Proces verbal din 24.06.2019

Proces verbal - sedinta ordinara din data de 24-06-2019


R O M Â N I A

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

BRAȘOV

PROCES - VERBAL încheiat în ședința ordinară a

Consiliului Local Brașov din data de

24 iunie 2019

Ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Brașov a fost convocată pentru data de 24 iunie 2019, orele 16:00, în sala de ședințe a Consiliului Local, din B-dul Eroilor nr.8, anunțul de ședință fiind postat pe site-ul instituției și publicat în ziarul “Monitorul Expres”, în data de 19 iunie 2019.

Ședința începe cu premierea echipei de scrimă (floretă) -fete - Corona.

Domnul Primar - George Scripcaru precizează că în urmă cu ceva timp s-a convenit reînființarea aceastei secții la Corona, astfel sunt de față campionii de floretă, au fost invitați pentru a primi felicitările, mulțumirile, premiiile, precum și celelalte lucruri, conform regulamentului aprobat, respectiv, partea financiară.

Dl. Matei Piukovici - antrenor floretă - Corona Brașov:

9 „Vreau să mulțumesc cu această ocazie domnului Primar și ~~                                            5                                                                                                                                            5

Consiliului Local, care de la început ne-au acordat un sprijin deosebit, în special condițiile materiale pe care ni le-au oferit au fost deosebite, față de ce știam noi pe vremuri, când eram la Tractorul, unde erau condiții destul de improprii pentru sport. Pe domnul Primar îl simt tot timpul în spatele nostru, de câte ori este câte o competiție, este lângă noi și ne susține, și încă o dată vreau să-i mulțumesc. Onoarea cea mai mare este pentru fete, care merită această onoare, să fie felicitate de Primarul orașului Brașov.

~                                                                                                               5                              5

Cu această ocazie, vreau să vă spun că în septembrie o să avem o competiție foarte puternică de scrimă, la toate cele trei arme, secția noastră are floretă, spadă și sabie, fetele noastre sunt reprezentantele floretei, o să fie o competiție puternică și cine poate, e invitat să vină și să susținem sportivele noastre. Noi sperăm să câștigăm noi concursul, la Brașov. Încă o dată vă mulțumesc foarte mult!

Noi am mai câștigat, avem un campion național la sabie, și fetele, de la început, din 2016, în fiecare an, din 2016, au primit câte o medalie. Medalia de aur este pentru prima dată pentru ele, dar

2 au avut premiul doi și trei la fiecare competiție. Deci nu sunt lipsite de popularitate în scrima românească.”

Domnul Primar - George Scripcaru dorește ca în afară ordinii de zi să se facă o scurtă prezentare a studiului de prefezabilitate care a fost făcut de către consultantul care este prezent și care a avut acest contract cu municipalitatea pentru elaborarea studiului de prefezabilitate referitor la spitalul Brașov și a invitat la această prezentare, persoane care sunt din Brașov, care au o legătură și care au avut un rol, fie de ordin procedural sau legislativ.

Este prezentă echipa B.E.R.D.-ului, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, sunt prezente doamna Venera Vlad, cu colega dumneaiei .

De asemenea, este prezent dl. Nasser, consultantul care s-a ocupat de elaborarea studiului de prefezabilitate, domnul Friptu Laurențiu Gabriel, din partea Ministerului Fondurilor Europene, domnul senator Florin Orțan și domnul Pop Adrian, trimisul Ministrului Sănătății, d-na Sorina Pintea și colegii de la Asociația Spitalul Brașov și de la Ministerul Fondurilor, alături de domnul Friptu, partea de infrastructură mare, P.O.E.M. (Planul Operațional Infrastructură Mare.

Domnul Nasser face o scurtă prezentare a studiului de prefezabilitate.

Dl. Nasser Massoud - director general - firma Concept Realisation: ...”Mă bucur să fiu aici, vă mulțumesc! Mi s-a cerut să fac o prezentare scurtă a studiului de prefezabilitate pe care tocmai l-am încheiat. Obiectul acestui studiu a fost să vedem care sunt demersurile cele mai importante care trebuie făcute în legătură cu construcția unui astfel de Spital Regional în Brașov. Am avut în vedere o populație de 2,8 milioane de locuitori care trebuie deservită și am ținut cont de faptul că acest spital trebuie să funcționeze ca unul regional, și nu ca un spital județean. Din primele studii ne-am dat seama că infrastructura spitalului județean este depășită, este veche, și nu mai corespunde cerințelor și ne-am dat seama că pentru a răspunde nevoilor era mai complicat să reabilităm acest spital, ci mai curând era nevoie de o construcție nouă. Ne-am dat seama de faptul că există anumite trăsături specifice consumului de servicii medicale nu doar în zona Brașovului, ci în întreaga țară, de exemplu ne-am dat seama că aici, în România, este tendința ca pacienții să-și petreacă mai mult timp în spital, oamenii se bazează prea mult pe serviciile de spitalizare. Noi numim acest lucru o blocare a paturilor, ca să folosesc o metaforă, pentru că vorbim de pacienți care după o primă instanță de serviciu medical, cum ar fi o operație, continuă să rămână în patul de spital, deși ar putea fi mutați în centre de reabilitare.

Ne-am dat seama că pe măsură ce populația îmbătrânește, observăm o apariție mai mare a bolilor cronice. Aceasta duce nu doar la o creștere substanțială a cererii de servicii de asistență 5                                                   5                                                                                                                                                       5

medicală primare, dar și de servicii specializate în diverse domenii, precum bolile cardiovasculare, oncologia și alte asemenea.

Ce ne-a permis să facem acest studiu, a fost să redefinim profilul serviciilor medicale care sunt căutate în această zonă și de care are nevoie populația care ar putea apela la serviciile acestui spital. Astfel, a trebuit să ținem cont de Ordinul Ministrului Sănătății nr.

7                                                5                                                                                                                                                5

1.394 din noiembrie 2018, atunci când am definit tipurile de servicii medicale de avut în vedere, dar ne-am dat seama și de profilul pacientului care poate veni aici, pentru că vorbim de durata de viață medie în zonă, datorită condițiilor de viață ale pacienților, schimbările în stilul de viață al acestora și reflectate în raportul nostru. Unul dintre aspectele pe care trebuie să le avem în vedere este acela că există o serie excesivă de servicii de urgență pe care le solicită populația, nu doar în Brașov, ci și în toată România, și asta duce la apariția nevoii de a crea locuri mai multe pentru acești pacienți.

De aceea, sfatul nostru sau convingerea noastră este că soluția nu este să creăm locuri suplimentare pentru pacienții la urgență, ci mai degrabă să utilăm așa cum trebuie unitățile medicale, pentru ca ele să poată face față acestui aflux.

Motivul pentru care locuitorii unei zone apelează la spitalele de urgență, este faptul că ei nu au încredere în alte clinici, preferă să meargă la urgență, prin urmare soluția nu este să creăm locuri suplimentare în secția de urgență, ci să restabilim încrederea cetățenilor în celelalte clinici sau servicii medicale, care-i pot ajuta. Acesta a fost și motivul pentru care am luat în calcul crearea unei unități medicale care să acorde îngrijiri medicale și care să facă triajul pacienților veniți cu titlu de urgență, și unde dacă aceștia nu sunt caz de urgență, să fie redirecționați, aceasta este o unitate de pretriaj. În felul acesta vom vedea schimbări de comportament, este un model care s-a testat deja în alte țări. Sunt sigur că toți știți deja, terenul marcat cu albastru este cel alocat construirii acestui spital regional, el a fost luat în calcul la acest studiu de prefezabilitate, iar în partea de nord-est există un teren mai mic, tot marcat cu albastru, unde se poate grupa tot ceea ce ține de partea tehnică.

Am făcut o listă a cerințelor tehnice pentru Spitalul Regional, totul este detaliat până la numărul de camere, per specialități, ș.a.m.d. Așa cum este nevoie în orice spital regional modern, va exista și un heliport, care va corespunde standardelor aflate în vigoare în acest moment.

