Proces verbal din 11.04.2011

Sedinta Consiliului Local al municipiului Galati din data 11/04/2011

PROCES-VERBAL

AL SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL GALATI DIN DATA DE 11 APRILIE 2011

Convocarea Consiliului Local a fost facuta cu 5 zile inaintea sedintei, in baza Dispozitiei Primarului nr.1397/6.04.2011, intrucat sedinta este ordinara.

Ordinea de zi a fost adusa la cunostinta locuitorilor prin intermediul ziarului “Viata Libera”, in data de 7.04.2011.

Sedinta Consiliului Local din data de 11.04.2011 este sedinta publica, avand ca Presedinte de sedinta pe dl. MIRCEA RAZVAN CRISTEA.

DL. PRESEDINTE CRISTEA

Stimati colegi, buna ziua, avem acum cinci colegi, care lipsesc si anume: dl. Alexe, dl. Bugeag,dl. Stan, dl. Gavan, d-na Tercu T.

Incepem sedinta noastra, avem doua persoane inscrise la cuvant, d-ra Mitrea Mihaela, de la Sc. Gen. nr.7, “Constantin Brancoveanu” si dl. Pandelescu Laurentiu.

D-RA MITREA MIHAELA

Buna ziua, ma numesc Mitrea Mihaela, sunt eleva la Sc. Gen nr.7, “Constantin Brancoveanu” si as dori sa va multumesc pentru ocazia de a ma afla aici, astazi. In primul rand, vreau sa va prezint un memoriu adresat dumneavoastra de catre echipa “Noi suntem viitorul”. Catre Primaria Municipiului Galati, in atentia d-lui Primar Dumitru Nicolae, domnilor Viceprimari Nicusor Ciumacenco si Mircea-Razvan Cristea, membrilor Consiliului Local. Elevii Scolii gimnaziale nr.7, “Constantin Brancoveanu” din Galati, str. Brailei nr.204, constituiti in echipa de proiect “Noi suntem viitorul”, dorim sa va aducem la cunostinta urmatoarele aspecte : In cadrul proiectului “Project Citizen” derulat in scoala noastra, noi elevii claselor a 6-a, coordonati de d-na profesor Monalisa Nica, am incercat sa depistam probleme cu care se confrunta comunitatea noastra. In cadrul primei sedinte am identificat mai multe probleme, cum ar fi poluarea, colectarea selectiva a deseurilor, nu numai in institutii, cainii comunitari, lipsa indicatoarelor in anumite cartiere, numarul mic de parcuri pentru copii. Supunand la vot democratic problema pe care o consideram cea mai importanta care ne poate afecta viitorul, este legata de functionarea magazinelor cu etnobotanice. Din munca pe teren efectuata, am observat un fapt ingrijorator pentru noi, existenta a doua magazine in aproprierea scolii noastre. Unul este situat vis-â-vis de

scoala, pe str. Brailei, altul in coltul scolii, pe str. Siderurgistilor, rondoul “Ultimul Leu”. Dupa depistarea celor doua magazine, am inceput munca de cercetare si am concluzionat ca, din punct de vedere legislativ, exista demersuri privind interzicerea comercializarii acestor plante etnobotanice. De exemplu Legea 143/2001, au fost introduse 136 de noi plante si substante a caror cultivare, producere, fabricare, extragere, preparare, transformare, punere in vanzare, distribuire, transport, oferire, detinere fara drept, se pedepsesc cu inchisoare de la 3-15 ani, de la 10-20 ani, pentru droguri de mare risc. Legea 339/ 2005, privind regimul juridic al plantelor, substantelor stupefiante si psihotrofice. Stim din discutiile purtate cu d-nii consilieri Daniel Apetrachioaie, dl. Stelian Lupu, dl. Radu Gheorghe si dl. Trif Viorel, ca si pe plan local a fost aprobata HCL 517/23.11.2010, privind interzicerea comercializarii plantelor, substantelor si preparatelor stupefiante halocinogene, euforice si psihotrofe, altele decat celelalte reglementate de legislatia in vigoare in mun. Galati, dar aceasta hotarare nu a avut finalitatea dorita, adica inchiderea magazinelor de vise, care sub adapostul vidului legislativ la nivel de tara isi desfasoara activitatea si in prezent. Din discutiile purtate cu d-nii dr. Bacalbasa Nicolae si Nechita Aurel, am aflat ca aceste substante sunt consumate din populatia formata din tineri predispusi la nou, la incercarea unor experiente deosebite, ceea ce conduce la un comportament ridicat de risc. Cel mai mic consumator de etnobotanice are varsta de 10 ani, numar mai mare de consumatori, inregistrandu-se la 12-18 ani. In urma documentarii pentru proiect, am aflat ca in Bucuresti, Sector 2, Brasov, Iasi, Sibiu, cu sprijinul Consiliului Local si al Primariei, magazinele de vise au fost inchise si activitatea lor suspendata definitiv, ceea ce ne-am dori si noi, cu ajutorul dvs. sa se poata sa se realizeze si in orasul nostru. Multe din aceste magazine se afla pe domeniul public, primind de la Primarie autorizatie de functionare. Grupul de elevi implicati in acest proiect, va solicita ajutorul in a transforma orasul intr-un exemplu pozitiv privind interzicerea functionarii acestor magazine de vise, oferind tinerilor posibilitatea de a avea o copilarie fericita, orientata spre activitati care au ca finalitate formarea unor competente civice si democratice. Va atasam prezentul memoriu si listele cu 1540 semnaturi ale elevilor si cadrelor didactice din scoala noastra, sc. Gen. nr.13, sc. Gen. nr.2, Colegiul National “Costache Negri” care sunt direct afectati de prezenta celor doua magazine din cartierele noastre. In al doilea rand, ca reprezentant al Consiliului elevilor, vreau sa-i multumesc d-lui consilier Stelian Lupu, pentru sprijinul acordat sc. gen. nr.7, care se confrunta cu grave probleme datorita deteriorarii aripei nordice. Speram sa aveti intelegere pentru nevoile scolii noastre si sa ne sprijniti in a ne continua activitatea educativa. Va multumesc. DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Multumim d-rei Mitrea, are cuvantul dl. Pandelescu

