vin cu contraoferta, vin la nivelul acesta. Despre depoluarea de care spuneati, este, cel putin statistic, o poluarea aproape infima, aproape de 0. Sa speram ca sa va fi.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Va multumesc, daca mai sunt la punctul “diverse” si alte interventii ?

DL. DIMA C.

Se pare ca prima sedinta este de foarte bun augur, faptul ca Primarul propune ca din nimic, din gunoaie sa facem productie in contra-pondere, ca o alternativa la propunerea cu centrala pe carbuni, care se preconizeaza, sau a fost in curs de aprobare in consiliul anterior, carbuni pe care nu-i producem noi in Romania, doar ii transportam de peste ocean si mai probabil, va fi un element mai poluant, mai mult decat sa producem din gunoi, energie electrica si energie termica. Va multumesc.

DL. PRESEDINTE MANOLIU M.

Va multumesc. Daca mai sunt alte interventii ? Daca nu, dati-mi voie, dragi colegi, sa va multumesc pentru sprijinul acordat, pentru ca, un presedinte de sedinta, indiferent cat de bun ar fi, daca nu are sprijinul celorlalti colegi, nu poate face nimic. Multumesc si sa fie intr-un ceas bun noul consiliu. Declar sedinta inchisa, va doresc o zi buna.

PRESEDINTE SEDINTA,

Mihai MANOLIU

AVIZAT


SECRETAR,

Grigore MATEI


INTOCMIT,

Mariana CARAUSU


RED.MC/MC