Proces verbal din 28.03.2019

171. proces verbal sedinta din data 28.03.2019


MWVjLiUDEȚUL CONSTANȚA Ti fWMUNICIPIUL CONSTANȚA SFAl/CONSILIUL LOCAL

PROCES-VERBAL

încheiat astăzi, 28.03.2019 orele 1200, în ședința ordinară a Consiliului local al municipiului Constanța.

La ședință participă: 22 de consilieri, din 25 de consilieri în funcție, (absenți fiind: d-na Andrei Mihaela, d-na Trandafir Ra Iu ca-Andreea și dl. Constantin Victor), dl. primar Decebal Făgădău, d-na secretar Marcela Enache, funcționari publici din aparatul propriu de specialitate al primarului și reprezentanți ai mass-mediei. Ședința este publică și este condusă de doamna consilier Marioara Cojoc, conform HCL n'r. 34/31.01.2019.

D-na Marioara Cojoc

Bună ziua! Vă rog să vă ocupați locurile pentru a începe ședința consiliului local. Astăzi, joi 28 martie 2019 a fost convocat în ședință ordinară Consiliul local al Municipiului Constanța, după cum vedeți, în Aula "Gavrilă Rican" a Universității Maritime Constanța. începem cu intonarea imnului de stat al României și imnul Dobrogei.

Se intonează imnul României și imnul Dobrogei.

D-na Marioara Cojoc

Vă mulțumim frumos! Doamnelor și domnilor consilieri, înainte de a începe ședința avem înscrieri la cuvânt: dl. Voicu Dumitru pentru punctele 13, 14, 23, 24, 25, 36, 38, 37, 41 și dl. Belu Sorin - Grup Civic Baricada Verde, pentru punctele 5, 6, 7, 11, 40, 42, 43. Supun la vot, pentru două minute pentru intervențiile domnilor Voicu și Belu. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Domnul Voicu Dumitru.

Dl. Voicu Dumitru

Bună ziua în primul rând și poate cu ocazia asta își va reveni consiliul local și tovarășii care ne conduc astăzi.

D-na Marioara Cojoc

Din ce să ne revenim, stimate domn?

Dl. Voicu Dumitru

Să vă reveniți doamnă, pentru că văd că...

D-na Marioara Cojoc Vârsta mea nu cred că vă permite să-mi spuneți "tovarăș"!

Dl. Voicu Dumitru

Dumneavoastră vă gândiți., fiecare are ce gândește. Mă refeream la tovarăși de drum, tovarăși de luptă, domnii soldați știu treaba asta...

D-na Marioara Cojoc

Deci în sens pozitiv, mulțumesc frumos.

Dl. Voicu Dumitru

Eu m-am referit la punctul nr. 13 în ceea ce privește Ecosal-ul, e un fel de fantomă și în octombrie anul trecut s-a pus același punct cu Ecosal-ul și văd că se tot tărăgănează, probabil că este doar o mică șmecherie ca să spun așa, ca să acopere faptul că cel care este acum pentru curățenie să aibă și el un motiv ... în primul rând cu chestia selectivă., n-am văzut o inițiativă a privatului că se spune că privatul este mai deștept decât cel de la stat.

D-na Marioara Cojoc

Vă rog să vă grăbiți, aveți multe puncte și foarte puține minute.

Dl. Voicu Dumitru

Se spune că privatul este mult mai eficient, dar eu nu am văzut o inițiativă a privatului ca să facă colectare există utilaje care pot să pună în fiecare .. plasticul, metalul separat decât pe bază de recompensă. Noi nu suntem la mâna lui Martin și a companiei care face selecție gratis, ca să facem selecție facem decât cu recompensă. Asta e una din propuneri.

La celelalte puncte, în ceea ce privește... cel care a făcut această inițiativă adică domnul primar Făgădău are o obsesie ca să vândă cât mai multe terenuri, să scape de ele că este o oportunitate de vânzare., dar de ce nu se dă în concesiune? Care este problema ca să nu rămână în concesiune și să fiu un plătitor independent de taxe și impozite?! De ce?

Dl. Decebal Făgădău

Aveți grijă cum vorbiți, pentru că vă fac denunț. în primul rând adresați-vă cu respect consiliului local municipal.

Dl. Voicu Dumitru

Eu mă adresez cu respect, doar v-am întrebat de ce! Cu ce v-am jignit?

Dl. Decebal Făgădău

Eu nu știu ce mă întrebați pentru că dumneavoastră nu prea vorbiți corect limba română. Stimați consilieri, vă rog mult de tot aveți grijă cui dați cuvântul.

Dl. Voicu Dumitru

Vă mulțumesc pentru considerație!

D-na Marioara Cojoc

Mulțumim frumos. Domnul Belu Sorin.

Dl. Belu Sorin

Bună ziua!

D-na Marioara Cojoc

Prezentați Baricada sau nu?

Dl. Belu Sorin

Da! Belu Sorin - Grup Civic Baricada Verde. în legătură cu punctul 11 de pe ordinea de zi, vreau să fac o reclamație, chiar acum venind spre dumneavoastră domnilor consilieri, să știți că se montează niște bănci. Deci în acest proiect este vorba de modernizarea acestui parc, deci se pun acum niște bănci care apoi se vor scoate ca să avem iarăși un proiect. Domnule primar, permiteți-mi din partea societății civice să vă dăm lecitină și câteva ziare din 2016 în care dumneavoastră ne aduceați la cunoștință prin conferință de presă că în parcul de la Oleg Danovski se va face o parcare de 700 de locuri, ba mai mult, veți face de 1200 de locuri; a rămas proiectul sau nu a rămas proiectul., că nu e normal să facem reabilitare și apoi să facem parcare. Următoarele puncte 5,6,7 au legătură pentru că au fost postate abia ieri pe site-ul primăriei, iar la o analiză amănunțită reiese că acest studiu nu este amănunțit și nu s-a dus la cunoștință tuturor constănțenilor la planul de mobilitate al orașului.

Dl. Marin Aurelian-Marius

Spune te rog frumos, cine a făcut această verificare amănunțită? Că spui ca ai făcut tu o verificare amănunțită..

Dl. Decebal Făgădău

Dar ce studii ai dumneata?

Dl. Belu Sorin

La planul de mobilitate al orașului...

Dl. Marin Aurelian-Marius

Vorbești prostii de fiecare dată.. îmi pare rău pentru tine. Spune-ne, că ai spus ca la o verifricare amănunțită. Cine a făcut-o după ce au fost afișate pe site?


Dl. Belu Sorin

în 2015 am avut întâlnire cu domnul primar, cu domnul viceprimar si cu poliția rutieră....

Dl. Marin Aurelian-Marius

Nu! Spune-ne cine a făcut această verificare amănunțită și care este concluzia.

Dl. Belu Sorin

Conzluzia este că dumneavoastră...

Dl. Marin Aurelian-Marius

Dar spune-ne cine, te rog frumos. Ai spus că s-a făcut o verificare amănunțită a celor 3 proiecte care au fost postate zilele trecute pe site-ul primăriei. Te rog frumos, spune-ne cine a făcut această verificare.

Dl. Belu Sorin


Nu, nu zilele trecute. Cu 24 de ore înainte, legea spune foarte clar că cu 5 zile înainte trebuie postate.

D-na Marioara Cojoc

Domnul Belu, timpul a expirat, mulțumim frumos, la revedere! Ne vedem ședința viitoare bănuiesc.

Se fac comentarii în sală.

D-na Marioara Cojoc

Eu vă recomand să mergeți la ședințele de comisii și să susțineți acolo exact ceea ce ne-ați susținut și să nu faceți spectacol în cadrul ședinței de consiliu. Vă rog frumos să îi luați microfonul domnului Belu.

Dl. Decebal Făgădău

Și să îi dați pastilele, că am senzația că a sărit o oră.

D-na Marioara Cojoc

Doamna secretar, vă rog frumos anunțați prezența. Domnul Belu, vă rog... pot să vă evacuez din sală.

