Hotărârea nr. 219/2012

Hotărârea.nr.219 - privind aprobarea procesului-verbal al şedinţei extraordinare aConsiliului Judeţean Braşov din data de 03 aprilie 2012



Consiliul Județean Brașov

Cod: F-16

HOTĂRÂREA NR.219

din data de 22.05.2012

privind aprobarea procesului-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012

Consiliul Județean Brașov întrunit în ședință de îndată la data de 22.05.2012;

Analizând procesul-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012;

Având în vedere dispozițiile art. 42 alin. (5) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

în temeiul art.94 alin.(4), art. 97 și art. 103 alin. (2) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

HOTĂRĂȘTE:

Art.unic. - Se aprobă procesul-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012.



Contrasemnează, SECRETAR Maria Dumbrăveanu




Consiliul Județean Brașov

Cod: F-16

HOTĂRÂREA NR.219

din data de 22.05.2012

privind aprobarea procesului-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012

Consiliul Județean Brașov întrunit în ședință de îndată la data de 22.05.2012;

Analizând procesul-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012;

Având în vedere dispozițiile art. 42 alin. (5) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

în temeiul art.94 alin.(4), art. 97 și art. 103 alin. (2) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

HOTĂRĂȘTE:

Art.unic, - Se aprobă procesul-verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012.



Contrasemnează, SECRETAR Maria Dumbrăveanu

(&L-

CONSILIUL JUDEȚEAN BRAȘOV

F-17

PROCES-VERBAL

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 03 aprilie 2012

Domnul președinte Căncescu Aristotel constată că lipsesc 7 consilieri județeni și anume : domnul Ion Marcu, domnul Maxim Adrian, doamna Mânzatu Roxana, domnul Șoneriu Valentin Olimpiu, domnul Taraș Răzvan, domnul Trifan Nicolae și domnul Mihail Veștea. La lucrările ședinței de astăzi, participă secretarul județului doamna Dumbrăveanu Maria.

DI. Aristotel Căncescu

Stimați colegi declar deschisă ședința extraordinară de astăzi 3 aprilie 2012. La ordinea de zi dacă aveți obiecții? Rugămintea pe care o am este să facem declarațiile politice și interpelările la urmă. Le facem că și eu am de făcut o declarație politică dar la sfârșitul ședinței. Domnul Grapă.

Dl. Sebastian Grapă

Bună ziua domnule președinte, bună ziua stimați colegi, la sfârșit voi face o declarație politică probabil la sala goală că toată lumea pleacă. Dacă așa am hotărât așa vom face deși mi-aș dori să fac o declarație politică. Aș dori să suplimentăm ordinea de zi cu 4 puncte iar la ultimul punct este vorba de niște solicitări care au venit pe ultima sută de metri și mă refer punctual la modificarea a două hotărâri pe care le-am dat în anterioara ședință de plen, nr.132 și 70. Despre ce este vorba? La Hotărârea 70 aș vrea ca parteneriatul Agenției Județene pentru Persoane cu Handicap să fie și cu alte ong-uri nu numai cu Asociația Nevăzătorilor. Am omis să precizez și am trecut doar nevăzătorii acolo iar cea de a doua modificare, completare la 132, este vorba de doctorița Butnariu Laura în loc de Pricop. La momentul respectiv o să spun colegilor de la secretariat despre ce este vorba. De asemenea domnule președinte întrucât suntem într-o fază extrem de avansată cu vânzarea Spitalului Dermato aș dori ca plenul să fie de acord ca sumele obținute din vânzarea acestei instituții să fie folosite la Spitalul Județean, să încercăm să mai revenim cât de cât la statutul de instituție sanitară. Al treilea punct este majorarea bugetului Spitalului de Copii cu 210.000, e vorba de niște lucrări de care ei s-au apucat și au nevoie pentru a intra în legalitate și celelalte sunt niște ajutoare financiare pe care le voi citi după ce vom termina ședința ca să nu le înșir acuma.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Ungureanu

Dl. Vasile Ungureanu

Domnule președinte, stimați colegi, susțin ceea ce a spus domnul Grapă dar îi promit că o să-l ascult și eu mai ales că și dumnaelui va trebui să mă asculte pe mine, declarația politică pe care o voi susține la urmă, iar privitor la ordinea de zi aș dori să suplimentăm ordinea de zi cu o situație privitoare la Inspectoratul Județean de Situații de Urgență în cadrul atribuțiilor ce ne revin de susținere a acestui inspectorat. E vorba de o sumă de 3.000 de euro pe an, avem cu toții în față o adresă făcută de conducerea inspectoratului. Vă mulțumesc.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Sarafinceanu după aceea domnul Oltean.

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Domnule președinte, stimați colegi, Primăria comunei Drăguș ne roagă ca drumul județean 107 pe lungime de 7 km să fie declasat din drum județean în drum comunal. Drumul a fost reparat de consiliul județean a început să se deterioreze și primăria vrea să-1 repare cu forțe proprii, vrea să poată amenaja acest drum.

Dl. Aristotel Căncescu

De acord ținând cont de faptul că nu mai avem bani și dumneavoastră, primăriile dumneavoastră, ați primit o grămadă de bani, suntem de acord și votăm pentru.

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Domnul președinte pe lângă ordinea de zi vroiam să vă rog să-mi spuneți când se vor vira banii pentru cofinanțarea Cetății Rupea? Dumneavoastră ne-ați promis că o să o faceți la prima tragere, primul trimestru, a trecut și trimestrul I. A fost domnul primar la dumneavoastră, ați spus că trebuie să facă un proces-verbal de parteneriat și care trebuie să se aprobe în plen. în plen nu a apărut să fie aprobat și mă întreb de ce să fie aprobat în plen? Ce pentru Râșnov am aprobat ceva în plen? Nu! Acest proces verbal nu trebuie aprobat în plen, trebuie făcut și să ne dați banii domnule președinte pentru că observ că pentru alte lucruri avem bani, pentru cofinanțări nu avem bani. Eu v-aș ruga foarte mult și după ce îmi dați răspunsul mai am o completare.

Dl. Aristotel Căncescu

Completarea depinde de răspunsul meu? Da? Domnul primar a fost la mine, eu nu i-am cerut nici un material pentru plen, i-am spus să aibă răbdare că o să-i facem plată în trimestrul II spre sfârșit sau în trimestrul III, pentru că vreau să vă spun că nu am făcut nici o plată încă pentru că Ministerul de Finanțe ne-a aprobat tragerile, banca, BCR-ul, de asemenea ne-a aprobat, dar aceste lucruri s-au întâmplat în ultimele zile, în ultimele săptămâni. I-am explicat domnului primar că o să-i facem plăți, facem și contract și orice. El vrea să-i dau bani foarte repede. A vrut să-i dau o sumă de bani foarte repede.

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Pai da domnul președinte dar lucrarea trebuie să se execute, constructorul cere bani că oprește lucrarea, lucrarea este cu termen pentru că e pe fonduri europene.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Sarafinceanu am zis că nu facem declarații politice.

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Dar nu este o declarație politică.

Dl. Aristotel Căncescu

Nu dar vă fac eu una dacă vreți.

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Vreau să vă spun un lucru domnul președinte în fața colegilor și a plenului, dacă nu se dau banii în mandatul dumneavoastră, nici nu mă interesează cine va fi în mandatul următor. Deci banii trebuiau să fie dați în primul trimestru, nici măcar în trimestrul al doilea. Eu personal, în nume propriu, dau în judecată consiliul județean. Deci nu are treabă primăria, n-are treabă primarul, eu ca și cetățean al orașului Rupea.

Dl. Aristotel Căncescu

Am înțeles dacă puneți problema așa așteptăm să ne dați în judecată, dar ceea ce vreau să vă spun totuși este că vreau să facem această plată și o să facem plata dar nu acuma pentru că nu vreau să vă spun câte greutăți am întâmpinat la Ministerul de Finanțe ca să cer dreptul nostru, ca în limita gradului nostru de îndatorare să ne luăm banii care ni se cuvin, că nici aceeia nu mai putem să-i luăm pentru că și acolo banii se dau pe criterii politice. Vreau să vă spun că de abia acum două săptămâni a fost domnul Pascu la București și a reușit să deblocheze această situație, iar domnul primar vrea foarte repede. Nu se poate foarte repede pentru că nu am plătit nici la Făgăraș nici la Feldioara nu am plătit nimica anul ăsta pentru că nu avem încă banii în cont. Dacă făceam vreo plată la Râșnov sau la Făgăraș sau la Feldioara înainte zic și eu dar nu s-a făcut nici o plată și am promis că si eu vreau să ne legăm de acea investiție de acolo, care-i importantă și vreau să finanțăm. I-am promis domnului primar. Să aibă răbdare. Domnul Oltean

Dl. Oltean Vasile

Am două referate unul pentru Grupul Școlar Agricol Ioan Șenchea de la Făgăraș, sărbătoresc 50 de ani de învățământ agricol în Țara Făgărașului și vor să facă o monografie a școlii și solicită 12.000 de lei și al doilea referat din partea Asociației Naționale de Luptă împotriva Drogurilor solicită 6.000 de lei pentru demararea activităților, 6.000 de lei care nu sunt cuprinși în bugetul pe 2012.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Epure și după aceea domnul Aranyosi

Dl. Epure Sorin

Domnule președinte, stimați colegi aș dori să propun și eu două puncte suplimentare pe ordinea de zi, primul având în vedere incendiul de la Săcele unde au ars case, aș dori câte 1.000 de RON pentru fiecare familie, din fondul de rezervă al consiliului județean având în vedere că este practic o situație de calamnitate de incendiu și am o listă cu cele 7 persoane și mai este o a șaptea persoană care, nu în același incendiu, într-un alt incendiu, acuma este în spital, are arsuri pe o foarte mare parte din corp, și pentru aceea 1000 de RON. Deci ar fi 7 persoane, 7 familii de fapt nu 7 persoane care să primească câte 1.000 de RON ajutor și aș dori dacă se poate cumva mai rapid să ajungă banii, deci am o solicitare de la Primăria Săcele pe care o să o depun la dumneavoastră pentru aceste persoane iar a doua propunere este vorba de doi copii care au avut rezultate foarte bune, care fac parte din clubul Luna Brașov Federația Română de Natație, este vorba de ca și premiu pentru rezultatele deosebite obținute, două abonamente pentru un an de zile, gratuite, sus la noi la Agrement având în vedere că suntem acționari unici. Mulțumesc.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Aranyosi

