Proces verbal din 31.10.2006

Proces verbal din 31 octombrie 2006

P R O C E S – V E R B A L

al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 31 octombrie 2006

 

         

Din totalul de 27 de consilieri în functie, la sedintã au participat 26 de consilieri, absent fiind unul, si anume, doamna consilier Dosaru Iuliana.

 

* * *

 

La sedintã au mai participat:

          - Dl Emil Calota                               - Primar

          - Dl Radu Socoleanu                        - Viceprimar

          - D-na Maria Magdalena Mazalu    - Secretar

 

* * *

 

          Sedinta a fost condusã de domnul consilier Palas Paul.

 

* * *

 

          Dl Paul Palas

          Buna ziua si bine ati venit la sedinta ordinara a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti de astazi.

          Vreau sa va anunt ca în sala sunt prezenti reprezentanti ai urmatoarelor institutii:

-         Politia Municipiului Ploiesti

-         Jandarmeria Ploiesti

-         Politia Comunitara Ploiesti

-         Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti

-         Regia Autonoma de Termoficare si Servicii Publice Ploiesti

-         S.C. Hale si Piete S.A. Ploiesti

-         S.C. Apa Nova Ploiesti S.R.L.

-         Oficiul Public Proiect

-         Clubul Sportiv Municipal

-         Administratia Domeniului Public si Privat Ploiesti

-         Administratia Parcului Memorial Constantin Stere

-         Administratia Serviciilor Social Comunitare

-         Casa de Cultura Ploiesti

-         Servicial Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor

-         Directori ai Directiilor din cadrul Primariei Municipiului Ploiesti

-         Reprezentanti mass-media locala.

 

* * *

 

Dl Paul Palas

In ceea ce priveste proiectul ordinii de zi, avem 32 de puncte, s-a mai adaugat fata de ce stiam noi inca un proiect de hotarare „Proiect de hotarare privind acordarea avizului consultativ favorabil pentru numirea directorilor adjuncti din unitatile de învatamânt preuniversitar – initiat de domnul primar”. Asa cum prea bine stiti, zilele trecute au avut loc concursuri pentru numirea acestor directori, iar acum ni s-a prezentat aceasta hotarare pentru avizarea dumnealor.

De asemenea, se solicita, la propunerea initiatorilor, retragerea de pe ordinea de zi a sedintei a proiectelor de la pruntele 17, 18 si 19 si anume :

1.     „Proiect de hotarare privind modificarea si completarea Hotararii Consiliului Local nr. 110/9 mai 2006 – initiat de domnii consilieri Evelinne Vasilescu si Daniel Savu.”

2.     „Proiect de hotarare privind aprobarea actului aditional nr. 3 la contractul de delegare prin concesiune a serviciului public centralizat al judetului Prahova de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti – initiat de domnii consilieri Evelinne Vasilescu si Daniel Savu.”

3.     „Proiect de hotarare privind avizarea ajustarii preturilor de producere, transport si distributie a energiei termice în Municipiul Ploiesti – initiat de domnii consilieri Evelinne Vasilescu si Daniel Savu.”

 

            Dl Savu Daniel

            Pentru o mai buna fundamentare, avand în vedere ca pretul gazelor naturale, dupa cum stie toata lumea, aceasta problema nu mai tine nici de Consiliul Local, nici de noi, aceste trei proiecte de hotarari privind Dalkia le-am scos de pe ordinea de zi, ati aflat ce se intampla cu pretul gazelor si nu avea niciun rost sa le discutam astazi, cred ca vom face o sedinta extraordinara pentru ca în luna noiembrie, conform contractului trebuie sa avem tarif.

            Multumesc.

 

* * *

           

            Dl Paul Palas

            Supunem la vot introducerea pe ordinea de zi a sedintei a „Proiectului de hotarare privind acordarea avizului consultativ favorabil pentru numirea directorilor adjuncti din unitatile de învatamânt preuniversitar – initiat de domnul primar”:

            Cine este pentru ?                             24 voturi

            Cine este impotriva ?                        -

            Daca se abtine cineva ?                     -

            In unanimitate de voturi, a fost aprobata introducerea pe ordinea de zi a sedintei a acestui proiect de hotarare.

 

* * *

 

            Dl Palas Paul

            Supunem la vot proiectul ordinii de zi, cu modificarile anuntate:

            Cine este pentru ?                             24 voturi

            Cine este impotriva ?                        -

            Daca se abtine cineva ?                     -

            In unanimitate de voturi, ordinea de zi a sedintei a fost aprobata.

 

 

* * *

 

            Dl Palas Paul

            In plus, va trebui sa luam act de numirea noului nostru coleg, de validarea mandatului de consilier local al domnului Dinu Constantin.

            Il invitam sa depuna juramantul.

 

            Dl Dinu Constantin

„Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa fac cu buna-credinţa tot ceea ce sta în puterile si priceperea mea pentru binele locuitorilor Municipiului Ploiesti. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!“

Ma numesc Dinu Constantin, sunt inginer petrolist, am absolvit Institutul de Petrol si Gaze, Facultatea de Tehnologie a Prelucrarii Petrolului, am 49 de ani, sunt casatorit, am un copil, actualmente lucrez la Rompetrol, punct de lucru Vega.

Multumesc.

 

Dl Palas Paul

Si noi va multumim.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

            Primul punct de pe ordinea de zi a sedintei – „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 6 septembrie 2006.”

            Daca nu sunt obiectiuni la acest proces verbal, il supunem la vot:

            Cine este pentru ?                             25 voturi

            Cine este impotriva ?                        -

            Daca se abtine cineva ?                     -

In unanimitate de voturi, procesul - verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 6 septembrie 2006 a fost aprobat.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei ai anume: „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 29 septembrie 2006.”

            Daca nu sunt obiectiuni la acest proces verbal, il supunem la vot:

            Cine este pentru ?                             25 voturi

            Cine este impotriva ?                        -

            Daca se abtine cineva ?                     -

In unanimitate de voturi, procesul - verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 29 septembrie 2006 a fost aprobat.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei ai anume:

„Intrebari si interpelari”.

Cine se inscrie la cuvant?

 

Dl Rusu Ioan

Fac o interpelare domnului Primar, as dori sa mi se spuna de la inceputul anului rezultatele la toate controalele care s-au facut în Primaria Ploiesti si în subunitatile din subordine, procesele verbale de control. Sunt o serie de discutii ca exista controale în Primaria Ploiesti, se fac speculatii si cred ca ar fi bine sa avem transparenta privitor la controalele efectuate de la inceputul anului, ce audit intern a fost dispus de domnul Primar si as dori în scris copii de pe rezultatele acestor controale.

Multumesc!

 

*

 

D-na Trican Elena

Am primit acum o jumatate de ora un memoriu adresat Consiliului Local al Municipiului Ploiesti si nu am mai avut timp sa il multiplic, un memoriu inaintat de doamna Platon Paula, domiciliata în strada Plaiesilor, nr. 10. Doamna Platon Paula contesta decizia de retrocedare a imobilului de la adresa la care locuieste si solicita Consiliului Local constituirea unei comisii speciale care sa verifice legalitatea acestei retrocedari. Eu m-am uitat putin pe documente si am vazut ca sunt multe inadvertente, ba mai mult, doamna nici pana la aceasta data, desi imobilul a fost retrocedat în 2003 nu a primit nici copie dupa decizie, nici notificare ca imobilul în care locuieste s-a retrocedat. Acelasi memoriu il am din partea doamnei Ionescu din strada Elena Doamna, nr. 27 unde sunt trei corpuri de cladiri, dansa spune ca pentru corpul A exista act de proprietate, pentru corpurile B si C nu sunt acte de proprietate.

Totodata mai solicit sa mi se spuna ce se intampla cu strada Teiului din Bereasca pentru ca oricum, pana vine iarna, pana vin ploile, trebuie sa rezolvam intr-un fel aceasta problema, oamenii care locuiesc pe strada respectiva sunt disperati la gandul ca vor avea din nou casele pline de apa.

