Proces verbal din 22.03.2006

Proces verbal din 22 martie 2006

ROMANIA

JUDETUL PRAHOVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI

 

 

PROCES – VERBAL

al sedintei ordinare a Cosniliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 22 martie 2006

 

Din totalul de 27 consilieri in functie, la sedinta au participat 25, absenti fiind doi si anume: Domnul Palas Paul – motivat si domnul Avramescu Teodor – motivat.

 

* * *

 

            La sedinta au mai participat:

            - Dl Emil Calota                                 -Primar

            -Dl Radu Socoleanu                           -Viceprimar

            -D-na Gratiela Gavrilescu                 -Viceprimar

            -D-na Luminita Gaborfi                     - Director Directia Administratie Publica, Juridic – Contencios

 

* * *

 

            Sedinta a fost condusa de domnul consilier Sicoie Florin.

 

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            Buna ziua si bine ati venit la sedinta Consiliului Local al Municipiului Ploiesti de astazi.

            In acest moment in sala sunt prezenti 25 de consilieri din 27 de consilieri in functie, doi lipsind motivat.

            Ca invitati avem directorii institutiilor subordonate Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, directorii directiilor de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Ploiesti, reprezentanti ai institutiilor din Municipiul Ploiesti si din judet si reprezentanti ai mass-media locala.

 

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            In ceea ce priveste proiectul ordinii de zi, sunt interventii?

 

            Dl Primar

            Fata de proiectul ordinii de zi anuntat, propun Consiliului Local al Municipiului Ploiesti scoaterea pentru o mai buna fundamentare a proiectului de la punctul 17 si am aflat de la initiatori, am inteles ca si proiectul de la punctul 20 se doreste a se amana tot pentru o mai buna fundamentare.

            Va multumesc !

            D-na Trican Elena

            Propun scoaterea de pe ordinea de zi a sedintei a proiectului de la punctul 18 pentru ca in acest proiect nu s-au parcurs toate etapele prevazute de lege in vederea concesionarii acestui teren.

Multumesc !

 

Dl Sicoie Florin

Se propune adaugarea pe ordinea de zi a sedintei a proiectului de hotarare privind constituirea comisiei speciale de identificare a factorilor de risc ce pot afecta viata, integritatea si sanãtatea cetãtenilor Municipiului Ploiesti si de identificare a mãsurilor necesare de prevenire a acestora – initiat de domnul consilier Banu Andrei.

 

Dl Savu Daniel

Doamna Trican a facut o propunere, sa ne explice ca sa putem intelege si noi pe ce se bazeaza pentru a sti cum votam.

 

Dl Sicoie Florin

Sa o luam pe rand.

Proiectul de hotarare de la punctul 17, respectiv „Proiect de hotãrâre privind concesionarea cãtre S.C. CONPET S.A. a terenului în suprafatã de 8233,00 mp, din str. Curcubeului, nr. 46, pe care se aflã amplasatã Baza Sportivã CONPET (Vointa) – initiat de domnul primar si domnii consilieri Dumitru Carmen, Popa Marcian, Avramescu Teodor si Lungu Gabriel.”, domnul Primar l-a retras, dar exista si alti initiatori.

Daca si ceilalti initiatori isi retrag proiectul de hotarare, nu mai trebuie supus la vot acest lucru.

 

*

 

Dl Sicoie Florin

In ceea ce priveste proiectul de hotarare de la punctul 18, doamna Trican, domnul Savu a solicitat unele lamuriri.

 

D-na Trican Elena

La acest proiect de hotarare, asa cum spune legea, trebuia acordul tuturor vecinilor, in cazul de fata, acordul domnului Vasile Constantin.

Acest proiect de hotarare a mai fost si data trecuta pe ordinea de zi a sedintei,     l-am scos si nu mi se pare normal sa concesionam direct o suprafata de teren de 440 mp. Il scoatem la licitatie si firma care a solicitat concesionarea directa are drept de preemtiune in anumite conditii.

 

D-na Gaborfi Luminita

Legea nr. 50/1991 a fost modificata astfel incat nu mai este necesar acordul vecinilor, ca urmare proiectul de hotarare poate ramane pe ordinea de zi a sedintei.

 

Dl Savu Daniel

Pentru a vota in deplina cunostinta de cauza, trebuie sa spunem colegilor ca noi am dezbatut acest proiect de hotarare in comisie si data trecuta cand am cerut prorogarea lui pentru o mai buna fundamentare si la ultimele comisii, nu am gasit nicio hiba legala, ba mai mult, prin aceasta concesiune am avantaja cateva familii din zona care vor beneficia de introducerea canalizarii si a apei pe strada respectiva.

In plus, suprafata de teren asa cum se prezinta ea acum, nu permite a fi un loc construibil pentru altcineva, decat pentru o extindere a constructiei existente.

Am studiat planurile la comisia de urbanism si acest mod de valorificare a terenului este unul optim pentru Consiliul Local, acea suprafata chiar daca are 440 mp, are niste restrictii de construire. In plus, se afla intr-o zona care nu este tentanta pentru ploiesteni, decat pentru cei cu care se invecineaza.

Referitor la vecini, nu ar fi putut solicita concesionarea terenului, intrucat domnul respectiv nu are o locuinta care sa se invecineze cu terenul, sa poata cere extindere pe aceasta suprafata de teren.

Din aceste considerente comisia de urbanism in unanimitate a acordat aviz favorabil acestui proiect de hotarare.

 

Dl Sicoie Florin

Atata vreme cat initiatorii nu isi retrag proiectul de hotarare, sunt obligat sa supun la vot propunerea doamnei Trican Elena.

Supunem la vot scoaterea de pe ordinea de zi a sedintei a proiectului de hotarare de la punctul 18:

Cine este pentru ?                     2 voturi

Cine este impotriva ?                17 voturi

Daca se abtine cineva ?             5 abtineri

Cu doua voturi pentru, 17 voturi impotriva si 5 abtineri, aceasta propunere nu a fost aprobata, proiectul de hotarare ramane pe ordinea de zi a sedintei.

 

*

 

Dl Sicoie Florin

Referitor la proiectul de hotarare de la punctul 20, respectiv „Proiect de hotãrâre privind solutionarea cererii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului de acordare înlesniri la plata obligatiilor bugetare restante datorate de S.C. UZTEL S.A. Ploiesti cãtre bugetul local al Municipiului Ploiesti – initiat de domnii consilieri Iancu Ion, Mitu Augustin, Rusu Ioan, Vasilescu Evelinne si Mateescu Radu.”, daca toti initiatorii doresc scoaterea de pe ordinea de zi a sedintei, nu mai este nevoie de vot.

 

*

 

Dl Sicoie Florin

Supunem la vot introducerea pe ordinea de zi a sedintei a „Proiectului de hotarare privind constituirea comisiei speciale de identificare a factorilor de risc ce pot afecta viata, integritatea si sanãtatea cetãtenilor Municipiului Ploiesti si de identificare a mãsurilor necesare de prevenire a acestora – initiat de domnul consilier Banu Andrei.”:

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost introdus pe ordinea de zi a sedintei.

 

*

 

Dl Sicoie Florin

Supun la vot ordinea de zi in ansamblu:

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, ordinea de zi a sedintei a fost aprobata.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Primul punct de pe ordinea de zi, „Aprobarea procesului verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 28 februarie 2006.”

Daca nu sunt interventii, comentarii, supunem la vot acest proces verbal:

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proces verbal a fost aprobat.

 

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            Urmatorul punct de pe ordinea de zi, „Intrebari si interpelari”.

            Cine se inscrie la cuvant?

 

            Dl Ionita Dan

            Am o interpelare pentru domnul director al Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti si pentru domnul director Bratosin, este vorba de statiile de autobuz de la Hale si Gara de Sud care arata jalnic din punctul meu de vedere si al cetatenilor care calatoresc.

            Vreau sa stiu ce fel de contracte sunt incheiate cu firma care are magazinele din acele statii, de ce nu le intretine asa cum probabil prevede contractul in vigoare intre Consiliul Local si acea firma.

            A doua interpelare se refera la Casa de Cultura a Municipiului Ploiesti, avem un proiect de hotarare pe ordinea de zi, modificam statul de functii si organigrama si as vrea sa stiu si eu Universitatea Populara „Dimitrie Gusti” unde isi tine cursurile, unde sunt anuntate aceste cursuri, cine sunt lectorii si cum se desfasoara ele, pentru ca am avut o intrevedere la comisia de cultura, sanatate si invatamant pe aceasta tema, si doamna directoare se pare ca inca nu si-a facut temele in totalitate.

            Va multumesc !

 

            Dl Rusu Ioan

            Am si eu doua interpelari.

            Noi anul trecut am votat in Consiliul Local un fond, un imprumut extraordinar de mare pentru strazi. As vrea sa stiu  daca s-au demarat procedurile de achizitie pentru reparatia strazilor, am vazut acolo ca este trecuta si strada Malu Rosu si am avut cateva sesizari ale cetatenilor din zona. De asemenea, avand in vedere ca luna aprilie este luna curateniei, as dori ca la sfarsitul lunii aprilie sa putem iesi in Ploiesti si invit toti consilierii, daca ne pune si Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti un autobuz, sa vedem modul cum s-a facut curatenia in orasul Ploiesti in luna aprilie, pentru ca daca la sfarsitul lunii aprilie nu avem curatenia executata deja, primavara a trecut si in acest sens, as dori ca in aceasta primavara sa reusim totusi intr-o luna sa facem toate marcajele pe strazile din orasul Ploiesti, sa fim capabili sa varuim si pomii, sa intretinem spatiile verzi.

            Multumesc !

