Proces verbal din 04.10.2019

Proces verbal - sedinta ordinara din data de 04-10-2019


R O M Â N I A

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

BRAȘOV

PROCESUL - VERBAL încheiat în ședința ordinară a Consiliului Local Brașov din data de 04 octombrie 2019

Ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Brașov a fost convocată pentru data de 04 octombrie 2019, orele 10:00, în sala de ședințe a Consiliului Local, din B-dul Eroilor nr.8, anunțul de ședință fiind postat pe site-ul instituției și publicat în Monitorul Oficial Local.

Secretarul General al Municipiului Brașov, doamna Adriana Goran face prezența, din totalul de 27 de consilieri sunt prezenți 27. Precizează că ședința este statutară și se pot lua hotărâri valabile.

La ședință participă domnul Primar George Scripcaru, domnul Viceprimar Mihai Costel și domnul Viceprimar Barabas Laszlo.

Președintele de ședință acordă cuvântul domnului senator Allen Coliban.

5                                        5               5

Domnul Senator - Allen Coliban:”Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință! Mă aflu în fața dumneavoastră în baza unui drept din constituția României, Legea nr. 96 din 2016, de Ordonanța de Urgență nr. 57 din 2019 privind Codul Administrativ și Hotărârea de Consiliu Local nr. 612 din 2019, art. 26 alin. 4 cu privire la posibilitatea aleșilor, a senatorilor de a lua cuvântul... interpelarea se referă la acest proiect de drum forestier care urmează a fi amenajat în zona Tâmpa masivul Postăvarul. Vreau să discutăm despre oportunitatea și despre moralitatea acestui proiect. Vorbim despre un drum de 11 km care va scoate din fondul forestier 15 ha de pădure. Practic acesta este culoarul de defrișare pentru amenajarea drumului. 15 ha de pădure înseamnă 23 de stadioane de fotbal, înseamnă 8000 de arbori, aproximativ 250 de camioane, dacă ar fi să facem un șir ar fi de aici până în Ghimbav șirul respectiv. Când vorbim despre oportunitate găsim două informații, una este accesibilizarea fondului forestier în vederea unor exploatări, există un amenajament silvic care obligă cumva la aceste exploatări, și se mai vorbește despre scopul turistic de amenajare a unor trasee. când vorbim despre oportunitate găsim două informații: analizarea fondului forestier în vederea unei viitoare exploatări, și se mai vorbește despre scopul turistic. Din punctul meu de vedere aceasta este o pădure parc, pe care o folosim cu toții cu rol social, prin urmare nu este o pădure de . și încadrarea asta poate fi corectată. Chiar dumneavoastră ați făcut această schimbare de încadrare, pentru o suprafață forestieră în Poiana Brașov, culmea, tot pentru amenajarea unor trasee turistice. Deci pentru amenajarea acelor trasee a fost necesară schimbarea de la pădure de producție, de exploatare, în pădure parc. Vă rog să luați în calcul această schimbare de încadrare, pentru că o consider oportună și necesară. Dacă întrebăm brașovenii, cred că vor fi șocați să afle că pădurea este o pădure de producție. Am cu mine o listă de 6000 de semnături, astăzi sunt la 6600, strânse în ultimele zece zile. Prin urmare impactul acestui proiect în rândul brașovenilor în momentul în care au auzit despre el din presă este unul major. Mai mult, vorbim de o pădure aflată în apropierea cartierului Schei, știm cu toții ce probleme sunt la ploile mai serioase, și necesitatea unui studiu de torenți. Acest studiu ar fi trebuit făcut și în cazul de față,

5                                                                                                 5                                            5    ~

înainte de a lua o decizie, pentru că suprafața de 15 hectare este o suprafață semnificativă. 15 hectare de pădure sunt importante și din perspectiva mediului, pentru că reprezintă aproximativ 10% din cât are Brașovul spații verzi, raportat pe cap de locuitor, conform legii. Brașovul știm că are probleme cu calitatea aerului, și nu în ultimul rând acest proiect necesită o consultare reală și amplă. Faptul că există emoție în rândul brașovenilor în ultimele două săptămâni, după ce au fost marcați acești arbori, arată că această consultare nu a fost una eficientă, și vă solicit

5               5                        ~                                                                                                                                                  ~   5

public să organizați o consultare publică, chiar mă ofer să mediez în calitate de membru al comisiei pentru mediu, pe 1 noiembrie 2019, deci peste patru săptămâni, în această sală, în care să fie invitați toți cei care doresc să ia cuvântul, și nu în ultimul rând cei care au pregătire în domeniu și cei care sunt specialiști. Am vorbit și există susținere pentru ceea ce propun, respectiv oprirea acestor demersuri, amenajarea unor trasee care nu sunt în sfera aceasta a unui drum auto forestier foarte lat, astfel de trasee au fost amenajate chiar și în județul Brașov, în zona Viscri, dacă ne consultăm cu cei care folosesc aceste trasee, aceste drumuri, foarte puțin de cei care își doresc un drum forestier.

Acesta este subiectul vă stau la dispoziții pentru detalii, nu vreau să intru foarte mult în amănunte, pe zona tehnică și să avem astăzi o dezbatere, pentru că eu cred că ar trebui să fie una foarte amplă și să fie foarte mulți specialiști consultați. Am vorbit și am remarcat în sală comunități de bicicliști, iubitori de munte, fiecare are

5                                                                                            5                                 5     ~                                                     ~

ceva de spus și ar fi păcat să nu păstrăm aceste rânduieli de cuvinte într-un cadru formal...O să las în mod oficial lista cu semnăturile care respectă accesul la datele cu caracter personal, prin urmare pasez această responsabilitate Primăriei, Consiliului Local, interpelarea semnată și dosarul cu imaginile de la arborii marcați și inclusiv harta 3D a drumului respectiv”.

Domnul consilier - Ungar Arnold precizează că nu participă la la dezbateri și la votul punctului suplimentar privind alegerea avocatului, din motivele prezentate și la ședința trecută.