In al treilea rand, vreau sa stiu si eu de la executivul primariei de ce contractele de concesionare ale serviciilor publice sunt confidentiale pentru consilierii locali. Zilele trecute am cerut un contract de concesionare a serviciului public Dalkia si mi s-a spus: „nu pot sa va dau contractul pentru ca este confidential”.

Eu imi aduc aminte ca noi am aprobat acest contract cadru, l-am imputernicit pe domnul Primar sa semneze contractul si oricum, contractul în forma finala trebuia sa ajunga si la noi. Noi suntem consilieri locali care trebuie sa urmarim modul de derulare a ceea ce am aprobat si daca se respecta clauzele din acest contract, si de-o parte si de cealalta. Am avut surpriza sa mi se spuna: „nu puteti primi acest contract pentru ca este confidential”. De aceea solicit ca toate aceste contracte, nu sunt confidentiale deloc, sunt contracte realizate din bani publici, din banii oamenilor si ca atare sa se publice pe site-ul Primariei. Nu avem nimic de ascuns, nici în ce priveste valoarea investitiilor pe care trebuie sa le faca operatorul, nici obligatiile noastre data de operator. Exista Legea nr. 544/2001 si trebuie sa dam dovada de foarte multa transparenta în derularea acestor contracte.

Multumesc!

 

Dl Palas Paul

Doamna Trican, doriti raspunsul acum sau în scris?

 

D-na Trican Elena

Doresc raspunsul în scris.

 

*

 

D-na Schnelbach Simona

Stim cu totii ca Bulevardul Independentei este cuprins în Planul Urbanistic General cu interdictia de amplasare a constructiilor cu caracter provizoriu de tip tonete, chioscuri, etc., si totusi, indiferent de ce eforturi sau reglementari vom face noi, nu vom reusi sa disciplinam agentii economici pana nu ii vom sanctiona pentru ca apar în diverse locuri ale orasului tot felul de forme de astfel de constructii care nu au nici avize, nici autorizatie. Un exemplu este cel din apropierea restaurantului London, constructie apartinand firmei Calliope. In acelasi registru se inscrie si o prisma aparuta undeva în fata Garii de Sud, care o astupa cu totul si care este, dupa parerea mea, o aratare monstruoasa care atat din punct de vedere urbanistic, cat si din punct de vedere al autorizatiilor nu este deloc în ordine. In afara de faptul ca are un aspect urat, este si un pericol real pentru orice cetatean care s-ar afla undeva în apropierea Garii de Sud în timpul unor intemperii sau în cazul unor situatii din acestea deosebite.

Aceste doua situatii sunt similare, solicit raspuns în scris, atat în privinta modului de ocupare al domeniului public, cat si în privinta avizelor si autorizatiilor emise de autoritatea competenta.

Multumesc!

 

*

 

Dl Savu Daniel

Marturisesc ca aceasta problema pe care o ridic, ar putea fi o problema personala si de aceea am stat sa reflectez daca este cazul sau nu sa fac aceasta sesizare astazi în atentia comisiei de sanatate, a tuturor factorilor care pot fi implicati în buna desfasurare a functionarii sistemului sanitar sau de sanatate din orasul Ploiesti, dar cred ca tocmai dubla calitate de cetatean si consilier local ma obliga sa ridic în fata dumneavoastra aceasta problema, poate ca astfel, auzindu-mi-se vocea, unii din cetatenii orasului Ploiesti vor fi scutiti de asemenea evenimente si poate se vor lua si niste masuri.

Pe scurt, despre ce este vorba, recent, intr-una dintre nopti, spun noaptea pentru ca este cu atat mai grav, a trebuit sa ma prezint cu copilul la Spitalul Boldescu, la Sectia de Urgente de la ORL pentru o interventie urgenta, spun eu, din cauza durerilor foarte mari pe care le avea copilul, necesita interventia de urgenta a unui doctor.

Ajuns acolo, am avut parte de un tratament absolut incalificabil din partea unui doctor, Grecu se numeste, poate au mai patit si altii ce am patit eu, dar fiind urgente, 12 noaptea, fiind copil, situatia este cu atat mai agravanta, în speta, omul foarte brutal a abordat problema cu copilul, cu mine nu mai vorbesc, dar nu am facut nimic, cert este ca la un moment dat rugandu-l sa fie putin mai calm în abordarea copilului si sa nu-l terorizeze diind miezul noptii, mi-a spus ca daca nu-mi convine, pot sa plec ca nu el m-a chemat acolo si nici pe copil, nu ne convine cum se poarta, sa plecam de acolo. Sigur, pentru un parinte este foarte greu sa ia o asemenea decizie, sa plece cand un cadru medical ii recomanda acest lucru. Nu am avut ce sa fac si am plecat, problema am rezolvat-o la Bucuresti, în miezul noptii, în alt fel, dar m-a surprins si faptul ca plecand, ajungand pe la poarta spitalului, doctorul a deschis fereastra si la 12 noaptea urla dupa mine netinand cont de pacientii care poate dormeau la ora aceea, ca am sa mai aud eu de el si alte probleme, de ce am parasit curtea spitalului, de ce am parasit cabinetul medical pe proprie initiativa. Lucrurile nu au stat deloc asa, va dau cuvantul meu ca am fost foarte calm, nu am ridicat nici vocea, l-am rugat doar sa procedeze cu mai multa atentie. Daca alti cetateni au patit lucruri similare cu acest doctor Grecu despre care am auzit ca acesta este un stil de tratament pe care il practica, rog sa se ia masuri.

Multumesc!

 

*

 

Dl Chivu Sorin

Daca imi permiteti ca la acest punct de pe ordinea de zi a sedintei sa semnalez o stare de fapt executivului si în mod special domnului viceprimar Radu Socoleanu, vorbesc de zona Gara de Sud si ma refer în special la actul de comert, act de comert ce se desfasoara în prezent, stupefiant pentru mine, în 20 de module pe domeniul public, nu se mai comercializeaza carte si ziare, se comercializeaza bauturi alcoolice, mai avem un comert cu covrigi pe carosabil si desigur, drama stradala privind fluxul de circulatie. Constat ca statiile de taxiuri sunt mai mult decat sufocate si, desigur, lipsa marcajului rutier, ceea ce determina pe timpul noptii o circulatie intr-un mod mai mult decat haotic.

V-as ruga domnule viceprimar, în acelasi timp sa analizati si activitatea comerciala de pe insula din fata Garii de Sud, cred ca ar trebui sa ne prezentati la comisia de urbanism un material, material care sa ne detremine sa luam o decizie asupra acestor constructii cu autorizatie, dar care cu certitudine, nu stiu daca sunt singurul cu acest punct de vedere, pateaza tot ce inseamna acel edificiu – Gara de Sud.

Va multumesc!

 

*

 

Dl Sicoie Florin

Domnule Presedinte, am trei interpelari, prima se leaga de viitorul statut european al orasului Ploiesti incepand cu 1 ianuarie 2007 si cred ca pentru a arata ca un oras european, în afara de un proiect de felul Proiectului CIVITAS care ar asana centrul orasului si ar aduce o anumita frumusete orasului Ploiesti, pentru ca orasele europene sunt cu toate frumoase, cred ca ar trebui sa ne ingrijim putin si de ceea ce inseamna partea artistica si as vrea sa spun ca undeva pe Bulevard, pierduta în tufisuri este o superba statuie a lui Ion Irimescu caruie ii datoram acest bust a lui Iorga din centrul orasului si cred ar fi interesant sa gasim un loc de amplasare mult mai vizibil care sa puna în valoare aceasta opera importanta, si în al doilea rand, cred ca orasul are nevoie de un monument simbol sau poate chiar de mai multe, si ma gandesc la zona Catedralei, la acea pastila care formeaza centrul giratoriu, daca nu ar trebui sa tinem, poate anul viitor, un concurs national pentru un monument simbol, un monument care sa reflecte orasul, ceea ce avem acum, sunt foarte frumoase, Statuia Libertatii, cateva busturi, Statuia Vanatorilor de la Gara de Sud, nu sunt suficiente pentru un oras de marimea si istoria orasului Ploiesti.

