Hotărârea nr. 290/2013

Hotărârea.nr. 290 - privind aprobarea procesului-verbal al şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Braşov din data de 7 iunie 2013



C ONSILIUL JUDEȚEAN BRAȘOV

Cod F-16

HOTĂRÂREA NR. 290

din data de 20 iunie 2013

- privind aprobarea procesului-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 7 iunie 2013

Consiliul Județean Brașov întrunit în ședința ordinară la data de 20 iunie 2013;

Analizând procesul-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 7 iunie 2013;

Având în vedere dispozițiile art. 42 alin.(5) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

în temeiul art. 97 și art. 103 (2) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare

HOTĂRĂȘTE:

Art.unic. - Se aprobă procesul-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 7 iunie 2013.



Contrasemnează, SECRETAR Maria Dumbrăveanu

CONSILIUL JUDEȚEAN BRAȘOV F-17’

PROCES-VERBAL

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 07 iunie 2013

Domnul președinte Căncescu Aristotel constată că lipsește domnul consilier județean Matei Gavril și domnul consilier județean Răzvan Șandru. La lucrările ședinței de astăzi, participă secretarul județului doamna Dumbrăveanu Maria.

Dl. Aristotel Căncescu

Stimați colegi declar deschisă ședința de astăzi 7 iunie 2013, ședință pe a cărei ordine de zi avem 12 puncte, cu 22 de subpuncte. Având în vedere că colegul Mihai Pascu a venit astăzi la costum și cu cravată violetă o să-1 rog pe el să conducă ședința de astăzi, dar nu înainte de a face o declarație politică. Am văzut, nu vreau să analizez eu ce face media brașoveană sau națională, un reportaj, mă rog, știu ce are în spate, care sunt conotațiile politice vis-a-vis de spitalul de Oncologie, că eu am făcut prăpăd acolo, că s-au mutat cei de acolo, știți foarte bine istoria acestui spital, știți că anul trecut ne-au plecat toți doctorii, ne-au mai rămas doi doctori, au plecat la un spital privat, a fost dorința lor, regretul nostru dar nici nu puteam să îi oprim, până la urmă văzând ce s-a făcut acolo și cu ce aparatură se operează acolo aproape că i-am înțeles. Ne-au plecat toți doctorii, toate asistentele și asistenții medicali. S-au dus la acest spital. Practic activitatea noastră ținând cont și de faptul că marea majoritate a bolnavilor acum se duc la spitalul privat pentru că nu prea au alternativă, activitatea noastră s-a redus foarte mult la acest spital. S-a redus atâta încât nici nu mai avea rost ca să stăm în acea locație. Mai funcționau câteva cabinete, 3 sau 4 cabinete și aparatul de cobalto-terapie la care i-a expirat sursa dacă nu mă înșel în mai. Ca să reactivezi acea resursă înseamnă 300.000 de euro și nu se merită pentru că 2 milioane costă un aparat modem ultraperformant și nu se merită să bagi 300.000 să reactivezi o resursă la un aparat care este foarte vechi. E din 90 si ceva, tehnologie total depășită. Nu avea rost să plătim întreținerea în acea clădire și acesta a fost motivul pentru care ne-am mutat într-un spațiu mult mai bun, s-au mutat la Mârzescu cei de acolo și nu a fost decizia mea. A fost speculată această chestiune și v-am spus, știu de cine a fost speculată. Aștept să se liniștească acești oameni. A fost decizia luată de consiliul de administrație, nici nu mi-au cerut mie acordul că nu trebuiau să mi-1 ceară. Eu am aflat ieri din presă, trebuie să recunosc acest lucru, deși am avut de la părintele Olteanu niște semnale că acolo sunt două cabinete medicale și celor de acolo trebuie să le găsim o soluție. Sunt două cabinete, sunt doi medici de familie care funcționează încă în acel spațiu. Pe de altă parte vreau să vă spun că nici nu mai are rost să investim în clădiri vechi. Nicăieri în lume acest lucru nu se întâmplă. Dacă începem etapa a doua promisă de renovare a spitalului Județean și așteptăm, pentru că lucrurile aici nu mai depind de noi, depind de ministerul Sănătății, poate o să începem și acea construcție la Hărman. Lucrurile au fost redate tendențios și eu regret acest lucru, o să văd ce reacții o să avem, bineînțeles pe căi legale pentru că este incorect să fie denaturată realitatea și mai ales o chestiune cu o intenție bună a noastră pe care am avut-o de a îi muta într-un spațiu mult mai bun, a fost interpretată cum a fost interpretată. Eu nu vreau să mă leg din nou de sistemul privat de sănătate mai ales că am avut chiar cazul unui coleg de al nostru și m-am dus să îl vizitez la acel spital privat de câteva ori înainte de a muri și am văzut că ce s-a făcut acolo este deosebit să știți. în afară de aceasta la modul onest cei de acolo mi-au spus că au probleme financiare grave, deci nu este o așa afacere din câte mi-au explicat ei întrucât să îi suspectăm de nimic. Ceea ce pot să vă spun însă este că sistemul nostru public trebuie să trăiască în continuare, pentru aceasta trebuiesc bani, acești bani nu sunt, 2 milioane de euro nu avem de unde să îi scoatem pentru un accelerator de particule linear, cam atât costă un aparat modem. Așteptăm poate să primim azi ceva din partea Ministerului Sănătății. Domnul Pascu aveți cuvântul.

Dl. Mihai Pascu

Stimați colegi dacă aveți propuneri în afară de cele propuse pe ordinea de zi și pe punctele de la diverse. Domnul Veștea, vă rog.

Dl. Mihail Veștea

Bună ziua, am o rugăminte, pe ordinea de zi la diverse să mai trecem un punct referitor la alocarea unor sume de bani pentru realizarea SF-ului și PT-ului pentru un pasaj suprateran peste ocolitoarea Brașovului, drumul județean care leagă Brașovul de Sânpetru. Știți că sunt foarte multe accidente acolo, ocolitoarea pe tronsonul 2 se va dubla și dacă reușim să facem SF și PT până la sfârșitul anului avem șansa să obținem fonduri europene.

