Proces verbal din 29.11.2006

Proces verbal din 29 noiembrie 2006

R O M A N I A

JUDETUL PRAHOVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI

 

 

 

P R O C E S  -  V E R B A L

al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 29 noiembrie 2006

 

 

          Din totalul de 27 de consilieri în functie, la sedintã au participat un numar de 25, absente fiind dna. Manea Antoneta si dna. Cont Adriana - absentã motivat.

 

***

 

          La sedinta au  mai participat:

          - dl. Emil Calota                               - Primar    

          - dl. Radu Socoleanu                        - Viceprimar

          - dna. Maria Magdalena Mazalu     - Secretar

 

 

***

 

          Sedinta a fost condusa de dl. Paul Palas.

 

 

***

 

          Dl. Paul Palas

          Buna ziua! Declar deschisa sedinta ordinara de astazi.

Salutam prezenta alaturi de noi la sedinta a domnului Subprefect Nicolae Alexandri, a domnului comandant al Politiei Municipale - dl. Viorel Dosaru, al domnului director al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Servicii Publice de Gospodarire Comunala - dl. Radu Sebastian, a doamnei Carmen Musat de la Politia Comunitara Ploiesti, a doamnei Magdalena Georgescu - Serviciul Public Local de Evidenta a Persoanelor, a domnului Mihai Faca – Regia Autonoma de Termoficare si Servicii Publice, a domnului Gheorghe Simion – Hale si Piete, a doamnei Dorina Danescu – Oficiul Public Proiect, a domnului Gheorghe Pana – Clubul Sportiv Municipal, a domnului Cristian Sandulescu – Administratia Domeniului Public, a domnului Lucian Dibu – Administratia Parcului Memorial Constantin Stere, a doamnei Doina Capuz – Administrarea Serviciilor Social Comunitare, reprezentantul Jandarmeriei Prahova, reprezentantul Ligii Pensionarilor si alti sefi de servicii din cadrul primariei.

Referitor la ordinea de zi, avem o solicitare de scoatere a unui proiect de pe ordinea de zi, este vorba de proiectul nr. 20 “Proiect de hotarare privind modificarea si completarea Hotararii Consiliului Local nr. 110/9 mai 2006 - initiat de domnul primar”, propunere de retragere facuta de catre initiator, de catre dl. primar. Toate celelalte proiecte de pe ordinea zi raman si am verificat, toate au rapoarte in conformitate cu legea.

In acest moment suntem prezenti in sala 24 de consilieri. Lipsesc dna. Manea Antoaneta, dna. Cont Adriana si dl. Radu Mateescu.

Dl. primar imi atrage atentia ca doreste sa mai retraga de pe ordinea de zi si proiectul nr. 16 “Proiect de hotarare privind transmiterea in folosinta gratuita a Politiei Municipiului Ploiesti a suprafetei de 910 mp aferenta Scolii nr. 6”  si proiectul nr. 22 “Proiect de hotarare privind invitatia din partea orasului HarbinChina infratit cu Municipiul Ploiesti – Romania – initiat de domnul primar”.

 

 

*

 

Dl. Paul Palas

Supun atentiei dumneavoastra adoptarea ordinii de zi.

Cine este pentru?                                 24 de voturi

Cine este impotriva?                          -

Daca se abtine cineva?                       -

In unanimitate de voturi, a fost adoptata ordinea de zi.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Aprobarea Procesului- Verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 16 octombrie 2006.

Daca sunt obiectiuni? Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra aprobarea –procesului – verbal:

Cine este pentru?                                 24 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

In unanimitate de voturi s-a aprobat procesul – verbal al sedintei extraordinare din data de 16 octombrie 2006.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Trecem la aprobarea Procesului – Verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 25 octombrie 2006.

Daca sunt observatii pe marginea acestui proces – verbal? Daca nu sunt, supun aprobarii dumneavoastra acest proces- verbal:

Cine este pentru?                                 24 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

In unanimitate de voturi, a fost aprobat procesul - verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Locdal din data de 25 octombrie 2006.

 

 

***

 

Dl. Paul Palas

Aprobarea Procesului – verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 31 octombrie 2006.

Daca sunt observatii? Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra aprobarea acestui proces – verbal:

Cine este pentru?                                 24 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

In unanimitate de voturi a fost aprobat procesul – verbal al sedintei Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 31 octombrie 2006.

 

 

***

 

Dl. Paul Palas

Intrebari si interpelari: dl. Ioan Rusu, dl. Ionita Dan, dna. Trican Elena, dl. Mitu Augustin, dna. Schnelbach Simona.

Dl. Rusu Ioan, va rog!

 

Dl. Rusu Ioan

La sedinta ordinara de luna trecuta am solicitat sa mi se puna la dispozitie un material scris privind rezultatele la notele de control create pe anul 2006. Nu am primit nimic, au trecut 30 de zile si vreau sa cred ca nu este nimic de ascuns in acele note de control. Daca le-am primit, multumesc!

A doua interpelare pe care o am la executivul primariei: anul trecut, privitor la sarbatorile de iarna am avut, nu prea placut, mai multe scandaluri privitor la pomii de iarna care s-au adus in orasul Ploiesti, brazii aceia inalti, unde, costurile, anul trecut erau pe undeva la 54 de miliarde. As dori sa stiu daca anul acesta s-a regandit aceasta actiune, care sunt costurile, as dori sa fie transparente si publice. Multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc! Dl. Dan Ionita, va rog!

 

Dl. Dan Ionita

Doamnelor si domnilor colegi, domnule primar, as vrea sa va intreb daca intentionati ca in proiectul de buget pe anul 2007 sa creati fonduri destinate activitatilor de tineret asa cum este specificat in art. 28 al Legii tinerilor, Legea 350/2006?

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc d-le consilier! Dna. Trican, va rog!

 

Dna. Trican Elena

Sunt ceva probleme reiesite de la sedinta Ligii Pensionarilor. Este vorba de WC-urile ecologice care functioneaza. As vrea sa intreb cine a aprobat cesionarea contractului catre S.C. Caliope si, totodata, sa se notifice aceasta firma ca, in situatia in care nu asigura functionarea WC-urilor ecologice, contractul se va rezilia si se va organiza o noua licitatie.

O alta problema, problema cainilor fara stapan care, la momentul acesta, sunt destul de multi in Municipiul Ploiesti. Intrebarea este de ce nu sunt prinsi si dusi la adapostul de caini.

Hotararea privind cainii cu stapani, sa se puna pe ordinea de zi a sedintei din luna decembrie.

O alta problema reiesita de la sedinta Ligii Pensionarilor: un spatiu catre Oficiul Protectiei Consumatorului in zona Pietei Centrale. Piata Centrala este plina de speculanti care nu indeplinesc conditiile pentru a functiona in piata. Solicita ca echipa de control din cadrul Halelor si Pietelor sa-si faca datoria.

Am un memoriu de la sinistratii cazati la Grupul Scolar Teleajen, prin care ne instiinteaza ca sunt obligati sa plateasca cheltuieli de 1.200.000 lei pe luna in conditiile in care ei nu au nici un venit si sunt foarte multi membrii in familie. Intrebarea dumnealor este de ce nu li s-au pus la dispozitie acele parcele de teren care au fost promise in momentul in care locuintele lor au fost distruse, parcele de teren in cartierul Mimiu?

Nu am primit raspunsurile la interpelarile din sedinta anterioara referitoare la logica care a stat la baza acelui proiect de hotarare, la momentul acesta Hotararea Consiliului Local prin care S.C. Lukoil a primit acea pomana de aproximativ 500.000 de euro si prin care bugetul local a fost prejudiciat pe o perioada de 5 ani cu aceasta suma.

Totodata, nu am primit raspuns la memoriul adresat de catre dna. Platon Paula domiciliata in strada Plaiesilor nr. 10 careia i s-a retrocedat locuinta fara a i se aduce la cunostinta acest lucru. Doamna doreste sa vada dosarul, documentele care au stat la baza retrocedarii. Cred ca nu este nici un secret in conditiile in care retrocedarea s-a facut cu respectarea prevederilor legale.

In sedinta aceasta am propus sa avem o situatie cu toate contractele de concesiune, derularea contractelor de concesiune, inclusiv a celor de servicii publice. Vreau ca actiunile mele sa nu fie interpretate ca fiind de natura subiectiva. Pe mine nu ma intereseaza cine este concesionarul de la Hipodrom, de la Apa Nova, de la Dalkia, pe mine, in calitate de consilier, ma intereseaza ca prevederile contractului sa fie respectate, iar in conditiile in care nu se respecta prevederile contractului sa se respecte legea si sa se ajunga pana la rezilierea contractului.

O alta problema este cea referitoare la vizarea legitimatiilor pentru pensionari. Se apropie luna ianuarie si nu as vrea iar sa-i expunem frigului; ca in vara i-am expus caldurii. Si, as dori ca vizarea acestor legitimatii sa se faca la tonete; directorul de la Regia Autonoma de Transport Public sa dea o dispozitie, adica sa organizeze modul in care vor fi vizate aceste legitimatii. Ba, mai mult, in luna decembrie, o sa vin cu un proiect de hotarare prin care sa propun ca limita maxima pana la care sa se acorde aceste legitimatii sa fie 4.800.000. Multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc dna. consilier. Dl. Mitu  Augustin, va rog!

 

Dl. Mitu Augustin

Eu aveam o singura interpelare de facut, dar ma vad nevoit, asa cum toti colegi consilieri, probabil ca au primit, sigur, la comisia de buget finante, am primit si noi de la Adunarea Generala a Ligii Pensionarilor din data de 15 noiembrie 2006, urmatorul material. Si vi-l citesc asa cum face stimata noastra colega, dna. Trican.

 

Dna. Trican Elena

Eu am participat.

 

Dl. Mitu Augustin

Marirea plafonului pana la 4.000.000; scutirea de taxe pentru locuri de veci pentru pensionari cu pensii pana la 3.500.000 si reducerea cu 50% pentru cei cu pensii pana la 5.000.000; functionarea unui punct de lucru a Oficiului pentru Protectia Consumatorului in Halele Centrale; marirea plafonului pana la 5.000.000 pentru acordarea legitimatiilor pentru transportul in comun; politisti comunitari in zonele publice in numar mai mare; masuri pentru reducerea numarului de caini vagabonzi; acordarea ajutoarelor cu ocazia sarbatorilor a pensionarilor singuri; control in pietele municipiului si mai ales in piata Nord; repararea trotuarului din fata Pietei Nord; s.a.m.d.