Dl. Ștefan Aranyosi

Stimați colegi vă rog să fiți de acord ca pe acea listă de cooperare cu instituțiile de învățământ din Brașov în programul comisiei noastre există așa ceva și după cum știți dumneavoastră la aprobarea bugetului s-a aprobat și lista instituțiilor de învățământ cu care se cooperează. în această listă este și Liceul de Informatică. Rugămintea mea către dumneavoastră este ca să aprobăm trecerea pe această listă de cooperare a asociației părinților de la Liceul de Informatică, e un program de cooperare europeană pentru care s-au prevăzut în buget sume dar este mai indicat să meargă pe Asociația Părinților Pro Info dintr-un motiv extrem de simplu, știți că la banii de buget este extrem de greu să se deconteze cheltuieli de cooperare între licee de la noi și din țară. Liceul de Informatică are o cooperare cu liceul din Italia, încă odată subliniez suma există, a fost votată de către dumneavoastră onorați colegi, doar să acceptăm ca să fie trecută pe listă și asociația de părinți Pro Info care este o asociație legal constituită care reprezintă asociația părinților de la Liceul de Informatică ca să poată efectua acest schimb cu elevi din Italia la noi și ai noștri la ei.

Dl. Aristotel Căncescu

Am înțeles, domnul Coman

Dl. Claudiu Coman

Domnule președinte, stimați colegi, vă supun aprobării dumneavoastră transferul sumei de 500.000 de lei de la capitolul 54.10 alte servicii publice generale din cadrul Direcției Generale Comunitare de Evidență a Populației, extinderea rețelei de informatizare stare civilă, la capitolu 67.10 cultură recreere și religie, Muzeul de Istorie, reabilitare fațadă Casa Sfatului la capitolul 60.02 apărare națională Centrul Militar Zonal reabilitare fațade, majorare capital social SC Consilprest SRL și montare barieră interzicere acces auto. Deci transferul acestei sume de 500.000 de lei de la Evidența Populație, deci de la capitolul 54.10 la ceea ce v-am menționat capitolul 67.10, 60.02 plus majorare capital social Consilprest și montare barieră interzicere acces.

DI. Aristotel Căncescu

Am înțeles, alte propuneri? Domnul Drăghici

Dl. Drăghici Gabriel

Domnule președinte, stimați colegi, am și eu o solicitare, a sosit pe ultima sută de metri așa încât vă rog să o aprobați, este adresa cu numărul de intrare la consiliul județean 3665 din 03.04.2012, cuprinde un aviz favorabil al Autorității Rutiere Române pentru o cursă regulată cu regim special pe traseul Făgăraș -Rupea. Rugămintea mea ar fi să votăm astăzi având în vedere că este imperios necesară, nu există nici un mijloc de transport între Făgăraș și Rupea, acel traseu e uitat, pustiu și știu și colegii mei care locuiesc acolo.

Dl. Aristotel Căncescu

Am înțeles, am notat, alte propuneri? Nemaifiind vă propun să votăm ordinea de zi de azi, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 1 privind aprobarea procesului verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 09.03.2012, dacă sunt discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 1 de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 2 privind utilizarea sumelor din fondul de rezervă bugetară la dispoziția Consiliului Județean Brașov, discuții? ? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 2 de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 21 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 3 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov, discuții?

Dl. Aurelian Danu

Domnul președinte din păcate iarăși constatăm și vreau să vă pun o întrebare, să vă și interpelez pentru că materialele, pe lângă faptul că urmăresc site-ul de câteva zile, constat că lipsesc și referatele de specialitate și nu avem nici proiecte de hotărâre. Cum putem face ca totuși să votăm în cunoștință de cauză toate aceste hotărâri pentru că am votat proiectul privind utilizarea sumelor din fondul de rezervă, a trecut, eu am în față deschis, din ce am pe site-ul județului și lipsesc materialele, nu avem sumele, avem proiect de hotărâre nu avem referat, nu avem sume. La majoritatea proiectelor pe care noi le avem prezentate în ordinea de zi listată lipsesc sumele și constat pe partea cealaltă că mai sunt o sumedenie de propuneri unele dintre ele deosebit de importante, cum ar fi transferurile bugetare pe care le-a propus domnul Coman, transferuri care ar fi trebuit să aibă o notă de fundamentare în spate și să aibă și un material. O rog și pe doamna Dumbrăveanu să aibă un punct de vedere.

Dl. Claudiu Coman

Acuma îl multiplicăm domnul Danu, materialul. A venit pe ultima sută de metri.

Dl. Aurelian Danu

Iar cu site-ul pentru că iarăși materialele, repet, nu există pe site, haideți să facem cumva. Am înțeles că facem economie la hârtie nu se mai listează, nu mai primim materiale în formă scrisă dar nu mai există nici o formă de control să știm că ce apare în proiectul de hotărâre se va valorifica și în hotărârea de sine stătătoare. în momentul de față aceste materiale nu există.

Dl. Attila Kovacs

Eu vreau să fac o mențiune legată de punctul 3 de pe ordinea de zi și în sensul pozitiv pentru că punctul 3 de pe ordinea de zi, nu știu dacă există sau dacă ați făcut referire la acest punct de pe ordinea de zi.

Dl. Aristotel Căncescu

La modul general s-a referit.

Dl. Attila Kovacs

Deci punctul 3 de pe ordinea de zi este un punct pozitiv în sensul în care s-a suplimentat bugetul Spitalului Județean cu o sumă de bani pentru reparații capitale, este vorba de 1,9 milioane de lei pentru reparații capitale respectiv 757.000 de lei pentru dotări, în sensul în care se dotează Spitalul Județean cu echipamente și aparatură medicale. Este un lucru bun pentru că reparațiile capitale vor merge pentru reabilitarea blocului operator, este un demers făcut și de mine pentru a aduce acești bani la Spitalul Județean. Pe lângă aceste sume mai vine o sumă de 1,1 milioane de lei, o parte din acești 1,1 milioane lei, o parte la spitalul de la Codlea respectiv la Direcția de Sănătate Publică a Județului Brașov, în total sumele care sunt de la Ministerul Sănătății în momentul de față se ridică la 4 milioane de ron deci este o sumă, consider eu, importantă pentru sprijinirea sistemului sanitar din județul Brașov.

Dl. Aristotel Căncescu

La acești bani care au venit, bani care au venit din finanțări mai bine zis, în acest an și în anul trecut, bani cu care am reușit să facem blocul operator, mai facem încă un bloc operator. Dorim ca și banii care or să intre din vânzarea fostului spital care e dezafectat de doi ani de zile, Dermato, cu toți să începem să facem modernizarea saloanelor, a încă unui tronson de spital, că nu o să putem să facem cu 2 milioane de euro tot spitalul, da încă un tronson din Spitalul Județean dorim ca să-l reabilităm. Alte obiecții dacă mai sunt la punctul 3? Doamna Secară.

Dna. Eugenia Secară

Domnule președinte cred că eu nu am înțeles, nu știu ce să zic, sau domnul Kovacs nu ne-a explicat exact. La acest proiect de hotărâre referatul de specialitate spune : repararea unui aparat RMN de către firma Radius Medical 115.737,44 euro, despre asta se vorbește. Ăsta este referatul.

Dl. Aristotel Căncescu

înseamnă că aveți dumneavoastră alt referat sau e alt punct. Domnul Ochi.

Dl. Ion Ochi

Este vorba de rectificarea bugetului Spitalului Județean cu suma de 115.000 de euro echivalent cu 509.000 lei din bugetul propriu al consiliului județean pentru repararea acelui aparat RMN care se adaugă la sumele de 1,9 milioane și cele de 675 primite de la Ministerul Sănătății. Este vorba și de efortul consiliului județean care cofinanțează atât reparațiile capitale cât și reparația, achiziția de aparatură, cu 3% respectiv 5%. Suntem pe lege.

Dna. Eugenia Secară

Dar despre reparație, aici în ce am eu capsat, nu se vorbește nimic, în acest material. Eu astăzi l-am luat și de aceea am spus, numai despre acest aparat se vorbește și nu despre reparația clădirii spitalului de Urgență.

Dl. Ion Ochi

Dacă vă amintiți la constituirea bugetului, la proiectul de buget, pentru Spitalul Județean sumele de cofînanțare, sumele de investiții au fost aprobate în ședința precedentă atunci când am avut

Dna. Eugenia Secară

Sunt de acord cu dumneavoastră domnul vicepreședinte dar atunci să se specifice în proiectul de hotărâre acest lucru. Care este suma totală, despre ce sumă vorbim, în această hotărâre pe care o aprobăm și pentru ce este ea alocată.

Dl. Aristotel Căncescu

Doamna Secară citiți materialul că aveți tot ce vă trebuie. Uitați-1, este totul în regulă domana Secară.

Dna. Secară Eugenia

Domnul președinte, scrie în acest material undeva, există o frază aici, care spune de repararea Spitalului Județean? Că mi-am pus ochelarii și eu.

Dl. Aristotel Căncescu

Am proiectul de hotărâre aici, înseamnă că dumneavoastră citiți altceva. Uitați proiectul de hotărâre și spune repararea blocului operator, reparații capitale bloc operator în sumă de 1.900 mii lei precum și aparatură medicală și echipamente de comunicații de urgență în sănătate în sumă de 627.000 lei.

D-na. Eugenia Secară

Unde scrie de clădire? Eu asta am spus. De reparații clădire nu se face vorbire aici.

Dl. Aristotel Căncescu

E bloc operator doamnă.

Dna. Eugenia Secară

Domnul vicepreședinte spunea că este vorba de clădirea Spitalului Județean , asta am întrebat, să vedem, nu am înțeles despre ce este vorba? Ce votăm?