 

            D-na Trican Elena

            As vrea totusi sa oferim posibilitatea concesionarii unor suprafete de teren si cetatenilor de rand, nu doar celor cu influenta.

            Este vorba de solicitatea unui cetatean de rand din Municipiul Ploiesti sa concesioneze o suprafata de 15 mp undeva la intersectia strazilor Aleea Profesorilor si Mosneni. A fost plimbat pe drum, a fost trimis de la Patrimoniu la Administratia Domeniului Public si Privat sa ceara acordul acestora ca prin aceasta lucrare nu restrictioneaza reabilitarea cartierului Malu Rosu. I s-a dat avizul de la Administratia Domniului Public si Privat Ploiesti, in schimb, de la Directia Generala de Dezvoltare  Urbana a fost trimis la plimbare fara niciun fel de raspuns. Pur si simplu nu se aproba, de ce nu se aproba, nu se stie.

            A doua problema pe care vreau sa o ridic, pe strada Cantacuzino, in spatele blocurilor, langa Romgaz, cineva a imprejmuit o suprafata destul de mare de teren. Este vorba de terenul pe care proprietarii ar trebui sa-si parcheze masinile. Nu se stie cine a imprejmuit, oricum, cine a imprejmuit, isi parcheaza acolo masini de tonaj mare. As vrea ca reprezentantii Administratiei Domeniului Public si Privat sa mearga in zona si sa vada cum a fost imprejmuit. Nu a fost revendicat.

            O alta problema este problema curateniei. Intr-adevar, nu numai operatorul este vinovat in aceasta situatie, ci si cetatenii. Pentru aceasta ar trebui sa initiem noi, consilierii, un proiect de hotarare, cu ajutorul Administratiei Domeniului Public si Privat Ploiesti. Acolo, langa Societatea Nationala a Carbunelui este un teren neimprejmuit. De fiecare data, cineva vine acolo cu caruta cu carut si rastoarna gunoiul. Eu l-am rugat de foarte multe ori pe domnul director Faca sa trimita de la S.S.B. sa ridice gunoiul, pentru ca totusi este in centrul orasului. Vreau sa initiem un proiect de hotarare prin care Politia Comunitara sa urmareasca aceste persoane, iar in momentul in care sunt prinsi, amenzile sa constea in prestatie de munca in folosul comunitatii sau sa achite contravaloarea prestatiei operatorului, pentru ca noi suportam contravaloarea acestor operatii, desi noi nu facem acest lucru.

            Multumesc !

 

            Dl Sicoie Florin

            Interpelarile mele se refera la urmatoarele aspecte: in mai multe zone din oras  mi-au fost semnalate si am vazut si cu ochii mei, santuri sapate de Apa Nova, astupate superficial si ramase neasfaltate. As vrea sa stiu care este situatia asfaltarilor si in ce fel, dupa ce sapa un sant, Apa Nova este obligata sa rezolve problema asfaltarilor ulterioare.

            A doua problema, se refera la faptul ca majoritatea semnelor de circulatie care privesc oprirea interzisa, sunt puse total aiurea in oras si total inutil si de luni de zile semnalez acest aspect si el nu a fost vreodata dus, nici macar intr-o faza incipienta. Atata vreme cat orasul duce lipsa de locuri de parcare, a expune amenzilor, ridicarilor atatea mii de masini a unor oameni care stau in niste blocuri pentru care numarul de locuri de parcare inseamna mult mai putin decat numarul de masini, necesita totusi acest tip de masura.

            Pot semnala personal zeci de situatii in care semnele sunt total inutile.

            Astept un raspuns din partea acelora care se ocupa cu aceasta problema.

            In al treilea rand, lanturile pentru mine sunt simbolul lipsei de libertate. Am ramas stupefiat cand am vazut vizavi de Mall un sistem, numai Ploiestul putea emite asa ceva, lanturi alb cu rosu la 0,5 m de bordura, ocupand o zona probabil pentru a impiedica parcarea. Nu sunt obisnuit sa merg zeci de metri ca sa pot traversa o strada intr-o zona in care poti traversa strada oriunde. As vrea sa stiu cine a aprobat instalarea acelor lanturi si cer scoaterea lor imediat.

 

            Dl Chivu Sorin

            As avea o interpelare de facut, adresata in special responsabililor programului de colectare selectiva a deseurilor. Stim cu totii ca acest program face parte din programul numit „Romania mai curata”. La momentul respectiv, am fost si eu de acord ca amplasarea acestor pubele sa se faca in zone centrale, fiind o etapa pilot si pe caile de acces pietonal, dar astazi, nu cunosc situatia monitorizarii, dar constatam cu totul si cu totul altceva, ceva cred, la care nu ne asteptam, in sensul ca – noaptea, cu siguranta sunt vizitate aceste puncte de colectare selectiva a deseurilor, cred ca de rromi si in urma lor ramane macel. Vin cu urmatoarea propunere, daca se poate, rugaminte prin aceasta interpelare, daca se poate, sa mutam aceste pubele de colectare selectiva in vecinatatea platformelor gospodaresti, evitand astfel acea mizerie care se creaza si o gasim in mod special dimineata, dupa vizita acelor cetateni.

            Va multumesc !

 

            Dl Savu Daniel

            S-a facut o afirmatie de catre colega noastra, doamna Trican, care vizeaza in mod direct si comisia de urbanism. Vreau sa raspund aici, toti membrii comisiei de urbanism cred ca sunt de acord cu mine, ca in nenumarate cazuri la comisia de urbanism au fost aprobate cererile de concesionare de teren pentru oameni simpli din acest oras, fara niciun fel de conditie politica, singura conditie a fost sa indeplineasca cerintele legale pentru concesionare. Sunt nenumarate cazuri, noi in Consiliu, in care am aprobat concesionarea unor terenuri acelora care aveau dreptul. Acest caz nu a ajuns inca la comisie, probabil este o problema de legalitate la comisia de urbanism, dar vreau sa fiti cu totii convinsi ca orice cetatean din Municipiul Ploiesti care solicita o concesionare de teren si are dreptul la ea, a trecut prin comisia de urbanism si a fost aprobata, deci nu este corct sa inducem celor care ne urmaresc ideea ca aceste concesionari sunt numai pentru anumiti potentati ai orasului, nu este adevarat. In comisia de urbanism s-au aprobat toate concesionarile cerute de catre cetatenii din Municipiul Ploiesti, sunt nenumarate cazuri.

            Va multumesc !

 

            Dl Primar

            Sigur, am sa incerc sa raspund telegrafic si poate o sa venim si cu ceva raspunsuri in scris pentru lucruri care presupun detalii, pe langa statiile de la Gara de Sud si de la Hale, sunt in contract de asociere cu Coreco, un contract mai vechi, este adevarat Coreco nu a mai intervenit pe aceste doua statii RATP din anul 2003, sunt convins ca  domnul Bratosin il va atentiona pe directorul general pentru a se conforma obligatiilor din contract.

            Pentru modul in care functioneaza Universitatea „Dimitrie Gusti”, veti primi o informare in scris din partea doamnei director Ghiorghita.

            As vrea sa raspund mai intai doamnei consilier Trican, pentru ca nu am retinut numele cetateanului care a solicitat  terenul de 15 m.

 

            D-na Trican Elena

            Stelian Adrian.

 

            Dl Primar

            Vom verifica punctual si eu cred ca nu trebuie sa cream panica in randul cetatenilor, ca facem discriminari, daca cererea este intemeiata si corespunde cerintelor urbanistice, va primi fara probleme, de fapt va trece prin rigorile de aprobare, concesionarea fiind de competenta Consiliului Local.

            Terenul de langa societatea dumneavoastra este identificat ca apartine, in baza glorioaselor legi ale proprietatii, unui cetatean domiciliat in Germania care dupa ce si   l-a dobandit, l-a lasat in starea pe care o vedeti, am facut apeluri repetate, ma gandesc la un moment dat sa invitam in mod solidar, niste cetateni din oras sa facem o deplasare pana in Germania, eventual la Primaria orasului in care domiciliaza cetateanul respectiv, cu poze si sa aratam cum se lasa o proprietate in Romania, cum probabil nu se lasa in orasul german unde locuieste proprietarul. Nu este singurul teren proprietate privata aflat in aceasta stare, ati observat ca noi incercam sa sensibilizam punand  pancarde cu „teren privat abandonat”, o sa gasim poate, vom intreba si colegii ziaristi, poate gasim niste formule mai impetuoase ca sa sensibilizam proprietarii. Nu stiu, poate vom face un concurs de idei.

            Am lasat la urma partea comuna numita curatenia orasului si reparatia strazilor, ca si marcajul, ma bucur din suflet ca suntem inpreuna in acest program, de Pasti este o traditie la romani, ii propun domnului consilier Rusu ca impreuna sa organizam o campanie de munca voluntara in vinerea dinaintea Floriilor sau sambata daca vreti, ne intalnim impreuna, ne alegem un parculet sau un loc si eu vin cu executivul, dumneavoastra cu Consiliul si facem o demonstratie de solidaritate civica, daca sunteti de acord dom nule consilier pentru sambata de dinaintea Floriilor.

            Oricum, pentru drumuri, din nefericire, am intrat intr-un carusel legislativ, exista o informare la mapa, in baza unei hotarari de instanta pe care o firma de constructii din Ploiesti, nu ii rostesc numele pentru ca dupa opinia mea ii facem o publicitate nedorita, nu am mai putut continua programul de reparatii curente in ciuda faptului ca vremea s-a imbunatatit, ca urmare, astazi in mapa, si am apreciat solidaritatea dumneavoastra de a gasi o formula de maxima urgenta de a putea repara macar zonele de trafic maxim, odata si cu efectuarea operatiilor de marcaj pe aceste artere, sper ca pana de Pasti ploiestenii sa vada orasul in zonele mai importante, ceva mai bine pregatite.