DL. PANDELESCU LAURENTIU Buna ziua, ma simt onorat sa fiu intr-o asa eleganta asistenta. Despre ce este vorba. De un an si jumatate prestez o activitate profesionista, necesara comunitatii. Este activitatea de cosar. De ce am venit in fata dvs. Deoarece constat ca in ultimul timp, cel putin de cand am intrat noi pe piata, din dorinta de a fi performanti, profesionisti, nu este acceptata. Fac referire aici la doua incendii care au avut loc in Galati, unul prin ianuarie, in care o doamna a fost intoxicata cu monoxid de carbon, iar cel de-al doilea si acesta m-a impins sa solicit acordul de a fi in fata dvs., e cel de pe str. Alexandru Cernat, de acum 2-3 saptamani, in care doua case ale Primariei au luat foc din cauza cosurilor de fum. Sunt pe piata niste domni, nu stiu cum sa le spun, care presteaza genul acesta de activitati, dar fara pic de raspundere, fara pic de raspundere in contextul in care ceea ce fac ei se incadreaza

la trei fapte penale. Distrugere din culpa, vatamare corporala din culpa si ucidere din culpa, neasumandu-si raspunderea pentru ceea ce fac. Eu si asociatul meu, noi suntem membri ai Asociatiei Romane de Hornari si Cosari, nu dam avize de cos si nu avem voie sa le dam, fara sa inspectam acel obiectiv. In discutiile pe care le-am avut cu terte persoane, mi s-a spus ca de aceasta se ocupa si DISTRIGAZ-ul. Nu, fals, DISTRIGAZ-ul nu are nici o indrituire sa dea avize de cos. Prin absurd, ca ar fi asa, ce se intampla cu casele care nu au incalzire cu gaze ? Cine le da avize de cos ? Imi cer iertare, daca v-am rapit timpul. Dorim sa ne punem la dispozitia celor interesati pentru detalii tehnice legate de acest aspect, in contextul in care, pe langa raspundere materiala, intervine pierderea medicala. Ganditi-va ca cea de-a doua persoana a stat cel putin doua saptamani in spital, iar cea de-a treia casa de pe str. Alexandru Cernat e o casa privata. Daca omul acela era asigurat, el si-a chemat asiguratorul si a luat bani pe distrugerea respectiva, iar Primaria a fost obligata sa plateasca asiguratorului. Este o discutie mult mai ampla, pe care nu o pot face acum si aici, dar sunt dispus si suntem dispusi sa stam de vorba cu toti cei care sunt interesati in a reglementa la nivelul mun. Galati acest aspect. Va multumesc. DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Stimati colegi, suntem prezenti 24 de cinsilieri, intre timp a venit dl. Gavan E. si d-na Tercu T. In primul rand, va supun atentiei procesul-verbal al sedintei ordinare de data trecuta din 23.03.2011. Daca sunt obiectii ? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru ? 24 voturi Cine este contra ? 0 voturi Cine se abtine ? 0 voturi Intram in ordinea de zi a sedintei de astazi. Aveti ordinea de zi in fata, sunt 24 de puncte, inclusiv “diverse”Cu amendamentul ca punctele 9, 12 si 21, care cuprind vot pe buletine de vot, va propun sa le lasam la sfarsit. Dac sunt discutii pe ordinea de zi ?

ORDINEA DE ZI A ȘEDINȚEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL DIN DATA DE 11 04 2011

  • 1. Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public in domeniul privat al municipiului Galati a unor parti componente a retelelor termice aflate in concesiunea S.C. APATERM S.A;

  • 2. Proiect de hotarare privind atribuirea directa prin contract de concesiune, societatii S.C. APATERM S.A a obiectivelor : “Retele termice exterioare aferente unor puncte termice la care s-au executat reparatii capitale”;

  • 3. Proiect de hotarare privind trecerea unor suprafete de teren din domeniul public in domeniul privat al municipiului;

  • 4. Proiect de hotarare privind aprobarea strategiei de tarifare (Planului anual de evolutie a tarifelor), modificarea si completarea listei bunurilor din domeniul public si privat al municipiului Galati aferente sistemului public de alimentare cu apa si de canalizare al municipiului Galati, aprobata prin anexa nr.3 la H.C.L. nr.310/2010, aprobarea Actului 3

Aditional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, acordarea de mandat Asociatiei de dezvoltare intercomunitara “Serviciul Regional APA Galati” cu sediul in Galati, inscrisa in Registrul asociatiilor si fundatiilor de la grefa Judecatoriei Galati cu nr.21 bis al carui membru este municipiul Galati sa semneze Actul aditional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare;

  • 5. Proiect de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si indicatorilor tehnico-economici propusi de S.C. APA-CANAL S.A., pentru obiectivul Reabilitarea si extinderea infrastructurii de apa si apa-uzata in judetul Galati ;

  • 6. Proiect de hotarare privind aprobarea finantarii de la bugetul local a proiectului -Reabilitarea si extinderea infrastructurii de apa si apa uzata in judetul Galati;

  • 7. Proiect de hotarare privind aprobarea proiectului „Tinerii si scoala spun NU drogurilor si criminalitatii”;

  • 8. Proiect de hotarare privind modificarea si completarea art. 1 din HCL nr. 413/28.10.2010 privind trecerea din administrarea din administrarea Inspectoratului Scolar al Judetului Galati in administrarea Consiliului Local al Municipiului Galati a imobilului cu destinatia Punct termic, situat in Galati, strada Milcov nr.13, in incinta Grupului Scolar “Gheorghe Asachi”;

  • 9. Proiecte de hotarari privind desemnarea unui reprezentant al consiliului local in Consiliul de Administratie la unitati de invatamant;

  • 10. Proiect de hotarare privind asigurarea de la bugetul local al municipiului Galati a resurselor financiare in vederea implementarii proiectului “Pregatirea practica primul pas spre un loc de munca”;

  • 11. Proiecte de hotarari privind aprobarea unor PUD-uri;

  • 12. Proiect de hotarare privind aprobarea categoriilor de persoane si conditiile de acordare a ajutoarelor de urgenta si a unor prestatii financiare exceptionale;

  • 13. Proiect de hotarare privind includerea actiunilor cultural-artistice dedicate „Festivalului Scrumbiei” in programul manifestarilor Teatrului Muzical „Nae Leonard”;

  • 14. Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public in domeniul privat al municipiului Galati a unor mijloace fixe aflate in concesiunea S.C. APATERM S.A. si diminuarea corespunzatoare a redeventei datorate de catre S.C. APATERM S.A., pentru bunurile apartinand domeniului public concesionat;

  • 15. Proiect de hotarare privind trecerea punctului termic-Muzeul de Arta din concesiunea S.C. APATERM S.A. in administrarea Consiliului Local al municipiului Galati si schimbarea destinatiei acestuia din punct termic in spatiu cu alta destinatie;

  • 16.Proiect de hotarare privind modificarea si completarea anexei la H.C.L. nr.318/07.09.2010 privind atribuirea directa prin contract de concesiune S.C. Gospodarire Urbana S.R.L. pe o perioada de 10 ani a unor bunuri;

  • 17.Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati pe anul 2011;

  • 18.Proiect de hotarare privind executia bugetelor pe trimestrul I al anului 2011;

  • 19.Proiect de hotarare privind incetarea suspendarii activitatii Societatii Comerciale INDUSTRIAL PARC S.R.L. GALATI;

  • 20. Proiect de hotarare privind trecerea din patrimoniul privat al S.C APATERM S.A. Galati in patrimoniul privat al municipiului Galati si in administrarea Consiliului Local Galati a caminului de nefamilisti situat in Galati, cartier Micro 21, str. Victor Valcovici, cu instalatiile sanitare, incalzire si electrice, a retelei termice exterioare si a suprafetei de 776,36mp., teren aferent caminului si diminuarea capitalului social a S.C APATERM S.A. cu suma de 585.480lei, reprezentand 234.192 actiuni;

  • 21. Proiect de hotarare privind constituirea comisiei locale de ordine publica;

  • 22. Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului de Organizare si functionare a Politiei locale Galati;

  • 23. Interpelari, interventii, cereri.

  • 24. Diverse.

DL. MIHAI A.