Dl. Ion Ochi

Este vorba de reabilitarea blocului operator. De 1,9 milioane înseamnă reparații capitale, 627.000 înseamnă achiziții de aparatură medicală și 115.000 de euro respectiv 509.000 reparații la aparatul RMN.

Dl. Aristotel Căncescu

Bun, alte obiecții? ? Nefiind supun votului dumneavoastră acest punct de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 4 de pe ordinea de zi privind defalcarea cheltuielilor aferente implementării programelor „Administrația județeană în dialog cu pensionarii” și „Să ne cunoaștem mai bine”, discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 4 de pe ordinea de zi, vă rog să-l votăm, culegem voturile, cu 21 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 5 privind aprobarea modificării organigramei și a statului de funcții pentru Muzeul de Etnografie Brașov, discuții? Vă rog să votăm punctul 5 de pe ordinea de zi, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 6 privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru Agenția Județeană pentru Incluziunea Persoanelor cu Dizabilități, a Persoanelor Vârstnice și Promovarea Solidarității Sociale, discuții? ? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 6 de pe ordinea de zi, vă rog să-l votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 7 privind constituirea Comisiei de evaluare anuală pentru managementul Muzeului Județean de Istorie Brașov, Muzeului de Artă Brașov, Muzeului Casa Mureșenilor Brașov și Muzeului de Etnografie Brașov, discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 7 de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 8 privind atribuirea licenței de traseu și a caietului de sarcini pentru serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate speciale pentru SC A&A Utilaje SRL, discuții? Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 9 privind atribuirea licenței de traseu și a caietului de sarcini pentru serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate speciale pentru SC Transbus SA, pe traseul Brașov-Cristian, discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 9 de pe ordinea de zi, vă rog să-l votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 10 privind atribuirea licenței de traseu și a caietului de sarcini pentru serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate speciale pentru SC Transbus SA, pe traseul Brașov-Hărman, dicuții? Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 11 privind atribuirea licenței de traseu și a caietului de sarcini pentru serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate speciale pentru SC Transbus SA, pe traseul Brașov-Ghimbav, discuții? Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat.

V       Punctul 1 diverse privind aprobarea organigramei, statului de funcții și

a Regulamentului de organizare și funcționare pe anul școlar 2011-2012 pentru Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Brașov, discuții? ? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 1 diverse de pe ordinea de zi, vă rog să-l votăm, culegem voturile, cu 23 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 2 diverse.

Dl. Aurelian Danu

Nu am văzut proeictul de hotărâre domnul președinte.

Dl. Aristotel Căncescu

Ne dăm un vot de principiu pentru că doresc să vă spun un lucru

Dl. Aurelian Danu

Domnul președinte dacă îmi dați voie, eu în urmă cu 3 săptămâni am solicitat public înființarea și acordarea de gratuități pensionarilor din județul Brașov și este lăudabil că ați preluat o asemenea idee.

Dl. Aristotel Căncescu

Dumneavoastră ați preluat-o de la Primăria Brașovului probabil.

Dl. Aurelian Danu

Nu, am preluat-o din ce am discutat cu oamenii din județ, că spre deosebire de alții mă mai duc prin județ, mai stau de vorbă cu oamenii. în altă ordine de idei eu am cerut la vremea respectivă și prezentarea unui raport referitor la ce înseamnă transportul public în județul Brașov conștient fiind de faptul că sunt localități unde astăzi, deși există licență de traseu aprobate, autobuzele nu ajung. Și v-aș da exemplul comunei Augustin, v-aș da exemplul comunei Jibert sat Grânari, v-aș da exemplu pe Ticușul Vechi și Ticușul Nou unde autobuzele nu ajung și aș fi vrut să existe un serviciu de specialitate

Dl. Aristotel Căncescu

Am spus că nu facem declarații politice. Noi ne legăm de gratuitate, dumneavoastră vă legați de trasee. Nu facem declarații că începem cu declarații.

Dl. Aurelian Danu

Nu fac o declarație politică ci vorbesc despre transportul public în județ care este la acest punct. Vin și întreb, este normal ca acest proiect de hotărâre sau mă rog această hârtie pe care ne-o supuneți aprobării, care subliniez, nu are nici referat nici proiect de hotărâre, sa vină nu de la serviciul de transport al consiliului județean pentru că în momentul de față o să o rog pe doamna Dumbrăveanu să citească, să nu mă acuzați pe mine de nu știu ce, cine este inițiatorul acestui material.

Dl. Aristotel Căncescu

Noi suntem, executivul consiliului județean, inițiatorii acestui material. Dorim un vot de principiu, am discutat deja cu câțiva operatori pentru că nu e foarte simplu de a găsi o modalitate de plată. Chestiunea se poate face statistic, vâzut la ficare transport care e media de persoane vârstnice care îndeplinesc aceste condiții. Vreau să vă spun că noi vrem chiar să dăm gratuitate totală la pensionari, nu ca la Primăria Brașovului unde se dă gratuitate numai în campania electorală, noi vrem să dăm gratuitate pensionarilor pe acest transport și facem treaba asta definitiv. Vreau să o facem însă metodic, vreau să o facem corect și pentru asta va trebui să consultăm poate chiar și un sociolog să vedem statistic câți pensionari sunt la fiecare cursă pentru că e foarte greu să faci decontarea unor bani mai ales că, din păcate, foarte mulți trasnportatori lucrează și la negru. Aici e o problemă, în funcție de încasările totale pe care ei le au, va trebui să stabilim un procent cu care noi să participăm pentru a finanța transportul acestor persoane.

Dl. Aurelian Danu

De ce doar acum cu două luni înainte de finalul mandatului dumneavoastră va venit această idee și nu va venit timp de 12 ani și doi, atâta vreme cât dumneavoastră spuneți că nu avem bani și atâta vreme cât sunt localități în județul Brașov care au conduceri PDL și care de 4 ani de zile primesc 0 lei?

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Danu dacă vreți dezbateri și declarații politice haideți să intrăm în declarații politice. Domnul Grapă aveți cuvântul.

Dl. Sebastian Grapă

Domnule președinte, stimați colegi, aș vrea să lămuresc eu acest mister apropo de propunerea colegului nostru cu următoare precizare: domnul Danu acum vreo două săptămâni în conferința de presă a partidului pe care încă îl reprezintă, zic încă pentru că încă nu s-a dizolvat, a făcut o astfel de declarație mie, ca purtător de cuvânt al propriului partid, ziariștii cerându-mi punctul de vedere. Și am spus în felul următor :dacă ar fi fost o propunere serioasă și nu fățarnică probabil că colegul Danu la începutul anului ar fi identificat și sursele bugetare și tot atuncia am mai spus că în strategia privitoare la interesul pe care ni-1 dăm pentru persoanele vârstnice, de altfel în paranteză fiind spus, ăsta-i motivul pentru care prin voința dumneavoastră și a colegilor am modificat numele agenției și aria de acoperire, avem solicitări din partea multor pensionari din diverse localități aflate într-o zonă mai îndepărtată a județului care au fost uitate de Guvernul României, nu de consiliul județean. Repet domnule Danu, dacă ar fi fost o propunere serioasă, dumneavoastră ca reprezentant al Guvernului, ar fi trebuit să fi găsit sursa de finanțare și ar fi trebuit în luna februarie când am votat bugetul, să spuneți, pentru un astfel de program avem sursa asta. Și mai pun o întrebare, să înțeleg că propunerile se fac la conferința de presă a partidului din care faci parte sau în plenul consiliului județean? Vă mulțumesc.

Dl. Aurelian Danu

Eu pot să-i dau câteva surse de finanțare pentru acest lucru. Toți banii pe care i-am dat la societatea comercială Consilprest ar putea să fie direcționați și sunt zeci de miliarde, banii de la agenția pe care o păstorește domnul Grapă ar putea să meargă către aceste lucruri.

Dl. Aristotel Căncescu

Haideți lăsați-o că astea sunt aberații. Domnul Danu dumneavoastră aveți o problemă, după ultimele sondaje probabil că mai băgați și consilieri în consiliul județean și trebuie să dați din coate să fiți printre primii cinci și vă înțeleg, dar vă rog frumos, chiar am vrut să fie o ședință decenta de aceea am cerut să avem declarațiile politice la urmă. Dumneavoastră faceți ce faceți și tot pe arătură o luați. Vă rog frumos încetați, declarațiile politice le avem pentru la urmă.

Dl. Sebastian Grapă

Un singur lucru vreau să-i spun domnul președinte, Dumnezeu vrea îndreptarea păcătosului nu moartea lui. Eu până când sunt coleg cu acest domn Danu încerc să-i explic care-i calea cea bună și adevărul și îi mai spun odată că am răbdare deși și eu am nervi, au și ei nervii lor și așa mai departe, domnule Danu agenția pe care o păstoresc eu, am încheiat citatul, aparține consiliului județean, dumneavoastră e adevărat că nu ați votat decât în momentul în care vă sărea lumea în cap că refuzați ajutoarele. Vă dau citire unui singur lucru: subsemnata Micuțiu Lăcrămioara, mama minorului Micuțiu Flaviu în vârstă de 5 ani, vă rog frumos, din suflet, să-mi acordați un spijin financiar pentru investigarea diagnosticului tumoră de fosă craniană, boală depistată în anul 2011 luna octombrie. Menționez că este o boală gravă, fiul meu este în tratament oncologic, în paranteză chimio și radio terapie, o să-1 rog pe domnul doctor Ionel să vă povestească pe înțelesul dumneavoastră să vedeți ce înseamnă asta și au nevoie de a merge la spitalul Fundeni iar salariul minim pe economie de 600 de lei pe care îl are domna și soțul dânsei nu ne asigură cheltuiala nici măcar de transport. Asta este agenția pe care spuneați dumneavoastră că o păstoresc eu. Vă mulțumesc.