            Pentru partea de drumuri care inseamna angajarea celor 30 miliarde prevazute, lasand trei de-o parte pe interventii, reparatii curente si programul de investitii deja aprobat, 12 aprilie este termenul de organizare a licitatiei, probabil ca dupa termenul prevazut de lege, undeva in jurul datei de 17 aprilie vom intra si pe aceasta zona de lucru, repet, atunci va fi momentul cand cu adevarat Ploiestiul va deveni un santier.

            Si eu imi insusesc ceea ce spunea domnul Prim – Ministru Tariceanu si ceea ce a spus si doamna consilier Trican, si alti colegi au spus, si cetatenii au partea lor de vina in starea de curatenie a unor orase, dansul vorbea de Bucuresti, iata ca noi vorbim de Ploiesti, poate ca apelul pe care il facem impreuna va sensibiliza o buna parte dintre ploiesteni, sa pastram orasul impreuna cu operatorul de salubritate si cu oamenii de control de la regie intr-o stare mai apropiata de anul 2006.

            Noaptea, rromii umbla, asa este, umbla nu doar prin containerele in care selectam pet-urile si alte materiale reciclabile, dar umbla si prin zone in care depozitam deseuri, incercam sa-i potolim cu Politia Comunitara, in noua formula comisia de monitorizare a functionarii Politiei Comunitare este extrem de implicata si profit de interventia mea, sper sa nu mai rapesc timpul acestei sedinte, rugand liderii de grupuri politice, in cel mai scurt timp posibil, o saptamana, sa ne inainteze propunerea din partea fiecarui grup, deci vom avea cinci reprezentanti ai comunitatii ploiestene, cinci oameni care vor reprezenta cetatenii in comisia privind Politia Comunitara, astfel incat sa avem o reprezentare si conform legii, dar si conform structurii socio – profesionale a populatiei ploiestene.

            Astept si eu cu nerabdare concursul „Cel mai frumos bloc”, avem peste 250 de inscrieri, si acest aspect va contribui sper la imbunatatirea aspectului din cartier.

            Va multumesc !

 

            Dl Bratosin Gheorghe

            Vreau sa fac aici o completare, stim ca zona Vest se afla intr-un program de reabilitare si pana nu se termina acest program, banuiesc ca nu este posibila amplasarea unor garaje, pentru ca sunt foarte multe cereri ale proprietarilor de masini care locuiesc in zona.

            Asa cum s-a spus in informarea facuta de catre Directia de Urbanism, pana nu se realizeaza programul de reabilitate si pana nu se vor rezolva problemele aparute ca urmare a legilor proprietatii, faptul ca orice teren din zona poate fi afectat de o notificare in baza Legii nr. 10 sau in baza Legii nr. 247, nu ne putem angaja la o astfel de licitatie pentru ocuparea unor asemenea amplasamente.

 

            Dl Primar

            Am ramas dator cu un raspuns, pentru aspectul zonei centrale, eu cred ca indiferent de explicatii si de interventii, singura rezolvare va fi proiectul CIVITAS pe care o sa-l incepem, speram, cat putem de repede, zona centrala, cea din fata Mall-ului de care vorbiti, arata oribil, sigur ca a fost o decizie rapida a comisiei de circulatie, politia impreuna cu comisia de circulatie in care avem si noi reprezentanti, pentru a opri parcarea masinilor pe trotuarul care este in fata Mall-ului, solutia finala o vom regasi in proiectul de reorganizare si amenajarea centrului civic in care, reamintesc celor prezenti, zona respectiva va fi o zona pietonala, deci masinile vor avea zone de parcare in afara acestei zone.

            Va multumesc !

 

            D-ra Simona Munteanu

            Raspunsul nefavorabil s-a dat la solicitarea pentru construirea unui garaj intr-un cartier de locuinte, nu la solicitarea de concesiune a unui teren.

 

            Dl Sandulescu Cristian

            Apa Nova a primit zeci de amenzi pana acum pentru neintrarea in grafic, este adevarat, nici vremea nu a fost prielnica, s-a contactat o firma sa le repare si speram sa isi intre in atributii asa cum trebuie.

            Referitor la semnele de circulatie, vreau sa reamintesc Consiliului Local ca aceasta activitate a fost transmisa de curand, asta este situatia, acum este la Administratia Domeniului Public si Privat Ploiesti, noi am organizat o actiune pentru identificarea semnelor de circulatie, sa nu va sperie termenul, noi am stabilit un termen de doua luni, dupa care pe o harta a Ploiestiului vom avea fiecare semn de circulatie foarte clar reprezentat.

            Vreau sa va mai spun, vizavi de o parere sau de alta, semnele de circulatie au fost puse cu acordul Politiei si daca atunci gandirea a fost eventual eronata, in momentul in care va exista aceasta harta, comisia de circulatie isi va spune punctul de vedere.

            Va multumesc !

           

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

            Proiect de hotãrâre privind actualizarea inventarului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public si privat al Municipiului Ploiesti – initiat de domnul primar.”

            Cine se inscrie la cuvant ?

 

            Dl Oprea Nicolae

            Comisia nr. 2 aflata in situatia de a primi acest proiect de hotarare in zona ei de responsabilitate, a avut rezerve si am notat in avizul dat la acest proiect de hotarare, avem obiectiuni pentru trei pozitii, la anexa nr. 1, pozitiile nr 3, 4 si 5. Este vorba despre trei imobile care au fost retrocedate, iar in articolul 1 se spune „Aproba trecerea  din domeniul public in domeniul privat al Municipiului Ploiesti…”, asta inseamna ca urmare aprobarii acestui proiect de hotarare, noi ramanem incarcati  cu acestea, conform proiectului de hotarare. Ori spunem ca le scoatem din inventarul bunurilor noatre, din patrimoniu, ceea ce concorda cu realitatea, ori, banuiesc ca este obligatoriu intai trecerea din domeniul public, in domeniul privat si dupa aceea, atunci sunt obligat sa pun intrebarea „de ce nu s-a facut asa?”, adica operam trecerea din domeniul public in domeniul privat, ceea ce este de competenta Consiliului Local si abia dupa aceea executivul putea sa treaca la retrocedare. Asteptam o explicatie, oricum, propun completarea in sensul ca se scot din patrimoniu, asta este adevarul, nu ne putem incarca in domeniul public cu ceva care nu exista, nu le mai avem.

            Multumesc !

 

            D-na Trican Elena

            As vrea ca totusi ca aceste proiecte de hotarari sa fie citite de cei care le fac, mai ales raportul de specialitate. Citesc aici in raportul de specialitate la proiectul de hotarare ca in urma operatiunii de inventariere, comisia care inventariaza a constatat ca punctul termic 1 Republicii si punctul termic 3 Republicii sunt desfiintate. Daca sunt desfiintate, nu inteleg de ce le mai trecem in domeniul privat, poate se scot din functiune si le trecem in domeniul privat pentru a fi casate sau valorificate conform legii.

            In al doilea rand, asa cum a spus si domnul consilier Oprea, sunt cele doua gradinite cu program normal care ne obliga pe noi sa le trecem acum in domeniul privat in conditiile in care ele au fost retrocedate in 2005. Trebuia intai sa se faca trecerea in domeniul privat si dupa aceea retrocedarea, sau punem aici „si scoaterea din patrimoniul Municipiului”.

            In al treilea rand, sunt niste spatii in strada Postei nr. 6 care au fost transmise de catre Consiliul Local spre administrare Administratiei Serviciilor Sociale Comunitare, nu prin proces – verbal cum se spune aici, ci de catre Consiliul Local in administrare. Acelasi lucru este si in strada Independentei, a fost transmis nu unei institutii publice, ci in administrarea unui agent economic.

            O alta problema, la pagina 2, bunuri ce urmeaza sa fie incluse in domeniul public, eu nu cred ca 254 de platforme gospodaresti valoreaza 1.376.501, cred ca valoreaza 13 miliarde sau 1.376.501 RON. Acelasi lucru si la punctele termice, aliniatul urmator, punctele aceastea termice nu cred ca valoreaza 21.258,56.

            As vrea sa se dea mai multa importanta acestor documente care sunt supuse aprobarii Consiliului Local pentru ca noi nu dorim dupa aceea sa dam nota explicativa.

            Multumesc !

 

            Dl Bratosin Gheorghe

            Toate valorile sunt in RON.

            In ceea ce priveste primul aspect, logic, se creaza o dificultate, dar pentru a face procedura de scoatere asa cum trebuie, stim foarte bine ca bunurile din domeniul public sunt inalienabile, imprescriptibile, insesizabile. Pentru ca pozitia respectiva sa poata fi scoasa din domeniul public, este normal, este de competenta Consiliului Local sa aprobe aceasta trecere din domeniul public in domeniul privat, dupa care sa se aplice prevederile legii retrocedarii.

            Am fost pusi aici in dificultate, pentru ca trebuiau intai scoase din domeniul public si dupa aceea retrocedate cele doua gradinite.

 

            D-na Gaborfi Luminita

            Conform Legii nr. 10/2001, modalitatea de retrocedare a imobilelor catre persoanele care au notificat este urmatoarea:

            Mai intai se emite o dispozitie prin care se retrocedeaza imobilul, urmeaza ca persoana indreptatita sa procedeze la intabularea acestuia la Cartea Funciara si numai dupa indeplinirea acestei obligatii ii putem pune in posesie.

            Acesta este motivul pentru care intai trecem din domeniul public in domeniul privat, ulterior urmand sa incheiem procesul verbal de punere in posesie.