Dl. Mihai Pascu

Și ce sumă propuneți pentru asta?

Dl. Mihail Veștea

100.000 să dăm drumu la SF și să încercăm și v-aș ruga să ne concentrăm pe el ca să reușim să facem SF-ul și PT-ul până la sfârșitul anului ca să-l depunem, pentru că știți că în decembrie 2013 este termen limită de depunere a proiectelor.

Dl. Mihai Pascu

O să găsim cu domnul director Cirică și resursele, domnul Ungureanu vă rog.

Dl. Ungureanu Vasile

Da, mulțumesc domnule vicepreședinte, am de făcut un anunț, anunț colegii, plenul, că începând de astăzi, din motive personale, mă autosuspend din calitatea de membru ATOP Brașov.

Dl. Maxim Adrian

Propun asocierea cu Asociația Culturală Muzeul Brașov în vederea susținerii unui simpozion care se va desfășura cu tinerii noștri și alocare sumei din Comisia de cultură, dânșii au vizat 3000 de lei.

Dl. Sarafinceanu Gheorghe

Eu vreau să reînoiesc invitația de la ședința trecută pentru data de 15 iunie la Rupea, va fi inaungurată deschiderea cetății și sunteți invitați toți consilierii județeni la ora 10.

Dl. Zavarache Constantin

Aș dori ca periodic să fie o informare atunci când avem ședințe de consiliu județean privind stadiul lucrărilor la aeroportul de la Ghimbav ca să nu aflăm numai din ziare. Ultimul zvon e că s-a supărat domnul Butuza și lucrările au stagnat.

Dl. Mihai Pascu

Bine, o să începem plenul cu această informare, vă promit. O să începem din data de azi. Domnul Paler vă rog.

Dl. Paler Ioan

Bună ziua, aș dori dacă domnul Blaga de la drumuri ar putea face ceva, să vină pe drumul DJ 102, a devenit impracticabil de la Victoria la Sâmbăta de Sus. Nu știu ce se poate face, dar ceva trebuie făcut. Este imposibil de a se mai circula pe el.

Dl. Mihai Pascu

Domnul Blaga poate veni la dumneavoastră, ideea este în felul următor, știți foarte bine bugetul pe care îl avem pentru reparații sau pe care nu-1 avem mai bine zis pentru reparații de drumuri. Ceea ce s-a încercat este de a introduce lucrări noi pe noul act normativ care înlocuiește 577, din păcate și acolo, domnul președinte Căncescu chiar a încercat introducerea unei sume pentru reparații drumuri județene, dar deocamdată avem o constrângere acolo, au prioritate lucrările executate anul trecut și care nu au fost achitate.

Dl. Paler Ioan

Numai un moment, din februarie au fost niște grămezi, bolovani în mijlocul drumului cărora nu le-au făcut nimic. Deci e nesimțire totală acolo, față de cei care lucrează pe zona respectivă.

Dl. Mihai Pascu

Știu povestea domnul Paler, domnul Blaga vă rog din suflet să vă mobilizați echipa să meargă în zonă. Dommul Szakal.

Dl. Szakal Andras

Domnule vicepreședinte, deci eu am citit ordinea de zi și punctele suplimentare și contat că dăm 30.000 de ron pentru organizarea turneului de tenis Brașov Challenger.

Dl. Mihai Pascu

A

îmi cer scuze domnul Szakal, pentru a nu merge mai departe cu discuția, s-a revenit, am înțeles că acel material intră în comisie.

Dl. Szakal Andras

Eu aș propune referitor la acest lucru să acordăm, nu știu dacă în ședința de astăzi sau în ședința următoare și o primă de promovare a echipei de fotbal Corona Brașov pentru că această performanță care au facut-o băieții de la echipa Corona Brașov nu a mai facut-o nimeni în Europa, dacă lum arhivele fotbalului românesc și fotbalului mondial, nici o echipă în 4 ani de zile nu a reușit o promovare din divizia a -V-a în Liga I și vreau să menționez că din lotul de 23 de jucători, 18 sunt brașoveni. De aceea eu cred că acești copii merită o premiere din partea consiliului județean.

Dl. Mihai Pascu

Am înțeles și aveți perfectă dreptate, ceea ce vă propun este să amânăm pentru plenul următor tocmai pentru a intra în comisia de sport, a analiza oportunitatea iar sursele să le discutăm împreună având în vedere că nu au fost bugetate. Domnul Enache.

Dl. Paul Enache

Domnule președinte, stimați colegi, vreau să aduc la cunoștința consilierilor județeni că la Comisia sport nu mai există nici un leu iar indiferent ce vor cei de la tenis, că toate concursurile de tenis acuma se dispută numai la Brașov, mai sunt și alte sporturi în Brașov, nu avem numai tenis. Le-am alocat 500 de milioane de lei pentru turneul internațional care a avut loc la Brașov, sigur sunt de acord să premiem jucătorii de la Corona dar din alte fonduri. Nu știu din ce fonduri, în nici un caz de la Comisia de sport.

Dl. Mihai Pascu

A

înțeleg, apreciez punctul dumneavoastră de vedere, din acest motiv am și propus domnului Szakal să scoatem acest punct de pe ordinea de zi tocmai datorită faptului că dorim să intrăm în această normalitate, așa cum a zis și domnul Szakal, va veni cu o propunere, dumneavoastră comisia, că ăsta este rolul comisiei, să analizeze oportunitatea acelor solicitări iar sursele să încercăm să le găsim împeună și să venim la plen pentru aprobarea finală. Am și eu o propunere de scoatere a unui punct de pe ordinea de zi, este vorba de punctul 9 proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 100.000 municipiului Făgăraș în vederea exproprierii unui teren. E vorba de acel proiect de management integrat al deșeurilor la nivelul județului Brașov. După ce noi am făcut acest material am primit raportul topometriștilor care au fost la fața locului iar la măsurători a ieșit că pe acel teren este un canal de irigații, deci ne complicăm foarte mult în procedura de expropriere având în vedere acest canal de irigații, motiv pentru care, cu consultanții vom găsi altă alternativă, vă propun să scoatem acest punct de pe ordinea de zi. Dacă mai sunt alte observații? Dacă nu cu cele două amendamente de scoatere a