Desigur, în eforturile noastre, am luat în calcul și traficul creat de mașinile SMURD, felul în care acestea vor ajunge la spital, unde va putea ateriza un elicopter și toate acestea au fost detaliate în studiu. În acest studiu am luat în calcul trei niveluri diferite, trei etaje, pentru că experiența ne spune că este mult mai ușor să circuli

  • 4 pe o înălțime mai mică, decât pe una mai mare, deși construcția poate avea și 10 etaje. Acest studiu detaliază structura fiecărui etaj, de exemplu puteți vedea că la planul parterului sunt menționate departamentul de urgență cu prima treaptă de triaj, și heliportul, intrarea de urgență, un laborator, o farmacie, dar și o zonă de zi. La etajul doi sunt săli de operație, ATI, chirurgie de zi, servicii chirurgicale, pe lângă secția de cardiologie invazivă și noninvazivă, neurologie, la etajul trei vom avea și o unitate de reabilitare, și am pus foarte mult accentul pe această unitate, dar și diverse funcțiuni administrative, de cercetare, educare și formare. Veți vedea, de

~                                                 ~                                     5                                                    5                            ~

asemenea, și o împărțire, un plan cu toate zonele funcționale, spitalul este gândit, pentru că imediat lângă unitatea de primire urgențe ne-am gândit la o unitate de imagistică, pentru ca pacienții care vin cu titlu de urgență, să poată fi imediat transferați acolo și verificată starea lor, și stabilit dacă reprezintă caz de urgență, puteți să vedeți pe paginile următoare toate aceste detalii.

Am făcut și niște estimări ale consumului de utilități necesare 5                5                                                                                                                                                 5

într-o astfel de construcție, între care energie electrică, apă și așa mai departe. Desigur, proiectul va trebui să respecte toate prevederile legale ale Uniunii Europene în această privință. Aici veți vedea o schiță preliminară a modului în care am gândit noi unitățile și așezarea lor în interiorul spitalului. În etapele următoare de studiu se vor lua în calcul și considerentele arhitecturale, să

5                                                                                                         ~

zicem așa, pentru acest spital. Ce facem noi în studiul de prefezabilitate este să ne asigurăm că zona este folosită așa cum trebuie, că terenul este folosit așa cum trebuie, că toate unitățile

~                                                                                            5                                                  ~                                                      5

necesare sunt aranjate în relație una față de cealaltă, așa cum este necesar pentru ca spitalul regional să fie unul optim sau creat într-un mod optim. Aici puteți vedea cum am aranjat diferitele secții medicale la etajul unu, și aici aveți etajele doi și trei, felul în care sunt concepute. Asta este foarte pe scurt munca pe care am făcut-o noi până acum. Din câte înțelegem, este nevoie de aprobări suplimentare pentru a continua un studiu de prefezabilitate mai detaliat. Suntem nerăbdători să vedem apariția, crearea și construirea unui spital regional în Brașov care să deservească publicul care are nevoie de el. Vă mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru precizează că au fost corelate foarte multe detalii, care au stat la baza acestui studiu de prefezabilitate și domnul Nasser cu echipa lui au avut diverse întâlniri cu alte instituții care au furnizat datele necesare.

5

De asemenea echipa de lucru care este constituită la nivelul Municipiului Brașov, a făcut câteva observații, câteva propuneri într-o fază preliminară, acum câteva săptămâni, s-a ținut cont de toate aceste propuneri sau completări sau cel puțin s-au clarificat câteva aspecte care erau în discuții, astfel acest studiu este în formă finală, urmând etapele necesare în derularea acestui proiect. Au fost discutate împreună cu domnul Nasser și cu reprezentanții B.E.R.D.

  • 5 câteva simulări sau variante, partea de programe și finanțare. Totodată îi invită pe doamna Venera Vlad, domnul Pop, domnul Friptu, colegii de la Ministerul Fondurilor, domnul senator Orțan, dacă doresc să completeze, cu ce e de făcut în continuare.

Doamna Venera Vlad - Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare: ”Eu aș vrea să mai completez că acest studiu a luat în considerare actele normative, legea privind destinația acestui teren pentru spitalul regional, actele normative și comunicarea cu Ministerul Sănătății, astfel încât structura

5      ~

orientativă propusă astăzi este corelată cu ultimele discuții și decizii ale Ministerului Sănătății, în corelare cu celelalte spitale regionale. În ceea ce privește acordul dintre B.E.R.D. și Primăria Brașov, pentru noi era de interes să avem acest studiu preliminar, pentru a determina dimensiunea și structura orientativă a spitalului, pentru că acest lucru nu este la latitudinea B.E.R.D. și înțeleg că urmează să luați o decizie în acest sens, în consultare cu Ministerul Sănătății.

5                                                                                  ~                                                                                                                        5

Conform acordului, noi deja am pregătit termenii de referință pentru lansarea achiziției de consultanță, care va ajuta la pregătirea proiectului în continuare, estimăm că în trei luni vom putea semna contractul cu echipa de consultanță”.

Domnul Pop Avian - Ministerul Sănătății:”... Suntem într-un moment bun, pornind de la Memorandumul de Guvern din 2017, când am plecat cu cele cinci spitale regionale, inițierea celor cinci spitale și căutarea unor soluții de finanțare, Timișoara, Târgu Mureș, Constanța, Brăila, Galați și Brașov, ajungând la Legea nr. 32 prin care am stabilit terenul și destinația spitalului, ulterior Ordinul de Ministru din luna noiembrie prin care Spitalul Regional va avea cele 849 de paturi de internare continuă și 60 de zi, am ajuns la momentul finalizării studiului de prefezabilitate, deci facem, și susținem în continuare spitalele regionale, Ministerul Sănătății este alături de Primăria Brașov, pentru a finaliza acest proiect. Susținem în continuare Spitalul Regional Brașov, acordăm tot sprijinul nostru tehnic, și împreună cu B.E.R.D.-ul vom lucra mai departe, cu Primăria, ca să ajungem la momentul când o să avem și studiul de fezabilitate și proiectarea și să începem construcția, adică să respectăm întreaga foaie de parcurs pe care ne-am propus-o, care până la momentul de față este respectată. Mulțumesc!”

Domnul Friptu Gabriel Laurențiu - Ministerul Dezvoltării: „Din partea Ministerului Fondurilor Europene prea multe detalii nu sunt, toată zona este la început, într-adevăr momentul este potrivit, pentru că inclusiv pe partea de negociere lucrurile au început în zona de negociere, deci sunt destul de multe elemente astfel încât să ne asigurăm că putem să avem această opțiune. Evident, măsura prin care fondurile europene pot să

  • 6 contribuie va depinde foarte mult de modelul de finanțare și în funcție de modelul de finanțare pute,m să vedem intensitățile modelelor de finanțare, dar în orice caz o să avem în vedere ca o

5           ~

astfel de investiție să fie imposibil de finanțat din fonduri europene, mai departe va trebui să ținem și noi legătura cu dumneavoastră și probabil cu colegii de la B.E.R.D., astfel încât diversele simulări cu modelul de finanțare să ne dea mai multe detalii”.

5

Domnul senator Orțan Ovidiu Florin: ”... este un moment 9

excepțional de bun, acum, când suntem cu toții la masă, așa cum am fost cu toții la masă de la începutul acestui proiect. E momentul în care îndemn executivul statului român să colaboreze la fel de loial pentru proiectul Spitalul Regional de Urgențe Brașov, cum au colaborat și forțele politice, care au avut un rol foarte important până în acest moment acest moment. Cred că de aici înainte Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul de Finanțe, Ministerul Sănătății și Primăria Brașov trebuie să colaboreze la fel de loial

5            5                                                             5

pentru a găsi, așa cum spunea și dl. director Friptu, cele mai bune soluții pentru acest proiect avangardist...”

Domnul doctor - Dan Grigorescu: „În calitate de președinte de asociație din cadrul noului spital al Brașovului, asociație care duce acest proiect de aproape patru ani de zile, îmi manifest satisfacția că am ajuns în acest moment. De acum încolo ne găsim doar la începutul unui moment de lucru în care toți factorii vor trebui să fie implicați, studiul de prefezabilitate, de fezabilitate, va trebui, din punctul meu de vedere, și asta este o propunere, să se cumuleze cu dezbateri publice, atât între factorii responsabili politico-sociali, cât și cei profesionali, respectiv medicali. E foarte bine, e de aplaudat ce se întâmplă și suntem cu toții foarte mulțumiți. Vă mulțumesc!”

