Proces verbal din 30.08.2019

Proces verbal - sedinta ordinara din data de 30-08-2019


R O M Â N I A

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

BRAȘOV

PROCESUL - VERBAL

încheiat în ședința ordinară a Consiliului Local Brașov din data de

30 august 2019

Ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Brașov a fost convocată pentru data de 30 august 2019, orele 12:00, în sala de ședințe a Consiliului Local, din B-dul Eroilor nr.8, anunțul de ședință fiind postat pe site-ul instituției și în Monitorul Oficial Local.

Doamna Secretar al Municipiului Brașov - Adriana Goran face prezența, din totalul de 27 de consilieri sunt prezenți 21. Absentează domnul consilier Duțu Tudor-Alexandru, doamna consilier Urse Gabriela, domnișoara consilier Crivineanu Alexandra-Ioana, domnul consilier Achim Gheorghe Silviu, domnul consilier Neacsu Alexandru, domnul consilier Șovăială Șerban.

Precizează că ședința este statutară și se pot lua hotărâri valabile.

La ședință participă domnul Primar George Scripcaru, domnul Viceprimar Mihai Costel și domnul Viceprimar Barabas Laszlo.

*

Aprobarea ordinii de zi

Se supune la vot ordinea de zi cu 82 puncte, 2 puncte suplimentare și se aprobă cu unanimitate.

Aprobarea ordinii de zi suplimentare

Se supune la vot ordinea de zi suplimentară cu 2 puncte și se aprobă cu unanimitate.

*

Aprobarea procesului-verbal al ședinței ordinare din data de 31 iulie 2019

În continuare, președintele ședinței supune la vot procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local din data de 31 iulie 2019, care se aprobă cu unanimitate.

INTERPELĂRI

Domnul consilier Ungar Arnold: „Înainte de a trece la ceea ce este cel mai important, încep cu o introducere legată de data de 3 august 1919. În luna august Guvernul Român (ocupat cu alte treburi) și Guvernul Maghiar, au pierdut o bună ocazie să facă o ședință de guvern comună, să sărbătorească împreună distrugerea bolșevismului de către Armata Română în Ungaria, care a fost și în favoarea poporului maghiar. Dacă s-ar lăsa la o parte exagerările de ambele părți, ar fi fost un moment bun pentru o resetare a relațiilor dintre cele două popoare, care trăiesc aici izolate într-o mare slavă. Și pentru noi ar fi fost bine că poate ne-am fi amintit că am cam uitat de relațiile cu orașul Gyor, care e oraș înfrățit, și care acum vreo 20 de ani, unde am fost acolo cu fostul primar... erau foarte bucuroși că ne-au văzut și au zis că ne mai așteaptă. Nu știu ce s-a mai întâmplat. Am văzut odată doi consilieri din Gyor rătăciți pe aici, pe holuri dar am putea avea relații mai bune cu Gyor, având în vedere că am făcut parte din același imperiu cu capitala la Viena, iar clădirea în care suntem, ca și Rectoratul, Poșta și altele, au fost construite în vremea acelui imperiu.

Punctul nr. 2, chestie de politică de-a noastră, de aici din consiliul local, fostul nostru coleg dl. Pătrașcu .. a dat niște interviuri în ziare în care făcea niște considerații politice, de aceea îi răspund tot politic, privind majoritatea și minoritatea din consiliu local, referindu-se la putere și la opoziția în consiliul local, considerând că partidul dânsului, aici în consiliul local este în opoziție.... Ei nu sunt în opoziție, sunt la putere în consiliul local. Și nu vreau să spun că aceasta a fost vreo înțelegere ocultă. E conform legii, numai că s-a făcut conform legii, împărțeala diferitelor posturi, numai între cele două grupări: cei 5 de aici, ultimii 5, că de aceea și suntem citiți ultimii .. noi suntem în opoziție. Vă garantez că la anul, atunci când e momentul, o să prezint eu pe larg cum s-au împărțit posturile și cum îi cheamă pe toți aceia care au primit posturile de la cele două grupări ... Ca să nu mai zică că sunt în opoziție! Că așa tot timpul. când e ceva rău, suntem în opoziție, când e la împărțeală suntem prezenți și noi.

Trec la două întrebări pentru dl. Primar de interes public.

Ceea ce am spus până acum e doar în interesul nostru, numai că la alegeri va fi de interes public.

Am citit în ziar că duminică orașul este blocat de Campionatul Mondial de „alergări pe străzi”. Nu știu de ce nu aleargă prin păduri. De la ora 06 până la ora 15. Bd. Eroilor închis, 15 Noiembrie închis, Calea București închisă, Carpaților, Nicolae Titulescu, Agrișelor.

.Nu știu dacă în orașele din Vest, cum ar fi orașul nostru, aproape înfrățit, Nurnberg, s-ar putea întâmpla așa ceva, să blochezi un oraș întreg pentru niște alergări? Pentru că noi ca cetățeni, printre alte drepturi, avem dreptul să ne deplasăm. Poate eu nu cunosc așa bine. Poate ne spune domnul Primar pe unde s-o luăm, ca să ajungem acolo? Dacă îmi va spune să o iau pe jos, pe jos nu sunt dispus să merg.

Tot întrebare către domnul Primar. Toți știm că se agită lumea, pe bună dreptate, în legătură cu Parcul Central. Unii spun că va fi distrus parcul de primărie, ei când zic primărie, nu zic consiliul local, dar noi teoretic măcar administrăm domeniul public și privat. Atunci toate vorbele acestea nu lovesc numai în primar, lovesc și în noi consiliul local și când mă întreabă pe mine cetățenii, eu nu știu ce să le răspund. În schimb, tot felul de salvatori ai neamului și foști pe funcții pe nu știu unde, când au fost pe funcții, pentru orașul acesta nu au făcut nimic, se agită să protejeze Brașovul, să facă, să dreagă, așa încât și mai trebuie să apară Petrache Lupu de la Maglavit ca să rezolve problema. Și ca să nu îl așteptăm pe Petrache Lupu, care a murit demult, eu îl rog pe domnul Primar, să ne spună: Domnule, parcul acela vrea să-l distrugă? Eu nu cred că vrea să-l distrugă pentru că primarul - eu știu că a construit, nu a distrus nimic. Nu o să distrugă acum....”