DL Aristotel Căncescu

Deci suntem la punctul 2 vă rog să votăm. Mai refaceți votul, culegem voturile, cu 21 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 3 privind situațiile financiare anuale ale bugetului Județului Brașov, pentru anul 2011, discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 3 de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 22 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 4 privind majorarea bugetului de venituri și cheltuieli la Spitalul de Boli Infecțioase Brașov, discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 4 de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 5 privind aprobarea cooperării Județului Brașov cu Parohia Sf. Treime-Tocile II Brașov și finanțarea cu suma de 200.000, în vederea continuării lucrărilor la noul Cămin de Bătrâni de pe lângă Biserica Sf. Treime-Tocile II, discuții? ? Nefiind supun votului dumneavoastră punctul 5 de pe ordinea de zi, vă rog să-1 votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 6 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Muzeul de Artă Brașov, instituție publică din subordinea Consiliului Județean Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 7 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Muzeul de Etnografie Brașov, instituție publică de cultură din subordinea Consiliului Județean Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 8 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Muzeul Casa Mureșenilor Brașov, instituție publică de cultură din subordinea Consiliului Județean Brașov, culegem voturile cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 9 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Muzeul Județan de Istorie Brașov, instituție publică de cultură din subordinea Consiliului Județean Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 10 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Biblioteca Județană Brașov, instituție publică de cultură din subordinea Consiliului Județean Brașov vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 11 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Centrul Cultural Reduta Brașov, instituție publică de cultură din subordinea Consiliului Județean Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 12 privind aprobarea rezultatului final ale evaluării managementului pentru Școala Populară de Arte și Meserii Tiberiu Brediceanu Brașov, instituție publică de cultură din subordinea Consiliului Județean Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 22 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 13 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 2.000 de lei, domnului Brânzea Neagu, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 14 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 2.500 de lei, doamnei Grădinariu Paulina, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 15 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.500 de lei, doamnei Syilagyi Ana, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 16 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.500 de lei, doamnei Lungu Lilieana, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 17 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 2.500 de lei, doamnei Budi

Eva, curator pentru Budi Dionisie și Iordan Irenke, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 18 privind acordarea echivalentului în lei al sumei de 2.000 de euro, doamnei Șenchea Roxana Ștefania, reprezentând ajutor financiar pentru minorul Șenchea Vlad Andrei, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 19 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 2.000 de lei, doamnei Gavril Rodica, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 20 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.000 de lei, doamnei Pițel Carolina, curator pentru domnul Radu Alexandru Marius, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 21 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.500 de lei, doamnei Calafantea Constanța, pentru fiul minor Mocanu Cristian Adrian, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 22 privind acordarea echivalentului în lei al sumei de 1.000 de euro, doamnei Bârsan Bianca Ileana, reprezentând ajutor financiar pentru minora Bârsan Alessia, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 22 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 23 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.500 de lei, doamnei Dascălu Elisabeta, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 23 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 24 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.500 de lei, domnului Olteanu George, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 25 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 3.000 de lei, domnului Sofian Vasile, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 26 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 1.500 de lei, domnului Polgar Cristian Nicolae, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 27 privind acordarea unui ajutor financiar în sumă de 3.000 de lei, doamnei Mihai Liliana, persoană aflată într-o situație de extremă dificultate, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 28 privind modificarea și completarea Actului Constitutiv și Statutului Asociației de Dezvoltare

Intercomunitară Asociația Apa Sibiu la care județul Brașov este membru asociat, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 29 e vorba de clădirea bibliotecii pe care am pierdut-o în urma unei acțiuni judecătorești și va trebui să facem contract de închiriere și propunerea este ca cei de acolo, conducerea bibliotecii, să se ocupe să facă procedurile, să încheie contractul de închiriere. Dacă sunt discuții? Domnul Epure

Dl. Epure Sorin

Domnule președinte cred că sumele vor fi importante și nu mi se pare corect să le lăsăm la latitudinea lor. Propun ca să se formeze o comisie din câțiva consilieri care să supravegheze. Mie nu mi se pare corect, sumele sunt importante și nu mi se pare corect să lăsăm la latitudinea lor nivelul chiriei.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă dați seama că acolo sumele pe care o să le dăm sunt stabilite în baza legii și în afară de aceasta noi nu prea putem comenta prea mult acolo. Deci sumele prevăzute de lege va trebui să le dăm pentru că proprietarul ne impune, deci noi nu o să dăm alte sume decât cele prevăzute de lege.

Dl. Epure Sorin

Dumneavoastră ați spus negociere. De aceea când ați spus negociere atunci înseamnă că există o plajă de negociere. Deci dacă există un plafon minim și ne raportăm la acel plafon minim atunci este în regulă.

Dl. Ion Ochi

Este o sumă fixă stabilită prin Hotărâre de Guvern.

Dl. Epure Sorin

înțeleg atunci că nu-i nici o negociere. Am înțeles, atunci e în regulă.

Dl. Ștefan Aranyosi

Vroiam să spun, dar nu cred că e cazul, că Hotărârea de Guvern cum spune domnul vicepreședinte, este foarte clară în acest sens. Sigur, mai puțin poate să ceară, dar nu cred că e cazul aici.

Dl. Aristotel Căncescu

Mă îndoiesc că se va întâmpla acest lucru. Propun să votăm punctul 29, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 30 privind închiriere Spital de Neuropsihiatrie din Str. Mihai Eminescu nr.18 Brașov, aceeași situație, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 22 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 31 privind exercitarea dreptului de preemțiune privind cumpărarea apartamentului nr.l din imobilul Piața Sfatului nr. 13, Brașov. Aici e un imobil și noi avem dreptul prin lege fiind zonă istorică, eu sub nici o formă nu vreau ca să ne implicăm, deci el să intre la piața liberă pentru că nu putem noi să cumpărăm toate imobilele.

Dl. Aurelian Danu

Care ar fi utilitatea publică ?

Dl. Aristotel Căncescu

Păi nu dorim să-l cumpărăm. Noi nu dorim. Eu o să vă propun să respingem această treabă dar trebuie votul plenului pentru treaba aceasta. Deci eu propun să respingem și el să se vândă la liber după asta. Supun votului dumneavoastră această propunere, vă rog să votăm, deci nu-1 cumpărăm noi, ne declinăm acest drept pe care îl avem, poate mai departe să-1 cumpere consiliul local dacă dorește sau dacă nu după aceea, se vinde la liber acest imobil, vă rog să votăm, culegem voturile, bun oricum a trecut cu 14 la 8, ceilalți nu s-au pronunțat.

Dl. Aranyosi Ștefan

Nu a fost clar. Vă rog să faceți enunțul clar.

Dl. Claudiu Coman

A

In sensul în care unii dintre colegi nu au înțeles că trebuie să voteze da pentru nu și au votat nu.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă propun să votăm să ne declinăm acest drept, asta vă propun și vă rog să mai votăm odată.

Dl. Aurelian Danu

Rugați-o pe doamna secretar general să facă o formulare clară.

Dl. Aristotel Căncescu

Păi o aveți în proiectul de hotărâre, vă rog să votăm. Eu vă propun ca să ne declinăm dreptul pentru că nu dorim să cumpărăm. Nu o să putem noi să cumpărăm toate imobilele din zona istorică ce se vând. Vă rog să votăm acest lucru, declinarea dreptului, deci dacă votați cu da, votați ca să nu cumpărăm acest imobil. Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 32 privind recalcularea cuantumului redevenței la cabinetele stomatologice concesionate potrivit HG nr.884/2004, pentru Policlinica Astra, str. Cometei nr.l, Brașov, discuții?

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Domnul președinte, la punctul 32 vă atrag atenția că la aceste cabinete nu mai sunt contracte de 2 ani de zile, nu știu cum încasăm chiria acolo, deci de 2 ani de zile nu există contract.

Dl. Sebastian Grapă

Competența mea fiind președintele Comisiei de sănătate unde dumneavoastră din când în când dați pe la ședințe, vreau să vă spun că eu nu anunț, nu dau telefoane, e afișat acolo când e programul la avizier. îl informez pe stimatul meu coleg domnul Sarafinceanu, pe care îl stimez foarte mult, că toate contractele de concesiune, respectiv de închiriere, prin votul plenului de acum 2 săptămâni sau 3 săptămâni au fost prelungite până în 31.12.2012. Vă mulțumesc.

Dl. Sarafinceanu Buibas Gheorghe

Or fi, nu am nimic împotrivă, dar la cei care sunt proprietari nu a ajuns nimic până la ora actuală. Nici contract, nici nimic.

Dl. Aurelian Danu

Nu am reușit să deschid materialul, ca atare sunt obligat să vă pun dumneavoastră întrebările. în primul rând aș fi interesat să știu care este valoarea redevențelor pe care în momentul de față consiliul județean le încasează, care este gradul de încasare al lor anual și aș mai avea o întrebare față de venituri, care este valoarea chiriilor pe care le plătim și care este gradul de ocupare al tuturor spațiilor, iar aici cum văd că vorbim de recalcularea cuantumului redevenței să ne dați valorile. Eu din păcate nu pot să le deschid.

Dl. Ion Ochi

Toate redevențele au fost stabilite prin hotărârea consiliului județean, toate chiriile, toate concesiunile, noi le-am votat aici. Acuma ar fi culmea să-mi spuneți mie cât plătește un medic. Exact cât am stabilit, atât plătește, iar la venituri s-au încasat 100%, nimeni nu are restanțe acolo. Suma integrală dacă vreți consultați la serviciul venituri și o să vă dea toate sumele. Sunt evidențiate acolo. Ar fi culmea să mă întrebați care sunt veniturile din chirii sau care sunt veniturile din concesiuni și să vi le spun pe de rost.

Dl. Aurelian Danu

Nu le-am găsit nici pe site și de asta vă întreb, pot trece pe la dumneavoastră pe la birou să vădem și noi care sunt valorile?

Dl. Ion Ochi

Da nu cred că s-a întâmplat vreodată să vă refuz vreun răspuns. Dacă s-a întâmplat, faceți precizare acum în ședință.

Dna. Eugenia Secară

Dacă îmi permiteți și mie domnule președinte

Dl. Aristotel Căncescu

Da vă ascult.