Toti suntem atenti, si o parte din atentia grupului - o sa vedeti la hotararea privind impozitele si taxele locale - ca in comisia de buget in unanimitate s-a incercat sa se tina cont de unele dintre aceste propuneri.

Acum o sa revin la interpelarea mea. Am primit si eu multe sesizari si, inclusiv, personal am observat aceasta situatie, in parcurile din Ploiesti avem o situatie deosebita vizavi de posesorii de animale de companie, in special de caini. Cu toate ca acum a intrat in vigoare, de o saptamana, Regulamentul privind Gospodarirea Municipiului, am constatat, asa cum probabil ca am si presupus cu totii ca va fi imbunatatit periodic sau permanent, ca nu a specificat nimic cu privire la acest lucru, posesorii de caini sau de animele de companie nu sunt sanctionati sau obligati sa faca curat atunci cand ies cu animalele la plimbare si acestia fac anumite mizerii. Oamenii sunt indignati, in parcuri, in iarba, pe alei, aceste lucruri le vedem in fiecare zi, sunt copii care se joaca si nimeni, nici macar un proprietar de catel, de animal de companie nu umbla nici macar cu o punguta sa stranga. Trebuie sa dam un instrument politistilor comunitari care au in subordine supravegherea acestor zone, “o matura sau un faras”. Este si aceasta o solutie, nu este aceasta o problema. Sa le dam un instrument prin care sa-i poata atentiona pe stapanii de animale de companie sa rezolve problema, stim ca lucrul acesta se intampla in toate tarile civilizate. Nu am nimic impotriva cainilor, si eu am un animal dar nu-l scot din curte.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc, d-le. consilier. Dna. doctor Schnelbach, va rog!

 

Dna. Schnelbach Simona

As vrea sa va semnalez o problema pe care mi-a ridicat-o un ploiestean, este poate aparent o problema minora, numai ca, se pare, nu gaseste rezolvare la organele din primarie abilitate sa o faca. Este vorba de intersectia strazilor Saturn nr. 2 si Jupiter nr. 25 unde, din cauza covorului asfaltic turnat necorespunzator, apa balteste permanent pe o mare suprafata. Aceste strazi nu sunt canalizate si, se pare ca in zona respectiva foarte multi cetateni deverseaza apele reziduale si menajere din locuinta lor. Familia respectiva a facut un memoriu si intampinarile respective au vizat primaria, Protectia Mediului, Politia Comunitara, Autoritatea de Sanatate Publica, inclusiv, am inteles ca a fost o emisiune la un post de televiziune local. A fost, de asemenea o adresa catre domnul Socoleanu. Eu zic ca este importanta zona respectiva. Acolo a fost si focarul de gripa aviara. Se pare ca trebuie sa gasim totusi o solutie tehnica pentru o lucrare care sa asigure scurgerea corecta a apei. Deci, va rog foarte mult, cetateanul are dreptate, isi plateste si el taxele si impozitele ca fiecare si chiar daca sta la marginea orasului are dreptul sa beneficieze de toate facilitatile comunitatii.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc dna. doctor. Domnule primar, daca doriti sa raspundeti?

 

Dl. Primar

Il salut pe domnul Manolescu – presedintele Ligii Pensionarilor si ii rog pe colegii care sunt preocupati de problemele pensionarilor sa tina seama de parteneriatul existent de ani buni de zile intre autoritatile locale ploiestene si Consiliul Judetean al Persoanelor Varstnice, filiala Municipala, din care fac parte 11 asociatii de pensionari printre care si Liga Pensionarilor. Intalnirile sunt curente, dna. director Capuz, Comisia Sociala a Consiliului Local au intalniri periodice astfel incat urmarirea curenta a acestor activitati din cadrul parteneriatului sunt importante si urmaresc, inclusiv problemele pe care le-au citit colegii nostri, dna. Trican si dl. Mitu.

Brazii de Craciun - abia s-a instalat bradul din zona centrala - dl. director Sandulescu – Administratia Domeniului Public si Privat, vom pune si pe site toata procedura, eu cred ca anul trecut a fost o alarma exagerata vizavi de cheltuiala acestor bani, lucrurile s-au clarificat, dar ne place sa mai exageram din cand in cand anumite lucruri. As spune chiar ca am semnale de la colegi din judet, colegi primari,  daca au reusit sa ia toti cei 11 brazi ii felicit de pe acum pentru ca nu-i atat de simplu sa-i si cari sa-i si instalezi in termenul pe care l-am fixat, pana pe 4 decembrie sa pornim luminile in oras.

Astept propunerile pentru bugetul pe anul 2007, inclusiv propunerea facuta de domnul consilier Ionita. Speram ca in 2007 bugetul sa fie mult mai generos, in general cu investitiile de agrement, parcuri, zone de destindere, sport, activitati de tineret. Daca aveti propuneri specifice le asteptam pentru a le insera in proiectul de buget pe care speram sa-l dam publicitatii pana la sfarsitul lunii decembrie, astfel incat sa intre in dezbaterea Consiliului Local in sedinta din luna ianuarie, inclusiv activitatea de culte - cateva din bisericile importante - dorim sa propunem in buget fonduri de sustinere pentru ca ne permite acum legea.

Aveti dreptate cu WC-urile ecologice, am semnalat de mai multe ori. Aici o rog inca o data, public, acum nu se aude la televizor, dar sunt convins ca rugamintea mea este la fel de inteleasa pe doamna Trican, de a avea grija la formularile pe care le face public: “pomana catre Lukoil” sau “prejudicierea bugetului local” sunt termeni de o gravitate care, fie probabil ca a luat-o gura pe dinainte, fie probabil ca a dorit sa faca o declaratie politica. Nu este vorba nici de pomana si nici de prejudicierea bugetului, iar explicatiile pe care, atat directia de specialitate, cat si comisia Consiliului Local, le-au dat la timpul oportun, nu numai ca fundamenateaza, dar pun in ordine o relatie cu unul din membrii importanti ai comunitatii locale de afaceri.

Domnul Moroianu, patronul firmei care are in acest moment in exploatare WC-urile ecologice mi-a propus de cateva ori, o sa-l rog si pe domnul director Sandulescu sa-i prezinte doamnei Trican, desi acestea ar trebui sa fie raporturi cotidiene, ar trebui sa fie ceva din ziua respectiva, de ce nu functioneaza? Programul s-a limitat datorita cheltuielilor de intretinere si de completare a unor parti esentiale in functionarea acestor WC-uri. Deteriorarea acestor parti va determina, printr-o explicatie pe care ne-a dat-o, relativ recent, sa functioneze pe un program de zi lumina. Oricum vom reanaliza, dar cred ca dincolo de WC-urile acestea ecologice, de relatia cu un operator privat va trebui sa ne ingrijim de WC-urile publice si domnul Sandulescu are deja in programul de investitii pentru anul viitor punerea la punct a cel putin doua WC-uri publice, cel din zona Unirea – Mercur si celalalt de langa Altex, acum terasa de langa Casa Sindicatelor.

Doamna Platon, este o istorie intreaga, un dosar intreg, nu putem sa facem copii, costurile administrative, dupa opinia mea, trebuie foarte bine urmarite. Va invitam la sediul primariei, toate documentele va stau la dispozitie pentru a avea si dumneavoastra imaginea exacta a acestei probleme. Daca sunt hotarari in instanta, va dati seama ca nu putem face nimic impotriva justitiei.

Lista contractelor, iar este o cerinta pe care v-am rugat s-o apreciati la timpul respectiv ca volum de munca. Stiti bine si v-am informat recent, avem un jurist angajat special pentru tipologizarea contractelor in vederea actualizarii si simplificarii lor. Cu ocazia aceasta, cu un volum de munca de peste 4.000 de contracte facem si curatenia pe care - de 16 ani - ar fi trebuit poate s-o incepem mai devreme. Daca va veti exprima optiunea pentru un anume tip de contracte, contracte mai importante; pentru ca numai la zona dumneavoastra din propunerea de la punctul 17 pentru balcoanele inchise sau pentru garaje avem peste 1.000 de contracte de concesionare. Daca dumneavoastra imi solicitati sa va fac copii de pe cele 1.000 de contracte de concesionare, raspunsul meu este de pe acum: “nu!”

In rest, pentru caini va trebui sa reluam proiectul pe care doi colegi din consiliu il initiasera acum catva timp pentru caini de companie. Il rog frumos pe domnul consilier Marcian Cosma, cel care are mai multa aplecare si domnul consilier Oprea, la un moment dat participase, il reluam si il punem pe ordinea de zi a unei proxime sedinte.

Pentru cainii fara stapani au existat mai multe dificultati, v-am explicat, vizavi de functionarea firmelor care incinereaza cadavrele. In acest moment lucrurile, cred eu ca au intrat in ordine, oricum pe site-ul primariei am primit semnal din presa ca nu se mai face actualizarea informatiei, o vom face incepand de luni.

Nu vreau sa-i iau domnului viceprimar, dar totusi ii iau apararea, zona de care vorbiti nu este la periferie. In general noi am vrea ca tot orasul sa arate mai bine chiar si zonele periferice. Intersectia respectiva Jupiter – Saturn este la doua case de domnul viceprimar. Este o zona centrala, este la mine in cartier, iar problema este deja rezolvata. Probabil adresa pe care o aveati dumneavoastra…

 

Dna. Schnelbach Simona 

S-a rezolvat ieri.

 

Dl. Primar

Daca s-a rezolvat ieri, azi este dupa ieri. Macar puteati sa salutati interventia. Oricum, vreau sa anunt tuturor ca prin programul de investitii preconizam ca toate cartierele neglijate in ultimii ani in Ploiesti: Bereasca, Mitica Apostol, Pictor Rozenthal sa faca obiectul unor programe de proiectare si contractare de proiecte municipale pe urmatorii 3 ani, astfel incat sa intram in lucrarile absolut necesare apa – canal si asfalt intr-o relatie de normalizare a orasului nostru vizavi de centru si periferie.

Multumesc domnule presedinte!