Domnul Consilier - Ungar Arnold: adresează o întrebare politică și anume, în ce stadiu se va afla problema aceasta la anul, în aprilie, mai și iunie pentru că atunci mai sunt alegeri.

Domnul Primar - George Scripcaru răspunde că nu au legătură una cu alta, ne aflăm într-o etapă privind elaborarea studiului de prefezabilitate, s-au făcut pașii privind acordul de asistență tehnică și de finanțare pentru această investiție cu Banca Europeană. B.E.R.D.-ul are în listă consultanți pe care îi va selecta pentru ce înseamnă pașii următori, conform acordului încheiat acum câteva luni de zile, urmând pașii care vor fi corelați cu ce înseamnă Municipiul Brașov, Ministerul Sănătății, celelalte ministere, Ministerul Fondurilor Europene, cu programul ministerial P.O.I.M. sau alte asemenea domenii.

7

De asemenea, domnul Primar precizează faptul că, pașii următori înseamnă proiectarea tehnică, identificarea sursei de finanțare, execuția investiției, urmând să se închide parcursul, spitalele existente astăzi în Brașov vor trebui să fie reamplasate, translatate, aceste clădiri vor fi refuncționalizate sau vor căpăta o destinație conform deciziei municipalității.

Cu privire la accesul din celelalte zone din județ și din afara județului, Centura Ocolitoare deservește acest obiectiv și este foarte facil acest acces, de asemenea și celelalte elemente de infrastructură

~                                                 5

se încadrează din toate punctele de vedere. Cel mai important lucru este partea de finanțare, Parlamentul European își începe un nou mandat și este posibil ca B.E.R.D. - ul să fie parte în asemenea programe.

Va trebui ca și județul să intre în acest parcurs, pentru că astăzi județul Brașov este cel care gestionează și care administrează partea de sănătate, astfel, Consiliul Județean va fi parte în acest proiect, în faza când vom ajunge cu derularea acestui proiect în etapa respectivă.

Domnul Consilier - Ungar Arnold adaugă că a ridicat această problemă, întrucât prin anii 1992-1993, când era la Consiliul Județean, se vorbea de acest spital, în 1995 când mai era un an până la alegerile din 1996.

Domnul Primar - George Scripcaru precizează că nu despre acesta era vorba.

Domnul Consilier - Ungar Arnold: „Tot de ceva asemănător, că umblam prin comunele de aici să căutăm spațiu ...că nu numai eu sunt profesor de istorie, mai sunt și alți iubitori de istorie, ca dumneavoastră de exemplu, care țineți minte foarte bine treburile astea, că erați în sistem din anul '90, când ați luat conducerea provizorie a Primăriei. Vă mulțumesc!”

Domnul Primar - George Scripcaru adaugă faptul că este vorba de un proiect serios, fezabil, care are toate condițiile și toate procedurile legale îndeplinite.

În Parlament nu a votat nimeni împotrivă și parlamentarii de Brașov au făcut o treabă bună că au susținut un proiect pentru Brașov, nimeni nu poate să pună la îndoială necesitatea că în România astăzi în domeniul sănătății trebuie făcute aceste investiții. și cred că este de nediscutat acest lucru. Dacă nu facem ceea ce 5 trebuie din acest punct de vedere, fiecare în parte, acolo unde este responsabil, o să plângem după aceea foarte mult timp și o să ne... doar să reclamăm acest lucru, dar eu cred că nu este cazul și eu cred că acest proiect își va avea parcursul, așa cum este structurat el astăzi, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare este un

8 partener foarte serios cu care noi colaborăm de foarte mulți ani, am făcut proiecte împreună, ne-am consultat cu banca, banca ne-a acordat consultanță, am ținut cont de toate sugestiile și propunerile și consultanții băncii, înseamnă că avem experiență de lucru bine făcut împreună și de asemenea, ministerele care sunt prezente aici cred că nu se pune la îndoială acest lucru.

De asemenea, domnul Primar îi roagă pe dl. Nasser, d-na Vlad, dl. Friptu sau dl. Pop dacă mai doresc să adauge ceva.

D-na Venera Vlad - Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare: „Aș mai adăuga ceva: este foarte bine ca lumea să cadă de acord că pregătirea unui astfel de proiect de anvergură durează, și ca să ai premisele unui proiect funcțional, trebuie să lăsăm timpul necesar fiecărei etape. În cadrul acestui proiect nu vorbim doar despre pregătirea unui studiu de fezabilitate, sau de desenele de execuție, acestea se fac cel mai repede, important este să pui cap la cap toate celelalte elemente care țin de structura financiară, instituțională, juridică, aprobările de mediu, care au etapele lor, nu poți să spui că treci peste anumite proceduri și toate acestea durează câteva luni bune. Dacă vrem să scurtăm perioada de pregătire, cu siguranță aceste prescurtări se vor regăsi în perioada de implementare și nimeni nu-și dorește acest lucru. Cu siguranță noi am găsit aici la Brașov niște condiții care ne-au permis să credem că putem să ne implicăm în acest proiect, adică terenul cu toate utilitățile necesare este pus la punct. Am observat această coeziune de interese, indiferent de partidele politice, poziția celor prezenți la masă. Din punct de vedere tehnic experții și-au spus cuvântul, și au considerat că este un proiect viabil dacă este bine structurat. Din aceste motive, B.E.R.D.-ul a acceptat să intre în acest parteneriat. Așa încât nu pot decât să îmi exprim și eu speranța că vom avea un proiect necesar de care să fim bucuroși că s-a realizat în viitorul apropiat”.

Dl. Nasser Massoud - director general - firma Concept Realisation: „Vreau doar să mulțumesc foarte mult tuturor celor ~~                                                       5

care ne-au oferit sprijinul, ne-au oferit datele de care aveam nevoie, toate informațiile, și care ne-au sărit în ajutor pentru a putea respecta orarul, să zicem așa, și să vedem acest studiu pus la punct”.

Domnul Primar - George Scripcaru: „... ca o completare, să vă spun, eu de exemplu am avut părerea să nu mai facem acest studiu de prefezabilitate, să trecem direct la elaborarea studiului de fezabilitate, având în vedere necesitatea, nu poate nimeni să o pună la îndoială, însă echipa B.E.R.D. mi-a arătat și m-a convins că trebuie să facem acest lucru, pentru că la elaborarea studiului de fezabilitate se pot face completări.. .să le corelăm cu specialiști și cu

9 alte entități de asemenea, la fel și sigur cu consultanții pe care B.E.R.D.-ul îi va stabili în următoarea perioadă, o să lucrăm la fel de bine și cu dumnealor...”

5

Secretarul Municipiului Brașov, doamna Adrian Goran face prezența, din totalul de 27 de consilieri sunt prezenți 25. Absentează motivat, domnul consilier Macedonschi Cristian și domnul consilier Șovăială Șerban.

Precizează că ședința este statutară și se pot lua hotărâri valabile.

La ședință participă domnul Primar George Scripcaru, domnul Viceprimar Mihai Costel și domnul Viceprimar Barabas Laszlo.

Aprobarea ordinii de zi

Se supune la vot ordinea de zi cu 47 puncte și un punct reteras (pc. 47) și se aprobă cu unanimitate.

Aprobarea ordinii de zi suplimentare

Se supune la vot ordinea de zi suplimentară cu 2 puncte și se aprobă cu unanimitate.

Aprobarea procesului-verbal al ședinței ordinare

din data de 30 mai 2019.

În continuare, președintele ședinței supune la vot procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local din data de 30 mai 2019, care se aprobă cu unanimitate.