D-na Marcela Enache

Sunt prezenți 22 de consilieri,3 absenți avem: motivat d-na Andrei Mihaela, d-na Trandafir care au anunțat că nu pot să vină și dl. Constantin Victor care nu a anunțat. Deci 22 de consilieri prezenți din 25 validați.

D-na Marioara Cojoc

Mulțumim frumos, avem o ordine suplimentară și convocatorul cu ordinea suplimentară. Supun la vot ordinea suplimentară. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

Nu ați anunțat proiectele care se retrag.

D-na Marioara Cojoc

îmi cer scuze, se retrag proiectele 36, 37, 38, 39, 40 și 41. Supun la vot ordinea suplimentară. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Supun te vot convocatorul cu ordinea de zi cu tot cu ordinea suplimentară. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

22 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Astăzi, de fapt, dincolo de începutul furtunos să spun așa al ședinței, avem o ședință de excepție; în primul rând avem de acordat titlul pe care l-am și votat în ședințele trecute, titlul de cetățean de onoare. Mai întâi, post mortem doamnei Elena Buhaiev, în sală se află fetele doamnei și de asemenea doamna noastră dragă Elena Frâncu ce va și dori să ne spună câteva cuvinte. Vă rog să ne ridicăm.

D-na Elena Frâncu

Bună ziua! Vă rog să-mi iertați emoțiile, am aparținut și aparțin acestui minunat județ și al acestui excepțional oraș Constanța. Regret că uneori uităm că suntem poate cei mai norocoși din multe părți ale acestei Românii, dar iubesc acest oraș și sunt convinsă că va veni momentul în care ne vom promova prin faptele noastre, valorile și vom arăta care este adevăratul nostru loc. Vă mulțumesc, doamna președinte, domnule primar și domnilor consilieri pentru faptul că îmi dați voie astăzi să-mi amintesc de Elena Buhaiev și să-i cerem scuze Danielei Sofronie, dar să-i mulțumim pentru răbdarea ei, că din 2004 după 15 ani, poate și eu sunt puțin de vină .. nu am fost prea curoajoasă în 2004 să adaug al 8-lea cetățean de onoare, iar Elena Buhaiev îmi doream să fie în viață și nu post mortem dar colegă cu ea de liceu, la Liceul nr. 4, maestră a sportului, medaliată cu bronz la campionatele mondiale de scrimă, Elena Buhaiev a trecut prin toate treptele pe care fiecare dintre noi când am fost tineri și spre maturitate ni le dorim să le trecem cu nota 10. Profesor, director de școală, director în cadrul Inspectoratului Școlar, inspector adjunct, inspector de specialitate, inspector și director general în Ministerul Educației; e constănțeanca noastră, este cea despre care ne amintim cu mult respect și e cea despre care fetele ei, prezente aici, mulțumesc Roxana și Andreea, vor continua performanțele mamei, pe mine însărcinându-mă mama lor când pe patul de boală să nu uit niciodată că pentru sportul și educația constănțeană a muncit enorm. Nu am uitat și am datoria în fața acestor două tinere oricând să spun prezent și să le mulțumesc pentru ceea ce sunt, profesional în acest oraș. Atât Roxana cât și Andreea și soțul Andreei dl. Lungoci director la drumuri. Vă mulțumesc din suflet pentru acest gest al consilierilor locali, mulțumesc din suflet constănțenilor și vreau să mai adaug ceva; noi sportivii, am fost întotdeauna foarte alintați în acest județ. Noi sportivii și il am aici pe Răzvan Florea, suntem datori prin ceea ce facem, să ducem mai departe profesionalismul nostru și să atingem aceleași performanțe la nivelul acestui județ cum le-am atins ca sportivi. Elena Frâncu vă stă la dispoziție, nu bate la ușă, dar dacă aveți nevoie de ea, deși e prea în vârstă răspunde prezent. Elena Buhaiev să fii fericită acolo unde ești astăzi, am un buchet de flori pentru tine, ți-l vor aduce fetele acolo unde ești și vreau să cred că ești mulțumită sufletește că ți s-au apreciat eforturile. Dumnezeu să o odihnească!

D-na Marioara Cojoc

Se acordă titlul de cetățean de onoare doamnei Nicoleta Daniela Sofronie,

D-na Nicoleta Daniela Sofronie

Am așteptat cu nerăbdare această zi și mă simt onorată să primesc acest tițlu, vreau să îi mulțumesc domnului primar Decebal Făgădău, îmi cer scuze am emoții, domnului Ilie Floroiu și nu în ultimul rând consilierilor locali care au făcut posibil ca acest vis să devină realitate. Mulțumesc!

D-na Elena Frâncu

Dl. Octavian Belu si d-na Mariana Bitang își transmit urările lor cele mai de preț, mulțumesc domnului primar și domnilor consilieri locali pentru această dreptate și îți mulțumesc din suflet pentru răbdarea pe care ai avut-o până în această zi. O meriți!

D-na Marioara Cojoc

Se acordă titlul de cetățean de onoare domnului Gheorghe Stanciu.

Dl. Gheorghe Stanciu

Mulțumesc foarte mult, sunt onorat și mulțumesc domnului primar, vă mulțumesc tuturor.

D-na Marioara Cojoc

Se acordă titlul de cetățean de onoare domnului plutonier adjutant Ioan Iulian Căpățână.

Dl. Ioan Iulian Căpătână

Mulțumesc din suflet pentru titlul acordat și este o onoare pentru mine să fac parte din cetățenii de onoare ai orașului Constanța. Mulțumesc domnului primar pentru titlul acordat și consilierilor pentru sprijin. Mulțumesc din suflet.

D-na Marioara Cojoc

Un moment deosebit pentru ședința de astăzi. Trecem la punctul nr. 1 de pe ordinea de zi: "Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare a Consiliului tocai al municipiului Constanța din data de 28.02.2019". Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

22 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 2: "Aprobarea procesului verbal al ședinței extraordinare a Consiliului local al municipiului Constanța din data de 20.03.2019".

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

22 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 3: "Proiect de hotărâre privind validarea în funcția de consilier local a domnului Gavrilă Florin Tudor".

Mai întâi avem nevoie de întrunirea comisiei de validare.

Punctul nr. 4: "Proiect de hotărâre privind validarea în funcția de consilier local a domnului Tulică Marius".

Comisia de validare, vă rog.

Pentru punctele 3 și 4 comisia de validare a verificat documentele. Toată documentația este în regulă, supun la vot punctul nr. 3. Cine este pentru? împotrivă? Se abține cineva?

D-na Marcela Enache

22 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Supun la vot și punctul nr. 4. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

22 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Domnule Gavrilă Florin Tudor, sunteți chemat să depuneți jurământul. Domnilor consilieri, vă rog să ne ridicăm.

Dl. Florin Tudor Gavrilă

Subsemnatul Gavrilă Florin Tudor, consilier în cadrul Consiliului local al municipiului Constanța, în conformitate cu prevederile art. 32 alin. 1 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 7 alin. 1 din Legea nr. 393/2004 privind statutul aleșilor locali, depun în fața consiliului local următorul jurământ:

Jur să respect Constituția și legile țării și să fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Constanța. Așa să-mi ajute Dumnezeu!

D-na Marioara Cojoc Domnul Tulică Marius.

Dl. Marius Tulică

Subsemnatul Tulică Marius, consilier în cadrul Consiliului local al municipiului Constanța, în conformitate cu prevederile art. 32 alin. 1 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare precum și ale art. 7 alin. 1 din Legea nr. 393/2004 privind statutul aleșilor locali, depun în fața consiliului local următorul jurământ:

Jur să respect Constituția și legile țării și să fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Constanța. Așa să-mi ajute Dumnezeu!

D-na Marioara Cojoc

Doamna Enache, avem o nouă prezență acum.

D-na Marcela Enache

De acum sunt 24 de consilieri.

D-na Marioara Coioc

Mulțumesc frumos, înainte de a trece la punctul următor, dau cuvântul domnului primar Decebal Făgădău.