Domnișoara consilier Donosa Adina: „Nu este propriu-zis o interpelare, este o solicitare către Direcția Arhitect-șef cu privire la regulamentul local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea documentațiilor de urbanism. S-a aprobat de către consiliul local de la acea vreme, regulamentul în 2011. Consider că este puțin depășit și ar fi necesară o actualizare, mai ales ținând cont de Legea nr. 52 a transparenței. Am analizat mai multe regulamente la mai multe U.A.T. din țară, cel mai elocvent mi s-a părut cel de la Timișoara. Să avem mai multe exemple și până la ședința viitoare, sau peste două luni, să se vină cu un regulament, în care să se prezinte toate etapele, cu detalii în ceea ce privește consultarea publică, ținând cont că suntem în fază de procedură de elaborare actualizării P.U.Z.”

Consilier Bunghiuz Marius Ștefan: “Aș vrea să-i răspund domnului Arnold Ungar. Din câte știu, grupul este format din 8 consilieri - P.S.D. Eu zic că suntem în opoziție, nu avem puterea la Brașov.Chiar nu v-am înțeles ce vreți să spuneți cu chestia aceasta.”

Domnul Primar George Scripcaru:

„....Campionatul Mondial de Atletism a fost validat de mult timp, ca România să fie țară organizatoare și cu atât mai mult la Brașov.

Eu cred că este un lucru bun, pentru că vin sportivi din 36 de țări de pe tot mapamondul, sportivi de talie internațională, campioni, sportivi de talie internațională care aleargă pe acest tronson la Brașov.

Până la urmă, o zi fără mașină înseamnă și o poluare mai redusă. Fiind și zi de duminică, putem să abordăm și altă modalitate de deplasare. Sunt într-adevăr restricții privind circulația conform regulamentelor la care ne raportăm noi, din punct de vedere al funcționării, ținând cont și de regulamentele internaționale de atletism de 50 de kilometri pe carosabil. Practic, am suprapus cumva traseul, aproape 100% cu traseul Crosului 15 Noiembrie. Sigur, e de mică anvergură Crosul 15 Noiembrie, dar de acolo a plecat această idee .Sunt reguli și criterii la care ne angajăm, la care ne-am raportat, aici este un comandament, sunt instituții publice din subordinea prefectului, din subordinea municipalității, care contribuie la acest eveniment, ca și organizare. Federația Română de Atletism și Federația Internațională de Atletism, care au fost aici și au validat aceste trasee și criteriile și condițiile la care trebuie să ne raportăm noi.

Tocmai de aceea informăm și se informează foarte des în ultima perioadă, astfel ca toată populația să cunoască, și mă refer la locatarii care au legătură cu zona respectivă, să cunoască și să știe că e interzis, să se tranziteze sau să intersecteze auto, cu traseul respectiv.

E un traseu important dar putem să utilizăm celelalte trasee și alte autobuze din Brașov...La fel, sistemul de monitorizare va funcționa, cei care doresc pot să acceseze, să vadă unde este interzis, unde este posibil să se deplaseze. Puteți să ajungeți în zona centrală de pe Carpaților, pe str. Dobrogeanu Gherea - auto; de aici puteți să faceți câțiva pași, că este posibil, ajungeți pe str. Lungă foarte ușor în Bartolomeu, de acolo ajungeți în zona 13 Decembrie, și la Jandarmerie fără probleme.

Poți să ocolești de pe str. Carpaților, ajungi pe str. Poienelor, dincolo de Mc Donald's, pe Calea București, poți să accesezi Șoseaua ocolitoare a municipiului Brașov sau dacă nu, zona de intersectare cu terminalul de la Saturn, pe bd. Alexandru Vlahuță, bd. Gării, bd. Griviței, str. Aurel Vlaicu, 13 Decembrie, str. Iuliu Maniu.

Adică, există această posibilitate, și putem face față unui asemenea eveniment. Pentru că este bine să contribuim și să participăm la organizarea acestui eveniment ca municipiu, pentru că ne duce pe harta mondială a atletismului și a sporturilor, și este un bun prilej de imagine pentru România și Brașov.

Chiar vă invit să participați, mâine seară va fi festivitatea de deschidere în Poiana Brașov, la „Agrement”, apoi va fi și în Piața Sfatului, apoi premierea cu finalizarea concursului, aici la „Aro”, pe bd. Eroilor vor fi amplasate toate standurile țărilor participante, cu arbitri, cu staf, cu tot ce înseamnă acest lucru...

În toată lumea se întâmplă acest lucru și în marile orașe din lume unde, se organizează astfel de evenimente.

Lucrăm la reactualizarea studiului de trafic în Brașov ca suport de bază, care înseamnă reactualizarea P.U.G. - Plan Urbanistic General și de asemenea, este în procedură de licitație, elaborarea P.U.Z. Centru Istoric.

Toate aceste trei elemente vor clarifica, vor lămuri și vor da soluții, la problemele existente.

Așa că din acest punct de vedere, nu au nici un suport - toate afirmațiile în spațiul public. Plus de aceasta, nu are primarul opinii, este o chestiune de consiliu local, care trebuie să fie validată, aprobată, susținută. Așa ceva nu există, nu ați primit asemenea solicitare. Nu este în documentele de achiziții publice, nu există asemenea lucru. Noi ne preocupăm acum de cele 3 lucruri la care am făcut referire, Reactualizare P.U.G., P.U.Z. Centrul Istoric și Reactualizare studiu de trafic... Soluțiile în acest sens nu le va stabili nici primarul, nici un consilier sau altul; sunt făcute de specialiști și de structuri de specialitate în domeniu și se va prezenta consiliului local, care se poate pronunța oricând în orice fel.”

&

ORDINEA DE INIȚIALA

PUNCTUL 1

Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului de consilier local al domnului Radu Iov Constantin, ca urmare a demisiei.

Consilier local Ungar Arnold: „Legat de punctele acestea cu demisiile; demisia este definită ca un act unilateral. În mod normal noi nu ar trebui să votăm. M-am uitat și în procesul-verbal de luna trecută, s-a pus întrebarea: Cine este pentru? Contra? Cine se abține cineva? E un act unilateral de voință. Pentru că așa scrie în Codul administrativ, trebuie să votăm treaba aceasta. Aceasta nu ar trebui votată. Ar trebui doar consiliul local să fie informat și mai departe să se meargă pe procedură, că dacă noi nu suntem de acord, nu am rezolvat nimic. Pentru că au băgat în cod, o prevedere, că se va pronunța prefectul. Dar e o treabă care nu este normală. Actul unilateral cum este definit în legislația muncii, nu trebuie aprobat. Noi ridicăm mâna, cine-i pentru, cine-i contra. Eu vreau să spun pentru ca cetățenii să știe și procedăm astfel, pentru că scrie în Codul acesta administrativ, care oricum va mai fi valabil o lună, pentru că îl desface Curtea Constituțională pe bucăți și îl aruncă la coșul de gunoi.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia de specialitate nr. 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 2

Proiect de hotărâre privind validarea unui mandat de consilier local.

