Proces verbal din 20.02.2020

Proces verbal - sedinta ordinara din data de 20-02-2020

R O M Â N I A CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BRAȘOV

PROCESUL - VERBAL

încheiat în ședința ordinară a Consiliului Local Brașov din data de 20 februarie 2020

Ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Brașov a fost convocată pentru data de 20 februarie 2020, orele 14:00, în sala de ședințe a Consiliului Local, din B-dul Eroilor nr.8, anunțul de ședință fiind postat pe site-ul instituției și publicat în Monitorul Oficial Local.

Secretarul General al Municipiului Brașov, doamna Adriana Goran face prezența, din totalul de 27 de consilieri sunt prezenți 24. Precizează că ședința este statutară și se pot lua hotărâri valabile.

La ședință participă domnul Primar George Scripcaru, domnul Viceprimar Mihai Costel și domnul Viceprimar Barabas Laszlo.

Domnul Primar - George Scripcaru dorește să se țină o scurtă ceremonie pentru sportivii de la secția de patinaj viteză de la C.S.M. „Corona” Brașov.

Zilele trecute, la Campionatele Mondiale de la Minsk, sportiva Mihaela Hogași a câștigat două medalii, una de aur și una de argint; este Campioană mondială, a reprezentat România la această competiție și la alte competiții, cu alte ocazii la nivel european, unde s-au desfășurat în ultimele luni. Pe lângă ea, și celelalte colege sau colegi sportivi de la această secție, au câștigat competiții internaționale.

Este important să fie apreciați, să li se aducă mulțumiri, atât lor cât și antrenorilor care sunt membri C.S.M. „Corona”, se ocupă de pregătirea și tot ceea ce înseamnă activitatea secției în general.

Domnul Primar îl roagă pe domnul Bogdan Stănescu, care este antrenorul lor și coordonează această secție, să spună câteva cuvinte de asemenea, pe campioana mondială Mihaela Hogași și pe ceilalți colegi.

Domnul Bogdan Stănescu - antrenor patinaj viteză la C.S.M. „Corona”: „Suntem bucuroși că am putut aduce un rezultat atât de mare sub numele „Corona” și să înălțăm inclusiv drapelul României pe cel mai înalt loc de pe podium, și anume locul întâi.

Dacă anul trecut, Mihaela Hogași a câștigat locul II în cupele mondiale iar de data aceasta, a câștigat locul I și a adus nu mai puțin de două medalii de bronz în probele de o mie de metri, două medalii de argint în probele de 500 de metri. În finala Cupei Mondiale, a câștigat la 500 de metri, și a devenit campioana mondială. A câștigat inclusiv locul 2 la o mie de metri, după cele 3 cupe mondiale.

Noi, eu cel puțin în persoană, și echipa mea pe care o antrenez, vrem să mulțumim Clubului „Corona”, municipalității, pentru toată implicarea avută în decursul acestor ani, în care ne-am pregătit.

Noi participăm în cupele mondiale și în campionatele mondiale de 6 ani doar sub finanțarea clubului „Corona”. Avem o federație care nu este finanțată și finanțarea noastră a fost doar de la „Corona și parțial de la Comitetul Olimpic și Sportiv Român.

O altă medalie foarte importantă este locul III la Jocuri Olimpice de Tineret, Olimpiada de Juniori, cu sportiva Ionela Ramona. Avem aici medalia de bronz la proba de team sprint. În dreapta avem Cupa pentru locul I la 500 de metri cu Hogași Mihaela.

Hogași Mihaela - acum 4 ani în 2016, la a doua ediție a Jocurilor Olimpice de Tineret, a obținut aceeași medalie de bronz în proba de stem sprint și atunci tot aceeași finanțare am avut-o.

La prima ediție acum 8 ani, am participat la Jocurile Olimpice de Tineret, tot cu sportivi ai „Coronei”, anume cu Mocanu Adrian, unde a venit locul 10.

Ușor, ușor, treptat am ajuns să ne batem cu cele mai mari puteri ale sportului mondial din Germania, Canada, China ș.a.m.d.

Cu toate acestea, de data aceasta i-am învins și vrem să vă mulțumim și dumneavoastră pentru tot sprijinul acordat.

Aș dori să vă prezint toată echipa și anume:

În stânga domnului Primar, Hogași Mihaela - cea mai de succes sportivă, fiind cea mai rapidă sportivă de la patinaj viteză din țară. Făcând o paranteză, echipa din spatele meu reprezintă România, sub culorile „Coronei”, la toate competițiile la nivel mondial. Suntem aproape singurii din țară care reprezentăm România la campionatele mondiale și la cupele mondiale de patinaj viteză.

Încep din stânga, Nedelea Cosmin, campion național la seniori, câștigător la toate probele: 500, 1.500 de metri și 3.000, 5.000 de metri, în dreapta lui, Manolache Roxana - 5 medalii la Campionatul Național, e campioană națională; locul II, 500 de metri, locul I la 1.000 de metri și locul I la 1.500 de metri, locul I -3.000 de metri.

În dreapta ei, Ionel Ramona cea care a câștigat medalia de bronz la Jocurile Olimpice de Tineret de la Losanne 2020 și este Vicecampioană națională. Din păcate, se bate tot timpul cu Roxana.

Kristo Katalin - colega mea.

Popa Cristi - Vicecampion național și în același timp, colegul nostru cel care se ocupă de copii și juniorii mici, atât timp cât eu sunt plecat în deplasările cu ceilalți sportivi.”

Mihaela Hogași - Campioană la proba patinaj viteză: „Sincer, am patinat în fața a 15.000 de oameni și nu am avut emoțiile de aici. Vreau să vă mulțumesc! Într-adevăr „Corona crește campioni”. Eu sunt unul dintre exemple.

Vreau să vă spun că aceste medalii, sunt prin intermediul „Coronei”, și ale dumneavoastră, dar le voi ține eu.