Dl. Decebal Făgădău

Sărut-mâna doamnelor, am onoarea să vă salut domnilor! După un început de ședință extrem de emoționant și de onorant, un început în care atât oameni care au fost printre noi și au lăsat ceva în urmă, oameni care în misiune au apărat această țară și implicit orașul nostru, precum și oameni care și-au închinat o întreagă activitate vieții culturale a urbei noastre. Am asistat și la un moment de suflet, acela de recunoaștere a prezenței vii a Danielei Sofronie, între noi. Eu cred că timpul care a trecut nu a făcut altceva decât să o ambiționeze și mai tare și sunt convins că se va implica în viața sportivă a orașului, chiar mai mult ca în această perioadă de așteptare. Nu am un discurs la fel de pesimist ca doamna Frâncu, nu știu unde a plecat doamna Frâncu, de obicei este mult mai tonică și mai optimistă, probabil că emoția a copleșit-o aducându-și aminte de colega și prietena sa, doamna Elena Buhaiev. Le-am mărturisit celor două doamne că este un titlu pe care nu aș fi vrut să îl acordăm, cu alte cuvinte mi-aș fi dorit ca doamna Buhaiev să fie în continuare printre noi, este un om care cred că a ajutat pe oricine care i-a cerut sprijinul, indiferent de culoarea politică, indiferent de ceea ce ne desparte din punct de vedere doctrinar; mă bucur că cei trei colegi de la Partidul Mișcarea Populară au avut această inițiativă și sper ca titlurile de cetățean de onoare post mortem să nu mai fie acordate., să le acordăm la timp, celor care sunt încă în viață; știți foarte bine că au fost voci, inclusiv venind din spațiul public mai mult sau mai puțin avizate, așa cum ați văzut în debutul ședinței, care de multe ori critică fără să înțeleagă nimic; au fost voci care spuneau că domnului Căpățână nu trebuie să i se recunoască aceste merite pentru că nu a făcut altceva decât să fie la datorie. Vă invit domnilor consilieri, la o viitoare ședință a Consiliului local municipal într-o unitate militară. Voi convoca consiliul local municipal după ce voi obține toate aprobările de rigoare din partea Ministerului Apărării Naționale, să vedeți cam ce viață au acești oameni, ce sacrificiu fac acești oameni și dacă înțelegem că o fac pentru noi; printr-un sacrificiu, lipsind de lângă familiile lor, trimiși în misiune acolo unde țara are nevoie, poate veți întâlni altfel acest titlu de cetățean de onoare în viață. Mai mult, am încercat să-i smulg așa o promisiune că va continua și se va implica în viața orașului, tocmai de aceea mă bucur că a venit împreună cu echipa "Invictus" și sper ca orașul nostru să fie alături de toate orașele mari ale lumii care au asemenea eroi în viață, parteneri în competiția "Invictus". Revenind la ordinea de zi, în cele ce urmează vom vota câteva proiecte extrem de importante și trebuie să recunosc că nu am crezut că vom ajunge în acest moment pentru că termenul limită este unul destul de strâns, pentru că este de notorietate, ghidurile de finanțare au fost mai mult dezbătute și mai puțin aplicate, iar după multe întârzieri, multe instrucțiuni, multe reveniri, divergențe de opinie între Autoritatea Națională a Achizițiilor Publice, Curtea de Conturi, autoritățile de management, ajungem astăzi să supunem aprobării proiecte importante ce vizează viitorul orașului nostru. Așa cum am anunțat în cadrul strategiei integrate de dezvoltare urbană, pe componenta de mobilitate avem câteva proiecte 'care vor schimba credeți-mă radical; astăzi poate nu ne imaginăm ce schimbări vor aduce aceste proiecte, în viața orașului nostru, dar odată implementate ele vor redimensiona transportul în municipiul Constanța. Vrobesc aici despre proiectul 5 -proiectul care sună așa pompos, "îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța zona bd. 1 Mai- șoseaua Mangaliei", al doilea este "Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța", proiectul nr. 7 "îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, între Gară și stațiunea Mamaia" și aici avem 3 tronsoane: bd. 1 Decembrie, bd. Alexandru Lăpușneanu și joncțiunea Aurel Vlaicu - Alexandru Lăpușneanu - Bd. Mamaia, cu alte cuvinte intrarea în stațiunea Mamaia și doar dacă vă imaginați cu excepția zonei pietonale toată această axă care începe de la limita cu Cumpăna și Agigea și merge până la intrarea în stațiunea Mamaia, veți vedea că deja avem o coloană vertebrală a transportului constănțean și mi-aș dori ca ea să fie o coloană vertebrală în primul rând a transportului public constănțean. Veți vedea în cadrul proiectului, sunt convins că ați analizat deja în cadrul ședințelor comisiilor de specialitate aceste proiecte în amănunt...

Se aude din sală:

Nu au ajuns la comisii aceste proiecte!

Se aude din sală:

Au ajuns la comisiile 1 și 2!

Se aude din sală:

Mă scuzați, de obicei veneau și la comisia 5..

.Dl, Decebal Făgădău

Puteți participa la orice altă comisie, nu este restrictivă participarea dacă nu sunteți membru în acea comisie.

Revenind, sunt convins că măcar în comisiile de specialitate, în comisiile avizatoare aceste proiecte au fost consultate, ați văzut că ne propunem înființarea de linii dedicate transportului public pe aceste zone, o regândire a relației pieton-biciclist-șofer și lucrul cel mai important pentru mine, îl reprezintă dacă vreți, introducerea elementelor din strategia de "Smart CT"; de asemenea peste tot se vor reface scuarurile verzi, se vor planta arbori adecvați și cred că speriați de oameni ca Belu, nu luăm de multe ori decizii corecte, ne-am ferit ca pe bd. Tomis să venim și să înlocuim teii inestetici, bătrâni și care cresc haotic cu arbori ornamentali cu valoare și arhitecturală și comercială și de mediu așa cum își permite municipiul Constanța; veți vedea că în cadrul acestor proiecte vom propune creșterea numărului de arbori și arbuști, creșterea suprafeței de spațiu verde față de ceea ce există în momentul de față, dar prin înlocuirea copacilor cu care nu mai avem ce face; sunt momente în care trebuie să luăm decizii și să înlocuim, în respect față de mediu și cu un raport așa cum cred că deja am stabilit, doamna Arghirescu, într-o ședință a consiliului local cu un raport de 5 la 1; cu alte cuvinte, pentru fiecare arbore tăiat îl vom înlocui cu alți 5 cu o valoare și științifică și arhitecturală și ambientală și comercială așa cum merită orașul nostru. Tocmai pentru că termenul a fost destul de scurt, pentru aceste 3 proiecte și aș vrea să vorbesc și despre al doilea proiect, cele doua .. zona de nord și zona de sud practic alcătuiesc un tot ce pleacă de la punctul nodal numit Gara Constanța și veți vedea în continuare și proiectul în legătură cu bd. Ferdinand, vorbim de zona pietonală care nu înseamnă strict strada Ștefan cel Mare, ci și străzile laterale unde vom schimba de asemenea tot ceea ce înseamnă astăzi infrastructură, dalaj, iluminat și vom adăuga spațiu verde pentru că ne dorim să avem un spațiu public de calitate în municipiul Constanța, este un capitol la care suferim. Proiectele au fost realizate de cei care au câștigat procedurile de achiziție, dar ele au fost dezbătute împreună cu partenerii noștri de la Banca Mondială, au fost dezbătute cu colegii mei din direcțiile de specialitate și tocmai pentru că lucrurile acestea s-au făcut într-un ritm extrem, extrem de alert, evident că mai apar scăpări; tocmai de aceea înainte de a vă ruga doamna președinte să supuneți la vot proiectele de hotărâri, cele 3 proiecte de hotărâri, voi formula un amendament la punctul nr. 6, un amendament la punctul nr. 8, bănuiesc că ați văzut că vorbim despre Școala nr. 14, școala din Palazu Mare așa cum o știm cu toții. Doamna președinte, vă rog supuneți la vot proiectele individual, iar la punctele 6 și 8 aș vrea să dau citire amendamentelor.