 

            Dl Oprea Nicolae

            Asta spuneam si noi, ca noi Consiliul Local va invitam frumos sa respectam legea.

            Intai veniti in Consiliu, aprobam prin hotarare trecerea din domeniul public in domeniul privat si dupa aceea aplicati dumneavoastra legea.

            Asta am sesizat noi – comisia 2, nu eu personal, ci comisia de specialitate nr. 2 va cere sa respectati legea, de asta am trecut acele observatii in aviz.

            Daca noi Consiliul suntem in situatia de a consfinti niste acte administrative, este o problema, daca legea spune altfel, vrem sa fim in drepturile noastre legale, adica sa hotaram inainte de a se indeplini actul administrativ.

 

            Dl Sicoie Florin

            Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot proiectul in forma existenta.

 

            D-na Gaborfi Luminita

            Se completeaza articolul 1 din proiectul de hotarare cu „urmand ca imobilele prevazute la pozitiile 3, 4 si 5 din aceasta anexã sa fie scoase din domeniul privat, în baza proceselor-verbale de punere în posesie”.

 

            Dl Sicoie Florin

            Supunem la vot completarea articolului 1 din proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?                      21 voturi

            Cine este impotriva ?                1 vot

            Daca se abtine cineva ?             -

            Cu 21 voturi pentru si un vot impotriva, acela al doamnei consilier Trican Elena, acest amendament a fost aprobat.

 

            Dl Mitu Augustin

            La art. 5, sa se corecteze „fântâna artezianã situatã lânga Cimitirul Eroilor Sovietici”.

 

            Dl Sicoie Florin

            Supunem la vot modificarea art. 5:

            Cine este pentru?                      22 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             -

            In unanimitate de voturi, aceasta modificare a fost aprobata.

 

*

 

            Dl Sicoie Florin

            Supunem la vot proiectul de hotarare in ansamblu:

            Cine este pentru?                      21 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

            Cu 21 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

           

            Dl Sicoie Florin

            Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei  si anume:

            Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public în domeniul privat a unor bunuri în vederea casãrii si valorificãrii acestora – initiat de domnul primar.”

            Cine se inscrie la cuvant?

 

            Dl Popescu Catalin

            Am sa fac economie de timp, si nu am sa ma refer la toate lucrurile neclare cuprinse in cele 30 – 40 de pagini de liste.

            Am sa fac propunerea ca sa apara un alt articol 4 dupa articolul 3 sau un  alt paragraf la articolul 3 care sa sune astfel:

            „Propunerea privind evaluarea si valorificarea bunurilor identificate în Anexele nr. 1 si 2 va fi supusa aprobãrii Consiliului Local al Municipiului Ploiesti.”

            Aici ajungem la detalii, domnul Bratosin a spus ca toate valorile sunt in RON. Cand este vorba de astfel de sume, firesc, trebuie sa fim foarte atenti  la valorificare, dar chiar considerand ca aici este o greseala ca si in multe alte locuri, sumele sunt mari, chiar si cantitatea de fier vechi, daca ea va fi toata de fier vechi este foarte mare, aceasta este propunerea mea ca respectiva comisie de casare sa faca propunerea Consiliului in care sa estimeze si veniturile, chiar si costurile acestei valorificari, pentru ca banuiesc  ca vor fi si niste costuri.

 

            D-na Trican Elena

            As mai avea o propunere de completare cu inca un articol, este in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 45, „Sumele ce se vor încasa ca urmare a valorificarii bunurilor se vor constitui venituri la bugetul local”.

            Mai este o anexa. La anexa nr. 1A – statie de hidrofor, mijloace fixe, ce se scot din anexa nr. 1 la contractul de concesiune din domeniul public si se trec in domeniul privat, in anexa nr. 2 la contractul de concesiune.

 

Dl Bratosin Gheorghe

            Se caseaza mijloacele fixe din dotarea cladirilor urmand ca aceste cladiri sa fie trecute in anexa 2 la contractul de concesiune, urmand a fi folosita pentru nevoile personale ale agentului economic

            Legat de valoarea acestora, acestea sunt valorile din contabilitate si s-a constatat cu ocazia inventarierii ca este artificial umflata prin aplicarea coefiecientilor de reevaluare care s-a facut in anul 2004 si este anormal sa fie asa pentru s-a facut o aplicare mecanica a acestor coeficienti, fara sa se tina cont de valoarea reala a activului respectiv.

 

            D-na Trican Elena

            Aici este vorba de un activ care are in componenta mai multe mijloace fixe.

 

            Dl Sicoie Florin

            Va supun aprobarii amendamentul domnului consilier Popescu Catalin:

            Cine este pentru?          21 voturi

            Cine este impotriva ?    -

            Daca se abtine cineva ? -

            In unanimitate de voturi, acest amendament a fost aprobat.

 

            Dl Sicoie Florin

            Supunem la vot amendamentul doamnei consilier Trican Elena:

            Cine este pentru?          21 voturi

            Cine este impotriva ?    -

            Daca se abtine cineva ? -

            In unanimitate de voturi, acest amendament a fost aprobat.

 

            Dl Sicoie Florin

            Supunem la vot proiectul de hotarare in ansamblu:

            Cine este pentru?          21 voturi

            Cine este impotriva ?    -

            Daca se abtine cineva ? -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

            Proiect de hotãrâre privind reorganizarea Serviciului Public Finante Locale Ploiesti si transformarea unor posturi ocupate de angajati care au absolvit studii de nivel superior în specialitatea în care îsi desfãsoarã activitatea – initiat de domnul primar.”

            Cine se inscrie la cuvant ?

 

            Dl Primar

            Fata de textul initial, propunem eliminarea art. 1 pentru ca discutia pe organigrama va fi facuta dupa o mai buna fundamentare impreuna cu Regulamentul de Organizare si Funtionare si renumerotarea articolelor care raman. Totodata propunem reformularea titlului proiectului de hotarare, conform eliminarii articoului 1.

 

            Dl Sicoie Florin

            Aceasta fiind propunerea initiatorului, conform legii, nu mai trebuie sa o supunem aprobarii.

            Supunem la vot proiectul de hotarare in noua forma:     

            Cine este pentru ?                     22 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             -          

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei, si anume:

            „Proiect de hotãrâre privind modificarea statului de functii prin transformarea a douã posturi în urma absolvirii studiilor superioare în cadrul Casei de Cultura I. L. Caragiale Ploiesti – initiat de domnul primar.”

            Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru ?                     21 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             1         

            Cu 21 voturi pentru si o abtinere, aceea a domnului consilier Ionita Dan, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

            Dl Sicoie Florin

            Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei, si anume:

            Proiect de hotãrâre privind asocierea dintre Teatrul Toma Caragiu Ploiesti si Asociatia Culturalã Jazz Forum 03 Ploiesti – initiat de domnii consilieri Iulian Teodorescu, Florin Sicoie, Carmen Dumitru, Marcian Popa, Teodor Avramescu, Gabriel Lungu si Dan Ionitã.”

            Cine se inscrie la cuvant ?

 

            Dl Teodorescu Iulian

            As vrea ca pe lista initiatorilor sa fie trecut si domnul Primar Emil Calota pentru ca este un mare iubitor de jazz si impreuna am fost fondatorii acestui club. Mi s-ar parea normal sa apara ca initiator. Desigur, cu acordul dansului.

 

            Dl Banu Andrei

            La art. 1  se spune ca se „aprobã asocierea între Municipiul Ploiesti, prin Teatrul Toma Caragiu Ploiesti cu Asociatia culturalã Jazz Forum 03 Ploiesti, în vederea organizãrii în comun a unor actiuni cultural – educative”, fara a se spune pe cat timp, in vreme ce in raportul de specialitate si in expunerea de motive se prevede strict pentru perioada celor doua zile. Atunci apare urmatoarea problema – fie aprobam ca aceasta asociere sa fie pe termen nelimitat, fie practic, in art. 1 sa mentionam aceasta perioada.

 

            Dl Teodorescu Iulian

            Asocierea este pe termen nelimitat, festivalul care se desfasoara in acea perioada este un prim obiectiv al acestei asocieri.

            Ploiestiul are o traditie, a fost primul oras din tara care a organizat un astfel de festival in 1969, dupa aceea a fost preluata ideea de catre Sibiu, dar ideea noastra este de a promova pe aceasta cale jazzul.

 

            Dl Banu Andrei

            Eu ceream sa completam articolul 1 cu aceasta perioada sau expunerea de motive si raportul de specialitate cu „termen nelimitat”.

            Aceasta este propunerea mea.

            Eu nu inteleg, daca intelegeam, nu faceam aceasta interventie. Sunt doua alternative: ori prevedem perioada, ori termen nelimitat si atunci punem de acord raportul de specialitate si expunerea de motive cu articolul 1 din proiectul de hotarare.

 

            Dl Primar

            Cred ca apare confuzia din temerea domnului director Sabados care pentru a da acceptul de organizare a festivalului de jazz, s-a temut cu finantarea actiunii si pentru asta a facut un raport de specialitate exact pe actiunea respectiva.

            Dupa disputiile ulterioare si stabilind mecanismul de finantare a activitatii legata de asociere, s-a modificat proiectul de hotarare, inclusiv titulatura, ramanand raportul de specialitate nemodificat. Deci prima actiune din aceasta asociere va fi festivalul de jazz.

            Aveti dreptate, este o inconsistenta intre raport si proiectul de hotarare, dar faptul ca in text nu se precizeaza durata asocierii, presupune implicit durata nedeterminata.

 

            Dl Banu Andrei

            Haideti sa specificam acest termen si ne punem de acord.