Vă mulțumesc pentru aceasta și sper din suflet, să ne mai auzim și să ajung la Olimpiadă, pentru că acesta este obiectivul principal.”

Dl. Bogdan Stănescu - antrenor patinaj viteză la C.S.M. „Corona”: „Aș vrea, dacă îmi permiteți, să mai adaug un comentariu. În ciuda problemelor de imagine avute cu „Corona”, din ultima perioadă, ne bucurăm că am putut readuce și arăta lumii întregi că Clubul „Corona” crește campioni și avem campioni la cel mai înalt nivel. Atât de la copii, nu îi avem aici dar avem campioni naționali la cea mai mică categorie de vârstă, la categoria de vârstă de 9-10 ani, cu un timp care este catalogat în primii 3 din lume. Avem un clasament pe vârste, și prin prisma aceasta vrem să readucem „Corona” și România, acolo unde le este locul.”

Domnul Primar - George Scripcaru: „Echipa de la patinaj pe care o avem aici - sunt oameni din jurul nostru, sunt elevi la diferite licee sau colegii, sunt studenți la diferite facultăți din Brașov, altele decât de sport. Mihaela Hogași este studentă la facultate de științe economice.

Este foarte important să cunoaștem acest lucru, pentru că acești sportivi sunt elevi sau studenți, care își desfășoară activitatea în domenii diferite și cu toate acestea, reușesc să facă și performanță.

Am avut o discuție cu ei, înainte să ne întâlnim în această postură aici în sală. Am detaliat câteva aspecte de natură materială sau logistică, pe care le-am detaliat împreună... este impresionant parcursul pe care l-au avut până acum, și aceasta se datorează și municipiului, consiliului local, dumneavoastră, pentru că ați fost întotdeauna cei care ați sprijinit și validat tot ceea ce a fost necesar, pentru ca la nivelul respectiv să aibă absolut tot ceea le trebuie. Se pregătesc și în țară dar și în străinătate iar acest lucru se face prin această structură sportivă, care asigură din punct de vedere material și financiar, tot ceea ce este nevoie.

Aș vrea să subliniez și eu că am avut discuții astăzi cu Președintele C.O.S.R., cu Mihai Covaliu, cu ministrul Tineretului și Sportului, am discutat cu amândoi. Le-am spus că o să ne întâlnim și am întrebat dacă ministerul, sau federația, sau C.O.S.R., au făcut ceea ce trebuia să facă din punct de vedere al țării la nivel național pentru acești sportivi.

Din păcate, nu prea s-a întâmplat acest lucru și de aceea, cu atât mai mult, prin intermediul dumneavoastră, al consilierilor locali, am discutat astăzi cu colega mea Oprea Maria de la Serviciul buget și în structura bugetului municipiului, astăzi la secțiunea sport, la „Corona”, s-au făcut completări din punct de vedere financiar, astfel încât acest lucru să se întâmple din partea dumneavoastră și a noastră pentru antrenori și pentru toți sportivii de la patinaj, și nu numai, pentru că vor mai fi și alte secții, care vor avea parte de același lucru, să completăm noi, cu ceea ce este necesar din punct de vedere financiar, ca și premiere și ca recompensă și pentru antrenori și pentru sportivii care au participat la competiții interne sau internaționale.

Astăzi veți fi în postura să aprobați la structura bugetului Municipiului Brașov și acest aspect de natură financiară, care se va direcționa către echipa care este prezentă aici în mijlocul nostru.

Vă mulțumesc foarte mult și le mulțumesc și lor pentru ceea ce au făcut, pentru ceea ce vor face în continuare și sunt convins că, Mihaela Hogași, împreună cu ceilalți colegi și cu antrenorii, vor face în așa fel încât să ajungă la ceea ce înseamnă olimpiadă, pentru că nu-i așa, acolo este un eveniment de vârf din punct de vedere sportiv, pe care orice sportiv și l-ar dori în cariera lui.

O să-mi permiteți să le înmânez o diplomă, o mică atenție din partea dumneavoastră și a noastră a tuturor, pentru fiecare sportiv și antrenorii care sunt prezenți astăzi aici.este prezent aici și dl. profesor Stancu și vă informez că de la 1 martie, dumnealui este cel care va coordona activitatea de la C.S.M. „Corona”.

Este o chestiune procedurală pe care dumnealui o derulează .va coordona întreaga activitate sportivă la C.S.M. Corona iar la secția de handbal în întregime -nu este prezent astăzi aici pentru că este plecat cu treabă în domeniul handbalului -cel care se numește și pe care mulți îl cunoașteți, se numește Marius Feti, care s-a ocupat până de curând de A.C.S. „Transilvania”. E un om care vine din lumea sportului, a construit Transilvania foarte mult și s-a alăturat echipei de la Corona”.

Dl. Petrică Stancu: „... Sunt onorat că am primit această sarcină să pot coordona activitatea celui mai puternic club sportiv din oraș. Cu siguranță nu am emoții pentru ceea ce urmează să fac.

Știu că sunt așteptări din partea noastră și când spun că nu am emoții, justific prin faptul că acolo își desfășoară activitatea sportivi iar eu am practicat sportul de performanță, ajungând sportiv la echipa națională. În cadrul clubului sunt antrenori și eu am fost antrenor la echipa națională și știu care este parcursul pentru performanță.

Voi avea de a face cu colegi cu care, împreună vom încerca să desfășurăm o activitate de performanță la nivelul clubului iar experiența mea de la clubul sportiv „Brașovia”, este una care îmi dă curaj și am încrederea că pot să fac acest lucru. Mi-am format o mentalitatea în legătură cu ceea ce înseamnă performanța și cu siguranță împreună cu colegii de acolo și sprijinul dumneavoastră , vom face ca despre „Corona”, să se vorbească numai de bine. Eu vă mulțumesc pentru încredere și fac promisiunea că „Corona”, va fi în continuare ceea ce a fost și ce s-a dorit să fie și ceea ce cu toții așteptăm să reprezinte „Corona” pentru Brașov. Mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru înmânează o diplomă domnului Bogdan Stănescu.