D-na Marioara Cojoc

Mulțumesc frumos, domnule primar. Supun la vot proiectul nr. 5: "Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona bulevardul 1 Mai - șoseaua Mangaliei" - faza DALI". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 6: "Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța" - faza DALI".

Vă rog frumos, domnule primar, amendamentul.

Dl. Decebal Făgădău

Aș vrea să se înlocuiască în proiectul de hotărâre ce a fost transmis consilierilor, câteva cifre. Totalul investiției, așa cum v-am obișnuit și data trecută, separat fără TVA și cu TVA explicându-vă atunci care a fost logica TVA-ului, știți foarte bine că poate suferi modificări și de asemenea să definim foarte bine capitolul de construcții+montaj, atât cu TVA cât și fără TVA. Total investiție fără TVA: 75.606.177,76lei adică 89.854.757,70lei din care construcții+montaj 58.394.180,29lei fără TVA adică 69.489.074,79lei cu TVA, conform documentului atașat prezentului amendament. Vă voi ruga doamna președinte să supuneți la vot acest proiect de aproximativ 90 de milioane de lei, un proiect de care orașul nostru are nevoie mai mult ca oricând.

D-na Marioara Cojoc

Mulțumesc frumos, domnule primar, supun la vot amendamentul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Supun la vot proiectul nr. 6 împreună cu amendamentul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Proiectul nr. 7: "Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, între Gara CFR și stațiunea Mamaia" - faza DALI". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Proiectul nr. 8: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivului de investiții „Reabilitare Școala Gimnazială nr. 14 Palazu Mare, Constanța".

Domnule primar, amendamentul pentru proiectul nr. 8.

Dl. Decebal Făgădău

întrucât am făcut o ședință cu colegii mei și alaltăieri am avut și vizita ministrului -domnului vicepremier Daniel Suciu - ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, împreună cu doamna director executiv adjunct al Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Est de la Brăila, cu doamna Jeni Crăciun, am analizat prin prisma discuției tehnice pe care am avut-o cu dânșii, posibilitatea de a aproba acest proiect și nu doar pentru a fi pregătit în cadrul programului operațional regional.așa cum scrisesem proiectul de hotărâre de consiliu local săptămâna trecută; pentru că, în cadrul POR 2014-2020, sumele știți, sunt alocate pe axe și pe linii, iar dacă această școală nu va încăpea pentru că noi depunem întotdeauna 120% minim din valoarea care este alocată, ar fi păcat să nu putem aplica acest proiect pe alte axe unde se înregistrează economia. Tocmai de aceea, am luat hotărârea împreună cu direcția noastră de programe și fonduri europene, să înlocuim conținutul, să înlocuim în integralitate art. 1 al proiectului de hotărâre; acesta spunea că: "Având în vedere prevederile programului operațional regional 2014-2020 se aprobă.." cu alte cuvinte, vă propun ca noul art. 1 să aibă următorul conținut: "Se aprobă documentația de avizare a lucrărilor de intervenții și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Școala Gimnazială nr. 14 Palazu Mare" a devizului general conform anexelor ce fac parte integrantă din prezenta hotărâre", fără să menționăm că acest proiect este dedicat strict axei din cadrul axei 3 din cadrul POR, să putem depune proiectul oriunde se ivește prima oportunitate; în loc să fie o listă de rezervă, în cadrul axei 3.1, să putem depune dacă se deschide o axă mai devreme, în alte axe. Conținutul art. 2 rămâne neschimbat, iar art. 3 va avea următorul conținut: "Pentru proiectul "Reabilitare Școala Gimnazială nr. 14 Palazu Mare, Constanța" este necesară identificarea tuturor surselor de finanțare din bugetul național și local, pentru pregătirea și implementarea lor" . Vă rog, doamna președinte să supuneți amendamentul la vot, pe care îl depun doamnei secretar în formă scrisă.

D-na Marioara Cojoc

Mulțumesc, domnule primar. Supun la vot amendamentul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru amendament.

D-na Marioara Coioc

Dacă nu sunt intervenții, supun la vot proiectul nr. 8 împreună cu amendamentul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Coioc

Domnule primar, aveți cuvântul.

Dl. Decebal Făgădău

Vreau să vă mulțumesc doamnelor și domnilor consilieri și de față cu dumneavoastră vreau să le transmit colegilor mei de la Direcția de proiecte și fonduri europene că până sâmbătă la prânz aștept ca aceste proiecte să fie încărcate în sistemul electronic.

Se aude din sală:

Până mâine la prânz!

Dl, Decebal Făgădău

Nu vă luați termene, eu sper ca până sâmbătă ia prânz să ne aduceți la cunoștință că ați reușit să depuneți toate aceste proiecte, vă doresc mult succes în evaluare și sper ca consiliul local să fie întotdeauna prezent așa cum a fost în toate proiectele pe care dumneavoastră le-ați generat, că ne-ați convocat în atâtea' ședințe extraordinare și de îndată, cum nu mi-aș fi dorit; mie îmi place să lucrăm după o planificare mai amplă. încă o dată vreau să vă mulțumesc doamnelor și domnilor consilieri, înainte de a trece la punctul următor doamna președinte, vreau să le mulțumesc tuturor celor care ne-au tot trimis informări, inițiative, propuneri legate de proiectul "WiFi4EU"; în mod evident, avem o direcție de specialitate care identifică toate proiectele, mai mult, suntem la Buruxelles ancorați în tot ceea ce privește comunicarea cu cei care nasc aceste proiecte și vreau să le asigur cu toate că apreciez faptul că au avut inițiativă, iar pe de altă parte că suntem la curent cu orice posibilitate de finanțare și că aplicăm; am văzut de asemenea că se propuneau la un moment dat proiecte de hotărâri fără a se înțelege că ele necesită un parcurs care este stabilit de Legea nr. 215/2001 și încă o dată le mulțumesc tuturor celor care ne-au trimis propuneri, sugestii în legătură cu acest proiect, nu este un proiect vital, este mai mult un proiect de imagine și cred că toată lumea a înțeles determinarea comisiei de a conecta la internet cât mai multe comunități, din punctul meu de vedere l-aș fi făcut mai mult pentru comunitățile defavorizate, dar dacă a existat și această oportunitate ca inclusiv municipiile să se înscrie în program, ne-am înscris și sunt convins că va fi un program de succes.

D-na Marioara Cojoc

Vă mulțumim, domnule primar, pentru toate aceste precizări. Trecem la punctul nr. 9: "Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Constanța la programul „WiFi4EU Promovarea conectivității la internet în comunitățile locale, în Municipiul Constanța". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Proiectul nr. 10: "Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Constanța în calitate de partener în proiectul „ALT/BAU Transfer Networks, Alternative Building Activation Units" și a cheltuielilor legate de proiect în vederea finanțării acestuia în cadrul programului Operațional Urbact III 2014-2020". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Proiectul nr. 11: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de avizare a lucrărilor de intervenții și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Reamenajarea spațiului public din zona Teatrului Național de Operă și Balet Oleg Danovski" - etapa DALI". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Proiectul nr. 12: "Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării „Centrului pentru persoane fără adăpost Sfânta Filofteia" în subordinea Direcției generale de asistență socială - Direcția sprijin comunitar, în cadrul căruia vor funcționa două servicii adresate persoanelor fără adăpost: „Adăpost de noapte" și „Centru de zi pentru integrare/reintegrare socială".

Vă rog, domnule primar.