PUNCTE SUPLIMENTARE

(1) PUNCTUL 48

Proiect de hotărâre privind punerea la dispoziție către Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt R.A. a terenului cu suprafața de 611.842 mp, situat în UP III Postăvarul, ua 22B, C, 23A, B, C, D, 24B, C, pentru realizarea unui complex pentru îngrijirea, reabilitarea și protecția ursului brun, prin proiectul „Implementarea măsurilor cuprinse în planul național de acțiune pentru ursul brun (Ursus arctos) din România”, finanțat prin POIM Axa Prioritară 4 Protecția mediului prin măsuri de conservare a biodiversității, monitorizarea calității aerului și decontaminare a siturilor poluate istoric, OS 4.1 Creșterea gradului de protecție și conservare a biodiversității și refacerea ecosistemelor degradate.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

(2) PUNCTUL 49

Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții aferente derulării Proiectului „Implementarea măsurilor cuprinse în planul național de acțiune pentru ursul brun (Ursus arctos) din România”, finanțat prin POIM Axa prioritară 4 Protecția mediului prin măsuri de conservare a biodiversității, monitorizarea calității aerului și decontaminare a siturilor poluate istoric, OS 4.1 creșterea gradului de protecție și conservare a biodiversității și refacerea ecosistemelor degradate.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 1

Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului Municipiului Brașov - iunie 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 si 7 iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 2

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei 1 la H.C.L. nr. 4/28.01.2019 privind utilizarea excedentului aferent instituțiilor publice finanțate în anul 2019 din bugetul Municipiului Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 si 7 iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 3

Proiect de hotărâre pentru aprobarea Metodologiei privind finanțarea nerambursabilă a proiectelor sportive inițiate de către structurile sportive de drept privat din Municipiul Brașov, din cadrul programului sportiv “Promovarea sportului de performanță.”

11 PUNCTUL 4

Proiect de hotărâre pentru completarea H.C.L. nr. 620/15.12.2017 privind aprobarea cotizației către “Asociația Sport Club Corona 2010 Brașov”.

5

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1,

  • 4, 5 și 7, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 5

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiții “Execuție canalizare spital veterinar.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 6

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de servicii juridice de consultanță, asistență și reprezentare a Societății RIAL

  • 5. R.L. în Dosarul nr. 4A/2019 aflat pe rolul Curții de Arbitraj Comercial Brașov privind Cererea de arbitrare nr. 1.897/21.05.2019 a reclamantului Rotaru Mihai.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu 14 voturi pentru și 8 abțineri (d-na consilier Donosa Adina, d-na Urse Gabriela, d-ra Crivineanu Alexandra, dl. consilier Mircea Bogdan, dl. consilier Tărăbuță Dumitru, dl. consilier Chicuș Constantin, dl. Achim Silviu, dl. Bunghiuz Marius), cu precizarea că din totalul de 25 de consilieri prezenți trei consilieri nu au participat la vot (d-na Durbacă Alexandrina, dl. consilier Ungar Arnold, dl. Duțu Tudor).

PUNCTUL 7

Proiect de hotărâre privind aprobarea ocupării temporare fără defrișare, pe o perioadă de un an, a suprafeței de 0,0137 ha fond forestier proprietate publică a Municipiului Brașov din U.P. IV Brașov, ua 531N, în scopul realizării obiectivului „Modernizarea LEA 110kV Zizin - IABv - Metrom și LEA 110 kV Dârste - IABv -5

Răcădău prin trecere parțială în LES 110 kV”, proiect al cărui beneficiar este S.D.E.E. Transilvania Sud S.A. - Divizia Operațiuni Rețea.

5

PUNCTUL 8

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico- economici pentru investiția - Tronson de Legătura PCT 5 Astra - CT 3 Astra.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 9

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru investiția - Extindere rețea termică în vederea branșării Colegiului Național “Grigore Moisil.”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 10

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiția “Recompartimentare privind schimbare destinație din PT 3 Tractorul în spații administrative (casierie, arhivă, magazii)”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 11

Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la H.C.L. nr. 243 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Clubului Sportiv Municipal Corona Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 12

Raport privind activitatea desfășurată în cadrul Centrului Multifuncțional de Servicii Sociale Brașov perioada 2014-2019.

PUNCTUL 13

Proiect de hotărâre privind desfășurarea Festivalului Internațional al Muzicii de Cameră, ediția a XLII-a, la Brașov, în perioada 8 - 12 iulie 2019.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 14

Proiect de hotărâre privind aprobarea organizării acțiunilor culturale specifice Junilor din Scheii Brașovului și Brașovul Vechi.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 4 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate, cu precizarea că, din totalul de 25 de consilieri prezenți, cinci nu participă (dl. consilier Duțu Tudor, dl. Achim Silviu, dl. Ciovică Octavian, dl. Tătăbuță Dumitru, dl. Chicuș Constantin).

PUNCTUL 15

Proiect de hotărâre pentru aprobarea proiectului "WiFi4EU Promovarea conectivității la internet în comunitățile locale" aprobat prin Contractul de Finanțare nr. INEA/CEF/WiFi4EU/ 1 -2019/007350-009226 și a cheltuielilor legate de proiect.

Domnul Consilier - Ungar Arnold: ”... vă dau doar un citat din Seneca, care va spune de ce fac eu toate discuțiile astea acum, care spune așa: nu e puțin timpul care ne-a rămas, ci e mult timpul pe care l-am pierdut... de-asta am întrebat când este gata proiectul acesta, probabil peste trei mandate... Să construim în parcul ăsta pe care unii îl văd deja demolat...îi propun domnului Primar ca împreună cu personalul de specialitate din primării, cu noi, care avem cunoștințe, poate unii dintre dumneavoastră au cunoștințe în domeniul acesta, cu Garda de Mediu, cu instituția asta de protecție a mediului, să elaborăm un plan foarte clar de protecția mediului în Brașov. Să nu lăsăm această parte importantă, care și în Legea Administrației Publice spune că noi trebuie să ne ocupăm de protecția mediului. Noi, Consiliul Local, ce să facem aici, mai plantăm și noi câte un copac sau mai smulgem câte o buruiană dintre flori, dacă suntem în stare. Și atunci eu propun să facem un plan foarte concret care să fie supus aprobării Consiliului Local, că se

14 știe cum se face un plan din ăsta, că se știe că e în avantajul cetățenilor, e și în avantajul nostru. Că o să ne întrebe lumea, domnule, câți metri pătrați de zonă verde ai în anumite zone? și nu știm să răspundem. și eu i-aș ruga pe colegii noștri, adică mai mult mie mi-au fost colegi decât dumneavoastră, la consilieri, care lucrează în aparatul Primăriei la arhitectură ș.a.m.d., oameni cu pregătire respectabilă, să vadă puțin cum au făcut tovarășii comuniști...

5

Iar în ceea ce privește o problemă care a apărut acum cu RIAL-ul... constatăm, după un proiect de hotărâre care l-am votat așa cum legal l-am votat, constatăm că acolo au fost cinci directori, după aia au dispărut, au mai rămas numai unul. Noi aflăm din ziare cam ce se întâmplă. Păi nu trebuia să vină RIAL- u l să facă o informare? Pentru că acolo au un consiliu de administrație care

5 habar n-are cine sunt ăia acolo. Păi acolo au niște specialități care țin exact de meseria de la RIAL, domnule, stomatologi și alte chestii din astea.mai e o problemă, ei zic că nu au juriști, angajează avocați, Dar câți juriști au acolo? Cel puțin cei din Primărie, când vin cu materiale din astea, fac un material pe două pagini, și scriu acolo avem atâția juriști, au atâtea cauze, au atât. și eu cel puțin știu cum e, că știu că e așa, dar de multe ori nu-ți vine să recunoști, că ai uitat, dar cei de la RIAL să vină și ei să spună domnule, avem doi juriști, unul, un jurist jumătate, câte dosare au ăia? Și atunci sigur că se poate vota angajarea unui avocat cu conștiința împăcată. Dar când ei nu fac treaba asta, pentru că eu vă spun un lucru: toate instituțiile astea, care cică sunt sub autoritatea Consiliului Local, dar nu sunt deloc, pentru că pe ăia nici nu-i interesează de Consiliul Local, că așa s-a întâmplat și la. domnule., acolo era o conducere, acela a dispărut, habar n-are nimeni cine a fost , unde a ajuns, unde a dispărut, cine e acum, nu știm nimic.”