O intrebare avem si noi. Dl. Primar ne-a promis saptamana trecuta ca ne baga pe ordinea de zi, punctul privind suspendarea d-lui director de la Teatrul Muzical si nu o vedem. DL. PRIMAR

Nu cred ca v-am promis.

DL. MIHAI A.

A fost o promisiune ferma din partea dumneavoastra. Poate data viitoare, daca aveti amabilitatea, pentru ca in sedinta trecuta asa ati promis.

DL. PRIMAR

Nu domnule, am spus ca fac o analiza .

DL. MIHAI A.

Am inteles. Avem un punct de vedere ? DL. PRIMAR

Avem stranse punctele de vedere.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Daca sunt alte discutii pe ordinea de zi ? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru ?

Cine este contra ?

Cine se abtine ?

Deci, intram in ordinea de zi.

24 voturi

0 voturi

0 voturi

1. Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public in domeniul privat al municipiului Galati a unor parti componente a retelelor termice aflate in concesiunea S.C. APATERM S.A

Daca sunt discutii ? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru ?

Cine este contra ?

Cine se abtine ?

Lipseste din sala dl. Avram R.

23 voturi

0 voturi

0 voturi

2. Proiect de hotarare privind atribuirea directa prin contract de concesiune, societatii S.C. APATERM S.A a obiectivelor : “Retele termice exterioare aferente unor puncte termice la care s-au executat reparatii capitale”;

Daca sunt discutii ? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru ?

Cine este contra ?

Cine se abtine ?

Lipseste din sala dl. Avram R.

23 voturi

0 voturi

0 voturi

3. Proiect de hotarare privind trecerea unor suprafete de teren din domeniul public in domeniul privat al municipiului;

Daca sunt discutii ? Daca nu, supun la vot.

Cine este pentru ? 24 voturi Cine este contra ? 0 voturi Cine se abtine ?                    0 voturi

4. Proiect de hotarare privind aprobarea strategiei de tarifare (Planului anual de evolutie a tarifelor), modificarea si completarea listei bunurilor din domeniul public si privat al municipiului Galati aferente sistemului public de alimentare cu apa si de canalizare al municipiului Galati, aprobata prin anexa nr.3 la H.C.L. nr.310/2010, aprobarea Actului Aditional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, acordarea de mandat Asociatiei de dezvoltare intercomunitara “Serviciul Regional APA Galati” cu sediul in Galati, inscrisa in Registrul asociatiilor si fundatiilor de la grefa Judecatoriei Galati cu nr.21 bis al carui membru este municipiul Galati sa semneze Actul aditional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare;

Daca sunt discutii pe acest punct ?

DL. MIHAI A.

Punctul acesta vine pe fondul finalizarii lucrarilor ISPA, care trebuiau sa duca la o ieftinire a costurilor, dar trecand de detaliile tehnice pe care nu ma pricep sa le comentez, permiteti-mi sa va atrag atentia din punct de vedere economic. Avem o crestere de 18,4% in primul an, 4% in al doilea an, 2,5% in al treilea an si 2% in al patrulea an. Cred ca ar trebui facuta invers. Nu este momentul sa crestem acum cu 18%, daca intr-adevar aceasta majorare se impune si este justificata tehnic. Probabil, ar fi trebuit gandita altfel. Sa nu fie atat de abrupta cresterea in primul an. Am dori niste explicatii, daca se poate face amendamentul pe care l-am propus noi.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Il invit pe dl. Director de la S.C. APA-CANAL, dl. Stan Gelu.

DL. DIRECTOR STAN GELU

Stimati consilieri, asa dupa cum cunoasteti, anul acesta, programul ISPA se finalizeaza. A fost un program de circa 75 milioane euro si S.C. APA-CANAL este acum in pregatire pentru accesarea unui nou program, program de circa 130 milioane de euro si este pe fondul de mediu. Pentru a fi accesat acest program, trei lucruri trebuiesc aprobate de catre dumneavoastra.1, aceasta politica tarifara pe 4 ani, care sa asigure recuperarea investitiei, 2, sa acceptati ca indicatorii tehnico-economici pentru municipiul Galati, in suma de 30 milioane euro, sa fie insusiti, 3, trebuie sa va dati aprobarea pentru aceste fonduri de coeziune pentru municipiul Galati. Suma de 100 milioane de euro este pentru judetul Galati si nu are nici o legatura. Acum, ca sa raspund punctiform la majorarea pretului apei, ea cuprinde trei componente. O data, cresterea pretului apei brute de suprafata si de adancime. Va reamintesc ca la sfarsitul lunii decembrie Guvernul Romaniei a emis Hotararea 1202, prin care a marit pretul apei de adancime, de la 54 lei mia de metri cubi la 57 lei mia de metri cubi, iar apa de suprafata, de la 5 lei mia de metri cubi, la 50 lei mia de metri cubi. Precizez ca ponderea apei distribuite in municipiul Galati este de 70% din sursa de suprafata, deci din Dunare si 30% din sursa de adancime. In acelasi timp, vreau sa va informez ca, o alta componenta care duce la cresterea tarifului, este aceea ca din aceste 130 milioane , S.C. APA-CANAL, care a devenit operator regional, ca urmare a H.G. 835, este obligata sa ia credit in nume propriu, nu mai merge prin Primarie, asa cum a fost in cazul ISPA. Statia de epurare care s-a realizat pe ISPA si care va fi gata la sfarsitul anului, va elibera circa 50 tone de namol, care din pacate are ca substanta solida numai 18-22% si acesta nu poate fi dus nici in agricultura si nici la groapa de gunoi, pentru ca trebuie sa aiba cel putin 35%. Din acest motiv, S.C. APA-CANAL va lua un credit in nume personal, deci circa 13,1 milioane euro de la BERD, cu o dobanda de 4%, pe 15 ani, pentru a plati acest dispozitiv de uscare a namolului de la 20 pana la minim 35, astfel incat namolul sa fie depozitat la groapa de gunoi care s-a facut pe program ISPA.Cam asta e tot. Daca mai doriti si alte detalii, va pot spune.

DL. MIHAI A.

Domnule director, o intrebare, nu mi-ati raspuns punctual la ce v-am rugat eu, cu privire la procentele acestea. Nu credeti ca ar putea fi distribuite altfel ?

DL. DIRECTOR STAN GELU

In materialul care este atasat la sedinta, o sa vedeti ca aveti din partea ANRSC-ului si din partea celor doi consultanti germani, ei au facut aceste calcule si in baza lor se face aceasta cerere, pentru ca ei au facut calculele, studiul de fezabilitate si a master-planului.

DL. MIHAI A.

De acord cu dumneavoastra, dar insist, totusi 18% in primul an, eu as vedea undeva la 6% in primul an, 7% in al doilea an, 6% in al treilea an, o crestere mai suportabila.

DL. DIRECTOR STAN GELU

Domnule consilier, vreau sa va spun ca acest echipament de uscare a namolului, trebuie sa facem demersurile ca sa-l cumparam la sfarsitul lunii mai, astfel incat la sfarsitul lunii noiembrie, decembrie, sa-l putem pune, astfel incat sa putem cara namolul. Ori 3,7 milioane euro, dumneavoastra ati lucrat la S.C. APA-CANA, ati fost in Consiliul de Administratie, stiti ce inseamna. Este pentru prima data cand o societate comerciala ia un credit de asa anvergura. Deci, acest bani trebuie sa-i dau imediat. De asta, ca o componenta separata, este partea cea mai ridicata acum.