Dl. Decebal Făgădău

în primul rând aș vrea să vă spun că este un proiect de suflet și mă bucur foarte mult că acest proiect a reușit să pună lumea la un loc; fac aici referire la Fundația Sammarina și vreau să le mulțumesc că au pus la dispoziție spațiul, Arhiepiscopia Tomisului care s-a angajat alături de Direcția Generală de Asistență Socială să susțină acest proiect, nu doar declarativ ci trecând la acțiune; de asemenea, suflete deschise se ocupă de masă caldă - 2 feluri zilnic, noi vom face tot ce înseamnă amenajări, reparații, utilități, acordare de servicii sociale; acest adăpost, acest centru va funcționa ca adăpost pentru oamenii străzii așa cum îi numim noi necolocvial pe cei care nu au avut o șansă în viață, pentru intervalul orar 20:00-08:00, cu alte cuvinte 12 ore vor avea un acoperiș deasupra capului și niște condiții decente, unde să poată înnopta, să se îmbăieze, să servească masa și va fi centru de zi pentru integrare și reintegrare 08:00-20:00. Cu alte cuvinte, acest centru va funcționa 24 de ore din 24 și ați văzut că este dacă vreți un model de parteneriat în care toată lumea a venit cu inima deschisă, fiecare cu ce poate, cu ceea ce se pricepe și așteptăm la acest adăpost care este pregătit pentru 35 de bărbați și 15 femei, oamenii străzii - așa cum sunt numiți ei în spațiul public, îi așteptăm să vină în condiții decente alături de noi, în loc să doarmă prin canalizări, prin scările blocului, sau mai știu eu pe unde, pentru că de obicei in jurul acestor centre crește și infracționalitatea, devin focare de infecție și știm cu toții că trăim în acest oraș. De asemenea, prin acest proiect vom ajuta și UPU; știți foarte bine că atunci când sunt condiții meteo nefavorabile, bănuiesc că și printre dumneavoastră sunt oameni care de voie, de nevoie au ajuns pe la spital, iar la urgență de obicei când este rece afară, este blocat, pentru că toți cei fără adăpost merg acolo invocând probleme de sănătate, tocmai pentru a avea acoperiș deasupra capului și fac lucrul acesta din necesitate; noi întrucât avem o experiență, Direcția Generală de Asistență Socială împreună cu Spitalul Județean, cu Poliția Locală, cu Jandarmeria, cu Poliția Națională, chiar și cu DGASPC condus de Petre Dinică; atunci când a venit fundația Sammarina și ne-a făcut această ofertă de a pune la dispoziție un spațiu, inițial ni-l dăduse pentru o cantină socială sau un club pentru seniori., noi ne-am gândit cum să rezolvăm această problemă care ține de respect, iar adăpostul Sfânta Filofteia se circumscrie planului RESPECT inițiat în 2016. Mulțumesc!

D-na Marioara Cojoc

Noi vă mulțumim. Dacă nu sunt intervenții, supun la vot proiectul nr. 12. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Proiectul nr. 13: "Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al SC ECOSAL SRL Constanța pentru anul 2019".

Intervenții? Vă rog, doamna consilier.

D-na Adriana Arghirescu

Doamna președinte, domnule primar, din punct de vedere managerial nu înțelegem de ce un buget își propune să fie pe pierdere; înțelegem situația Ecosal-ului și că cu toții am participat la un fel de reorganizare, dar din start să ne propunem un buget pe pierdere?! In condițiile în care plătim Consiliul de administrație, plătim câțiva salariați acolo, adică ni se pare o abordare care ar trebui poate reanalizată, din start să nu plecăm cu această premiză.. că realizările la final de an vor fi pe pierdere., mă rog., scopul poate face subiectul analizei..dar din start să ne propunem să pierdem., managerial nu putem să acceptăm acest lucru. De aceea, ori ne mai gândim la el și îl retragem, ori noi vom vota împotrivă. Mulțumesc!

Dl. Decebal Făgădău

Doamna Arghirescu, nu am niciun fel de problemă să retrag acest proiect de hotărâre, din ce știu, cei de la ECOSAL au venit și au spus că nu au de unde să crească veniturile acestei companii, dar nu am niciun fel de problemă ... eu voi face în felul următor: voi chema conducerea ECOSAL și Consiliul de administrație la o întâlnire cu fie comisiile denumite, fie cu cine hotărâți dumneavoastră, noi deja am analizat din punct de vedere administrativ și cu grupul politic PSD, nu prea știm ce să le cerem... dacă dumneavoastră aveți orice soluții pentru dânșii, nu am niciun fel de problemă, le identificați împreună și amânăm până în ședința viitoare aprobarea bugetului; nu am nicio problemă.

D-na Adriana Arghirescu

Dacă ar fi venit și la comisia nr. 5 poate o luam din pripă., dar nefiind la comisia nr. 5, ne-am pomenit cu el pe ordinea de zi. Mulțumesc.

D-na Marioara Cojoc

Domnule primar, retragem punctul nr. 13?

Dl. Decebal Făgădău

Bineînțeles!

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 13 se retrage de pe ordinea de zi. Trecem la punctul nr. 14: "Proiect de hotărâre privind împuternicirea directorului SC ECOSAL SRL Constanța pentru îndeplinirea unor proceduri de înregistrare documente la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Constanța și Banca Transilvania". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 15: "Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special în Adunarea generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea" reprezentantului municipiului Constanța". Dacă nu sunt intervenții, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 16: "Proiect de hotărâre privind planul de acțiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă pentru beneficiarii Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat".

Intervenții? Vă rog, doamna consilier Arghirescu.

D-na Adriana Arghirescu

Doamna președinte, domnule primar, am o presupunere că multitudinea documentelor pe care le aveți de studiat, planul acesta nu a ajuns efectiv la dumneavoastră să îl analizați, de aceea cred că va trebui la fel, să-l retragem și să rugăm departamentul responsabil să nu ducă votul nostru în derizoriu; am să vă citesc câteva puncte., la capitolul 8, avem curățat manual cu sapa în lunile decembrie și ianuarie... avem la punctul 17 manipularea lemnelor... noi știm că de doi ani de zile dăm brichete nu mai dăm lemne.

Dl. Decebal Făgădău

Da, dar pe de altă parte facem toaletări.

D-na Adriana Arghirescu

Nu știu., dar în lunile decembrie și ianuarie facem toaletări la copaci?! Mie mi se pare că acest plan de acțiune este făcut așa un copy paste și nu este adaptat...

Dl. Decebal Făgădău

După ce un copy paste? Mă scuzați...

D-na Adriana Arghirescu

Nu știu, poate din vechime așa...

Se aude din sală:

Vorbim după aceea și vă explicăm...

D-na Adriana Arghirescu

Nu, ar trebui să ne identificați acum ca să putem să luam o decizie.

Dl. Decebal Făgădău

Stimată doamnă, cred că ...

D-na Adriana Arghirescu

Nu știu dacă dăm cu sapa în decembrie...

Dl. Decebal Făgădău

Da, bineînțeles., că zăpada așa se elimină.

D-na Adriana Arghirescu

Zăpada da, dar curățatul manual cu sapa ... despre vegetație este vorba aici...

Dl. Decebal Făgădău

Mă scuzați, nu trăim în același oraș? Nu ați văzut astă iarnă cum se eliberau de gheață toate stațiile de autobuz? Noi ne propunem un plan, acesta este planul pe care noi ni l-am propus ...

Sunt la curent, pentru că, colegii mai vechi și cred că poate confirma și doamna secretar, știu foarte bine că până în acest mandat al consiliului local municipal, atât planul cât și raportul activității nu intrau în dezbaterea consiliului local; am făcut acest lucru tocmai ca să vedeți că nu suntem un oraș de asistați sociali, că știți că circula această legendă că avem mii de asistați sociali, iar eu am venit și v-am spus câte dosare avem, câte persoane cu dizabiliăți și câți însoțitori pentru persoanele cu dizabilități plătim, asta ca să vorbim cu subiect și predicat; oamenii aceștia sunt obligați prin lege în contrapartidă cu sprijinul pe care îl primesc din partea statului și din partea comunității să presteze un anumit număr de ore; dacă muncesc cu hărnicie, în două zile ei și-au făcut planul pentru o lună. Tocmai de aceea, vorbim aici despre un număr de 25 până la 40 de oameni pe care noi îi putem utiliza și îi utilizăm la greu și în zonele pe care nu le putem acoperi cu contractele de prestare servicii pe care le avem noi, pentru că vă dau exemplu: avem zone care sunt sub sechestru, așa cum este tot taluzul de la plaja Modern, sau mergem chiar mai departe, cu cine credeți că am făcut până acum curățenie în aceste zone? Ce tipuri de operațiuni credeți că sunt? în mijlocul iernii, când salubristul, cel cu care avem contract nu mai avea de unde să-și sporească efectivele, sau se întâmplau situații în care Consiliul Județean prin Spitalul Județean Sf. Andrei, ne cerea sprijinul să deszăpezim sau să spargem gheața de pe o alee de acces. Dacă mergeam acolo cu companiile cu care noi avem contract și utilizam bani publici, se numea deturnare de fonduri și toate lucrurile acestea le-am făcut cu ei, i-am scos la muncă, nu cred că este cartier în care cei care beneficiază de ajutor social să nu fi muncit. Acesta este raportul, acesta este planul, noi atât am putut, dumneavoastră votați după cum considerați.