 

            Dl Sicoie Florin

            Ca initiator, si eu am o observatie, imi pare rau ca il contrazic pe domnul consilier Banu, in general o asociere pentru niste proiecte culturale nu este limitata in timp, in afara de situatia concreta in care initiezi o anumita activitate intr-un anumit an.

            Aceasta asociatie exista de 3 ani aproape, nu vad necesitatea precizarii unui termen anume.

 

            D-na Gaborfi Luminita

Un contract de asociere pe perioada nedeterminata, nu poate exista, din acest motiv nu este nevoie sa se precizeze acest lucru.

 

Dl Banu Andrei

Mi se pare normal sa punem de acord cu proiectul de hotarare, raportul de specialitate si expunerea de motive.

 

Dl Chivu Sorin

Nu este mai usor sa scoatem din raportul de specialitate si expunerea de motive aceasta perioada?

 

D-na Trican Elena

In raportul de specialitate scrie: „conform contractului de asociere, toate cheltuielile ocazionate cu acest proiect, vor fi suportate din bugetul de venituri si cheltuieli al Teatrului „Toma Caragiu” Ploiesti, aprobat pentru anul 2006, urmand ca aceasta suma sa fie cuprinsa in bugetul de venituri si cheltuieli al Teatrului „Toma Caragiu” la urmatoarea rectificare de buget pe anul in curs.”

Ce presupune acest efort financiar, pentru ca Teatrul „Toma Caragiu” nu poate sponsoriza sau finanta, Consiliul Local prin Teatrul „Toma Caragiu” finanteaza, deci noi trebuie sa dam banii.

Care este efortul financiar?

 

Dl Primar

Absolut corect ceea ce spuneti dumneavoastra, scoatem ultimul paragraf din expunerea de motive ca sa punem de acord propunerea de hotarare cu raportul, pentru acest festival, bugetul pe care organizatorii l-au intocmit, este de aproximativ 280 milioane. Evident, banul care vine de la bugetul Consiliului local, are regimul banului public, el va fi cheltuit in conformitate cu legea, va fi supus controlului si verificarii atat din partea executivului cu ordonatorul principal de credite si serviciile de specialitate, cat si din partea Consiliului Local.

Va dau asigurari  ca nu se vor intampla alte activitati, decat cele specifice asociatiei si unei activitati cultural-educative.

 

Dl Sicoie Florin

Si eu as vrea sa adaug ca prestigiul orasului depinde in mare masura de momentul in care apar festivaluri, simpozioane, evenimente culturale majore, sa nu uitam ca festivalul de jazz de la Sibiu este cunoscut in toata lumea si are o traditie de aproape 40 de ani si inainte de festivalul de jazz de la Sibiu, in Ploiesti a fost o incercare de organizare a unui astfel de festival.

Va asigur, ca un om care conduc o institutie de cultura, sumele pentru aceste proiecte culturale sunt mult mai mici fata de altele si efectele sunt pentru intreaga comunitate si conduc la identificarea unor valori, la prezenta lor inclusiv internationala si suntem in linia dreapta de dinaintea festivalului „Nichita Stanescu”.

 

Dl Oprea Nicolae

Este o intentie foarte buna, mai mult decat laudabila, insa nu a fost lucrata suficient pentru a fi prestata corect in Consiliul Local. Eu bag de seama ca este vorba de o asociere a trei parti, nu doar a doua. Formula intre Municipiul Ploiesti prin Teatrul „Toma Caragiu” nu cred ca este cea mai fericita formula, pentru ca institutia are autonomie si in fond, este vorba de asocierea Municipiului Ploiesti, prin Consiliul Local care il administreaza, a Teatrului si a unei asociatii, a unei organizatii neguvernamentale, cred ca la acest proiect de hotarare trebuia prezentat si proiectul contractului de asociere in care erau prevazute contributia fiecarei parti, obligatiile fiecarei parti si atunci aceste intrebari nu mai aveau loc.

Inteleg ca un contract de asociere se va redacta ulterior, noi dam o imputernicire Primarului Municipiului Ploiesti ca sa reprezinte Consiliul Local ca parte si Teatrului si nu vad cum directorul Teatrului poate sa angajeze Municipiul Ploiesti. Asta se vede din articolul 2.

Referitor la afirmatia ca asocierea nu are durata, este fals, tocmai avem in mape un proiect de hotarare de asociere cu durata de 7 ani.

Opinia mea – aici este vorba de o asociere a trei parti, nu in doi, deci Municipiul Ploiesti este o entitate, Teatrul este o alta entitate si asociatia este o alta entitate, suntr trei, fiecare dintre aceste trei entitati aduce o contributie, isi asuma o anume obligatie.

 

Dl Primar

Observatiile pe fond sunt corecte, insa am evitat sa expunem Municipiul, Consiliul Local prin Primar, pentru ca riscam sa intram intr-un conflict de interese.

Am gasit  o formula care sa respecte si legea si regimul banului public si toate celelalte elemente.

 

Dl Teodorescu Iulian

As vrea sa va precizez un lucru. Nu va ganditi ca suma se opreste la cele 280 de milioane cu care Consiliul Local va contribui, sumele sunt mult mai mari si acelea sunt suportate de catre membrii clubului, deci este doar o parte din acest festival care va fi suportata de catre Consiliul Local.

 

Dl Sicoie Florin

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                     22 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

Cu mentiunea ca la acest proiect de hotarare domnul consilier Teodorescu Iulian nu participa la vot, acest proiect de hotarare a fost aprobat cu 22 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind repartizarea de locuinte sociale – initiat de domnul primar si domnii consilieri Cont Adriana, Moraru Gheorghe, Manea Natalia Antoneta, Teodorescu Iulian Liviu, Dosaru Elena Iuliana.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

D-na Trican Elena

Vreau sa stiu daca aceasta lista anexa la proiectul de hotarare face parte din lista aprobata de Consiliul Local.

 

D-na Capuz Doina

Da, face parte din lista aprobata de catre Consiliul Local.

 

Dl Sicoie Florin

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare :

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind repartizarea locuintelor pentru tinerii sub 35 de ani – initiat de domnul primar si domnii consilieri Cont Adriana, Moraru Gheorghe, Manea Natalia Antoneta, Teodorescu Iulian Liviu, Dosaru Elena Iuliana.”

Daca nu interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare :

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind aprobarea organizãrii licitatiei publice deschise, cu strigare, pentru închirierea unei suprafete de teren pentru amplasare semnal luminos – initiat de domnul primar si  domnii consilieri Savu Daniel, Palas Paul, Schnelbach Simona, Chivu Sorin si Sicoie Florin.”

Daca nu interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare :

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind aprobarea încheierii unui contract de comodat pe anul 2006 cu Liga Asociatiilor Sportive din Petrol, privind utilizarea Stadionului Ilie Oanã – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Eparu Ion, Dumitru Carmen, Popa Marcian, Avramescu Teodor, Lungu Gabriel si Ionitã Dan.”

Daca nu interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare :

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotãrâre privind desfiintarea, în regim de urgentã, a podului situat în Ploiesti, str. General Ion Dragalina – initiat de domnul primar.”

Noua forma a proiectului de hotarare dupa modificarea de catre initiator, ni s-a dat, este la mapa.

Daca nu interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare :

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind modificarea si completarea Hotãrârii Consiliului Local nr. 218/2005 privind  activitatea de ridicare, transport, depozitare si eliberare a autovehiculelor care sunt parcate sau ocupã ilegal drumurile publice sau terenuri apartinând domeniului public si privat al Municipiului Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Chivu Sorin si Teodorescu Iulian.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

Dl Popescu Catalin

Tot este mult, chiar si asa cu modificari, dar sunt cateva observatii  pe care vreau sa le fac la regulamentul privind operatiunea de blocare si la calculatiile de pret.

La art. 4 din regulament, pe prima pagina se spune ca masura blocarii se va dispune in urmatoarele situatii si una dintre ele „daca posesorul autovehicolului nu face dovada ca este platitor de taxa de parcare curenta”, urmand un „sau”.

Platitorii de taxa de parcare curenta in parcarile cu plata nu mai este oricum suficient, deci nu este conform cu realitatea zilei de azi, deci trebuie modificat acest regulament pentru ca este depasit.

Acum, platitorul de taxa curenta are o reducere doar de 5.000 lei in parcarile cu plata.

Eu am retinere fata de ideea de a bloca o masina in parcarea cu plata. Deja suntem pe un teren violent, daca omul refuza sa plateasca parcarea, nu ne aflam intr-o zona normala. Cum sa-i blochezi masina?

S-au facut niste calculatii de pret, nu stiu de ce au fost obligati sa sustina ca exista cheltuieli cat aceste venituri.

Eu am inteles ca aceste taxe foarte dure, din punctul meu de vedere, pentru ca 700.000 lei cu 1.400.000 lei mi se pareau absolut suficiente, apar niste calculatii de pret care jignesc inteligenta.

De exemplu, carburantii la nivel de luna, la pret cost ridicari auto pe luna, apar 2.000 RON carburanti la o singura masina, pentru ca este vorba de o singura masina, ceea ce inseamna ca face 6.250 km, deci aproape ca ajunge in Oceanul Atlantic, deci 208 km/zi. Pentru a face acesti 208 km/zi, vedem la pagina urmatoare – pentru 5 – 6 masini ridicate pe zi.

Nu sunt cheltuieli serioase.

Nu se poate spune ca pe cel caruia ii blocam roata il punem sa plateasca telefonie fixa 15.000 lei, telefonie mobila 25.000 lei si asa mai departe.

Nu sunt cheltuieli reale, nu sunt serioase.