Domnul Primar - George Scripcaru: ”. Într-o mare măsură domnul consilier are dreptate, și mă bucur că am spus un lucru pe care îl știm cu toții, că. surprinzător că atunci când vezi câte o atitudine publică, o vezi din partea unor membri ai unor partide care sunt și membri în comisiile care sunt pe aici și care sunt parte de fiecare dată în comisii, dar public spun altceva, ca și cum nu ar ști despre ce este vorba, deși participă la aceste comisii, uneori mai mult, alteori mai puțin sau în funcție de timpul pe care îl au la dispoziție. Sigur că ne preocupă acest lucru, sigur că hotărârea de consiliu local pe care dumneavoastră ați aprobat-o a fost discutată și analizată foarte mult timp, mă refer la 276, care a plecat de la ce a propus colega noastră, Adina Donosa, cu acel proiect care a vrut să fie o treabă bună, dar pe care Prefectul a ales să ne atace sau să ne certe că de ce venim noi să adăugăm peste lege, să plantăm copaci. Nu există nici o lege care spune ce și câți, cum și în ce fel, dar de la Prefectură ni s-a atras atenția să revocăm acel proiect de hotărâre, că este ilegal.Consiliul Local, hotărăște sau vrea să

propună ceva, ne-am trezit imediat că Instituția Prefectului ne atacă hotărârea de consiliu local că este ilegală, deși am încercat să avem discuții, să avem un dialog, să spunem că nu este vorba despre a încălca o lege, ci este vorba de a face un lucru bun pentru comunitate, și să impunem acest lucru prin forța Consiliului Local, care este reprezentantul cetățenilor care i-au trimis aici... toate proiectele care sunt trecute, avizate sau în partea asta procedurală, au și condiționat avizul de mediu pe care să fie obținut. Sigur că sunt foarte multe discuții și eu știu ce înseamnă acest lucru, pentru că am fost în situația când acum câțiva ani de zile m-am dus eu în comisie și am spus că cred că așa ar trebui făcut și mi s-a spus că fac un abuz dacă impun sau cer lucruri de genul acesta, cum să condiționez eu ca într-un anumit cartier unde se construiește un ansamblu de imobile, cu 1000 de apartamente, acolo trebuie să fie funcțiunea publică, să zic așa, să fie detaliată, cu ce înseamnă parc, loc de joacă, zonă verde, creșe, grădinițe sau o funcțiune educațională în cartier sau în zona respectivă și specialiștii din comisia de agricultură și urbanism mi-au spus că nu putem să facem noi așa ceva, că trebuie să ne ducem la institutul de statistică ca să

5                       ~

determine cam cum stă povestea asta cu evoluția, cu populația, cu demografia, dacă se vor naște copii și dacă chiar sunt necesare lucrurile astea, și că eu bat câmpii și vorbesc lucruri total aiurea și că eu sunt abuziv prin ceea ce propun..Legea Urbanismului astăzi în România nu este o lege care să ne ajute, pentru că are reglementări și prevederi care ne blochează pe noi să propunem sau să inițiem asemenea lucruri și să facem în așa fel, încât să găsim alte soluții și Legea nr. 276, la care fac referire, face parte din acest parcurs și această etapă. Încetul cu încetul am început să punem lucrurile la punct, cât de cât să le aducem într-o anumită normalitate, avem discuții cu acești reprezentanți, practic facem lucrurile astea și săptămânal, îi facem să înțeleagă că această regulă este... face parte din normalitate, sigur că au și ei businessul și activitatea lor, se orientează după ceea ce înseamnă cota de profit. Și când am propus povestea cu două locuri de parcare la o unitate locativă, face parte tot din ceea ce înseamnă fluidizare, mobilitate, și are și o componentă de mediu.Vedeți principala problemă a Municipiului Brașov în următorii ani, dacă nu gândim un proiect sau o soluție sau strategii, de acest fel, va fi mobilitatea, traficul, accesibilitatea, care ne va crea mari probleme în următoarea perioadă, asta și datorită faptului că orașul se dezvoltă și datele care vă spuneam că au fost anunțate de către Agenția de Rating Fitch au făcut referire și la acest aspect. Eu cred că ce spuneți dumneavoastră trebuie să existe, lucruri există și până acum, care sunt valabile astăzi, dar sigur că poate ar trebui să ne aplecăm mai mult, să facem și din acest punct de vedere ceea ce trebuie.

În parc noi mai avem un monument, unul mai mic, care aici, există. Știți, pentru că ați deschis subiectul, nici nu am apucat să spunem că mai facem ceva, tot în sens pozitiv, de a rezolva o problemă a comunității, și ne spun unii că nu e în regulă. Dar dacă noi nu înțelegem că în zona Prund, spre Umbroasei, aici în spate la fosta Tânăra Gardă, Nicolae Titulescu, pe unde e canalul, locatarii de acolo deversează tot ce consumă în viața de zi cu zi în casă, în

5                                                                         ~

acest canal... unii povestesc cum plămânul e verde acolo, în zona respectivă, dar lucrurile sunt cu totul și cu totul diferite. Sigur că acest lucru trebuie să ne preocupe și trebuie ca acest operator, compania Apa, să înțeleagă, și din păcate, lucrurile și aici sunt exact ca și în alte entități subordonate sau unde municipiul e parte, că nu trebuie să mai aștepte să primească bani din altă parte, și să facă un proiect, am avut discuții foarte ample în următoarea perioadă, din fonduri proprii, din profitul companiei, unde municipiul este cotă parte și unde participă și cu alte contribuții financiare, să inițieze proiect de canalizare în canalul existent deja, să fie un proiect care să rezolve această problemă, în așa fel încât să spunem că apa de După Ziduri este curată și nu miroase și cursul de apă nu este plin de alte efecte. iar în central orașului noi trebuie să avem o soluție

5                                                                                                                             5

și care va trebui să fie pusă în aplicare în următoarea perioadă cu ceea ce înseamnă parcarea în Centrul Istoric, dacă noi credem că pe Castelului, pe Nicolae Bălcescu, pe Poarta Schei, pe Petofi Sandor, sau pe Prundului sau pe Brâncoveanu sau în zona astalaltă, pe alte străzi, putem să gândim că lucrurile nu se vor complica și vom putea să stăm liniștiți dacă cineva vine să îmi facă o propunere sau să găsească o soluție, cineva zice la fel, nu e bine, e rău, totul este negativ, cine și-ar dori să desființeze o zonă verde, un parc., ca să facă o parcare, fără să țină cont de niște chestiuni legate de mediu și de componenta asta de specialitate. Numai că unii nu au răbdare să asculte ce spun niște oameni care se pricep, pentru că și consultantul care a fost mai înainte i-am rugat să mai vină sau să fie consultantul municipalității pe alte domenii și mi-a spus că anii lui, cel puțin în următorii zece ani, sunt ocupați de proiecte la fel sau importante în alte țări, și din păcate nu va reuși, pentru că el este foarte, foarte prins și ocupat cu proiecte. Normal că tot ce se fac sau se propune sau se dorește trebuie să aibă la bază un studiu sau o componentă de specialitate. Numai că acum nu vreau să detaliez, să zică unii că am eu ceva cu cineva, dar noi știm lucrurile astea, dar acum unii în lipsă de altceva trebuie să aibă o preocupare. O să luăm în calcul ce ați spus vis-a-vis de acest aspect și sigur că...

Pentru poluare, dacă veniți în secretariat sus, o să vedeți că pe fereastră este amplasat un ecran, micuț, care are două componente, una este afară, pe pervaz, și alta este înăuntru. Acel aparat măsoară gradul de poluare în fiecare oră din zi, din noapte, și în fiecare parcurs al unei zile din săptămână, dacă e zi lucrătoare sau nu. În interiorul clădirii sunt probleme mai mari decât afară. Și asta ne-o dau indicatorii din acel aparat care a fost adus și care este utilizat în alte țări și care ne arată gradul de poluare. Noi nu suntem poluați mai mult decât alții, și avem zile din săptămână, și în funcție de condițiile meteo, când acel aparat ne arată acest lucru, și au fost și e perioade bune și foarte bune sau au fost perioade când indicatorii arătau într-un alt fel. Nimeni nu ascunde aceste lucruri și unii vor să

5

acrediteze ideea că Primarul sau consilierii vor să fie așa și alții 5           5

sunt apostolii dreptății și salvatorii neamului și vor ei altceva, adică unii sunt băieți buni și alții sunt băieți răi. Cu toții ne dorim să fie

5                             5               5                                              5

mai bine, să avem o soluție, să avem o situație la care să ne ~                                                              5       ~

raportăm, cine ar fi atât de inconștient să facă lucrurile altfel decât ar trebui? Lucrurile sunt într-un parcurs și trebuie să se țină cont de evoluția acestei comunități și acestui oraș care față dec anii și

5                                                                                  5          5                                                        5                                    5

etapele trecute se dezvoltă și generează o activitate mai intensă care creează și efecte din acest punct de vedere. Până la urmă viața comunității o reglăm și o gestionăm tot cei care suntem responsabili într-o anumită etapă sau în alta.