Domnul consilier adaugă că a ridicat problema achiziționării de către regie, a unui tomogral de copaci, acesta costă cam 30.000 de Euro și în 15 minute examinează copacul dacă este bolnav sau nu. Totodată, domnul consilier informează că în momentul de față nu există o situație clară a mediului infracțional din zona școlilor și propune să se facă o analiză, dacă se poate angaja o societate de pază care să se ocupe de școli, astfel se rezolvă situația cu transportul, pe părinți îi doare și faptul că acești copii nu au siguranță în jurul școlilor.

Domnul consilier - Macedonschi Cristian: ”...încep cu o mică completare a schemei expuse de domnul senator Allen Coliban, cred că ar trebui executivul să învețe ce înseamnă, o dezbatere publică adevărată, și nu numai bifată. și cu asta cred că am zis cam totul, fiindcă altfel n-ar fi atâția cetățeni nemulțumiți aici, ca să-și arate nemulțumirea, și mi-aș dori ca toate temele astea să fie dezbătute cu adevărat. Să nu uitați de lipsa de predictibilitate la ședințele de consiliu local . ca să știm cum au toate orașele civilizate din Europa, dar și din România, o dată fixă, la care se ține ședința, dar dacă sunt urgențe se pot face ședințe de îndată sau alte forme.

Referitor la Hotărârea Consiliului Local nr. 579 din data de 2.11.2015, gătirea în Piața Sfatului sau în alte locuri.să schimbăm această hotărâre de consiliu local, că tot nu se ține nimeni de ea, și.să-l punem din nou pe ordinea de zi, să-l rearanjăm, ca să fie legal și să ne ținem toți de el fără să existe discuții în spațiul public.

Și ultima interpelare, mai am după aia la câteva puncte, ca reparația podului Timiș Triaj. e stricat și deviat ușor l-a început de doi ani sau mai bine, haideți să-l reparăm până se întâmplă un accident sau o nenorocire. Și după aia mai am la punctul 4, la punctul 12 și la punctul 11.”

Domnul consilier - Bogdan Mircea aduce la cunoștință problemele locatarilor din Municipiul Brașov, din zona Craiter și Florilor, inclusiv în zona Tractorul, la Grădinița nr. 5, s-a reclamat problema zgomotului cauzat de tren, domnul consilier dorește să se supună analizei comisiei tehnice, să se găsescă niște panouri fonice, și pe strada Ceferiștilor, Minerilor. De asemenea, în cartierul Craiter există un pasaj și roagă autoritățile să analizeze dacă se poate da drumul la pasajul acela.

D-ra Consilier - Crivineanu Alexandra: ”Aș vrea să întreb executivul, pe dl. Primar, un update al situațiilor lucrărilor pentru pasajul Fartec, au trecut patru ani și jumătate de când au început lucrările și vedem, toți brașovenii, vedem că lucrările nu se apropie de final și mă îndoiesc că termenul dat de dumneavoastră, 2020, va fi unul real.”

Domnul Primar - George Scripcaru răspunde domnului senator că aceasta este o problemă de care se ocupă Regia de Păduri Kronstadt care se află în subordinea Consiliului Local și care administrează patrimoniul municipiului, personalul de specialitate trebuie să identifice și să detalieze aceste lucruri, iar domnul director care este prezent poate să preia aceste detalii, să le gestioneze, pentru că Regia de Păduri Kronstadt, ca și structură de specialitate din subordinea Consiliului Local a inițiat acest proiect, această procedură și s-a raportat la o axă de finanțare cu fonduri europene... s-au parcurs toate etapele prevăzute de procedura privind accesarea acestor fonduri.

”Domnul Primar precizează că avem în momentul de față implementarea unui proiect, la toate școlile din Brașov s-au luat măsuri și s-au făcut analize de factori de risc și s-au implementat sisteme în acest sens.împreună cu Poliția Municipiului Brașov și Poliția Locală suntem în situația de a primi un aviz de la Ministerul de Interne, pe baza datelor pe care le-am transmis. Suntem singura instituție din țară care am înființat un asemenea sistem, în sensul că împreună cu școlile, conducerea unităților de învățământ, s-au făcut evaluările privind fiecare unitate de învățământ, s-au implementat sisteme de supraveghere perimetrale și în interiorul școlilor, acest management integrat este conectat la un sistem comun și împreună cu cele două entități. suntem într-o fază finală cu privire la instalarea unui generator la acest sistem în momentul de față, care se va întâmpla în următoarea săptămână și după obținerea avizului din partea Ministerului de interne, cele două entități vor putea să acceseze în timp real toate aceste date, aceste detalii, care să folosească la prevenirea și la intervenția în anumite situații la care v-ați referit. Poate că nu este de ajuns, dar este un pas important, a fost lucrat împreună cu școlile, Poliția Locală și Poliția Municipiului Brașov, suntem acum în faza finală privind implementarea acestui sistem. Sigur că mai sunt lucruri avute în vedere și trebuie completări pe care să le avem în vedere și noi să ne preocupăm de acest lucru. Am avut înainte de începerea anului școlar o întâlnire comună cu Inspectoratul Județean de Poliție al Județului Brașov, cu responsabilii și comanda acestui inspectorat, cu Poliția Municipiului Brașov de asemenea, și cu Poliția Locală și cu Direcția Informatică din Primărie, am parcurs toate unitățile de învățământ acolo unde au fost sesizate probleme, le-am analizat împreună cu cele două entități, chiar ieri am discutat cu domnul inspector șef Flucuș, ca după următoarea săptămână să existe o întâlnire comună cu Poliția Municipiului și Poliția Locală în care să analizăm printre altele și această situație la care ne referim în momentul de față. Am vrea să reparăm și să intervenim la acest pasaj la care s-a făcut referire, am reluat demersurile și am discutat cu doamna ministru Roxana Mânzatu, despre proiectul privind Hotărârea de Guvern în care se va transmite din domeniul public al statului respectiv, compania de transporturi, compania națională de drumuri și poduri, în domeniul public al Municipiului Brașov, ca după aceea să putem să facem această intervenție necesară și utilă la acest obiectiv. Săptămâna trecută am vorbit cu doamna ministru și mi-a spus că estimează cam în două - trei săptămâni să se emită această hotărâre de Guvern și după aceea să putem să facem ceea ce este de făcut în acest sens. Sigur că am mai discutat despre acest lucru, v-am informat de fiecare dată, vă spun și acum situația în care suntem, nu este o situație bună, există această problemă pe care trebuie să o gestionăm. vom vedea cum s-ar putea gestiona anumite situații, așa cum le-a numit domnul consilier Bogdan, și o să inventariem aceste probleme și o să vedem ce avem de făcut. Cu privire la Pasajul de la Fartec.avem săptămânal discuții cu constructorul, care derulează acest proiect, a trebuit să fie sistat după ce constructorul inițial a închis lucrarea, în sensul că a renunțat pentru că nu a putut să o ducă mai departe această lucrare, a trebuit să fie conservată lucrarea, a trebuit să fie făcute expertize noi, experții au constatat că față de ce s-a estimat inițial la demararea proiectului, a trebuit conform expertizelor făcute de către experții în domeniu, să se desfacă absolut toate încheieturile, toate îmbinările, și să se extindă această lucrare care mai bine trebuia să fie făcută de la zero, să se