Dna Eugenia Secară

în referatul de specialitate, căci nu are proiect de hotărâre acest material, în referatul de specialitate se specifică că în primii 5 ani de concesionare, se plătește un euro pe metru pătrat pe an, după care se recalculează și mai departe, se spune aici, că s-au constatat erori la suprafețe care se vor corecta, dar nu se spune cum se corectează, în plus, în minus, erorile, în ce constau și că se propune redevența după o formulă, mă rog este aici dată o formulă de calcul, de 11,68 de euro pe metru pătrat pe an. întrebare, este adevărat? Adică acuma se plătește 1 euro și se va solicita să se plătească 11,68 euro?

Dl. Sebastian Grapă

Stimate doamnă Secară motivația pentru care a fost trecut în referatul de specialitate neexistând hotărâre, cum ați spus dumneavoastră, a fost că, vreau să explic acea omisiune, este vorba despre elementele de uz comun care în momentul în care se făcea contractul de concesiune, respectiv închiriere, nu au fost luate în calcul. întrucât ne-am propus să vindem tot ce înseamnă Policlinica Stomatologică Diaconu Coresi la evaluarea care s-a făcut, bineînțeles că s-au luat în calcul inclusiv elementele de uz comun. Până la vânzarea efectivă a acestor spații, acești oameni sunt obligați să plătească și aceste elemente de uz comun. în urma formulei despre care se facea vorbire în respectivul material, suma rezulatată este de aproximativ 11 euro, luând în calcul tot ce înseamnă spațiu medical, plus elemente de uz comun. Mulțumesc.

DL Ion Ochi

Recalcularea acelei sume s-a făcut în baza unei formule care ținea de costurile inițiale ale clădirii, valoarea de amortisment, perioada în care a fost concesionată, deci o groază de elemente. Ei, niciodată nu s-a întâmplat să le cerem mai mult sau mai puțin oamenilor și dacă s-a întâmplat treaba asta, ca suprafața ori prețul să fie diferit, s-a corectat pe parcurs. în aceeași situație, nu s-a cunoscut exact care sunt funcțiunile comune, nu s-a știu exact pe documentația tehnică ce o aveam la dispoziție în momentul închirierii, care este suprafața cabinetului sau a laboratorului sau a spațiilor comune și așa mai departe. S-a corectat pentru că s-a făcut documentația tehnică pentru înstrăinare și atunci am avut documente mult mai clare. Nu sunt alte erori acolo să știți. Nu este vorba de vreo eroare.

Dna. Eugenia Secară

Mie mi s-a părut o diferență mare de la 1 la 11,68 euro pe metru pătrat.

Dl. Ion Ochi

Noi l-am stabilit, s-a mers până la 1, s-a schimbat legislația, s-a calculat după o altă formulă, am fost obligați să o aplicăm. Nu am făcut cu plăcere această majorare, credeți-mă. Mie mi se pare mult 11 euro pe metru dar dacă legislația asta prevede, nu noi am modificat legislația asta.

Dl. Aristotel Căncescu

Da, vă rog să votăm punctul 32 de pe ordinea de zi, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 33, aceași chestiune, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 27 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 34 privind recalcularea cuantumului redevenței la cabinetele medicale concesionate potrivit HG. Nr. 884/2004, pentru cabinetele medicale din str. Gospodarilor nr.9, Brașov, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 35 privind recalcularea cuantumului redevenței la cabinetele medicale concesionate potrivit HG. Nr. 884/2004, pentru Policlinica Stomatologică Diaconu Coresi, vă rog să votăm, culegem voturile cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Punctul 36 domnul Kovacs.

Dl. Attila Kovacs

Propun un amendament la punctul 36, în sensul în care suma de 2.500 de lei să fie dați prin Consilprest, pentru că este un eveniment, o parte din eveniment se va ține prin Consilprest și atunci se va putea finanța mult mai ușor acest lucru.

Dl. Aristotel Căncescu

Da, vă rog să votăm punctul 36, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Trecem mai departe domnul Grapă vă rog să reluați.

Dl. Sebastian Grapă

Domnule președinte, în primele două solicitări este vorba despre revocarea unor hotărâri și modificarea lor. La Hotărârea 132, în locul medicului de care am spus este vorba de doctorița Butnariu Laura, iar Hotărârea 70

Dl. Aristotel Căncescu

Votăm această propunere prima dată, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat.

Dl. Sebastian Grapă

Iar în Hotărârea 70, din propria mea vină, am trecut ca parteneri cu agenția despre care spunea domnul Danu că o păstoresc eu, doar un ong și vreau să nu trecem numărul ong-urilor, pentru că sunt foarte mulți care vor să fie parteneri cu noi în dezvoltarea unor astfel de proiecte.

Dl. Aristotel Căncescu

Bun vă rog să votăm, culegem voturile, cu 22 de voturi pentru s-a aprobat. Vă rog cele 4 persoane.

Dl. Sebastian Grapă

E vorba despre Spitalul Județean, sumele obținute în urma vânzării Spitalului Dermato-Venerice să fie investite în Spitalul Județean. Vreau lucrul acesta pentru că este foarte important să se știe sumele care le obținem din vânzarea

Dl. Aristotel Căncescu

E vorba de suma de 2.100.000 de euro.

Dl. Sebastian Grapă

Sigur că da, aici să se înțeleagă că Spitalul Județean este primordial pentru consiliul județean.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog discuții. Da domnul Ochi.

Dl. Ion Ochi

Domnul președinte, solicitările spitalelor au fost de 76 milioane toate, din care 33, dacă îmi aduc aminte, au fost la Spitalul Județean. Ar fi nedrept ca toate aceste sume obținute din vânzarea Spitalului Dermato, să fie duse doar la Spitalul Județean, pentru că și Spitalul de Boli Infecțioase avea nevoie de 1,8 milioane și Spitalul de Neuropsihiatrie avea nevoie de 27 de milioane. Vorbesc în lei noi și maternitatea avea nevoie de 4 milioane și ceva și Spitalul de Pneumoftiziologie trebuie trasnferat de acolo într-o altă locație. Deci, la momentul ăsta, nu cred că este, deși știu exact, că nici suma aia nu ajunge pentru Spitalul Județean.

Dl. Aristotel Căncescu

E cam o treime din ce ne-ar trebui, cu banii care vin de la minister, încă 6 milioane, ca să terminăm modernizarea acestui spital. Având în vedere că e spitalul numărul 1 în județul Brașov, că este spitalul unde ajung toate cazurile grele, începem cu acest spital, normal că o să continuăm și cu celelalte, pentru că în toată sănătatea este un dezastru, aici s-au făcut eforturi mari, s-au făcut eforturi mari în ultimii 6 ani de zile ca să aducem acest spital cât de cât la un stadiu civilizat. Domnul Grapă.

Dl. Sebastian Grapă

Argumentele le-ați spus dumneavoastră, eu asta vroiam să spun Spitalul Județean este emblematic, încărcătura acestuia este de două ori mai mare datorită faptului că s-au desființat în acest județ trei spitale și au înființat o jumate de spital, pentru că dacă punem la un loc Săcele cu Codlea e jumate de spital, asta ar fi motivația. In maternitate s-a investit, e foarte adevărat și dacă facem un calcul matematic foarte simplu și dăm la o parte cele pe care le-am pierdut sau le vom pierde, clădirile fiind retrocedate, Județeanul va trebui să preia, este cel care va avea încărcătura cea mai mare.

Dl. Aristotel Căncescu

Vreau să vă spun că Județeanul e singurul spital în care statutul terenului și al clădirii sunt foarte clare, deci acea clădire este în patrimoniul nostru, cu celelalte, nu cu toate, dar avem probleme și cu Neurologia, Psihiatria, acestea le-am și pierdut pe toate. Spitalul Mârzescu nu e în proprietatea noastră, din păcate, este în proprietatea Casei de Sănătate. Vă rog să votăm această propunere.

Dl. Ion Ochi

Și Spitalul de Boli Infecțioase este al nostru integral.

Dl. Aristotel Căncescu

Da așa este și va urma și acela probabil.

Dl. Ion Ochi

Numai la Spitalul de Copii avem un litigiu pe 9.700 metri pătrați cu primăria municipiului care nu înțelege că e terenul lor și spitalul nostru și ne-a adus într-un proces. Ar fi trebuit să ne dea terenul fără să ne mai târască într-un proces.

Dl. Aristotel Căncescu

Și datorită acelui proces am pierdut un grant foarte mare de câteva milioane de euro, datorită faptului că acel teren a fost luat de Primăria Brașovului. Și l-a trecut în proprietate în mod abuziv, vă rog să votăm, cu 20 de voturi pentru s-a aprobat. Eu doresc însă să vă spun un lucru și doresc să-i dau dreptate domnului Ochi că și celelalte spitale sunt foarte importante și vreau să cred că o să avem potențialul, nu în acest mandat, nici nu a mai rămas foarte mult din el, dar o să avem potențialul în mandatul viitor să reparăm toate spitalele care au un statut clar al terenului, al clădirilor, iar Spitalul de Infecțioase, întradevăr ar fi următorul. în afară de aceasta pentru că se speculează la modul ordinar, din păcate, o să fac un fel de jumătate de declarație politică, se speculează că noi nu am fost în stare să facem un spital. Fraților, aici aveți și o să-1 plimb tot timpul, proiectul de spital. Acest spital putea să existe dacă actualul Guvern în februarie 2009 nu anula finanțarea pentru acest proiect, care a costat 3 milioane de euro și a fost făcut de Ministerul Sănătății. Deci noi acolo am fi avut și județul Brașov și în alte 10 județe, aveam câte un spital la cheie făcut. A fost proiectul făcut, licitația demarată, din păcate, licitația a fost în două rânduri blocată fiind atacată în justiție, licitația respectivă, procesele s-au prelungit foarte mult și s-a ajuns în februarie 2009 când actualul guvern a anulat construcția acestui spital. Deci ca să nu se zică că nu ne-am ocupat, ne ocupăm și acest spital, vă garantez eu, că în mandatul viitor o să fie realizat, în mandatul 2012-2016, bineînțeles de un alt guvern.