Aprobarea ordinii de zi

Se supune la vot ordinea de zi cu 78 de puncte înscrise pe ordinea de zi, din care 2 sunt retrase, punctele 13 și 42 și se aprobă cu unanimitate.

Aprobarea ordinii de zi suplimentare

Se supune la vot ordinea de zi suplimentară cu 2 puncte și se aprobă cu unanimitate.

Doamna consilier local - Țop-Ferghete Carmen informează că a primit sesizări de la locuitorii din cartierul Răcădău, care solicită toaletarea pomilor, care au ajuns pe la etajele III-IV și le bat cu crengile în geam, există cereri depuse să se facă această toaletare, deoarece prezintă un real pericol.

O doua problemă, discutată și cu domnul director de la Poliția Locală, o reprezintă raliurile în Brașov, pe arterele principale, pe Calea București, sensul giratoriu de la Spitalul Județean, pe str. Lungă, în sensul giratoriu de la maternitate.

Domnul consilier local - Mara Iulian: „O să mă refer la un punct care se găsește la secțiunea de investiții la proiectul de buget, punctul privind documentația parcării supraetajate din zona Calea București, cu str. Alexandru cel Bun.

Executivul să sublinieze în documentația sau în caietul de sarcini, cele două obiective, pe de o parte, creșterea numărului de locuri de parcare din acea zonă... sunt 7.000 de metri pătrați, din care maxim 1.000, 600-700 este zonă verde adiacentă blocurilor și acesta este primul obiectiv sau cele două obiective sunt creșterea numărului locurilor de parcare, înființându-se acea parcare supraetajată, și pe de altă parte, creșterea suprafeței zonei verzi, pentru că acolo cu siguranță, dacă se construiește acea parcare multi-etajată, zona verde se poate mări minim de 3 sau poate 4 ori.

Mulțumesc domnului Primar și executivului pentru susținerea acestui proiect. Mai menționez faptul că, dacă rezultatul acestui studiu este favorabil, dorim împreună cu grupul de consilieri P.N.L, să-l implementăm în mai multe zone din municipiu Brașov, pentru că sunt mai multe zone care au nevoie de un asemenea proiect. Mulțumesc!”

Domnul consilier local - Ungar Arnold: „Ceea ce vă voi spune astăzi, s-ar putea încadra la declarație politico-religioasă.

După cum știți, în Franța s-au închis sute de biserici. În Germania anul trecut, s-au retras din rândul bisericii, nu mai sunt enoriași, 200.000 de la catolici și 200.000 de la evangelici.

În schimb în România bisericile sunt pline și se construiesc biserici, ceea ce este un lucru bun, pentru că poporul român s-a format de la început, ca un popor creștin.

Am făcut această introducere, pentru a înțelege de ce vreau să-l felicit pe dl. Primar, pentru că a adus o cruce și a pus-o în sala de consiliu local, ca un simbol că noi suntem creștini.

Cui nu îi place că noi suntem creștini, să nu vină în această sală, să meargă, să își facă familii ca în evul mediu sau ca în paleolitic. Iar celor care cred că vor veni să colonizeze Brașovul, le spunem clar, aici în primul rând, Crucea este la putere, nu semiluna!

Nu pot să închei decât cu ceea ce i-a apărut lui Constantin cel Mare cu litere de foc, o cruce și o inscripție pe care i-o doresc domnului Primar: “In hoc signo vinces”, mai pe românește: Domnule Primar, sub acest semn, veți învinge! Mulțumesc!”

Domnul Senator - Allen Coliban: „Am cerut dreptul de a lua cuvântul la punctul nr. 1. Dat fiind că următorul punct, bănuiesc că va fi punctul nr. 1, voi intra direct în temă! Am 3 probleme punctuale. Voi încerca să fiu scurt! Vorbim despre dezbaterea... despre aprobarea bugetului local pe 2020; am constatat două puncte la care eu consider că sunt probleme.

În primul rând, suma alocată pentru bugetarea participativă. Avem în buget o sumă de 2 milioane de lei. Dar studiind foarte atent ghidul de aplicare și tot contextul creat pentru cetățeni pentru a-și depune proiecte, se vorbește acolo de 16 proiecte care vor fi finanțate, în sumă maximă de 100.000 de euro. Făcând un calcul simplu matematic, suma alocată este un sfert din potențialul maxim al acelor sume. Potrivit principiilor de bugetare participativă, este o fază de selecție a proiectelor, care se referă la eligibilitate și la corecta fundamentare a lor, în care este implicat aparatul primăriei și onor consilierii locali, însă această fază, nu ar trebui să facă o triere cu privire la oportunitate sau la un anumit grad bugetar, pentru că nu este prevăzut nicăieri acest lucru.

Prin urmare, vă solicit, pentru o corectă bugetare, să suplimentați această sumă, astfel încât suma să fie aprobată de maximul estimat, care ar fi de 4 ori mai mult.

Al doilea punct, echipamentul de monitorizare de poluare a aerului. Sunt prinse 1.650.000 lei pentru o stație mobilă.

Am avut discuții și v-am anunțat acest lucru în decembrie în dezbaterea pe calitatea aerului. Am avut discuții și o aprobare la nivel de minister pe Laboratorul mobil. Laboratorul mobil este bugetat la 100.000 euro până în 120.000 de euro, în funcție de parametri. Prin urmare, este diferență majoră între o sumă pe care direcția de calitate a aerului din minister o prinde pentru un astfel de aparat și ceea ce are Brașovul. Este o diferență mare de câteva ordine de mărime.

