Hotărârea nr. 141/2010
Hotărârea 141/2010 - Aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Restaurarea ansamblului monument istoric parcul central „Simion Bărnuţiu” şi Cazino din municipiul Cluj-Napoca, judeţul Cluj”.CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CLUJ-NAPOCA
HOTĂ PÂRE
privind aprobarea documentației tehnico-cconoinice .și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Restaurarea ansamblului monument istoric parcul central Simion Bărnuțiu și Cazino din municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj”
Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în ședință ordinară,
Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Restaurarea ansamblului monument istoric parcul central Simion Bărnuțiu și Cazino din municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj”- proiect din inițiativa primarului și a consilierilor locali: Claudia Anastase, Steluța Gustica Cătăniciu, Brîndușa Alina Mândru. Manuel Chira, Csoma Botond. loan Horea Florea, Florin-Valcntin Gliga, Irsay Miklos, I.âszlo Attila. Rcmus Gabriel Lăpușan, Valtăr Marcu, Radu-Marin Moisin, Molnos Lajos, El Hayes Artur Roland. Petru Iacob Pântea, Nicoleta Niculescu, Claudiu Peter Teoftl, loan Pop, Adrian Popa, Liviu Popa, Radu Florin Rațiu, Mihai Sandu, Somogyi Gyula, Marcelus Lucian Suciu, Ghcorghe Șurubaru. Constantin loan Tomoș și Gheorghe loan Vușcan;
Analizând Referatul nr. 75132 din 12.04.2010 al Biroului Strategie și dezvoltare locală, evaluare proiecte prin care se propune aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Restaurarea ansamblului monument istoric parcul central Simion Bărnuțiu și Cazino din municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj”;
Văzând avizul comisiei de specialitate;
Potrivit dispozițiunilor art. 36, 39. alin. 1 și 45 din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
HOTĂRĂȘTE:
Art. I. Se aprobă documentația tehnico-economică și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Restaurarea ansamblului monument istoric parcul central Simion Bărnuțiu” și Cazino din municipiul Cluj-Napoca. județul Cluj” pentru proiectul care va fi depus de Municipiul Cluj-Napoca, în calitate de solicitant, în vederea atragerii de fonduri nerambursabile din Programul Operațional Regional Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor poli urbani de creștere”, Domeniul major de intervenție 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, sub-domeniul „Poli de creștere”, categoria de operațiuni: reabilitarea infrastructurii urbane și îmbunătățirea serviciilor urbane, inclusiv transportul public urban, indicatori tehnico-economici pre văzut i în anexa ce constituie parte integrantă a prezentei hotărâri.
Art. 2. Cu îndeplinirea prevederilor hotărîrii se încredințează Biroul strategie și dezvoltare locală. Direcția Tehnică și Direcția economică.
Nr. 141 din 20 aprilie 2010
(Hotărârea a fost adoptată cu 26 voturi)
ANEXA LA HOTĂRÂREA nr. 141 /2010
Principalii indicatori (ehnico-economici ai investiției
RESTAURAREA ANSAMBLULUI MONUMENT ISTORIC PARCUL CENTRAL SIM1ON BARNUȚIU Șl CAZINO DIN MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, JUDEȚUL CLUJ
Bugetul investiției
Nr.crt. |
Denumirea capitolelor și subcapitolelor |
Cheltuieli neeligibile |
Cheltuieli eligibile |
TOTAL (RON) |
TVA |
(I) |
(2) |
(3) |
(4) |
(5)=(3)+(4) |
(6) |
1 |
Cap. 1 - Cheltuieli pentru achiziția și amenajarea terenului | ||||
1.1 |
Achiziționarea terenului |