Acum, ca sa trec intr-un registru mai pamantean, am primit un raspuns la interpelarea mea legata de reluarea circulatiei rutiere pe strada Vasile Lupu. Raspunsul nu ma satisface, pentru ca imi aduce aminte de doua lucruri: perioada de dinainte de 1989 cand pe acolo nu punea nimeni piciorul si eu care aveam, de exemplu, garaj la o matusa pe acea strada, nu putem nici macar sa intru sa-mi parchez masina, si perioada 1997 – 1999 cand traficul se desfasura pe strada Vasile Lupu fara niciun fel de mari incidente de circulatie. Eu cred ca nicio institutie din aceasta tara nu are dreptul sa inchida circulatia pe zona unde isi are sediul, în afara de situatii cu totul si cu totul speciale legate de ambasade, de protectie, de demnitari, nu vad de ce Politia ar face exceptie de la acest lucru si repet, au fost perioade cand pe acolo se circula.

Pentru ca în raspunsul pe care l-am primit din partea domnului Comisar Sef – Bach, se vorbeste si de faptul ca acolo sunt foarte multi oameni care se deplaseaza si ca nu ar fi locuri unde oamenii sa-ti parcheze masinile, am sa intreb Administratia Domeniului Public daca parcarea Serviciului Roman de Informatii din strada perpendiculara pe strada Vasile Lupu este o parcare pentru care Serviciul Roman de Informatii plateste, acolo sunt cateva zeci de locuri de parcare, iar daca nu plateste, nu vad de ce nu ar intra în circuitul firesc al parcarilor orasului pentru ca de acolo s-ar putea scoate ceva bani pentru primarie si nu mai stiu o alta institutie care sa aibă zeci de locuri de parcare în fata propriului sediu.

Solicit raspunsurile în timpul sedintei.

 

*

 

Dl Palas Paul

Domnul Primar a solicitat si dansul cuvantul.

 

Dl Primar

Vreau doar sa va aduc la cunostinta ca în mapele dumneavoastra se gaseste si un material pe care l-am primit din partea Sindicatul Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti, vi l-am inaintat spre studiu, daca aveti comentarii putem reveni la punctul Diverse. Acest material ar fi trebuit sa fie insotit si de un punct de vedere din partea domnului Director al Regiei de Transport, astfel incat sa existe ambele puncte de vedere prezentate în mape si sa se poata face o evaluare în ceea ce priveste cele semnalate în acel material.

Cat pot de scurt am sa raspund unora din intrebarile puse aici, domnului consilier Rusu Ioan - nu exista niciun fel de bariera pentru a va transmite, cred eu, deciziile de finalizare, procesele verbale de audit sau de control, pentru ca, altcumva, procesele verbale sunt documente voluminoase, inseamna uneori zeci, sute de pagini, daca luam si anexele, ne ducem catre volume aproape imposibil de multiplicat, dar cred ca onor Consiliul este interesat de decizia de finalizare, inclusiv de programele de masuri pe care entitatile controlate sunt obligate sa le prezinte atat organului de control, cat si pentru a respecta legea de conformitate. Din punctul acesta de vedere, o sa incercam sa va prezentam copii de pe decizii, dupa programele de conformitate.

          Chiar daca doamna consilier Trican o sa primeasca si în scris raspunsurile, cazul doamnei Platon Paula este foarte cunoscut în Primarie, primim toate datele, va rog sa credeti ca de trei ani de zile ne straduim sa-i explicam ca acolo unde-i lege, nu-i tocmeala, din nefericire, orice fel de solutie legala care un indeplineste si acceptarea cetateanului, un este o solutie acceptabila si atunci apar asemenea situatii.

          In ceea ce priveste Cartierul Bereasca, vreau sa stiti ca atat strada Teiului cat si celelalte strazi cuprinse în programul de investitii pe acest an, strazile Dumbravei, Pomilor, Stejarului, Craitelor si Fragilor, au concursul de oferte pe 27 luna aceasta, probabil ca nu o sa ne apucam de reparatii capitale, de sapatura de pana la minus 18 cm în prag de iarna, dar vom incerca sa suplimentam bugetul de reparatii curente astfel incat sa putem interveni inainte de iarna cu punerea cat de cat în ordine a carosabilului. Stim problemele de acolo si stim problema cea mai grava, pericolul de inundare a curtilor.

          In ceea ce priveste o chestiune pe care, imi pare rau ca unii dintre dumneavoastra au receptat-o în felul acesta, fiecare contract comercial, asa cum am fost insarcinat de Consiliul Local sa il semnez, are în mod obligatoriu clauza de confidentialitate si ea trebuie respectata pentru ca face parte din Codul Comercial si în acelasi timp face parte din contract. Nu exista niciun fel de bariera de a lua la cunostinta intr-un mod neconditionat, la orice moment de continutul oricarui contract, pentru dumneavoastra dar si pentru oricare cetatean interesat de continutul unui astfel de contract, daca exista, de asemenea, un acord de confidentialitate ca acele date nu sunt folosite în defavoarea partilor. Aceasta chestiune este legata strict de contract, în rest, continutul acestuia, a contractului cu Dalkia, precum si continutul altor contracte importante din primarie, va stau la dispozitie pentru citire, analiza, evaluare, puncte de vedere, fara niciun fel de probleme.

          Pentru doamna consilier Schnelbach, sper ca atat prin comisia de urbanism, dar mai ales dupa intrarea în conformitate a hotararii de consiliu privind regulamentul de gospodarire a orasului sa avem actiuni ceva mai eficiente vizavi de desfiintarea constructiilor provizorii sau ilegale. Vreau totusi sa va anunt pe toti cei prezenti ca incepand de acum doua saptamani, exista o dispozitie a Primarului care deja isi produce efecte, prin care constructiile ilegale de pe raza Municipiului Ploiesti, de pe domeniul public si privat al localitatii, ilegale fie ca nu au autorizatie, fie ca nu respecta autorizatia de construire, fie ca nu se conformeaza prin proces verbal de constatare cu masurile necesare de intrare în legalitate, sunt tranformate automat în sesizare penala la Parchetul de pe langa Tribunalul Prahova. Am sa o rog pe domnisoara arhitect sef ca pana data viitoare sa va prezinte fiecarui consilier, societatile, persoanele fizice sau juridice care deja au astfel de plangeri penale, pentru ca altfel, din pacate nu putem descuraja tendinta de a construi ilegal, în dispretul legii pe domeniul public si privat al orasului. Sunt oameni care primesc amenda pe proces – verbal de constatare, au un terrmen legal de intrare în legalitate de 10 zile, fie contesta în justitie si isi vad linistiti de treaba fara a tine cont de lege, si atunci, incercam prin aceasta masura sa descurajam tendinta de incalcare a acestor legi, în general legile care guverneaza starea domeniului public si privat al orasului.

          In ceea ce priveste interventia domnului consilier Savu, sper sa fie o chestiune pasagera, avem probleme si cu medicii, de pilda din Bereasca.

Legat de interventia domnului consilier Chivu, eu am propus comisiei de urbanism si propun din nou sa facem o analiza vizavi de oportunitatea pastrarii acelui punct comercial din fata Garii de Sud, putem sa discutam si cu cei cu care avem un contract pentru o formula de rezolvare si sa eliberam un monument de patrimoniu, un monument care face onoare orasului nostru, Gara de Sud, de constructii care sunt mai putin reusite.

Pentru domnul consilier Sicoie, astept propuneri din partea dumneavoastra si a comisiei de urbanism, propuneri privind amplasarea statuii profesorului Nicolae Simache, o chestiune pe care o amanam de mult timp si în general, sunt alaturi de dumneavoastra si contam pe ajutorul dumneavoastra pentru a da mai multa forta acestui impact public fata de monumentele pe care le avem, dar si unora pe care ne propunem pentru a le ridica.

Va multumesc!

 

* * *

 

          Dl Palas Paul

          Referitor la proiectele de hotarare pentru rectificarea bugetelor de venituri si cheltuieli, va propun sa le discutam în bloc, urmand ca dupa discutarea lor sa le votam punctual.

          Trebuie sa va informez ca ieri în cadrul grupului operativ s-au discutat toate aceste proiecte de hotarare, s-au consemnat toate modificarile care au fost propuse, în consecinta astazi, prea multe lucruri nu ar mai trebui discutate. Putem discuta pe marginea tuturor celor 12 proiecte de rectificare.