 

***

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule primar! Va propun sa trecem la dezbaterea proiectelor de pe ordinea de zi: “proiect de hotarare privind modificarea si completarea Hotararii Consiliului Local nr. 99/2004 privind organizarea comisiilor de specialitate pe domenii de activitate si aprobarea componentei acestora – initiat de domnul primar”.

 Doamna Mazalu doreste sa ne spuna cateva cuvinte.

 

Dna. Secretar

Dat fiind propunerile de ieri din grupul operativ, proiectul de hotarare are forma si continutul celui de pe ecran, vizavi de ce aveti dumneavoastra in mape.

 

Dl. Paul Palas

Daca mai sunt completari la forma prezentata pe ecran? Amendamente? Daca nu, supun votului dumneavoastra hotararea asa cum a fost ea prezentata pe ecran:

Cine este pentru?                                  24 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

Proiectul de hotarare a fost votat cu unanimitate de voturi.   

 

***

 

Dl. Paul Palas

Urmatorul proiect de hotarare “privind organizarea manifestarilor prilejuite de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana – initiat de domnul primar”.

Domnul primar doreste sa intervina.

 

Dl. Primar

Multumesc! Doamnelor si domnilor, am primit in dimineata aceasta de la Ministerul Administratiei, un fax in care ni se comunica faptul ca Ministerul Integrarii Europene, cei care ne dadeau initial niste bani, conform faxului primit astazi, nu mai participa la finantare, astfel incat am rugamintea sa operam pe text 150.000 din fondul de rezerva al Guvernului. Celelalte prevederi raman nemodificate.

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule primar. Domnul Oprea, va rog!

 

Dl. Oprea Nicolae

Am o propunere pe care am discutat-o de ieri, dar profit de prezenta domnului subprefect. Este o problema legata de timpul scurt ramas pana la indeplinirea procedurilor legale pentru achizitia unor servicii legat de aceasta chestiune. Imi imaginez, sunt sigur, de fapt, ca exista un program comun Prefectura – Consiliul Judetean – Primaria Municipiului Ploiesti – Consiliul Local pentru organizarea acestor sarbatori. Doar n-o sa avem trei festivitati finantate de trei surse cu trei organizatori. Ele se organizeaza in capitala municipiului resedinta de judet. Si atunci, propunerea mea este urmatoarea: daca Prefectura sau Consiliul Judetean au facut procedurile de achizitie pentru unele componente care vor fi finantate din banii nostri, sa putem, pe baza acestui program comun, sa utilizam parcursul facut deja. O data, evitam posibilitatea de a incalca legea, in al doilea rand, cel mai important, este probabil sa fim in situatia de a nu utiliza aceste resurse pentru ca nu indeplinim procesul de achizitii. Este o problema foarte serioasa, este un termen scurt, este din cate am inteles eu 19 decembrie.

 

Dl. Subprefect

Vom participa si noi, Institutia Prefectului Prahova, vom participa ca reprezentanti ai administratie publice. Consiliul Judetean, din ce stiu eu, o face din fondurile proprii, iar dumneavoastra, resedinta de municipiu, de judet, ati primit la nivel national, printr-o Hotarare de Guvern prin intermediul Ministerului Administratiei si Internelor, suma de 1.500.000.000 lei pentru organizarea acestor activitati. Nu cred ca o sa aveti probleme cu desfasurarea procedurilor pentru ca numai ceea ce depaseste 40.000 de euro acumulate in procedura de achizitii publice traditionale, aveti mai multe componente de achizitionat, contracte separate, deci puteti face prin selectia de oferte.

 

Dl. Mitu Augustin

Eu am ramas uimit, poate ca nu toata lumea le-a citit. Fie ca vine de la Ministerul Integrarii fie de la Ministerul Internelor si Administratiei, aceasta hartie cu componentele este in ultimul hal intocmita. Nu este nici un reper, nici o specificatie tehnica, este o hartie de o pagina unde ni se spune sa cumparam, punctual, niste lucruri care, si aceste lucruri pot fi interpretabile, dar fara specificatii tehnice: macheta, logo, ce trebuie facut. Drept pentru care procedurile nu pot sa demareze nestiind ce trebuie sa-i cer. Ii cer sa faca clopotei, asa scrie acolo, clopotei proportionali - nu stiu daca sunt clopotei neproportionali, ma rog, aici este o alta discutie - de 6 centimetrii diametru, altceva nu mai spune: ce culoare, din ce material, cu ce sa fie inscriptionati, ceea ce mi se pare o foarte mare lipsa de responsabilitate.

Mai bine sa ni le trimita direct, eu cred ca le-au facut deja, si clopoteii si buletinele si fluturasii, sa-i trimita Ministerul, care o fi el al Integrarii, al Internelor si sa nu ne mai transfere noua banii si responsabilitatea. Pe de alta parte, iar, un lucru foarte grav, noi trebuie sa suportam totul din banii nostri, sa depunem un decont pana pe 19. Pun banii din banii ploiestenilor si nu se stie daca ii mai da cineva inapoi pentru ca pana pe 19 este foarte greu sa indeplinesti toate aceste cerinte legale. Drept pentru care nu ma mai mira nimic in aceasta situatie, de ce nu traim bine in tara aceasta si traim prost, daca niste oameni de la Minister nu stiu sa intocmeasca o hartie.

Si, nu mai inteleg un lucru: daca se suplimenteaza suma de ce mai suntem nevoiti sa platim din banii nostri?

 

Dl. Dan Ionita

Domnul Mitu, lasand politica la o parte, avand in vedere ca Ministerul Integrarii este un minister al Partidului Democrat, Ministerul Administratiei si Internelor este si el un minister al Partidului Democrat, inteleg care este problema dumnevoastra. Vreau sa va spun ca, deja la firmele de publicitate din Ploiesti, primaria a trimis invitatii la selectia de oferta. Invitatiile au fost trimise cu data de ieri, inainte de a avea discutia asupra acestei hotarari. As cere si eu lamuriri de la doamna Cozia Georgescu care semneaza aceste invitatii la licitatie sau la selectia de oferte si as mai intreba daca, intr-adevar aceste promotionale sunt deja facute si de catre cine, de vreme ce, inainte de a aproba aceste sume, iata, invitatiile au venit pe 750.000.000 si pe 800.000.000, in dimineata aceasta s-au schimbat, deci cred ca doamna Cozia Georgescu mai trebuia sa schimbe si dansa invitatiile la selectia de oferte.

 

Dl. Paul Palas

Multumesc domnule consilier! Daca mai sunt inerventii?

 

Dl. Subprefect

Cred ca facem o dezbatere pentru un lucru care, mi se pare ca a fost rezolvat. Aveti o suma de bani pe care un minister si-a asumat-o prin semnatura unui secretar de stat, am vazut o adresa aici la domnul primar si vreau sa cred ca ei va faceau acolo si indicatii: ce clopotei sa cumparati, ce dimensiuni, deci banuiesc ca aveau intentia sa faca si o aprovizionare. Banuiesc ca Ministrul Administratiei si Internelor a luat de curand cunostinta de aceasta dorinta a Ministerului Integrarii, am cunostinta ca Guvernul nu a avut, in discutiile din ultima perioada, in vedere ca aceste sarbatori prilejuite de integrarea in Uniunea Europeana sa fie puse la Ministerul Integrarii, a fost o initiativa privata a Ministerului Integrarii si a venit Ministerul Administratie si Internelor si opereaza, catre municipiile resedinta de judet, bugetarea prin Ordonanta de Guvern cu 1.500.000.000, bani care sunt la dispozitia dumneavoastra si cu care, banuiesc ca nu o sa vina Ministerul Administratiei si Internelor sa va spuna: faceti asa! Si nu inteleg de ce aceasta discutie, vad ca si dumneavoastra puneti 80.000 de RON, erati dispusi sa puneti pe proiect de hotarare de Guvern, cred ca pentru acestia nu va spunea la fel tot Ministerul Administratiei si Internelor ce sa faceti. Aveti o suma de bani in plus.

 

Dl. Paul Palas

Este in regula, va multumim domnule Subprefect.

 

Dl. Primar

Incerc sa dau cateva explicatii, pentru ca pana la urma, toata lumea ar vrea sa faca de Revelion un moment de tinut minte fara sa cadem in triumfalism, au fost promisiuni mai vechi de a oferi banii acestia, singurul document care a aparut in timpul tehnic necesar pentru pregatirea sedintei de consiliu este documentul de la Ministerul Integrarii Europene, cel pe care il aveti in mapa, si domnul Ionita care lucreaza in bransa stie bine ca nu poti sa depui decontul pe 19 decembrie daca nu treci imediat la invitatia firmelor pentru ca timpul de 2 saptamani pentru contestare ajunge exact la 19 decembrie, de aici urgenta cu care s-au lansat invitatiile, in conformitate cu ceea ce, onor, Ministerul Integrarii ne indica tuturor ca destinatie a banilor. Interventia de astazi a Ministerului Administratiei, pe de o parte suplimenteaza, pe de alta parte, nu spune daca destinatia banilor este modificata sau nu. Vreau sa va asigur ca prevederea din fondul de rezerva a 80.000 am considerat-o si o consider in continuare necesara pentru ca pana la clarificarea banilor care vin de la Guvern ca mod de utilizare si ca destinatie, macar sa avem un plafon de finantare sigur. Pentru ca banii aceia, deocamdata trebuie transferati la Consiliul Judetean, de acolo trebuie sa mearga la trezorerie, s.a.m.d. Evident ca toate cheltuielile le vom face intr-un mod transparent conform procedurilor, decontul acestui moment va fi prezentat Consiliului Local.                     Impedimentele care au aparut sunt absolut de ras, si pe noi ne-au intrebat: clopoteii acestia se pun la ureche, se dau la copii? Si noi am cerut lamuriri. Deocamdata nu putem sa angajam o cheltuiala daca nu avem o pozitie aprobata in buget. Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc, domnule Primar. Din interventiile domnilor Oprea si Mitu am inteles ca nu au o modificare concreta la proiectul de hotarare. In consecinta, luam act de modificarea adusa de initiator in sensul ca s-a schimbat suma alocata de catre Guvern de la 75.000 de RON la 150.000 de RON si este alocata din fondul de rezerva al Guvernului si in aceste conditii, supun votului hotararea asa cum este ea prezentata pe ecran:

Cine este pentru?                                  24 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          1 vot

Cu 24 de voturi pentru si o abtinere - dl. Mitu Augustin, proiectul de hotarare a fost adoptat.