D-na Marioara Cojoc

Supun la vot proiectul nr. 16. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

7 abțineri (d-na Adriana Arghirescu, d-na Câmpeanu Adriana Teodora, d-na Văsii Cristina Andreea, dl. Avătavului Costin-Valeriu, dl. Solomon Ioan, dl. Tulică Marius și dl. Gavrilă Florin Tudor) și 17 voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 17: "Proiect de hotărâre privind achiziția serviciilor de consultanță și informare juridică, asistență și reprezentare juridică în legătură cu organizarea, funcționarea, restructurarea și integrarea serviciului public de termoficare în municipiul Constanța". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

7 abțineri (d-na Adriana Arghirescu, d-na Câmpeanu Adriana Teodora, d-na Văsii Cristina Andreea, dl. Avătavului Costin-Valeriu, dl. Solomon Ioan, dl. Tulică Marius și dl. Gavrilă Florin Tudor) și 17 voturi pentru. Proiectul a trecut.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 18: "Proiect de hotărâre privind aprobarea rezultatului evaluării anuale a managementului Muzeului de Artă Populară Constanța". Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 19: "Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri referitoare la ocuparea unui post vacant din cadrul Spitalului Clinic de Boli Infecțioase Constanța". Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 20: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului referitor la condițiile în care se realizează accesul furnizorilor de rețele publice de comunicații electronice pe proprietatea publică sau privată a municipiului Constanța". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 21: "Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 262/2017 privind aprobarea componenței și a regulamentului de organizare și funcționare a comisiei de vânzare a bunurilor imobile proprietate privată a municipiului Constanța". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Coioc

Punctul nr. 22: "Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 37114/22.02.2019 ce stabilește prețul de vânzare al bunului imobil proprietate privată a municipiului Constanța, situat în stațiunea Mamaia, aferent restaurant Sirena, în suprafață de 1657 mp, în vederea vânzării directe către SC Salvator SRL". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 23: "Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, stațiunea Mamaia, aferent activului „Bufet Felix", în suprafață de 854 mp, către SC Marina 8l Santis SRL". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

7 abțineri (d-na Adriana Arghirescu, d-na Câmpeanu Adriana Teodora, d-na Văsii Cristina Andreea, dl. Avătavului Costin-Valeriu, dl. Solomon Ioan, dl. Tulică Marius și dl. Gavrilă Florin Tudor) și 17 voturi pentru. Proiectul nu a trecut.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 24: "Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, bd.Tomis nr. 1, în suprafață de 384 mp, către SC Doris Trading SRL". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 25: "Proiect de hotărâre privind aprobarea regularizării suprafeței de teren ce face obiectul contractului de concesiune nr. 29005/25.02.2002 încheiat între municipiul Constanța și SC 2x2 Camen Comerț SRL". Intervenții? Vă rog, doamna consilier.

D-na Adriana Arghirescu

Doamna președinte, la ședința de comisie am propus un amendament 'la acest proiect de hotărâre prin care să reanalizăm cu această ocazie termenul contractului de concesiune. Doamna Enache, dacă îl aveți la dumneavoastră... și am rugat ca acest amendament să fie inclus în corpul de hotărâre, eu nu l-am văzut; adică este un moment în care am putea să reanalizăm acest contract de concesiune și tarifele în cazul în care se modifică suprafața, să se poată facă o evaluare.

Se fac comentarii în sală.

D-na Adriana Arghirescu

Nu, vorbeam de banii care îi primim noi ca entitate, din acest contract de concesiune.

D-na Marioara Cojoc

Doamna consilier, citiți-ne amendamentul.

D-na Adriana Arghirescu

Asta este propunerea, amendamentul este să se reanâlizeze cu această ocazie valoarea contractului de concesiune și redevența.

D-na Marioara Cojoc

Doamna secretar, aveți la dumneavoastră proiectul?

D-na Marcela Enache

Nu, nu, nu avem proiectele la noi.

Se aude din sală:

Le-am atașat, d-na Enache, toate amendamentele.

D-na Marcela Enache

Au fost scanate cu acel amendament inclusiv. Nu eu hotărăsc prinderea acelui amendament.

D-na Marioara Cojoc

Dacă aveați amendamentul la dumneavoastră, l-aș fi supus la vot.

D-na Marcela Enache

Uitați-vă, că trebuie să fie amendamentul scanat, proiectul nr. 25.

D-na Adriana Arghirescu

Acesta este amendamentul pe care trebuie să îl supuneți la vot!

D-na Marioara Cojoc

Repetați, pentru că se înregistrează tot, ședința este înregistrată.

D-na Adriana Arghirescu

Reanalizarea redevenției pkătită de acest beneficiar...

Se aude din sală: Este scanat și pe site!

D-na Marioara Cojoc

Bun. Supun la vot amendamentul.

D-na Marcela Enache

Cred că ar trebui să îl așteptăm și pe domnul primar.

D-na Adriana Arghirescu

Acesta este. "Propunerea de includere în proiectul de hotărâre a clauzei de reevaluare a redevenței". Asta am scris la comisie.

Se aude din sală:

Da, trebuie să așteptăm și inițiatorul.

D-na Marioara Cojoc

Așteptăm și inițiatorul, putem trece la următorul punct, punctul nr. 26: "Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 52504/14.03.2019 ce stabilește diferența de preț rezultată ca urmare a modificării reglementărilor urbanistice ale terenului ce a făcut obiectul contractelor de vânzare cumpărare autentificate sub nr. 248/19.03.2004, rectificat și sub nr. 249/19.03.2004,rectificat". Dacă sunt intervenții și aici, dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

21 de voturi pentru și 3 abțineri (dl. Cantaragiu Secil-Givan, dl. Papuc Cătălin-Florin și dl. Zabara Alexandru).

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 27: "Proiect de hotărâre privind completarea și actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului privat al municipiului Constanța". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

7 voturi împotrivă (d-na Adriana Arghirescu, d-na Câmpeanu Adriana Teodora, d-na Văsii Cristina Andreea, dl. Avătavului Costin-Valeriu, dl. Solomon Ioan, dl. Tulică Marius și dl. Gavrilă Florin Tudor) și 17 voturi pentru. Proiectul nu a trecut.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 28: "Proiect de hotărâre privind trecerea unor imobile situate în municipiul Constanța din domeniul privat în domeniul public al municipiului Constanța".

Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 29: "Proiect de hotărâre pentru completarea și actualizarea HCL nr. 451/2017 privind aprobarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Constanța". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Domnule primar, ne întoarcem la punctul nr. 25, unde d-na Arghirescu a prezentat un amendament, vă rog d-na Arghirescu.

D-na Adriana Arghirescu

La ședința de comisie am propus cu această ocazie, pentru că acordăm o diferență de teren, să reevaluăm redevența, care este stabilită cu foarte mult timp înainte și dacă este o proprietate să obținem o valoare mai bună. De ce să nu încercăm acest lucru?!