Președintele ședinței - domnul Oprică Adrian Florentin:

„Doresc să convoc Comisia de validare: dl. Mihai Costel, d-na Top-Ferghete Floriana Carmen și dl. Achim (lipsește), dl. Barabas.”

Proces-verbal al Comisiei de validare încheiat astăzi la data de 30 august 2019.

Comisia de validare a Consiliului Local al Municipiului Brașov întrunită în data de mai sus;

Analizând demisia din calitatea de consilier local ales al Consiliului Local al Municipiului Brașov, a d-lui Chivu Sergiu Marian, înregistrată sub nr. 65.932/17 iulie 2019, având în vedere procedura instituită de prevăzută din art. 602 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,

Văzând că următorul consilier local aflat pe listă este doamna Diaconu Pamela Maria;

Luând în considerare adresa P.N.L. Brașov înregistrată la Primăria Brașov, sub nr. 77.383/22 august 2019, prin care se confirmă apartenența politică la acest partid a doamnei Diaconu Pamela Maria, următor supleant înscris pe liste, precum și propunerea de a fi validată în calitate de consilier local, pe locul vacant;

Având în vedere că nu au fost constatate aspecte de neelegibilitate ori nelegalitat privind validarea mandatului de consilier local, comisia propune validarea mandatului de consilier local al d-nei Diaconu Pamela Maria, drept pentru care s-a încheiat prezentul procesul-verbal spre cele legale.”

În continuare, d-na Diaconu Pamela Maria, depune jurământul.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia de specialitate nr. 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 3

Proiect de hotărâre privind validarea unui mandat de consilier local.

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:

„Proces-verbal al Comisiei de validare încheiat astăzi în data de 30 august 2019.

Comisia de validare a Consiliului Local al Municipiului Brașov, întrunită în ședință astăzi din data de mai sus, analizând demisia d-lui consilier local ales în cadrul Consiliului Local al Municipiului Brașov, dl. Radu-Iov Constantin, înregistrată sub nr. 71.017 din 02 august 2019;

Având în vedere procedura instituită de art. 602 din O.U.G. 907 din 03 iulie 2019 privind Codul administrativ;

Văzând că următorul consilier local supleant este dl. Vieriu Costel;

Luând în considerare adresa PN.L. din 22 august înregistrată la Primăria Municipiului Brașov cu nr. 77.391 din data de 22 august 2019, prin care se confirmă apartenența politică la acest partid a domnului Vieriu Costel, următorul supleant înscris pe liste, precum și propunerea de a fi validat în calitate de consilier local, pe locul rămas vacant.

Având în vedere că nu s-au constatat elemente de neeligibilitate ori nelegalitate privind validarea mandatului de consilier local Comisia de Validare propune validarea mandatului de consilier local a d-lui Vieriu Costel, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal spre cele legale.

Dl. Vieriu Costel depune jurământul în funcția de consilier local.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia de specialitate nr. 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 4

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 274/23.06.2016, republicată, privind aprobarea numărului, denumirea și componența comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia de specialitate nr. 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 5

Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Municipilui Brașov -august 2019.

Se supune la vot punctual, fiecare articol:

“Art. 1:

Se aprobă bugetul local rectificat al Municipiului Brașov pe anul 2019, în sumă de 623.495,63 mii lei la partea de venituri iar la cheltuieli în sumă de 953.197,58 mii lei credite de angajament și în sumă de 920.686,93 mii lei credite bugetare, astfel:

  • - pentru secțiunea de funcționare, veniturile sunt în sumă de 564.735,70 mii lei, iar la cheltuieli, în sumă de 578.735,70 mii lei credite bugetare.

Excedentul secțiunii de funcționare, conform H.C.L. nr. 3/28 ianuarie 2019, republicată, privind încheierea execuției bugetului local al Municipiului Brașov pe anul 2018 și utilizarea excedentului bugetar în anul 2019, este de 14.000 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli.

  • - pentru secțiunea de dezvoltare veniturile sunt în sumă de 58.759,93 mii lei, iar la cheltuieli în sumă de 953.197,58 mii lei credite de angajament și în sumă de 341.951,23 mii lei credite bugetare.

Excedentul secțiunii de dezvoltare, conform H.C.L. nr. 3/28 ianuarie 2019, republicată, este de 283.191,30 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli.

Detalierea fiecărei secțiuni a bugetului local pe capitole, subcapitole, titluri, articole și aliniate se regăsește în anexa nr. 1, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Rezultatul votului: unanimitate

„Art. 2:

Se aprobă bugetul rectificat al instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții de la bugetul local, pe anul 2019, în sumă de 190.883,29 mii lei la partea de venituri iar la cheltuieli în sumă de 59.234,03 mii lei credite de angajament și în sumă de 207.147,28 mii lei credite bugetare, astfel:

  • - pentru secțiunea de funcționare veniturile sunt în sumă de 155.126,39 mii lei, iar la cheltuieli în sumă de 160.810,01 mii lei credite bugetare.

Excedentul secțiunii de funcționare, conform H.C.L. nr. 4 din          28

ianuarie 2019, republicată, privind utilizarea excedentului aferent instituțiilor publice finanțate în anul 2019 din bugetul Municipiului Brașov, este de 5.683,62 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli.

  • - pentru secțiunea de dezvoltare veniturile sunt în sumă de 35.756,90 mii lei, iar la cheltuieli în sumă de 59.234,03 mii lei credite de angajament și în sumă de 46.337,27 mii lei credite bugetare.

Excedentul secțiunii de dezvoltare, conform H.C.L. nr. 4 din 28 ianuarie 2019, republicată, este de 10.580,37 mii lei, cuprins la partea de cheltuieli.