DL. MIHAI A. Va multumesc.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Multumesc si eu. Daca mai sunt interventii ?

DL. DOBREA V.

Eu as vrea sa intreb daca putem da o estimare a economiilor care s-au facut sau se vor face, avand in vedere ca s-a realizat acest program ISPA, care a dus la repararea a circa 170 km de conducte. Se poate, s-a facut o estimare, cam ce economii aduc in momentul de fata, pentru ca pierderile sunt mai mici ?

DL. DIRECTOR STAN GELU

Daca-mi permiteti, o sa va fac totusi o prezentare putin mai detailata. Programele ISPA in Romania, au inceput din anul 2000. Unii le-au si terminat. Ma refer la judetele precum Iasi, Constanta, Timisoara, Cluj. Noi l-am inceput in 2004, dar efectiv, prima escavare a avut loc in 2006. S-a facut pe un studiu de fezabilitate facut de o firma germana “MVV”. La data respectiva au fost niste date de intrare. Acum, s-a constatat, ca din nefericire, o parte din retelele care au fost gandite ca sa fie reabilitate sau inlocuite, s-a constat ca nu mai ajung banii.In momentul de fata, la Galati facem si o statie de epurare, treapta a doua, care ar fi trebuit sa o aiba, dar nu a avut-o, pentru ca s-au investit o parte si in canalizari si in apa potabila. Din acest motiv acum se mai iau 30 milioane, ca sa completam la Galati. Cu alte cuvinte, suma totala care ar fi trebuit Galati-ului era de departe 300-350 milioane euro, dar nu am avuit banii acestia, pentru ca 60% din tevile orasului au o vechime mai mare de 70 de ani, deci, durata de de viata era deja expirata. Cu alte cuvinte, la calitatea de teava inlocuita, in momentul de fata, preconizam ca vor fi, se vor inregistra niste economii, dar datorita faptului ca statia de epurare va intra in functiune la sfarsitul lui octombrie iar consumul energetic e de cel putin 1 megawat, deci se pare ca, castigurile anterioare vor fi compensate prin consumul de energie electrica. Vreau sa retineti ca aceasta statie care este amplasata langa NALBA, are 12 cladiri, un digestor si 4 bazine , a caror consum de materiale si intretinere va aduce un aport mult mai mult, decat s-ar inregistra economia pe parte de apa. Dar pentru ca programul inca nu s-a terminat, va asigur ca voi prezenta un raport final in privinta acestuia. In momentul de fata nu va pot spune cert, pentru ca nu s-a incheiat programul si masuratorile care le avem indica o oarecare scadere, dar nu atat de substantiala ca sa compenseze.

DL. TRIF V.

Domnule director Stan, dumneavoastra ati adus in discutie, un aviz sau o strategie propusa de ANRSC. Stiu procedura si am vazut si aici, adresa care este atasata. Aveti decat o adresa prin care vi se raspunde in felul urmator :”strategia de preturi este cea convenita prin contract si votata la nivelul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara”. Este vorba despre o adresa din 24.03.2011. Deci, pe de o parte, Guvernul Romaniei nu are nici o responsabilitate referitor la modalitatea cum ati stabilit majorarea tarifului si nici in ceea ce priveste strategia de calcul, pentru ca spune :”in cazul Asociatiilor de Dezvoltare Intercomunitare, strategia de tarifare este stabilita la nivelul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara prin contract, iar ulterior, este supusa avizarii ANRSC-ului, in baza formulelor care au fost convenite prin contract”, pentru ca e vorba de gestionarea unor fonduri si de functionare a unor Asociatii de Dezvoltare Intercomunitare. Asadar, modalitatea de calcul ati stabilit-o dumneavoastra si repartizarea procentelor si in aceasta situatie, din considerentele expuse de colegul meu Mihai Alin, pentru ca trebuie sa mergem pentru a fi niste tarife suportabile catre populatie, ar fi de preferat sa propunem o alta repartizare a cresterii procentuale pe an. Si noi avem un amendament, 6%, fata de 18%, in primul an, 7% in al doilea, 7% in al treilea, 6,5% in al patrulea an, tocmai pentru ca aceasta crestere sa fie suportabila, in conditiile in care ne aflam totusi intr-o perioada economica mai dificila.Repet, nu este nicaieri o solicitare a ANRSC-ului, ca dumneavoastra sa stabiliti un tarif la nivelul pe care l-ati propus si nici referitor la modalitatea de repartizare procentuala a cresterii. Punctul dumneavoastra de vedere, va rog.

DL. DIRECTOR STAN GELU

Da, dl. consilier, stiu ca in afara de pozitia pe care o aveti in Consiliul Local, este si de a fi reprezentantul ANRSC-ului la Galati. Cu tot respectul ce vi-l port, in anexa care a fost difuzata de ANRSC, sunt doua pagini, care sunt stampilate de Bucuresti si va citesc ultimul paragraf :”strategia de tarifare inclusa in prezentul contract de delegare se bazeaza pe rezultatele analizei financiare realizata, luand in calcul impactul investitiilor ce vor fi incluse in aplicatia pentru fonduri de coeziune, realizate de consultantul IGIPCALBRO, noua strategie de tarifare este rezultatul analizei post-beneficiu pentru proiectul finantat din fondul de coeziune realizat de consultantul IGIPCALBRO”. Cu alte cuvinte, va repet, cum am spus si inainte, aceasta strategie tarifara a fost facuta de consultanti straini si a fost inaintata la ANRSC pentru aprobare. Ei au aprobat-o. Daca nu era buna, nu o aprobau banuiesc. Deci, nu am cerut-o noi. Este ca o rezultanta, ca o constanta a faptului ca cineva care iti da bani, trebuie sa si-i returnezi inapoi. Va multumesc.

DL. TRIF V.

Inca un lucru vreau sa mai adaug, daca-mi permiteti d-le presedinte.

DL PRESEDINTEA CRISTEA M.

Exista o interventie si apoi dl. Rainea o sa-mi spuna ca am scapat sedinta din mana. Regulamentul spune ca aveti dreptul la o interventie, decat daca este invocat numele. Acum asistam la un interogatoriu incrucisat fata de dl. director si macar sa-l facem mai scurt.

DL. TRIF V.