Consemnez ca a venit dl. Mateescu Radu, in sala sunt prezenti 25 de consilieri. 

 

***

 

Dl. Paul Palas

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi: “Proiect de hotarare prind rectificarea bugetului local al municipiului Ploiesti pe anul 2006 - initiat de domnul primar”

In acest proiect, fireste apar modificarile aduse in sensul ca se suplimenteaza veniturile cu 150.000 RON nu cu 75.000, cheltuielile corespunzator cu aceeasi suma.

 

Dl. Primar

Exista, de asemenea, o nota din partea Directiei Financiare, in mape in care la partea de cheltuieli de reparatii curente a Ministerului Public si Privat pentru pregatirea de iarna a drumurilor, apare cu o suplimentare de 8 miliarde, bani pe care ii avem deja in sumele de echilibrare pe care le transfera Consiliul Judetean dar care nu au ajuns, din punct de vedere tehnic, in timpul util, cu Hotarare de Consiliu Judetean si nota de transfer intre cele doua bugete. Si, avand in vedere ca banii exista si ca rectificarea este pozitiva, va propun domnule presedinte, domnilor colegi sa tinem cont si de nota aceasta.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc!

Inteleg ca aceasta modificare nu aparea in textul initial al hotararii. Rog secretariatul sa consemneze aceasta modificare in hotarare. In consecinta, daca nu mai sunt interventii pe acest proiect, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                   25 de voturi

Cine este impotriva?                              -

Daca se abtine cineva?                           -

Cu 25 de voturi pentru, proiectul de hotarare a fost adoptat.

 

***

 

 

Dl. Paul Palas

Urmatorul proiect pe ordinea de zi: “Proiect de hotarare privind aprobarea impozitelor si taxelor locale pe anul 2007 - initiat de domnul primar”.

Interventii? Doamna Trican, va rog!

 

Dl. Mitu Augustin

Domnule presedinte, voiam sa...

 

Dl. Paul Palas

Am apucat sa o nominalizez pe doamna Trican.

 

Dna. Trican Elena

Dati-i voie sa spuna.

 

Dl. Mitu Augustin

Domnule presedinte voiam sa va informez ce s-a intamplat aseara in comisia de buget - finante.

 

Dna. Trican Elena

Am vazut materialul si oricum nu ai ce sa-mi spui nou pentru ca nu ai facut nimic in comisie. Acesta este adevarul.

 

Dl. Paul Palas

Doamna Trican, imi cer scuze, dar ati cedat dreptul de a vorbi domnului Mitu. Va rog domnule Mitu.

 

Dl. Mitu Augustin

Voiam pentru ca aseara am stat toti colegii din comisia de buget - finante pana tarziu, doamna Trican nu a putut sa ramana, sa va informez pentru ca nu a mai fost timpul necesar sa se faca aceste modificari in mape, sa va spun ce s-a propus la comisia de buget, acceptate de catre toti membrii care au participat. Nu voiam sa fac vreo modificare la hotarare. Si, apoi, probabil ca doamna Trican o sa aiba si alte completari, nefiind prezenta, nu am putut sa preluam si propunerile doamnei. Aceasta era singura rugaminte, domnule Palas. Dumneavoastra ati fost, de altfel, in mare parte le stiti.

Deci, urmarim in primul rand proiectul de hotarare sa va spun care sunt propunerile comisiei de buget: la art. 2, la alin. a), s-a scris deja, acolo unde este “reglementari contabile” este deja facut pe ecran. La alin. b), propunerea comisiei este de 7%, sa mentinem procentul care a fost si anul trecut, propunerea executivului era de 10%. La art. 3, avand in vedere ca in noul Cod Fiscal cu modificarile pe care le-a avut ulterior nu mai exista diferentierea intre contribuabil - persoana fizica si contribuabil - persoana juridica, noi am propus, comisia de buget in unanimitate, sa aplicam aceste bonificatii de 10% pentru toti contribuabilii pentru a figura, intr-un fel si persoanele juridice care platesc - mai ales ca acum termenul de plata nu mai este in patru transe, este in doua transe si vor plati, in general, firmele platesc mai iute. Mai departe, la aneza, la art. 2, alin d) este propunerea comisiei ca aceasta taxa hoteliera care este conform prevederilor Codului Fiscal sa fie de 2% si nu de 1% cum era propunerea executivului. 2% din procentul pe anul trecut.

La facilitati, in anexa, la pagina 3, alin. 6 lit. c), unde sunt trecute facilitatile, tinand cont si de ceea ce a spus doamna Trican putin mai devreme si de propunerea Ligii Pensionarilor, comisia a focut o modificare, majorarea plafonului pentru scutirea de la plata impozitelor pentru persoane fizice de la 350 RON la 400 RON.

Si, nu in ultimul rand, tot in anexa la pagina 41, unde avem un tabel care face referire la taxa pentru ocuparea domeniului public, in lei mp/zi, la pozitia, nu are pozitie tabelul, al treilea rand, ocuparea domeniului public cu chioscuri, tonete, s.a.m.d., cred ca a fost o scapare din partea executivului, taxa propusa in lei mp/zi in 2007 este mai mica decat a fost anul trecut si noi am propus sa ramana la acelasi nivel, 1,5 RON in loc de 0,5 RON.

Cred ca am spus toate modificarile. Daca, colegii mei cred ca am uitat ceva?

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc domnule consilier! Doamna Trican, va rog!

 

Dna. Trican Elena

In primul rand vreau sa va spun ca mie practicile domnului consilier Mitu Augustin nu-mi plac deloc. Eu niciodata in sedintele Consiliului Local nu am venit sa spun ca venea la o sedinta “da” si la patru “ba” pentru ca nu-mi este caracterul de asa natura. Ma gandeam ca este tanar si are alte conceptii dar este mai rau decat aia care au fost inainte. Am avut o problema care necesita sa fiu acasa si am plecat pentru ca era orele 18 si am plecat pentru ca aveam o problema.

 

Dl. Paul Palas

Daca mai sunt interventii pe proiect?

 

Dna. Elena Trican

Da, am interventii pe proiect.

 

Dl. Paul Palas

Va rog!

 

Dna. Elena Trican

La art. 1 pct. i) se completeaza cu “taxe pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator”. Am vorbit de atatea ori in Consiliul Local, inclusiv a fost propunerea domnului Mitu Augustin ca vom impune o taxa agentilor economici care polueaza Ploiestiul.

La art. 2 se completeaza cu lit. e): “cota prevazuta de art. 286 alin. 6 lit. b) de 0,25% la calculul impozitului pe cladiri in cazul contribuabililor persoane juridice care au efectuat investitii de peste 500.000 de Euro finalizate si puse in functiune la data intrarii in vigoare a Legii 343/2006 pe o perioada de trei ani inclusiv”.

 

Dl. Mitu Augustin

Sunt prinse la facilitati.

 

Dna. Trican Elena

Nu sunt prinse la facilitati.

 

Dl. Mitu Augustin

500.000 Euro scutire.

 

Dna. Trican Elena

Este vorba de scutirea pe impozitul pe cladiri pentru cei care realizau din investitiile pe o perioada de 5 ani. Aici este un caz cu totul aparte, cei care au pus in functiune la data intrarii in vigoare a Legii 343/2006.

La art. 4 “procedura de acordare a facilitatilor fiscale contribuabililor - persoane fizice sau juridice (asociatii de proprietari) - eu ma refer la asociatiile de proprietari - care reabiliteaza sau modernizeaza termic cladirile de locuit pe care le detin in proprietate, in conditiile Ordonatei Guvernului nr. 29/2000, in sensul scutirii de impozit pe cladire pe perioada rambursarii creditului obtinut pentru reabilitare precum si de taxele pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru lucrarile de reabilitare termica”, este vorba de acele blocuri care intra in reabilitare care sunt aprobate si in Consiliul Local cu fonduri de la Consiliul Local si trebuie sa aprobam si pentru ei ca sa beneficieze de facilitatile respective.

 

Dl. Paul Palas

Doamna Trican, numai cateva secunde, ma simt dator sa va intrerup. Doamna Mazalu atrage atentia ca nu poate sa avizeze de legalitate un text pe care nu-l cunoaste.

 

Dna. Trican Elena

Atunci, propunerea este, pentru ca sunt foarte multe modificari, sa se reia intr-o sedinta viitoare, sau sa treaca asa, ce sa va spun?

 

Dl. Paul Palas

Inteleg ca mai aveti si alte modificari in afara de aceasta?

 

Dna. Trican Elena

Foarte multe.

 

Dl. Paul Palas

Propunerea dumneavoastra finala este de amanare a acestui proiect?

 

Dna. Trican Elena

Exact! Este un  proiect prea important, s-a afisat pe site-ul primariei...

 

Dl. Paul Palas

Imi pare rau dar s-a aprobat deja ordinea de zi si trebuie sa decurga etapele procedurale, nu mai putem sa-l retragem.

 

Dna. Trican Elena

Atunci, cum le-am aprobat pe celelalte, le aprobam si pe acestea si cetatenii...

 

Dl. Paul Palas

In aceste conditii va duceti la capat modificarile sau ramanem la ceea ce ati propus pana acum?

 

Dna. Trican Elena

Eu vreau sa-mi duc la capat modificarile dar sunt foarte multe si doamna nu avizeaza de legalitate.

 

Dl. Paul Palas

Deci, scoaterea de pe ordinea de zi nu mai avem cum s-o facem in aceste conditii. Va rog frumos, spuneti toate modificarile.

 

Dl. Oprea Nicolae

Dar, mai rar sa le putem nota.

 

Dna. Trican Elena

La art. 8 sa se completeze cu: “prin afisare in locuri publice”. Sunt foarte multi cetateni cu venituri mici care nu au beneficiat de facilitatile prevazute in Hotararea Consiliului Local din 2006 intrucat nu le-au cunoscut, nu au calculatoare si nu pot accesa site-urile primariei ca sa consulte un proiect de hotarare. De aceea este necesar sa se publice la intrarea in primarie, in locurile publice, la intrarea in sediul Servicului Public Finante Locale, la toate centrele fiscale, pentru ca oamenii sa le cunoasca si sa depuna cererile in timp.