Detalierea fiecărei secțiuni a bugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții, pe capitole, subcapitole, titluri, articole și alineate se regăsește în anexa nr. 2, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Rezultatul votului: unanimitate

„Art. 3:

Bugetul centralizat al fondurilor externe nerambursabile pe anul 2019 rămâne la nivelul aprobat prin H.C.L. nr. 292/17 aprilie 2019.

Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?”

Rezultatul votului: unanimitate

„Art. 4:

Se aprobă rectificarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale instituțiilor și serviciilor publice, finanțate integral sau parțial din bugetul Municipiului Brașov, pe anul 2019, astfel:

Municipiul Brașov

Direcția Fiscală Brașov

Serviciul Public Comunitar Local

- anexa nr. 3.01. - 3.02.

- anexa nr. 4

de Evidență a Persoanelor Brașov

- anexa nr. 5

Direcția Administrare Infrastructură Sportivă Brașov - anexa nr. 6

Clubul Sportiv Municipal Corona Brașov

Opera Brașov

Filarmonica Brașov

Teatrul pentru copii “Arlechino” Brașov

Teatrul “Sică Alexandrescu” Brașov

Direcția de Asistență Socială Brașov

Serviciul Public de

- anexa nr. 7

- anexa nr. 8

- anexa nr. 9

- anexa nr. 10

- anexa nr. 11

- anexa nr. 12

Administrare Creșe Brașov

Grădina Zoologică Brașov

Serviciul Public Administrare Piețe Brașov

Serviciul Public Local

- anexa nr. 13

- anexa nr. 14

- anexa nr. 15

de Termoficare Brașov

Serviciul Public Local Salvamont

- anexa nr.16

Agrement și Parking Brașov

Centrul Județean de Excelență Brașov Grădinița cu Program

Prelungit nr. 2 Brașov

Grădinița cu Program

Prelungit nr. 3 Brașov

Grădinița cu Program

Normal nr. 4 Brașov

Grădinița cu Program

Prelungit nr. 8 Brașov

- anexa nr. 17.01. - 17.03.

- anexa nr. 18

- anexa nr. 19

- anexa nr. 20

- anexa nr. 21

- anexa nr. 22

Grădinița cu Program Prelungit

nr. 11 “Căsuța Bucuriei” Brașov

- anexa nr. 23

Grădinița cu Program

Prelungit nr. 14 Brașov

- anexa nr. 24

Grădinița cu Program

Prelungit nr. 21 Brașov

- anexa nr. 25

Grădinița cu Program

Prelungit nr. 25 Brașov

- anexa nr. 26

Școala Gimnazială

nr. 6 “Iacob Mureșianu” Brașov

- anexa nr. 27

Școala Gimnazială nr. 8 Brașov

- anexa nr. 28

Școala Gimnazială nr. 14

“Sfântul Bartolomeu” Brașov

- anexa nr. 29.01. - 29.02

Colegiul Național

”Dr. Ioan Meșotă” Brașov

- anexa nr. 30

Colegiul de Științe

“Grigore Antipa” Brașov

- anexa nr. 31

Colegiul “Nicolae Titulescu” Brașov

- anexa nr. 32.01. - 32.02

Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov

- anexa nr. 33.01. - 33.02

Colegiul Tehnic “Mircea Cristea” Brașov

- anexa nr. 34

Colegiul Tehnic Energetic

“Remus Răduleț” Brașov

- anexa nr. 35

Liceul Vocațional de Arte Plastice

“Hans Mattis Teutsch” Brașov

- anexa nr. 36

Liceul Vocațional de

Muzică “Tudor Ciortea” Brașov

- anexa nr. 37

Liceul Teoretic “Johanes Honterus” Brașov

- anexa nr. 38

Rezultatul votului: unanimitate

„Art. 5:

Se aprobă Programul de investiții publice al Municipiului Brașov, cu finanțare din bugetul local, bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții, conform anexelor nr. 39.01. - 39.06., care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Rezultatul votului: unanimitate

„Art. 6:

Se aprobă schimbarea denumirii unor obiective de investiții finanțate din bugetul local al Municipiului Brașov, conform anexei nr. 40, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Rezultatul votului: unanimitate

“Art.7:

Primarul Municipiului Brașov, prin Direcția Economică - Serviciul Buget -C.F.P., va asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri.

Rezultatul votului: unanimitate

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 2, 3, 4, 5, 6,7 iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 6

Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului Municipiului Brașov la data de 30.06.2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 2, 3, 4, 5, 6,7 iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 7

Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 462/31.07.2019 privind aprobarea Regulamentului - cadru de aplicare a majorării cu până la 500 % a impozitului pentru clădirile și terenurile neîngrijite și stabilirea criteriilor de încadrare a clădirilor și terenurilor în categoria imobilelor neîngrijite situate în intravilanul Municipiului Brașov.

Domnul consilier local Macedonschi Cristian:

„Am vorbit cu câțiva proprietari ai acestor imobile de pe aceste liste, de la punctul următor până la punctul 20, să-i întreb cum au fost informați. Din păcate, au primit o somație la începutul acestei luni prin care li se spunea că trebuie să își repare fațada până pe 20 sau 25 august 2019.

E imposibil așa ceva! Numai avizele dacă este să le cerem...

Îmi pun două întrebări, cum au fost alese imobilele, să nu se facă similar cum se făcea înainte poliție politică, să se folosească aceste regulament împotriva unora sau altora. Nu acuz, numai atrag atenția.

Sunt foarte multe imobile stricate în oraș, care nu apar până acum pe listă. Cei 3 membri din acea comisie care au completat formularele, este vreun expert în domeniu? Pentru că altfel avem mari probleme și vom fi atacați în instanță.

Aș face propunerea să se retragă. Sunt ultimul om care își dorește să nu avem un centru al orașului perfect, pentru că este cartea noastră de vizită cu care ne atragem turiștii, dar trebuie să fim cu toții la fel, să respectăm legile și aș propune să retragem aceste puncte, să invităm pe acești oameni aici la noi, să stăm de vorbă cu ei, să îi informăm, să le dăm șansa, să își refacă fațadele și problemele.

Mă uitam sus la „Panoramic” - sigur că mă doare sufletul să văd că e închis dar cum să ajungă turiștii la Panoramic, după ora 6, domnule Primar, dacă Copos ține închis transportul. Și atrag încă o dată atenția că acest transport public să aparțină S.C. "RATBV" S.A., să-l luăm de la Copos înapoi și să devină un transport public al orașului, gestionat de S.C. "RATBV" S.A. Și atunci putem să facem un transport către „Panoramic” și să funcționeze până la 10-11 seara, ca să poată să funcționeze acel imobil.”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:

“Tot la acest punct mai avem un cetățean care vrea să facă o interpelare.