Mai bine spuneau : astea sunt cheltuieli foarte mici, iar restul sunt pentru a face parcari in Municipiul Ploiesti pentru ca ne aflam in situatia in care avem peste 90.000 autovehicule si cu totul si cu totul, cu cele de langa blocuri, sub 20.000 locuri de parcare.

In continuare consider ca 2.000.000 lei si 800.000 lei pentru unii sunt destul de mari.

Mi se pareau corecte in continuare 700.000 lei cu 1.400.000 lei.

Multumesc !

 

D-na Trican Elena

Consider aceasta fundamentare nereala.

Ma refer la chletuielile cu blocarea/deblocarea. Se specifica in Raportul de specialitate ca blocarea/deblocarea dureaza aproximativ 80 de minute. Vad ca fundamentarea fondului de salarii se face pe 80 de minute, nu stiu de ce la blocare/deblocare trebuie si sofer si ajutor sofer si inspector si asa mai departe, iar celelaltte cheltuieli se fundamenteaza pe luna, deci adunam cheltuielile pe ora cu cheltuielile pe luna.

In al doilea rand, in regulament se spune ca in situatia in care se afla in curs de blocare, cetateanul respectiv trebuie sa plateasca intreaga suma de 800.000 lei. Eu nu mai inteleg.

In al treilea rand, propun ca aceste tarife, nu in forma aceasta, sa se diminueze la jumatate pentru pesionari.

 

Dl Chivu Sorin

Cu siguranta sunt strecurate niste greseli in fundamentarea costurilor.

Am vorbit cu domnul Ionut Ionescu, nu a mai avut timp sa le pregateasca.

Noi le-am sesizat din timp, dar nu a fost timpul fizic pentru refacerea acestora.

Prin aceasta hotarare nu urmarim sa facem o analiza de costuri din aceasta hotarare, prin aceasta noi am incercat si incercam sa disciplinam traficul si drama stradala cu care ne confruntam.

Trebuie sa realizam cu totii si sigur inteleg ca aveti si dumneavoastras intalniri  cu cetatenii din cartiere, cum avem si noi, cu certitudine v-au reclamat ca aleile pietonale sunt blocate de stationari si mai grav, de abandonari de autovehicule.

Noi trebuie sa-i dam Administratiei Domeniului Public si Privat posibilitatea sa intervina.

Avem situatii de strazi agresate, nu pot interveni fara aceasta hotarare.

Vizavi de tarife, eu personal consider ca trebuie sa avem tarife puternice, sa descurajam aceasta periodicitate a incalcarii regulilor impuse de noi.

Altfel nu vom putea. Eu cred ca o amenda mai puternica nu este necesara unui buget personal, dar incercam sa disciplinam aceasta practica, care dupa cum vedeti, zilnic ne confruntam cu ea.

La ceea ce a spus domnul Popescu, vizavi de blocarea in parcarile cu plata, sa stiti ca au mari probleme salariatii Administratiei Domeniului Public si privat in sensul ca se refuza sistematic plata, motiv pentru care a aparut acest proiect de hotarare.

Eu zic sa-l votam, regulamentul se poate amenda, tarifele cred ca sunt descurajante, acum nu mai putem face protectie sociala cu amenzile.

Va rog sa va ganditi la ce disconfort creaza aceste stationari si mai grav, acele abandonari de caroserii pe spatiile verzi si pe domeniul public.

Va multumesc !

 

Dl Sicoie Florin

Eu nu cred ca represiunea este maniera de a rezolva o situatie de fond. Eu cred ca intr-un oras in care locurile de parcare sunt insuficiente, a aplica o crestere continua prin blocari, taxe, ridicari si asa mai departe, ele referindu-se global la oras, nu numai la zona centrala, daca ar fi numai zona centrala, as intelege ca aceasta ar impune masuri radicale de eliberare, dar atata vreme cat exista foarte multe locuri in care poate fi facut parcajul masinilor si totusi, acele aberante situari de semne de circulatie, supunem populatia unui abuz si expun locatarii unui bloc in situatia ca le-ar fi ridicate masinile zilnic, eu cred ca si asa am fost blanzi acceptand forma initiala a acestui regulament, personal nu voi fi de acord cu marirea tarifelor si cred ca intai ar trebui rezolvata problema semneleor de circulatie, nu exagerez, este vorba de mii de semne amplasate inutil.

 

D-na Trican Elena

Sa evaluam acum cam cate impozite, taxe, tarife le mai stabilim pentru cetatenii Municipiului Ploiesti?

 

Dl Sicoie Florin

Sa nu uitam ca anul trecut s-a intamplat un fenomen foarte bizar, a fost ridicata masina doamnei Trican si abandonata la cateva sute de metri mai departe. Iata forme de abuz foarte clare.

In continuare, nu cred ca represiunea poate conduce la rezolvarea unei situatii.

 

Dl Primar

Dramatizati intr-o formula care ne impresioneaza pe toti.

Nu sunteti singura din sala aceasta care remarcati ca pensionarii o duc rau in Ploiesti si in Romania si ma bucur ca sunteti alaturi de Consiliul Local incercand sa ajutam pensionarii, avem insa programe, avem lucruri pe care incercam sa le facem, unele nu le exclud pe celelalte.

Nu comentez observatiile pertinente pe care le-ati facut vizavi de calculatie si de eventuala diminuare a acestor penalitati, dar ne propunem sa avem un oras mai curat, mai civilizat.

Cetatenii ii primiti doar la birou sau mergeti si prin cartiere, doamna consilier Trican?

In cartiere, domeniul public, spatiile verzi pe care cheltuim bani din bugetul public, trebuie sa incercam sa le protejam.

Nu vom ajunge niciodata ca numarul de masini sa fie egal cu numarul de parcari, dar disciplina si spiritul civic trebuie sa creasca.

V-as propune sa nu mai amanam pentru ca abuzurile de care vorbea domnul Florin Sicoie se datorau faptului ca operatiile le executau firme angajate. Acum le vom executa chiar noi.

Administratia Domeniului Public si Privat Ploiesti va fi responsabila de abuzul sau de o aplicare absurda a  acestei hotarari si putem actiona imediat zilnic, nu vom mai sta ca pana acum in spatele unui contract, nu puteam interveni peste firmele care ridicau masini pentru ca exista un contract, acum vom face chiar noi lucrul acesta, iar banii, din ce in ce mai putini – sper, sunt convins ca lumea va intelege aspectul de descurajare, cred ca va aprecia schimbarea de regim disciplinand circulatia in Municipiul Ploiesti.

Ne propunem, comisia responsabila cu Politia Comunitare, foarte curand va promova in Consiliul Local supravegherea, monitorizarea cu camere video a instersectiilor, a zonelor importante din oras, este o propunere mai veche din partea dumneavoastra.

Toate aceste masuri nu vor sa pedepseasca sau sa puna in plus vreo taxa.

Am intervenit pentru a tempera putin discutia si a nu o duce in zona in care Consiliul Local si Primaria Ploiesti devin asupritorii pensionarilor, o chestiune nefundamentata si pe care o resping de la bun inceput.

V-as invita, masina este ca si comandata si asteapta sa-si inceapa activitate. Trebuie sa-i cream un cadru, chiar cu modificarile propuse, dar sa-i cream un cadru legal de actiune.

Cate harburi de masini stau prin diverse locuri dar nu le putem ridica?

Majoritatea oameniilor sunt disciplinati, noi vrem ca minoritatea indisciplinata, cei care sfideaza regulile din oras sa incercam sa-i corectam.

 

Dl Sicoie Florin

Vreau sa formulez un amendament sub forma unei reglementari ca intr-un termen de 2 – 3 luni sa se faca o semnalizare corespunzatoare in oras, pana atunci nu se poate aplica aceasta majorare.

 

Dl Teodorescu Iulian

”Semnalizate corespunzator” se refera la aceasta activitate de ridicare a masinilor, deci locul de unde se ridica masinile, va fi semnalizat, la asta se refera, nu la alte semnalizari?!

 

Dl Sicoie Florin

Cunosc zone in oras in care oprirea interzisa este semnul de ridicare si este cu totul aiurea pus.

Eu propun ca amndament la art. 2 – „masura de blocare se va realiza in conformitate cu regulamentul privind operatiuna de blocare, dupa semnalizarea corespunzatoare, dar nu mai tarziu de data de 01 mai 2006.”

 

Dl Sandulescu Cristian

Aceasta operatiune de blocare nu se refera la zonele de pe carosabil pentru ca blocarea pe carosabil deja este o problema, ea impiedicand circulatia. Pentru zonele acelea vom avea masina de ridicat care va face operatiunile specifice.

Eu nu cred ca pentru zonele verzi cineva se va apuca si va pune semne prin copaci.

Noi vrem sa facem chestiunea aceasta mai mult demonstrativ, nu ca cineva sa se imbogateasca.

Haideti sa incercam si asa.

 

Dl Primar

Pe partea de fundamentare, de tarif, acolo trebuie facute corecturile care sa ne salveze inteligenta celor prezenti, dar pentru inceput, pentru ca activitatea va fi preluata de Administratia Domeniului Public si Privat, la art. 5 sa spunem ca „Administratia Domeniului Public si Privat va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarai si va informa periodic Consiliul Local asupra rezultatelor activitatii” si atunci vom sti si cate amenzi si cate autovehicule si daca activitatea este eficienta si evident, care vor fi reactiile din partea cetatenilor. Daca reactiile nu sunt cele pe care le asteptam, venim cu modificarea.

 

Dl Popescu Catalin

Vreau sa fiu foarte concret, pentru ca nu s-a inventat acum nici blocarea, nici ridicarea, au mai fost in Ploiesti, vor mai fi si sunt si in alte orase.