 

Dl. Paul Palas

Doamna Trican, daca-mi permiteti, primesc instiintari.

 

Dna. Trican Elena

Pana primesc instiintari...?

 

Dl. Paul Palas

Bine, va rog continuati.

 

Dna. Trican Elena

La anexa 1 la pagina 3: “impozitul pe cladiri nu se majoreaza pentru cladirile care sunt dobandite prin succesiune legala”, se elimina: “incepand cu data de 1.01.2007” deci, orice cladire care este obtinuta prin succesiune legala nu se majoreaza.

 

Dl. Oprea Nicolae

Asa scrie.

 

Dna. Trican Elena

Unde scrie? Zice, incepand cu data de 1.01.2007. Am spus: se elimina - “incepand cu data de 1.01.2007”. Nu se majoreaza impozitul pe cladiri pentru toate cladirile dobandite prin succesiune legala, indiferent cand le-ai dobandit.

 

Dl. Mitu Augustin

1.01.2007 este acum peste o luna.

 

Dl. Oprea Nicolae

Dar asa scrie, la pagina 3, anexa 1 lit. a), asa scrie.

 

Dna. Trican Elena

Refuz sa mai fac modificari.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc doamna consilier. Daca mai sunt inerventii, va rog frumos? Domnul Rusu.

 

Dl. Rusu Ioan

Stim ca suntem in intarziere cu taxele si impozitele pe anul 2007. Avand in vedere ca pastram marja la aceleasi valori din 2006 si chiar am reusit sa stabilizam taxele si impozitele in orasul Ploiesti, este un lucru mare. Nu mai avem diferente foarte mari. Voi vota acest proiect de hotarare chiar daca mai avem scapari, mai putem face rectificari ulterioare si la aceasta hotarare si la buget. Dar este un lucru deosebit ca am reusit sa stabilizam taxele si impozitele locale. Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule consilier. Daca mai sunt alte completari? Va rog domnule Oprea.

 

Dl. Oprea Nicolae

Exista niste amendamente facute de doamna Trican si vreau sa va spun celor care au avut rabdarea sa citeasca proiectul de hotarare, este greu, este stufos, iti ia timp, dar am lucrat cu foarte mare seriozitate pe el.

Propunerea referitoare la investitiile cu valori de peste 500.000 Euro se regaseste in textul hotararii, a fost avuta in vedere stimularea investitorilor seriosi. Formula din text este: “scutirea de la plata impozitelor pe cladiri datorata de catre persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 Euro pe o perioada de 3 ani de la data de 1 a lunii urmatoare finalizarii cladirii.” Daca vreti pe 5 ani, spunem in loc de 3 - 5, dar atat ne permite legea. Este o lege, deci, ea exista. Am inteles ca este un amendament. Nu are rost pentru ca el este scris, nu avem ce amenda.

          Legat de chestiunea cu creditele, ca “sa scutim la credite pentru...”. Textul din Anexa 1 pagina 3 este: “scutirea de la plata impozitelor pe cladirile de domiciliu proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului 2007 (pentru ca nu putem spune pentru 2008, 2009, in fiecare an. De ce? Pentru ca avem o Hotarare de Consiliu anterioara care reglementeaza problema si o reluam de fiecare data) incepand cu data de intai a lunii urmatoare depunerii cererii si a documentelor justificative, pentru contribuabilii – persoane fizice care  efectueaza lucrari de natura celor de mai jos:

          - reparatii la acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele  din care sunt executate;

          - zugraveli si vopsitori exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;

          - reparatii si inlocuiri la finisaje  exterioare – tencuieli, placaje si altele asemenea, reparatii  la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive ;

          - reparatii si inlocuiri de tamplarie exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei .”; adica exact ce inseamna reabilitarea tehnica. Este descrisa mai pe larg. Pe noi, aici nu ne interesa sursa de finantare; are omul banii lui, din credit, treaba lui ce sursa. Am fost atat de generosi incat am acoperit toata gama, orice posibilitate. Creditele fac parte din finantare; noi nu am tintit sursa, am tintit activitatea, deci exista.

          Nu vad ce amendament ar trebui sa adoptam ca sa modificam, pentru ca propunerile doamnei se regasesc, fix in acest proiect de hotarare.

          Va multumesc!

 

 Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule consilier. Daca mai sunt inteventii? Daca nu, supun votului dumneavoastra modificarile aduse. In primul rand, modificarile aduse de comisia 1 si, le supun votului in integralitatea lor si nu pe rand.

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -  

Modificarile propuse de comisia 1 au fost aprobate cu unanimitate de voturi.

 

*

 

Dl. Paul Palas

Modificarile propuse de doamna Trican: art. 1, completare cu lit. i).

 

Dl. Oprea Nicolae

Eu votez daca imi spuneti ce trebuie sa scriu.

 

Dl. Paul Palas

Taxe pentru activitati cu impact asupra mediului inconjurator.

 

Dl. Oprea Nicolae

Care sunt acelea?

 

Dl. Paul Palas

Doamna trebuie sa ne explice aici.

 

Dna. Elena Trican

Trebuiau stabilite in Comisia buget - finante.

 

Dna. Secretar

S-a trecut la taxe speciale.

 

Dna. Trican Elena

Nu, alte taxe locale.

 

Dna. Secretar

Si nu putem sa le introducem prin taxe speciale?

 

Dna. Trican Elena

Pai, taxele speciale sunt definite de lege.

 

Dl. Paul Palas

Imi cer scuze, domnilor suntem deja la vot.

Cine este pentru?

 

Dna. Trican Elena

Va rog frumos, nu le mai supuneti la vot. A spus domnul Oprea ca se regasesc, oricum eu o sa vin cu un material data viitoare in sedinta Consiliului Local sa va demonstrez ca nu se regasesc si o sa completez hotararea.

 

Dl. Paul Palas

Doamna Trican, pentru mine este importand daca va retrageti sau nu amendamentul.

 

Dna. Trican Elena

Da, si voi prezenta in sedinta urmatoare modificarea Hotararii Consiliului Local.

 

Dl. Iancu Ion

Voiam sa completeze doamna consilier Trican, eu nu am nimic impotriva, si in comisie am discutat, dar sa stabileasca niste cuantumuri exacte, pentru ca instituim o alta taxa, dar sa spuna: “propunem de la atat la atat”. Aceasta este singura problema.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc frumos!

In aceste conditii, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare asa cum este prezentat pe ecran in acest moment, cu modificarile propuse de comisia 1.

Cine este pentru?                                 23 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         2 voturi

Cu 23 de voturi pentru si 2 abtineri - doamna Trican Elena si domnul Popa Marcian, proiectul de hotarare a fost adoptat.

Domnule Manolescu, daca imi permiteti, este important sa stiti, dumneavoastra si toti cei de generatia dumneavoastra, ca astazi, Consiliul Local a hotarat ridicarea plafonului la 4 milioane pana la care aveti scutire de impozit.

 

Dl. Manolescu

Daca se poate, as vrea...

 

Dl. Paul Palas

La sfarsit puteti lua cuvantul. Va multumesc frumos!

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind numirea reprezentantilor Consiliului Local al Municipiului Ploiesti in Consiliile etice din cadrul spitalelor publice - initiat de domnul primar”

Daca sunt interventii, propuneri? Domnul Mateescu, va rog frumos!

 

Dl. Mateescu Radu

Pentru Spitalul de boli infectioase il propun pe domnul Dan Ionita.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc! Domnul Popa Marcian, va rog!

 

Dl. Popa Marcian

O propun pe doamna Vasilescu Evelinne.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc! Alte interventii, alte propuneri? Domnule avocat Teodorescu, va rog.

 

Dl. Teodorescu Iulian

Pentru Spitalul nr. 1, doamna Schnelbach Simona.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc! Alte propuneri? Va fi vot secret.

Avem doua posibilitati, fie sa trecem la proiectul imediat urmator si apoi sa revenim la acesta, fie sa luam o pauza. Trecem la proiectul imediat urmator.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind modificarea organigramei, statului de functii si de personal al Filarmonicii “Paul Constantinescu” Ploiesti - initiat de domnul primar”.

Daca sunt observatii, modificari? Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra acest proiect de hotarare:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

Proiectul de hotarare a fost votat in unanimitate de voturi.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind modificarea organigramei, statului de functii si de personal al Teatrului “Toma Caragiu” Ploiesti - initiat de domnul primar”

Daca sunt interventii, daca aveti amendamente? Daca nu sunt interventii, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

Cu 25 de voturi, proiectul de hotarare a fost adoptat.

Am ramas 24 de consilieri in sala, domnul Mitu Augustin a iesit.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind aprobarea criteriilor pentru repartizarea de locuinte catre chiriasii imobilelor restituite fostilor proprietari si a locuintelor sociale - initiat de domnul primar”

Ieri, in Grupul operativ au fost aduse cateva modificari. Sper ca sunt consemnate pe ecran.

 

Dna. Secretar

Este vorba de titlu si de anexa nr. 1 in care, la pct. 2 lit. d) din 6 puncte au devenit 4.

De asemenea, la pct. 4 se completeaza cu pct. e) care contine 2 pct.

La observatii se elimina punctul III si se renumeroteaza.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc! Daca mai sunt observatii? Daca nu mai sunt, supun votului hotararea asa cum este ea pe ecran in acest moment.

Cine este pentru?                                 24 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

Proiectul de hotarare a fost adoptat cu 24 de voturi pentru.

Mentionez ca in sala se afla un numar de 24 de consilieri. Lipseste domnul Mitu Augustin.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind tarifele ce vor fi practicate in parcarile cu plata din municipiul Ploiesti - initiat de domnul primar”.

Trebuie sa va informam ca ieri au fost aduse cateva modificari si este important sa le stiti.

 

Dna. Secretar

La anexa 2 si anexa 3, ultima coloana se completeaza: “incepand cu 1.01.2007” deoarece nu era precizat si putea crea confuzii.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc doamna Mazalu. Domnul Rusu, va rog!