Interpelarea dumneavoastră, să se refere strict la acest scop. Aveți 3 minute.”

Dl. Costan George Alexandru - cetățean:

„Am câteva întrebări. Mulțumesc pentru oportunitate, doresc să vorbesc de modificarea regulamentului hotărârii de consiliu local. Aplaud faptul că s-au făcut investigații pe teren, aceasta citind din raportul de specialitate și faptul că s-a ajuns la concluzia că trebuie promovată situația de fapt cu cea de drept în întocmirea grilelor. Am observat o simplificare a lor ceea ce este un aspect pozitiv.

Pe lângă aceasta am observat și o tentativă de a transparentiza procedurile, prin dorința de a se publica în viitor actele procedurii, și anume, somația.

Aici mergând chiar pe firul transparenței, aș vrea să spun că dincolo de aceste lucruri, ar fi binevenită transparența totală, adică toate avizele, toate actele procedurale, demersului de a include imobile, pe lista asupra cărora trebuie efectuate acțiuni de reabilitare, să fie făcute publice; ca să știm din timp.

Aș aprecia pentru că sunt istoric, fac voluntariat în domeniu patrimoniului și chiar sunt foarte interesat de domeniu, și pasionat dar și activez.

Pe lângă aceasta, am o serie de întrebări foarte scurte.

În cursul investigației pe teren, ce probleme au mai fost găsite în plus față de prevederile în vigoare. Au fost verificate problemele de structură de rezistență? Întreb pentru că dacă proprietarii se angajează la cheltuieli pentru reabilitarea fațadelor, cu sprijin din bani publici sau nu, poate unul nu are bani să consolideze structura de rezistență, structura se dovedește a fi compromisă. Nu vorbim de o risipă de resurse. Pentru situații în care există imobile cu obiecte ale unor litigii în desfășurare, cine este cel obligat să suporte costurile de reabilitare, respectiv supraimpozitul și în cazul unui coproprietar care refuză să suporte costurile de restaurare dar restul coproprietarilor sunt de bună-credință ce soluții aveți? Mulțumesc!”

Domnul Primar George Scripcaru:

„Noi am trimis de aproape un an de zile, sute de notificări, la toată lumea. Ceea ce discutăm aici este o foarte mică parte, pentru că asta s-a reușit într-un scurt timp de colegii de la Direcția Fiscală, Poliția Locală și Arhitect-șef.

Conform regulamentelor și altor criterii, acolo lucrurile sunt foarte clare. Mă surprinde întrebarea, dar avem noi un expert? De unde expert? Ce să facă

12 expertul? Expertul va fi solicitat de către proprietar, sau de către cel care va trebui să facă treaba aceasta; să-și ia expert și proiectant, să își facă lucrurile cum trebuie și atunci când vine o documentația pentru aprobare, și avizare, și îi sprijinim pe toți, cu toate detaliile de specialitate, de consultanță și de comunicare, cu Direcția Arhitect-șef. Pentru că, din păcate, sunt foarte puțini care doresc.

A ne pune acum întrebări de acest gen, mi se pare ipocrizie maximă. Pe de o parte ne plângem, pe de altă parte spunem că nu se face, că nu ne ocupăm și acum când avem un instrument la îndemână și când putem să facem încă un pas față de alți pași pe care i-am făcut tot aici și am venit în consiliul local și v-am propus proiect de hotărâre de cofinanțare, adică dăm și bani de la bugetul local pentru anumite proiecte, cu condiția să existe o documentație și să aibă ceea ce se numește autorizație de construcție, cu o cota de 50% de cofinanțare. Plus, știți foarte bine că cei care sunt locatari din clădiri monumente istorice, beneficiază de scutiri de taxe și impozite, tocmai ca să își întrețină clădirile, lucru care, din păcate nu se întâmplă.

Proiectele de hotărâre se încadrează, din punct de vedere procedural, răspund acestor criterii și norme și este un prim lot, vor urma și altele, pentru că sunt sute și nu acestea 9-10 care sunt acum, care sunt propuse pentru ordinea de zi de astăzi.

Acea echipă constituită, va avea un program mai separat de acum încolo, și vor trebui să fie degrevați, pentru că unul lucrează la Poliția Locală, un membru la Direcția Fiscală și un membru de la Serviciul autorizări construcții. Va trebui să îi degrevăm de activități zilnice, pentru că este de umblat mai mult pe teren, de vizualizat și de verificat constatat aceste lucruri.

Referitor la ceea ce spunea domnul de mai înainte, o idee, vă solicităm să veniți în comisie, cu colegii care sunt în comisia aceasta, ca și suport, ca și consultanță pentru că este foarte binevenită această idee și poate activitatea dumneavoastră, va contribui și va completa ceea ce este necesar de făcut.

Sunt multe din acest punct de vedere și ne-am raportat la unele care sunt evidente, în Poiana Brașov, sau aici din centrul istoric. Pe acestea au reușit colegii să le facă pentru ordinea de zi. Fiți sigur că la următoarele ședințe, vor ajunge la alte imobile care sunt în aceeași situație.

Eu vă propun să aprobați aceste proiecte de hotărâri așa cum sunt ele propuse, în forma în care a fost înaintată, cu absolut tot ceea ce înseamnă detalii și criterii și raport de specialitate și au fost înaintate spre aprobare.

Să ai imobil în cadrul unei societăți comerciale, care a fost preluată pe anumite criterii... și doar închiriezi să faci venituri și nu faci minimul de intervenție și minimul de igienizare, chiar că nu are, nu există nici o justificare.

Vă propun să aprobați aceste proiecte de hotărâre în forma care a fost înaintată. Dacă doriți, dacă nu, puteți să votați împotrivă!”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:

„Ar trebui adăugat că persoanele și societățile comerciale care își reabilitează clădirile, au o schemă de ajutor, sunt scutite de impozit pe 5 ani, în urma unei hotărâri de consiliu local, pe care am adoptat-o.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul consilier local - Macedonschi Cristian:

„La următoarele nu particip la majorările de taxe, de la punctul nr. 8.”