          Cine se inscrie la cuvant?

 

          D-na Trican Elena

          Atat în comisia de specialitate, cat si la Grupul operativ am solicitat refacerea raportului de specialitate la politia comunitara. L-am vazut ieri dupa Grupul Operativ si am constatat ca de fapt nu s-au atins punctele pe care le-am discutat în Comisia buget – finante si am aspus astfel: în cadrul bugetului nu se realizeaza la 30.09, ca am vazut executia bugetara, veniturile proprii sunt realizate în procent de 49%. Am facut o estimare pana la sfarsitul anului si am ajuns la concluzia ca veniturile proprii nu se realizeaza cu 24 de miliarde de lei. Atunci, în comisie, reprezentantul Politiei Comunitare ne-a justificat ca au reziliat cateva contracte, ca unele contracte cu scolile au fost suspendate pe perioada verii si am spus ca toate aceste lucruri pe care ni le-au sesizat sa le prinda în raportul de specialitate si desigur, sa le cuantifice valoric si asa cum v-am spus, a ajuns raportul de specialitate la comisie si constat ca de fapt, aceasta influenta a suspendarii unor contracte cu scolile pe perioada de vara este de 140 milioane, iar rezilierea a 5 contracte din cele 31 existente la 1 ianuarie 2006, influenta valorica este de 447.000.400 lei.

          Vreau sa intreb si eu care sunt celelalte cauze care au condus la nerealizarea veniturilor proprii estimate de mine pentru anul 2006 de 24 miliarde.

          O alta problema pe care o am, este la Regia Autonoma de Tremoficare si Servicii Publice Ploiesti, ori ca este o greseala, ori ca nu stiu, se vine în Consiliul Local cu asemenea lucruri peste care noi nu putem trece.

          In buget, apare un salariu mediu brut existent la aceasta data, de 17.000.330 lei. Poate este o greseala, asa spun si eu, am impartit fondul de salarii la numarul de angajati la 9 luni. Prin aceasta modificare, nu s-a adus niciun fel de modificare.

 

          Dl Palas Paul

          Vom lasa posibilitatea reprezentantilor sa ne explice.

 

          D-na Trican Elena

          Am propunerea, pentru ca neacordarea tichetelor de masa ii afecteaza pe cei cu salarii mici si intr-adevar ii afecteaza, aceasta diferenta sa se acorde celor cu salariul de pana la salariul mediu brut pe economie. Nu ii afecteaza pe cei care au peste 20 de milioane salariul, pentru ca daca salariul mediu este de 17 milioane, ponderea salariilor este mai mare de 20 de milioane.

 

          Dl Palas Paul

          Inteleg ca în urma interventiei dumneavoastra, dumneavoastra solicitati niste lamuriri.

 

Dl Mitu Augustin

          Multumesc, domnule presedinte. Raman surprins pentru ca doamna Trican face parte din comisia de buget finante si am lamurit inclusiv în cadrul Grupului Operativ toate aceste probleme. Problemele ridicate de dansa nu fac modificari proiectelor de hotarari, am avut punctul „Intrebari si interpelari” unde ar fi putut sa se lamureasca, dar vizavi de Politia Comunitara, suntem de acord cu ceea ce ati spus si dumneavoastra, cu totii am sesizat o reducere a veniturilor, insa în rectificarea aceasta de buget, daca reduceam veniturile, presupunea si reducerea cheltuielilor, drept pentru care am convenit de comun acord ca oricum vom avea rectificare bugetara în luna decembrie pentru a face aceste reglaje. Intrebarea dumneavoastra de ce au scazut veniturile, nu are nicio treaba cu proiectul de hotarare, iar avizul comisiei l-am dat impreuna cu toti.

 

          D-na Trican Elena

          Ba are legatura cu proiectul de hotarare, este vorba de buget.

 

          Dl Mitu Augustin

          Doamna Trican, eu nu v-am intrerupt, v-am ascultat cu rabdare, ca toti colegii din consiliu, va rog sa ma lasati si pe mine sa vorbesc.

          In cazul bugetului de la Regia Autonoma de Termoficare si Servicii Publice aceeasi discutie am avut-o si în Grupul Operativ. Datorita problemei controlului cu TVA-ul si asa mai departe, acesti salariati nu mai pot primi tichete de masa, asa sunt reglementarile legale si Codul Fiscal, pentru ultimul trimestru, trimestrul 4, banii i-am transferat, toata lumea stie acest lucru, la cheltuieli salariale si oamenii isi vor primi acesti bani sub o alta forma, vor plati impozit, deci vor primi mai putin, iar pentru rezerva pe care involuntar regia a realizat-o la acesta pozitie, este vorba de banii pentru tichetele de masa aferenti perioadei iunie – octombrie, regia în conformitate cu ce am discutat, v-a returna banii luna aceasta si Primaria ii va da inapoi, iar inainte vom face o rectificare pentru a-i muta tot pe pozitia cheltuieli salariale, astfel incat în decembrie oamenii sa poata beneficia de o prima. Deci pe aceasta cale rog angajatii de la Regia Autonoma de Tremoficare si Servicii Publice sa fie linistiti ca pana în decembrie banii vor fi pusi acolo unde trebuie, astfel incat ei sa-si poata lua drepturile care li se cuvin.

Asta este tot, nu stiu care sunt nelamuririle.

 

D-na Trican Elena

Sunt foarte multe nelamuriri pentru un serviciu public care este regia, finantat 100% din bugetul local, cu salariul mediu de 17 milioane. Am spus, pentru cei cu salarii mici sunt de acord ca acea suma sa se acorde sub diferite forme, dar pentru cei care au peste 20 de milioane lei salariul, nu sunt de acord.

 

Dl Palas Paul

Mai sunt alte observatii pe marginea acestor proiecte de hotarare?

Daca nu mai sunt, va propun sa trecem la vot.

 

 

*

 

Dl Palas Paul

          Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Oficiului Public Proiect Ploiesti – initiat de domnul primar.”

          Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

         

Dl Palas Paul

          Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Serviciului Public Finante Locale Ploiesti – initiat de domnul primar.”

          Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

         

Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Politiei Comunitare Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               23 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       1 abtinere

          Cu 23 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

         

Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Administratiei Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Regiei Autonome de Termoficare si Servicii Publice Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               23 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       1 abtinere

          Cu 23 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

         

Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

         

Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Filarmonicii Paul Constantinescu Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

          Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Teatrului Toma Caragiu Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

          Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Parcului Memorial Constantin Stere Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               23 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       1 abtinere

          Cu 23 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

          Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Serviciului Public Local Comunitar de Evidenta a Persoanelor Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

”Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Administratiei Domeniului Public si Privat Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               24 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       -

          In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

„Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului local al Municipiului Ploiesti – initiat de domnul primar.”

Supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               23 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       1 abtinere

          Cu 23 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

 

 

* * *

 

          Dl Palas Paul

          Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local 212/2006 referitoare la rectificarea listei de investitii pe anii 2006, 2007 finantate din credit bancar – initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               23 voturi

          Cine este impotriva?                           -

          Daca se abtine cineva ?                       1 abtinere

          Cu 23 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

          Fac mentiunea ca domnul consilier Teodorescu Iulian nu este în sala.

         

Dl Primar

          Pentru a nu lasa lucrurile neclarificate vizavi de interventiile anterioare, vreau sa va spun tuturor, pregatim si probabil vom aduce în timp util la cunostinta consiliului Local noua organigrama a Primariei în care, printre modificarile majore intra si Regia Autonoma de Termoficare si Servicii Publice Ploiesti. Va intra de data asta reprofilata pe activitati bazate pe venituri proprii, în special activitatea de epurare, vreau sa va informez ca de saptamana trecuta suntem beneficiarii unei finantari de aproximativ 1600 miliarde pentru modernizarea statiei de epurare si dezvoltarea canalizarii în Municipiul Ploiesti, de asemenea, pregatim pentru realizarea acestui proiect echipa de la regie. Si în ceea ce priveste protectia mediului se va face în conformitate cu protectia mediului si toate aceste competente vor fi regasite în noua organigrama.