9

punctului 9 cu Făgărașul și punctul cu tenisul și celelalte propuneri ale colegilor, respectiv pasajul de la Sânpetru, autosuspendarea domnului Ungureanu, Asociația Culturală Muzeul Brașov și atât. Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 28 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 1 de pe ordinea de zi proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal al ședinței ordinare de data trecută. Dacă sunt comentarii? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 2 proiect de hotărâre privind aprobarea modificării listei de investiții din cadrul bugetului de venituri și cheltuieli. Aici aș dori să vă fac câteva precizări. în primul rând principala modificare pe care am făcut-o pe această listă de investiții înseamnă acordarea sumelor care au fost prevăzute în bugetul nostru la dispoziția în principal a spitalelor din subordine în așa fel încât aceste spitale să poată demara procedurile de achiziție în baza contractului de administrare pe care îl au managerii de spitale. Vă readuc aminte că aceste proceduri necesită avizul nostru, deci nu o să fie de capul lor. Mai mult decât atât s-au făcut niște modificări în așa fel încât pentru punctele care vor urma pe ordinea de zi să avem resurse financiare și vorbesc aici de punctele 3 și 4. Dacă sunt comentarii la acest punct. Dacă nu vă rog să votăm culegem voturile, cu 30 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 3 proiect de hotărâre privind aprobarea votării în cadrul Adunării Creditorilor a Clubului Sportiv Societatea de Patinaj Brașov din data de 11.06.2013 a planului de reorganizare a debitoarei Club Sportiv Societatea de Patinaj Brașov. Dacă sunt comentarii sau dacă doriți explicații pe baza acelei proceduri? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 30 de voturi pentru s-a aprobat.

Dna. Maria Dumbrăveanu

In proiectul de hotărâre apare o persoană care trebuie împuternicită de consilul județean.

Dl. Mihai Pascu

Dar nu se poate face prin dispoziție?

Dna. Maria Dumbrăveanu

Avem hotărâre și este împuternicire de către plen.

Dl. Mihail Veștea

Propun pe cineva din executiv pentru că e clar că cei din executiv știu mai bine despre ce este vorba.

Dl. Mihai Pascu

Bun, sunteți de acord cu împutemcirea executivului în acest sens? Bun, vă rog să se consemneze, nu mai votăm separat pentru asta. Punctul 4 proiect de hotărâre privind achiziționarea de către Județul Brașov a imobilului Baza Sportivă Olimpia, situat în Municipiul Brașov, str. George Coșbuc, nr.2, Județul Brașov, compus din teren în suprafață de 5.098 mp și construcțiile aflate pe acesta, înscris în CF nr.l 14694 localitatea Brașov, nr.top 4820, 4821, 4841, 4842, este vorba de un imobil compus din clădirea reabilitată și un teren în suprafață de 5088 de mp. Dacă sunt discuții? Deci noi devenim proprietarii, județul Brașov devine proprietar al întregului imobil.

Dl. Aristotel Căncescu

Primăria o să își ia cotă parte, ne-am înțeles cu Primăria Brașovului, cotă parte cu terenul pe care îl deține acolo

Dl. Mihai Pascu

Iar Societatea de Patinaj rămâne cu sediul acolo și rămân proprietari pe acel patinuar mobil. Culegem voturile, cu 28 pentru s-a aprobat. Punctul 5 proiect de hotărâre privind constatarea încetării contractului de asociere nr.3286/3.04.2008, încheiat între Județul Brașov, RC CF TRANS SRL Brașov și SC REGIOTRANS SRL Brașov și aprobarea demarării procedurilor de achiziție de servicii de specialitate în vederea lichidării voluntare a asocierii, dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 28 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 6 proiect de hotărâre privind analizarea ofertei Bisericii Evanghelice CA din România - Parohia Brașov, de vânzare a imobilului, ce face obiectul Deciziei nr.1905/2008 a Comisiei speciale de retrocedare, situat în Municipiul Brașov, str. George Barițiu nr.36, e vorba de acel imobil în care funcționează o parte din Maternitatea Brașov. Permiteți-mi să vă fac câteva precizări, principalul risc dacă nu încheiam această negociere cu Biserica Evanghelică era să pierdem întreg proiectul finanțat de Banca Mondială, mai exact pierdeam 6 milioane de euro bani care intră ca și investiție în reabilitarea și defapt reparația capitală a acelui corp de clădire de care avem nevoie pentru că nu avem nici o alternativă pentru a muta Maternitatea. Domnul președinte Căncescu a fost la Ministerul Sănătății s-au comportat discuții privind eventuale alternative, din păcate altă alternativă nu aveam decât să încheiem această negociere pentru acel imobil. Vă readuc aminte că prima propunere a Bisericii Evanghelice mai exact în decembrie anul trecut a fost pentru acest corp de clădire, a fost să plătim o chirie restantă în valoare de aproximativ 370.000 de euro, o presupusă chirie restantă din 2008 până la zi și de asemenea să achiziționăm imobilul la o valoare de 3.385.000 de euro, valoare pe care și noi ne-am însușit-o în 2010 în urma unui raport de evaluare agreat de ambele părți. La negocieri Județul a fost reprezentat de domnul președinte Căncescu, subsemnatul, doamna Dumbrăveanu și ulterior l-am chemat și pe directorul maternității domnul Mircea Preda. Am găsit întradevăr o deschidere foarte mare de data aceasta la prezbiterul Bisericii Evanghelice, la prim preotul Plaier. Rezultatele negocierii a fost în felul următor, nu mai discutăm de absolut nici un leu presupusă chirie retroactiv, această sumă de 3.385.000 pentru a putea să o votăm astăzi am comandat un raport de evaluare la zi pentru că așa solicită legea și să confirme valoarea acestui imobil, lucru care-1 avem și de asemenea am negociat ca această plată să poată fi făcută în 9 ani tocmai pentru a nu greva bugetul de investiții a Județului Brașov așa cum se dorea inițial pentru că în propunerea inițială Biserica dorea ca acești bani să fie plătiți în 2 ani de zile. Vă dați seama că nu mai puteam face nici o investiție în următorii doi ani de zile și atunci negocierea spune 9 ani, tranșe egale, mai puțin în acest an. Deci în acest an nu plătim nimic, încheiem contractul de vânzare-cumpărare pentru a dovedi Băncii Mondiale că am parcurs această procedură, nu pierdem cei 6 milioane de euro, urmând ca în bugetele din viitorii 9 ani să prevedem cu prioritate această sumă. Materialul pe care îl aveți în mape se rezumă la acest aspect dar vreau să vă spun că la negocieri s-a continuat și cu Muzeul de Artă și cu Muzeul de Etnografie, practic acel imobil de pe Eroilor care știți că a mai fost de asemenea obiect al negocierilor. Biserica și acolo solicitase inițial chirie retroactiv din 2008 la un muzeu din 2010 dacă nu mă înșel la celălalt și o rată destul de mare de chirie lunar. Ori conform negocierilor am ajuns la următoarea soluție nici un leu chirie retroactiv iar pentru cele două muzee o chirie simbolică care înseamnă defapt cuantumul impozitului pe clădire pe care biserica îl plătește la Primăria Brașov și acea asigurare de imobil obligatorie prin lege pe care oricum trebuie să o facă în calitate de proprietar. Asta este toată obligația financiară pe care o vom avea, bineînțeles așteptăm oferta oficială și probabil că vom reveni în plenul următor cu aceste puncte. Ceea ce ne-am obligat de asemenea noi a fost ca să încheiem un protocol de data aceasta, instituțiile de cultură să încheie un protocol cu Biserica Evanghelică și să se poată desfășura evenimente culturale comune în acele spații, că e vorba de artă că e vorba de etnografie, lucru care eu consider că este un plus valoare adus activității instituțiilor de cultură. Practic este promovarea culturii tradiționale brașovene. Dacă sunt comentarii la acest punct?