La RIAL, această societate cred că poate să fie o societate bună pentru municipiu, avem astăzi probleme foarte mari pe ce înseamnă lucrări, amenajări, investiții sau reparații pe multe componente publice, nu avem cu cine să facem acest lucru, vin societăți care participă sau nu participă la achiziții și după aceea ne lasă cu lucrurile baltă și trebuie să o luăm de la capăt să ne chinuim și ne încurcă foarte mult, această societate ar putea să fie transformată într-o societate productivă, care să angajeze oameni și persoane de specialitate, să fie bine plătiți cu salarii la zi, și să ajute acest oraș, și poate că ar fi de luat în calcul ca acele chirii care se încasează astăzi de către o mare parte... la RIAL cea mai mare parte este personalul de la birou sau cel care se ocupă de încasarea chiriilor, pentru că generează un venit și productivi sunt mai puțini, și atunci poate că ar trebui ca serviciul din Primărie, S.A.P.U.C. și cu Direcția Fiscală să se ocupe de încasarea acestor chirii, iar RIAL-ul să-și modifice organigrama, în sensul să creeze birou de cadastru, birou de urbanism, birou de proiectare, oameni care să fie în domeniul construcțiilor, instalații, electrice, sanitare, zidărie,

5                ~                               5      ~                                     ~                                   ~                               ~

construcții, dezvoltare de acest fel și care să participe efectiv la proceduri, să preia lucrări ale municipalității și să le gestioneze și să le facem cu o societate în care municipiul este parte, majoritar sau proprietar la aceste societăți. De-asta cred că cinci directori la 90 de angajați cred că erau prea mulți și cinci directori cu salariile la cinci directori însemna undeva. Maria Oprea vă spune cel mai bine, 35% din fondul de salarii. Ori din personalul productiv erau nouă angajați, care ersau cu salariul miniom... refertitor la acel proiuect de hotărâre cred eu că din punctul meu de vedere are justificare, poate că prezentarea sau comunicarea a fost deficitară, pentru că acel director vrea să-și ia banii pe cinci ani de zile înainte, pentru că el spune că a fost afectat. Nu l-a dat nimeni afară, i-a dat loc de muncă în interior, dar nu-i convine. și mai sunt și alți directori, unul dintre ei a fost și coleg cu dumneavoastră aici.să aveți în vedere ca această societate să se transforme și mai radical în următoatrea perioadă, cu consultanță de specialitate, care să genereze o eficiență din punct de vedere a ceea ce înseamnă activitatea productivă.. .pentru că sunt necesități ale orașului care pot să fie structurate și susținute la acest mod.”

Domnul Consilier - Ungar Arnold: „Doar o vorbă vreau să spun, veniți cu o propunere cu RIAL-ul acesta, că toată lumea ar fi de acord și doi, vă mulțumesc că m-ați liniștit cu aparatul acela din birou de la dumneavoastră, că nu știam, acela bruiază sau înregistrează?”

D-na Arhitect - șef - Marilena Manolache: ”Ne-am propus să aprobăm și o strategie a spațiilor verzi, apropo de ce spuneați, că v-ați dori să aprobați ceva în Consiliul Local care să țină de protecția mediului”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 16

Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiții “Modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public, etapa a II-a”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 17

Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 786/21 decembrie 2018 privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții “Realizare Infrastructură integrată pentru ciclism și trafic pietonal cu facilități complementare - Traseu 2”

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

19 PUNCTUL 18

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți realizării obiectivului de investiții „Reamenajare maluri canal Timiș, zona verde și trotuare str. Castanilor”.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin precizează că are două cereri, din partea a doi cetățeni care locuiesc în zonă și doresc să își exprime punctul de vedere, supune aprobării aceste cereri care se votează cu unanimitate.

Domnul Consilier - Ungar Arnold: ...„acest PUD, atât cât am citit noi materialul acesta, cât am primit noi materialul, părea că e ceva frumos, dar după ședința de comisii am stat și m-am gândit un pic ce facem noi acolo, scoatem canalele alea, ca să curgă apa și să împrospăteze aerul cu miresme îmbietoare...eu nu știu dacă nu cumva se aruncă resturile menajere și mai ștriu ceu ce resturi tot în acest canal. Eu în tot materialul pe care l-am primit noi, nu am văzut un aviz de la organele abilitate, care cred eu că sunt Apele Române și diferitele organisme de protecția sănătății populației.”

D-na Consilier - Adina Donosa: „ Am fost întrebată de mai mulți colegi dacă eu susțșin acest proiect. Primul răspuns care mi-a venit și era normal să vină, acestv răspuns este că da, e tot ce înseamnă... cadrul natural îl susțin 100%. Însă ce a spius domnul Primar în intervenția dânsului ca răspuns la interpelarea domnului Ungar, apropo de Plămânul Verde, ce se întâmplă După Ziduri, m-a făciut să stau puțin pe gânduri și să întrenb dacă acest proiect pe care îl susțin nu va prodeuce aceleași efecte și în zona de După Ziduri. Eu cred că nu, și domnul Viceprimar pooate să ne dea un răspuns, este cred că cel mai abilitat spă ne răspundpă acestor întrebări, fiind cu foarte multă experiență. în ceea ce privește ce a spus domnul Ungar, cred că suntem la faza de studiu de fezanbilitate, la faza aceasta nu putem decât să aprobăm să întocmim acel studiiu și o valoare a acestei investiții, urmează avize și tot ce înseamnă Mediu, SEGA ș.a.m.d. și as vrea nișlte răspunsuri de la dumneavoastră, domnul Primnar și domnul Viceprimar.”

Domnul Primar - George Scripcaru: „O să-l rog pe domnul Viceprimar, este de specilaitate.Sunt aceeași tineri care au venit cu această idee, la care domnul Barabas, ca și om de specialitate mi-a prezentat și mi-a spus că este o treabă foarte bună...”

Domnul Jigăreanu - ”Domeniul este public și e al dumneavoastră. Puteți să faceți ce vreți cu el, dar mă tem că ce am

5                              5                           5                       ~

auzit eu la Radio șanț, că altceva nu știu, se va adeveri și va fi rău.

5         5 ~                                                    5          ~                                                    5

Acum este un fel de minipădure pe această stradă care este mai mult lată decât lungă, chiar așa se numește, strada mai mult lată decât lungă și foarte bine, e o stradă atât pentru mașini, cât și pentru pietoni, care aleargă să ajungă unde trebuie, nu au timp de promenadă aici. Dacă vreți să tăiați, așa cum am auzit, tot la Radio Șanț, 40 de copaci, printre care două magnolii imense, care cresc foarte greu și care Primăria le-a plantat acum câțiva ani, vreo douăzeci și nu s-au prins decât două, în fața Primăriei, știți cât de greu se prin aceste flori. Și dacă tăiați și 40 de copaci în loc să îndesiți pădurea, va fi un necaz pentru populație, nu pentru dumneavoastră, că nu locuiți acolo... vreau să spun o glumă ...era o broască care cântă foarte tare, și s-a umflat, și a trecut o vacă pe acolo, și zice: domnule, dar eu nu pot să fiu vacă? și a încercat până a plesnit și a ieșit un miros de nu s-a mai putut trăi. Bănuiesc că dacă mai umflăm mult strada asta, eu zic că dacă la capetele ei nu se scoate apa, bineînțeles, se vor arunca toate mizeriile, la capete faceți niște trandafiri cu două bănci acolo, și niște țâșnitoare din alea nu permanente, cum e la biserica catolică, la cimitirul catolic, adică îi dă drumul omul când bea sau când vrea să ia cu sticluța apă, ca să nu se consume apă multă, e suficient, și mai îndesați și pădurea cu arbuști mai mici, înseamnă că ați făcut un lucru bun. Repet, e domeniul dumneavoastră, faceți ce vreți cu el!”

