Hotărârea nr. 311/2009

Hotararea Consiliului Local nr. 311


MUNICIPIUL CRAIOVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CRAIOVA

HOTĂRÂREA NR.311

Consiliul Local al Municipiului Craiova, întrunit în ședința ordinară din data de 25.06.2009.

Având în vedere raportul nr.75607/2009 întocmit de Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului prin care se propune aprobarea Avizului prealabil de oportunitate și teritoriul ce urmează a fi reglementat prin Plan Urbanistic Zonal privind investiția: Reactualizare situație strada Gîrlești în contextul investițiilor aprobate anterior și rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Craiova nr.221, 227, 228, 229, 230/2009;

În conformitate cu prevederile art.32, alin.1, lit.b din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului, modificată și completată de Ordonanța Guvernului nr. 27/2008;

În temeiul art.36 alin.2 lit.c coroborat cu alin.5 lit.c, art.45 alin.2 lit.e și art.61 alin.2 din Legea nr.215/2001, republicată, privind administrația publică locală;

HOTĂRĂȘTE:

Art.1.Se aprobă Avizul prealabil de oportunitate și teritoriul ce urmează a fi reglementat prin Plan Urbanistic Zonal privind investiția: Reactualizare situație strada Gîrlești în contextul investițiilor aprobate anterior, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2.Primarul Municipiului Craiova, prin aparatul de specialitate: Serviciul Administrație Publică Locală și Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,


Marin RADU


CONTRASEMNEAZĂ SECRETAR,

Nicoleta MIULESCU

ANEXA LA HOTĂRÂREA NR.311/2009

AVIZ PREALABIL DE OPORTUNITATE

privind investiția : Reactualizare situație strada Gîrlești in contextul investițiilor aprobate anterior

1. Cadrul legal al întocmirii avizului prealabil de oportunitate

Prezentul aviz de oportunitate se întocmește în condițiile ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismului, conform articolului 9 care modifică art. 32 privind dreptul autorității locale ca după caz conform punct B „să solicite elaborarea unui plan zonal numai în baza unui aviz prealabil de oportunitate întocmit de către structura specializată condusă de arhitectul șef și aprobat de către Consiliul Local” în cazul în care prin cererea de urbanism se solicită o modificare de la prevederile documentațiilor de urbanism aprobate pentru zona respectivă.

2. Condițiile de elaborare a avizului prealabil de oportunitate

Prezentul aviz de oportunitate se intocmește potrivit legii în urma solicitării de emitere a unui certificat de urbanism pentru, „ Construire locuinte S+P+1 „ in strada Gîrlești nr. 148A , solicitant fiind Dragomir Samo Cezar, deținătorul.

3. Situația terenului luat în studiu

- Regimul juridic

Terenul pe care se propune investiția este proprietate privata a domnului Dragomir Samo Cezar.

Terenul pe care se intocmeste P.U.Z.- ul este compus din proprietati private, domeniul public .

- Regim economic

Situatia existenta

Terenul pe care se propune investitia este situat conform P.U.G. aprobat cu H.C.L. 23/2000 in zona parcuri recreere, turism cu interdicție de construire pana la aprobare PUZ .

________Situatia propusa

Conform solicitarii din certificatul de urbanism pe terenul proprietate privata a domnului Dragomi Samo Cezar,se propune „Construire locuinte S+P+1”, ceea ce schimba destinatia conform P.U.G. aprobat cu H.C.L.23/2000, motiv pentru care se intocmeste „Avizul prealabil de oportunitate pentru intocmirea unui P.U.Z. privind reglementarea zonei in ansamblu precum si analizarea categoriei de folosinta reglementari ”.

4. Condițiile emiterii avizului prealabil de oportunitate

  • (1) Conform P.U.G. intocmit în anul 2000, terenul era destinat zonei de parcuri recreere, turism cu interdicție de construire pana la aprobare PUZ .

  • (2) Urmare a legilor privind retrocedarile de terenuri aparute dupa anul 2000, o mare parte din terenuri au fost retrocedate.

Foarte important pentru situatia actuala este ca in general s-au retrocedat suprafete mici la multi proprietari iar instrainarile au dus la imposibilitatea unificarii lor pentru a se putea realiza investitii de amploare.

In aceste conditii in concordanta cu legislatia anterioara s-au aprobat diverse P.U.Z. -uri care nu au schimbat destinatiile zonei de parcele mici in special in aria constructiilor de locuinte individuale.

  • (3) Evoluția economică a demonstrat că pe terenuri private s-au investit sume considerabile in locuințe - in zona luata in studiu.

  • (4) Amplasamentul este situat in zona parcuri recreere, turism cu interdicție de construire pana la aprobare PUZ , ceea ce poate constitui premiza restudierii functionale a zonei in zona mixta de locuinte si dotari cu functiuni anexe.

  • (5) Trama stradală existentă in mare parte nedetaliata prin P.U.G., trebuie corelata cu situatia existenta si reglementata oferind posibilitatea unui trafic fluent.

  • (6) Existența unor suprafețe libere este si acum nereglementata oferind riscul unor investitii necontrolabile.

5. Teritoriul care urmează a fi reglementat prin P.U.Z.

Teritoriul ce urmează a fi reglementată este stabilit prin planșa anexă ce face parte integranta din prezentul aviz de oportunitate.

6. Categoriile funcționale ale dezvoltării și serviciile impuse zonei

  • - Se propune analizarea intregii zone si stabilirea zonelor cu destinatie mixta dotari locuinte , a zonelor mixte cu functiuni adiacente, reglementarea regimului de inaltime pe teritoriul stabilit prin plansa anexa ce face parte integranta din prezentul aviz prealabil de oportunitate.

  • - Planul urbanistic zonal va studia corelarea carosabilelor din zona cu investitiile aprobate si circulatiile majore propse prin P.U.G. fara a le modifica.

  • - Dotările propuse vor prelua și necesitațile zonei in ansamblu si al prevederilor P.U.G. prin cele de locuit, dotari functiuni complementare.

REGLEMENTARI

  • 1. Planul urbanistic zonal va prelua toate investitiile avizate in zona cuprinsa prin documentatii P.U.Z., P.U.D., A.C. emise de Primaria Municipiului Craiova.

  • 2. Se va studia circulatia carosabila in contextul investiilor aprobate si rezolvarea lor tinand cont de dotarile din zona.

  • 3. Se vor corela aliniamentele construite cu cele existente si cu cele propuse prin P.U.Z.- ul aprobat.

  • 4. Se va solutiona in conditiile tipurilor de proprietati realizarea parcajelor si a acceselor.

  • 5. Se va solutiona in conditiile spatiilor plantate existente in contextul ordonantei 114/2007 si a situatiei proprietatilor existente.

  • 6. Se va analiza situatia tuturor proprietatilor din zona prin prisma circulatiei terenurilor.

  • 7. Planul Urbanistic de Zona va stabili profilele circulatiilor in zona limitelor construibile, nivelul maxim de inaltime admis si indicii P.O.T. si C.U.T. in conformitate cu prevederile legale.

  • 8. Se va tine cont de cladirile existente cu aceiasi destinatie.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Marin RADU