Dl. Aristotel Căncescu

Eu aș dori să mulțumesc conducerii Bisericii Evanghelice pentru că dacă prima dată ne-am izbit de un zid acolo, ei au angajat o firmă de recuperare care practic lua pielea de pe noi, părintele Plaier a fost foarte omenos și am găsit o soluție foarte plauzibilă, pentru noi consiliul județean, pentru că pe de o parte și ei au dreptate, au fost clădirile lor, le-au pierdut după 1948, le-au câștigat în instanță cu sentințe definitive iar soluția găsită o să vă rog să o aprobați pentru că e o soluție acceptabilă și foarte omenoasă, adică ne-au înțeles că avem și noi problemele noastre. Deci este o soluție care poate fi fără probleme acceptată.

Dl. Mihai Pascu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 30 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 7 proiect de hotărâre privind aprobarea bilanțului contabil, a contului de profit și pierdere pe anul 2012, pentru SC „Consilprest” SRL Brașov, domnul Gabor vă rog.

Dl. Adrian Gabor

Mulțumesc, aceeași problemă ca și la parcurile industriale, AGA, pentru descărcarea de gestiune. De ce nu se convoacă? în primul rând pentru conducerea acestor societăți este foarte bine. Și domnul președinte să nu votati.

Dl. Aristotel Căncescu

Până nu se va reglemeta legea nu am de gând să votăm și chiar îi rog pe colegii din executiv să nu voteze, dar pe dumneavoastră vă rog să votați ca să avem cvorumul de vot.

Dl. Adrian Gabor

Eu vă spun să nu votați că o să avem aceeași problemă.

Dl. Vasile Ungureanu

Domnule vicepreședinte rog să consemneze secretariatul că eu nu voi vota la punctele 7 și 8.

Dl. Mihai Pascu

Alte discuții dacă mai sunt? Eu vă propun stimați colegi să suspendăm deocamdată discuția cu AGA. De ce? Aprobarea bilanțului contabil și a contului profit și pierdere pe anul 2012 oricum trebuia făcut deja, suntem aici în întârziere. V-aș ruga pentru a nu bloca activitatea acestei instituții și a avea ulterior probleme cu finanțele datorită faptului că facem această descărcare, vă rog să faceți acest lucru urmând ca ulterior să discutăm foarte serios despre modalitatea de convocare a AGA. Domnul Maxim.

Dl. Adrian Maxim

Având în vedere că data trecută am descărcat de gestiune cele două parcuri Metrom și Carfil și atunci Comisia 3 a solicitat să aibă o discuție cu conducerea celor două parcuri și a avut loc această discuție ieri și sunt aici colegii mei martori și toată lucrurile s-au rezolvat, aș propune ca să avem o discuție și cu Consiliul de Administrație de la Consilprest ca să vă putem da toate lămuririle vis-ă-vis de întrebările colegilor. Noi votăm acuma dar o să aibă loc o discuție.

Dl. Mihai Pascu

Da, rog secretariatul să menționeze solicitarea și să o punem în practică cu cei de la Consilprest. Domnul Gabor.

Dl. Adrian Gabor

De ce nu înțelegeți să le facem legal conform Legii 31, să se țină AGA? Să vină cenzorii, să facă descărcarea de gestiune. E normal și e ușor și mai bine și pentru conducerea acestor societăți.

Dl. Mihai Pascu

Domnul Gabor eu vă înțeleg dar vă rog să evitați să faceți afirmații de genul nu este legal. Ceea ce facem noi aici este legal și are aviz de legalitate. E aceeași discuție cu rolul pe care îl are consiliul județean în calitate de reprezentant al Județului care este asociat unic acolo. Vă înțeleg și aveți perfectă dreptate. O să discutăm și și eu îmi doresc foarte mult să intrăm în normalitate dar legalitatea consider eu că este asigurată aici. Deci încă o dată, v-aș ruga, haideți să votăm acest punct pentru a nu avea probleme cu finanțele și împreună în perioada imediat următoare să încercăm să punem pe hârtie toți pașii pe care îi avem de făcut.