PUNCTUL 8

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, str. Șirul Gheorghe Dima nr. 1, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Domnul Primar George Scripcaru îl întreabă pe domnul consilier Macedonschi dacă este coproprietar, sau dacă are parte cumva în clădirile acestea.

Domnul consilier local Macedonschi Cristian spune că se abține.

Domnul consilier Macedonschi Cristian:

„Nu sunt de acord cu modul cum s-a procedat, cum au fost somați și în scurt timp să își facă, când știți foarte bine că nu au cum să facă așa repede.”

Domnul Primar George Scripcaru:

„Acum 1 an, am trimis sute de notificări la toți proprietarii. Nu a aflat nimeni acum. Totul s-a discutat public. Nu înseamnă că mâine sau luna viitoare trebuie să se întâmple acest lucru.

Persoanele respective, proprietarii trebuie să inițieze un demers minimal, să ceară un certificat de urbanism, să facă o documentație, să înainteze la primărie, la Arhitect-șef niște solicitări, să facă un proiect, să facă procedura firească și necesară și atunci, noi vom constata că acest lucru și-a atins un obiectiv ca și efect pe care l-am anticipat iar imobilul care este pe ordinea de zi, va fi scos din această posibilitate de a fi supraimpozitat, pentru că proprietarul a înțeles să inițieze un demers, pentru procedura de reabilitare. Cu tot ceea ce trebuie, pentru că nu e așa simplu. Poate înseamnă chestiuni de consolidare, de refacere, de acoperiș, de structură de rezistență, poate da, poate nu. Aceasta trebuie să o facă proprietarul cu un specialist...”

Domnul consilier local Macedonschi Cristian:

„Somațiile nu le-am primit eu. Le-au primit oamenii. Le-au primit de la primărie.”

Domnul Primar George Scripcaru:

„Este normal. I-am notificat de un an de zile! După un an, am propus acest regulament, care are niște prevederi foarte clare. Noi aplicăm regulamentul care spune foarte clar pașii pe care i-am făcut. Nu este adevărat că am solicitat cuiva să facă o treabă din aceasta în două săptămâni.”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:

„Domnule consilier, vă mențineți abținerea? Se contorizează ca vot împotrivă. Este aberant ceea ce spuneți! Sunteți într-o eroare maximă. Și induceți lumea în eroare.”

Domnul consilier local Macedonschi Cristian:

„Așa scrie în somație. Nu eu am scris-o, domnule Primar! Aparatul dumneavoastră!”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin:

„Acum vi s-a dat explicația. Domnule consilier, să ne spuneți dacă vă mențineți abținerea și vă aduc aminte, conform Codului administrativ, abținerea se contorizează ca vot împotrivă.”

Domnul Primar George Scripcaru:

„Aceasta este o chestiune care este valabilă până în 2020. Noi suntem în 2019, în august încă. Până la finalul anului, este posibil să se facă lucrul acesta.”

Domnul consilier local Macedonschi Cristian:

„Voi vota pentru, dar o să primesc o copie de la acele somații, fiindcă vreau să știu dacă este adevărat sau...! Eu vă cred pe cuvânt dar vreau să văd pe cuvânt dar vreau să am și controlul.”

Domnul Primar George Scripcaru:

„O să corectăm. Este o interpretare eronată. Chiar serios vorbesc. Nici nu vreau să se creadă după aceea că dl. Macedonschi este împotrivă. Cum să fie împotrivă?”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin: reia votul la punctul nr.8.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 9

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Căpitan Ilie Birt nr. 24, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 10

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Postavarului nr. 66, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

15

PUNCTUL 11

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru Brașov, Poiana Brașov, str. Poiana Ursului nr. 5 , Complex Favorit, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 12

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Poiana Brașov, str. Poiana Doamnei nr 11 - Restaurant și Hotel Ciucaș, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (doamna consilier Țop Carmen nu participă la vot).

PUNCTUL 13

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, str. Constantin Brâncoveanu nr. 2, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 14

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, B-dul Eroilor nr. 27 - Hotel Aro Palace, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 15

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Aleea Tiberiu Brediceanu -Restaurant Panoramic, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 16

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Prundului nr. 8, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 17

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Crișan nr. 15, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 18

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 400 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Horia nr. 10, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 19

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Prundului nr. 29, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 20

Proiect de hotărâre privind majorarea cu 300 % a impozitului pe clădiri începând cu anul 2020, pentru imobilul din Brașov, Str. Cerbului nr. 2, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul Primar George Scripcaru: “Am lăsat să treacă toate punctele ca să intervin și să vă spun că Hotel „Aro Palace”, societatea care deține acest hotel, în urma notificării trimisă acum un an de zile, este cu documentația depusă la Direcția de Cultură pentru aviz, pentru reabilitarea corpului vechi.

... Proprietarul care continuă demersul și are o documentație în lucru depusă și se constată această situație, la Direcția Fiscală începând cu 2020, va fi exceptat de la această regulă, pentru că se va demonstra că a depus și a demarat o procedură.

„Aro Palace” se află la Direcția de Cultură pentru obținerea avizului de cultură pentru corpul de clădire al Hotel „Aro Palace” vechi... ”

PUNCTUL 21

Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Brasov la proiectul “România crește cu tine - Educația timpurie, o investiție în viitor”, precum și încheierea unui acord de parteneriat cu Asociatia Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională (CEDP).

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

17

PUNCTUL 22

Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Centrului Servicii Sociale de Recuperare Neuromotorie de Tip Ambulatoriu “Sfântul Nicolae”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 23

Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare și selecționare a asociațiilor, fundațiilor și 5                                                                                                                 5                       5                                                     5              >                       5                   5

cultelor recunoscute în România, în vederea acordării de subvenții de la bugetul local, în baza Legii nr. 34/1998.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 24

Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind acordarea subvențiilor de la bugetul local către asociațiile, fundațiile și cultele recunoscute în România, care înființează și administrează unități de asistență socială, în baza Legii nr. 34/1998.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 25

Proiect de hotărâre privind aprobarea sustenabilității proiectului “Asigurarea incluziunii sociale - ruperea cercului vicios al excluziunii în cazul copiilor celor mai vulnerabili”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 26

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiție,,Schimbare de destinație din punct termic PT4 situat în Municipiul Brașov str. Dobrogea nr. 58 în Centrul de Asistență Comunitară, refuncționalizarea, reabilitarea, modernizarea și dotarea 5                                          ~                       5                                ~                                     ~                                                5

obiectivului”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 27

Proiect de hotărâre privind aprobarea Criteriilor de repartizare a locuințelor sociale utilizate în anul 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