Dl. Aurelian Danu

Domnul președinte, anul trecut aveam pe ordinea de zi o hotărâre prin care, în prinipiu, se referea la Ibadesa și plata acelor despăgubiri. în ce stadiu suntem în momentul de față cu plata acelor despăgubiri? Ne cereați votul, ne-ați cerut votul în calitate de consilieri, să aprobăm acele despăgubiri. Spuneți-ne ce se întâmplă cu ele?

Dl. Sebastian Grapă

Cu tot respectul domnule președinte vreți să răspundeți după ce parcurg

Dl. Aristotel Căncescu

Stați, stați că lămuresc repede treaba aceasta.

DL Sebastian Grapă

Dar nu înțelege.

Dl. Aristotel Căncescu

Nu că nu înțelege, o să înțeleagă, din păcate mai am încă un proces cu domnul consilier, cred că acesta va fi al doilea pentru că a ieșit pe un post de televiziune și a mai zis prostii, cu Ibadesa nu mai avem nici un litigiu, Ibadesa s-a și retras din acel proiect, acel proiect cu Ibadesa a murit pentru că cineva a avut grijă să nu vindem Mârzescu. Deci noi doream să vindem Spitalul Mârzescu, luam 40 de milioane de euro. pentru că atunci piața imobiliară era foarte crescută, iar cu acei bani puteam să facem un spital cu Ibadesa, pentru că cineva a avut grijă, cineva care a promis în campania electorală trecută, e vorba de primarul Brașovului, că va face el un spital la Mârzescu și era foarte bine dacă îl făcea, vă garantez că avea și sprijinul nostru. în programul lui electoral este această promisiune, mergeți acolo să vedeți dacă există vreun spital făcut de Primăria Brașovului și vă spun eu că nu există nici un spital. Vă mulțumesc, mergem mai departe.

Dl. Sebastian Grapă

Următoarea solicitare de suplimentare a ordinii de zi, domnule președinte, se referă la Spitalul de Copii. La Spitalul de Copii problema este un pic diferită, ei au nevoie acum de 210.000 lei noi pentru a putea intra în legalitate pentru investițiile care trebuiesc obligatoriu făcute și atunci vă rog să găsiți dumneavoastră sursa de finanțare, pentru că în condițiile în care nu le acordăm acești bani, suplimentar față de ce le-am dat până acuma, sunt în inposibilitatea de la început, lucru care dăunează grav actului medical, este vorba de sistemul de încălzire, mă rog, acolo au nevoie de aburi la o anumită temperatură

Dl. Aristotel Căncescu

Am reținut, dacă sunt discuții la această propunere? Nefiind supun votului dumneavoastră.

Dl. Aurelian Danu

Domnul președinte și anul trecut am aprobat sume de bani tot pentru încălzire.

Dl. Sebastian Grapă

îi spun colegului Danu

Dl. Aurelian Danu

Data viitoare să veniți și cu un material scris.

Dl. Sebastian Grapă

Cu mare plăgere domnul Danu, anual, în condițiile în care nu înțelegem că acel spital are nevoie de 27 de miliarde 2.700.000 de lei noi pentru schimbarea întregului sistem, anual cârpim la acea instalație care este din 1965 și care explodează de câte ori este sub presiune. Că explodează în pământ, că explodează undeva în subsol, este cu totul altceva, iar sumele pe care le plătim anual sunt sume din cârpeli. Nu avem banii respectivi pentru că dacă ne-ar fi ajutat acolo guvernul și ne-ar fi dat măcar 10% din sumele cheltuite

Dl. Aurelian Danu

Luați de la Consilprest.

Dl. Sebastian Grapă

Vă rog să mă lăsați să vorbesc domnul Danu, asta e o chestiune care se învață la 5 ani jumate acasă, ați plecat repede, vă rog să mă lăsați să vorbesc. Dacă s-ar fi cheltuit măcar 10% din sumele aberante date de către Guvern primăriei municipiului Brașov, măcar jumătate din banii dați pe gheață, dacă s-ar fi dus la Spitalul de Copii, vă rog să mă credeți, am avea în momentul de față o instalație performantă la acel spital, dumneavostră puteți să râdeți, nici nu știu ce înseamnă asta, tulburare de cogniție, pentru că e o chestiune extrem de gravă, Spitaul de Copii pentru a funcționa are nevoie de aburi sub presiune domnul Danu și nu putem să-1 oferim decât investind foarte mulți bani în acest spital iar aceste sume sunt tocmai pentru a cârpii, pentru a face micile reparații care apar în urma accidentelor care au loc.

Dl. Aristotel Căncescu

înainte de a îi da cuvântul domnului vicepreședinte Ochi vreau să vă spun un lucru, m-aș fi bucurat dacă dumneavoastră, de capitalul dumneavoastră electoral, ați fi reușit să ajutați un spital din județul Brașov, în acest an s-au alocat în bugetul consiliului local, care are un buget infinit mai mare decât al nostru, 20 de miliarde de lei pentru spitale și 140 de miliarde pentru panseluțe. Vreau să vă spun că m-aș bucura și credeți-mă că v-aș recunoaște oricând acest merit dacă ați aduce, de exemplu, 4 milioane de euro cât ne cere Biserica Evanghelică pentru clădirea maternității, pentru că acea clădire o pierdem. Noi va trebui să plătim această sumă, va trebui într-un viitor foarte apropiat, pentru că Biserica Evanghelică face deja presiuni și e firesc pe undeva, ei au fost proprietarii acelei clădiri, și-au revendicat-o, au câștigat-o iar noi nu o să putem plăti această sumă fără spijinul Guvernului, sprijin pe care mă îndoiesc că o să-1 obținem. Domnul Ochi aveți cuvântul.

Dl. Ion Ochi

Domnule președinte, vroiam să-i spun colegului Grapă, vedeți de ce e bine să luăm în seamă și celelalte solicitări ale spitalelor, pentru că au nevoie și ei și am rămas totuși cuplat pe hotărârea asta pe care noi am luat-o, prin care spunem că banii proveniți din vânzare îi dăm Spitalului Județean. Vreau să vă spun că legea bugetului ne spune că nu putem face o rectificare bugetară prin venituri create din înstrăinarea unor bunuri decât în momentul în care am încasat banii, iar proiectarea acelui buget o faceți dumneavoastră, este atributul ordonatorului principal de credite, de aceea cred că nu este prea potrivită hotărârea dată.

Dl. Aristotel Căncescu

Am votat-o acuma. Domnul Drăghici.

Dl. Drăghici Gabrîel

Domnule președinte, noi sperăm să încasăm acei bani și s-ar putea să fie chiar mai mulți după faza de supraofertare. Acum faptul că nu este ceva în ordine, nu înseamnă că nu este și în temeiul legii. Noi nu am votat decât un principiu, ne-am hotărât ca acei bani să-i dăm cu prioritate Spitalului Județean recunoscând în acest fel că prioritar este Spitalul Județean. în acest moment prioritatea zero, pentru că există și alte priorități, întradevăr, în aceste condiții, noi nu discutăm de prinderea în buget. Aceea este o operațiune tehnică. Noi am votat ca principiu de față adică ne-am exprimat voința ca acea sumă pe care o vom încasa, când o vom încasa și dac o vom încasa, va merge la Spitalul Județean.

Dl. Ion Ochi

Definiți-mi ce înseamnă actul administrativ de principiu, eu știu că un act administrativ este doar definitiv. Celelelate sunt doar operațiuni administrative. Am făcut astăzi o operațiune administrativă, adică alocăm o sumă pe care nu o avem încă și o dăm Spitalului Județean atunci când vom avea sau avem un act administrativ, o hotărâre prin care alocăm suma aia de bani. Act administrativ de principiu nu există domnule avocat.

Dl. Drăghici Gabrîel

Domnule vicepreședinte, noi facem acest act administrativ în două faze succesive, pentru că un act administrativ este o activitate, actul la care vă referiți dumneavoastră este un înscris, este doar o hârtie, nu este actul în sine. Actul presupune voință umană și presupune două faze succesive în acest moment. Nimeni nu ne interzice ca acest act administrativ să-1 realizăm în două faze succesive.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul vicepreședinte vă puneți cu un avocat și o să ieșiți sigur pe locul doi.

Dl. Ion Ochi

Vreau să nu ies pe locul doi nici eu și nici domnul avocat dar vreau să-i spun că până în momentul în care este exprimată voința este act administrativ, în momentul în care este votat este operațiune administrativă. In momentul în care este votat este act administrativ, dacă l-am votat este act administrativ.

Dl. Drăghici Gabriel

Hotărârea este act, hotărârea în sine.

Dl. Aristotel Căncescu

Am votat 210.000 nu? Nu s-a votat? Supun votului dumneavoastră această sumă 210.000 pentru Spitalul de Copii, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Mai departe.

Dl. Sebastian Grapă

O să vă cer rugămintea, câteva secunde domnule președinte, pentru a face o prezentare cât mai succintă a cazurilor pe care vreau să le supun votului și aprobării plenului. Ne-am implicat începând cu anul trecut în drama personală a unei tinere care se numește Mirabela Stoian și am ajutat-o în momentul în care în urma unui accident a avut o problemă cu o traheostomă, gastrostomă și așa mai departe. Vreau să vă spun că în momentul de față fata a rămas și domnul doctor Ionel o să mă scuze pentru că limbajul tehnic este puțin altfel decât ar trebui, are o gaură în gât, ca să înțeleagă toată lumea. Acea gaură în gât, în țara noastră, nu a vrut nimeni să o opereze. S-a dus în Germania, costurile operației sunt de aproximativ 13.000 de euro, familia respectivă, cea mai mare parte din bani o are, ne roagă dacă putem să-i mai ajutăm cu 5.000 de euro pentru a nu veni în țară. Orice zi care trece fără să fie operată, pentru ea, înseamnă un semn de întrebare dacă mai trăiește sau nu și atunci vă supun dumneavoastră ca din bugetul agenției să alocăm acestei femei, acestei domnișoare, suma de 5.000 de euro.

Dl. Aristotel Căncescu

Da, vă rog să votăm, nu cred că sunt opoziții la această propunere, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat.