 

Dl. Rusu Ioan

Inteleg din proiectul de hotarare ca, incepand cu 1 ianuarie 2007 nu vom mai avea taxa pentru parcarea curenta. Salutam aceasta initiativa. Ramane sa platim fiecare individual locurile de parcare. Si, asa este corect fiindca aceasta taxa pentru parcarea curenta ne-a creat mari probleme si de incasari.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule consilier. Daca nu mai sunt alte precizari, supun votului dumneavoastra hotararea asa cum este ea prezenta pe ecran in acest moment:

Cine este pentru?                                 24 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

Hotararea a fost adoptata cu 24 de voturi pentru. Domnul Mitu Augustin nu participa la vot.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind organizarea de licitatii publice in vederea inchirierii unor spatii apartinand unitatilor de invatamant preuniversitar - initiat de domnul primar”.

Daca sunt interventii? Va rog, domnule profesor!

 

Dl. Eparu Ion

Domnule presedinte, permiteti o scurta observatie. O sa votez acest proiect de hotarare asa cum le-am votat pe toate, dar nu ma pot impiedica sa fac un comentariu pentru ca, iata, constatam ca, cu o frecventa destul de ingrijoratoare, dupa parerea mea, spatii care, initial au fost gandite si alocate invatamantului, capata alte destinatii. Poate ca ar fi cazul ca, la nivele superioare sa se faca o analiza de detaliu a fenomenului pentru ca, din punctul meu de vedere, este ingrijorator. Sute de metri patrati din spatiile alocate initial procesului de invatamant ajung sa fie spatii, in general comerciale si, mai putin pentru invatamantul privat sau alte activitati care sa aiba tangenta cu procesul de invatamant.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule consilier.

In acest moment suntem 22 de consilieri in sala, lipsesc doamna Schnelbach Simona, domnul Chivu Sorin si domnul Mitu Augustin.

Daca nu mai sunt interventii, supun votului dumneavoastra proiectul privind organizarea de licitatii  publice in vederea inchirierii unor spatii apartinand unitatilor de invatamant preuniversitar:

Cine este pentru?                                   22 de voturi

Cine este impotriva?                              -

Daca se abtine cineva?                           -

Cu 22 de voturi, proiectul de hotarare a fost adoptat.

Lipsesc din sala doamna Schnelbach Simona, domnul Chivu Sorin si domnul Mitu Augustin.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Proiect de hotarare privind includerea unor imobile in inventarul bunurilor care alcatuiesc domeniul privat al municipiului Ploiesti - initiat de domnul primar”.

Observatii? Doamna Trican, va rog!

 

Dna. Trican Elena

O singura intrebare am: daca aceste bunuri nu sunt incluse, pana la acest moment, in domeniul privat al municipiului Ploiesti, cine a platit impozitele pentru perioada in care au fost concesionate? Ma refer la anul 2006.

 

Dl. Paul Palas

Da, va multumesc! Domnul Teodorescu, va rog!

 

Dl. Teodorescu Iulian

In discutia de ieri din grupul operativ s-a stabilit ca urmeaza a fi modificata. Asa, in forma aceasta, este lipsita de efect. Comisia 1 se oferise aseara sa opereze aceasta modificare.

 

Dl. Oprea Nicolae

Da, am analizat aceasta chestiune, am formulat un articol suplimentar asa cum am spus ieri la grupul operativ, nu am avut o evaluare, nu am fost capabili sa facem evaluarea, sa stim cat ne costa, efectiv. Nu am avut timpul necesar. Si atunci, avem doua variante:

1.                 sa punem un articol in care sa solicitam sa ne prezinte in consiliu, cu evaluarea pentru inregistrarea la cartea funciara, graficul si valoarea lucrarilor, poate ca se intinde pe doi ani, nu-mi dau seama.

2.                 sa-i obligam acum ca pana la data de..., sa faca fisa imobilelor.

Dar, varianta pe care o propun si care, cred ca este mai cu picioarele pe pamant, ar fi un art. 2 dupa art. 1: “stabileste in sarcina detinatorilor cu titlu, efectuarea lucrarilor cadastrale si inscrierea in cartea funciara provizorie”. Deci, transferam aceasta cheltuiala pe seama lor.

 

Dna. Secretar

Am inteles, dar este vorba de detinatorii...

 

Dl. Oprea Nicolae

Cu titlu de inchiriere, concesiune. De ce nu avem voie?

 

Dl. Bratosin Gheorghe

Legea cadastrului nu permite.

 

Dl. Oprea Nicolae

Varianta a doua, stabilim in sarcina Serviciului Public Finante Locale si Directiei de Patrimoniu...

 

Dl. Bratosin Gheorghe

Ce face Directia de Patrimoniu? Face documentatie?

 

Dna. Secretar

Punem virgula dupa primul articol: “al municipiului Ploiesti, cu inscrierea, conform legii, in cartea funciara provizorie” si este suficient. Nu aduce la indeplinire numai Directia de Patrimoniu, sunt eforturi comune.

 

Dl. Oprea Nicolae

Este bine.

 

Dl. Paul Palas

Daca-mi permiteti, domnule Oprea, renuntati la formulare?

 

Dl. Oprea Nicolae

Sunt de acord cu formularea aceasta.

 

Dl. Paul Palas

Art. 1 se completeaza cu: “inscrierea, conform legii, in cartea funciara provizorie”. Este singura modificare propusa pana acum. Domnul director Bratosin doreste sa intervina, va rog domnule director.

 

Dl. Bratosin Gheorghe

Daca imi permiteti sa fac o precizare pe care am incercat s-o prezint si in raportul de specialitate dar, vad ca nu s-a inteles. Motivatia promovarii acestui proiect de hotarare a fost aceea de a evita greutatile pe care le intampinam la intabularea in cartea funciara. Se stie clar ca potrivit Legii 7, legea cadastrului, orice operatiune facuta pe un teren apartinand autoritatii publice locale nu se poate opera la carte funciara daca terenul respectiv nu este verificat si avizat de Oficiul Judetean de Cadastru. La Oficiul Judetean de Cadastru nu se mai accepta orice dovada a proprietatii ci, Hotararea Consiliului Local prin care se atesta ca aceste bunuri  fac parte din domeniul privat al municipiului, indiferent ca-i prezentam decretul de expropriere, indiferent ca-i prezentam actul de preluare, dovada se face prin hotarare a autoritatii locale. Aceasta a fost motivatia, pentru a putea debloca impasul in care suntem pentru ca sunt parteneri sau chiriasi ai nostri care vor sa-si intabuleze dreptul de proprietate asupra constructiei, sunt tinuti pe loc pentru faptul ca terenul nu este verificat si inregistrat la Oficiul Judetean de Cadastru. Deci, pentru a putea face aceste lucrari, am promovat acest proiect de hotarare.

 

Dl. Primar

S-a inteles, exact asta s-a inteles dar, pentru a-i da mai multa forta, pentru ca valorificarea ulterioara presupune urmatorul demers, s-a adaugat chestiunea asta care nu obliga nici una din parti sa faca in mod expres pentru ca nici executivul nu poate prelua o sarcina de a intabula 1200-1300 de suprafete. Adaugirea este corecta pentru a da mai multa greutate pasului propus.

 

Dl. Bratosin Gheorghe

Partea de documentatie cadastrala poate fi facuta de un expert autorizat dar, partea de evaluare trebuie facuta pe cheltuiala municipiului. Stiti foarte bine ca, si observatiile Curtii de Conturi in acest an au fost rapoarte de evaluare platite de partenerii nostri. Creeaza semne de intrebari. Daca este bunul municipiului Ploiesti trebuie platita documentatia de evaluare de catre municipiul Ploiesti.

 

Dl. Paul Palas

Este in regula. Va multumim domnule director. Daca mai sunt interventii pe marginea acestui proiect?

 

Dl. Subprefect

Am o singura intrebare fata de acest proiect. Am avut foarte multe probleme in comisia de fond funciar din Ploiesti. Am vazut multe garaje, iar dumneavoastra constatati inscrierea unor terenuri in inventarul bunurilor care apartin domeniului privat al municipiului Ploiesti. Sa inteleg ca le aveti in public?

 

Dna. Trican Elena

Nu, nicaieri.

 

Dl. Subprefect

Si atunci, cum faceti direct constatarea incadrarii in inventarul de privat fara sa prindeti niste terenuri pe care sunt zeci de garaje, trebuie sa faceti o cercetare clara: de unde provin aceste terenuri, este o cercetare, sunt cereri de retrocedare, este finalizat 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei,, sunteti siguri ca nu pica anumite terenuri pe care dumneavoastra le bagati in privat, nu pica pe niste cereri nesolutionate pe contestatie facuta de comisia judeteana? Deci, va atrag atentia ca nu este terminat 247/2005 la Ploiesti.

 

Dl. Bratosin Gheorghe

Garajele care sunt prinse in situatie sunt garaje realizate prin documentatii autorizate pe terenuri si sunt detinute prin contract de inchiriere. Aceste locatii au fost verificate, sunt verificate, sunt inregistrate, ele au figurat in domeniul privat al municipiului Ploiesti si pot...

 

Dna. Trican Elena

Terenurile, nu garajele.

 

Dl. Bratosin Gheorghe

Terenurile pe care sunt amplasate aceste garaje. Deci, ele figureaza si in prezent in inventar dar ne trebuie o hotarare care sa ateste ca ele figureaza. Si, apropo de legile proprietatii, legea prevede ca in cazul unor contracte de locatiune, in caz de retrocedare, proprietarul preia si aceste contracte de locatiune.

 

Dl. Paul Palas

Multumesc domnule director. Daca nu mai sunt observatii...

 

Dna. Trican Elena

Am si eu o intrebare.

 

Dl. Paul Palas

Va rog doamna Trican.

 

Dna. Trican Elena

Pai, am pus-o o data. Cine a platit impozitele pe anul 2006 pentru...

 

Dl. Paul Palas

Mi s-a spus ca veti primi in scris acest raspuns.

Va multumesc!

Supun votului dumneavoastra modificarea propusa de domnul consilier Oprea, cu “inscrierea, conform legii,  in cartea funciara provizorie”.

Cine este pentru?                                  22 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          3 voturi

Cu 22 de voturi pentru si 3 abtineri - domnii consilieri Trican Elena, Dosaru Iuliana, Teodorescu Iulian, modificarea domnului Oprea a fost aprobata.

