Proces verbal din 17.03.2020

PROCES VERBAL AL ȘEDINTEI DIN 17.03.2020

ROMANIA JUDEȚUL BACĂU CONSILIUL LOCAL Al MUNICIPIULUI BACĂU

PROCES VERBAL

Nr. 545038 din 09.07.2020

Încheiat pentru ședința extraordinară a Consiliului Local Municipal Bacău din data de 17.03.2020.

Domnul Primar Cosmin NECULA - Rog asistența să se ridice în vederea intonării imnului național.

Se intonează imnul de stat.

Domnul Primar Cosmin NECULA - Vă mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Declar deschisă ședința de consiliu local. Înainte de a intra în problematica ședinței profit de prezența domnului prefect și am săi dau cuvântul în baza articolului 138 alineatul 4 din Codul administrativ pentru a vă aduce la cunoștință un mesaj din partea Instituției Prefectului. Aveți cuvântul, domnule prefect.

Domnul Prefect Liviu MIROȘEANU- Domnule primar, doamnelor și domnilor consilieri, am considerat că este datoria mea să vin astăzi în fața dumneavoastră și să vă fac o scurtă informare vizavi de momentul în care ne aflăm și de asemenea să transmit un mesaj care, consider eu, este absolut necesar în aceste momente. Sunt conștient că mă aflu într-un organism politic care de-a lungul timpului a necesitat multe dezbateri și multă tensiune. Primul meu apel este ca cel puțin pe această perioadă în care ne aflăm, într-o situație de urgență, să încercăm să lăsăm de-o parte aspectele politice și să ne concentrăm pe ceea ce trebuie cu adevărat să facem. Fără îndoială că inducerea stării de urgență presupune în principiu...,în principal o serie de măsuri și aici aș vrea să vă informez că de alaltăieri este activat la nivelul județului Bacău Comitetul Județean pentru Coordonare și Conducere a Intervenției. Este un organism care funcționează sub conducerea ISU și care este în momentul de față centrul de comandă pe coronavirus în județul Bacău. Este format din reprezentanți ai tuturor instituțiilor implicate și aici mă refer, pe lângă ISU, la Jandarmeria Română, Poliția Română, bineînțeles DSP-ul și, dacă va fi cazul, și celelalte instituții: ITM, IGSIC și așa mai departe. Acest organism este funcțional 24 de ore din 24 de ore, are la dispoziție un număr unic pentru persoanele aflate în izolare și în carantină și, de fapt, principalul scop al acestui organism este acela de a coordona din punct de vedere strategic și logistic întreaga operațiune. De asemeni, așa cum probabil că știți, tot ce vine în România din zona roșie, intră automat în carantină. Cetățenii județului Bacău care ajung în România în această perioadă dinspre țările de carantină sunt preluați la graniță, conduși cu echipaje de poliție și jandarmi către județul Bacău. La graniță sunt așteptați de către echipaje ale poliției și jandarmeriei din Bacău, dirijați către cel mai apropiat centru de carantină. Orice cetățean din județul Bacău care vine din zona adiacentă, zona galbenă, în baza declarației pe care o depune la intrarea în țară intră obligatoriu în autoizolare. Și, de asemeni, în orice țară din lume care are mai mult de 500 de bolnavi de coronavirus, cetățenii români care vin din aceste țări intră automat în autoizolare. Autoizolarea presupune dirijarea acestor persoane către domiciliu, în momentul de față avem asigurată infrastructura, ei sunt preluați, dacă nu vin cu mașinile personale, cum am avut în câteva cazuri și vin cu autocare, sunt preluați din municipiul Bacău și conduși cu autovehicule speciale către domiciliu, unde bineînțeles, sunt preluați de către DSP, ținuți în evidență, verificați și așa mai departe. Ceea ce cred că ar mai trebui să știți, este faptul că în această perioadă avem, în principal, câteva lucruri mai deosebite și aici mă refer la asigurarea stocurilor cu substanțe speciale pentru dezinfecție și echipamentele de protecție. Așa cum probabil că știți, în luna ianuarie, odată cu declanșarea epidemiei în China, tot ce înseamnă stoc în România de mate riale de protecție au fost transferate din nou către China, practic China a funcționat ca un „aspirator”. Și lucrul acesta s-a întâmplat în toată Europa. Prin urmare, acest fenomen a declanșat o criză a acestor materiale, în momentul de față la nivel național se fac toate eforturile, de fapt unul din motivele pentru care a fost introdusă starea de urgență a fost și acela ca să permită Guvernului României achiziția de astfel de materiale în mod direct, de pe piața externă, centralizat la nivel național. Astăzi, în cursul zilei de astăzi vine prima tranșă a acestei comenzi, urmând ca joi să vină și completarea. Ele vor ajunge în centrele regionale ale ISU și dirijate, repartizate către centrele județene. Bineînțeles că la Centrul Județean ISU, la Centrul Județean al Comitetului Județean pentru Coordonare și Conducere se va face distribuirea acestor materiale. De asemeni, un lucru care este foarte important: asigurarea spațiilor pentru carantină. A fost o perioadă extrem de dificilă, până când cetățenii au înțeles importanța acestei acțiuni. Recunosc că au fost foarte multe reticențe. Cu bucurie vă spun, astăzi că au început să vină solicitări. Dacă până acum mergeam noi și încercam să lămurim proprietarii de astfel de locații de necesitatea punerii la dispoziție a acestor locații, începând de ieri avem practic solicitări din partea dânșilor, ceea ce este un lucru îmbucurător. În momentul de față se încheie contractele de către DSP, care bineînțeles trebuie să se asigure că din punct de vedere sanitar îndeplinesc condițiile, spațiile sunt luate în evidență și în ordinea încheierii acestor contracte, cetățenii care trebuie să beneficieze de aceste spații, sunt dirijați. În mare, despre asta este vorba. În încheiere aș vrea să apreciez următorul aspect: trebuie, împreună, să fim pregătiți pentru ceea ce este mai rău. De aceea, plecând de la realitatea momentului și anume faptul că la Spitalul Județean, prin Spitalul de Boli Infecțioase - Copii, avem asigurate în momentul de față patru paturi ATI cu posibilitatea de a se extinde la șase, ceea ce este total insuficient într-un eventual scenariu, să zicem așa, de limită, ori noi trebuie să fim pregătiți pentru orice variantă. Am apreciat dispoziția Primăriei Municipiului Bacău de a lansa, de a relansa proiectul Spitalul Municipal, măcar în ceea ce privește amenajarea nivelurilor patru și cinci în așa fel încât să avem asigurată această rezervă de paturi pentru situația în care întreaga, întreaga problematică va evolua într-un mod pe care nu ni-l dorim, dar pentru care trebuie să fim pregătiți. Prin urmare, în momentul de față, din discuțiile cu domnul primar au avansat, întreaga analiză este la nivelul proiectantului care trebuie să ne dea o soluție rapidă în așa fel încât în termenul cel mai scurt să putem amenaja aceste paliere. Eu am dispus, ca idee principală, proiectantului, dacă este posibil ca un întreg palier, ori palierul patru, ori palierul cinci, din start să fie prevăzut cu paturi ATI. Cred că ați urmărit cu toții ce se întâmplă în Italia, ați văzut cât de importantă este această chestiune, cât de depășiți sunt italienii de amploarea fenomenului și în principal vorbim despre cazurile grave. Ori cazurile grave înseamnă ATI. ATI înseamnă un număr cât mai mare de paturi care să fie puse la dispoziția cetățenilor. În continuare o să fiu preocupat de această investiție. Obligația dumneavoastră, ca și for deliberativ la nivel municipal, este de a stabili, în principal, cadrul juridic în care ne aflăm în ceea ce privește colaborarea cu Consiliul Județean pentru că aici nu putem vorbi decât de o acțiune integrată - Consiliul Județean - Consiliul Local, având în vedere parteneriatul care există, momentul în care se află acest parteneriat din punct de vedere juridic, ăsta este principalul lucru care trebuie clarificat. De asemeni, a se face împreună cu dumneavoastră, Consiliul Județean, toate eforturile pentru a se asigura partea financiară și toate celelalte lucruri care țin de această problematică. Vorbim de o perioadă extrem de dificilă, în care trebuie să lăsăm dezbaterea politică de-o parte și să încercăm să găsim cele mai bune soluții în acest sens. De asemenea, este important ca și la nivelul Consiliului Județean să se înțeleagă acest lucru. Voi avea în permanență discuții cu conducerea Consiliului Județean, cu domnii consilieri județeni, în așa fel încât foarte repede să clarificăm aceste aspecte care țin de partea de legislație și bineînțeles, împreună cu proiectantul și cu, ulterior cu executantul să grăbim la maxim termenul. În ceea ce mă privește, partea legată de relația cu celelalte instituții ale statului în ceea ce înseamnă avize , autorizații și așa mai departe, bineînțeles că voi fi în permanență cuplat la acest lucru. Pe final, vreau să fac un apel la unitate, solidaritate și să-mi exprim convingerea că împreună vom reuși să trecem peste această situație deosebită. Vă mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Și noi. Domnule secretar general, strict pe procedură, aveți cuvântul pentru a ne asigura că avem cvorumul de ședință. Vă rog.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI- Bună ziua. În conformitate cu prevederile art.133 (2) din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul administrativ, a fost convocat prin Dispoziția nr. 806 din 13.03.2020 a Primarului Municipiului Bacău, Consiliul Local în ședință extraordinară.