Dl. Decebal Făgădău

Da, mi s-a adus la cunoștință de amendamentul formulat în cadrul comisiei nr. 5, dar întrucât nu vorbim aici despre o solicitare a partenerului contractual de a-și crește suprafața, ci vorbim de pluralizare, efectiv născută din necesitatea de a elabora documentații cât mai corecte, acurate, nu cred că putem să îi impunem această clauză; în situația în care acest amendament va trece, vom naște posibilitatea unui litigiu, ori eu nu îmi doresc să fiu parte a acestui litigiu, este o cauză obiectivă... se regularizează prin măsurători acurate, cu suprafață de teren; nu este dorința lor de a își suplimenta suprafața de care beneficiază; în acel moment știți foarte bine că am fost de acord cu toate aceste amendamente. Este, un lucru firesc, iar eu nu am fost de acord din principiu cu inserarea acestei clauze, vă repet, mi s-a adus la cunoștință, nu este ca și cum nu am apăra interesul municipiului Constanța; dar gândiți-vă că dacă aveți dumneavoastră un partener să spunem... Enel, care vine o dată vă face regularizarea, este pur și simplu o punere în acord a scriptelor, nu este dorința dumneavoastră de a crește sporul de putere sau a lui de a crește tariful; ori mi s-a părut incorect să introducem clauze comerciale într-o limpezire a unei situații juridice asupra terenului ce face obiectul contractului dintre părți.

D-na Adriana Arghirescu

Mulțumesc.

D-na Marioara Cojoc

Vă păstrați amendamentul doamna consilier?

D-na Adriana Arghirescu

Nu.

D-na Marioara Cojoc

Supun la vot proiectul nr. 25. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 30: "Proiect de hotărâre privind preluarea unor bunuri mobile în administrarea Consiliului local al municipiului Constanța din administrarea RATC Constanța". Dacă sunt intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 31: "Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 63/2013 privind aprobarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat din municipiul Constanța".

Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 32: "Proiect de hotărâre privind dezmembrarea unui imobil aflat în domeniul privat al municipiului Constanța, poligon 3, poligon 4, lot 1/3, în vederea înscrierii în cartea funciară".

Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 33: "Proiect de hotărâre privind acordarea dreptului de uz și servitute în favoarea E-Distribuție Dobrogea S.A. asupra unor terenuri situate în municipiul Constanța, pentru racordarea la rețeaua electrică de interes public". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

Dl. Decebal Făgădău

Numai o secundă, pentru că aș vrea să lămuresc acest aspect. Am considerat că încă de la ședința anterioară am stabilit că acesta va fi principiul pe care îl implementăm. Ori de câte ori se va construi pe spațiul verde, vom impune acea rată de înlocuire de 5 lai.

Se aude din sală:

Cristina a întrebat dacă nu facem amendament și am zis că nu e cazul.

Dl. Decebal Făgădău

Vă asigur că veți vedea de fiecare dată lucrul acesta.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 34: "Proiect de hotărâre privind atribuirea în proprietate domnului Dana Ștefan, revoluționar, a unei suprafețe de teren reprezentând loc de veci în baza Legii nr. 341/2004". Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 35: "Proiect de hotărâre privind atribuirea în proprietate domnului Oprea Dorel, revoluționar, a unei suprafețe de teren reprezentând loc de veci în baza Legii nr. 341/2004". Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Următoarele puncte, de la 36 - 41 inclusiv au fost retrase de pe ordinea de zi. Vă rog domnule primar.                                     i

Dl. Decebal Făgădău

Aș vrea să le explic domnilor consilieri în ședința ordinară a consiliului local municipal care este motivul pentru care am retras aceste proiecte de hotărâre, tocmai pentru că știți foarte bine că îmi doresc să fie o transparență totală. După ce au fost publicate proiectele de hotărâri și ați văzut că în cadrul proiectelor noi am scanat inclusiv rapoartele de evaluare, am primit de la cei cărora ar fi trebuit să ne adresăm cu hotărâre de consiliu local, puncte de vedere legate de valoarea evaluării, în sensul că au spus că este o valoare ireală, noi avem deja construcții pe aceste terenuri, unele dintre companiile noastre au beneficiat prin efectul legii de folosință gratuită, noi suntem dispuși să plătim o sultă către municipalitate dar nu este ca și cum acum ni se vinde un teren de la 0 cu o reglementare urbanistică maximală, pentru că noi nu ne dorim acest lucru; noi ne dorim să conservăm ceea ce avem pe aceste terenuri și tocmai pentru a nu vă supune aprobării niște proiecte de hotărâre care fie vor deveni inaplicabile, fie vor deveni atacabile în instanță, am preferat să le retrag, să avem o discuție chiar în cadrul comisiei de specialitate, cu evaluatorul, cu beneficiarii, pentru că aici aș vrea să aduc un reproș public colegilor mei de la direcția de specialitate pentru că trebuiau să informeze, pentru că astăzi eu vă propuneam și dumneavoastră ați fi aprobat niște rapoarte de evaluare care nu ar fi condus la un rezultat, în mod evident dorim să apărăm interesul municipiului, bugetul municipal și să încheiem aceste contracte, dar mi se pare normal să îi pui la dispoziție partenerului raportul de evaluare înainte de a aproba proiectul de hotărâre. Deci vă rog, doamna Nicoleta Florescu, știți foarte bine că am operat schimbări la conducerea direcției patrimoniu și cadastru, tocmai de aceea până când lucrurile se colorează, fac acest lucru de față cu dumneavoastră, vă rog de acum înainte, în momentul în care acest raport de evaluare este predat. conform contractului dintre noi și prestator, să aduceți la cunoștință tuturor părților, tocmai pentru a nu ne trezi în fața unor proiecte de hotărâri asupra cărora revenim și revenim. Nu cred că își dorește cineva să facă munca în zadar. Mulțumesc, cred că a fost lămuritoare intervenția mea.

D-na Marioara Cojoc

Noi vă mulțumim, domnule primar.

Trecem la punctul nr. 42: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu - construire imobil S+P+5-8E - hotel-apartament, stațiunea Mamaia, zona Pinguin, investitor SC Real Estate Investment SRL". Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

8 voturi împotrivă (d-na Adriana Arghirescu, d-na Câmpeanu Adriana Teodora, d-na Văsii Cristina Andreea, dl. Avătavului Costin-Valeriu, dl. Solomon Ioan, dl. Tulică Marius, dl. Gavrilă Florin Tudor și dl. Popescu George-Andrei), 3 abțineri (dl. Cantaragiu Secil-Givan, dl. Papuc Cătălin-Florin și dl. Zabara Alexandru) și 13 voturi pentru. Proiectul nu a trecut.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 43: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu - construire imobil D+P+8E - hotel-apartament, stațiunea Mamaia, zona hotel Caraiman, investitor Bucureanu Anca". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

8 voturi împotrivă (d-na Adriana Arghirescu, d-na Câmpeanu Adriana Teodora, d-na Văsii Cristina Andreea, dl. Avătavului Costin-Valeriu, dl. Solomon Ioan, dl. Tulică Marius, dl. Gavrilă Florin Tudor și dl. Popescu George-Andrei) și 16 voturi pentru.

Proiectul a trecut.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 44: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru zona delimitată de șos. Mangaliei, intr. Mangaliei, calea ferată și incinta SC Carmeco SA, inițiator SC Ever Green Recycling SRL".

Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

1 abținere (dl. Popescu George-Andrei) și 23 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 45: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu - construire locuință, str. Șiretului nr. 26-28, investitor Itoafă Florian". Intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

1 abținere (dl. Popescu George-Andrei) și 23 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 46: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării anuale a managerului Spitalului de Boli Infecțioase Constanța și a componenței comisiei de evaluare și soluționare a contestațiilor".

Aici avem cu buletine de vot și propuneri.

D-na Adriana Arghirescu

Partidul Național Liberal o propune pe d-na doctor Adriana Câmpeanu.

D-na Marcela Enache

Pentru comisia de evaluare da?

D-na Adriana Arghirescu

îmi cer scuze că am îndrăznit să iau fața majorității.

Dl. Decebal Făgădău

Foarte bine! O propuneam noi dacă nu o propuneați dumneavoastră.

D-na Marcela Enache

Deci pentru comisia de evaluare pentru că avem comisie de evaluare și comisie de contestații.