          Doamna Trican, sunt de acord cu dumneavoastra ca salariile mari trebuie sa fie date pe merite si din punctul acesta de vedere, domnul Faca si cu mine vom avea grija ca oamenii sa merite aceste salarii, pentru ca de alta parte, tendinta în administratia locala ploiesteana si poate si în alte parti, este ca oamenii buni sa plece datorita salariilor mici si acest lucru devine ingrijorator în special pentru Politia Comunitara, acolo unde oamenii poate cei mai buni pleaca spre Jandarmerie, Pompieri, Politie si alte institutii de ordine publica pentru ca au salarii duble.

          Din punctul acesta de vedere, va asigur ca în noua organigramavom incerca sa punem semnul egal intre nivelul de salarizare si competenta, dar cu dorinta de a fi sustinuti pentru o motivatie salariala mai buna pentru oamenii pe care ii avem pentru ca altfel nu o sa mai avem cu cine face administratie de buna calitate în Municipiul Ploiesti.

          Ultimul lucru, pentru proiectul de la punctul 16, poate ca textul nu a fost suficient de clar, este vorba de masterplanul pentru Municipiul Ploiesti – zona metropolitana, document pe baza caruia putem sa facem aplicatii de finantare pe fondurile structurale si pe fondurile de coeziune care vor veni de la 1 ianuarie 2007.

          Va multumesc!

 

 

* * *

          Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

          Proiect de hotarare privind infiintarea sectiilor de baschet si volei în cadrul Clubului Sportiv Municipal Ploiesti – initiat de domnul primar.”

          Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

          Cine este pentru ?                               25 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea masurilor pentru punerea în aplicare a Programului national de sprijinire a construirii de locuinte proprietate personala – initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt observatii, va rog sa faceti propuneri pentru comisie.

 

Dl Mitu Augustin

Din partea grupului PSD, propunem pe domnul consilier Avramescu Teodor.

 

Dl Ionita Dan

Din partea grupului PNL – PD, propunem pe domnii consilieri Banu Andrei, Mateescu Radu si Lungu Razvan.

 

Dl Oprea Nicolae

Ieri în Grupul Operativ, impreuna cu doamna Secretar am convenit o anumita structura a acestei comisii si cred ca inainte de a face nominalizarile, ar fi trebuit sa cadem de acord asupra structurii, adica, ne-am inteles pe o varianta de maniera noua oameni, acolo nu apare nici macar numeric pe propunere, deci noua oameni, dintre care ar trebui ca un numar consistent sa fie din partea executivului pentru ca altfel nu avem elemente – undeva în hotarare spune ca Directia Generala de Dezvoltare Urbana si Directia de Patrimoniu va trebui sa trieze acele documente, sa faca „bucataria” acestei chestiuni, poate ca patru membri din partea executivului ar fi corect si cinci consilieri.

Daca vedeti, contestatiile ajung la Primar, deci intr-un fel il facem pe Primar un cenzor al Consiliului Local, ceea ce sigur, este contrazis de continutul Legii nr. 215/2001 care spune ca domnul Primar face doar oficiul sa le primeasca si sa le trimita Consiliului Local.

Fac urmatoarea propunere – sa stabilim structura si ieri am convenit, cinci consilieri si patru membri din executiv care sa fie desemnati prin dispozitie a Primarului ca altfel nu se poate si sa procedam dupa aceea la nominalizarea acelor consilieri.

Multumesc!

 

Dl Mitu Augustin

Avand în vedere ca lucrurile functioneaza în alianta PNL – PD si ca s-au facut trei propuneri si ca reprezentare în Consiliul Local suntem 13 – 13 la grupuri politice, mai propun pe domnul Sorin Chivu si pe domnul Gheorghe Moraru.

 

Dl Oprea Nicolae

Tocmai spuneam de stabilirea structurii, de noua oameni dintre care patru din executiv si cinci consilieri locali.

Dar putem merge si pe structura de sase consilieri locali si trei din executiv.

 

Dl Palas Paul

Daca mergem pe structura de sase consilieri si trei membri din executiv, supun votului dumneavoastra propunerea de a-i vota pe cei prezentati prin vot deschis:

Cine este pentru ?                               25 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.

 

*

Dl Palas Paul

In aceste conditii supun votului dumneavoastra hotararea asa cum a fost ea modificata cu cele sase numiri:

Cine este pentru ?                               25 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind repartizarea de locuinte sociale – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Cont Adriana, Moraru Gheorghe, Manea Natalia Antoneta, Teodorescu Iulian Liviu, Dosaru Elena Iuliana.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               25 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare cu privire la repartizarea de locuinte – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Cont Adriana, Moraru Gheorghe, Manea Natalia Antoaneta, Teodorescu Iulian Liviu, Dosaru Elena Iuliana.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               25 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea locurilor de munca subventionate în cadrul programului de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor – initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               25 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii Ranforsare sistem rutier strada Gradinari si Ranforsare sistem rutier strada Mihai Bravu (str. Chimiei/Cimitir) – initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               24 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

Fac mentiunea ca în acest moment domnul Mitu Augustin nu este în sala.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind achizitionarea imobilului Casa Cãsãtoriilor, situat în Ploiesti, Bulevardul Independentei nr. 15 – initiat de doamna consilier Elena Trican si domnii consilieri Florin Sicoie, Augustin Mitu si Marcel Toma.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

Dl Savu Daniel

Acest proiect de hotarare si faptul ca am ajuns astazi sa votam acest proiect de hotarare, am avut si eu o contributie propunand aceasta comisie care sa incerce sa negocieze cu cei care doresc sa vanda sau sa obtina un pret cat mai bun pe acest imobil „Casa Casatoriilor”, am propus în sedinta anterioara a Consiliului Local structura acestei comisii, am inteles ca negocierea a fost foarte scurta, practic ei au cerut un pret, nu am niciun fel de comentarii de facut aici.

In mod normal astazi ar fi trebuit sa va propun sa facem pentru un asemenea obiectiv un referendum în randul ploiestenilor, pentru ca la aceasta suma, sa intrebam ce doreste populatia sa facem, daca noi, consilierii locali trebuie sa venim în dorinta populatiei, sa votam ceva în concordanta cu dorinta populatiei, dar pentru ca exista un termen juridic foarte important în care sa comunicam acest raspuns în termen util, eu stiam acest lucru si am incercat sa iau pulsul populatiei personal, fiecare consilier a facut lucrul acesta, probabil ca am stat de vorba cu cateva sute de persoane timp de o luna de zile iar votul meu o sa-l vedeti, este în consecinta dorintei celor cu care am discutat. Au fost pareri pro si contra, dar majoritatii eu am sa le respect parerea.

Cum se putea face un referendum, noi am discutat acest lucru si asta doream sa va anunt, în grupul politic al PSD am discutat acest lucru si am ajuns la concluzia ca aceasta problema nu este o problema care are legatura cu politica, nu apartine niciunui partid, aici fiecare consilier poate vota în functie de propria parere, de parerea cetatenilor cu care au stat de vorba, tocmai de aceea noi am evitat sa facem o problema politica din achizitionarea imobilului „Casa Casatoriilor”. As dori sa se tina cont, o idee foarte importanta a fost aceea ca acest imobil „Casa Casatoriilor” a avut de-a lungul anilor o serie de interventii pe bani publici inca de pe vremea Sfatului Popular, deci în aceasta Casa a Casatoriilor banii publici ai ploiestenilor au intrat de-a lungul anilor pentru reparatii, pentru intretinere, pentru refacere, în cantitati destul de insemnate.

Este cel putin imoral sa vii dupa atatia ani si sa revendici la un pret, sa zicem al pietii, aceasta Casa a Casatoriilor în care nu ai bagat niciun ban.

Acesta este punctul meu de vedere si o sa votez asa cum mi-au cerut-o majoritatea celor cu care am stat de vorba.

Va multumesc!