În sală sunt prezenți un număr de 16 consilieri, ședința își poate începe lucrările.

Lipsesc: domnul consilier Gheorghe Dănilă, doamna consilier Breahnă - Pravăț Cristina (care a intrat în sală mai târziu) , doamna consilier Raluca Năstase și domnul consilier Huluță Ghiorghe.

Supunem aprobării dumneavoastră procesul verbal al ședinței ordinare din data de 29.11.2019 ora 10.

Cine este pentru?

Este cineva împotrivă?

Se abține cineva? 3 abțineri, restul pentru, cu 13 voturi ”pentru” a fost aprobat procesul verbal.

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

Absent

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

13

-

3

Cu 13 voturi ”pentru” și 3 abțineri procesul verbal din data de 29.11.2019 ora 10 a fost aprobat.

Supunem aprobării dumneavoastră procesul verbal al ședinței extraordinare din data de 29.11.2019 ora 18.

Cine este pentru aprobarea procesului verbal?

Este cineva împotrivă?

Se abține cineva? 2 abțineri, a domnului Scripăț și a domnului Șova. Dau cuvântul domnului președinte de ședință.

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

Absent

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

14

-

2

Cu14 voturi ”pentru” și 2 abțineri procesul verbal din data de 29.11.2019 ora 18 a fost aprobat.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Mai avem de clarificat modalitatea de vot, dar am înțeles că ați primit-o odată cu convocarea, deci sunt cele patru, cinci proiecte care vor fi adoptate cu vot deschis...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Modalitatea de vot...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Imediat...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI-... stabilim la fiecare proiect în parte, domnule președinte.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Am înțeles de la doamna Tamba...

N-ați trimis? Bun, este foarte simplu: sunt cele cinci proiecte care se vor adopta prin vot deschis, dar o s-o supunem la vot și ultimul proiect, fiind pe persoană juridică, se va supune..., va fi adoptat prin vot secret. Înainte de a... Păi haideți să și adoptăm această modalitate de vot. Cine este pentru? ”Vot deschis” primele proiecte, ultimul ”vot secret”, da?

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

Absent

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

16

-

-

Cu 16 voturi ”pentru” modalitățile de vot au fost aprobate.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Domnule secretar general, s-a votat modalitatea de vot.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Da.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Dau cuvântul domnului primar pentru a vă expune..., a da citire proiectului ordinii de zi, urmând să supunem aprobării dumneavoastră, prin majoritate simplă, să adoptăm acest proiect al ordinii de zi. Vă rog, domnule primar, aveți cuvântul.

Domnul Primar Cosmin NECULA- Mulțumesc, domnule președinte de ședință. Înainte de a da citire ordinii de zi sunt dator cu o serie de explica ții, foarte pe scurt, cu privire la situația din municipiul Bacău. În momentul de față vă putem informa faptul că se acționează pe mai multe paliere în vederea înlăturării efectelor acestei infecții, cu COVID 19. În principal, posibilitățile de acțiune pe care le avem..., suntem pe zona de dezinsecție, dezinfecție a tot ceea ce înseamnă locuri de joacă, tot ceea ce înseamnă parcuri, stații de autobuz. Am început, de asemenea, să facem această dezinfecție și în zona bisericilor. Pe de altă parte, vă pot informa cu privire la proiectul Spitalului Municipal. Discuțiile au fost încă de ieri cu privire la proiectanți. Principiul care-l avem este în felul următor: în momentul de față noi avem un proiect aflat în derulare care prezumă complementarizarea, finalizarea acestui spital într-o zonă de complementarizare cu Spitalul Județean. Acel proiect practic se suspendă în momentul de față și acum începem reproiectarea pentru, efectiv pentru amenajarea a două paliere pentru nevoile imediate pe care le avem. Discuțiile pe care le avem din punct de vedere tehnic sunt unele complicate, nu putem, nu vă pot oferi niște termene foarte concrete cu privire la tot ceea ce înseamnă componenta de finalizare, dar vreau să vă asigur de faptul că încercăm tot ceea ce este tehnic și omenește posibil să facem aceste două paliere pentru nevoile pe care le avem în momentul de față. După cum veți vedea și pe ordinea de zi sunt o serie de proiecte, primul proiect mai exact, în care voi veni în fața dumneavoastră cu o serie de solicitări de alocări financiare, exact pentru posibilitățile de acțiune pe care le avem în următoarea perioadă de timp.

1.

Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr.20 din 19.02.2020 privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli și Programului de investiții pe anul 2020 și următorii trei ani ale Consiliului Local al Municipiului Bacău.

Inițiator DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Proiectul este însoțit de rapoarte de specialitate de la următoarele compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului: Directia Juridică și Administrație Locală, Direcția Economică și Direcția Tehnică și este transmis spre avizare comisiilor de specialitate nr. 1, 2, 3, 4 și 5.

2.

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic la obiectivu1”Înlocuire a ansamblului hidraulic existent în camera vanelor de la rezervoarele Barați”.

Inițiator DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Proiectul este însoțit de rapoarte de specialitate de la următoarele compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului: Directia Juridică și Administrație Locală și Direcția Drumuri publice și este transmis spre avizare comisiilor de specialitate nr. 1, 2 și 5.

3.

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Pth pentru obiectivul de investiții „Consolidare/amenajare și punere in sigurantă a zonei de protecție a conductei de aducțiune Valea Uzului-Bacău, zona Masotea, com. Ardeoani”

Inițiator — DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Proiectul este însoțit de rapoarte de specialitate de la următoarele compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului: Directia Juridică și Administrație Locală și Direcția Drumuri publice și este transmis spre avizare comisiilor de specialitate nr. 1, 2 și 5.

4.

Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Coridor pentru deplasări nemotorizate Centru- Gara Bacău - Cartier CFR - Sala Polivalentă - CAEX/ Parc Industrial (CFR)” cu codul SMIS l284l9

Inițiator — DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Proiectul este însoțit de rapoarte de specialitate de la următoarele compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului: Direcția Juridică și Administrație Locală și Directia Tehnică și este transmis spre avizare comisiilor de specialitate nr. 1, 2, 3, 4 și 5.

5.

Proiect de hotărâre privind aprobarea Programului anual al finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru activități nonprofit de interes general, aferent anului 2020.

Inițiator — DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Proiectul este însoțit de rapoarte de specialitate de la următoarele compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului: Direcția Juridică și

Administrație Locală, Direcția Economică și Comisia tehnică legea 350/2005 și este transmis spre avizare comisiilor de specialitate nr. 1, 2, 3, 4 și

6.

Proiect de hotărâre privind soluționarea plângerii prealabile formulată de SC TEHNOSTRADE S.R.L. Bacău.

Inițiator — DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Proiectul este însoțit de rapoarte de specialitate de la următoarele compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului: : Direcția Juridică și Administrație Locală și Direcția Impozite și Taxe Locale și este transmis spre avizare comisiilor de specialitate nr. 1, 2, 3, 4 și 5.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Supun la vot proiectul ordinii de zi în forma prezentată de către inițiator. Cine este pentru?

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

Absent

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

16

-

-

Cu 16 voturi ”pentru” ordinea de zi a fost aprobată.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Acum, pentru egalitate de tratament, vă anunț că avem în sală și un deputat din Parlamentul României, domnul Stanciu - Viziteu, în baza lui 138 alineatul 4 din Codul administrativ, dumnealui poate asista ca orice persoană, dar și în calitate de demnitar poate să și ia cuvântul în această ședință. Vă întreb, domnule deputat, vreți să ne adresați un cuvânt în debutul ședinței de consiliu local sau ulterior? Bun, vă mulțumesc.

  • 1. Se trece la punctul 1 al ordinii de zi și Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ dă cuvântul domnului Primar Cosmin NECULA pentru a prezenta expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind modificarea HCL nr.20 din l9.02.2020 privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli și Programului de investiții pe anul 2020 și următorii trei ani ale Consiliului Local al Municipiului Bacău.

Inițiator -DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI- Dacă îmi permiteți, domnule președinte.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Da, domnule secretar general.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Haideți să respectăm procedura totuși și vă rog frumos s-o țineți și s-o respectați, pentru că este o procedură care ține strict de Codul administrativ, da? De asta trebuie să...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă ascultăm.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI- Mă lăsați să vorbesc?

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Eu vă las să vorbiți.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Bun.

Aveți în față un desfășurător și vă rog frumos să-l respectați, da?

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Deci, domnule secretar...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Acum este momentul să întrebăm pe domnii consilieri dacă există vreo situație de conflict...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Asta era...Păi nu, asta trebuia să anunțați din prima, când v-am dat cuvântul pe procedură.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Haideți, domnule președinte, vă spun...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Ăsta este atributul dumneavoastră.

Vreți să vă spun exact ce trebuie să spuneți?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Păi dacă mă lăsați să-mi exercit atributele, le exercit.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă rog să întrebați. Trebuia din prima să spuneți această chestiune.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Domnule președinte, repet: există...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Vă rog, domnule secretar general, aduceți la cunoștință... 5                              5          5

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI-.. .există un desfășurător, pe care vă rog să-l respectați.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnilor consilieri locali, există vreo stare de incompatibilitate sau conflict de interese printre dumneavoastră față de proiectele de pe ordinea de zi? Nu. Deci am clarificat. Vă rog, domnule primar, să dați citire expunerii de motive a primului proiect de pe ordinea de zi.

l.Domnul Primar Cosmin NECULA- Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr.20 din l9.02.2020 privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli și Programului de investiții pe anul 2020 ale Consiliului Local al Municipiului Bacău. Este vorba de o serie de solicitări de alocare financiară în vederea utilizării acestora pentru tot ceea ce înseamnă componenta de luptă împotriva efectelor produse de coronavirus. De asemenea, voi da citire unui amendament, unor serii de amendamente cu privire la acest proiect. Ele au fost cauzate de evoluția foarte rapidă a situației în care ne aflăm, fapt pentru care, de la momentul declanșării ședinței de consiliu local, au mai intervenit o serie de situații care ne-au pus în ipostaza de a amenda proiectul de hotărâre, în vederea soluționării de către dumneavoastră. Amendament numărul unu: având în vedere hotărârile numărul 7 din 11.03.2020, numărul 8 din 12.03.2020 adoptate de Consiliul, Comitetul Național pentru Situații de Urgență, respectiv situația gravă datorată covid19 și faptului că polițiștii locali sunt expuși permanent, se alocă suma de 15.000 de lei pentru achiziționarea materialelor necesare pentru protecția persoanelor Poliției Locale a Municipiului Bacău, sumă asigurată de la capitolul bugetar 61.02, ”Ordine publică și Siguranță Națională”. Doi - de asemenea, pentru suplimentarea stocului de materiale sanitare necesare în această perioadă, respectiv: măști de unică folosință, mănuși, combinezoane, se alocă Spitalului de Pneumoftiziologie Bacău suma de 20.000 de lei pentru achiziționarea acestor materiale sanitare în vederea protecției personalului sanitar și a pacienților, sumă asigurată din capitolul 61.02 ”Ordine publică și Siguranță Națională”. Trei - se modifică Anexa 2 de la Programul de investiții pe anul 2020 pentru achiziționarea de atomizoare și se introduce la articolul 2  - ”Bunuri și servicii -

Obiecte de inventar”. De asemenea, datorită faptului că din ofertele primite pentru achiziționarea atomizoarelor necesare activității de dezinfectare reiese o valoare de 23.000, 2.300 lei pe bucată, inclusiv TVA, se virează suma necesară pentru achiziționarea acestora din lista de investiții la titlul 2 ”Bunuri și servicii- Obiecte de inventar” în cadrul capitolului bugetar 61.02 ”Ordine publică și Siguranță Națională”. Patru - având în vedere Hotărârea numărul 8 din 2020 a Comitetului local pentru situații de urgență se vor achiziționa containere pentru carantinarea persoanelor sau pentru utilizarea în zonă medicală a acestor containere, în vederea limitării situației pericolului generat de virusul COVID 19. Valoarea estimată pentru achiziționarea acestor containere - 50.000 de lei și va fi inclusă, 500.000 de lei, îmi cer scuze, și va fi inclusă în Programul de investiții pe anul 2020 la capitolul bugetar 61.02 ”Ordine publică și Siguranță Națională”. Suma necesară achiziției de containere pentru carantinarea persoanelor se va aloca de la Clubul Sportiv Municipal ca urmare a diminuării activităților și deplasărilor sportive din această perioadă a anului. Am uitat să vă fac precizarea cu privire la acest ultim capitol: în urma hotărârii Comitetului local de situații de urgență de ieri, baza sportivă Letea a fost închisă și practic va fi pusă la dispoziția autorităților competente, discutăm de bază de cazare acolo, camere, bucătărie și pe terenul de fotbal sintetic de lângă vom amplasa aceste containere. De ce acea locație? Pentru că este o locație care este oarecum izolată de restul municipiului Bacău. De asemenea, este și cu pază asigurată și toate condițiile necesare pentru cazare de tip medical și/sau carantinare. Asta e.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Deci, am luat act de amendamentele domnului primar la propriul proiect de hotărâre. Vă rog, domnule secretar general, să ne comunicați cvorumul și majoritatea necesare adoptării acestui proiect de hotărâre. În baza lui 243 alineatul 1 litera ”l” din Codul administrativ.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Domnule președinte, în primul rând trebuie să supuneți la vot amendamentele domnului primar. În al doilea rând, este majoritate absolută...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Dar nu în al doilea rând, în primul rând, este majoritate absolută...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI- Nu supunem la vot proiectul, supunem la vot amendamentele. Vă rog frumos, nu-mi mai închideți gura, lăsați-mă să vorbesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Și vă rog frumos, domnule secretar general...

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - Domnule președinte...Domnule secretar ... Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Imediat. Deci, în primul rând...

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU -...înainte de a supune la vot. Dacă mai avem intervenții...Vreau nici să nu începeți dis...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Două secunde...Nu v-am dat cuvântul, doamnă. Domnule secretar general, vă rog, în baza lui 243 alineatul 1 litera ”l” din Codul administrativ sunteți obligat să comunicați președintelui de ședință cvorumul și majoritatea necesare aprobării proiectului de hotărâre și a amendamentului, pentru că în drept, accesoriul urmează principalul, da?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Domnule, haideți, domnule președinte...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Deci ceea ce este valabil pentru proiect, este valabil și pentru amendament, da?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI- .. .teoria, lecțiile de drept la faceți după ședință.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Accesorium sequitur principale, dumneavoastră ar trebui să știți.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -...v-am specificat...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă rog să-mi specificați majoritatea și cvorumul necesar adoptării acestui proiect de hotărâre.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - În primul rând, cvorumul e același lucru cu majoritatea. În al doilea rând, e majoritate absolută și v-am repetat lucrul ăsta. Dacă n-ați înțeles, vă mai spun odată. Pe acest proiect este necesară majoritatea absolută.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Mai spuneți-mi odată. Chiar n-am înțeles, că la ce mod aveți de a pune problema...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Să vă explic, să vă explic ce înseamnă „majoritate absolută”?

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Nu, nu explicați. Spuneți exact, exact cât...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău   Nicolae-Ovidiu POPOVICI-

Majoritatea absolută conform Codului administrativ, domnule președinte.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Așa, domnule secretar. Ați înțeles, dragi colegi? Ca să înțelegem cu toții, să nu mai fie discuții. Bun. Supunem la vot... Înainte de a supune la vot proiectul de hotărâre și amendamentul, vreau să luăm avizele comisiilor de specialitate ale consiliului local.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Aviz favorabil

Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului prezintă rapoartele de specialitate favorabile. (Direcția Juridică și Administrație Locală, Direcția Economică și Direcția Tehnică).

Comisiile de specialitate prezintă avizele favorabile la proiectul de hotărâre (1, 2, 3, 4 și 5).

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Deci avem avizele favorabile ale comisiilor...Înscrieri la cuvânt dacă sunt ? Este valabil și pentru domnul deputat. Am să-i dau cuvântul întâi domnului deputat pentru că așa mi se pare normal, având în vedere că a vorbit și domnul prefect și domnul primar, urmând ca după ce vorbește domnul deputat să-i dau cuvântul doamnei consilier Dinu. Este atributul meu să dau cuvântul...Este un demnitar în Parlamentul României, eu așa consider.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -

Domnule, domnule, citiți oleacă Codul administrativ...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnule deputat aveți...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Domnule președinte...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnule secretar general, nu mă întrerupeți. În baza lui 138 alineatul 4 am posibilitatea asta.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -

Domnule președinte citiți... Domnule președinte, haideți oleacă...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnule deputat, aveți cuvântul.

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - Domnule președinte, pentru a nu exista discuții cred că domnul deputat poate să ne spună dacă îmi dă mie cuvântul prima sau ia dumnealui cuvântul. Asta-i tot ce...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Stați un pic. Nu...Înscrieri la cuvânt sunt? Deci am zis: domnul deputat, doamna Dinu...Mai e cineva din sală? Domnul Cristian Ghingheș.

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - Domnule deputat, îmi cedați mie prima dreptul la cuvânt? Mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Atunci aveți cuvântul, doamna Dinu.

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - Vă mulțumesc, domnule președinte. N-am să stau foarte mult... N-am să... O să fie o intervenție scurtă. Este tot vorba de coronavirus, de această pandemie și de lupta fiecăruia dintre noi cu această pandemie. Știți că personalul medical în aceste momente, atât la noi în țară, cât și în străinătate, se află în prima linie în lupta cu COVID. Acești oameni își pun practic viața și sănătatea în pericol, fiind la serviciu în fiecare zi, fiind acolo unde le este locul, asigurând asistență medicală pacienților și făcând tot ce le stă în putință pentru a diminua și a avea control asupra acestei pandemii. În consecință, grupul consilierilor locali PSD, vă roagă, domnule primar, să aveți în vedere ca la următoarea ședință să avem pe ordinea de zi un proiect de hotărâre în care să putem, să existe un regulament prin care se pot acorda stimulente financiare medicilor, asistentelor și personalului auxiliar. Aceste stimulente financiare vor avea..., au un temei legal, respectiv legea Codului administrativ articolul 129 alineatul 12 și legea Spitalului..., Spitalelor Publice 95/2006 articolul 199 alineatul 2. Aceste stimulente financiare pot fi acordate către personalul medical din unitățile medicale din subordine, în speță, în cazul dumneavoastră, către personalul medical și auxiliar de la Spitalul de Pneumoftiziologie Bacău, spital care va fi inclus pe lista spitalelor care vor îngriji pacienți cu COVID, în momentul în care va cre ște numărul de cazuri, iar noi, consilierii PSD..., locali PSD, iar eu, ca medic, consider cu tărie că acești oameni merită aceste stimulente financiare în lupta lor cu coronavirus. Vă mulțumesc, domnule primar.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă mulțumim pentru intervenția dumneavoastră. Având în vedere că a fost specificat în luarea de cuvânt și a fost indicat domnul primar, mi se pare normal să-i dau cuvântul în replică. Vă rog, domnule primar.

Domnul Primar Cosmin NECULA - Mulțumesc, domnule președinte, nu-i vorba neapărat de-o replică. Sunt întru totul de acord cu proiectul, cu propunerea dumneavoastră, grupul de consilieri PSD. Pe de altă parte, în egală măsură, vreau să vă informez pe dumneavoastră, decidenții politici ai municipiului Bacău că evident, pe componentele și pe palierele pe care dumnealor le pot avea, în momentul de față în municipiul Bacău, Direcția de Asistență Socială, personalul angajat acolo, colegii de la Poliția Locală și colegii de la Taxe și Impozite lucrează în mod direct cu cetățenii. Vă spun aceste lucruri pentru că...,vă dau un exemplu concret: Direcția de Asistență Socială și Poliția Locală în momentul de față merg la persoanele singure, la liste de persoane singure, încercând să le afle toate problemele pentru a asigura pachetele cu tot ceea ce înseamnă necesarul de componente de igienizare și pentru a afla dacă sunt zone de risc. Aceste acțiuni se întâmplă constant, zilnic, aceste deplasări la persoane. Pe de altă parte, absolut toți angajații municipalității, tot din acest punct de vedere, pentru tratament egal de șanse, cred că la finalul acestei..., acestei probleme sau poate mai devreme ar trebui, în egală măsură, să fie stimulat și recompensat. Fiecare dintre angajații municipalității se află, într-un fel sau altul, în prima linie de luptă, că discutăm de personalul care spală străzile, că discutăm de personalul care se află la Taxe și Impozite, că discutăm de personalul de la Protecție Civilă, că discutăm de colegii de la Poliția Locală, de la Taxe și Impozite sau personalul care are direct contact cu publicul, cred că absolut toată lumea ar merita aceste stimulente într-un fel sau altul. Dar, fără îndoială, voi susține proiectul dumneavoastră și voi iniția, pe cale de consecință și dacă doriți fiecare dintre dumneavoastră, putem să fim cosemnatarii unui asemenea proiect.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă mulțumesc. Domnule deputat, aveți cuvântul, vă ascultăm.

Domnul Deputat Lucian - Daniel STANCIU- VIZITEU- Bună ziua tuturor, vă mulțumesc pentru dreptul la replică. Aș vrea să vă atrag atenția asupra unui caz, a unei situa ții posibile și probabile ce se va întâmpla în municipiul Bacău dacă, odată cu venirea ploilor se va sista din nou furnizarea cu apă potabilă. Cred că acesta este un caz probabil și ar trebui să vă pregătiți pentru această situație. Dacă o zi - două apa va fi sistată, vom avea străzile pline de oameni care-și vor căuta această resursă. Din acest motiv, vă rog frumos să luați în considerare bugetarea unei rezerve de apă potabilă pentru populație și mai ales un plan prin care veți distribui această apă direct populației.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă mulțumesc. Domnule primar, aveți cuvântul.

Domnul Primar Cosmin NECULA- Doamnelor și domnilor consilieri locali, stimați colegi, stimați colegi din aparatul propriu, domnule deputat, e bine că ne dăm seama că există oricând riscul de asemenea probleme, dar cred că ați descoperit în anul patru al acestui mandat aceste riscuri și poate nu întâmplător când vă aflați într-o perioadă de campanie electorală. Eu vă propun totuși să uităm campania pentru momentul de față. Pe de altă parte, țin să vă aduc aminte, domnule deputat și stimați colegi că de fiecare dată când a fost nevoie sau au fost aceste situații de natură specială în..., s-a ajuns la etapa ca în câteva ore, persoanele din municipiul Bacău să primească atât rezerve de apă potabilă, cât și rezerve de apă nepotabilă, în toate punctele, în cel puțin 40 de puncte, 30 de puncte din municipiul Bacău. De aceea eu consider că nu trebuie să ne învățăm unii pe alții, știm foarte bine ce avem de făcut, atât personalul de execuție din Primăria Bacău împreună cu mine, cât și domnii și doamnele consilieri locali, în ipostaza de autoritate deliberativă. Pe de altă parte, vă pot informa că aceste avarii să știți că se întâmplă zilnic. Azi noapte la ora 24 s-au finalizat lucrările de reparație la conducta de apă care deservea cartierul Șerbănești, datorită faptului că ne aflăm într-o zonă în care aceste conducte au peste 60 de ani și cu vechime foarte mare. De asemenea sunt cu pierderi foarte mari în orașul Bacău. Suntem pregătiți, atât noi, cât și Compania de apă. De asemenea, pe ordinea de zi se află două proiecte care sunt efectiv necesare și se referă exclusiv la conducta de aducțiune cu apă a municipiului Bacău.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ -Aveți cuvântul.

Domnul Consilier Cristian GHINGHEȘ- Mulțumesc. Aș dori în primul rând să fac un apel la responsabilitate și să lăsăm deoparte tot felul de împunsături politice. Mi se pare foarte valid ceea ce a spus domnul deputat pentru că dacă vom avea o criză a apei și vom avea mari probleme de igienă, e posibil să ajungem în alte situații la nivelul municipiului Bacău. Tocmai de aceea mi se pare, mi se pare prioritar să ne îngrijim ca în Bacău să existe și apă în timpul acestei crize care este posibil să dureze și pentru că este posibil să dureze această criză de COVID 19 propun de asemenea să luăm în calcul și mi-ar plăcea, domnule secretar, să știu dacă aveți deja o analiză la nivelul municipalității, de a desfășura ședințe într-un format mult mai robust, mult mai rapid, ca să zic așa, on-line. Avem...bun, eu am citit legea Codului administrativ, Codul administrativ nu ne permite acest lucru, însă m -am uitat după aceea în Decretul privind starea de urgență, la articolul 50 și, după cum știm, acest decret derogă de la prevederile legale și ne oferă posibilitatea inclusiv să desfășurăm ședința de consiliu local on-line. Asta în cazul în care există situații pe parcursul următoarelor săptămâni prin care mulți dintre noi nu vom putea ajunge la aceste ședințe. Desigur, eu sunt aici, toți suntem aici, dar deja suntem 16 în sală. Am auzit tot felul de tusete, situația poate evolua într-un mod nu tocmai fericit. Tocmai de aceea, domnule secretar, vă rog să analizați și această posibilitate în baza articolului 50 din acest Decret. Mulțumesc frumos.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Domnule secretar, aveți cuvântul. Aveți cuvântul, domnule secretar, dacă vreți să specificați ceva.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Am înțeles, așa voi face. Am spus că voi analiza această situație.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Deci va analiza această situație. Domnule Crețu... Dar nu v-ați înscris la cuvânt inițial. Bine, domnule Crețu, aveți cuvântul. Domnul Consilier Cătălin- Bogdan CREȚU - Domnule primar, aș dori, având în vedere specificul profesiei pe care o am, să vin în întâmpinarea dumneavoastră și să vă pun la dispoziție toată experiența și priceperea mea din punct de vedere al activității de arhitect să susțin demersul Spitalului Municipal. Vă rog frumos să mă informați cu ce pot să susțin și să particip în acest demers. Vă mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnule primar, aveți cuvântul.

Domnul Primar Cosmin NECULA - Da, mulțumesc. Vă mulțumesc foarte mult, domnule arhitect. Fiecare dintre noi care are posibilitatea să ajute, să susțină eforturile pe care le facem toți în înlăturarea efectelor acestei epidemii este bine venit. Iarăși ca și o precizare care o fac către întreg consiliu local: marea problemă pe c are o avem în zona Spitalului Municipal este mai puțin componenta, vorbesc un pic tehnic, dumneavoastră sigur mă veți înțelege și cei care lucrați pe partea asta tehnică. Avem o mai mică problemă pe partea de arhitectură, proiectare de arhitectură, avem o problemă pe partea de instalații. Adică sistemul de ventilație, sistemul de curenți, curenți slabi, sistemul de instalații canalizare apă. Aici sunt problemele principale în care, pe care încercăm să le depășim. Vă așteptăm cu drag în colectivul nostru, să zic, de lucru, în colectivul operativ de lucru, cu tot respectul și cu toată bucuria.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă mulțumesc. O luăm prezentă și pe doamna consilier Breahnă- Pravăț. Dacă nu mai sunt discuții. Domnul Ilie Bîrzu și după, doamna Dinu.

Domnul Consilier Ilie BÎRZU- Da, voiam să intervin pe propunerile care s-au făcut.

Într-adevăr, ce a propus doamna Dinu și domnul primar, eu personal sunt de acord pentru a acorda aceste stimulente pentru personalul care se implică și cred că ar trebui să creăm cadrul legal printr-o hotărâre de consiliu, urmând ca ulterior, după ce trecem de evenimente, practic să acordăm acele stimulente pentru personalul care se implică. O problemă care s-a ridicat aici referitor la pensionari prin Direcția Socială și Poliția Locală, într-adevăr este necesară această activitate, dar ar trebui tot așa, să creăm cadrul legal printr-o hotărâre de consiliu local, să pregătim o alocare bugetară pentru pensionari, să le acordăm acele sume pentru ceea ce înseamnă produse de igienă, produse alimentare, transportul lor, pentru că, să o întreb pe doamna director pentru că am văzut-o în sală, dacă până la această oră, câți oameni, persoane sunt identificate și au nevoie de ajutor. Da.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - O să răspundă domnul primar, că e cel mai avizat.

Domnul Primar Cosmin NECULA - Mulțumesc. Fără îndoială, toate informațiile pe care le dețin eu le dețin din partea doamnei director și din partea colegilor dumisale, vreau să vi le aduc la cunoștință: în momentul de față, modalitățile de acțiune sunt în felul următor: avem 400, o listă cu 400 de persoane singure, parcurse deja jumătate, fiecare dintre..., cu puține excepții, fiecare dintre acestea au primit aceste pachete de igienă și de dezinfecție din partea Guvernului României, noi suntem cei care le distribuim. Pe de altă parte, pentru o cât mai mare siguranță, am avut întâlnire cu toate Asociațiile de proprietari..., de pensionari, atât civili cât și militari, pentru a confrunta listele și pentru a-i ruga să ne pună la dispoziție orice cazuri sau orice persoane pe care le cunosc și se află în situație de risc, pentru că grupul peste 65 de ani se află în grup de risc, care sunt singure și nu numai. Adică există posibilitatea să fie persoane în grupul de risc care au o serie de nevoi speciale și noi să putem interveni operativ. De asemenea, am luat legătura cu bisericile tradiționale, cu Biserica Catolică și Biserica Ortodoxă de asemenea și prin intermediul dumnealor și prin intermediul parohiilor facem această confruntare a listelor de persoane în zone de risc. Mai mult decât atât, așteptăm să vină acele componente din partea Guvernului României, sunt acele pachete care se dau persoanelor defavorizate, sperăm să le primim cât mai urgent. Pe de altă parte, vă pot informa pe zona de igienă și dezinfecție, avem un număr suficient de pachete în momentul de față încât să ne ajungă. Vă pot comunica numărul într-un mod direct, dar nu într-o zonă publică. Ele sunt date publice, fără nici un fel de problemă, dar pentru o mai mare discreție, v-aș propune să vă explic într-un mod restrâns, nu în ședință publică, din rațiuni de normalitate, datorită acestei situații. Deci, dacă vă... De asemenea, dacă situația o impune și avem posibilitatea ca prin dispoziția primarului să oferim zone de ajutor, 2.500 de lei este plafonul maxim prin dispoziția primarului. Dacă nu avem această posibilitate, cu certitudine vom veni de îndată în fața consiliului local să facem această solicitare, cu siguranță.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă mulțumesc. Doamna Dinu, aveți cuvântul.

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - Fac din nou o solicitare sau un apel către toți locuitorii orașului și nu numai, la spiritul civic. Prima regulă ca să oprim ace astă pandemie sau cum putem contribui în primul rând fiecare dintre noi, atât cât ne permite profesia, slujba, obligațiile, să stăm în casă. Astăzi, venind spre ședința de consiliu local, este aceeași, deși școlile sunt închise, o mare parte din unitățile, din instituțiile publice sunt închise, restaurante, nu mai știu ce au mai închis, totuși orașul este foarte aglomerat. Dacă nu înțelegem ca fiecare dintre noi să stăm în casă, lucru care ne poate salva viața noastră plus a familiilor noastre, toate eforturile luate de fiecare dintre noi, ca și autoritate publică, vor fi în zadar. Trebuie să stăm în casă și rugămintea este ca fiecare dintre dumneavoastră, pe de-o parte, să conștientizați acest lucru și să faceți apel către cei din jurul dumneavoastră, să înțelegem că este un virus cu transmitere respiratorie, astfel putem opri transmiterea acestui virus. Să nu mai găsească altă gazdă umană unde să poată să aibă incubație și să devină contagios. Trebuie să stăm în casă și cu asta ar trebui fiecare dintre noi să începem orice expoziție. Vă mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Domnule primar!

Domnul Primar Cosmin NECULA- De acord întru totul cu dumneavoastră, doamna doctor. Suntem o serie...

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - ...E chiar omenește.

Domnul Primar Cosmin NECULA- Suntem o serie de categorii sociale care suntem obligați să fim în prima linie, da? Sunt medicii, personalul de specialitate, personalul din administrația publică, toți cei..., Poliție Locală, absolut toate persoanele care trebuie să asigure buna funcționare a sistemului de urgență, da? Deci, suntem o serie de persoane pe care legea și faptul că noi ne-am asumat acest lucru, ne-am angajat, trebuie să-l ducem până la capăt, să stăm pe teren. Dar într-adevăr, ar trebui ca toată lumea să... Restul oamenilor și mai ales grupul țintă să stea acasă.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Da, vă mulțumim pentru sfaturile benefice pentru populație. Doamna Dinu, v-aș ruga să vă închideți microfonul pentru că este microfonie. Supunem la vot amendamentul domnului primar.

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - Este închis microfonul. Cred că celălalt e deschis. Am avut grijă.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Sau cine mai are microfon, domnul deputat sau...Nu mai...Da, se mai aude, dacă nu, vă rog să le depuneți în față. Ca să nu vă invit la prezidiu, o să le iau și o să vă invit pe fiecare la prezidiu. Vă mulțumesc. Supunem la vot amendamentul domnului primar în forma prezentată. Amendamentele, de fapt, că sunt mai multe, exact cum au fost citite de către domnul primar. Cine este pentru? Se pare că avem unanimitate, da?

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

x

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

-

-

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

17

-

-

Cu 17 voturi "pentru”, amendamentele formulate de domnul Primar Cosmin Necula au fost adoptate.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Supunem la vot și proiectul...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Ce înseamnă ”unanimitate”, domnule... ? Deci sunt 17 consilieri...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Unanimitate...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -...înseamnă că avem 17 voturi.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Unanimitatea celor prezenți, domnule secretar.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău  Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Fiți

foarte clar, pentru că rămâne...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Ce înseamnă unanimitate?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Facem un proces verbal... Vă rog frumos.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Unanimitate înseamnă cei prezenți, de aici.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Păi da, dar trebuie să spuneți cât. 17.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - 17. Păi dumneavoastră trebuie să numărați și eu să anunț.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Eu număr, dar mă lăsați?

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Păi vă las, uitați.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -

Mulțumesc mult.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Numărați. Am zis...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Am specificat, că tot preluați atribuțiile astea. Deci, specificați.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnule secretar general, cred că este în opinia tuturor. Dumneavoastră în loc să ajutați, văd că mai mult încurcați. Asta e părerea mea.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Domnule consilier...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Deci serios, dumneavoastră mai mult încurcați. Deci vă rog să vă...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -Domnule consilier...Procesul verbal...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Deci când vă dau cuvântul. Nu vorbiți. Nu mai...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI -

Domnule consilier...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Deci amendamentul a fost adoptat cu votul celor 17 consilieri prezenți, în unanimitatea lor. Este firesc. Limba română e aceeași pentru toți. Vă rog, supunem la vot și proiectul de hotărâre astfel cum a fost amendat prin amendamentele domnului primar. Că am votat numai amendamentele, da?

Cine este pentru? Deci avem 17 voturi, să se consemneze, în unani mitate. În unanimitate a fost, în unanimitatea celor prezenți a fost adoptat proiectul de hotărâre.

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

x

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

-

-

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

17

-

-

Cu 17 voturi ”pentru” proiectul de hotărâre cu amendamentele deja adoptate, a fost adoptat.

  • 2. Se trece la punctul 2 al ordinii de zi și Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ dă cuvântul domnului Primar Cosmin NECULA pentru a prezenta expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic la obiectivul „Înlocuire a ansamblului hidraulic existent în camera vanelor de la rezervoarele Barați”.

Inițiator -DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Domnul Primar Cosmin NECULA - Mulțumesc, domnule președinte. Este vorba de proiect privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic la obiectivu1 „Înlocuire a ansamblului hidraulic existent în camera vanelor de la rezervoarele Barați”, componentă a sistemului de aducțiune cu apă a municipiului Bacău.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Aviz favorabil

Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului prezintă rapoartele de specialitate favorabile. (Direcția Juridică și Administrație Locală și Direcția Drumuri Publice).

Comisiile de specialitate prezintă avizele favorabile la proiectul de hotărâre (1, 2 și 5).

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Domnule secretar, cu ce majoritate trebuie adoptat acest proiect de hotărâre?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău  Nicolae-Ovidiu POPOVICI -

Majoritate absolută.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Am luat la cunoștință. Mulțumim, domnule secretar general. Înscrieri la cuvânt? În afară de domnul Bîrzu? Domnul Bîrzu atunci, vă rog.

Domnul Consilier Ilie BÎRZU- Da, fiind..., să avem două proiecte legate cu ce înseamnă problema apei în municipiul Bacău, l-aș ruga pe domnul primar să ne prezinte stadiul la rezerva de apă și când estimează finalizarea lucrărilor. Asta e o problemă. Și a doua problemă legată de ambele proiecte. De obicei, în dispozitivul proiect...hotărârilor era trecută și valoarea, adică aș vrea să consemnăm în dispozitivul hotărârii valoarea la cele două proiecte, că nu sunt consemnate, decât se face referire la anexe. Mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Domnule primar.

Domnul Primar Cosmin NECULA- Am uitat să vă fac o precizare înainte de a ...Deci persoanelor din zona de risc, grupul peste 65 de ani, este pus la dispozi ție numărul de telefon scurt 0234/984 pentru a putea suna și a putea noi interveni operativ pentru orice problemă. Doi - problema rezervei de apă. În momentul de față suntem într-o zonă de execuție de peste 60%, lucrările continuă, sperăm să nu existe nici un fel de probleme cu privire la sistarea șantierelor sau alte asemenea chestiuni. Constructorul evoluează, s-au terminat o serie de componente pe tot ceea ce înseamnă zonele de pompe, camere de pompe, de lucrat se lucrează, sperăm să fie devansat termenul, mai-iunie, să ajungem la acest obiectiv, de finalizare.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Dacă nu mai sunt discuții pe marginea acestui proiect, supunem la vot proiectul...Păi practic este o solicitare... Este dreptul domnului primar să nu-l introducă, nu? Dar nu-i...

Domnul Primar Cosmin NECULA - Proiectele în sine le-au făcut niște specialiști, nu suntem noi, nu-s eu, nu-i primarul municipiului Bacău sau administratorul sau secretarul, care a făcut aceste studii de fezabilitate. Noi vă prezentăm studiul de fezabilitate în integralitatea sa.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Sunteți mulțumit, domnule Bîrzu?

Domnul Primar Cosmin NECULA - Acolo se prezintă foarte clar ce...

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Haideți s-o clarificăm ca să nu fie nici un dubiu.

Domnul Consilier Ilie BÎRZU - Deci, în dispozitivul hotărârii, până acum erau trecute valoarea... Valoarea, în dispozitiv. Acum nu mai e menționată, adică, că spune în anexă.

Domnul Primar Cosmin NECULA - Deci, oameni buni, ca să ne înțelegem. În momentul de față se aprobă studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici la studiul de fezabilitate. După aceea intră componenta de finanțare.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Da, deci am înțeles, este pertinentă și observația domnului Ilie Bîrzu, pe viitor să...Supune m la vot proiectul. Cine este pentru? 17 voturi, da?

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

x

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

Ieșita din sală

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

-

-

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

16

-

-

Cu 16 voturi ”pentru” proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Cine a ieșit? De ce n-a anuntat doamna Dinu? Bun, atunci s-o luăm lipsă pe doamna Dinu. Haideți, mai ridicați încă odată mâinile. 16 voturi, da? Vă rog să consemnați, doamna Tamba. Proiectul a fost aprobat cu 16 voturi ”pentru”, nu mai are rost să iau „împotrivă/ abțineri”.

  • 3. Se trece la punctul 3 al ordinii de zi și Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ dă cuvântul domnului Primar Cosmin NECULA pentru a prezenta expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Pth pentru obiectivul de investiții „Consolidare/amenajare și punere in sigurantă a zonei de protecție a conductei de aducțiune Valea Uzului-Bacău, zona Masotea, com. Ardeoani” Inițiator -DL. COSMIN nEcULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Domnul Primar Cosmin NECULA- Este vorba de aprobarea documentației tehnico-economice faza Pth pentru obiectivul de investiții „Consolidare/amenajare și punere in sigurantă a zonei de protecție a conductei de aducțiune Valea Uzului-Bacău, zona Masotea, com. Ardeoani”. După cum știți, acum doi ani de zile au început o serie de alunecări de teren, e vorba de alunecări de teren în zona magistralei principale de aducțiune cu apă a Municipiului Bacău. Se pare că acea conductă are o deviere de cel puțin cinci metri față de proiectul care trebuia să fie inițial, fapt pentru care ne aflăm și în asemenea zone de risc și trebuie intervenit rapid...Da, cinci metri, cel puțin cinci metri. Trebuie intervenit rapid să putem stabiliza acele maluri de pământ.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă mulțumim. Domnule secretar general, vă rog să ne...Vă rog să o luați prezentă pe doamna Dinu. Vă rog să ne comunicați modalitatea prin care poate fi aprobat... Cu ce majoritate poate fi aprobat...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău   Nicolae-Ovidiu POPOVICI-

Majoritate absolută.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Mulțumim, domnule secretar general.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Aviz favorabil

Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului prezintă rapoartele de specialitate favorabile. (Direcția Juridică și Administrație Locală și Direcția Drumuri Publice).

Comisiile de specialitate prezintă avizele favorabile la proiectul de hotărâre (1, 2 și 5).

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Înscrieri la cuvânt? Nu sunt. Supunem spre aprobare acest proiect de hotărâre. Cine este pentru? Să înțeleg că suntem 17. 17 voturi ”pentru”. Gata, proiectul a fost aprobat.

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

x

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

-

-

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

17

-

-

Cu 17 voturi "pentru” proiectul de hotărâre a fost adoptat.

  • 4. Se trece la punctul 4 al ordinii de zi și Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ dă cuvântul domnului Primar Cosmin NECULA pentru a prezenta expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului „Coridor pentru deplasări nemotorizate Centru- Gara Bacău - Cartier CFR - Sala Polivalentă - CAEX/ Parc Industrial (CFR)” cu codul SMIS 128419

Inițiator -DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Domnul Primar Cosmin NECULA- Este vorba de un proiect european privind aprobarea proiectului „Coridor pentru deplasări nemotorizate Centru- Gara Bacău - Cartier CFR - Sala Polivalentă - CAEX/ Parc Industrial (CFR)” cu codul SMIS 128419. Sunt o serie de modificări pe care le-a solicitat ADR-Nord Est, pe care noi le-am efectuat.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Mulțumim. Domnule secretar general, cu ce majoritate poate fi aprobat acest proiect de hotărâre?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI-Majoritate absolută.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Mulțumim.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Aviz favorabil

Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului prezintă rapoartele de specialitate favorabile. (Direcția Juridică și Administrație Locală și Direcția Tehnică).

Comisiile de specialitate prezintă avizele favorabile la proiectul de hotărâre (1, 2, 3, 4 și 5).

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Înscrieri la cuvânt? Nu se înscrie nimeni la cuvânt. Cine este pentru aprobarea acestui proiect? Doamna Dinu, cum vota ți? Păi haideți să ridicăm cu toții mâinile, că nu.. .Este cineva împotrivă? Abțineri? Nu. Deci a fost aprobat cu 17 voturi ”pentru”.

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

x

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

-

-

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

17

-

-

Cu 17 voturi ”pentru” proiectul de hotărâre a fost adoptat.

  • 5. Se trece la punctul 5 al ordinii de zi și Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ dă cuvântul domnului Primar Cosmin NECULA pentru a prezenta expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind aprobarea Programului anual al finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru activități nonprofit de interes general, aferent anului 2020.

Inițiator -DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Domnul Primar Cosmin NECULA- Este vorba de proiect privind aprobarea Programului anual al finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru activități nonprofit de interes general.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Domnule secretar general, cu ce majoritate poate fi adoptat acest proiect de hotărâre?

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău   Nicolae-Ovidiu POPOVICI-

Majoritate absolută.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Mulțumim.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Aviz favorabil

Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului prezintă rapoartele de specialitate favorabile. (Direcția Juridică și Administrație Locală, Direcția Economică și Comisia Tehnică Legea 350/2005).

Comisiile de specialitate prezintă avizele favorabile la proiectul de hotărâre (1, 2, 3, 4 și 5).

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Vă mulțumesc. Înscrieri la cuvânt? Nu avem înscrieri la cuvânt. Cine este pentru adoptarea acestui proiect de hotărâre? Doamna.., cum votați? Domnul Șova? Nu, haideți să ridicăm toți mâinile. Domnule Șova- Gâțu Laur? Pentru? Dar nu..., dar haideți ca să se consemneze exact. 17 voturi ”pentru”, da? Vă rog să... 17 voturi ”pentru”, proiectul a fost aprobat.

Consilierii și-au exprimat votul direct după cum urmează:

Nr. crt.

NUMELE ȘI PRENUMELE

VOT

PENTRU

ÎMPOTRIVĂ

ABȚINERI

1.

BÎRZU ILIE

x

2.

BREAHNĂ-PRAVĂȚ IONELA-CRISTINA

x

3.

BOTOI ROMICĂ

x

4.

CIOCODEI MIHAELA

x

5.

CREȚU CĂTĂLIN-BOGDAN

x

6.

DĂNILĂ GHEORGHE

Absent

7.

DINU IOANA-RALUCA

x

8.

DRAGOMIR DOINA

x

9.

GHINGHEȘ CRISTIAN

x

10.

HULUȚĂ GHIORGHE

Absent

11.

IROFTE DUMITRU

x

12.

LAZĂR DOINA-EMANUELA

x

13.

LUCA VASILE

x

14.

MICLĂUȘ DANIEL

x

15.

NĂSTASE MARIA - RALUCA

Absent

16.