Dl. Mihai Popa

Dacă vă uitați pe hotărâre, hotărârea aparține Adunării Generale a Asociațiilor de la Consilprest. Deci noi astăzi suntem în AGA adunați și votăm ca membri ai AGA Consilprest. Problema aici a fost de convocare a acestei adunări generale și de prezența factorilor de răspundere de la Consilprest pentru descărcarea de gestiune, dar altfel nu cred că este nici un fel de problemă, deci mergem pe Legea 31.

Dl. Mihai Pascu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 15 voturi pentru s-a aprobat.

Dl. Adrian Gabor

Cu 15 voturi nu a trecut.

Dna. Maria Dumbrăveanu

Legea 31 zice că trebuie să avem majoritatea simplă.

Dl. Mihai Pascu

Având în vedere că e vorba de o majoritate a celor prezenți, domnul Coman abia a intrat în sală, vă propun să reluăm votul, vă rog procedură nouă de vot.

Dl. Aristotel Căncescu

V-aș ruga să nu speculați treaba asta că noi nu votăm. Nu avem nici o vină. Părerea mea este că e o aberație dar ținând cont de faptul că acum iese o ordonanță de guvern, este la Miniserul Justiției, care va clarifica aceste lucruri, sunt aberante. Ministerul Justiției a cerut un punct de vedere de la Uniunea Europeană și până când situația va fi clarificată vă rog să vă dați votul. Noi riscăm să devenim incompatibili după interpretarea ANI, în momentul în care noi am votat devenim incompatibili.

Dl. Mihai Pascu

Procedură nouă de vot, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 16 voturi pentru s-a aprobat. Domnul Veștea la modul cel mai onest că suntem colegi acuma, lucrăm mult prea bine împreună ca să ne împiedicăm de un asemenea aspect. Rugămintea este săptămâna viitoare haideți să ne întâlnim cu dumneavoastră, domnul Gabor, ceilalți colegi care sprijină în mod real treaba asta și să punem lucrurile la punct. Vă invit când doriți dumneavoastră. Nu are rost să ne împiedicăm acuma de treaba asta.

Dl. Mihail Veștea

Știți foarte bine că la toate ședințele în care s-au discutat puncte referitoare la parcurile industriale Metrom, Carfil și la Consilprest am solicitat ca să facem o adunare generală la locul faptei să vedem despre ce e vorba. Să nu credeți că vrem să facem rău. Ideea este următoarea, eu cred că și o discuție pe parcurile industriale este benefică pentru că până la urmă aceste parcuri industriale sunt și trebuie să fie generatoare de dezvoltare economică și atunci cred că e important pentru toți membrii consiliului județean să aibă o discuție deschisă. Nu e nimic altceva.

Dl. Mihai Popa

Deci se poate face o solicitare de o treime din membri AGA. O spun cum o rezolvăm legal. Se face solicitare și obligatoriu se face AGA.

Dl. Mihail Veștea

Deci consiliul de administrație este cel care convoacă AGA.

Dl. Mihai Popa

Dar și membrii pot, deci și AGA poate.

Dl. Mihai Pascu

Sunt probleme juridice de discutat, haideți să le discutăm. împreună cu domnul vicepreședinte Popa vă așteptăm și le punem pe hârtie. E păcat să ne împiedicăm de lucrurile ăstea și să nu mergem mai departe.

Dl. Mihail Veștea

Propunerea era să lăsăm aceste două puncte la sfârșitul ordinii de zi și să avem o discuție de două minute, să stabilim o procedură de lucru și terminăm povestea.

Dl. Mihai Pascu

Bun, din păcate acum o facem pentru data viitoare că ordinea de zi a fost votată așa.

Dl. Mihail Veștea

Să lăsăm aceste două puncte la sfârșitul ordinii de zi, să avem o discuție două minute să stabilim o procedură și votăm atunci.

Dl. Mihai Pascu

Sunt de acord dar o facem pentru tura următoare.

Dl. Mihail Veștea

Rugămintea noastră este să facem această discuție acum.

Dl. Mihai Pascu

După ședință facem această discuție.

Dl. Mihail Veștea

De acord.

Dl. Mihai Pascu

Vă mulțumesc, punctul 10 proiect de hotărâre privind aprobarea componenței Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, doamna Câju dacă aveți aici comentarii.

Dna. Mariana Câju

Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap este o comisie în subordinea coniliului județean, comisia este formată dintr-un președinte, un medic specialist angajat al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, un reprezentant al Direcției Județene de Sănătate Publică și trei reprezentanți numiți de consiliul județean în Comisia de sănătate, propune cele trei persoane reprezentantul ong-urilior doamna Petruța Anania de la Hospice Casa Speranței, psiholog doamna Cornea Claudia este asociat la Universitatea Transilvania și psiholog la Spitalul de Neuro-Psihiatrie și doamna Ion Oana Roxana care este asistent social conferențiar universitar la catedra de sociologie Universitate Transilvania.

DI. Mihai Pascu

Dacă mai sunt comentarii? Dacă nu vă rog să trecem la vot, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi s-a aprobat, vă rog domnul Veștea.

Dl. Mihail Veștea

Vedeți că ați sărit punctul 8 cu cenzorii și acolo haideți să votăm cenzorul pentru consiliu.

Dl. Mihai Pascu

Da mulțumesc, revenim la punctul 8 e vorba de cenzorii de la Consilprest. Conform legii avem posibilitatea sau să numiți alți cenzori sau să prelungim mandatul celor existenți. Dacă aveți propuneri vă rog. Domnul Enache.

Dl. Paul Enache

Da, am o propunere pentru un cenzor, este vorba de Mariana Tudose.

Dl. Mihai Pascu

Doamna Tudose ați verificat? îndeplinește condițiile legale pentru cenzori? Domnul Comea vă rog.

Dl. Claudiu Cornea

Domnule președinte eu propun prelungirea mandatelor.

Dl. Mihai Pascu

Alte propuneri vă rog. Dacă nu să votăm atunci, ați propus numai o singură persoană, e vorba de doi cenzori.