Dl. Sebastian Grapă

Mai devreme am vorbit despre Micuțiu Flavius, care prin intermediul mămicii sale Micuțiu Lăcrămioara, ne solicita un ajutor pentru a putea urma tratamentul cu citostatice. Mi-au solictat 4.000 de lei, la rândul meu solicit dumneavoastră să fiți de acord ca din același buget să-i acordăm suma de 4.000 de lei necesară tratamentului de cancer.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat

Dl. Sebastian Grapă

Celălalt caz pe care vi-1 supun atenției domnule președinte și constat cu mare tristețe că este vorba tot de un copil minor, are 3 ani și are o gravă boală, un diagnostic retard psihic mediu, retard al limbajului expresiv, crize de afit, tulburare pervazivă de dezvoltare și așa mai departe. Ne solicită un ajutor iar eu la rândul meu vă solicit dumneavoastră să fiți de acord să-i acordăm suma de 4.000 de lei pentru acest tratament.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat

Dl. Sebastian Grapă

Următorul caz pe care vreau să vi-1 supun atenției este al lui Oncioiu Ioana, o persoană care are nevoie de suma de 2.000 de lei. Ea este pensionară, pensia este de 352 de RON, trăiește singură de 32 de ani, e văduvă, se întreține din pensie și are nevoie urgent de suma asta pentru operație. O face oriunde dar îi trebuiesc 2.000 de lei pentru această operație.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat.

Dl. Sebastian Grapă

Ceea ce o să vă citesc acuma o să vă tulbure dar nu am decât să-i dau citire : sunt o bătrână bolnavă în vârtsă de 79 de ani, cardiacă, cu niște venituri minime, adică 275 de lei, îngrijesc și pe fiul meu paralizat în vârstă de 56 de ani și o tumoră craniană. Vă rog din suflet dacă mă puteți ajuta cu un sprijin financiar de 2.000 de lei pentru hrană și medicamente.

Dl. Aristotel Căncescu

Da, o să vă rog să votăm și această propunere, culegem voturile, cu 26 de voturi s-a aprobat.

Dl. Sebastian Grapă

Și încă 2.000 de lei pentru Morariu Maria domiciliată în Hărman strada Petru Rareș nr.32, handicap grav,

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat.

Dl. Sebastian Grapă

Domnule președinte, în luna februarie au fost niște geruri foarte mari și la agenție a venit o asociație și au spus în felul următor, ei sunt grupați într-o biserică, nu le-am reținut numele, există la dosar denumirea, și au spus vă rugăm să ne ajutați că noi trăim din nuiele, mergem în pădure, facem mături și fel de fel de împletituri. La momentul respectiv în valoare de 1.500 de lei le-am făcut niște pachete. Aș vrea să plătim aceste pachete pentru că ne-au solicitat ajutorul și fără votul plenului nu putem plăti suma respectivă.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 19 voturi pentru s-a aprobat.

Dl. Sebastian Grapă

Și ultima solicitare domnule președinte, este vorba despre niște doamne, niște femei, niște mămici care au avut neșansa să se înbolnăvească de o boală necruțătoare care se numește cancer mamar, nu vă pot spune cât de mutilate sunt, dacă au pierdut unu sau doi sâni, însă aceste doamne s-au grupat într-o asociație care se numește Galsul Prieteniei. Și domnule președinte aceste femei ne cer următorul sprijin vor să devină parteneri ai consiliului județean și ai agenției tocmai pentru a putea să promoveze pentru a conștientiza în județul Brașov, care este pericolul înbolnăvirii cu această boală, întrucât este o boală extrem de perversă, ea se depistează în urma simțului tactil, în momentul în care te pipăi și constați niște noduli, trebuie să te duci rapid să-ți faci mamografie și atunci femeile respective doresc să sensibilizeze tot ce înseamnă cetățeni ai acestui județ și ne cer colaborarea cu agenția pentru a primii 1.500 de lei pentru a își tipări respectivele pliante.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă propun să votăm, eu vreau să vă spun că sunt atâtea, atâtea cazuri sunt și din păcate instituțiile care ar trebui să asigure protecția socială, să asigure protecția acestor persoane, din păcate, nu funcționează sau funcționează haotic. De aia avem atâtea probleme de acest gen și părerea mea e că aici ar trebui făcut ceva, alocate sume mari de bani dar fără sprijinul Guvernului și fără implicarea Guvernului, noi ceea ce facem sunt niște paleative atâta tot, dar problema în fond nu se rezolvă și se va putea rezolva cu un sprijin al Guvernului. Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 20 de voturi pentru s-a aprobat. Inspectoratul de Urgență vă rog să votăm, culegem voturile, cu 23 de voturi pentru s-a aprobat. Drăguș, domnul Sarafinceanu propune să declasăm drumul județean, dacă sunt discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră această propunere, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Domnul Oltean pentru liceul din Făgăraș 12.000 de lei și ați mai avut parcă o propunere domnul profesor.

Dl. Oltean Vasile

Da, pentru Asociația Națională de Luptă împotriva Drogurilor, ei cer 6.000 de lei și spațiu pentru desfășurarea activității asociației.

Dl. Aristotel Căncescu

Bun, am înțeles, deci prima dată 12.000 de lei pentru Liceul Șenchea din Făgăraș, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Pentru Asociația de Luptă împotriva Drogurilor 6.000, vă rog să votăm, culegm voturile, cu 20 de voturi pentru s-a aprobat. Domnul Epure pentru 5 familii, deci 7 familii câte 1.000 de lei pentru fiecare familie.

Dl. Sebastian Grapă

Aș vrea să-i fac o precizare domnului Epure cu care am colaborat foarte bine până acum două luni de zile, că există procedură iar termenul mai rapid, din nefericire, noi nu putem să-l aplicăm datorită legislației în vigoare creată de partidul care-i la putere adică de Partidul Democrat. De aceea acest rapid nu va fi așa cum doriți dumneavoastră, pentru că trebuie urmată procedura, adică să se vină să se facă respectivele acte procedurale după care vor putea fi acordate sumele. Asta în cazul în care sursa va fi agenția județeană.

Dl. Epure Sorin

Am specificat din fondul de rezervă.

Dl. Sebastian Grapă

A, îmi cer scuze.

Dl. Aristotel Căncescu

O să găsim o sursă, executivul

Dl. Claudiu Coman

De la agenție domnul președinte.

Dl. Aristotel Căncescu

Vă rog să votăm, culegem voturile, cu 26 de voturi pentru s-a aprobat. Ați vrut să luați cuvântul

Dl. Crisbășan Emanoil Dorin

Da domnul președinte dar între timp colegul meu și-a cerut scuze pentru că noi am votat absolut tot ce a propus dânsul și nu e cazul să intrăm in

Dl. Aristotel Căncescu

Și noi am votat, ați văzut că nu am avut obiecții și nici nu se punea în discuție.

9

Dl. Crisbășan Emanoil Dorin

în cazul dânsului nu a mai fost nici o procedură și am înțeles și am trecut peste.

Dl. Aristotel Căncescu

Pentru doi copii s-au solicitat două abonamente la Agrement, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 25 de voturi pentru s-a aprobat. Domnul Aranyosi aveți cuvântul.

Dl. Ștefan Aranyosi

Domnule președinte, stimați colegi, aș vrea să rotunjim propunerea deoarece majoritatea liceelor au asociații de părinți fie fundații fie alte denumiri, să fiți de acord să votăm ca pe lângă liceele, grupurile școlare din județul Brașov care sunt votate, să trecem în plus asociația de părinți care repezintă liceul respectiv nu numai pentru Informatică.

Dl. Aristotel Căncescu

Am înțeles, supun votului dumneavoastră această propunere, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Domnul Coman a propus ca să virăm niște sume dintr-un capitol în altul. Vă ascult domnul Coman.

Dl. Claudiu Coman

O detaliere, deci e vorba de 500.000 de lei de la caiptolul 54.10 în felul următor: 30.000 pentru poziția 67.10 Cultură, recreere și religie, 200.000 la capitolul 60.02 adică Centrul Militar Zonal, 260.000 la SC Consilprest SRL cu următoarele destinații- amenajare ambientală la zidurile cetății de S-E cu scopul creșterii atractivității turistice Alea Brediceanu, mărire capacitate și putere instalată transformator electric la Complexul Agrement și ultima chestiune 10.000 de lei pentru montarea unei bariere între clădirea Consilprest și sediul administrativ în care funcționează Consiliul Județean, Curtea de Apel.

Dl. Aristotel Căncescu

Da, discuții? Nefiind supun votului dumneavoastră această propunere, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 20 de voturi pentru s-a aprobat. O cursă Făgăraș- Rupea cine a propus-o? Domnul Drăghici.

Dl. Drăghici Gabriel

Domnul președinte, dacă îmi permiteți, am votat astăzi și mă bucur că am votat în unanimitate punctel 8-11. întrucât nu era pe ordinea de zi, a venit târziu de la ARR avizul favorabil pentru licență, este defapt același lucru, doar că este pe ruta Făgăraș-Rupea. 8, 9, 10 și 11 au trecut fără probleme, este avizul favorabil pentru licență pentru o societate de transport pe acea rută.

Dl. Aristotel Căncescu

Am înțeles, supun votului dumneavoastră această propunere, vă rog să votăm, culegem voturile, cu 24 de voturi pentru s-a aprobat. Declarații politice, domnul Ungureanu.