0.00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1.2 |
Amenajarea terenului |
0.00 |
2.827.337,00 |
2.827.337,00 |
537.194,03 |
1.3 |
Amenajarea pentru protecția mediului |
0.00 |
37.931,00 |
37.931,00 |
7.206,89 |
TOTAL CAPITOL 1 |
0,00 |
2.865.268,00 |
2.865.268,00 |
544.400,92 | |
2 |
Cap. 2 - Cheltuieli pentru asiț. |
urarea utilități |
or necesare obiectivului | ||
2.1 |
Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului |
106.430,00 |
106.430,00 |
20.221,70 | |
TOTAL CAPITOL 2 |
106.430,00 |
0,00 |
106.430,00 |
20.221,70 | |
3 |
Cap. 3- Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică | ||||
3.1 |
Studii de teren |
0.00 |
53.674,32 |
53.674,32 |
10.198,12 |
3.2 |
Obținere de avize, acorduri, autorizații |
0,00 |
3.590.00 |
3.590,00 |
0,00 |
3.3 |
Proiectare și inginerie |
0,00 |
840.897,73 |
840.897,73 |
159.770,57 |
3.4 |
Consultantă |
107.348,65 |
475.458,00 |
582.806,65 |
110.733,26 |
3.5 |
Asistență tehnică |
0,00 |
195.183,00 |
195.183,00 |
37.084,77 |
TOTAL CAPITOL 3 |
107.348,65 |
1.568.803,05 |
1.676.151,69 |
317.786,72 | |
4 |
Cap. 4 - Cheltuieli pentru investiția de bază | ||||
4.1 |
Construcții și instalații |
0,00 |
22.187.371,00 |
22.187.371,00 |
4.215.600,49 |
4.2 |
Dotări de specialitate |
97.550,00 |
813.023,37 |
910.573,37 |
173.008,94 |
TOTAL CAPITOL 4 |
97.550,00 |
23.000.39437 |
23.097.944,37 |
4.388.609,43 | |
5 |
(.'ap. 5 - Cheltuieli privind organizarea de șantier | ||||
5.1 |
Organizare de șantier |
0,00 |
3.767.052,80 |
3.767.052,80 |
715.740,03 |
5.1.1 |
Construcții și instalații aferente organizării de șantier |
0,00 |
3.593.052,80 |
3.593.052,80 |
682.680,03 |
5.1.2 |
Cheltuieli conexe organizării de șantier |
0,00 |
174.000,00 |
174.000,00 |
33.060,00 |
5.2 |
Cote legale |
0,00 |
63.203,00 |
63.203,00 |
0,00 |
TOTAL CAPITOL 5 |
0,00 |
3.830.255,80 |
3.830.255,80 |
715.740,03 | |
6 |
Cap. 6 - Cheltuieli diverse și neprevăzute | ||||
6.1 |
Diverse și neprevăzute |
1.610.446,36 |
2.300.000,00 |
3.910.446,36 |
742.984,81 |
TOTAL CAPITOL 6 |
1.610.44636 |
2.300.000,00 |
3.910.44636 |
742.984,81 | |
7 |
Cap. 7 - Cheltuieli pentru audit, informare și publicitate |
7.1 |
Audit |
0.00 |
200.000.00 |
200.000,00 |
38.000.00 |
7.2 |
Informare și publicitate |
0.00 |
3.100.00 |
3.100,00 |
589.00 |
TOTAL CAPITOL 7 |
0,00 |
203.100,00 |
203.100,00 |
38.589,00 | |
8 |
Cap. 8 - Alte cheltuieli neeligibile | ||||
8.1 |
Alte cheltuieli neeligibile |
103.950,16 |
103.950,16 |
19.750,53 | |
TOTAL CAPITOL 8 |
103.950,16 |
0,00 |
103.950,16 |
19.750,53 | |
TOTAL GENERAL |
2.025.725.16 |
33.767.821,22 |
35.793.546.37 |
6.788.083.14 |
Sursele de finanțare
Nr. crt. |
SURSE DE EINANȚARE |
VALOARE (RON) |
I |
Valoare totală a proiectului, din care: |
42.581.629,52 |
I.a. |
Valoare neeligibila a proiectului |
2.025.725,16 |
I.b. |
Valoare eligibilă a proiectului |
33.767.821.22 |
I.c. |
TVA |
6.788.083,14 |
II |
Contribuție proprie în proiect, din care.: |
2.701.081,59 |
Il.a. |
Contribuția solicitantului la cheltuielile eligibile |
675.356.43 |
Il.b. |
Contribuția solicitantului la cheltuielile neeligibile |
2.025.725.16 |
111 |
TVA |
6.788.083,14 |
IV |
Asistență financiară ncrambursabilă solicitată |
33.092.464,79 |
Valoarea totală (ÎNV), inclusiv TVA (mii lei)
Valoarea totală a investiției este de 42.581.629,52 lei (inclusiv TVA), din care, valoarea totală a devizului general al investiției este de 42.339.941 lei (inclusiv TVA), iar lucrările de construcții montaj de 32.552.190 lei cu ' VA.