 

Dl Sicoie Florin

Am fost de la bun inceput pentru cumpararea imobilului „Casa Casatoriilor”, am fost în acea comisie de negociere. Dar practic nu am negociat nimic pentru ca am fost pusi în fata unor conditii foarte clare care trebuiau acceptate sau respinse, nu pot sa nu gasesc circumstante atenuante celor care au formulat acest ultimatum pentru ca, asa cum l-am rugat pe domnul director Bratosin atunci, sa vedem fluxul exact al contactelor cu proprietarii casei, pentru ca aici nu este vorba de revendicat, s-a terminat, sunt niste proprietari care vand ceva ce este al lor, deci am privit cu mare atentie acest flux care a pornit practic de la prima oferta de 700.000 euro din decembrie 2005, am vazut acest moment din 14 aprilie, deci dupa patru luni, cand si-au retras acea oferta de 700.000 euro, patru luni în care oferta nu fusese discutata în mod practic, dupa aceea urmeaza o pauza de vreo trei luni ca sa se reia în 25 iunie discutia, deci mi se pare normala reactia lor avand acest bun si vreau sa raspund eu domnului Savu, daca s-ar pune problema intretinerii imobilului facuta de stat cu Casa Casatoriilor timp de 50 de ani, la fel de bine s-ar pune problema despagubirilor pentru frustarea de proprietate vreme de 50 de ani si pentru frustarea primirii unei chirii sa zicem, daca ar fi fost o cladire supusa inchirierii ca orice alta cladire.

In aceeasi situatie sunt multe cladiri din Bucuresti.

Eu cred ca acest oras nu este atat de sarac incat sa nu-si poata permite sa cumpere Casa Casatoriilor, nu cred ca aceasta diferenta de 200.000 euro, care inseamna 7 miliarde, deci un sfert dintr-un picior de pod, exista niste exemple pe care le putem folosi în situatia negocierilor, au fost multe puncte de vedere legate de faptul daca are putere Primaria sa cumpere, cred ca directorul directiei economice poate sa spuna daca bugetul actual si cel de anul viitor permit fara mari eforturi financiare cumpararea acestui imobil.

Pentru ca vorbeam de niste paralele, hai sa ne gandim ce s-a intamplat în materie de negocieri cu Majestatea Sa Regele pentru Castelul Peles, dupa acea oferta de 30.000.000 euro care urma sa stearga tot contenciosul cu Casa Regala atacat la Curtea Constitutionala, s-a ajuns cu negocierea pana la un punct, si de ce nu spune Statul Roman reprezentat prin Ministerul Culturii care duce negocierile, „nu cumparam Pelesul pentru ca el tot acolo ramane, nimeni nu il poate cara piatra cu piatra de acolo, este un simbol national”. Pentru Ploiesti, Casa Casatoriilor este un simbol municipal si cred ca ar trebui sa facem acest efort pentru a pastra ceva pentru care peste cinci sau zece, cincisprezece ani, daca vom mai fi în viata atunci, sa spunem „daca am fi dat 7 miliarde, cat costa doi Km de asfalt, poate era în patrimoniul Municipiului Ploiesti.”

Aceasta este parerea mea.

Va multumesc!

 

D-na Trican Elena

Asa cum se stie, eu am fost în aceasta comisie de negociere, negocierea a durat cateva minute pana cand proprietarul a spus ca pretul este nenegociabil, în rest am purtat discutii libere, dar eu am o singura nelamurire – tot se discuta în comisia de negociere de perioada, de dreptul de preemtiune. Prima notificare a fost depusa în 27 decembrie, daca nu gresesc. M-am uitat si eu în Legea 10 si dreptul de preemtiune opereaza 90 de zile de la data la care se depune notificarea. Pe aceasta perioada, m-am uitat în notificare, pretul este ferm – 700.000 euro. S-a numit o comisie, comisie care nu a ajuns în Consiliul Local pentru ca aceasta comisie trebuia sa aibă niste competente date de Consiliul Local. Nu putea sa negocieze nici 700.000 euro nici mai putin de 700.000 euro, nici mai mult, deci în limita unor competente date de Consiliul Local. Pana la 27 martie cand a expirat dreptul de preemtiune si cand acest pret a fost ferm, deci proprietarul nu putea sa-l modifice, desigur ca nu a aparut în Consiliul Local niciun fel de proiect de hotarare. Ce a negociat comisia, ce atributii a avut, nu stim pentru ca nu era de competenta comisiei. Ca orice cetatean de rand, ma intreb si eu: ce s-a intamplat în aceasta perioada, ce aranjamente s-au facut ca imediat, pe 14.04.2006 a venit dupa ce a expirat aceasta perioada de 90 de zile, a venit cu o alta oferta si a spus „modificam pretul la 900.000 euro”.

Eu am foarte multe dubii în ceea ce priveste activitatea acestei comisii si faptul ca nu s-a adus niciun proiect de hotarare în fata Consiliului Local. Se stie foarte bine ca achizitionarea unui imobil este de competenta Consiliului Local, iar limitele de competena pentru o comisie din executiv se dau numai de Consiliul Local.

In al doilea rand, se stie foarte bine ca noi, Consiliul Local nu avem voie sa achizitionam active decat la valoarea de piata. Valoarea de piata nu o da nici Trican, nici nu stiu cine, valoarea de piata o da un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, ori noi în perioada aceea, daca cineva venea în Consiliul Local cu un proiect de hotarare, puteam sa numim un evaluator, de comun acord cu proprietarul, si sa evaluam cladirea.

Sunt foarte multe suspiciuni de genul celor pe care le am eu, în randul cetatenilor. Eu am discutat cu foarte multi oameni care nu sunt de acord cu cumpararea acestui imobil „Casa Casatoriilor”. Prioritatile Municipiului Ploiesti sunt altele. Construim acea primarie de 14.000 mp – am vazut eu pe site-ul Primariei – foarte bine, foarte frumos pentru Municipiul Ploiesti, vom avea acolo o „Casa a Casatoriilor”. Eu consider ca ar fi o mare greseala din partea Consiliului Local sa aprobe în aceasta sedinta achizitionarea la 900.000 euro – o suma stabilita nu stiu de cine, de proprietari, puteau sa ceara 2 milioane de euro si noi, bine-nteles, unii dintre noi ridicam mana.

Va multumesc!

 

Dl Rusu Ioan

Emotional vorbind, si noi am fost pe la Casa Casatoriilor, avem casetele inregistrate, dar locuitorii orasului s-ar putea sa doreasca altceva, eu nu voi vota acest proiect de hotarare pentru ca consider sincer ca la o suma de 900.000 euro putem sa amenajam o noua Casa a Casatoriilor. Poate mai intrebam si tinerii care vor sa se casatoreasca, cum vor si unde vor sa se casatoreasca.

Multumesc!

 

Dl Teodorescu Iulian

Procedura aleasa de executiv pentru achizitionarea acestui imobil a fost una deficitara, iar doamna Trican consider ca a subliniat tot ceea ce trebuia spus, ca atare nu inteleg sa particip la acest vot.

Multumesc!

 

D-na Cont Adriana

Imi pare bine ca s-au spus mai multe pareri. Cred ca si unora mai în varsta le place acest imobil, nu numai celor tineri si ma gandesc daca sunt mai în varsta care au interesul, marcat de altfel de doamna, la momentul respectiv, prelungirea care s-a facut, s-a facut intentionat ca sa se ajunga aici. Interesul acesta a fost, ca de fapt le place mai mult unora mai în varsta care probabil doresc sa o lase mostenire tinerilor.

Multumesc!

 

Dl Primar

Am sa-l rog pe domnul Bratosin si pe doamna Gaborfi sa vina cu ceva precizari pentru ca afirmatiile unor participanti la discutiile de mai devreme sunt dupa opinia mea, jignitoare si lasa locul unor suspiciuni, probabil tot legate de rolul participarii la acest punct la discutii, chestiuni legate de suspiciuni si de aranjamente, vreau sa va spun, si aici iau în mod firesc apararea colegilor mei care au fost implicati direct în procedura preliminara sedintei anterioare si ii invit pe colegii mei ca cel putin în sedintele publice sa evite aruncarea cu noroi în mod gratuit.

 

Dl Palas Paul

Domnule Primar, va multumim pentru interventie, dar consideram ca dreptul de exprimare al fiecarui consilier este liber, este confirmat de lege, iar în calitatea mea de presedinte al acestei sedinte imi permit sa dau cuvantul fiecaruia care doreste.