Multumesc d-le presedinte, faceam o referire strict la repartizarea procentuala pe ani. Inclusiv acest aspect este stabilit, batut in cuie si nu poate fi schimbat ? E ultima intrebare. DL. DIRECTOR STAN GELU

Da, asa este, asa a venit. Puteti sa verificati, asa a venit de la Bucuresti, de la Ministerul Mediului, pentru ca s-a discutat, altfel nu am cum sa recuperez acesti bani. Acest uscator, daca nu-l cumparam in vara aceasta, tot orasul va mirosi de nu o sa stea nimeni in el. Trebuie sa se inteleaga chestiunea aceasta, nu este pentru mine, ca vreau eu. In anii urmatori acest procent scade drastic.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Multumesc. In calitate de presedinte la comisia 3, vreau sa spun si eu cateva cuvinte, pentru ca unul din colegii de la PDL spunea ca erau foarte bucurosi dumnealor, ca e o marire de pret cu care Guvernul nu are nici o legatura. Aici e o eroare, pentru ca cea mai mare crestere de pret se datoreaza, in momentul de fata, cresterii pretului apei brute , atat scoasa din Dunare, cat si de adancime, de catre Apele Romane, de Guvernul Romaniei pana la urma si vreau sa informez colegii consilieri ca de exemplu, pentru apa de Dunare, cresterea este de 10 ori. Daca era vorba sa tinem preturile la apa si in general la serviciile publice, la un cost rezonabil, pentru ca e o situatie economica grea, cred ca Apele Romane ar fi putut sa se abtina in a mari de 10 ori pretul apei de adancime. A doua chestiune, care socotesc ca e cea mai importanta, aceste subiecte au fost discutate in comisia 3, deci punctele 4,5,6, din ordinea de zi reprezinta partea pachetului institutional, a studiului de fezabilitate cu care proiectul nostru pentru fonduri stucturale in valoare de 130 milioane euro pleaca la Bucuresti. Aceste trei puncte de pe ordinea de zi au fost deja aprobate in Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara facuta din toate localitatile judetului care sunt legate de acest proiect, inclusiv politica tarifara si credeti-ma ca discutia de acolo nu a fost comoda, pentru ca, in timp ce pentru oraseni o crestere de 5,6,7% este discutabila intr-adevar si orice propunere este binevenita, la tara s-ar putea sa fie un capat de lume. Si daca comunitatile rurale au inteles acest plan de tarifare, precum si rolul in economia intregii operatiuni de aducerea fondurilor structurale aici, cu atat mai mult, cred ca ar trebui sa intelegem noi si repet, reprezinta o chestiune absolut obligatorie acest pachet institutional. Va multumesc.

DL. ROMAN P.

Sa stiti ca sunt legitime intrebarile tuturor, atunci cand vorbim despre pretul apei, pentru ca, fara sa fie vorba de populism, trece Dunarea pe aici, poate am uitat si nu stim treaba aceasta. Deci, sunt legitime intrebarile colegilor nostri, care spun “s-a marit pretul de nu stiu cate ori”. E adevarat, trebuie sa explicam oamenilor, in afara faptului ca S.C. APA-CANAL a devenit operator regional si trebuie sa intelegem ca aceste conditii de care beneficiem noi la municipiul Galati, trebuie sa se bucure de ele si cei din mediu rural si asta va face in urmatorii ani APA-CANAL si astfel vom folosi fondurile acestea. Eu atat vreau sa intreb si sa lamurim oamenii , ca apa asta o cumparam din doua locuri. O parte, cea de adancime, de la Apele Romane si o parte o cumparam si ati evitat sa raspundeti domnule viceprimar, o cumparam de la Combinatul Siderurgic, am vandut combinatul cu tot cu Priza Dunarii. Asta incercam noi sa explicam si tot timpul se mareste pretul. Pana una-alta, eu zic ca ceea ce vrea dl. director Stan Gelu, este ca e o chestie legitima, e una buna. Asa si cu colegii nostri, pun intrebari legitime despre pretul apei.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Chiar daca se cumpara apa bruta din Dunare, domnule consilier, la Apele Romane tot platesti si platim de 10 ori pretul. N-are nici o legatura pretul pe care il platim pentru pompare la combinat cu pretul Apelor Romane.

DL. DIRECTOR STAN GELU

Pentru a clarifica, discutia si cu ARCELOR MITTAL, pretul apei in momentul de fata la ARCELOR MITTAL are doua componente, acel 5 lei pe mia de metri cubi care s-a transformat in 50 si respectiv 35.59 diferenta pana la 40, adica, efortul, valoarea adaugata a lui ARCELOR MITTAL. Ca urmare a negocierilor avute, in prezenta d-lui Primar Dumitru Nicolae, a d-lui Presedinte a Consiliului Judetean , Eugen Chebac, a d-lui City manager Popa, cu conducerea lui ARCELOR MITTAL, am ajuns la o analiza pertinenta si le-am propus ca ei sa nu mareasca sub nici o forma valoarea care a avut-o pana acum, de 35,59, urmand ca sa ramana aceeasi valoare pe care au prestat-o de 10 ani pana acum si speram sa ccepte. Inca nu am primit raspuns de la ei.

DL. MIHAI A.

Apreciez interventiile dvs. la cine este de vina, Guvernul, dar noi am fost de acord cu majorarea, am propus doar o alltfel de distribuire a procentelor, atata tot.Si este un amendament pe care il spunem la aceasta hotarare, nicidecum n-am discutat cine e de vina, Guvernul, Traian Basescu, cine vreti dvs, Administratia publica locala. Am propus o altfel de distributie a procentelor. Asta a fost tot ce am solicitat.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Multumesc, daca mai sunt alte interventii ? Dl. Primar doreste sa intervina.

DL. PRIMAR

Cum sa se acopere pretul de la energia elecrica, care s-a marit si se mareste incontinuu ? Tariful de la apa de suprafata si de adancime ni s-a spus ca a crescut de 10 ori. Stiu, ne-ati spus, “alta esalonare”. Da, e buna alta esalonare, dar cine suporta ? In momentul in care iei un credit, creditul acela trebuie la un anumit termen sa-l rambursezi. Ce cred eu ca trebuie sa facem noi, este altceva, sa insarcinam APA-CANAL sa faca toate masurile posibile si imposibile de reducere a pierderilor, prin retelele de transport, prin tratare si prin tot ce trebuie. Asta putem sa facem. O problema pe care eu n-o inteleg si nici n-o s-o inteleg vreodata, in fiecare an, Apele Romane vin cu diverse treburi, dar noi nu prea vedem cum se cheltuiesc banii acestia. La fiecare inundatie se vine la Galati cu oameni din aceia, imbracati frumos. Ce sa facem ? Pai, daca e sa facem, sa facem dig la Dunare, inclusiv la Santierul Naval si dupa. Sa gasim solutii pentru treburile acestea. Noi nu gasim nimic dar de fiecare data, sigur, populatia plateste, ca n-avem ce face. Preturile cresc. Cum sa cresti pretul la apa de suprafata de 10 ori ? De unde ? Trebuie sa fim foarte atenti si daca iau niste bani in plus Apele Romane, sa se vada dincolo. Citeam in presa ca Uniunea Europeana a dat nu stiu cate milioane de euro pe probleme de inundatie. Oare noi n-am fost inundat ? Vreau sa vedem si la noi. Sigur, Gelu Stan si intreprinderea au multe probleme legate de tratarea apei si de distributie si problemele acestea, daca vreti, vin din istorie, nu din istoria apropiata, ci de mult. Eu vad ce gasesc sub pamant si la canalizari, iar cine vrea sa vada ce munca e asta, uitati-va bine la strazile unde lucram cu canalizarea