lei |
1 curo = 4,2135 la cursul inforcuro din iulie 2009 | |
Valoarea totala a investiției cu TVA (devizul general) |
42.339.941 |
10.048.639.14 |
construcții montaj (C+M) |
32.552.190 |
7.725.688.86 |
Eșalonarea investiției (1NV/C+M)
Ani |
1 |
2 |
Valoare anuala a investiției cu TVA (lei) |
40.160.603,91 |
2.179.337,09 |
Pondere (%) |
94,85% |
5,15% |
C+M |
30.876.651,65 |
1.675.538.35 |
Devizul general al investiției
în mii iei și mii euro la cursul inforeuro de 4,2135 din iulie 2009
Nr. Crt. |
Denumire capitol si subcapitol de cheltuieli |
Valoare (fara TVA) |
TVA |
Valoare (cu TVA) | ||
Mii Lei |
Mii Euro |
Mii Lei |
Mii Lei _________________;------------------------ |
MiiEuro | ||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 | |
CAPITOL Cheltuieli |
UL 1 pentru obținerea si amenajarea terenului | |||||
1.1 |
Obținerea terenului |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
1.2 |
Amenajarea terenului |
2.827,337 |
671,019 |
537,194 |
3.364,531 |
798,512 |
1.3 |
Amenajări pentru proiecția mediului si aducerea la starea inițiala |
37,931 |
9,002 |
7.207 |
45,138 |
10,713 |
Plase de protecție la fațade pentru a diminua raspandirca prafului |
12,650 |
3,002 |
2,404 |
15,054 |
3,573 | |
Curățenie șantier cu eliminarea materialelor cu potențial de contaminare |
16,854 |
4,000 |
3,202 |
20,056 |
4,760 | |
Refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor |
8,427 |
2,000 |
1,601 |
10,028 |
2,380 | |
TOTAL CAPITOLUL 1 |
2.865,268 |
544.401 |
3.409,669 | |||
CAPITOL Cheltuieli |
UL2 pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului | |||||
2.1 |
Branșamente utilitati | |||||
2.1.1 |
Obiect B - Cazinou |
35,690 |
8,470 |
6,781 |
42,471 |
10,080 |
Branșament apa |
7,020 |
1,666 |
1,334 |
8,354 |
1,983 | |
Racord canal menajer |
7,940 |
1,884 |
1,509 |
9,449 |
2,242 5,855 | |
Racord canal pluvial |
20,730 |
4,920 |
3,939 |
24,669 | ||
2.1.2 |
Obiect A - Parc |
70,740 |
16,789 |
13,441 |
84,181 |
19,979 |
Branșament apa pentru cișmele |
41,940 |
9,954 |
7,969 |
49,909 |
11,845 | |
Racord canal cișmele |
28,800 |
6,835 |
5,472 |
34,272 |
8.134 | |
106,430 |
25.259 |
20,222 |
126,652 |
30,059 | ||
CAPITOL Cheltuieli |
UL3 pentru proiectare si asistenta tehnica | |||||
3.1 |
Studii de teren (geotehnic, geologic,topo, dendrologic, hidrologic) |
53,674 |
12,739 |
10,198 |
63,872 |
15,159 |
3.2 |
Taxe pentru obținerea de avize, acorduri si autorizați. |
3,590 |
0,852 |
0,000 |
3,590 |
0,852 |
3.3 |
Proiectare si inginerie |
840,898 |
199,572 |
159,771 |
1.000,668 |
237,491 |
3.4 |
Organizarea procedurilor de achiziție (documentație de atribuire, anunț licitație, comisie evaluare ctc) |
103,950 |
24,671 |
19,751 |
123,701 |
29,358 |
3.5 |
Consultanta |
582,807 |
138,319 |
110,733 |
693,540 |
164,599 |
3.6 |
Asistenta tehnica (dirigentie de șantier) |
195,183 |
46,323 |
37,085 |
232,268 |
55,125 |
totai capitoli ji s |
1.780,102 |
422,476 |
337,537 |
2.117,639 |
502,584fc | |
CAPITOL Cheltuieli |
UL4 jentru investiția de baza | |||||
4.1 |
Construcții si instalații |
20.790,031 |
4.934,148 |
3.950,106 |
24.740,137 |
5.871.636 |
4.2 |
Montaj utilaje si echipamente tehnologice |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
4.3 |
Utilaje, echipamente tehnologice si funcționale cu montaj - aferente instalațiilor |
1.397,340 |