In ceea ce priveste blocarea, imi pare rau, domnul Sandulescu stie ca nu are dreptate. Se pot bloca si exista in  momentul de fata pe carosabil masini care pot fi blocate, siruri de masini in zone unde parcarea este interzisa chiar cu semn de ridicare, in care nu se poate ridica decat una singura si am vazut in raportul de specialitate ca se intensioneaza blocarea la rand. Se pot bloca 100 de masini pe ora, noi reintroducem sistemul de blocare, in aceste conditii, astia chiar pot fi bani, asta nu mai costa mult si amendamentul meu este „aproba tariful de blocare in valoare de 50 RON in loc de 80 RON”.

Nu se compara cheltuielile, nu se compara numarul de masini la care poate fi aplicata blocarea si asta este realitatea.

Nu imi spuneti ca veti cauta numai in parcuri sau pe zonele verzi din oras, chiar si aici in fata magazinului Mall unde s-au pus acele lanturi, la un moment dat pe stanga sau pe dreapta exista acel sir de masini din care nu se putea ridica decat una singura.

 Acelasi lucru se intampla in Piata Mihai Viteazul care peste tot are semnul de ridicare, iar masinile sunt de jur imprejur, nu le puteti ridica, dar le puteti bloca.

In aceste conditii, asta chiar poate aduce bani, dar 80 RON este imens, 50 RON este rezonabil, chiar si fata de efortul pe care il face Administratia Domeniului Public si Privat Ploiesti.

Va multumesc !

 

Dl Chivu Sorin

In noiembrie am aprobat 60 RON la blocare.

Ca initiator, nu am nimic impotriva a 50 RON.

 

Dl Cosma Marcian

Ce se intampla daca sunt indisciplinat, imi ridica masina, o parchez la ora 16,50 si programul este pana la orele 17?

Cum imi pot recupera masina?

 

Dl Ionut Ionescu

Pentru ridicari auto, programul este non-stop.

 

D-na Trican Elena

Eu am facut niste calcule si la blocare/deblocare a reiesit o suma de 400 si ceva mii lei, pentru ridicare 1.486.000 lei si pentru eliberare pe loc 700.000 lei.

Propun aceste tarife.

 

Dl Sicoie Florin

S-au formulat amendamente vizavi de cuantumul amenzilor.

- eliberarea pe loc – 70 RON

- eliberarea de la parc – 150 RON

- blocare – 50 RON.

La blocare amendamentul este comun cu cel al domnului Popescu Catalin.

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot aceste amendamente.

            Supunem la vot amendamentul privind tariful la blocare/deblocare – 50 RON in loc de 80 RON:

            Cine este pentru ?                     24 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

            Cu 24 voturi pentru si o abtinere, aceea a domnului consilier Popa Marcian, acest amendament a fost aprobat.

 

*

 

Dl Sicoie Florin         

Supunem la vot amendamentul privind tariful pentru eliberarea pe loc a autovehiculului – 70 RON in loc de 100 RON:

Cine este pentru ?                     24 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

            Cu 24 voturi pentru si o abtinere, aceea a domnului consilier Popa Marcian, acest amendament a fost aprobat.

 

*

 

Dl Sicoie Florin         

Supunem la vot amendamentul privind tariful pentru eliberarea de la parc – 150 RON in loc de 200 RON:

Cine este pentru ?                     23 voturi

            Cine este impotriva ?                1 vot

            Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

            Cu 23 voturi pentru, un vot impotriva, acela al domnului consilier Toma Marcel si o abtinere, aceea a domnului consilier Popa Marcian, acest amendament a fost aprobat.

 

*

 

            Dl Popescu Catalin

            La articolul 4 din regulament, alineatul 1 se elimina. Scoatem partea cu dovada ca respectivul este platitor de taxa de parcare curenta pentru ca nu are relevanta.

 

            Dl Sicoie Florin

            Supunem la vot acest amendament al domnului Popescu Catalin:

            Cine este pentru ?                     25 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             -

            In unanimitate de voturi, acest amendament a fost aprobat.

 

*

 

Dl Sicoie Florin

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot proiectul de hotarare in ansamblu:

Cine este pentru ?                     24 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

Cu 24 voturi pentru si o abtinere, aceea a domnului consilier Popa Marcian, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind modificarea si completarea Hotãrârii Consiliului Local al Municipiului Ploiesti nr. 34/2006 – initiat de domnii consilieri Sorin Chivu, Iulian Teodorescu, Dan Ionitã, Toma Marcel, Mitu Augustin.”

A fost depusa la dosar o forma actualizata.

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind asocierea cu S.C. ESROM CIVITAS OUTDOOR în vederea exploatãrii unor locatii de publicitate stradalã – initiat de domnul primar si  de domnii consilieri Savu Daniel, Palas Paul, Schnelbach Simona, Chivu Sorin si Sicoie Florin.”

Cine se inscrie la cuvat?

 

Dl Rusu Ioan

As dori sa-l intreb pe initiatorul acestui proiect de hotarare daca s-a avut in vedere la aceasta asociere cum ca poate fi o oportunitate pentru reclama stradala se ne prezinte si noua macar la intersectiile mari, harta Municipiului Ploiesti cu obiectivele principale pentru turistii care vin in Ploiesti.

In toate orasele civilizate exista asa ceva.

Macar la semnarea contractului sa putem avea o colaborare in acest sens.

 

Dl Savu Daniel

Este propus in contractul de asociere aceasta posibilitate.

 

Dl Sicoie Florin

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

Cine este pentru ?                     22 voturi

Cine este impotriva ?                1 vot

Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

Cu 22 voturi pentru, un vot impotriva, acela al domnului consilier Ionita Dan si o abtinere, aceea a domnului consilier Mitu Augustin, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind stabilirea redeventei datoratã de operatorul de salubritate pentru folosirea platformelor gospodãresti din Municipiul Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Nicolae Oprea, Andrei Banu, Marcian Cosma, Cãtãlin Popescu, Ion Eparu si Evelinne Vasilescu.’

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru ?                     23 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind concesionarea unui teren situat în str. Depoului catre S.C. ROMBEER CRÂNGASU S.R.L. – initiat de domnii consilieri Savu Daniel, Palas Paul, Schnelbach Simona, Chivu Sorin si Sicoie Florin.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

Dl Banu Andrei

Ma abtin la acest proiect de hotarare.

 Sunt cateva neconcordante atat in solicitarile agentului economic, cat si in proiectul de hotarare, expunerea de motive si in certificatul de urbanism, ceea ce ma obliga sa am aceasta atitudine.

In noiembrie se solicita demolare si construirea statie GPL- spalatorie, in 2006 in luna februarie se solicita o extindere a unui spatiun deja existent, ceea ce este o neconcordanta, am verificat pe teren situatia care este acolo.

In al doilea rand, agentul apreciaza ca are 570 mp, in realitate sunt doar 440 mp in raportul de evaluare.

 De asemenea, sunt cateva aspecte legate de aceasta practica ca nu cumva sa devina un precedent destul de periculos in sensul, chiar daca legea permite in cadrul extinderilor de locuinte o concesionare directa, suprafata sa fie rezonabila, o suprafata morala, strict numai pentru lucrul respectiv.

Aici este vorba de o noua constructie, cu o noua destinatie, o noua amenajare a spatiului respectiv. Stim ceea ce se face acolo si consider absolut imoral ca acest agent economic sa achite un pret de 5.000 euro/25 ani, total imoral din moment ce se angajeaza ca face parcare pentru cetateni, ca face canalizare cu apa pentru alimentarea spalatoriei, ca angajeaza locuri de munca si in schimb, se caliceste la 5.000 euro sa-i plateasca in 25 ani – din punctul meu de vedere este o solutie total imorala.

Am dorit sa precizez acest lucru pentru ca nu mi se pare normal ca acest teren de 440 mp sa fie achizitionat in acest fel, prin aceasta concesionare directa, trebuie sa fie ori prin participatie, fie prin licitatie, fie alta forma de folosinta.

Practic ma abtin atat de la acest proiect de hotarare, cat si de la acest mod de a promovasolutii de acaparare, de luare a unor terenuri prin acest mod de concesionare directa care excede Legea nr. 50.

Nu doresc clarificari, doar am vrut sa-mi motivez abtinerea.

Va multumesc !

 

D-na Trican Elena

Cu totul de acord cu domnul Banu, vreau sa mentionez ca aceasta concesionare este ilegala, in primul rand nu este extindere constructie, este vorba de completarea obiectului de activitate cu o spalatorie auto – asta vrea sa se faca acolo, in certificatul de urbanism la utilizarim permise ale terenului se spune – constructii si instalatii aferente exploatarii, intretinerii de cai ferate.

Nu mi se pare normal si nici legal si nici corect sa concesionam direct o suprafata de 440 mp unui agent economic in conditiile in care il puteam scoate la licitatie acest teren si puteam scoate o suma mult mai mare pentru Municipiul Ploiesti.

Multumesc!

 

Dl Ionita Dan

In asentimentul colegilor mei, va propun sa respectati Legea nr. 219 care la art. 40 le permite o concesionare directa numai Societatilor Nationale rezultate in urma reoganizarii sau privatizarii. Stiu ca Legea nr. 50 ce permite concesionarea directa, dar consider ca este o suprafata mult prea mare pentru a considera o extindere de constructie.

Multumesc !

 

Dl Chivu Sorin

S-au strecurat foarte multe neclaritati, sesizez la colegii mei multe neclaritati.

Membrii comisiei de urbanism stiu ca in momentul cand s-a prezentat acest proiect de hotarare, eu am fost primul care a pus problema suprafetei.