Prin urmare, vă solicit, să vă uitați, din nou pe această sumă, unu’ la mână, doi la mână, în ce veți face, ar trebui să fie mult mai clar! Pentru că autoritatea de mediu din Brașov, va avea un laborator mobil și are personal în măsură să-l opereze.

Sugestia mea în decembrie a fost să fie luată o măsură pe stații fixe de măsurare indicativă, adică acele device-uri mici pe care le putem pune în număr mare în tot Brașovul și o rețea de 50 de stații, ar fi 15.000 euro, adică 60.000 de lei, nu 1.650.000 de lei. Eu cred că aici nu s-a făcut fundamentare corectă, a liniei bugetare, a opțiunilor, un studiu adevărat, ce putem investi și ce putem obține.

Ultimul punct, este o privire de ansamblu asupra bugetului. Uitându-mă la cifre și uitându-mă comparativ, frica mea este că Brașovul, rămâne în urmă.

Oradea are o populație 2 treimi cât populația Brașovului și care constant în ultimii ani, a avut venituri de peste 1 miliard. Noi am avut venituri între 634 de milioane și acum avem prognozate 822 de milioane și vreau să vă întreb, dincolo de sumele efective și ce facem cu ele, cum facem să creștem veniturile Brașovului și de ce nu am reușit să facem treaba asta în ultimii 4 ani? De ce Oradea ne-o ia înainte, nu doar pe imagine dar iată și pe cifre. Dacă, ne uităm la cheltuieli, la investiții, inclusiv pe destinația acestor sume. Și Oradea și Clujul au în top, spitale, în primul rând, învățământ și transport. La noi topul este, într-adevăr străzi -pentru că avem probleme cu asfaltarea străzilor și alte cheltuieli economice și instituții de spectacole ș.a.m.d.

Prin urmare, este o diferență în focusul și direcția în care ducem acest oraș și este o diferență majoră de 50% în plus are un oraș care este 2 treimi cât este Brașovul.

Care sunt motivele și care este rezolvarea acestei probleme, pentru ca Brașovul, să nu rămână în urmă. Mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru: „Vreau doar să îi spun domnului consilier Ungar, că această cruce pe care am așezat-o acolo, să știți că m-am consultat din punct de vedere al poziționării, și este de la Ierusalim, a fost dăruită de către Părintele Protopop Benga... cu care m-am consultat din acest punct de vedere și m-a rugat să vă transmit acest lucru din partea dumnealui, ca gest pe care l-a făcut pentru Consiliul Local Brașov.În rest, cu lucrurile celelalte cu referire la ceea ce a spus doamna consilier Țop, sunt aici prezenți colegii de la Poliția Locală.

Dacă ați văzut la solicitarea Inspectoratului Județean de Poliție Poliția Rutieră, Poliția Municipiului Brașov și Poliția Locală, din cauza evenimentelor care s-au întâmplat în ultima perioadă. am stabilit un set de măsuri, care să fie luate pe componenta rutieră la nivelul municipiului Brașov, începând de la semnalizări, semaforizări, iluminat la nivelul trecerilor de pietoni sau alte măsuri la nivel de indicatoare.să amplasăm limitatoare pentru a preveni aceste accidente, pentru că pentru că o viață este mai importantă, indiferent de viteza sau de plăcerile unora sau altora, care au anumite excese în anumite situații din punct de vedere al modului cum conduc. Facem acest lucru în următoarea perioadă.

Referitor la toaletări de arbori este într-adevăr o situație în care foarte mulți, necunoscând cum se face o toaletare. interpretează și confundă lucrurile...

Într-adevăr am primit foarte multe sesizări și reveniri la aceste solicitări din partea unor cetățeni și am dispus serviciului de specialitate din primărie și la Regia de Păduri Kronstadt, să facă toaletări doar unde este musai necesar și să aibă acordul de la toți cetățenii din scara blocului.

La următoarea ședință, chiar vom înmâna un exemplar.. .s-a elaborat un ghid de toaletare pe care putem să-l distribuim la oricine dorește, și care au de gând să facă acest lucru și pe proprietatea proprie.Mâine o să semnăm un protocol cu Compania Națională de Drumuri, Direcția Regională de Drumuri Brașov, cu Regia de Păduri „Kronstadt” și Primăria Brașov, pentru ca în următoarea perioadă, pe tot tronsonul de ocolitoare a municipiului pe lungimea de aproximativ 20 de km, să plantăm câteva mii de puieți de diferite specii pe care le-am stabilit împreună, pe tronsoanele de legătură ale Ocolitoarei Municipiului Brașov, de la intrarea dinspre Sibiu, Pitești și până la ieșirea din Dârste, spre București, întreg tronsonul de ocolitoare va fi stânga-dreapta plantat cu puieți de diferite specii, așa cum au spus cei care se ocupă și au acest domeniu de specialitate, împreună cu cei de la Regia de Păduri „Kronstadt” și serviciul de specialitate din primărie. Dacă doriți și vreți să participați și să deveniți parte în acest proiect și această campanie, pentru că sunt câteva mii de puieți care se vor planta și vom avea o serie de specii între tronsoanele de legătură, care vor fi plantați în această perioadă de primăvară. dacă doriți să vă implicați și să aveți parte de acest proiect, vă solicit să vă implicați și să plantați efectiv, să aveți și dumneavoastră 1, 2, 3 puieți pe care să-i vizualizați de-a lungul timpului, după aceea în următoarea perioadă.

De asemenea, în interiorul municipiului Brașov, vom avea tronsoane de străzi de aliniamente, cum ar fi strada Crinului, intrarea dinspre zona Saturn, din capăt de acolo, până spre str. Hărmanului și alte străzi identificate și inventariate, care vor fi introduse, de asemenea, într-un proiect de plantare de puieți de diferite specii, în perioada aceasta de primăvară, în lunile martie și aprilie, vom avea câteva zeci de mii de puieți, care vor fi plantați în interiorul municipiului Brașov și vom crea o perdea pe tronsonul ocolitoarei municipiului Brașov. Vom avea câteva zeci de mii de puieți plantați în interiorul municipiului și vom crea o perdea pe tronsonul de ocolitoare al municipiului, în legătură cu ceea ce ați ridicat din acest punct de vedere.așa cum spunea și domnul consilier Mara, pentru că într-adevăr, inițial nu inclusesem în structura de buget această propunere, la care a făcut dumnealui referire, am preluat-o, este în lista de investiții trecută. Au mai fost și alte propuneri sau alte soluții care au fost înaintate și pe care le-am recepționat, pe care le-am inclus și le-am structurat în funcție de capitolul bugetar.

Sunt prinse în acest proiect de buget de venituri și cheltuieli pe 2020. Am încercat să avem un buget echilibrat, care să răspundă necesităților municipiului Brașov în 2020, pe care le-am preluat ca și cuantum ca și sume. Dacă sunt lucruri care poate nu sunt bine dimensionate sau la un nivel care să fie chiar exact în detaliu, și ne raportăm la niște chestiuni de date pe care le-am preluat, ca și cuantum, ca și sume, le vom adapta le vom completa sau le vom diminua pe parcurs, după caz, în funcție de cum vom începe să derulăm acest buget, de la caz la caz. Pentru bugetarea participativă, vom vedea cum o să fie, după ce facem evaluările respective - necesar mai mult și o să mai adăugăm, sau poate vom fi în situația în care, o să redirecționăm poate anumite propuneri, care nu se încadrează conform criteriilor care au fost publicate, să le includem în capitolele bugetare, pe diferite domenii, astfel încât, să corelăm toate aceste aspecte din punct de vedere al domeniului, al bugetului și al necesităților la care ne raportăm. Într-un studiu al Băncii Mondiale, care nu este făcut de către noi, ci de către specialiști, se arată că pe o scară de la 1 la 10, românii întrebați, unde ar dori să se mute, dacă ar fi să se mute, în viața de zi cu zi, ar dori să se mute la Brașov. ”

Domnul Senator - Allen Coliban: „Cum facem să avem mai mulți bani la buget, asta e întrebarea. Că nu vin oamenii, că bugetul e mai mic decât la Oradea?”

Domnul Primar - George Scripcaru atrage atenția asupra faptului că în cadrul ședințelor de plen nu se face dialog, ci se ia cuvântul pe rând, astfel, proiectul de buget propus este cel care a fost parcurs și vizualizat în perioada aceasta începând din 27 ianuarie.

Domnul consilier local - Ungar Arnold: adresează o întrebare președintei Comisiei economice, respectiv, dacă aceste propuneri legate de buget care s-au făcut acum aici, au fost aduse la cunoștința comisiei pentru a putea fi dezbătute .

D-na consilier local - Cojocea Roxana informează, că nu participă la vot la punctele nr. 26 și 27.

Aprobarea procesului-verbal al ședinței ordinare din data de 31 ianuarie 2020

În continuare, președintele ședinței supune la vot procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local din data de 31 ianuarie 2020, care se aprobă cu unanimitate.

ORDINEA DE ZI SUPLIMENTARĂ

Punctul nr. 1 suplimentar

Proiect de hotărâre privind revocarea H.C.L. nr. 53/2020 privind repartizarea locuințelor sociale situate în municipiul Brașov, str. Zizinului nr. 144.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 2 suplimentar

Proiect de hotărâre privind completarea H.C.L. nr. 612/2019 privind Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 și 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 1 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului Municipiului Brașov pe anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 și 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul Primar - George Scripcaru: „Noi avem în momentul de față, un număr de 10 proiecte cu finanțare europeană semnate și mai sunt pe parcurs în procedură foarte avansată de semnare sau în fază de precontractare. Este penultima fază, în următoarele săptămâni, vom începe să facem și acest lucru și veți vedea că se vor semna un număr de alte 12 proiecte, cu finanțare acceptată din P.O.R.

Toate aceste 12 proiecte, vor fi adăugate la ceea ce înseamnă capitolul de venituri, și care înseamnă 52 de milioane de euro.

Acestea 52 milioane de euro, vor fi practic la capitolul venituri, din fonduri din sume accesate care vor suplimenta și vor completa per- total bugetul de venituri și cheltuieli la capitolul venituri, cu 52 de milioane de euro.Am crezut că toate proiectele acestea, care au fost făcute publice și toate au fost făcute cunoscute, sunt în momentul de față validate și sunt și cele care sunt adăugate ca supra-contractare, față de proiectele care au fost în S.I.D.U. pe diferite axe validate, finanțate și acum 2 săptămâni ne-au informat de la Ministerul Dezvoltării și Ministerul Fondurilor Europene că s-a luat decizia supracontrării cu încă câteva proiecte iar municipiul Brașov este beneficiarul acestei decizii și acestei hotărâri de supra contractare cu proiectele care au fost depuse și structurate sunt mature și din acest punct de vedere, acești bani care în momentul structurării bugetului luna trecută, când l-am dat publicității în 27 ianuarie, nu exista această decizie la nivelul Guvernului, la nivelul Ministerului Fondurilor Europene.

Această decizie, după ce am discutat cu primarii de la Sfântul Gheorghe, de la Miercurea Ciuc, de la Sibiu și de la Mureș, în cadrul consiliului de dezvoltare A.D.R. 7 Centru, s-au făcut demersurile necesare și la nivelul Guvernului și după ce s-a discutat și cu Ministerul Dezvoltării și Ministerul Fondurilor Europene și cu celelalte A.D.R.-uri, s-a luat decizia supra-contractării care înseamnă câteva miliarde de euro la nivel național și, implicit, multe sume care sunt pentru zona A.D.R. 7 Centru, din care facem parte. Noi ca și municipiu, având proiectele depuse și fiind în regulă, suntem în fază de precontractare, care se derulează în momentul de față...”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin: „Practic cele 250 de milioane se adaugă la cele 800 și ceva și trecem peste miliard, 1 miliard 56 la venituri.

Punctul nr. 1, vă supun votului dumneavoastră proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului municipiului Brașov 2020.

Toate comisiile au avizat.”

Doamna consilier local - Țop-Ferghete Carmen: „.vreau să fac precizarea că noi am avut întâlniri, membrii Comisiei economice, o săptămână jumătate ne-am întâlnit în fiecare zi cu direcțiile/serviciile primăriei. Am stabilit lucruri, am schimbat acolo unde s-a putut, am ținut cont de ceea ce îți doresc cetățenii din municipiul Brașov. Bugetul e în așa fel așezat încât să răspundă cerințelor municipiului Brașov. Ceea ce s-a întâmplat în aceste ședințe de lucru, ne-am fi dorit să vină domnul senator dar e adevărat că acolo nu vine presa, ca să vadă. ”

Domnul Senator - Allen Coliban:

„Doamnă, nu am primit nici o invitație la comisiile respective iar dezbaterea pe bugetul local a fost anunțată cu o zi înainte? Două zile? Și a fost programată lunea în timpul programului de lucru, în timpul audierilor de miniștri. Adică, să fim realiști! Dacă vrem o dezbatere reală, nu așa se face!

Iar întrebarea de ce nu au fost trimise puncte de vedere iar faptul că dumneavoastră nu aveți un răspuns, cum avem un program public care are o finanțare de 4 ori sub cât ar trebui să aibă și nimeni nu a văzut treaba asta în toate comisiile și în toate ședințele, cred că ar trebui să discutați în următoarea ședință, dumneavoastră, lucrul acesta!

La fel cu felul în care a fost făcută... ”

Doamna consilier local - Țop-Ferghete: „Ar trebui să veniți cu o propunere, să spuneți: Uite, consider că trebuia să veniți cu propuneri pe aceste lucruri.”

Domnul Senator - Allen Coliban: „Felul în care a fost bugetată stația de calitate a aerului, în condițiile în care, în 20 decembrie, v-am prezentat și propuneri, și soluții concrete, este unul neprofesionist.

Și aceasta este părerea mea și o pot susține oricând aveți ședințe de comisie în care să vin. Și vă mulțumesc!”

Punctul nr. 2 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare buget de venituri și cheltuieli al S.C. "RATBV" S.A. pentru anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 3 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare buget de venituri și cheltuieli al Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A. Brașov pentru anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 4 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare buget de venituri și cheltuieli al societății S.C. R.I.A.L. S.R.L. pentru anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 5 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind decontarea din bugetul local al municipiului Brașov a cheltuielilor sportive pentru elevii Liceului cu Program Sportiv Brașov, pe anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 6 al ordinii de zi

Informare privind activitatea desfășurată de Direcția de Asistență Socială în anul 2019.

Punctul nr. 7 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și din bugetul Consiliului Local al Municipiului Brașov, pentru anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 8 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acordarea subvenției către asociațiile și fundațiile care desfășoară activități de asistență socială în anul 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 9 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Serviciului Public Local de Termoficare Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 10 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind de modificare a Anexei la H.C.L. nr. 243/2019 de aprobare a Regulamentului de organizare și funcționare al C.S.M. „Corona” Brașov, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 voturi pentru și o abținere (dl. consilier Șovăială Șerban).

Punctul nr. 11 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. nr. 521/26 septembrie 2018 de aprobare Regulament de organizare și funcționare al Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 12 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea nivelului maxim al tarifelor pentru prestările de servicii de exploatări forestiere în fondul forestier proprietate publică a Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 13 al ordinii de zi -RETRAS

Proiect de hotărâre privind aprobare Indicatori de performanțăai Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt S.A. estimați pe anul 2020, prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe anul 2020.

Punctul nr. 14 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind constituire începând cu anul 2020 a fondului de accesibilizare a pădurilor, aflate în proprietate publică a Municipiului Brașov și încasate în condițiile legii, provenite din produse principale și accidentale I.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 15 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind închirierea prin licitație publică, deschisă cu strigare, a trupurilor de pășune „Munții Cailor și „Capra Mică”, aflate în proprietatea Municipiului Brașov și în administrarea Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 16 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei și a statului de funcții ale S.C.

R.I.A.L. S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 17 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare proiect și cheltuieli legate de proiectul „Eficientizarea Energetică a clădirilor publice din municipiul Brașov Colegiul Tehnic Transilvania, corp A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 18 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind finanțarea nerambursabilă din bugetul Municipiului Brașov a proiectelor culturale.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 19 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare participare municipiul Brașov în calitate de coorganizator al evenimentului Festivalul Cerbul de Aur 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4, 5 și 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 20 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare contract de mandat al membrilor în Consiliul de administrație al Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 21 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind modificare H.C.L. nr. 731/2018 privind aprobarea Studiului de fezabilitate și indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „Extindere sistem de management informatizat al sistemului de transport public”. Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 22 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind modificare H.C.L. nr. 732/2018 privind aprobare proiect „Extindere sistem de management informatizat al stemului de transport public” și a cheltuielilor legate de proiect.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 23 al ordinii de zi

Raport privind evaluarea capacității de apărare împotriva incendiilor 2019.

Punctul nr. 24 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobare proiect și indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Reabilitare imobil - Aleea Petuniei”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 25 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind modificare H.C.L. nr. 743/2018, republicată privind aprobare proiect „Terminal transport urban Gara Brașov” și a cheltuielilor legate de proiect.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 26 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului pentru însușirea documentației ”Masterplan etapa a II-a a Dezvoltării domeniului schiabil din Poiana Brașov”.

Domnul Consilier local - Șovăială Șerban dorește să se consemneze că la punctele nr. 26 și 27, nu participă la vot.

Iar cu privire la acest punct în calitate de specialist spune că este o greșeală, se îngroapă niște bani. Este bine să facă gondola din Râșnov până în Poiană dar o pârtie din Poiană până în Râșnov pe versant vestic, sau sud-vestic, chiar și nord-vestic este o greșeală, nu vom avea apă și se pierd o grămadă de bani. Dacă se pune zăpadă artificială, teoretic nu are cine să o pună decât municipiul. Este o pârtie care ajunge la 600 de metri altitudine la nivelul Râșnovului, va avea nevoie în permanență de zăpadă artificială, costuri imense. În Postăvarul se ia din rețeaua de apă potabilă a orașului, ceea ce înseamnă iarăși costuri imense.

Domnul consilier își exprimă părerea personală, respectiv, gondola este binevenită, să aducă turiștii din București, să oprească la Râșnov, să îi aducă în Poiană dar pârtia va fi o groapă, în care vor intra bani.

Domnul Primar - George Scripcaru:,,...Acest master-plan este o etapă din cealaltă etapă, numită master - plan, care este făcută de austrieci, care au fost aici, au stat pe teren, au făcut vizualizări, măsurători, au făcut toate analizele din punct de vedere al acestui aspect. Nu știu dacă ați detaliat, dar acolo este prevăzut un al doilea lac, care să se facă artificial, tocmai pentru a asigura acest lucru din captări de izvoare și alte asemenea surse. Este o primă etapă și sigur că urmează alte etape, care sunt de derulat la fază de proiect și care vor fi făcute aceste etape de către specialiști și care sigur că este binevenită orice idee, orice sugestie, orice propunere este binevenită. Este bine să se dialogheze, să se spună despre ceea ce este vorba... Din acest punct de vedere, este un lucru bun, este o investiție care aduce plus valoare și practic, ne rezolvă o problemă foarte, foarte mare, din punct de vedere al accesibilității, pentru că proiectul este prevăzut să lege zona de accesibilitate dinspre Râșnov, Pârâul Rece și sigur că această soluție care a fost înaintată de compania austriacă, împreună cu investitorii din Poiana Brașov, acest concept a fost structurat și pentru sania de vară de asemenea care se adaugă pentru ceea ce înseamnă necesitățile și ajungem cu încă 10 km pârtie extinse la cele existente, care ne aduce ca situație la un nivel maxim, adică efectiv se câștigă.

Alaltăieri am avut o prezență la Brașov, Sarah Lewis care este secretar al Federației Internaționale de Schi. A fost aici două zile, am discutat și cu dumneaei acest lucru, ne-am întâlnit și cu specialiști din alte țări, care la fel au fost prezenți aici în Poiană.

Faptul că astăzi la Râșnov, începe competiție sportivă masculină de sărituri la trambulină, este un lucru bun, și zăpadă și acolo trebuie făcută sau trebuie adăugată, pentru că altfel nu primești competiții. Dacă nu faci nimic, stai la trambulină și te uiți, de exemplu; acolo nu se dă oricine. Din acest punct de vedere, este și aceasta o probă test, pentru că dumneaei ne-a comunicat că, pentru că s-au organizat bine la nivel feminin, masculinul este o competiție care s-a adăugat, cu condiția ca în următoarea perioadă, să se facă dotări din punct de vedere tribune, iluminat, nocturnă ș.a.m.d., fiind o condiție ca să primești competiții de nivel internațional. Ori noi, cred că ne propunem și ne dorim să fim și în calendar F.I.S. nu numai din punct de vedere al zonei de agrement pentru schi dar și pentru competiții interne și internaționale, cred că este important acest lucru...”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (nu au participat la vot d-na consilier Cojocea Roxana și dl. consilier Șovăială Șerban)

Punctul nr. 27 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind aprobarea demarării demersurilor necesare pentru realizarea Proiectului „Sanie de vară din Poiana Brașov”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (nu au participat la vot d-na consilier Cojocea Roxana și dl. consilier Șovăială Șerban)

Punctul nr. 28 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind P.U.D. Construire ansamblu locuințe colective, spații comerciale și împrejmuire teren, str. Mihai Viteazul fn Brașov, beneficiar S.C. Black Swan Invest S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 de voturi pentru și o abținere - dl. consilier Șovăială Șerban.

Punctul nr. 29 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind prelungire perioadă valabilitate P.U.Z. Zona Stupini, str. Nicovalei - limită intravilan vest, nord și est aprobată prin H.C.L. nr. 221/2010 și prelungire termen de valabilitate cu H.C.L. nr. 136/2015.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 30 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acceptare ofertă de donație autentificată sub nr. 7.354/2019 și trecere în domeniul public al municipiului Brașov a terenului donat de Dinu Constantin și Mihaela.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 31 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acceptare ofertă de donație autentificată sub nr. 425/2016 și trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului donat de Vîrjoghe Alexandru.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 32 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acceptare ofertă de donație autentificată sub nr. 162/2020 și trecere în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului donat de Maurer Imobiliare S.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 33 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 161861 Brașov, nr. cad. 161861.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 34 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 158990 Brașov nr. cad. 158990.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 35 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 149734 Brașov, nr. cad. 149734.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 36 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 1/5 din terenul înscris în C.F. nr. 143511 Brașov, nr. top. 2443/8, de la Manea Robert-Costin.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 37 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de ^ din terenul înscris în C.F. nr. 132136 Brașov, nr. cad 132136, de la BILKA STEEL S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 38 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 4/72 din terenul înscris în C.F. nr. 101822 Brașov, nr. top. (11162/1/4, 11163, 11165/ (1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/3/1/4), de la Ani Macedon-Florinel și Ani Maria-Cristina.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 39 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 138.541 Brașov, nr. cad. 138.541, a terenului înscris în C.F. nr. 161218 Brașov, nr. cad. 161218, a terenului înscris în C.F. nr. 161284 Brașov, nr. cad. 161284 și a terenului înscris în C.F. nr. 161833 Brașov, nr. cad. 161833.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 40 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 133713 Brașov, nr. cad. 2943/2/5, nr. top. 10897/16/2/2/2/5 și a terenului înscris în C.F. nr. 133691, nr. cad. 2943/2/4/14, nr. top. 10897/16/2/2/2/4/14, de la Șerban Alina.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 41 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea imobilului situat în Brașov, str. Mihail Kogălniceanu f.n. din domeniul privat al Municipiului Brașov în domeniul public al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 42 al ordinii de zi - RETRAS

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Postăvarului nr. 37, ap. 15, deținut de King Trevor.