 

*

 

Dl. Paul Palas

Supun votului proiectul de hotarare cum este prezentat pe ecran:

Cine este pentru?                                 23 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         2 voturi

Cu 23 de voturi pentru si 2 abtineri - domnii consilieri Dosaru Iuliana si Teodorescu Iulian, proiectul de hotarare a fost adoptat.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Suntem in situatia in care, comisia de validare trebuie sa-si intre in atributiuni. Propun o pauza de 10 minute.

 

Dl. Teodorescu Iulian

Numai putin, pentru ca aceasta comisie de validare sa fie statutara trebuie sa fie impara: in locul domnului Catalin Popescu sa-l acceptati pe domnul Dinu Constantin, domnul Marcian Cosma, ma scuzati.

 

Dl. Paul Palas

Supun votului dumneavoastra completarea listei cu domnul Marcian Cosma:

Cine este pentru?                                 25 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

Cu 25 de voturi pentru a fost aprobata completarea comisiei de validare cu domnul Marcian Cosma.

 

*

 

Dl. Savu Daniel

Doamnele si domnii consilieri prezenti pe lista au obtinut urmatoarele voturi:

-         doamna Evelinne Vasilescu a obtinut 13 voturi,

-         doamna Schnelbach Simona a obtinut 12 voturi,

-         domnul Dan Ionita a obtinut 21 de voturi.

Deci, doamna Vasilescu Evelinne si domnul Dan Ionita au obtinut majoritatea voturilor. Va multumesc!

 

*

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc domnule consilier. Supun votului dumneavoastra hotararea asa cum este prezentata pe ecran: reprezentantul Spitalului Municipal nr. 1 - doamna Evelinne Vasilescu si la Spitalul de Boli Infectioase - domnul Dan Ionita.

Cine este pentru?                                   19 voturi

Cine este impotriva?                              -

Daca se abtine cineva?                           1 vot

Cu 19 voturi pentru si o abtinere - domnul Lungu Gabriel, hotararea a fost adoptata.

Lipsesc din sala doamna Dosaru Iuliana si domnul Cosma Marcian.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind instrainarea unor terenuri aferente balcoanelor construite la parterul blocurilor de locuinte situate in municipiul Ploiesti - initiat de doamna consilier Trican Elena”.

Comentarii, observatii, amendamente?

 

Dl. Oprea Nicolae

Ieri a avut loc sedinta de comisie la ora 13, au participat 4 din 5 membrii, unanimitate: “da”, astazi, 3 dintre membrii, 2 care au fost prezenti si unul care nu a fost present, azi au zis: “domnule, ne-am razgandit, acum zicem - nu!”. Iertati-ma, credeam ca este vorba de alt proiect.

 

Dl. Paul Palas

Vorbim de proiectul privind instrainarea unor terenuri aferente balcoanelor care are raport favorabil de la comisia 2. Asa am eu situatia data de la secretariat.

 

Dl. Oprea Nicolae

Nu, nu are raport favorabil. Uitati-va pe aviz, este negativ.

 

Dl. Paul Palas

“Comisia solicita clarificari juridice referitoare la partea din teren aflata in indiviziunea condominului, si care reprezinta zona de protectie din jurul blocului”.

 

Dl. Savu Daniel

Acelasi lucru, domnule presedinte, daca-mi dati voie, si din partea comisiei 4. Si noi am luat in discutie acest proiect pentru ca problema cu balcoanele o avem si in niste reglementari urbanistice si noi am simtit nevoia unor clarificari juridice, si am crezut ca se va retrage de pe ordinea de zi pentru clarificari. Nu se poate vota intr-o asemenea forma, doar pentru o parte din cetatenii orasului.

 

Dl. Paul Palas

Am inteles. Eu nu am vrut decat sa rezolv o procedura strict juridica, sa demonstrez ca acest proiect are raport, deci avea temei de a intra pe ordinea de zi. Faptul ca ieri s-a discutat posibilitatea retragerii, pana la urma, este optiunea initiatorului. Intre timp, a revenit asupra acestei intentii si a dorit sa o supuna atentiei dumneavoastra.

Daca mai sunt modificari? Doamna Trican, va rog frumos!

 

Dna. Trican Elena

Am si eu o intrebare: in situatia in care, la momentul acesta, (pentru ca proiectul acesta a mai fost pe ordinea de zi) nu se cunoaste statutul juridic al terenului respectiv, cum a fost concesionat, cum a fost inchiriat, in ce baza, oamenii aceia, platesc pentru suprafetele respective de teren? In conditiile in care terenul apartine condominului propun ca, din acest moment, toate contractele de concesionare sa se rezilieze si sa se recalculeze daune pentru cetateni pe 5 ani in urma, ca sa ne invatam si noi o data sa clarificam statutul juridic. Eu am discutat cu Directia Patrimoniu si, scrie si in raportul de specialitate: “fac parte din domeniul privat al Consiliului Local”.

 

Dl. Savu Daniel

Veniti cu un proiect de hotarare in sensul acesta in sedinta urmatoare si vedeti daca trece sau nu. Acesta il consideram ca nu este suficient fundamentat din punct de vedere juridic. Sunt o gramada de probleme care se leaga de aceste balcoane. Cititi raspunsul de la Consproiect, nici Consproiect-ul nu are o ordine foarte clara, este in functie de anii cand s-au construit blocurile, la unii sunt intr-un fel, daca sunt pe fata, daca sunt pe spate, este o intreaga poveste aici. Nu poate fi reglementata doar pentru unii printr-un proiect. Asta spunem noi. Daca trebuie sa propuneti un proiect cum ati formulat mai devreme, nici o problema, propuneti in sedinta urmatoare.

 

Dna. Trican Elena

Si, eu va intreb de ce nu s-a clarificat pana la acest moment si de ce oamenii platesc pentru ceea ce...

 

Dl. Paul Palas

Doamna Trican, daca imi permiteti, domnul Savu nu este in masura sa va raspunda. Daca nu mai sunt amendamente la acest proiect de hotarare, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                   1 vot

Cine este impotriva?                              -

Daca se abtine cineva?                           24 de voturi

Cu un vot pentru - doamna Trican Elena si 24 de abtineri, proiectul de hotarare a fost respins.

 

***

 

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind aprobarea novarii contractului de delegare de gestiune a serviciului public de salubrizare a Municipiului Ploiesti - initiat de domnul primar”.

Aveti comentarii? Daca imi permiteti, am o sugestie pentru cei care pregatesc mapele, as avea mai multe pretentii la redactare, in expunerea de motive dar si in raportul de specilitate, spune: “contractul de delegare de gestiune a serviciului public de salubrizare a municipiului Ploiesti a fost incheiat in data de 11 octombrie 2002 sub nr. 4764/14.10.2002, intre Primaria Municipiului Ploiesti prin Regia Autonoma de Termoficare si Servicii Publice Ploiesti” si mai cine? Aceeasi lipsa este  si in raportul de specialitate. Cred ca mai multa grija nu ar strica.

Daca nu sunt observatii, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

In unanimitate de voturi, proiectul a fost adopatat.

 

 

***

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind numirea comisiei de analiza si negociere a tarifelor la contractul de delegare de gestiune a serviciului public de salubrizare a municipiului Ploiesti nr. 4764/14.10.2002 in urma solicitarii S.C. Servicii Salubritate Bucuresti - Filiala Prahova S.R.L. - initiat de domnul primar”.

 

Dl. Oprea Nicolae

Comisia 2 il propune pe domnul Banu Andrei.

 

Dl. Paul Palas

Comisia 2 il propune pe domnul consilier Banu Andrei.

 

Dl. Teodorescu Iulian

Domnul Marcel Toma.

 

Dl. Paul Palas

Va multumesc! Alte propuneri? Va rog, domnule Mateescu!

 

Dl. Radu Mateescu

Propun pe domnul Eparu.

 

Dl. Paul Palas

Domnule Eparu, acceptati?

 

Dl. Eparu Ion

Nu, multumesc, nu accept.

 

Dl. Savu Daniel

Eu o propun pe doamna Trican.

 

Dna. Trican Elena

Nu accept.

 

Dl. Savu Daniel

De ce, sunteti in conflict de interese?

 

Dna. Trican Elena

Nu!

 

Dl. Paul Palas

Alte propuneri?

 

Dl. Eparu Ion

Eu pot sa ma explic: am suportat multe jigniri ca membru in comisia de renegociere la Apa Nova, de la unii dintre colegii consilieri si, mi-a ajuns. Va multumesc pentru propunere.

 

Dna. Trican Elena

Si eu pot sa explic, am fost intr-o serie de comisii, toate propunerile mele nu au fost luate in consideratie, inclusiv cu legea, am spus ca la Apa Nova, profitul trebuie limitat la 10% si nu s-a luat in consideratie. Ce sa mai spun aici? Dupa aceea or sa spuna ca sunt subiectiva pentru ca este vorba de SSB.

 

Dl. Paul Palas

Mai sunt propuneri?

In aceste conditii, supun votului dumneavoastra ideea de a vota prin vot deschis:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

In unanimitate, s-a decis vot deschis.

 

*

Dl. Paul Palas

Supun la vot proiectul de hotarare asa cum este pe ecran in acest moment:

Cine este pentru?                                   25 de voturi

Cine este impotriva?                              -

Daca se abtine cineva?                           -

In unanimitate de voturi, hotararea a fost adoptata.

 

***

Dl. Paul Palas

“Proiect de hotarare privind aprobarea Actului aditional nr. 3 la Contractul de delegare prin concesiune a serviciului public centralizat al judetului Prahova de alimentare cu energie termica a Municipiului Ploiesti - initiat de domnul primar”.

 

Dl. Oprea Nicolae

Fac precizarea ca aici este valabila observatia pe care am facut-o in legatura cu avizul dat de catre comisia de specialitate nr. 2, in sensul ca, dupa discutia tehnica si profesionala, s-a retras avizul.

 

Dl. Paul Palas

Am inteles dar, avizul, ca-i pozitiv, ca-i negativ, este aviz.

Alte interventii? Domnul Ionita, va rog.