5                                                                                                                                                                                                                                ~

construiască un pasaj în oglindă cu cel existent, nu este o situație despre care ar trebui să ne bucurăm, însă atunci când experții și I.S.C.-ul îți stabilește niște măsuri, trebuie să le respecți și nimeni nu-și asumă să facă altceva decât spune expertiza. Din discuțiile pe care le-am avut săptămâna trecută cu partea de construcții, consultant și proiectant, sunt într-un parcurs acum, au etapele pe care ni le-au înaintat, lucrează la partea inferioară... la partea de susținere, și în următoarea perioadă vor începe să execute lucrări și la partea superioară, conform procedurilor și proiectului în vigoare și expertizelor care sunt făcute și care au stabilit ce trebuie făcut, și mai mult decât atât ne-a informat că a emis și comenzi și se află în momentul de față în lucru, elementele care sunt necesare a fi amplasate la acest pasaj, care trebuie aduse din Anglia și din Italia, pentru că în România nu se mai produc...Să știți că indiferent cât vor unii să spună că Primarul e de vină că nu se face un pod, eu am făcut poduri în ultima perioadă, ultimii ani, care sunt astăzi în funcțiune și s-au făcut și se văd și există.când experții spun și constatările arată că trebuie făcut într-un fel, nu poți să faci altfel decât spun experții și proiectanții în domeniu și nu este primarul de vină că o procedură de achiziție se derulează într-un anumit ritm, o procedură de achiziție este contestată, o procedură de achiziție este reluată și că o procedură de achiziție durează atât de mult în situații de acest fel și sunt proceduri de achiziție care și acum sunt în derulare și stăm de doi ani de zile cu contestații, cu reanalizări, cu alte contestații, când se contestă caietul de sarcini, până să ajungi să postezi în S.A.P. caietul de sarcini, durează uneori și un an de zile, pentru că aceste contestații sunt și este dreptul oricărui om, oricărei persoane, să facă o contestație, și după aceea mai durează poate încă un an de zile să ajungi într-o licitație, iar după adjudecare sigur că urmează o altă contestație, care trebuie să fie reglementată de către S.N.S.C... urmează faza în instanță, care reanalizează și mai durează și asta poate uneori șase - opt luni de zile. Așa că e bine să înțelegem cu toții că dacă așa spune regula și procedura, poate de-asta suntem astăzi în situații de blocaj din cauza foarte multor lucruri care sunt astăzi în faza de derulare.. Această ședință a fost convocată pentru că sunt niște argumente, și cu unii dintre consilieri am discutat, și ne-am întâlnit poate în anumite situații și i-am informat și am argumentat de ce am convocat această ședință astăzi, pentru că sunt proiecte care sunt necesare a fi aprobate și sunt în interesul unor entități, să spun așa, sau al municipalității, să reglăm niște lucruri și care să poată să funcționeze...”

Doamna consilier - Durbacă Adina informează că nu participă la vot la punctul nr. 32 și 38, la punctul 32 deoarece cabinetul de avocat are contract de colaborare cu una din societățile care a întocmit documentația cadastrală, iar la punctul nr. 38 există un contract de colaborare între cabinetul de avocat Durbacă cu celălalt cabinet de avocat.

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin: “...urma să pregătesc pentru ședința viitoare un proiect de hotărâre de consiliu privind dotarea liceelor și colegiilor din municipiul Brașov, în primul rând achiziționarea și dotarea acestor licee cu aparate de depistare a consumului de droguri și stupefiante”.

Aprobarea ordinii de zi

Se supune la vot ordinea de zi cu 33 puncte, cu trei puncte retrase (pct.

1,2,8) și se aprobă cu unanimitate.

Aprobarea ordinii de zi suplimentare

Se supune la vot ordinea de zi suplimentară cu 8 puncte și se aprobă cu unanimitate.

Aprobarea procesului-verbal al ședinței ordinare din data de 18 septembrie 2019.

În continuare, președintele ședinței supune la vot procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local din data de 18 septembrie 2019, care se aprobă cu unanimitate.

ORDINEA DE ZI SUPLIMENTARĂ

(1) PUNCTUL 34

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Castelului nr. 34, ap. 1 și 4, deținute de Ilea Hortensia-Maria, Wesselenyi Eugen, Fonyad Karoly Zoltanne,Vajda Joszefne, Dr. Steinerne Zsuzsanna Și Berenkei Varga Maria.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

(2) PUNCTUL 35

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 738/14.12.2018, privind aprobarea Studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul “Amenajare benzi dedicate transportului public in Municipiul Brasov si trotuare adiacente”, republicată.