Dl. Mihai Popa

Mai am eu o propunere, chiar unul dintre cei doi cenzori pe doamna Ispas.

Dl. Mihail Veștea

Cenzorii pe care îi tot propunem, avem convingerea că îndeplinesc condițiile legale? Nu era bine să fie aceste solicitări înainte să știm despre ce este vorba?

Dl. Mihai Pascu

Asta am întrebat și eu, o să mergem pe ideea colegii care au propus or să își asume răspunderea. Domnul Comea.

Dl. Claudiu Cornea

Domnule președinte și domnule vicepreședinte, vă propun să prelungim mandatele celor doi cenzori având în vedere că nu știm dacă cele două persoane care au fost propuse sau una dintre cele două persoane îndeplinește condițiile legale pentru a ocupa o asemenea poziție.

Dl. Mihai Popa

Ne puteți crede pe cuvânt.

D1. Aristotel Căncescu

Stimați colegi, eu v-aș propune să amânăm acest punct, aici a fost un altgoritm negociat și părerea mea este că ar trebui să amânăm până la ședința viitoare, să prelungim până în ședința viitoare aceste mandate și în ședința viitoare să reluăm.

Dl. Mihai Pascu

Atunci vă propun votului amânarea acestui punct pe ședința viitoare, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 11 proiect de hotărâre privind aprobarea schimbării destinației sumelor de echilibrare repartizate comunei Apața, de Consiliul Județean Brașov din cota de 20% din impozitul pe venit și sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, deci nu e vorba de bani în plus. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 28 de voturi pentru s-a aprobat. La diverse punctul 1 proiect de hotărâre privnd aprobare cooperarea Județului cu tenisul a căzut, am vorbit să-1 retragem. Punctul 2 proiect de hotărâre privind aprobarea taxelor de școlarizare pentru cursurile organizate de Școala Populară de Arte și Meserii, dacă sunt discuții? Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 3 desemnarea domnului Rădoiu Nicolae, e vorba de proiectul Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți, aici am avut o colegă din executiv care s-a pensionat. E vorba conform procedurii de a avea o persoană desemnată din executiv care să reprezinte consiliul județean în acest proiect. Domnul Rădoiu lucrează la DIUAT. Doamna Luminița Olteanu.

Dna. Luminița Olteanu

Aș vrea să expuneți un pic în ce constă acest proiect eu neștiind despre ce este vorba.

Dl. Mihai Pascu

Acum trei ani de zile dacă nu mă înșel, poate chiar mai bine de trei ani de zile, Ministerul Mediului a lansat aceste proiecte în care o serie de localități alese de minister, nu de noi, mai exact de experții ministerului, în zonele rurarle s-au construit niște depozite pentru acele reziduri de la fermele de animale, bălegarul. Pentru acest proiect Ministerul Mediului a alocat o mare parte din bani, noi consiliul județean am contribuit cu o cofinațare, proiectul însă nu este finalizat pentru că nu în toate primăriile care au fost desemnate s-au și realizat aceste investiții. In unele locuri proiectul a mers bine în altele mai puțin. Deci practic domnul Rădoiu din executiv, o să-1 împuternicim să o înlocuiască pe doamna Blănaru care se pensionează. Domnul Ambrus.

Dl. Ambrus Carol

Să corectăm vă rog frumos nutrienții

Dl. Mihai Pascu

Eram convins și vă mulțumesc că sunteți primul care după trei ani jumate sesizează această nuanță, dar nu este vina noastră. Un funcționar din minister acum trei ani jumate, e clar că a confundat nutrienții cu nitriții dar chimia e grea câte o dată chiar și la București. Nu am cum să fac această modificare pentru că proiectul este semnat cu Ministerul Mediului cu această titulatură. Vă mulțumesc că ați sesizat, înseamnă că citiți cu atenție materialele noastre. Nu am cum să fac această modificare, îmi pare rău. Vă rog să procedăm la vot, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 4 modificarea unor clauze la contractul de superfîcie încheiat între Județul Brașov și IAR S.A.. Stimați colegi acest contract a fost încheiat în mandatul trecut, cunoașteți faptul că s-a securizat acel lot de aproximativ 10 hectare și avem un contract de superfîcie pe o perioadă lungă de timp. Banii pe care trebuie să îi plătim anual pentru acest contract de superfîcie crează probleme în acest an bugetar motiv pentru care am solicitat Consiliului de Administrație de la IAR să facă o regândire a tranșelor pe care trebuie să le plătim pentru acest contract de superfîcie. Aveți în documentație anexat hotărârea Consiliului de Administrație IAR SA prin care pe o perioadă de trei ani ni se diminuează această rată anuală și se reportează pe anii următori din contract. Acuma vreau să vă precizez că pentru noi este foarte important acest contract de superfîcie până când ajungem la montajul final de asociere sau nu pentru construcția aeroportului pentru că acel teren l-am securizat pentru zona cargo. Aeroportul Brașov nu poate fi fezabil, rentabil, dacă merge numai pe pasageri. Așa cum se întâmplă în fiecare aeroport internațional activitatea de cargo este foarte importantă în business plan-ul aeroportului. Ori acest teren pe care l-am securizat de la IAR și care este în imediata apropiere a apronului, acea parcare de avioane, este folosit în mod special pentru dezvoltarea facilităților de cargo. Procedură de vot vă rog, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 5 referat întocmit de către DIUT privind încheierea unui contract de cercetare -dezvoltare cu Universitatea Transilvania. Dacă sunt comentarii? Dacă nu trecem la vot, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 6 aprobarea cooperării Județului Brașov cu Inspectoratul Școlar Județean în vederea organizării celei de a -XlX-a ediție a concursului “Democrație și toleranță”. Am identificat și reasursa financiară deci nu avem probleme, Comisia de cultură și-a dat avizul. Dacă sunt comentarii?. Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 28 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 7 modificarea listei de investiții prin introducerea poziției studiu de optimizare, amenajare și punere în valoare a monumentelor Turnul Alb, Turnul Negru și Bastionul Graft. Dacă sunt discuții la acest punct? Vă rog să procedăm la vot, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 8 modificare alistei de investiții prin introducerea poziției îmbunătățirea calității mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate în județul Brașov. Aici este vorba de acel proiect de împădurire de la Cața unde am primit miercurea trecută, în sfârșit s-au primit bani la fondul de mediu după o așteptare de un an și ceva, e vorba și de o cofinanțare care trebuie să o punem la dispoziție pentru a reuși a achita factura pentru lucrări. Factura pentru lucrări parțiale pentru că valoarea este mult mai mare. Dacă sunt discuții? Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 21 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 9 suplimentarea bugetului de venituri și cheltuieli la Colegiul Aurel Vijoli Făgăraș cu suma de 53.000 pentru reparații și reabilitări. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 10 asocierea Județului Brașov cu Municipiul Brașov și finanțarea pentru realizarea lucrărilor de întreținere și repararea drumurilor publice județene și comunale situate în intravilanul municipiului Brașov, un milion de lei. Sursa de finanțare este excedentul bugetar pe care l-am votat în plenul trecut. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 11 asocierea Județului Brașovu cu Municipiul Făgăraș și alocarea sumei de 400.000 de lei pentru cofinanțarea proiectului respectiv. înainte de a vota vreau să vă fac o precizare, punctul 11, 15, 16, 17, 18 și 19 înseamnă practic același lucru și dați-mi voie să vă explic. în discuțiile cu Ministerul Sănătății am găsit o modalitate de a finanța achiziția echipamentelor aproape integral, tot necesarul de echipamente pentru spitalele publice. Aici este vorba însă de a veni noi cu o cofinanțare de 20% pentru a asigura această achiziție. Am propus în felul următor, am trimis experții la fiecare unitate spitalicească în parte, s-au întocmit acele liste pe care le aveți anexate la materiale, deci vedeți exact ce echipamente dorim să cumpărăm. Există o valoare foarte mare pe care nu cred că ne-o putem permite nici ca și cofinanțare integrală în acest an, este vorba la Spitalul de Neuro, motiv pentru care la acel spital, este singurul spital pentru care vă propun cofinanțarea să o alocăm în doi ani consecutivi, anul acesta și anul viitor. în rest am găsit resursele financiare, aveam o sumă alocată pentru echipamente în bugetul din acest an, restul din excedentul bugetar în așa fel încât la Județean, Maternitate, Spitalul de Copii, Neuro și Pneumo plus Spitalul Făgăraș să reușim până la sfârșitul anului să achiziționăm toate echipamentele pe care le aveți în anexă. Ar însemna o decizie fără precedent.