Domnul Negrescu: ”Doresc să mi se spună dacă mai există procedura de consultare a populației, a contribuabililor, sub ce formă, cam pe când, dat fiind că din ce m-am uitat pe internet de aproape un an de zile, absolut nici un brașovean nu e de acord cu așa ceva. E vorba de 32 de arbori, numărați de mine, filmați de mine, zece sunt pe o parte, zece sunt pe altă parte a străzii, ăștia de pe parcela asta de 1000 mp sunt 32, și nu văd de unde și până unde 12, mai ales dacă pârâul ăsta să zicem că are 3 metri lățime, se mai bagă încă doi, ies 5, se duc naibii toți arborii de acolo.”

Domnul Primar - George Scripcaru: „...vă întreb, de ce domnul Mitran, care stă ascuns, nu este aici? De ce domnul Oașevschi, care stă și el prin zonă, nu este aici? De ce domnul Macedonschi nu este astăzi la ședință aici. Credeți-mă că știu foarte mult și despre cine și despre ce este vorba, și faptul că am făcut o igienizare acum și am pus stâlpi acolo, să protejăm trotuarul, ca să circule pietonii, iar unii din așa zișii cetățeni de bine de acolo au tăiat stâlpii, ca să intre pe trotuar cu ce? Cu mașinile? Ca să parcheze mașinile pe trotuar, nu vedem lucrul acesta? Asta nu vedem! În schimb vedem ceva ce nu va fi! Pentru că nu se

21 încadrează și nu există vorba despre așa ceva, ce ați spus dumneavoastră, stimați domni...”

Domnul Viceprimar - Barabas Laszlo: ” ... ceea ce vreau să vă spun e că acest canal, are o denumire nefastă de canal Timiș, de fapt, este un pârâu cadastrat, figurează în cadastrul apelor, are o lungime de 17 km, din păcate foarte mult merge subteran, având dezavantajul că, exact cum a spus și domnul Ungar, este greu de decolmatat și de întreținut și bineînțeles că cultura unora încă nu a

5                                       5                     5                                5

ajuns la faza încât să înțeleagă că totuși cursurile de apă reprezintă o valoare a noastră, și trebuie protejate. De-asta din canalizare, din cursuri de apă, suntem nevoiți să pescuim frigidere, canapele, bări de mașină și alte minuni, schiuri și tot ce se poate imagina. Chiar zilele astea cred că ați văzut la televizor ce am pescuit dintr-un colector care curge pe sub b-dul 13 Decembrie, fapt care explică nemulțumirea unora că acolo se adună apă când plouă. Păi se adună apa pentru că conductele sunt dospite cu peturi, cârpe, și tot ce poți să-ți imaginezi, de la bolovani cât capul, pe care le aruncă cetățenii în general. Acest canal există în documente din anul 1400. Teoretic are și o istorie care este legată de Brașov. În diploma leopoldină, și domnul Ungar știe despre ce vorbesc, se pomenește de acest canal. Pe marginea canalului au fost și ostilități, și războaie, în zona Morii de pe Mihai Viteazul. Ca să-i liniștesc pe toți care contestă acest proiect, avem toate avizele obținute de la Apele Române, pentru amenajarea acestui sector, apa este monitorizată și calitatea fizico-chimică a apei este moderată, iar calitatea biologică foarte bună. Vorbesc încă din anul 2013. Știți foarte bine că acest canal a avut în

5        5

zona aulei Universității un bazin de retenție, se numește polder în termenii de specialitate, care în momentul în care erau ploi mari în oraș acolo preluau unda de viitură și îi dădea ușor drumul la vale. În momentul în care a desființat-o, au apărut inundațiile de la stadion. Dar atunci n-a reclamat nimeni când au dispărut aceste poldere. Se numea strada Scăldătoarei, actuala stradă Traian Grozăvescu, unde a fost o școală de înot de mare căutare pe vremuri, poate n-ați apucat să citiți. Eu nu vreau să intru în detalii istorice, doamna Camelia Onciu a scris în Monitorul Expres despre istoria acestui canal în anul 2015, unde descrie foarte frumos această istorie a acestui pârâu, să zicem, dar este pârâu cadastrat al Apelor Române. Izvorăște de la Dârste printr-o priză și este o derivație din pârâul Timișul Sec. Dacă ați observat e un pârâu de munte Timișul Sec și

5                                                    5                                                        1                                                                        5                           5

dacă mergeți în zona Remat, la pod, la pod, în Triaj, în pârâul acela sunt păstrăvi, dacă vreți, mergem împreună și facem poze.

În ceea ce privește proiectul, vreau să vă informez că încă o dată, avem toate avizele, acum am depus toate memoriile și la Agenția de Mediu și arbori existenți momentan sunt 49 de bucăți. Arbori mutați

5                                                              5                                                                                                                5                                                         5

vor fi unul, care se poate muta, am studiat cu un arhitect peisagist și este de o mărime care poate fi mutată, vor fi plantați doi arbori în plus, și de la 49 au rezultat 51 de bucăți. Asta la capitolul arbori tăiați și defrișări. În recomandările proiectantului și în memoria

5         5                         5                                                                                 1                                                   5

proiectului se atrage atenția ca săpăturile să se execute în așa fel, încât rădăcinile arborilor să fie protejați, în așa fel, încât tot ce există acolo să rămână și după proiect. Pe lângă amenajarea asta,vreau să vă informez că Electrica are de realizat o rețea de joasă tensiune în zonă și compania Apa are de realizat un proiect cu un colector foarte mare, tot în zona parcării, ca să știți că se va săpa în curând și pentru alte proiecte.... analizele biologice arată că apa este de calitate foarte bună...din 2014 în 2015, la Apele Române s-au făcut 128 de controale, pentru a elimina evacuările necontrolate și ilegale care deversau într-adevăr ape menajere în canalul Timiș. Atât am avut de spus...”

Domnul Primar - George Scripcaru: ”... în zona respectivă cei de la Electrica au un proiect de schimbare, de modernizare a rețelei de energie electrică care este centrat pentru zona respectivă, și mai mult pentru Filarmonica Brașov care trebuie să aibă o sursă de curent alternativ care să prevină anumite situații la care ne raportăm și din acest punct de vedere rezolvăm și pentru filarmonică această problemă foarte importantă, acest proiect face legătura între rețeaua din zona Iuliu Maniu care trebuie să traverseze această zonă 5

și să ajungă până în spate la fostul cinematograf Patria. Acest lucru nu se va face nici prin aer, și nici pe hârtie, va trebui să se facă pe un traseu care să fie lucrat, și de asemenea dacă ați observat, dar acest lucru nu ne deranjează, pe partea dreaptă s-au executat lucrări de modernizare și de redimensionare a rețelei de gaz, de data asta, și de apă pe de o parte, pe partea dreaptă, pe Castanilor, iar acum va trebui pe partea stângă să. și am identificat tocmai ca să nu afectăm, să protejăm zona verde. În zona de parcări care sunt acolo se va interveni și va fi reșțeaua de apă de o așltă dimensiune decât cea care afost pe partea dreaptă pentru alimentarea imobilelor.sunt lucruri necesare, utile, care sunt tot pentru cetățeni, pentru populație, apa, gazul și curentul fac parte din viața noastră de zi cu zi, indiferent de perosană fizică, juridică sau entitate ecomnomică, aceste lucrări înseamnă investiții.mă refer la gaz, electricitate și apă, și dacă acest proiect la care am făcut referire că a fost propus și inițiat de către un grup de arhitecți tineri, când vor interveni cei de la Apa sau de la Electrica, oricum lucrurile vor trebui să suporte o etapă de genul ăsta. și poate o să vedem, că dacă va fi o situație foarte complicată la care nu ne-am aștepta sau nu e prevăzut, sigur că nu există o abordare din asta, să te duci într- direcție greșită. și apoi, ca să concluzionez, ce ați zice dacă s-ar vedea ce curge pe o rețea de genul acesta, și atunci când nu curge apa după ploaie și se fac acele suprafețe de apă.Problema este de infrastructură și ați văzut ce s-a scos acum, odată cu lărgirea lui 13 Decembrie.”

Președintele ședinței - dl. Oprică Adrian Florentin: ”Deci domnul Viceprimar, nu numai că nu se vor tăia copaci, ci se vor și planta doi în plus față de ce era!”

Domnul Viceprimar - Barabas Laszlo: ”Exact!”