Dl. Decebal Făgădău

Eu vreau să o întreb pe doamna doctor, că știți foarte bine, nu am niciun fel de problemă, din contră ma bucur că vă implicați în viața spitalului de infecțioase, aveți grijă să nu fiți într-o situație de incompatibilitate... mai sunteți și în alte comisii în relație cu spitalul?

D-na Adriana Arqhirescu

Nu.

D-na Marcela Enache

Avem două propuneri de făcut.

Dl. Decebal Făgădău

La comisia de contestații ar fi de preferat să fie cineva cu studii juridice; acolo se formulează contestații ...

D-na Marioara Cojoc

O altă propunere pentru comisia de contestații?

D-na Adriana Arqhirescu

Noi nu avem cu studii juridice.

Dl. Decebal Făgădău

Un membru al comisiei nr. 5, nu e comisia juridică?!

D-na Marioara Cojoc

Domnul consilier Mihăilescu se autopropune pentru comisia de contestații.

Până când primim buletinele de vot, trecem la ordinea suplimentară, deoarece am epuizat ordinea de zi.

Punctul nr. 1 de pe ordinea suplimentară: "Proiect de hotărâre privind actualizarea Documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al Municipiului Constanța - etapa II" și a cheltuielilor legate de proiect în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020." Dacă sunt intervenții? Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Punctul nr. 2 de pe ordinea suplimentară: "Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat pentru organizarea evenimentului "Sărbătoarea etniei romilor din România". Supun la vot proiectul. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Vă rog, domnule primar.

Dl. Decebal Făgădău

Pentru că și în ședința asta am început să vorbim cu lumea de față, vreau să le mulțumesc reprezentanților asociațiilor romilor pentru implicarea în acțiunile noastre de reinstaurare a normalității în zonele limitrofe să-i spunem așa, sau în zonele mărginașe, fac referire la munții Tatra, Aleea Viorelelor, toate acele zone unde o comunitate care nu a înțeles că trebuie să trăim după reguli, a venit și a tulburat liniștea publică, liniștea în zonă. Știu că au fost multe asemenea acțiuni și probabil că ați văzut o mulțime de știri cum că noi încercăm să îi lăsăm pe oamenii aceștia fără nicio speranță. Am făcut acțiuni de curățenie, am făcut campanii de conștientizare, am adus la cunoștință toate programele în care se pot înscrie, i-am sfătuit cum să își facă documentele în vederea depunerii dosarelor să beneficieze de ajutor din partea statului și a comunității, dar una este să vorbim noi pe limba noastră birocratică și alta este să avem câte un translator și le mulțumesc celor din sală că au fost translatori; chiar astăzi la ora 9:00 am avut o acțiune pe strada Semănătorului după ce am emis în urmă cu o lună de zile niște notificări de evacuare și de demolare. Astăzi, 5 echipaje ale poliției locale împreună cu reprezentanții comunităților de romi, împreună cu colegii mei de la asistență socială, împreună cu noua conducere a regiei - vorbesc despre RAEDPP, au fost acolo și ne-au raportat că era curățenie, că deja au fost toate persoanele inventariate, îndrumate cum să se integreze pentru că scopul nostru nu este acela de a le face vreun rău, ci de a le face bine. Așa că, vreau să le mulțumesc pentru asta, dar totodată vreau să le aduc un reproș; în fiecare an, ziua de 8 aprilie parcă vă ia prin surprindere... de fiecare dată ați venit pe ordine suplimentară cu proiectul acesta; consiliul local cel puțin în acest mandat, am văzut că ați primit întotdeauna această sărbătoare și mai mult, executivul pe care îl conduc v-a stat la dispoziție pentru parteneriat. Nu aș dori ca anul viitor să nu vă mai ia prin surprindere această sărbătoare și să veniți'din timp cu solicitarea dumneavoastră și uniți, pentru că noi nu dăm unuia sau altuia, ci comunității, acest sprijin și această recunoaștere legală de altfel. Mulțumesc.

D-na Marioara Cojoc

Noi vă mulțumim, domnule primar!

Punctul nr. 3 de pe ordinea suplimentară: "Proiect de hotărâre privind completarea anexei nr. 1 la HCL nr. 50/2018 privind organizarea Consiliului de administrație al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța." Și aici avem buletine de vot.

Dl. Decebal Făgădău

Ministerul Finanțelor Publice și-a desemnat membru în CA. Eu în continuare cred că în noul cod administrativ ar trebui să scutim consiliul local de asemenea acte formale, pentru că votăm acum încă un membru în consiliul provizoriu, după care vom avea un alt consiliu și dacă stăm să numărăm câte proiecte de hotărâre am făcut pentru numirea reprezentanților de drept ai ministerului, consider că ne pierdem vremea și consumăm energie inutil.

D-na Marioara Cojoc

Avem rezultatul votului pentru proiectul nr. 46. Comisia de evaluare:

D-na Enache Marcela 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Schipor Cristina Mihaela 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Dobre Oana 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat;

D-na Dinescu Fulvia Antonela 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Câmpeanu Adriana-Teodora 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Bobeș Laura 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat;

D-na Arsene Mădălina 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat.

Comisia de soluționare a contestațiilor:

D-na Dragomir Cristina Mariana 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat;

D-na Iliuță Ramona 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; Dl. Mihăilescu Cristian 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Drăghici Gabriela 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Iorgovan Corina Despina 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat; D-na Ciubotariu Adriana 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat;

D-na Ciora Ștefania 24 de voturi pentru, - împotrivă, - anulat.

Supun la vot proiectul nr. 46. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc

Așteptăm și rezultatul de la punctul nr. 3 de pe ordinea suplimentară, îl avem aici:

Dl. Cristian Radu Palan 23 de voturi pentru, 1 împotrivă, - anulat.

Supun la vot proiectul nr. 3 de pe ordinea suplimentară. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

D-na Marcela Enache

24 de voturi pentru.

D-na Marioara Cojoc înainte de a încheia ședința de astăzi, dau cuvântul domnului primar Decebal Fagadau.

Dl. Decebal Făqădău

După ce am început această ședință puțin mai supărat, probabil din cauza lipsei doamnei consilier Mihaela Andrei, vă rog să îi transmiteți că mi-a lipsit de la ședința de astăzi, consider că am avut o ședință rodnică, o ședință fructuoasă, pe care am ținut-o într-un loc cu însemnătate mare pentru viața orașului nostru.

Suntem un oraș maritim, suntem un oraș port, cel mai mare și cel mai adânc port la Marea Neagră și vreau să îi mulțumesc domnului rector Cornel Panait, întregului colectiv al Universității de Marină Civilă că ne-au găzduit în această frumoasă aulă ce poartă numele primului rector al Institutului de Marină Civilă, domnul profesor Rican, cred că sunt pe aici absolvenți fie de Academie, fie IMC, UMC, care l-au avut profesor pe dl. Rican, o figură marcantă a educației constănțene și să le mulțumesc pentru ceea ce fac pentru centrul universitar constănțean. De altfel, vreau să vă fac o mărturisire, în anul 2016 propunerea de a deschide împreună anul universitar in Piața Ovidiu a plecat de aici, din această clădire dar a fost înaintată formal de mine, pentru a nu stârni animozități sau mai știu eu ce fel de păreri, pentru că încă avem răni care nu s-au închis în orașul nostru, dar suntem cu toții conștienți .că avem nevoie de un centru universitar puternic, un oraș fără educație este un oraș mort; așa că încă o dată vreau să îi mulțumesc domnului rector Cornel Panait, întregului corp profesoral de la această universitate cu recunoaștere mai mare din păcate în afara țării, decât în țara noastră, sper în schimb ca noi, reprezentanții comunității constănțene să le mulțumim și să îi aplaudăm.

D-na Marioara Cojoc

Vă mulțumim, domnule primar. Declar ședința închisă. La revedere!

PREȘEDINTE ȘEDINȚĂ, Marioara Cojoc

SECRETAR, Marcela Enacl