Dl. Vasile Ungureanu

Mulțumesc domnule președinte, stimați colegi, să le dăm voi să plece să nu-i deranjăm când placă, poate se împiedică. Dacă ar trebui să poarte un nume declarația mea politică s-ar chema bogățiile României și anume aurul României, cuprul României, gazele de șist ale României, actuala conducere le-a dat pe șest și anume văzând că nu mai e mult și o să fie schimbați de populația României de la conducerea țării, se orientează după principiul pe care străbunii noștri l-au aplicat, numai că atunci era împotriva dușmanilor și nu împotriva României și anume pârjolește holdele, otrăvește fântânile. Ei vor să otrăvească toată apa României, pânza freatică prin acele ceanuri de la Roșia Montană prin tot ceea ce va rezulta din exploatarea gazelor de șist. Dumnealor, conducerea țării, actuala conducere politică și administrativ executivă nu a întrebat românii dacă sunt de acord să rămână fără bogăția aceasta a țării și mai mult, dacă sunt de acord să otrăvească apa dar atunci când au alocat bani aiurea pentru a construi săli de sport în comune unde nu sunt tineri și vă dau două exemple din județul Brașov: în comuna Recea și în comuna Crizbav. în comuna Recea s-a construit de vreo doi ani jumate o sală de sport de 2 milioane de euro care nu a fost și nu este în nici un fel exploatată. Tavanul s-a găurit, curge apa prin el și se distruge. în comuna Crizbav același lucru s-a întâmplat anul trecut. A venit doamna ministru pe atunci Udrea, a asistat la punerea în funcțiune și de atunci este închisă. Țiganii, pentru că sunt țigani locuitorii din satul Cutuș al comunei Crizbav, au început acuma, în campanie electorală, să-1 întrebe pe actualul primar PDL de ce s-a construit acea sală de sport acolo, pentru că lor nu le trebuie în nici un fel, ba mai mult, îi deranjează în intimitatea lor, pentru că ei au toaletele în spatele curții și anume unde? Fix la intrarea în sala de sport. Nu se pot duce la toalete pentru că e sala de sport acolo. Știți ce a zis primarul de acolo? Că e construită cu bani de la consiliul județean. Asta le-a spus țiganilor. Domnule președinte, stimați colegi, noi trebuie să-i lămurim pe oameni în continuare că nu noi am făcut asemenea prostii, nu noi am aruncat banii aiurea, nu noi am furat banii ci ei au facut-o. în orice caz, odată cu schimbarea Guvernului, cu venirea noii puteri, așa cum ne-au cerut toți oamenii când mergem pe stradă, că noi mergem pe stradă și pe noi ne recunosc, știu de unde suntem, nu cum spunea colegul nostru domnul Danu că l-au întrebat ceva. Păi dacă ar ști cine e cred că nu ar mai veni înapoi din comunele respective. Deci când se va schimba puterea politică, oamenii ne-au cerut un lucru, să facem dreptate și eu din punctul meu de vedere și al pardiului pe care-1 reprezint, sunt sigur că vom face dreptate. Vă mulțumesc.

Dl. Aristotel Căncescu

Cine dorește să mai facă declarații?

Dl. Crisbășan Emanoil Dorin

Domnul Ungureanu v-am ascultat și contrar așteptărilor dumneavoastră nu am plecat din sală, chiar am fost curios să văd, oare ce debitați de data asta. Punctul 1, la capitolul Roșia Montană nu știu dacă e obiectul discuției în consiliul județean dar în schimb la Crizbav v-aș invita în primul rând să vedeți unde este poziționată sala de sport, în al doilea rând aș vrea să știți că acei romi din cartierul Cutuș sunt și ei oameni și este firesc și normal să ne gândim și la ei și trebuie să-i acceptăm și ca atare acea sală va putea fi folosită nu doar de romi ci va putea fi folosită și de români. Nu cred că e în avantajul primarului de la Crizbav să facă campanie electorală pentru PNL și respectiv pentru consilierul județean Vasile Ungureanu, care văd că

se preocupă de comuna Crizbav și așa că nu-ți mai fa probleme că o să te judece județul pentru faptul că consiliu județean a investit acolo într-o sală de sport care nu-și are utilitatea. Chiar o să vezi că o să aibă utilitate sala de acolo.

Dl.Vasile Ungureanu

Domnul președinte, foarte scurt, dacă vom veni cu dovezile că în fața intrării în sala de sport sunt toalete ale romilor din Cutuș vă veți cere scuze? Dacă nu îmi cer scuze eu. Vin eu cu dovezile oricând.

Dl. Crisbășan Emanoil Dorin

Deci dacă domnul Ungureanu confundă organizarea de șantier cu toaletele publice, domnul Ungureanu trebuie să știe că acolo este orgnizare de șantier.

Dl. Vasile Ungureanu

Sala de sport a fost pusă în funcțiune de un an. Nu mai e organizare de șantier acolo, sunt toalete țiganilor.

Dl. Aristotel Căncescu

Domnul Crisbășan dumneavoastră ați executat cumva lucrarea că văd că sunteți foarte în temă?

Dl. Crisbășan Emanoil Dorin

Nu, să știți că nu am executat lucrarea, dacă o executam eram chiar mândru că am putut executa o lucrare pentru o sală de sport pe care o pot utiliza și romii și românii.

Dl. Aristotel Căncescu

M-aș fi bucurat dacă făceați patinuarul din Brașov, pentru că sigur îl făceați mai ieftin. Stimați colegi eu doresc să fac o declarație vis-a-vis de aeroportul din Brașov. Sunt câteva teme care sunt speculate de actuala putere care este pe ultima sută de metri. Erau două chestiuni pe care doream să vi le supun atenției pentru că pe acest model se face campanie și în alte județe însă, părerea mea e, că și campania de aici va avea același efect ca și campania din celelalte județe. Cu spitalul v-am arătat și cred că v-am și convins, am aici proiectul unui spital care putea să fie făcut dacă cineva dorea să-1 facă, dacă cineva nu dorea să blocheze o chestiune începută. V-aș întreba, pentru că acest proiect a costat 3 milioane de euro, au mai fost încă 10, toate proiectele au costat 30 de milioane de euro, toate proiectele anulate de spitale în România, în 10 județe. De ce această pagubă? Când era atât de simplu să continuăm cu banii cu care am făcut săli de sport sau alte investiții care nu-și aveau rostul, puteam să avem un spital județean modem în județul Brașov. O altă chestiune vis-a-vis de aeroportul din Brașov, pentru că deja nu mai cred că este o surpriză pentru nimenea, că acest proiect este blocat, că nu am putut să găsim surse de finanțare, s-a vâzut. Acest proiect nu este atractiv decât pentru noi locuitorii județului Brașov. Nu este o afacere dar pentru noi este o obligație ca să facem această investiție. Vreau să vă spun că după ce noi am votat aici să pornim construcția pistei, după ce s-a văzut că avem banii în cont și putem să începem, în afară de aceasta domnul Pascu a reușit să obțină niște sume suplimentare chiar de la BCR, cel care ne finanțează, e dispus să vină cu niște sume suplimentare cu care să finanțeze execuția pistei, pe un motiv pueril, o firmă anonimă cu activitate suspendată, e anonimă în județul Bihor unde funcționează ea cu acționari din județul Brașov și până la urmă o să aflu și cine sunt, din comuna Cristian. încă nu am reușit să aflu cine sunt și ce legături au cu anumite persoane cei care au blocat această licitație pe motiv că în caietul de sarcini s-a trecut că firma care câștigă să aibă 5 ingineri specialiști în domeniu iar contestația a fost de ce să fie ingineri, să nu fie și subingineri iar cei de la CNSC, care parcă așteptau această contestație, au anulat licitația după ce această licitație a stat 2 luni de zile și la ANRMAP. După 2 luni ANRMAP-ul ne-a dat acordul deci ANRMAP-ul care a verificat toată documentația ne-a dat acordul să pornim licitația. Astăzi am mai primit încă o veste de la colegul domnul vicepreședinte Kovacs care mi-a spus că nici el nu își explică cum un proiect făcut de Ministerul Mediului pentru îndiguirea Beselcinului, o investiție care este făcută pentru a rezolva problema care ține de pericolul de inundație în zona aeroportului, un proiect de peste 3 milioane de euro finanțat de Ministerul Mediului prin grija domnului Kovacs, licitația a fost pornită și ținută blocată de două luni de zile, deși legea îi obligă pe cei de la ANRMAP ca în două săptămâni să soluționeze toate contestațiile, se pare că și această lucrare făcută, proiectată de Ministerul Mediului este și ea contestată și blocată de către ANRMAP. Acești oameni nu au reușit să facă decât un singur lucru pentru că cât s-a lucrat acolo se cunoaște și s-a lucrat mult. S-a excavat 1.500.000 de metri cubi de pământ, dezafectată instalația de epurare a apei din Hălchiu, conectată comuna Hălchiu la rețeaua de apă a Brașovului, dezafectată acea stână după ce ne-am judecta, acel om nu vroia să plece de acolo, delimitarea terenului printr-un gard care a fost făcut, exproprieri, toate procedurile care să știți că au fost foarte anevoioase, nu vreau să intru în amănunte, au fost foarte anevoioase. Când s-a văzut că am depășit toate aceste obstacole și că suntem în putință ca să începem lucrările, termenul final era 2 aprilie, noi după 2 aprilie, vreau să vă spun că puteam să începem aceste lucrări. S-a și așteptat cu câteva zile înainte de 2 aprilie, este evident că nu vom mai putea să începem lucrările înainte de alegeri dar ce vreau să le transmit brașovenilor este că indiferent cât se chinuie cineva, acest aeroport se va face. Noi nu am pus nici o piedică aeroportului pe care l-a pornit Primăria Brașovului care a promis că face și spital la Mârzescu, nu a făcut absolut nimic, nu le-am pus nici o piedică, nici la aeroportul lor pe care l-au pornit în 2009. Aeroportul mic pe care vroia să-1 facă Primăria Brașovului a fost pornit în 2009. în 2010 s-a și constituit de către consiliul local comisia care trebuia să lucreze pentru acest aeroport, să găsească investitori străini sau investitori români care trebuiau să vină și nu s-au găsit nici unul și de doi ani de zile acolo nu s-a făcut nimic. Noi am făcut proiecte, avem proiecte legate, exact cum avem proiectul gata de spital, avem și proiectul de aeroport. Deci acesta este lucrul pe care vreau să-1 declar că indiferent cât se încearcă blocarea, acești oameni nu or să ne mai păcălească și ceea ce arată sondajele vreau să vă spun că pe mine mă face să cred că oamenii nu mai cred în minciunile cu care sunt serviți mai ales de către un

9

anumit post de televiziune. Atâta am vrut să declar. Vă mulțumesc declar ședința închisă.


Secretar, Dumbrăveanu Maria