Domnul Primar - George Scripcaru: ”Acesta este un punct care a necesitat să convocăm ședința ordinară astăzi, domnule consilier Macedonschi”.

5               5                                                       "

Domnul consilier - Macedonschi Cristian: ”E pe ordinea de zi suplimentară, n-a fost de la bun început!”

Domnul Primar - George Scripcaru:”.. .De asemenea și punctul următor”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 26 voturi pentru si o abtinere.

(3) PUNCTUL 36

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 746/14.12.2018 privind aprobarea documentatiei si a indicatorilor tehnico-economici aferenti realizarii obiectivului de investitii “Reabilitare si modernizare Colegiul Tehnic Maria Baiulescu,” republicată.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

(4) PUNCTUL 37

Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 747/14.12.2018 privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Reabilitarea și modernizarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

(5) PUNCTUL 38

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării serviciilor de consultanță, asistență juridică și reprezentare în justiție, în vederea reprezentării în dosar 2359/62/2016** aflat pe rolul Tribunalului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar comisia 1 a avizat cu următorul amendament: “De serviciile de consultanță, asistentă și reprezentare prevăzute la art.1 din prezenta hotărâre va beneficia și S.C.RIAL SRL, parte în dosarul instanței, care va suporta în mod egal cheltuielile cu onorariile de avocat împreună cu Municipiul Brașov” care a fost aprobat cu 23 de voturi pentru și un vot împotrivă (domnul consilier Macedonschi Cristian), în urma votului proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 22 voturi pentru, 1 vot împotrivă (domnul consilier Macedonschi Cristian), 1 abținere (domnul consilier Șovăială Șerban), cu precizarea că la vot au participat 24 de consilieri.

(6) PUNCTUL 39

Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 243/2005 republicată, privind aprobarea Regulamentului privind eliberarea și folosirea permiselor de Liberă Trecere pentru circulația pe străzile din Municipiul Brasov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 26 voturi pentru și o abținere Șovăială.

(7) PUNCTUL 40

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului “Reabilitare pietonal Valea Cetății.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 26 pentru și o abținere (domnul Șovăială Șerban).

(8) PUNCTUL 41

Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea H.C.L. nr.734/2018, republicată, privind acordarea unor facilități anumitor categorii de persoane, pe mijloacele de transport public local de călători utilizate de către societatea RATBV SA, pe raza teritorial administrativă a Municipiului Brașov.

Domnul Primar - George Scripcaru:”Acesta este un punct care a necesitat această ședință”.

5             5

Domnul consilier - Macedonschi Cristian:”Care putea fi și de îndată!”

Domnul Primar - George Scripcaru: ”Reglăm în acest fel anumite situații care se referă la categorii de copii, elevi și studenți, care pot să utilizeze transportul public pe raza Municipiului Brașov, ne referim aici la studenți, la elevi care sunt orfani, care sunt sub tutelă și care au o situație de genul acesta, și studenți din aceași categorie, care la fel au acest drept și această posibilitate și este necesar un proiect de hotărâre care să completeze ceea ce ați votat în ultima ședință, tocmai ca să dăm posibilitatea și acestor categorii de persoane să utilizeze acest tip de transport, iar societatea de transport să includă în planul tarifar și în categoriile de persoane care au această posibilitate să fie încadrați din punct de vedere al categoriilor de persoane care au acest drept și cred că este important să facem ședință.”

5             5

Domnul consilier - Macedonschi Cristian:”...putea să fie de îndată, nu ordinară... Ordinara trebuie să aibă o dată fixă, și restul sunt suplimentare.”

Domnul Primar - George Scripcaru:”Primarul convoacă ședințele ori de câte ori este nevoie și dacă convoacă ședințele are acest drept conform codului administrativ ..

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 26 pentru și o abținere (domnul Șovăială Șerban).

Ordinea de zi

PUNCTUL 1 RETRAS

Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei și a Statului de Funcții ale Direcției Fiscale Brașov.

PUNCTUL 2 RETRAS

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei 2 - Statul de funcții la Hotărârea Consiliului Local nr. 85/2019 republicată, privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale Poliției Locale Brașov.

PUNCTUL 3

Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului lunar al burselor școlare și al numărului de beneficiari, pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Brașov, anul școlar 2019 - 2020, semestrul I.

Domnul Primar - George Scripcaru: ”Ca să dăm burse la elevi aveam nevoie de această ședință astăzi, ca să avem baza legală și să alocăm aceste fonduri de la bugetul local pentru elevii din Municipiul Brașov. Dacă nu vă interesează... ”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 4

Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de colaborare dintre Municipiul Brașov și S.C. Ana Teleferic S.A., având ca obiect exploatarea unitară a instalațiilor de transport pe cablu din Poiana Brașov.

Domnul consilier - Macedonschi Cristian: Am o scurtă intervenție, am

5      "

și anunțat. Încă îmi mențin părerea că brașovenii trebuie să aibă un card special de sezon, cum este normal în orice stațiune montană de schi, pentru localnici. Haideți să analizăm posibilitatea asta, pentru brașoveni, să aibă un preț pentru cartele de sezon.”

Domnul Primar - George Scripcaru:”Vom analiza!”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3, 5 si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 5

Proiect de hotărâre privind stabilirea taxei speciale de utilizare a domeniului schiabil din Poiana Brașov pentru sezonul de iarnă 2019 - 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 6

Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor de acces la transportul pe cablu din Poiana Brașov în sezonul de iarnă 2019 - 2020.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 7

Proiect de hotărâre privind aprobarea facilităților acordate la transportul pe cablu din Poiana Brașov în sezonul de iarnă 2019 - 2020.

Domnul Primar - George Scripcaru:”Vă rog frumos să nu luați în calcul așa ceva... să nu picăm într-o altă extremă.. .oricum această facilitate există...în cursul săptămânii, tocmai ca să dăm posibilitatea celor care doresc acest lucru să facă în cursul săptămânii și vor să schieze și ținând cont de faptul că în week-end tot timpul e bine să fie cât mai mulți care să utilizeze domeniul schiabil în Poiana Brașov. Această chestiune este reglementată și am spus-o în comisii ieri, când am participat și am făcut referire la acest aspect, nu știu de ce se mai revine cu o chestiune care este prevăzută și este reglementată în structura actuală de funcționare”.

5

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:”... subliniem faptul că de luni până vineri se schiază la un preț redus și acesta este deja cuprins în proiectul de hotărâre.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar comisia 3 a avizat cu urmatorul amendament: “10% reducere de luni până vineri din tariful aplicat la transportul pe cablu pentru persoanele care fac dovada domiciliului sau a reședinței în Municipiul Brașov, dovada înseamnă B.I., C.I. sau viză de flotant”, amendamentul nu a trecut, a fost votat cu 10 voturi pentru, 16 voturi împotrivă, 1 abținere, în urma votului proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 8 RETRAS

Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor de închiriere ale sălilor Operei Brașov și Teatrului Sică Alexandrescu și stabilirea modului de virare la bugetul local a sumelor obținute în urma închirierii imobilelor administrate de instituțiile de cultură.

PUNCTUL 9

Proiect de hotărâre privind desfășurarea Festivalului Internațional de Dramaturgie Contemporană - ediția a XXX-a, la Brașov, în perioada 17 - 23 noiembrie 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 10

Proiect de hotărâre privind desfășurarea Festivalului Internațional de Operă, Operetă și Balet, ediția a XVII-a, la Brașov, în perioada 05 octombrie - 03 noiembrie 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 11

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate - etapa de extindere a serviciului public de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale membre ale Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov și a proiectului Actului aditional nr. 1 la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de Transport Public Local de Călători nr. 1/2018.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 12

Proiect de hotărâre privind fluidizarea traficului rutier din centrul istoric al Municipiului Brașov prin acordarea unor facilități elevilor, cadrelor didactice și personalului nedidactic pe mijloacele de transport public local de călători utilizate de către societatea RATBV S.A., pentru îmbunătățirea calității aerului conform măsurilor din Planul Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul Brașov.

Domnul consilier - Macedonschi Cristian:”Este vorba de posibilitatea de a se introduce un transport pentru elevi și în Stupini și Bartolomeu. Sunt foarte mulți elevi care trăiesc acolo, în cartierele noi, dezvoltate, și ar trebui luat în calcul să se vadă pe viitor. Mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru: ”Acest proiect a fost practic principalul proiect pentru care am fost nevoit să convocă ședința ordinară. Domnule consilier, sunt proiecte de hotărâre pe care poți să le aprobi doar în ședință ordinară și nu în ședință de îndată sau ședință extraordinară. Asta domnul

5             5                                 5                        5             5                                                 5             5

Ungar poate să vă spună, că dacă vă consiliază poate să vă spună detalii, că e specialist în domeniul acesta. Acest proiect, face referire la ce am aprobat în ședințele anterioare, la ceea ce a însemnat proiect pilot. Trecem de la faza de proiect pilot pentru două unități de învățământ, Școala 6 și Honterus, extindem acest tip de transport cu trasee care s-au încadrat în prima categorie de proiect pilot, pentru a fluidiza și a accesa transportul public în Centrul Istoric la unitățile de învățământ situate în acest areal, Școala 6, Aprily Lajos, Andrei Mureșanu, Honterus, Șaguna, Maria Baiulescu și Liceul Unirea, sunt în jur de 6.500 de elevi care beneficiază de aceste trasee care se multiplică prin acest proiect de hotărâre și societatea de transport nu putea să facă acest lucru fără un proiect de hotărâre care să reglementeze planul de transport, pentru că aceste trasee nu există și e nevoie de hotărâre de consiliu local și nu puteam să stăm până la sfârșitul lunii, să înființăm aceste trasee de transport elevi, altele decât cele existente pe Poienelor, Calea București, Centrul Istoric, la care se adaugă 13 Decembrie, din zona Rulmentul, de la Școala Profesională Kronstadt la terminalul de transport și care colectează tot ce este elev la aceste unități de învățământ din arealul respectiv, 13 Decembrie, Coresi, Bronzului, Griviței, Gării, și care la fel are acces în zona Centrului Istoric,

7                               7                  j >                 >   5                                                                                                                                          ~

chiar și Stupini, Sânpetru, sau elevi care sunt din alte unități administrative, adică alte localități care pot să utilizeze acest lucru, la care se adaugă str. Hărmanului, terminalul de transport la intrare în Brașov dinspre Hărman unde la fel, elevii care vin din afara orașului și învață la aceste unități de învățământ, dăm posibilitatea de a utiliza acest traseu, Hărmanului, Toamnei, intersecția Saturn, Bulevardul Gării, Toamnei, până în centrul istoric, și de asemenea traseul Bartolomeu, Centrul Istoric, care la fel dăm posibilitatea celor din Bartolomeu, inclusiv Stupini, care să ajungă la unitățile de învățământ la care derulează cursuri. Aceste trasee sunt și pentru cadrele didactice și nedidactice de la aceste unități de învățământ, iar acești elevi beneficiază în plus față de ce ați aprobat în ședința anterioară, de acest transport special care se va denumi prescurtat TE, adică Transport Elevi. Ca societatea de transport să poată să facă acest lucru are nevoie de hotărâre de consiliu local cât mai rapid, ca să poată să includă în planul de transport acest lucru și de asemenea și ce înseamnă partea de tarifare a acestui lucru, societatea de transport trebuie să aibă la bază hotărâre de consiliu local, să poată să dimensioneze din punct de vedere al numărului de mijloace de transport, al altor elemente de natură logistică, iar Poliția Locală să poată să-și dimensioneze efectivele, în așa fel, încât pe aceste autobuze să existe personalul de la Poliția Locală care să asigure acest lucru. Din punct de vedere al aspectului infrastructură, sunt necesare, în comisia de circulație am reglat acest lucru, sunt necesare infrastructura și dotările necesare pentru ca acolo unde sunt stabilite stațiile de îmbarcare, să existe elementele de infrastructură necesare, pe care societatea să le implementeze.

De asemenea, vă rog frumos, cei ce sunteți în Consiliile de Administrație la unitățile de învățământ mai sus-menționate, să existe în ședința de consiliu de 5                                       5                                                                     5                     >                                                  5               5

administrație aprobate aceste liste cu elevii care sunt în acest plan de transport, pentru că pe baza acestor liste directorii de la aceste unități de învățământ trebuie să introducă în catalogul electronic datele acestor elevi, adică numele elevilor, pentru ca societatea de transport să poată să transmită mai departe aceste detalii, pentru a putea să primească cofinanțarea pentru aceste categorii de elevi ca număr. Și ca să fim în regulă, din acest punct de vedere, listele să fie aprobate în consiliul de administrație așa cum v-am rugat, care trebuie să fie convocate și care trebuie să se întrunească în consiliul de administrație să participați unii dintre dumneavoastră care sunteți membri de administrație. Și acesta este un motiv pentru care am convocat ședința ordinară astăzi.”

5               5

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 13

Proiect de hotărâre privind documentația de urbanism “P.U.D. - Construire ansamblu de locuințe colective mici, dotări complementare și împrejmuire, Brașov, str. Plugarilor f.n.”, beneficiar S.C. CODER IMPEX S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul consilier - Ungar Arnold:”La solicitarea unor cetățeni care locuiesc în zonă, formulez o întrebare către cei care au făcut materialul din punct de vedere tehnic, dacă acest P.U.D. respectă P.U.Z.-ul care spun cetățenii că acolo în P.U.Z. se prevăd numai clădiri de P+1+mansardă. Dacă se respectă treaba asta, ei ar vrea să afle răspunsul aici, că ei se uită la televizor, să vadă ce le spune aparatul tehnic, nu povești ce le spun eu, care nu sunt de specialitate. Vă mulțumesc!”

Arhitect - șef - d-na Marilena Manolache: „Prevederile documentației de urbanism respectă documentul superior, acest document a parcurs procedura de consultare publică, și a fost avizat în trei rânduri în comisia tehnică de urbanism și amenajarea teritoriului care a verificat și a avizat în consecință”.

PUNCTUL 14

Proiect de hotărâre privind documentația de urbanism „P.U.D. - Construire casă, garaj și împrejmuire, în Municipiul Brașov, str. Merilor nr. 5 H 9”, beneficiari Ciofoaia Mihai și Ciofoaia Roxana Amalia.

5

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 15

Proiect de hotărâre privind prelungire perioadă de valabilitate a documentației “P.U.Z. - Zona istorică Brașovul Vechi'' și “P.U.Z. Zona de rezervație de arhitectură Cetate Brașov” - aprobată prin H.C.L. nr. 797/2009 și prelungire termen de valabilitate cu H.C.L. nr. 656/2014.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 26 voturi pentru și o abținere (domnul consilier Macedonschi Cristian).

Domnul Primar - George Scripcaru: „Am avut discuții cu domnul Ungar Arnold și pe tema aceasta. P.U.Z. centrul, istoric este necesar a fi prelungit pentru că am scos la licitație acest P.U.Z., au participate s-a adjudecat această achiziție unei firme din București care după șase luni de zile ca primă etapă nu s-a făcut absolut nimic în acest sens, conforme calendarului și contractului care a fost semnat. Și atunci, de comun acord firma a înțeles să renunțe la acest contract și am preluat procedura de achiziție a acestui document, a acestui proiect. Am avut discuții cu Ordinul Arhitecților Filiala Brașov, cărora le-am cerut să discute cu arhitecți, cu proiectanți, care să participe și să fie interesați de acest P.U.D., având în vedere că discutăm despre o zonă importantă a Brașovului. Din comunicările pe care le-am avut după aceea ne-au spus că au discutat și că nu există persoane sau birourile proiectare la nivelul Brașovului, care să se implice într-un asemenea proiect, încearcă să găsească soluții de parteneriat cu alte entități din alte părți din țară care să participe la această procedură de achiziție privind actualizare a P.U.Z. Centrul Istoric. Până acum nu s-a înscris nici o firmă, nici un birou de proiectare la licitație privind achiziția unui nou contract de reactualizare P.U.Z. - Centrul Istoric. De aceea suntem condiționați să prelungim ceea ce există astăzi, până avem o nouă achiziție care să fie preluată de către cineva pe baza procedurilor de achiziție legale în vigoare astăzi. Nu poți să te abții sau să fii împotrivă la așa ceva, pentru că atunci nu mai ai cadru legal la care să te raportezie”

Domnul consilier - Macedonschi Cristian:”e pot să mă abțin, domnule Primar, fiindcă a fost votat în 2009, garantat nu mai e actual și putem să prelungim pentru un an, nu pentru cinci.”

PUNCTUL 16

Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului Local al Municipiului Brașov în vederea întocmirii documentației P.U.Z. - Zona mixtă, Calea București - str. Ionescu Crum Brașov, initiat de S.C. TECTON TRUST SRL.

5        ~

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

D-na Consilier - Donosă Adina:”În legătură cu acest punct, acum o perioadă de timp am avut o intervenție în Consiliul Local în care sesizam situația parcărilor din zona Business Parc. Acest acord al Consiliului Local, știu că este la fază de acord, nu aprobăm, dar rugămintea mea, am vorbit și cu Direcția Arhitect Șef, e să fim foarte atenți, această zonă este foarte sensibilă, în zona respectivă se propune construirea unor clădiri cu un regim de înălțime p.+10. La momentul actual zona Business Parc este sugrumată. Știu că sunt probleme cu terenul, cu proprietatea, dar aș vrea până la aprobare, pe toate etapele, până la aprobarea P.U.Z.-ului, să fim atenți să reglementăm tot ce înseamnă circulații și parcări. Este vorba de exact zona Business Parc, sunt foarte multe clădiri, e vorba și de spații comerciale, birouri și locuire. Poate reușim până la aprobarea P.U.Z.-ului să reglementăm întreaga zonă, astfel încât întreaga zonă să nu mai existe evenimente rutiere mai ales că Poliția Rutieră nu poate interveni pe proprietate privată, tot drumul care trece prin zona Business Parc e proprietate privată. Și aș avea rugămintea ca pentru toți colegii să ne aplecăm puțin peste această documentație care zic eu că e important să ne implicăm în ceea ce privește aprobarea acesteia, și să nu avem probleme ulterioare. Mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru:”S-a discutat acest aspect și asta este o condiție care a fost pusă, ca să se reglementeze aceste aspecte, ținând cont de faptul că acolo sunt... toată lumea spune de ce nu repară Primăria drumul la Brașov Bussines Parc. Nu poate să repare și să taie boscheții de pe stânga dreapta pentru că acolo este o proprietate privată. Și acest lucru a fost pus ca și condiție proiectanților și beneficiarilor care au fost acum, proiectul de hotărâre practic are o altă discuție, un alt aspect, iar ceea ce spuneți dumneavoastră este o condiție pusă ca în faza următoare, până să se ajungă în faza respectivă, să se reglementeze această situație de către proprietarii care sunt în zona respectivă, și de terenuri și de drumuri.”

PUNCTUL 17

Proiect de hotărâre privind acceptarea ofertei de donație autentificată sub nr. 334/2019 și trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov, a terenurilor donate de S.C. PROGEL S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 3 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 18

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 158980 Brașov, nr. cad. 158980 și a terenului înscris în C.F. nr. 158986 Brașov, nr. cad. 158986.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 19

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a următoarelor cote din terenuri: cota de 54/4210 din terenul înscris în C.F. nr. 110862 Brașov, nr. cad. 6660, nr. top. 9510/2/4/2/81/4; cota de 19/1431 din terenul înscris în C.F. nr. 110874 Brașov, nr. cad. 6659, nr. top. 9510/2/4/2/81/3; cota de 54/4168 din terenul înscris în C.F. nr. 110865 Brașov, nr. cad. 6658, nr. top. 9510/2/4/2/81/2; cota de 9/706 din terenul înscris în C.F. nr. 110860 Brașov, nr. cad. 110860, de la Rusu Aurel-Cristian și Rusu Carmen.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, cu următorul amendament formulat în cadrul ședinței:„se modifică numele din Rusu Aurel și Rusu Carmen în Someșan Horațiu și Someșan 5                                                                                                          5                                   5               5                                5

Loredana Maria” care a fost votat cu unanimitate, iar în urma votului proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 20

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 558/10.000 din terenul înscris în C.F. nr. 154252 Brașov, nr. top. (11162/1/4, 11163, 11165)/1/1/1/1/1/1/2/24, de la Borcea Dan și Borcea Luminița.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 21

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 157365 Brașov, nr. cad. 157365.

5        ~

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 22

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Postăvarului nr. 42, deținut de Cențiu Ciprian.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 23

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Poarta Schei nr. 13, ap. 6, deținut de Grama Ghiocel.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 24

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Castelului nr. 53, ap. 3, deținut de Ștefănescu Monica-Georgeta.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 25

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Mureșenilor nr. 9, ap. 9, deținut de Tohănean Carmen-Elisabeta și Tohănean Dănuț-Ionuț.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 26

Proiect de hotărâre privind îndreptarea erorii materiale cuprinsă în Hotărârea Consiliului Local nr. 590/2019, pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 558/2015, republicată, pentru darea în administrare către S.C. RIAL S.R.L., a unor imobile aflate în proprietatea Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 27

Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Brașov la vânzarea prin licitație publică cu strigare având ca obiect bunuri mobile existente la stadionul Tineretului din Municipiul Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 28

Proiect de hotărâre privind accesul Clubului Sportiv Municipal CORONA 2010 Brașov, pentru utilizarea sălilor și terenurilor de sport amenajate în cadrul instituțiilor de învățământ preuniversitar de stat din Municipiul Brașov, în vederea implementării proiectului „Sportul în școli”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul Primar - George Scripcaru: ”... este important ca să avem acordul Consiliului Local pentru ca în baza dispoziției de primar două persoane care vor fi stabilite, respectiv directorul direcției și directorul direcției infrastructură sportivă vor participa, vor vizualiza la fața locului aceste bunuri care sunt necesare pentru a fi preluate de către municipalitate, care sunt în interesul nostru.municipalitatea va intra în posesia stadionului tineretului și după aceea vom putea să discutăm de o altă etapă în ceea ce înseamnă proiectul de modernizare a acestui obiectiv care va fi prezentat spre aprobare Consiliului Local.”

Domnul Codruț Bucur: ”Bună ziua! Vă mulțumesc foarte mult, numele

9                                                                                         5                                                       5

meu este Codruț Bucur, sunt unul din membrii de inițiativă care a lansat proiectul Fără lacăte pe curtea școlii. Având în vedere această preocupare a noastră, am monitorizat un pic și acest proiect, sportul în școli. Este o inițiativă lăudabilă, care înlocuiește 365 de zile de sport pe an cu două zile de sport pe an în curtea școlii. E minunat, e un început, e mult mai mult decât zerouri, ca până anul trecut, însă am dori să sugerăm consiliului local să facă un apel de proiecte pentru astfel de acțiuni, astfel încât Clubul Corona al municipalității, al nostru, al tuturor, să nu aibă această poziție dominantă, incorectă din punct de vedere concurențial, și să dea ocazia și celorlalte cluburi sportive private să participe la astfel de acțiuni de promovare a sportului în școli. Asta ca primă etapă, astfel încât să acordăm o mult mai largă participare, mai ales că clubul Corona nu deține toate formele de activități sportive, toate disciplinele sportive și în felul acesta și celelalte cluburi ar avea ocazia să își recruteze viitorii abonați. Pentru că până la urmă vorbim de o acțiune cu caracter comercial, nu putem spune că două ore pe an reprezintă mișcare și sport în școli. Pe de altă parte trebuie să țineți cont la acordarea accesului în bazele sportive ale școlilor de Legea Învățământului, care prevede o prioritizare foarte clară, în primul rând activitățile școlare, în al doilea rând cluburile sportive școlare, CSS-urile, și avem cel puțin două active în municipiu, și abia după aceea cluburile private. Și atunci acordarea prioritatea accesului clubului Corona creează o discrepanță și față de lege, dar și față de concurența corectă față de celelalte asociații de genul. Vă mulțumesc foarte mult!”

5

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:”...ca și răspuns, pentru că sunt membru în Consiliul de Administrație la două cluburi sportive școlare, vreau să vă spun că dânșii de-abia își văd activitatea în bazele sportive pe care le au în proprietate, cu drag așteptăm solicitări din partea oricărui club sportiv, CSS sau club sportiv privat, de a face activități de voluntariat în unitățile școlare, așa cum face clubul municipalității Corona Brașov”.

Domnul Viceprimar - Mihai Costel: „... sunt două proiecte distincte, această hotărâre de consiliu local vizează activitatea de voluntariat a Clubului Sportiv Municipal de a desfășura aceste activități, mai există o hotărâre de consiliu local, însă care stabilește accesul în ceea ce înseamnă infrastructura sportivă, terenuri de sport, săli de sport din unitățile de învățământ. Acolo, în acea hotărâre de consiliu local există o prioritizare foarte clară, spune că accesul se face în baza acordului Consiliului de Administrație, de ce se merge la consiliul de administrație? Astfel încât Consiliul de Administrație să spună dacă afectează sau nu afectează activitatea orelor de educație fizică și sport din școlile respective, deci accesul se face prioritar către unitatea de învățământ, apoi există cum ați spus și dumneavoastră cluburile sportive școlare care în Municipiul Brașov sunt două, unul dintre cele două, Brașovia, își desfășoară activitatea sportivă la ce înseamnă secția de gimnastică la școala gimnazială nr. 2, fără a fi restricționată sau fără a intra un alt club sportiv în fața acestui club școlar, mai departe sunt aceste entități sportive.”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:”... și clubul 9                              9               9                                       A                                                                                            5

sportiv Dinamo își desfășoară activitatea la școala nr. 19, sala de sport”.

Domnul Viceprimar - Mihai Costel: ”Sigur, eu am dat un exemplu care îmi era mai la îndemână și. în final aceste cluburi sportive pot intra după ce se face această prioritizare, dar în egală măsură pentru toată lumea. Vă spun personal cererile vin de regulă după ce primesc acordul de la consiliul de administrație și de la inspectoratul școlar, cererile acestea ajung și la mine, și vă spun că nu a fost niciodată o restricție din parte noastră. Și este o altă HCL, nu cea care este astăzi pe ordinea de zi.”

PUNCTUL 29

Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 474/2016, republicată, având ca obiect darea în administrare către Serviciul Public Local de Termoficare Brașov, a bunurilor necesare desfășurării activității serviciului.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 30

Proiect de hotărâre pentru aprobarea Raportului pe trimestrul III 2019 privind stadiul realizării măsurilor din Planul integrat de calitate a aerului în Municipiul Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul senator Allen Coliban: „.Apreciez că avem pe site proiectele de hotărâre, este un pas în direcția transparentizării, însă la acest punct nu am găsit raportul, o să vă rog să puneți și public raportul, și ca o observație, ieri în Brașov funcționa pe indicatorul de particule funcționa doar stația nr. 1 care arăta o calitate a aerului încadrată ca fiind 5, foarte rea, și celelalte patru stații nu funcționau. O să vă rog să vă alăturați demersului meu de a impulsiona ministerul să schimbe filtrele, să repare stațiile și să le pună în funcțiune, e păcat să nu avem aceste date.”

PUNCTUL 31

Proiect de hotărâre pentru aprobarea cererii Consiliului Local Brașov de trecere din domeniul public al Municipiului Săcele în domeniul public al Municipiului Brașov a unui imobil situat în Brașov Timiș-Triaj.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul Primar - George Scripcaru:”Acest proiect este important să fie pe ordinea de zi de astăzi, domnule consilier, că nu puteam altfel, pentru că e vorba despre trecerea unei suprafețe de teren din domeniul public al Municipiului Săcele în domeniul public al Municipiului Brașov, pentru a intra în ceea ce însemnă strategia de management integrat determina ce înseamnă situația deșeurilor în județul Brașov, pentru că avem întâlnire în data de 7 cu consultantul și cu proiectanții din echipa de lucru la Smidt, care este gestionat de către Consiliul Județean, pentru a depune și a intra într-o anumită procedură, aveam nevoie să reglementăm situația patrimonială cu municipiul Săcele și municipiul Săcele a convocat o ședință, tot la fel, ca să emită, aceast HCL, ne-am pus de acord cu Primarul Municipiului Săcele și cu Consiliul Local ... ei au avut alaltăieri ședința... ”

5               5

PUNCTUL 32

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Stejerișului.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 33

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Nicolae Labiș - tronson 3 DE 1214.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Președintele ședinței - dl. Oprică Florentin - Adrian declară încheiate lucrările ședinței.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal, spre cele legale.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,          SECRETAR GENERAL,

OPRICĂ ADRIAN FLORENTIN        ADRIANA GORAN