Domnul Consilier - Ungar Arnold: „...dacă aceste amănunte pe care ni le-a spus domnul Viceprimar aici le aflam la comisie sau dacă erau băgate în material... eu nu mai puneam întrebări. Dar în materialul pe care îl avem noi nu e nimic scris.”

Domnul Primar - George Scripcaru: ”Eu v-am dat niște detalii care cred că e bine să le cunoașteți! că dacă acum câțiva ani 5         5                                                                           5

de zile se făcea ce trebuia După Ziduri, astăzi nu mai mirosea, ne-am luat după colegul lipsă aici și nu vreau să vorbesc în lipsă, că Plămânul Verde e deja poluat!”

PUNCTUL 19

Proiect de hotărâre pentru modificarea art. 1 din H.C.L. nr. 587/2014 republicată, privind aprobarea documentaț iei si a indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții “RK Pasaj b-dul Grivitei (Fartec), republicată.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 20

Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 243 din 16 mai 2005 privind aprobarea Regulamentului privind eliberarea și folosirea permiselor de liberă trecere pentru circulația pe străzile din Municipiul Brașov, republicată.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 21

Proiect de hotărâre privind documentația de urbanism “P.U.D. -Construire casă, foișor, împrejmuire teren - Brașov, str. Fagurului fn”, beneficiari Pascu Dan - Ioan, Pascu Gabriela.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate, cu precizarea că din totalul de 25 de consilieri prezenți, au participat la vot 24 (nu participă dl. consilier Duțu Tudor).

PUNCTUL 22

Proiect de hotărâre privind documentația de urbanism “P.U.D. -Construire imobil locuințe, str. Verii nr. 8A Brașov”, beneficiar S.C. Mondopoint S.R.L.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu 23 de voturi pentru și o abținere - d-na Donosa Adina, cu precizarea că din totalul de 25 de consilieri prezenți, au participat la vot 24 de consilieri (nu participă dl. consilier Duțu Tudor).

PUNCTUL 23

Proiect de hotărâre privind prelungire perioadă de valabilitate documentație “Finalizare P.U.Z. Poiana Brașov'' - aprobată prin H.C.L. nr. 647/2010 și prelungire termen valabilitate cu H.C.L. nr. 535/2015 și H.C.L. nr. 409/2017.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 2 si 5, iar comisia 2 a avizat cu următorul amendament: ”perioada de prelungire să fie de 3 ani”, s-a supus la vot amendamentul, iar în urma votului, acesta nu a fost adoptat (16 voturi împotrivă și 7 voturi pentru, cu precizarea că din totalul de 25 de consilieri prezenți, au participat la vot 23 de consilieri - nu participă d-na Donosă Adina și dl. consilier Duțu Tudor).

Ulterior, s-a supus spre aprobare proiectul de hotărâre, în forma propusă de executive, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 24

Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Brașov, a imobilelor înscrise la poz. 383, 385, 387 și 389, prevăzute în cap. H din H.C.L. nr. 286/1999, republicată, în vederea punerii în aplicare a Sentinței Civile nr. 27/D/2009 pronunțată de Tribunalul Brașov în dosar civil 4687/62/2006, irevocabilă.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

25

PUNCTUL 25

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în CF 108312, nr. cad. 108312.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 26

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris CF 151143 Brașov, nr. cad. 151143, a terenului înscris în CF 157673 Brașov, nr. cad. 157673 și a terenului înscris în CF 157688, nr. cad. 157688.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 27

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în CF 144502 Brașov, nr. cad. 144502.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 28

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în CF 157353 Brașov, nr. cad. 157353.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 29

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în CF 156266 Brașov, nr. cad. 156266.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

26

PUNCTUL 30

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în CF 157384 Brașov, nr. cad. 157384.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 31

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a terenului înscris în CF 158159 Brașov, nr. cad.158159.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 32

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 35/175 din terenul înscris în CF nr. 109563 Brașov, nr.cad.109563, nr. top. (9982/1/4, 9982/2/4, 9982/3/2/1/2, 9980/2/1/3, 9981)/10.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 33

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 7/175 din terenul înscris în CF nr. 109538 Brașov, nr. cad. 109538, nr. top. (9982/1/4, 9982/2/4, 9982/3/2/1/2, 9980/2/1/3, 9981)/11.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 34

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 35/175 din terenul înscris în CF nr. 109538 Brașov, nr. cad. 109538, nr. top. (9982/1/4, 9982/2/4, 9982/3/2/1/2, 9980/2/1/3, 9981)/11 și a cotei de 35/175 din terenul

înscris în CF nr. 109563 Brașov, nr. cad. 109563, nr. top. (9982/1/4, 9982/2/4, 9982/3/2/1/2, 9980/2/1/3, 9981)/10.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 35

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a cotei de 4.548/40.000 din terenul înscris în CF nr. 133691 Brașov, nr. cad. 2943/2/4/14, nr. top. 10897/16/2/2/2/4/14 și a cotei de 86.853/1.000.000 din terenul

5

înscris în CF nr. 133713 Brașov, nr. cad. 2943/2/5, nr. top. 10897/16/2/2/2/5.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 36

Proiect de hotărâre privind trecerea în domeniul public al Municipiului Brașov a următoarelor cote din terenuri: - cota de 122/8420 din terenul înscris în CF 110862 Brașov, nr. cad. 6660, nr.

5         ~

top. 9510/2/4/2/81/4 - cota de 42/2862 din terenul înscris în CF 1110874 Brașov, nr. cad. 6659, nr. top. 9510/2/4/2/81/3 - cota de 120/8336 din terenul înscris în CF 110865 Brașov, nr. cad. 6658, nr.

5         ~

top. 9510/2/4/2/81/2 - cota de 20/1412 din terenul înscris în CF 110860 Brașov, nr. cad. 110860, de la Brânză Florin și Ciobanu

5         ~                                                             ~

Mariana - Mirabela.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 37

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea imobilului situat în Brașov, str. Castelului nr. 34, ap. 6B, deținut de Tomi Lavinian Adrian.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 38

Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea cotei de 1/3 din imobilul situat în Brașov, str. Paul Richter nr. 2, deținut de Szonda Ildiko și Szonda Ioan.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 5 si 6, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

Domnul consilier Tărăbuță Dumitru părăsește sala.

PUNCTUL 39

Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului Local al Municipiului Brașov în vederea întocmirii documentației de urbanism pentru „Modificare parțială P.U.Z. - Amenajare zona centrală Municipiul Brașov”, inițiat de Biserica Evanghelică Lutherană din România-Parohia Brașov.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1, 2 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 40

Proiect de hotărâre privind aprobarea dezmembrării (apartamentarea) imobilului situat în Brașov, str. Traian Demetrescu nr. 12.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 41

Proiect de hotărâre privind revocarea dreptului de administrare asupra unor imobile situate pe raza UAT Codlea.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 42

Proiect de hotărâre pentru completarea H.C.L. nr. 162/2019 privind aprobarea constituirii unui drept de trecere a rețelelor de utilități proprietatea S.C. Flavus Investiții S.R.L. asupra imobilelor situate în Brașov, str. Zaharia Stancu.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 43

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilului teren situat în Brașov, str. Valea Cetății fn.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 44

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilului situat în Brașov, str. Codrul Cosminului.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 45

Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a imobilului situat în Brașov, str. Castelului fn.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate.

PUNCTUL 46

Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării serviciilor de consultanță, asistență juridică și reprezentare în justiție, în vederea reprezentării în dosar 2348/197/2017 în căile de atac.

Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1 si 5, iar în urma votului a fost aprobat cu unanimitate, cu precizarea că din totalul de 24 de consilieri prezenți, participă la vot 22 de consilieri - nu participă d-na Durbacă Alexandrina și dl. Ungar Arnold.

PUNCTUL 47 - RETRAS

Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea H.C.L. nr. 320/31.05.2010 republicată, privind vânzarea de către S.C. RIAL S.R.L., a spațiilor cu destinația de locuință nerestituite în natură, în urma aplicării prevederilor Legii nr. 112/1995 și Legii nr. 10/2001.

Președintele ședinței - dl. Oprică Florentin - Adrian declară încheiate lucrările ședinței.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal, spre cele legale.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

SECRETAR,

ADRIANA GORAN


OPRICĂ ADRIAN FLORENTIN