331,634 |
265,495 |
1.662,835 |
394.644 |
4.4 |
Utilaje fara montaj si echipamente de transport |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0.000 |
0.000 |
4.5 |
Dotări |
910,573 |
216,109 |
173,009 |
1.083,582 |
257,169 |
4.6 |
Active necorporale |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0.000 | |
TOTAL CAPITOLUL 4 |
23.097,944 |
5.481.890 |
4.388,609 |
27.486.554 |
6.523,449 |
| CAPITOLUL 5
Alte cheltuieli
5.1 |
Organizare de șantier |
3.767,053 |
894,044 |
715,740 |
4.482,793 |
1.063,912 |
5.1.1 |
Lucrări de construcții |
3.593,053 |
852,748 |
682,680 |
4.275,733 |
1.014,770 |
5.1.2 |
Cheltuieli conexe organizării șantierului |
174,000 |
41,296 |
33,060 |
207,060 |
49,142 i |
5.2 |
Comisioane, cote, taxe ( CSC, ISC) |
63,203 |
15,000 |
0,000 |
63,203 |
15,000 |
5.3 |
Cheltuieli diverse si neprevăzute (15%) |
3.910,446 |
928,076 |
742,985 |
4.653,431 |
1.104.410 |
TOTAL CAPITOLUL 5 |
7.740,702 |
1.837,119 |
1.458,725 |
9.199,427 |
2.183322 | |
CAPITOL Cheltuieli |
UL6 pentru probe tehnologice, teste si predare la beneficiar | |||||
6.1 |
Pregătirea personalului de exploatare |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
6.2 |
Probe tehnologice si teste |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0.000 |
0,000 |
TOTAL CAPI I OLUL 6 |
0.000 |
o.ooo |
0,000 |
0,000 |
0,000 | |
•• •••-xsa -w;; TOTAL GENERAI. |
35.590,446 8.446,765 |
6.749,494 i 42.339,941 |
1048,639 | |||
I)in care C+M |
27.354,782 |
6.492,176 |
5.197,409 |
32.552,190 |
7.725.689 | |
| Durata de realizare (luni) _____
Durata prognozată pentru realizarea lucrărilor C+M este de 14 luni. Durata totală a proiectului, de la momentul semnării contractului de finanțare și până la finalizarea implementării a fost estimată la 23 de luni calendaristice.
j Principalii indicatori ai investiției
INDICATORI |
Valoare la începutul perioadei de implementare |
Valoare la sfârșitul perioadei de implementare (2012) |
Rezultat imediat (direct) | ||
Clădire monument istoric Cazino | ||
Clădire, monument istoric, restaurată și modernizată |
0 |
■ 858,38 mp |
Sistem de iluminat arhitectural amenajat |
0 |
• 1 |
Amenajări speciale pentru persoane cu dizabilități |
0 |
|
Parc Central monument istoric „Simian Bărnuțiu " | ||
Alei pietonale reabilitate și modernizate |
0 |
■ 27.705 mp |
Zone de acces în parc reabilitate |
0 |
• 18 |
Rigole de scurgere reabilitate |
0 |
• 2.775 mp |
Podețe amenajate (buc.) |
0 |
■ 31 |
Spațiu verde amenajat |
0 |
■ 87.915 mp |
(lard viu plantat pentru delimitarea parcului |
0 |
■ 2.635 ml |
Debarcader reabilitat și relocat |
0 |
■ 65,55 mp |
Dotări parc înlocuite |
0 |
|
Sistem de iluminat public aferent aleilor reabilitat și extins (corpuri de iluminat) |
0 |
- 1 |
Amenajări speciale pentru persoane cu dizabilități |
0 |
■ 13 rampe dc acces |
Locuri de muncă nou create |
0 |
■ 6 |
Rezultate induse (indirecte) | ||
Proiecte care asigură sustenabilitatea și îmbunătățirea infrastructurii publice urbane, respectiv |
0 |
- 1 |
reabilitarea patrimoniului cultural național, în cadrul planurilor integrate | ||
Locuitori care beneficiază de implementarea planurilor integrate de dezvoltare urbană |
0 |
- 379.705' |
Creșterea numărului de turiști/vizitatori ai municipiului Cluj-Napoca ca efect al realizării proiectului1 2 3 |
254.665 |
• 321.235 |