18

PUNCTUL 28

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 763/ 2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului social cu cazare Căminul pentru Persoane Vârstnice.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 29

Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la H.C.L. nr. 580/2018 privind aprobarea Regulamentului privind repartizarea și închirierea locuințelor sociale aparținând Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 30

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 767/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului social cu cazare Centrul de tip Respiro pentru Persoane Vârstnice.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 31

Proiect de hotărâre privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Clubului Sportiv Municipal Corona Brașov, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov, începând cu data de 01.09.2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 32

Proiect de hotărâre privind stabilirea condițiilor, criteriilor și procedura pentru fiecare categorie de participanți la activitățile sportive din cadrul Clubului Sportiv Municipal Corona Brașov, instituție aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Brașov, începând cu data de 01.09.2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 și 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 33

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Consolidare Adăpost păsări exotice”.

Domnul Ilie Victor - cetățean:

Din respect pentru banul public, vreau să ne asigurăm că nu luăm o decizie de a finanța cu 2,8 milioane de lei consolidarea unui adăpost care a fost construit în 2014. Am făcut un calcul, - ar ieși la cu 659 euro/1 mp pentru consolidarea unei construcții efectuată în 2014.

19

Înainte de a da din nou bani pentru acest obiectiv, poate ar fi bine să vedem dacă nu cumva răspunde constructorul inițial pentru această chestiune; cel puțin 10 ani trebuie să răspundă, dacă e vorba de probleme de structură de rezistență și probabil se pune problema de consolidare, trebuie să răspundă pe toată durata construcției și să ne gândim că și Curtea de Conturi, poate să aibă un rol aici, la o construcție, să ne spună dacă un constructor poate să răspundă. Poate sunt detalii care nu sunt cunoscute însă la prima vedere, chestiunea strigă a prețuri prea mari și să nu cheltuim banii publici fără să respectăm toate normele în vigoare și prudența cheltuirii banului public.”

Dl. Rois Roger - șef Serviciu Grădina Zoologică:

“Estimarea este pe baza unei expertize făcută de o firmă de specialitate, care în același timp are și un proces de monitorizare a clădirii care continuă și acum și care va continua pe parcursul lucrărilor care trebuie efectuate. S-au stabilit cauzele, ni s-au dat măsuri și pe baza acestor măsuri, s-a stabilit un deviz general cu sumele care s-au menționat.

În privința responsabilității constructorului inițial - suntem perfect de acord doar că constructorul inițial, este în insolvență.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 și 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 34

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Reamenajare spațiu mistreți”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 și 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 35

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Reamenajare spațiu șerpi”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 și 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 36

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la H.C.L. nr. 481/2002 privind aprobarea listei spațiilor comerciale sau de prestări servicii, proprietatea privată a statului care se află în administrarea S.C. RIAL S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 și 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

20 PUNCTUL 37

Proiect de hotărâre privind aprobarea profilului consiliului de administrație și profilului candidatului pentru poziția de membru în consiliul de administrație al Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 și 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 38

Proiect de hotărâre privind aprobarea Statutului Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3,4, 5, 6, si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 39

Proiect de hotărâre privind acordarea titlului de Cetățean de Onoare al Municipiului Brașov profesorului scriitor - domnul Popescu Ion Topolog.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 40

Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar din bugetul local al Municipiului Brașov pentru Asociația Foștilor Deținuți Politici - Filiala Județului Brașov.

Domnul consilier local Ungar Arnold:

„Codul administrativ a schimbat puțin procedura clasică: „nu particip la vot, nu particip la dezbateri.” Ce vă spun eu acum, trebuia să vă spun la începutul ședinței dar cu gândul la interpelări, am uitat de problemele juridice.

Pentru că art. 228 din Codul administrativ, spune următoarele pentru că nu fiecare este de meserie, de aceea citesc, că nici eu nu mă pricep la arhitectură sau la mai știu eu ce.

La alineatul 2, din exercitarea funcției, consilierul aflat în una din situațiile prevăzute la alineatul 1, adică dacă se află în conflict de interese, și se spune cine, și cum - are obligația să anunțe la începutul ședinței consiliului local, interesul personal pe care îl are la adoptarea hotărârii respective, anunț care se consemnează în mod obligatoriu în procesul-verbal al ședinței....

Și atunci, eu la începutul ședinței trebuia să spun că am interes personal, la punctele 40 și 63 pornind de la faptul că sunt în conducerea Comitetului de Conducere Județean al Asociației Foștilor Deținuți Politici și am, normal, un interes personal ca aceste puncte să fie aprobate”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (domnul consilier Ungar Arnold nu participă la vot).

21

PUNCTUL 41

Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la H.C.L. nr. 626/2018 privind aprobarea studiului de oportunitate „Achiziție autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 42

Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Centrului de Afaceri, Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri din str. Institutului, nr. 35, Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 43

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți Studiilor de fezabilitate pentru modernizarea a 10 străzi din Municipiul Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 44

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 126/27 februarie 2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiții „Mansardare, eficientizarea termică la Școala Generală nr. 19, Brașov”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 45

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 654/18 decembrie 2014 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiții “Reparații capitale Colegiul Național Unirea, Corp A”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 46

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 200/30 martie 2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți reabilitării fațadelor imobilelor din Municipiul Brașov locuite de grupuri de persoane aflate în nevoie socială.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

22

PUNCTUL 47

Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea H.C.L. nr. 149/2017, republicată, privind Regulamentul - cadru al Serviciului de salubrizare și deszăpezire al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 48

Proiect de hotărâre privind documentația de urbanism - Modificare parțială P.U.Z. Amenajare Zona Centrală Municipiul Brașov, aprobată prin H.C.L. nr. 253/2007.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 49

Proiect de hotărâre privind prelungire perioadă de valabilitate documentație “Modificare parțială P.U.Z. Tractorul VII zona 4”, aprobată prin H.C.L. nr. 560/2014.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 50

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 2/84 din terenul înscris în C.F. nr. 131357 Brașov, nr. top. 9423/1/2/24.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin propune votul în bloc

de la punctul nr. 50 la 60 si este aprobată propunerea în unanimitate.