in functiune si vedeti cum se scoate rahatul cu galeata de acolo, in timp ce nea Gheorghe fumeaza in coltul strazii. Sunt lucrari grele, le-am trait zi de zi, dar trebuie sa le remediem. Daca va uitati foarte bine, noi puteam sa facem lucrarile la APA-CANAL si cu pretul jumatate. Numai statia de tratare si atat, dar rezolvam problema oare ? Acum, in loc sa fiu ajutat de ceilalti, daca e nevoie sa se sape pe o strada, nu ca vrea Nicolae sau APA-CANAL, ci ca trebuie sapat. Uitati-va bine cate probleme sunt acolo.Canalizarea pe Domneasca este cu 10-15 cm la cota mai inalta decat strazile care se varsa in ea. Stiti ce se intampla cand se sparge o canalizare intr-o strada din asta ? Apa din Domneasca inunda acolo. A se vedea str. Culturii, unde am stat 2 ani si am scos cu galeata. Trebuie sa punem odata piciorul in prag si sa facem modernizarile, pentru ca alta solutie nu avem. Stiu ca e dureros, dar nu stim inca care e dimensiunea problemelor care vor aparea, iar ceea ce-i pus aici, cu banii acestia care vin, trebuie sa canalizam si cele doua cartiere ale Galati-ului, Filesti-ul si Barbosi-ul. Daca Stan Gelu vrea sau nu vrea, trebuie sa canalizam. Si ei sunt in orasul Galati si trebuie sa fim realisti. Eu va multumesc, am vorbit prea mult si nu-mi propusesem.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Deci, din cuvantul d-lui Primar, inteleg ca nu accepta acest amendament, deci supun atentiei dvs. proiectul de hotarare, asa cum este data in ordinea de zi.

Cine este pentru ? 18 voturi Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ?                    6 voturi {dl. Dobrea V., dl. Ion D., dl.Mihai A.

dl. Olaru C,dl. Radu Ghe.,dl. Trif V.}

5. Proiect de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si indicatorilor tehnico-economici propusi de S.C. APA-CANAL S.A., pentru obiectivul Reabilitarea si extinderea infrastructurii de apa si apa-uzata in judetul Galati ;

Daca sunt discutii ?

Cine este pentru ? 24 voturi Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ?                    0 voturi

6. Proiect de hotarare privind aprobarea finantarii de la bugetul local a proiectului -

Reabilitarea si extinderea infrastructurii de apa si apa uzata in judetul Galati;

Daca sunt discutii ?

Cine este pentru ? 23 voturi Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ?                    0 voturi

Lipseste din sala dl. Radu Gheorghe

7. Proiect de hotarare privind aprobarea proiectului „Tinerii si scoala spun NU drogurilor si criminalitatii”;

Daca sunt discutii ? Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

23 voturi

0 voturi

0 voturi

12

Lipseste din sala dl. Radu Gheorghe

8. Proiect de hotarare privind modificarea si completarea art. 1 din HCL nr. 413/28.10.2010 privind trecerea din administrarea din administrarea Inspectoratului Scolar al Judetului Galati in administrarea Consiliului Local al Municipiului Galati a imobilului cu destinatia Punct termic, situat in Galati, strada Milcov nr.13, in incinta Grupului Scolar “Gheorghe Asachi”;

Daca sunt discutii ? Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

23 voturi

0 voturi

0 voturi

Lipseste din sala dl. Radu Gheorghe

10. Proiect de hotarare privind asigurarea de la bugetul local al municipiului Galati a resurselor financiare in vederea implementarii proiectului “Pregatirea practica primul pas spre un loc de munca”;

Daca sunt discutii ? Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

23 voturi

0 voturi

0 voturi

Lipseste din sala dl. Radu Gheorghe

11. Proiecte de hotarari privind aprobarea unor PUD-uri;

Daca sunt discutii ? Cine este pentru ?

Cine este contra ?

22 voturi

0 voturi

Cine se abtine ?                    1 vot {dl. Olaru C.}

Lipseste din sala dl. Radu Gheorghe

13. Proiect de hotarare privind includerea actiunilor cultural-artistice dedicate „Festivalului Scrumbiei” in programul manifestarilor Teatrului Muzical „Nae Leonard”;

Suntem din nou prezenti 24 consilieri in sala.

Daca sunt discutii ?

DL. AVRAM R.

In primul rand, as vrea sa stiu daca este dl. manager de la Teatrul Muzical, ca poate introducem noi in program aceasta manifestare si poate nu doreste. In al doilea rand, as vrea sa vad, ca in raportul de specialitate, teoretic, cred ca cineva vrea sa constate in scris incompetenta d-lui Florin Melinte la Teatrul Muzical. Dumnealui o are trecuta in contractul de management aceasta manifestare si dupa aceea trebuie sa o mai trecem si noi o data in programul de activitati. Sincer, nu pot sa-i fac asa ceva colegului meu si sa votez “pentru”, pentru ca inseamna ca, clar, ar fi dovedit in scris ca este incompetent, ceea ce nu cred despre dumnealui, pentru ca, daca o are trecuta in contractul de management, trebuie sa realizeze aceasta manifestare. Daca nu o are, vine, discuta si probabil ne spune. In raportul de specialitate sunt trecute doua lucruri contradictorii.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Multumesc, daca sunt alte interventii ?

DL. DOBREA V.

Suntem de acord cu manifestarea, cu acest festival, a devenit o traditie pentru Galati, dar nu suntem de acord cu gestionarea acestei sume de catre Teatrul Muzical, respectiv de dl. director Florin Melinte. Sa se ocupe altcineva din Primarie, dar nu dl. Melinte, care a dovedit pe parcursul timpului ca are anumite carente in gestionarea fondurilor.

DL. CRISTEA M.

Multumesc, daca mai sunt alte interventii ? Domnule Primar, va insusiti amendamentul ? DL. PRIMAR

Da, bineinteles, o sa punem din Primarie pe cineva.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Dl. Primar si-a insusit amendamentul si anume ca, partea financiara sa fie gestionata direct din Primarie. Supun atentiei dvs., proiectul de hotarare cu amendamentul ca de gestiunea financiara se va ocupa un reprezentat al Primariei.

DL. PRIMAR

De acord, d-na Palade ?

D-NA PALADE V.

Vreau sa explic, referitor la raport. Teatrul Muzical si-a inclus evenimentul in cadrul activitatilor, avand in vedere cheltuieli, ce inseamna resurse locale, specialisti din cadrul Teatrului Muzical, in situatia in care sunt si alte categorii de cheltuieli pe care dl. director nu le-a prevazut in buget, intr-adevar, in fiecare an, aceste categorii de cheltuieli, venim in Consiliul Local si se acorda aceasta suma necesara pentru categorii neprevazute in bugetul Teatrului Muzical.

DL. PRIMAR

Deci, d-na Palade , cea care va gestiona, sunteti dumneavoastra.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Repet, supun atentiei votului dumneavoastra, proiectul de hotarare cu amendamentul mentionat si anume ca, gestiunea financiara va fi facuta de cineva din Primarie.