 

Dl. Dan Ionita

Am in fata Autorizatia de Mediu din 10 iulie 2006 acordata S.C. Dalkia Prahova in care li se comunica, ca dupa 1 ianuarie 2007 se trece la functionarea pe combustibil gazos. Nu inteleg de ce, si in actul aditionat si in toate actele si anexele care insotesc aceste hotarari se mai face referire la combustibilii: pacura si gaze rafinare, de ce? Pentru ca se trece la combustibil gazos, nici 1% nici 3% pacura, gazos, adica gaz metan. Vreau sa va mai spun ca Dalkia are, la arzatoarele montate pe cazanele cu care incalzeste apa, reductoare pentru SO2 si NOX, ca sa ne incadram in normele europene acordate Romaniei din 2007 pana in 2017. Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule consilier.

Alte interventii, amendamente? Daca nu mai sunt, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare asa cum a fost el prezentat.

Cine este pentru?                                   11 voturi

Cine este impotriva?                              13 voturi

Daca se abtine cineva?                          1 vot

Cu 11 voturi pentru - domnii consilieri: Popa Marcian, Vasilescu Evelinne, Avramescu Teodor, Chivu Sorin, Mitu Augustin, Dumitru Carmen, Savu Daniel, Eparu Ion, Iancu Ion, Oprea Nicolae, Moraru Gheorghe, 13 voturi impotriva - domnii consilieri: Palas Paul, Mateescu Radu, Ionita Dan, Rusu Ioan, Teodorescu Iulian, Schnelbach Simona, Toma Marcel, Dinu Constantin, Sicoie Florin, Dosaru Iuliana, Lungu Gabriel, Banu Andrei, Trican Elena si o abtinere - domnul consilier Cosma Marcian, proiectul de hotarare a fost respins.

Fac precizarea ca suntem 25 de consilieri in sala. Va multumesc!

Domnul primar doreste sa faca o scurta precizare.

 

Dl. Primar

Nu avea sens sa intervin inainte de vot pentru a nu se face o confuzie ca am vrut sa influentez votul. Probabil ca, indiferent ce as fi spus, votul ar fi decurs in aceeasi maniera. Dar, pentru domnul consilier Ionita, sa nu ramana cumva cu intrebarea suspendata si cu o mare nedumerire; o centrala care este o fabrica cu grad mare de risc prevazuta la cazane cu arzatoare mixte, este obligatoriu, pentru a preveni un accident major, sa ai stoc de pacura pentru o cadere incidentala in alimentarea cu gaz. Ca urmare, s-a prevazut un minim 3% tocmai pentru a preveni riscul intreruperii accidentale a functionarii si, implicit, a serviciului. Oricum, decontarea cheltuielilor se face pe realitatea data de documente privind alimentarea cu gaz, respectiv - pacura. In conditii normale, alimentarea fiind facuta, asa cum spuneati, pe gaz. Aceasta este regula.

A doua chestiune legata de conformitatea programului si conditiile de mediu, Dalkia, intr-o sedinta extraordinara impreuna cu Consiliul Judetean, va prezenta, atat programul de investitii legat de coformitatea de mediu, cat si de alte intrebari puse anterior vizavi de obligativitatea de a face investitiile angajate prin contract. Probabil ca aceasta sedinta se va organiza nu mai tarziu de 15 decembrie si va fi facuta o convocare in timp util pentru ca este o sedinta extraordinara comuna dedicata acestui subiect.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc, domnule primar.

 

***

 

Dl. Paul Palas

          Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Extindere Baza de Productie Geam Termopan (hala de productie P, anexa depozitare P si copertina parcare), str. Marasesti nr. 295 Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

          Daca sunt observatii sau comentarii? Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra proiectul:

          Cine este pentru?                                  25 de voturi

          Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

In unanimitate de voturi, proiectul a fost adoptat.

 

 

***

 

Dl. Paul Palas

Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Complex Rezidential P+4+5 partial (spatii comerciale si apartamente), str. Carol Davila nr. 24A, Ploiesti  - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Observatii, comentarii? Daca nu sunt, supun votului:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

In unanimitate de voturi a fost aprobat acest proiect.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Spalatorie Auto-parter, str. Mihai Bravu nr. 9, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”, cu restectarea avizului comisiei tehnice.

Daca sunt comentarii, observatii? Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                              25 de voturi

Cine este impotriva?                         -

Daca se abtine cineva?                     -

Proiectul de hotararea a fost votat in unanimitate de voturi.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Spalatorie Auto P+1, imprejmuire si bransamente utilitati, str. Tribunei, nr. 28, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca sunt amendamente? Daca nu sunt, supun votului proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                 25 de voturi

Cine este impotriva?                            -

Daca se abtine cineva?                         -

Proiectul de hotararea a fost adoptat cu 25 de voturi pentru.

 

***

 

Dl. Paul Palas

Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Complex Comercial D+P+2E, bransamente utilitati, parcari, alei carosabile si pietonale, copertina auto, Str. Depoului, nr. 4, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca sunt comentarii? Daca nu sunt, supun votului dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

In unanimitate de voturi proiectul de hotarare a fost adoptat.

***

 

 

Dl. Paul Palas

Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Spalatorie Auto-parter, Str. Barcanesti nr. 119, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Observatii, amendamente? Daca nu sunt, supun votului proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                         -

Cu unanimitate de voturi, proiectul a fost adoptat.

 

***

Dl. Paul Palas

Proiect de hotãrâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Desfiintare constructie metalica, construire spatii comerciale, imprejmuire, bransamente utilitati, Str. Marasesti nr. 216, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Comentarii, observatii?

Supun votului dumneavoastra proiectul:

Cine este pentru?                                  25 de voturi

Cine este impotriva?                             -

Daca se abtine cineva?                          -

Proiectul a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

 

***

 

Dl. Paul Palas

La „Diverse”, domnul profesor, va rog!

 

Dl. Eparu Ion

Stimati colegi, numai un minut vreau sa va retin atentia, in special colegilor de la comisia 6, pregatisem pentru astazi un proiect de hotarare care viza, sa spunem, Clubul Sportiv Municipal, aparitia sau, daca vreti, activarea sectiei de fotbal. Dupa discutiile cu doamna Secretar am inteles ca nu este oportun sa incalcam propriul nostru regulament si am renuntat de a mai introduce pe ordinea de zi, peste ordinea normala, acest proiect de hotarare.

Eu mi-am permis sa fac o expunere de motive dar, data fiind o anume conjunctura, am semnat-o, insa, din partea comisiei nr. 6, m-am trecut, apoi, pe mine, personal si pe domnul Florin Sicoie care a acceptat. Deci, rugamintea era la colegii de la comisia 6 care accepta sa-si puna semnatura daca sunt de acord cu continutul acestui proiect de hotararea care urmeaza sa fie introdus pe ordinea de zi a proximei sedinte. Este lista deschisa pentru toti consilierii in legatura cu infiintarea unei echipe de fotbal in cadrul Clubului Sportiv Municipal.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule Eparu. Domnul Savu, va rog!

 

Dl. Savu Daniel

Domnule presedinte dati-mi voie sa multumesc la „Diverse” colegilor mei de vizavi pentru modul cum au votat la proiectul 21 pentru ca am avut unele remuscari in sedinta trecuta crezand ca a fost un vot impotriva mea. Nemaifiind eu initiator, imi dau seama ca nu a fost nimic cu mine. Va multumesc mult!

 

Dl. Paul Palas

Este foarte important pentru noi sa stim ca sunteti linistit. Domnule primar, va rog!

 

Dl. Primar

Aveam niste anunturi pentru perioada urmatoare: dupa cum bine stiti, 1 decembrie, ziua nationala, exista un eveniment de ceremonie organizat la statuia Mihai Viteazul, va asteptam incepand cu orele 10 de dimineata. Apoi, pe 4 avem momentul de aprindere a luminilor in oras, deschiderea sezonului de sarbatori, orele 17 in fata Casei Albe. Pe 11 la Aula mare a Universitatii de Petrol si Gaze, prezentarea oficiala a master-planului municipiului nostru facuta de arhitectii care au contractat lucrarea in prezenta reprezentantilor cat mai diversi ai comunitatii ploiestene si, dorinta ar fi sa avem cat mai multi dintre noi, reprezentantii Administratiei Publice Locale.

Va multumesc domnule presedinte!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc domnule primar. Doamna Trican, va rog!

 

Dna. Trican Elena

Vreau sa fac o precizare ca sa nu se ramana cu impresia ca, asa cum a spus domnul consilier Rusu, impozitele si taxele s-au stabilizat pe anul 2007. Vreau sa spun ca impozitul pe cladiri a crescut datorita dublarii indicilor de corectie de doua ori iar, impozitul pe mijloacele de transport, de cinci ori. Deci, nu s-a stabilizat, absolut, nimic.

In al doilea rand, solicit o sedinta extraordinara in care sa avem ca punct pe ordinea de zi, pentru ca are caracter urgent, hotararea privind revocarea Hotararii Consiliului Local nr. 252/31.10.2006 privind aprobarea unor masuri de protejare a fronturilor de captare aferente municipiului Ploiesti. Acest proiect de hotarare vine din partea a trei consilieri care au fost pusi initiatori la acest proiect de hotarare.

Va multumesc!

 

Dl. Paul Palas

Si eu va multumesc doamna Trican. Referitor la o posibila sedinta extraordinara, este o chestiune care urmeaza a fi discutata. Ca va fi convocata de domnul primar, ca o vom convoca noi, consilierii, in conformitate cu legea, ramane de stabilit. Domnul director Marina doreste sa ne spuna ceva.

 

Dl. Marina Ion

Doamna Trican, dumnevoastra cunoasteti foarte bine legile. Nu puteti sa faceti asemenea afirmatii. Deci, gradul de corectie, intr-adevar, s-a dublat dar, impozitul nu mai este 0,2% este 0,1. Impozitul ramane la fel la cladiri.

 

Dna. Trican Elena

Impozitul calculat asupra valorii impozabile.

 

Dl. Marina Ioan

Este 0,1%.

 

Dl. Paul Palas

Observ ca aveti foarte multe de spus, dar o puteti face si dupa sedinta. Va multumesc! Va doresc o zi buna tuturor!

 

 

***

 

 

          Epuizandu-se problemele de pe ordinea de zi, sedinta a luat sfarsit, drept pentru care s-a incheiat procesul - verbal intr-un singur exemplar.

 

 

 

 

PRESEDINTE DE SEDINTA,                                       SECRETAR,

          Paul Palas                                                 Maria Magdalena Mazalu