PUNCTUL 51

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 148311 Brașov, nr. cad. 148311.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 52

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 149845 Brașov, nr. cad. 149845.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

23

PUNCTUL 53

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 152534 Brașov, nr. cad. 152534.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 54

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 156360 Brașov, nr. cad. 156360.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 55

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 158942 Brașov, nr. cad. 158942.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 56

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 159019 Brașov, nr. cad. 159019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 57

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 10/500 din terenul înscris în C.F. nr. 127539 Brașov, nr. cad. 127539.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 58

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 288/18.876 din terenul înscris în C.F. nr. 108312 Brașov, nr. cad. 108312.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 59

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 107385 Brașov, nr. cad. 2503, nr. top. 7679/4/1/2/2.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

24

PUNCTUL 60

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în C.F. nr. 159421 Brașov, nr. cad. 159421.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 61

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemtiune în vederea vânzării imobilului din str. Poarta Schei nr. 11, ap. 8, deținut de Ilie Medina.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 62

Proiect de hotărâre privind  aprobarea  Regulamentului privind

comercializarea produselor și serviciilor de piață în Municipiul Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 63

Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită către Asociația Foștilor Deținuți Politici - Filiala Brașov, a spațiului cu altă destinație situat în Brașov, Piața Sfatului, nr. 11, pentru o perioadă de 5 ani.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate (domnul consilier Ungar Arnold nu participă la vot).

(Dl. consilier Ungar Arnold nu participă la vot. Acest lucru l-a anunțat la punctul nr. 40.)

PUNCTUL 64

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 664/2014 privind darea în administrarea S.C. RIAL S.R.L. Brașov a apartamentelor, situate în Brașov, B-dul Gării nr. 19.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 65

Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la H.C.L. nr. 558/2015, republicată, privind darea în administrare către S.C. R.I.A.L. S.R.L., a unor imobile aflate în proprietatea Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

25

PUNCTUL 66

Proiect de hotărâre pentru completarea și modificarea H.C.L. nr. 201/2006, republicată, privind aprobarea procedurii de utilizare temporară a locurilor publice aparținând domeniului public al Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 67

Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii contractului de închiriere a spațiului situat în Brașov, str. Transilvaniei nr. 6, unde își desfășoară activitatea Grădinița cu Program Normal nr. 14 A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 68

Proiect de hotărâre pentru revocarea H.C.L. nr. 102/2017 privind stabilirea cotei părți, ce revine municipiului, din sumele rezultate ca urmare a închirierii bunurilor proprietatea publică a Municipiului Brașov, aflate în administrarea Serviciului Public de Termoficare (S.P.L.T.) Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 69

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilului situat în Brașov, Strada Iuliu Maniu nr. 64.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 70

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unor imobile situate în Brașov, Strada Poienelor f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 71

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unui imobil situat în Poiana Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 72

Proiect de hotărâre privind alipirea a două imobile situate în Brașov, strada Apollo f.n.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

26

PUNCTUL 73

Proiect de hotărâre privind alipirea a doua imobile situate în Sânpetru, identificate în C.F. nr. 113713 Sânpetru, respectiv C.F. nr. 113715 Sânpetru.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 74

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Vasile Goldiș.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 75

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Poienelor - tronson 2.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 76

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Emanoil Bernfeld.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 77

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Tâmpei.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 78

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Piscului.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 79

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Aleea Dealul Spirii.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 80

Proiect de hotărâre privind înscrierea în proprietatea Municipiului Brașov a imobilului strada Ferigii - tronson 1.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 81

Proiect de hotărâre privind aprobarea programului pilot pentru fluidizarea traficului rutier din centrul istoric al Municipiului Brașov prin asigurarea transportului gratuit elevilor din ciclul primar, cadrelor didactice și personalului auxiliar la instituțiile de învățământ preuniversitar de stat, cu mijloace de transport destinate transportului școlar deținute de către Operatorul de transport rutier RATBV S.A.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1 si 6, iar comisia 5 a avizat cu urmatorul amendament: se va înlocui titulatura din autobuz școlar în mijloc de transport si se va folosi sintagma transport școlar în tot cuprinsul hotărârii, în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

(Amendamentul a fost votat cu unanimitate).

PUNCTUL 82

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului local de acțiune -cadru pentru creșterea gradului de siguranță al elevilor și al personalului didactic și prevenirea delicvenței juvenile în incinte și zonele adiacente unităților de învățămând preuniversitar 2019-2020.

Domnul consilier Tărăbuță Dumitru:

“Revin la o propunere anterioară și aș ruga personalul din primărie, să efectueze un studiu în tot municipiul Brașov, de montare a camerelor în jurul școlilor, cât și... pentru că siguranța copiilor, cât și a parcurilor sau chiar la intrările principale în oraș. Discuția a fost și cu Poliția Municipiului Brașov. Ar fi și pentru Brașov, o siguranță mai mare a cetățeanului și a copiilor.”

Domnul Primar George Scripcaru:

„Domnule consilier, tocmai acest proiect de hotărâre are la bază exact acest lucru, această dotare, această logistică a fost făcută, pe raza municipiului Brașov, la toate unitățile de învățământ, plecând de la analiza factorilor de risc și care după aceea, a stat la baza studiului de fezabilitate. Acum nu mai facem decât să integrăm toate aceste aspecte, astfel încât Poliția Locală și Poliția Municipiului Brașov, să aibă la bază acest plan local care a fost convenit și care a trebuit să fie validat cu I.G.P.R.

Săptămâna viitoare va fi o întâlnire cu Poliția Județului Brașov, cu Poliția Locală, să vedem aspecte și detalii care trebuie discutate, ce înseamnă acest plan în unitățile de învățământ de pe raza municipiului Brașov.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 4, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTE SUPLIMENTARE PENTRU ȘEDINȚA

ORDINARA DIN DATA DE 30.08.2019

PUNCTUL 83

Proiect de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti - DALI - Largire str.13 Decembrie etapa II (tronson Pod CF - sens giratoriu Faget)

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 84

Proiect de hotarare privind modificarea H.C.L. nr.123/2009, republicată, pentru aprobarea Regulamentului de desfășurare a comerțului stradal în Municipiul Brașov

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr.1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Președintele ședinței - dl. Oprică Florentin - Adrian declară încheiate lucrările ședinței.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal, spre cele legale.

SECRETAR,

ADRIANA GORAN


PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, OPRICĂ ADRIAN FLORENTIN