Singurul care nu a solicita echipemente a fost Spitalul de Infecțioase. Să nu credeți că l-am exclus de acolo în mod voit. Dânșii au spus că și-au rezolvat problema cu echipamentele. Domnul Sarafînceanu vă rog.

DL Gheorghe Sarafînceanu

Eu aș propune să băgăm în această hotărâre și Spitalul Rupea, că și ei au destule probleme.

Dl. Mihai Pascu

Domnul Sarafmceanu nu pot băga o hotărâre la modul general. Aici noi votăm o cofinanțare la leu pentru că aveți în spate la fiecare material o anexă cu echipamentele și suma respectivă.

Dl. Gheorghe Sarafînceanu

Dar comisia care a fost a fost la Spitalul Rupea și Spitalul Rupea nu a solicitat? Asta aș vrea să știu că mâine zboară de acolo toată conducerea.

Dl. Mihai Pascu

Comisia nu a fost la Spitalul Rupea.

DL Aristotel Căncescu

Să ia primarul legătura cu noi și rezolvăm și această chestiune. Aici primăriile au avut inițiativa. Să aibe el inițiativa. Să vină la noi și rezolvăm chestiunea.

D1. Gheorghe Sarafînceanu

Am înțeles.

»

Dna. Luminița Olteanu

»

Eu am văzut o intervenție de la Casa de Sănătate care spunea că Spitalul Rupea nu își îndeplinește indicatorii. Eu cred că nu îi îndeplinește pentru simplul motiv că el nu este dotat, nu are eficiență. Nu cred că oamenilor din zonă le convine să vină la Brașov și să nu se ducă acolo. Eu cred că mai multă aplecare a Casei de Sănătate către acest spital ar fi mult mai bună.

Dl. Sarafînceanu Gheorghe

Deci nu este adevărat, vă spun în modul cel mai exact, în luna aprilie nu le-a decontat nici măcar cât trebuia să le deconteze, le-au dat bani cu un miliard mai puțin decât serviciile pe care le-au făcut. Ei își fac indicatorii. Ce spune Casa de Sănătate e o chestie așa pe deasupra.

Dl. Mihai Pascu

Domnul Sarafînceanu ce vă propun eu, în special pentru Rupea, săptămâna viitoare trimitem experții să discute cu managerul de spital, vedem necesarul de echipamente acolo, facem un calcul și în plenul următor care înțeleg că va fi suficient de repede, supunem și această problemă. Deocamdată haideți să discutăm pe ce avem concret, motiv pentru care o să vă rog să votăm punctul 11, culegm voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 15 Spitalul de Neuropsihiatrie, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 16 Spitalul Clinic De Urgență Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 17 Spitalul Clinic de Copii, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 18 Maternitatea Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 18 Pneumo, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Revenim la punctul 12 asocierea Județului Brașov cu Municipiul Săcele și alocarea sumei de 350.000 de lei pentru finalizarea proiectului extindere și reabilitare rețele de apă și canalizare. Vorbim de aceeași sursă, excedentul bugetar. Domnul Zavarache vă rog.

Dl. Constantin Zavarache

Este bună această asociere dar vreau să vă spun că lucrările Baciu -Turcheș au nevoie de 100 de miliarde de lei vechi, deci acolo doar s-au început niște lucrări și e cale lungă până se face acest lucru, dar orice ban este binevenit.

