Proces verbal din 29.05.2020

Proces verbal - sedinta ordinara din data de 29-05-2020

R O M Â N I A CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BRAȘOV

PROCESUL - VERBAL încheiat în ședința ordinară a Consiliului Local Brașov din data de 29 mai 2020

Ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Brașov a fost convocată pentru data de 29 mai 2020, orele 10:00, anunțul de ședință fiind postat pe site-ul instituției și publicat în Monitorul Oficial Local.

Ședința s-a desfășurat prin mijloace electronice, printr-o platformă on-line de video-conferință.

Secretarul General al Municipiului Brașov, doamna Adriana Goran face prezența, din totalul de 27 de consilieri sunt prezenți toți. Precizează că ședința este statutară și se pot lua hotărâri valabile.

La ședință participă domnul Primar George Scripcaru, domnul Viceprimar Mihai Costel și domnul Viceprimar Barabas Laszlo.

Aprobarea procesului-verbal al ședinței ordinare din data de 30 aprilie 2020

În continuare, președintele ședinței supune la vot procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local din data de 30 aprilie 2020, care se aprobă cu unanimitate ( 25 voturi pentru și două neparticipări).

Aprobarea ordinii de zi suplimentare

Se supune la vot ordinea de zi suplimentară cu 7 puncte și se aprobă cu unanimitate (25 voturi pentru, o abținere - dl. Macedonschi și o neparticipare).

Aprobarea ordinii de zi

Se supune la vot ordinea de zi cu 36 de puncte înscrise pe ordinea de zi și se aprobă cu unanimitate (26 voturi pentru și o neparticipare).

Prezentare cu privire la Punctul nr. 13 al ordinii de zi, proiect de hotărâre de încheierea a unui protocol de colaborare între Municipiul Brașov și Academia Forțelor Aeriene “Henri Coandă” Brașov.

Domnul Primar - George Scripcaru dă posibilitatea celor doi reprezentanți de la cele două instituții, să facă o scurtă prezentare, dl. Heroiu Marcel de la Banca Mondială, apoi dl. Răducanu, Rectorul Academiei de Aviație “Henri Coandă” care dorește să facă o scurtă prezentare referitor la parteneriatul care este în discuție cu Academia de Aviație.

Domnul Marcel Heroiu - Banca Mondială: “Bună ziua! Mulțumesc mult pentru această oportunitate.

Pe scurt, o să discut câteva rezultate ieșite din două alte proiecte. Avem separat un parteneriat cu Primăria Cluj, unde lucrăm pe elaborarea Strategiei Dezvoltate pe Dezvoltare Urbană pe următoarea perioadă de programare și un proiect cu Ministerul Dezvoltării, pentru pregătirea politicii urbane. Acest al doilea proiect, cred că este relevant pentru Brașov și încercăm oarecum din ce lucrăm pe aceste proiecte, din ce lucrăm, să încercăm, să răspundem unor identificate pe parteneriat punctual pe care îl avem.

În proiectul cu Primăria Cluj, am refăcut un chestionar pe care l-am făcut și în Brașov, și în Constanța, și în București, unde am întrebat să vedem cât de atractiv este Clujul pentru ei, și am pus o baterie de întrebări și la final am adăugat un nou set de întrebări, am pus întrebarea, ce este un oraș de nota 10, din afară și din țară?

În acest diapozitiv, vedeți cam ce au răspuns. Chestionarul este făcut pe un eșantion reprezentativ la nivel național, deci reprezintă oarecum, opinia românului de rând. Vedeți aici, curățenie, aer curat, obiective turistice, economie dezvoltată ș.a.m.d. și lucrurile menționate ca fiind mai importante pentru ei, Oraș de nota 10 și probabil de interes pentru dumneavoastră este topul pe în România, i-am întrebat, din punctul lor de vedere, care este oraș de nota 10 pentru România. Putem trece la următorul diapozitiv. Pe primul loc a ieșit Brașovul. Cred că este un rezultat care pe de o parte, vă și bucură pentru că este și rezultatul muncii dumneavoastră, pe de o parte dar vă și responsabilizează oarecum pe dumneavoastră, deoarece în orașe magnet - lupta din următorii ani, următoarele decenii, va fi lupta pentru oameni, din cauza declinului demografic. Orașele cele mai de succes sunt cele care reușesc, să atragă oameni și după cum vedeți, Brașovul pornește din pole-position, dacă doriți, acum ține de dumneavoastră, să mergeți și pro-activ după oamenii aceștia.

A doua parte a prezentării ține și de un subiect de actualitate; în Brașov dar nu numai, subiectul calității aerului.

Pe proiectul de politică urbană, noi am cules date - indicatori - pe mai multe domenii. În ceea ce privește indicatorii pe mediu - problema mare este cum se măsoară și cum se culeg. Știm că în Brașov este problemă de actualitate problema poluării aerului. Am stat și noi de vorbă cu experți pe partea aceasta mediu, ca să înțelegem care este problema și, de acolo, care sunt soluțiile... Experții pe mediu ne spun că poluarea aerului, trebuie spartă în mai multe elemente. Pe de o parte, este concentrația de particule în suspensie, aceasta fiind genul de poluare pe care oamenii o simt cel mai ușor. Când vin la Brașov nu simt că sunt într-un oraș poluat. Când merg acasă la Cluj, simt lucrul acesta. Altă poluare a aerului, concentrația de ozon troposferic, nu o să vă plictisesc în detalii. Numai vedeți că Brașov stă O.K.

Concentrația de plumb în atmosferă, arată clar indicatorul. Concentrația de monoxid de carbon, mai ales de la C.E.T., termo-centrale ș.a.m.d.

Pe următorul slide, concentrația de dioxid de sulf în general generat de termo-centrale, fabrici care consumă cărbuni ș.a.m.d. și următorul slide, concentrația de dioxid de azot. Asta este cea mai importantă.

Dacă ați urmărit celelalte diapozitive, Brașovul stă bine pe mai toate. Albastru este O.K. Roșu nu este O.K.

Acesta este practic domeniul unde Brașov nu stă bine. Motivul pentru care nu stă bine, este simplu: concentrația de dioxid de azot, vine de obicei vine din traficul rutier.

Experții de mediu, problema în Brașov, pe următorul diapozitiv, este un nod rutier important; pe de o parte tot traficul care vine de pe Valea Prahovei, din Moldova și Transilvania, Brașov este într-o, cuvă - mașini și mai ales trafic greu, T.I.R.-uri ș.a.m.d., toate emisiile acelea rămân, în cuva care este Brașovul; practic, poluarea mare nu ține de ceea ce se întâmplă efectiv în oraș. Marile fabrici nu mai poluează cum poluau pe vremuri; ține efectiv de traficul rutier și aici, soluția este, în mod evident, deturnarea traficului, practic finalizarea autostrăzii “Transilvania”, care mută mai ales traficul greu, în afara orașului.

Cam aceasta este prezentarea mea, vă mulțumesc și îmi cer scuze dacă am furat mai mult din timpul ședinței. Mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru: Îi mulțumește domnului Heroiu pentru oportunitatea oferită și adaugă că a avut o discuție amplă, pe mai multe domenii de activitate și crede că au fost câteva date importante de interes pentru doamnele și domnii consilieri și pentru toți cetățenii municipiului Brașov.

Domnul Răducanu Gabriel - Rector Academia “Henri Coandă”: “Bună dimineața! Am onoarea să vă salut! Mă simt onorat să fiu alături de dumneavoastră astăzi, chiar dacă acest lucru se realizează pe cale undelor.

Am văzut agenda dumneavoastră astăzi și este foarte încărcată și vă mulțumesc foarte mult pentru posibilitatea de avea prilejul de a prezenta în începutul acestei ședințe a dumneavoastră, ceea ce am discutat și am propus pentru brașoveni și pentru dumneavoastră, realizarea acestui proiect de cercetare, care ca și finalizare găsirea unor modalități ca în baza monitorizării calității aerului, să găsim împreună, o modalitate prin care să și rezolvăm această problemă.. .Nu intru în amănunte, în elementele de prezentare pe care le fac eu către dumneavoastră. Vreau să aduc în discuție un simplu aspect.

Am inițiat acest proiect împreună cu specialiști în domeniu. Mă refer atât pe linie didactică, mă refer la Universitatea “Transilvania”, la INCAS - Institutul Național de Cercetări Aerospațiale, și împreună cu Garda de Mediu a Brașovului. Acest proiect a copt acum 2 ani, acest proiect gândit să se dezvolte, prezentându-l inclusiv Ministrul Mediului actual - dl. Costel Alexe.De ce ne-am gândit, și de ce am zis să fie adus în principal la nivelul municipiului Brașov?

Deoarece așa cum a prezentat și ante-vorbitorul meu, Municipiul Brașov, a fost considerat mai ales la nivel european și putem vorbi și de infringement-ul care a fost. Sunt anumite elemente care vorbesc de calitatea aerului și calitatea mediu. Ne-am dat seama că putem face un proiect de cercetare pe mijloacele pe care le avem, și ne-am și gândit asupra unui fapt, deoarece dumneavoastră ați început deja această monitorizare și cercetare la nivelul solului, noi să venim să completăm aceste elemente, dacă într-adevăr sunt elemente frecvente de degradare, cu monitorizare din aer - vectori aerieni. Și nu trebuie să nu luăm în considerație și faptul că într-o perioadă imediat următoare, la nivelul Brașovului, va fi pus în funcțiune și viitorul aeroport, care inevitabil va crea încă o premiză, pentru a vorbi de noi cauze pentru degradarea sau nu a mediului la acest nivel... Pe ce ne-am gândit și cum să realizăm acest lucru? Cu ceea ce există la momentul de față, cu ceea ce și primăria, dumneavoastră, ați reușit să începeți monitorizarea și deja măsuri pentru eliminarea acelor disfuncții, noi să putem să venim să completăm cu ceea ce putem colecta, date atât de mediu cât și de suprafața, de calitatea aerului din aer.

Cu acei vectori aerieni, având în vedere că toate aceste date pot fi colectate permanent, pot fi transmise în timp real și foarte bine spus de către specialiștii pe care îi avem la nivelul academiei, reprezentare specială, chiar dacă este limitată, ea poate fi extinsă...Această activitate de care vorbim și repet în acest moment, este doar un proiect de cercetare, pe care noi vrem să venim cu un proiect pilot și să vedem, în funcție de rezultatele pe care le obținem împreună, dacă poate fi dezvoltat, la nivelul nu numai al Brașovului dar și dincolo de nivelul de municipiu, faptul că datele pe care noi am încercat să le rezolvăm prin acest proiect de cercetare, au fost realizate în timp real, au fost transmise în timp real, fiindcă știm foarte bine că acum 2-3 săptămâni au fost realizate într-un sistem de cercetare în care au participat reprezentanții de la dumneavoastră, cât și Garda de Mediu Brașov.

Ne-am dat seama că sunt date care sunt transmise privind calitatea aerului, a mediului, ele sunt transmise, în timp real și din câte am văzut, și vă voi prezenta în ceea ce urmează, costurile sunt reduse.

Care sunt motivele la care ne-am gândit?

Scopul îl vedeți dumneavoastră prezentat pe slide, obiectivele - pentru că vrem să punem un sistem în funcțiune și el să fie extins dincolo de nivelul județean, mergând poate până la nivel național.

Deja discutând cu colegii mei de la Forțele Aeriene, acest lucru poate fi realizate fără absolut nici o problemă. Depinde foarte mult de noi, cum reușim să punem în funcțiune aceste elemente inițiale.În principal, aveți pe slide doar elementele de bază. Mă refer la centrul mobil de comandă, unde noi putem să-l amenajăm pentru a preleva toate datele meteo și, mai ales, de mediu;

Vectorii aerieni, pe care noi îi avem la acest moment și pe care deja am făcut primele etape de cercetare, mă refer la cele cu aripă fixă, mă refer la acel dirijabil, plus vectori aerieni, acele UAV drone, senzorii pe care trebuie să îi achiziționăm și care trebuie să îi punem pe acești vectori. (La nivel european, doar Germania a inițiat aceste lucruri, noi fiind în spatele lor și e păcat să nu profităm de acest lucru;) o cameră de termo-viziune de tip nou care o să vedeți ce posibilități are, și vă dau un exemplu, nu neapărat academic, poate demonstra că o culoare la sol diferită față de elementul de suprafață, poate arăta că acolo s-a întâmplat ceva, dacă peste tot e verde și apare o culoare roșie, poate să însemne că o țeavă este spartă și trebuie intervenit.

Și un centru fix de comandă și control, deoarece activitatea de zbor presupune foarte, foarte multe reglementări, mai ales cu apariția noului cod aerian de săptămâna trecută

Descrierea tehnică a sistemului. Nu o să intru în elemente de specialitate. Ce pot să vă spun că sunt culese și transmise în timp real.

Formele pe care să le transmitem către specialiști, pot fi discutate între noi, sistemul poate fi conectat și transmite, atât în sistem de internet cât și radio și avem și siguranța transmiterii lor în sistem criptat.

Slide următor! Ca o continuitate a antevorbitorului meu, poate măsura sau vectorii pe care putem să-i măsurăm, pot măsura atât parametrii de mediu cât și parametri meteorologici, sunt cuprinși în acești 9 parametri care vă sunt prezentați dumneavoastră, exact elementele de bază care determină acțiunea de monitorizare a mediului, pentru a vedea ce putem face pentru eliminarea acestor cauze. Acest lucru este foarte important, pentru că putem realiza automat prin soft-ul pe care l-am creat acele foto-planuri și termo-grame. Ele sunt puse exact pe suprafață, pe hartă și în același timp pe culorile care le sunt arătate - putem vedea elementele care pot influența negativ starea de mediii.. .Noi putem să o facem și la nivelul solului, și putem să integrăm elementele ale acestui sistem de la nivelul nivelul de zbor.

Deja am făcut-o la nivelul solului, o să vă prezint în slide următor.

În același timp, la nivel de zbor am integrat testele respective și ne-am dat seama că datele colecte și testele efectuate, au confirmat ceea ce aveam noi nevoie, calitatea sistemului este foarte bună și se poate optimiza inclusiv în timp real trasee pe care le avem noi la nivel de zbor, astfel încât să putem îndrepta vectorii aerieni, în zonele pe care le putem noi considera la un momentul respectiv, că pot crea disfuncționalitate în mediu.Aceasta este o exprimare grafică a ultimelor teste, pe care noi le-am făcut, unde senzori, deja luați într-o formă de împrumut, să vedem dacă acest sistem este într-adevăr fiabil, pe partea stângă sunt valorile la nivelul suprafeței, au fost amplasați senzori pe mașini și împreună cu colegii de la Garda de Mediu, imagine care este transpusă în dreapta pe valori ale monoxidului de carbon găsite în aer.

Acolo unde sunt culorile roșii, nu presupune neapărat că sunt zone afectate, deoarece parametrii care trebuie să fie stabiliți de către specialiști. Noi am fixat anumiți parametri, tocmai în ideea că am vrut să demonstrăm că ei pot fi diferențiați, limitele parametrilor respectivi, nefiind impuși de U.E.Este o imagine termo-grafică aici, în stânga imaginea reală în spectrul vizibil, ceea ce s-a putut realiza cu camera de camera de care v-am spus că face parte din acest complex și aces sistem. Vedem cu culorile spre roșu, creează acea senzație că temperatura este ridicată și condițiile respective, să poată fi analizată de specialiști.Care sunt livrabilele pe care le putem pune la dispoziție și în legătură cu specialiștii pe care dumneavoastră puteți să-i desemnați, după ce trecem de la prototip, pentru că deocamdată ne gândim la un prototip în această perioadă de cercetare, sunt acele seturi de date, pe care noi putem să le transmitem, ele fiind în prima formă brută, urmând ca ele să fie analizate și studiate la nivel de specialiști, specialiști pe care îi avem și noi și, cu aceste date, putem realiza un studiu de calitatea aerului și condiții meteo și de mediu, acest studiu determinând crearea unui viitor sistem, poate la nivelul Brașovului, și am spus-o, și la nivel național, care presupune mult mai mult decât simpla cercetare, precum am spus-o inițial în prezentarea mea.

Acestea sunt mijloace și vectorii aerieni pe care îi avem cu care deja am participat la multe activități de cercetare și desfășurare a activității aeriene. Este balonul din dreapta... este drona cu care chiar am realizat ultima activitate de cercetare la nivelul Brașovului și ultimul slide este avionașul nostru cu aripă fixă, cu caracteristicile pe care le aveți în stânga. Trebuie să punem senzorii și vectorii de care am discutat puțin mai înainte, deja trebuie să ne apucăm de treabă pentru a face studiile în speță. Aceasta a fost scurta mea prezentare. Dacă sunt întrebări, vă stau la dispoziție.”

Domnul Primar - George Scripcaru: “Mulțumesc, domnule Rector! Este important să vă spun că împreună cu Academia “Henri Coandă” cu echipa de acolo noi avem un parteneriat pe care îl derulăm în diferite situații cu ocazia altor activități în cadrul altor domenii de activitate, unde colaborăm foarte bine.

Mulțumesc domnului rector, pentru faptul că la solicitarea noastră, sau la propunerea pe care dumnealor ne-a făcut-o încă de anul trecut, am stabilit să conlucrăm împreună, să detaliem și să comunicăm pe această temă. Mă bucur că am ajuns astăzi în această situație și că ați fost în situația să prezentați acest concept, acest proiect consilierilor municipali.

Cred că este un lucru bun și venit pe o așteptare foarte mare la nivelul municipiului Brașov și ca o soluție pe care s-o luăm în calcul ca și modalitate de gestionare a problemelor în acest domeniu.

Nu cred că pune cineva la îndoială capacitatea Academiei de aviație, a specialiștilor și faptul că dumneavoastră derulați acest proiect de cercetare pentru noi este foarte bine că se întâmplă acest lucru și faptul că avem posibilitatea și ocazia să identificăm, să colaborăm împreună și să găsim și cauzele dar și soluțiile care sunt de luat în calcul și să fie și aplicate.

Acest proiect de hotărâre, vă propune să fiți de acord, doamnelor și domnilor consilieri, ca să fiți de acord ca acest protocol, parteneriat cu echipa de la academie, cu academia ca și instituție, noi să fim parte în acest proiect, să contribuim din punct de vedere al suportului bugetar, material și logistic și să avem posibilitatea, ca atunci când este necesar, și sunt situații, altfel decât într-un parcurs, să primim răspunsurile și să identificăm cauzele, în anumite moment; să trecem de la această fază, când umblăm în diferite zone să identificăm, să căutăm, să vedem ce cauze sunt, ce miroase, de unde în Brașov prin anumite zone în jurul Brașovului, să trecem de la o anumită fază, să folosim, să utilizăm această tehnologie avansată, care să ne dea un răspuns la toate problemele identificate și cred că împreună putem face treabă bună, nu numai pentru Brașov, ci și în tot ce este la nivelul județului Brașov.

Cred că de aceea este important, să vă comunic și aveți proiectul de hotărâre care v-a fost prezentat și care este detaliat pentru dumneavoastră, și vă

solicit să pe care să-l aprobăm vă solicit să fiți de acord și să-l aprobăm în această ședință de consiliu local.”

Domnul Senator Coliban Allen: “Care este legătura într-o cercetare atmosferică și calitatea aerului... pentru a determina poluarea cauzată de... avem metodologii la...“

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Care este întrebarea? Nu faceți o expunere”

Domnul Senator - Allen Coliban: “Ce legătură să măsurăm în atmosferă niște indicatori, când pe noi ne interesează măsurători din aerul pe care îl respirăm. Iar legislația românească spune că trebuie să se facă la 1 m de sol, mai mult... măsurarea trebuie făcută staționară pentru că viteza denaturează aceste cifre și aceste măsurători...este un proiect foarte bun, care nu are legătură cu calitatea aerului.”

Domnul Răducanu Gabriel de la Academia “Henri Coandă”:

“Vă rog, așa avea rugămintea la dumneavoastră, dacă puteți să repetați dumneavoastră întrebarea pentru că nu s-a auzit absolut nimic aici. Mă gândesc că comentariile domniei sale, totuși au fost făcute pe niște activități, am înțeles pe lege, dar în schimb nu am putut auzi decât frânturi. Dacă puteți repeta dumneavoastră întrebarea?”

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Întrebarea era dacă au vreo relevanță măsurătorile, dacă nu sunt făcute la nivelul solului.”

Domnul Răducanu Gabriel de la Academia “Henri Coandă”:

“Dacă au relevanță studiile noastre, dacă nu sunt făcute la nivelul solului? Cred că domnia sa, nu vreau să pară că sunt...

Rezultatul nostru de cercetare la acest moment, este mediu; nu este numai la nivelul solului. Noi am pus acolo, că facem o combinare și compilare a tuturor datelor informaționale de la nivelul solului, pe care putem s-o facem și noi și deja primăria a început să o facă la nivelul solului și vom corela toate aceste date și dincolo de soldiometru deoarece, după câte știm, aerul nu este în staționar, el se dezvoltă și pe orizontală și pe verticală.

Ca să putem avea elemente cât se poate de clare la nivelul solului, la un metru și jumătate, trebuie să vedem influența pe care o are, deoarece știm bine, Brașovul este într-o găleată - așa este forma neacademică geografic - trebuie să vedem foarte clar care este dispersia, deplasarea aerului, atât în condiții meteo cât și de mediu.

Vă mai fac o precizare pentru domnia sa: tocmai că acest studiu a fost atât de bine făcut, la nivel educațional, este prima oară în istoria României, când Academia Forțelor Aeriene, deschide deja o licență de 3 ani, specializată numai pe o metodologie și tot ca o noutate, ceea ce a studiat și mai devreme, este făcută inclusiv pentru personalul civil, deci pe lângă personalul militar, și pentru personalul civil.”

Punctul nr. 13 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui protocol de colaborare între Municipiul Brașov și Academia Forțelor Aeriene “Henri Coandă” Brașov.

Domnul Primar - George Scripcaru dorește să se supună la vot acest proiect de hotărâre, cât este domnul Comandant.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (24 voturi pentru și o neparticipare - dl. Mihai Costel)

I N T E R P E L Ă R I

Domnul consilier local - Toro Tamas: “Am interpelări pe 4 puncte: învățământ, cultură, sport și infrastructură.

La învățământ, vreau să mulțumesc executivului pentru urgentarea lucrărilor la Școala nr. 2. Într-adevăr cred că se termină lucrările până în septembrie, ceea ce ajută să meargă copiii în condiții normale, pentru că avut acolo deficiențe mari, fiind împrăștiați în 5 locuri și de aceea, mulțumesc în această calitate...care este situația la Școala nr. 19, unde am avut o promisiune, că să închide lucrările în mai și se va face și recepția; nu știu dacă s-au făcut; vreau să am un răspuns concret pe tema aceasta

Vreau să întreb, în ce stadiu sunt lucrările de la Grădinița nr. 11, de pe str. Tudor Vladimirescu. Aici vorbim de o extindere unde au fost probleme de repartizare a copiilor. Dacă ne încadrăm și terminăm lucrările până în septembrie?

Referitor la cultură, vreau să întreb când intră lucrurile într-o normalitate minimală, ce soluții s-au găsit pentru O.N.G. care au depus proiecte? Pentru că știm foarte bine că aici s-au făcut investiții mari în ultimii patru ani, s-au modernizat instituțiile de cultură. Suntem singurul oraș care avem în subordine 4 instituții de cultură, finanțate integral de primărie și este păcat să pierdem aceste lucruri pe acest segment.

Vreau și aici o precizare concretă din partea executivului.

Pe partea de sport, am o întrebare, dacă s-au făcut demersuri să se mențină nucleul de la secția de hochei, pentru că vorbim de niște jucători care au adus două titluri naționale pentru municipiul Brașov și dacă menținem nucleul de antrenori și de la Centrul de copii și juniori, tot la Secția de hochei, să vedem care este situația discuțiilor pe această temă.

Mulțumesc executivului ca a terminat pe partea de infrastructură, data trecută, împreună cu dl. Șovăială, am avut o interpelare zona Pietrele lui Solomon, văd că s-au făcut, lucrările s-au terminat, acum sunt condiții decente, chiar dacă plouă sau făcut lucrările. Am văzut că profită oamenii de rând prin acea zonă și merg cu bicicleta în zona aceea, mulțumim frumos. am văzut că și pe Iniștei, s-au refăcut lucrările, adică reparațiile, mulțumim pe această cale dar vreau să văd dacă sau găsit soluții pentru intrare în Complexul Seasons, pe Drumul Poienii.

Mulțumesc frumos! O zi plăcută!”

Domnul consilier local - Macedonschi Cristian :

“Interpelarea este legată de sesizarea cetățenilor din Stupini care nu au canalizare. Vă rog, să faceți demersurile ca toți cetățenii din Brașov, să aibă canalizare. Este un minim de care trebuie să ne ocupăm, ca primărie.

În Bartolomeu există în spațiul public o reclamației - autorizație de funcționare a acelei stații de asfalt și, mai ales, după prezentarea făcută de dl. Heroiu, haideți, să mai analizăm autorizația și ce mai putem face, și să nu mai poluăm. Zona aceea este foarte construită în ultima vreme și o propunere ca să transformăm o bandă de circulație din oraș, din toate cartierele spre oraș, cum a făcut-o și Parisul sau Viena, în bandă de biclete. Trebuie să reducem, măcar pentru următoarele 3 luni. Să reducem transportul cu mașina, să îi mobilizăm pe oameni să meargă cu bicicleta, eu zic că este de bun augur, mai ales că trebuie să scădem traficul și poluarea.

Felicit sosirea autobuzelor electrice și a troleibuzelor și poate analizăm și reintroducerea tramvaiului ca în Oradea, Cluj sau Reșița și acum întrebarea mea este, domnule Primar, ce ați făcut concret ca să ferim populație de infestare cu COVID.

Brașovul a ajuns să fie un centru grav, un focar de COVID; suntem cu 723 de bolnavi, pe locul 5; deja am întrecut Timișoara, Arad, Hunedoara și Deva, care erau focare la început! Aceasta înseamnă o proastă gestionare, domnule Primar! Sunt foarte nemulțumit și nu vorbesc în calitate de consilier local, ci de cetățean, de brașovean, vorbesc din suflet, că sunt nemulțumit - ce măsuri ați luat sau mai bine zis, nu ați luat, ca să vă ocupați de viețile și de sănătatea brașovenilor.

Poate ar trebui, și dacă ne uităm la prezentarea Heroiu, vedeți că Oradea stă excelent! Ar trebui poate să mergeți la niște meditații în Oradea, să vedeți cum se gestionează corect un oraș, cum se iau fonduri europene, cum te ocupi de cetățeni și de sănătatea lor. Vă mulțumesc!”

Domnul consilier local - Șovăială Șerban : “Bună ziua și mulțumesc pentru cuvânt! În aceeași idee pe care a exprimat-o și dl. Toro Tamas, vreau să felicit executivul pentru viteza de reacție și rapiditatea cu care s-a finalizat acel refugiu de la Pietrele lui Solomon. Foarte mulți oameni m-au sunat și ne-au mulțumit nouă, în principiu, ca administrație, pentru acel refugiu.

Al doilea punct, ridicat deja de dl. Macedonschi, legat de stația de asfalt din Bartolomeu, care deranjează olfactiv, în primul rând, și a fost o situație similară pe str. Carpaților unde era o tăbăcărie care împuțea efectiv aerul și în final a fost forțată să se închidă sau să se mute, dar mă rog, ei au ales să se închidă.

Cea de a treia problemă pe care vroiam s-o ridic, este vorba de un proiect la care eu am votat împotrivă, dar pe care plenul l-a aprobat, aceea investiția din Parcul “Tractorul” pentru un nou patinoar, ni s-a adus la cunoștință, bănuiesc la toți consilieri dar văd că sunt singurul care ridică această problemă, că acea investiție ar afecta pista de patinaj pe role existentă acum, pista de asfalt - o pistă pe care s-au pregătit foarte mulți din sportivii pe care îi avem astăzi și cu care ne lăudăm; ne aducem aminte că au fost și în consiliul local cei de la patinaj viteză, pistă care este, înțeleg de la cei care mi-au spus, este esențială pentru copii și juniori. Poate găsim o soluție, în așa fel încât, înainte să o distrugem, să o mutăm în altă parte, să găsim un mod de a ajuta acești sportivi de a continua activitatea pe care au făcut-o și care ne-a făcut pe toți să fim mândri de ei. Vă mulțumesc!”

Domnișoara consilier local - Crivineanu Alexandra Ioana:

“Bună dimineața, tuturor! Aș avea trei puncte, trei interpelări.

Aș dori să rog executivul primăriei, să ne spună câteva cuvinte de informare cu privire la cazul “Corona”, dacă s-a achiziționat acel serviciu juridic, ce s-a mai întâmplat. Știu că trebuia să se formeze acea comisie mixtă, din care să facă parte și membri consiliului local.

Punctul nr. 2, cu privire la amenajările de pe str. Castanilor, înțeleg că există o stagnare acolo. Am văzut și eu în presă niște declarații, cum că ar fi strânse semnături de la localnicii de acolo, care se opun proiectului - să ne spuneți câteva cuvinte despre aceasta și cum veți sprijini, domnule Primar, evenimentele culturale sau pe cei ce vor genera evenimente culturale în perioada următoare, concret! O zi frumoasă!”

Domnul Primar - George Scripcaru:

“O să încep cu d-ra Crivineanu, pentru că sunt lucruri importante de transmis, pe componenta de evenimente culturale, sunt instituțiile din subordinea consiliului local, și care sunt în programul de activitate pe care îl gestionați și îl gestionăm împreună cu dumnealor.

Aveți pe ordinea de zi astăzi, câteva proiecte suplimentare vizavi de o chestiune care are legătură cu fiecare instituție în parte, pentru că am gestionat problema de funcționare, de cheltuieli și de activitate din punct de vedere al acestor instituții. De la bugetul local am compensat toate sumele necesare privind plățile salariale și alte cheltuieli de natură umană, la fiecare instituție în parte.

Avem o problemă cu Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă, pentru că am depus toate documentațiile iar la anumite instituții,a u fost încadrați ca și plăți din partea acestei agenții, din partea Ministrului Muncii, altele nu.

Noi am decis să gestionăm din sursă bugetară proprie dar în paralel, să inițiem acțiuni în instanță împotriva Ministerului Muncii, pentru ca să recuperăm ceea ce ni se cuvine, de fapt, ca și drepturi salariale suportate din bugetul Ministerului Muncii.

Pe de altă parte, avem Ghidul cultural care nu a fost anulat, a fost doar suspendat.

Vom analiza proiectele prevăzute în acest ghid, care au fost depuse și ne vom raporta ca etapă, ca și perioadă în care putem să finanțăm evenimente, ca activități care se pot întâmpla. Pentru că altfel suntem într-o situație delicată pentru că nu putem să finanțăm ceva care nu se poate derula și după ce trece această perioadă și lucrurile vor intra într-o anumită normalitate, sau anumite interdicții vor fi ridicate, sigur că evenimentele, proiectele depuse pe acest ghid, vor intra în cofinanțarea Primăriei Brașov, și dumneavoastră sunteți parte, în acest proiect, pentru că ați aprobat acest buget, aceste sume și evenimentele care vor fi posibil de derulat, sigur că vor fi cofinanțate, în următoarea perioadă, în funcție de perioada când sunt propuse a se întâmpla în municipiul Brașov.

Pe str. Castanilor este vorba de acea lucrare care a fost discutată și prevăzută acolo. Deocamdată s-a făcut o decopertare, s-a scos tot ceea ce a presupus mizerie și cred că ați avut posibilitatea să vedem ce se întâmplă în aceste zone. Și este bine să știm și să cunoaștem că situația și realitatea este exact așa cum se vede.

Deocamdată lucrurile acolo sunt suspendate, pentru că trebuie să corelăm și cu alte lucrări din zonă, ați văzut că sunt și lucrări, de natură rețelistică, fie pe apă, canalizare, electrica sau gaz și trebuie să corelăm cu lucrările dinspre zona 13 Decembrie, str. luliu Maniu, zona Aulei Universității.

Așteptăm să se întâmple programul derulat de celelalte companii și ne vom corela din acest punct de vedere, în perioada când se va întâmpla acest lucru. Este o chestiune de durată. Deocamdată vom igieniza zona. Vom amplasa un grătar, să se vadă efectiv, și cu această ocazie monitorizăm și ceea ce se întâmplă, din punct de vedere al zonei de canal din zona str. Castanilor.

Referitor la “Corona” avem avocat care ne-a făcut un raport și reprezintă instituția respectivă în toate litigiile, și de natură sportivă, și de natură civilă.

Avocatul a făcut ceea ce a fost posibil și ce a fost necesar. O să vă transmit dumneavoastră, ultimul raport care ni l-a transmis nouă, acum câteva săptămâni, pentru că l-am întrebat și eu care este situația.

A obținut câteva lucruri bune pentru echipă, a anulat deciziile federației și ale altor instituții sportive de radiere a acestui club din zona cluburilor. Deci, a anulat această decizie a federației, care ni s-a părut abuzivă.

A rămas doar în discuție, această suspendare, care cred că își va produce efectele în următoarea perioadă de câteva zile sau săptămâni, până a rămas până A.N.A.T. dă o decizie. Dumnealui a cerut în instanță aceste lucruri. Sunt chestiuni avocățești pe care o să le prezint și o să cer celor de la “Corona”, să vă înainteze un raport final din partea avocatului, care din punctul meu de vedere și-a făcut treaba, chiar foarte bine și a făcut tot ceea a posibil din acest punct de vedere

Domnul Șovăială, vreau să vă spun că în “Tractorul” nu se va întâmpla nimic referitor la acel proiect, este suspendat acel proiect. A fost aprobat de către dumneavoastră, detaliile din studiul de fezabilitate și atât, și perioada în care suntem acum, nu cred că este posibil să continuăm acest proiect. Ne vom concentra pe alte proiecte de infrastructură iar acel loc va rămâne așa cum este acum. Am dat dispoziție, să se facă intervenții, reparații necesare minimale care sunt în zona respectivă și lucrurile vor continua la fel ca și până acum.

Referitor la... Și aici răspund și la alți colegi, cu ce înseamnă acea stație de asfalt din Bartolomeu și această situație din punct de vedere al etapei și al derulării procedurale. Am avut o discuție cu directorul de la Agenția de Protecție a Mediului, cu dl. Ciprian Băncilă, zilele trecute și astăzi. Am convenit și am solicitat să-mi spună care este situația din punct de vedere procedural, și să îmi spună din punct de vedere al Agenției de Protecție a Mediului, care este situația pentru că ei sunt nu numai avizatori, și nu numai pe astea, și procedura spune și legea clarifică acest lucru, i-am cerut să-mi transmită de urgență acest lucru și vă spun și dumneavoastră, doamnelor și domnilor consilieri, pentru că eu trebuie să dau un răspuns la Agenția de Protecție a Mediului, ca punct de vedere, am discutat cu doamna Arhitect-șef, cu câteva minute în urmă și am consultat din punct de vedere urbanistic prevederile din P.U.G. și răspunsul pe care îl dăm noi, și vi-l spun și dumneavoastră acum, pentru toți cei care ne ascultă, avizul nostru va fi unul negativ, din partea Primăriei Municipiului Brașov. Acolo e o zonă mixtă cu funcțiuni de locuință, care nu este compatibilă cu vecinătatea acestei funcțiuni. Sunt lucruri care din punctul meu de vedere este imposibil de funcționat în continuare și de a fi avizate, ca și alte funcțiuni din zona respectivă, pentru că cartierul respectiv s-a dezvoltat foarte mult din punct de vedere al funcțiunilor de natură: locuințe, activități comerciale sau ce avem în plan din punct de vedere educațional și va fi foarte greu și foarte complicat de acceptat cu ceea ce avem în plan și va fi foarte greu, să mai funcționeze aceste activități.

Eu am avut o discuție cu reprezentanții acestei companii, care cunoaște acest lucru, acest aspect. Mi-au spus că o să ia în calcul o translatare a infrastructurii, a acestei activități și că au analizat și găsit o soluție pentru mutarea acestei funcțiuni într-o localitate de lângă Brașov, într-o zonă care nu este afectată și care este posibil de luat în calcul, respectiv în comuna Hălchiu.

Din acest punct de vedere cred că este important să cunoasteți acest lucru și vi-l transmit acum.

Vom face acest răspuns în scris Agenției de Protecția Mediului, și o să-l structurăm exact așa cum v-am spus din punct de vedere procedural.

Nu numai referitor la această locație, pentru că mai sunt în zona respectivă și alte acțiuni similare.

Aceste societățile au fost înștiințate să ia în calcul această situație și o să facem, demersurile necesare și referitor la alte societăți care au activități similare în zona respectivă.

Am încercat la Pietrele lui Solomon să găsim soluții și să facem câteva intervenții care cred eu că sunt necesare și utile, din acest punct de vedere sunt și activități care se derulează în zonă. Mă refer la activități de infrastructură.

Știți bine că avem în Schei, o lucrare cu Compania Apa, de racordarea a celor 94 gospodării care sunt în zona respectivă și care deversează direct în Graft.

Această lucrare derulată de Compania “Apa”, lucrare care este finanțată Compania “Apa” la nivel de echipamente de infrastructură, de specialitate și noi trebuie să refacem, după ce Compania “Apa” își termină intervențiile de făcut și branșează toate aceste locuințe, să refacem infrastructura rutieră în zona respectivă.

Deocamdată lucrările sunt la jumătate, au branșat, s-au finalizat lucrările pentru 45 de locuințe. După ce vor finaliza și cealaltă etapă, va trebui să facem în zona Graftului, spate După Ziduri, la maternitate, la Biblioteca Județeană, și să facem acolo intervențiile și etapele necesare de lucru, după ce am făcut o primă trecere, în perioada trecută, acum câteva săptămâni, în perioada trecută.

Dl. Macedoschi este surprinzător că nu cunoașteți faptul că în Stupini, se lucrează de câteva luni la lucrările de canalizare.

Vă sugerez să vă deplasați pe str. Bârsei, de exemplu, sau în zona Institutului sau Izvorului din Stupini. Pe toate străzile se derulează lucrări de canalizare, branșare a întregului cartier Stupini, de conectare cu stație de epurare Feldioara. Este un proiect amplu și se lucrează și se derulează foarte bine, pentru că este un constructor foarte serios, după ce au fost alți doi constructori din Italia și din Spania, care nu au derulat lucrarea și a trebuit să fie reluate procedurile de achiziție, de licitație cu noi constructori.

Dacă vă aduc aminte, acest proiect a fost prezentat de către echipa Companiei “Apa” acum un an, când v-a prezentat în consiliul local, toate lucrările care se vor derula în următoarea perioadă, respectiv în 2020, în următoarea perioadă de un an, în municipiul Brașov. Acest lucru se întâmplă în zona respectivă. Din câte cunoaștem noi, lucrările sunt în grafic, din acest punct de vedere dacă ne raportăm la graficul de execuție.

Referitor la situația din Bartolomeu, v-am expus mai înainte și ce decizii am luat noi, în câteva minute, când v-am transmis acest lucru.

În legătură cu pista de biciclete, păi, Planul de mobilitate și accesibilitate este foarte clar, din acest punct de vedere, și bănuiesc că îl cunoașteți. Pistele de biciclete și benzile dedicate de autobuz sunt prinse în acest planul de mobilitate și noi am semnat contractele pentru aceste proiecte. Fac parte din Planul Operațional Regional, Axa 4.1, pe care noi am accesat-o și avem semnate contractele din acest punct de vedere și urmează partea de procedură de achiziție pentru a pune în aplicare și a implementa aceste proiecte și dacă tot suntem la această discuție, vă informez că alaltăieri am semnat ultimul contract din cele 14, care au fost prezentate, la fel și discutate în consiliul local de câteva ori. Vi le-am prezentat, le-ați aprobat... 14 proiecte de importanță pentru Brașov.

Am semnat alaltăieri, cum v-am spus, ultimul proiect pentru managementul integrat al traficului pentru monitorizare și pentru dispecerizarea a transportului publică și parcări în municipiul Brașov.

Aceste proiecte însumate înseamnă aproape 650 de milioane de lei, adică 140 de milioane de euro, pe care i-am accesat și sunt, dacă analizați proiectul de bugetul rectificat de astăzi, veți vedea că și acolo sunt prevăzute aceste sume care se încadrează la capitolul venituri proprii la nivelul municipiului Brașov.

Din acest punct de vedere sunt detalii care ar trebui analizate și căutate în ceea ce înseamnă hotărârile de consiliu local, și discuțiile și proiectele care au fost aprobate și supuse discuțiilor dumneavoastră în ultima perioadă.”

Domnul consilier local - Macedonschi Cristian: “... e de 3 luni. Dumneavoastră îmi vorbiți de un proiect care va urma în următorii ani. Noi acuma avem nevoie.”

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Domnule consilier, am rugămintea să așteptați, să vi se dea cuvântul.”

Domnul Primar - George Scripcaru:

“Eu vreau să răspund la niște întrebări.. .Vă propun doar să analizați și să vedeți că sunt lucruri pe care le-am discutat, pe care le-am detaliat și pe care le-ați aprobat, la propunerea pe care v-am făcut-o cu mult timp în urmă.

Sunt proiecte valide, finanțate, semnate și care se vor implementa pe toate căile procedurale, așa cum spune legislația în vigoare...”

Domnul consilier local - Macedonschi Cristian :

“Măsurile trebuie luate acum, de COVID! Nu în 6 luni, nu într-un an, domnule Primar! Este oraș turistic, trebuie să...”

Domnul Primar - George Scripcaru: “Despre COVID nu cred că are rost să comentăm prea mult că nu cred că este cazul și nu are nici o legătură una cu alta pentru că suntem într-o situație total complicată, să zic așa, din punct de vedere al acestui aspect și nu suntem mai altfel decât alții.

Am gestionat această problemă în municipiul Brașov și o gestionăm așa cum trebuie. Am făcut lucrurile, cred eu, exact cum trebuie și am făcut toate lucrurile necesare.

Din totalul de persoane carantinate în centrele de carantină la nivelul municipiului, un număr de 6, pe datele pe care le avem, am făcut o analiză și lucrăm la finalizarea acestei analize în detaliu, cam 20% au fost cetățeni ai municipiului Brașov, care au fost identificați sau care au avut această problemă, acest parcurs. Restul până la 100% au fost cetățeni din alte județe și din alte localități din județul Brașov.

În județul Brașov, e bine să cunoașteți cu toții acest lucru, din totalul localităților, de pe raza județului Brașov, doar două municipii, au înțeles să înființeze centre de carantină și să asigure acest lucru din punct de vedere al acestei necesități, deși regula era pentru tot ceea ce înseamnă U.A.T.

Municipiul Brașov și municipiul Făgăraș au fost cele două municipii din județul Brașov, care practic au înființat centre de carantină și care au asigurat acest lucru, lucru care trebuia făcut la nivelul, cel puțin al municipiilor din județul Brașov, lucru care nu s-a întâmplat, din păcate.

Domnului consilier Toro... Sper să nu scap pe cineva, și îmi cer scuze dacă...La Școala nr. 2, lucrările se derulează conform graficului.

La Școala nr. 19 lucrările sunt finalizate; chiar ieri am avut o ultimă discuție cu dirigintele de șantier și cu Serviciul de investiții din primărie, pentru a face recepția finală. Lucrurile sunt finalizate 100%, sunt chestiuni de detaliu care se refereau la o culoare de un anumit tip la o bancă din curtea școlii; împreună cu conducerea școlii de acolo. Acestea sunt chestiuni de finețe. și s-a finalizat 100%.

Aceasta înseamnă că la Școala nr. 19 vom avea încă un număr de săli de clase care vor răspunde necesităților și părinților care au copii la această școală.

Din punct de vedere al Ghidului cultural, v-am expus mai înainte și am făcut referire la acest aspect.

Iar cu referire la hochei, la “Corona”, dl. Viceprimar Mihai Costel, împreună, și apoi l-am rugat să continue discuțiile, pe fiecare secție în parte, să avem analiză profundă din punct de vedere al activității sportive la nivelul C.S.M. “Corona”.

Am identificat al costurilor, al necesităților per-ansamblu la “Corona” și pe fiecare secție în parte.

La secția de hochei, face parte din priorități ca secții la “Corona”. Au fost discuții, au fost identificate variante și soluții și lucrurile vor continua la fel, ca și până acum, din acest punct de vedere. Sunt alte secții, care vor fi fundamental restructurate, din toate punctele de vedere, pentru că și costurile, raportat la situația actuală pe care o parcurgem, trebuie să fie reașezate și rediscutate și vom veni în fața consiliului local, în următoarea perioadă cu detaliile și situații pe care le vom discuta împreună și va trebui să luăm acolo anumite decizii, referitoare la acest aspect, pentru că sportul în general, a fost afectat și cheltuielile, care la un anumit moment, erau de o anumită dimensiune, va trebui și acestea să fie reașezate, din toate punctele de vedere. Aceasta punctual la hochei.

Vreau să vă asigur că lucrurile au fost discutate, analizate și s-a decis în această direcție. Împreună cu staful și cu toți cei care sunt în această formulă.

La Pietrele lui Solomon, am făcut referire și mai înainte la dl. Șovăială și este o chestiune similară. La zona După Iniște la fel am discutat cu Direcția Tehnică, să facă intervențiile necesare.

În următoarea perioadă o să rezolvăm și problema de la Seasons, privind accesibilitatea în zonă, sunt chestiuni de natură rutieră - de indicatoare, de marcaje, după care o chestiune de infrastructură, care va trebui să fie discutată și cu alte entități, respectiv Poliția Rutieră, Poliția locală sau cu alte societăți, societatea de transport, să identificăm o soluție din punct de vedere al unei stații și al unui refugiu de transport public în zona respectivă.

Pentru Grădinița nr. 11, îl rog pe Mihai Costel, să vă dea detalii, pentru că el cunoaște și se ocupă de această problemă.”

Domnul Viceprimar - Mihai Costel:“... La Grădinița nr. 11, suntem într-un stadiu destul de avansat.

Lucrările au ca termen de finalizare, jumătatea lunii iunie, termen în care ne vom încadra.

Suplimentar mai avem acolo ceva solicitări din partea conducerii grădiniței, lucrări pe care, de asemenea, le vom finaliza cel târziu în cursul lunii iunie. Cel târziu la începutul lunii iulie, vom putea spune că această investiție va putea fi recepționată.

Deja am relocat grădinița de pe str. Tudor Vladimirescu, care funcționa de câțiva ani cu două grupe, astfel încât cei de la Serviciul Public de Administrare Creșe să poate să amenajeze grupele pentru a putea primi copii în toamnă.

Într-un final, vom avea ca rezultat 40 de locuri în creșa de pe str. Tudor Vladimirescu, cu această investiție, și cu încă 100 de locuri în grădinița pe care o extindem în acest proiect. În momentul acesta, din cadrul proiectului finanțat prin fonduri, mai avem mici finisaje de realizat, lucruri care se vor realiza în termenii din discuțiile pe care le-am avut zilele trecute cu constructorul, urmând ca solicitările suplimentare, să fie realizate și ele în cursul lunii iunie.”

Domnul Primar - George Scripcaru: “Astăzi va începe distribuția de materiale și de lucruri necesare pentru toate școlile din Brașov, care intră în etapa de examinare, am făcut cu achiziție.

Am stabilit cu Inspectoratul Școlar toate aceste necesități și depozitarea a fost făcută la C.A.T.T.I.A. Împreună cu directorii sau reprezentanții instituțiilor școlare, începând de astăzi începe distribuția pe fiecare entitate, astfel încât să asigurăm lucrurile necesare pentru activitatea educațională în școlile din municipiul Brașov.

Vă mulțumesc foarte mult și cred că am răspuns la toate întrebările care mi-au fost adresate.”

Domnul consilier local - Macedonschi Cristian :

“Singurul lucru pe care aș vrea să-l adaug, este să facem tot ceea ce este în putință, pentru siguranța oamenilor și a cetățenilor, să dăm drumul iar la turism. Brașovul este capitala turistică a României și trebuie să dăm un semnal de siguranță, ca să vină oamenii înapoi, să ne viziteze. Foarte mulți vor să vină la Brașov. Poate lansăm și cu biroul turistic, cu d-na Cecilia Doiciu, un program: “Dor de Brașov”, ca să transmitem, atât siguranța, cât și dorul nostru de turiști, aici la Brașov. Și să facem mai multe pentru cetățeni și pentru orașul acesta, că merită mai mult, domnule Primar!”

Domnul consilier local - Ungar Arnold anunță că nu va participa la vot la punctele 37 - 41 inclusiv, fiind vorba despre despre avocați.

ORDINEA DE ZI SUPLIMENTARĂ

Cu precizarea că de la punctele 37 la 43 au votat 25 de consilieri.

  • (1) PUNCTUL 37

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de către Gradina Zoologica Brașov, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov a serviciilor de consultanță, asistență juridică, în vederea reprezentării în fața Ministerului Muncii și Protecției Sociale, ANOFM și AJOFM Brașov și în justiție cu privire la obligarea AJOFM Brașov să realizeze în beneficiul Gradinii Zoologice Brașov plata contravalorii indemnizației prevăzută la art. XI alin.(1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 22 voturi pentru, un vot împotrivă - dl. Macedonschi și 2 neparticipări - dl. Ungar și dl. Neacșu).

  • (2) PUNCTUL 38

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de către Serviciul Public Local Salvamont, Agrement și Parking, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov, de servicii de consultanță, asistență juridică și reprezentare în justiție în vederea promovării unei acțiuni în instanță cu privire la reglementarea situației juridice a indemnizației de șomaj prevăzută de art.XI din OUG 30/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 voturi pentru, un vot împotrivă - dl. Macedonschi și 3 neparticipări - dl. Șovăială, dl. Ungar și dl. Neacșu.

  • (3) PUNCTUL 39

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de către Filarmonica Brașov, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov a serviciilor de consultanță, asistență juridică, în vederea reprezentării în fața Ministerului Muncii și Protecției Sociale, ANOFM și AJOFM Brașov și în justiție cu privire la obligarea AJOFM Brașov să realizeze în beneficiul Filarmonicii Brașov plata contravalorii indemnizației prevăzută la art. XI alin.(1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 voturi pentru, un vot împotrivă - dl. Macedonschi și 3 neparticipări - dl. Șovăială, dl. Ungar și dl. Neacșu.

  • (4) PUNCTUL 40

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de către Opera Brașov, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov a serviciilor de consultanță, asistență juridică, în vederea reprezentării în fața Ministerului Muncii și Protecției Sociale, ANOFM și AJOFM Brașov și în justiție cu privire la obligarea AJOFM Brașov să realizeze în beneficiul Operei Brașov plata contravalorii indemnizației prevăzută la art. XI alin.(1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 voturi pentru, un vot împotrivă - dl. Macedonschi și 3 neparticipări - dl. Șovăială, dl. Ungar și dl. Neacșu.

  • (5) PUNCTUL 41

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de către Teatrul Sică Alexandrescu Brașov instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov a serviciilor de consultanță, asistență juridică, în vederea reprezentării în fața Ministerului Muncii și Protecției Sociale, ANOFM și AJOFM Brașov și în justiție cu privire la obligarea AJOFM Brașov să realizeze în beneficiul Teatrului Sică Alexandrescu Brașov plata contravalorii indemnizației prevăzută la art. XI alin.(1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 voturi pentru, un vot împotrivă - dl. Macedonschi și 3 neparticipări - dl. Șovăială, dl. Ungar și dl. Neacșu.

  • (6) PUNCTUL 42

Proiect de hotarare privind acordarea unor facilitați fiscale avand in vedere OUG 69/14.05.2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (23 voturi pentru și 2 neparticipări - dl. Macedonschi și dl. Neacșu).

  • (7) PUNCTUL 43

Proiect de hotarare privind acordarea unor facilitati fiscale referitor la anumite taxe locale.

Domnul Primar - George Scripcaru: “La punctele nr. 42 (nr. 6 suplimentar) și nr. 43 (nr. 7 suplimentar) doresc să mă refer.

Așa cum am transmis și doamnelor și domnilor consilieri în cursul zilei de ieri, inițial am structurat un punct doar cu toate aceste măsuri și așa cum am solicitat și altor consilieri înainte, să accepte să prezentăm forma finală doar după ce am solicitat Comisiei economice și juridice, să analizeze aceste măsuri care sunt structurate în aceste proiecte de hotărâri și să avem o formă finală.

S-a făcut un inventar din punct de vedere al acestor entități, persoane fizice și juridice la nivelul municipiului Brașov, care au fost afectate în această perioadă și care sunt într-o situație dificilă în momentul de față, în mod direct sau indirect afectați. Am identificat, în conformitate cu prevederile Ordonanței nr. 69/14 mai 2020 și cu alte hotărâri de consiliu local, care sunt la îndemâna dumneavoastră, să aprobați aceste facilități, să fie aplicate începând cu data de 01 iunie, unele dintre ele, până la sfârșitul anului, altele cu termene în septembrie, și, de asemenea, cu referire la impozite, la taxe, la sume care sunt referitoare la ocuparea domeniului public sau la alte asemenea facilități, sau debite la 31 martie, sau alte accesorii care sunt la aceste debite de achitat, care să fie șterse, dacă până la 30 septembrie sunt achitate, astfel încât să dăm un suport, acestor din punct de vedere al acestor societăți, persoane fizice și juridice, care au fost, așa cum am spus, afectate sau sunt afectate, de ce nu, în momentul de față, ca urmare a restricțiilor sau pandemiei care a afectat multe sectoare din economia românească.

Concret, sunt prevăzute în ordonanță anumite scutiri de taxe, raportate la perioada de urgență instituită la nivelul României, și acolo această ordonanță dă posibilitatea autorităților publice locale, într-un anumit cuantum, până la 50% să aplice anumite scutiri.

Eu vă propun să mergem la maxim, să aplicăm procentul de 50%, să nu facem diferențieri.

De asemenea, pentru clădiri, pentru hoteluri, pensiuni sau imobile care au activitate, și au legătură cu activitatea respectivă, la fel să fie în aceeași categorie, să fie scutită în același cuantum de 50%; de asemenea, persoanele fizice sau juridice care au debite la 31 martie, de achitat, și între timp au acumulat accesorii, adică penalități, majorări sau alte indirecte, să beneficieze de o scutire a acestora, de o eliminare, dacă achită baza până în data de 30 septembrie 2020.

Eu cred că este posibil și am făcut un calcul din acest punct de vedere: câți sunt, care sunt, care este cuantumul, am făcut simulări din acest punct de vedere.

De asemenea, pentru cei cu activități de terase, grădini de vară, nu numai într-o anumită zonă din municipiul Brașov, ci pe toată raza municipiului Brașov, indiferent zonă și cartierul în care se află, să mergem pe o scutire 50% per-total, pentru toată lumea, de la 01 iunie, până în 31 decembrie 2020.

Alte chestiuni procedurale care sunt prevăzute în anumite proceduri de avizare sau alte chestiuni de avizare sau alte asemenea chestiuni care implică anumite cheltuieli, o să le analizăm în serviciile de specialitate și să vedem dacă mai identificăm și alte modalități de a aplica asemenea facilități și asemenea scutiri din acest punct de vedere.

Tot în conformitate cu prevederile Ordonanței nr. 69, de asemenea, și pentru cei care ocupă domeniul public, și au activități în domeniul publicitar, există prevederea în ordonanță să beneficieze de asemenea scutiri sau reduceri. Am este structurat în cele două proiecte de hotărâri aceste propuneri pe care vi le-am înaintat după ce am avut o analiză în Comisia juridică și economică, împreună cu doamnele și domnii consilieri după-amiază, și această formulă a reieșit ca și variantă finală, pe care v-am invitat-o ieri la toți consilierii, să o analizați, să o vizualizați, și să fiți de acord cu ea, să aprobați astăzi, aceste două proiecte de hotărâre, cred eu, destul de importante pentru societăți, persoane fizice sau juridice, de pe raza municipiului Brașov, cu activitate în domenii care au fost afectate de această criză, pe care o parcurgem cu toții astăzi, din păcate. Vă mulțumesc!”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu cu unanimitate (24 voturi pentru și o neparticipare - dl. Macedonschi).

ORDINEA DE ZI

Cu precizarea că de la punctele 1 la 11 au votat 26 de consilieri.

PUNCTUL 1

Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Municipiului Brașov - mai 2020.

Art. 1 Se aprobă bugetul local rectificat al Municipiului Brașov pe anul 2020, în sumă de 844.562,59 mii lei la partea de venituri, iar la cheltuieli în sumă de 1.351.492,72 mii lei - credite de angajament și în sumă de 1.071.500,39 mii lei -credite bugetare, astfel:

  • - pentru secțiunea de funcționare, veniturile sunt în sumă de 592.938,89 mii lei și cheltuielile în sumă de 592.938,89 mii lei - credite bugetare.

  • - pentru secțiunea de dezvoltare veniturile sunt în sumă de 251.623,70 mii lei, iar cheltuielile sunt în sumă de 1.351.492,72 mii lei - credite de angajament și în sumă de 478.561,50 mii lei - credite bugetare.

Excedentul total al bugetului local al Municipiului Brașov, conform H.C.L. nr. 2 din 31.01.2020 privind încheierea execuției bugetului local al Municipiului Brașov pe anul 2019 și utilizarea excedentului bugetar în anul 2020, se ridică la suma de 226.937,80 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli pe secțiunea de dezvoltare.

Detalierea fiecărei secțiuni a bugetului local pe capitole, subcapitole, titluri, articole și alineate se regăsește în Anexa nr. 1, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Articolul nr. 1 a fost votat cu unanimitate (24 de voturi pentru și o neparticipare).

Art. 2 Se aprobă bugetul rectificat al instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții de la bugetul local, pe anul 2020, în sumă de 163.395,51 mii lei la partea de venituri iar la cheltuieli în sumă de 53.897,21 mii lei - credite de angajament și în sumă de 182.234,12 mii lei - credite bugetare, astfel:

  • - pentru secțiunea de funcționare, veniturile sunt în sumă de 144.543,57 mii lei, iar cheltuielile sunt în sumă de 151.393,15 mii lei - credite bugetare.

Excedentul secțiunii de funcționare, conform H.C.L. nr. 3 din 31.01.2020 privind utilizarea excedentului aferent instituțiilor publice finanțate în anul 2020 din bugetul Municipiului Brașov, este de 6.849,58 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli.

  • - pentru secțiunea de dezvoltare veniturile sunt în sumă de 18.851,94 mii lei, iar cheltuielile sunt în sumă de 53.897,21 mii lei - credite de angajament și în sumă de 30.840,97 mii lei - credite bugetare.

Excedentul secțiunii de dezvoltare, conform H.C.L. nr. 3 din 31.01.2020 privind utilizarea excedentului aferent instituțiilor publice finanțate în anul 2020 din bugetul Municipiului Brașov, este de 11.989,03 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli.

Detalierea fiecărei secțiuni a bugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții, pe capitole, subcapitole, titluri, articole și alineate se regăsește în Anexa nr. 2, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Articolul nr. 2 a fost votat cu unanimitate (24 de voturi pentru și o neparticipare).

Art. 3 Bugetul centralizat al fondurilor externe nerambursabile pe anul 2020 rămâne la nivelul aprobat prin H.C.L. nr. 81/20.02.2020.

Articolul nr. 3 a fost votat cu unanimitate (24 de voturi pentru și o neparticipare).

Art. 4 Se aprobă rectificarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale instituțiilor și serviciilor publice, finanțate integral sau parțial din bugetul Municipiului Brașov, pe anul 2020, astfel:

  • - Municipiul Brașov                   - anexa nr. 3

  • - Direcția Fiscală Brașov               - anexa nr.4

  • - Serviciul Public Comunitar Local de Evidență

a Persoanelor Brașov                - anexa nr. 5

  • - Poliția Locală Brașov                 - anexa nr. 6

  • - Club Sportiv Municipal Corona Brașov - anexa nr. 7

  • - Direcția Administrare Infrastructură

Sportivă Brașov                    - anexa nr. 8

  • - Filarmonica Brașov                  - anexa nr. 9

  • - Teatrul pentru Copii “Arlechino” Brașov     - anexa nr.

  • - Teatrul “Sică Alexandrescu” Brașov          - anexa nr.

  • - Direcția de Asistență Socială Brașov          - anexa nr.

  • - Serv. Public de Administrare Creșe Brașov   - anexa nr.

  • - Serviciul Public Administrare Piețe Brașov   - anexa nr.

  • - Grădina Zoologică Brașov            - anexa nr. 15

  • - Serviciul Public Local de Termoficare Brașov - anexa nr. 16

Articolul nr. 4 a fost votat cu unanimitate (24 de voturi pentru și o neparticipare).

Art. 5 Se aprobă bugetele de venituri și cheltuieli ale instituțiilor publice finanțate integral din bugetul Municipiului Brașov și din venituri proprii pe anul 2020, astfel:

  • - Grădinița cu program normal

nr. 4 „Primii pași” Brașov            - anexa nr. 17

  • - Grădinița cu program prelungit

nr. 11 „Căsuța Bucuriei” Brașov         - anexa nr. 18

  • - Colegiul Național de Informatică

„Gr. Moisil” Brașov                 - anexa nr. 19

  • - Colegiul Național „Aprily Lajos” Brașov - anexa nr. 20

  • - Colegiul Național „Johannes Honterus” Brașov   - anexa nr. 21

  • - Colegiul de Științe „Grigore Antipa” Brașov - anexa nr. 22

  • - Colegiul Național Economic

„Andrei Bârseanu” Brașov          - anexa nr. 23

Articolul nr. 5 a fost votat cu unanimitate (24 de voturi pentru și o neparticipare).

Art. 6 Se aprobă Programul de investiții publice al Municipiului Brașov, cu finanțare din bugetul local, bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții și bugetul fondurilor externe nerambursabile, conform anexelor nr. 24.01. - 24.04., care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Articolul nr. 6 a fost votat cu unanimitate (24 de voturi pentru și o neparticipare).

Art. 7 Primarul Municipiului Brașov, prin Direcția Economică - Serviciul Buget - C.F.P., va asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri.

Domnul Primar - George Scripcaru: “Punctele nr. 42 și 43 cumulate, înseamnă un venit pe care noi l-am estimat la începutul anului, în structura de buget la capitolul venituri proprii, pe care nu le vom mai încasa, un cuantum de 10 milioane RON. Este bine să cunoașteți. Este bine să cunoaștem acest lucru, pentru că în structura de venituri, la începutul anului, aceste sume erau luate în calcul iar odată cu aplicarea acestor scutiri și facilități de la 1 iunie, noi vom avea un venit cu 10 milioane RON mai puțin, la acest capitol la aceste venituri estimate.

Încă o referire la proiectul de buget rectificat pe care l-ați votat, la rectificare, la capitolul proiecte finanțate cu fonduri accesate, sunt 21 de proiecte pe care noi le derulăm astăzi, cu finanțare europeană finanțată, pe diferite axe de finanțate sau pe alte programe, care sunt în cuantum de 700 de milioane de RON, adică o sută și ceva de milioane de euro.

Aceasta ca să completez cu ceea ce am spus în februarie, la aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, când au fost discuții sau afirmații că avem o problemă din acest punct de vedere și ne situăm undeva într-un anumit palier din punct de vedere al bugetului. Atunci am spus că vom completa acest capitol cu sumele care erau prevăzute dar care nu își aveau derulate procedura.

Așa cum am spus și la începutul ședinței, odată cu semnarea ultimului contract, practic am derulat o etapă importantă și per-ansamblu, bugetul de venituri și cheltuieli astăzi arată acest capitol, cu sumele pe care vi le-am spus mai înainte și care sunt prevăzute în anexele de la proiectul de hotărâre la acest capitol.

Pentru cei care sunt interesați, cred că este important să cunoaștem aceste lucruri. Mulțumesc!”

Votul în integralitate: proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu 23 voturi pentru, un vot împotrivă - d-ra Crivineanu Alexandra și o neparticipare dl. Viceprimar Mihai Costel.

PUNCTUL 2

Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului Municipiului Brașov la data de 31.03.2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 3

Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 4 din 31.01.2020 privind acordarea de burse elevilor din învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Brașov, pentru anul școlar 2019 - 2020, semestrul II.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 4

Proiect de hotărâre pentru însușirea Raportului anual privind activitatea Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A. pentru anul 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, comisia 5 a avizat cu amendamentul “Informarea ia forma de proiect de hotărâre”, iar în urma votului a fost aprobat cu 24 voturi pentru și 2 abțineri - dl. Macedonschi și dl. Șovăială.

PUNCTUL 5

Proiect de hotărâre privind aprobarea Situațiilor financiare anuale încheiate la 31.12.2019 ale Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A. și a realizării indicatorilor de performanță ai regiei pe anul 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 23 voturi pentru și 3 abțineri - d-na Donosă, dl. Macedonschi și dl. Șovăială.

PUNCTUL 6

Proiect de hotărâre pentru permiterea accesului pe drumurile forestiere aflate în fondul forestier proprietate publică a Municipiului Brașov și în administrarea Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A., în scopul practicării de activități individuale de turism, sportive și de recreere.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 25 voturi pentru și 2 abțineri - dl. Macedonschi și dl. Șovăială.

PUNCTUL 7

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației și indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiție “Construire Creșă în Municipiul Brașov, zona Tractorul Coresi”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 24 voturi pentru și 2 abțineri - d-na Donosă și dl. Șovăială.

PUNCTUL 8

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 809/2019 privind aprobarea listei cuprinzând solicitanții îndreptățiți să primească în anul 2020 o locuință socială.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 25 voturi pentru și o abținere - dl. Șovăială.

PUNCTUL 9

Proiect de hotărâre pentru aprobarea Metodologiei de aplicare a Legii nr. 35/31.03.2020 privind acordarea unui ajutor financiar pentru plata serviciilor oferite de bonă.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 10

Proiect de hotărâre privind darea în administrarea Direcției de Asistență Socială Brașov a echipamentelor MaxCom MM 715 BB cu brățară.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 11

Proiect de hotărâre privind darea în administrarea Direcției de Asistență Socială Brașov a unor bunuri de inventar.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Cu precizarea că la punctele 12 și 14 au votat 27 de consilieri.

PUNCTUL 12

Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii fără plată, către Poliția Locală Brașov, a „Grupului electrogen cu sistem de automatizare ”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 14

Proiect de hotărâre privind acceptarea sponsorizării având ca obiect instalarea unui echipament de cântărire a vehiculelor, din partea S.C. REDESIGN DRUMUL POIENII S.R.L., S.C. TECTON TRUST S.R.L., S.C. PRIMO-PIN S.R.L. și S.C. SPV INVESTMENT S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 26 de voturi pentru și o abținere dl. Macedonschi.

Cu precizarea că la punctele 15 și 17 au votat 26 de consilieri.

PUNCTUL 15

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov, a terenului înscris în C.F. nr. 163339 Brașov, nr. cad. 163339.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 16

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov, a terenului înscris în C.F. nr. 163603 Brașov, nr. cad. 163603.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 17

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov, a unor suprafețe de teren situate în Brașov, str. Ioan Popasu nr. 15.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar comisia 5 a avizat cu urmatorul amendament - se va completa cu sintagma “conform documentației de urbanism, în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Cu precizarea că la punctele 18 și 20 au votat 25 de consilieri.

PUNCTUL 18

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Constantin Lacea nr. 32, deținut de Bîclea Sebastian și Bîclea Tina-Gabriela.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 19

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Lungă nr. 10, ap. 5, deținut de Micu Adrian Viorel și Micu Diana.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 20

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Republicii nr. 43, deținut de BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Cu precizarea că la punctele 21 și 26 au votat 26 de consilieri.

PUNCTUL 21

Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul public al Municipiului Brașov a imobilului situat în Brașov, str. Hermann Oberth nr. 31, bl. 9, ap. 3.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 22

Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită către Ordinul Arhitecților din România, filiala Brașov, Covasna, Harghita, a spațiului situat în Brașov, Poarta Ecaterinei.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 23

Proiect de hotărâre privind stabilirea redevenței pentru cabinetele medicale concesionate potrivit H.G. nr. 884/2004.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate ( 25 voturi pentru și o neparticipare - dl. Șovăială).

PUNCTUL 24

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 574/2014 republicată, privind aprobarea repartizării locuințelor sociale situate în Municipiul Brașov, str. Zizinului nr. 144, ca urmare a proiectului „Reabilitare clădire cu destinația de locuințe sociale”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 25

Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 587/2019 privind Regulamentul de comercializare a produselor și serviciilor de piață în Municipiul Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 26

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu 25 de voturi pentru și o abținere dl. Macedonschi.

Cu precizarea că la punctele 27 și 30 au votat 24 de consilieri.

PUNCTUL 27

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilului situat în Brașov, Calea București f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 28

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unui imobil situat pe teritoriul UAT Săcele.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 29

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilelor teren situate în Brașov, str. Colonia Metrom f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 30

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilului situat în Brașov, str. Vasile Alecsandri nr. 23.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Cu precizarea că la punctele 31 și 36 au votat 26 de consilieri.

PUNCTUL 31

Proiect de hotărâre privind aprobarea alipirii imobilelor terenuri situate în Brașov, str. Hărmanului f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 32

Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a terenului aferent construcției, situat în Brașov, str. L. C. Babeș nr. 13, către Pricopie Liliana și Pricopie Valentin.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 33

Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a terenului aferent construcției, situat în Brașov, str. Verii nr. 8, către Grămadă Antoniu Gheorghe.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 34

Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Agenția Națională de Administrare Fiscală - Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov a unui imobil situat în Brașov, B-dul Mihail Kogălniceanu f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 35

Proiect de hotărâre privind constituirea dreptului de uz în favoarea Societății de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud S.A. asupra unui imobil-teren situat în Brașov, str. Plugarilor f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 36

Proiect de hotărâre privind revocarea dreptului de servitute înscris asupra unor imobile situate în Brașov, str. Bobâlna f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Înainte de a închide lucrările ședinței, am solicitarea din partea domnului Senator Coliban. Vă rog frumos, aveți cuvântul!”

Domnul Senator - Coliban Allen: “Vă mulțumesc! Rog să se consemneze că am solicitat, să mă adresez consilierilor locali și încă nu am primit cont, de a mă face auzit...”

Domnul consilier local - Macedonschi Cristian : “Din păcate, se aude foarte prost. Dați-i un microfon domnului Senator, că nu auzim nimic.”

Domnul Senator - Allen Coliban: “Vă rog, treaba aceasta să fie consemnată în procesul-verbal!... Vreau să iau parte la lucrările consiliului, nu să iau cuvântul la final. Potrivit legii, am dreptul să iau cuvântul la lucrările ședinței.”

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Sunteți la lucrări... “

Domnul Senator - Allen Coliban:

“Ați terminat orice decizie.”

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Acesta perioada rezervată campaniei electorale.”

Domnul Senator - Allen Coliban:

“Faptul că dumneavoastră nu înțelegeți ce înseamnă o campanie electorală, și când începe ea este problema dumneavoastră.”.

Președintele ședinței - dl. consilier Oprică Florentin Adrian:

“Vă aduc aminte, și să se consemneze și s-a consemnat în procesul-verbal, că la Punctul nr. 13, la prezentarea domnului Comandant, ați luat cuvântul.”

Domnul Senator - Alen Coliban: “Există o perspectivă de rezolvare a problemei. Nu mi-e foarte clar ce aviz și dacă va fi luat în calcul, potrivit procedurilor legale ... de autorizare. Vă reamintesc că solicitarea cetățenilor și calea legală de a rezolva problema este de a elabora o hotărâre de consiliu local, care să interzică toate activitățile de acest tip, pe raza municipiului Brașov.

Aveți și dreptul să faceți treaba aceasta dar aveți și oportunitatea, pentru că este în plan monitorizarea calității aerului, sursele care țin de poluări cu PM-uri și NOX-uri sunt la nivel de PM-uri pe locul I, la industriale ... Prin urmare, vă rog, să luați în calcul adoptarea unei astfel de hotărâri de consiliu local.

Legat de problema gropii de gunoi, domnul Primar, care văd că a plecat din această ședință, spunea în toamna trecută că va lua în calcul oprirea gropii actuale ...Am remarcat o declarație comună din zilele trecute, cu Președintele Consiliului Județean care spunea că renunță .Țin să subliniez că argumentul ... 75% din capacitatea proiectată, scapă din vedere... de operare și cele de amplasare, care s-au făcut cu încălcarea legislației și normativelor în vigoare. Ținând cont de toate acestea și de condițiile de autorizare a depozitului. vă rog să analizați de urgență ... argumentele pentru a opri această problemă de mediu și de sănătate în municipiul Brașov... nou amplasament construit pe bani europeni. Avem banii aceștia, sunt valabili până la sfârșitul anului, ar fi o tâmpenie să nu îi folosim pentru a muta depozitul Brașovului, altundeva în zona metropolitană și vin și cu o propunere concretă.

A treia problemă de mediu pe care v-o supun atenției, avem problema aceasta cu calitatea aerului. V-am dat soluții de anul trecut. Există posibilitatea... rețea de monitorizare la nivelul solului, potrivit Legii nr. 104. Potrivit Legii 104 și normativelor, prelevarea de date și de aer se face la un metru de la sol nu cu drone, nu cu alte lucruri.

E foarte frumos proiectul pe care Academia Aviatică vi l-a supus atenției, dar nu are nici o legătură cu monitorizarea și cu calitatea aerului. Nu respectă nici norme... Am vorbit cu specialiști. Iar domnului Primar îi spun că ... există soluții începând de la 100 de euro, începând cu 20.000 de euro.. .Vreți să cheltuiți peste 40.000 de euro din bugetul local, pentru avioane, pentru un proiect care nu are nici o validare, nu are nici o susținere din partea Ministerului Mediului; dacă întrebați specialiștii o să vă spună că este e un proiect de cercetare atmosferică și nu are legătură cu calitatea aerului! Vă voi aduce la cunoștință răspunsurile acestea, îndată ce le voi primi... ”

Domnul Viceprimar - Barabas Laszlo:

“Domnule senator, cred că nu ați înțeles exact. Proiectul se referă strict la... sau unul dintre parametri, care vor fi monitorizați - parametri de calitate a aerului. Nu este proiectul singur. Va acționa senzorii ficși de care vorbiți.

Va fi un proiect complex. Când se constată că va fi monitorizată calitatea aerului din aer și o posibilă sursă de poluare, va fi foarte rapid identificată, astfel încât măsurătorile, să se facă foarte rapid, atunci când este poluare.

În multe cazuri, până identificăm de unde vine fumul, s-a oprit fumul.

Referitor la groapa de gunoi, există planul S.M.I.D. al Consiliului Județean. Noi trebuie să ne încadrăm și să fim parte la acest plan. Așa, e ușor să spui că muți depozitul din stânga, în dreapta. E un depozit care funcționează cu toate avizele de mediu. Cu un proiect de derulare de închidere a acestui depozit. Nu e așa de ușor să identifici. Eu aș vrea să văd unde sugerați dumneavoastră o altă locație. E foarte greu de identificat.

Și vreau să vă întreb, în calitate de senator, ce propuneri ați făcut referitor la privire la un alt fenomen, care se manifestă foarte des pe teritoriul României, care este la fel de grav, ca și defrișările de pădure sau alte fenomene ... sau calitatea aerului, e vorba de deșertificarea care se manifestă în sudul României, în zona județului Dolj, în sudul Moldovei, ați făcut vreo... sau ați luat vreo măsură pentru a stopa acest fenomen?”

Domnul Senator - Alen Coliban:

“E un dialog interesant. Pot să vă pun la dispoziție toate datele acestea, care țin de schimbări climatice. Mi se pare că nu sunt lucruri care să țină de interesul... consilierilor locali.”

Domnul Viceprimar - Barabas Laszlo:

“Dacă ați analizat, hărțile prezentate de Banca Mondială, ați văzut că fenomenul urcă spre Brașov.”

Domnul Senator - Alen Coliban:“... să vorbim de planul nostru de adaptare la schimbări climatice și are legătură proiectul de pe str. Castanilor, fix în acel plan. Putem vorbi și despre lucrurile acestea. Dar cred că nu avem timpul acum. Într-adevăr S.M.I.D. decide lucrurile acestea și am vorbit acest lucru și cu Vicepreședinta Consiliului Județean, d-na Toăso Imelda - subiectul acesta a fost demult pus pe ordinea de zi S.M.I.D. Eu mă aștept și reprezinte interesul comunității.. .Depozitul actual nu respectă Ordinul nr. 119/2014 nu este respectat. Nu avem distanța față de blocuri...Este sursă de poluare cu hidrogen și sulfurit. ...Avem peste 100 de milioane de euro, să facem un nou depozit, haideți, să-l facem, pentru că oricum îl vom face în viitor; dacă oamenii încep să pună presiunea aceasta și să avem măsurători reale o să-l închidem oricum, pentru că este o bombă ecologică. Ce mă aștept de la dumneavoastră și de la reprezentanți, să susținem interesul comunității și să cerem acum, cât mai repede, proiectarea unui depozit. Nu să ne ascundem după niște procente care nu au legătură cu realitatea faptică.

Pe primul subiect pe care mi-ați răspuns și vă mulțumesc că ați făcut-o, sunt de acord cu dumneavoastră există studii pe atmosfere și pe dispersie dar vă spun încă o dată, termenul Ozon, hidrogen sulfurat și o parte din hidrocarburi și o parte din... să îi monitorizeze, sunt mai grei decât aerul. Cum vor fi relevante? Eu sunt de acord să facem treaba asta dar este ca și cum pornim tortul de la cireașă. Noi nu avem blatul. Noi nu avem acea rețea în tot orașul să măsoare aerul pe care să îl respirăm. Nu aerul pe care îl respiră păsările!”

Domnul Viceprimar - Barabas Laszlo:

“Încă o dată vă completez: Primăria Brașov, are în vedere achiziționarea acestor senzori de măsurare a aerului respirabil, care bineînțeles scrie în cărți, este de la 1 metru până la 4 metri? Asta dorim dar este un plan complex. Și la nivelul solului, conform normativelor și vom supraveghea și din aer.

Nu știu dacă este o problemă. Putem începe sus în jos sau de jos în sus invers. După cum știți, avem stații fixe de monitorizare a calității aerului.”

Domnul Senator - Alen Coliban întreabă câte merg, iar domnul Viceprimar îi răspunde că merg toate.

Președintele ședinței - dl. Oprică Florentin - Adrian declară încheiate lucrările ședinței.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal, spre cele legale.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,          SECRETAR GENERAL,

OPRICĂ ADRIAN FLORENTIN         ADRIANA GORAN

32