Punctul nr. 43 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Piața Sfatului nr. 2, deținut de S.C. RODNIC S.R.L. - Urs Nicolae.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 44 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Postăvarului nr. 37, ap. 16, deținut de Rotaru Elena Georgeta.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 45 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului Local al Municipiului Brașov în vederea întocmirii documentației P.U.Z. Construire ansamblu rezidențial str. Carierei fn Brașov, inițiat de S.C. BOGDAN INVEST S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 46 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului Local al Municipiului Brașov, în vederea întocmirii P.U.D. Utilaje, atelier, zonă tehnico-socială, etajare parțială interioară și modernizare, renovare, recompartimentare, modernizare/renovare birouri existente, extindere birouri cu corp alipit P - 5 E cu destinația de birouri + locuințe de serviciu, amenajare accese/teren parcări, împrejmuire și organizare de șantier, str. Poienelor nr. 2 Brașov, inițiat de S.C. NOVA PAN S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 47 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind darea în administrare către S.C. R.I.A.L. S.R.L. a spațiilor cu altă destinație situate în Brașov, Piața Sfatului nr. 11, ap. 12 și ap. 13.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 48 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unor spații din cadrul Centrului de Afaceri, Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri, situat în Brașov, str. Institutului nr. 35, către Agenția de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov (A.D.D.J.B.), Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov (A.M.B.), Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov (A.M.D.D.T.P.B.), Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „ISO Mediu Brașov”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 49 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind preluarea în domeniul public al Municipiului Brașov a inventarului bunurilor de natura domeniului public realizate de utilizatori pentru persoane fizice și juridice, exploatate și administrate de către Compania Apa Brașov S.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 50 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind acordarea unui drept de superficie în favoarea S.C FERKEL FARM S.R.L. asupra terenului situat în Brașov, str. Șirul Livezii nr. 2 A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 21 de voturi pentru și o abținere - dl. consilier Șovăială Șerban.

Punctul nr. 51 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind îndreptarea erorii materiale cuprinsă în art. 4 din H.C.L. nr. 872/2019 privind darea în folosință gratuită a unor bunuri aflate în proprietatea Municipiului Brașov, către Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 52 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind completarea Anexei nr. 1 la H.C.L. nr. 61/2020 privind prelungirea termenului contractelor de concesiune a unor cabinete medicale, servicii medicale - medicină de familie.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 53 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind revocare drept de administrare a S.C. R.I.A.L. S.R.L. Brașov asupra spațiilor cu altă destinație situate în Brașov, str. Poarta Schei nr. 1, ap. 11 și str. Michael Weiss, nr. 23.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 54 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. nr. 875/2019 privind aprobarea prelungirii duratei contractelor de închiriere pentru contractele de închiriere locuințe sociale situate în Brașov, str. Zizinului nr. 144.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 55 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Neptun nr. 7.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 56 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Neptun nr. 10.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 57 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Neptun nr. 24.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 58 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Apollo nr. 9.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 59 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Soarelui nr. 2.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 60 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, Calea București nr. 30.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 61 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, bd. Gării nr. 8.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 62 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Fanionului nr. 19.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 63 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Armoniei nr. 7.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 64 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, str. Saturn nr. 30.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 65 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil C.T. situat în Brașov, bd. Saturn nr. 41.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 66 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind dezmembrare teren imobil situat în Brașov, str. Laminoarelor fn.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 67 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a terenului aferent construcției situat în Brașov, str. Alexandru loan Cuza nr. 7, către Mihai Gheorghe Marian.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 68 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a terenului aferent construcției, situat în Brașov, Calea București nr. 101, către Lungu Gabriela.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 69 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a terenului aferent construcției, situat în Brașov, str. Dealul Cetății nr. 85, către Ștefănescu Elena Gabriela.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 70 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind vânzarea directă a terenului aferent construcției, situat în Brașov, str. Molidului fn către DUPROD OTIS S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 71 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a terenului aferent C.T. situat în Brașov, bd. Griviței nr. 43.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 72 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unui imobil situat în Brașov, str. Carierei nr. 131.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 73 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unui imobil situat în Brașov, str. Zizinului fn.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 74 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unui imobil situat în Brașov, str. Zizinului fn.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 75 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind trecerea imobilului situat în Brașov, str. Zizinului fn, din domeniul privat al Municipiului Brașov, în domeniul public al municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 76 al ordinii de zi

Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Serviciul Public de Administrare Creșe Brașov a unor terenuri situate în Brașov, Cartier Bartolomeu, Zona Avantgarden.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Punctul nr. 77 al ordinii de zi

Informare privind activitatea desfășurată de Curtea de Conturi în 2019.

Punctul nr. 78 al ordinii de zi

Informare cu privire la Decizia nr. 5/15/30 ianuarie 2020 și Raportul privind modul de ducere la îndeplinire măsurilor dispuse prin Decizia nr. 5 din 23 ianuarie 2013.

Președintele ședinței - dl. Oprică Florentin - Adrian declară încheiate lucrările ședinței.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal, spre cele legale.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, OPRICĂ ADRIAN FLORENTIN

SECRETAR GENERAL,


ADRIANA GORAN