 

Dl Bratosin Gheorghe

Vreau sa reiau ce am spus în raportul de specialitate, în logica fireasca a evenimentelor, intr-adevar, oferta din partea proprietarului a venit imediat dupa incheierea procesului verbal de punere în posesie în luna decembrie, în 1 februarie 2006 cand s-a tinut sedinta ordinara a lunii ianuarie, s-a prezentat în Consiliul Local o informare cu continutul acestei notificari din partea proprietarului, pretentiile acestuia si posibilitatile prevazute de noi, ceea ce se prevedea la momentul respectiv de rezolvare a situatiei. In sedinta din 1 februarie s-a luat cunostinta de continutul notificarii, cu toate ca la negocierea care a avut loc nu s-a gasit o rezolvare a acestei chestiuni, iar eu ca reprezentant din partea executivului, am fost pus intr-o situatie jenanta în comisie si în fata reprezentantilor proprietarilor, pentru ca nu mi s-a dat voie sa vorbesc, exista stenograma la dosar si va cer sa o vedeti, deci în acea comisie s-a luat în vedere numai punctul de vedere al reprezentantilor proprietarilor. Nu a fost o neglijenta din partea executivului. Dupa ce s-a prezentat acea informare în Consiliul Local, s-a dat acea dispozitie prin care au fost numiti reprezentantii executivului care sa inceapa demersurile pentru pregatirea achizitionarii, s-a facut intalnirea cu reprezentantii proprietarilor, s-a stabilit ce trebuie facut, faptul ca trebuie obtinut avizul Ministerului Culturii prevazut de lege.

S-a mai stabilit atunci sa se faca un raport de evaluare de catre Oficiul Public Proiect prin care sa fie estimata valoarea acestei constructii. Deci s-a exprimat intentia de achizitionare, s-a manifestat dreptul de preemtiune. Dreptul de preemtiune nu inseamna cumpararea, deci intentia de cumparare trebuie aratata si numai Consiliul Local poate exprima aceasta intentie. Deci, au inceput toate acestea demersuri, greoaie intr-adevar, si pe parcurs am prezentat toate intalnirile comisiei, ce probleme s-au ridicat la fiecare dintre aceste intalniri. In momentul în care s-a ajuns intr-un stadiu de intelegere, s-a prezentat Consiliului Local punctul de vedere.

Nu este vorba de vreun interes al cuiva, este o catalogare care nu ne onoreaza.

Multumesc!

 

D-na Gaborfi Luminita

Cred ca este important sa fac precizarea ca intalnirea intre comisia numita prin dispozitie a primarului si reprezentantul proprietarilor, a avut loc prima data în data de 17 martie 2006, deci în termenul legal de 90 de zile prevazut de Legea nr. 10. Deci intentia de cumparare a imobilului a fost exprimata în termen legal si intentia nu inseamna o neaparat prezenta unei notificari ci faptul ca noi ne-am intalnit si am incheiat un proces – verbal inregistrat în termen legal. In acea prima intalnire, reprezentantii proprietarilor au fost de acord cu sustinerile noastre, chiar au spus ca vor face demersuri pentru a solicita Ministerului Culturii sa ne permita noua sa achizitionam inaintea statului si sa se efectueze un raport de expertiza pentru determinarea valorii reale a imobilului. Ulterior, la nicio luna, ne-am trezit cu o cerere de chemare în judecata prin care proprietarii isi retrageau oferta depusa în valoare de 700.000 euro si în acelasi timp, în cererea de chemare în judecata inceputa în luna aprilie 2006 cerea evacuarea noastra din imobilul „Casa Casatoriilor” si de asemenea, sa platim chiria pe o suma fabuloasa, desi prin Legea nr. 10 era determinata în mod clar modalitatea în care va percepe aceasta chirie, se va stabili conform legii printr-o Hotarare a Guvernului. Nici în acest moment Hotararea de Guvern nu a aparut, astfel incat noi ne aflam în imposibilitate de a determina aceasta chirie. In aceste conditii, noi am fost obligati sa ne ducem în fata instantei sa ne aparam, am facut o intampinare si o cerere reconventionala prin care solicitam achizitionarea imobilului potrivit primei oferte pentru ca, potrivit principiului de drept stabilit în teoria obligatiilor, orice oferta depusa nu mai poate fi retrasa din moment ce a ajuns la acceptant. Deci potrivit acestui principiu ei nu-si mai puteau retrage oferta si ulterior sa vina cu o a doua oferta.

Noi ne aflam în acest moment în litigiu, instanta de de fond inca nu s-a pronuntat si eu chiar am convingerea ca avem sanse mari sa castigam acest proces.

Ceea ce mai trebuie subliniat, este ca, în cursul lunii iulie, totusi dorind sa rezolvam pe cale amiabila litigiile aparute, noi i-am invitat din nou sa ajungem la o rezolvare pe cale amiabila. Au venit, si atunci au lansat cea de-a doua oferta de 900.000 euro.

Aceasta este situatia reala în acest moment.

 

Dl Toma Marcel

Am ascultat colegii din ambele parti ale mesei, unii cu pareri contra, altii cu pareri pro, nu pot sa dau un verdict de vinovatie, ca cineva s-ar face vinovat, nu este problema mea, sunt altii care pot urmari problema aceasta. Problema mea, mai intai ca cetatean, pentru ca am spus ca ar fi bine ca fiecare sa voteze ca persoana, deci eu ca persoana, ca cetatean al acestui oras sustin cauza de a achizitiona acest imobil pentru semnificatia pe care o are pentru locuitorii acestui municipiu. Nu poate nimeni sa spuna ca 900.000 de euro pentru o casa în centrul Ploiestiului, pentru semnificatia pe care o are, nu poate spune cineva ca este o suma exorbitanta, pentru ca, oricare dintre noi daca am fi mostenitorul acelei case, am cere, sa fiti siguri de lucrul acesta.

Multumesc!

 

Dl Oprea Nicolae

Eram indecis, nu stiam cum sa votez, acum cred ca m-a lamurit doamna Gaborfi si chiar m-a ingrijorat, m-a ingrijorat în modul cel mai serios posibil. Rezumand explicatiile dansei, am ajuns la concluzia ca exista un proces pe rol si ca ar fi foarte posibil ca noi, Consiliul Local, Primaria, sa castigam acest proces, iar sentinta sa fie ceva de maniera – se recunoaste dreptul Consiliului Local al Municipiului Ploiesti de a cumpara acest imobil la pretul din prima oferta care este valabila, adica 700.000 euro, este posibil, iar eu cred, pentru ca este de specialitate, dar atunci imi pare rau ca fac publica intrebarea care mi-o pun, atunci ce sens a avut sa numim o comisie si sa discutam pretul de 900.000 euro, atata timp cat noi sustinem o cauza în care credem ca avem dreptate si care ne poate pune în posesia unei hotarari de adjudecare la pretul de 700.000 euro. Nu mai comentez altceva, dar urmare interventiei dumneaei, fac un amendament: sa fim de acord cu achizitionarea la pretul din prima oferta de 700.000 euro. In ce sens? In sensul în care daca vine o hotarare în favoarea noastra, sa nu o ratam. Fac acest amendament de achizitionare a imobilului la pretul de 700.000 euro, motivat de toate aceste chestiuni.

 

D-na Gaborfi Luminita

Suntem în judecata pentru evacuare si pentru chirie.Noi la cererea de chemare în judecata am facut cerere reconventionala prin care sa fie obligati sa ne vanda.

 

Dl Oprea Nicolae

In acest caz, renunt la amendament.