Creșterea numărului de servicii cultural-artistice |
0 |
- 1 |
[ Capacități (în unități fizice și valorice) ___________
Indicatori |
supr.m2/ml/ buc |
Valoare (lei fara TVA) |
Suprafețe verzi, gard viu, podețe |
87915 /2635 /31 |
7.457.220 |
Alei, rigole, platforme |
31880/2775 |
5.070.944 |
Accese pentru persoane cu dizabilități în parc |
13 din care 5 principale | |
Bănci |
232 |
488.766 |
Coșuri de gunoi |
176 |
207.641 |
Corpuri de iluminat |
224 |
548.972 |
Cișmele |
7 |
5111 |
Panouri afisaj |
5 |
5478 |
Sistem iluminat tip Modullum cu 4 corpuri de iluminat monatc pc stâlp h~9.5m |
2 |
57.044 |
Corpuri de iluminat arhitectural |
136 |
318.610 |
Clădire Cazino - fără sistematizare verticală |
1293,51 |
5.571.051 |
Sistematizare verticală gradină Cazino |
2835,76 |
2.132.376 |
| Alți indicatori specifici domeniului de activitate în care este realizată investiția
Indicatorii de realizare aferenți obiectivului specific al proiectului sunt:
-
■ Creșterea cu 1 a numărului de clădiri monument istoric, de categorie B, restaurate și integrate în circuitul public din municipiul Cluj-Napoca, până în anul 2012
-
■ Creșterea cu 1 a numărului de Parcuri monumente istorice reabilitate și modernizate în municipiul Cluj-Napoca, până în anul 2012
• Creșterea numărului de turiști/vizitatori ai municipiului Cluj-Napoca ca efect al realizării proiectului cu 26,14% de la 254.665, în anului 2008\ la 321.235 în anul 2012, anul integrări obiectivului în circuitul public al municipiului
-
■ Creșterea cu 1 a numărului de servicii oferite (manifestări cultural artistice în incita clădirii Cazino).
Pe lângă acești indicatori aferenți obiectivului specific, proiectul mai prevede o seric de indicatori de realizare aferenți rezultatelor, dintre care cei ce aduc valoare adăugată proiectului sunt.
-
■ Locuri de muncă noi create în faza de implementare a investiției
-
• 6 noi locuri de muncă create în faza de implementare a proiectului;
-
■ Locuri de muncă menținute în faza de operare a investiției
-
• 16 locuri de muncă menținute în faza de operare a investiției, din care:
-
• 6 noi locuri create;
-
• IO4 existente.
-
■ Amenajări speciale pentru facilitarea acccesului persoanelor cu dizabilități:
-
• 2 amenajări speciale pentru persoanele cu dizabilități aferente clădirii Cazino, din care:
-
• 1 rampă de acces
-
• 1 grup sanitar cu dotări speciale
-
• 13 accese in parc, pentru persoanele cu dizabilitati, dintre care 5 accese principale
1
' Populația stabilă a zonei metropolitane Cluj la 1 01 2008, conform datelor furnizate de Direcția Regională de Statistică Cluj
2
Conform Studiului de Piață privind potențialul turistic al ansamblului monument istoric Parc Central ‘Simion Bărnuțiu" din municipiul Cluj-Napoca, realizat in perioada iulie-august 2009
3
’ Studiu de piață privind potențialul turistic al ansamblului monument istoric Parc Central ’Simion Bărnuțiu" din municipiul Cluj-Napoca realizat in iulie-august 2009
4
Funcționari publici din cadrul Serviciului Spații verzi și Monumente Istorice, conform H.C.L. nr. 545 din 12 decembne 2009 privind aprobarea unor măsuri referitoare la organizaea și funcționarea aparatului de specialitate al primarului municipiului Cluj-Napoca și ale serviciilor publice de interes local din subordmea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca