MUNICIPIUL BUCURESTI

CONSILIUL LOCAL SECTOR 3

 

PROCES – VERBAL

al sedintei ordinare din data de 06.02.2008

 

            Sedinta a inceput sub conducerea doamnei consilier Dinu Maria Mirela- presedinte de sedinta.

            Au participat doamnele si domnii consilieri, dl. Liviu Negoita – Primarul sectorului 3, dl. Marius Mihaita – Secretarul sectorului 3, d-na Angelica Moisescu - reprezentant Prefectura Municipiului Bucuresti, d-na Ionita Mirela - Director Directia Economica, dl. Dobranici Vasile – Director Directia Juridica si Patrimoniu, dl Stan Sebastian – Director Directia Comunicare, dl. Florin Vasile – Director Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sector 3, dl. Androne Danut – Director Directia Parcuri sector 3, dl. Popescu Marius – Sef Serviciu Investitii Achizitii Contracte, d-na Gheorghe Florina – expert principal la Serviciul Presa, dl. Cotiga Bogdan – redactor Newsin, d-ra Movila Ana Maria – Radio Bucuresti.

            La sedinta au participat  un numar de 22 de consilieri din totalul de 26 de consilieri in functie. Au lipsit domnii consilieri: Andrei Ioan, Tudorache Cristian Calin, Comanescu Mihai, Lemanaru Cristian Mihai.

D-na Presedinte

Buna seara doamnelor si domnilor consilieri. Incepem sedinta ordinara a Consiliului Local sector 3 din data de 6 februarie 2008. Va anunt ca sunt prezenti 22 de consilieri din totalul de 26. V-as propune sa votam ordinea de zi. Daca sunt propuneri sau obiectiuni?! Nu sunt, atunci v-as ruga sa votati.

22 – DA

Cu 22 de voturi pentru a fost aprobata ordinea de zi.

            Punctul 1 de pe ordinea de zi : “Aprobarea procesului verbal din data de 31.01.2008.” Obiectiuni?! Nu sunt, atunci, votati!

            22 –DA

            Cu 22 de voturi pentru a fost aprobat procesul – verbal din data de 31.01.2008.

            Trecem la punctul 2 de pe ordinea de zi : “Proiect de hotarare privind necesitatea unui concurs in vederea ocuparii functiei de Director Executiv al Politiei Comunitare sector 3 respectiv a aprobarii procedurilor si criteriilor de desfasurare”. Daca sunt propuneri sau obiectiuni?! Va rog!

D-na consilier Paponi Anca

            Deci, am citit studiul de fezabilitate, ceea ce m-a uimit pe mine a fost propunerea de…

D-na Presedinte

            Doamna consilier punctul 2 este proiectul de hotarare referitor la Politia Comunitara.

D-na consilier Paponi Anca

            A, da, Politia Comunitara, ma scuzati, va rog.

Doamna Presedinte

            Doamna consilier, punctul 2 este proiect de hotarare referitor la politia  Comunitara.

D-na consilier Paponi Anca

A, da, da, Politia Comunitara, ma scuzati, va rog.

Doamna Presedinte

            V-as ruga sa votati punctual nr. 2.

            22 – DA

            Cu 22 voturi pentru a fost aprobat punctul 2. Trecem la punctul 3, “Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico economice amenajare peisagistica complexa teren afferent parcurilor Gheorghe Petrascu  si A.I. Cuza”. Propuneri, obiectiuni?! Va rog!

Dl. Consilier Ghita Adrian

            Daca dl. Director poate sa ne spuna cum  a fost selectata firma care a realizat  proiectul studiului.

Dl. Director Androne Danut

            S-a organizat o cerere de oferta pentru studiul de fezabilitate prin licitatie.

D-na consilier Paponi Anca

            Deci, era o propunere de alimentare pentru parcul Gh. Petrascu, ma refer de la APA NOVA, lucru care mie cel putin mi se pare absolut inacceptabil. Deci apa potabila nu se foloseste la irigatii, trebuie put de mare adancime, nicidecum apa potabila de la APA NOVA.

Dl. Director Androne Danut

            Avem 2 variante, una este pe sistem APA NOVA, proiectata daca se poate spune si a doua este put de adancime. Deci, sunt  doua  variante noi, o sa vedem  care este mai avantajoasa.

 

D-na consilier Paponi Anca

Noi nu stim suma pentru cele doua  proiecte, cat este pentru unul cat este pentru altul.

Trebuiau separate cele doua parcuri, bani pentru unul, bani pentru altul, prevazuti in studiul de fezabilitate, bani de proiectare pentru unul, bani de proiectare pentru altul.

Doamna Presedinte

Va supun la vot proiectul de la punctul 3.

18 – DA

4 – ABTINERI

Cu 18 voturi pentru a fost aprobat punctul 3.

Trecem la punctul 4, “Proiect de hotarare privind aprobarea Studiilor de Fezabilitate  pentru realizarea  investitiilor de Modernizare sistem rutier pe strazi aflate in administrarea Primariei sectorului 3”. Propuneri, obiectiuni?!

D-na consilier Paponi Anca

Deci, vreau sa va spun ca punctul 4 este strict legat de punctul 5, pentru ca la punctul 5 sunt prevazute  exact o parte din strazile prevazute la nr. 4.  In raportul de sustinere facut de catre serviciul de specialitate, spune ca e vorba despre strazi aprobate in anul 2007. Deci, trebuie sa luam o hotarare, ori aprobam si punctul 4 si 5.

Domnul Primar

Cred ca iarasi sunteti in eroare, dar o sa va explic.

Dl. Popescu Marius – Sef Serviciu

Imi permiteti, va rog. Sunt 2 lucruri  diferite, deci este vorba de un numar de strazi al caror contract de proiectare si studiu de fezabilitate au fost intocmite in anul 2007, evident ai caror indicatori tehnico-economici trebuiesc aprobati in consiliu. Este conform Legii 273/2006, privind finantele  publice locale, este o procedura normala si legala. Faptul ca vis-à-vis de finanatarea lor coincide 2 sau 3, 4 strazi trecute pe lista fondului de rulment este cu totul alta problema.

Doamna Presedinte

V-as ruga sa votam proiectul de la punctul 4.

17 – DA

4 – ABTINERI

Cu 17 voturi pentru a fost aprobat proiectul de la punctul 4.

Proiectul de hotarare de la punctul 5, “Proiect de hotarare privind aprobarea utilizarii, in anul 2008, a fondului de rulment pentru finantarea unor investitii de interes public local.”  Propuneri, obiectiuni?! Nu sunt, v-as ruga sa votati.

19 – DA

3 – ABTINERI

Cu 19 voturi pentru a fost aprobat proiectul de la punctul 5.

Trecem la punctul 6, “Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului pe anul 2008”. Propuneri, obiectiuni?!

D-na consilier Paponi Anca

Deci, nu este vorba de obiectiuni, este vorba de intrebari. Este vorba de autoritati publice si actiuni interne, art. 51.02 la capitolul active fixe, mobilier, aparatura, birotica si alte active corporale, 3 milioane doua sute 12 RON, ma rog , mie mi se pare cam mult. Deci, poate ne-ar putea si noua explica pentru ce, asta inseamna 32  de miliarde vechi. Mai departe  ceea ce iarasi m-a uimit, asa era invatamant, masini, nu stiu ce inseamna acest articol.

D-na Director Ionita Mirela

Asa se numeste articolul, masini, este vorba de utilaje.

D-na consilier Paponi Anca

Utilaje, dar este vorba de invatamant.

 

D-na Director Ionita Mirela  

Da, suma de la Primarie, daca imi permiteti, este vorba despre tot ce inseamna aparatura, locuri de joaca, studiu de fezabilitate, asa sunt ele clasificate, conform legii, chiar daca titulatura nu are legatura cu ceea ce denumim noi in viata de zi cu zi. Studiul de fezabilitate, locuri de joaca, cabine pentru paza locurilor de joaca, orice obiect care depaseste valoarea de 18 milioane de lei vechi.

La invatamant  sunt utilajele destinate celor 16 gradinite care vor fi date in folosinta. In proiectul de buget pe anul asta avem bani pentru a putea bransa si darea in folosinta  a 16 imobile care au fost facute anul trecut, dar cum utilarea se face la final. De aceea pare o suma mai mare. Utilaje insemnand inclusiv mese de inox, nu neaparat cele de gatit sau cele de spalat, chiar si masa de inox care are o valoare mai mare.

Domnul Primar

Dar pe ce va bazati cand spuneti ca suma este prea mare, aveti o experienta , ceva?! Venim de undeva si tot ni se pare mare, inseamna ca aveti un studio, ceva, sa propunem spre dezbatere. Daca ati fi studiat bugetul ca si consilier cu experienta nu ati fi pus intrebari care sa ne manance timpul, ma scuzati. Pe de alta parte, onorat consiliu, ar trebui sa stie sau colegii cred ca stiu, fac o precizare pentru d-voastra, ca orice cheltuiala a banului public nu se face dupa ce aprobati  d-voastra bugetul, cam cum ar dori primarul sau vreun functionar din primaria asta. Chiar daca discutam de achizitionarea unei masini de spalat si sa spunem la un moment dat ca am avut si avem aceasta experienta, cand anumite capitole bugetare au sume in exces, ce facem noi cu actiunea bugetara? Facem rectificari, pe ce facem A, B,C-ul economic aici. Daca v-ati fi uitat pe buget, ati fi vazut  ca in buna traditie a ultimilor ani mergem pe o alocare, daca ar fi sa ne referim la invatamant  si la investitii de peste 51%, locuinte, servicii, dezvoltare publica 12%, protectia mediului 9%, asigurari, asistenta sociala, astazi am ajuns la aproape 9000 de persoane cu handicap  carora le acordam  asistenta, daca ar fi sa ma refer  la cei care intra in protectia noastra ca si administratie publica locala. Mergem mai departe, din total buget 680 mii RON , suntem la investii, doar la capitolul investitii strazi, discutam de un procent  din ceea ce spuneam mai devreme 32%. Gradinitele care au cea mai mare componenta in investita pe scoli. Daca va uitati  la o pagina mai sus, vedeti capitolul invatamant, iar daca vorbim  de investitii in interiorul capitolului invatamant, vorbim de cele 16 gradinite de care vorbea d-na director, foarte importante, pentru a nu mai avea problem in sectorul  3 cu cei care isi doresc un loc la gradinita.

Apa, avem 13 strazi prevazute pentru anul 2008, pentru ca atatea ne-au mai ramas, pe care noi va trebui sa le facem, eu nu vorbesc de investitii de APA NOVA sau Primaria Capitalei, de asemenea aceeasi explicatie, desi mai sunt inca 16 strazi, locuintele pe care le stiti, le puteti vedea in Cioplea, suntem cu 3 imobile, unul are deja etajul 1, celelalte ies din pamant, sa speram ca in cursul acestui an, in baza unei hotarari pe care d-voastra ati aprobat-o  si va multumesc inca o data, pentru persoanele evacuate din imobilele nationalizate si pentru tineri. Cam pe aici suntem noi cu bugetul, nu va mai spun ca intra foarte multe cheltuieli de personal.

D-na Director Ionita Mirela

La acest  buget nu include la cheltuiala cu personalul, pentru ca toata lumea a asistat la dezbaterile  pentru salariile pe anul 2008, nu include ordonanata nr 9, referitoare la sistemul bugetar si la personalul din invatamant. Guvernul a adoptat aceste cresteri dupa termenul pe care ne obliga prin lege sa afisam bugetul. In data de 15 ianuarie aceste normative nu erau date, functie de care probabil va trebui sa rectificam in timpul anului bugetul, asta chiar e singura cheltuiala neprinsa.

Dl. consilier Ghita Adrian

la capitolul sanatate, din aceasta cauza nu s-au trecut cum se vor cheltui sumele pe titluri?

D-na Director Ionita Mirela

Raporturi si servicii, da, asa sunt, nu putem sa detaliem mai multe decat ne permite legea, ele sunt in general pentru reparatii si plata utilitatilor.

 

Dl. Primar

6 miliarde la Victor Babes, 2 miliarde la Coltea si 10 miliarde la Caritas. Solicitarile au fost  mult mai mari, vreau sa va spun, din partea unitatilor medicale, dar legea precizeaza ca noi, Consiliul Local, nu suntem singura institutie  care tine aceste unitati medicale, pentru ca la un moment dat am avut o discutie, le-am precizat celor de la Babes ca ordonanta 70, unde se precizeaza, Ministerul Sanatatii, venituri proprii  ale spitalelor respective si bugetul Consiliului Local. Asta nu inseamna ca toate unitatile medicale trebuie sa se adreseze la singura sursa, Consiliul Local, sau cum mai spun unii colegi, la un moment dat pe criterii politice, d-le primar trebuie asta, ma rog, altcineva, trebuia sa finantati spitalele. Noi finanatam in limita bugetului pe care il avem, ca altfel ne ocupam numai de spitale.

Dl. Consilier Ghita Adrian

Nu am observant unde sunt valorile nominalizate pentru salubritate.

D-na Director Ionita Mirela

Avem capitolul care se cheama Protectia mediului – salubritate, unde sunt lucrarile de canal din care face parte si salubritatea, dar nu va pot spune, pentru ca din totalul de 59.383 mii lei, 51.400 mii lei sunt la fel ca si bugetul de anul trecut.

Domnul Primar

Deci 51.400 mii lei, dar poate sa se uite pe site, ca bugetul va fi afisat pe site-ul primariei. Acum, ca sa stiti si d-voastra ca discutam aici, primarii vecine sectorului 3, sectorul 2, nu ca ar fi un coleg de-al d-voastra primar acolo. Ca sa vedeti comparabil ca si marim, la sectorul 2 avem 66 mii RON si noi cu 51.400 mii RON, eu zic ca avem mai  multa curatenie in sector.

D-na consilier Paponi Anca

Voiam sa va intreb, ca ceea ce ati prevazut d-voastra in buget este o crestere cu 10%. Dar intre timp datele s-au oferit cu 8%. Ce se intampla?

D-na Director  Ionita Mirela

Estimarea a fost facuta inainte de aparitia bugetului.

D-na consilier Paponi Anca

Deci cei 8% intra in cei 10%.

D-na Presedinte

Multumim. Daca nu mai sunt interventii va rog sa votam proiectul de hotarare.

19 – DA

3 – ABTINERI

Cu 19 voturi pentru a fost aprobat punctul 6. Trecem la punctul 7, “Intrebari, interpelari, petitii si informarea consilierilor”. Daca doreste cineva sa ia cuvantul?!

Nu doreste nimeni, atunci declar sedinta inchisa.

Buna seara!

 

PRESEDINTE DE SEDINTA,                                    SECRETAR,