PRICOPOAEA ENULA

x

17.

SCRIPĂȚ CONSTANTIN

x

-

-

18.

STAN GABRIEL

x

19.

ȘOVA - GÂȚU LAUR

x

20.

ȘTEFAN DANIEL-DRAGOȘ

x

TOTAL

17

-

-

Cu 17 voturi "pentru” proiectul de hotărâre a fost adoptat.

  • 6. Se trece la punctul 6 al ordinii de zi și Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ dă cuvântul domnului Primar Cosmin NECULA pentru a prezenta expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind soluționarea plângerii prealabile formulată de SC TEHNOSTRADE S.R.L. Bacău.

Inițiator -DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Înainte de a da citire expunerii de motive, vă rog să... Acest proiect va fi votat prin ”vot secret”. Vă rog, domnule secretar general, să ne spuneți cu ce majoritate va fi adoptat acest...

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI-Majoritate simplă.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Cu majoritate simplă, am înțeles. Vă mulțumesc.

Domnul Secretar General al Municipiului Bacău Nicolae-Ovidiu POPOVICI - Aviz favorabil

Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului prezintă rapoartele de specialitate favorabile. (Direcția Juridică și Administrație Locală și Direcția Economică - Impozite și Taxe Locale).

Comisiile de specialitate prezintă avizele favorabile la proiectul de hotărâre (1, 2, 3, 4 și 5).

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Ar trebui să fie și domnul primar, ca să dea citire expunerii de motive. Păi nu vrea domnul vice. Avem doi...Unde este domnul primar?...Dar puteți să citiți amândoi, adică nu...Vă rog.

Domnul Viceprimar Constantin SCRIPĂȚ- ...O sesizare venită din partea...

(fără sonor între min.55.07 - 55.51)

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Domnule Ștefan, cred că are nevoie domnul Scripăț să-l ajutați un pic.

(fără sonor între min.55.54 - 56.22)

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Da, mulțumim. Înscrieri la cuvânt? Domnul viceprimar Dragoș Ștefan, vă rog. Domnule Scripăț, ajutați-vă colegul cu un microfon. Mulțumim.

Domnul Viceprimar Daniel- Dragoș ȘTEFAN- Da, mulțumesc, domnule președinte. Este vorba de un teren care se află în zona Ana Ipătescu. Acest teren aparține societății Tehnostrade, care este administrată de domnul Umbrărescu . Are foarte multe terenuri în Bacău. Am avut o discuție, acum cred că doi ani, cu dumnealui și cu domnul primar, atunci când aveam în subordine Direcția Patrimoniu. Acest teren a fost curățat acum doi ani de zile, chiar și ulterior, însă să știți că ceea ce se întâmplă acolo e și din cauza cetățenilor care nu respectă regulile și în continuare depozitează deșeuri și toate gunoaiele pe acel teren. Vreau să vă spun și vreau să atrag atenția că am început, și cred că din punct de vedere moral nu este în regulă, pentru că la acea discuție... Văd că domnul primar a ieșit din sală...Să nu uităm că noi am construit un teren de sport în incinta Colegiului ”Mihai Eminescu” pe t erenul domnului Umbrărescu. El a dat dovadă de înțelegere și clemență, a discutat cu domnul primar și cu mine atunci să găsim soluții și noi cred că, ca și răspuns, am găsit această soluție de amendare cu 500% pe unul, unul dintre terenurile domnului Umbrărescu. Nu vreau să fiu avocatul dumnealui, dar este unul din cei mai gospodari administratori de terenuri din Bacău. Sunt foarte multe terenuri care nu sunt îngrijite și noi am început să facem..., să dăm exemplu chiar cu domnul Umbrărescu, care a curățat terenul și l-a adus într-o stare foarte bună, lângă Registrul Comerțului, dacă..., în spate, acolo, lângă baia publică. Nu mi se pare corect ceea ce s-a întâmplat. Sunt foarte multe terenuri...repet, care nu sunt îngrijite chiar în centrul orașului și am început cu această persoană, nu știu de ce. Sper ca noi, consilierii locali, să fim un pic mai înțelepți atunci când luăm astfel de decizii. Vă mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Vă rog...Vă înscrieți la cuvânt? Doamna Enula...

Domnul Viceprimar Daniel- Dragoș ȘTEFAN - Nu am zis că este primul caz, dar acel teren eu vă spun că a fost...,a fost întreținut. În schimb, cetățenii din acea zonă, în continuare depozitează deșeuri.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Da, mulțumim.

Domnul Viceprimar Daniel- Dragoș ȘTEFAN - A fost...a fost întreținut, domnule Scripăț, da?

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Eu am în față un proiect cu o plângere prealabilă a SC Tehnostrade SRL Bacău. Nu știu cine este în spatele acestei societăți, n-am avut acces la informații la Registrul Comerțului. Oricum, legea ar trebui să se aplice în mod egal pentru toată lumea, indiferent de cum ne cheamă și este în sarcina dumneavoastră să votați după cum vă dictează conștiința. Putem să trecem la procedura de vot secret? Mai...da, domnule Ghingheș, mă scuzați. Aveți cuvântul.

Domnul Consilier Cristian GHINGHEȘ - Mulțumesc. Vă reamintesc că dacă astăzi respingem respingerea plângerii, intrăm după aia pe aprobarea acestei plângeri și implicit pe anularea, mă rog, revocarea acelei hotărâri de consiliu local ce instituie această regulă la nivel municipal. Și eu am urmărit acest subiect, sunt undeva la peste 100 de terenuri și imobile care sunt luate în colimator, deci nu cred că e vorba de o vendetă asupra Tehnostrade. Deci am vrut să spun lucrul acesta pentru că este posibil să intrăm în extrema cealaltă. Mulțumesc.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Și domnul primar am înțeles că vrea să ia cuvântul și după aia trecem la procedura de vot secret. Aveți cuvântul, domnule primar.

Domnul Primar Cosmin NECULA- Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință. Deci, nu se pune problema de vreo vendetă pe care s-o aibă municipalitatea cu Tehnostrade. Haideți să discutăm foarte sincer. În momentul de față Tehnostrade sau, în fine, grupul de firme deținut de domnul Umbrărescu face construcția șoselei de centură, deci nu-i..., n-are nimeni nimic, nici un fel de discuție să fie o componentă de natură personală. Nici nu se pune problema.

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ - Nu, n-ați fost dumneavoastră în sală. Domnul viceprimar Ștefan s-a erijat cumva, să înțeleg, în avocatul persoanei care-i în spatele acestei societăți. Eu n-am știut, sincer, că în spatele acestei societăți se află această personalitate pentru care am tot respectul și cred că, cumva, excedem cadrul discuției vizavi de acest proiect. Proiectul este foarte clar, eu zic să trecem la procedura de vot secret. Vă rog.

Doamna Consilier Ioana- Raluca DINU - S-a procedat prin vot secret pentru exprimarea opțiunii în legătură cu proiectul de hotărâre privind soluționarea plângerii prealabile formulată de SC TEHNOSTRADE S.R.L. Bacău.

Inițiator - DL. COSMIN NECULA - PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

  • 1. Consilieri prezenți -17

  • 2. Numărul consilierilor care au votat -17

    Nr. crt.

    PROIECTUL CARE S-A VOTAT

    NUMĂR VOTURI

    PENTRU

    ÎMPOTRIVĂ +ABȚINERI

    NULE

    1.

    Proiect de hotărâre privind soluționarea plângerii prealabile formulată de SC TEHNOSTRADE S.R.L. Bacău.

    Inițiator -     DL. COSMIN NECULA -

    PRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU

    Nu s-a adoptat

    6

    11

    0

Domnul Președinte de ședință Daniel MICLĂUȘ- Dacă alte discuții nu mai sunt, declar închisă ședința de consiliu local. Vă doresc o zi bună.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces verbal.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ   SECRETARUL GENERAL AL MUN. BACĂU

DANIEL MICLĂUȘ ’           NICOLAE - OVIDIU POPOVICI

Întocmit: Oana Adam