Dupa ce s-a scos de pe ordinea de zi pentru o mai buna fundamentare, ne-am trezit cu avocatul firmei care a venit cu toate documentele doveditoaare sa ni le prezinte. Ceea ce a rezultat si dupa verificarea legii, conform legii nr. 50 republicata in 1991, art. 15, lit. „e” – „se poate concesiona – spune foarte clar – fara acordul vecinilor”.

Vizavi de acordul vecinilor, vecinii au numai curti, nu este vorba de extindere constructie.

Stiu ca la comisia de urbanism s-a depus un certificat de urbanism, in nici un caz cale ferata cum spune doamna Trica, si nu spalatorie.

Acea suprafata de 440 mp, atat intentionam noi sa intrainam, dar nu se poate construi pe toata suprafata, pentru ca in conformitate cu certificatul de urbanism sunt restrictii, are retragere pana la 19m, accesul este blocat de existenta unor camine, deci acest caz trebuie tratat separat in sensul ca aceasta suprafata nu poate fi exploatata individual, independent, deci nu poate face obiectul unei licitatii, nu se va inscrie nimeni pentru ca sunt aceste restrictii.

Eu propun ca redeventa sa o recuperam intr-un timp mai scurt – un an, doi ani.

 

Dl Teodorescu Iulian

Jos in sudul schitei, apare parcare depou CFR.

 

Dl Chivu Sorin

Exista o parcare a salariatilor depoului. Este o singura intrare restrictionata de tot felul de elemente de retea.

 

Dl Bratosin Gheorghe

Legat de recuperarea valorii terenului si redeventa anuala, vreau sa fac clarificarea pentru ca se pare ca nu sunt intelese lucrurile.

Poptrivit Legii nr. 50, valoarea terenului se recupereaza in maxim 25 ani, dar redeventa anuala se plateste pe intreaga durata a concesiunii, deci pe 49 de ani se plateste aceasta suma anuala.

 

Dl Iancu Ion

Fac un amendament, recuperarea sumei de 5.328 euro sa se faca intr-un an in loc de 25 ani.

 

Dl Sicoie Florin

Supunem la vot acest amendament:

Cine este pentru ?                     23 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             2 abtineri

Cu 23 voturi pentru si doua abtineri, acelea ale domnilor consilieri Trican Elena si Banu Andrei, acest amendament a fost aprobat.

 

*

Dl Sicoie Florin

Supunem la vot proiectul de hotarare in ansamblu:

Cine este pentru ?                     21 voturi

Cine este impotriva ?                3 voturi

Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

Cu 21 voturi pentru, trei voturi impotriva, acelea ale domnilor Popa Marcian, Trican Elena si Ionita Dan si o abtinere, aceea a domnului consilier Banu Andrei, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre cu privire la solutionarea cererilor formulate de S.C. UZTEL S.A., S.C. PRINTEX S.A si S.C. F&F COMPANY IMPEX S.R.L. – Sucursala Ploiesti pentru avizarea în vederea scutirii de la plata impozitului pe clãdiri a constructiilor de naturã similarã cu cele prevãzute la art. 250 alin. 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal – initiat de Oprea Nicolae, Trican Elena, Rusu Ioan, Iancu Ion, Mitu Augustin, Vasilescu Evelinne si Mateescu Radu.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

D-na Trican Elena

La articolul nr. 1 s-a strecurat o greseala „avizeaza ca fiind de natura similara constructiilor speciale prevazute la art. 250, alin. 1, pct. 11” si restul ramane asa cum este.

 

Dl Sicoie Florin

O mica corectura.

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest rpoect de hotarare:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

IN unanimitate de voturi, acest rpoect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotãrâre privind constituirea comisiei speciale de identificare a factorilor de risc ce pot afecta viata, integritatea si sanãtatea cetãtenilor Municipiului Ploiesti si de identificare a mãsurilor necesare de prevenire a acestora – initiat de domnul consilier Banu Andrei.”

Astept propuneri pentru acei 5 consilieri locali.

 

D-na Dumitru Carmen

Il propun pe domnul Banu Andreu si comisia de sanatate, respectiv domnul Popa Marcian, Dan Ionita, Lungu Gabriel , doamna Schnelbach Simona si eu.

 

Dl Catalin Popescu

In aviz, comisia noastra a avut si o completare si anume, fiind vorba de obiectivul acestei comisii de specialitate, comisia noastra se ocupa de calitatea vietii si de protectia mediului.

Am propun ca membrii comisiei nr. 3 sa faca parte din aceasta comisie, dar in ceea ce ma priveste, ca presedinte, eu fac propunerea ca in locul meu sa fie membru al acestei comisii speciale doamna doctor Schnelbach.

Eram obligat sa va aduc la cunostinta avizul comisiei.

 

Dl Sicoie Florin

Sunt cinci plus doamna Dumitru  sase.

Avand in vedere ca numarul membrilor este de noua si din cei noua, cinci erau consilieri locali si patru din partea executivului, nu s-ar putea ramane la numarul de sase consilieri locali si doat trei din partea executivului?

 

Dl Banu Andrei

Numarul de noua membri a fost doar orientativ.

 

Dl Sicoie Florin

Fiind vorba de persoane, se face propunerea pentru vot deschis.

Supunem la vot aceasta propunere de vot deschis:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, s-a acceptat propunerea de exprimare a votului in mod deschis.

*

Dl Sicoie Florin

Supunem la vot proiectul de hotarare cu propunerile exprimate:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Informare privind modul de aducere la îndeplinire a Hotãrârilor Consiliului Local al Municipiului Ploiesti si a Dispozitiilor Primarului Municipiului Ploiesti, pentru semestrul II al anului 2005.”

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Informare privind constituirea unei comisii de negociere a contractului de concesiune cu S.C. Dalkia Termo Prahova S.R.L.

 

Dl Primar

Trebuie desemnata o comisie. Executivul si-a desemnat reprezentantii – domnul Faca Mihail, domnul Ocneanu Ion si doamna Maria Magdalena Mazalu, iar din partea Consiliului Local trebuie sa nominalizati doua persoane, eu v-as sugera membrii Comitetului de Coordonare, asa cum a procedat si Consiliul Judetean Prahova.

Prin dispozitie, cei trei care i-am propus, sunt afisati in acest moment, pentru completarea comisiei vor fi doi reprezentanti ai Consiliului Local, pentru ca intreaga comisie este formata din sapte oameni, ceilalti vin din partea Consiliului Judetean care este parte in aceasta asociere.

 

Dl Ionita Dan

Din partea Coalitiei DA, propunem pe doamna consilier Trican Elena.

 

Dl Mitu Augustin

Din partea Partidului Social Democrat, propunem pe domnul consilier Savu Daniel.

 

D-na Trican Elena

Accept aceasta propunere.

 

Dl Savu Daniel

Inteleg ca am fost propus de doua ori, accept propunerea domnului Primar.

 

Dl Sicoie Florin

Ca facand parte din Comitetul de Coordonare, mai exista o propunere care nu apare acolo – doamna consilier Vasilescu Evelinne.

Acceptati?

 

D-na Vasilescu Evelinne

Da.

 

Dl Savu Daniel

Pentru a debloca situatia, avand in vedere ca suntem in luna martie si tot a fost 1 martie, 8 martie si fiind singrul barbat, eu ma retrag.

 

Dl Primar

Eu o rog pe doamna consilier Trican sa participe la negociere pana la sfarsit, inclusiv la semnarea procesului verbal de negociere.

 

D-na Trican Elena

Am participat de fiecare data, domnule primar, nu am dat inapoi.

 

Dl Primar

Dar am avut de fiecare data surpriza ca  fie sa dureze peste un an de zile, fie sa nu se semneze procesul verbal.

 

D-na Trican Elena

Cand unele lucruri nu sunt legale, nu pot semna asa ceva.

 

Dl Sicoie Florin

Avand in vedere ca domnul Savu Daniel si-a retras candidatura, va propunem votul deschis.

Supun la vot aceasta propunere:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, aceastapropunere a fost aprobata.

 

*

 

 

Dl Sicoie Florin

Supunem la vot componenta comisiei:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, aceasta comisie a fost aprobata.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Va rog sa faceti propuneri pentru noul presedinte de sedinta.

 

Dl Mitu Augustin

Il propul pe domnul consilier Savu Daniel.

 

Dl Sicoie Florin

Supunem la vot aceasta propunere:

Cine este pentru ?                     25 voturi

Cine este impotriva ?                -

Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Saptamana viitoare, pe 30 martie incepe festivalul international de poezie „Nichita Stanescu, editia a XI-a si Primaria Municipiului Ploiesti, Consiliul Judetean Prahova, Ministerul Culturii, Academia Romana si Consiliul Local care ofera o participare cu fonduri la desfasurarea festivalului, va invita sa luati parte la manifestarile care vor avea loc in Ploiesti.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

In ceea ce priveste solicitarea unui cetatean, pentru a lua cuvantul, Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Local al Municipiului Ploiesti si legea nr. 215/2001 nu va permite sa luati cuvantul intr-o sedinta a Consiliului Local decat cu votul consilierilor locali.

Pentru urmatoarea sedinta a Consiliului Local puteti cere acest lucru.

 

* * *

 

Dl Sicoie Florin

Acestea fiind problemele de la ordinea de zi, declar sedinta inchisa, multumindu-va pentru participare.

 

* * *

 

Epuizandu-se problemele de la ordinea de zi, aceasta sedinta a luat sfarsit, drept pentru care s-a incheiat prezentul proces – verbal intr-un singur exemplar.

 

PRESEDINTE DE SEDINTA,

Florin Sicoie

SECRETAR,

Maria Magdalena Mazalu