 

Dl Palas Paul

Daca nu mai sunt alte observatii, supun la vot acest proiect de hotarare în forma în care a fost prezentat:

Cine este pentru ?                     7voturi

Cine este impotriva?                  5 voturi

Daca se abtine cineva?              14 abtineri

 

Dl Palas Paul

Imi cer scuze, va cer vot nominal pentru a avea o aritmetica clara a acestui vot:

Avramescu Teodor                            - abtinere

Banu Andrei                                       - abtinere

Cosma Marcian                                  - abtinere

Chivu Sorin                                        - impotriva

Cont Adriana                                      - pentru

Dinu Constantin                                  - abtinere

Dumitru Carmen                                 - pentru

Eparu Ion                                           - impotriva

Iancu Ion                                           - abtinere

Ionita Dan                                          - impotriva

Lungu Razvan Gabriel                        - abtinere

Manea Natalia Antoneta                       - pentru

Mateescu Radu Valentin                     - impotriva

Mitu Augustin Constantin                     - pentru

Moraru Gheorghe                               - abtinere

Oprea Nicolae                                    - abtinere

Palas Paul                                          - abtinere

Popa Marcian Bogdan                        - abtinere

Rusu Ioan                                          - abtinere

Savu Daniel                                        - pentru

Schnelbach Simona                            - abtinere

Sicoie Florin Lucian                            - pentru

Teodorescu Iulian Liviu                       - abtinere

Toma Marcel                                      - pentru

Trican Elena                                       - impotriva

Vasilescu Evelinne                              - abtinere

Cu 7 voturi pentru, 5 voturi impotriva si 14 abtineri, acest proiect de hotarare nu a fost aprobat.

 

* * *

 

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind concesionarea unui teren catre ROMTELECOM S.A. pentru instalarea unor echipamente digitale – initiat de domnul primar.”

 

D-na Mazalu Maria Magdalena

Conform propunerilor din Grupul Operativ, se propune ca recuperarea valorii terenului sa se faca în 5 ani. Pe cale de consecinta va rugam sa ne dati voie sa stabilim exact redeventa anuala – 1.509 euro.

Acestea sunt modificarile propuse.

 

Dl Palas Paul

Va multumim doamna Secretar.

Am rugamintea ca secretariatul sa-i invite pe domnii consilieri în sala, în acest moment lipsesc patru: doamna Schnelbach Simona, doamna Cont Adriana, domnul Ionita Dan si domnul Toma Marcel.

Daca nu mai sunt alte observatii , supunem la vot acest proiect de hotarare, asa cum a fost modificat:

Cine este pentru ?                     21 voturi

Cine este impotriva ?                 -

Daca se abtine cienva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind modificarea Hotărârii nr. 181/27.07.2006 – initiat de domnul primar si domnii consilieri Florin Sicoe si Ion Iancu.”

 

D-na Trican Elena

Eu am vazut si raportul de specialitate la acest proiect de hotarare si dintr-un calcul aritmetic a rezultat ca prin modificarea acestei hotarari a Consiliului Local, bugetul este afectat cu 73.080 euro/an, iar pe 5 ani cu 384.400 euro.

Sa ne explice si noua cineva care este logica acestui proiect de hotarare.

 

Dl Palas Paul

Doamna Trican, acest lucru s-a discutat în Grupul Operativ.

 

D-na Trican Elena

Eu am plecat de la Grupul Operativ, dar am dreptul sa pun aceasta intrebare.

 

Dl Palas Paul

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               18 voturi

Cine este impotriva?                           1 vot

Daca se abtine cineva?                        4 abtineri

Cu 18 voturi pentru, un vot impotriva, acela al doamnei consilier Trican Elena, si patru abtineri, acelea ale domnilor consilieri Eparu Ion, Mitu Augustin, Savu Daniel si Dumitru Carmen, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

Fac mentiunea ca în acest moment, în sala sunt prezenti 23 de consilieri, domnii consilieri Ionita Dan si Cont Adriana sunt iesiti.

Daca sunt dubii în ceea ce priveste rezultatul votului, putem face vot nominal.

 

Dl Savu Daniel

M-am abtinut la acest proiect de hotarare pentru ca sunt total nemultumit de modul în care Petrotel Lukoil ne-a adresat aceasta cerere, finalul cererii cel putin, m-a facut sa ma abtin si am sa-l citesc: „In speranta ca am fost bine intelesi, asteptam un raspuns în termen cat mai scurt.” Adica suna asa, a amenintare din partea Petrotel Lukoil si pentru asta m-am abtinut.

Va multumesc!

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea unor masuri de protejare a fronturilor de captare aferente Municipiului Ploiesti impuse prin Studiul privind protejarea resurselor de apa subterane, fundamentarea si delimitarea perimetrului de protectie hidrogeologica si a zonelor de protectie sanitara ale captarilor de apa potabila Crangul lui Bot, Ploiesti Nord - Vest si Ploiesti Nord - Est, Judetul Prahova – initiat de domnii consilieri Mateescu Radu, Eparu Ion, Trican Elena si Chivu Sorin.”

 

D-na Maria Magdalena Mazalu

Va rog sa retineti ca incepand de la preambul am adaugat prevederile Legii nr. 107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare, iar în textul efectiv , ultimul alineat din art. 3 priveste decat „Studiul” si nu „Studiul nr. 2”, „Studiul” care este prevazut la art. 1 si urmeaza a fi aprobat si care reprezinta anexa 1 la prezentul proiect de hotarare, de asemenea, este o modificare la art. 6 în sensul ca s-au eliminat niste prevederi si propunerea este ce afisata în acest moment. La art. 9 unde vorbim de extindere atat de apa cat si de canalizare.

Tot ca modificare la acest proiect de hotarare, de la anexa 6 dispare capitolul 6 privind contraventiile.

 

Dl Palas Paul

Va multumesc doamna Secretar.

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare cu modificarile anuntate de doamna Secretar:

Cine este pentru ?                               23 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu Construire magazin Altex – Electrocenter, Strada Libertatii F.N., Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

          Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               23 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu Construire spalatorie auto si schimbare destinatie din locuinta în vestiar situat în Ploiesti, str. Strandului nr. 27 – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               23 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind acordarea avizului consultativ favorabil pentru numirea directorilor adjuncti din unitatile de învatamânt preuniversitar – initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                               22 voturi

Cine este impotriva ?                          -

Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Palas Paul

          La punctul „Diverse”, avem solicitarea domnului Pruna Alexandru sa ia cuvantul, are doua propuneri si a promis ca va fi foarte scurt. Este un cetatean al Ploiestiului si doreste sa ia cuvantul.

          Supun la vot propunerea de a-i permita sa ia cuvantul:

          Cine este pentru ?                               22 voturi

          Cine este impotriva ?                          -

          Daca se abtine cineva ?                       -

In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.

Domnule Pruna, aveti cuvantul.

 

Dl Pruna Alexandru

Domnul Presedinte, domnilor consilieri, aveam doua propunere, prima era în legatura cu Casa Casatoriilor si v-as fi propus sa rezolvam asa cum s-a rezolvata problema cu Palatul CEC din Bucuresti de catre Guvern, adica stabilirea unei limite maxime în baza legii exproprierii pentru motiv de utilitate publica. Guvernul a rezolvat aceasta problema cu Palatul CEC din Bucuresti. S-ar putea sa fie chiar rezonabila chiar si suma de 900.000 euro cat au cerut proprietarii.

 

          Dl Palas Paul

          Domnule Pruna, imi cer scuze, acest subiect a fost dezbatut în plenul Consiliului Local.

 

          Dl Pruna Alexandru

          Propun ca în cadrul programului de dezvoltare în perspectiva si a planurilor de urbanism, sa se realizeze construirea unor complexe comerciale în fiecare cartier cu contributia privata a unor asociatii de comercianti constituite în acest scop, asa cum s-a procedat la construirea Halelor Centrale.

          A treia problema, am depus o cerere de revizuire a Hotararii Consiliului Local 2002, am procedat astfel pentru a constitui o sursa de informare si eventual de analiza pentru ca pe viitor sa se evite actiunile care au condus la contestarea în justitie a unei Hotarari a Consiliului Local care a fost definitiva si executorie. De asemenea, si contractul incheiat în baza acestei hotarari. De aceea am zis ca pe viitor sa nu se mai intample astfel de lucruri.

          Multumesc!

 

          Dl Palas Paul

Va rugam sa lasati toate aceste materiale la secretariat.

Va multumim!

 

* * *

 

Dl Palas Paul

Acestea fiind problemele de la ordinea de zi, declar sedinta inchisa, multumindu-va pentru participare.

 

 

* * *

 

Epuizandu-se problemele de la ordinea de zi, sedinta a luat sfarsit, drept pentru care s-a incheiat prezentul proces – verbal intr-un singur exemplar.