Cine este pentru ?                  23 voturi

Cine este contra ?                   0 voturi

Cine se abtine ? 1 vot          {dl. Avram R.}

14. Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public in domeniul privat al municipiului Galati a unor mijloace fixe aflate in concesiunea S.C. APATERM S.A. si diminuarea corespunzatoare a redeventei datorate de catre S.C. APATERM S.A., pentru bunurile apartinand domeniului public concesionat;

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

15. Proiect de hotarare privind trecerea punctului termic-Muzeul de Arta din concesiunea S.C. APATERM S.A. in administrarea Consiliului Local al municipiului Galati si schimbarea destinatiei acestuia din punct termic in spatiu cu alta destinatie;

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

16.Proiect de hotarare privind modificarea si completarea anexei la H.C.L. nr.318/07.09.2010 privind atribuirea directa prin contract de concesiune S.C. Gospodarire Urbana S.R.L. pe o perioada de 10 ani a unor bunuri;

Daca sunt interventii ? Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

18 voturi

0 voturi

5 voturi {dl. Dobrea V., dl. Ion D., dl.Mihai A.

dl. Olaru C.,dl. Trif V.}

Lipseste din sala dl. Radu Ghe.

17.Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Galati pe anul 2011;

Daca sunt interventii ?

DL. MIHAI A.

Ne vom abtine la acest punct, datorita distribuirii sumei catre Asociatia TEHNOPOL.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M

Multumesc.

Cine este pentru ? Cine este contra ? Cine se abtine ?

18 voturi

0 voturi

5 voturi {dl. Dobrea V., dl. Ion D., dl.Mihai A.

dl. Olaru C.,dl. Trif V.}

Lipseste din sala dl. Radu Ghe.

18.Proiect de hotarare privind executia bugetelor pe trimestrul I al anului 2011

Cine este pentru ? Cine este contra ?

Cine se abtine ?

24 voturi

0 voturi

0 voturi

19.Proiect de hotarare privind incetarea suspendarii activitatii Societatii Comerciale INDUSTRIAL PARC S.R.L. GALATI;

Daca sunt interventii ?

DL. DOBREA V.

In principiu suntem de acord cu hotararea, dar solicitam in continuare prezentarea oficiala a cheltuielilor care s-au facut, 204 miliarde lei, in acea zona. Ni s-a promis ca o sa primim, n-am primit nimic pana in acest moment. Este o suma importanta, suntem de acord cu proiectul.

DL. PRIMAR

Nu sunt 204, ca n-are de unde, sa fie clar. La sedinta pe care o s-o aveti pe comisii o sa prezentam cheltuielile.

DL. POPA FLORIN City-manager

Vroiam sa va spun ca la sedinta pe comisii, de joi, s-a prezentat un document, un centralizator, cu lucrarile efectuate, cu sumele decontate, cu restul lucrarilor ramase de efectuat.

DL. DOBREA V.

Deci, sa intelegem ca o sa primeasca toate comisiile ?

DL. POPA F.

Sigur ca da, a fost in primul rand prezentat in comisiile de specialitate.

DL. DOBREA V.

Si estimarea aceasta, cine a facut-o ?

DL. POPA F.

Directia Tehnica din Primaria Municipiului Galati, pe baza situatiilor de lucrari.

DL. DOBREA V.

Care au legatura cu stadiul fizic al lucrarilor din teren ?

DL. POPA F.

Da, domnule consilier.

DL. DOBREA V.

Solicitam aceasta situatie la toate comisiile

DL. TRIF V.

La proiectul de hotarare nr.19, trebuie sa votam ce ? E un titlu, proiectul de hotarare nu are cuprins. E o expunere de motive, un raport de specialitate si apoi este titlul, hotarare, fara sa fie redactata corespunzator, sa stim ce articole cuprinde hotararea, ce votam astazi, in afara de incetarea suspendarii ? Nu este normal sa apara la fiecare proiect de hotarare de C.L., nu este prima data, cand avem in plen proiecte care sunt incomplete.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Cine a semnat raportul de specialitate ?

DL. TRIF V.

Domnule presedinte, de unde reiese exact ce votam ? Avem titlu, cuprinsul hotararii, continutul ? Acestea nu le avem. Trebuie sa fie cineva care sa poata da raspuns la acest lucru. Nu putem sa votam in alb, un proiect, cu un titlu.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Nu vreau sa fiu malitios, dar dupa ce s-au incetat activitatile la vreo 350 mii de firme, ca urmare a activitatii partidului dumneavoastra, cred ca este foarte clar de inteles, ca pur si simplu, suspendam societatile cu probleme sau care nu au activitate.

DL. TRIF V.

Marea majoritate a societatilor nu aveau activitate, cele care nu aveau activitate au fost suspendate. Aici, suntem in Consiliul Local, nu in Parlamentul Romaniei si v-am intrebat, in calitate de presedinte, cum putem sa votam un proiect aflat pe ordinea de zi, daca nu are cuprinsul, textul hotararii ? Sunt cateva reguli de fond si de forma. Nu s-au respectat, in cazul acestui proiect de hotarare de C.L. Asta v-am intrebat.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Domnule consilier, daca intrebati in cadrul unei sedinte de C.L., daca un proiect de hotarare nu intruneste conditiile de forma si de fond, dumneavoastra trebuie sa intrebati dupa cum urmeaza : 1, cine semneaza raportul de specialitate; 2, cine semneaza expunerea de motive ;3, intrebati Secretarul C.L., nu pe presedinte. Va rog frumos sa cercetati Regulamentul.

DL. TRIF V.

Prin intermediul dumneavoastra, in calitate de presedinte, ca puteti sa dispuneti acest lucru, am solicitat clarificari legate de acest proiect de hotarare de C.L., care are doar un titlu. Si dumneavoastra ati adresat, sa inteleg, Secretarului, celui care a semnat expunerea de motive si raportul de specialitate. Astept raspunsul, multumesc.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Multumesc si eu, daca sunt si alte interventii ?

DL. RAINEA N.

De ce sa o facem simpla, daca se poate complica. ? Un jucator este eliminat si suspendat dupa doua etape. Ce alte conditii mai trebuie ? Eu as vrea sa ne propunem, d-le consilier, ce trebuie sa facem, daca nu s-a facut pana acum ?

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Supun atentiei dumneavoastra proiectul de hotarare, asa cum a fost prezentat.

Cine este pentru ? 18 voturi

Cine este contra ? 0 voturi

Cine se abtine ?                    5 voturi {dl. Dobrea V., dl. Ion D., dl.Mihai A.

dl. Olaru C.,dl. Trif V.}

Lipseste din sala dl. Radu Ghe.

20. Proiect de hotarare privind trecerea din patrimoniul privat al S.C APATERM S.A. Galati in patrimoniul privat al municipiului Galati si in administrarea Consiliului Local Galati a caminului de nefamilisti situat in Galati, cartier Micro 21, str. Victor Valcovici, cu instalatiile sanitare, incalzire si electrice, a retelei termice exterioare si a suprafetei de 776,36mp., teren aferent caminului si diminuarea capitalului social a S.C APATERM S.A. cu suma de 585.480lei, reprezentand 234.192 actiuni;

Cine este pentru ? 24 voturi

Cine este contra ? 0 voturi

Cine se abtine ? 0 voturi

22. Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului de Organizare si functionare a Politiei locale Galati;

Cine este pentru ? 24 voturi

Cine este contra ? 0 voturi

Cine se abtine ? 0 voturi

Revin la cele trei puncte din ordinea de zi, care implica vot, punctul 9, 12, 21.