Dl. Mihai Pascu

Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 13 asocierea Județului Brașov cu Comuna Augustin și alocarea sumei de 37.000 de lei lucrări de reparații capitale la acoperișul școlii. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 14 însușirea raportului de evaluare privind estimarea unui interval valoric al chiriilor pentru terenul din domeniul public al județului Brașov în funcție de zonarea municipiului Brașov. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 28 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 20 modificarea listei de investiții la Biblioteca Județeană George Barițiu. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 29 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 21 modificare bugetului de venituri și cheltuieli la Pneumo Sânpetru cu suma de 37,45 de mii de lei. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 30 de voturi pentru s-a aprobat. Aprobarea repartizării profitului net aferent anului 2012 pentru SC Metrom Industrial Parc și SC Carfil Industrial Parc Brașov. Dacă sunt discuții? Domnul Gabor vă rog.

Dl. Adrian Gabor

Același lucru, cu AGA, până nu se convoacă le spun colegilor că vom avea probleme și peste trei ani de zile.

Dl. Aristotel Căncescu

Eu v-aș propune în afară de chestiunea aceasta să mai votăm o treabă de principiu și vreau să o votăm astăzi pentru că în anii trecuți niște colegi de ai noștri au făcut o propunere, care a fost votată din păcate, ca tot ce înseamnă acolo patrimoniu, deciziile să le ia Consiliul de Administrație de acolo. Este ilegal. Deci eu vreau ca la această hotărâre să adăugăm un punct că nici o gestiune de patrimoniu, de înstrăinare, de vânzare, de modificări să nu se facă fără acordul nostru. O chestiune care ne-a scăpat atunci și din păcate s-au întâmplat multe lucruri acolo care după părerea mea nu trebuiau să se întâmple. Deci asta vreau să se adauge la punctul respectiv care este cerut de Curtea de Conturi.

Dl. Maxim Adrian

Având în vedere că sunt 2 parcuri trebuie să luăm două hotărâri, deci e 22 A, 22B.

Dl. Mihai Pascu

Scuzați-mă, haideți să vă explic, este vorba de un principiu, este vorba de repartizarea unui procent nu mai mic de 50%. Acest aspect a fost sesizat de Curtea de Conturi. Ei până acuma în baza actelor care au fost adoptate până în prezent, dădeau un procent mai mic de 50%. Curtea de Conturi a sesizat acest aspect, ceea ce vă cer este aprobarea acestui principiu, repartizarea unui cuantum de minim 50%. Domnul Veștea.

Dl. Mihail Veștea

Referitor la propunerea făcută de domnul președinte Căncescu noi solicităm ca să fie două hotărâri separate.

Dl. Mihai Pascu

Nu am nici o problemă. Ca să nu mai existe nici un fel de dubiu avem 4 hotărâri, două separate pe cele două parcuri pentru repartizarea profitului, două separate pentru patrimoniu și cu asta am terminat. Vă rog, vă supun votului repartizarea profitului net pentru SC Metrom Parc Industrial cu acel cuantum de 50%, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 18 voturi pentru s-a aprobat. Același lucru pentru Carfil Industrial Parc, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 15 voturi pentru s-a aprobat. Pentru Metrom Industrial Parc propunerea domnului Căncescu cu acordul consiliului județean pentru orice fel de hotărâre privind patrimoniul, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 28 de voturi pentru s-a aprobat. Același lucru pentru Carfil Industrial Parc, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Trecem la propunerile colegilor, prima propunere a domnului Veștea, includerea pe lista de investiții SF+PT pasaj înspre Sânpetru și alocarea sumei de 100.000 de lei. în aceeași hotărâre vă rog să propunem și asocierea cu Municipiul Brașov în vederea acestor lucrări. Este exact același lucru ce l-am votat când am alocat și un milion de lei. Sunt drumuri județene dar intră în intravilanul localității. Pentru a fi acoperiți total facem și o asociere cu municipalitatea. Deci în aceeași hotărâre asociere cu municipiul, includerea în lista de investiții a noastră SF+PT și alocarea sumei de 100.000 de lei, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Am luat act de autosuspendarea domnului Ungureanu, dacă aveți propuneri privind continuarea demersului și înlocuirea domnului Ungureanu cu alt consilier județean, având în vedere că dânsul a fost membru ATOP. Dacă aveți comentarii la acest punct vă rog.

Dl. Aristotel Căncescu

Eu îl propun pe domnul Dragoș Crăciun.

Dl. Mihai Pascu

Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, procedură de vot secret, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Propunerea domnului Maxim cooperare cu Asociația Culturală Muzeul Brașov și alocarea sumei de 3.000 de lei din bugetul consiliului județean. Am înțeles că există acordul comisiei de cultură. Dacă sunt discuții? Dacă nu vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Propunerea domnului Zavarache și cu asta cred că am cam încheiat. Domnului Paler i-am răspuns, se va duce domnul Blaga săptămâna viitoare, da? Deci până acuma avem securizat tot terenul necesar investiției, toate exproprierile s-au făcut și s-au și plătit atât la persoane fizice cât și la persoane juridice, e vorba de Primăria Ghimbav care a fost și principalul beneficiar al exproprierilor. S-a încheiat contractul de proiectare și execuție pentru pistă, s-a terminat proiectarea, s-a predat proiectarea cu recepție finală pentru proiectare incluzând avizul Autorității Aeronautice Civile Române. Se lucrează în prezent la pistă, estimăm ca lucrările să fie gata undeva în octombrie, maxim luna noiembrie pentru ceea ce înseamnă pistă, vom demara separat proiectare și execuție pentru o parte de canalizare la această pistă și bineînțeles așteptăm să vedem dacă în iulie la rectificarea bugetară vom mai primi ceva sume, deși nu suntem foarte optimiști în acest sens, dacă vom primi ceva sume atacăm și alt gen de lucrări. E normal și firesc ca să încercăm cât mai multe lucrări din fonduri publice. Dacă însă nu vom primi nici un leu la rectificarea bugetară din iulie va trebui să reluăm gândirea aceea pentru concesionare. Cam așa stăm la acest moment. Vă mulțumesc mult, declar ședința închisă.

Președinte, Aristotel Căncescu

Secretar, Dumbrăveanu Maria