9. Proiecte de hotarari privind desemnarea unui reprezentant al consiliului local in Consiliul de Administratie la unitati de invatamant;

Din discutiile care au avut loc, exista urmatoarele propuneri :

SC. GEN. NR. 7 “CONSTANTIN BRANCOVEANU” Propuneri : dl. Trif V. dl. Lupu S.

Dl. Trif V.


Dl. Lupu S.


pentru contra abtineri

11 voturi

13 voturi

0 voturi

pentru

13 voturi

contra

11 voturi

abtineri

0 voturi


GRADINITA NR. 9, “SF. NICOLAE” Propuneri : dl. Constantin A., dl. Dobrea V.


Dl. Constantin A.

pentru

11 voturi

contra

13 voturi

abtineri

0 voturi

Dl. Dobrea V.

pentru

14 voturi

contra

10 voturi

abtineri

0 voturi


GRADINTITA NR.64 “ILEANA COSANZEANA”

Propuneri : dl. Bogatu H., dl. Olaru C.


Dl. Bogatu H.


Dl. Olaru C.


pentru contra vot nul

13 voturi

10 voturi

0 voturi

pentru

11 voturi

contra

13 voturi

abtineri

0 voturi


SC. GEN. NR.12 “MIRON COSTIN” Propuneri : dl. Lupu S., dl. Ion D.


Dl. Lupu S.


pentru contra abtineri


16 voturi

8 voturi

0 voturi


Dl. Ion D.


pentru contra abtineri


10 voturi

14 voturi 0 voturi


GRADINITA NR. 39 “DUMBRAVA MINUNATA”

Propuneri : dl. Gheorghe Teodor Iulian


pentru contra vot nul


21 voturi

1 vot

2 voturi


COLEGIUL NATIONAL “COSTACHE NEGRI”

Propuneri : dl. Trif V., dl, Apetrachioaie D.


Dl. Trif V.


pentru contra abtineri


11 voturi

13 voturi

0 voturi


Dl. Apetrachioaie D.


pentru contra abtineri


14 voturi

10 voturi

0 voturi


COLEGIUL ECONOMIC “VIRGIL MADGEARU”

Propuneri : dl. Bogatu H., dl. Radu Ghe.

Dl. Bogatu H.

pentru contra abtineri

13 voturi

11 voturi

0 voturi

Dl. Radu Ghe.

pentru

11 voturi

contra

13 voturi

abtineri

0 voturi

12. Proiect de hotarare privind aprobarea categoriilor de persoane si conditiile de acordare a ajutoarelor de urgenta si a unor prestatii financiare exceptionale;

Persoana desemnata ca sa faca parte din comisia pentru acordarea ajutoarelor de urgenta de catre Consiliul Local este dl. Rainea Nicolae

Dl. Rainea Nicolae


pentru

20 voturi

0 voturi

4 voturi


contra

voturi anulate

21. Proiect de hotarare privind constituirea comisiei locale de ordine publica; Propuneri : d-na Tercu T., dl. Ciumacenco N., dl. Manoliu M., dl. Ion D.

Voturi :

D-na Tercu Tincuta

pentru

21 voturi

contra

3 voturi

abtineri

0 voturi

Dl. Ciumacenco Nicusor

pentru

19 voturi

contra

5 voturi

abtineri

0 voturi

Dl. Manoliu Mihai

pentru

19 voturi

contra

5 voturi

abtineri

0 voturi

Dl. Ion Dumitru

pentru

11 voturi

contra

13 voturi

abtineri

0 voturi

23. Interpelari, interventii, cereri.

24. Diverse.

Daca sunt interventii ?

DL. DOBREA V.

Domnule Primar, banuiesc ca toti consilierii din Consiliul Local nu traiesc din indemnizatia de consilier si mai au si o alta slujba. Din punctul meu de vedere, sedintele de Consiliul Local la ora 15,00 imi creaza mari probleme si am mai discutat si cu alti consilieri. E o problema pentru noi ca sa venim la ora 15,00. Solicitam inca o data sa schimbam programul acestor sedinte. De asemenea, rog insistent, ca sa pastram ziua de sedinta. Va rog, daca sunt probleme cu salariatii Primariei sa faca ore suplimentare, putem sa-i aducem in ziua de sedinta putin mai tarziu si sa ramana. Va rog insistent, sa fie la ora 17,00, asa cum a fost intotdeauna.

DL. RAINEA N.

Intr-adevar, in ultimii ani, aceasta sedinta a avut loc la ora 17,00, joia.

In ultima vreme insa lucrurile s-au schimbat din mai multe puncte de vedere. S-o tinem si marti, cand este cazul. Atunci noi suntem scutiti de o sedinta de comisie. S-a invocat si faptul ca si presa are nevoie ca sa poata sa publice imediat orice stire, dar sustin in continuare sa tinem la ora 15,00, marti sau joi, pentru ca se tine o singura data pe luna. In afara de aceasta, fiecare consilier, daca are probleme speciale, in Regulament se prevede ca are dreptul la 3 absente motivate intr-un an. Sunt 12 sedinte intr-un an. Nu stiu de ce facem atatea discutii pe treaba aceasta ?

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Daca mai sunt alte interventii ?

DL. TRIF V.

Domnule presedinte, stimati colegi, propun si eu, la fel ca si dl. Dobrea, sa revenim la ora 17,00, cel putin noi, cei de la grupul PDL, avand activitatile profesionale care tin de la ora 8,00 pana la ora 17,00 nu avem posibilitatea de a veni la sedintele Consiliului Local, decat daca ne invoim, daca mai ramanem in alta zi, sa facem activitate suplimentara si solicitarea noastra este sa se revina la acea ora care a fost de traditie, ora 17,00, pana la urma este in avantajul tuturor. Aceasta este solicitarea

DL. CIUMACENCO N.

Domnule presedinte, trebuie luat in calcul ca aceasta ora a fost fixata, ca ora 15,00, din doua motive. Unul dintre motive a fost solicitarea din partea presei si in al doilea rand, faptul ca, programul se termina la 16,30 in Primarie. Nu se pot plati ore suplimentare, nu se pot face multe lucruri si tot noi cerem ca aparatul propriu al Primariei sa fie prezent la sedintele de Consiliul Local. Si pana la urma este o forma de respect si fata de oamenii aceia care, daca raman dupa program la comisii, cred ca putem lua in calcul, ora 15,00, o ora normala.

DL. RAINEA N.

Vreau sa va spun ca in alte judete, m-am interesat, le tin vinerea, la ora 10,00.

DL. GAVAN E.

Mai sunt unii care au program si muncesc la ora aceea. Azi am plecat de la ore, ca sa vin aici. Haideti sa stabilim, daca facem joia, facem de la ora 15,00,ok, ne-am facut programul toti. Dar nu mutam si lunea si martea si miercurea si toata saptamana.

DL. PRESEDINTE CRISTEA M.

Daca mai sunt alte interventii ?

Daca nu, declar sedinta inchisa. Multumesc.

PRESEDINTE SEDINTA,


DL. MIRCEA RAZVAN CRISTEA


AVIZAT,

SECRETAR

NICOLAE COSTACHE


INTOCMIT,

MARIANA CARAUSU